Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Valt wel mee hoe groot hij was. 3 kitjes (spacebars, accent en novelties), 2 deskmats, 2 muizen (van die 75% off gaten dingen, soort order vulling) en een UD40 keyboard.

Nou had ik vorige week al een ticket ingeschoten dat het wel heel lang duurde (want ik heb wel al sinds dag 2 een dhl code die op niet ontvangen staat). Toen kwamen ze met het verhaal dat ze die muizen niet hadden en hebben ze die omgezet in een store-credit voucher (en melden ze daarna dat die niet in combinatie met kortingen te gebruiken is...). Maar dat is intussen ook alweer bijna een week geleden 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Gisteren kwam de Akko 5075S binnen. Gelijk maar even in elkaar gezet voor een korte test.

Eerste linear bord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2avvHsodeV6aVaV8iIlEe9nyOlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmIGWMSNMONWORKqZhexCkYk.jpg?f=fotoalbum_large

GMK Wavez clones van ome Ali erop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJvvTD1gmB-izyzBu73ynu74t5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5MHFPpMfe4eKw029TxgxnmB.jpg?f=fotoalbum_large

Bord voelt redelijk solide, maar is wel wat hol. Het lukte me ook niet om hem uit elkaar te krijgen. Akko maakt bij dit bord gebruik van een kliksysteem en ik had niet de juiste tools voorhanden. De stabs zijn om te janken. Vooral de upstroke op de spatie rammelt aan alle kanten. De alphas klinken prima en de functietoetsen zijn een beetje ‘mwah’ qua geluid. Het geluid gaat wat meer richting clacky, maar is veel minder storend dan ik zou denken.
De eerste keer lineairs: 80wpm t.o.v. 100wpm op tactile. Valt me alleszins mee. En eerlijk gezegd typen die Gaterons Milky Yellow Pro’s best lekker :X
En dat voor zo’n €70. Nog een paar mods en lube erop en dan is het voor €80 een prima budget bordje.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op donderdag 30 november 2023 @ 22:54:
Valt wel mee hoe groot hij was. 3 kitjes (spacebars, accent en novelties), 2 deskmats, 2 muizen (van die 75% off gaten dingen, soort order vulling) en een UD40 keyboard.

Nou had ik vorige week al een ticket ingeschoten dat het wel heel lang duurde (want ik heb wel al sinds dag 2 een dhl code die op niet ontvangen staat). Toen kwamen ze met het verhaal dat ze die muizen niet hadden en hebben ze die omgezet in een store-credit voucher (en melden ze daarna dat die niet in combinatie met kortingen te gebruiken is...). Maar dat is intussen ook alweer bijna een week geleden 8)7
Vind dat toch wel een grote bestelling ;)

Volgens mij is de combinatie met deksmats wat lastiger. Vorige sale hadden ze die los verzonden van de rest, door de gekke maat in vergelijking met de rest van de spullen. Hopelijk regelen ze het snel voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat waren de keebtown posters, waarvan ik er nu eentje prachtig boven mijn bureau heb hangen. Deskmats worden gewoon met de rest geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
danoontjeh schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:13:
Keyclicks komt nu met een hele gave wireless split kb, met QMK/VIA ondersteuning en een prachtige walnoothouten behuizing. Toch wel heel erg geneigd een pre-order te doen..
https://keyclicks.ca/pages/Split65-Walnut-Alice
€156 (excl verzending, en zal nog wel invoer overheen komen ook). Ze verwachten over 60 dagen te verzenden

[Afbeelding]
Update betreft dit bord:
kreeg net een berichtje in de Discord van Keyclicks dat ze nog aan het wachten zijn op de carrying case. Alle spullen liggen klaar voor verzending, maar de fabrikant van de cases verzend pas 4 december. Verwachting is dat Keyclicks 3 of 4 dagen daarna alle orders kan versturen, dus ben erg benieuwd. Kan ik mooi rond de kerstdagen een nieuw bordje bouwen :)

Overigens is de prijs van het bord inmiddels verhoogt naar 208 ipv 165, dus wel blij dat ik hem in de pre-order gekocht heb, scheelt flink. Tevens krijgen alleen de pre-orders zo'n carrying case en een extra plate geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door danoontjeh op 01-12-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

The GUI schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:25:
Gisteren kwam de Akko 5075S binnen.
Wanneer had je die besteld? (jaja, BF slachtoffer :+ ) Ik heb een week geleden de MonsGeek M1W SP besteld maar buiten de 'We are currently preparing your order for shipping.' bevestiging heb ik nog niets gehoord en had stiekum gehoopt op een rappe levering want ik ben nieuwsgierig hoe die V3 Piano Pro gaan bevallen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer_Life
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-09 20:42
MatthijsBoog schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:33:
Echt kwaliteit sets zul je niet kunnen vinden, want de k68 heeft een raar formaat spatie. Die zijn haast alleen op Aliexpress te vinden. De switches vervangen zou in principe kunnen met het juiste gereedschap, maar ik zou aanraden om dan gewoon een ander toetsenbord kopen wat beter is. Er zijn genoeg sets voor full size boards en anders zijn er eigenlijk altijd wel numpad kits te koop, maar je zult met de spatie blijven zitten. Met backlit keys zit je sowieso grotendeels vast aan de net wat minder goede sets, want de A-merken maken dat vrijwel niet.

Je hebt trouwens wel een € op je toetsenbord, kunt hem alleen niet zien. Het is ctrl+alt+5, ofwel alt gr + 5, zou allebei moeten werken.
Enig idee waar ik goede reviews vind (meedere keyboards review in 1) van mechanical keyboards full size wired? Sowieso las ik dat double shot ptb keycaps de beste zijn dus denk dat ik dan pudding double shot keycaps wil halen bij dat nieuwe toetsenbord(wel op de lange termijn want zit met een budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien je specifiek op zoek bent naar shine-through legends zit je vast aan north-facing opties. Daarmee valt eigenlijk alles waar ik persoonlijk goede ervaring mee heb al af. Binnen de custom toetsenborden hobby is shine-through niet populair. Cherry profile keycaps zijn dat dan weer wel, deze hebben in bepaalde situaties specifiek south-facing nodig (positie van de ledjes tov het midden). Vrijwel alles is daarom ook south-facing gemaakt. Gaat dan ook al meer richting de mainstream merken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik heb geen idee waar goede reviews te vinden zijn, want ik volg alleen de custom wereld.

"De beste" is heel subjectief, maar als het goed is uitgevoerd is doubleshot pbt zeker geen verkeerde optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

botoo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:13:
[...]
Wanneer had je die besteld? (jaja, BF slachtoffer :+ ) Ik heb een week geleden de MonsGeek M1W SP besteld maar buiten de 'We are currently preparing your order for shipping.' bevestiging heb ik nog niets gehoord en had stiekum gehoopt op een rappe levering want ik ben nieuwsgierig hoe die V3 Piano Pro gaan bevallen.
Order geplaatst op 11-11, had hem met de singles day korting ;)
Had in eerste instantie de witte, maar kreeg na 3 dagen bericht dat ze geen witte meer hadden en of het zwart mocht zijn. Dus hij had er eerder kunnen zijn denk ik. Met BF heb ik niks gehaald, maar reken wel op minstens 2-3 weken levertijd. Het zal erg druk zijn gok ik zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De komende twee weken is er een leuke GMK groupbuy bij Eloquentclicks met Geonworks als organisator; GMK Black Snail. Een bijna WoB set (niet helemaal want dat is van Drop) met standaard GMK kleuren waardoor een levering in Q2 2024 zeker zou moeten lukken. Ook nog eens aantrekkelijk geprijsd voor €89 door de hoge MOQ. Persoonlijk niet zo interessant, maar zie ook ondersteuning voor internationale kits o.a. Frankrijk. Te interessant om niet hier te delen. Geen hoge verzend- en import kosten bij WoB van Drop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Om even aan te duiden qua kleur wbt GMK Black Snail.

Perfect wit is RGB 255-255-255 en zwart 0-0-0.
Deze set gebruikt de kleuren GMK CR wat RGB 5-5-5 is en GMK LR wat 254-253-248.
Heel close dus maar écht WoB mag dus niet ivm Drop.
Met deze set wil Eloquentclicks (Vendor EU) een brede EU WoB set neerzetten met ES-ISO, FR en NORDEUK support. En ik hoorde als het kan zelfs een in-stock set maar dat zal een financieel plaatje zijn.
Persoonlijk heb ik genoeg keycap sets maar ga ze puur uit principe steunen…. En WoB is natuurlijk altijd fijn om te hebben :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Vandaag een UD_40 plankje met ortho layout in elkaar gesoldeerd en voorzien van mil-max sockets. (en zijn blauwe broertje met staggered layout is na 3 weken vandaag ook binnen gekomen, dat is het zondag project :P ).

Na het mil-maxen alle sockets getest met een pincet en alles was pico bello in orde. Toen alles voorzien van switches en in de plate gedrukt en opnieuw getest... en de backspace was morsdood ;(

Een half uur debuggen later en ik kwam tot de conclusie dat de diode die er bij hoorde, besloten had om met pensioen te gaan. Dus een van de ongebruikte diodes van een vrij plekje onder de spatie opgeofferd en omgeswapt met de backspace. En alles werkte als de brandweer. Behalve dan mijn typeskills met ortho, dat is nog een work in progress }:O Nu nog een beetje spelen met indeling, layers ed. Misschien nog colemak proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GalK_UuEtDoTdoJodJqEycg052g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PI80MsawOUt6X9KGv4f6UkfE.jpg?f=fotoalbum_large
De rotzak :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnRMoVObmDwD6rjgkl9LOb5L3FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fESNWfz3KvJsmEkyvhTdU9NL.jpg?f=fotoalbum_large
Het eindresultaat. Gemilmaxte UD_40 in ortho, MW Commute switches en MW Alpenglow caps :)

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-12-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Gmk Modern Materials gaat morgen in de GB/pre-order bij Oblo las ik. Ziet er niet verkeerd uit, ben benieuwd naar de pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik krijg helemaal zin om iets te bouwen - zoals velen hier doen.
BIj mk.eu heb ik die Seigaiha kit op het oog, (https://mykeyboard.eu/catalogue/seigaiha-kit_4821/), maar dan weet ik daarna niet of ik het kan solderen en welke switches erin zouden moeten en welke keycapset zou passen. hm. Misschien completeren met een ali-setje om zo eens mee te prutsen.
Dit zou geen bordje voor alledag worden (...) want dat is mijn Keychron al, maar ja.

Iemand die zo uit de mouw kan schudden wat hierbij zou passen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Qua switches is het heel simpel, als het maar 5-pin MX style is. Qua keycaps moet je goed letten op extra shift keys/korte spaties en een 2e b. Verder is het niet zo spannend. Het is een volledig through-hole bord, dus het solderen is niet heel moeilijk, als je maar een beetje geduld hebt en het met beleid doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Vergeet ook de 2e B niet :P Al is dat meestal al het geval als er ook een 2,25 + 2,75 spacebar in een set zitten.
Was dat een ninja edit of ben ik gewoon blind? :P

Op Ali zijn zulke setjes er niet gek veel, maar zoeken op alice helpt meestal wel. Op MK zie ik zo snel nog 2 compatible setjes als je het in 1 order wilt gooien. De MW Commute TKL base en DSS Carpinteria Base.

En vergeet ook de stabs niet :P (MK heeft nog goedkope surprise stab setjes, maar die hebben een 2u stab tekort dus dan zou je er 2 nodig hebben en heb je een mismatch) :P

[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-12-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had de B al vermeld ;)
Ik zou die surprise stabs niet halen, heb daar WS stabs vandaan, bijna alle wires waren scheef. Zit dan niet een hele grote kans op goede stabs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

botoo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:13:
[...]
10 dagen duurde het hier in totaal, maarja.. Voor BF al gekocht :P

Ik ben inmiddels groot fan van de Akko Fairy Silent switches, want mijn God wat stil. Wel wat zwaarder, maar een beetje training voor de vingers kan geen kwaad denk ik maar ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MatthijsBoog schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:00:
Qua switches is het heel simpel, als het maar 5-pin MX style is. Qua keycaps moet je goed letten op extra shift keys/korte spaties en een 2e b. Verder is het niet zo spannend. Het is een volledig through-hole bord, dus het solderen is niet heel moeilijk, als je maar een beetje geduld hebt en het met beleid doet.
Tja, mocht ik er helemaal niet uitkomen, zoek ik tzt een tweaker in Amersfoort die mijn trillende handjes vast wil houden. :P
CrashOverDrive schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:08:
Vergeet ook de 2e B niet :P Al is dat meestal al het geval als er ook een 2,25 + 2,75 spacebar in een set zitten.
Was dat een ninja edit of ben ik gewoon blind? :P

Op Ali zijn zulke setjes er niet gek veel, maar zoeken op alice helpt meestal wel. Op MK zie ik zo snel nog 2 compatible setjes als je het in 1 order wilt gooien. De MW Commute TKL base en DSS Carpinteria Base.

En vergeet ook de stabs niet :P (MK heeft nog goedkope surprise stab setjes, maar die hebben een 2u stab tekort dus dan zou je er 2 nodig hebben en heb je een mismatch) :P
De Ali setjes zijn erg .. beperkt. Ik heb de DSS nu genomen, toch verzending betalen, misschien is die set wel zo fijn dat die op de Keychron v10 gaan belanden. :)

*spannning*

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even een update met betrekking tot mijn silents. Dag 1 was zwaar vervelend, maar sindsdien eigenlijk zo goed als nergens meer last van. Echt 100% stil zijn ze niet, maar ze zijn ruim stil genoeg om totaal niet op te vallen. 1 keer meegenomen naar het werk en het geluid viel ze totaal niet op, dus missie geslaagd.

Nu alleen nog wachten op de silent linears voor de stab keys en misschien toch nog eens andere stabs erin, want vooral de backspace maakt toch echt nog wel redelijk wat geluid. Maar voorlopig gaat dit prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:29:
Nog even een update met betrekking tot mijn silents. Dag 1 was zwaar vervelend, maar sindsdien eigenlijk zo goed als nergens meer last van. Echt 100% stil zijn ze niet, maar ze zijn ruim stil genoeg om totaal niet op te vallen. 1 keer meegenomen naar het werk en het geluid viel ze totaal niet op, dus missie geslaagd.

Nu alleen nog wachten op de silent linears voor de stab keys en misschien toch nog eens andere stabs erin, want vooral de backspace maakt toch echt nog wel redelijk wat geluid. Maar voorlopig gaat dit prima zo.
Neem gelijk de rest van je bord mee met Linears joh :+

Hier ook grappig, zo heb je geen deskmats zo heb je er 5.
Had 4 leuke gezien in de sale bij MK.eu maar was vergeten dat ik op mijn Sint lootje een deskmat van de Action gezet had….. en dan heb je er 5 :X

En waar anderen *kuch* @MatthijsBoog *kuch* een silent build maken voor werk heb ik ook nog een soundbar gekregen voor werk.
Met muziek hoor je een luid bord ook niet :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:24:
@superbok Ik zag het ja. Vond €214 voor een kaal bord nog best een bak geld.

En de Gamakay LK67 is net binnen. Prima bordje. Moet nog wel even wennen aan de XDA keycaps, maar dat komt wel.
Verder klinkt die stock met de Kailh box brown helemaal prima, typt ook fijn. Wat zwaarder dan de Gateron browns van de Keychron. Tevreden :)

En dan ja, de vraag of ik nog €214 ga uitgeven aan een Zoom65. Ik weet het niet. Ik denk dat ik het even bij dit boardje moet laten. En mocht die niet bevallen, kan ik altijd nog verder kijken en is er misschien weer een Zoom65 oid beschikbaar

Heb wel per ongeluk twee maal de keycaps besteld. Dus als iemand een PBT XDA keycapsset wil.
[Afbeelding]
Uiteindelijk is dit het geworden. Best tevreden voor mijn eerste build voor dus $135.
Ik kon toch niet wennen aan het missen van dedicated Home en End knop. Dus hij gaat weer in de verkoop. Voor de geïnteresseerden.

v&a aangeboden: Gamakay LK67 toetsenbord met switches

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:22:
[...]

Hier ook grappig, zo heb je geen deskmats zo heb je er 5.
Had 4 leuke gezien in de sale bij MK.eu maar was vergeten dat ik op mijn Sint lootje een deskmat van de Action gezet had….. en dan heb je er 5 :X
Je kan nooit teveel deskmats hebben :P

Vandaag het staggered broertje van de UD_40 in elkaar gezet. Geen dode hardware en alles werkte zowaar in 1 keer. Alleen kwam muprhy dit keer om de hoek bij het plaatsen van de keycaps. Door de nogal ongebruikelijke indeling, kwam ik zelfs met een spacebar èn een 40s kit, nog steeds tekort. Ik vrees dat ik voor een andere set moet gaan koekeloeren voor deze plank, want de gradient van de caps is weinig vergevingsgezind voor dit soort aparte indelingen ;( Of misschien wissel ik de boel nog om met de rode versie van gisteren. Dat ik deze staggered pcb in de rode case stop en dan deze caps in ortho vorm, dat komt wel uit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70T-vS9ABhPJB88uesINBNSYFlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ksEt5KreFGCxEciVRBrzait.jpg?f=fotoalbum_large
Voorlopig resultaat. Gemilmaxte UD_40 in staggered, WS Morandi switches en GMK Yeeti caps :)

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-12-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksHxBFyLpuwwJYArrgeb2tKjLlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ4z9QIpqZsS1V5LJNYvJdYz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1NjvHwZQ6eLCa8KCRyogfFDByQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgvwzNNJLDPwHMGLRtSSIg5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Laat ik positief beginnen. Heb via Amazon succesvol een spatiebalk besteld. Helemaal uit China. Heb ook voor het eerst een toets van mijn mechanisch toetsenbord vervangen.

Helaas kan ik niet positief eindigen, ben geen duurzaamheids freak maar 18 euro inclusief betalen voor een stuk plastic uit China waar je 1,5 maand op moet wachten. Nee dat voelt niet heel goed.

Ben benieuwd hoe lang deze spatieknop goed blijft. Bij de vorige was ik blijkbaar paar keer met een nagel tijdens een intensieve Overwatch 2 sessie over de spatieknop gegaan. Heeft een gaatje gemaakt en die was groter geworden.

Tips zijn uiteraard welkom, als iemand zegt van "nou bij deze shop in Europa heb je ook toetsen voor je Logitech toetsenbord dan hoor ik het graag" :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksom of rechtsom komt het toch uit China. Naar mijn mening kun je dan beter wat dingen van aliexpress opsparen en dan ervoor zorgen dat je alleen maar 12-daagse levering artikelen koopt. Het wordt dan zo goed als altijd in China naar een consolidatiemagazijn verzonden, waarna je het als 1 pakket krijgt. Ik had een keer iets van 19 artikelen van verschillende verkopers in 1 pakket. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook een stuk minder kwijt zijn voor exact dezelfde spatie als je nu op amazon hebt gehaald, want de markup is een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tylen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:08:
[...]

Vergeet niet de force break mod, tape mod en die zijkantjes (van goud/koud look) vast te zetten. Dan klink hij heeeeeel erg goed.
Even hierop terugkomend.. Ik heb die zijkantjes gedaan en de tapemod, maar de force-break niet.

De switches die ik had bedoeld voor de M1 zitten nu in de Keychon V10 die ik heb en die is nu echt zo'n beetje fluisterstil. Hoewel ik best de behoefte voel om andere switches te testen, kan ik me bijna niet voorstellen dat ik nog stillere tegenkom.

Als iemand tips heeft voor een ultiem stille switch, dan hoor ik het graag, ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
MatthijsBoog schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:24:
Linksom of rechtsom komt het toch uit China. Naar mijn mening kun je dan beter wat dingen van aliexpress opsparen en dan ervoor zorgen dat je alleen maar 12-daagse levering artikelen koopt. Het wordt dan zo goed als altijd in China naar een consolidatiemagazijn verzonden, waarna je het als 1 pakket krijgt. Ik had een keer iets van 19 artikelen van verschillende verkopers in 1 pakket. Daarnaast zul je waarschijnlijk ook een stuk minder kwijt zijn voor exact dezelfde spatie als je nu op amazon hebt gehaald, want de markup is een stuk lager.
Bedankt voor het meedenken. Ik zal de volgende keer eens Aliexpres overwegen. En inderdaad bij meerdere items via één levering bespaar je.

Bijzonder dat je niet van die keycaps uit bijvoorbeeld Duitsland of België kan bestellen. Maar het is wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:21:
[...]

De Ali setjes zijn erg .. beperkt. Ik heb de DSS nu genomen, toch verzending betalen, misschien is die set wel zo fijn dat die op de Keychron v10 gaan belanden. :)

*spannning*
Zowaar heeft Mykeyboard het bestelde gevonden en klaargelegd voor DHL!

Ben benieuwd!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
pjottum schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:58:
[...]

Zowaar heeft Mykeyboard het bestelde gevonden en klaargelegd voor DHL!
Als je die tracking code krijgt betekend dat alleen maar dat Tom de printer heeft gebruikt en de pakbon op de stapel ligt.

Het kan daarna alles van 3 uur tot 3 weken zijn voordat hij is ingepakt en als pakket bij DHL in de vrachtwagen zit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Vandaag ook van MK de bevestiging gehad dat de bon geprint is ;)
Had last minute nog 2 sets surprise stabs besteld waarvoor 1 voor de Akko 5075S. Tevens de Redline deskmat besteld. Weet niet waarom, want heb al 2 deskmats 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door The GUI op 05-12-2023 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2? Dat is ook niet veel. Ik zit inmiddels op 6 en denk niet dat het daarbij zal blijven :+

Ik kreeg wonder boven wonder zowaar gewoon een mailtje dat mijn qk75 encoder is verzonden. Heeft maar ongeveer 5 maanden geduurd. Nu nog hopen dat dpd het feestje niet verpest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@The GUI Iknheb recent van @CrashOverDrive geleerd dat je nooit teveel deskmats kan hebben!

@MatthijsBoog Eerst zien dan geloven ;)
Gezien jouw recente relatie met David zou het me niks verbazen als het een enveloppe vol punaises is! :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nou goed nieuws dan @sapphire, @MatthijsBoog. Ik ga maar eens een roulatie schema maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een paar maanden geleden heb ik een Royal Kludge RK87 (wit, TKL, RGB, Cherry MX Brown, wireless) gekocht. Direct een setje SA Ice Cap van Signature Plastics Keyboards erop gezet en het typt prima.

De software is onbruikbaar dus daar doe ik niets mee.

Een groter nadeel van die RK87 vind ik de smart power saving die niet uit kan. Na drie minuten gaat het licht uit en in wireless mode gaan de toetsen ook slapen. Dat betekent dat de eerste toetsaanslag als wake up-signaal wordt gezien en daardoor mist hij vaak de eerste letter van mijn tekst.

Om die reden gebruik ik het toetsenbord bedraad. Dan gaan nog steeds na die drie minuten de leds uit, beetje jammer maar daar kan ik wel mee leven.

Nu heb ik een witte Keychron K8 Pro met K Pro Brown besteld, ook vanwege VIA. Ik lees nergens iets over power saving, kan iemand dat bevestigen?

En hoe zijn die K Pro Brown switches in vergelijking met Cherry MX Brown?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Canaria schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:56:
Een paar maanden geleden heb ik een Royal Kludge RK87 (wit, TKL, RGB, Cherry MX Brown, wireless) gekocht. Direct een setje SA Ice Cap van Signature Plastics Keyboards erop gezet en het typt prima.

De software is onbruikbaar dus daar doe ik niets mee.

Een groter nadeel van die RK87 vind ik de smart power saving die niet uit kan. Na drie minuten gaat het licht uit en in wireless mode gaan de toetsen ook slapen. Dat betekent dat de eerste toetsaanslag als wake up-signaal wordt gezien en daardoor mist hij vaak de eerste letter van mijn tekst.

Om die reden gebruik ik het toetsenbord bedraad. Dan gaan nog steeds na die drie minuten de leds uit, beetje jammer maar daar kan ik wel mee leven.

Nu heb ik een witte Keychron K8 Pro met K Pro Brown besteld, ook vanwege VIA. Ik lees nergens iets over power saving, kan iemand dat bevestigen?

En hoe zijn die K Pro Brown switches in vergelijking met Cherry MX Brown?
Ik heb geen Keychron wireless maar gezien het geringe (lees: geen) klachten over iets van een sleep mode hier in het topic denkwijs at het bord gewoon aan blijft :P

K Pro Brown zijn gewoon Gateron Pro’s. Imho beter dan MX Brown :)

Nog even over deskmats; over sound modifiers gesproken :|
Ik heb dus een Lab31 als Action mat op werk nu en dat scheelt een bak qua isolatie van het geluid.
Heb op de Ikki68 WS Kraken gezet met Alpaca’s en die combi is blijkbaar erg lekker :9 maar ligt ook deels aan de deskmat. Geluidsisolatie toch minder vlak daardoor. Nouja ik ben iig blij en de Navy top kleurt ook mooier mee, nu nog kijken of ik de bottom case nog eens ga spuiten en welke kleur.

Pic of it didn’t happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8U2iEid05AfVanrJld-8ww8fGGE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hr56siFHAJWAc206edE0JAvq.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 05-12-2023 14:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
CrashOverDrive schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:56:
[...]

Vandaag het staggered broertje van de UD_40 in elkaar gezet.
Shit, ik dacht dat ik voorlopig even klaar was met keyboards maar nu wil ik ook een 40%. -O-

Ik denk wel dat ik voor zo'n plankje echt iets als VIA support moet hebben omdat je zonder de layers te customizen eigenlijk niet zoveel aan die plankjes hebt.

Weet iemand een leuke instap in de 40% wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

De olkb planck is een van de eerste ortho 40% borden. (Drop.com)
Vervolgens kwam er een 'lets split'
En keeb.io heeft de levinson als split ortho 40%

In de staggered row varianten heb ik niet veel kennis.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Ik ga toch wel even in de gaten houden of hier nog een leuke betaalbare staggered 40% voorbij komt, want zo'n klein ding is toch wel leuk voor de collectie :) Zo'n UD40 gaat echter wel weer erg hard qua prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door danoontjeh op 06-12-2023 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
danoontjeh schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:58:
Zo'n UD40 gaat echter wel weer erg hard qua prijs.
Tijdens de sale waren ze bij MK 126 euro :P Vond dat nog wel te doen voor een board met VIAL support. En de rode was B stock door wat ano streaks op de bodem (ik zie het amper) dus die was zelfs 112,50 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MK heeft zijn BF sale omgezet in "Als het maar weg is" - dus wellicht hebben ze nog wat.
CrashOverDrive schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:36:
[...]

Als je die tracking code krijgt betekend dat alleen maar dat Tom de printer heeft gebruikt en de pakbon op de stapel ligt.

Het kan daarna alles van 3 uur tot 3 weken zijn voordat hij is ingepakt en als pakket bij DHL in de vrachtwagen zit :P
Nou, dit pakje ligt klaar bij de buren. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
pjottum schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
MK heeft zijn BF sale omgezet in "Als het maar weg is" - dus wellicht hebben ze nog wat.
De 40's zijn daar afaik allemaal weg.
Wel de DIY Alice (Seigaiha Kit) voor een belachelijke 23 euro nu, incl carry case.
En Angel (65%) nog lager dan BF, voor 105 euro nu 8)7
Gateron blue's voor 79 cent per 10 stuks ..

Iemand die nu een budget plankje wilt maken kan in ieder geval zijn slag slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

CrashOverDrive schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:52:
[...]

De 40's zijn daar afaik allemaal weg.
Wel de DIY Alice (Seigaiha Kit) voor een belachelijke 23 euro nu, incl carry case.
En Angel (65%) nog lager dan BF, voor 105 euro nu 8)7
Gateron blue's voor 79 cent per 10 stuks ..

Iemand die nu een budget plankje wilt maken kan in ieder geval zijn slag slaan :P
79 cent - ik denk dat MK de handdoek in de ring gooit. * pjottum moet nog maar even een rondje klikken ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:36
Ik lurk hier af en toe en gezien de perikelen rond MK.eu wilde ik laten weten dat ze mijn eerste, en meteen laatste, GB ooit hebben geleverd. In Januari 2021 besteld en vandaag, bijna 3 jaar later, op de deurmat, KAM Superuser en de bijpassende NK65 EE:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOqTX45UmCwucJBiipiJEWqvwww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmdQcsYErZnYBOKVy7lX05Ni.jpg?f=fotoalbum_large

Naast de Tofu65 op de foto heb ik ook nog een KBD67 Lite dus inmiddels is de NK65 enigzins redundant maar de caps ga ik zeker gebruiken.

Vraagje, in beide borden heb ik Boba U4s zitten maar die lijk ik niet meer te kunnen vinden. Is dat tijdelijk of moet ik op zoek naar een alternatief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
danoontjeh schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:58:
Ik ga toch wel even in de gaten houden of hier nog een leuke betaalbare staggered 40% voorbij komt, want zo'n klein ding is toch wel leuk voor de collectie :) Zo'n UD40 gaat echter wel weer erg hard qua prijs.
Maak zelf een handwired 3d-printed 40%, dat is prima te doen qua formaat en kost bijna niks als jij of een kennis een printer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
MatthijsBoog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:30:
[...]

Maak zelf een handwired 3d-printed 40%, dat is prima te doen qua formaat en kost bijna niks als jij of een kennis een printer heeft.
Oh, laat ik die nou hebben. Hoe pak je zoiets aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ouwe nerd heb ik altijd een Model M gehad, en ben een tijdje terug overgestapt naar iets moderns: een Keychron K8 tenkeyless, met hotswappable Gateron G Pro Mechanical Blue.

Ik ben echter weer helemaal terug bij de ouwe dingen, om twee reden:

1. Ik typ raar
2. Ik heb mijn holy grail gevonden

Ik typ in een soort "advanced hunt and peck" methode, waar mijn wijs- en middelvinger het meeste werk doen, en de rest zo af en toe een beetje helpt. Mijn rechterhand zweeft altijd, mijn linkerhand rust links naast de toetsen, met mijn pink tegen de tilde-toets, bij wijze van verankering.

Een beetje zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WU6J_dIdGOmeGiTdm7O9BL40-F4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vZawwwTFT89n5mkpXNdBMf3.jpg?f=fotoalbum_large

En dat laatste is wat bij de Keychron (en andere hoge, slanke) toetsenborden niet gaat. Daar kan ik niet zo lekker "leunen" en na een paar uur typen krijg ik gewoon kramp en "RSI-achtig" gevoel in mijn linker onderarm en hand.

Ik vond dit heel jammer, die blauwe switches typen namelijk heerlijk, en het toetsenbord is ook erg mooi.

Maar toen vond ik mijn holy grail: de IBM Model M SSK. De OG tenkeyless met buckle spring switches. Helemaal nieuw in doos, en voor een hele redelijke prijs.

(Het grappige is overigens dat dit "space saving keyboard" gewoon net zo groot is als een modern volledig toetsenbord!)

Hierboven op de foto zie je links van de toetsen de plastic rand die ik echt nodig heb. Samen met de looks (tja, jaren-80-beige is toch wel mijn ding) is dit gelukkig een waardige vervanger voor de Keychron. Mocht de Keychron zich laten modden in een ouwe, grote plastic behuizing, dan zou ik dat misschien nog wel proberen. Nogmaals, die blauwe switches zijn fantastisch!

Maar ik heb mijn ouwe, beige, keihard klikkende heilige graal, en die bevalt buitensporig goed!

(PS. Mocht je een nauwelijks gebruikte K8 zoeken voor de kerstman, ik weet er nog een)

[ Voor 4% gewijzigd door 10goto10 op 06-12-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

MK bestelling binnen.
2x de Wuque Charcoal stabilizers in de surprise set. Jammer genoeg 2 dezelfde. Iemand ervaring met deze stabs? Zag dat ik ook nog wat andere stabs van KBDFans heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
Thijs8472 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:17:

Vraagje, in beide borden heb ik Boba U4s zitten maar die lijk ik niet meer te kunnen vinden. Is dat tijdelijk of moet ik op zoek naar een alternatief?
Splitkb heeft ze gewoon nog. Prima leverancier, zit zelf te wachten tot de Elora uit pre-order komt.
https://splitkb.com/colle...ucts/gazzew-boba-u4-black

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:24:
[...]

Oh, laat ik die nou hebben. Hoe pak je zoiets aan?
Zoek ook vooral eens een guide op de interwebs zoals die van QMK. Maar om je een idee te geven.

Vind een 3d-model dat je wilt hebben en volg de gids erbij.

Of de echt leuke manier.
Maak zelf een layout in KLE. (ook dingen als encoders zijn mogelijk)
Gebruik die om zelf of met wat hulp een cad file ervan te maken.
Ontwerp hier in een programma naar keuze een behuizing van.
Vergeet niet na te denken over de bevestiging van de controller.
Denk na over hoe je de matrix wil gaan opbouwen, ook hier zijn tools voor.
Zet alle switches in je plate/case en soldeer de matrix met diodes.
Verbind ze aan de controller (veel, vaak wat oudere, guides gebruiken een pro micro, ik zou een rp2040 pakken).
En maak er vervolgens firmware voor in iets als QMK.

Laatste optie, stuur mij een berichtje en een vergoeding. Maar zelf doen is naar mijn mening het leukste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:35:
MK bestelling binnen.
2x de Wuque Charcoal stabilizers in de surprise set. Jammer genoeg 2 dezelfde. Iemand ervaring met deze stabs? Zag dat ik ook nog wat andere stabs van KBDFans heb liggen.
Die heb ik laatst gedeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Kak :X
Nou we gaan het meemaken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
MatthijsBoog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:30:
[...]

Goed idee, ik ken iemand die een stuk of zes printers aan het draaien heeft, wellicht een leuk projectje. Had ik nog niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
MatthijsBoog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:11:
[...]

Zoek ook vooral eens een guide op de interwebs zoals die van QMK. Maar om je een idee te geven.

Vind een 3d-model dat je wilt hebben en volg de gids erbij.

Of de echt leuke manier.
Maak zelf een layout in KLE. (ook dingen als encoders zijn mogelijk)
Gebruik die om zelf of met wat hulp een cad file ervan te maken.
Ontwerp hier in een programma naar keuze een behuizing van.
Vergeet niet na te denken over de bevestiging van de controller.
Denk na over hoe je de matrix wil gaan opbouwen, ook hier zijn tools voor.
Zet alle switches in je plate/case en soldeer de matrix met diodes.
Verbind ze aan de controller (veel, vaak wat oudere, guides gebruiken een pro micro, ik zou een rp2040 pakken).
En maak er vervolgens firmware voor in iets als QMK.

Laatste optie, stuur mij een berichtje en een vergoeding. Maar zelf doen is naar mijn mening het leukste.
Wow, thanks.
Ik weet niet of ik de hobby zo ver zal doortrekken, dit lijkt op iets wat echt serieus wat tijd en effort gaat kosten maar dan ook wel enorme voldoening want het is echt helemaal je eigen keyboard. Erg cool, bedankt voor het delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWlfBQXBWLrGaAZuziAIEm1LeUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PL2c1Zk5aUS1jYmhzjpLKWq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb het als oefening een keer in het klein gedaan. Kost inderdaad best wel wat tijd, maar het is ook erg leerzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Zo, de stabs van de Akko 5075S ook vervangen. Niet met de Wuques, had nog stabs liggen van mijn KBD67 Lite. Ratels zijn weg en bord is lekker poppy, richting clacky. De spatie gaat een beetje stroef, kan zijn dat ik het overlubed heb. Nog niet geprobeerd op een deskmat maar dat zal vast schelen in demping. Al met al prima resultaat voor het bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

RvL

Zo, mijn trouwe CK550 ook maar eens een upgrade gegeven. De standaard ABS keycaps, glimmend en met slijtageplekken van het vele gebruik (de S was compleet wit, kennelijk loop ik veel achteruit met gamen ;)) zijn met pensioen gestuurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCGWwdA1sPgGLeBAJkw1LHL9LOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOZgtYXddM6iQBsPiwj9jcew.jpg?f=fotoalbum_large

PBT double shot GMK Rome clones van oom Ali. Het (af?)SA profile is even wennen na de standaard keycaps, maar het went vrij snel. Een leuke upgrade voor mijn budgetbordje. Als ze inderdaad bevallen willen ik de standaard keycaps van mijn Keychron K2 ook gaan vervangen want die hebben (in mindere mate terwijl toch veel meer gebruikt) ook last van slijtageplekken,

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Zojuist een impuls aankoop gedaan via Amazon :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN9XKjYw39AxoqbChmTTGniFd1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0rHzreyqMIxOjDSVqH4cJ484.png?f=fotoalbum_large

Zal kwalitatief niet hoogstaand zijn, maar de retro nintendo vibe + de 2 button marco pad hebben mij verleid om toch de aankoop te doen.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
Thijs8472 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:17:
bijna 3 jaar later, op de deurmat, KAM Superuser
Vandaag ook ontvangen, was mijn laatste GB.
Na verschillende GB en GMK nord die ook 3j opzich liet wachten heb ik het wel gehad.
Bestel wel iets dat ik dag nadien heb nu.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh wow, dan heb je ook wel twee van de meest langdurende GBs ooit gehad @Gunth.

Groot gelijk overigens, tegenwoordig is extra’s best interessant. Helemaal als je kijkt naar de GBs van MKEU. Maand nadat ik GMK Tuzi binnen had, waren de extra’s al te koop met 20% korting. Andere vendors hebben dat natuurlijk niet, maar je kan je afvragen of die “korting” je de tijd waard is. Wel moeten genoeg mensen meedoen, anders komt de GB niet van de grond. Daarentegen was GMK Bloth al geleverd binnen 7 maanden volgens mij, dus dat is de andere kant van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
ricjuh schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:35:

[Afbeelding]

Zal kwalitatief niet hoogstaand zijn, maar de retro nintendo vibe + de 2 button marco pad hebben mij verleid om toch de aankoop te doen.
Ben heel benieuwd hoe deze bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[Afbeelding]

Doet me denken aan Pompi in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Oeh kijk eens: YouTube: I FINALLY tried the retro keyboard...

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 08-12-2023 20:03 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3m3d7
R3m3d7 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:36:
[...]

Shit, ik dacht dat ik voorlopig even klaar was met keyboards maar nu wil ik ook een 40%. -O-
40% keyboard besteld. Het vlees is zwak. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
R3m3d7 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:14:
[...]

40% keyboard besteld. Het vlees is zwak. :$
Welke? :P
MK had er gisteravond een paar Adélie's op staan :9

En nu nog een paar Gizmo's. Maar de ontwerper die bedacht heeft dat rechts een goede plek voor de usb port is mag even een psychologisch onderzoek krijgen :+

[ Voor 27% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-12-2023 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
CrashOverDrive schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:23:
[...]

Welke? :P
MK had er gisteravond een paar Adélie's op staan :9

En nu nog een paar Gizmo's. Maar de ontwerper die bedacht heeft dat rechts een goede plek voor de usb port is mag even een psychologisch onderzoek krijgen :+
Wow, die zijn mooi maar ik heb geen Adelie geld, ik zie die Adelie voor 260 staan, die van mij kost ongeveer 200 euro minder.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006162320642.html

Ik vindt het leuk dat je voor leuke bedragen aan de verschillende formfactors kan proeven, als het dan iets voor je is kan je altijd nog de buidel trekken voor iets premiums.
En het idee van een case zoals deze spreekt mij ook wel aan. Daarnaast kan ik dan altijd nog het pcb eruit halen en op mijn 3D printer een eigen case maken. Dat is een stuk beter te doen qua pla verbruik dan een groot keyboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
Oeh, deze was te verleidelijk. Ook maar een impulsaankoop gedaan >:)
Had eerder deze week ook al Ali afgestruind naar een 40% staggered, maar had deze nog niet gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door danoontjeh op 09-12-2023 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
danoontjeh schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:40:
[...]

Oeh, deze was te verleidelijk. Ook maar een impulsaankoop gedaan >:)
Had eerder deze week ook al Ali afgestruind naar een 40% staggered, maar had deze nog niet gezien.
Ha, lachen. Ik weet nog niet wat ik ga doen qua switches en keycaps. Ik denk een mengelmoesje van wat ik nog heb liggen om te beginnen. Waar ga jij hem mee opbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:07:
[...]

Ha, lachen. Ik weet nog niet wat ik ga doen qua switches en keycaps. Ik denk een mengelmoesje van wat ik nog heb liggen om te beginnen. Waar ga jij hem mee opbouwen?
Setje GMK WOB kloons erbij besteld, switches weet ik nog niet moet ik zeggen. Heb nog Gateron X Beige R2, Gateron Mizu en Durock Ceruleans liggen, wellicht dat ik voor één van die twee kies als switches. Echter zou het kunnen dat als ik mijn Split65 eerder ontvang ik daar de Ceruleans in stop, gezien ik het liefst tactile heb. In dat geval heb ik ook nog een set Silent Yellow Jade liggen, dat zou ook nog kunnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@danoontjeh tactiles staan nog op mijn lijstje om eens te proberen. Ik heb een paar test tactiles en ik merk dat de meeste voor mij nauwelijks te voelen zijn. Ik heb van die lomp grote handen en zoek wel een tactile nodig die niet zo subtiel is. Heb je advies voor een leuke via oom ali?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@R3m3d7 Herkenbaar, heb ik zelf ook last van. Je zoekt dan een tactile met een D-shaped bump. Die bump zit dan helemaal bovenin de switch en daar moet je als het ware doorheen duwen. Bekende switches die het hebben zijn:
- Boba U4
- Holy Panda
- Geon Whites / HG White

Op Ali kan je Holy Panda’s vinden die wel oké zijn. Akko Lavender Purples heb ik ook geprobeerd maar die zijn wat te licht voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:58:
@danoontjeh tactiles staan nog op mijn lijstje om eens te proberen. Ik heb een paar test tactiles en ik merk dat de meeste voor mij nauwelijks te voelen zijn. Ik heb van die lomp grote handen en zoek wel een tactile nodig die niet zo subtiel is. Heb je advies voor een leuke via oom ali?
Het kan mij ook niet tactile genoeg, bij ome Ali zou ik dan kijken naar Holy Pandas. Mijn favoriete tactiles wat voelbaarheid betreft zijn Moyu Studio Betty, maar die zijn helaas niet meer te krijgen.

Ook de Akko V3 Cream Blue Pro zijn erg prettige tactiles, al dan niet via ome Ali maar via de website van Akko zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 10-12-2023 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vond de MMD holy pandas van ome Ali maar tegenvallen, net als echte holy pandas trouwens, die vind ik ook tegenvallen. Lekkere bump, maar iets aan het gevoel ( scratch denk ik) en geluid staan mij tegen. Ik vind zelf de Durock anubis erg lekker, meer een P-bump. Wat kortere bump, bovenin de switch, maar wel scherper en zwaarder. Qua holy panda achtige bumps zweer ik bij de tecsee sky blue tactiles, maar dit zijn allebei niet bepaald de goedkoopste switches. Je zou het beste gewoon eens een hele zooi tactiles kunnen proberen. Want zelf voelen werkt toch het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MatthijsBoog Als Linears liefhebber vond ik de bump in de Lavender Purples wat lafjes.
Cream Blue’s (niet V3 ) was ik ook niet van onder de indruk.

@R3m3d7 Als het via Ali moet én goedkoop kan ik de MMD Princess tactiles aanraden. Niet de stevigste bump maar vond ze wel lekker snappy.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lavender purples koop je ook niet voor de heftige bump, want die is er niet. Maar ik vind hem wel heerlijk voelen en klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
MatthijsBoog schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:23:
Ik vind zelf de Durock anubis erg lekker, meer een P-bump.
Ook een sterke inderdaad, was me even ontschoten ondanks dat ik mijn bericht typte op Anubis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door RepareerDroid op 22-12-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
danoontjeh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:45:
[...]
Update betreft dit bord:
kreeg net een berichtje in de Discord van Keyclicks dat ze nog aan het wachten zijn op de carrying case. Alle spullen liggen klaar voor verzending, maar de fabrikant van de cases verzend pas 4 december. Verwachting is dat Keyclicks 3 of 4 dagen daarna alle orders kan versturen, dus ben erg benieuwd. Kan ik mooi rond de kerstdagen een nieuw bordje bouwen :)
Duurde even, maar kreeg afgelopen nacht bericht dat de carrying cases gearriveerd zijn, en dat ze verwachten over 3-4 dagen te verzenden. Al met al nog geen heel shockerende vertraging voor een groupbuy.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Gisteren de Tofu60 2.0 gebouwd. Leuk bord, heb 'm voornamelijk gehaald vanwege de case kleur en omdat ik een keer een 60% keyboard wilde proberen. Ook was er wel een oke discount tijdens BF. De WK uitvoering was uitverkocht dus maar eens WKL proberen.

Specs:
Tofu 60 2.0 WKL Linen Grey
Carbon Fibre plate + plate foam
Durock v2 stab voor de spatie en bijgeleverde cherry stabs voor de andere
Gateron Beer switches
GMK Norse keycaps

Bord klinkt goed moet ik zeggen. Het bouwen was ook redelijk straightforward. De plate rust op een soort 'silicone bowls' waarvan er drie verschillende soorten (50g, 60, 70g) geleverd zijn om mee te experimeteren. De Gateron Beer switches bevallen ook goed. Het is even wennen zonder pijltjestoetsen. Heb die nu op layer 1 staan op WASD. De case kleur is erg strak icm met Norse. Vind de weight wel simpel en niet helemaal mijn smaak, misschien dat ik in de toekomst daar nog wat mee probeer te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z36ynxDCou9_N3S2zCZtK-SCyc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zcf8novRIyqrmmuOvtOJ0Zse.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8DZlut6hyRtuHnftDURwxJussE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCt0bf19lvIvnuXXlit0T4l0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyQH-UuuCI4G2MZFxAguZPJwd_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrGObNg45KZRIBIYCPLDvMfD.jpg?f=fotoalbum_large
Ook een nieuw matje binnen voor 8 eu in de MyKeyboard sale. Zou hem voor full price niet zo snel kopen maar voor 8 euro kon het wel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8akyzTMYxXWvTbsZCyh39JmiWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTK14CLAJ2DruCkuPCZGkJRP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[Afbeelding]

Wat vind je er tot nog toe van? bouwkwaliteit een beetje ok?

Ziet er erg leuk uit en zit ook te twijfelen, puur vanwegen de looks eigenlijk :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Bokkie schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:42:
[...]

Wat vind je er tot nog toe van? bouwkwaliteit een beetje ok?

Ziet er erg leuk uit en zit ook te twijfelen, puur vanwegen de looks eigenlijk :P
Kan er nog niks over zeggen, de levertijd is nog onbekend op dit moment :X
Maar het zal vast minder lang duren dan de mech group buys :+

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricjuh schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:56:
[...]

Kan er nog niks over zeggen, de levertijd is nog onbekend op dit moment :X
Maar het zal vast minder lang duren dan de mech group buys :+
Nou.....
Niet alle GB's duren 1/2/3 jaar hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Ik zat nog even rond te neuzen naar nieuwe switches. De U4T bevallen me erg goed. Ook heb ik inmiddels een aantal maanden gewerkt met Lavender Purples. Prima switch, maar voor mijn gevoel kan het net niet tippen aan de U4T's. Met de U4T ervaar ik iets meer weerstand / tactility, en dat vind ik prettiger tikken.

Op de eloquent clicks site kwam ik de Ice Kachang switches tegen: "...these switches have a long pole medium tactile with a rounded bump with minimal pre-travel.". Iemand toevallig ervaring met deze switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ice kachangs komen van een vendor in Australië en zijn sinds kort pas in de EU (eloquent) te krijgen. Heb ze al wel aangeraden gekregen van iemand die dat echt de beste tactiles vindt. Maar goed, n=1 en ik weet ook niet precies hoeveel context die persoon heeft, maar ik verwacht vanuit de EU dus nog niet echt veel verhalen erover.
Staan nog wel op mijn wenslijstje trouwens, maar daar staat wel meer op, dus ik verwacht ze voorlopig niet te kopen. Zeker omdat ik nog 2 compleet ongebruikte sets tactiles heb liggen (en 2 sets linears).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Dank voor je reactie. Interessant.

Er is sowieso weinig info te vinden voor mijn gevoel. Had al tevergeefs gezocht bij ThereminGoat. Op Youtube vond ik alleen twee korte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Zojuist maar twee zakjes (36st per zakje) Cherry MX Purple besteld. Speciale samenwerking met Glarses om een medium tactile te maken. Ben benieuwd, en zeker leuk voor de heb gezien de samenwerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beat me to it. Voor wie ze zoekt, hier een linkje. Gebaseerd op de mx clear stem, maar dan paars. Geen long pole. De eerste Cherry switch met lange springs.en de Cherry mx2a lubing methode, wat betekent dat je ze een tijdje moet gebruiken om de lube te verspreiden, zullen dan ook niet direct top zijn. Ik ga ze zeker bestellen, ondanks dat ik vanmiddag nog zei dat ik geen switches ging bestellen. Deels omdat ik ze wil hebben, maar ook om Glarses te steunen, wat toch wel mijn favoriete keyboard youtuber is.

Edit: ze kosten €55,85 voor 2x36 switches inclusief btw en verzending

[ Voor 6% gewijzigd door MatthijsBoog op 11-12-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
MatthijsBoog schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:44:
Ik ga ze zeker bestellen, ondanks dat ik vanmiddag nog zei dat ik geen switches ging bestellen. Deels omdat ik ze wil hebben, maar ook om Glarses te steunen, wat toch wel mijn favoriete keyboard youtuber is.
Ik had dezelfde redenen, dacht dit weekend nog dat ik maar een tijdje niks keyboard gerelateerd ging kopen, maar toen kwam deze kans en die kon ik niet laten gaan. Vond de verzendkosten wel netjes, vreesde enigzins voor 15 euro oid.

Wellicht dat ik deze switches maar in m'n 40% bordje plaats dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geinig, z'n eigen switch en dat bij Cherry zelf. Niet zo'n interesse om een bord mee te vullen en om nu een hele set te kopen voor de verzameling is ook een beetje overdreven. Mocht iemand er 1 af willen/ kunnen staan voor (een kleine prijs) m'n collectie...... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Precies wat @superbok zegt. Leuk voor de collectie maar verder ga ik geen hele set kopen.

Overigens een cross post maar een plaatje van mijn deskpad van MK.eu.
Stuk minder flitsend dan @Nerrion maar erg fijn ding zeg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7srshj_KbWGGI4ekQUjXJkb79I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zQA6h9RciGf8p1H4LFlKejB.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik heb 3 zakjes onderweg a 36 stuks, de OCD'er in mij wilt er toch maar 105 in de pot stoppen :+, dus ik kan wel wat samples kwijt als ze er zijn. Dan is alleen de vraag of hij het de reis overleeft als ik hem zou proberen te verzenden in een 20gr envelop met alleen wat papier en tape rond de pootjes :P. Met bubbelmeuk zijn de verzendkosten imo al niet meer leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-12-2023 10:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb besloten om ze in mijn barleycorn te doen, die heeft 80 switches nodig, dus toch maar 108 besteld. Heb ook nog wel iets over voor wie wilt. Kan ze ook meenemen naar de volgende Clackycon die al wel gepland is, maar waarvan de datum nog niet openbaar is. Komende week meer daarover waarschijnlijk, als ik de organisatie mag geloven tenminste.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Voor eens wat anders, vandaag kwam de adventOdd-vent kalender van switchoddities binnen (ergens vorige maand al bestelt, maar USPS gonna USPS :P ). Dus ik had wat in te halen :+

Nu alleen nog uitzoeken welke het zijn, ik denk dat ik er zelf zo snel maar 4 of 5 herken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLNRZm4acOt_EOO7Ru8Wz6upKMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDpx36dkcxZKiJrMdQaV7YF8.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik er echt niet uit kom gooi ik ze wel netjes op een rijtje voor wat hulp :+

*edit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
dag:
1   Illusion Linear
    ph studio Joel linear
    F.S Ice Burning tactile
    Gazzew U4TX tactile
2   keycap: dcs <blue>
3   Diamond avalon linear
4   Ajazz Douyu orange <box linear, sample>
5   Sarokeys Strawberry Wine linear
    Keyfirst Bling Pink linear
    Kailh Super Speed Bronze clicky
    Aflion <?? iets ?? >    
6   Ajazz ... <sample something, sku: KBC-04-WH-OR1-OR2-3745-A>
7   keycap: dcs <black>
8   Monka Sea Salt tactile
    Gateron milky brown tactile
    Kailh BOX Sky Blue tactile
    Lilac linear
9   Neo white linear
10  keycap: dcs <percent>
11  Chosfox Santa H linear
    Chosfox Santa T linear
12  SWK Jieum V2
13  Outemu cream pro blue clicky
    Designer Studio Retro Lights linear
    JWK Illusion linear
    Tecsee Honeydew linear

[ Voor 31% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-12-2023 17:59 . Reden: lijstje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:57:
Voor eens wat anders, vandaag kwam de adventOdd-vent kalender van switchoddities binnen (ergens vorige maand al bestelt, maar USPS gonna USPS :P ). Dus ik had wat in te halen :+

Nu alleen nog uitzoeken welke het zijn, ik denk dat ik er zelf zo snel maar 4 of 5 herken.

[Afbeelding]

Als ik er echt niet uit kom gooi ik ze wel netjes op een rijtje voor wat hulp :+
Die is leuk! Ben benieuwd wat er allemaal inzit en of het het waard is. Jammer dat een Europese vendors niet zoiets had, denk dat het met verzendkosten etc. toch snel oploopt met deze?

Vanuit deze foto zie ik niet zo goed wat het allemaal is, maar zie denk ik een strawberry wine, ethereal panda, red ink, sp star red, maar niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
@superbok ik had ook nog wat andere dingen nodig (spring testers :P ) dus qua verzending viel het mee. Was zo'n 12 euro verzending nu voor 2 grote spring testkits en de advent. En postNL wilde bij afleveren nog een kleine 7 euro hebben. Voor alleen een losse kalender zou het wel wat prijzig worden.

Nog druk bezig met identificeren (ook via posts van anderen in hun discord, maar de sets zijn behoorlijk random) .

[ Voor 69% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-12-2023 17:58 . Reden: lijstje update - verplaatst naar hoofd post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:29:
@superbok ik had ook nog wat andere dingen nodig (spring testers :P ) dus qua verzending viel het mee. Was zo'n 12 euro verzending nu voor 2 grote spring testkits en de advent. En postNL wilde bij afleveren nog een kleine 7 euro hebben. Voor alleen een losse kalender zou het wel wat prijzig worden.

Nog druk bezig met identificeren (ook via posts van anderen in hun discord, maar de sets zijn behoorlijk random) maar tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
dag:
1   Illusion Linear
    ph studio Joel linear
    F.S Ice Burning tactile
    Gazzew U4TX tactile
2   keycap: dcs <blue>
3   Diamond avalon linear
4   Ajazz Douyu orange (box linear, sample)
5   Sarokeys Strawberry Wine linear
    Keyfirst Bling Pink linear
    Kailh Super Speed Bronze clicky
    Aflion <?? iets ?? >
Vakje 13 rechts onderin die switch lijkt een Affion Tropical water?

Gaaf ding die kalender, dat moet ik zeker voor volgend jaar onthouden! Kan ik ook eens mee doen emt de kalenders van de kinderen (die hebben een Lego City en een fake Lego Minecraft advent kalender dit jaar).

Gisteren overigens GMK Black Snail besteld en GMK Metropolis in de verkoop gezet :)

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 13-12-2023 13:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:47:
Vakje 13 rechts onderin die switch lijkt een Affion Tropical water?
Helaas ;( Die switch (linker op onderstaande foto) en nog 2 andere willen niet lukken. Iemand ideeën? :P

*Edit
@MatthijsBoog heeft de rechter gevonden, SWK Jieum V2 _/-\o_

*edit edit
De linker is een JWK Illusion en de middelste een Tecsee Honeydew

Het zijn alledrie linears zonder teksten of merken erop (niet dat ik ze kan lezen met mijn ogen of macro op telefoon in ieder geval)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1ePE133C1uqNAknQquByh1QCnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aLQdLG0oYXAW7l6OnO5UzB5.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenkant heeft wel wat weg van een bingsu, maar de bottom is anders.

[ Voor 20% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-12-2023 17:33 . Reden: Found them ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan er geen merken op de top housings?
Edit: en voor nog gerichter zoeken. Zijn ze tactile, linear, clicky, silent?

[ Voor 49% gewijzigd door MatthijsBoog op 13-12-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Gunth schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:18:
[...]

Vandaag ook ontvangen, was mijn laatste GB.
Na verschillende GB en GMK nord die ook 3j opzich liet wachten heb ik het wel gehad.
Bestel wel iets dat ik dag nadien heb nu.
Hebben jullie zelf contact opgenomen met MK.eu om ze aan te sporen tot levering? Als het goed is de group buy waar ik op wacht (GMK Bordeaux) al naar de vendors verscheept maar heb (nog) geen bericht gehad van MK. Zo te zien is al wel geleverd aan de UK vendor (Prototypist) die Extra's In stock heeft, dus je zou zeggen dat de keycaps in die tijd ook al in Europa hadden kunnen/moeten zijn. :?

Denk ook mijn laatste GB, dit is geen fijne winkelervaring: ik wacht voortaan wel tot er ergens ter wereld voorraad is en bestel daar dan wel als ik ècht iets wil hebben. ;)
Pagina: 1 ... 138 ... 158 Laatste