Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
superbok schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:02:
Hadden hier mensen de Cycle7 besteld bij Eloquent? Goed nieuws voor die mensen, want naar verwachting arriveren de borden deze week in hun warenhuis en kort daarna begint de verzending naar klanten. Zelf heb ik een groene besteld en ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
Ja! Twee zelfs, een witte en een zwarte, moet nog even kijken welke op werk en welke thuis komt. Maar kan niet wachten totdat het er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02

Floor-is

5.2

@superbok begin Q2 (maand 4)

Er zijn zoveel andere interessante plankjes die ik nu gewoon direct kopen kan, ik heb echt geen zin meer om te wachten.

Ik blijf erbij dat heel dat GB/PO gebeuren te bizar voor woorden is. We moeten allemaal de verkopers maar voorfinancieren?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:10
Flinke voorraad drop zojuist bij Oblotzky :9
Oblotzky — Today at 3:52 PM
@everyone Finally got around to counting and listing most of the stuff that is now in-stock and ready to ship, some sets may have had been pinged before but making sure:

All Round 1 MTNU Sets
https://oblotzky.industries/products/gmk-mtnu-beige
https://oblotzky.industries/products/gmk-mtnu-susu
https://oblotzky.industries/products/gmk-mtnu-wob

CYL sets:
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-nuclear-data-2
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-olivia-no3
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-blanc-sur-noir
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-mictlan
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-fright-club
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-cubed
https://oblotzky.industri...mson-cadet-ii-royal-cadet
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-kaiju-part-deux
https://oblotzky.industries/products/gmk-cyl-symbiote

Also Staebies
https://oblotzky.industries/products/staebies

Next up:
WoB and Beige Addons, currently shipping the latter, so hope to have the rest up over the weekend.

Expected restocks from M&C leftovers and other in about 2 weeks
Beige Addon kits (all)
Tiramisu
NTD
Mercury (no NorDeUK)
Bordeaux
Wil stiekem toch nog wel een Kaiju, maar ik heb al teveel sets. Of toch niet :+ Argh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Leave ik de oblo discord omdat ik niets meer hoef te kopen krijg ik hier alsnog de links :p

@superbok Hier ook een Cycle7 natuurlijk. Waarschijnlijk gaat ie wel mee naar kantoor als ie er is. Moet vooral nog even kijken welke switches erin gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Floor-is schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:55:
@superbok begin Q4

Er zijn zoveel andere interessante plankjes die ik nu gewoon direct kopen kan, ik heb echt geen zin meer om te wachten.

Ik blijf erbij dat heel dat GB/PO gebeuren te bizar voor woorden is. We moeten allemaal de verkopers maar voorfinancieren?
Genoeg keuze ja, en dit was een latere ronde dan toch? Want eerste ronde was dacht ik alleen bij candykeys en ook al geleverd? Maar q4 is wel laat, bijna 1 jaar GB periode dan. GBs blijven inderdaad bijzonder, helemaal met dit door massa borden. Met een kleinere oplage van aantal 100 en kleine designer snap ik het nog. Maar zolang het binnen de afgesproken periode geleverd kan worden, vind ik persoonlijk dat een reden zoals geen zin meer om te wachten, niet helemaal eerlijk. Buiten het mismanagen bij MKEU, want dat is ook wel zo, zijn geannuleerde aankopen een van de oorzaken van alle financiële problemen. Keyboard vendors zijn kleine zaakjes waarbij dit soort zaken enorme gevolgen kan hebben.

@Cebby nice! Heb nog geen idee wat ik er in wil doen, genoeg keuze dus daar ligt het niet aan. Misschien eerst maar iets veiligs kiezen en daarna lekker verder kijken. Ben erg benieuwd naar hoe het er uit ziet.

@CrashOverDrive bedankt trouwens voor de link en schade, waar kan ik een formulier invullen? 1x WoB onderweg vanuit Amerika voor €75 :+

Laatste tijd niet zo druk bezig geweest met toetsenborden. Moet nog steeds een setje broken in Cherry Blacks luben, filmen en spring swappen en vervolgens solderen. Genoeg borden om te roteren, dus was goed aan het uitstellen :*)

Overigens binnenkort dus twee borden, want naast de Cycle7, hebben er ook een aantal mensen een verzendbericht ontvangen voor de Chapter1. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

superbok schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Genoeg keuze ja, en dit was een latere ronde dan toch? Want eerste ronde was dacht ik alleen bij candykeys en ook al geleverd? Maar q4 is wel laat, bijna 1 jaar GB periode dan. GBs blijven inderdaad bijzonder, helemaal met dit door massa borden. Met een kleinere oplage van aantal 100 en kleine designer snap ik het nog. Maar zolang het binnen de afgesproken periode geleverd kan worden, vind ik persoonlijk dat een reden zoals geen zin meer om te wachten, niet helemaal eerlijk. Buiten het mismanagen bij MKEU, want dat is ook wel zo, zijn geannuleerde aankopen een van de oorzaken van alle financiële problemen. Keyboard vendors zijn kleine zaakjes waarbij dit soort zaken enorme gevolgen kan hebben.

@Cebby nice! Heb nog geen idee wat ik er in wil doen, genoeg keuze dus daar ligt het niet aan. Misschien eerst maar iets veiligs kiezen en daarna lekker verder kijken. Ben erg benieuwd naar hoe het er uit ziet.

@CrashOverDrive bedankt trouwens voor de link en schade, waar kan ik een formulier invullen? 1x WoB onderweg vanuit Amerika voor €75 :+

Laatste tijd niet zo druk bezig geweest met toetsenborden. Moet nog steeds een setje broken in Cherry Blacks luben, filmen en spring swappen en vervolgens solderen. Genoeg borden om te roteren, dus was goed aan het uitstellen :*)

Overigens binnenkort dus twee borden, want naast de Cycle7, hebben er ook een aantal mensen een verzendbericht ontvangen voor de Chapter1. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten *O*
Sorry, Q2, maand 4. Ik heb niet de GB gedaan, wel de pre-order. Ik probeer CandyKeys een beetje te vermijden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Floor-is schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Sorry, Q2, maand 4. Ik heb niet de GB gedaan, wel de pre-order. Ik probeer CandyKeys een beetje te vermijden :)
Ah ok, dat klinkt al een stuk beter. Voor je het weet is het maand 4 en krijg je een bericht dat het onderweg is. Mijn strategie is om aan een heleboel GBs mee te doen, je niet meer weet wat je besteld hebt, om vervolgens het gevoel te krijgen dat je een cadeau krijgt bij een melding van verzending :+

Nee joh, naast alle gekkigheid, tegenwoordig koop ik alleen producten als ze op voorraad zijn (al dan niet extra), tenzij ik weet dat er geen extra’s zijn of het het wachten waard vind (bijvoorbeeld de Event Horizon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

mno schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:18:
Welke blue switches zouden jullie aanraden voor een Keychron V6? Ik gebruik nu de meegeleverde Keychron brown switches, maar mis het geluid van mijn oude keyboard (met onbekende blue switches).

Op de site van Keychron kom ik verschillende soorten blue switches tegen, van Keychron, Gateron, Cherry MX.
Ik heb nu Keychron Pro Mint in m'n K8 Pro en hoewel dat geen clicky switches zijn hebben ze wel een fijn geluid. Tenminste, als je een wat voller en doffer geluid kan waarderen.

Ik wilde zelf een iets stevigere tactile bump dan de brown switches. Ze zijn vanmiddag binnengekomen en ik heb ze direct overgezet. Het blijft leuk om weer iets nieuws te proberen maar het wisselen van keycaps en switches vind ik nog steeds een rotklusje. Gelukkig heb ik TKL, dat scheelt weer een beetje :P

De bestelling van Keychron was net als de vorige keer binnen een week geleverd. Ik had deze keer alleen de bizar goedkope switches en een angled aviator cable (vorige keer niet goed opgelet en straight besteld, de usb-c-connector zit bij de K8 Pro aan de zijkant), de verzendkosten waren 22 dollar op een bestelling van 28 dollar, maar bij andere shops krijg je voor zo'n totaalbedrag alleen de aviator cable óf switches.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

superbok schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:59:
[...]

Ah ok, dat klinkt al een stuk beter. Voor je het weet is het maand 4 en krijg je een bericht dat het onderweg is. Mijn strategie is om aan een heleboel GBs mee te doen, je niet meer weet wat je besteld hebt, om vervolgens het gevoel te krijgen dat je een cadeau krijgt bij een melding van verzending :+

Nee joh, naast alle gekkigheid, tegenwoordig koop ik alleen producten als ze op voorraad zijn (al dan niet extra), tenzij ik weet dat er geen extra’s zijn of het het wachten waard vind (bijvoorbeeld de Event Horizon)
Ik zie maar echt een paar GB's waarvan ik denk 'oh dat is wel wat' en die zijn allemaal ver boven mijn gestelde budget. (Freya bijvoorbeeld, die start al op €450..)

Ik ben een beetje aan het kijken dat als ik de NEO65 zou laten gaan, wat er dan voor 65-er zou moeten komen en die moet dan inderdaad uit voorraad geleverd kunnen worden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 14:14

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Er zijn de komende 3 dagen hele dikke kortingen bij mickeymouse.com zag ik zojuist. kortingen van 50% op de basic serie en ISO modellen, 20% op de HE lijn en op Monsgeek. De code in mijn signature geeft als het goed is nog eens 10% extra er boven op!
Modbreak:Nokken met spam

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 10-02-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2058398

Zonet de Ducky Origin ontvangen maar dat is 'm toch net niet.

Ducky heeft de transparante Cherry switches gebruikt in plaats van de zwarte variant. Hierdoor zijn de switches zeer zichtbaar wat toch wel een afknapper is op een toetsenbord dat pretendeert vintage te zijn. Achteraf gezien was dit duidelijk op de productpagina, maar in het echt is het effect nog storender.

Daarnaast maken ze gebruik van double-shot en laser engraving tegelijkertijd op de keys wat ik niet heel goed begrijp. Op de productpagina staat hier niets over.

Dan heb je nog dat enkele opdrukken missen, en dat het productlabel op de achterkant door een productiefout onleesbaar is. Voor een mid-range toetsenbord verwacht je dat dit soort dingen gewoon goed in elkaar zitten.

En ondanks ik het niet kan bevestigen lijkt er een soort van demping in de behuizing te zitten. Je mist de reverb van de Cherry MX Blue, het klinkt heel klinisch zo. De klankkast ontbreekt een beetje. Geen fijn geluid om mee te typen.

Ik kijk nog even of ik het toetsenbord kan fixen met nieuwe Cherry switches, nieuwe keycaps en modding van het geluid anders zal het helaas retour moeten. Voorlopig type ik nog even door op de Ducky Zero.

Afbeeldingslocatie: https://www.duckychannel.com.tw/upload/2023_11_102/202311101112597knio9uGw2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 05:18
sapphire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:
Als je linears wilt proberen kan ik de Gateron Pro Yellow V3 of Milky Pro's aanraden.
Fijne budget switch die een best nette factory lube heeft en voor een prikkie (+/- €20 per 70, 90 zal iets meer zijn) op Ali te vinden zijn. Niet het meest thocky geluid maar leuk om te proberen. De Pro V3's zijn regelmatig echt goedkoop te vinden, de Milky Pro's vind ik persoonlijk nét iets beter klinken en zijn ietsjes duurder maar dat is echt euro werk.

Verder als je stock een smoothe switch wilt die thocky is de GateronOil Kings kun je niet verkeerd mee gaan. En als het iets stiller moet de Gateron North Pole V2, die zijn smooth, diep en best stil maar *iets* mushy door de demper onder de pole. Niet zo erg als een silent switch maar ik merk het wel, al kan dat ook komen omdat ik thuis typ op longpoles en de bottom dus juist relatief stevig is en het verschil dus erg groot :+ De North Poles zitten in mijn werk macropad dus gebruik ze dagelijks, vooral de RGB is geweldig met de transparante behuizing :)

Wil je wel luben dan kan ik als budget optie de KTT Kang White aanbevelen, lubed lekker smooth enthocky en helemaal spotgoedkoop op Ali te vinden. Zag de V3's voor €12,50 per 70 ofzo 8)7
Gateron Black Inks V2's die in je filmpje kan ook maar moet je ook echt zelf luben. Ze zijn dan smooth en erg diep qua klank maar vind ze persoonlijk gewoon erg duur. De Box Ik V3 kan ook maar zelfde en ik vind ze voor wat ze bieden erg duur.
Zelf ben ik als alternatief gecharmeerd van de KTT Strawberry, *iets* minder diep geluid maar lubed ook zó smooth en lekker klinken voor ca. de helft van de prijs van Black Inks O+

Dit zijn wel wat veilige opties voor Linears ;)
Dank voor de tips! Het luben van switches lijkt me nou net een leuk onderdeel van de hobby, dus de KTT Kang White zie ik wel zitten. :*)
sapphire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:
Is die €250 inc alles of alleen de barebone? Niet lullig bedoeld maar in de keyboard wereld is €250 nog lang geen premium gebied. Je kunt er zeker leuke borden voor kopen overigens hoor :)

Ik ben helaas niet zo thuis in de 75% maar ik merk wel dat het een trend is om alles naar alu te pushen 'want premium'.
Alu en thock kan wel maar let dan op de plate:)
Die €250 is incl alles. Ik snap dat dat nog lang niet echt premium is in keyboard land, maar de kunststof keyboard kits die ik tegenkwam waren rond de €40-50 per stuk en oogde zeer budget. Met mijn budget moet er toch iets beters te krijgen zijn dacht ik.

Afijn, weer bijna een weekje verder. :+ Ik wil nu echt de knoop doorhakken. Ik ga voor de Monsgeek M1 met PC plate. Voor mijn eigen overzicht hier het aankooplijstje, incl. verzendkosten. Netjes onder budget.

ProductPrijs
Monsgeek M1 met PC plate€128,75
Keycaps - Double shot PBT Red Samurai€44,14
90 switches - KTT Kang White Switch V3€16,84
Lube station€29,99
Krytox GPL 205 G0 6gr€14,20
Totaal€233,92

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive

Stuk meer handwerk dan ik had gedacht :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
@delta1
Bij je naamgenoot is de Krytox een heel stuk goedkoper dan bij Amazon. (ze hebben ook kwastjes, lube station, ed) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 05:18
CrashOverDrive schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:34:
@delta1
Bij je naamgenoot is de Krytox een heel stuk goedkoper dan bij Amazon. (ze hebben ook kwastjes, lube station, ed) :P
Als ik alleen de Krytox koop, is het incl. verzendkosten even duur. Deze gaat wel naar de bookmarks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-07 15:11
Logitech G815

Mijn eerste mechanische toetsenbord. Heb hem nu ongeveer één jaar. Laat ik lekker positief beginnen. Hij typt heerlijk. Ik vind het een soort "mechanisch toetsenbord light" de meeste andere switches hebben een harde klik of een andere feeling. Deze is qua feeling bijna gelijk aan membraan. Toch heb ik liever dit dan membraan want ik heb er een beter gevoel bij met het typen en als er een verkeerde letter staat dan is het echt mijn eigen schuld. Knoppen blijven niet hangen etc en de input gaat lekker snel.

Toch ook een puntje van kritiek voor dit toetsenbord. De afbeelding verklapte het al. De keycaps zijn behoorlijk kwetsbaar. Ondanks dat ik geen scherpe nagels heb en nooit met harde of scherpe dingen op de toetsen komt zijn ze gevoelig. Al eerder heb ik een nieuwe spatiebar besteld (was inclusief verzendkosten iets van 20 euro bij elkaar) en gisteren zag ik dat er met de S knop wat aan de hand was. Eerst dacht (hoopte) ik dat het een vlekje was dat ik wel kon wegpoetsen. Vanochtend zag ik dat er een putje in de S was en dat daar het blauwe licht wat doorheen ging. Beetje jammer maar zij maar zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_kzOWvNMS3yuznrnP2HhjXMidg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSZTzMEyf5vPDXdPJBf0v5hM.jpg?f=fotoalbum_large

Ofwel, ook dit toetsenbord heeft zijn gebreken.

Verder nog blij met de aankoop, ben misschien een beetje een Logitech "fanboy" want ik geniet ook nog van mijn Logitech Gaming muis. Die heb ik btw al vele jaren en "still going strong" maar dat is hier verder offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 10-02-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

delta1 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Dank voor de tips! Het luben van switches lijkt me nou net een leuk onderdeel van de hobby, dus de KTT Kang White zie ik wel zitten. :*)

[...]

Die €250 is incl alles. Ik snap dat dat nog lang niet echt premium is in keyboard land, maar de kunststof keyboard kits die ik tegenkwam waren rond de €40-50 per stuk en oogde zeer budget. Met mijn budget moet er toch iets beters te krijgen zijn dacht ik.

Afijn, weer bijna een weekje verder. :+ Ik wil nu echt de knoop doorhakken. Ik ga voor de Monsgeek M1 met PC plate. Voor mijn eigen overzicht hier het aankooplijstje, incl. verzendkosten. Netjes onder budget.

ProductPrijs
Monsgeek M1 met PC plate€128,75
Keycaps - Double shot PBT Red Samurai€44,14
90 switches - KTT Kang White Switch V3€16,84
Lube station€29,99
Krytox GPL 205 G0 6gr€14,20
Totaal€233,92
Ik mag het vast niet hardop zeggen, maar ik heb nog een M1W 'over'. Dus niet een M1, maar de wireless, fully assembled, versie. Komt met de standaard keycaps en Kailh/Akko Pink Sugar switches.

Qua lubestation:
1. Denk ik niet echt nodig, tenzij je vaker gaat luben best overkill
2. Wel een stemholder, dat scheelt vieze vingers
3. Krytox moet je nog een kwastje bij wellicht, maar eentje van de action is op zich echt goed zat hoor

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MetalSonic schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:00:
Logitech G815

Mijn eerste mechanische toetsenbord. Heb hem nu ongeveer één jaar. Laat ik lekker positief beginnen. Hij typt heerlijk. Ik vind het een soort "mechanisch toetsenbord light" de meeste andere switches hebben een harde klik of een andere feeling. Deze is qua feeling bijna gelijk aan membraan. Toch heb ik liever dit dan membraan want ik heb er een beter gevoel bij met het typen en als er een verkeerde letter staat dan is het echt mijn eigen schuld. Knoppen blijven niet hangen etc en de input gaat lekker snel.

Toch ook een puntje van kritiek voor dit toetsenbord. De afbeelding verklapte het al. De keycaps zijn behoorlijk kwetsbaar. Ondanks dat ik geen scherpe nagels heb en nooit met harde of scherpe dingen op de toetsen komt zijn ze gevoelig. Al eerder heb ik een nieuwe spatiebar besteld (was inclusief verzendkosten iets van 20 euro bij elkaar) en gisteren zag ik dat er met de S knop wat aan de hand was. Eerst dacht (hoopte) ik dat het een vlekje was dat ik wel kon wegpoetsen. Vanochtend zag ik dat er een putje in de S was en dat daar het blauwe licht wat doorheen ging. Beetje jammer maar zij maar zo.

[Afbeelding]

Ofwel, ook dit toetsenbord heeft zijn gebreken.

Verder nog blij met de aankoop, ben misschien een beetje een Logitech "fanboy" want ik geniet ook nog van mijn Logitech Gaming muis. Die heb ik btw al vele jaren en "still going strong" maar dat is hier verder offtopic.
Ik heb een MX Master 3S en het is echt een geweldige muis, echt wat dat betreft niks mis met Logi. :)

Keycaps kunnen slijten, maar het is wel zuur. Kan je op die Logitech low-profiles niet gewoon andere keycaps kwijt eigenlijk?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Floor-is schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:41:
[...]

Ik heb een MX Master 3S en het is echt een geweldige muis, echt wat dat betreft niks mis met Logi. :)
Nee qua muizen niet, hier 2x een Master 3S, Master 3 en GP Superlight in gebruik.

Headsets en toetsenborden daarentegen :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Floor-is schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:41:
[...]

Keycaps kunnen slijten, maar het is wel zuur. Kan je op die Logitech low-profiles niet gewoon andere keycaps kwijt eigenlijk?
Ik zou echt niet weten of je daar andere keycaps op kan doen. Ik ben redelijk noob op het gebied van mechanische toetsenborden. Ok weer wat van een aantal switches en heb daar geluidsfragmenten van opgezocht maaar dan stopt het ook wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
sapphire schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Nee qua muizen niet, hier 2x een Master 3S, Master 3 en GP Superlight in gebruik.

Headsets en toetsenborden daarentegen :X
Wat vind jij een goed merk voor (mechanische) toetsenborden dan?

Ik herinner mij net dat mijn Logitech headset prima is om dolby surround muziek te luisteren maar een zeer slechte microfoon heeft :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MetalSonic schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:04:
[...]

Ik herinner mij net dat mijn Logitech headset prima is om dolby surround muziek te luisteren maar een zeer slechte microfoon heeft :X
Wat goed is hangt van zoveel factoren af. Je kunt voor €75 al een leuk machanisch keyboard hebben waar menigeen helemaal gelukkig mee is, maar je kunt ook los gaan en gerust >€750 uitgeven.

De eerder aangehaalde Monsgeek is €125 op het moment en écht een puik keyboard, of je kijkt naar de V-series van Keychron bijvoorbeeld en je hebt puike plankjes vanaf €50 zelfs.
Als je meer zelf wilt doen kan je een zogenaamde barebone kopen, dan moet je zelf de switches en toetsen nog toevoegen, stel dat je dat wilt, dan kan je bijvoorbeeld bij Oblotzky de Bauer Lite kopen voor zeg €140 of bij CandyKeys een full-size Odin voor €104 om maar wat te noemen.

Mechanische toetsenborden zijn een rabbithole (en moneypit) waar je je lol in op kunt hoor :D

Oh en headsets zijn een ding op zich, daar kan je je audiofiele hart wel in kwijt.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik hun Instagram mag geloven zijn er nog 50 clackycon tickets over. Vergeet dus vooral niet om een kaartje te halen als je van plan bent te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:04:
[...]

Goed is een relatief begrip want wat de één goed vind vind een ander weer niks.
Bij Logitech is het (imho) een combinatie van factoren. Ze hebben jarenlang ‘eigen’ Omron switches gebruikt waar geen gangbare keycaps op konden. De bevestiging was fragiel en ging snel stuk en de switches waren meer gericht op RGB dan langdurig werken. Dat is geen n=1 want online staat het vol met klachten van borden die net na de garantie gek gingen doen.
Nu gebruiken ze de iets gangbaardere Kailh Choc switches maar stel dat er dan wat mis is dan is de repareerbaarbeid 0. Je moet het halve bord letterlijk slopen om een switch te fixen.

En qua headsets, hier een oud eigenaar van een G935. Dat was het topmodel maar dat ding is één en al plastic fantastic en kraakt als een malle :X
Daarnaast zat er (imho) een keiharde design fout in waarbij het geluid weg valt en je aan de power knop moet gaan wiebelen om geluid terug te krijgen.
Deze fout zit in de G933,935 en dacht ook de G633 en 635.
Massa’s klachten over te vinden maar Logitech doet er niets aan en verkoopt de headsets gewoon nog.

Beide gevallen gehad nét na de garantieperiode en dan heb je gewoon pech dus kun je je dure toetsenbord of headset van ruim €100+ wegdoen :(

Dus imho is alles wat niet gamer gericht is beter :+
Een Sharkoon Skiller heeft ook gebreken maar daar is de prijs naar. Ducky en Leopold al minder maar zijn duurder.
Of gewoon een ‘custom’ bord,!iig makkelijk te fixen als er iets met de switches is :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Floor-is schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Wat goed is hangt van zoveel factoren af. Je kunt voor €75 al een leuk machanisch keyboard hebben waar menigeen helemaal gelukkig mee is, maar je kunt ook los gaan en gerust >€750 uitgeven.

De eerder aangehaalde Monsgeek is €125 op het moment en écht een puik keyboard, of je kijkt naar de V-series van Keychron bijvoorbeeld en je hebt puike plankjes vanaf €50 zelfs.
Als je meer zelf wilt doen kan je een zogenaamde barebone kopen, dan moet je zelf de switches en toetsen nog toevoegen, stel dat je dat wilt, dan kan je bijvoorbeeld bij Oblotzky de Bauer Lite kopen voor zeg €140 of bij CandyKeys een full-size Odin voor €104 om maar wat te noemen.

Mechanische toetsenborden zijn een rabbithole (en moneypit) waar je je lol in op kunt hoor :D

Oh en headsets zijn een ding op zich, daar kan je je audiofiele hart wel in kwijt.
Mechanische toetsenborden zijn toch best ingewikkeld in mijn beleving. Mijn eerste mechanische toetsenbord was van Corsair en iets van 200 euro. Die maakte mij een pokke herrie. Leek wel een levend orkest. Vreselijk, na 1 week teruggestuurd. De huidige is wat dat betreft een verademing.

Ik heb weinig behoefte om zelf te doen. Wat ik zoek is ook relatief eenvoudig (vind ik zelf). Mechanisch maar toch stil. En ja dan heb je o.a toetsenborden met silent switches etc. Dus wellicht zoiets als volgende.

Money pit, die term die hoorde ik ook over mijn oude BMW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MetalSonic schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Mechanische toetsenborden zijn toch best ingewikkeld in mijn beleving. Mijn eerste mechanische toetsenbord was van Corsair en iets van 200 euro. Die maakte mij een pokke herrie. Leek wel een levend orkest. Vreselijk, na 1 week teruggestuurd. De huidige is wat dat betreft een verademing.

Ik heb weinig behoefte om zelf te doen. Wat ik zoek is ook relatief eenvoudig (vind ik zelf). Mechanisch maar toch stil. En ja dan heb je o.a toetsenborden met silent switches etc. Dus wellicht zoiets als volgende.

Money pit, die term die hoorde ik ook over mijn oude BMW :+
Ik houd ook niet van de herrie, heb zelf een Luminkey 75 met Cherry MX Silent Red switches, momenteel met Cherry Milkshake keycaps.

Ik ben er supercontent mee, maar dat was ik ook met m'n Monsgeek die vele malen goedkoper was en zou je absoluut ook kunnen zijn met een Keychron V1 met Gateron Silents en een mooi setje keycaps van Ali. Dan ben je voor weinig klaar hoor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Een cross-post uit het grote 'Je hebt iets nieuws...' topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Poi10WM_CxjATOHf1Uab0Jx6Fvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YqEoDJe7hKUikt303KyHsWVX.jpg?f=user_large
Een Epomaker Cidoo V75 en V21. Tikt wel lekker weg, maar ook bedoeld als basis voor verdere expirimenten.
Andere switches, nieuwe caps etc. Maar eens kijken waar dit heen gaat.

Een vraag mbt tot VIA/QMK. Wat ik nu zie is dat beide devices vanuit de fabriek een eigen device id mee hebben gekregen. Begrijp ik het nu goed dat je met QMK een aanpassing aan de firmware zou kunnen maken waardoor je een andere device id kunt toekennen? Nu wil VIA ze namelijk niet tegelijk herkennen, want ze zijn 'hetzelfde'. Dus ik moet er altijd één unpluggen als ik er met VIA iets mee wil doen.. :F

Ik heb de volume knop op de V21 nu als alternatief scrollwheel gedefinieerd :D

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is inderdaad mogelijk om de firmware te wijzigen voor een andere ID, maar dat kan alleen als je ook de .json hebt voor de via configuratie. Anders is het ook nog even gepruts om die na te maken. Mocht je hulp nodig hebben daarbij, voel je vrij om dan een prive bericht te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

MatthijsBoog schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:57:
Het is inderdaad mogelijk om de firmware te wijzigen voor een andere ID, maar dat kan alleen als je ook de .json hebt voor de via configuratie. Anders is het ook nog even gepruts om die na te maken. Mocht je hulp nodig hebben daarbij, voel je vrij om dan een prive bericht te sturen.
Ah, thanks! EpoMaker is inderdaad zo vriendelijk geweest om voor beide een json beschikbaar te stellen. Maar ik moet dan wel een QMK build envorinment optuigen, neem ik aan? Dan ga ik me daar eens in verdiepen... (al bezig :P)

-UPDATE-
De EpoMaker json is een keymap. Is dat voldoende dan of is er meer nodig? Ik lees dat ook de firmware source beschikbaar zou moeten zijn? Ik vraag me even af of EpoMaker die ook levert..

[ Voor 13% gewijzigd door ElCondor op 12-02-2024 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had een beetje lomp aangenomen dat het gewoon in de qmk git zou staan. Maar die V75 hoort bij de nieuwe trend tri-mode borden die niet zo netjes omgaan met de GPL licenties. Lekker is dat toch altijd weer... Dan is het hoogstwaarschijnlijk een gevalletje tough luck en accepteren dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ohw well, dan blijft het bij switches en caps... blijft alleen lastig dat ik een ander toetsnenbordje in moet pluggen als ik het numpad wil wijzigen qua functionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kan je geen layers instellen joh? Heeft Epomaker geen eigen software?

En kan je met Karabiner/KeyTweak en Autohotkey ook niks?

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:14
sapphire schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:13:
Zo ik ben gezwicht en toch weer Ali aankopen gedaan :+

GMK67 voor €31,29 gekocht, was al te lang benieuwd en met een coupon voor die prijs kon ik hem toch niet laten liggen. Nog gek gedaan ook, een witte 8)7

En een set switches, double shot keycaps waarvan er gezegd word dat het dezelfde zijn als die Keychron verkoopt. Lijken inderdaad wel op OSA, ook gek gedaan…. blauwe :+
Kan dan mooi op de paarse Tes68 als ultra-budget build (sub €35 ).

En een Logitech muis, die wel netjes zwart.
Op basis van jouw post heb ik de GMK67 ook gelijk die dag besteld samen met Gateron Yellow Pro v3 switches. Vandaag aangekomen en in elkaar gezet. Fijn bord! Je was een absoluut slechte invloed op me en ik ben er zeer tevreden mee _/-\o_ .

In vergelijking met mijn Keychron K8J1 in combinatie met Gateron Milky Yellows is deze veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Floor-is schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:55:
Kan je geen layers instellen joh? Heeft Epomaker geen eigen software?

En kan je met Karabiner/KeyTweak en Autohotkey ook niks?
Customizen van de key functies gaat zonder problemen, alleen als ik VIA wil gebruiken, wat de bedoelde software voor de EpoMaker keyboards is, dan vindt hij geen devices als beide tegelijk aangesloten zijn.
Als ik er één ont-plug, dan vind hij wel degene die aangesloten is en kan ik de aanpassingen maken die ik wil.

Voor de V75 is dat geen probleem, maar als ik de V21 wil aanpassen, dan moet ik de V75 ont-pluggen en een ander keyboard aansluiten. 8)7
Kleine moeite, maar wel een FWP, wat mij betreft.

Ohw, ik gebruik voornamelijk Linux. Ik heb Windows als dualboot staan, maar ik leef voornamelijk in TuxedoOS..

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 13-02-2024 12:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Ik heb sinds anderhalve week een Glove80 met Red linear switches en vind het heerlijk.

Ik heb jarenlang een fixed split keyboard van Microsoft gebruikt maar moest alsnog wennen aan de column stagger. Zo merkte ik bijvoorbeeld dat ik standaard Q en P met mijn ringvinger typte, of de C met wijsvinger. Of TRE met drie vingers ipv twee keer de wijsvinger. Na dagelijks een half uur oefenen (begonnen op het oude bord!) kreeg ik dat snel onder de knie. Op mijn vorige bord typte ik +-105wpm. Op de Glove dook ik eerst naar 20, wat twee dagen frustrerend traag was als ik even wilde reageren op Slack. Maar na enkele dagen zit ik nu alweer op 80.

Vervolgens is het zoals @dnzm aangeeft voor programmeren belangrijk om een goede layout te maken die past bij de talen die je gebruikt. Voor wie interesse heeft: hier is mijn huidige layout (met documentatie) die ik gebruik voor PHP, Twig en TypeScript.

Naast correct touch typing ben ik ook veel meer keyboard shortcuts gaan gebruiken om gebruik van de muis te minimaliseren. Niet dat ik daar nou echt last van had, maar het voelt logisch en fijn om meer met je toetsenbord te doen. Mijn muis ligt nu meestal tussen de helften. Ziet er vreemd uit, maar werkt prima.

Al in al ben ik dus heel blij met de sprong naar split + colum stagger + key well + tenting. Kan het van harte aanraden, en de Glove80 specifiek ook.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:24
JayVee schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:53:
Mijn muis ligt nu meestal tussen de helften. Ziet er vreemd uit, maar werkt prima.
Ik doe dit ook sinds een tijdje met m'n Split65 en moet zeggen dat het goed bevalt. Ik game zelfs op deze manier en ook dat gaat prima. Vooral erg prettig om tijdens typen met m'n armen recht vooruit te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 08:04

dnzm

Knorrig

Mijn muis ligt nu meestal tussen de helften. Ziet er vreemd uit, maar werkt prima.
Same here! Ik heb dat ook al eens met een touchpad geprobeerd (voor simpel aanwijswerk afdoende, maar het mist wat precisie) en ik overweeg een trackball.

Eerst maar eens de boel weer draadloos; n!n-clones als controllers met ZMK erop zitten er al in, dat werkt. Nog even wachten op de accu's.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb sinds anderhalve week een Glove80 met Red linear switches en vind het heerlijk.

Ik heb jarenlang een fixed split keyboard van Microsoft gebruikt maar moest alsnog wennen aan de column stagger.
[...]
Welk Microsoft keyboard was dat? De Sculpt?
uitvoering: Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard (Qwerty NL)

Hoe bevalt Red Linear (niet de Pro toch?) t.o.v. de Sculpt?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyb op 15-02-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:31

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Anoniem: 2058398 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:31:
Zonet de Ducky Origin ontvangen maar dat is 'm toch net niet.

Ducky heeft de transparante Cherry switches gebruikt in plaats van de zwarte variant. Hierdoor zijn de switches zeer zichtbaar wat toch wel een afknapper is op een toetsenbord dat pretendeert vintage te zijn. Achteraf gezien was dit duidelijk op de productpagina, maar in het echt is het effect nog storender.

Daarnaast maken ze gebruik van double-shot en laser engraving tegelijkertijd op de keys wat ik niet heel goed begrijp. Op de productpagina staat hier niets over.

Dan heb je nog dat enkele opdrukken missen, en dat het productlabel op de achterkant door een productiefout onleesbaar is. Voor een mid-range toetsenbord verwacht je dat dit soort dingen gewoon goed in elkaar zitten.

En ondanks ik het niet kan bevestigen lijkt er een soort van demping in de behuizing te zitten. Je mist de reverb van de Cherry MX Blue, het klinkt heel klinisch zo. De klankkast ontbreekt een beetje. Geen fijn geluid om mee te typen.

Ik kijk nog even of ik het toetsenbord kan fixen met nieuwe Cherry switches, nieuwe keycaps en modding van het geluid anders zal het helaas retour moeten. Voorlopig type ik nog even door op de Ducky Zero.

[Afbeelding]
Ik was van plan ook dit bord te kopen. Wat is dan het nadeel van de switches en de keycaps die ze gebruikt hebben?

Ik ben weer zelf op zoek naar een mooi Ducky bord, maar mijn vorige Ducky one 3 heeft het ook nooit goed gedaan. Deze is retour gegaan ivm dubbele aanslagen probleem.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2058398

Terrie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 00:16:
[...]

Ik was van plan ook dit bord te kopen. Wat is dan het nadeel van de switches en de keycaps die ze gebruikt hebben?

Ik ben weer zelf op zoek naar een mooi Ducky bord, maar mijn vorige Ducky one 3 heeft het ook nooit goed gedaan. Deze is retour gegaan ivm dubbele aanslagen probleem.
Ducky heeft de verkeerde Cherry switches gebruikt. Ze hebben degene met transparante behuizing gebruikt en die weerspiegelen waardoor ze zichtbaar zijn (zie bovenstaande foto en onderste foto). Daardoor kun je de switches goed zien als je recht voor het toetsenbord zit. Op de onderste rij zie je telkens de twee hoeken van de switch weerspiegelen. Ze hadden de zwarte switches moeten gebruiken zo dat je het niet zo goed kon zien (dit deden ze op oude toetsenborden wel altijd). Heeft natuurlijk ook te maken met het mounting design en de hoogte van de rand. Voor een vintage toetsenbord is het een afknapper dat je de switches kunt zien.

De keycaps zijn prima, OEM profile, PBT en redelijke kwaliteit. Op die van mij zaten wel krassen, misschien dat het een demo bordje was. En zoals ik al aangaf, sommige caps zijn laser etched wat ik niet vind mooi vind, ik heb ze liever double shot.

Als je Ducky gewend bent en de kwaliteit ervan kan waarderen dan is dit bordje een tegenvaller. Als je gewoon een simpel toetsenbordje zoekt en niet veeleisend bent is het echter een prima ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSPql7zaH3qSm2KGqfduAckjySI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcVeM8x3PTFgLIZtE3Yx7nNm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:04:

Om Uberhaupt maar eens te testen of het zo modulair in elkaar zetten wat is voor mij maar eerst voor een simpele budget build gegaan tot er een definitieve keuze gemaakt kan worden.

- GMK87
- Gateron G Pro 3.0 Brown Switches
- En twee sets standaard keycaps ( Zwart / Groen )

Als het bevalt gaan we wel eens kijken naar een setje fatsoenlijke key caps
Gisteren kwamen toevallig alle 3 de pakketjes binnen :D en vandaag gelijk begonnen met de tester.

Gelijk even de tester erover gegooid en enkel de 2de en 3de key reageren niet rechts naast de spacebar dus het onderzoekt begint :D

Daarnaast lijkt Ralt ook iets vreemds te doen want de key reageert wel maar geeft ook aan dat het dezelfde is als Left ctrl.

Hmm misschien eens de mapping opzoeken :D

Dus even uitzoeken of dat komt door mijn mapping of door mijn

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Right alt is hetzelfde als left alt+ctrl, zo zul je het dan ook zien in een tester waarschijnlijk. Daarnaast zit er vermoedelijk een fn knop rechts van de spatie, die zal niet door een standaard tester geregistreerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MatthijsBoog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:16:
Right alt is hetzelfde als left alt+ctrl, zo zul je het dan ook zien in een tester waarschijnlijk. Daarnaast zit er vermoedelijk een fn knop rechts van de spatie, die zal niet door een standaard tester geregistreerd kunnen worden.
Je hebt gelijk inderdaad remappen van de "keys" die niet reageerden in de tester naar gewoon 1 en 2 dan reageren ze wel in notepad maar bijvoorbeeld niet in de tester dus alle switches en het bord werken nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:31

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Anoniem: 2058398 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:09:
[...]

Ducky heeft de verkeerde Cherry switches gebruikt. Ze hebben degene met transparante behuizing gebruikt en die weerspiegelen waardoor ze zichtbaar zijn (zie bovenstaande foto en onderste foto). Daardoor kun je de switches goed zien als je recht voor het toetsenbord zit. Op de onderste rij zie je telkens de twee hoeken van de switch weerspiegelen. Ze hadden de zwarte switches moeten gebruiken zo dat je het niet zo goed kon zien (dit deden ze op oude toetsenborden wel altijd). Heeft natuurlijk ook te maken met het mounting design en de hoogte van de rand. Voor een vintage toetsenbord is het een afknapper dat je de switches kunt zien.

De keycaps zijn prima, OEM profile, PBT en redelijke kwaliteit. Op die van mij zaten wel krassen, misschien dat het een demo bordje was. En zoals ik al aangaf, sommige caps zijn laser etched wat ik niet vind mooi vind, ik heb ze liever double shot.

Als je Ducky gewend bent en de kwaliteit ervan kan waarderen dan is dit bordje een tegenvaller. Als je gewoon een simpel toetsenbordje zoekt en niet veeleisend bent is het echter een prima ding.

[Afbeelding]
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Zelf de 3 series gehad met veel problemen, dus ben de laatste tijd al niet zo blij met Ducky. Maar de eerdere generaties wel qua robuustheid en kwaliteit.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo en inmiddels zit alles in elkaar, het verschil in geluid is wel fiks tussen de SGK3 van Sharkoon en deze GMK87 build waarbij de SGK3 een scheller geluid had bij het tikken is het bij de GMK veel "doffer". (en mijn inziens veel fijner)

De background verlichting is nog niet optimaal maar dat doe ik maar even te wijten aan de elcheapo caps die erop zitten. ( Bij de GMK zitten de leds aan de onderkant van de key, terwijl de caps de letters helemaal boven hebben zitten. Doe ik de caps er omgekeerd op dat zie je wel dat ze licht doorlaten maar ja ik ben er even mee gered.

Ondertussen gaan we wel kijken naar wat fatsoenlijke caps met een beetje leuk theme zijn er nog specifieke sites waar ze veel leuks sets op hebben ?

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 14-02-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ShadowBumble schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:14:
Zo en inmiddels zit alles in elkaar, het verschil in geluid is wel fiks tussen de SGK3 van Sharkoon en deze GMK87 build waarbij de SGK3 een scheller geluid had bij het tikken is het bij de GMK veel "doffer". (en mijn inziens veel fijner)

De background verlichting is nog niet optimaal maar dat doe ik maar even te wijten aan de elcheapo caps die erop zitten. ( Bij de GMK zitten de leds aan de onderkant van de key, terwijl de caps de letters helemaal boven hebben zitten. Doe ik de caps er omgekeerd op dat zie je wel dat ze licht doorlaten maar ja ik ben er even mee gered.

Ondertussen gaan we wel kijken naar wat fatsoenlijke caps met een beetje leuk theme zijn er nog specifieke sites waar ze veel leuks sets op hebben ?
Van clacky naar thocky dus ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inderdaad en dat bevalt eigenlijk prima als ik eerlijk ben, en ook kwa formaat ben ik naar een TKL gegaan ipv full size wat ook wel fijn is maar dat is nog meer wennen als de keys moet ik eerlijk zeggen.

Dus nu wordt het tijd voor een fatsoenlijk keycap set die ook mijn keys verlicht dat wordt nog even zoeken als ik eerlijk ben vanwege de led plaatsing op de GMK87 (onder de switch ipv boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:45
Voor degenen die net zoals ik nog hoopten op een kans om een Zoom75 te kopen; bij Maxgaming lijken ze een batch in te gaan kopen: https://www.maxgaming.com/en/zoom75

Je kan de meeste EE versies nog pre-orderen en ze geven een preliminary shipping date van 11 maart op.
En als je via Klarna betaalt hoeft je pas echt af te rekenen als ze ook echt versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

ShadowBumble schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 21:14:
[...]

vanwege de led plaatsing op de GMK87 (onder de switch ipv boven).
Om de zoektocht mogelijk iets makkelijker te maken: onder de switch wordt meestal "south-facing" genoemd, boven de switch "north-facing".

Sommige combinaties van switches en (Cherry-profiel) keycaps werken niet lekker op een north-facing bord (dan raakt de binnenkant van de cap de bovenkant van de switch), maar daar heb je dus geen last (meer) van.

Je hebt caps met de legends (de letters etc) aan de voorkant ipv de bovenkant, dat werkt met south-facing boards uiteraard het beste. Of pudding keycaps, die hebben niet per se doorschijnende letters, maar wel een zij-, voor en achterkant die doorschijnend is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Flying schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Op basis van jouw post heb ik de GMK67 ook gelijk die dag besteld samen met Gateron Yellow Pro v3 switches. Vandaag aangekomen en in elkaar gezet. Fijn bord! Je was een absoluut slechte invloed op me en ik ben er zeer tevreden mee _/-\o_ .

In vergelijking met mijn Keychron K8J1 in combinatie met Gateron Milky Yellows is deze veel stiller.
Ik had mijne een dag eerder binnen :)
De 5 daagse gegarandeerde verzending die 10 dagen duurde :+

Alles kwam binnen (keyboard, switches en keycaps) en eigenlijk was het niet bedoeld bij elkaar maar alles lag er toch dus maandag alles in elkaar geprikt (GMK67 wit, Leobog Graywood V4 en blauwe OSA keycaps.

De Leobogs: Gewoon de V3 maar dan een ander kleurtje en een luxer uitziende diffuser. Klinken vrijwel identiek, opzich goed smooth door de stock lube en klinken best goed. Alleen bij het laten schieten van de switch hoor je de spring wel erg maar dat zal je op een bord zelf niet snel doen.
Voor €8 /70stuks hoor je me niet klagen :*)

De keycaps lijken inderdaad vrijwel hetzelfde te zijn als wat Keychron verkoopt. Blauwe OSA caps, doubleshot en voelen wat dun aan net als wat Keychron standaard levert :+
Ik vind OSA wel fijn typen en voor €8,99 voor een complete set super mooi!

De GMK67 is een ervaring apart: Tri-mode, accu, southfacing per-key RGB en het werkt nog ook 8)7
Stock gebouwd met bovenstaande en klonk niet geheel onaardig, dagje op gewerkt inmiddels zelfs. Snap wel de reacties van mensen die hier eerder zeiden dat het bord niet heel stil is, viel me inderdaad tegen (kom ik nog op terug).
Bounced, flext en tordeert als een malle overigens.
Maargoed alles werkt en nog goed ook en klinkt stock best aardig en dat voor €31,29 *O*

Zo'n bordje vraagt er om om eens goed onder handen genomen te worden dus dat gedaan.
De stabs zijn verschrikkelijk, slechtste die ik tot nu toe in handen gehad heb en slechter dan die van de TES68! Stock zit er een 'lube' op die meer wegheeft van kaarsvet en overal zit behalve op de draaduiteinde :+
Lubed zoals ik altijd doe met Krytox en grease maar zelfs daarna klonken ze verschrikkelijk :X
Het goede nieuws is dat ik later ontdekte dat de PCB screw-in stabs ondersteund dus een paar Durock V1's die ik ooit op een ander bord had er op geschroefd. Zijn niet perfect maar een wereld van verschil.

Over de PCB gesproken daar zit een soort folie op wat verschrikkelijk irritant was want dat moet je dus bij elke switch doorprikken met insteken. Waarom dat er zit vraag ik me af dus er af gepeuterd en het velletje foam klinkt daardoor een stuk beter/meer zoals PE foam hoort te klinken. Voor het geluid een aanrader om af te halen dus!!
En de tapemod gedaan, dus tape, PCB, velletje foam, platefoam en de plate.
De plate is van dun PC en super flexibel en een draak. Letterlijk bij elke switch inprikken duw je de plate naar beneden en moet je die rondom omhoog duwen voordat de switch daadwerkelijk vast zit. Uiteindelijk 30~45 min bezig geweest om de switches in te prikken 8)7

Dan het leuke gedeelte; de case! Het lijkt me geen PC of ABS case maar een flexibeler plastic wat minder scheur/barstgevoelig lijkt. Fijn materiaal met openen en voelt fijn aan.
Begonnen met een stalen staaf van ca. 20cm in de case te plakken + wat kleine stukjes van 4cm wat 288gram gewicht toevoegt en het wat stijver maakt. Daarnaast wat kieren en randen vol gespoten met kit
en de randen van de uppercase gevuld met kit. Waarom kit? Nou om het geheel wat meer massa te geven en dat had ik nog liggen. Als laatste nog een pluk 'polyfill'er in.

En om dan op het geluid terug te komen dat is compleet anders. Veel voller en dieper en minder luid. De polyfill maakt volgens mij amper uit en het is puur de invloed van het casemateriaal icm de toegevoegde massa. Qua geluid hoor (ik iig) het foam ook wel duidelijk maar dat mag bij zo'n build.
Ow en dat laatste was met lubed Sarokey Strawberry Wines maar denk dat de Leobogs of andere budget switches ook niet zouden misstaan (KTT Kang Whites ofzo).

Al met al een leuk bordje, blij dat ik deze gekocht heb en geen extra parts om een TES68 te modden O+

Edit: Bijna vergeten, geëindigd op een bord van 976 gram. Net de 1KG niet gehaald :(

Gabriël AM5

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:14
In die opmerkingen kan ik me wel vinden. Keycaps heb ik niet gekocht, had nog een set Prismcaps van Steelseries (die overigens ook niet top zijn). De standaard caps van Keychron zijn verschrikkelijk. Ik ben nog op zoek naar goede keycaps, maar heb moeite met kiezen en wil ook geen groot budget neertellen ervoor.
@sapphire Leuk verhaal voor een leuk bord. Voor “zachte” plates zonder foam gebruik ik altijd een plate fork. Had hetzelfde probleem maar hierdoor opgelost. Nooit meer last van een zakkende plate richting pcb. Volgens mij tegenwoordig te koop bij een paar vendors, maar ook makkelijk 3D te printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:20:
@sapphire Leuk verhaal voor een leuk bord. Voor “zachte” plates zonder foam gebruik ik altijd een plate fork. Had hetzelfde probleem maar hierdoor opgelost. Nooit meer last van een zakkende plate richting pcb. Volgens mij tegenwoordig te koop bij een paar vendors, maar ook makkelijk 3D te printen.
Dit was mét foam dus de fork had niet lekker gepast. Door het foam nu met een switchpuller bij elke switch de randjes omhoog moeten trekken :X

Ik ken de platefork maarja met andere PC plates nooit zoveel problemen gehad dus vond het niet echt nodig. En als je hem dan wel nodig hebt is het te laat :+

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 15-02-2024 10:28 ]

Gabriël AM5

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wellicht domme vraag, maar gezien de uiteindes van m'n stab draden droogstaan (housing is wel factory lubed)... Wat voor'n vet wordt daarvoor gebruikt? Ik kan niet zo 1-2-3 een goede vertaling voor dielectric grease vinden namelijk, en om dat nou van ver te laten komen lijkt mij ook een beetje zonde :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Lockon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:46:
Ik kan niet zo 1-2-3 een goede vertaling voor dielectric grease vinden namelijk, en om dat nou van ver te laten komen lijkt mij ook een beetje zonde :X
Dit werkt tot nu toe prima voor mij. Paar knaken bij je favoriete bouwmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn verschillende opties. Bij de gamma of praxis griffon siliconenvet, werkt best prima is mijn ervaring. Wat gangbaarder in de hobby is superlube, zoals te krijgen bij tinytronics bijvoorbeeld. Maar afgelopen jaar is het vooral ook veel xht-bdz, te krijgen bij sommige custom keyboard stores.

• Lockon
  • Niet online
Veel dank, morgen ff langs de Gamma dan Meteen maar even een wandelingetje gemaakt, prima weer daarvoor :9

[ Voor 44% gewijzigd door Lockon op 15-02-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lockon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:59:
Veel dank, morgen ff langs de Gamma dan :9
De vertaling is vooral een niet elektrisch geleidende en corroderende vet soort zeg maar (lekker Nederlands :+ ).

Voor de luxere borden gebruik ik al een tijdje de XHT-BDZ die @MatthijsBoog aangeeft. Dat spul is echt dik en plakkerig en perfect voor het doel.
Voor de minder luxe borden zoals m’n GMK67 gebruik ik al een tijd het aangegeven Griffioen siliconen vet en werkt ook top al had het van mij iets dikker gemogen.

De voornaamste reden waarom dat vet was puur prijs en verkrijgbaarheid.
Die tube die vaan door YouTubers word gebruikt kon ik ook op bol.com vinden maar was een stuk duurder.

Overigens is dat siliconen er sowieso handig om in huis te hebben, hier al gebruikt voor van alles van traphekjes tot leertjes van kranen :)

Gabriël AM5

• Lockon
  • Niet online
Yup, ik merk het gelijk al. Waar eerst de spatiebalk het luidst van het hele bord was, is dat nu wel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:58:
Er zijn verschillende opties. Bij de gamma of praxis griffon siliconenvet, werkt best prima is mijn ervaring. Wat gangbaarder in de hobby is superlube, zoals te krijgen bij tinytronics bijvoorbeeld. Maar afgelopen jaar is het vooral ook veel xht-bdz, te krijgen bij sommige custom keyboard stores.
Ook lube welke gebruikt worden bij speedcubes is een goede aanrader.
Zoals die van Gan bijvoorbeeld werkt uitstekend en tast het kunststof aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
Mijn Royal Kludge RK71 (met MX brown switches) heeft recent helaas de geest gegeven na jaren trouwe dienst. Nu ben ik op zoek naar een nieuw mechanisch ramplankje. Ik zoek ongeveer het volgende:
  • Een tactile switch (zoals MX Brown of Clear)
  • Een 65%, 70% of 75% layout
  • USB-C connector (of Bluetooth)
  • Max. 100 euro
Nu weet ik dat Cherry recent de MX2A-switches heeft uitgebracht, wellicht een mooi moment om die upgrade te maken. Maar ik wil eigenlijk ook wel eens een iets zwaardere switch proberen, zoals de MX Clear. Maar die is er (nog) niet in MX2A-versie.

Nu ben ik ook wel benieuwd wat andere switch fabrikanten tegenwoordig hebben. Wie heeft de gouden tip voor m'n volgende ramplankje?

[ Voor 5% gewijzigd door Balance op 19-02-2024 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
MX2A is eigenlijk nog steeds matig. Wil je een goedkope tactile, dan zou ik eerder een hotswap bordje kopen met een los zakje mmd princess tactiles. Maar mijn gouden tip is zaterdag 6 april Clackycon. Vrij grote bijeenkomst (vorige keer 300+) waar je echt van alles kunt proberen. Dan kun je zelf oordelen wat fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-w
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-02 14:30
Hoi,

excuses als mijn vraag reeds eerder is gepasseerd. Ik heb sinds 2021 een Ducky ONE 2. Door omstandigheden heb ik hem vorig jaar een aantal maanden niet gebruikt. Toen ik deze enkele weken terug startte bleek dat de X en de linker CTrL toets de led weliswaar brand, maar niet zo fel als alle andere leds onder de toetsen. Met de caps erop lijken ze niets te doen.
Een reset van het toestel veranderd hier niets aan. Het verkoop punt vraagt om 'even' langs te komen, maar dat is een rit van net geen 2 uur. En op de website van Ducky kan ik zo snel geen ingang vinden om direct (mail/etc) met iemand in contact te komen.
Heeft iemand vergelijkbare ervaring en wat toen de uitkomst/oplossing? Of weet iemand hoe je bij Ducky zelf terecht kan komen? Alvast bedankt!!

Mvg, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een ledje minder fel is dan de rest, dan is dat ledje waarschijnlijk gewoon fysiek beschadigd om wat voor reden dan ook. Zou betekenen dat het vervangen moet worden. Ducky support is in mijn ervaring niet goed, maar dat is al best wat jaartjes terug dat ik hulp nodig had. Dus misschien is het inmiddels verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank-w
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-02 14:30
MatthijsBoog schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:00:
Als een ledje minder fel is dan de rest, dan is dat ledje waarschijnlijk gewoon fysiek beschadigd om wat voor reden dan ook. Zou betekenen dat het vervangen moet worden. Ducky support is in mijn ervaring niet goed, maar dat is al best wat jaartjes terug dat ik hulp nodig had. Dus misschien is het inmiddels verbeterd.
Zijn die componenten los te verkrijgen bij Ducky? Ik zie zoals gezegd nergens een makkelijke ingang om onderdelen te verkrijgen. Kan me toch voorstellen dat een 'klassieke' Ducky gebruiker zo'n apparaat veel intensiever gebruikt dan ik voor alleen beetje thuiswerken en daardoor ook sneller defecten optreden of naar voren komen? Maw. ik zal vast niet de eerste zijn met 'kapotte' led's en hoop dat hier iemand dit al een heeft, kunnen, verhelpen. Thanks again!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, die zijn niet los te krijgen bij Ducky, maar het zijn vrij standaard ledjes, dus is online wel te vinden. In principe horen ze bij normale firmware niet defect te gaan. Voor zover ik weet doet Ducky sowieso niet echt aan losse onderdelen. De ledjes horen overigens ook niet zomaar kapot te gaan bij normaal gebruik, maar er kan altijd iets fout, productie is immers niet 100% perfect.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gisteren voor het eerst in maanden weer een keyboard gebouwd, namelijk de Cylce7 die gisteren is bezorgd. Het is een 70% bord, ook wel bekend als een FRL TKL, die besteld is afgelopen zomer. Redelijk vlotte GB dus, helemaal gezien EU zoals gewoonlijk als laatste werd verzonden, het hoge aantal units dat is besteld en gezien het het einde van het jaar sowieso druk is. Volgens mij was de start prijs rond de €160 euro bij Eloquentclicks. De keuze voor kleur was best lastig, want de selectie was erg divers met kleuren die ik nog nooit had gezien op een bord (teal, donker paars etc), maar het werd uiteindelijk groen, “Jasper”, met een paars gewicht. Bijzondere combo, maar erg blij.

De unboxing is zoals ik verwacht van een bord in deze prijs categorie, praktisch, effectief, maar niet “bijzonder”. Een aantal componenten zit in de carry case, terwijl grotere componenten in een aparte kleine doos zitten. Het bord zelf zit verpakt in plastic en heeft en extra beschermfolie op het gewicht. Het feit dat je extra’s krijgt zoals C3 equalz stabs, carry case en draad is wel mooi en niet altijd gebruikelijk in deze prijsklasse.

Na het testen van het pcb, kon het bord in elkaar gezet worden. Voor nu de C3 stabs, prevail epsilons zonder foam op de alu plate met Key Kobo WoB caps. Het pcb heeft meerdere flex cuts, maar door een speciaal rubbertje zou je deze dicht kunnen maken. Dat is best wel priegelen om er goed in te krijgen, zonder dat het er weer uitvalt. Voor nu zitten deze er daarom nog niet in. Maar de gedachten er achter is wel erg mooi.

Iets wat ook erg mooi is, is de “ball catch system” waardoor er geen schroevendraaier nodig is om de case te openen en sluiten. Het is een beetje lastig te omschrijven, maar de ene kant heeft heeft 2 pinnetjes die in het midden ruimte hebben, terwijl de andere kant 1 pin heeft die aan het einde wat breder wordt. Door druk uit te oefenen, schuift de ene kant in de andere, maar kan je hem ook weer uit het gaatje halen. Erg handig, al heb ik hem al wel een paar keer gedeeltelijk geopend toen ik hem uit de carry case haalde. Die heeft geen uitsparing waardoor het er uit halen van het bord nogal onhandig is.

Verder is de eerste indruk van het geluid en gevoel goed. De spacebar klinkt mooi, maar de alphas nog een beetje “dun”. Misschien dat het rubbertje voor de flex cuts hierbij helpt en een voller geluid geeft. Daar ga ik nog mee spelen. Ook nog even kijken naar andere switches en de PC plate (die ontbrak helaas, maar wordt nog nagezonden verwacht ik) geven natuurlijk een ander geluid. Heb niet het idee dat foam direct nodig is, wat op zich best verrassend is. De meeste goedkopere borden profiteren toch enorm van wat foam.

De kwaliteit van het bord is ook mooi, zeker gezien de prijs. Op het eerste gezicht zie ik geen bijzonderheden en voldoet alles aan de verwachtingen. Zeker een aanrader als ze zometeen te koop zijn met extra’s of goedkoop op de tweedehands markt. Ook goed vooruitzicht voor de cylce8, de tkl variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9hHoCpVo_59OS3heo2QUFiroxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLsHWVvQ3f2yfwMh7bwiwNqM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nwuuvUbyD-yLomPCdOrJCf115U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTpJdoSPOppP539kfglpacmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pmUmXeUKOMPhm-PwjHnUcK6HEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpOMfWIL9EO8IaUUsMR9QCyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Sinds kort een nieuwe aanwinst erbij: Leopold FC650MDS PD.
Mijn eerste 65% en ook met double space bars. Die klinken heel anders en meer gedempt. Met Double shot PBT keys, USB-C aansluiting, sound absorbing pad en verder niks want geen software verder nodig. Wel instelmogelijkheden met de dip-switches. Zoals de Fn zetten op een van de spatiebalken wat fijn werkt.

Vind het een heel geslaagde kleuren combinatie met het rood. navy en off-white met rode fonts. In het echt is het rood nog wat donkerder dan op de foto. Het typt heerlijk weg met Cherry MX Red.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZYw2jYMN/349.jpg

Hier wat meer indrukken.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 21-02-2024 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Voor wie nog opslag zoekt voor zijn switches, Appie heeft vanaf maandag weer een spaaractie . De kleine voorraadbusjes zouden perfect moeten zijn voor tot zo'n 110 switches :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdJvD1tZ67Etyv_VPfoB0T_2e6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eTC4rcCBjP4PPrGxws4icGM5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CrashOverDrive schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:30:
Voor wie nog opslag zoekt voor zijn switches, Appie heeft vanaf maandag weer een spaaractie . De kleine voorraadbusjes zouden perfect moeten zijn voor tot zo'n 110 switches :P

[Afbeelding]
Goedkoper dan op Ali: https://nl.aliexpress.com...pQ9C&gatewayAdapt=glo2nld

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Hier de Rainy75 deelnemers al hun survey ingevuld? Ik ben voor een blauwe pro variant gegaan + extra FR4 plate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
@danoontjeh ik ben ook voor een blauwe gegaan. Maar waarom een 2e fr4 plate? De pro heeft er al een

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:56

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb de Lite Silver met extra FR4 plate :)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:56:
@danoontjeh ik ben ook voor een blauwe gegaan. Maar waarom een 2e fr4 plate? De pro heeft er al een
Nu je het zegt.. Had de addons al besteld en de andere opties waren iso plates en die interesseren me niet. Wellicht maar even checken of ik niet alsnog zo'n iso plate kan krijgen, twee keer dezelfde heeft ook weinig nut 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 26-02-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
danoontjeh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Wellicht toch maar zo'n iso plate doen dan want twee keer FR4 heb ik ook niks aan 8)7
De iso plate heb je ook niks aan. Die is alleen compatibel met de lite. (Ook de pp werkt alleen met de lite). Ivm conflict tussen die plates en rgb.

De aktie was heel erg Chinees qua duidelijkheid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:12:
[...]

De iso plate heb je ook niks aan. Die is alleen compatibel met de lite. (Ook de pp werkt alleen met de lite). Ivm conflict tussen die plates en rgb.

De aktie was heel erg Chinees qua duidelijkheid. :P
Zag het zojuist ook, lekker duidelijk allemaal weer.. Alsnog maar gewijzigd naar de pp iso, kan hem altijd nog modificeren indien nodig. Had het bedrag al gepledged dus wat dat betreft maakt het toch niet meer uit.

Wel vreemd overigens dat dat het probleem zou zijn, de standard heeft een PP plate + RGB, dan zou een PP plate voor de pro toch ook moeten werken met RGB?

[ Voor 12% gewijzigd door danoontjeh op 26-02-2024 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Duurde ook even voordat ik alles doorhad. De iso is trouwens ook geen echte iso. Heeft wel een hoge enter, maar geen split shift. Dus bijv azerty is al niet mogelijk 8)7

De standaard pp is ansi, de adon is iso. Daar zal het compatibiliteits probleem hem zitten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxtcV7acqdSJya09kLwRCx_VSS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akCwA5RXuKXuZIBJ2iAQwbem.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door CrashOverDrive op 26-02-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:20:
Duurde ook even voordat ik alles doorhad. De iso is trouwens ook geen echte iso. Heeft wel een hoge enter, maar geen split shift. Dus bijv azerty is al niet mogelijk 8)7

De standaard pp is ansi, de adon is iso. Daar zal het compatibiliteits probleem hem zitten
Ach ja, hoe dan ook een leuk bordje voor het geld. Zelfs als ik niks aan die plate heb vind ik het de kosten wel waard. Zal voor de komende tijd ook wel m'n laatste bordje zijn wat ik koop denk ik (zeg ik nu :+ )

Zo te zien zit het probleem in de stabs, pro heeft plate mount stabs en de overige versies pcb mount. Dan heb ik gewoon niks aan m'n add-on helaas, jammer dan.

[ Voor 11% gewijzigd door danoontjeh op 26-02-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik heb net een cheapo setje (stille) Outemu Silent Peach tactiles in m'n rt100 gezet, en ik moet zeggen...Het voelt goed om weer thuis te zijn. Linear was leuk, maar vooral met een stil toestsenbord miste ik de feedback te veel om prettig blind te typen. Al met al heb ik de stabs, caps, en de switches vervangen... Maar goed dat ik praktisch een barebones prijs betaald heb voor m'n rt100 8) Niet dat er per se iets mis was met het standaard spul, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terko
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 20:12
Dag allemaal,

Ik heb 2 februari j.l. een setje "Sharkoon Gateron PRO 2.0 Milky Yellow switches gekocht via Bol.com (EAN: 4044951039029). Deze bevatte 35 stuks. Ze bevallen me echter zo goed, dat ik er meerdere van wil kopen, maar ik kan ze niet meer vinden op bol.com en andere webshops hebben ze niet op voorraad...

Wat voor websites gebruiken jullie om je switches vandaan te halen? Of heeft er iemand nog +/- 20 stuks van deze switches liggen?

Ik hoor het graag en alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Terko schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:53:
Dag allemaal,

Ik heb 2 februari j.l. een setje "Sharkoon Gateron PRO 2.0 Milky Yellow switches gekocht via Bol.com (EAN: 4044951039029). Deze bevatte 35 stuks. Ze bevallen me echter zo goed, dat ik er meerdere van wil kopen, maar ik kan ze niet meer vinden op bol.com en andere webshops hebben ze niet op voorraad...

Wat voor websites gebruiken jullie om je switches vandaan te halen? Of heeft er iemand nog +/- 20 stuks van deze switches liggen?

Ik hoor het graag en alvast dank!
https://www.alternate.nl/...ches/html/product/1892290

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terko
Dit zijn de niet "milky" variant en hebben een andere EAN: 4044951038411

Ik ben best wel een leek op dit gebied, maar wat is eigenlijk het verschil tussen die 2? Ik wil graag nl. wel exact dezelfde als die ik nu heb :P

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Terko schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Dit zijn de niet "milky" variant en hebben een andere EAN: 4044951038411

Ik ben best wel een leek op dit gebied, maar wat is eigenlijk het verschil tussen die 2? Ik wil graag nl. wel exact dezelfde als die ik nu heb :P

Alvast bedankt voor het meedenken!
Er is bijna geen verschil tussen de 2, behalve dat de niet 'milky' beter rgb door laat, zie de uitleg van Gateron hier: https://www.gateron.co/bl...%20Gateron%20yellow%20pro.

Heb de milky set hier gevonden:

https://azerty.nl/product...946922#product.attributes

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ricjuh schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:02:
[...]

Er is bijna geen verschil tussen de 2, behalve dat de niet 'milky' beter rgb door laat, zie de uitleg van Gateron hier: https://www.gateron.co/bl...%20Gateron%20yellow%20pro.
Dan heb je het niet goed gelezen ;)
Milky laat minder licht door, maar heeft wel een geluid (en klein beetje gevoel) dat veelal meer gewenst is.

Edit: Tweakers geeft meerdere webshops voor het genoemde EAN overigens.

Ze zijn ook prima te vinden op andere sites zoals Aliexpress onder de naam Gateron cap milky yellow V2.

[ Voor 27% gewijzigd door MatthijsBoog op 28-02-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terko
ricjuh schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:02:
[...]

Heb de milky set hier gevonden:

https://azerty.nl/product...946922#product.attributes
Dank voor de link, ik dacht dat deze ook uitverkocht was, maar dan heb ik niet goed gekeken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terko
MatthijsBoog schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Dan heb je het niet goed gelezen ;)
Milky laat minder licht door, maar heeft wel een geluid (en klein beetje gevoel) dat veelal meer gewenst is.

Edit: Tweakers geeft meerdere webshops voor het genoemde EAN overigens.

Ze zijn ook prima te vinden op andere sites zoals Aliexpress onder de naam Gateron cap milky yellow V2.
Ook jij dank! Ik zal oom Ali ook even bekijken!

• Lockon
  • Niet online
Lockon schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:12:
Ik heb net een cheapo setje (stille) Outemu Silent Peach tactiles in m'n rt100 gezet, en ik moet zeggen...Het voelt goed om weer thuis te zijn.
Ik heb ondertussen de linears er weer in zitten. Geen idee of ik na 2 maanden al zo gewend ben geraakt aan ze (na vele jaren op mx browns getypt te hebben), maar m'n handen deden gewoon zeer aan het eind v/d dag. De tactiles voelden erg zwaar aan. Maar als ik naar de specsheets kijk dan zijn deze linears (35g initial, 50g actuation, 60g end) niet super ver verwijderd van de tactiles (30g initial, 45g tactile, 50g actuation, 65g end). Daarnaast vond ik ze ook erg luid, haast vergelijkbaar met m'n oude mx browns, terwijl het outemu silents horen te zijn 8)7 Dus wellicht dat het een gevalletje van ome Ali was.

Anyway, gezien ik toch wel iets van een feedback wil, denk ik wellicht om niet-silent linears uit te proberen...Of de mmd princess tactiles, met 48g actuation/55g end.
Mmd princess tactiles hebben nog steeds best een bump. Ik vind het een heerlijke switch, maar als je nu al last van vermoeiing hebt... Er zijn ook genoeg switches met een lichtere bump die minder vermoeiend zijn.

Het zou overigens ook kunnen liggen aan het silent gedeelte. Ik kan op non-silents langer typen dan op lichtere silents zonder ergens last van te hebben. Mijn manier van typen kan om wat voor reden dan ook niet tegen de mushy bottom out.

• Lockon
  • Niet online
Nja, het vreemde is dus dat ik jaaaaaren lang op ongelubede mx browns getypt heb zonder enige last. Maar die outemu's voelden echt zeer zwaar/stroef aan, veel meer dan wat ik verwachtte van de specs.
Stilte is nog wel soort-van een prioriteit voor mij, maar het complete gebrek aan feedback van m'n huidige silent linears is mij net iets te veel. Of te weinig 8)7
Van wat ik zo lees zijn de princess tactiles weer erg aan de luid kant, dus dat wordt hem niet. Wellicht danmaar de linear ervan proberen, of wellicht een andere outemu.

[ Voor 18% gewijzigd door Lockon op 29-02-2024 17:07 ]

Dat is dus precies mijn punt. Mx browns hebben een zwakke bump, die voelde ik persoonlijk bijna niet. De mmd princess bump is wel echt aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Klopt, je hebt gelijk. De browns zijn een wat lagere tactile bump, terwijl dit dus m'n huidige tactile is: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzqdrLpiy1CMUOBEMUKPQsCVIO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LSq8vALdEz9e3wdx0FYSMzRf.png?f=user_large

Wellicht haal ik de outemu silent lemons, die zijn iets meer brown-achtig wat dat betreft: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXKZJtfJMOdgwPOQbvKo_DZL-GI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CunNyLxXuHpFG2tZlWhEAqd5.png?f=user_large

Zijn ook een 1 op 1 ruil kwa prijs bij dezelfde handelaar, dus komt mooi uit,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Lockon MMD Princess Linears zijn niet opvallend stil, ook niet heel luid maar…..gewoon.

Zowel de Linears als de Tactile kan ik als budget switch aanraden overigens :)

Als je een niet te zware tactiles zoekt met een lichte bump kun je nog naar iets als AKKO Ocean Blue’s kijken of iets als Gateron Pro Browns (v2 of 3)

@Terko Ik kan je ook aanraden om eens op Ali te zoeken naar Gateron Pro Milky Yellow’s.
Zijn vrijwel altijd voor onder de €25 per 70/stk te vinden (soms zelfs sub-€20).
Zijn stock smoother en klinken vrijwel gelijk als die CAP Yellows, echt ietsje pietsje minder diep maar vielen een stuk prettiger.
Dat zijn omhoog de fijnste Yellows samen met de Pro V3 en ik heb best veel Yellows O+

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 29-02-2024 19:40 ]

Gabriël AM5

• Lockon
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:32:
@Lockon MMD Princess Linears zijn niet opvallend stil, ook niet heel luid maar…..gewoon.

Zowel de Linears als de Tactile kan ik als budget switch aanraden overigens :)
Morgen zijn de Princess switches in een (kleine) aanbieding bij ome ali, ik denk dat ik een setje linears haal naast dat setje stille tactiles. Retour duurt wellicht wat langer bij Ali, maar is mij nog niet tegengevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 18:04

klaaz

it's me!

Wat een topic, wat een vracht informatie...

Ik heb hier ondertussen twee mechanical keyboards liggen:

Een Akko 5108 (Goud/zwart) en een Logitech MX Mechanical in ANSI layout.

De Akko bevalt op zich qua typen maar werkt niet betrouwbaar wireless en heeft geen verlichte karakters op de keycaps. Daarnaast vind ik de software echt crap. Ik had ook een faulty 0 toets op het numerieke eiland en daarvoor hebben ze me keurig een paar switches, keycaps en een compleet moederboard gestuurd (De keycap was de culprit...).

De Logitech heb ik in ANSI in de VS besteld maar daarvan werkt de verlichting niet betrouwbaar. Of wellicht andersom, hij gaat namelijk niet uit na x seconden zoals dat hoort om de accu te sparen waardoor ik hem om de paar dagen op moet laden. Die gaat echter gewoon terug via Amazon. Ik lees ook allerlei andere issues met de sensor van de verlichting waardoor ik de Logitech toch maar even oversla.

De Akko zet ik nog wel eens te koop in V&A denk ik.

En nu?

Ik wil toch wel graag een goed mechanisch keyboard voor dagelijks gebruik (Typen / coden etc). Bij voorkeur wireless en absoluut een full layout met alles er op en er aan. Extra handige toetsen / volume controllers e.d. mogen maar zijn geen eis. Ik vind het wel heel fijn dat de verschillende secties anders gekleurde keycaps hebben zoals bij de Akko. Karakters in keycaps moeten duidelijk verlicht zijn. Ik wil iets kan en klaars kunnen bestellen want ik heb al hobbies genoeg (Deze jeukt wel)

Ik wordt eerlijk gezegd een beetje kriegel van alle opties, merken en termen die ik in dit topic tegenkom en wil graag een paar goeie opties die voor me gaan werken.

Welke lay-out wil je : ANSI
Wil je met of zonder : Met (Full keyboard)
Wil je backlight : Ja graag, met letters en cijfers zichtbaar
Welke MX Switch stijl prefereer je : Ik denk brown
Wat je is je budget : 100-200
Wil je macro toetsen : Neuh, denk het niet
Doel van het keyboard : Dagelijkse werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb 45gr veren in de Gazzew Bobagums gedaan en vind ze nog steeds niet fijn, dus die ga ik denk ik maar verkopen :P

Moet ik (dus) wel een bergje extra Cherry MX Red Silents gaan kopen voor de NEO65, als die ooit nog komt. (Want fuck me dat duurt al lang)

@klaaz kijk lekker naar een Keychron. De V-serie is van plastic: goedkoop en relatief stil. Die kan je barebone bestellen, maar ook assembled. En het leuke is dat je dus zelf andere switches erin kunt doen en andere keycaps kunt kopen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Keychrons komen echter niet met shinethrough keycaps, dus die zul je ergens anders moeten vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@klaaz - wat @Floor-is zegt, te koop bij (onder andere) Alternate:

https://www.alternate.nl/...t406=Resultaten+weergeven

.. de rest moet je zelf even filteren.

O en wat @Lockon zegt: zelf een setje keycaps vinden bij de winkels uit de startpost of bij Ome Ali.

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 01-03-2024 12:35 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De keychron's zijn leuke bordjes, maar in deze situatie totaal niet geschikt. Ik betwijfel of dat wat je wilt wel bestaat. Naar mijn mening heeft zo'n beetje elk standaard merk gare software. De enige die ik echt prettig vind zijn: qmk, via en vial. Die worden alleen bij borden binnen de hobby meegeleverd. Deze zijn dan weer vrijwel allemaal southfacing (ledje in de onderste helft), dus schijnen niet goed door letters heen, want die zitten meestal in de bovenste helft. Dat geldt ook voor Keychron.
Ik kan mij eigenlijk geen enkel bord bedenken wat dan wel aan alle eisen voldoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

South-facing RGB kan nog steeds je keys verlichten, het is alleen iets minder efficiënt :)

De KeyChron V6 kan precies zijn wat hij zoekt. Het keyboard doet QMK en VIA, heeft 2.4Ghz wireless, een knop en kan besteld worden met Gateron Browns. Het enige dat hij zou moeten veranderen is de keycaps. Maar voor €100 niet echt een miskoop te noemen hoor.

Deze op Ali zijn €28, shinethrough, doubleshot PBT (zeggen ze) en Cherry profile. Een beetje rondneuzen naar shinethrough keycaps kan hij zelf denk ik ook wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Floor-is op 01-03-2024 14:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lockon schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:32:
Keychrons komen echter niet met shinethrough keycaps, dus die zul je ergens anders moeten vinden.
Ik was verbaasd want mijn https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard heeft het dus wel 8)7 Had verwacht het niet te hebben maar bij het uitpakken... Ja verdorie toch wel dus en ik vind dit mooi dus straks als ik ooit keycaps haal moet ik daar ook weer rekening mee houden

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 144 ... 158 Laatste