Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Helaas wacht ik zelf nog op 1 product, de chapter 1. Deze is begin december aangekomen in het warenhuis en het laatste officieel bericht is dat ze “ruimte aan het maken zijn voor het sorteren en qc”, maar sindsdien geen bericht meer. Wel berichten van kopers die om update vragen waar meestal wel snel een kleine update uit volgt, maar tot dusver niets. Volgens het laatste bericht zouden ze sinds 2 januari al wel weer aan het werk zijn en bij sommige is het al gelukt om antwoord te krijgen met bellen, maar bij ook een aantal niet. Ziet er toch niet heel goed uit op dit moment. Hopelijk komen ze deze week nog met een statement, anders wordt het de community gek.
Ik hoop eigenlijk dat keebcats op de een of andere manier iets kan beginnen. Want die eigenaren zijn al een tijdje aan het kijken om naar België te verhuizen en Keebcats UK te verkopen.
Gevaarlijk.superbok schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:27:
Weet niet hoeveel van jullie op de diverse discords zitten of op die van MKEU, maar het is daar akelig stil vanuit de werknemers kant. Geen reacties van iemand wat de geruchten molen flink doet draaien. Dit wordt met de dag erger gemaakt door iedereen, helemaal door de slechte reputatie die ze al hebben.
Helaas wacht ik zelf nog op 1 product, de chapter 1. Deze is begin december aangekomen in het warenhuis en het laatste officieel bericht is dat ze “ruimte aan het maken zijn voor het sorteren en qc”, maar sindsdien geen bericht meer. Wel berichten van kopers die om update vragen waar meestal wel snel een kleine update uit volgt, maar tot dusver niets. Volgens het laatste bericht zouden ze sinds 2 januari al wel weer aan het werk zijn en bij sommige is het al gelukt om antwoord te krijgen met bellen, maar bij ook een aantal niet. Ziet er toch niet heel goed uit op dit moment. Hopelijk komen ze deze week nog met een statement, anders wordt het de community gek.
Als ze failliet zijn is het ruk voor veel mensen en als ze dan om wat voor reden stil zijn spelen ze gevaarlijk spel met de huidige reputatie.
Either way serieus slecht voor hun reputatie.
Misschien dat ik ze bel en vraag of het opgehaald kan worden. Volgens mij is de afstand naar het warenhuis te doen. Helemaal als ik weet dat het niet voor niets is.
Keebcats zou leuk zijn binnen de unie. Eigenlijk nooit wat gekocht door alle gevolgen van brexit, maar wel gesproken op de meet ups. Hebben een mooie voorraad met leuke medewerkers.
Ik wacht op GMK Bordeaux en heb MK een kleine maand geleden gemaild over een ETA qua shipping, support ticket is aangemaakt, maar nooit antwoord gehad.superbok schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:27:
Weet niet hoeveel van jullie op de diverse discords zitten of op die van MKEU, maar het is daar akelig stil vanuit de werknemers kant. Geen reacties van iemand wat de geruchten molen flink doet draaien. Dit wordt met de dag erger gemaakt door iedereen, helemaal door de slechte reputatie die ze al hebben.
Ik heb 'm al min of meer afgeschreven. Het systeem van GB's via regionale vendors is ook echt ballen voor de (eind)consument: alleen maar meer risico dat een tussenpersoon zoals MK evt. failliet gaat en Jan MDKA* de Consument is dan het bokje uiteraard.
*Met de Korte Achternaam
Wel jammer van GMK Bordeaux misschien dat ik 'm elders nog kan kopen of dat de keycaps nog niet geleverd zijn aan MK en dat een andere vendor garant gaat staan of kan leveren tegen reductie of zo.
Mogelijk dat we zoiets zien als Novelkeys heeft gedaan voor mechs en co. Volgens mij hebben daar GB kopers hun set alsnog gekregen door hun aankoopfactuur te tonen aan NK. Maar een echte grote speler in EU hebben we niet zoals NK dat is. Oblotzky heeft in ieder geval ook wat setjes van mechs en co in z’n voorraad opgenomen. Ook setjes waar mkeu de vendor van is, maar nog niet heeft.prOnorama2 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:47:
[...]
Ik wacht op GMK Bordeaux en heb MK een kleine maand geleden gemaild over een ETA qua shipping, support ticket is aangemaakt, maar nooit antwoord gehad.
Ik heb 'm al min of meer afgeschreven. Het systeem van GB's via regionale vendors systeem is ook echt ballen voor de (eind)consument: alleen maar meer risico dat een tussenpersoon zoals MK evt. failliet gaat en Jan MDKA* de Consument is dan het bokje uiteraard.
*Met de Korte Achternaam
Wel jammer van GMK Bordeaux misschien dat ik 'm elders nog kan kopen of dat de keycaps nog niet geleverd zijn aan MK en dat een andere vendor garant gaat staan of kan leveren tegen reductie of zo.
even gebruik maken van de hivemind hier. Heb vandaag de Cidoo V21 numpad binnen gekregen.
Ziet er prachitg uit en voelt ook super solide aan. Ik heb echter een probleempje, ik krijg hem niet aan de praat in de VIA software.
De numpad wordt wel herkend en hij functioneerd ook netjes als een numpad, maar VIA blijft hangen op detecting 'Searching for Devices'
Ik wilde toch echt wel een aantal additionele layouts opvoeren. Iemand een idee?
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Wellicht dit topic ook onvoldoende doorgelezen. In welk geval, mijn excuses!
Dank u Hivemind!
VIA is erg intuïtief, maar dan moet de maker van het toetsenbord het wel goed aanpakken. Als het bord netjes bij VIA is gedefinieerd werkt het heel soepel. Zo niet dan hoort de fabrikant en/of verkoper een handleiding te maken (vind ik). Het liefste dan wel met de nieuwste VIA vereisten, maar zoals je hebt ervaren, gebeurt dat niet altijd, dan krijg je inderdaad de nodige verwarring.ElCondor schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:51:
Ik ben u zeer erkentelijk! Dat was hem. In mijn geval ook nog even V2 defs aanzetten. VIA software is niet erg intuitief als je niet weet dat je eerst design tab aan moet zetten om een en ander te activeren.
Wellicht dit topic ook onvoldoende doorgelezen. In welk geval, mijn excuses!
Dank u Hivemind!
Sterker nog, je moet een obscuur (als je niet met de materie bekend bent) genaamde switch in het configuratie scherm omzetten om uberhaupt de mogelijkheid te krijgen om een json file te uploaden. De beschrijving daarvan is nergens te vinden en de meest logische tab, configuratie, is uitgeschakeld zolang er geen device connected is. Als n00b ben je dan al gauw het spoort bijster, althans, ik dan...

KBD67 lite, deze is bij VIA gedefinieerd en wordt dan ook direct herkend.
Neo65, deze heeft een up-to-date json, welke alleen even geupload hoeft te worden, dit is onderdeel van de build guide, dat is dus gewoon plaatjes volgen.
Epo680, geen uitleg, outdated json dus V2 nodig, en zelfs zo outdated dat het niet altijd met de nieuwste versie werkt, waarvoor je dus op zoek mag gaan naar een oudere install of de json zelf mag zien aan te passen.
Lets Go! XMI r5 – now open!
This round will have:
4 Plastic colorways.
Option to choose windowed keys on Beige and L9.
27 sets with sublegends
29 sets without sublegends but can have 23 different sublegends added.
9sets without subs avail at all (Gorton font and apple font).
Option to choose to add 13 different side prints.
Each of these above options can be had with 16 different colors.
You can choose among 5 different bottom rows.
You can choose to have Icon only or Icon+text mods.
Then You can add 7 different addons which is available in many different colors.
New this round:
-Native 1800 support in base, as well as 6u. Therefore, I stop offering nordeuk.
-Relegendables in L9 and U9.
-Option to change to Windowed F13, Scroll lock, Num lock and both Caps lock.
-You can choose Gorton in Ansi, Swedish and German.
-Comic Sans in German and Swedish.
-Hangul alpha legends.
-Hangul sideprint.
-Peacock.
-Canadian French.
-Hiragana sideprint.
-Win logo with color.
-Soware colorway.
Etc.
https://forms.gle/PsadianeWz21xqWY6
Mijn eisen:
- Manjaro logo of Tux afbeelding.
- Backlight compatible.
- Past (kwa maat en materiaal/looks) op Corsair K70/K95 op de plek van de Windows key. Hoewel ik inmiddels met een zwarte cap met doorschijnende afbeelding en zelfde vorm/maat als de rest al blij ben.
Het klinkt mij niet heel moeilijk, maar ik kan het gewoon niet vinden. Heb de links in de topicstart al gelezen, en ook verder gezocht, maar ik kom er gewoon niet uit. Het liefst koop ik in Europa met beetje normale verzendkosten, maar afhankelijk van de opties wil ik ook wel wat meer betalen. Heb er dus 4 nodig, 2 voor elk toetsenbord.
Ik heb overigens geen 3D printer. Ik vind wel meerdere modellen daarvoor maar daar kan ik zelf dus weinig mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Cambionn op 10-01-2024 12:05 ]
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
https://www.maxkeyboard.c...for-backlit-keyboard.html
R1 1x1 zou volgens wat jij beschrijft moeten passen. Ze zijn OEM profiel, wat corsair volgens mij (heb zelf niet zo'n kreng) ook zou moeten zijn.
Zoals ik al aangaf wist ik al dat de Windows knop zelf nog niet zo vreemd is, ondanks dat je wel verhalen hoort over "the bottom row". Enkel ff opletten dat het 1x1 is en niet 1,25.MatthijsBoog schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:07:
@Cambionn die windows toets is zo heel vreemd nog niet. Die is altijd nog te vervangen door elke andere willekeurige bottom row 1u toets. Het is de spatie die voor de problemen zorgt. De spatie bij de originele K70 rgb is 6.5u, wat een hele ongewone maat is. Meestal is het 6.25u, 7u of heel soms 6u. Maar 6.5u ken ik eigenlijk alleen maar bij die wat oudere corsair bordjes.
Mijn probleem ligt echter in het niet kunnen vinden van een backlight-compatible vervanger met Manjaro of Tux plaatje. Lastiger gemaakt met dat ik niet weet wat voor vorm enzo er op zit (ik ben echt nieuw in keycaps, normaal werk ik gewoon met de standaard). De enige die ik heb kunnen vinden met een back-light compatible is custom laten maken hier:
Maar als ik kijk naar size heb ik dus geen idee wat ik zou moeten kiezen. Hoe ik hem nu begrijp R1 1x1?
Daarbij is deze partij in de US, dus dan vraag ik me af of er iets dichterbij is (ivm importkosten). Zo niet dan niet hoor, maar zo wel dan weet ik dat graag
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Oh je bent me voor! Dank voor de info! Ik ben trouwens verder heel blij met m'n Corsair krengenCrashOverDrive schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:22:
Zoiets?
R1 1x1 zou volgens wat jij beschrijft moeten passen. Ze zijn OEM profiel, wat corsair volgens mij (heb zelf niet zo'n kreng) ook zou moeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 10-01-2024 13:29 ]
Ze hebben heel toevallig ook een size chart staan voor de K70, dan weet je zeker dat het klopt met hun nummering (want bijv een cherry telt weer vanaf boven)
https://www.maxkeyboard.c...ayout-and-size-chart.html
[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 10-01-2024 13:30 ]
Heb de early bird meegepakt, en nu voor €130 de Lite versie (zonder RGB), extra plate en shipping. Ben benieuwd!
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 10-01-2024 16:38 ]
Bericht hierboven
Poeh ik vind dit wel een behoorlijk aanbod van een no-name brand. Kan het niet vinden op geekhack en de enige mention op /r/MechanicalKeyboards is naar KeebMonkey pagina's die nu een 404 geven.The GUI schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:13:
De kickstarter voor de Rainy75 is net live gegaan. Was even de opties aan het bekijken en ze gingen van 16 backers naar 663 in 10 minuten waardoor de super early bird niet meer beschikbaar was.
Heb de early bird meegepakt, en nu voor €130 de Lite versie (zonder RGB), extra plate en shipping. Ben benieuwd!
En dan een mention op /r/BudgetKeebs waar staat dat de Kickstarter vorige maand al had moeten zijn.
Keycaps, CNC alu voor dit geld, én ook nog HMX/JWK switches moet wel echt op een gigantische schaal zijn in ieder geval. Idk.
Die is toch standaard voor €37~38 te vindenFloor-is schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:05:
I might have gekocht een GMK67, want <€40 en ik moest nog een bordje bouwen..
Ik vind sowieso de aanbiedingen atm op Ali mêh. Verwacht rond Chinees nieuwjaar wel weer iets betere aanbiedingen.
@Cebby Ja dit is we erg scherp geprijsd. Dit is denk een beetje de race to the bottom waar @djunicron het over had van Chinese borden/fabrikanten.
Ik heb een dubbel gevoel bij dit soort bordjes, leuk als je nog eens andere onderdelen wilt bestellen of leuk vind eea uit te proberen.
Sowieso raar dat het via kickstarter moet. Maak een prototype en een IC.Cebby schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:22:
[...]
Poeh ik vind dit wel een behoorlijk aanbod van een no-name brand. Kan het niet vinden op geekhack en de enige mention op /r/MechanicalKeyboards is naar KeebMonkey pagina's die nu een 404 geven.
En dan een mention op /r/BudgetKeebs waar staat dat de Kickstarter vorige maand al had moeten zijn.
Keycaps, CNC alu voor dit geld, én ook nog HMX/JWK switches moet wel echt op een gigantische schaal zijn in ieder geval. Idk.
Met 450-490 RMB daar betalen we een mooie prijs hier
Lijkt er zelfs op dat het al geleverd is: https://www.zfrontier.com/app/eqp/R4l7ZXgNeAOW
Maar ja, race to the bottom. Chinese manu. Past wel mooi in het rijtje.
Ik zit dan ook te denken aan een setje van Ome Ali, KBDiy gmk clones om preciezer te zijn. WOB of minimal lijken mij optimaal kwa leesbaarheid, maar tegelijkertijd lijkt me iets als Rome ook wel net, iets meer kleur. Te veel keuze voor mij

Gateron, Ali en rond de €20…….. waarom moet je dat nou posten…..must resist…Nerrion schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:40:
Iemand hier gehoord van 'Gateron Ever Free'? Ever Free lijkt een sub-brand te zijn van Gateron. Ik zie op Ali de Gateron EF Curry Switches (linear) en de Gateron EF Grayish Switches (heavy tactile). Lijkt vrij budget geprijsd te zijn, 70 curry switches voor 20 euro is niet slecht. Zag de curry's laatst in een Alexotos video maar hij zei niet veel over de switches, behalve dat de spring niet goed factory lubed was.

Daarom zijn ze interessant, hoeveel soorten Yellows denk je dat ik heb (gehad).MatthijsBoog schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:52:
Vergelijkbare prijs met de "normale" switches, gat yellow is niks duurder op Ali. Vraag me af wat de verschillen zijn dan. Voornaamste verschil lijkt de top housing die nylon ipv pc is. Kan me eigenlijk ook niet helemaal voorstellen dat het lube proces anders is, want het zal ook wel dezelfde fabriek zijn. Dat gezegd hebbende, tis dta mijn hobby budget op is voor deze maand, anders had ik de tactiles besteld
Maarja ook iets met budget, wil eigenlijk nog keycaps en wat losse switches bestellen deze maand

Keycaps ga ik nog wel halen, verwacht toch wel weer op 3 sets uit te komen met de XMI sets, per set valt het wel mee, maar begint dan toch op te tellen...
* RobertMe "moet" nog een AliExpress bestelling aanvullen voor "snelle verzending", en gezien ik met de Red switches soms "spookaanslagen" heb (bv na hand op toetsenbord leggen de ";" indrukken) eens kijken of andere switches bevallen of mixen (red voor letters + cijfers, rest een deel brown?)
Ik heb op een tester alleen maar Gateron switches en van de yellow veruit de meeste varianten. En dan mis ik er ook nog een aantal. Duidelijk te merken dat dat hun meest populaire variant is.sapphire schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:57:
[...]
Daarom zijn ze interessant, hoeveel soorten Yellows denk je dat ik heb (gehad).
Maarja ook iets met budget, wil eigenlijk nog keycaps en wat losse switches bestellen deze maand
:strip_exif()/f/image/5WpEuOW952eXLrDIUtOhnA9t.jpg?f=fotoalbum_large)
Prima clonesLockon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:27:
Heeft iemand hier ervaring met die gmk clones van KBDiy? Sure, voor die prijs kan ik niet te veel verwachten, maar wellicht dat ik toch iets dichters bij huis zoek ivm retouren.
Bericht hierboven
Ga je voor een Frankenstein joh?RobertMe schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:20:
Wat zijn de keuzes in low profile switches, voor op een Keychron K5 Pro? Ik zie van Gateron KS-27 en KS-33. Maar ik weet niet of die uitwisselbaar zijn? En v.w.b. soorten houd het denk ik al direct op bij de standaard Red/Brown/Blue?
* RobertMe "moet" nog een AliExpress bestelling aanvullen voor "snelle verzending", en gezien ik met de Red switches soms "spookaanslagen" heb (bv na hand op toetsenbord leggen de ";" indrukken) eens kijken of andere switches bevallen of mixen (red voor letters + cijfers, rest een deel brown?)
Misschien even Youtuben om te kijken wat de opties zijn die je het meest aanspreken en of je voor chocs ook de springs kunt wisselen wellicht?
Bericht hierboven
11 12 keycap sets (1 ongeopend en 3 ongebruikt

Edit: was mijn SA set vergeten
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 12-01-2024 11:55 ]
Allemaal zwart ook tochsapphire schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:27:
Hmmmz moest net wat uit de kast hebben, uiteraard van de achterste stappen helemaal onderop dus mooi moment om even te herschikken.
11 keycap sets (1 ongeopend en 3 ongebruikt), 1 set in GB….. en 4 borden. Nee joh ik heb echt geen probleem, kan er nog wel 1 bij
Klinkt wel als een behoorlijk probleem ja. Veel te weinig toetsenborden voor je caps. More Moarrr
OT: Keygem heeft sinds vanmorgen wat extra's van de Luminkey80
[ Voor 35% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-01-2024 11:55 ]
Heb nog een TES68 in de doos liggen en ben een Lotus58 aan het bouwen
@Brieto 4 zwart, 2 grijs, 3 (donker) blauw dus zit wel een patroon in
[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 12-01-2024 11:58 ]
De verhouding switches/keyboards is euh.. 4:1
Daar komt verandering in, er komen meer keyboards aan
Bericht hierboven
Ik vond de post een paar dagen geleden over dat er korting was bij ome Ali ook zo vreemd om die reden, gezien ome Ali 24/7 365 dagen per jaar 'aanbiedingen' heeft. Het wil nog wel eens een eurootje meer of minder zijn, maar dat is het dan ook wel.sapphire schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:44:
[...]
Ik vind sowieso de aanbiedingen atm op Ali mêh. Verwacht rond Chinees nieuwjaar wel weer iets betere aanbiedingen.
Dat was ik, maar dat stond dan ook tussen quotes. ☺️danoontjeh schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:46:
[...]
Ik vond de post een paar dagen geleden over dat er korting was bij ome Ali ook zo vreemd om die reden, gezien ome Ali 24/7 365 dagen per jaar 'aanbiedingen' heeft. Het wil nog wel eens een eurootje meer of minder zijn, maar dat is het dan ook wel.
ping 127.212.23.124
@danoontjeh Nouja je hebt periode wanneer de aanbiedingen wel echt goed zijn. 11.11/ singles day, BF, Chinees Nieuwjaar, ect.
Als er dan zo’n actie is met iets als €3 af bij elke €20 en dan een store coupon, AliExpress coupon en munten oid. kan het flink schelen.
Een beetje aanbiedingen hebben ze elke 1~2 maanden.
Edit: Over zelf kastijding gesproken; ik heb weer bij CK besteld. Benieuwd wat we nu weer gaan meemaken en of ik het voor April heb

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 13-01-2024 07:40 ]

Bericht hierboven
Ook maar besloten om een van de WK870's die ik nog als 'reserve' had liggen te bouwen voor de verjaardag van m'n broertje. Geloof dat hij nu lineaire switches in z'n Logitech bord heeft, en heb nog wel wat setjes lineair liggen, dus hoef eigenlijk alleen maar keycaps te kopen. Dan heeft hij ook wat leuks staan in plaats van die plastic rammelbak 😂
Mijn logitech G910 doet watraar.toetsendoen het som niet zoalsjullie kunne zien. Soms geen lettter ensoms teveel..dragonhaertt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:56:
Mijn partner heeft gisteren een Keychron K5 pro binnen gekregen:
[Afbeelding]
Ik was wat twijfelachtig over de low profile switches, maar vind ze eerlijk gezegd wel erg fijn typen. Ze zitten wel dicht op elkaar, dus het is makkelijker om per ongeluk de letter er naast te raken,
Ik wil op werk ook graag een toetsenbord met numpad én navigatietoetsen. Nu zag ik dat de K17 een 96% layout heeft waarbij er navigatietoetsen bóven de pijltjestoetsen zitten, wat traditioneler dan een 1800 layout.
[Afbeelding]
Ook de Q5 pro heeft deze layout, als je géén low profile optie wil.
[Afbeelding]
Vandaag krijg ik mijn K17 binnen, dus ik ben erg benieuwd hoe deze bevalt! Thuis gebruik ik al jaren een oud CM-Storm toetsenbord met MX-Brown switches. Op werk wil ik ook graag weer mechanische toetsen.
Hoe doet dit merk het met gaming? en welke raadt e aan rond de100 euro.
Bovenstaande getiept zonder correctie. Deze zin met!
Dat gezegd hebbende, keychron is niet anders dan Logitech, qua prestaties. Wat ik aan zou raden is een bord naar keuze uit de Keychron v-serie, qmk/via, hotswap en niet al te duur.
Iets dat ze op voorraad hebben zou ik nog wel aandurven. Maar sowieso niks bestellen op pre-order/groubbuy.Floor-is schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:15:
Het rotte is dat CK een keyboard op voorraad heeft dat ik eigenlijk wil hebben. Maar ik heb er zo weinig zin in om weken gezeik op m'n hals te halen
Probeer ook met een creditcard te bestellen dan kan je altijd nog je geld terughalen als er iets fout gaat.
Heb iddde V6 qmk knob brown in wanted lijst nu. alleen ff kijkenof mij mobo ook usbC heeft (of zittt er een adapter bij? )MatthijsBoog schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:31:
Ik geloof zelf niet zo in beter of slechter voor gamen, uiteindelijk zijn bijna alle mechanische borden vergelijkbaar in prestaties. Het wordt pas echt anders met iets als hall effect, zoals in een Wooting. Ik ben meer van fijner of minder fijn gevoel en geluid.
Dat gezegd hebbende, keychron is niet anders dan Logitech, qua prestaties. Wat ik aan zou raden is een bord naar keuze uit de Keychron v-serie, qmk/via, hotswap en niet al te duur.
https://www.alternate.nl/...senbord&utm_term=NTZKZAXE
En anders even een usb a naar c data kabeltje halen, usb 2.0 kabels kosten niet zoveel.Meegeleverd
USB Type-C kabel + Type-A - Type-C adapter, Switch Puller, Keycap Puller, Imbussleutel, schroevendraaier
Ja zag het net staanMatthijsBoog schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:03:
Volgens de link die je net stuurde:
[...]
En anders even een usb a naar c data kabeltje halen, usb 2.0 kabels kosten niet zoveel.
En besteld
Update: even geinformeerd naar meneer z'n voorkeuren, hij gebruikt z'n numpad vrij veel. Iemand hier nog een suggestie voor een goede losse numpad? Dacht zelf aan de Idobao ID27, maar mocht iemand iets beters weten sta ik open voor suggesties.danoontjeh schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:21:
Ook maar besloten om een van de WK870's die ik nog als 'reserve' had liggen te bouwen voor de verjaardag van m'n broertje.
Vrees dat er naast de ID27 niet zo heel veel opties zijn voor een vergelijkbare prijs, wil wel iets van alu gezien de WK870 die er naast komt ook van alu is.
Kabeltje wat erbij zit is een usb-c-c met een usb-a adaptertje erbij.
Ik gebruik die kabel overigens niet, heb usb-c naar a in overvloed..
ping 127.212.23.124
Ik probeer mijzelf ervan te overtuigen dat ik die JRIS75 niet nodig heb.Brieto schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Iets dat ze op voorraad hebben zou ik nog wel aandurven. Maar sowieso niks bestellen op pre-order/groubbuy.
Probeer ook met een creditcard te bestellen dan kan je altijd nog je geld terughalen als er iets fout gaat.
Heb trouwens ook een pre-order lopen bij Keygem voor de NEO65, waar ik andere sites gewoon zie uitleveren is het toch wel stil vanuit Keygem moet ik zeggen.
Had ik al gezegd dat ik GB/PO echt waanzin vind?
Bericht hierboven
Ja dat dacht ik ook vorige orderBrieto schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Iets dat ze op voorraad hebben zou ik nog wel aandurven. Maar sowieso niks bestellen op pre-order/groubbuy.
Pest is gewoon dat we niet heel veel grote shops in de EU hebben en je voor sommige dingen snel bij CK uitkomt.
Nou dat is makkelijk. Bij de JRIS krijg je de knob of rgb-shitding of die andere opvulling niet standaard meegeleverd. Dus die moet je los bijbestellen en die zijn keihard uitverkocht, dus tenzij ik die ergens anders vinden kan en er zin in heb om het zo op te lossen wordt dat hem niet. Hier heb ik toch helemaal geen zin in mensen. Als je iets wilt verkopen, moet je wel minstens iets compleets kunnen aanbieden.Floor-is schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:35:
[...]
Ik probeer mijzelf ervan te overtuigen dat ik die JRIS75 niet nodig heb.
Heb trouwens ook een pre-order lopen bij Keygem voor de NEO65, waar ik andere sites gewoon zie uitleveren is het toch wel stil vanuit Keygem moet ik zeggen.
Had ik al gezegd dat ik GB/PO echt waanzin vind?
De QK75N was een optie tot er geen QMK/VIA(L) compatibility was..
[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 14-01-2024 23:54 ]
Bericht hierboven
:strip_exif()/f/image/Ef5uvPeo4cDSKAbI0rC02FIc.jpg?f=fotoalbum_large)
In het paars is die toch wel erg
[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-01-2024 14:00 ]
Lily is altijd +1. Ga je er nog iets meer behuizing omheen fabrieken of neem je haar gewoon zo kaal mee? En waar ga je de accu verstoppen?JobRapati schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:36:
Nieuw toetsenbord in elkaar gezet, zelfde layout als m'n vorige maar dan low profile en volledig draadloos. Wel zo makkelijk om hem mee naar het werk te nemen
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Verwijderd
Na uitgebreide controle lijkt alles nu op de juiste plek te zitten.
:strip_exif()/f/image/R6uYof0UbmSzXs7NONpkFgzQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0r1XXQ6yapYSz7lI7VME3pUd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2024 14:17 ]
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook en los ik op door te spieken bij mijn laptop. Die staat naast mijn scherm opengeklapt.skoozie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:31:
Blanco keycaps ziet er altijd heel strak uit. Jammer dat ik de symbolen boven de nummers te weinig gebruik om te onthouden, maar te veel om te kunnen missen.
Nee, ik ging voor:CrashOverDrive schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:59:
Nog iemand die vanavond mee gaat doen aan de buy voor de Gehirn van Baionlenja? De EU vendor is Delta key (21:00).
[Afbeelding]
In het paars is die toch wel erg(Wel rond de 500 pepernootjes
)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kr14Blbg1FhfMPbKh2WK16bw.png?f=user_large)
En deze:
:fill(white):strip_exif()/f/image/QgvlCs96AwnnwqikpDmjZNOz.png?f=user_large)
Ik keek naar de QK75N, maar geen QMK/VIA(L) terwijl dat mij hele reden is voor het willen upgraden.
Ik keen naar de JRIS75, maar daar moet je de knob/badge los bijkopen en dat vond ik echt niet een okay deal voor een €275 barebone. (En dan heb je met meerdere vendoren te maken, waarvan eentje eigenlijk niet Europa doet, of misschien wel, maar het is een partij gezeik).
Voor de Owlab Voice Mini bleek ik maar één set keycaps te hebben met een niet-ISO enter. Ik voelde niet echt behoefte om een hele set te kopen specifiek voor een macropad, dus het worden de extra's uit de JTK Illusion en die passen mooi bij de Voice Mini in peach. Dus die combo is het geworden
Voor de Luminkey ga ik ofwel de rest van die keycap-set gebruiken, of ePBT Dreamscape. Ik had de dreamscape bedacht voor op de NEO65, maar we zien wel even
[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 17-01-2024 23:35 ]
Bericht hierboven
Verwijderd
Uh-oh!Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:23:
Nu ik thuis een "echt" mechanisch toetsenbord heb voelt mijn Keychron K3 V2 Low-Profile Keychron Optical Brown op kantoor als een membraantoetsenbord aan. Ik vrees dat ik down the rabbit hole ben gegaan wat betreft mechanische toetsenborden, en ik op zoek ben naar mij volgende "keeb".
Down the rabbithole they go, emptying their bankaccount
Bericht hierboven
Ik heb nu thuis een Alice maar op werk een eenvoudige 65% normale layout en ik merk dat ik hier moeite mee heb.
Niet, dus ik ben voor thuis ook op zoek naar een vergelijkbare toetsenbord. Ik heb nu iets met liniaire switches en wil minimaal tactile thuis gaan hebben.R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:17:
Hoe gaan jullie om met keyboard layouts en meer werkplekken?
Ik heb nu thuis een Alice maar op werk een eenvoudige 65% normale layout en ik merk dat ik hier moeite mee heb.
spoiler:Ik vraag dit omdat het juiste antwoord mij rechtvaardigt om een tweede Alice keyboard te kopen.
Dus ben al een tijdje op de site van keychrone aan het zoeken naar toetsenborden om de juiste variant uit te zoeken
Alleen thuis heb ik wel andere eisen dan op kantoor. Dus ik ben daar nog wat mee aan het spelen.
Belangrijkste nu is low profile mechanische switches, moet een knop hebben en het liefste een 100% layout. Naast draadloos ipv bedraad.
Nu lijkt dat niet specifiek zo te bestaan dus grote kans dat het Keychron K17 Pro wordt omdat die het meeste in de buurt komt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Op het moment geen plan voor meer behuizing, de batterij zitten op het moment tussen de bottom plate en pcbdnzm schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:59:
[...]
Lily is altijd +1. Ga je er nog iets meer behuizing omheen fabrieken of neem je haar gewoon zo kaal mee? En waar ga je de accu verstoppen?
De oplossing voor alles is meer toetsenborden (of switches, of keycaps of......)R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:17:
spoiler:Ik vraag dit omdat het juiste antwoord mij rechtvaardigt om een tweede Alice keyboard te kopen.
Ik werk voor mijzelf, kan gebruik maken van een flex werkplek, met een achterlijk slecht keyboard. Dus ik heb er eentje gekocht om mee te nemen naar het werk, beetje jammer dat die pas over 3 maanden komt alleen.R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:17:
Dus euhm ja: koop er nog eentje joh!
Bericht hierboven
Ik heb 2 Keychron V10s en er komt een Weikav Record Alice met de post vandaag, switches, o-rings en een setje keycaps liggen klaar (ik hoor in /r/BudgetMechKeyboards/ thuis).R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:17:
Daarnaast moet ik de Seigaiha nog fixen (....***********me ... *u*.. etc - iets met usbpoorten en desolderen) en dan ehm, kijken wat ik eventueel op kantoor ga gebruiken.
Ik werk meestal thuis, dus dat is op zich niet zo'n groot probleem als het lijkt .. toch?
ping 127.212.23.124
Ik heb toch wat bijzonders .... Vrijdag spullen besteld bij CK. Gisteren mail met T&T van DPD zoals standaard vrij snel. Maar nu het gekke, vandaag mail van DPD dat er ook daadwerkelijk wat onderweg is

Als er ook nog het bestelde in zit dan euhm ben ik heel blij (en verbaasd).
Ik had zondagavond wat besteld bij CandyKeys en het is daadwerkelijk onderweg, het moet niet gekker worden hoor.sapphire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:39:
@pjottum Budget keebs ftw!
Ik heb toch wat bijzonders .... Vrijdag spullen besteld bij CK. Gisteren mail met T&T van DPD zoals standaard vrij snel. Maar nu het gekke, vandaag mail van DPD dat er ook daadwerkelijk wat onderweg is![]()
Trouwens ook een GMK67 binnengekregen en hoewel absoluut niet vergelijkbaar met de Monsgeek die ik nu op het bureau heb staan qua gevoel en bouwkwaliteit valt het me echt onwijs mee voor die €30 die het kosten moet
Bericht hierboven
Het moet echt niet gekker worden!Floor-is schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:42:
[...]
Ik had zondagavond wat besteld bij CandyKeys en het is daadwerkelijk onderweg, het moet niet gekker worden hoor.
Trouwens ook een GMK67 binnengekregen en hoewel absoluut niet vergelijkbaar met de Monsgeek die ik nu op het bureau heb staan qua gevoel en bouwkwaliteit valt het me echt onwijs mee voor die €30 die het kosten moet
Overigens is €30 erg scherp voor een GMK67, is mij niet gelukt om in de buurt te komen deze ronden op Ali
Ik zag hem gisteren voor €28,nogwat meen ik.sapphire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:43:
[...]
Het moet echt niet gekker worden!
Overigens is €30 erg scherp voor een GMK67, is mij niet gelukt om in de buurt te komen deze ronden op Ali
Maar ook voor zeg €35 heb je echt een prima plastic bordje waar je zo af en toe prima op weg kunt tikken.
Bericht hierboven
Hij is hier binnen; nu nog in elkaar prutsen korte test geeft aan dat ie werkt.sapphire schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:39:
@pjottum Budget keebs ftw!
Ik heb toch wat bijzonders .... Vrijdag spullen besteld bij CK. Gisteren mail met T&T van DPD zoals standaard vrij snel. Maar nu het gekke, vandaag mail van DPD dat er ook daadwerkelijk wat onderweg is![]()
Fotos volgen.
ping 127.212.23.124
Ik had ook een V10, dacht dat dat een fijne overgang zou zijn van de MS Sculpt die ik ervoor had. Qua geluid en veel meer echt een superfijn bordje, maar ik kreeg m'n handen er gewoon niet lekker oppjottum schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:52:
[...]
Ik heb 2 Keychron V10s en er komt een Weikav Record Alice met de post vandaag, switches, o-rings en een setje keycaps liggen klaar (ik hoor in /r/BudgetMechKeyboards/ thuis).
Daarnaast moet ik de Seigaiha nog fixen (....***********me ... *u*.. etc - iets met usbpoorten en desolderen) en dan ehm, kijken wat ik eventueel op kantoor ga gebruiken.
Ik werk meestal thuis, dus dat is op zich niet zo'n groot probleem als het lijkt .. toch?

Bericht hierboven
Dat is exact het plankje waar ik naar kijk als mijn tweede Alice om eerlijk te zijn.pjottum schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:52:
[...]
er komt een Weikav Record Alice met de post vandaag, switches, o-rings en een setje keycaps liggen klaar (ik hoor in /r/BudgetMechKeyboards/ thuis).
Ik ben super benieuwd hoe die je gaat bevallen, welke kleur heb je gekozen?
Verwijderd
Bestaat er iets met:
- ANSI
- TKL / 80%
- Géén backlight (of permanent uitschakelbaar)
- Subtiele caps/scroll/num-lock indicatoren
- Geen logo’s
- Cherry MX2A Blue (of hotswap)
- VIA
- NKRO op alle besturingssystemen zonder schakelaar of software
- Geen O-ringen, gaskets of geluidsisolerend foam (of verwijderbaar)
- Kunststof behuizing, zwart, retro look
- Integrated plate
- Hard-mount
- Keycaps niet bloot maar verzonken in de behuizing
- Wireless met 2.4Ghz dongle, geen harde eis
- Loskoppelbare USB-C kabel
- < €400
Wat ik zelf heb gevonden wat in de buurt komt:
- WASD HOTSWAP V3 Custom
- Keychron V3 (Barebone Carbon Black)
- Ducky One TKL Non-backlit DKON1687
- HelloGanss HS87T Black
- Leopold FC750RBT PD
- Filco Convertible 2 TKL
De Ducky Origin Phantom Black is gaaf en voldoet grotendeels, maar helaas geen TKL. Ik heb Ducky hier over gemaild maar nog geen reactie.
Ik zou een Keychron V3 halen, dan alle foams eruit halen en er blues inzetten. Volgens mij voldoet dat aan de meeste eisen behalve dan die ik hierboven noemde.
Verwijderd
De V3 zat ik inderdaad al te overwegen. Ik zal eens een alert instellen wanneer deze weer beschikbaar is.
Voor als je snel bent: https://keychron.de/produ...rd?variant=40950964453513
Verwijderd
Ik ga vanavond eens in de Keychron V3 duiken, die lijkt aan een hoop wensen te voldoen.
Zwart. Saai, maar ja. Het is een zwaar ding, ik heb vanmorgen de switches eringedrukt, keycaps moet nog, ik heb zo'n set van KBDiy op Ali, maar misschien pak ik de set die nu op de niet werkende zit.R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:25:
[...]
Dat is exact het plankje waar ik naar kijk als mijn tweede Alice om eerlijk te zijn.
Het is echt een *zwaar* ding, veel zwaarder dan de v10. Voelt daardoor massief aan.
Iemand postte over de v10 die niet fijn was als nieuwe sculpt - had je die poststeun erbij? Zonder vind ik hem ook niet fijn en ik ben erg tevreden met de combinatie, maar zonder dat plankje kan ik ook geen goed plekje vinden, ik 'zweef' niet of niet genoeg.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Dat was ik en nee ik had niet een polssteun erbij. Misschien wel een goed punt omdat die bij de Sculpt er wel inzit. Maar ik gebruik ook (nog?) geen polssteun bij mijn rechte keyboardspjottum schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:25:
[...]
Zwart. Saai, maar ja. Het is een zwaar ding, ik heb vanmorgen de switches eringedrukt, keycaps moet nog, ik heb zo'n set van KBDiy op Ali, maar misschien pak ik de set die nu op de niet werkende zit.
Het is echt een *zwaar* ding, veel zwaarder dan de v10. Voelt daardoor massief aan.
Iemand postte over de v10 die niet fijn was als nieuwe sculpt - had je die poststeun erbij? Zonder vind ik hem ook niet fijn en ik ben erg tevreden met de combinatie, maar zonder dat plankje kan ik ook geen goed plekje vinden, ik 'zweef' niet of niet genoeg.
Als je van plastic naar Aluminium gaat voelt het wel onwijs zwaar allemaal ja, dat is wennen!
Mijn Luminkey is binnen, Cherry MX Red Silent switches erin gezet en de ePBT Dreamscape keycaps erin. Match is niet helemaal lekker qua kleur, dus ik moet er nog even over nadenken of ik deze houden zal of dat ik een clone JTK Illusion set ga gebruiken..
[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 17-01-2024 23:34 ]
Bericht hierboven
Zwart dus.R3m3d7 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:25:
[...]
Dat is exact het plankje waar ik naar kijk als mijn tweede Alice om eerlijk te zijn.
Er zitten holy panda v2 tactiles in en een GMK setje van KBDiy - Blue Samurai.
Resultaat hieronder.
De switches ben ik blij mee (afgezien van de vele kromme in de levering...).
Het bord is *zwaar* zoals ik al schreef en tikt eigenlijk prima.
De rechtershift zit vgl de v10 aan de verkeerde kant (zie foto) da's wel ff wennen.
Keycaps zijn wel erg 'licht' kwa geluid, maar ik moet de orings er nog op zetten, eens kijken of dat gewenst verschil maakt. Sowieso kwa geluid is dit geen kantoorplank op dit moment, maar dat licht wmb nog aan de caps,
Ik heb hier geen polsplankje bij, mis ik vooralsnog wel.
Wat ik niet heel mooi vind is het rgb lampje aan de linkerkant, doet ook niks en voegt niks toe.
Ik heb een json gevonden via Reddit die je in via kan inladen, en dan doet ie het daar. (soort van)
:strip_exif()/f/image/mcF9AGdLxZ5eUu3E50XCBADi.jpg?f=fotoalbum_large)
Bouwen ...
:strip_exif()/f/image/XdHHyoKbM2LplUL9dJEfP33p.jpg?f=fotoalbum_large)
Lastig mikgat .. bouwen.
:strip_exif()/f/image/fudkzpRxOM7m9hA7CnegPNiU.jpg?f=fotoalbum_large)
Tada!
ping 127.212.23.124
Goede nieuws is dat ik de keycaps en switches heb ontvangen, nice! Precies één week na bestelen dus netjes
Mindere nieuws is dat ze wéér een aantal bestelde switches niet geleverd hebben en er een aantal die ik niet besteld had bij gedaan hebben
Vorige order was dat ook al maar had ik geen zin om na de maanden van gedoe ook daar over te gaan zeuren maar nu dus weer. Ik bestel ze niet voor niks
Edit: keycaps zijn overigens GMK Awaken Neo Tokyo, dus niemand mag meer zeggen dat ik alleen maar saaie keycaps heb
[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 19-01-2024 13:08 ]
CandyKeys blijft CandyKeys he. Ik bestel daar iig nooit meer iets, pauper winkel.sapphire schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:57:
Pfffff CK, serieus waarom doe ik het mezelf toch aan
Goede nieuws is dat ik de keycaps en switches heb ontvangen, nice! Precies één week na bestelen dus netjes
Mindere nieuws is dat ze wéér een aantal bestelde switches niet geleverd hebben en er een aantal die ik niet besteld had bij gedaan hebben
Vorige order was dat ook al maar had ik geen zin om na de maanden van gedoe ook daar over te gaan zeuren maar nu dus weer. Ik bestel ze niet voor niks
Edit: keycaps zijn overigens GMK Awaken Neo Tokyo, dus niemand mag meer zeggen dat ik alleen maar saaie keycaps heb
Waar ga je GMK Awaken op zetten? Mooi setje.
Toffe capssapphire schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:57:
Als je hem op een 65% gaat zetten had je hem beter bij NK kunnen kopen, bijna dezelfde prijs. Met een gratis NK65 erbij
Wel met shipping en btw enzo er bij toch?CrashOverDrive schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:09:
[...]
Toffe caps![]()
Als je hem op een 65% gaat zetten had je hem beter bij NK kunnen kopen, bijna dezelfde prijs. Met een gratis NK65 erbij