Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Tylen schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:44:
[...]

Pohhh ik verafschuw die ISO layout juist :P
Mijn toetsenbord op werk is ook ISO (Apple Magic keyboard). Die grote enter zit gewoon vastgeroest in mijn systeem. De linker korte shift zit er voor de sier, ik gebruikt dat ding nooit. Ik speel ook inverted met games, zowel met muis als met controller, dus ik zit er allemaal een beetje scheef in :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos001 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:15:
[...]

Mijn toetsenbord op werk is ook ISO (Apple Magic keyboard). Die grote enter zit gewoon vastgeroest in mijn systeem. De linker korte shift zit er voor de sier, ik gebruikt dat ding nooit. Ik speel ook inverted met games, zowel met muis als met controller, dus ik zit er allemaal een beetje scheef in :P
Heel dom maar hoe doe je dan hoofdletters :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ja, ik gebruik zelf de rechter shift nooit voor hoofdletters, dan kan dat ook prima andersom lijkt me zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

kaos001 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:15:
[...]

Alternate doet aan Keychron, dus daar kan je het proberen:
https://www.alternate.nl/Keychron/Low-profile-keyboards

Als ze niet hebben wat je wilt hebben, kan je natuurlijk altijd mailen of bellen en vragen of ze je datgene kunnen leveren wat je precies in gedachten hebt. (kan deze week ff duren, het zal met BF best druk zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 20-11-2023 10:24 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
sapphire schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:17:
[...]

Heel dom maar hoe doe je dan hoofdletters :?
Rechter shift :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
Hoe type je dan een "?"? Met twee handen? Brrr. Mij is toch geleerd om de shift te gebruiken van de hand waarmee je niet typt. Dus als ik met de rechter hand het symbool type dan met links de shift en andersom.

En ik mag toch aannemen dan mechanische tobo gebruikers niet met twee vingers typen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RobertMe schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:20:
Hoe type je dan een "?"? Met twee handen? Brrr. Mij is toch geleerd om de shift te gebruiken van de hand waarmee je niet typt. Dus als ik met de rechter hand het symbool type dan met links de shift en andersom.

En ik mag toch aannemen dan mechanische tobo gebruikers niet met twee vingers typen :X
Vraagteken en rechter shift zitten toch vlak naast elkaar, dus gewoon met je rechterhand. Waarom zou ik daar 2 handen voor gebruiken?

het lijkt alsof ik uit een parallel universum kom ofzo op deze manier, ik heb alleen grote enter en een korte linker shift, voor de rest ben ik heel normaal hoor :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 23:26
Gewoon wijsvinger op ? met middelvinger (en de rest op shift). Dat is hoe ik meestal alle speciale chars in dat gebied bedien. En daarna het hele klauwtje weer terug naar de alpha keys om als een debiel met 4-5 vingers verder te typen. Wel met 85WPM :P

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 20-11-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
CrashOverDrive schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:29:
Gewoon wijsvinger op ? met middelvinger (en de rest op shift). Dat is hoe ik meestal alle speciale chars in dat gebied bedien. En daarna het hele klauwtje weer terug naar de alpha keys om als een debiel met 4-5 vingers verder te typen. Wel met 85WPM :P
Ik heb ook nooit typeles gehad en zal het waarschijnlijk ook allemaal verkeerd doen, maar ga wel 95~100WPM op een Apple Magic Keyboard. Voor gamen is het niks, maar de snelheid op dat ding is fantastisch O+

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jullie zijn dan duidelijk geen programmeurs waarbij het typen van speciale tekens aan het orde van de dag is. En ook shift (& aanverwanten) regelmatig gecombineerd worden met de F-toetsen. Zo type ik ook de symbolen op de cijfers volledig blind en vloeiend in een regel door. "$" is met rechter pink de shift en linker wijsvinger de 4 en door. Daarvoor hoef ik niet mijn handen van de "basis" rij af te halen. Idem dito voor typen van (, ), {, }, [, ] etc etc. Gaat vloeiend mee in gewone alfanumerieke tekens zonder de hand echt te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RobertMe schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:49:
Jullie zijn dan duidelijk geen programmeurs waarbij het typen van speciale tekens aan het orde van de dag is. En ook shift (& aanverwanten) regelmatig gecombineerd worden met de F-toetsen. Zo type ik ook de symbolen op de cijfers volledig blind en vloeiend in een regel door. "$" is met rechter pink de shift en linker wijsvinger de 4 en door. Daarvoor hoef ik niet mijn handen van de "basis" rij af te halen. Idem dito voor typen van (, ), {, }, [, ] etc etc. Gaat vloeiend mee in gewone alfanumerieke tekens zonder de hand echt te verplaatsen.
Wat doet jou denk dat ik het op een andere manier doe dan? :)

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
RobertMe schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:49:
Jullie zijn dan duidelijk geen programmeurs waarbij het typen van speciale tekens aan het orde van de dag is.
Ik zal zo even de baas melden dat ik voortaan maar hamburgers ga bakken in plaats van patches :P

Als je genoeg spaghetti typt dat die extra halve seconde voor een accolade het verschil maakt, dan zie ik nog ruimte voor verbetering in je code. Op een beetje project ben ik al blij met 5WPM aan het einde van een werkdag. En dat ligt niet aan de typtechniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
kaos001 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:54:
[...]

Wat doet jou denk dat ik het op een andere manier doe dan? :)
Als je de linker shift nooit gebruikt lijkt het mij nogal sterk dat je bv de haakjes op 9 & 0 met de linker shift doet ;) Immers gebruik je die toets nooit.

En ik vind het toch ook vrij onmogelijk om met de rechter pink de shift te gebruiken en dat te combineren met het typen van 9 / 0, laat staan zonder de volledige hand uit positie te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scheelt dat ik aardig lange vingers heb, maar het kost vrijwel geen moeite om de middelvinger op 9/0 te zetten met pink op de shift. Dat is ook precies wat ik doe voor de 1/2, maar dan met links, want ik gebruik juist altijd de linker shift. Is er ook wel een beetje ingesleten door het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
RobertMe schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:01:
[...]

Als je de linker shift nooit gebruikt lijkt het mij nogal sterk dat je bv de haakjes op 9 & 0 met de linker shift doet ;) Immers gebruik je die toets nooit.
Ah zo, dat bedoel je! Ik snap em. Nu ik erover na denk, misschien gebruik ik em stiekem wel es, weet het eigenlijk niet :') Ben geen programmeur, maar zit in de ontwerp-hoek, dus maak veel kilometers met muis en niet zo zeer met keyboard, al heb ik wel een kromme linkerpink gekregen van duizenden keren CTRL-C / V (CMD-C / V).

Soundcloud

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
prOnorama2 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

[...]

[...]

Ik heb gezocht naar doorzichtige keycaps om meteen maar helemaal over the top te gaan qua disco en deze besteld:

XVX Clear Translucent Cherry Profile Keycap Full Set (140-Key 2 Colors)

Cherry profile dus wellicht gaat er een probleem komen vanwege de befaamde 'north facing LEDs icm Cherry keycaps interference' maar ik heb nog een bord met south facing LEDs waar ik ze evt. ook op kan zetten. Denk ook dat de belettering wel aan slijtage onderhevig zal zijn, we gaan het zien.Het gaat meer een nightly driver dan een daily driver worden denk ik. 8)

[...]

Ik heb de M1 en M1W (wireless) en die gebruik ik allebei afwisselend als daily drivers (thuis dan, naar het werk gaat een 65% Akko 3068B met silent switches mee). De M1W met GMK Retrowave keycaps en ik wacht nog op een andere GMK set via groupbuy voor op de M1 (ETA Q4 2023 als het meezit maar dat zal wel volgend jaar worden).

GMK Retrowave is wel erg mooi qua kleuren dat krijg je met PBT denk ik niet voor elkaar. Maar ze waren behoorlijk aan de prijs en de verpakking is ook vrij crappy; wel in stock gekocht overigens. Het groupbuy gebeuren heb ik eigenlijk te weinig geduld voor: de andere GMK set heb ik 17 maanden geleden besteld. En nog een deskmat uit een andere GB en die staat op 21 maanden. :Z

Laten we zo zeggen: als ik me nog eens aan een GB waag moet ik iets wel hééééél graag willen.
Ik ben best wel voorzien nu qua keyboards, maar goed misschien dat een 65% met LED scherm er wel in komt want die heb ik nog niet. :+
De GMK Mercury deskmat is na 22 maanden binnengekomen. *O* Heb 'm eerst een weekje laten luchten want hij stonk een uur in de wind:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjiz1NoDyRGsybrEcPQeY46HkYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8dPg3vO3HrAjRK2ANpNnrFz.jpg?f=fotoalbum_large

Doorzichtige keycaps zijn ook binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bg2xXJqqShlAoQdrx-SLx_XZfJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1JtYf9tuNqKdiES52W1KY41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AumwhO6xj9CkmEK6UB9GxuIUb_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JecpA8Xl7Jtf1p1t5yHZQejJ.jpg?f=fotoalbum_large

Met de Gamakay software vast een custom RGB Kersthema gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WimgkQLyiJsypGR1YOLEziRdTxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3hUn0maC4IJ6NxF0pVHRvD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQPHlvBzl2tL4v6w1SRk6IcyEDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwx7kEhUbztj6ujGlOUn85Ww.jpg?f=fotoalbum_large

Bordje gaat volgende maand mee naar de kerstborrel op het werk om de boel op te fleuren. Deze hobby is echt super zinvol zo blijkt maar weer: een toetsenbord is ook te gebruiken als kerstverlichting :+ o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Haha, origineel idee, leuk bedacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Voor mensen die nog een leuk budget entry keyboard zoeken, Oblo heeft vrijdag een drop van 220 Bauer Lites:

https://omnitype.com/pages/bauer-lite

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Ik zal wel oud worden maar wat een onoverzichtelijke site is dat zeg.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:08
ricjuh schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:02:
Voor mensen die nog een leuk budget entry keyboard zoeken, Oblo heeft vrijdag een drop van 220 Bauer Lites:

https://omnitype.com/pages/bauer-lite
Twijfel zelf nog om hem te halen. Opzich niet heel bijzonder maar heb nog geen leuk PC bord. Deze week maar wat reviews kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil ook nog een pc bord, maar dan wel echt iets moois zoals de Bauer 2. Ik vind de lite best wel tegenvallen qua looks eerlijk gezegd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Volgens mij heb ik het al eerder geschreven met de aankondiging van de Bauer Lite, maar dit komt voor mijn gevoel zo'n 3,5 jaar te laat. Heel erg anders dan een NK65 EE of Ikki68 Aurora is het volgens mij niet. Allemaal injection moulding plastic, met standaard basic features en een schappelijke prijs. Alleen is het landschap van prijs met mogelijkheden gewoon erg veranderd ten opzichte van het moment dat die andere twee uit zijn gekomen. Destijds was ~129 euro erg goed voor een custom MK, doordat alu 250 euro of meer was.

Nu heb je genoeg andere borden met alu die ook rond die 129 euro prijs liggen. En zover ik mee heb gelezen, wordt het spelen met verschillende configuraties etc. lastiger voor de eerste ronde. Begreep dat Oblotzky mogelijk met de tweede ronde pas meer onderdelen gaat kopen. Vooralsnog is het alleen de basic kit te koop.

Wat dat betreft was de Ikki interessanter met alle verschillende materialen, pbs, foam en gewichten. Ben erg benieuwd hoe de verkoop gaat en of het een succes wordt. Denk zeker niet dat het een slecht bord is, maar de ontwikkeling te lang heeft geduurd en de hype van de Bauer inmiddels ook een stuk minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:39:
Ik wil ook nog een pc bord, maar dan wel echt iets moois zoals de Bauer 2. Ik vind de lite best wel tegenvallen qua looks eerlijk gezegd.
Op ClackyCon had Cannonkeys een mooie BakanekoGo, 60% PC bebhuizing uit één stuk :9~
Kan er nog niets over vinden want hij moest nog uitkomen maar zoiets of iets als een Envoy PC achtige behuizing staat ook nog op het lijstje hier....dan wél met RGB O-)

@superbok Amen. Zit net de Neo65 te bekijken en dat is dan is de verhouding wel erg scheef. Dan heb je een Alu case, brass weight, Plate (Alu, PC, FR4 of POM) en HS PCB voor €132 :X

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 21-11-2023 13:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, de PC envoy is ook best een optie. 60% kan ik niet mee omgaan, dus de bakeneko wordt het niet. Laatst 15 minuten een 60% gemaakt, ik kan gewoon echt niet zonder pijltjes. RGB hoef ik er dan weer niet bij, maar goed, dat heb ik al natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
sapphire schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:39:
[...]

Op ClackyCon had Cannonkeys een mooie BakanekoGo, 60% PC bebhuizing uit één stuk :9~
Kan er nog niets over vinden want hij moest nog uitkomen maar zoiets of iets als een Envoy PC achtige behuizing staat ook nog op het lijstje hier....dan wél met RGB
Heb je daar toevallig een foto van gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:08:
[...]

Heb je daar toevallig een foto van gemaakt?
Dat is een goeie vraag!
Zat al te denken, heb 4 foto's gemaakt op ClackyCon en dat was er toevallig één van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1ROIXLjrsNiyZZfn8t5EZ3X7AM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swHWFLb6i3TsSzaqwm4uoqPX.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een Keychron V10 gekocht bij Alternate, voor €90.

Natuurlijk is deze niet voorzien van de switches en keycaps die je echt zou willen, moet er gemod worden om hem het geluid te geven dat je wilt etc. Maar vooralsnog vind ik het geen slechte aankoop. Heb hem al bijna 3 uur in gebruik :D

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Floor-is schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:03:
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb een Keychron V10 gekocht bij Alternate, voor €90.

Natuurlijk is deze niet voorzien van de switches en keycaps die je echt zou willen, moet er gemod worden om hem het geluid te geven dat je wilt etc. Maar vooralsnog vind ik het geen slechte aankoop. Heb hem al bijna 3 uur in gebruik :D
Heb jij enig idee waar je een fatsoenlijke set keycaps kan halen toevallig? :+ Want die wil ik op termijn wel gaan vervangen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Floor-is schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:03:

Yeah, the more the marrier.

Ik heb hem met bruine en ben er heel blij mee.
Touchdomex schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:06:
[...]

Heb jij enig idee waar je een fatsoenlijke set keycaps kan halen toevallig? :+ Want die wil ik op termijn wel gaan vervangen :P
In beginsel kan je elke set erop zetten natuurlijk; ik bedacht me dat die tweede B ook prima geremapt kan worden naar de 'End' key die mist op het bord. Voor nu gebruik ik daar de layer voor op home; werkt ook. Moet wel nadenken 'waarzitdoeookalweer' - blijkbaar heb je end niet zoveel nodig als ik dacht.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pjottum schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:12:
[...]

Yeah, the more the marrier.

Ik heb hem met bruine en ben er heel blij mee.

[...]

In beginsel kan je elke set erop zetten natuurlijk; ik bedacht me dat die tweede B ook prima geremapt kan worden naar de 'End' key die mist op het bord. Voor nu gebruik ik daar de layer voor op home; werkt ook. Moet wel nadenken 'waarzitdoeookalweer' - blijkbaar heb je end niet zoveel nodig als ik dacht.
Alleen je zit met een gekke maat van enkele toetsen zoals de spaties en de rechter shift. Naast dat je idd 2 B's hebt :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Touchdomex schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:15:
[...]

Alleen je zit met een gekke maat van enkele toetsen zoals de spaties en de rechter shift. Naast dat je idd 2 B's hebt :+
Die maat toetsen is volgens mij niet zo heel gek, bij de meeste complete sets zitten er wel wat alternatieve maten bij, en anders zijn er vaak aanvullingen te koop hiervoor. De dubbele B is echter wel een hindernis vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Als je "alice keycaps" zoekt op meneer Ali dan krijg je zat results met extra B en dubbele spatie. Alleen dat rijtje macro keys gaat een probleem worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Touchdomex schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:06:
[...]

Overal zo'n beetje?

Clickeys, Amazon, Alternate, akko en nog veel veel meer!

Als je specifiek voor Alice zoekt is de uitdaging de spacebar, daar moet je wel echt even goed op letten..

NB: Ik ben een redelijke n00b verder hoor, dus zelf onderzoek doen is wel soort van noodzaak :P

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 22-11-2023 15:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MK is weer bezig met hun liquidatie sale BF deals. 75% op een hoop spul nu (caps, deskpads, pouches, etc) :P

edit:
@superbok
Box75 voor €116 :o, freaking steal als iemand er nog een zoekt. >:)

[ Voor 30% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

danoontjeh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:41:
[...]

Die maat toetsen is volgens mij niet zo heel gek, bij de meeste complete sets zitten er wel wat alternatieve maten bij, en anders zijn er vaak aanvullingen te koop hiervoor. De dubbele B is echter wel een hindernis vrees ik.
CrashOverDrive schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:15:
MK is weer bezig met hun liquidatie sale BF deals. 75% op een hoop spul nu (caps, deskpads, pouches, etc) :P
Nou, deze:
https://mykeyboard.eu/catalogue/nicepbt-fbasic_5734/

Mis je wel je M1... M5, maar daar kan je dan wat artisans opzetten van Hydrakey.nl. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
prOnorama2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:41:
[...]

De GMK Mercury deskmat is na 22 maanden binnengekomen. *O* Heb 'm eerst een weekje laten luchten want hij stonk een uur in de wind:

[Afbeelding]
Dat is wel een heel vette deskmat, had daar mijn broertje denk ik heel blij mee kunnen maken. Jammer dat ik er dus "maar" 22 maanden te laat van hoor hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Het is dat ze alleen Paypal als betalingsmethode hebben en ik dat niet wil, maar anders had ik er ook zeker kijkje genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Pompi schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:22:
[...]

Het is dat ze alleen Paypal als betalingsmethode hebben en ik dat niet wil, maar anders had ik er ook zeker kijkje genomen.
Wat is er mis met paypal dan? Je kan zelfs via paypal via je cc betalen..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Henkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:33:
[...]

Wat is er mis met paypal dan? Je kan zelfs via paypal via je cc betalen..
Niks bijzonders, maar heb geen behoefte aan nog een account en nog een betaalwijze als een CC normaal al voldoet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

edit:
@superbok
Box75 voor €116 :o, freaking steal als iemand er nog een zoekt. >:)
Bedankt, nu wil ik hem ook kopen… :X

Zitten echt goede deals bij!

Edit: er is nog meer toegevoegd, maar de website heeft het niet overleefd.

[ Voor 8% gewijzigd door superbok op 22-11-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
@superbok Weer wat nieuwe deals intussen (en een notificatie ervan op hun discord). Dus de site is wel wat traag :+

Spuit 11 ;(

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CrashOverDrive dit keer was ik een paar seconde eerder met de edit ;)

Toch nog een flinke stock over na de 50% aanbieding paar maanden geleden. En nu nog goedkoper, na deze week zullen ze toch wel zo goed als leeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik ben blij dat ik al een 1e bestelling had gedaan voordat de noficatie eruit ging en de site op zijn reet.

Ik ga duo penotti met de box75, heb een wit RVS maatje voor mijn black pvd gekocht :+ Wat RAMA's en GMK Gateway.

Nu wachten tot de site weer leeft en kijken of ik nog HandWork kan scoren :9

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Eindelik een order kunnen doen. Niet super veel bijzonders. Striker 2 spacebar kit, een leuke deskmat, een RAMA artisan en 1ml tribosys 3203.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het op een BoW setje met numpad kit en een artisan gehouden. Nu nog m'n huidige numpadloze BoW verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon full size GMK setjes voor €35 gezien. Helaas allemaal al uitverkocht, maar dat is nog goedkoper dan vorige keer, terwijl dat al bizar was. De aanbieding van Candykeys met sets voor €80 of Oblotzky iets van -15% (zoiets verwacht ik), lijken dan nergens op.

Enige is wel, de markt en voornamelijk GB kopers, zijn erg in de maling genomen. Stel je hebt de box75 met de GB gekocht voor €400 euro en er zijn nu mensen die ze voor €120 hebben, is je verlies met verkoop zo enorm.

Ben ook bang dat hetzelfde gaat gebeuren met de chapter1. Begrijp me niet verkeerd, ben blij als ik hem heb. Maar als ik zou weten dat iemand anders hem ook heeft alleen dan -70%, is dat wel zuur. Ben benieuwd wat mkeu gaat doen zo met hun nieuwe voorraad. Weer enorme sales?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Er zaten inderdaad bizaar lage setjes bij. Zelf ook nog flink uitgeschoten met een 2e order van spullen die ik niet nodig heb :+

Oa:
- KAT Cyberspace
- WS Kraken
- MW Alpenglow
- DSS Hand Work
- Soldeer kitje voor een Alice (Seigaiha)
- Zwik aan mystery stab kits, die waren allemaal 4-6 euro nu.
- Lubes

En nog een nader te noemen toetsenbord base :P

[ Voor 27% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2023 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:33:
Gewoon full size GMK setjes voor €35 gezien. Helaas allemaal al uitverkocht, maar dat is nog goedkoper dan vorige keer, terwijl dat al bizar was. De aanbieding van Candykeys met sets voor €80 of Oblotzky iets van -15% (zoiets verwacht ik), lijken dan nergens op.

Enige is wel, de markt en voornamelijk GB kopers, zijn erg in de maling genomen. Stel je hebt de box75 met de GB gekocht voor €400 euro en er zijn nu mensen die ze voor €120 hebben, is je verlies met verkoop zo enorm.

Ben ook bang dat hetzelfde gaat gebeuren met de chapter1. Begrijp me niet verkeerd, ben blij als ik hem heb. Maar als ik zou weten dat iemand anders hem ook heeft alleen dan -70%, is dat wel zuur. Ben benieuwd wat mkeu gaat doen zo met hun nieuwe voorraad. Weer enorme sales?
Als je ziet wat een zooi of niche spul er nog tussen zit snap ik wel dat ze dat niet kwijt raken hoor.

Als ze tactischer inkopen zou je niet met zo’n grote voorraad meuk opgezadeld worden en een gezondere doorstroom hebben/krijgen.
Allemaal makkelijk gezegd natuurlijk maar ik heb het idee dat ze dat zelf ook ergens wel snappen kijkende naar de sale. De nog leukere GMK sets doen namelijk niet mee, logisch want bv Redline is een set die je echt niet met 75% hoeft weg te doen.
Ik was wel verbaasd over het aantal deskmats en een set als bv WS Kraken, geen klacht overigens want ik heb een leuk koopje zo :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
[...]

De nog leukere GMK sets doen namelijk niet mee, logisch want bv Redline is een set die je echt niet met 75% hoeft weg te doen.
Die deed mee hoor, en was heeeeel snel weg :P

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3f82186c3c98e5e0873bcae94ee4c816.png

Alles wat ze op voorraad hebben/hadden gaat met korting. Alleen liepen ze nogal achter met activeren van de kortingen aan het begin, pas rond een uurtje of 8 stond alles erin.

[ Voor 19% gewijzigd door CrashOverDrive op 22-11-2023 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze liepen inderdaad achter met het activeren van producten. Als redline direct ook korting had, had ik die zeker mee besteld. Voor praktisch €30 een leuk GMK setje en vast wel een plekje kon krijgen. Maar die is pas online gekomen nadat de website ook weer online kwam in de avond. Toen was ik helaas weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:27

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Redline was de vorige sale ook 50% off. Heb hem toen kunnen scoren gelukkig :D

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

CrashOverDrive schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]

Die deed mee hoor, en was heeeeel snel weg :P

[Afbeelding]

Alles wat ze op voorraad hebben/hadden gaat met korting. Alleen liepen ze nogal achter met activeren van de kortingen aan het begin, pas rond een uurtje of 8 stond alles erin.
Ah dat was dan later want ik heb er nog specifiek naar zitten kijken en toen was hij €135 ofzo. Rond 8u was al het leuke al op, alles wat ik in mijn mandje had kreeg ik de melding voor dat het 'small stock' was.

Nouja hopelijk kunnen ze lekker ruimen en vanaf nu weer bouwen aan een nieuw assortiment :)

@superbok Ben ook wel benieuwd wat die soort acties met de 2e hands markt doen :X
Ik heb wel al door dat dit een beroerde tijd is om spullen te verkopen, eigenlijk over een paar maanden weer eea aanbieden.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Het blijft een niche hobby waarbij het qua volume over het algemeen vrij laag is en dus flinke marges nodig hebt om het te laten werken. Hiermee zie je dus dat er normaal gesproken forse marges worden gemaakt. Het verbaast mij dat er geen afspraken lijken te zijn op een ondergens omdat dit toch voor een wat wrang gevoel zorgt bij sommige mensen, dat soort afspraken zijn eenvoudig te maken en zorgen voor redelijke kortingen die mensen welke de volle mep betaald hebben geen zuur gevoel hieraan overhouden.

• danoontjeh
Zag net een draadje op reddit, blijkbaar hebben een aantal mensen die betrokken zijn bij keycap sets nog flinke bedragen tegoed van MyKeyboard. Diezelfde mensen waren niet zo blij om te zien dat alles voor zo weinig geld weg gaat, en vrezen dat ze hun geld nooit gaan zien. Spijtig om te horen, we houden steeds minder zaken over hier in de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
R3m3d7 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:35:
Het blijft een niche hobby waarbij het qua volume over het algemeen vrij laag is en dus flinke marges nodig hebt om het te laten werken. Hiermee zie je dus dat er normaal gesproken forse marges worden gemaakt. Het verbaast mij dat er geen afspraken lijken te zijn op een ondergens omdat dit toch voor een wat wrang gevoel zorgt bij sommige mensen, dat soort afspraken zijn eenvoudig te maken en zorgen voor redelijke kortingen die mensen welke de volle mep betaald hebben geen zuur gevoel hieraan overhouden.
Ik heb ooit een spreadsheetje gezien waar wat marges voor GMK sets in stonden en ik vond de uiteindelijke marge voor de webshop daarvan eigenlijk wel laag. Maar dat is zo'n beetje alles wat ik me herinner want die cijfers weet ik echt niet meer.

De marges op switches en voornamelijk deskpads zijn wel echt huge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@sapphire 2e handsmarkt wordt er inderdaad niet beter op, helemaal niet in Europa. Ondanks dat de sale leuk is, hoop ik voor iedereen dat het niet meer zo extreem hoeft. MKEU zal hier ook niet gelukkig van worden spullen met honderden euros verliezen te verkopen. Maar snap ook dat geld op de bank in hun situatie waardevoller is dan een vol warenhuis dat niet verkocht wordt maar duizenden euro's theoretisch waard is.

@danoontjeh misschien heb ik te veel optimisme, maar zo negatief als de thread ben ik zeker niet. Heeft mkeu een probleem zeker, maar gezien de recente ontwikkelingen zie ik ze echt niet failliet gaan zo snel. Dit is niet "sleep al het geld binnen en we zijn weg" strategie. In stock producten hebben het al die tijd gewoon goed gedaan en dat is deze sale nu ook. Alles gewoon netjes en snel ontvangen met in stock producten. GB producten en refunds blijven een probleem, maar ook hier zit verbetering in. Kijk maar naar mijn chapter1 die in het warenhuis is, de eerste overeenkomst met GMK voor een zending, een zending van zfrontier en milkyway. Als ze echt niet hun best zouden doen, waren ze allang verdwenen met al het geld dat ze hadden en zouden ze ook geen nieuwe investeerder gevonden hebben. Sluit ook een beetje aan op het bovenstaande, op dit moment kunnen ze beter wat cash gebruiken, dan producten die niet verkocht worden.

@Cebby volgens mij heb ik die spreadsheet ook wel eens gezien. Als je alle handelingen en kosten van vendors meerekent, blijft er inderdaad een kleine marge over. Ze moeten het meer hebben van child kits van keycaps, switches, deskmats, extra's voor een keyboard kit (platen/ pcbs).

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Cebby schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:14:
[...]

Ik heb ooit een spreadsheetje gezien waar wat marges voor GMK sets in stonden en ik vond de uiteindelijke marge voor de webshop daarvan eigenlijk wel laag. Maar dat is zo'n beetje alles wat ik me herinner want die cijfers weet ik echt niet meer.

De marges op switches en voornamelijk deskpads zijn wel echt huge.
Bij switches zie je dat ook wel aan de Ali prijzen of de 'westerse' prijzen.
Daarbij wel aanmerken dat de shops hier beduidend meer en hogere kosten hebben die ze van die marge moeten dekken inc. garantie bieden wat op een Ali vrijwel niet bestaand is.

Wat anders; MMD Princes Linears.

Heb ze van de week binnen gekregen en nu de 2e dag dat ik er op werk en weer een leuke budget switch met as always de nodige mitsen en maren.

Voor €15~16 per 70 gescoord op Ali. Geen idee of ze pre-lubed zijn maar de zijn gewoon goed smooth en lekker snappy. Aan de clacky kant voorzover ik hoor op de Ikki68 maar ik hou daar opzich wel van en ze zien er leuk uit :)
De minder kant is spring crunch, niet allemaal hebben ze dat maar veel wel en dat is bij gewoon typen behoorlijk te horen en dus irritant.

Eens kijken wat ik er mee ga doen, helemaal luben, of alleen de springs in de 105 ofzo maar ondanks dat een leuke switch weer voor de prijs :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl1kUuQhwxxdc4oUARusuY-nXkk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZCZhMivJ4ZpnHN46MYdjeGe.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

• danoontjeh
superbok schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:24:
@danoontjeh misschien heb ik te veel optimisme, maar zo negatief als de thread ben ik zeker niet. Heeft mkeu een probleem zeker, maar gezien de recente ontwikkelingen zie ik ze echt niet failliet gaan zo snel. Dit is niet "sleep al het geld binnen en we zijn weg" strategie. In stock producten hebben het al die tijd gewoon goed gedaan en dat is deze sale nu ook. Alles gewoon netjes en snel ontvangen met in stock producten. GB producten en refunds blijven een probleem, maar ook hier zit verbetering in. Kijk maar naar mijn chapter1 die in het warenhuis is, de eerste overeenkomst met GMK voor een zending, een zending van zfrontier en milkyway. Als ze echt niet hun best zouden doen, waren ze allang verdwenen met al het geld dat ze hadden en zouden ze ook geen nieuwe investeerder gevonden hebben. Sluit ook een beetje aan op het bovenstaande, op dit moment kunnen ze beter wat cash gebruiken, dan producten die niet verkocht worden.
Insgelijks hoor, al meerdere keren wat bij MKEU besteld en altijd netjes ontvangen. Maar gewoon niet communiceren met mensen waarvan ze spullen verkopen is, vind ik, wel erg onprofessioneel. En het verhaal van dat ze gewoon cash nodig hebben geloof ik ook wel, we gaan zien hoe het uitpakt op de langere termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
danoontjeh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:57:
[...]

Insgelijks hoor, al meerdere keren wat bij MKEU besteld en altijd netjes ontvangen. Maar gewoon niet communiceren met mensen waarvan ze spullen verkopen is, vind ik, wel erg onprofessioneel. En het verhaal van dat ze gewoon cash nodig hebben geloof ik ook wel, we gaan zien hoe het uitpakt op de langere termijn.
Buiten dat de aanbiedingen ook gewoon enorm goed zijn bestel ik stiekem ook wel een beetje om de gunfactor en omdat ik hoop dat ze er weer bovenop komen O+

Een stabiele partij zo dicht in de buurt (Benelux/west EU) vind ik erg fijn.Keygem is ook erg goed, CK (waar ook een reddit draadje over loopt) is een veredeld casino, Keebcats en EloquentClicks zijn ook nette shops maar relatief hoge verzendkosten makken die minder aantrekkelijk.

Edit: Vergeet ik bijna SplitKB maar die hebben een betrekkelijk klein assortiment, wel een nette shop overigens :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 23-11-2023 14:16 ]

Gabriël AM5

Keebcats mag je imo niet echt meetellen sinds de Brexit, zij hebben ook al iemand moeten laten gaan wegens geldproblemen trouwens. Sterker nog, heel Keebcats gaat veranderen volgens hun Discord post van 15 november:
Hi cats,
firstly please do refer to GB post above .
All in hand and progressing as planned.

Now, we have some big news.
As you all know times have not been the easiest of late but thanks to the measures we outlined in a previous post we’re still plodding on through.
However, after the most amazing few years in the hobby with all you amazing people we are planning to move on.

Our darlings Duff and Em are looking to move to Belgium next year and honestly I just don’t want to carry on without them.
For this reason we are looking to sell the KeebCats UK brand, its stock, digital and physical assets.

If anyone is interested please get in touch with me via DM.
This would make a great business if you can keep overheads low. A “mom and pop” operation from home type affair and you’ll smash it.
We’re just not able to give you all the time and attention you deserve, for which we’re sorry, and would love to see this go to someone who will inject new passion into it.

Again, we’re not disappearing.
We’re still taking orders, fulfilling them, managing GBs etc and will continue to do so until such time as all commitments are fulfilled.

Xxx
Oblotzky en Salvun zijn vgm ook nog altijd prima bezig. Coffee is al niet echt meer in de buurt, maar daar gaat de support ook niet altijd perfect heb ik mij laten vertellen. Maxgaming is volgens mij ook wel stabiel, mede doordat ze meer doen dan alleen custom keebs. Echt handig is die site niet, omdat keeb parts niet hun main business lijkt te zijn, maar ze hebben best prima spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
danoontjeh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:57:
[...]

Niet netjes inderdaad van de communicatie. Een puntje waar de meeste vendors wel aan kunnen werken.

En ze hebben zeker cash, dat is heel het punt van de sale. Maar zoals sommige zeggen dat het een simpele “cash grab” is, voordat ze weg gaan en niet meer zullen doen, zie ik niet gebeuren. Diezelfde groep mensen veronderstelde dat vorige sale ook, met een faillissement weken daarna. Het verhaal is in ieder geval nog niet afgelopen, maar lijkt beter te worden dan erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:30:
Keebcats mag je imo niet echt meetellen sinds de Brexit, zij hebben ook al iemand moeten laten gaan wegens geldproblemen trouwens. Sterker nog, heel Keebcats gaat veranderen volgens hun Discord post van 15 november:

[...]

Oblotzky en Salvun zijn vgm ook nog altijd prima bezig. Coffee is al niet echt meer in de buurt, maar daar gaat de support ook niet altijd perfect heb ik mij laten vertellen. Maxgaming is volgens mij ook wel stabiel, mede doordat ze meer doen dan alleen custom keebs. Echt handig is die site niet, omdat keeb parts niet hun main business lijkt te zijn, maar ze hebben best prima spul.
Salvun groeit lekker en Oblo was ik idd vergeten, ook erg nette shop!

Keebcats, fair enough ik heb er ook alleen op ClackyCon gekocht. ALs Em is wie ik dank dat ze is is het ook wel een cutie O+ O-)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 23-11-2023 14:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Het spul van de eerste MK sale vorige week is intussen binnengedruppeld. Waaronder GMK Skeletor.
Ik was nog niet helemaal zeker waar ik hem op ging gebruiken, maar ik moet toegeven. Ziet er helemaal niet slecht uit op die my little pony draak van een wk870 :D Ook de Shogoki 's vervangen door Oil Kings. En helemaal een fijn toetsenbord nu. :P

Bijkomend voordeel is dat de kans om hem op het bureau van een collega terug te vinden na een vrije dag nu ook extreem klein is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5s22EbmfNLEzgrnr48ZTgtoVcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Na2pWsgFkgX9OUgPI4n2GdON.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 23-11-2023 15:02 ]

CrashOverDrive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:01:
Het spul van de eerste MK sale vorige week is intussen binnengedruppeld. Waaronder GMK Skeletor.
Ik was nog niet helemaal zeker waar ik hem op ging gebruiken, maar ik moet toegeven. Ziet er helemaal niet slecht uit op die my little pony draak van een wk870 :D Ook de Shogoki 's vervangen door Oil Kings. En helemaal een fijn toetsenbord nu. :P

Bijkomend voordeel is dat de kans om hem op het bureau van een collega terug te vinden na een vrije dag nu ook extreem klein is :+

[Afbeelding]
Wow, die ga je niet missen tussen andere borden, wat een kleuren zeg. Ergens ook wel gaaf, net zoals dcs windbreaker of gmk diner.

Weet niet wanneer deze in GB was, maar ben toch wel benieuwd of deze met de huidige markt MOQ had behaald.

Edit: zit me net te bedenken, de box75, een premium bord met mooie materialen, was gewoon goedkoper dan de bauer lite van morgen, een entry plastic bord :o

[ Voor 6% gewijzigd door superbok op 23-11-2023 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spliltkb heeft weer iets nieuws aangekondigd op hun Discord en ik vind het machtig interessant. presoldered pcb's met een m.2 slot om een andere module te kunnen plaatsen. Nou resteert nog wel de vraag wat dit grapje mag kosten, maar qua aanpasbaarheid en gemak, je hoeft immers niet te solderen, is dit wel een mooie verandering.
The Elora is almost ready! :discodog: I'm still super busy setting things up, but my goal is to publish the first product page tomorrow at 17:00 (16:00 GMT). Because some parts are still underway (the keyboards, as well as packaging material and some stickers) and we still need to package everything, it'll be around two to three (at most) more weeks until we're ready to actually ship the Elora and its parts.

Discussion and progress over at #⁠elora 😎

A quick TLDR
The Elora is like a Kyria, but preassembled, with a number row, onboard RP2040 controller, and a very rad module system: Myriad.
It'll support MX hotswap. If you want Kailh chocs, you can do that too, but those will need to be soldered - you can use mill max sockets for hot swapping then, though.
It'll come preflashed with Vial firmware, and it'll work out of the box with most Myriad cards, no compilation or configuration needed 🌈
It supports QMK and Vial firmware.
It's tenting puck compatible ⛺🏒
We'll have case options similar to the Kyria, with aluminium, FR4, brass and copper top plates, acrylic bottom plates, as well as OLED covers and felt sound dampening mats in various colours (grey/yellow/red/pink/royal blue).

What's Myriad?
Myriad is a custom system we painstakingly developed over the past three years with M.2 cards with which you can add functionality to your keyboard without having to solder.
We'll have Myriad cards with a rotary encoder, joystick, four small macropad buttons, a VIK and QWIIC-compatible card as well as a Myriad breakout board and two sizes of perma-proto boards where you can solder your own components to.
We'll publish a template project as well as documentation for the Myriad system, so you can create your own cards, too!
Oh, one more thing: Myriad is hella overengineered. It's technically capable of overtaking the onboard controller, so wireless modules or alternative controllers could be made for it. We don't have those yet, but if you're feeling ambitious... you can make those too 😉

Some cool tidbits
Every Elora PCB has its own serial number, and we've tested every single one, semi-automatically, elaborately.
Those tiny Myriad modules... all have their own memory! That way, the Elora can ask it what the module is, and then provide the needed support at runtime. Just unplug your keyboard before swapping the module, okay?
The name "Elora" means "ray of light" 🌞

• Pompi
Als we het toch hebben over komende keyboards. Ik zag gister op Petapixel een artikel over kickstarter voor een nieuw foto en video editing focused mechanical keyboard gemaakt door Monogram (voorheen Palette Gear).
Zij hadden deze dingen gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://petapixel.com/assets/uploads/2015/07/DSCF4156-2.jpg

En gaan nu dus met dit toetsenbord komen
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/043/146/445/c4590975c87d3b1da05195fb429a6bee_original.png?ixlib=rb-4.1.0&w=680&fit=max&v=1700613373&gif-q=50&lossless=true&s=ed8716ade0f213b343422774c1c424cb
Dynamic Action Keys put tactile controls in easy reach. Action Key functions change automatically when you switch between apps. When you’re working within an application, you can easily switch the active toolset as you move between tasks. Don't worry, F1-F12 keys are always accssible on the number row as well.
OLED Mini Displays simplify your workflows by intuitively showing the currently active toolset. Cycle through toolset profiles as you work. You don’t need to learn hundreds of keystroke combinations just to be productive.
Vind het idee op zich wel beetje interessant, maar 399 Canadian dollar en proprietary software voor een low-profile mechanical keyboard vind ik wel iets te veel van het goede. Ben ook totaal niet van kickstarters, maar zo te zien hebben ze wel al het beoogde bedrag ruim gehaald en dan loopt het nog 22 dagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Inmiddels hebben de meeste shops hun Black Friday/ Cyber Monday deals online gezet. Voor iedereen die te veel geld heeft, heb ik ze allemaal mooi op een rijtje gezet:
  • Mykeyboard.eu: tot 70% korting op alle in stock producten. Is al sinds woensdag actief, dus grootste gedeelte van de voorraad is al weg. Maar er zijn nog steeds leuke switches/ deskmats/ keycaps te vinden die minder populair zijn.
  • Keygem: 15% korting op alle in stock producten. Met hun grote voorrad genoeg keuze met dingen die je misschien al langere tijd op het oog hebt. Ook Mode zijn hier te koop, dus als je nog wat extra's wilt hebben voor je Envoy of de keycaps wilt testen, is dit een mooi moment.
  • Candykeys: 16% korting op alle in stock producten, maar ook aantal speciale aanbiedingen. Persoonlijk zie ik hier minder interessante dingen. Houd ook rekening met normaal gesproken een langere verzendtijd
  • Salvun: 21% korting op alle in stock producten. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de Salvation ineens erg aantrekkelijk qua prijs.
  • Oblotzky: GMK sets voor 120 euro, PBT sets voor 70 euro en deskmats 3 voor 2. Zeker leuk als je een bepaalde set al langere tijd op het oog hebt, maar niet de gebruikelijke 170 er voor over hebt.
  • Eloquentclicks: tot 40% korting op alle in stock producten. Korting loopt af afhankelijk van de populariteit van het product.
  • Delta Key Co: 15% korting op in stock producten. Een wat kleinere voorraad doordat het een relatief nieuwe vendor is.
Volgens mij heb ik dan de meeste Europese keyboard specifieke shops gehad. Mocht ik iets missen, laat het weten want dan vul ik de lijst aan ;)

Edit:
Alternate heeft leuke keychron borden voor de “starters”.

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 24-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou de aanbiedingen van Alternate erbij zetten, die schuiven het volgende lijstje met Keychrons met korting.

https://www.alternate.nl/...=default&filter_7171=2848

Toch vaak een 'starters' bordje (soms ook het eindbordje)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:50:
Inmiddels hebben de meeste shops hun Black Friday/ Cyber Monday deals online gezet. Voor iedereen die te veel geld heeft, heb ik ze allemaal mooi op een rijtje gezet:
  • Mykeyboard.eu: tot 70% korting op alle in stock producten. Is al sinds woensdag actief, dus grootste gedeelte van de voorraad is al weg. Maar er zijn nog steeds leuke switches/ deskmats/ keycaps te vinden die minder populair zijn.
  • Keygem: 15% korting op alle in stock producten. Met hun grote voorrad genoeg keuze met dingen die je misschien al langere tijd op het oog hebt. Ook Mode zijn hier te koop, dus als je nog wat extra's wilt hebben voor je Envoy of de keycaps wilt testen, is dit een mooi moment.
  • Candykeys: 16% korting op alle in stock producten, maar ook aantal speciale aanbiedingen. Persoonlijk zie ik hier minder interessante dingen. Houd ook rekening met normaal gesproken een langere verzendtijd
  • Salvun: 21% korting op alle in stock producten. Hierdoor wordt bijvoorbeeld de Salvation ineens erg aantrekkelijk qua prijs.
  • Oblotzky: GMK sets voor 120 euro, PBT sets voor 70 euro en deskmats 3 voor 2. Zeker leuk als je een bepaalde set al langere tijd op het oog hebt, maar niet de gebruikelijke 170 er voor over hebt.
  • Eloquentclicks: tot 40% korting op alle in stock producten. Korting loopt af afhankelijk van de populariteit van het product.
  • Delta Key Co: 15% korting op in stock producten. Een wat kleinere voorraad doordat het een relatief nieuwe vendor is.
Volgens mij heb ik dan de meeste Europese keyboard specifieke shops gehad. Mocht ik iets missen, laat het weten want dan vul ik de lijst aan ;)
Voetnoot bij deltakeyco is dat losse switches niet mee lijken te doen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:25:
[...]

Voetnoot bij deltakeyco is dat losse switches niet mee lijken te doen :(
Oh dat is balen! Gek, verder niet iets bijzonders of anders dan 10 pack van switches.
Klopt ja, sommige zijn al “uitverkocht” maar worden nog aangevuld later. Las op discord dat alles van te voren door Oblotzky betaald moest worden, waardoor het een dure bestelling was, maar GMK heeft nog meer dus het wordt nog aangevuld.

@pjottum toegevoegd, had alleen gekeken naar de “custom” shops, maar zeker leuk voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Doet wel pijn om je bestelling van MyKB nog niet ontvangen te hebben als je dat lijstje ziet :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k4kl44s
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-08 15:05
pjottum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:44:
Ik zou de aanbiedingen van Alternate erbij zetten, die schuiven het volgende lijstje met Keychrons met korting.

https://www.alternate.nl/...=default&filter_7171=2848

Toch vaak een 'starters' bordje (soms ook het eindbordje)
In dat lijstje ontbreekt deze witte K10 Pro, die ook voor €99 ipv €129,90 is te krijgen.

Dat is tevens mijn startersbord geworden, ben eindelijk overgestapt: wat een verademing. Snap niet dat ik hiervoor uberhaupt woorden op het scherm kreeg. Maarja, ik had ook een toetsenbord uit 2006 8)

edit: nog een vraagje: ik heb nu geen polssteun, raden jullie dat aan?

[ Voor 3% gewijzigd door k4kl44s op 24-11-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met het doel om een silent bord te creëren voor onderweg eindelijk maar eens wat silents in mijn kbd67 lite gedaan. Heb gekozen voor de JKDK crimson, via Ali gekocht bij kprepublic. Die zijn precies zoals mij toen is beloofd een stuk minder mushy dan de boba u4. Ze zijn erg stil en hebben een leuke bump, maar hoeveel beter het ook is dan de U4, ik vind de bottom out van silents nog altijd heel vermoeiend aanvoelen. Ik krijg er een zeer onprettig gevoel van in mijn knokkels. Moet nog blijken hoe lang ik deze switches ga gebruiken dus.

Ik had bij het verbouwen heel wat ruzie met de Glorious gsv2 stabs die erin zaten, dus maar besloten om die boven de prullenbak eraf te schroeven. Vervolgens kwam ik erachter dat ik nog ongeveer 5 ongebruikte sets stabs had. Gekozen voor de Wuque's. Dat was dus echt de verkeerde keuze. Maar 2 van de 8 wires waren recht. Na het corrigeren en luben erin gezet. Ze zijn nog steeds verre van perfect, maar het moet maar even voorlopig. Ik heb nog wel wat silent linears besteld voor de stab keys, in de hoop dat dat nog wat helpt, maar ik denk dat ze gewoon niet in de buurt van silent zullen worden. Volgende verbouwing maar weer een ander setje stabs erin dus.

@k4kl44s Ik ben zelf geen fan van polssteunen, voor mij voelt het vooral als het afknellen van de polsen. Het beste is om de polsen in de lucht te hebben tijdens het typen. Maar ik zou vooral lekker doen wat prettig is. Pak gewoon eens een telefoon, powerbank of portemonnee ofzo om te voelen of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

k4kl44s schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:17:
[...]

In dat lijstje ontbreekt deze witte K10 Pro, die ook voor €99 ipv €129,90 is te krijgen.

Dat is tevens mijn startersbord geworden, ben eindelijk overgestapt: wat een verademing. Snap niet dat ik hiervoor uberhaupt woorden op het scherm kreeg. Maarja, ik had ook een toetsenbord uit 2006 8)

edit: nog een vraagje: ik heb nu geen polssteun, raden jullie dat aan?
Ik heb (van Keychron) een houten plankje bij de V10 liggen, dat heb ik meebesteld (zie review).

Ik was niet anders gewend, na 30 jaar 'Natural' keyboards (begonnen met een Trust, en dan het hele MS spectrum) kan ik niet zonder. Gek genoeg kan ik niet met jouw K10 overweg voor langer dan een kwartier, terwijl ik uren op een laptop opgevouwen* in een trein kan werken. 8)7

* Ik opgevouwen, laptop is dan natuurlijk open

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:13:
[...]

Ik heb (van Keychron) een houten plankje bij de V10 liggen, dat heb ik meebesteld (zie review).

Ik was niet anders gewend, na 30 jaar 'Natural' keyboards (begonnen met een Trust, en dan het hele MS spectrum) kan ik niet zonder. Gek genoeg kan ik niet met jouw K10 overweg voor langer dan een kwartier, terwijl ik uren op een laptop opgevouwen* in een trein kan werken. 8)7

* Ik opgevouwen, laptop is dan natuurlijk open
Dan heb je een heel klein laptopje en / of ben je heel flexibel :+
Mijn ervaring met de trein is dat normaal zitten al een uitdaging is met mijn 1,88m als het druk is.

@MatthijsBoog Zou dat vermoeide gevoel ook niet (mede) komen door de relatief flexibele abs behuizing en PC plate én dan nog een keer zachte mushy switches?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een pom plate in mijn geval en ik zie niet echt flex ofzo. Deels doordat mijn gaskets bestaan uit echt flink samengedrukt eva foam. Dus ik denk dat het vooral de switches zijn. Ik ervaarde hetzelfde met de boba u4 in een nk65. Dat ding had een metalen plate en was zo stijf als wat. Zelfs mijn rgb bord waar echt flinke flex in zit ervaar ik het bijna niet mee, dus ik denk dat het vooral de switches zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkie
Mijn Zoom75 is ook eindelijk binnen! Gebouwd met Gift linears en WoB's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7RSp6v_gEdsefkitNuA_anDkH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQUeenWYqR1zP7rL4yYLAK9D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX0tyXsnt9z8nx2qSbJtwhFCdSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbQB8bzL46PXieUv1IHJY5x2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Henkie schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:26:
Mijn Zoom75 is ook eindelijk binnen! Gebouwd met Gift linears en WoB's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Hoe bevalt ie? Gewaagd kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Nerrion schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:58:
[...]

Nice! Hoe bevalt ie? Gewaagd kleurtje.
Ja, prima unit. Minder geel dan ik had gedacht/gehoopt. Het is meer okergeel, ipv "Cyber Yellow" Waarbij ik meer feller knallend geel had verwacht. Verder prima ding, bouwen ging goed,ribbon cable voor de knob was even gepiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er mooi uit @Henkie, mooie kleur geel die het met wob compleet maakt. Heb je nog andere modules voor rechtsboven, zoals het scherm? Hoe is het geluid verder? Is foam nodig?

Valt me nu trouwens op en vraag me af waar om ze maar 3 keys ipv 4 voor de nav cluster hebben. Zit daar geen detail op de case zoals de jelly dat wel heeft. Voelt daardoor een beetje uit balans, maar misschien ook omdat ik het niet gewend ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op zondag 26 november 2023 @ 08:19:
Ziet er mooi uit @Henkie, mooie kleur geel die het met wob compleet maakt. Heb je nog andere modules voor rechtsboven, zoals het scherm? Hoe is het geluid verder? Is foam nodig?

Valt me nu trouwens op en vraag me af waar om ze maar 3 keys ipv 4 voor de nav cluster hebben. Zit daar geen detail op de case zoals de jelly dat wel heeft. Voelt daardoor een beetje uit balans, maar misschien ook omdat ik het niet gewend ben.
Nee momenteel heb ik alleen de draaiknop. Het schermpje is voor mij wat onnozel (en naar wat ik lees in de discords een hoop gezeur mee). De nóg een extra knop daar hoeft van mij ook niet en een badge.. ja maybe een keer?

Ik heb hem met een groot deel fan het foam gebouwd, momenteel ligt mijn voorkeur bij de wat meer marble sound, maar zonder foams klinkt hij ook prima!

De lege plek, op de SE zit daar wel een ornamentje. Vind het zo wel wat hebben, beetje geel er tussen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nerrion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icE1z7_-45SJsZW1fgnwd2Fui_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBZ5beTwLHNE1LSrYtumM7Zo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat switches binnen van Ali.
70x Gateron Beer Tactile Switches. Vrij lichte tactile. Ben van plan deze in de Tofu60 te zetten wanneer die binnenkomt.
90x Strawberry Wine Linear Switches. Deze gaan in de Corsa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb de Gateron biertjes ook al een tijdje liggen. Ze piepen en kraken wel een beetje als je erin knijpt. Niet echt aan te raden in plateless. Heb er maar dikke TX films tussen gedaan, worden ze veel consistenter van. Fabriekslube is wel prima verder.

Aardige switch, ook wel fijn in gebruik, maar nog niet echt een thuis voor kunnen vinden. Heb ze al in 5 borden geprobeerd, maar meh, steeds leggen zet het toch weer af tegen andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Een tijdje terug heb ik mij wel aan het inlezen geweest in de materie van mechanische toetsenborden, echter was het toen ook niet de moment (job wissel). Maar door de bomen zie je het bos ook echt niet meer, er is zoveel om te leren.
Kunnen jullie een 100% keyboard aanbevelen voor mij? Doel is om op te werken (typen, rekenen in excel etc) als ook gamen.
Momenteel was ik gemakshalve bij Keychron terecht gekomen https://www.keychron.com/...rd?variant=40522074259545 maar vermoed dat er betere alternatieven zijn? Zou mijn eerste echte mechanische keyboard worden, dus weet nog niet wat voor tweaks ik er precies op zou uithalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geforce660 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:24:
Een tijdje terug heb ik mij wel aan het inlezen geweest in de materie van mechanische toetsenborden, echter was het toen ook niet de moment (job wissel). Maar door de bomen zie je het bos ook echt niet meer, er is zoveel om te leren.
Kunnen jullie een 100% keyboard aanbevelen voor mij? Doel is om op te werken (typen, rekenen in excel etc) als ook gamen.
Momenteel was ik gemakshalve bij Keychron terecht gekomen https://www.keychron.com/...rd?variant=40522074259545 maar vermoed dat er betere alternatieven zijn? Zou mijn eerste echte mechanische keyboard worden, dus weet nog niet wat voor tweaks ik er precies op zou uithalen..
Hangt ook een beetje af van wat je budget ervoor is.
100% of zelfs 96% borden zijn niet erg populair als customs. Het is veel werk, er gaan veel switches in dus prijzig. En het neemt erg veel ruimte in op je bureau.

Cheapo materialen is daarom iets wat je veel gaat zien. Keychron is een optie, Vortext heeft ook de Vibe en de Cypher geloof ik. Er is ook een Cypher custom, een 98%.

Heb eens voor een collega een YMDK Melody96 gebouwd. Prima top mount optie. Stabs die erbij zitten niet gebruikt. Voelt en klinkt een heel stuk beter.

Er zijn wel echte high end borden zoals een Austin, maar wat lastig te vinden en met vaak veel tijd ertussen.

Oh en KBDFans heeft ook nog hun Odin of Thor ofzo. Ook een leuke optie als je beetje middle of the road custom wilt gaan en wel alles zelf wilt kunnen uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Zoom98 is ook nog te krijgen (november batch bij Keygem) als je echt custom wilt gaan en met een 98% kan leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
djunicron schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:05:
[...]

Hangt ook een beetje af van wat je budget ervoor is.
100% of zelfs 96% borden zijn niet erg populair als customs. Het is veel werk, er gaan veel switches in dus prijzig. En het neemt erg veel ruimte in op je bureau.

Cheapo materialen is daarom iets wat je veel gaat zien. Keychron is een optie, Vortext heeft ook de Vibe en de Cypher geloof ik. Er is ook een Cypher custom, een 98%.

Heb eens voor een collega een YMDK Melody96 gebouwd. Prima top mount optie. Stabs die erbij zitten niet gebruikt. Voelt en klinkt een heel stuk beter.

Er zijn wel echte high end borden zoals een Austin, maar wat lastig te vinden en met vaak veel tijd ertussen.

Oh en KBDFans heeft ook nog hun Odin of Thor ofzo. Ook een leuke optie als je beetje middle of the road custom wilt gaan en wel alles zelf wilt kunnen uitkiezen.
Budget mag wel wat zijn, 't is om te vragen als verjaardagscadeau :P
Ga deze al eens bekijken en is zien wat eruit springt voor mij.
CrashOverDrive schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:09:
Zoom98 is ook nog te krijgen (november batch bij Keygem) als je echt custom wilt gaan en met een 98% kan leven :P
Met een 98 kan ik zeker leven, is maar dat ik wat cijfertjes moet ingeven voor het werk en zeker die numpad erbij wil hebben (en geen aparte module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer_Life
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-09 20:42
Ik heb een vraag, ik heb een corsair k68 fulls size keyboard, de keycaps raken defaced(de letters zijn nu gewoon blank aan het worden dus ik zie de letters niet meer of minder) en 1 is afgebroken(ctrl key)
Ik vroeg me af of er betere keycaps bestaan die niet of nouwelijks slijten.
ik zag de websites maar ik wordt er niet wijzer van waar ik het beste keycaps kan bestellen.

Ik zou ook wel door willen sparen voor misschien metalen keycaps(als dat bestaat want dat lijkt mij cool) of iets dergelijks.

Vroeg me af of ik de switches kan vervangen in dit mechanische toetsenbord indien ik dat ooit wil doen?
Elke hulp is fijn, want wat ik zie is dat veel keycaps voor minder dan een 100% keyboard is(plus dit keyboard mist het euro teken dus daar baal ik wel van)

Of als het niet anders kan wil ik best doorsparen en een ander goed mechanisch toetsenbord kopen zolang die maar back light heeft want kan niet meer zonder en die 100% is.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamer_Life op 29-11-2023 15:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Echt kwaliteit sets zul je niet kunnen vinden, want de k68 heeft een raar formaat spatie. Die zijn haast alleen op Aliexpress te vinden. De switches vervangen zou in principe kunnen met het juiste gereedschap, maar ik zou aanraden om dan gewoon een ander toetsenbord kopen wat beter is. Er zijn genoeg sets voor full size boards en anders zijn er eigenlijk altijd wel numpad kits te koop, maar je zult met de spatie blijven zitten. Met backlit keys zit je sowieso grotendeels vast aan de net wat minder goede sets, want de A-merken maken dat vrijwel niet.

Je hebt trouwens wel een € op je toetsenbord, kunt hem alleen niet zien. Het is ctrl+alt+5, ofwel alt gr + 5, zou allebei moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb vanmiddag de Monsgeek M1W binnengekregen, woop-woop! Een recht keyboard, mijn eerste in zeker 20 jaar en dat is wel even wennen zeg.

De lay-out is logischerwijs anders dan ik gewend ben, in de zin dat mijn linkerhand er vanmiddag best een paar keer naast heeft gegrepen in de onderste rij. De delete-key zit niet waar ik die gewend ben van eerdere keyboards omdat daar de knob zit, dus ook dat is even wennen.
Wat verder opvalt is het enorme gewicht, ik heb schijnbaar de neiging om het keyboard regelmatig te verplaatsen, wat ik me tot heden niet zo van bewust :P

De meegeleverde switches -Akko Icecream pink- zijn helemaal zo verkeerd niet. Ze zijn smooth, niet te licht en maken een stuk minder herrie dan de Gateron Reds die in mijn Keychron V10 zaten.
De meegeleverde keycaps zien er best leuk uit, maar zijn dun en ik vind ze niet erg lekker klinken. Die gingen er dus vlot vanaf.

Bluetooth connectie is natuurlijk vet schelden voor gamers en vast een boel andere enthousiastelingen, maar ik vind het een uitkomst. Ik kan zonder kabel als ik het wil, dan is dat extra rode lampje onder de spatiebalk uit ook; ik erger me aan dat lampje.

De knob voelt minder stevig aan dan op de Keychron, er zit ook geen knurling op wat me eigenlijk stiekem wel een beetje tegenvalt.

Of het echt de vervanger gaat worden voor een gebroken/Alice keyboard, dat valt nog te bezien. Ik ben nog te gewend aan m'n quirky keyboards denk ik :P

Plaatjes volgen nog, mocht er behoefte aan zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Floor-is op 30-11-2023 20:38 ]

Bericht hierboven

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Altijd behoefte aan plaatjes!
Vandaag heeft mk.eu mijn pakketje verstuurd/aangemeld

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• CrashOverDrive
skoozie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:44:
Vandaag heeft mk.eu mijn pakketje verstuurd/aangemeld
*O* *O*

Ik wacht nog steeds tot ze die van 18 dagen geleden verzenden :')

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-11-2023 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Floor-is schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:38:
Ik heb vanmiddag de Monsgeek M1W binnengekregen, woop-woop! Een recht keyboard, mijn eerste in zeker 20 jaar en dat is wel even wennen zeg.

De lay-out is logischerwijs anders dan ik gewend ben, in de zin dat mijn linkerhand er vanmiddag best een paar keer naast heeft gegrepen in de onderste rij. De delete-key zit niet waar ik die gewend ben van eerdere keyboards omdat daar de knob zit, dus ook dat is even wennen.
Wat verder opvalt is het enorme gewicht, ik heb schijnbaar de neiging om het keyboard regelmatig te verplaatsen, wat ik me tot heden niet zo van bewust :P

De meegeleverde switches -Akko Icecream pink- zijn helemaal zo verkeerd niet. Ze zijn smooth, niet te licht en maken een stuk minder herrie dan de Gateron Reds die in mijn Keychron V10 zaten.
De meegeleverde keycaps zien er best leuk uit, maar zijn dun en ik vind ze niet erg lekker klinken. Die gingen er dus vlot vanaf.

Bluetooth connectie is natuurlijk vet schelden voor gamers en vast een boel andere enthousiastelingen, maar ik vind het een uitkomst. Ik kan zonder kabel als ik het wil, dan is dat extra rode lampje onder de spatiebalk uit ook; ik erger me aan dat lampje.

De knob voelt minder stevig aan dan op de Keychron, er zit ook geen knurling op wat me eigenlijk stiekem wel een beetje tegenvalt.

Of het echt de vervanger gaat worden voor een gebroken/Alice keyboard, dat valt nog te bezien. Ik ben nog te gewend aan m'n quirky keyboards denk ik :P

Plaatjes volgen nog, mocht er behoefte aan zijn.
Vergeet niet de force break mod, tape mod en die zijkantjes (van goud/koud look) vast te zetten. Dan klink hij heeeeeel erg goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Floor-is

Floor-is

5.2

Tylen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:08:
[...]

Vergeet niet de force break mod, tape mod en die zijkantjes (van goud/koud look) vast te zetten. Dan klink hij heeeeeel erg goed.
Heb die bars al wel extra vastgezet, ik dacht na over de tapemod, maar daarvoor moet ik gaatjes in de aangebrachte tape maken en dat lukt me niet met het mes dat ik heb.

Voor de Monsgeek krijg je een stuk tape meegeleverd, die heb ik er net opgezet hoewel ik dacht dat het niet echt verschil zou maken. Het is geen wereld van verschil ofzo, maar het klinkt wel meer thocky nu :P

Bericht hierboven

CrashOverDrive schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:03:
[...]

*O* *O*

Ik wacht nog steeds tot ze die van 18 dagen geleden verzenden :')
Oh wacht gek dat je zo lang moet wachten! Was het een grote bestelling? Mijn black friday aankoop was 2 dagen na bestelling al geleverd. Over het algemeen zijn ze vrij snel.
Pagina: 1 ... 137 ... 158 Laatste