Acties:
  • +1 Henk 'm!
In geval je het hebt gemist, MyKB kampt met liquiditeitsproblemen, ze hebben teveel spullen en te weinig geld om GB's te betalen. Resultaat is dat ze ver achter liggen. Vandaar ook de bizarre kortingen tot 70% rond BF. Bordeaux staat helaas nog niet in de lijst met GB's die ze hebben mogen ontvangen van GMK. Afhankelijk van hoe hun geldstroom nu gaat zou dat nog best wel even kunnen duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sapphire schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:16:
[...]

Ik heb geen Keychron wireless maar gezien het geringe (lees: geen) klachten over iets van een sleep mode hier in het topic denkwijs at het bord gewoon aan blijft :P

K Pro Brown zijn gewoon Gateron Pro’s. Imho beter dan MX Brown :)
Het klopt inderdaad, de Keychron blijft gewoon aan!

Hier staat hij samen met m'n Ducky One 2 (MX Blue, SPK SA sublimated Ice Cap PBT R3) en Pok3r (MX Blue, SPK DSA sublimated PBT).
Ik heb de OSA caps vervangen door KSA maar ben nog niet helemaal tevreden met het profiel. Misschien zet ik de OSA's terug, of koop ik nog een setje SA-P Snow Caps van SPK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MWKXAuRWttRNgbigiC4Jzz_2WM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fn5TOeRe1MFxpGK0KSXxFipA.jpg?f=fotoalbum_medium

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@CrashOverDrive een spring test kit, weer iets nieuws geleerd. Wist niet dat dat bestond, maar eigenlijk ook niet zo vreemd gezien de vele springs die er tegenwoordig zijn. Leuke site ook, helemaal als je switches verzamelt en los wilt kopen. Geen idee welke switches het zijn, had wel handig geweest als er een lijst was met geselecteerde switches. Misschien dat je op hun website kan bladeren, maar met zo’n grote voorraad is dat ook niet direct gedaan. Houdt ons op de hoogte van het eind resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
prOnorama2 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:41:
[...]

Hebben jullie zelf contact opgenomen met MK.eu om ze aan te sporen tot levering? Als het goed is de group buy waar ik op wacht (GMK Bordeaux) al naar de vendors verscheept maar heb (nog) geen bericht gehad van MK. Zo te zien is al wel geleverd aan de UK vendor (Prototypist) die Extra's In stock heeft, dus je zou zeggen dat de keycaps in die tijd ook al in Europa hadden kunnen/moeten zijn. :?

Denk ook mijn laatste GB, dit is geen fijne winkelervaring: ik wacht voortaan wel tot er ergens ter wereld voorraad is en bestel daar dan wel als ik ècht iets wil hebben. ;)
Nord met was een echte ramp maar was niet via mkeu.
Prototypist is meestal bij de 1ste die hun dingen krijgen.
Gewoon afwachten, met de boot kan het soms heel lang duren.
Je kan alles via discord volgen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57
sapphire schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:16:
[...]

Ik heb geen Keychron wireless maar gezien het geringe (lees: geen) klachten over iets van een sleep mode hier in het topic denkwijs at het bord gewoon aan blijft :P
Uhm dat doen ze wel, ik heb een K2 die ik via BT gebruik, en die valt volgens mij na een minuut of 10/15 in slaap, wat niet zo heel handig is. Want dan mis je de eerste paar aanslagen. (maar hij hoeft wel maar weinig aan de lader.. pas na weken, als het geen maand is, en ik werk er dagelijks op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJx4qjvXKlOK1aj5pJM4HCtM-G8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f1hrQSzkLZD8BTQtBYBqv0I4.png?f=fotoalbum_large

Nieuw tobo. Ik ben geen échte mechanischetoetsenbordliefhebber natuurlijk, maar had enkele vragen waar de pro's hier misschien (betere) raad op weten.

Eerst deze statements:

- belg, met azerty be :P
- ik wil verlichting IN de toetsen, niet er naast of er tussen, daarom viel mijn keuze op logitech
- ik wou die droevige G-toetsen niet aan de linkerzijde, daarom heb ik gekozen voor de TKL want een versie mét numpad en zónder G toetsen is er niet 8)7

Dan, meer vraaggericht, het volgende:

- Die "G" linksboven brandt in mijn ogen ... als je het standaard regenboogthema wil, kan je die G niet uitschakelen. Voorlopig deze knoei-oplossing dus.
- Numpad mis ik wel... vooral ook omdat logitech de cijfers onderaan de toets plaatst—dat is volgens mij niet volgens de azerty be spec—en niet worden verlicht. Dus, geen numpad en geen duidelijke rij met cijfers ... dubbel genaaid zeg. Ik dacht aan andere keycaps of keycap stickers... wat denken jullie?
- Is het de moeite om zo een keyboardtje te luben ofzo? Eventueel padding insteken ook? De painter-tape methode?

Dank voor je aandacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@SideShow Hoe denk je de mods uit te willen voeren zonder het bord te demonteren? Logitech borden zijn niet gemaakt om uit elkaar te halen dus of dat non-destructief kan is maar de vraag.

Als je hem dan open hebt is er amper ruimte als ik het zij profiel zo zie.
Luben word ook lastig omdat de switches vast gesoldeerd zitten op de PCB. Van bovenaf kan wel maar is rommelig en of het veel zin heeft is vraag 2.

Als je zoekt naar keycaps kijk dan naar caps voor Kailh Choc switches want die lijken er op te zitten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

sapphire schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:31:
@SideShow Hoe denk je de mods uit te willen voeren zonder het bord te demonteren? Logitech borden zijn niet gemaakt om uit elkaar te halen dus of dat non-destructief kan is maar de vraag.

Als je hem dan open hebt is er amper ruimte als ik het zij profiel zo zie.
Luben word ook lastig omdat de switches vast gesoldeerd zitten op de PCB. Van bovenaf kan wel maar is rommelig en of het veel zin heeft is vraag 2.

Als je zoekt naar keycaps kijk dan naar caps voor Kailh Choc switches want die lijken er op te zitten :)
Die logitech switches zijn fixed, dus zou enkel de choc keycaps moeten kunnen gebruiken, maar dat zal wel niet passen. Zal dan ergens maar een sticker setje kopen zeker :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
CrashOverDrive schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:57:
Voor eens wat anders, vandaag kwam de adventOdd-vent kalender van switchoddities binnen (ergens vorige maand al bestelt, maar USPS gonna USPS :P ). Dus ik had wat in te halen :+

Nu alleen nog uitzoeken welke het zijn, ik denk dat ik er zelf zo snel maar 4 of 5 herken.

[Afbeelding]
Dit is echt een leuk idee om als cadeau te geven zowel voor beginnende liefhebber als mensen die al langer in de hobby zitten. Hopelijk ben ik dit volgend jaar rond deze tijd niet alweer vergeten.

Kreeg je trouwens ook die kat bij de springtesters die ze in het filmpje op de pagina van de testers lieten zien :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

CrashOverDrive schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:33:
[...]

Helaas ;( Die switch (linker op onderstaande foto) en nog 2 andere willen niet lukken. Iemand ideeën? :P

*Edit
@MatthijsBoog heeft de rechter gevonden, SWK Jieum V2 _/-\o_

*edit edit
De linker is een JWK Illusion en de middelste een Tecsee Honeydew

Het zijn alledrie linears zonder teksten of merken erop (niet dat ik ze kan lezen met mijn ogen of macro op telefoon in ieder geval)

[Afbeelding]

De bovenkant heeft wel wat weg van een bingsu, maar de bottom is anders.
Die linker is roze met een witt(ig)e stem?

Mijn Akko Fairy Silents zijn precies die kleur. Als ze stil zijn en een beetje zwaarder aanvoelen.. Kan het in theorie dus ook een Akko zijn :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Floor-is schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:57:
[...]

Kan het in theorie dus ook een Akko zijn :)
Qua kleuren wel. Maar Akko stampt Akko op de top case ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Akko switches hebben meestal het merk bovenop de switch staan. Deze hebben dat niet, ik denk dan ook niet dat ze van Akko zijn. Maar echt de juiste heb ik niet gevonden. Wat ik er dan nog het meeste op vind lijken zijn deze. Dat zouden ze best weleens kunnen zijn, geen merk erop, linear en wel redelijk de juiste kleuren.

Dan nu heel wat anders, wonder boven wonder kreeg ik vorige week een track & trace code van Candykeys. En niet zomaar een code, eentje die aangaf dat het pakket ook echt verzonden was. Dus nu na bijna een halfjaar is de QK75 eindelijk compleet. Ben er alleen niet aan uit welke keycaps ik erop wil gaan doen. Voor nu even de ePBT BoW Hangul uit de mykb BF sale, maar die set is uiteindelijk bedoeld voor de barleycorn die nog gedesoldeerd moet worden om te voorzien van de mx purples die ik in januari ergens verwacht. Echt top zijn de keycaps niet, opdruk is niet extreem mooi of scherp en de keys zijn ook niet allemaal even recht, maar voor het geld vind ik ze prima.

Toen het pakket eenmaal bezorgd was, vond ik het bijzonder dik. @sapphire ging uit van een bom, vanwege mijn super vriendelijke conversaties met David. Maar zowaar was het een prachtige zwarte Binepad bnr1-r2, zoals op de foto staat. Ik heb er helemaal niets aan, maar ik moet zeggen dat het heel leuk speelgoed is, beetje draaien en klikken terwijl ik iets anders aan het doen ben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5kwO3GxbI8S4699pOj3CSUFYvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGeQLolv7lp0t4Lr6Vygfvad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MatthijsBoog schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:55:
Wat ik er dan nog het meeste op vind lijken zijn deze. Dat zouden ze best weleens kunnen zijn, geen merk erop, linear en wel redelijk de juiste kleuren.
Het zijn JWK Illusion's. En die in het midden een Tecsee Honeydew

• Floor-is

Floor-is

5.2

Akko switches hebben meestal het merk bovenop de switch staan. Deze hebben dat niet, ik denk dan ook niet dat ze van Akko zijn. Maar echt de juiste heb ik niet gevonden. Wat ik er dan nog het meeste op vind lijken zijn deze. Dat zouden ze best weleens kunnen zijn, geen merk erop, linear en wel redelijk de juiste kleuren.

Dan nu heel wat anders, wonder boven wonder kreeg ik vorige week een track & trace code van Candykeys. En niet zomaar een code, eentje die aangaf dat het pakket ook echt verzonden was. Dus nu na bijna een halfjaar is de QK75 eindelijk compleet. Ben er alleen niet aan uit welke keycaps ik erop wil gaan doen. Voor nu even de ePBT BoW Hangul uit de mykb BF sale, maar die set is uiteindelijk bedoeld voor de barleycorn die nog gedesoldeerd moet worden om te voorzien van de mx purples die ik in januari ergens verwacht. Echt top zijn de keycaps niet, opdruk is niet extreem mooi of scherp en de keys zijn ook niet allemaal even recht, maar voor het geld vind ik ze prima.

Toen het pakket eenmaal bezorgd was, vond ik het bijzonder dik. @sapphire ging uit van een bom, vanwege mijn super vriendelijke conversaties met David. Maar zowaar was het een prachtige zwarte Binepad bnr1-r2, zoals op de foto staat. Ik heb er helemaal niets aan, maar ik moet zeggen dat het heel leuk speelgoed is, beetje draaien en klikken terwijl ik iets anders aan het doen ben.
[Afbeelding]
Als je van die Binepad af wil, geef maar een seintje hoor :)
Ik zit stiekem naar zo'n ding te kijken, maar mijn eisen zijn veel te hoog voor een fatsoenlijke prijs (BT enzo) :P

Ondertussen merk ik dat de Akko Fairy Silents toch wel iets zwaarder zijn dan ik prettig vind en dus moet ik wat anders zoeken. Moet stil zijn, dus heel veel opties heb ik op zich niet. Misschien dan toch maar de MX Red silent V2? Maar die zijn wel weer serieus aan de prijs voor zover ik ze vinden kan. :/

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Zo, alle candykey kopers hier dus nu tevreden? Maar die binepad als extra voor het wachten? Dan hebben ze nog een openstaande schuld bij mij ;)

Ziet er verder mooi uit, mooier dan de nieuwe qk75.

Ohja, vannacht streamt Alexotos de Event Horizon en gaat de raffle open. Speciaal voor iedereen die deze maand nog niet voldoende heeft uitgegeven :P
Floor-is schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:12:
[...]

Als je van die Binepad af wil, geef maar een seintje hoor :)
Ik zit stiekem naar zo'n ding te kijken, maar mijn eisen zijn veel te hoog voor een fatsoenlijke prijs (BT enzo) :P

Ondertussen merk ik dat de Akko Fairy Silents toch wel iets zwaarder zijn dan ik prettig vind en dus moet ik wat anders zoeken. Moet stil zijn, dus heel veel opties heb ik op zich niet. Misschien dan toch maar de MX Red silent V2? Maar die zijn wel weer serieus aan de prijs voor zover ik ze vinden kan. :/
Voel je vrij om een bod te doen, dan zal ik het in mijn achterhoofd houden.

De mx red silents zou ik niet doen. Die zijn in beginsel lichter, maar richting de bottom out echt aanzienlijk zwaarder, door de korte spring. Dan zou ik eerder kijken naar iets als een xcjz lucy welke net niets lichter is, maar beter nog, waarom niet gewoon een spring swap? Een zakje switches en een switch opener zijn samen goedkoper dan het gemiddelde setje switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
superbok schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:45:
[...]

Zo, alle candykey kopers hier dus nu tevreden? Maar die binepad als extra voor het wachten? Dan hebben ze nog een openstaande schuld bij mij ;)

Ziet er verder mooi uit, mooier dan de nieuwe qk75.

Ohja, vannacht streamt Alexotos de Event Horizon en gaat de raffle open. Speciaal voor iedereen die deze maand nog niet voldoende heeft uitgegeven :P
Ben weer terug van weggeweest, wat ik heb ik allemaal gemist?

Zie hier Alexotos stream van de Event Horizion! https://www.twitch.tv/alexotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:54:
[...]

Ben weer terug van weggeweest, wat ik heb ik allemaal gemist?

Zie hier Alexotos stream van de Event Horizion! https://www.twitch.tv/alexotos
Precies op tijd om mee te doen aan de raffle ;)

Verder nog wat 70% sales bij mkeu met leuke spullen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De komende clackycon komt er weer aan. 6 april in de Broodfabriek. €20 per ticket, tenzij je hem nu al koopt, dan is het €17,50. Ik ben net als voorgaande keren weer bij mijn stand aanwezig.
Hey @everyone!

The wait is finally over, the next edition of ClackyCon is coming! Make sure to save the date; 6th of April, 2024!

**__ClackyCon__**
Just like previous ClackyCon, the entire day is packed with events for you to enjoy! We’ve made sure to listen to the community, and looked critically at your feedback. Our sponsors are truly the stars of the show, the huge array of sponsors makes for a high chance to win some cool items!
The location will be the same as the previous edition, De Broodfabriek. Their address is: **Volmerlaan 12, 2288 GD Rijswijk, The Netherlands**. You can read some information over at https://clackycon.com/information/location

**__Tournaments__**
Put your skills to the test, and maybe win some amazing prizes! This edition of ClackyCon we are hosting 2 different amateur tournaments: Mario Kart 8 Deluxe and Super Smash Bros. Ultimate. These tournaments will be hosted at the same time, so pick wisely!
You can sign up at https://clackycon.com/information/tournaments

**__Tickets__**
In the past, ClackyCon tickets were available at a rate of 15 euros. However, to ensure the sustainability of ClackyCon and continue delivering exceptional experiences, we've decided to adjust our base ticket price to 20 euros.
For the same reason, we also had to adjust our stand prizes to make them more realistic.

Be sure to grab an Early Bird ticket if you would like a bit of a discount! Don’t miss out as there is a limited amount, and the Early Bird sale will stop on 29 december 2023 12:00

Buy your tickets at https://clackycon.com or at https://store.clackykeebs.com, we’ll see you there!

[ Voor 5% gewijzigd door MatthijsBoog op 07-01-2024 12:47 . Reden: Early bird doorgestreept ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:19:
[...]

Precies op tijd om mee te doen aan de raffle ;)

Verder nog wat 70% sales bij mkeu met leuke spullen :X
Heb me ingeschreven maar weet niet of ik die 500 euro kan ophoesten in het geval dat ik win.
Maar vast wel iemand hier die hem dan wel wil denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-03 11:54
Sorry als deze vraag al 1000x gesteld is (ik ben normaal gesproken alleen op Tweakers voor PC onderdelen): is er een manier om lubed switches te kopen in NL? Gezien mijn werk en persoonlijke leven wil ik niet mijn tijd in avonden gebruiken om zelf te luben, maar ik zou wel graag een setje switches gelubed willen hebben. Zijn er mensen op dit forum die dat doen, of hebben jullie een goede Nederlandse plek waar dat kan?

Alle tips helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je op Discord meerdere Nederlanders linken die dat aanbieden. Maar er zijn ook steeds meer switches waarbij het niet echt meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Ik wil je best mijn Discord geven, dan kan ik me even verdiepen. Verder ook wel benieuwd welke switches het niet meer nodig hebben bijvoorbeeld (zoek zelf heel erg naar dat "thock" ofzo, kan echt niet meer tegen het klikkerige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zwaar? Linear? Tactile? Silent? Als het een tactile is, wat voor soort tactile dan? Lange bump? Scherpe bump? Er kan van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Ah shit, ik had moeten weten dat ik deze vragen zou krijgen.... uhhh, kan ik voorbeelden geven van switches die ik lekker vond klinken op een filmpje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan wel, maar het geluid zou niet de hoofdzaak moeten zijn. Het gevoel is veel belangrijker. Voordat er obv geluid een keuze gemaakt kan worden is het dus zaak om eerste te zoeken naar wat fijn typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Hmm, okay even denken want ik ken de "switchtaal" niet zo goed wat dat betreft. Volgens mij zijn het de tactile switches die je niet helemaal in hoeft te drukken, dat vind ik zelf fijner dan linear. Actuation force lijkt me dan hoe hard je moet drukken, ik kan het niet zo goed in een getal uitdrukken maar lichter is beter voor mij. De verschillen in tactile en wat bumps zijn weet ik niet zo goed, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Mijn Nuphy Air96 V2 is zojuist eindelijk geshipped :)
Besteld in het Grijs, met Brown 2.0 keys en een NuFolio V3.

Toch atijd lang wachten na zo'n pre-order :D

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijwel enkele mechanische switch hoeft helemaal ingedrukt te worden. Maar een linear geeft niet echt feedback, dus je weet niet of je hem ver genoeg indrukt, tenzij je op het scherm kijkt of hem helemaal indrukt. Een tactile heeft een soort hobbel erin, zodra je daar overheen bent weet je dat hij geactueerd is. Ik zou adviseren om eens langs een mediamarkt oid te gaan om te voelen wat prettig is, dan is er iig iets van een baseline om mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
skai21 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:02:
Mijn Nuphy Air96 V2 is zojuist eindelijk geshipped :)
Besteld in het Grijs, met Brown 2.0 keys en een NuFolio V3.

Toch atijd lang wachten na zo'n pre-order :D
Dat vind ik ook wel een interessant keyboard. Jammer dat deze niet beter (en goedkoper) verkrijgbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
wisselwerking schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:15:
[...]

Dat vind ik ook wel een interessant keyboard. Jammer dat deze niet beter (en goedkoper) verkrijgbaar is in Nederland.
De pre-order was wel een mooie deal, gratis folio en extra set keycaps. En de wristrest was maar 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik ben op zoek naar nieuw keyboard, ter vervanging van mijn Aldi Medion keyboard :X
Mijn profiel:
Gamen 1-3u per avond.
Werken 8u 4 x per week

Welke lay-out wil je (iso/ ansi)?
ISO / Azerty

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad + volume control

Wil je backlight?
Mag altijd

Welke MX Switch stijl prefereer je?
Ik ben membraam gewend en denk aan lineiar/red. zeker geen clicky.

Wat je is je budget?
100€
130€ (wireless)

Wil je macro toetsen?
Geen behoefte

Doel van het keyboard?
Werk / Gamen

Bonus:
Wireless met bluetooth of usb (budget is dan wat hoger) mits batterij niet wekelijks/maandeljks vervangen is 8)7 (ik werk thuis 4 dagen 8u dus veel uren).

Wat weet je al?

Corsair K70 Core rgb had ik op oog, het heeft alles wat ik nodig heb en prijs voldoet. Alleen lees ik hier en daar dat slech/matig zou zijn voor dat prijs :?

Keychron? Er zijn heel veel dat ik niet goe weet waar ik moet beginen maar ik denk deze is wat ik zoek: Keychron V6 QMK Custom Mechanical Keyboard ISO Layout Collection (heeft volume draaiknop)

Is Keychron V6 QMK goed keuze? Momenteel vor 84 dollar beschikbaar bij hun eigen website (is er EU/NL/BE schop)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De meeste draadloze borden zijn oplaadbaar, je zult dan ook niet de batterijen hoeven te vervangen.

Qua eisen gaat het eigenlijk al "fout" bij ISO-BE, er zijn enkele ISO-FR versies te krijgen, maar ik heb geen idee of en hoe die verschillen van de Belgische variant. Echte ISO-BE is vrijwel niet te krijgen buiten de "standaard" merken. Ga je dan voor ISO-FR, dan is iets van Keychron naar mijn mening het leukst haalbare binnen budget. Die V-serie is echt helemaal niets mis mee. Het zijn best leuke borden voor niet al teveel geld. En ze ondersteunen qmk/via, dat vind ik altijd een hele dikke plus.

Als je membraan gewend bent is een Brown ook nog het overwegen waard. Dat lijkt er het meeste op qua gevoel.

Edit: Keychron heeft keychron.de als Europese shop, maar uiteindelijk komt het alsnog gewoon uit China. Alternatief zou je bij webshops kunnen gaan zoeken of ze iets op voorraad hebben. Ze hebben weleens wat op voorraad bij bijvoorbeeld Ergowerken en Alternate.

[ Voor 15% gewijzigd door MatthijsBoog op 15-12-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
skai21 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:16:
[...]

De pre-order was wel een mooie deal, gratis folio en extra set keycaps. En de wristrest was maar 10 euro.
Die had ik te laat gezien. Dat inderdaad een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
MatthijsBoog schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:08:
Vrijwel enkele mechanische switch hoeft helemaal ingedrukt te worden. Maar een linear geeft niet echt feedback, dus je weet niet of je hem ver genoeg indrukt, tenzij je op het scherm kijkt of hem helemaal indrukt. Een tactile heeft een soort hobbel erin, zodra je daar overheen bent weet je dat hij geactueerd is. Ik zou adviseren om eens langs een mediamarkt oid te gaan om te voelen wat prettig is, dan is er iig iets van een baseline om mee te vergelijken.
Okay, ben even langs de winkel geweest en een collega die toevallig een stock toetsenbord heeft. Dat was de epomaker TH80 als het goed is (volgens mijn notities). Die vond ik zelf wel fijn typen, maar het geluid is me niet diep genoeg of juist glad genoeg, ik kan het verschil niet zo goed onder woorden brengen. In ieder geval, die was qua gevoel het prettigst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja sorry, maar daar kan ik dus echt helemaal niets mee. Ik heb namelijk nog steeds geen idee wat voor soort switch prettig is. Het enige wat je hebt genoemd is een th80, wat een toetsenbord behuizing is, welke met verschillende switches wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Misschien wil iemand hem een aantal switches opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Brieto schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:45:
Misschien wil iemand hem een aantal switches opsturen
Als je een nuphy koopt krijg je de andere 4 switches die ze hebben erbij in een doosje. Kun je die ook testen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
skai21 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 20:07:
[...]

Als je een nuphy koopt krijg je de andere 4 switches die ze hebben erbij in een doosje. Kun je die ook testen O-)
Ik zou het bijna doen maar een toetsenbord kopen voor 4~5 switches gaat zelfs mijn te ver :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
MatthijsBoog schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:06:
Ja sorry, maar daar kan ik dus echt helemaal niets mee. Ik heb namelijk nog steeds geen idee wat voor soort switch prettig is. Het enige wat je hebt genoemd is een th80, wat een toetsenbord behuizing is, welke met verschillende switches wordt verkocht.
Oh, sorry hoor, wist niet dat je boos zou worden :) . Ik heb gevraagd, hij heeft hem gekocht met de Gateron pro black switches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sunsinger15 Je spreekt jezelf wel behoorlijk tegen want je zegt eerst dat je lichte tactiles wilt en dan kom je vervolgens aan met relatief zware Linears :?

Ik zou als je linears wilt (dus een gladde druk, geen bump) zeker opzoek gaan naar leuke pre-lubed want daar is anno 2023 genoeg te krijgen.

Wil je heel diep en pre-lubed: Gateron North Pole V2 of Gateron Oil Kings. Prijzig maar wel goede switches, alleen niet super licht qua aanslag.
Heb je wel een budget Gateron Pro Silver, Red, Yellow, Black (in volgorde van licht naar zwaarder). Pak iig de V2 of liever de V3, pre lubed maar minder diep qua geluid.
Of als heel gemiddelde in elk opzicht de Pro Milky Yellow. Gemiddeld qua actuation, relatief diep geluid en pre lubed en smooth.

Tactiles ben ik niet genoeg in thuis.

Behalve de switch maakt het bord enorm veel uit qua geluid, je kan dure switches in een hol bord steken maar dan klinkt het nog nergens naar.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
De Split65 is als het goed is verzonden!
Inmiddels ook foto's van de carrying cases ontvangen, ziet er netjes uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR_vD7wkQbpn8Ve4P34KHKrH4WU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfpXtFjbQnzRvQLSQFueZ2tV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIoDjVOrZYxtPmTjka9Vff-lHjw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llDPIApvn8R77VYHy4Y9QIjy.jpg?f=fotoalbum_tile

Erg veel zin in om te bouwen. Tevens kreeg ik van de Glarses switches vanavond de verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
@sapphire bedankt, en je zou absoluut gelijk kunnen hebben hoor. Ik heb niet zo veel verstand van toetsenborden en zit zelf nu nog met basic, wat ik dacht een tactile board te zijn. Kon het nergens goed vinden dus ben zoals aangereden maar een stukje gaan rijden. Bedankt voor de suggesties, hier kan ik wat mee. Aangezien budget (nog) geen probleem vormt, heb je aanraders voor een bord dat een diep geluid realiseert? Als dat te veel moeite is, ook geen probleem, dan kijk ik eerst naar de switches die je noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sunsinger15 over het algemeen zullen plastic borden een dieper geluid geven ten opzichte van alu. Doe er nog wat foam in (vooral plate foam) en het geluid wordt nog dieper. Misschien heb ik het gemist, maar wat voor bord wil je? Welke eisen heb je? Full size, TKL, 40% of nog kleiner etc. Custom of prebuilt met hotswap etc? Zelf geen ervaring met de Bauer lite, maar wel op voorraad, plastic en een wat dieper geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

danoontjeh schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:56:
De Split65 is als het goed is verzonden!
Inmiddels ook foto's van de carrying cases ontvangen, ziet er netjes uit.
[Afbeelding][Afbeelding]

Erg veel zin in om te bouwen. Tevens kreeg ik van de Glarses switches vanavond de verzendbevestiging.
Ik ben even terug het topic ingegaan omdat ik geen idee meer had hoe en wat. Ik ben benieuwd hoe die wordt, vergeet niet om veel foto's te maken, anders is het niet gebeurd. 😂

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
@superbok Ik wil het liefst 75% met hot swap. Ik heb het momenteel te druk met werk om me te verdiepen in solderen jammer genoeg. Die tip van plastic is mooi, dan ga ik dus kijken naar een plastic case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Sunsinger15 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:56:
@superbok Ik wil het liefst 75% met hot swap. Ik heb het momenteel te druk met werk om me te verdiepen in solderen jammer genoeg. Die tip van plastic is mooi, dan ga ik dus kijken naar een plastic case!
Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel geduld je hebt. Wil je nu een keyboard dan moet het stock zijn en dan kom je al snel uit bij een Keychron ofzo. Als je wat meer geduld hebt wacht je tot ergens in q1 een groupbuy komt dan kan heb je betere prijs/kwaliteit verhouding en veel meer customization options.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 11-09 20:42
Het zijn inderdaad ISO-FR. Ik heb ook nog wat verder gelezen over red vs brown.

Het is Keychron v6 ISO-FR brown geworden. Nu mag het lang wachten beginnen denk ik :)
MatthijsBoog schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:47:
De meeste draadloze borden zijn oplaadbaar, je zult dan ook niet de batterijen hoeven te vervangen.

Qua eisen gaat het eigenlijk al "fout" bij ISO-BE, er zijn enkele ISO-FR versies te krijgen, maar ik heb geen idee of en hoe die verschillen van de Belgische variant. Echte ISO-BE is vrijwel niet te krijgen buiten de "standaard" merken. Ga je dan voor ISO-FR, dan is iets van Keychron naar mijn mening het leukst haalbare binnen budget. Die V-serie is echt helemaal niets mis mee. Het zijn best leuke borden voor niet al teveel geld. En ze ondersteunen qmk/via, dat vind ik altijd een hele dikke plus.

Als je membraan gewend bent is een Brown ook nog het overwegen waard. Dat lijkt er het meeste op qua gevoel.

Edit: Keychron heeft keychron.de als Europese shop, maar uiteindelijk komt het alsnog gewoon uit China. Alternatief zou je bij webshops kunnen gaan zoeken of ze iets op voorraad hebben. Ze hebben weleens wat op voorraad bij bijvoorbeeld Ergowerken en Alternate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sunsinger15 ik zou voor diep geluid de keychron v-serie bekijken. Dat is diep geluid, hotswap, qmk/via, prima ding dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MatthijsBoog schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:36:
@Sunsinger15 ik zou voor diep geluid de keychron v-serie bekijken. Dat is diep geluid, hotswap, qmk/via, prima ding dus.
Ik heb hier een V10, puik ding hoor. En voor het geld.. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Qua stock geluid kan ik niet zo heel veel zeggen alleen, de Gateron reds die er in zaten heb ik misschien 2 minuten getest voordat ik ze verving. (Dat was vanaf aankoop al de bedoeling)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
danoontjeh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:40:
[...]

Oeh, deze was te verleidelijk. Ook maar een impulsaankoop gedaan >:)
Had eerder deze week ook al Ali afgestruind naar een 40% staggered, maar had deze nog niet gezien.
Die van mij staat nu op verzonden, "toevallig" 1 uur nadat ik de vraag had gesteld wanneer deze verzonden ging worden. Is die van jou al onderweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:22:
[...]

Die van mij staat nu op verzonden, "toevallig" 1 uur nadat ik de vraag had gesteld wanneer deze verzonden ging worden. Is die van jou al onderweg?
Toevallig, de mijne ook sinds vanochtend. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, heb de keycaps die ik tegelijkertijd bestelde zojuist al wel ontvangen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Iemand die ideeën heeft wat het probleem kan zijn als de Matrix tester van VIA wel elke key-press detecteerd. Maar windows zelf helemaal niks? :P 't gaat om een vers in elkaar gezette Seigaiha.

Ik heb de device/driver al handmatig van windows gegooid en opnieuw geinstalleerd. En het ook op een 2e pc getest. De (web) versie van via ziet het allemaal perfect in de test matrix, maar ik krijg geen echte aanslagen door. Ook al een paar keys random naar andere letters toegewezen, maakt ook geen verschil.

Druk ik op een ander toetsenbord op bijv caps-lock, dan het het caps lampje op mijn "defecte" board keurig. Dus de communicatie lijkt er prima te zijn.

All hail @MatthijsBoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het eens met qmk firmware. Of zet er opnieuw via firmware op (vindbaar op caniusevia.com). Kijken of dat wat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MatthijsBoog schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:57:
Of zet er opnieuw via firmware op (vindbaar op caniusevia.com). Kijken of dat wat doet.
doh!

Ik had zowel de github, als de site van die knakker (Yiancar) al gecheckt op hex files, niks te vinden.
Blijkt inderdaad alleen op de site van VIA :F Thanks.

Opnieuw geflashed en nu werkt hij als een tierelier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Bestaan er eigenlijk top end full size keyboards die goed werken met shione through keycaps?
Stond op het punt een Keychron Q6 Pro te bestellen toen ik erachter kwam was dat de LEDs blijkbaar geinstalleerd zijn zodat shine through caps niet goed werken?

Ik werk (en game) regelmatig zonder goed licht en ben daarbij ook nog eens half blind. De oplichtende letters van mijn Ducky SShine yots zijn een serieuze hulp dus. Alleen.. deze heeft al een hele resend efecte LEDs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kortgezegd, nee.

Iets langer antwoord. Voor shinethrough wil je de leds bovenin de keycap hebben (northfacing). De populairste keycaps in de wat meer premium markt zijn Cherry profile. Deze zijn niet 100% compatibel (google northfacing interference). Mede daardoor zijn eigenlijk alle premium borden southfacing.

Edit: Ik zou eigenlijk willen adviseren om een goede bureaulamp te kopen, maar het is natuurlijk helemaal aan jou om die keuze te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door MatthijsBoog op 16-12-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
MatthijsBoog schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:16:
Kortgezegd, nee.

Iets langer antwoord. Voor shinethrough wil je de leds bovenin de keycap hebben (northfacing). De populairste keycaps in de wat meer premium markt zijn Cherry profile. Deze zijn niet 100% compatibel (google northfacing interference). Mede daardoor zijn eigenlijk alle premium borden southfacing.

Edit: Ik zou eigenlijk willen adviseren om een goede bureaulamp te kopen, maar het is natuurlijk helemaal aan jou om die keuze te maken.
Wat een confusing mess.
Blijkbaar is dit enkel een issue met north facing keys en cherry keycaps? Met andere keycaps zou north facting dus geen enkel probleem zijn.Ook switches met langere stems zou dit issue verhelpen.

Maar mijn issue is dus dat mensen verknocht zijn aan hun cherry keycaps op whatever switches, waardoor higher end fabrikanten dus helemaal naar south facing PCBs/switches zijn overgeschakeld?
En met deze south facing builds is shinethrough dus simpelweg niet meer mogelijk ongeacht keys of keycaps?

ARRGGHH.

En ja, ik kan mijn werkplek beter verlichten, maar gamen is gweoon leuker met enkel wat sfeerverlichting en lichten aan doen smorgens voor werk puur omdat ik me keys niet fatsoenlijk herken.. zucht..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

witchdoc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:12:
Bestaan er eigenlijk top end full size keyboards die goed werken met shione through keycaps?
Stond op het punt een Keychron Q6 Pro te bestellen toen ik erachter kwam was dat de LEDs blijkbaar geinstalleerd zijn zodat shine through caps niet goed werken?

Ik werk (en game) regelmatig zonder goed licht en ben daarbij ook nog eens half blind. De oplichtende letters van mijn Ducky SShine yots zijn een serieuze hulp dus. Alleen.. deze heeft al een hele resend efecte LEDs.
Hier een foto van mijn Monsgeek M1 met shinethroughs. (Ik heb wel andere switches en keycaps dan standaard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNdePTB3ANXOc4y8B2UjYkVdmRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7U0636LLnwGPIS1UkySKssZ.jpg?f=user_large

En zo is hij standaard: https://akkogear.eu/produ...psq=monsgeek&_ss=e&_v=1.0
Kost relatief weinig, wel heel fijn keyboardje :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witchdoc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:06:
[...]

Wat een confusing mess.
Blijkbaar is dit enkel een issue met north facing keys en cherry keycaps? Met andere keycaps zou north facting dus geen enkel probleem zijn.Ook switches met langere stems zou dit issue verhelpen.

Maar mijn issue is dus dat mensen verknocht zijn aan hun cherry keycaps op whatever switches, waardoor higher end fabrikanten dus helemaal naar south facing PCBs/switches zijn overgeschakeld?
En met deze south facing builds is shinethrough dus simpelweg niet meer mogelijk ongeacht keys of keycaps?

ARRGGHH.

En ja, ik kan mijn werkplek beter verlichten, maar gamen is gweoon leuker met enkel wat sfeerverlichting en lichten aan doen smorgens voor werk puur omdat ik me keys niet fatsoenlijk herken.. zucht..
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Ja, long pole lost het grotendeels op en ja een ander profile lost het ook op. Maar dat neemt niet weg dat binnen de custom mk hobby er vrijwel geen vraag is naar shinethrough, wel naar Cherry profile. Niet iedereen is verknocht aan Cherry profile, maar de groep Cherry profile gebruikers is velen malen groter dan de shinethrough gebruikers binnen deze hobby. Tel daarbij op dat niet iedereen de eigenschappen van een long pole switch fijn vindt en het is voor de merken een simpele afweging.
GMK, wat zo goed als allemaal keycap sets zijn die door de community ontworpen zijn, heeft geen enkele set met shinethrough legends. Ik heb ze ook niet kunnen vinden bij pbtfans, epbt, SP en Drop MT3. Er is gewoon niet echt vraag naar, dus dan wordt het ook niet geproduceerd.
Resultaat is dat het voor de custom toetsenbord merken eigenlijk zo goed als geen zin heeft om northfacing borden te maken, want er is geen vraag naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

CrashOverDrive schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:06:
[...]

doh!

Ik had zowel de github, als de site van die knakker (Yiancar) al gecheckt op hex files, niks te vinden.
Blijkt inderdaad alleen op de site van VIA :F Thanks.

Opnieuw geflashed en nu werkt hij als een tierelier :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lsrnWqoZz60NbrGmjpR_8ZeWoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE7cL52qXYJnQH6oimWm7fuP.jpg?f=fotoalbum_large

Druk druk.

Afijn, nieuwe (usb!) -soldeerbout + tin + tinverwijderdraad + flux + kleine kuttangetjes + doemaareenpaardoosjes + enzoverder

Ik word hier erg relaxed van. En wellicht high van de flux. Ook van mijn eigen dommigheid (ik heb goede hoop dat ie het straks doet) waar ik al veel om gelachen heb zoals de stabs (ik moet andere..).

Als dit klaar is, ga ik vermoedelijk snel op zoek naar een volgend setje, maar dan een rechte; omdat het kan. En langs de Ikea voor zo'n gaatjesophangsysteem. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:49:
[...]

Dat is wel een beetje kort door de bocht. Ja, long pole lost het grotendeels op en ja een ander profile lost het ook op. Maar dat neemt niet weg dat binnen de custom mk hobby er vrijwel geen vraag is naar shinethrough, wel naar Cherry profile. Niet iedereen is verknocht aan Cherry profile, maar de groep Cherry profile gebruikers is velen malen groter dan de shinethrough gebruikers binnen deze hobby. Tel daarbij op dat niet iedereen de eigenschappen van een long pole switch fijn vindt en het is voor de merken een simpele afweging.
GMK, wat zo goed als allemaal keycap sets zijn die door de community ontworpen zijn, heeft geen enkele set met shinethrough legends. Ik heb ze ook niet kunnen vinden bij pbtfans, epbt, SP en Drop MT3. Er is gewoon niet echt vraag naar, dus dan wordt het ook niet geproduceerd.
Resultaat is dat het voor de custom toetsenbord merken eigenlijk zo goed als geen zin heeft om northfacing borden te maken, want er is geen vraag naar.
@witchdoc En naast wat hierboven staat is er ook gewoon geen enorme vraag naar RGB bij custom borden.

Gabriël AM5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrashOverDrive
pjottum schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:26:
[...]

Ik word hier erg relaxed van. En wellicht high van de flux. Ook van mijn eigen dommigheid (ik heb goede hoop dat ie het straks doet) waar ik al veel om gelachen heb zoals de stabs (ik moet andere..).
Ah tof, nog een :P
't in elkaar zetten heeft idd wel iets van "zen". Al was ik de m2 moertjes na nummertje 50 ofzo wel een beetje zat. Die diodes vielen dan nog mee, dat was een stuk minder gepriel , bij het solderen van die usb-c connector met een 4mm beitelpunt vielen er de nodige vloekwoorden, maar het is gelukt :P

Net de laatste hand aan die van mij gedaan, de gekozen caps zien er geheel onverwacht ook best wel leuk uit op deze plank :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgc-D_1bbeqDR2aOdtQlnDEx07I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUpXLMOeZx8d4DwqS9iiq94J.jpg?f=fotoalbum_large
Seigaiha met Gazzew Boba LT's en Durock R1 stabs, Met DSS Hand Work .

Die stabs nog maar eens een keer vervangen, kwam uit zo'n suprise pakket van MK :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De kunst van een usb poort solderen is om gewoon eerst teveel tin te gebruiken en vervolgens met litze en flux het overtollige weg te halen, dan valt het best mee.

Die keycaps passen wel echt perfect bij de stijl van het bord trouwens, gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
sapphire schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:21:
[...]

@witchdoc En naast wat hierboven staat is er ook gewoon geen enorme vraag naar RGB bij custom borden.
Daty is net het bizarre voor mij.. al die keyboard hebben wel freaking RGB maar niks nuttigs eraan. Dat de karakters oplichten en zo extra contrast geven is handig.. dat het ganse keyboard een kleur heeft.. who cares.

Maar goed.. jammer voor mij. Bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ongeveer 10 toetsenborden, waarvan minder dan de helft rgb heeft. Met daarbij ook een trendlijn, hoe hoger de prijs, hoe lager de kans op rgb. Het valt bij de custom mk merken heel erg mee hoeveel rgb er in welk opzicht dan ook te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Voor mij is RGB iets waar ik 2 minuten mee speel op de eerste dag om de modes te zien zo van “oh kijk, leuk gedaan” en daarna nooit meer aanraak. Zelfs mijn zoon die veel gamed was er binnen een paar dagen wel klaar mee. Zeker in een donkere kamer wordt je er al snel gek van. Als het boord RGB heeft check ik ook altijd of het uit te zetten is, als ik dat niet zeker weet koop ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
R3m3d7 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:30:
Voor mij is RGB iets waar ik 2 minuten mee speel op de eerste dag om de modes te zien zo van “oh kijk, leuk gedaan” en daarna nooit meer aanraak. Zelfs mijn zoon die veel gamed was er binnen een paar dagen wel klaar mee. Zeker in een donkere kamer wordt je er al snel gek van. Als het boord RGB heeft check ik ook altijd of het uit te zetten is, als ik dat niet zeker weet koop ik hem niet.
uch, dont get me started, again.. check volgende foto voor hoe RGB er uit hoort te zien :P

Afbeeldingslocatie: https://mechanicalkeyboards.com/shop/images/products/large_492_YOTS_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:14:
[...] Met daarbij ook een trendlijn, hoe hoger de prijs, hoe lager de kans op rgb. [...]
Dit wilde ik nog toevoegen toen ik de rest had gelezen inderdaad. Hoe duurder het bord is, hoe kleiner de kans op RGB. Tenzij het een bord van Angry Miao is, of een bord wat in eerste instantie is gemaakt voor de Chinese markt. Daar is het nog wel iets normaler voor de high end borden om iets van RGB te hebben.

Ik heb zelfs nog een pcb of twee (waarvan 1 van een van de high end borden) waar je de leds door de switches moet solderen om backlight (in 1 kleur) toe te voegen. Dat zie tegenwoordig al helemaal niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Cebby schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:40:
[...]
Hoe duurder het bord is, hoe kleiner de kans op RGB.
Zelfs als je keus op bijna alle aspecten een minderheid vertegenwoordigt blijft er nog genoeg te kiezen over.
Zo heb ik een vrij specifiek eisenlijstje:
- wit, metalen behuizing*
- TKL ansi
- south-facing rgb
- bluetooth
- tactile switches of hotswap plate-mounted

Als ik dan filter op 'wit', heeft bijna alles wat overblijft wel rgb maar valt er nog genoeg te kiezen. De prijs vind ik minder een overweging omdat de grootste bedragen in de keycaps zitten, voor mij vrijwel het belangrijkste aan een toetsenbord. Ik had ooit een goedkoop Magicforce-bordje en de goede keycaps tilden het geheel naar een hogere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Canaria schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:08:
[...]

Zelfs als je keus op bijna alle aspecten een minderheid vertegenwoordigt blijft er nog genoeg te kiezen over.
- TKL ansi
- south-facing rgb
- bluetooth

Als ik dan filter op 'wit', heeft bijna alles wat overblijft wel rgb maar valt er nog genoeg te kiezen. De prijs vind ik minder een overweging omdat de grootste bedragen in de keycaps zitten, voor mij vrijwel het belangrijkste aan een toetsenbord. Ik had ooit een goedkoop Magicforce-bordje en de goede keycaps tilden het geheel naar een hogere kwaliteit.
Een Keebmonkey WKL870 misschien?

Link naar DROP

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Prima ding, zeker voor het geld (ik heb de originele paarse en een zwarte van km, geen idee wat drop vraagt).
Maar die heeft geen wireless, @Canaria had bluetooth in zijn de lijst staan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 17-12-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CrashOverDrive schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:51:
[...]

Prima ding, zeker voor het geld (ik heb de originele paarse en een zwarte).
Maar die heeft geen wireless, @Canaria had bluetooth in zijn lijstje staan ;)
In haar lijstje :P
Maar ik ben nu wel even tevreden met m'n Keychron K8 Pro alu. En anders heb ik nog drie andere mechanische toetsenbordjes in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Canaria schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:53:
[...]

In haar lijstje :P
Maar ik ben nu wel even tevreden met m'n Keychron K8 Pro alu. En anders heb ik nog drie andere mechanische toetsenbordjes in de kast.
Met of zonder frame? Ik wist niet dat die er ook in het wit zijn :) Hell ik wist niet dat je mechanische toetsenborden hebt :D

Mocht je denken: WTF!? Wij kennen elkaar ook IRL, al lang ook trouwens, hoewel we niet heel veel contact met elkaar hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 17-12-2023 23:21 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

CrashOverDrive schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:49:
[...]

Ah tof, nog een :P
't in elkaar zetten heeft idd wel iets van "zen". Al was ik de m2 moertjes na nummertje 50 ofzo wel een beetje zat. Die diodes vielen dan nog mee, dat was een stuk minder gepriel , bij het solderen van die usb-c connector met een 4mm beitelpunt vielen er de nodige vloekwoorden, maar het is gelukt :P

Die stabs nog maar eens een keer vervangen, kwam uit zo'n suprise pakket van MK :+
Mijn resultaat op een foto ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_a3JWbxd_-OjqbeiiFuDvr2BzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lJ3w3cErjpZURdOyXUfEoMH.jpg?f=fotoalbum_large

.. helaas heb ik de usbpoort niet goed geplaatst - of iets anders maar de middag was voorbij, iig ergens sluiting en het enige wat ik niet goed kan zien is de usbpoort dus daar moet ik nog een uurtje voor met de tinzuiger (ofzo) in de weer.

Oh, met z'n voorgebakken neef:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0X2u0oQf0nWhahWRWOpGq8Cs74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9VbtZbTfbKRdeAoA6GbzB7G.jpg?f=fotoalbum_large

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:08:
[...]

- TKL ansi
- south-facing rgb
- bluetooth

Om eerlijk te zijn vind ik het meeste wat je hier noemt geen minderheid. Wit en zeker metaal en south facing zijn in de borden waar ik op doelde totaal niet gek. Al is bluetooth bij de meeste QMK borden wel lastig te vinden, maar dat is gewoon omdat de software er officieel geen ondersteuning voor heeft.

En dan dacht ik vooral aan een Chapter 1, Leviatán, Derivative, Safa of Event Horizon :P

Maarja als je hier zit dan zit het grootste bedrag m ook niet meer in de keycaps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Floor-is schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:53:
[...]

Hier een foto van mijn Monsgeek M1 met shinethroughs. (Ik heb wel andere switches en keycaps dan standaard)

[Afbeelding]
Ik heb toevallig dezelfde keycaps op mijn Keychron V1 :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pDUN2KMNfz-2PSwBX__-SLyoWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49XUEO46ERwo0Y06kIsMl9nF.jpg?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ricjuh schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb toevallig dezelfde keycaps op mijn Keychron V1 :*)

[Afbeelding]
Denk dat dat toch een ander setje is. Ander font :) Ik heb deze van Clickeys, waar ik waarschijnlijk iets teveel voor heb betaald, maar ach.

Heb nog een set die hier op lijkt, maar dan in grijs, die zat standaard op de Monsgeek.

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In het kader van te mooi om waard te zijn: de kyūbi kit, een keyboard kit voor voor $239. Dan denk je, dat valt toch wel mee, die prijs is niet zo gek. Totdat je leest wat er allemaal in zit, namelijk een tentend alice, een 75%, een numpad en 5 x 100 switches. Dit alles is inclusief pcb's met QMK met VIA, alu cases, switches van bekende merken en wereldwijde vendors. Voor Europa zal dat Keygem zijn. De prijs in euro's zal wat hoger zijn, maar zelfs als het 300 euro wordt, is het enorm veel wat je krijgt voor je geld. Zeker interessant om in de gaten te houden. Binnenkort zouden er prototypes verzonden worden naar keyboard creators en begin volgend zou de GB moeten zijn. Even afwachten hoe dat gaat uitpakken, maar geluid/ gevoel moet wel erg slecht zijn, wil mijn interesse verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Laat het maar weten als die live gaat!

Even terugkomen op north/south facing. South facing was toch juist bedoeld zodat de nummers op de number row verlicht worden ipv de tekens die vaak boven de nummers staan? Mijn ducky Legend met northfacing through hole leds en ducky cherry profile keycaps typt wel normaal. Geen idee wat er anders is aan hun eigen keycaps dat andere cherry profile keycaps niet werken.
Maar dat boord zou ik anno nu niet meer high end willen noemen...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@superbok Wel betalen met je creditcard he ;)

Ik weet niet of ik daar m'n handen aan wil branden. Ik weet niet eens of Keygem hier hun handen aan wilt branden. Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:26:
@superbok Wel betalen met je creditcard he ;)

Ik weet niet of ik daar m'n handen aan wil branden. Ik weet niet eens of Keygem hier hun handen aan wilt branden. Maar goed, we zullen zien.
De reacties op GH zijn ook enorm skeptisch wat ik lees.

Edit: Zijn denk wel wat leuke ruil-combi's te maken met zo'n kit als je met meerdere mensen besteld. Kun je er voor kiezen om te spliten of kleuren en switches onderling uit te wisselen :+

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 18-12-2023 10:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Een no-brainer as het legit is inderdaad. We gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap dat mensen skeptisch zijn, het is ook een hele bizarre deal. Je zou denken dat ergens nog een addertje onder het gras zit of een scam ofzo is. Maar met het aansluiten van andere en meerder vendors (al kan ik niet zo snel iets vinden op de discord van keygem), zou je dat minder snel verwachten. Combineren kan natuurlijk, of wachten tot extra’s als die er zijn. Benieuwd naar de prototypes…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Ik ga dit zeker in de gaten houden, heb het totaal niet nodig maar als het legitiem (en goed) blijkt ga ik zeker een bestelling plaatsen. Voor dat geld kun je ze niet laten liggen toch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

* botoo fan van stevige en zware keyboards en de MonsGeek M1W die ik vandaag binnen kreeg stelt bepaald niet teleur. Maar liefst 1950 gram en dan komt daar de extra plate van een 90 gram 'binnenkort' nog bij.
* botoo extra heavy happy :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFQP3Inna8BbqTgHvDp5wn2VMYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgEXdPSYdFrosONbLyj2W5NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vervanging van de heerlijk kleine New Poker waarvan ik de Cherry Silent Reds onverwacht fijne switches vond. Helaas misde ik de F-toetsen voor sommige werkzaamheden teveel (dus ik ga de MonsGeek deklareren :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAEZ18JCEm2xLUf_xPuqRi2q9E8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RqXVNlaun0T0vDDdlQOaiP6Q.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MatthijsBoog schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:44:
Gebaseerd op de mx clear stem, maar dan paars
Blijkbaar is het niet alleen based on, maar letterlijk exact de mx clear stem inclusief de cap killer bobbel.

Op reddit gaat men al los, drama dinsdag :P De dude in deze video liet in die thread ook weten dat deze uit elkaar getrokken switch zelfs al door hem getrimt was (en nog 2 keer gebeurde op dat board).

Enfin, mijn stanley mesje ligt al klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:05:
[...]

Blijkbaar is het niet alleen based on, maar letterlijk exact de mx clear stem inclusief de cap killer bobbel.

Op reddit gaat men al los, drama dinsdag :P De dude in deze video liet in die thread ook weten dat deze uit elkaar getrokken switch zelfs al door hem getrimt was (en nog 2 keer gebeurde op dat board).

Enfin, mijn stanley mesje ligt al klaar :+
Ik had nog nooit van dit fenomeen gehoord, gaan er bij veel mensen hierdoor keycaps kapot? Weet nog niet of ik zin heb om al die switches te gaan modificeren hoor. *denkt terug aan de keer dat ik 100 tangerines van 5 pin naar 3 pin heb gemodificeerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb sinds gisteren opeens de Neo65 gespot. De discussie in het forum had ik gemist, maar wat een mooi bordje voor dat geld!
Met PVD weight kom je uit op €150 bij Keygem: https://keygem.com/products/neo65-pre-order.

Vrijdag maar eens kijken hoe vrijgevig de baas is dit jaar :+

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn neo65 ligt als het goed is al klaar bij candykeys om opgehaald te worden door dpd. Navy, brass weight met een tri-mode pcb voor ongeveer 135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn daily driver heeft een ENTER die echt hemels klinkt. De andere keys komen tot het einde van de switch waardoor ze wat harder klinken (minder thocky ;)). De ENTER stopt op het einde van de stabs waardoor die veel mooier klinkt. Weten jullie een aanpassing waardoor ik kan zorgen de de swtiches niet tot het einde komen? Zullen die o-rings werken hiervoor?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

MatthijsBoog schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:29:
Mijn neo65 ligt als het goed is al klaar bij candykeys om opgehaald te worden door dpd. Navy, brass weight met een tri-mode pcb voor ongeveer 135.
Nice! Welke plate heb je gekozen?

Ik twijfel wel hoor. Silver, Mirror Gold, tri-mode PCB met PC-plate en dan samen met mijn GMK Redline...

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Wel een goed teken dat we steeds goedkopere kwaliteits bordjes zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tylen schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:31:
Mijn daily driver heeft een ENTER die echt hemels klinkt. De andere keys komen tot het einde van de switch waardoor ze wat harder klinken (minder thocky ;)). De ENTER stopt op het einde van de stabs waardoor die veel mooier klinkt. Weten jullie een aanpassing waardoor ik kan zorgen de de swtiches niet tot het einde komen? Zullen die o-rings werken hiervoor?
O-rings zouden dat moeten doen inderdaad. Aangezien Zeehollywood te ver uit mijn buurt is, kan ik je niet een zakje geven - maar ome Ali stuurt ze graag op, als je de tijd hebt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

pjottum schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:12:
[...]

O-rings zouden dat moeten doen inderdaad. Aangezien Zeehollywood te ver uit mijn buurt is, kan ik je niet een zakje geven - maar ome Ali stuurt ze graag op, als je de tijd hebt.
Dan zat ik goed met mijn gedachte. Ik ga even een zakje bestellen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pjottum Als we het over dezelfde plaatsen hebben is het te fietsen hoor ;)

Maar iemand een idee wat voor soort o-rings je nodig hebt om van een traymount bord te isoleren?
Wil dat toch eens met de Tes68 proberen om die op 4 punten te mount, of een gummie O-ring mount :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The GUI schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:37:
[...]

Nice! Welke plate heb je gekozen?

Ik twijfel wel hoor. Silver, Mirror Gold, tri-mode PCB met PC-plate en dan samen met mijn GMK Redline...
Ik wist dat ik iets was vergeten te vermelden. Het wordt een fr4 plate met akko lavender purples en pbtfans basin. Twijfel alleen nog of ik de normale of Adriatic variant van de keycaps ga gebruiken.

@Brieto alu borden worden zeker goedkoper, maar van wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord is dit echt wel mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld een qk65. Ik moet alleen nog gaan ervaren in hoeverre ik dat zelf merk. Qua looks in ieder geval wel, want ik ben niet echt voorstander van de ongelijke bezels, de zijkanten zijn dunner dan boven/onder. Maar voor dit geld kon ik daar prima mee leven.

@sapphire voor orings kun je het beste een niet al te hoge hardheid hebben, maximaal 70a. Qua ID (inner diameter) ongeveer de diameter van je schroefjes, tenzij het gat wezenlijk groter is, dan wat meer. En voor OD lekker wat verschillende halen om te proberen, 1, anderhalf en 2mm meer dan ID. Kost op aliexpress toch allemaal niks. Ik heb trouwens ook nog wel wat liggen van onbekende hardheid, die kunnen evt wel in een envelopje ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sapphire schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:32:
@pjottum Als we het over dezelfde plaatsen hebben is het te fietsen hoor ;)
hm. kan eigenlijk ook wel. Ik dm @Tylen wel ff..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

pjottum schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:51:
[...]

hm. kan eigenlijk ook wel. Ik dm @Tylen wel ff..
Hahaha nee joh hoeft niet. Ik heb al zakje bij bol.com besteld kost 6 euro. Morgen binnen. Wel leifffff

Pagina: 1 ... 139 ... 158 Laatste