Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
sapphire schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Wel met shipping en btw enzo er bij toch?
Dat komt er nog bij ja. Maar sinds de sale (toen hebben ze hun shop geupdate qua betalingen) heb ik er 3 zendingen van gehad en alles werkt nu al prima met de automatische belasting afdracht.. Dus wat je uiteindelijk bij het afrekenen moet betalen, is het totaal. Geen verrassingen aan de deur.

Komt voor die NK65 dan op $144 = ~€132 incl shipping en btw.
Candykeys was iets van 125 + shipping denk ik? :P oh, 105 zie ik. Dan is dat iets goedkoper. Wel zonder gratis keyboard :+

[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-01-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:14:
[...]

Dat komt er nog bij ja. Maar sinds de sale (toen hebben ze hun shop geupdate qua betalingen) heb ik er 3 zendingen van gehad en alles werkt nu al prima met de automatische belasting afdracht.. Dus wat je uiteindelijk bij het afrekenen moet betalen, is het totaal. Geen verrassingen aan de deur.

Komt voor die NK65 dan op $144 = ~€132 incl shipping en btw.
Candykeys was iets van 125 + shipping denk ik? :P oh, 105 zie ik. Dan is dat iets goedkoper. Wel zonder gratis keyboard :+
Was €80 zelfs en gratis shipping :)
Ondanks dat de NK65 leuk is wel een groot gat, maarja €52 voor een bord is wel scherp!

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De keycaps zijn aangekomen, binnen een week zelfs. Verwachtte leverdatum was volgende week 8)7
Kwamen netjes in 3 trays aan, en ik heb geen vreemde randjes aan de onderkant gezien o.i.d.
Alle caps zitten er nog maar pas half op, maar het ziet er zo veel beter uit dan de originele caps, en het typt ook gelijk veel sneller. SA is niks voor mij...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9al1VdNvCEj_LFQWhYEdWn437Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46LoTfdZzshPeSFDUNf3kVNn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07 08:04

dnzm

Knorrig

Anoniem: 2058398 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:13:
Ik ben overgestapt naar blanco keycaps maar het was wel een klusje om van een doosje met keycaps alles op de juiste plek te krijgen als er niet op staat welke toets waar hoort. Zeker met een profiel waar elke rij anders is (Cherry). Zelfs bij de grotere toetsen, linker-shift en de enter-key zijn dezelfde breedte maar met een ander profiel.
Gewoon DSA gebruiken, nergens last van. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDt4h2xlPT_QYBQnG2Pgk66yZh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mNBsShXVAv0vhjfEpRBcLp4.jpg?f=fotoalbum_large

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb net de SteelSeries Apex 3 in huis, maar alle leuke features krijg ik niet aan de praat op de Mac?
Key bindings werken niet, niks van wat ik via SteelSeries GG software instel lijkt effect te hebben. Jammer dat ie wel geadverteerd wordt als Mac compatible dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:17

Floor-is

5.2

sapphire schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:57:
Pfffff CK, serieus waarom doe ik het mezelf toch aan :|

Goede nieuws is dat ik de keycaps en switches heb ontvangen, nice! Precies één week na bestelen dus netjes :)
8< 8<
Nu heb ik op zondagavond besteld, had toch wel verwacht dat het inmiddels binnen zou zijn, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Het is nog niet eens in het sorteercentrum in NL aangekomen, hoezo duurt dat allemaal zo lang? Duitsland naar NL zou niet al te ingewikkeld moeten zijn zou je denken. :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 12:24
Floor-is schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Nu heb ik op zondagavond besteld, had toch wel verwacht dat het inmiddels binnen zou zijn, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Het is nog niet eens in het sorteercentrum in NL aangekomen, hoezo duurt dat allemaal zo lang? Duitsland naar NL zou niet al te ingewikkeld moeten zijn zou je denken. :P
Dit probleem heb ik de laatste tijd ook een aantal keer gehad, zelfs keren gelijktijdig iets in de USA en in Duitsland besteld, en dan arriveerde het pakketje uit Duitsland als tweede :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

danoontjeh schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Dit probleem heb ik de laatste tijd ook een aantal keer gehad, zelfs keren gelijktijdig iets in de USA en in Duitsland besteld, en dan arriveerde het pakketje uit Duitsland als tweede :?
Op zondagavond:
Bestelde ik Bij CK de Owlabs Voice Mini, die is nog niet binnen.
Bestelde ik bij Keygem de Luminkey75, die had ik donderdag binnen.

Bestelde een GMK67 op Ali, die deed er 5 dagen over :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Zwart dus.

Er zitten holy panda v2 tactiles in en een GMK setje van KBDiy - Blue Samurai.

[Afbeelding]
Ik vond hem nogal luidruchtig - maar had nog geen o-ringetjes. Nu wel - stukken beter.

Was me tijdens het plaatsen pas opviel, is dat de layout anders is dan de keychron, die heeft de aan de rechterkant 4/5/4/5 op de schuine kant, waar deze 4/4/4/4 heeft. Toch anders; de gap fillers die @MatthijsBoog linkte zouden hier _wel_ op passen, maar op de layout van de keychron dus niet...

Toch nog eens de originele Alice layout opzoeken. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ontwerp je toch gap fillers voor de keychron ;)
Zo moeilijk zal het niet zijn, kun mooi afkijken bij die andere fillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:39:
Dan ontwerp je toch gap fillers voor de keychron ;)
Zo moeilijk zal het niet zijn, kun mooi afkijken bij die andere fillers.
Daar zit het al in het bord, ik denk dat ie daarom ook anders is. 🤷

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Ik vond hem nogal luidruchtig - maar had nog geen o-ringetjes. Nu wel - stukken beter.

Was me tijdens het plaatsen pas opviel, is dat de layout anders is dan de keychron, die heeft de aan de rechterkant 4/5/4/5 op de schuine kant, waar deze 4/4/4/4 heeft. Toch anders; de gap fillers die @MatthijsBoog linkte zouden hier _wel_ op passen, maar op de layout van de keychron dus niet...

Toch nog eens de originele Alice layout opzoeken. ;)
Ik heb geen idee wat dé Alice layout is maar durf zo wel te roepen dat de Keychron afwijkt :+
Doen ze namelijk met bijna elke layout wel ergens :|

@Floor-is Tja zondag besteld nu nog niet in huis want onderweg ligt dan toch aan DPD en niet aan CK.
Nee ze zijn niet de snelste maar verzenden binnen paar dagen is niet vreemd toch :?

En vergelijken met Ali…. Tja volgens mij hebben hun systemen extreem goed op orde. Hier is van de tijd die een pakket nodig heeft om ergens vandaan uit China tot op Schiphol te komen korter dan de 25KM daarna nog met PostNL :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sapphire schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:44:
[...]

Ik heb geen idee wat dé Alice layout is maar durf zo wel te roepen dat de Keychron afwijkt :+
De Keychron wijkt af inderdaad, ik heb de originele post nog teruggevonden. Is toch al 5 of 6 jaar geleden..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Vandaag de tijd gevonden om mijn witte box75 in elkaar te schroeven . Ik wilde er eerst Glorious Panda's instoppen maar die waren er amper in te krijgen met deze top plate, dus ik gaf het na een handjevol aan snot gedrukte switches op en heb mijn favo linear er maar ingestopt. De Morandi :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goBcZj3hqZoth8W0WvS396seySg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8zTVGpTVjvFhrd9ViBlxjvS.jpg?f=fotoalbum_large

- Box75 PVD White
- Mill-Max 7305
- GMK QMX (2023) stabs met Krytox 205
- WS Morandi linear switches
- GMK Mictlán

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2058398

dnzm schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:22:
[...]

Gewoon DSA gebruiken, nergens last van. ;)

[Afbeelding]
Ook zeker een goede optie, maar mijn vingers zijn helaas niet gevormd om met DSA overweg te kunnen. Cherry of OEM werkt het beste met de kromming van mijn vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Anoniem: 2058398 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:40:
[...]

Ook zeker een goede optie, maar mijn vingers zijn helaas niet gevormd om met DSA overweg te kunnen. Cherry of OEM werkt het beste met de kromming van mijn vingers.
Grappig hoe dat werkt, en ook meteen de reden dat er niet een "beste" profiel bestaat — iedereen is net weer even anders gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

sapphire schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:44:
[...]

@Floor-is Tja zondag besteld nu nog niet in huis want onderweg ligt dan toch aan DPD en niet aan CK.
Nee ze zijn niet de snelste maar verzenden binnen paar dagen is niet vreemd toch :?
DPD is niet perfect, maar bestellen op de 14e en op de 18e pas versturen is ook niet echt vlot wel? (Zondagavond een bestelling binnenkrijgen en op woensdagmiddag versturen)
En vergelijken met Ali…. Tja volgens mij hebben hun systemen extreem goed op orde. Hier is van de tijd die een pakket nodig heeft om ergens vandaan uit China tot op Schiphol te komen korter dan de 25KM daarna nog met PostNL :|
De douane is ook snel hoor, gemiddeld iets van 2,5u voor verwerking :)

In other news: ik ben echt meer dan gelukkig met mijn Luminkey75. Typt heerlijk met de Cherry Silent Reds, lekker vrolijk net de ePBT Dreamscape keycaps. Het was even wennen aan het scrollwiel/de knob, maar dat was vlot gedaan :)

Als die Owlabs Voice Mini nog een keer binnenkomt, heb ik nog zo'n scrollwiel-knob, wat eigenlijk geheel per ongeluk is. Het moeilijkere aan de Voice Mini is dat er een ISO enter gebruikt wordt en je die niet bepaald standaard bij keycap sets krijgt :P

[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 21-01-2024 11:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floor-is schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:52:
[...]

DPD is niet perfect, maar bestellen op de 14e en op de 18e pas versturen is ook niet echt vlot wel? (Zondagavond een bestelling binnenkrijgen en op woensdagmiddag versturen)
Echt heel langzaam vind ik het ook niet.
Dat ik het op moet gaan nemen voor CK maar zelfs die mensen hebben nog een leven naast werk :X
De douane is ook snel hoor, gemiddeld iets van 2,5u voor verwerking :)
Voor een puur administratieve handeling niet :+
Alsof die een container Ali pakketjes gaan controleren :+

In other news: ik ben echt meer dan gelukkig met mijn Luminkey75. Typt heerlijk met de Cherry Silent Reds, lekker vrolijk net de ePBT Dreamscape keycaps. Het was even wennen aan het scrollwiel/de knob, maar dat was vlot gedaan :)
Nice! *O*
Als die Owlabs Voice Mini nog een keer binnenkomt, heb ik nog zo'n scrollwiel-knob, wat eigenlijk geheel per ongeluk is. Het moeilijkere aan de Voice Mini is dat er een ISO enter gebruikt wordt en je die niet bepaald standaard bij keycap sets krijgt :P
Niet? Beetje set zit de ISO toch standaard gewoon bij :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:53

Whaam

Meer beter

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:37:
Heb net de SteelSeries Apex 3 in huis, maar alle leuke features krijg ik niet aan de praat op de Mac?
Key bindings werken niet, niks van wat ik via SteelSeries GG software instel lijkt effect te hebben. Jammer dat ie wel geadverteerd wordt als Mac compatible dan..
Zit er niet nog ergens een fysieke switch op het bord?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Whaam schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Zit er niet nog ergens een fysieke switch op het bord?
Nee het bord werkt verder wel, maar de software om keybindings aan te passen niet.
Inmiddels heb ik het met BetterTouchTool aan de praat. De printscreen komt als “F13” binnen blijkbaar. En met deze tool kan het dan alsnog mappen naar het maken van een screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

CyBeRSPiN schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Nee het bord werkt verder wel, maar de software om keybindings aan te passen niet.
Inmiddels heb ik het met BetterTouchTool aan de praat. De printscreen komt als “F13” binnen blijkbaar. En met deze tool kan het dan alsnog mappen naar het maken van een screenshot.
Print Screen, Scroll Lock en Pause komen bij een standaard toetsenbord binnen op macOS als F13, F14 en F15.

Je hebt hier geen tools voor nodig, in het instellingen menu onder Keyboard, Keyboard Shortcuts, Screenshots kun je Print Screen (F13 dus) mappen op het maken van een screenshots.

Hier kun je tevens de modifier keys omwisselen (Command en Option).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Anoniem: 2058398 bedankt! Scheelt me weer een licentie van BetterTouchTool. Dat omwisselen van Command en Option is ook fijn ja. Jammer dat er geen Mac-specifieke keycaps zijn meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Voor MacOS was er ook altijd Karabiner, waarmee je allerlei toetsenbord-gerelateerde dingen kon ombatterijen (ik gebruikte dat altijd om op de toetsenborden waar dat relevant was, de fn en ctrl om te wisselen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:45
Ik heb sinds deze week een Ducky Shine 7 in huis (na vele jaren twee Duckky Shine 2's te hebben gebruikt). Echter zit er een substantieel geluidsverschil tussen de twee modellen. De Shine 7 heeft een enorme metaal echo als ik typ, iets wat mijn tinnitus stress reactie de hele tijd triggered.

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van "foam" bij dit type toetsenbord?

Wat zijn goede foam merken die in Nederland te verkrijgen zijn? En kan je alles overal gewoon inproppen?

Ik probeer te beslissen of ik hem gewoon terug moet sturen of dat ik probeer de metaal echo eruit te krijgen. Verder vind ik het een ontzetten mooi toetsenbord en hij tikt lekker, dus ik zou het zonde vinden als hij terug moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Northstar op 22-01-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken eigenlijk alleen foam van Aliexpress. In Nederland zou je nog kunnen overwegen om iets als polyfill te gebruiken, oftewel kussenvulling. Zolang je het niet al te vol propt kan een polyfill of bijvoorbeeld poron van Aliexpress geen kwaad. Uiteindelijk gaat het erom om te vullen en dempen, niet om heftige interne spanningen te creëren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Northstar Wat je ook nog kan proberen is er wat o-rings op te zetten, dat dempt de toetsaanslag behoorlijk.
@MatthijsBoog zou tapen ook helpen?
En .. wellicht kan je het uitleggen want dat heb ik alleen op youtube gezien, nooit gedaan ofzo.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, het beïnvloedt het geluid, maar ik vind het zelf geen mooi geluid, dus komt nooit in mij op om te noemen. Ik denk dat het in deze situatie prima zou kunnen werken in combinatie met vulling eronder. de tape mod ofwel tempest mod, welke ook met een pe sheet kan worden bereikt, zorgt voor een soort geluidsbarrière die voorkomt dat alle geluiden naar onderen kunnen. Maar het heeft wel een heel kenmerkend geluid als resultaat dat ik zelf niet mooi vind.
o-rings in de toetsen ben ik geen fan van, dan is je bottom out op rubber, wat een mushy gevoel geeft. Ontdoet een beetje het doel van een mechanisch toetsenbord tov een membraan waar dat ook zo voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Northstar schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:46:
Ik heb sinds deze week een Ducky Shine 7 in huis (na vele jaren twee Duckky Shine 2's te hebben gebruikt). Echter zit er een substantieel geluidsverschil tussen de twee modellen. De Shine 7 heeft een enorme metaal echo als ik typ, iets wat mijn tinnitus stress reactie de hele tijd triggered.

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van "foam" bij dit type toetsenbord?

Wat zijn goede foam merken die in Nederland te verkrijgen zijn? En kan je alles overal gewoon inproppen?

Ik probeer te beslissen of ik hem gewoon terug moet sturen of dat ik probeer de metaal echo eruit te krijgen. Verder vind ik het een ontzetten mooi toetsenbord en hij tikt lekker, dus ik zou het zonde vinden als hij terug moet.
Voor metaalgeluid zijn er een paar zaken die ik als eerste bekijk:
  • Komt het door de behuizing? (break-force mod nodig)
  • Komt het door de springs? (Luben)
  • Komt het door de stabilisers? (Luben, holee mod)
  • Komt het door de plate? (O-ringen toevoegen)
Eventueel kan je met iets als Isomat werken om het gewicht te laten toenemen en de pingyness van de behuizing tegen te gaan. Maar dat is niet erg goed terug te draaien zal ik maar netjes zeggen.

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn Owlabs Voice Mini is binnen. :)

Ik dacht dat hij QMK/VIA(L) zou doen, maar dat is niet het geval. Gelukkig kan je met Karabiner ook een hoop voor elkaar krijgen ;)
Heb er wat keys van de JTK Illusion (clones, matige kwaliteit trouwens) ingezet voor nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvWLPA14rnTuI2mZZv2oqjqY6lk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yi3Rhzu0KmrVNqi7VB5UGvOP.jpg?f=user_large

Bericht hierboven

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 27-06 06:16
Na lang zoeken, wikken, wegen en nadenken, ga ik straks over van een Logitech MX keys naar een
Keychron K5 Pro QMK/VIA UK-ISO toetsenbord met bruine switches. Gisteren besteld!

Hele mond vol, maar precies wat ik wilde. ISO layout want grote enter O+, compact, low-profile, mooie kleur keycaps en 1000hz polling rate met draad. Ben behoorlijk enthousiast! :9

Plaatje want mooi:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/0630/1017/files/K5-Pro-ISO-2.jpg?v=1688544748

Dit de Duitse ISO, maar krijg de UK variant.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 23-01-2024 13:04 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vooralsnog heb ik vooral issues met BT, mijn geluid gaat haperen met zowel de Owlab, muis en de speakers connected. Later vanmiddag heb ik wellicht tijd om daar eens naar te kijken :)

Update:
Ik heb een Mac. In System Settings / General / Airdrop & Handoff -> Handoff uitzetten (en Airplay receiver ook gelijk). Issues opgelost :)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 23-01-2024 15:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had tot voor kort nog de voorkeur voor TKL maar na een avondje Excel met een 108-keys en Cherry MX Blue is zo'n numpad toch wel heerlijk. De afstand bij het muizen is wat groter maar op te lossen door met links te muizen.

Een beetje deze ervaring:

@kaos001 Ik ben benieuwd, die Gateron low profiles schijnen erg fijn te zijn. Heb je ABS of PBT besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is is vooral heel blij dat hij niet zo heel veel met nummers hoeft te werken.

75% lijkt vooralsnog ideaal, maar ik gebruik heel die F-keys niet, dus tegen de tijd dat m'n 65% er is denk ik dat er toch gewisseld gaat worden. (En dan wil ik natuurlijk eigenlijk net een betere dan ik heb etc etc)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 2058398 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:28:
@kaos001 Ik ben benieuwd, die Gateron low profiles schijnen erg fijn te zijn. Heb je ABS of PBT besteld?
ABS, PBT was niet leverbaar, maar vind het niet zo erg.
Kan ze altijd nog vervangen en kost ook de wereld niet :)

Ben ook erg benieuwd. Had eerst een Logitech G815 op proef, maar ik vond de G-toetsen aan de linkerkant zo vervelend dat ik er telkens per ongeluk op drukte als ik bijv CTRL-C wilde doen. Zeer irritant en kon er niet aan wennen. Vond de aanslag wel prettig, dus ben toen verder gaan kijken en kwam op dit toetsenbord uit. O+

100% formfactor met kwalitatief heel behoorlijke materialen, simpele software (ik vind g-hub niks) en compact tot aan de rand. Het is bijna niet mogelijk om je perfecte toetsenbord te vinden, dus ik hou een slag om de arm, maar het lijkt er wel bijna op :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos001 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Ben ook erg benieuwd. Had eerst een Logitech G815 op proef, maar ik vond de G-toetsen aan de linkerkant zo vervelend dat ik er telkens per ongeluk op drukte als ik bijv CTRL-C wilde doen. Zeer irritant en kon er niet aan wennen. Vond de aanslag wel prettig, dus ben toen verder gaan kijken en kwam op dit toetsenbord uit. O+

100% formfactor met kwalitatief heel behoorlijke materialen, simpele software (ik vind g-hub niks) en compact tot aan de rand. Het is bijna niet mogelijk om je perfecte toetsenbord te vinden, dus ik hou een slag om de arm, maar het lijkt er wel bijna op :7
Macro instellen op zo'n knop aan de linkerkant voor crtl+C ? :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook fijn maar 108 keys met numpad links is zeer zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Anoniem: 2058398 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Ook fijn maar 108 keys met numpad links is zeer zeldzaam.
Klopt, maar ze zijn er zeer zeker:

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard

Een andere optie is een losse numpad, die zijn er legio :9

[ Voor 9% gewijzigd door The GUI op 24-01-2024 10:28 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
sapphire schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Macro instellen op zo'n knop aan de linkerkant voor crtl+C ? :+
Dat heb ik geprobeerd, maar ik werd er gek van. Vond het voor de rest een fijn bord, maar vind het onbegrijpelijk om te lopen rotzooien met iemand z'n muscle-memory. Noem me autist, maar ik snap dat niet :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The GUI schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Klopt, maar ze zijn er zeer zeker:

https://www.keychron.com/...ustom-mechanical-keyboard

Een andere optie is een losse numpad, die zijn er legio :9
Ik bedoel een full-size 104/108 keys, met volwaardige pijltjes-toetsen en home/end/page-up/page-down. Die heb ik enkel in een paar group-buys voorbij zien komen.

Los is ook een optie, de Keychron Q0. Die kun je opbergen als je niet aan het spreadsheeten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kaos001 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:13:
[...]

ABS typt wel lekker snel, maar PBT is het waard. Voordeel van een extra keycap setje is dat je het bord gelijk eigen kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 2058398 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:11:
[...]

ABS typt wel lekker snel, maar PBT is het waard. Voordeel van een extra keycap setje is dat je het bord gelijk eigen kan maken.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet super veel gebruik maak van mijn computer thuis hoor. Niet zoveel als vroeger in ieder geval. Ik vind de kleurstelling zoals hij nu is ook al tof, dus nieuwe caps doe ik wel als blijkt dat deze toch niet bevallen of naar verloop van tijd gaar worden.

Vind het al spannend genoeg dat ik overstap op een mechanisch iets, dus alles is al mooi eigenlijk haha O+

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Dit is erg herkenbaar, ik werkte de afgelopen twee dagen thuis, en typ dan op m'n Split65. Was erg wennen om getallen in Excel te rammen met de nummerrij ipv numpad :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
M'n bordje had een paar krassen op het scherm, vanaf het moment dat ik hem kreeg al... Dus ik vroeg aan Epomaker of ze wellicht een vervanging konden sturen, want gelukkig is het scherm makkelijk te vervangen. Het was niet het einde v/d wereld, alleen als het uit staat zie je het erg goed. Maar toch, nieuw is nieuw en daar horen geen krassen op te zitten.

Na twee weekjes wachten de vervanging gekregen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzCsJ0n6CqNIbw1DastVBL5ncnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvAjr92OZciUfY2n4IDPedox.jpg?f=fotoalbum_large

They tried 8)7 Ik had toch maar voor groene keycaps moeten gaan :D

Update: Ze sturen me nog een nieuw schermpie, had ik eigenlijk niet verwacht. En ik kan deze houden, dus daarvoor hulde, I guess 8)7 We zullen zien welke kleur het wordt in twee weken tijd

[ Voor 10% gewijzigd door Lockon op 26-01-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Kreeg vandaag trouwens een email dat alle spullen bij Zeal 40% korting hebben vanwege hun 10-jarig bestaan. Dacht even hier posten als headsup mocht iemand nog iets van hun willen. Snap alleen die 40% niet, gezien bijvoorbeeld de Zealios V2 die ik een tijd geleden kocht nu 6,95 per 10 zijn ipv 7,95 zoals toen ik ze kocht, dat is toch geen 40%?

Hoe dan ook, wellicht voor iemand interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
danoontjeh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:21:
Ook maar besloten om een van de WK870's die ik nog als 'reserve' had liggen te bouwen voor de verjaardag van m'n broertje. Geloof dat hij nu lineaire switches in z'n Logitech bord heeft, en heb nog wel wat setjes lineair liggen, dus hoef eigenlijk alleen maar keycaps te kopen. Dan heeft hij ook wat leuks staan in plaats van die plastic rammelbak 😂
Heb alles inmiddels samengesteld:
WK870 in het zwart met Gateron Mizu (door mij gelubed)
Epomaker EK21 triple mode in het zwart met Flamingo switches (factory lubed)
Keycaps worden een GMK Apollo kloon

Moet nog even wachten tot de keycaps en de Epomaker arriveren, maar ik heb nog tot eind Februari.

Had hem overigens voorzichtig aan de tand gevoeld over switches om er achter te komen wat hij prettig vind, en toen noemde hij al dat hij die Logitech bak zat was en iets fatsoenlijks wilde, maar niet wist waar te beginnen. Had ik goed getimed dus.

[ Voor 0% gewijzigd door danoontjeh op 28-01-2024 14:36 . Reden: EK21 ipv TH21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

danoontjeh schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Heb alles inmiddels samengesteld:
WK870 in het zwart met Gateron Mizu (door mij gelubed)
Epomaker EK21 triple mode in het zwart met Flamingo switches (factory lubed)
Keycaps worden een GMK Apollo kloon

Moet nog even wachten tot de keycaps en de Epomaker arriveren, maar ik heb nog tot eind Februari.
Dat duurt best even dan?
Ik moet nog tot april ofzo, erger me er echt dagelijks aan, stomstomstom om pre-order te kopen.
Had hem overigens voorzichtig aan de tand gevoeld over switches om er achter te komen wat hij prettig vind, en toen noemde hij al dat hij die Logitech bak zat was en iets fatsoenlijks wilde, maar niet wist waar te beginnen. Had ik goed getimed dus.
Oeh, goed begin!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Floor-is schreef op zondag 28 januari 2024 @ 21:38:
[...]
Dat duurt best even dan?
Ik moet nog tot april ofzo, erger me er echt dagelijks aan, stomstomstom om pre-order te kopen.
Nee, ome Ali is veel sneller dan eind februari, bedoelde dat ik nog tot eind februari heb om alles te assembleren, dan is de verjaardag waarvoor ik het bouw namelijk. Ik verwacht het uiterlijk volgende week in huis te hebben, de afgelopen keren dat ik dingen bij Ali bestelde was het vrijwel altijd in 6-7 dagen binnen.

Maar wachten is ook niet mijn sterkste punt, de groupbuy voor de Split65 duurde een maand of drie geloof ik maar daar heb ik me toch ook een tijd ongeduldig voor zitten zijn

[ Voor 13% gewijzigd door danoontjeh op 29-01-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Heb vandaag de GMK67 meegehad naar kantoor, in een build met de Gazzew Boba Gums. En hoewel echt geen verkeerde switch, vind ik die toch duidelijk minder fijn dan de Cherry Red Silents die ik in m'n Luminkey heb zitten. Ik kan alleen nog niet helemaal uitvinden waarom, ik denk omdat ze een net iets zwaardere aanslag hebben. Misschien toch maar op zoek naar een setje lichtere veren?

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toch maar weer wat keycaps besteld, 3 sets van de XMI GB en ik krijg waarschijnlijk ook nog 4 nieuwe sets voor de stand op Clackycon. Ik denk dat het dan tijd wordt om toch eens een paar setjes te verkopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
@MatthijsBoog
Klinkt meer als tijd voor een nieuwe kast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:51

skoozie

SCSI

Tijd voor meer toetsenborden!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meer toetsenborden zijn ook al besteld, het enige wat nog mist zijn switches, daar heb ik er niet meer genoeg van. De kast heeft ook nog genoeg ruimte bovenop als ik het een beetje stapel, dus dat hoeft ook nog niet gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 09:12

Roenie1

The Many sings to us.

Anoniem: 2058398 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:28:
Ik had tot voor kort nog de voorkeur voor TKL maar na een avondje Excel met een 108-keys en Cherry MX Blue is zo'n numpad toch wel heerlijk. De afstand bij het muizen is wat groter maar op te lossen door met links te muizen.
Numpad rechts van de muismat bevalt mij het beste. Hoeveel oefening je rechter hand met numpads gekregen heeft door de jaren heen t.o.v. je linker hand, daar kom je snel achter als je hem links zet. De cijferrij gebruiken gaat dan sneller.

De glasplaat op pootjes blijkt trouwens een super idee te zijn geweest: het was een paar dagen wennen maar ik doe 't nu 3 maanden zo en ik wil nooit meer terug. Ja, kb en muis blijven nu mooi schoon en da's nice, maar vooral de extra laag werkruimte over het kb heen blijkt erg handig te zijn.

De bureauruimte die 't dichtst bij je lichaam zit is de meest nuttige ruimte en die lever je als PC-gebruiker normaal gesproken in door precies dáár een kb en muis neer te zetten. Die ruimte heb ik nu weer terug. In de praktijk zet / leg ik er van alles op: telefoon, mok met koffie, een blaadje waarvan ik lees tijdens het typen, de afstandbediening, etc. Ook handig om op te kunnen schrijven. Eten en drinken bij PC is geen probleem meer. Van kruimels geen last en als de koffie bijv om gaat is er niets aan de hand. Je kunt een bord met een broodje neerzetten recht voor je neus zonder het kb te hoeven verplaatsen. Enz.

Na een paar dagen was ik gewend aan het feit dat je handen niet recht omhoog kunnen maar eerst naar je toe moeten onder het glas vandaan. Verder zijn er niet echt nadelen en alleen maar voordelen. Hij had wel nog net 1cm hoger mogen zijn, want ik raak hem af en toe van onderen met mijn knokkels.

[ Voor 54% gewijzigd door Roenie1 op 02-02-2024 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Koffie die niet op het glas stil komt te liggen druipt náást kb + muis van de rand van het glas op het bureau. Dat haal je zo weg met een doekje.

Er is wel één regel. Als de koffie op het glas staat (op een onderzettertje natuurlijk want we zijn hier geen barbaren), dan legge men de telefoon even opzij i.p.v. óók op het glas en niet onder / direct naast de rand van het glas waar evt. koffie naar beneden kan komen.

P.S. Voor de foto had ik het glas grotendeels vrij gemaakt. Daarom staat er een mok naast het glas. Normaal staat die er bovenop. Er naast is een beetje ver reiken en daarbij komt risico op het stoten van de mok tegen de rand van het glas, als je de mok pakt en naar je toe haalt zonder op te letten.

P.S. #2 - Een paar dagen geleden verslikte ik mij nogal. De helft v/d slok koffie ging naar de longen. Hoest reflex. Lippen op elkaar, wangen bol... wat niet binnen te houden viel kwam als spray gelukkig op het glas terecht en niet tussen de toetsen van het kb.

[ Voor 145% gewijzigd door Roenie1 op 02-02-2024 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Roenie1 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:21:

Numpad rechts van de muismat bevalt mij het beste. Hoeveel oefening je rechter hand met numpads gekregen heeft door de jaren heen t.o.v. je linker hand, daar kom je snel achter als je hem links zet. De cijferrij gebruiken gaat dan sneller.
Dat herken ik wel, ja. Ik heb een tijdje de numeriek-eiland-layer een tijdje op de linkerhelft van mijn split gehad, maar dat was absoluut kak. Die zit nu weer rechts, waar-ie hoort.

Overigens, nog een voordeel van een split: je muis gaat tussen de helften.

Nog even over numpads: je kunt ook een losse halen, natuurlijk, zeker als je hem niet all day every day gebruikt. Of een numpad-laag op YUI/HJK/NM, . Heb ik op de K2 een tijd gehad en dat werkte nog best OK, sowieso beter dan een pad aan de verkeerde kant. 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

dnzm schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:33:
Nog even over numpads: je kunt ook een losse halen, natuurlijk
Da's wat ik heb gedaan, zoals te zien in de gelinkte foto als je klikt op de hyperlink "bevalt mij het beste" in het door jou geciteerde stukje tekst van mij. Rechts v/d muismat plaatsen kan uiteraard alleen maar met een losse numpad. Edit: is een Keychron Q0

[ Voor 6% gewijzigd door Roenie1 op 02-02-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Oh, je hebt helemaal gelijk, ik had alleen die andere link gezien.

Tijd voor meer koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat jij dat kan met zo'n glazen plaat, ik zou binnen een week compleet blauw/paarse handen hebben van het vol ertegenaan stoten. Rechts ben in idd nog altijd iets behendiger met de numpad, maar het scheelt niet veel meer. Toch is het voor mij wel de moeite om hem links te zetten, anders ben ik bij het 3d-modelleren constant aan het wisselen tussen muis en numpad met 1 hand. Meer heb je niet nodig namelijk. Dus dan vind ik hem links toch beter liggen. Dan is heeft elke hand een eigen functie en hoeft niks te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-07 11:37
Hallo iedereen, ik zoek zwarte/donkere, stille, lineaire switches
  • Cherry MX Silent Red/Black
  • Gateron Silent INK v2
  • Durock Daybreak/Silent Alpaca
Ik neig naar de daybreaks, voorlopig... Mis ik er nog?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaos001
kaos001 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:53:
Na lang zoeken, wikken, wegen en nadenken, ga ik straks over van een Logitech MX keys naar een
Keychron K5 Pro QMK/VIA UK-ISO toetsenbord met bruine switches. Gisteren besteld!

Hele mond vol, maar precies wat ik wilde. ISO layout want grote enter O+, compact, low-profile, mooie kleur keycaps en 1000hz polling rate met draad. Ben behoorlijk enthousiast! :9

Plaatje want mooi:

[Afbeelding]

Dit de Duitse ISO, maar krijg de UK variant.
Nou daar istie dan hoor! Snelle levering, binnen een week vanuit China!

Eerste indruk is erg positief. Robuust gebouwd, vlotte VIA software dinges en degelijk verpakt. Hiervoor kort een Logitech G815 gehad en G-Hub is gewoon rommel. Hoewel de G815 qua gevoel goed was vond ik de G-toetsen aan de zijkant storend en was de kabel overdreven stug en dik. Ik wilde dat toetsenbord leuk vinden, maar werd er eigenlijk getikt van. Dit voelt direct fris aan zonder poespas.

Voor m'n werk gebruik ik al heel lang een Apple Magic keyboard. Haat het of wees er dol op. Qua typen is dat ding onverslaanbaar qua snelheid vind ik. Maaarrrr qua gevoel, geluid en nerdy-ness is deze Keychron erg welkom! Moet er nog een beetje aan wennen qua hoogte, maar avondje gamen zonder problemen en wat woordjes eruit rammen voelt gewoon goed. Ga hier erg veel plezier van hebben :)

Gare kwaliteit plaatje, maar het is iig iets, doei :7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q7t8n7t/IMG-6376.jpg

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mooi plankje hoor! *jaloers*

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo ik ben gezwicht en toch weer Ali aankopen gedaan :+

GMK67 voor €31,29 gekocht, was al te lang benieuwd en met een coupon voor die prijs kon ik hem toch niet laten liggen. Nog gek gedaan ook, een witte 8)7

En een set switches, double shot keycaps waarvan er gezegd word dat het dezelfde zijn als die Keychron verkoopt. Lijken inderdaad wel op OSA, ook gek gedaan…. blauwe :+
Kan dan mooi op de paarse Tes68 als ultra-budget build (sub €35 ).

En een Logitech muis, die wel netjes zwart.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rdcL.be schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:53:
Hallo iedereen, ik zoek zwarte/donkere, stille, lineaire switches
  • Cherry MX Silent Red/Black
  • Gateron Silent INK v2
  • Durock Daybreak/Silent Alpaca
Ik neig naar de daybreaks, voorlopig... Mis ik er nog?
Gewoon die Cherry doen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 05:18
Ik wil mijn eerste mechanische toetsenbord aanschaffen en heb wat advies nodig. Ik ben er al een week intensief mee bezig, en begin er aardig in te komen. Ik wil heel graag de knoop doorhakken en bestellingen gaan plaatsen. Maar ik twijfel nog over een paar zaken.

Wat ik al heb besloten:
  • Mijn budget is € 250. Al verwacht ik - als ik dit ga uitgeven - dat het een echte meerwaarde heeft t.o.v. goedkopere samenstellingen
  • Een keyboard kit want ik wil een combinatie van barebone, switches en keycaps samenstellen
  • Layout 75% waarbij de pijltjestoetsen en rechterkolom iets gescheiden staan van de rest
  • QMK/VIA support
  • Draaiknop
  • Hot swappable uiteraard
  • Hoe thockier en voller het geluid hoe beter
  • Hoe stiller hoe beter (gaat dit samen met het vorige punt?)
  • Goede en stevige bouwkwaliteit
Betreft de barebone twijfel ik tussen de Keychron Q1 Max voor € 175 en de Monsgeek M1W voor € 106. Maar andere suggesties zijn welkom.

Als ik kijk naar de pro's/con's:
  • Allebei hebben ze een degelijke bouwkwaliteit volgens mij, al lijkt de Keychron iets beter in elkaar te zitten. Ik zie bijvoorbeeld dat de draaiknop van de Monsgeek behoorlijk wankel kan zijn en dat je veel moet draaien om volume te veranderen. Op reddit lees ik dit ook. Heeft iemand hier ook (of juist geen) ervaring mee?
  • De Keychron Q1 Max is vrij nieuw en niet op voorraad, ook niet bij retailers lijkt het. Ik zou toch graag op kort termijn aan de slag willen gaan.
  • De Monsgeek heeft allerlei mods meegeleverd wat het voor mij als beginner wel prettig maakt, al vind ik zelf aan de slag gaan met mods ook niet erg.
Heeft iemand een uitgesproken mening met motivatie? :)

Verder denk ik aan tactile switches omdat ik verwacht dat ik een beetje feedback prettig ga vinden. Clicky is te luid. Dus ik overweeg de Akko V3 Cream Blue Pro Switch. Iemand ervaring mee of betere suggesties om zoveel mogelijk bij te dragen aan dat thocky geluid?

Ik denk er aan om een paar mods te gaan testen: de tape mod en de force break mod. En om eventueel de spatiebalk van binnen te tapen om hem wat zwaarder te laten klinken als hij erg licht klinkt en afwijkt van de andere toetsen.

Welke tape wordt aangeraden voor de tape mod? En zijn er andere zaken waar ik rekening mee kan houden die bijdragen aan een een vol type geluid? Bijvoorbeeld keycaps van een specifiek materiaal o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wilt vol geluid en je wilt geen geluid, dat spreekt natuurlijk echt compleet tegen.

Ik heb een goeie 8 uur een zwarte q2 gehad. Leuk bordje, maar duidelijk niet de duurste. Daar is niets mis mee, maar door de duurdere borden die ik al had viel het dan toch wat tegen. Je noemt specifiek 2 draadloze borden, welke duurder zijn dan bedrade varianten, is dat iets wat mist in het wensenlijstje of is het niet bewust gekozen?

De M1W voldoet niet aan de qmk/via eis, deze gebruikt de proprietary monsgeek cloud driver. Bij de monsgeek zit al een velletje pe foam, dan zal tape niet heel veel meer doen.

Dat de monsgeek draaiknop niet goed werkt is vermoedelijk een designfout in het circuit, dat de knob er niet goed op blijft zitten is wel een kwalijke zaak. Maar verder geen ervaring mee, dus kan ik ook niet echt verder op in gaan.

Als je echt alleen om die thock geeft kun je net zo goed een Keychron V-series halen, het dikke kunststof levert een dieper geluid dan aluminium. Voor tape mod wordt meestal gewoon van die beige schilderstape gebruikt. Qua keycaps, wat dikker is beter voor het geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 21:05
delta1 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:24:
IIk zie bijvoorbeeld dat de draaiknop van de Monsgeek behoorlijk wankel kan zijn en dat je veel moet draaien om volume te veranderen. Op reddit lees ik dit ook. Heeft iemand hier ook (of juist geen) ervaring mee?[/li]
De volumeknop van de M1W is iets steviger dan die van de M1 maar ik heb 'm er nog nooit zomaar afgedraaid, goed genoeg voor mij iig.Maar goed ikbedien 'm met twee vingers.

Als je QMK/VIA support een must is dan moet je de M1 hebben. Met QMK/VIA kun je bij de Monsgeek M1 niet (makkelijk) per key RGB instellen.

Wil je wireless Bluetooth / 2,4 Ghz Wifi en de mogelijkheid om per key RGB te kunnen instellen dan zou ik de M1W nemen. De M1W draait op eigen software (Monsgeek Cloud Driver). OK om een paar toetsen te remappen. Dat heb ik één keer gedaan en dan is het klaar, QMK/VIA is voor mij niet echt nodig. Is RGB niet belangrijk en gebruik je het toetsenbord nooit wireless dan zou ik de M1 met QMK/VIA nemen.

Voor het geluid heb ik in beiden een PC (polycarbonate) plate zitten, volgens mij klinkt dat wat 'thockier' dan aluminium. Ik heb nog een plastic Akko 5075S met aluminium plate en die klinkt iiig 'clackier'.maar ik ben geen expert hierin dus wellicht dat iemand anders e.e.a. kan toelichten. Er zijn ook nog FR4 en POM plates bijvoorbeeld.

Ik heb ze dus allebei, boven de M1 (geen per key RGB in te stellen, alles dezelfde kleur (geel), onder de M1W met per key RGB - paars, roze, geel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUm3rCiLjq3hvEVD_2JM4owBnH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFCftLXQfpIfsCgp5rdLiTZF.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk zijn het allebei wel fijne bordjes, ik heb niet echt de neiging om superdure group buy borden te halen iig. Wel superdure GMK keycaps, dat dan weer wel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
prOnorama2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Met QMK/VIA kun je niet per key RGB instellen.

[...]
Als het adressable RGB is, en dat is meestal als het in VIA instelbaar is, dan kun je ook wel per-key RGB doen hoor :)
Het kost je alleen wat tijd en programmeerwerk om het zo te krijgen als jij dat wilt want het moet in de QMK source.

[ Voor 3% gewijzigd door Cebby op 04-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 21:05
Cebby schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Als het adressable RGB is, en dat is meestal als het in VIA instelbaar is, dan kun je ook wel per-key RGB doen hoor :)
Het kost je alleen wat tijd en programmeerwerk om het zo te krijgen als jij dat wilt want het moet in de QMK source.
Aha ik heb mijn post iets gewijzigd dat het op de Monsgeek M1 niet mogelijk of iig makkelijk is om per key RGB in te stellen is met de 'Monsgeek VIA software' ( https://via.evove.top/ in Chrome ). Ik ben geen programmeur en zoek ik liefst een simpele (GUI) oplossing. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Probleem is alleen dat steeds meer qmk/via borden uitkomen die closed source zijn, wat overigens tegen de licentie van zowel qmk als via in gaat. Het is dus niet altijd meer echt in te stellen buiten de effecten die voorgeprogrammeerd zijn.

PC plate is overigens inderdaad de juiste keuze voor een diep geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helemaal met @MatthijsBoog eens als voormalig eigenaar van een Q2.
Zoek je een thocky bord dan is een alu bord niet de eerste keus, wil je dat toch neem dan op zijn minst een polycarbonaat (PC) plate.

Bij de Q2 was de forcebreak mod een must en iets op de bodem en top geplakt tegen het holle metaal geluid. Maargoed zelfs na mods en met vrij thocky switches bleef het bord niet heel diep klinken.

Qua tactiles doe ik geen uitspraken, te weinig ervaring.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Qua switches moet je wel bedenken of je nu thocky wilt of stil.
Ik heb drie verschillende stille switches, waarvan de Gazzew Bobagum de stilsten zijn, terwijl de Cherry MX Red Silent niet stil is, maar wel erg zachtjes (en vrij thocky).

De Monsgeek M1 vind ik echt een onwijs goed bord, zeker voor het geld. Ik heb er eentje in de kast liggen, want ik heb de versie zonder QMK/VIA(L), en dat wilde ik per se hebben..

Er is echt heel veel keuze in die exploded 75 die je zoekt, mijn advies is om iets aan te schaffen dat op voorraad is én een metalen behuizing heeft, voor het luxe gevoel. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Bedankt voor de reacties!

Ik ben nog niet helemaal thuis in de terminologie en praktijkervaring heb ik nog niet. Ik dacht dat thocky meer sloeg op het soort geluid, en niet zozeer op het volume. Van dat heldere klikkende geluid (clacky?) word ik niet direct warm, en mijn vrouw ook niet vermoed ik. ;)

Het geluid is een belangrijke factor want de andere in huis moeten er niet al te veel last van hebben. Maar een beetje geluid mag het wel maken, vandaar dat ik dacht aan een 'zachte thock'.

In deze video en deze video (sorry, een YT short) klinkt de thocking hemels. :o Al zal ik dit waarschijnlijk niet kunnen bereiken met mijn budget en beperkte kennis.

Ik had inderdaad de M1 op het oog, maar ik zag vlak voor mijn vorige post de M1W variant. Wireless voor een tientje meer leek mij een prima deal. Leuk om de optie te hebben, maar ik ga hem bekabeld gebruiken. Dacht dat ze verder gelijk waren.

Gebaseerd op video's en screenshots lijkt mij de vrijheid, de open source mentaliteit, en niet verplicht proprietary software moeten installeren ideaal bij QMK/VIA. Goed om te weten dat implementaties kunnen verschillen. Puntje bij paaltje zal het voor mij sporadisch wat keys remappen zijn. Dus het is geen harde eis, maar wel een pluspunt.

Een metalen behuizing lijkt mij mooi voor de premium look, maar geluid en gevoel zijn de belangrijkste factoren.

Ik merk dat de M1 goed in de smaak valt. Maar dan wel met PC plate dus. Het risico met de knob wil ik eventueel wel nemen. In het ergste geval gaat hij retour.

De Keychron Q1 lijkt geen verstandige keuze voor mij. De Keychron V1 is dus een waardig alternatief, al heeft het geen metalen afwerking. Is wel voorradig.

Ik neig toch wat naar de M1, maar ik ga er nog een nachtje over slapen. Andere suggesties of ervaringen blijven welkom. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De M1 met aluminium plate en de juiste switches (en keycaps) zullen je ook een puik thocky geluid geven. Helemaal met de tapemod (en breakforce mod).

De thocky die je post zijn beide wel vrij luid, ik heb de Cherry Red Silent en die klinken diep, thocky en zacht. Veel zachter dan in deze video bijvoorbeeld: YouTube: Cherry MX Red vs Silent Red Switches (Sound Only)

Bericht hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Floor-is een alu bord en alu plate nemen terwijl je thocky wilt is hetzelfde als een non-hotswap bord nemen en zeggen dat je switches gewoon kunt wisselen; ja het kan maar waarom zou je moeilijk doen?

Natuurkundig gezien kun je gewoon beter PC nemen als je een lager geluid (thock) wilt.
En voor we een hele discussie gaan voeren bij deze de uitleg:
YouTube: Aerospace Engineer Explains Mechanical Keyboards

Als @delta1 nu een bord neemt is het natuurlijk logisch om iets te kiezen wat het beste bij zijn wensen past en niet iets anders omdat het eventueel ook soort van kan.

@delta1 De terminologie is ook gewoon soms vaag hoor dus ligt niet aan jou.
De gelinkte filmpjes helpen wel met duidelijk maken en dat is wat men idd ‘thock’ noemt. Een algemeen wat dieper geluid wat de meeste mensen snel als prettig ervaren. Super populair ‘geluidsprofiel’ en dan heb je idd hard of zacht als in volume.

Als je de ultieme thock wilt neem je een PC (polycarbonaat) behuizing, plate en diepe switches. Wil je een alu bord neem dan wel de PC plate en diepe switches. Qua aanbeveling kan ik je een aantal alternatieven voor de Black Inks uit je eerste filmpje doen maar dat zijn allemaal linears en je wilde tactiles toch? Dan kom ik (helaas) niet verder dan Boba U4T/U4Tx.

Qua mods; de forcebreak doet in principe weinig met/tegen thock. Het helpt tegen resoneren van een metalen case door de aanslag, meestal word dat (case)ping genoemd. Door de twee helften te ontkoppelen word de kracht niet/minder doorgegeven.
Tapemod is zo simpel en goedkoop dat je die imho gewoon moet proberen. Haal een rolletje schilders tape bij de action, liefst een wat bredere want dat scheelt werk. Zo geplakt en als het niet bevalt zo er afgehaald.
PE foam mod moet je van houden, dat geluid word vaak als ‘marbely’ beschreven. Je moet het horen om te snappen maar op YT zijn super veel voorbeelden te vinden.

En wbt silent switches, deze neem je eigenlijk alleen als stilte écht je doel is. Geluid is dan over het algemeen gewoon saai want is er amper en de aanslag word er vaak niet beter op. Ligt aan de switch en het soort demper maar vaak noemen mensen het ‘mushy’ want je voelt die zachte demper toch wel ergens.

Qua geluidsniveau, dus of een switch luid is of niet zijn YT filmpjes een draak omdat je niet kan vergelijken en er qua opname en afspelen teveel variabelen zijn.
Ik kan uit persoonlijke ervaring iig vertellen dat de Black Inks uit het eerste filmpje écht geen luide switches zijn. Zou ze ook niet direct aanraden want er zijn betere/goedkopere alternatieven ondertussen maar luid zijn ze niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Force break mod koppelt de helften juist aan elkaar, doordat bij goedkopere cases de afwerking niet perfect is sluiten de helften niet perfect aan. De ping die je dan hoort is de 2 delen die tegen elkaar aan trillen, door de loze ruimte op te vullen kan dat niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

sapphire schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:50:
@Floor-is een alu bord en alu plate nemen terwijl je thocky wilt is hetzelfde als een non-hotswap bord nemen en zeggen dat je switches gewoon kunt wisselen; ja het kan maar waarom zou je moeilijk doen?
Ter achtergrond: Mijn Monsgeek kon ik niet kiezen wat voor plate er in meekwam, ik kreeg een alu.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delta1
Bedankt voor de toelichtingen. Het word mij steeds duidelijker.
Als je de ultieme thock wilt neem je een PC (polycarbonaat) behuizing, plate en diepe switches. Wil je een alu bord neem dan wel de PC plate en diepe switches. Qua aanbeveling kan ik je een aantal alternatieven voor de Black Inks uit je eerste filmpje doen maar dat zijn allemaal linears en je wilde tactiles toch? Dan kom ik (helaas) niet verder dan Boba U4T/U4Tx.
Ik sta open voor tactile en lineare switches. Ik heb hier geen ervaring mee, en op het oog lijkt tactile prettig qua feedback. Maar linear wil ik zeker proberen, al is het om de verschillen goed te ervaren. Dus als je adviezen hebt kom maar door. d:)b
Qua mods; de forcebreak doet in principe weinig met/tegen thock. Het helpt tegen resoneren van een metalen case door de aanslag, meestal word dat (case)ping genoemd. Door de twee helften te ontkoppelen word de kracht niet/minder doorgegeven.
Tapemod is zo simpel en goedkoop dat je die imho gewoon moet proberen. Haal een rolletje schilders tape bij de action, liefst een wat bredere want dat scheelt werk. Zo geplakt en als het niet bevalt zo er afgehaald.
PE foam mod moet je van houden, dat geluid word vaak als ‘marbely’ beschreven. Je moet het horen om te snappen maar op YT zijn super veel voorbeelden te vinden.
Heel duidelijk omschreven! De tape mod lijkt sowieso een ideale toevoeging te zijn voor velen. Bijna standaard te noemen als ik het internet af zoek. Ik neem het mee.
En wbt silent switches, deze neem je eigenlijk alleen als stilte écht je doel is. Geluid is dan over het algemeen gewoon saai want is er amper en de aanslag word er vaak niet beter op. Ligt aan de switch en het soort demper maar vaak noemen mensen het ‘mushy’ want je voelt die zachte demper toch wel ergens.
De absolute silent switch zoals jij het omschrijft lijkt mij niet helemaal wat ik zoek. Relatieve stilte t.o.v. clicky is wenselijk, maar niet het doel op zich.

Ik kijk uit naar je adviezen.

Edit: omdat jullie aangeven dat polycarbonaat keyboards meer bijdragen aan een thocky geluid, ik graag een weloverwogen besluit maak, en ik nieuwsgierig ben welke degelijke opties er dan zijn, ben ik gaan zoeken naar kunststof keyboard kits. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan ze bijna niet vinden. Er zitten veel budget keyboards bij, terwijl ik echt graag iets premium wil hebben, al is dat enkel uiterlijk. Dus transparant plastic is het niet voor mij. De enige die er een beetje positief uit de verf komt is de Akko 5075S. Andere aanraders? Graag benadruk ik nog eens dat mijn budget €250 is.

[ Voor 12% gewijzigd door delta1 op 05-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb een Akko 5075S kitje gebouwd en deze is door een collega overgenomen. Bordje klinkt erg goed al zeg ik het zelf. En kost niet de hoofdprijs.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik vroeg laatst advies voor een 75% bord, en heb na lang twijfelen de keuze laten vallen op een nuPhy air75v2 met wisteria switches. Zeg maar hun eigen bruine variant.

Ik heb hem nu een dag of 5 en hij bevalt heel goed. Voelt heel solide, de lichte klik is fijn, veel lichter dan ik had verwacht, maar prima. Met het beetje gamen dat ik doe merk ik geen echt verschil, en met tikken is het wel fijn. De reden voor dit toetsenbord is de breedte, ben geen expert qua switches ofzo, maar denk dat dit wel een goede tussenweg is. Geluid is ook veel fijner, veel gedempter.

Het low-profile gedeelte bevalt ook erg goed, nu valt pas op hoe hoog m'n vorige bord eigenlijk is (uitvoering: HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red). Ik moest amper wennen aan de vorm/hoogte van de toetsen, wel aan de indeling. De korte rechtershift bijv.

Wel 1 vraagje, als ik hem op wireless heb staan en sluit hem met de kabel aan, schakelt hij niet over naar wired, pas als ik dat handmatig doe met de schakelaar. Is dat een instelling ergens of af te dwingen binnen windows?

Er is trouwens een valentijnsactie bij nuPhy nu, al is er altijd 10% korting te krijgen, nu ietsjes meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hadden hier mensen de Cycle7 besteld bij Eloquent? Goed nieuws voor die mensen, want naar verwachting arriveren de borden deze week in hun warenhuis en kort daarna begint de verzending naar klanten. Zelf heb ik een groene besteld en ben erg benieuwd naar de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Aikon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:09:
Ik vroeg laatst advies voor een 75% bord, en heb na lang twijfelen de keuze laten vallen op een nuPhy air75v2 met wisteria switches. Zeg maar hun eigen bruine variant.

Ik heb hem nu een dag of 5 en hij bevalt heel goed. Voelt heel solide, de lichte klik is fijn, veel lichter dan ik had verwacht, maar prima. Met het beetje gamen dat ik doe merk ik geen echt verschil, en met tikken is het wel fijn. De reden voor dit toetsenbord is de breedte, ben geen expert qua switches ofzo, maar denk dat dit wel een goede tussenweg is. Geluid is ook veel fijner, veel gedempter.

Het low-profile gedeelte bevalt ook erg goed, nu valt pas op hoe hoog m'n vorige bord eigenlijk is (uitvoering: HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red). Ik moest amper wennen aan de vorm/hoogte van de toetsen, wel aan de indeling. De korte rechtershift bijv.

Wel 1 vraagje, als ik hem op wireless heb staan en sluit hem met de kabel aan, schakelt hij niet over naar wired, pas als ik dat handmatig doe met de schakelaar. Is dat een instelling ergens of af te dwingen binnen windows?

Er is trouwens een valentijnsactie bij nuPhy nu, al is er altijd 10% korting te krijgen, nu ietsjes meer.
De kabel erin is nu voor jou het opladen van de batterijen, de bordjes doen geen autosensing helaas. (Heb ik ook nooit echt op gelet trouwens, dus misschien zijn er wel die het kunnen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben al een tijdje in dit topic passief aan het lurken (af en aan) en aangezien mijn huidige tobo nu na een jaartje of 7 kuren begint te vertonen (key die af en toe unresponsive zijn, backlight stuk onder meerdere keys) tijd om eens te kijken naar een mooi nieuw toetsenbord.

Kwa ervaring zit ik al een jaren op "mechanische" toetsenborden, begonnen met een Razer Black Window (Cherry MX Blue) en daarna beland op een "simpele" Sharkoon Skiller SGK3 waarvan na 7 jaar de Kailh Bruin switches langzamerhand kuren beginnen te vertonen.

Dus tijd voor een nieuwe, waarbij ik toch wel jullie mening zou willen polsen, ik kijk o.a. naar de Keychron reeks vanwege de modulariteit. Waar in het begin veel nadruk lag om gamen is dat in de loop der jaren toch gewijzigd naar "tik" werk, denk hierbij aan scripten, veel cli, veel office werk.

Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de filmpjes hierboven zit ik duidelijk in het thock camp ;) kwa gehoor. Draadloos mag maar is geen must, er is geen strikte reden voor draadloos anders dan esthetisch omdat er dan geen kabel over mijn bureau loopt :+

maar als je dat lijstje met wensen onder elkaar zit kom ik nog niet heel veel verder

- (MUST) Modulair (maar dat zijn de meeste tobo's in dit topic) dus hotswappen van switches
- (MUST) Backlight (RGB)
- (MUST) Geschikt voor veel type werk, ik gebruik nu de Kailh Browns
- (MUST) QMK/VIA support
- (NICE) Draadloos (2,4Ghz/BT)
- (NICE) De afwerking van een alu frame vind ik persoonlijk mooi maar het gaat meer om de functionliteit

Kortom wat raden jullie mij aan en waar kan ik nog meer info vinden ?

EDIT:

Om Uberhaupt maar eens te testen of het zo modulair in elkaar zetten wat is voor mij maar eerst voor een simpele budget build gegaan tot er een definitieve keuze gemaakt kan worden.

- GMK87
- Gateron G Pro 3.0 Brown Switches
- En twee sets standaard keycaps ( Zwart / Groen )

Als het bevalt gaan we wel eens kijken naar een setje fatsoenlijke key caps

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 06-02-2024 21:17 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ducky Origin is nu op voorraad bij Alternate. Lijkt mij een heel mooi retro bordje.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 2058398 op 06-02-2024 16:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:04:
Ik ben al een tijdje in dit topic passief aan het lurken (af en aan) en aangezien mijn huidige tobo nu na een jaartje of 7 kuren begint te vertonen (key die af en toe unresponsive zijn, backlight stuk onder meerdere keys) tijd om eens te kijken naar een mooi nieuw toetsenbord.

Kwa ervaring zit ik al een jaren op "mechanische" toetsenborden, begonnen met een Razer Black Window (Cherry MX Blue) en daarna beland op een "simpele" Sharkoon Skiller SGK3 waarvan na 7 jaar de Kailh Bruin switches langzamerhand kuren beginnen te vertonen.

Dus tijd voor een nieuwe, waarbij ik toch wel jullie mening zou willen polsen, ik kijk o.a. naar de Keychron reeks vanwege de modulariteit. Waar in het begin veel nadruk lag om gamen is dat in de loop der jaren toch gewijzigd naar "tik" werk, denk hierbij aan scripten, veel cli, veel office werk.

Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de filmpjes hierboven zit ik duidelijk in het thock camp ;) kwa gehoor. Draadloos mag maar is geen must, er is geen strikte reden voor draadloos anders dan esthetisch omdat er dan geen kabel over mijn bureau loopt :+

maar als je dat lijstje met wensen onder elkaar zit kom ik nog niet heel veel verder

- (MUST) Modulair (maar dat zijn de meeste tobo's in dit topic) dus hotswappen van switches
- (MUST) Backlight (RGB)
- (MUST) Geschikt voor veel type werk, ik gebruik nu de Kailh Browns
- (MUST) QMK/VIA support
- (NICE) Draadloos (2,4Ghz/BT)
- (NICE) De afwerking van een alu frame vind ik persoonlijk mooi maar het gaat meer om de functionliteit

Kortom wat raden jullie mij aan en waar kan ik nog meer info vinden ?

EDIT:

Om Uberhaupt maar eens te testen of het zo modulair in elkaar zetten wat is voor mij maar eerst voor een simpele budget build gegaan tot er een definitieve keuze gemaakt kan worden.

- GMK87
- Gateron G Pro 3.0 Brown Switches
- En twee sets standaard keycaps ( Zwart / Groen )

Als het bevalt gaan we wel eens kijken naar een setje fatsoenlijke key caps
Ik vind het altijd grappig als mensen over veel typen praten en dan direct naar Browns/tactiles gaan. Alsof je op linears niet veel kan typen. Vrijwel iedereen die ik ken bottomt toch wel of er nou een bumo zit of niet :+

Geen verwijt, alleen een constatering.
superbok schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:02:
Hadden hier mensen de Cycle7 besteld bij Eloquent? Goed nieuws voor die mensen, want naar verwachting arriveren de borden deze week in hun warenhuis en kort daarna begint de verzending naar klanten. Zelf heb ik een groene besteld en ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
Nee want 75% maar man wat een mooi bord. Mochten er extra's komen ga ik daar toch even heel hard over nadenken :X
delta1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:11:
Bedankt voor de toelichtingen. Het word mij steeds duidelijker.

Ik sta open voor tactile en lineare switches. Ik heb hier geen ervaring mee, en op het oog lijkt tactile prettig qua feedback. Maar linear wil ik zeker proberen, al is het om de verschillen goed te ervaren. Dus als je adviezen hebt kom maar door. d:)b
Als je linears wilt proberen kan ik de Gateron Pro Yellow V3 of Milky Pro's aanraden.
Fijne budget switch die een best nette factory lube heeft en voor een prikkie (+/- €20 per 70, 90 zal iets meer zijn) op Ali te vinden zijn. Niet het meest thocky geluid maar leuk om te proberen. De Pro V3's zijn regelmatig echt goedkoop te vinden, de Milky Pro's vind ik persoonlijk nét iets beter klinken en zijn ietsjes duurder maar dat is echt euro werk.

Verder als je stock een smoothe switch wilt die thocky is de GateronOil Kings kun je niet verkeerd mee gaan. En als het iets stiller moet de Gateron North Pole V2, die zijn smooth, diep en best stil maar *iets* mushy door de demper onder de pole. Niet zo erg als een silent switch maar ik merk het wel, al kan dat ook komen omdat ik thuis typ op longpoles en de bottom dus juist relatief stevig is en het verschil dus erg groot :+ De North Poles zitten in mijn werk macropad dus gebruik ze dagelijks, vooral de RGB is geweldig met de transparante behuizing :)

Wil je wel luben dan kan ik als budget optie de KTT Kang White aanbevelen, lubed lekker smooth enthocky en helemaal spotgoedkoop op Ali te vinden. Zag de V3's voor €12,50 per 70 ofzo 8)7
Gateron Black Inks V2's die in je filmpje kan ook maar moet je ook echt zelf luben. Ze zijn dan smooth en erg diep qua klank maar vind ze persoonlijk gewoon erg duur. De Box Ik V3 kan ook maar zelfde en ik vind ze voor wat ze bieden erg duur.
Zelf ben ik als alternatief gecharmeerd van de KTT Strawberry, *iets* minder diep geluid maar lubed ook zó smooth en lekker klinken voor ca. de helft van de prijs van Black Inks O+

Dit zijn wel wat veilige opties voor Linears ;)
Heel duidelijk omschreven! De tape mod lijkt sowieso een ideale toevoeging te zijn voor velen. Bijna standaard te noemen als ik het internet af zoek. Ik neem het mee.
Ja en nee. Ik heb op dit moment de tapemod alleen nog in de TES 68 zitten, de andere borden hebben het imho niet nodig. Maar wat ik zei je kan het letterlijk in een half uur aanbrengen, proberen en eventueel verwijderen zo simpel en goedkoop is het. En aangezien er niets persoonlijker is dan smaak zou ik het zeker proberen :)
PE foam idem, is wat meer werk omdat de switches er af moeten maar zeker het proberen waard gezien het foam overal wel te vinden is.
Edit: omdat jullie aangeven dat polycarbonaat keyboards meer bijdragen aan een thocky geluid, ik graag een weloverwogen besluit maak, en ik nieuwsgierig ben welke degelijke opties er dan zijn, ben ik gaan zoeken naar kunststof keyboard kits. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan ze bijna niet vinden. Er zitten veel budget keyboards bij, terwijl ik echt graag iets premium wil hebben, al is dat enkel uiterlijk. Dus transparant plastic is het niet voor mij. De enige die er een beetje positief uit de verf komt is de Akko 5075S. Andere aanraders? Graag benadruk ik nog eens dat mijn budget €250 is.
Is die €250 inc alles of alleen de barebone? Niet lullig bedoeld maar in de keyboard wereld is €250 nog lang geen premium gebied. Je kunt er zeker leuke borden voor kopen overigens hoor :)

Ik ben helaas niet zo thuis in de 75% maar ik merk wel dat het een trend is om alles naar alu te pushen 'want premium'.
Alu en thock kan wel maar let dan op de plate:)

Ik ken er verder niet zoveel in voorraad, je kan eens kijken of de QK75 ergens te vinden is of meedoen met de Rainy 75?
@MatthijsBoog Is vaak wel thuis in de 75% dacht ik, of @superbok ?

[ Voor 50% gewijzigd door sapphire op 06-02-2024 22:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

sapphire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:
[...]

Ik vind het altijd grappig als mensen over veel typen praten en dan direct naar Browns/tactiles gaan. Alsof je op linears niet veel kan typen. Vrijwel iedereen die ik ken bottomt toch wel of er nou een bumo zit of niet :+

Geen verwijt, alleen een constatering.
Not taken hoor want het is gewoon waar en in mijn geval zelfs nog eenvoudiger, het was de rationale "Ik heb nu Kailh Browns dus laat ik maar gewoon voor de Gateron Browns gaan dan zit ik in ieder geval niet teveel afwijkend en kan ik vanuit daar verder oriënteren".

Dus pure gemakzucht inderdaad :+

Als dit een beetje bevalt kunnen we altijd naar een beter build kijken maar ik merkte al snel tijdens het orienteren dat je er zo rustig 300+ Euro op stuk gooit en dan ga je afwegen, huidige tobo is nu echt stuk dus ga ik het rushen om een besluit te nemen omtrent een duur model of stap ik relatief goedkoop in met een budget om vanuit daar verder te kijken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:10:
[...]

Not taken hoor want het is gewoon waar en in mijn geval zelfs nog eenvoudiger, het was de rationale "Ik heb nu Kailh Browns dus laat ik maar gewoon voor de Gateron Browns gaan dan zit ik in ieder geval niet teveel afwijkend en kan ik vanuit daar verder oriënteren".

Dus pure gemakzucht inderdaad :+

Als dit een beetje bevalt kunnen we altijd naar een beter build kijken maar ik merkte al snel tijdens het orienteren dat je er zo rustig 300+ Euro op stuk gooit en dan ga je afwegen, huidige tobo is nu echt stuk dus ga ik het rushen om een besluit te nemen omtrent een duur model of stap ik relatief goedkoop in met een budget om vanuit daar verder te kijken.
Mooie van Hotswap is dat je makkelijk een setje andere switches er op kunt gooien :)

En Browns zijn verder prima switches hoor, niet voor niets de meest gekozen switch geloof ik :)

[ Voor 197% gewijzigd door sapphire op 06-02-2024 22:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:03:
[...]
of meedoen met de Rainy 75?
Rainy lijkt mij idd prima wat hij zoekt, vooral in dat budget. Als hij een paar maandjes kan wachten. (en binnen 3 dagen bestelt)
Er zitten al caps + (idioot lichte) switches bij, dus die kan hij even gebruiken om te proberen. En dan heeft hij nog ruim budget over voor zelf leuke switches uit te zoeken.

Eventueel nog wat leuke KKB WOB's uit de novel sale en het zou best een leuke plank zijn :P

[ Voor 31% gewijzigd door CrashOverDrive op 06-02-2024 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat je die Cycle7, FRL TKL, een 75% noemt is toch wel een beetje een schande @sapphire, dat is toch echt een 70% :P
--
Ik ben er nog altijd niet aan uit of ik die rainy nou moet vertrouwen of niet. Ik blijf een beetje "too good to be true" gevoelens houden.
Qua andere opties, misschien dat je bij candykeys nog een QK75N kunt krijgen zodra de GB extras geleverd zijn. Of anders een zoom75/QK75/jris75 ergens vandaan proberen te toveren. Vorig jaar was er ook nog de mkc75, geen idee of die al geleverd is, maar dat zal anders ook niet heel lang meer duren vermoed ik. Ooit gaat er ook nog een Neo75 komen, vraag is alleen nog wanneer, verwachting is iig wel dit jaar. En anders kom je toch uit bij de wat simpelere merken als keychron en akko/monsgeek.
--
Ik heb 2 weken geleden mijn mx purples ontvangen. Eindelijk alles bij elkaar voor mijn Barleycorn dus. Die had ik tweedehands gekocht met mx blacks, dus eerst alles gedesoldeerd. Om er vervolgens achter te komen dat er 1.6mm stabs zijn gebruikt op deze 1.2mm pcb...
Voor nu maar stab pads op de pcb en shims eronder, maar dat werkt echt rampzalig met clip-ins. Vervolgens de mx purples erop, met spring swapped mx blacks (57g 18mm) voor de stabilizer keys. Dan het setje pbtfans BoW hangul erop en niet meer aanraken.

Als ik een keycap eraf wil halen moet dat heel voorzichtig, anders heb ik ook de stem en top housing vast. Het zijn wel echt duidelijk mx clear stems. Het resultaat is dit leuke bord dat echt scratcht als een malle, maar stiekem vind ik dat ook weleens leuk om te horen voor de verandering.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICG46yD9WLCHur9e-iLnXaNsGXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqboKCCKWAeiFpWRnhM4FdV0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Eventueel nog wat leuke KKB WOB's uit de novel sale en het zou best een leuke plank zijn :P
Wat zijn de ervaringen met KKB? Ben al een tijdje opzoek naar een goedkoop en compleet WOB setje. GMK cyl WoB is uitverkocht op drop, GMK cyl Snail is in productie (een optie) en dan heb je ook nog DCX/ PBTFans en andere smaakjes. Maar door de korting lijkt KKB via NK interessant. Hoe vergelijkt KKB zich met GMK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
superbok schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:44:
[...]

Hoe vergelijkt KKB zich met GMK?
Vergelijkbaar, maar dan zonder warped spaties :P
Ik heb geen WOB van ze hier liggen om mee te vergelijken, maar ik heb wel een KKB Darling liggen (die wacht op mijn roze Rainy75) en die doet niet onder voor GMK, allemaal kneiterstrakke molds.

Op reddit is iedereen ook behoorlijk positief over kkb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:37

mno

Welke blue switches zouden jullie aanraden voor een Keychron V6? Ik gebruik nu de meegeleverde Keychron brown switches, maar mis het geluid van mijn oude keyboard (met onbekende blue switches).

Op de site van Keychron kom ik verschillende soorten blue switches tegen, van Keychron, Gateron, Cherry MX.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:54
Meletrix heeft de Zoom65 V3 aangekondigd. Ze gebruiken een catchball systeem vergelijkbaar met wat de Matrix Corsa heeft. 7 mounting styles ook... Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Catchball vind ik wel echt een goede ontwikkeling, maar zoveel mounting styles.. Dat doet vermoeden dat ze allemaal net niet echt top zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mno schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:18:
Welke blue switches zouden jullie aanraden voor een Keychron V6? Ik gebruik nu de meegeleverde Keychron brown switches, maar mis het geluid van mijn oude keyboard (met onbekende blue switches).

Op de site van Keychron kom ik verschillende soorten blue switches tegen, van Keychron, Gateron, Cherry MX.
Als je tactiles wilt, kan je in beginsel elke switch erinstoppen, want hij is (denk ik) hot pluggable. Ik zou dan even een rondje op Ali klikken op zoek naar tactiles, die zijn er genoeg. Wel opletten dat je er genoeg hebt, maar dat moet je zelf maar even tellen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Floor-is schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:25:
Catchball vind ik wel echt een goede ontwikkeling, maar zoveel mounting styles.. Dat doet vermoeden dat ze allemaal net niet echt top zijn.
Ik vind het aantal mounting styles wel een beetje als een marketing gimmick klinken. Hoop dat dit geen race wordt wie de meeste varianten kan verzinnen, anders hebben we straks borden met 15 mogelijkheden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

danoontjeh schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Ik vind het aantal mounting styles wel een beetje als een marketing gimmick klinken. Hoop dat dit geen race wordt wie de meeste varianten kan verzinnen, anders hebben we straks borden met 15 mogelijkheden 8)7
Moet wel bekennen dat het enige nadeel is dat ik heb kunnen bedenken voor mijn Luminkey75: er zit echt ontzettend weinig flex in. Minder dan ik had verwacht nog, het is wat dat betreft niet de fijnste om echt lange tijd op te werken. Als die nog een andere mount-methode had die me wat meer flex zou bieden, dan zou ik dat zeker proberen.

En trouwens, qua wachten op de NEO65: ik zie nu NEO65's al op mechmarket e.d verkocht worden. De mijne is nog niet eens geleverd, terwijl je voor minder dan de nieuwprijs al gebruikt of zelfs nieuw-in-doos kunt krijgen.
Heb Keygem een mail gestuurd of ik nog kan annuleren, want dan doe ik dat liever.. Of zelfs een (gebruikte) Mode envoy oid :X

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aantal verrassende en interessante dingen in V3. Zoveel mounting styles vind ik ook een beetje apart. Leuk om mee te rommelen, maar vraag mij af hoe goed ze allemaal zijn. Vooral die magnetische klinkt behoorlijk spannend. Volgens mij de eerste die dat in ieder geval op deze schaal doet. Zullen vast wel wat reviews komen voordat de GB start. Benieuwd wat alles ook met de prijs doet. Steeds meer SKUs en dingen die je kan customizen, dus ook een hogere prijs.

@Floor-is wat is de verwachte datum van levering bij keygem? Geduld is een schone zaak ;)
Pagina: 1 ... 143 ... 158 Laatste