Voorlopig alles wat ik wilde gelukt via VIAMatthijsBoog schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:04:
[..]
Via is de makkelijke weg, het is in principe een soort tussenlaag. Deze tussenlaag komt met milde beperkingen in mogelijkheden, maar zorgt er wel voor dat de toetsen op usevia.app aan te passen zijn. Deze webapp zet de keymap live op het toetsenbord en vereist dus geen reflash voor wijzigingen.
Tap-hold is zover ik mij herinner inderdaad mogelijk met ctrl als hold, de tap is vrij in te stellen, dus daar zitten sowieso geen problemen bij.
Een andere "beperking die mij nog te binnen schiet is het aantal lagen, standaard via firmware heeft meestal maar 3 of 4 lagen/layers, tov 16 in qmk. In vrijwel alle situaties is dat genoeg, maar ga je werken met een 40% ofzo dan begint het al wat krap te worden.
[..]
Voor de wat complexere dingen dan "deze knop moet nu hier zitten" was de usage guide van keebio erg verhelderend.
Wie weet dat ik ooit nog tot in m'n knieën in de C-code duik, maar voorlopig is dat bij dit toetsenbord in ieder geval niet nodig.