Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
CrashOverDrive schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:07:
Nog wel een kleine rant over de shipping. Glarses heeft de belasting niet goed geregeld waardoor hij zelf al (zoals verplicht door de EU) de NL belasting van 21% rekende. Maar vervolgens dit gewoon als value op het pakket schreef. Waardoor ik over het totaal opnieuw mocht betalen van PostNL + verwerkingskosten. Daardoor kwamen de totaalkosten voor 108 switches uit op €96,37. Oftwel: €8,92 per 10 stuks }:O
Ditzelfde probleem had ik ook inderdaad, maar vond het wel vreemd gezien het afkomstig lijkt te zijn uit Duitsland?

Overigens net even de schuifmaat op de stems gezet: de stem is zonder het bobbeltje 1,10mm dik, met het bobbeltje 1,25mm. Ik maak me er niet zo druk om, maar ik denk ik post het nog even mocht iemand benieuwd zijn.

Ze voelen zo in de hand wel lekker, ik ga ze zo maar eens in de RS40 zetten ipv de Ceruleans die er nu in zitten.

Update: ze zitten nu in de RS40. Typt wel prettig tot nu toe, erg scratchy wel inderdaad, hopelijk wordt dat nog minder en anders trek ik ze wel een keer open. Tevens nog geen GMK Kloons gesneuveld door de stem

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 27-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zojuist een mail ontvangen dat ik alsnog een Event Horizon mag kopen, super blij dat ik bij de “vergeten” 50 zat! Prachtig bord!

Vandaag ook eindelijk m’n Taobao pakketje ontvangen. 7 december laten opsturen en een duurdere bezorg optie gekozen die binnen 3-6 werkdagen zou bezorgen, maar helaas dus na kerst. Ook geen idee waarom het zo veel langer heeft geduurd, alles wat betaald en had ook direct een label. Maar ja, prima zo, maar wel iets om rekening mee te houden voor de volgende keer. Alles zat in een mooie stevige doos ingewikkeld met folie (een extra optie voor een euro meer). In de doos zaten vervolgens weer kleinere zakjes van de verschillende bestellingen en in de carry case zaten ook wat spullen. Zag er goed verzorgd uit en eigenlijk een niet zo ingewikkeld proces. Enige wat wel gek was, is dat ik geen mail/ sms heb ontvangen voor het betalen van de invoerrechten. Gelukkig wel kunnen betalen door de t&t in te vullen bij ups, maar niets had dat ook voor vertraging kunnen zorgen.

Hieronder een aantal van de spullen. Zal tzt wel weer iets bestellen wanneer ik/ andere veel nodig hebben, anders is het het niet waard qua kosten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyPhLfIDoeS9jCjLNA-UTj-F-to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KV79PHXmyiSjo5tbOR8HwLkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
superbok schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:57:
Zojuist een mail ontvangen dat ik alsnog een Event Horizon mag kopen, super blij dat ik bij de “vergeten” 50 zat! Prachtig bord!
Nice! Ik zit er ook bij, maar moet er nog even een paar dagen over nadenken. Weer een grote smak geld, al denk ik wel dat het een heel uniek bord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:00:
[...]

Nice! Ik zit er ook bij, maar moet er nog even een paar dagen over nadenken. Weer een grote smak geld, al denk ik wel dat het een heel uniek bord is.
Congrats! Dat is het zeker ja. Sinds de extra informatie na Clackycon ben ik elke maand specifiek hiervoor gaan sparen, dus gelukkig al compleet, maar doet de pijn van het bedrag niet verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Wel merkwaardig dat er eigenlijk alleen fotos zijn van de Event Horizon met zwarte toetsen. Ben wel benieuwd hoe het eruitziet met een Striker, Dracula of iets zoals Jamon.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Pfft, al die aantallen toetsenborden, zoveel kan je toch nooit gebruiken?!?

Tot ik mijn tweede skadis bord ging opgangen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMrb3dzIc-NolAe_OO-GxWfAiKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i9FFl1LZxKnoHJY4BtVLLVlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ducky Legend met Cherry brown en Ducky keycaps (half paars/half zwarte set)
Dell AT102W, van kantoor mee kunnen nemen.
Qisan Magicforce 68, Outemu red, defaultt keycaps
Keycool rgb 71, gateron brown, Astrolokeys
Gmk67, Feker Holy Pandas, MTNU Susu
Tester68, Shugoki, mixed frontprinted caps
Bongocat, reddragon doorzichtige switch, Keysterine caps
Akko 5075, Akko CS Jelly Purple, Hana cloon
Nyquist, SP50 case, Silent Lemons, MT3 Cyber
Nyquist, Epomaker Iceberg Silent BrownMt3 Dasher
Lotus 58, Silent Lemons, MT3 darkness
Preonic 'switch tester'
Motospeed K23, blauwe switches, Hana cloon

Niet op de foto: skyloong full met U4s, SA Handarbeit
Een nog te bouwen Seigaiha (Silent Lemons en hand werk of KAT Dark Lala)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

The GUI schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:50:
Ik heb dit jaar nog wat budget over en zoek nog een numpad. Bij voorkeur alu-body en degelijk, vergelijkbaar met de QK75 die ik heb. Iemand tips?
Op de Discord van Keygem is een Duitser die z'n Zoom75+ZoomPad verkoopt. Maar €400 :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Floor-is schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:36:
[...]

Op de Discord van Keygem is een Duitser die z'n Zoom75+ZoomPad verkoopt. Maar €400 :D
Lol dat is een beetje té >:) En mijn QK75 met Cerakeys is ook moeilijk te toppen qua geluid en feel :)
Ik ga eens kijken naar de zoompad!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik denk dat ik de Event Horizon toch ook oversla. Zijn al dure maanden geweest en ik wacht op wat Groupbuys.

Iemand die m'n optie wil overnemen? Het is $490 + shipping en tax vanuit Belgie.
Als niemand hier wil dan stuur ik morgen een mailtje dat m'n optie weer de raffle in kan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nerrion
Na 15 maanden wachten eindelijk GMK Symbiote binnen. Staat goed met de case kleur van de Corsa moet ik zeggen. De translucent keys zijn ook best goed gelukt, en de deskmat past er perfect bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKN8OrzObbJ9KdLAsd3iMJ148Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nf5G1jieEaSzm0NgeS0jksVA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sx8ykKF-qJvZ3lMVRXP_JYFGDx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA241NUMOQAcLZkKX0IMAis4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZbDtamX3CkcIMfHpk_bg2inRDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcDj69YdzNHuh7vhp6MIHs1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwEP2BJffU4ve-9vFpNtNh0Bq9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mMG0TZ1fWsRyDdpkYolBYP6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Nerrion op 28-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoVtVme.jpeg

ABM066 in gebruik sinds kerst.
Eerste ervaring met een Alice keyboard.

Het is een stapje terug vwb 'premiumugheid' tov mijn ongeveer even weinig kostende Sugar65 maar dat wist ik, de plastic case voelt ongeveer zoals die van de GMK64, ik denk een fractie minder.

Het is mijn eerste ervaring met tactiles en ik moet zeggen dat is wel leuk, het voelt iets meer zoals het keyboard waar ik op heb leren typen, de IBM model m, maar alsnog een stuk stiller gelukkig.
Als je een tijdje met tactiles typed en dan over stapt naar b.v. de factory lubed roses dan weet je echt weer hoe soepel soepele switches kunnen zijn en hoe enorm stil die combinatie is.

De Alice layout went vrij snel, niet te vergelijken met de 40% die ik daarvoor een paar dagen "in gebruik" had (ik durf het bijna niet zo te noemen want het was meer aanklooien dan gebruiken). Die 40% zou voor mij een totale rewire van mijn hersenen vragen en ik ben denk ik tot de conclusie gekomen dat ik dat het niet waard vindt, ik heb die paar cm op mijn bureau niet nodig. Dus dat was een leuke lego achtig pakketje om te bouwen en hij blijft in mijn 'collectie' maar ik denk niet veel meer dan dat.

De Alice bracht mijn snelheid ook wel wat naar beneden en leerde mij dat ik de letter y met links pakte en dat resulteert met een alice op een aanslag op het midden van de case.
Dus er moet wel wat gebeuren qua rewire maar het gaat nu al veel beter en verder voelt de Alice wel erg lekker aan. Ik denk dat als ik moet kiezen tussen hierop typen of de Sugar65 ik qua layout voor de Alice ga maar qua switches voor de Roses ipv de Maple Leaf tactiles.

Wat ik dus in December hebt geleerd is dat een 40% niet voor mij is, de Alice wel en ik vermoed toch echt een linear type te zijn op basis van mijn korte ervaring met 1 type tactiles.

Ik blijf deze Alice met deze switches nog wel een paar maanden gebruiken. Dan gaan we ergens volgend jaar maar eens kijken of ik zin heb in een meer premium 65% Alice of weer terug ga naar de Sugar65.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nerrion oh wow, dat ziet er echt fantastisch uit! Vind de alphas en speciale keys echt erg gaaf. De mod/ legend kleur combo wat minder, maar maakt het niet minder spectaculair!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:55:
@Nerrion oh wow, dat ziet er echt fantastisch uit! Vind de alphas en speciale keys echt erg gaaf. De mod/ legend kleur combo wat minder, maar maakt het niet minder spectaculair!
Ja wel lachen die 'galactic' alphas. Van mij hadden de mods inderdaad iets anders mogen zijn, maar het komt aardig dicht bij de renders in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hhhm.. Een paar dagen nadat ik 35% aan kortingscodes gestapeld heb op de Epomaker webstore om m'n RT100 te halen (en wat keycaps) hebben ze die functie weggehaald. Ik zou niet weten waarom O-)
De bestelling ligt momenteel op een Chinees vliegveld, ik hoop dat het daar nog even blijft liggen, want ik ben komende week nog niet op het bezorgadres >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• danoontjeh
Het is zo ver! Na lang wachten arriveerde vanmiddag de Split65. Natuurlijk gelijk aan het bouwen geslagen.
Enige minpunt bij het bouwen was dat de usb-c poorten niet helemaal netjes uitgelijnd waren met de behuizing, dus daarvan heb ik de schroefjes wat losser gedraaid en een stukje foam onder aangebracht. Helaas wel daarbij het ledje van een van de dochterborden gesloopt, maar dat is dan pech.

Typt erg prettig, klinkt ook mooi. Enige wat wennen is is de minder brede rechtershift.
Ik gebruik normaliter alleen de rechtershift, maar ik zit nu steeds op het pijltje omhoog te drukken ipv de shift, waardoor dit bericht typen ook een enorme uitdaging was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHTKnytR0PlUhUtQ8o7dlo0_fSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbSIVeHBLZPTzSqB5xjoPsIX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nerrion @Brieto @superbok Nou kunnen we een clubje beginnen want ik kreeg ook een verlate mail dat ik hem mag kopen.

Ondanks dat het een enorm gaaf en uniek bord is komt de timing écht heel ongelukkig zo na de feestdagen.
Ik ga nog even dubben wat ik doe want het is écht een smak geld.

Weet iemand wat het nou daadwerkelijk kost want de prijs is én in dollars en inc of ex btw :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

sapphire schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:46:
@Nerrion @Brieto @superbok Nou kunnen we een clubje beginnen want ik kreeg ook een verlate mail dat ik hem mag kopen.

Ondanks dat het een enorm gaaf en uniek bord is komt de timing écht heel ongelukkig zo na de feestdagen.

Weet iemand wat het nou daadwerkelijk kost want de prijs is én in dollars en inc of ex btw :?
Opvallend ook dat van een dergelijke limited run er 4 mensen in dit kanaal zitten :o

In other news: mijn ultra-cheap-ass macropad is binnen.

Hotswap, dus gelijk de switches gewisseld zodat ze matchen met het keyboard.
Vervolgens een Windows-machine gezocht om de software te installeren zodat ik de keys kon toewijzen. Okay, je moet na elke key de setting naar het macropad pushen, maar het werkt!

Drie keys en een knob, ingesteld voor media: previous, play/pause, next; volume/mute :)

Eens zien of het bevalt, voor die €10 kon ik mijzelf niet echt een buil vallen natuurlijk :P

[ Voor 32% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2023 21:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
Morgen vanaf 16:00 NL tijd, forse kortingen bij Novelkeys :9 (oa $99 voor gmk die je kan combineren met 2 voor 1)
Alright, here is our final sale of the year and first sale of the New Years! While the BFCM really helped out clearing space in our warehouse, there are still some items that I want to try and clear out. Some of these items will go very quick. Starts in 17 hours and ends in 8 days

There are several things happening tomorrow for the sale:

Normal sale that runs from December 29 - January 5
  • Most GMK Base kits are $99
  • On top of the $99 base kit, all GMK base kits will be buy 2 get 1 free
  • Droid PBT sets are buy 1 get 1 free
  • Key Kobo sets - $20 off (also part of GMK buy 2 get 1 free)
  • Switches - 20% off
  • Supplies - 20% off
  • Vinyl Ron and the Rocket are $10
We also are clearancing out some items
  • BOX 75 keyboards - all $150
  • Tatooine keycaps - $75
  • NK65 Awaken Edition - $99
  • Ember, Blossom, Stone, Sand Keycaps - $15
  • Sage Keycaps - $50
  • DCS Dark Sky - $50
  • Yuri and Bento base kits - $35
Restock of mousepads
  • Cutting Mat
  • Godspeed
  • Milkshake
  • Spellbook
  • Wivenhoe
Custom mousepads will go live as well!
  • Choose between 4 sizes and 3 materials
  • Upload your custom design!
  • These will be shipped direct from our factory in China
  • Please allow 3-5 weeks for delivery
We are also changing our shipping just a bit
  • We were able to get a small additional discount for USPS services
  • Free domestic shipping now applies for in stock orders above $99 (free shipping applies to preorders over $199) - some exclusions apply
  • We are revamping the duties and taxes calculator for international shipments. This should be more accurate
RIP bankrekening ;(

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-12-2023 23:12 . Reden: formatting ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CrashOverDrive schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:08:
Morgen vanaf 16:00 NL tijd, forse kortingen bij Novelkeys :9 (oa $99 voor gmk die je kan combineren met 2 voor 1)

[...]

RIP bankrekening ;(
Wel even rekening houden met shipping, inklaring en BTW enzo.

Maar damn, nogal aantrekkelijk :o Die Box75's waren ooit $700

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2023 23:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Bij MK was hij vorige maand €116.
Die een collega toen heeft overgenomen van mij omdat ik er al teveel had.

Overweeg er nu weer een te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van alle extra's die je gekozen hebt (plate, pcbs, accessoires etc.) kan de prijs oplopen tot 680 euro maximaal ongeveer. Mijn schade zal 650 euro exclusief verzendkosten zijn. Prijs is inderdaad in dollars exclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto

Nee, dat is niet precies duidelijk. Maar het is wel exclusief btw. Dus als we uitgaan van dollar naar euro en btw erbij kom je op 490 * 0,9 *1,21 = 530 euro exclusief shipping en eventuele extra's
CrashOverDrive schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:19:
[...]

Bij MK was hij vorige maand €116.
Die een collega toen heeft overgenomen van mij omdat ik er al teveel had.

Overweeg er nu weer een te halen :+
Mooi ding! Je gaat wel boven de 200 euro uitkomen denk ik vanwege shipping en btw.

Damn, shipping is $134! pfff

2 GMK voor de prijs van 1 met korting is wel heel aantrekkelijk. Helaas dan net weer de sets die ik niet wil of al heb.

Hoopte op GMK redacted maar die is hier wel in de aanbieding: https://omnitype.com/coll...ge&variant=32034367438922

[ Voor 14% gewijzigd door Brieto op 29-12-2023 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Floor-is schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:47:
[...]

Opvallend ook dat van een dergelijke limited run er 4 mensen in dit kanaal zitten :o

Waarschijnlijk valt het aantal aanmeldingen dan toch erg tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CrashOverDrive schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:08:

[...]

RIP bankrekening ;(
Oke dit gaat geld kosten 😍 even het winkelmandje alvast vullen.

Edit: Die "buy 2 get 1 free", lees ik altijd verkeerd. Of is dat iets nederlands? Anyways, je moet er dus 3 kopen waarvan de goedkoopste dan gratis is. Dan skipp ik hem denk ik toch maar even haha.

[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 29-12-2023 09:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Tylen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:46:
[...]

Oke dit gaat geld kosten 😍 even het winkelmandje alvast vullen.

Edit: Die "buy 2 get 1 free", lees ik altijd verkeerd. Of is dat iets nederlands? Anyways, je moet er dus 3 kopen waarvan de goedkoopste dan gratis is. Dan skipp ik hem denk ik toch maar even haha.
Ah shit ik dacht ook dat het buy one get one free was :+ Straks maar op de site kijken waar 3 sets op komen qua prijs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verse keycaps :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozpxLHgO-ow73_9xQRVziM-rlvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dGdm2JhMkk181KnaP5u3r44W.jpg?f=user_large

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Lekker vrolijk!
2 voor de prijs van 1 ging op vakantie ook een keer fout met happy hour. Met 3 hadden we dus 6 vodka jus besteld. Werden er 12 geleverd :+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Tylen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 07:46:
[...]

Niet alleen jij hoor :+

Kijken of ik 3 sets kan grijpen dan :P Gelukkig doet een collega ook mee dus de import kan ik splitten.

*edit
HIj was net al heel kort even in discount mode, voordat de site offline ging voor prepping sale.
Met 3 sets (waaronder 1 van >$250) ging de prijs inderdaad keuring naar 99+99+0.

Nu straks F5'en als een gek

[ Voor 24% gewijzigd door CrashOverDrive op 29-12-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Kunnen ook samen een bestelling doen. Als je met z'n 2en 3 sets besteld is het per set $66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Edit: Verkeerd gelezen/vertaald :P

[ Voor 94% gewijzigd door Tylen op 29-12-2023 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Tylen schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:40:
Boven 199 dollar is free shipping (domestic) stond er.
Woon jij in de VS dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Oja shit ik vertaal weer eens verkeerd hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:49:
[...]

Niet alleen jij hoor :+

Kijken of ik 3 sets kan grijpen dan :P Gelukkig doet een collega ook mee dus de import kan ik splitten.

*edit
HIj was net al heel kort even in discount mode, voordat de site offline ging voor prepping sale.
Met 3 sets (waaronder 1 van >$250) ging de prijs inderdaad keuring naar 99+99+0.

Nu straks F5'en als een gek
welke set is 250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

OKe dat ging snel... uitverkocht welke ik wilde :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik was scheel, hij was $225 :P Was GMK Mandolorian

Pre-sale mandje: (met nog wel een setje metropolis die ik er later uitgehaald had)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmYaOPF_5mR5UDbrQNrqsfnC0TY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mE9Mk3ycEq2b9uHJ3kHwBLqz.jpg?f=fotoalbum_large

En de geslaagde order van zojuist:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxuDaSpRr9fjz8Su0pcZzIgVl_s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nhf5rxtyfrvZWwTiDXkRa3kP.jpg?f=user_large

Scheelt toch een bult :P
De zwarte box75 + Oblivion + Mando gaan naar een collega. Dus ik heb me nog een beetje in kunnen houden

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 29-12-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:06:
[...]

Ik was scheel, hij was $225 :P Was GMK Mandolorian

Pre-sale mandje: (met nog wel een setje metropolis die ik er later uitgehaald had)
[Afbeelding]

En de geslaagde order van zojuist:
[Afbeelding]

Scheelt toch een bult :P
De zwarte box75 + Oblivion + Mando gaan naar een collega. Dus ik heb me nog een beetje in kunnen houden
Wauw, lekker gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit te kijken maar zie niet zo heel veel interessants. Box75 staat al op het bureau en bijna alle sets die ik zou willen hebben (striker, monokai material), zijn al uitverkocht. Oblivion of Grand Prix zijn wel leuk, maarja, om alleen daarom het te kopen.....

Snap alleen niet zo goed hoe het met de kosten zit. Je betaalt geen duties maar wel taxes? Heb je dus nog importkosten? Of klopt het totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik verwacht niks te hoeven betalen. Ze rekenen al de NL belasting a 21% via FedEx zoals verplicht door de EU (one stop shop). En volgens mij zijn caps en keyboards nog steeds vrij van tarrifs. Zou dus zo klaar moeten zijn.

Nou gaat OSS wel vaak mis en moet je het alsof bij levering betalen, maar dan moet je bij shops vaak gewoon een mailtje met je post factuur sturen en krijg je het belastingdeel terug. De enigste extra kosten zijn dan de handelingskosten (ergens tussen de 8 en de 15 euro afhankelijk van de vervoerder)

[ Voor 50% gewijzigd door CrashOverDrive op 29-12-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Denk dat ik maar oversla, de leukste GMK sets zijn al weg. Wel mooie prijs voor zo'n 83 euro per set

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wel een verbetering. Voor de 2 artisans in mijn winkelwagentje zou ik 161 usd moeten betalen, nu is dat 141 usd door de verlaging in service fees voor de import.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Keychron V6 met XVX transparent keycaps en Keychron K Pro Banana switches

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXiqudw2YbDAeC07fYdqZK_kz40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xqOyhxyE5Jz0RgGq9nV45YsP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Nou, m'n RT100 is binnen... bij de buren :+
Ergens wel jammer dat preorder+verzending maar 6 dagen bleek te zijn, en niet de 4-6 weken die ze zelf aangaven |:( Maar nu heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken na oud en nieuw O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Omdat GMK Bordeaux (dit jaar) niet geleverd gaat worden door MK en aangezien ik thuis het meeste typ op GMK Retrowave keycaps en nog een bord heb met saaie no name OEM profile WoB keycaps mocht ik van mijzelf van de 15% Candykeys korting gebruik maken om GMK Night Runner R2 aan te schaffen voor onder de € 100! (Koopje dus :+ ) Meteen nog de GMK Retrowave Katakana Alpha Kit meebesteld want ik wilde ook nog een katakana set + een zooitje losse switches (wel handig dat je bij CK per stuk switches kan bestellen dan blijf je niet met pakjes van 10 stuks of meer zitten als een switch niet bevalt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i07eLP41H1YVRYfQ9plxy7zM3Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IpaztS4KKZQN5lnd0tV4Ks1q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Zo, op de valreep van dit jaar nog iets toetsenbord gerelateerds ontvangen. Eerder dit jaar (of nog eerder) was er een kickstarter met het boek “shift happens”, een boek over toetsenborden. De hele geschiedenis, waarom ze zijn zoals ze zijn, heel veel foto’s en andere informatie. Na wat vertragingen eindelijk ontvangen en ondanks dat ik wist dat het grote boeken waren, is het toch nog meer dan verwacht. Had een soort koffietafelboek verwacht met wat ondersteunende tekst, maar het is voornamelijk tekst met wat ondersteunende plaatjes. Rond de 1200 pagina’s in totaal die zeker gelezen zullen worden. Ziet er netjes en verzorgd uit met enorm veel informatie. Erg mooi gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSzbnXeIueZpu6bL0c_LT5tCYZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8M4GSE8i8c0Ggzgx0gMxs9U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door superbok op 30-12-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ga voor m'n neefje een toetsenbordje maken, een 75% of TKL. Het is altijd leuk om iets nieuws te kunnen of mogen maken, dus dat is tof. :)

Nadeel is natuurlijk dat hij achter m'n Monsgeek kroop en de Cherry Silent Reds wel wat vond en de GMK Illusion die ik had liggen ook wel. Ben alleen niet echt van plan om een cadeautje van ettelijke honderden euro's te maken, dus daar moet ik wat op verzinnen :P

Heb weer lekker wat uit te zoeken de komende dagen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Als het op een budget moet zou ik lekker voor een tester84 gaan. Prima solide 75% plank met nog rgb ook. Leuk setje ali caps erbij en je bent voor 5 a 6 tientjes klaar. Dan alleen nog switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CrashOverDrive schreef op zondag 31 december 2023 @ 01:30:
Als het op een budget moet zou ik lekker voor een tester84 gaan. Prima solide 75% plank met nog rgb ook. Leuk setje ali caps erbij en je bent voor 5 a 6 tientjes klaar. Dan alleen nog switches.
Ik heb genoeg switches, dat is het probleem niet. Die GMK's kan ik ook wel op Ali scoren denk ik. Dus het gaat om een ramplankje dan :)

Heb in de mijne inmiddels Cherry MX Red Silents zitten, bevallen echt heel goed. Iets lichter en hoewel minder stil, erg thocky. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 31-12-2023 15:31 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 22:47
Voor m'n Logitech G915 ben ik zoek naar enkele keycaps (home/end/pgup deze groep dus), zonder een hele set aan te moeten schaffen.
Op Aliexpress vind ik enkel WASD combinaties, wie kan me doorwijzen naar een webshop waar je specifieke toetsen kan aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik weet is dat niet echt te vinden. Tenzij het toetsen zonder opdruk mogen zijn, dan is er op Ali genoeg verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 22:47
Op Etsy vind ik ze wel, maar wat die voor enkele caps durven vragen... Kan ik beter op Ali een volledige set kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

jastas schreef op maandag 1 januari 2024 @ 16:12:
Op Etsy vind ik ze wel, maar wat die voor enkele caps durven vragen... Kan ik beter op Ali een volledige set kopen
Ik zou denk ik een hele setje van Ome Ali kopen, maar wel even goed kijken wat voor profiel (zie startpost) er op die G915 zit, ik denk dat het (choc) of low profile shine through caps zijn maar of dat je die ook voor weinig kan vinden, dat weet ik zo niet.

(Mijn AliBubble laat voorlopig alleen maar GMK zien - ik kan ff niet zo goed zoeken)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het lijken low-profile keycaps op je Logi G915, dat is wel goed om even rekening mee te houden ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:05:
Ik kocht gisteren voldoende USB-C poortjes om 10 toetsenborden te repareren 🙄. We verzamelen allemaal wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzh_9T9140i-2xuwotfdI38kUgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3ue8gv3yar3N6roQL6oeq3L.jpg?f=fotoalbum_large

Right. Eentje zou toch moeten lukken. (en gebruik de goeie flux dit keer, m'kay)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• danoontjeh
Zojuist de Zealio V2s ontvangen en gelijk in de Split65 gemonteerd. Mijn god wat zaten die Ceruleans strak in die plate, verschikkelijk. Hoe dan ook, missie geslaagd. Zealios voelen erg goed moet ik zeggen, precies het gevoel waar ik van houd.
Al met al een duur geintje, maar wel weer leuk voor de collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8Wu7e-NLT2qSn44f_J4DU_UIP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkfuT68f0kxzyaJfGKGjBAWh.jpg?f=fotoalbum_large

Na 8 jaar gedaan te hebben met mijn eerste mechanische toetsenbord ( Ducky Shine 5 Brown switches ) is het nu tijd voor een nieuw keyboard en was eigenlijk opzoek naar een draadloze/bedraad hybrid met een mooie kleurenstelling en eentje waar ik niet zoveel aan hoef aan te passen om hem optisch naar wens te maken.

Met mijn noctua themed build, is de bruine Modern 97 natuurlijk een perfecte match en het draadloze aspect , de goede bouwkwaliteit en de prijs een no brainer voor mij

weet alleen nog niet of ik een bepaalde switch mag kiezen, hoop iets in de trend van brown maar eigenlijk kan ik met alles wel leven

[ Voor 7% gewijzigd door koelebobes op 03-01-2024 12:54 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit zelf te azen op de Wind x98 r2, specifiek de southpaw semi-transparante versie. Wil al tijden een PC bord en nu eindelijk eentje die ik echt mooi vind en dan ook nog eens met optionele brass plate. Met extras erbij wel flink aan de prijs, maar dat heb ik maar te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
RobertMe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:06:
Hmm, nadat ik zaterdag schreef dat de Keychron K5 Pro "vers uit de doos" mij nogal tegen viel v.w.b. "low profile" en ik toch een "normale" variant wilde overwegen intussen even een vergelijking gemaakt. Maar als ik dan kijk naar de afmetingen van de K10 (voorbeeld, ook 100% en uit de K serie)... front row van 32mm hoog, dat is 10mm meer dan de back row van de K5 Pro :X

Intussen dus weer terug bij "prima toetsenbord die K5" :D Gisteren ook wat langduriger gebruikt, en de Red switches bevallen wel. Wellicht dat ik ietsjes lichter fijner zou vinden (de gewone Gateron Reds zijn blijkbaar 5gf lichter, 50gf op de KS-33 low profile en 45 gf op de KS-8), maar ik vind het ook niet echt slecht / "het is te doen". En zeker een verbetering ten opzichte van de Logitech MX5500 die ik nu heb (al 10+ jaar) en mij al jaren erger aan "scheef" indrukken van toetsen waardoor ze "vast lopen". Maar dat ligt vast ook weer aan de houding. Met polsen wat dichter op het tobo geplaatst zou ik natuurlijk ook rechter naar beneden duwen, daar waar ik nu vooral bij de cijfers vinger helemaal plat heb liggen en daardoor natuurlijk ook scheef duwen "aanmoedigt".
Wat een toeval, Ik ben ook in de markt voor een nieuw toetsenbord, op de desktop werk ik nog op een MX5500. Wat een zoektocht is het, ik had geen idee dat het toetsenbord wereldje zo groot was. Ik ben er nog niet helemaal aan uit wat ik wil overigens). Het moet absoluut Low Profile zijn. Ik werk vaak op een HP-Elitebook en dat typt heerlijk weg. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring met de K5 Pro vs de MX5500. Is de Keychron lager en typt hij vlotter (minder travel dan de 5500?)

Het zou mijn eerste mechanische toetsenbord worden, gesteld dat ik niet ga voor de logitech MX keys S. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Dimitri.vdv schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:14:
[...]

Wat een toeval, Ik ben ook in de markt voor een nieuw toetsenbord, op de desktop werk ik nog op een MX5500. Wat een zoektocht is het, ik had geen idee dat het toetsenbord wereldje zo groot was. Ik ben er nog niet helemaal aan uit wat ik wil overigens). Het moet absoluut Low Profile zijn. Ik werk vaak op een HP-Elitebook en dat typt heerlijk weg. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring met de K5 Pro vs de MX5500. Is de Keychron lager en typt hij vlotter (minder travel dan de 5500?)

Het zou mijn eerste mechanische toetsenbord worden, gesteld dat ik niet ga voor de logitech MX keys S. :o
Uhm, pfoe. Ja, het is zeker een totaal ander toetsenbord. Bij de MX5500 had je natuurlijk de palmsteun en zitten de toetsen al in de base, dus ze steken niet heel hoog boven de behuizing / pols / ... uit. Dat heeft de Keychron wel. Immers geen palmsteun, en de bovenkant van de switch behuizing ligt op de behuizing/base. Ook volledig ingedrukt is de toets op de K5 nog steeds "hoger" ten opzichte van de pols (/bureau) ten opzichte van de MX5500 (met palmsteun en "verzonken" toetsen).

V.w.b. typen is de travel uiteraard wel echt minder, maar meer dan een toetsenbord. Wat ikzelf bij de MX5500 wel had was dat ik vaak wat scheef drukte en de toets "vast liep", dat heb ik met de K5 (uiteraard) niet. Wat ik dan weer wel heb, met de Red switches, is dat ik soms iets teveel een vinger laat rusten of nog iets vaker, de rechterhand (na gebruik van de muis) te "hard" plaats en ik ineens een ";" type (oftewel: per ongeluk met de pink de toets indruk). Maar ik vermoed dat dat met Brown switches niet zal zijn (immers heb je dan nog het tactile druk-punt waar je doorheen moet duwen).

De MX Keys heb ik trouwens ook een korte tijd geprobeerd. Toen de MX Master 3S en MX Keys gekocht. Maar het gez***k begon al met dat er toen nog geen MX Keys S was, waardoor de muis met de Bolt receiver aangesloten werd en de MX Keys nog met de oude "unifying" (MX Keys S heeft dan wel ook Bolt). Vervolgens met beide met vlagen connectivity issues. Uiteraard belabberde Linux compatibiliteit. En uiteindelijk beiden maar geretourneerd. Maar het typte ook wel okay. Alleen vond ik het gebrek aan multimedia toetsen (naast F-toetsen) nogal een issue (nu op de K5 de macro-toetsen boven de numpad op play/pause etc " geprogrammeerd" met Via).
Paar maanden later ging de sensor (of bluetooth) van de muis van de MX5500 set stuk (en was de cursor verplaatsen een uitdaging waarbij de cursor alle kanten opging behalve die wat ik wilde), en toch maar weer een MX Master 3S gekocht. En nu ik de USB ontvanger in mijn monitor (met KVM) heb werkt die wel prima

Edit:
Owja, ik gebruik de K5 met een draadje. Dat is uhm, sinds een jaar of 20 dat ik dat prive doe. En dat "bevalt" prima. Sure, geen draadje is wat "mooier". Maar verder ook niet echt een issue. Merk wel dat ik het tobo soms verplaats, maar met 10cm "overlengte" op het bureau geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 04-01-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-09 08:44
Xyphoid schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:34:
Vandaag ging ik van

Een Ultimate Hacking Keyboard
[Afbeelding]

Naar

Een Dygma Defy
[Afbeelding]

En door de columnar layout ook van 90WPM naar 30WPM...
Hoe bevalt het je? Zelf ook al één een tweetal maand in gebruik. Die WPM gaan wel snel terug omhoog.
Is mijn eerste split alsook eerste columnar, dus was hier ook best wennen. Gaandeweg probeer ik er wat meer functionaliteiten in te steken en de layers meer te gebruiken (symbol layer bv.).

Battery life valt wel wat tegen, en de software is ook nog best buggy. Ik volg de Discord en ze pushen wel regelmatig updates op firm- en software die best wat verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Voor de mensen die voor het eerst op zoek gaan naar een mechanisch keyboard:
Als je budget ~100 euro is en je wil niet wachten dan is Keychron een goede (de beste?) optie.

Als je iets meer (200-250) kan besteden, het leuk vindt om een keer een keyboard zelf te bouwen en ook bereid bent om te wachten dan zou ik zeggen wacht op een groupbuy. Dan heb je straks echt een custom keyboard dat eruitziet en typt zoals jij wil.

De https://zoom-75.com/ groupbuy is al afgelopen maar dat is imo een typisch goed instapbord en goed voorbeeld wat je kan krijgen.
De https://www.reddit.com/r/...nofficial_cycle80_coming/ groupbuy wordt verwacht in januari en zal rond de $200 kosten exc switches en keycaps. Kost wat meer maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
De invoice binnen voor Event Horizon. 545 euro, oef. Ben er nog steeds niet over uit of ik hem neem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerrion schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:35:
De invoice binnen voor Event Horizon. 545 euro, oef. Ben er nog steeds niet over uit of ik hem neem :+
Hier ook ontvangen, alleen wel wat duurder. Heb jij geen extra’s gekozen? Zelf alle extra’s genomen, omdat er geen extra’s na deze run worden gemaakt.

En betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
haelerien schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Hoe bevalt het je? Zelf ook al één een tweetal maand in gebruik. Die WPM gaan wel snel terug omhoog.
Is mijn eerste split alsook eerste columnar, dus was hier ook best wennen. Gaandeweg probeer ik er wat meer functionaliteiten in te steken en de layers meer te gebruiken (symbol layer bv.).

Battery life valt wel wat tegen, en de software is ook nog best buggy. Ik volg de Discord en ze pushen wel regelmatig updates op firm- en software die best wat verschil maken.
Ik moet nog wennen aan columnar, maar typen gaat alweer wat sneller. Af en toe wat knoppen voor mijn duim aanpassen, maar langzaam aan komen de knoppen op de juiste plekken.

Ik gebruik ze nu nog bekabeld (omdat de kabel niet echt in de weg zit), maar ik zal later meer draadloos gaan, als ik tijd heb om ze aan mijn stoel te bevestigen.

Ben nog geen bugs tegen gekomen. Ik mis alleen het on the fly aanpassen van muis snelheid. Maar dat zou later nog toegevoegd worden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:35:
Ik heb hem ook ontvangen. Echt een mooi uniek keyboard maar 545 euro is teveel op dit moment.
Slechte timing zo direct na de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Hier ook ontvangen, alleen wel wat duurder. Heb jij geen extra’s gekozen? Zelf alle extra’s genomen, omdat er geen extra’s na deze run worden gemaakt.

En betaald :)
Had inderdaad geen extra's. Toch besloten om hem over te slaan. Voor nu een iets te dure uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mooi ding, ik ben aan het oriënteren naar een zo smal mogelijk toetsenbord maar wel met pijltjestoetsen en functietoetsen. Zoiets dus :) Welk tobo is dit, en hoe heet de layout die ik wil eignelijk? Ik kon niet zoveel vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Aikon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Mooi ding, ik ben aan het oriënteren naar een zo smal mogelijk toetsenbord maar wel met pijltjestoetsen en functietoetsen. Zoiets dus :) Welk tobo is dit, en hoe heet de layout die ik wil eignelijk? Ik kon niet zoveel vinden...
Dit is een 75% layout, een Monsgeek M1W.

60/65% is zonder Functietoetsen, wel iets van PgUp/PgDn, Home/End etc
75% is met functietoetsen, iets van PgUp/PgDn (meer dan 65% soms)
TKL is met functietoetsen en volledig PgUp/PgDn etc

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 05-01-2024 12:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ohh.. dom, een 65% mét functietoetsen is simpelweg een 75% dus :P Dank je.

Helaas haalt de pricewatch lengte en breedte door elkaar, dus lastig zoeken wat nu de smalste variant is.

[ Voor 42% gewijzigd door Aikon op 05-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floor-is schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:14:
[...]

60/65% is zonder Functietoetsen, PgUp/PgDn, Home/End etc
75% is met functietoetsen, beperkt PgUp/PgDn
TKL is met functietoetsen en meer PgUp/PgDn etc
65% (of 67-68) heeft meestal gewoon PgUp/Dn en/of nog 1 of 2 toetsen hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

sapphire schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:30:
[...]

65% (of 67-68) heeft meestal gewoon PgUp/Dn en/of nog 1 of 2 toetsen hoor.
My bad, iets te kort door de bocht. Heb het aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 05-01-2024 12:14 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Floor-is schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:14:
[...]

60/65% is zonder Functietoetsen, wel iets van PgUp/PgDn, Home/End etc
75% is met functietoetsen, iets van PgUp/PgDn (meer dan 65% soms)
TKL is met functietoetsen en volledig PgUp/PgDn etc
Ik zie het zo:

60% is zonder pijltjestoetsen, zonder functietoetsen, met PgUp/PgDn etc
65% is 60% met pijltjestoetsen
75% is 65% + functietoetsen
TKL is 75% en meer PgUp/PgDn etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Aikon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Zie bovenstaand plaatje van @superbok. En de post van @Brieto. En ga nu naar keychron.com en zoek even uit wat je mooi vind. De uitdaging zit 'm in de layout en daarna in de switches die je wil hebben. Keychron biedt 3 soorten (over het algemeen..): blauw, rood en bruin. De werking hiervan vind je in de startpost. Ik koos ooit bruine omdat ik iets van feedback wil maar niet teveel KLIK uit de switch. De middenweg tussen rood en blauw dus.

Daarnaast is de hoogte mogelijk een dingetje ....
Dimitri.vdv schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:14:
[...]

Een laptop heeft het toetsenbord altijd _in_ de behuizing liggen. Als je dat fijn vindt, moet je eigenlijk een gat in je buro zagen ter grote van je toetsenbord en daar je bord instoppen. Dat is meestal ongewenst. :P

De oplossing daarvoor is een polssteun, dan maak je je buro hoger ipv je toetsenbord lager.
Logitech, als voorbeeld, verkoopt toetsenborden met ingebouwde polssteunen ("Ergo"), net als Microsoft (...) met zijn Sculpt serie. Dat soort steunen zijn leuk, maar die siliconendingen vergaan terwijl je ernaar kijkt. Ik heb 4 van die MS Sculpt dingen versleten dus denk te weten waar ik het over heb - vervangen kan alleen als je de rest ook vervangt. En met versleten bedoel ik: die lekkere polssteun vergaat.

Keychron, en anderen, verkoopt daarom tegenwoordig gewoon houten plankjes (of plastic, of zelfs siliconen - maar neem dus hout..) die je voor je bord kan leggen die precies aansluiten en zo dit probleem een beetje oplossen.
Voor de lowprofiles kan ik dat niet zo gauw vinden, maar daar zou ik zeker ook naar kijken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zoek een kwalitatief goed TKL toetsenbord (+/-84 keys) met grote vette zwarte letters op witte mechanische toetsen met ouderwetse US-international layout voor Windows. Wit of lichtgrijs frame, geen backlight, USB aansluiting.

Ik heb lang gezocht maar niets gevonden. Het is voor een slechtziende die een volledig mechanisch toetsenbord gewend is met hoge toetsen zonder klik.

Nog een vraag: waar kun je echt custom keys krijgen (zelf te selecteren font, bold en size)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

mrmrmr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 05:06:
Ik zoek een kwalitatief goed TKL toetsenbord (+/-84 keys) met grote vette zwarte letters op witte mechanische toetsen met ouderwetse US-international layout voor Windows. Wit of lichtgrijs frame, geen backlight, USB aansluiting.

Ik heb lang gezocht maar niets gevonden. Het is voor een slechtziende die een volledig mechanisch toetsenbord gewend is met hoge toetsen zonder klik.

Nog een vraag: waar kun je echt custom keys krijgen (zelf te selecteren font, bold en size)?
Voor een mechanisch toetsenbord kan je andere keys (keycaps) krijgen ja. Er van uitgaan de dat je full-size toetsen hebt kan je deze erg eenvoudig online vinden.

Even voor laag budget gezocht op AliExpress (alles onder de €35 meen ik): Als je flink contrast zoekt, zijn er goud-gele letters op een zwarte keycap en natuurlijk zwarte letters op wit of iets minder contrast met deze zwart op creme/grijze keycaps.

Dan het bordje zelf en de switches..

In principe is een Keychron V3 een van de goedkoopste opties die je vinden zult. Maar dan moet je wel de 'brown' switches kiezen, rood is nu uitverkocht en zou mijn eerste optie zijn, de blauwe zijn clicky en dat is dus niet linear zoals hij lijkt te willen. :) Switches kan je wisselen, dus geen grote misser als je niet helemaal de goede vinden kunt.

Als je meer budget hebt voor het bordje, dan kan je bijvoorbeeld eens kijken naar de Lemokey L3 (€215), die door Keychron gemaakt wordt. Serieus prima spul.
Of je kijkt eens naar een WASD V3 (vanaf €145) of de Vermilo VA87M (bij Clickeys voor €165 met Silent Reds) of een Keychron K8 Pro (€100) (hoewel de afwerking minder schijnt te zijn) en zo zijn er nog vele vele opties voor onder of net boven de €150.
Wil je meer, dan kan dat ook: de Tiger80 kost zo'n €210, een ZoomTKL kost zo'n €220 en de CreateKeebs Luminkey is er vanaf zo'n $320 als je nog een stapje verder kunt en wilt gaan. :)

Switches zijn superpersoonlijk. Met een groot aantal merken en nog groter aantal switches waar je uit kunt kiezen is het onwijs moeilijk om een goed advies te geven. Persoonlijk ben ik momenteel erg gecharmeerd van de Cherry MX Red Silents, die je voor minder dan €40 op Ali kunt vinden. Dit is een qua aanslag wat lichte, vrij stille en dieper klinkende switch zonder klik.

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 06-01-2024 09:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrmrmr Het grootste contrast is wit op zwart (in de hobby bekend als WoB) of zwart op wit (bekend als BoW). Dat zijn makkelijk te vinden sets, grote letters zou ik naar iets als ASA profiel kijken, daar staan de letters relatief groot op.

Ik denk dat volledig custom fonts lastig word en/of heel duur omdat het maatwerk word.

Dingen die ik geleerd heb van een zeer slecht ziende collega. Leer blind typen….. de ironie :+
En verder gebruikt zij een standaard zwart bord met witte opdruk die we regelmatig moet vervangen omdat het ABS gaat glimmen en door spiegelend licht het contrast voor haar weg is. Dus bij een custom bord zou ik voor PBT gaan als die keuze er is.
En een goed verlichte werkplek is heel belangrijk :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Zie bovenstaand plaatje van @superbok. En de post van @Brieto. En ga nu naar keychron.com en zoek even uit wat je mooi vind. De uitdaging zit 'm in de layout en daarna in de switches die je wil hebben. Keychron biedt 3 soorten (over het algemeen..): blauw, rood en bruin. De werking hiervan vind je in de startpost. Ik koos ooit bruine omdat ik iets van feedback wil maar niet teveel KLIK uit de switch. De middenweg tussen rood en blauw dus.

Daarnaast is de hoogte mogelijk een dingetje ....
Thanks, dan kom ik de K2, K2 pro of misschien de K3 Ultra-Slim als opties. Ik heb nu een HyperX Alloy FPS Pro (Cherry Red) welke op zich prima bevalt, alleen iets smaller zou fijn zijn dus.

Is het verschil tussen de K2 en de pro alleen het type switches en dat deze verwisselbaar zijn? Hoop informatie voor een nieuwkomer op dit gebied... Moet me nog meer inlezen.

Jammer dat hun fancy keycaps niet doorzichtig zijn, verlichte toetsen vind ik wel erg fijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

K2 Pro in fully assembled kan een non-hotswap zijn, die zou ik vermijden.

K2 Pro heeft een F-rij, waar de non-Pro deze mist. Is bovendien wireless.

K2 Pro kan in Aluminium (doen!), heeft geen knob, betere switches, meer opties voor backlight (wit/rgb). Bovendien heeft de Pro VIA/QMK ondersteuning, waar de niet-pro deze mist.

edit:
Ik zou een witte K2 Pro in aluminium doen, met de K Pro Red switches. Dat die switches er vervolgens weer uit gaat, dat doet er niet zo toe :P

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 06-01-2024 13:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
De K2 non pro heeft wel een F rij en is ook wireless, ik kijk dan naar deze:
https://www.keychron.com/...rd?variant=40290116730969

Of haal ik weer wat door elkaar?

Draadloos is wel handig voor op de bank, ik neem aan dat het niet samen kan werken met een MS of logitech reciever dus even de BT adapter moet meebestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Aikon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:17:
De K2 non pro heeft wel een F rij en is ook wireless, ik kijk dan naar deze:
https://www.keychron.com/...rd?variant=40290116730969

Of haal ik weer wat door elkaar?

Draadloos is wel handig voor op de bank, ik neem aan dat het niet samen kan werken met een MS of logitech reciever dus even de BT adapter moet meebestellen?
Ik keek naar een van de plaatjes op de website en raakte er ook wat door uit balans. De kans is groot dat er wel een F-rij op zit hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op Discord gaat weer bijna een XMI GB beginnen. Nette prijzen voor redelijk dikke pbt keycaps met immens veel opties qua (dye-sub) legends. Ik heb echt geen set nodig, maar ik denk niet dat ik dit kan laten liggen :+
Vooral ook voor de Belgen onder ons interessant, want ook ISO-BE behoort tot de opties. Maar ook andere prachtigebijzondere opties zoals keycaps met regenboog comic sans legends, ervan uitgaande dat die optie terugkeert vanuit eerdere runs tenminste.
De exacte opties zijn nog niet bekend, maar hier de foto's van de vorige run.
Welcome to the 5th round!
The plan is to go live around January 10th and be open until the evening of the 31st.

New this round:
-Native 1800 support in base, as well as 6u. Therefore, I stop offering nordeuk.
-Relegendables in L9 and U9.
-Option to change to Windowed Scroll, num, caps (there are also esc and r4 1.25u.
-Some sets with Gorton (Swedish, German and Ansi)
-Comic Sans in German and Swedish
-Full Hangul
-Hangul sideprint
-Peacock
-Canadian French
-Hiragana sideprint
-Win logo with color.
-Soware colorway

Base 42,5 Euro
Base with led keys 47 Euro
Sideprint sets 52 Euro
APL 50 Euro
Icon Mods 18 Euro
Tulip 8 Euro
Blanks 18 Euro
Colevrak 16 Euro
Macro 8 Euro
2002 Mods 18 Euro
Led Keys addon 8 Euro
Relegendables 0,7Euro
You can select 20+ bases, and choose 4 different plastic Color’s, 13 different legend Color’s, then choose to add sublegends, choose amongst 20ish different subs, same with Color’s there, then select 4 different bottom rows, select if you want icon or icon+text mods and then add side prints if you want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@sapphire Zwart op wit geeft een beter contrast dan wit op zwart in mijn ervaring.
@Floor-is Bedankt! Ik heb ze allemaal bekeken. Een aantal was ik al tegengekomen.

Keychron V3 QMK is er zo te zien niet in wit, heeft geen neutrale rand, afstand tussen functie en pijltjestoetsen is klein en de vorm van de toetsen is rond. Als het wit is kan de gebruiker goed zien waar het toetsenbord staat en het zwart van de legends komt dan beter naar voren.

Het font moet duidelijk zijn. Daarom viel voor mij het merendeel af wegens te klein/raar of afgesneden letters of te dicht op elkaar.

Maar ik heb inmiddels wel gevonden hoe ik zelf fonts kan specificeren in svg bestanden met Inkscape voor wasd (HOTSWAP V3 87-Key Custom Mechanical Keyboard), maar goedkoop is dat niet (inclusief BTW en verzendkosten). Zijn er nog andere leveranciers in Europa?

Er zijn ook merken die bestaande ontwerpen aanpassen met grote toetsen, maar de prijs voor een no-name is nogal hoog. Het zijn dezelfde fabrikaten die onder andere namen worden aangeboden op Amazon e.d.. Zo'n speciaal grote letter bord dat nu in gebruik is bijvoorbeeld krom. Het was relatief goedkoop (50 euro inclusief verzendkosten uit de VS).

Voorheen werd een Key Tronic E03601 wit op zwart gebruikt. De kwaliteit van de 3601 is uitstekend, alleen worden de witte letters na jaren gebruik dunner/vager door slijtage en gaan de toetsen blinken. Het font is relatief groot ten opzichte van de letters die men tegenwoordig gebruikt, maar niet groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

@MrMr je kunt ook je eigen keycaps ontwerpen, maar dat leek mij een beetje te kostbaar. Kijk daarvoor eens bij Goblin Tech.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Er is in 2016 alweer een mechanische toetsenborden meetup georganiseerd bij Cooler Master in Eindhoven. En als ik het goed heeft toen iemand hier dat georganiseerd. Ik dacht @boers.j.j.

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar hem, om te checken wat er nodig is om weer zoiets te organiseren. Mocht je hem kennen of beter nog ben jij het zelf 😋, zou je mij dan een DM kunnen/willen sturen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:45:
Er is in 2016 alweer een mechanische toetsenborden meetup georganiseerd bij Cooler Master in Eindhoven. En als ik het goed heeft toen iemand hier dat georganiseerd. Ik dacht @boers.j.j.

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar hem, om te checken wat er nodig is om weer zoiets te organiseren. Mocht je hem kennen of beter nog ben jij het zelf 😋, zou je mij dan een DM kunnen/willen sturen?
Je kan ook even naar de Discord van Clackycon/ clackykeebs gaan en contact zoeken met de organisator hoe hij dat heeft geregeld. Begin april is er namelijk weer een keyboard meet georganiseerd door hun. Zij zullen ongetwijfeld tips hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 07-01-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Specifiek Mosquishe. Hij heeft daar de meeste kennis van meetups. Organiseert Clackycon, heeft geholpen bij Keeb it social (arnhem) en GKM (gent) en is ook bezig met de UK meetup. Maar volgens mij is het allemaal niet heel spannend. Zoek een locatie, een manier om tickets te verkopen, eventueel sponsors voor giveaway items en verkoop tickets. Ja, erg versimpeld, maar in principe is dat alles wat je nodig hebt. Het voornaamste dat dan nog mist zijn kaartjes om de specs op te schrijven, alles wat daarna nog erbij komt is optioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

MatthijsBoog schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:01:
Specifiek Mosquishe. Hij heeft daar de meeste kennis van meetups. Organiseert Clackycon, heeft geholpen bij Keeb it social (arnhem) en GKM (gent) en is ook bezig met de UK meetup. Maar volgens mij is het allemaal niet heel spannend. Zoek een locatie, een manier om tickets te verkopen, eventueel sponsors voor giveaway items en verkoop tickets. Ja, erg versimpeld, maar in principe is dat alles wat je nodig hebt. Het voornaamste dat dan nog mist zijn kaartjes om de specs op te schrijven, alles wat daarna nog erbij komt is optioneel.
Sowieso een kaartje gekocht! 🎉 Straks even naar discord

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:29

Whaam

Meer beter

MatthijsBoog schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:49:
Op Discord gaat weer bijna een XMI GB beginnen. Nette prijzen voor redelijk dikke pbt keycaps met immens veel opties qua (dye-sub) legends. Ik heb echt geen set nodig, maar ik denk niet dat ik dit kan laten liggen :+
Vooral ook voor de Belgen onder ons interessant, want ook ISO-BE behoort tot de opties. Maar ook andere prachtigebijzondere opties zoals keycaps met regenboog comic sans legends, ervan uitgaande dat die optie terugkeert vanuit eerdere runs tenminste.
De exacte opties zijn nog niet bekend, maar hier de foto's van de vorige run.

[...]

[...]
Ziet er leuk uit! Op welke discord gaat dit draaien?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb hem zowel in DMKC als EKC (Dutch en European) voorbij zien komen. Maar in principe is EKC het uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:29

Whaam

Meer beter

Merci!

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Mijn Zoom75 komt deze week aan.

Vorige week besteld via Keygem, een groepsaankoop van September. Blijkbaar betekent pre-order op oude groepsaankopen, gewoon op stock bij hun.

Iemand een idee waar ik mooie keycaps binnen de EU kan kopen? Ben op zoek naar beige, wit, blauw en groen combinaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de TS staat een lijstje met webshops van keyboard parts, met ook een link naar een vrijwel complete lijst van alle keeb shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

O jee, het is 'sale' bij ome Ali.

Zou je zomaar een stel zwart op witte keycaps kunnen vinden die je zo op een bord kan drukken https://www.aliexpress.com/item/1005005892669410.html

\o/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

pjottum schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:18:
O jee, het is 'sale' bij ome Ali.

Zou je zomaar een stel zwart op witte keycaps kunnen vinden die je zo op een bord kan drukken https://www.aliexpress.com/item/1005005892669410.html

\o/
Of een Leobog Sugar65 voor <€70 bijvoorbeeld?

Bericht hierboven

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Nou, m'n RT100 is binnen en al een paar dagen in gebruik. Ik moet nog wel wennen aan de layout (en dan is bruine tekst op grijs niet heel ideaal), maar het is een verademing t.o.v. m'n oude g710+. Ik heb ook een setje side-shinethrough caps besteld bij Epo, die moeten nog binnenkomen. Wellicht dat ik dan de rgb aanzet, momenteel is het een beetje "meh".
Het scherm is een gimmick, maar toch wel leuk om een eend te hebben waggelen daar. En het is verwijderbaar, dus als ik er genoeg van heb stop ik hem weg xD Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5bM3f6EfAhMSvodM_KnAV_DzG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdRva2NVRs94KmKtuPbFvenF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Met de feestdagen ook weer wat nieuw speelgoed in elkaar geschroeft.
De Strata:GLITCH, Een TKL van Protozoa studio :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeocIq-eA-suL1Dxr02F_mW3Etw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLGeUTEgMau7uUHyfN8C93BO.jpg?f=fotoalbum_large
Met KAT Cyberspace, C³ Equalz V3 stabs en Gateron Oil Kings :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:20
Nieuw toetsenbord in elkaar gezet, zelfde layout als m'n vorige maar dan low profile en volledig draadloos. Wel zo makkelijk om hem mee naar het werk te nemen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6LH23kQ7Lsko7-VnBxsCw_4EXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LdhEAEzrKsr0kitsEWDc2TpP.jpg?f=fotoalbum_large

Aurora Lily58 van SplitKB met KailH Burnt Orange tactile chocs en transparante caps :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik hoor hier al de RAKKETAKKETAK :D

Ondertussen ben ik half verliefd naar de Idobao ID42 aan het kijken. 42 toetsjes, VIA/QMK, alu body.. Klein, maar met een punch :9

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 08-01-2024 22:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Memes missen vooralsnog dot jaar, dus..
https://www.funda.nl/koop...2342160-toetsenbordpad-49

ping 127.212.23.124