Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tylen schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:53:
[...]

Hahaha nee joh hoeft niet. Ik heb al zakje bij bol.com besteld kost 6 euro. Morgen binnen. Wel leifffff
ahhaha

Ik stuurde je al een bericht, geen idee dat bol dat ook heeft. hahaha

Succes!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:48:
Wel een goed teken dat we steeds goedkopere kwaliteits bordjes zien!
Ja en nee...

Al een keer eerder een heel verhaal hierover geschreven... Maar een groot aantal van deze borden wordt gemaakt door een handje vol bedrijven in China die niet meer alleen de fabricage maar ook het design voor rekening willen nemen. Ze zijn het versturen van prototypen en communicatie issues met aanpassingen zat.

Maar ze zijn hiermee ook een groot aandeel van de reden dat een zeer groot deel van de designers ermee stopt. (Zeker niet de enige overigens) Het is bijzonder slecht geweest voor de innovatie en pusht een aantal features die buiten China niet zo populair waren nu hard de rest van de wereld in.

Ben het ergens wel met je eens dat het mooi is dat er nu aardige sub €200 opties zijn de niet plastic zijn. Aan de andere kant kost het "de hobby" wel veel.

Maar goed, ik snap heel goed dat niet iedereen een veelvoud van dat bedrag kan uitgeven voor een high-end bord. En er is ook zeker een groep mensen die de meerwaarde niet ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super om opeens zoveel DSS Carpenteria te zien. Altijd een leuke set geweest (minus de novelties?), maar zoveel als je het nu langs zien komen sinds de sale heb ik nog niet meegemaakt. :*)

DSS is naar mijn mening echt een grandioos profiel, zeker ook op Alice layouts. Ben van plan het op de Type K ook te gaan gebruiken.

Balen van die USB poort, maar doorgaans zijn dat soort dingen met wat flux en een multimeter voor de diagnostiek wel te doen.

Hoe bevalt het verder? DSS plateless kan bijzonder goed klinken met de juiste switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
djunicron schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:58:
[...]

Ja en nee...

Al een keer eerder een heel verhaal hierover geschreven... Maar een groot aantal van deze borden wordt gemaakt door een handje vol bedrijven in China die niet meer alleen de fabricage maar ook het design voor rekening willen nemen. Ze zijn het versturen van prototypen en communicatie issues met aanpassingen zat.

Maar ze zijn hiermee ook een groot aandeel van de reden dat een zeer groot deel van de designers ermee stopt. (Zeker niet de enige overigens) Het is bijzonder slecht geweest voor de innovatie en pusht een aantal features die buiten China niet zo populair waren nu hard de rest van de wereld in.

Ben het ergens wel met je eens dat het mooi is dat er nu aardige sub €200 opties zijn de niet plastic zijn. Aan de andere kant kost het "de hobby" wel veel.

Maar goed, ik snap heel goed dat niet iedereen een veelvoud van dat bedrag kan uitgeven voor een high-end bord. En er is ook zeker een groep mensen die de meerwaarde niet ervaart.
Ik begrijp je uitleg niet helemaal. Dit zijn dus bordjes die in China gemaakt en ontworpen zijn met niet populaire features. Deze bordjes worden goedkoop aangeboden.
Waarom stoppen andere designers als gevolg hiervan? Als je als designer dan wel wat innovatiever bent en ook wat populaire features aanbied dan onderscheid je je al snel en kan je dus in de prijscategorie boven deze chinese bordjes gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

djunicron schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:03:
[...]

Super om opeens zoveel DSS Carpenteria te zien. Altijd een leuke set geweest (minus de novelties?), maar zoveel als je het nu langs zien komen sinds de sale heb ik nog niet meegemaakt. :*)

DSS is naar mijn mening echt een grandioos profiel, zeker ook op Alice layouts. Ben van plan het op de Type K ook te gaan gebruiken.

Balen van die USB poort, maar doorgaans zijn dat soort dingen met wat flux en een multimeter voor de diagnostiek wel te doen.

Hoe bevalt het verder? DSS plateless kan bijzonder goed klinken met de juiste switches.
Nja, die usbpoort, die doet het nog niet. Als mijn pakje van Conrad (ondanks beloften, niet vandaag) binnen is, de kerstvakantie daaraan besteden.

De caps vind ik inderdaad ook wel prettig, hij klinkt ook best mooi ondanks dat ik er nog geen orings opgezet heb en de stabs nog moet vervangen.

De keycaps kan ik nog op een v10 zetten, kijken hoe dat bevalt, maar de switches (MMD Princess tactile 68g) zitten inmiddels vast. Ik heb er nog een paar over, ik moet nog eens een paar veelgebruikte (wasd..) wisselen om het geluid te vergelijken...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brieto Dit is niet de eerste keer dat @djunicron hier iets over typt en ik ben nou ook wel benieuwd naar namen want volgens mij kan hier toch gewoon over gesproken worden?

Ik zou denken aan eea achter Wuque studio? Als je ziet met welk tempo die met producten komen waar ook geen enkele design lijn/language achter lijkt te zitten zou het me niet verbazen.

Aan de ene kant komen ze met een super clean bord als de Ginko65 en dan de Keyno Y8 met dat foeilelijke gewicht (imho) en iets als de Freya wat een soort Ikki68 is met een veel te grote kitcherige klok-knop en een optionele slider.

Zou kunnen dat Qwertykeys daar ook mee bedoeld word maar daar zit iig nog een design language achter vind ik en een soort lijn al gaat dat ook in een akelig tempo.

Dat je daar als kleine designer niet tegenop kan snap ik wel, innovatie misschien wel maar volume en prijs absoluut niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Zie deze 'GMK Dune' set in de GB staan bij oa Eloquent. "Polish your keyboard with GMK DUNE. This keycap set incorporates GMK's special effetcs, making it one of the first sets to do so. In addition to the rich golden tones, the keycaps are speckled with hints of red, giving the entire set a distintive and unique appearance." Interesting.

Hier een foto van een sample van Geekhack:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E62QMlLpnKU3XUSMOCIsS9JPq-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYkCAlPhAidikfksDjv0JX7m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben inmiddels helemaal hoteldebotel op mijn Model M SSK, dus de Keychron K8 staat op Marktplaats voor wie nog een mild geprijsde thokker wil.

De blauwe Gaterons typen heerlijk, maar ik vind de zware aanslag van de buckle springs gewoon nóg lekkerder. Ik heb besloten dat ik mij oude toetsenborden blijf (waarbij ik de eerste Das Keyboard of Ducky's als bovengrens zie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

The GUI schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:26:
Ik heb sinds gisteren opeens de Neo65 gespot. De discussie in het forum had ik gemist, maar wat een mooi bordje voor dat geld!
Met PVD weight kom je uit op €150 bij Keygem: https://keygem.com/products/neo65-pre-order.

Vrijdag maar eens kijken hoe vrijgevig de baas is dit jaar :+
Fuckit, ik doe ook mee.

Milky white, copper weight, PC plate, Tri-mode hotswap PCB.

Nu lekker de tijd om de switches en keycaps uit te zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 19-12-2023 22:42 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:53
Onlangs bij MK bestelde Gizmo GK6 staat klaar als kerstcadeau, benieuwd naar hoe ortho gaat aanvoelen.
De meegeleverde switches waren jammer genoeg niet de bestelde, TTC Blueish Whites besteld, KK Light Waves gekregen. Nog geen reactie op mijn vraag enkel de switches te ruilen, ik denk dat het druk is.
Misschien monteer ik gewoon deze en laat het zo, zie ik niet meer dit jaar geregeld worden en ik wil met het keyboard aan de gang.
Inmiddels heeft MK weer wat nieuwe borden geplaatst met korting, waaronder een
Cyberboard R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:56

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Floor-is schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:06:
[...]

Fuckit, ik doe ook mee.

Milky white, copper weight, PC plate, Tri-mode hotswap PCB.

Nu lekker de tijd om de switches en keycaps uit te zoeken.
d:)b
Wilde dat ik het thuis kon verantwoorden, maar de vrouw vond de Akko al een “splurge” (ze moest eens weten…) :+

Ben benieuwd naar de ervaringen, mocht het bord op niveau van de QK65/Zoom65 zijn dan haal ik hem denk ik alsnog.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
wouter_va schreef op woensdag 20 december 2023 @ 01:17:
Inmiddels heeft MK weer wat nieuwe borden geplaatst met korting, waaronder een
Cyberboard R2
Die raken ze niet kwijt tot er minimaal 50% korting overheen gaat. Je hebt een veel nieuwer model (de R4) in kleurstelling naar keuze voor 'maar' 15% meer dan de kortingsprijs van de R2 nu, bij Keygem. :P

Al zijn de meningen op reddit over de software van dat ding (voor de belangrijkste feature van die plank) niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

The GUI schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:16:
[...]

d:)b
Wilde dat ik het thuis kon verantwoorden, maar de vrouw vond de Akko al een “splurge” (ze moest eens weten…) :+

Ben benieuwd naar de ervaringen, mocht het bord op niveau van de QK65/Zoom65 zijn dan haal ik hem denk ik alsnog.
Ik was stiekem naar een QK75N aan het kijken, maar kon die niet naar mijzelf verantwoorden, want ik heb al een 75-er.
Een 65-er is anders, heb het gevoel dat ik dit bordje wel redelijk kwijt kan als hij toch niet bevalt ook.

Eigenlijk zocht ik een bord om in m'n tas te gooien als ik onderweg ga, daar is deze ook niet echt geschikt voor 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Heb geen behoefte aan een budget 65%. Meer op zoek naar 75% en groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik ben op zoek naar de developer key-cap set voor mijn Keychron K2.

Maar deze lijkt overal uitverkocht (Keychron zelf, Alternate, Ergowerken), kent iemand nog een webshop waar deze wel op voorraad is?

Update: de reden waarom ik een tweede set wil, is omdat de witte default set nogal snel vuil lijkt.
Hoe maken jullie de keycaps goed schoon? (heb ze van mijn Filco wel eens in de vaatwasser gedaan, in zo'n waszak, maar vervolgens had ik afdrukken van de waszak op de keycaps)

[ Voor 28% gewijzigd door SiErRa op 20-12-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
wekelijks even het bord op de kop en er met een grote kwast doorheen helpt bij mij voor het meeste al. Is het echt niet om aan te zien, dan gaan de caps eruit en in een plastic bak met lauw-warm water met een paar drupjes handzeep waar ik het een half uurtje in laat liggen. Daarna met een fiber doekje afvegen en een paar uur laten drogen.

Vaatwasser 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@pjottum o-ringetjes binnen. Dit klinkt veeeeeel beter. En tikt nog eens fijner ook ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
M'n oude G710+ met mx browns begint na een jaar of 8 wat kuren te vertonen (gescheurde stem-negatives op wat keycaps) en kwa geluid begint hij mij ook wat te irriteren, vooral nu ik geen headset meer draag... Stiekem is hij wel erg luid 8)7 Gezien het geen hotswap switches zijn vroeg ik mij af, zou luben met de push-stem lube methode veel nut hebben kwa geluid?
Stiekem ben ik ook niet tegen een overstap naar een stillere switch/ander keyboard, maar wat dat betreft zou ik niet weten waat ik moet beginnen, vooral met alle niet-cherry switch modellen.
Ik zou dan op zoek zijn naar een (relatief) stil, full size bedraad budget (+-100) bordje,met een volumeknop. Kwa iso/ansi heb ik geen directe voorkeur, en een backlight zou prettig wezen, maar niet verplicht. Zou een V6 van Keychron een goede optie zijn? (mits ik hem ergens op voorraad kan vinden |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou lekker wat nieuw kopen als je je dat kunt veroorloven. Luben zou zeker wel wat verschil maken, maar als je toch al bezig bent... De V6 is zeker een leuk bordje, maar over het volume durf ik niets te zeggen. Als je echt op zoek bent naar stil zul je altijd stille switches moeten nemen, ongeacht welk mechanisch bord je koopt. Ik zou aanraden om dan de V6 te halen en mocht het te luid zijn kun je dan altijd nog andere switches bestellen. Het is immers een hotswap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik zit te twijfelen, om of gewoon een prebuilt V6 via Alternate te halen met dus de K-pro browns, of via keychron een barebone te halen met stille reds. Maar dan ben je wel gelijk de helft meer kwijt.

Maar nogmaals, de enige reden dat ik voor de V6 ga nu is dat het een redelijk nieuw beginner-bordje is. Ik sta open voor andere suggesties.

[ Voor 26% gewijzigd door Lockon op 20-12-2023 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor die "helft meer" koop je ook wel los een setje silents erbij, afhankelijk van welke je precies haalt. Dus ik zou eerst de pre-built proberen. Vanwaar eigenlijk de tactiles (browns), maar toch qua linears overwegen als silents (reds)? Geen voorkeur voor linear/tactile?

Edit: voor het gegeven budget is de v6 echt een prima bordje, veel beter zul je niet vinden ben ik van mening.

[ Voor 17% gewijzigd door MatthijsBoog op 20-12-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik ben browns gewend na zoveel jaar op een G710+ getikt te hebben, maar ik heb wel af en toe op lineare toetsenborden getypt bij vrienden. En ik moet zeggen dat ik niet per se een voorkeur heb kwa typgevoel. Maar dus wel kwa volume. En dan zijn de ongelubede browns van de 710+, welke fziw ook geen foam/demping oid hebben, toch wel luid, vooral ook nu ik ben overgestapt van een standaard headset met mic naar in-ears en een losse microfoon voor thuiswerken/discord. Zelfs na veel tweaken blijf je ze horen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Vandaag ging ik van

Een Ultimate Hacking Keyboard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq6z2kcYDiz1p68mQCCzIoe6pTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDYkIoJkf5yArNd1ckx7SkPM.jpg?f=fotoalbum_large

Naar

Een Dygma Defy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0Tz33j-LYh_li8XT1JJ_Kf96mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mCEkcXTMkMS4EYYOc1XJrEo.jpg?f=fotoalbum_large

En door de columnar layout ook van 90WPM naar 30WPM...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lockon browns zijn inherent iets luider, maar niet echt noemenswaardig. Het bord maakt meer verschil. Daarnaast zijn er ook genoeg silent tactiles te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Lockon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:32:
Ik ben browns gewend na zoveel jaar op een G710+ getikt te hebben, maar ik heb wel af en toe op lineare toetsenborden getypt bij vrienden. En ik moet zeggen dat ik niet per se een voorkeur heb kwa typgevoel. Maar dus wel kwa volume. En dan zijn de ongelubede browns van de 710+, welke fziw ook geen foam/demping oid hebben, toch wel luid, vooral ook nu ik ben overgestapt van een standaard headset met mic naar in-ears en een losse microfoon voor thuiswerken/discord. Zelfs na veel tweaken blijf je ze horen.
Ik denk dat als je die browns hebt en voor 5 euro een setje o ringetjes zoals @Tylen heeft erop frummelt, je al een heel end op weg bent.

En dan is de v6 hotswap, dus je kan er gewoon wat andere switches indrukken als het je toch niet bevalt.

Oh, en bij alternate is de v6 met browns met verzendkosten, maar de reds is zonder, dan is hun prijsverschil iets van 3 euro?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik denk dat ik dan inderdaad voor de V6 met browns ga, en ook een setje o-ringtjes bij bol haal (ondertussen gezakt naar €3.54 voor 120).
Lijkt me een prima beginpunt, en vanaf daar kan ik dan inderdaad of naar andere switches gaan, of de case volgooien met dempend schuim/tape/vanallesennogwat tot het me bevalt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:42:
@Brieto Dit is niet de eerste keer dat @djunicron hier iets over typt en ik ben nou ook wel benieuwd naar namen want volgens mij kan hier toch gewoon over gesproken worden?

Ik zou denken aan eea achter Wuque studio? Als je ziet met welk tempo die met producten komen waar ook geen enkele design lijn/language achter lijkt te zitten zou het me niet verbazen.

Aan de ene kant komen ze met een super clean bord als de Ginko65 en dan de Keyno Y8 met dat foeilelijke gewicht (imho) en iets als de Freya wat een soort Ikki68 is met een veel te grote kitcherige klok-knop en een optionele slider.

Zou kunnen dat Qwertykeys daar ook mee bedoeld word maar daar zit iig nog een design language achter vind ik en een soort lijn al gaat dat ook in een akelig tempo.

Dat je daar als kleine designer niet tegenop kan snap ik wel, innovatie misschien wel maar volume en prijs absoluut niet.
Tja, veel mensen, behalve een Saevus (na aangevallen te worden) houden er niet zo van om met modder te gooien op deze manier in het publiek. In diverse "oude jongens krentenbrood" Discords is het uitgebreid besproken.

Wuque is er ééntje, maar zeker niet de meest kwalijke. Owl Labs, QwertyKeys en Telemetrix is de "aanstichter" (enkelvoud, het is één bestuur). Allemaal begonnen na de initiële successen van Owl. Er is het nodige uit de inner cirlce gelekt toen, waar de mensen achter het roer geen doekjes wonden om de intenties.

Ergens is het mooi dat er nu budget opties zijn, en veel van de designers die ermee gestopt zijn, zijn bij de nieuwe aanwas helemaal niet bekend. En misschien is het ook prima dat een aantal high-end merken ermee stoppen na 6 goede jaren.

Maar goed, de successen van Owl Labs waren vooral voor hen commerciële successen. Hun eerste 8 (!!!) GB's hadden immers problemen. Website plat, sales processor kon het niet aan, WKL / WK leveringen omgedraaid en weet ik veel wat allemaal meer. (Heb nog wel een lijstje ergens)

Daarnaast, net als bij Wuque, worden alle problemen gewoon onder het kleed geveegd. (Het is echt bijzonder makkelijk om een ban op te lopen op hun Discords, klant of niet)

Welke makers ermee stoppen delen is ook niet zo leuk. Een aantal gebruikte al een tijd dezelfde manu, maar daar ging hun account manager weg en ging de prijs opeens 25% extra omhoog. Of probeerde ze dat te doen halverwege een productie run. Maar goed "oneerlijke" concurrentie is slechts één factor.

Hoe dan ook, zowel voor andere Chinese als Amerikaanse en Europese ontwerpers die afhankelijk waren van Chinese manu's of eigen middelen was het opeens wel heel onaantrekkelijk geworden.

Ergens is het natuurlijk knap hoe er een partij is gekomen die het professioneel genoeg kan aanpakken en voor €75.000 in stock produceert. Maar het drukt 4 designers die persoonlijk ken en nog tenminste 2 anderen uit de markt.

Het PCB design, layouts, geluidsprofiel, foam gebruik etc van deze merken is erg op de Chinese "meta" gericht. Wat de markt op het moment daar vraagt. Er waren voorheen behoorlijke regionale verschillen tussen US/EU, Korea, China en anderen. Nu wordt vooral één style met de paplepel ingegoten.

TL;DR? Opa wordt oud, niet luisteren naar het geklaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zit wat te kijken naar mechanische toetsenborden. Als programmeur tik ik heel wat af en ik heb nu een oude Dell sk-8135 die wat minder wordt na 15 jaar. Ik ben alleen een beginner op mk gebied. Ik denk dat ik bruine switches wil, want tactile en niet clicky, maar wat voor bord is aardig als kennismaking? Ik heb niet veel zin om kapitalen uit te geven om er dan achter te komen dat ik andere switches moet hebben, een heel ander bord of nog allerlei andere dingen moet aanschaffen. Wat is een goede "instapper"? Budget ong €100, is dat redelijk?

Zijn er merken die ik beter kan vermijden?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zou zeggen, neem iets uit de V serie van Keychron. Prima instappers met browns als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
R3m3d7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:22:
[...]

Die van mij staat nu op verzonden, "toevallig" 1 uur nadat ik de vraag had gesteld wanneer deze verzonden ging worden. Is die van jou al onderweg?
Hoe is het inmiddels met de jouwe? Mijn pakket is sinds vanmiddag door de douane in NL heen en onderweg naar PostNL, dus zal zaterdag wel bezorgd worden denk ik zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heel leuk kerstcadeautje gehad van de baas, heb een Grouper mogen bestellen. Maar ja, de op de product pagina gelinkte behuizing vind ik niet helemaal mooi, dus dat wordt zelf een 3d-print ontwerp maken. Ding heeft vrij krappe spacing, maar zolang ik het bij plastic keycaps houdt zou dat geen probleem mogen vormen denk ik. Ook maar gelijk mill-max erbij besteld, dan is het nog hotswap ook. Heb alleen wel heel verstandig niet gecontroleerd of ik keycaps heb die de juiste layout hebben :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Zo de Nuphy Air96V2 is gelukkig ondertussen ook in Nederland en door customs heen, nu nog ff wachten tot DHL hem ook heeft :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1aWsUY6o1JL2VO_QlsyWpd8zg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1RdbHfDFIbVVkSenDw6L7fx7.png?f=fotoalbum_large

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
danoontjeh schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:53:
[...]

Hoe is het inmiddels met de jouwe? Mijn pakket is sinds vanmiddag door de douane in NL heen en onderweg naar PostNL, dus zal zaterdag wel bezorgd worden denk ik zo.
Ik heb hem nu voor mij liggen op mijn bureau.
Dit is een leuke puzzel voor mij, ik heb nog nooit zoiets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:46:
[...]

Ik heb hem nu voor mij liggen op mijn bureau.
Dit is een leuke puzzel voor mij, ik heb nog nooit zoiets gedaan.
Bij mij is hij ook net gearriveerd, ik ga zo ook maar eens bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
danoontjeh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:56:
[...]

Bij mij is hij ook net gearriveerd, ik ga zo ook maar eens bouwen :)
Dit is de eerste zin die ik erop type, gekukkig kunnen jullie de backspaces niet zien en jullie zullen het ook even zonder punt moeten doen Super leuk om in elkaar te zetten wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

R3m3d7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:22:
[...]

Dit is de eerste zin die ik erop type, gekukkig kunnen jullie de backspaces niet zien en jullie zullen het ook even zonder punt moeten doen Super leuk om in elkaar te zetten wat mij betreft
En hij doet het. #jaloers #maarikhebnu2wekenvrij

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:22:
[...]

Ligt jouw printplaat stabiel in de behuizing? Ik ga hem weer even uit elkaar halen want hij wiebelt bij mij van boven naar beneden, kantelpunt lijkt een van de schroefjes van de pootjes van de behuizing te zijn. Wellicht dat ik één van de acryl plaatjes in de verkeerde volgorde heb gedaan.

Edit: heb het voor elkaar, had twee plaatjes verwisselt :)

[ Voor 4% gewijzigd door danoontjeh op 22-12-2023 14:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R3m3d7
De RS40

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WNtGeDf.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xtYGpjQ.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LDTdSla.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ztDxIxj.jpeg

Nog lang niet 100% want het is maar een 40%.
I'll show myself out...

Die deskmat ziet er gruwelijk uit op de foto, in het echt is hij een beetje aan het vlekken en vervagen maar echt wel schoon, weird. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
danoontjeh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:45:
[...]

Ligt jouw printplaat stabiel in de behuizing? Ik ga hem weer even uit elkaar halen want hij wiebelt bij mij van boven naar beneden, kantelpunt lijkt een van de schroefjes van de pootjes van de behuizing te zijn. Wellicht dat ik één van de acryl plaatjes in de verkeerde volgorde heb gedaan.
De volgorde ik heb gebruikt is zichtbaar op de foto.
Bij mij zit hij prima in elkaar, heb het rustig aan gedaan maar ben er dan ook wel een paar uurtjes mee bezig geweest. Ik heb om de json file gevraagt bij de seller, ik heb geen idee hoe via of QMK werkt maar VIA ziet iig niets zo out-of-the-box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:49:
[...]

Ik heb om de json file gevraagt bij de seller, ik heb geen idee hoe via of QMK werkt maar VIA ziet iig niets zo out-of-the-box.
Ik vond net een github pagina die van alles beschikbaar heeft voor dit bord
https://github.com/andypiper/rs40rgb-keeb

Ik probeerde zelf zojuist https://usevia.app/ en het bord verschijnt wel in de lijst van apparaten in mn browser maar doet verder nog niks als ik op verbinden klik

Vial werkt blijkbaar wel zie ik zojuist.

[ Voor 21% gewijzigd door danoontjeh op 22-12-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
danoontjeh schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:18:
[...]

Ik vond net een github pagina die van alles beschikbaar heeft voor dit bord
https://github.com/andypiper/rs40rgb-keeb

Ik probeerde zelf zojuist https://usevia.app/ en het bord verschijnt wel in de lijst van apparaten in mn browser maar doet verder nog niks als ik op verbinden klik
Ik heb hetzelfde, in de desktop app zie ik helemaal niets gebeuren
Ik zoek je even op via PB
ook daar zonder punten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
R3m3d7 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:47:
De RS40

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nog lang niet 100% want het is maar een 40%.
I'll show myself out...

Die deskmat ziet er gruwelijk uit op de foto, in het echt is hij een beetje aan het vlekken en vervagen maar echt wel schoon, weird. :X
Die ziet er best leuk uit! Misschien dat ik die ook wil met stille switches voor werk. Was deze nou van Ali?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lekker bezig mannen, laat die foto’s maar komen van die bordjes :)

@Nerrion Zo te zien wel:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €58,19 | Rs40 40% Mechanische Toetsenbord Transparante Stapel Acryl Case Hot Swappable Mini Diy Kit Via Programble Rgb Hot Swappable Pcb Key
https://a.aliexpress.com/_EvdNtvJ

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Nerrion schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:17:
[...]

Die ziet er best leuk uit! Misschien dat ik die ook wil met stille switches voor werk. Was deze nou van Ali?
Inderdaad van Ome Ali, de link in de post hierboven is de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Lockon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:02:
Ik denk dat ik dan inderdaad voor de V6 met browns ga, en ook een setje o-ringtjes bij bol haal (ondertussen gezakt naar €3.54 voor 120).
Lijkt me een prima beginpunt, en vanaf daar kan ik dan inderdaad of naar andere switches gaan, of de case volgooien met dempend schuim/tape/vanallesennogwat tot het me bevalt :+
Okay, laat maar.. Ik denk dat, na wat rondsnuiven, ik eerder akko penguin silents ga gebruiken. Met misschien een V5 als barebone. Het keyboard heb ik pas na de vakantie nodig, dus dat wordt nog even rondsnuffelen :9~

Zo kom ik m'n eerste rarigheid al tegen: Iemand een idee hoezo een V6 barebone (ANSI) evenveel kost op Keychron's website als een fully assembled V6 ISO setje? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Lockon op 22-12-2023 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
iso raken ze aan de straatstenen niet kwijt dus heeft korting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• danoontjeh
Hierbij nog even een foto van mijn RS40 resultaat. Beetje creatief geweest met keycaps want had geen kleine enter en capslock helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHzCWOwLcLzYNfjnt8g457iuXIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMgOGY49VHxJa7UYDtXQP2m5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door danoontjeh op 22-12-2023 19:14 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kladon
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-12-2024
Nieuw in de hobby en na maanden youtube kijken en online lezen nu toch maar iets in elkaar gaan zetten. Wil beginnen met een 75% relatief budget. Hebben jullie aanraders voor een bord? Zou het liefst een aluminium bord kopen zoals de Monsgeek M1W maar moeilijk om in stock te vinden. Vind een zoom75 iets te duur om mee te beginnen.

Wil een zwart bord dus Cidoo v75 wordt m ook niet.

Toch maar een plastic Epomaker TH80? Nu 80 euro op amazon..

Als jullie aanraders hebben hoor ik dat héél erg graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kladon schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:46:
Nieuw in de hobby en na maanden youtube kijken en online lezen nu toch maar iets in elkaar gaan zetten. Wil beginnen met een 75% relatief budget. Hebben jullie aanraders voor een bord? Zou het liefst een aluminium bord kopen zoals de Monsgeek M1W maar moeilijk om in stock te vinden. Vind een zoom75 iets te duur om mee te beginnen.

Wil een zwart bord dus Cidoo v75 wordt m ook niet.

Toch maar een plastic Epomaker TH80? Nu 80 euro op amazon..

Als jullie aanraders hebben hoor ik dat héél erg graag _/-\o_
https://www.monsgeek.com/product/m1w-fully-assembled/

Ik zie gewoon voorraad? Zwart, Akko Piano Pro en US-ANSI. (Ik ga er bij maar één persoon die ik ken van uit dat ANSI de optie is)

Misschien is deze Lofree een interessante uitwijk anders? (Ik ben er zelf stiekem onwijs benieuwd naar ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 22-12-2023 21:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
In m'n zoektocht naar een (stock) stil 95%+ bordje op de Epomaker RT100 uitgekomen, iemand die daar hier ervaring mee heeft? Dat het scherm ietwat buggy kan zijn doet mij niet heel veel, gezien het een pure gimmick is. Maar voor €140 incl. verzending (bij de Amazon van onze oosterburen) lijkt het mij aardig met de sea salt silent switches.

Ik heb zitten kijken naar zelfbouw, een Keychron V5/V6 barebone zit al gauw tegen de 90-100 aan met verzending (praktisch haast zo duur als een geassembleerde bij alternate), tel daar switches +verzending en keycaps +verzending bij op en dan ben je al gauw over de 150 heen, wat toch zo'n beetje m'n limiet is. Zelfs een geassembleerd bordje a €100 met wat Outemu silents of Akko penguins gaat al snel richting de 140-150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kladon
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-12-2024
Floor-is schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:50:
[...]

https://www.monsgeek.com/product/m1w-fully-assembled/

Ik zie gewoon voorraad? Zwart, Akko Piano Pro en US-ANSI. (Ik ga er bij maar één persoon die ik ken van uit dat ANSI de optie is)

Misschien is deze Lofree een interessante uitwijk anders? (Ik ben er zelf stiekem onwijs benieuwd naar ;))
Ah... Ik keek op Monsgeek.eu :P

Heb eigenlijk alleen de 'barebones' nodig maar misschien dat ik hem wel fully assembled haal dan.
Dankjewel.

Low profile heb ik ook naar gekeken, heb iets soortgelijks op kantoor en type er razendsnel op.
Dus een Nuphy Air V2 staat zeker op het lijstje.

Echter wil ik specifiek een zwart bord met rode keycaps om mijn setup thuis te matchen. Low profile keycaps vind ik er niet zo heel veel van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Deze week maar weer eens even wat toetsenborden verbouwd, want het werd eens tijd om de nog nooit gebruikte tactiles te proberen. Voordat de mx purples ook nog geleverd worden.
De qk75 heeft nu een pc plate en mmd princess tactiles. Wat was dat een gedoe, voortaan houd ik het denk ik maar weer bij pom en fr4. Ook nog een socket kapot gedrukt, mogen jullie raden welke ik heb vervangen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1JDFV6mYKhFPezHQymgs-tgLhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLtcZcfV62qvg48mKxoOyS8M.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast ook de QK65 verbouwd, natuurlijk ook weer even bijna gesloopt bij het uit elkaar halen, want ik was vergeten hoe de batterij eraan zat 8)7 maar alles is nog heel. Die heeft nu ktt kang gray in een alu plate. Het bouwen was echt een verademing tov de pc plate. Het zorgt samen met de indigo keycaps voor een vrij hol geluid, ondanks de case en plate foam, maar het heeft ook wel wat leuks.

Dan de nieuwste aanwinst nog vanmiddag werd de Neo65 geleverd. Voor het eerst een o-ring mount. Al bij het uitpakken voelde het allemaal net wat goedkoper dan de qk-serie, maar daar is de prijs ook naar. Ook voor het eerst tx stabs gebruikt met een dun laagje xht-bdz, echt heerlijk _/-\o_ De case is wel echt goedkoper afgewerkt. Het is erg gevoelig voor vingerafdrukken en de eerste beschadiging is nu al duidelijk zichtbaar terwijl ik niet eens zo heel lomp was. Maar dat mag de pret niet drukken. Het resultaat is nog steeds best gelikt. En het typt prima.
Het geluid is alleen echt behoorlijk asymmetrisch. Natuurlijk zal het voor dit geld niet geheel perfect zijn, het hoeft ook niet uniform te zijn, maar ik kan nu horen of ik met links of rechts iets typ. Want er zit een beetje een spectrum in, van bijna thock links tot aan hoge clack rechts. Binnenkort nog even de gaskets proberen in de hoop dat het verschil wat kleiner wordt daarmee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs9759AGCyrXAqv31_-16YDyMYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRiJ0cbTp9teWKagC6szCyWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog BDZ is lekker spul hè in je stabs :)

@djunicron Ik was iets verbaasd toen je Qwertykeys ook noemde maar toen zag ik de QK65 v2

https://www.qwertykeys.com/products/qk65-v2

TF just happend. Ik denk dat je dat dus bedoeld met features die van de Chinese markt komen? Keys inleveren voor een mini scherm met een (glitter) katten bezel 8)7

Nou snap ik dat ik een vrij saaie smaak heb en ik houd van strak en no-nonsense. QK65 was een mooi strak design en dan nu de V2 vol met tierelantijntjes :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@sapphire

Ik pas mijn statement "of een bord wat in eerste instantie is gemaakt voor de Chinese markt. Daar is het nog wel iets normaler voor de high end borden om iets van RGB te hebben." van afgelopen week bij deze aan naar: "of een bord wat in eerste instantie is gemaakt voor de Chinese markt. Daar is het de grootste hype voor alle borden om zoveel mogelijk van RGB te hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Kladon schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:04:
[...]

Ah... Ik keek op Monsgeek.eu :P

Heb eigenlijk alleen de 'barebones' nodig maar misschien dat ik hem wel fully assembled haal dan.
Dankjewel.

Low profile heb ik ook naar gekeken, heb iets soortgelijks op kantoor en type er razendsnel op.
Dus een Nuphy Air V2 staat zeker op het lijstje.

Echter wil ik specifiek een zwart bord met rode keycaps om mijn setup thuis te matchen. Low profile keycaps vind ik er niet zo heel veel van.
De V2 serie is er zwart, en het zijn gewoon low-profile KS33 switches die erin zitten. Dus rode keycaps zouden geen probleem hoeven zijn, zag laatst op Reddit https://www.reddit.com/r/NuPhy/s/duTARMN20dzelfs iemand die er met wat O-rings normal profile caps op gezet had.

Mijne Air96 V2 (grey, brown switch en extra shine through caps)is binnen nu en een uurtje hier geeft DHL aan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
O-ring uit de Neo65 gehaald, gaskets erin. Nu is het geluid prima. Tis echt wel weer clacky geworden nu, flink hoge tonen. Bijna scherp aan het oor. Maar wel even een PSA voor potentiële neo65 kopers dus, gebruik vooral de gaskets als je uniform geluid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Hhhm. Epomaker heeft de xmas sale momenteel gaande, de RT100 waar ik naar keek zit nu op zo'n 120usd met tax/shipping... Nadeel, duurt even voordat ie binnen is. Maar ik denk dat het voor mij een beter alternatief is dan voor €105 bij Alternate een V5 te halen, en dan mogelijk overgaan naar stillere switches 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:33:
O-ring uit de Neo65 gehaald, gaskets erin. Nu is het geluid prima. Tis echt wel weer clacky geworden nu, flink hoge tonen. Bijna scherp aan het oor. Maar wel even een PSA voor potentiële neo65 kopers dus, gebruik vooral de gaskets als je uniform geluid wilt.
Na alle klachten over de Neo vind ik het wel even prima er mee ookal is hij Clacky :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

"Sick mod" gedaan op mn keyboard deze middag :) ;)

De cijfers waren niet zo duidelijk, dus kleine stickertjes op gekleeft. De cijfers op de stickers zijn iets bleker / witter dan degene op de toetsen zelf. Ben wel blij met het resultaat...

Moest sowieso wel even wennen aan het TKL-concept, maar ben nu eigenlijk wel verkocht... natuurlijk wel redelijk belangrijk dan dat je die cijfers effectief kan zien, want niet verlicht dus op deze uitvoering van logitech.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4JDhCkQNg-ZWP3xSs-wj_xxCUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hh3h9Hr3KNT7697blak5AuCc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Nou, de kogel is door de kerk. Ik ben uiteindelijk toch maar voor een zwarte Epomaker RT100 gegaan, met de sea silents. Beslissende factoren? De stille switches, en het feit dat ie (door wat couponcodes + sales) €91 was 8)7, dus zelfs onder m'n budget.
Lijkt mij meer dan prima als eerste instapbordje. Nu enkel nog afwachten op de verzending en het binnenkomen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Lockon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:01:
Nou, de kogel is door de kerk. Ik ben uiteindelijk toch maar voor een zwarte Epomaker RT100 gegaan, met de sea silents. Beslissende factoren? De stille switches, en het feit dat ie (door wat couponcodes + sales) €91 was 8)7, dus zelfs onder m'n budget.
Lijkt mij meer dan prima als eerste instapbordje. Nu enkel nog afwachten op de verzending en het binnenkomen :D
Heb je zelfs budget voor een cheap setje doubleshot keycaps op ALI :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Floor-is schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:49:
[...]

Heb je zelfs budget voor een cheap setje doubleshot keycaps op ALI :P
Eh, ik vind de standaard caps niet eens heel verkeerd. En gezien het een 1800 ISO layout is, weet ik niet in hoeverre Ome Ali me zou kunnen helpen. 't helpt niet dat de site zo overzichtelijk is en de namen van artikelen zo langdradig zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Lockon schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:15:
[...]

Eh, ik vind de standaard caps niet eens heel verkeerd. En gezien het een 1800 ISO layout is, weet ik niet in hoeverre Ome Ali me zou kunnen helpen. 't helpt niet dat de site zo overzichtelijk is en de namen van artikelen zo langdradig zijn :+
KBDIY is een goede verkoper bij Ome Ali, hun 'GMK' (kloon) sets zijn erg goed en bevatten ook de juiste toetsen die je nodig hebt voor 1800 iso, is in ieder geval mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik zal even rondsnuffelen wanneer ik er zin in krijg. Ik zal wel ff moeten kijken idd naar de compatibility, grootste dingetje zal de 1-u num0 wezen, en de delete op de function row. Al zou ik de best wel willen wisselen van plek met numlock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij. Cherry profile is function row hetzelfde als waar de numlock zit. Daar is eigenlijk altijd wel een delete hoor is mijn ervaring. De 1u 0 is ook erg veel voorkomend, die zit er ook bijna altijd bij. De iso enter is nog bijna minder voorkomend, evenals de iso split left shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Hhhm. Ik wacht nog "even" (een paar weken) het keyboard af, dat komt met SA caps. Ik ben Cherry gewend, maar heb ook niks anders geprobeerd, dus kijken hoe dat me bevalt. Daarna zie ik wel. Nogmaals, de stock caps vind ik niet lelijk ofzo :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Gisteren dan mijn 8bitdo retro keyboard ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9vyYZk5ugB8hD13IXtmcgnuyw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srNJlR7ZsW04cNizUXlOPkz4.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk, meer kwaliteit dan gedacht. Ook al is het allemaal plastic voelt hij zeer stevig en zwaarder dan mijn Keychron V1. Echter wel direct de box whites eruit gehaald, Clicky ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gNxsKobjvpvB4Fi2r0rxvEcPoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhyBwqUwaN0II6SOlWyQCHIY.jpg?f=fotoalbum_large

Deze vervangen voor milky yellow pro :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HScLlH3OloTVzrs7R22xEYsS2j8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3K22uPifJd3rrAd7JQeN3epN.jpg?f=fotoalbum_large

Stabs zijn pre-lubed en best goed voor stock. Helaas klinkt de behuizing aardig hol, dus nu aan het twijfelen om hem toch open te maken ondanks dat dit niet zo eenvoudig te doen is.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ondanks dat het geen mememonday is: In het Nieuwe Instituut in Rotterdam is de (kleine..) tentoonstelling Reboot, over digitale kunst.

En daar kwam ik The Hands tegen van Michael Waisvisz - met toch echt mechanische switches. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxs7nDhYASvRRkv0VaS_O3Yiayc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yJK6ZjkP7SQTuvswOOyHtfd.jpg?f=fotoalbum_large

Er liggen drie revisies..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onxQtuBItGMrQQK1rLmHGZN3DJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jk1HYOAwy2M91771pP3D1HF1.jpg?f=fotoalbum_large

Zie!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Zit ik hier op kersavond maar eens over het forum te neuzen. Ook maar weer eens in mijn oude favoriet van mechanische toetsenborden. Wel leuk om weer te zien. Maar voor mij is de hobby even on hold na veel geexpirimeteer e.d. nadat ik twee 60% bordjes heb gebouwd. Die doen het zo goed en ben ik zo blij mee dat ik alweer heel lang niks gekocht of gedaan heb.
Herkenbaar voor anderen of blijven jullie doorkopen en bouwen?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soms denk ik wel dat het mooi is geweest, maar dan zie ik weer wat leuks en koop ik toch weer wat nieuws. Ik heb 3 toetsenborden geleden gezegd dat ik het rustiger aan ga doen, maar dat is nog altijd niet gebeurd. De teller staat inmiddels op 9 toetsenborden en een numpad, met een 10e bord(je) onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MrMarcie Ja een beetje wel, qua toetsenborden dan. Ik heb twee borden waar ik blij mee ben, één okeeish en wat knutsel/rommel spul en dat is prima.
Nog wel wat dingetjes op de verlanglijst staan maar dat heeft geen haast dus ik zie wel.

Switches daarentegen :X
Zoveel interessants om eens te bekijken 🙈

Edit: Owja keycaps…. No-comment

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 24-12-2023 19:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
MrMarcie schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:18:
Herkenbaar voor anderen of blijven jullie doorkopen en bouwen?
Volgens mij heb je twee soorten mensen: de mensen die tevreden zijn met één, of wellicht twee borden, en de mensen die niet stoppen en steeds maar weer nieuwe dingen blijven kopen.
Bij mij staat de teller op 10 met de 11e onderweg, dus mijn categorie is wel duidelijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
danoontjeh schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:05:
[...]

Volgens mij heb je twee soorten mensen: de mensen die tevreden zijn met één, of wellicht twee borden, en de mensen die niet stoppen en steeds maar weer nieuwe dingen blijven kopen.
Bij mij staat de teller op 10 met de 11e onderweg, dus mijn categorie is wel duidelijk 8)7
Waar laat je het vraag ik me altijd af :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
sapphire schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:45:
[...]

Dat vraag ik me zelf ook nog af, tot ik weer een bord tegen kom opzoek naar iets anders >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
De 40% was net in elkaar gezet en nu zit ik te typen op de https://mechkeys.com/prod...rd?variant=44360686338271 ! Cadeautje van de SO voor kerst en ze deed er ook een leuk setje keycaps en switches bij, tactiles! Ze heeft GGBOY Maple Leaf gekocht. Niet de sterkste tacticles die er zijn maar het voelt wel anders dan wat ik normaal gebruik en dat is toch ook wel een keertje leuk.

Met zo'n Alice leer je direct wat je (onbewust) fout doet en mij was dat de y pakken met links, dat wordt heel raar op zo'n layout. De eerste 10x zat ik gewoon in het luchtledige te typen op die letter.
Het went natuurlijk veel sneller dan zo'n 40% want allemachtig dat is echt wel even een "journey" (om maar even een overused buzzword te gebruiken).
[...]

Hij is niet voor niets begonnen met 40% keyboards, die prop je makkelijker ergens tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door R3m3d7 op 24-12-2023 21:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Nou dat is vrij simpel. De keycaps liggen in het kastje van de wastafel en op de kledingkast, de toetsenborden liggen in de kledingkast onder de hangertjes, de switches en dergelijke zitten in een kartonnendoos naast de kledingkast en alle onderdelen voor kabels liggen op de kledingkast. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Hhhm. Op de website stond dat het een 4-week preorder was... Nou, de rt100 is net verzonden |:(
Ik ben niet op het bezorgadres de komende ~10 dagen dus ik hoop dat verzending vanuit china wel even duurt. Ze geven 2-3 weken aan, maar dat betwijfel ik dus nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:11:
[...]

Nou dat is vrij simpel. De keycaps liggen in het kastje van de wastafel en op de kledingkast, de toetsenborden liggen in de kledingkast onder de hangertjes, de switches en dergelijke zitten in een kartonnendoos naast de kledingkast en alle onderdelen voor kabels liggen op de kledingkast. :9
Dat verklaard wel een hoop, meeste van ons hebben kleding in hun kledingkast en zeep, ect onder de wastafel :+

* sapphire heeft nu het meeste opgestapeld op de bovenste plank van een kledingkast/inloopkast en er zwerft nog eea rond in huis :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
CrashOverDrive schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:57:
Voor eens wat anders, vandaag kwam de adventOdd-vent kalender van switchoddities binnen (ergens vorige maand al bestelt, maar USPS gonna USPS :P ).
Tijd voor een update nu alle dagen op zijn :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipsG9zqQF5G9ennRxRugjorPtZE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U4wPdUEPknKE4kmQnuxgplbF.jpg?f=user_large

Totaal 31 switches, 100 springs, switch opener, switch sleutelhanger en 10 keycaps.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
1   Illusion Linear
    ph studio Joel linear
    F.S Ice Burning tactile
    Gazzew U4TX tactile
2   keycap: dcs <blue>
3   Diamond avalon linear
4   Douyu zorro orange box linear
5   Sarokeys Strawberry Wine linear
    Keyfirst Bling Pink linear
    Kailh Super Speed Bronze clicky
    Aflion <?? iets ?? >    
6   Douyu Zorro orange linear
7   keycap: dcs <black>
8   Monka Sea Salt tactile
    Gateron milky brown tactile
    Kailh BOX Sky Blue tactile
    Lilac linear
9   Neo white linear
10  keycap: dcs <percent>
11  Chosfox Santa H linear
    Chosfox Santa T linear
12  SWK Jieum V2 linear
13  Outemu cream pro blue clicky
    Designer Studio Retro Lights linear
    JWK Illusion linear
    Tecsee Honeydew linear
14  TTC Crescent linear
15  Douyu Zorro <sample, sku: kbc-04-wh-tr-pk-4555-z> linear
16  keycap "F13" grey,
    keycap ";" cyan
    keycap "3" red
    keycap "F7" lavender
17  KTT Soot springs 55gr (100pcs)
18  Douyu Zorro orange tactile
19  Switch opener
20  Bald Brother Strawberry Ice Cream V3 linear
21  keycap "frames" pink
    keycap "alt" lavender
    keycap "M11" grey
22  switch sleutelhanger
23  Emogogo Cream No 1 linear
    Kailh purple potato tactile
    GOJU Works x Tecsee Safety linear
    <something semi translucent>
24  15% korting code

Voor herhaling vatbaar :)

[ Voor 1% gewijzigd door CrashOverDrive op 25-12-2023 17:03 . Reden: Detective M. Boog ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:56:
[...]

Dat verklaard wel een hoop, meeste van ons hebben kleding in hun kledingkast en zeep, ect onder de wastafel :+

* sapphire heeft nu het meeste opgestapeld op de bovenste plank van een kledingkast/inloopkast en er zwerft nog eea rond in huis :X
De zeep zit in de zijvakjes en de kleding op de andere planken en aan de hangertjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Niet online
Ik moet zeggen, ik ben fan van side-engraving met shinethrough... maar het is haast onmogelijk op sommige Ali fotos om te zien of de caps compatible zouden zijn met m'n 1800 layout, omdat ze van boven praktisch ongelabeld zijn 8)7 Ik wacht nog eerst het toetsenbord af, en hoe die SA caps me bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
Net nog maar een aankoop gedaan, 100 stuks Zealio V2 67gr. Kwam inclusief verzending en belasting op 120 euro, zou goed kunnen dat dit m'n duurste switch tot nu toe is. Pijnlijk maar wel erg benieuwd, beweren minder wobble dan Holy Pandas en zeer scherpe tactile feedback, en meestal bevalt mij dat goed.

Mijn Tangerines waren ook niet goedkoop destijds, maar kan me de prijs niet meer herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

danoontjeh schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 01:17:
Net nog maar een aankoop gedaan, 100 stuks Zealio V2 67gr. Kwam inclusief verzending en belasting op 120 euro, zou goed kunnen dat dit m'n duurste switch tot nu toe is. Pijnlijk maar wel erg benieuwd, beweren minder wobble dan Holy Pandas en zeer scherpe tactile feedback, en meestal bevalt mij dat goed.

Mijn Tangerines waren ook niet goedkoop destijds, maar kan me de prijs niet meer herinneren.
Ik heb al een tijdje Gazzew Bubble Gums in een winkelmandje.. Herkenbaar ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik kocht gisteren voldoende USB-C poortjes om 10 toetsenborden te repareren 🙄. We verzamelen allemaal wat.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brieto
Ik ben gekozen in de raffle van Event Horizon

[ Voor 46% gewijzigd door Brieto op 26-12-2023 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas ik niet :(

Echt balen, wil hem zo graag! Hopelijk nog met een reroll van mensen die niet gaan betalen, maar schat de kans niet zo hoog in.

[ Voor 49% gewijzigd door superbok op 26-12-2023 21:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skai21
Zo, nu nog ff leren wennen aan de 96% layout, en over een weekje of wat ben ik weer helemaal blij :)
Typt verder als een zonnetje. Eerst ff een weekje op deze Double-Shot PBT keycaps typen, en dan wou ik de shine-through zwarte set die ik er bij heb gehad ook nog ff proberen O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QqX-UUmNrEheyhadVe7A_D4Nps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/789hLG6Wz6o7SMioYU29Fa3C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGZVLJFeInipcgELFINnEhL6HPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thuqR0Xm0KPkp8mMFRK7sFl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amzKPYnG8wEE64rhi-JTAeirTl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtNDOr6p57qene5gskDpa24C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door skai21 op 27-12-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

skai21 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:01:
Zo, nu nog ff leren wennen aan de 96% layout, en over een weekje of wat ben ik weer helemaal blij :)
Typt verder als een zonnetje. Eerst ff een weekje op deze Double-Shot PBT keycaps typen, en dan wou ik de shine-through zwarte set die ik er bij heb gehad ook nog ff proberen O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes zo. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:56

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb dit jaar nog wat budget over en zoek nog een numpad. Bij voorkeur alu-body en degelijk, vergelijkbaar met de QK75 die ik heb. Iemand tips?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Over de NEO65: ligt het aan mij of is de delivery-date aangepast?

Ik dacht dat dit early Q1 2024 was, maar zie nu Late Q1 2024 - Early Q2 2024 staan en dat voelt dus als later.

@The GUI weet jij dit nog?
@MatthijsBoog hoe bevalt de jouwe? Ik wilde juist een stille build maken, maar dat lijkt het niet te worden uit je eerste bericht :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
The GUI schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:50:
Ik heb dit jaar nog wat budget over en zoek nog een numpad. Bij voorkeur alu-body en degelijk, vergelijkbaar met de QK75 die ik heb. Iemand tips?
Keygem heeft nog wat extras in stock geloof ik van de 1e batch Xoompads:

https://keygem.com/search?q=Zoompad

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Henkie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:23:
[...]

Keygem heeft nog wat extras in stock geloof ik van de 1e batch Xoompads:

https://keygem.com/search?q=Zoompad
Heh, ik wilde precies hetzelfde zeggen. Hier staan ze allemaal: https://keygem.com/collec...s?filter.v.availability=1

Als je tri-mode wilt: https://keygem.com/produc...=c&variant=44536952094988

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 27-12-2023 10:33 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Floor-is Op zich bevalt het prima. Zolang je maar gaskets gebruikt ipv de o-ring. Vind de zijkanten wel erg dun en de anodisering is nou niet bepaald van de hoogste kwaliteit. Maar voor het geld prima. Het is echt wel een wat hoger geluid, maar niet harder. Met stille switches en eventueel nog wat stillere keycaps kun je er dan ook prima wat stils van maken. Ik merk zelf bijvoorbeeld al een flink verschil als ik mijn kprepublic xda gentleman ergens op zet.

Betreft delivery dates. Hoe groter de order, hoe meer het wordt uitgesteld bij Qwertykeys, ik zou het dan ook niet gek vinden als het veranderd is. Sowieso krijgt eu nooit echt voorrang bij QK, maar als het dan ook nog een grotere order is, dan is het al helemaal wachten tot alle andere orders klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MatthijsBoog schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:29:
@Floor-is Op zich bevalt het prima. Zolang je maar gaskets gebruikt ipv de o-ring. Vind de zijkanten wel erg dun en de anodisering is nou niet bepaald van de hoogste kwaliteit. Maar voor het geld prima. Het is echt wel een wat hoger geluid, maar niet harder. Met stille switches en eventueel nog wat stillere keycaps kun je er dan ook prima wat stils van maken. Ik merk zelf bijvoorbeeld al een flink verschil als ik mijn kprepublic xda gentleman ergens op zet.

Betreft delivery dates. Hoe groter de order, hoe meer het wordt uitgesteld bij Qwertykeys, ik zou het dan ook niet gek vinden als het veranderd is. Sowieso krijgt eu nooit echt voorrang bij QK, maar als het dan ook nog een grotere order is, dan is het al helemaal wachten tot alle andere orders klaar zijn.
Langer wachten is mijn ding niet, ik dacht juist dat door zo laat nog in te stappen ik behouden zou zijn van verdere uitstel. :/

Voor mij is het de bedoeling dat het bordje in de tas meegaat naar 't werk, dus de hoes is ook wel wat belangrijk (anders moet ik een andere bestellen). En ik ga er sowieso silent switches in zetten, alleen welke.. Dat moeten we nog maar even zien :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hoes is prima. ik vind het vervelend dat er 2 elastiekjes boven het bord zitten, welke de qk65 en qk75 niet hadden. Best vreemd gezien er verder toch vooral op dingen is bespaard ipv toegevoegd. Ik denk dat ik ze eruit ga knippen, want het voegt niets toe en zit alleen maar in de weg. Maar goed, dat is met een schaar zo opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5eKmLeED1pu48DWYcXwk7Y1P64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yyy2za8d45AKKv9xbXX1J16L.jpg?f=fotoalbum_large

De MX Purples van Glarses kwamen net na een kleine 2 weken binnen.
Eerste indruk, jup... dit zijn absoluut de oude vertrouwdeberuchte mx clear stems met een paars kleurtje. 't kost behoorlijk veel kracht om caps los te trekken, in een hotswap bord verwacht ik minimaal de helft compleet mee te trekken als ik deze gebruik.

Ze voelen wel fijn, behoorlijk tactile maar eigenlijk precies zoals je zou verwachten van een zwaardere veer met browns en een clear stem. Wel behoorlijk scratchy nog. Kijken of dat minder gaat worden na verloop van tijd als de lube wat zou verspreiden.

Nu nog een Ali cap setje zoeken om deze mee te gebruiken, mijn GMK's laat ik hier ver van uit de buurt :+

Nog wel een kleine rant over de shipping. Glarses heeft de belasting niet goed geregeld waardoor hij zelf al (zoals verplicht door de EU) de NL belasting van 21% rekende. Maar vervolgens dit gewoon als value op het pakket schreef. Waardoor ik over het totaal opnieuw mocht betalen van PostNL + verwerkingskosten. Daardoor kwamen de totaalkosten voor 108 switches uit op €96,37. Oftwel: €8,92 per 10 stuks }:O

[ Voor 29% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-12-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CrashOverDrive schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:07:
[Afbeelding]

De MX Purples van Glarses kwamen net na een kleine 2 weken binnen.
Eerste indruk, jup... dit zijn absoluut de oude vertrouwdeberuchte mx clear stems met een paars kleurtje. 't kost behoorlijk veel kracht om caps los te trekken, in een hotswap bord verwacht ik minimaal de helft compleet mee te trekken als ik deze gebruik.

Ze voelen wel fijn, behoorlijk tactile maar eigenlijk precies zoals je zou verwachten van een zwaardere veer met browns en een clear stem. Wel behoorlijk scratchy nog. Kijken of dat minder gaat worden na verloop van tijd als de lube wat zou verspreiden.

Nu nog een Ali cap setje zoeken om deze mee te gebruiken, mijn GMK's laat ik hier ver van uit de buurt :+

Nog wel een kleine rant over de shipping. Glarses heeft de belasting niet goed geregeld waardoor hij zelf al (zoals verplicht door de EU) de NL belasting van 21% rekende. Maar vervolgens dit gewoon als value op het pakket schreef. Waardoor ik over het totaal opnieuw mocht betalen van PostNL + verwerkingskosten. Daardoor kwamen de totaalkosten voor 108 switches uit op €96,37. Oftwel: €8,92 per 10 stuks }:O
Told you!

Hey, snelle edit gemist. Lekker f*cked met die import/BTW dude. Ik zou daar toch wel serieus over klagen

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 27-12-2023 15:25 ]

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 140 ... 158 Laatste