Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Waar kopen jullie normaal de switches? Ik merk dat het aanbod in Europa heel erg beperkt is. Maar met belasting en shipping is in Amerika kopen ook niet echt een fijne hobby meer... Zijn er bekende/goede verkopers in of rond Nederland die een goed aanbod hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Net tijdens het gamen ontdekte ik dat ik op de spatiebar steeds over een oneffen plekje ging. Hoopte eerste dat het viezigheid was maar nee is echt een beschadiging.

Weet iemand een goed adres om een nieuwe spacebar te bestellen?

Gaat om het spatiebalkje voor de Logitech G815.

De huidige doet het nog goed hoor maar ik zou het fijn vinden als ik hem kan vervangen door een andere. Heb ook al een keycap remover, wat geoefend heb 'm los gemaakt en schoon gemaakt en teruggeplaatst maar dat heeft m verder niet hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
jpstaman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:15:
Waar kopen jullie normaal de switches?
Binnen Europa voornamelijk bij KeyGem en MyKeyboard. Al heeft die laatste sinds hun leegverkoop vorige maand vrij weinig meer qua switches :P

Chinese switches (Wuque Studio, Outemu, Gateron, Akko) vaak gewoon via Ali.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In de topic starter staat een linkje naar een hele lijst aan webshops. Daarnaast is er natuurlijk 2e hands en Aliexpress. Of stores in China zoals chosfox, kbdfans en kprepublic, maar die laatste 2 zijn goedkoper vanuit hun stores op Ali.

Voor een losse spatie zou ik lekker even rondkijken op Aliexpress.

Edit: Voor mij voorlopig geen Candykeys en Mykeyboard meer als er alternatieven zijn. Mijn gedoe met CK is inmiddels wel vrij bekend hier, maar wacht ook alweer meer dan 2 weken op uberhaupt maar een reactie op mijn mail mbt het ontvangen van de verkeerde spacebar kit.

[ Voor 26% gewijzigd door MatthijsBoog op 10-11-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpstaman schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:15:
Waar kopen jullie normaal de switches? Ik merk dat het aanbod in Europa heel erg beperkt is. Maar met belasting en shipping is in Amerika kopen ook niet echt een fijne hobby meer... Zijn er bekende/goede verkopers in of rond Nederland die een goed aanbod hebben?
Check de startpost even, staat een lijstje met meerdere shops met breed scala aan switches. Afhankelijk van je wens, zal er vast wel iets te vinden zijn in Europa. En anders wel iets vergelijkbaars. Wat zoek je precies?

Edit: we zijn lekker snel allemaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door superbok op 10-11-2023 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

Switches haal ik meestal via Splitkb.com, akkogear.eu maar vooral via Ali.

Complete g815 keycapset ook via Ali: https://nl.aliexpress.com/item/1005001332413487.html

Heb niet gecontroleerd of het helemaal de goede is

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Het mooie van de siliconen is gelukkig wel weer dat zodra het droog is je gewoon een hoekje los kunt peuteren en het dan zo loskomt van de meeste oppervlakken. De vulling in de twee toetsenborden die ik heb gedaan tot nu toe kon ik er ook makkelijk weer uit krijgen om een vergelijking te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Laatst online: 13:36

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Vergeet Eloquent Clicks uit Spanje niet!

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn 11.11 dillema van de dag;

GMK67 voor €31,61 of een Akko 5075S voor €44,80.

Wireless en 67% Vs wired en 75% maar mét VIA!

Of al mijn coupons inzetten voor switch testers :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn dilemma van vandaag, leuke artisans, maar wel echt pijnlijk duur, 2 zijn samen 100 usd, maar daar komt dan nog 17 usd shipping en 43 usd duty and tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:01:
Mijn 11.11 dillema van de dag;

GMK67 voor €31,61 of een Akko 5075S voor €44,80.

Wireless en 67% Vs wired en 75% maar mét VIA!

Of al mijn coupons inzetten voor switch testers :+
Switch tester ;) Welke heb je op het oog? KPRebulic heeft 2 grote tester, een wat oudere met 130 switches voor €58 nu of een nieuwe met 80 switches voor €40. Hier dus ook een dilemma.

@MatthijsBoog behoorlijke prijs voor aluminium artisans, helemaal die enter die toch echt niet zo heel moeilijk of complex is. Maar sowieso niet echt mijn smaak, dus dat werkt ook niet mee.

[ Voor 16% gewijzigd door superbok op 11-11-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Wel even opletten dat die van 130 (enn ook 81) enorm veel dubbele bevat als het je puur om het switch gevoel gaat. Leuk dat er een 3pin, 5pin en led sleufjes versie van alle cherry switches in zit. Maar defacto zijn dat dus gewoon dezelfde switches :P Wil je er uiteindelijk "van alles eentje hebben" om ook te kunnen kijken of het past op een plankje, dan kan het wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@sapphire GMK 67 voor dat bedrag, hoe dan? Ik kom niet lager dan €37,15.
Die AKKO is ook wel nice, ik ga hem toch bedraad gebruiken. Wilde eigenlijk een keer een linear (gaming) bordje maken. Keuzes keuzes.. kwalitatief zal die 5075S wel beter zijn of niet..?

Trouwens hulde voor @superbok , posten om 11:11 op 11-11 _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door The GUI op 11-11-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Denk dat ik een setje Baby Kangeroo switches haal op ali, verder zie ik niet veel bijzonders in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Ja testers is wel aanlokkelijk maar iets houd me tegen om zo’n bedrag er tegen aan te gooien waar ik uiteindelijk weinig mee doe :p

Zo’n bordje als de GMK67 gaat ook waarschijnlijk naar een tijdje weg omdat ik geen bloatware wil installeren.

@Nerrion Ja weinig écht spectaculairs

@The GUI Ik heb nog een persoonlijke coupon.

Had hem ook gezien voor €33,xx met inruil van 3900 munten maar die link kan ik niet meer vinden :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CrashOverDrive zag het ja, opzich niet heel erg zolang ze maar uniek zijn. Maar wel jammer, want stuk minder leuk dan 130 switches die anders zijn/ voelen.

@The GUI haha, zou willen zeggen dat het voorbedachte rade was, maar dat was het echt niet.

@sapphire das waar, buiten het feit dat het er leuk uitziet, doe ik er ook weinig mee. Vooral die van 130 vind ik interessant door de relatief hoge korting. Zie die eigenlijk niet vaak voor onder de €60.

Overigens, laatste oproep voor mensen die eventueel ook wat van Taobao zouden willen bestellen. Alles ligt klaar voor mij, dus ga het deze week verzenden naar Nederland. Maar hoe meer mensen meedoen, des te goedkoper de verzendkosten zijn per persoon. Heb wat Tx spullen, tester en switches klaarliggen. Sommige dingen zijn makkelijk 30% goedkoper.

[ Voor 27% gewijzigd door superbok op 11-11-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb geen idee hoe ik door die site moet navigeren. Wat kost een Tester68 daar? En Gateron Milky Yellows?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:39:
Ik heb geen idee hoe ik door die site moet navigeren. Wat kost een Tester68 daar? En Gateron Milky Yellows?
Om goed te navigeren heb je eigenlijk een account nodig, maar met google en dan Taobao kom je soms ook al een heel eind. Vervolgens moet je die link bij een proxy invullen (superbuy bijvoorbeeld), want die verzenden het naar jouw. De verzendkosten hangen van het formaat en gewicht af. Hoe groter en zwaarder de spullen des te duurder het verzenden is. Maar door kleine lichtere dingen toe te voegen, compenseer je het weer een beetje. Een van de eerste links met een tester68, geen idee of het de goede is: https://www.superbuy.com/...2Fitem%2F649547564063.htm
En gateron yellow: https://www.superbuy.com/...m.htm%3Fid%3D645521663286

Deze doc heeft ook wat informatie over het zoeken: https://docs.google.com/s...sj3p7E/edit#gid=335037316 Die links kan je direct in superbuy plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

superbok schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:49:
[...]

Om goed te navigeren heb je eigenlijk een account nodig, maar met google en dan Taobao kom je soms ook al een heel eind. Vervolgens moet je die link bij een proxy invullen (superbuy bijvoorbeeld), want die verzenden het naar jouw. De verzendkosten hangen van het formaat en gewicht af. Hoe groter en zwaarder de spullen des te duurder het verzenden is. Maar door kleine lichtere dingen toe te voegen, compenseer je het weer een beetje. Een van de eerste links met een tester68, geen idee of het de goede is: https://www.superbuy.com/...2Fitem%2F649547564063.htm
En gateron yellow: https://www.superbuy.com/...m.htm%3Fid%3D645521663286

Deze doc heeft ook wat informatie over het zoeken: https://docs.google.com/s...sj3p7E/edit#gid=335037316 Die links kan je direct in superbuy plakken.
Thanks, is het ok als ik nog heel even kijken vanavond? Heb overdag weinig tijd. Dan wil ik via die route best wat meebestellen. Zal wel even een DM sturen als ik wat op het oog heb ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
vergeet bij Ali ook niet de code 11SALE8 te gebruiken voor ongeveer 8 euro korting op alles van meer dan 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:53:
vergeet bij Ali ook niet de code 11SALE8 te gebruiken voor ongeveer 8 euro korting op alles van meer dan 50 euro.
Dang dat maakt heel leuke combi’s mogelijk! 2x GMk67 voor €60 of een heel goedkope Suger65 :+

Kan ook eens gebruik maken van dit om switch testers te kopen die zelden in de aanbieding zijn!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:06:
[...]

Dang dat maakt heel leuke combi’s mogelijk! 2x GMk67 voor €60 of een heel goedkope Suger65 :+

Kan ook eens gebruik maken van dit om switch testers te kopen die zelden in de aanbieding zijn!
Ik heb voor een prikkie een ABM066 deze kant op komen, ik had ook al een aantal dagen via de daily checkin coins verzameld en dan met de korting en de code hierboven kom je uit op hele leuke bedragen.
En ik wil echt een keertje een Alice layout proberen, dit maakt het heel goed betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:53:
[...]

Ik heb voor een prikkie een ABM066 deze kant op komen, ik had ook al een aantal dagen via de daily checkin coins verzameld en dan met de korting en de code hierboven kom je uit op hele leuke bedragen.
En ik wil echt een keertje een Alice layout proberen, dit maakt het heel goed betaalbaar.
Hier 7K+ munten :X
En een €4,80 coupon van mergeboss :X

Ik blijf die budget bordjes leuk vinden en er elke keer naar kijken. Goedkoop, lekker modbaar maar bij mij is de weg er naartoe meestal leuker dan het resultaat en dan blijft het weer in de hoek liggen als ik mezelf ken.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ik word ook enorm hebberig van dit soort dagen. Alice bordje, Sugar65, switches en keycaps. Ik moet moeite doen om niet iets aan te schaffen. Vandaag trouwens een GMK67 binnengekregen vanuit een giveaway. Nu staat de collectie op Q1 Pro en twee GMK67’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:02:
[...]

Hier 7K+ munten :X
En een €4,80 coupon van mergeboss :X

Ik blijf die budget bordjes leuk vinden en er elke keer naar kijken. Goedkoop, lekker modbaar maar bij mij is de weg er naartoe meestal leuker dan het resultaat en dan blijft het weer in de hoek liggen als ik mezelf ken.
Voor mij is het nu ook weer even klaar, ik geloof niet in het hele "endgame" gebeuren maar mijn sugar65 is perfect voor thuis met de Roses, ik wil een Alice layout gewoon proberen en de prijs was nu absurd laag (41 euro uit mijn hoofd). Hierna gebruik ik rustig 2 jaar alleen de Sugar65 thuis en de Feker op werk, er zat ook iets van twee jaar tussen de ID80 en de Sugar65. Het leuke is van dat soort lange pauzes is dat meteen het verschil kan voelen en horen, je doet dan echt een enorme stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

R3m3d7 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:53:
Thnx! Gmk67, Bluetooth controller en een tangetje besteld met die code.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Ik heb alle sales overgeslagen, kon de GMK67 niet voor minder dan 39 vinden, en ik heb al veel te veel geld aan borden uitgegeven de afgelopen week.

Nu maar eens een tijdje rustig aan doen met wat ik al heb, heb toch eigenlijk al geen ruimte voor de huidige collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

danoontjeh schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:56:
Ik heb alle sales overgeslagen, kon de GMK67 niet voor minder dan 39 vinden, en ik heb al veel te veel geld aan borden uitgegeven de afgelopen week.

Nu maar eens een tijdje rustig aan doen met wat ik al heb, heb toch eigenlijk al geen ruimte voor de huidige collectie.
Aan de muur hangen ;). Gewoon doorkopen jij. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Heb zelf de Akko 5750S besteld. Was een goede deal voor uiteindelijk €37. De truc was wel om alleen het bord te bestellen anders werkten de coupons niet. Heb nog wat Lavender Purples liggen en de GMK Redline. Bordje van 2023 is dan weer klaar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik heb me ingehouden en geen borden gekocht dit keer.

Wel 2 sets WS Morandi voor 45 cent per switch en een set Gateron Oil kings voor 56 cent per switch (incl shipping). Geen spectaculaire deal op die oil kings, maar nog steeds wel cheaper dan KeyGem waar ook nog eens verzendkosten op komen, dus prima :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben uiteindelijk voor switch testers gegaan en een setje MMD Pricess Linears. Iets met een voorliefde voor budget switches die ik niet kon laten liggen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
MyKeyboard heeft weer wat planken in de sale gegooid. Stuk minder spectaculair dan de vorige keer, maar nu wel de Safa en UD40.

Geen idee wat ik er mee zou moeten, maar zo'n UD40 in staggered lijkt me toch wel tof :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiBq_fuCThM9O4RzT9FxDHiXT0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEav4MTtv5iIXFvVQmuuJqE6.jpg?f=fotoalbum_large

*edit
Nu op DHL wachten :+ En ik dacht nog wel van het milmaxen af te zijn dit jaar

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 13-11-2023 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Niet zo heel veel voorraad meer op mykeyboard en een beperkte keus. Maar wel leuk door de nieuwe dingen die zijn toegevoegd zoals de safa en ud40. Gelukkig is de safa er niet meer in “mijn” kleur waardoor enig mogelijke verleiding ook weg is. 40% borden zijn erg leuk, flinke leercurve door alle layers, maar misschien wel de meest creatieve cases in vergelijking met grotere formaten. Kan ook zo zijn dat ze mij gewoon meer opvallen, doordat het sowieso heel anders oogt dan bijvoorbeeld een 65%.

Later deze week/ volgende week zullen we wel switches en keycaps in de sale zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
CrashOverDrive schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:52:

Geen idee wat ik er mee zou moeten, maar zo'n UD40 in staggered lijkt me toch wel tof :P
[Afbeelding]
Ahhh, het is een jongetje geworden, wat leuk! <3

Adorable plankje inderdaad en mocht je huidige keyboard op werk niet genoeg leuke gesprekken starten dan gaat dat met deze zeker wel lukken.
Voor mezelf is de f-row op een andere layer te doen maar ik kan al niet lekker werken zonder dedicated arrows. Ik vermoed dat ik niet kleiner dan 65% zal gaan..time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, houd ook best van 40s. Maar QAZ layout heb ik nooit aan kunnen wennen. Of anders, gewoon eens wat caps weggehaald op een minivan en gekeken wat de QAZ layout nu precies doet, maar nee, dat lukt me niet.

6x3 + spatie, enter en 3 mods is m'n minimum.

Moet ook altijd ergens wel lachen als een bordje niet eens meer alle letters heeft, maar wél 2x Alt en Ctrl. En een systeemkey. Natuurlijk kan je er gewoon andere dingen achter programmeren, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:52:

[Afbeelding]
Wat een leuk ding zeg, het is dat ik al zo gruwelijk veel heb uitgegeven recentelijk maar anders..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Vandaag bericht van Akko gehad dat ze geen witte 5075S meer hebben: de laatste units waren “niet verkoopwaardig”. Jammer, dan maar geswitcht naar de zwarte. Betekent wel dat er nog steeds een keer een wit bordje moet gaan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
The GUI schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:51:
Betekent wel dat er nog steeds een keer een wit bordje moet gaan komen :+
Ja precies, zo kan je niet anders dan nog een plankje halen, your hands are tied! 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ondanks dat ik Keebs altijd mijn ‘Corona-hobby die is blijven hangen’ noem moet ik zeggen dat hobby’en met corona niet heel lekker is :(

Dus in het kader van ‘je moet wat’ een enorm dikke build gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGlyBNlY5jr0ZLcvl1ftEc5J-m0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQv3BVopsn0q8VyOotlm4sSq.jpg?f=fotoalbum_medium
Dikke endgame; TES68 Purple á €17, Leobog Graywood V3’s á €15 en en foeilelijke SA set die ik gratis van CK gekregen heb (wel sympathiek gebaar!). Ofwel 32 keiharde euro aan top materiaal + wat siliconen vet en Krytox. Verder alles helemaal stock.
En wat een unieke ervaring is het, heerlijk inconsistent door de aparte traymount van de PCB en plate. Een bak geluid door de flinke klankkasten van het SA-profiel maar gelukkig zijn de Graywoods wel lekker smooth :)
Hoe typt SA voor een échte Cherry-adept? Nouja de vorm van het bovenvlak is wel lekker en de ronding die de caps meekrijgen ook wel maar wat zijn ze alle Mozes hoog! Daarna op Cherry voelt bijna alsof je op een low-profile bord zit :+

Omdat je wat moet als je thuis zit wat beeld bij het woord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKnqdb-tPSapWgKnPUdd2qf4RdI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1znBb5UXyI1l7MBjbfDgMrRU.jpg?f=fotoalbum_medium
Mooi zij-profiel met de interne structuur goed zichtbaar en de ronding van het profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-HE9a0zgrxG337ZvyCJbDYuFCQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r06UeqDUR7MTAArcd9PhZ68d.jpg?f=fotoalbum_medium
R1 spreekt voor zich welke SA en Cherry zijn toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2Y6DNbhJFwcJGSF_Sw9s71jksE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W8mEeK6SV6pfysNjoHFBtVv.jpg?f=fotoalbum_medium
Lager word het niet….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9F8TKp4eJIqwwXTvMXma9jlmx8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pQvyiiOTPKChlDn4THAXTLS.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik moet even terugzoeken wat ik precies gemo(L)d heb aan mijn andere Tes68 maar die voelt stukken beter.

Ik was van plan deze Tes te modden met een accu, laadcircuit met USB-C, ect. maar ik ben iets te gehecht aan mijn huis :p Dat en ik denk dat het de kosten niet waard zijn qua kosten tov het bord.
Twijfel nog wel om een Buck converter-achtig iets in te bouwen zodat het bord wel vanaf USB kan werken als de batterijen op zijn.
En wil eens onderzoeken of ik de PCB aan de plate kan bevestigen en dan een mount met o-rings. Iemand daar ervaring mee weke maar/dikte/ hardheid je daar voor nodig hebt?

@danoontjeh Vanmiddag nog de GMK67 voor net onder de €32 kunnen vinden :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

En tóch vind ik hem wel wat hebben zo!

edit: @sapphire als je USB laden wilt hebben kan je misschien oplaadbare batterijen met laad circuit nemen, zoals: https://nl.aliexpress.com/item/1005005998537403.html
Ik weet niet of ze te gebruiken zijn tijdens het laden...

[ Voor 74% gewijzigd door skoozie op 15-11-2023 08:43 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@skoozie Ja qua kleuren past het best leuk, op het roze na :p
Ik wilde hem antractiet oid spuiten en dan donker grijze keycaps er op maar eigenlijk is dit kleurtje ook wel leuk. Misschien op zoek naar kleurige Cherry/XDA keycaps voor erop :)

Ik heb zat oplaadbare AAA's in huis dus dat is het probleem niet. Het is meer omdat het kan en de houder voor de AAA's is vrij hoog en ik dacht als ik die er uit zaag en een platere 1000mAh accu met een TP4056 en buckconverter erin doe houd ik ruimte over door iets als foam.

Maarja €20 aan materiaal in een bord steken van €17 is ook weer zo wat, kan ik net zo goed een GMK67 halen.
Buck converter is €1,50 ofzo en USB-C bordje en kabels heb ik nog liggen dus dat is makkelijk en goedkoop te doen.
Verder heb ik nog een staalstrip en tube siliconenkit liggen als het budget moet :+

Eerst op zoek naar geschikte o-rings en alle tig standoffs in dat ding napluizen.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 15-11-2023 08:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
sapphire schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:51:
@danoontjeh Vanmiddag nog de GMK67 voor net onder de €32 kunnen vinden :?
Ik kwam dus niet verder dan 39, maar heb ook niet heel erg m'n best gedaan moet ik zeggen. Heb 'm ook absoluut niet nodig dus ach..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
BF deal. Vandaag alle keycaps op MK met 50% :P

Als ze alles nou tegelijk doen, spaart me weer verzendkosten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Na eerder deze week de keyboards met 30% korting, is het nu “black friday” met 50% korting op keycaps. Zitten best wel leuke sets bij en nu dus goedkoop GMK te krijgen.

Wil in ieder geval niet meer horen dat GMK +€200 kost.

Edit: weer te laat ;)

[ Voor 20% gewijzigd door superbok op 15-11-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Nu online
Gisteren de Gateron Pro V3 Silver's binnen gekregen en in de Corsa gezet. Wilde een keer switches proberen met een korte pre-travel om te kijken hoe dat is, maar moet er wel nog aan wennen. Merk wat extra typo's vergeleken met Oil Kings bijv.

Iemand hier ervaring met de Sarokeys Strawberry Wines? Heb die ook al een tijdje op het oog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrashOverDrive
KAT Space cadet, GMK Yeeti, GMK Skeletor en GMK Taegeukgi.

Ik heb het faillissement van MK weer eigenhandig met een week vooruit geschoven denk ik _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:30:
Na eerder deze week de keyboards met 30% korting, is het nu “black friday” met 50% korting op keycaps. Zitten best wel leuke sets bij en nu dus goedkoop GMK te krijgen.

Wil in ieder geval niet meer horen dat GMK +€200 kost.

Edit: weer te laat ;)
Geekark Triangle *O*
Nerrion schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:35:

Iemand hier ervaring met de Sarokeys Strawberry Wines? Heb die ook al een tijdje op het oog.
@superbok en ik hebben die iig.

Fijne switches, erg smooth :)

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 15-11-2023 15:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire goede score, triangle!

En de strawberry wines zijn prima switches. Stock gewoon erg goed door de factory lube en ook netjes geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na bijna een maand wachten op een email reactie toch maar eens gebeld naar mykb, ze konden mijn hele ticket niet vinden in hun top systeem... Maar gaan er nu wel gelijk werk van maken. Direct na mijn telefoontje zijn ze op zoek gegaan naar de juiste spacebar kit, dus die ligt nu klaar voor verpakking en verzending.

Vervolgens toch maar besloten om de "verkeerde" kit te kopen ipv op hun kosten terug te sturen, zoveel kost het toch niet en heb de bijbehorende set. Zal vast wel een keer van pas komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb nog niet het idee dat het daar erg lekker loopt qua liquiditeit. Veel dingen hebben ze amper meer voorraad in en dat valt mij iig toch wel op....nouja aan ons ligt het iig niet qua aankopen in dit topic, alweer :p

Ik ben benieuwd of er meer shops nog iets doen, ik dacht CK 10% black Friday korting, Keygem ook zoiets toch?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Liquiditeit zal daar voorlopig nog wel een probleem zijn verwacht ik. Nou maar hopen dat ze erbovenop komen uiteindelijk.

Ik hoop eigenlijk dat er helemaal geen aanbiedingen komen, want ik ken mezelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
  • Nu online
@sapphire @superbok 90 besteld, thanks 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:46:
Heb nog niet het idee dat het daar erg lekker loopt qua liquiditeit. Veel dingen hebben ze amper meer voorraad in
Dat lijkt me nou ook juist de bedoeling. Grofweg 90% van hun voorraad kwam uit group buys, dat kunnen ze niet meer aanvullen. Veel geld is daar al jaren geleden ingestoken met allemaal vertraging.

Bij bijvoorbeeld de caps, die hadden ze ruim (vooral met de extra kits) ingekocht. Als de base sets dan weg zijn, koopt op een verdwaalde verzamelaar ze nooit meer. Dan zit je met een half magazijn aan spatie en accent kits. Dat is allemaal dood geld op je plank. Met keyboards ook, allemaal extra plates en pcb's voor een toetsenbord die al 2 jaar nergens meer te kopen is en nooit meer zal zijn. En dan nog die dure GMK sets met een compleet ingekakte markt natuurlijk.

Zelfs na al die gigantische sales van de afgelopen tijd hebben ze nog in veel categoriën meer op voorraad dan bijv een Keygem. Ze hadden echt heel heel erg veel. Prima dat dat ze daar nu even een flinke schoonmaak in houden, en hopelijk weer gezond worden inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-11-2023 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@CrashOverDrive ja en nee dus.

Die voorraad waar je het over hebt hebben ze inderdaad teveel van en dat is het probleem want al die accent kits zijn dode stock.

Maar de basics hebben ze ondertussen ook niet meer. Amper meer switches laat staan wat interessants, andere basics zoals lubes, tools, films ect is wel écht heel minimaal allemaal hoor.

Je hebt je basics ook nodig om vaste en nieuwe klanten te trekken. Vaak bestel ik nog wel een lube mee of iets anders wat in de ‘aanbieding’ is.
Dan zou ik best af en toe iets van een accent setje willen kopen als ik toch al bezig ben.

Nu heb ik €29 aan keycaps besteld en verder is er gewoon weinig interessants. Geen 205, geen kwastje, geen setje nieuwe switches.
Zelden zo’n kale order geplaats :p

Kip-ei. Als je geen geld hebt kun je geen spullen kopen, heb je geen spullen kun je geen cashflow genereren, kun je geen spullen kopen, ect.

Gabriël AM5

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 16:35
Corsair K95 heeft kuren. Pijltjestoetsen doen het niet meer, F-toetsen doen het niet meer, scroll-lock en num-lock, insert, home page-up/down end, delete doen het niet meer. De rest (dus mediatoetsen en numpad) doen het nog wel.

Heb al opnieuw opgestart, opnieuw verbonden en, drivers geupdatet. Iemand nog suggesties?

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 16:35
nr.004 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:20:
Corsair K95 heeft kuren. Pijltjestoetsen doen het niet meer, F-toetsen doen het niet meer, scroll-lock en num-lock, insert, home page-up/down end, delete doen het niet meer. De rest (dus mediatoetsen en numpad) doen het nog wel.

Heb al opnieuw opgestart, opnieuw verbonden en, drivers geupdatet. Iemand nog suggesties?
Ik kwam tegen dat dit probleem kan worden veroorzaakt door de Citrix workspace. Heb die verwijderd en het probleem is verholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 13:13
Na 2 dagen dwalen op het wereldwijde web, heb ik besloten om toch maar eens advies te vragen bij mensen dat er iets van kennen.

Graag wil ik een eerste stap maken in het mechanische kb wereldje als onderdeel van mijn thuis kantoor upgrade.

Welke lay-out wil je? Qwerty graag, ben niet zo voor dat belgisch azerty--- ANSI
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? witte achtergrond glow is een minimum.
Welke MX Switch stijl prefereer je? Het moeten stille zijn, anders vermoord vrouw lief me als we beide van thuis werken.
Wat je is je budget? max 250? ik geef liever iets meer uit, dan dat ik troep koop.
Wil je macro toetsen? Niet nodig
Doel van het keyboard? 80% tikken (documenten),20% gaming
Wat weet je al?
Ik graag wireless wil, connectiveit met meerdere apparaten, graas een alu fram heb. Graag een matchende draadloze muis wil. Indien mogelijk ook een draaibare volume knop.

Momenteel kom ik uit bij de Keychron Q1 Pro QMK/VIA met keychron k pro red switched in combo met de keychron M3 Wireless muis. Hebben jullie nog andere top combo's in de aanbieding?

Update --- ANSI ----

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De combinatie matchende muis en alu case laat eigenlijk zo goed als niets anders over. De leuke keyboards merken maken over het algemeen geen muizen namelijk. Voornaamste wat ik dan mee wil geven is om in gedachte te houden dat de q1 pro hotswap is, bevalt het gevoel/geluid dus niet, dan kunnen de switches gewoon vervangen worden. Want ondanks dat de k pro reds zeker niet de luidste zijn, zijn het ook geen echte silents, er is daarin genoeg ruimte. Daarnaast is er qua gevoel natuurlijk ook van alles mogelijk met de grote hoeveelheden verschillende switches die te koop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

hanssen schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:39:
Na 2 dagen dwalen op het wereldwijde web, heb ik besloten om toch maar eens advies te vragen bij mensen dat er iets van kennen.

Graag wil ik een eerste stap maken in het mechanische kb wereldje als onderdeel van mijn thuis kantoor upgrade.

Welke lay-out wil je? Qwerty graag, ben niet zo voor dat belgisch azerty
Wil je met of zonder numpad? Zonder
Wil je backlight? witte achtergrond glow is een minimum.
Welke MX Switch stijl prefereer je? Het moeten stille zijn, anders vermoord vrouw lief me als we beide van thuis werken.
Wat je is je budget? max 250? ik geef liever iets meer uit, dan dat ik troep koop.
Wil je macro toetsen? Niet nodig
Doel van het keyboard? 80% tikken (documenten),20% gaming
Wat weet je al?
Ik graag wireless wil, connectiveit met meerdere apparaten, graas een alu fram heb. Graag een matchende draadloze muis wil. Indien mogelijk ook een draaibare volume knop.

Momenteel kom ik uit bij de Keychron Q1 Pro QMK/VIA met keychron k pro red switched in combo met de keychron M3 Wireless muis. Hebben jullie nog andere top combo's in de aanbieding?
Layout vraag gaat om ANSI of ISO ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Misschien moet iemand even de vragenlijst in de OP voorzien van een (ansi/iso) achter de layout vraag die klikbaar doorverwijst naar het layout stukje :P Want dit gaat steeds fout.
Vandaag weer even op een ISO bord, die shift…. Niet te doen :(

Om even een knuppel in het hoenderhok te gooien, keycaps….

Nadat één van mijn twee AKKO sets binnen een jaar flinke shine op de spatie kreeg (PBT jaja). Heb ik nu wat moois met de andere. Wederom de spatie en lichte shine (maar goed gebruikt dus tja) maar het gekste is dat ik het kruisje waarmee de keycap op de MX stem zit door de keycap heen ga zien :?

Nou acht ik mezelf geen super heavy user die door de spatie heen getypt is dus ik vind dit wel wat vreemd.
Tot dusver is de AKKO set geen slechte koop maar bij goed gebruik is het verschil qua prijs weer merkbaar met dit soort gekke dingetjes.

Gabriël AM5

• R3m3d7
Ik heb net een nieuw setje PBT keycaps van ali, van een van de goede shops, voor ali behoorlijk prijzig maar ik zie na 2-3 weken al lichte shine komen. Ik denk dat die over een jaar weer als spek aanvoelt op de plek waar ik de spatie indruk met mijn duim. Ik begin mij af te vragen of er PBT setjes bestaan die niet glad worden, ik heb ze in ieder geval nog niet gehad. Ik vind dat echt vrij irritant omdat het voor mij tijdens het typen een beetje voelt alsof de spatiebalk vettig is.

• Beun
R3m3d7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:23:
Ik heb net een nieuw setje PBT keycaps van ali, van een van de goede shops, voor ali behoorlijk prijzig maar ik zie na 2-3 weken al lichte shine komen. Ik denk dat die over een jaar weer als spek aanvoelt op de plek waar ik de spatie indruk met mijn duim. Ik begin mij af te vragen of er PBT setjes bestaan die niet glad worden, ik heb ze in ieder geval nog niet gehad. Ik vind dat echt vrij irritant omdat het voor mij tijdens het typen een beetje voelt alsof de spatiebalk vettig is.
Van welke shop is dat? Weet niet of je de naam mag doorgeven… Ik heb laatst ook een setje op Ali gekocht en tot nu toe gaat het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Buiten dat het materiaal en kwaliteit erg bepalend is, hangt de mate van shine ook erg af van de gebruiker. Sommige mensen hebben gewoon veel meer olie en andere vetten op hun huid dan andere. Hierdoor kan de ene persoon jaren typen op hetzelfde ABS setje zonder ook maar een beetje shine te gaan zien, terwijl de ander op precies hetzelfde setje binnen een maand al wat shine ziet.

Zelf heb ik een gmk set maandenlang dagelijks meerdere uren per dag gebruikt, maar is er geen enkele vorm van shine te zien. Terwijl andere dan al wel shine zullen hebben. PBT zonder shine is zeker mogelijk en uiteraard is er een groot verschil met een Ali setje vs bijvoorbeeld NK PBT, maar dat is dus niet de enige verschil maker.
superbok schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:23:
Buiten dat het materiaal en kwaliteit erg bepalend is, hangt de mate van shine ook erg af van de gebruiker. Sommige mensen hebben gewoon veel meer olie en andere vetten op hun huid dan andere. Hierdoor kan de ene persoon jaren typen op hetzelfde ABS setje zonder ook maar een beetje shine te gaan zien, terwijl de ander op precies hetzelfde setje binnen een maand al wat shine ziet.

Zelf heb ik een gmk set maandenlang dagelijks meerdere uren per dag gebruikt, maar is er geen enkele vorm van shine te zien. Terwijl andere dan al wel shine zullen hebben. PBT zonder shine is zeker mogelijk en uiteraard is er een groot verschil met een Ali setje vs bijvoorbeeld NK PBT, maar dat is dus niet de enige verschil maker.
Ik heb dit al vaker getypt want het mooie is dat ik jaren op Logitech/Razer ABS getypt heb en nooit last van shine gehad heb. Ali PBT (KPrepublic) ben ik daarna mee begonnen en ook amper shine.
Geloof Earnie qua vetten/zuren vrij gunstige vingers heb wat dat betreft.
GMK heb ik thuis en word weinig gebruikt dus kan ik niets over zeggen.

Mijn punt was denk vooral dat AKKO, mede door mij, zo geroemd werd/word als merk wat hoge kwaliteit levert voor schappelijke prijzen maar dat het me bij langer gebruik toch tegen begint te vallen.
Shine nog daar gelaten maar dat je de afdruk van de stemmount begint te zien vind ik gewoon bizar.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Beun schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:42:
[...]

Van welke shop is dat? Weet niet of je de naam mag doorgeven… Ik heb laatst ook een setje op Ali gekocht en tot nu toe gaat het prima.
Het gaat om het setje "Jamón Keycaps Dye-Sub Double Shot" van 31 euro. Ik weet niet of het noemen van de shop iets toevoegt of niet dus ik doe dat maar even niet.
Het is niet zo dat het nu al helemaal glad is maar ik zie het alweer ontstaan op de spatiebalk, dit gaat nog 6 maandjes goed en dan voelt het spekachtig, vettig en moet ik de tweede spatiebalk in de andere kleur die erbij zat erop gaan zetten.

Als iemand mij kan verzekeren dat dit niet gebeurt met een echte premium keycap set begin ik echt te overwegen om zo'n setje te gaan aanschaffen want ik wil wel eens gewoon 10 jaar met zo'n keyboard en keycap set doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Contradictio in terminis :P
Met zo'n titel komt het erop neer dat ze geen flauw idee hebben wat ze verkopen (of het boeit ze niet) en kan het zelfs ABS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@R3m3d7 Je hebt twee garanties, iets met doodgaan en belasting ;)

Nee niemand kan je garanderen dat je dat niet krijgt bij duurdere keycaps, ik kan je wel garanderen dat je het wél krijgt want vroeg of laat krijg je shine. Dat is nou eenmaal inherent aan de materialen die reageren op de vetten/olieën/zuren in onze huid.

En hoe lang dat duurt is ook weer afhankelijk van meerdere factoren (bovengenoemde).
Gelukkig is het niet de enige factor die een keycap set premium maakt of niet :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik wil toch iets moois op de zwarte Akko 5075S, de GMK Redline bewaar ik voor een wit of grijs bordje. De keuze is natuurlijk gi-gan-tisch tegenwoordig.
Ik wil best wat kleur, zat zelf richting een Retro Carbon te kijken. Akko keycaps doe ik niet, heb dezelfde ervaring als sapphire: veel shine binnen een jaar.
Iemand nog goede ideeën voor caps op een zwart plankje?
En dan het volgende dilemma: de Lavender Purples erop of toch een keer Milky Yellow Pro’s proberen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
CrashOverDrive schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:51:
[...]

Contradictio in terminis :P
Met zo'n titel komt het erop neer dat ze geen flauw idee hebben wat ze verkopen (of het boeit ze niet) en kan het zelfs ABS zijn.
Ja mooi he, ik heb het 1:1 gecopy paste uit de omschrijving van de keycaps van een "gerespecteerde" shop vwb keycaps op ali. Het setje is wel echt PBT, dat kan je testen in een bak water (of is die test inmiddels niet meer valide?).

Ooit jaren geleden een "PBT" setje van ali gehaald en die uiteindelijk voor nop gekregen omdat het ABS bleek te zijn en dat stond nergens in de tekst, overal stond PBT..de water test was toen voldoende om mijn geld terug te krijgen.
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:08:
@R3m3d7 Je hebt twee garanties, iets met doodgaan en belasting ;)

Nee niemand kan je garanderen dat je dat niet krijgt bij duurdere keycaps, ik kan je wel garanderen dat je het wél krijgt want vroeg of laat krijg je shine. Dat is nou eenmaal inherent aan de materialen die reageren op de vetten/olieën/zuren in onze huid.

En hoe lang dat duurt is ook weer afhankelijk van meerdere factoren (bovengenoemde).
Gelukkig is het niet de enige factor die een keycap set premium maakt of niet :p
Ik dacht dat een goede PBT set langer mee zou gaan dan welk keyboard je ooit zou kopen, ik heb ook het idee dat het keyboard waarop ik heb leren typen (IBM model M) nooit iets van shine heeft gekregen.
Maar ik geloof je natuurlijk, ik vind het alleen echt vervelend, ik kan er niet zoveel mee...

[ Voor 37% gewijzigd door R3m3d7 op 17-11-2023 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Ik ben sinds kort begonnen met mechanische toetsenborden door een Sharkoon SGK3 aan te schaffen met Kailh Brown switches. Leuk beginbordje, maar mijn vrouw wordt moet van de harde toetsen als ze tegenover mij aan het werk is.

Ik ben mij dus aan het oriënteren op een nieuw toetsenbord die een stuk stiller is.

Welke lay-out wil je?
Geen voorkeur. Mijn vorige toetsenbord was ISO en mijn huidige een ANSI.

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad. Ik werk veel met numerieke velden en Excel en een numpad is een must

Wil je backlight?
Liever niet, maar geen probleem als het er wel op zit. Zolang het maar aan te passen naar wit, wat ik ook gedaan heb met mijn huidige Sharkoon.

Welke MX Switch stijl prefereer je?
Nog geen voorkeur. Ze moeten vooral stil zijn. Ik game niet veel, dus daar is het niet echt voor nodig.

Wat je is je budget?
100 tot 150 euro? Geen idee wat dit zou gaan kosten.

Wil je macro toetsen?
Niet nodig

Doel van het keyboard?
Werk en een kleine beetje gamen. Games die ik speel zijn Football Manager, Cities Skylines, Witcher 3.

Wat weet je al?
Niet heel veel. Van de Kailh Brown switches werd gezegd dat ze stil zijn, maar echt stil vind ik ze niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@R3m3d7 Goede PBT zal ook lang mee gaan maarja jij begint over Ali setjes :+

Goede PBT zal ook gewoon geld kosten en dan kom je waarschijnlijk alsnog bij een premium prijs uit :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:39:
@R3m3d7 Goede PBT zal ook lang mee gaan maarja jij begint over Ali setjes :+

Goede PBT zal ook gewoon geld kosten en dan kom je waarschijnlijk alsnog bij een premium prijs uit :+
Ik denk dat wanneer mijn huidige setje richting de irritatiegrens gaat ik een keer een duurder setje ga proberen om te zien of die langer mee gaan.

Ali werkt goed om te bepalen wat je wel/niet wil en soms is de kwaliteit gewoon echt goed (ben b.v. super tevreden met de switches en Sugar65) maar dit zouden goede Ali keycaps moeten zijn en ik weet nu al dat deze het geen 2 jaar gaan volhouden.
Ik heb mijn lesje geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:39:
Goede PBT zal ook gewoon geld kosten
Zelfs dan kan het bij een hoop mensen nog steeds snel glimmen zoals @superbok schreef.
Ik heb een setje GMK Arch Shell waar ik binnen een maandje of 2 al mijn hoofd kon zien reflecteren in de CTRL. En die was niet goedkoop ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:49:
[...]

Zelfs dan kan het bij een hoop mensen nog steeds snel glimmen zoals @superbok schreef.
Ik heb een setje GMK Arch Shell waar ik binnen een maandje of 2 al mijn hoofd kon zien reflecteren in de CTRL. En die was niet goedkoop ;(
GMK is ABS dus glimt sneller dan PBT :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
sapphire schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:56:
[...]

GMK is ABS dus glimt sneller dan PBT :+
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ok toch nog overstag gegaan. Nu haal ik niks meer :'(

• GMK clone Deep Navy (PBT Doubleshot? We gaan het zien)
• GMK clone Wavez (PBT Doubleshot? We gaan het zien)
• Gateron Milky Yellow Pro

Wishlist:
• Wit plankje
• Grijs plankje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jajaja, na een jaar vertraging door financiële problemen bij mkeu, is er eindelijk goed nieuws over de chapter1. Een wereldreis met de vrachtwagen, maar ze zijn in België beland. Eerste dozen zijn vandaag bezorgd en de rest volgt volgende week als het goed is. Bezorging dit jaar bij de kopers lijkt mogelijk. Moet eerlijk zeggen dat de grootste hype wel een beetje verdwenen is na zo lang wachten, helemaal gezien de prijs en mogelijke korting die volgt van extra’s. Maarja, dat risico is een risico die je in zekere maten kent. Hopelijk dus voor het einde van het jaar foto’s van mij van de Chapter1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Kan je mooi nog een matchende deskpad uitzoeken voor je chapter1. Die zijn vandaag aan de beurt voor de BF aanbiedingen :+ 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:53:
Kan je mooi nog een matchende deskpad uitzoeken voor je chapter1. Die zijn vandaag aan de beurt voor de BF aanbiedingen :+ 50%
Heb ik vorige keer al gescoord, de echte bijbehorende deskmat passend bij het gewicht van de C1. Die heb ik al een tijdje gelukkig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik merk zelf dat ik op het moment eigenlijk wel aardig klaar ben met de toetsenborden gekte.

Ik ben nu al een hele tijd erg content met mijn bord, deze voelt gewoon goed voor dagelijks gebruik. Stevig, stil, formaat goed, tevreden met de keycaps. Alles prima dus kijk eigenlijk al een tijd niet meer om me heen.

Waarschijnlijk speelt ook mee dat we onverwachts nog een kleine er bij hebben gekregen.

Heb ook alle reserve keycaps, switches, toetsenborden de deur uit gedaan. (Op een setje Starry Nights nog die ik op v&a heb staan).

Mijn build:

Monsgeek M1 black
Akko Haze Pink Silent Switches
Akko MARRRS KEYCAPS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mWz3BM06ULxFARKI0AEyo31ODE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMHyeuHzngj89O08afY8rhdV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Tweakriez op 19-11-2023 07:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:43
The GUI schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:08:
Ik wil toch iets moois op de zwarte Akko 5075S, de GMK Redline bewaar ik voor een wit of grijs bordje. De keuze is natuurlijk gi-gan-tisch tegenwoordig.
Ik wil best wat kleur, zat zelf richting een Retro Carbon te kijken. Akko keycaps doe ik niet, heb dezelfde ervaring als sapphire: veel shine binnen een jaar.
En dan het volgende dilemma: de Lavender Purples erop of toch een keer Milky Yellow Pro’s proberen..?
Witte GMK67 met Redline keycaps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EU4SseiH672sqT3NWy4xU3rLDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rAXVBQDN0AmZ0jKgvKJOQIqO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
The GUI schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:08:
Ik wil best wat kleur,
...
Space Cadet!

En dat zeg ik niet alleen omdat ik die vandaag zelf ook op een zwarte plank heb gezet. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW_qBEkomSRZvOJO4v7kuDewlDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioDalX1GHLmmk29q6NJK6Neq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@aaronito Ziet er goed uit! Ik ga op zoek naar een 65% E-White alu plank..

@CrashOverDrive Ook heel mooi, maar net te laat voor de 11.11 sale van ome Ali ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mijn QPAD MK-80 is het nu echt aan het begeven, heb al twee jaar geleden wat dingen vervangen maar nu is het echt tijd dat er iets anders komt.

Het ging er "vroegah" alleen over of je brown red of blue switches wilde maar nu luben we de boel schijnbaar en gooien het vol met siliconen (ik heb geen idee wat beide betekenen overigens)

Anyways ik zoek dus een vervanging voor een volledig tobo waar bruine switches in zitten die gewoon bevallen.

ANSI
Numpad ja
Backlight; liefst wel maar instelbaar dus geen RGB disco.
MX Brown of vergelijkbaar met multiple kliks tegelijk (ben even vergeten hoe dat heet)
Budget; 100 - 200 en dan vindt ik het wel weer mooi.
Gamen - Typen 30% - 70% programmeerbare buttons is mooi meegenomen.
Wireless; mag

Zag die keychron (V6 K4 K10) voorbij komen, allemaal leuk maar die toetsen kleuren zijn niet om aan te gluren (persoonlijke mening)
Kludge RK96 96% in zwart zag er goed uit en goedkoop.

Iemand een idee als vervanging voor de QPAD MK-80? d:)b

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

rapture schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:33:
Ik heb een Corsair K68 en de keycaps vliegen te gemakkelijk van het toetsenbord. Dat heb ik met geen enkele andere toetsenbord meegemaakt. Voor rest ben ik tevreden met het toetsenbord en morsbestendigheid is goed tegen eten en drinken.

Ik zoek ook naar de AZERTY (BE) keycaps eenhoorn.

Corsair levert dat voor de toetsenborden met een ISO-indeling: PBT DOUBLE-SHOT PRO Keycap Mod Kit — Onyx Black (BE) SKU: CH-9911060-BE
https://www.corsair.com/e...yx-black-be-ch-9911060-be

De onderste rij van een Corsair K68 is proprietary en daarvoor bestaat alleen QWERTY (US):
CORSAIR GAMING PBT Double-shot Keycaps Full 104/105-Keyset — Black SKU: CH-9000235-WW
https://www.corsair.com/e...aca-a-black-ch-9000235-ww

Naast upgraden heb ik interesse in een Wooting Two HE en kan de Corsair keycaps voor ISO-indeling hergebruiken, want ze bieden geen AZERTY (BE) aan. Ze bieden wel AZERTY (FR) ABS keycaps, maar geen PBT Double-shot.

Dus ik denk dat een PBT DOUBLE-SHOT PRO Keycap Mod Kit — Onyx Black (BE) SKU: CH-9911060-BE halen voor het verbeteren van mijn Corsair K68 een goed idee is.
Ik was benieuwd of je uiteindelijk die vervangende keycaps hebt gekocht, en hoe ze zijn bevallen? Ik heb al een tijdje mijn Corsair K68 in een doos liggen omdat bij mij ook de WASD toetsen eraf vlogen. Niet super ideaal tijdens een potje schieten :) Wil toch kijken of ik die weer kan oplappen, is verder een prima tobo.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Murk schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:24:
[...]
Ik was benieuwd of je uiteindelijk die vervangende keycaps hebt gekocht, en hoe ze zijn bevallen? Ik heb al een tijdje mijn Corsair K68 in een doos liggen omdat bij mij ook de WASD toetsen eraf vlogen. Niet super ideaal tijdens een potje schieten :) Wil toch kijken of ik die weer kan oplappen, is verder een prima tobo.
Ik heb de keycaps gekocht en ze kunnen aan het rubber dat voor de waterdichtheid zorgt hangen. Dat is voor elke key anders.pp

Ik kan de keycaps nog altijd naar een ISO-toetsenbord overzetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik stel u voor aan:
- Gmk67 zwart
- Feker 'holy panda's'
- Gmk MTNU Susu

Wel een stuk luider nu ik overwegend silent switches gebruik. Maar er kan altijd iets anders in gezet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_uvtjVYALIpkrTE3myconcnPC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7uFhbGqkIpXxxXFxND1AZVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjQffp7_79lDokAJBfcYL8VwmSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mbz1sOUCptwUyToxKUGB2b5p.jpg?f=fotoalbum_large

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR9yNEfrMLB_CIedoAAlHPapLs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDaVLvtVXB1wbR1AoBx9VlNx.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas net niet op tijd ontvangen voor de meetup in Gent, welke overigens heel gezellig was, maar wel heel blij dat ik hem eindelijk heb. Na de Stellar65 nightrunner edition en de nightrunner cityscapes deskmat nu ook eindelijk gmk nightrunner om het geheel af te maken. Dan nog een JWST artisan en het plaatje is helemaal compleet.

Bord heeft nog wat modificaties nodig, maar de Durock anubis switches zijn absoluut niet verkeerd. Geluid is prima en de bump is lekker scherp.

Zodra ik de tijd ervoor heb maar eens de switch onder de spatie desolderen en een linear erin, mogelijk ook een "normale" caps lock en enter, maar daar ben ik nog niet aan uit. Eerst maar een tijdje gebruiken voor ik die beslissing maak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Als we dan toch bezig zijn….

Geekark Triangle Alpha’s en Accents kit gescoord bij MK.eu voor een leuk prijsje tijdens de BF sale.
Leuk setje om blind typen mee te oefenen.
Persoonlijk vind ik ze de €29 wel waard maar veel meer niet.
Witte PBT keycaps die zwart geverfd zijn, wel egaal maar jammer dat ze niet gewoon zwart PBT genomen hebben en de ‘Triangles’ geverfd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeQb3itmeMIC4_PBMCGafBit8uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPkGtHOGhiBfAzqr75RTgRKD.jpg?f=fotoalbum_large

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Als het goed is komt half december de Neo65 uit. Weet iemand of deze daarna nog een keer komt? Vandaag de wasdroger kapot en afgelopen week mijn monitor 😅 Het geld kan deze keer beter besteed worden dan een toetsenbord 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Onlangs Logitech G815 geprobeerd en was direct positief over het gevoel wat mechanische switches je geven. Zeker de low profile caps/switches vond ik top. 1 groot nadeel, er zitten G1 t/m G5 knoppen aan de linkerkant, dus als je CTRL wilt gebruiken zit je telkens verkeerd. Er is een TKL variant die geen knoppen heeft, maar die mist dus het numpad gedeelte wat ik graag wil.

Dan denk je het ultieme toetsenbord gevonden te hebben, maar niet dus ;(

Logitech heeft de (vreemde wellicht) keuze gemaakt om 2 grote shift knoppen te hebben maar ook een grote enter knop . De ISO standaard heeft de grote enter knop, maar eigenlijk nooit beide grote shift knoppen.
Bijzondere keuze, maar dit wil ik dus :D
Link naar bord: https://www.coolblue.nl/p...rd-gl-tactile-qwerty.html

Nu kom ik net kijken, maar wil best wat budget, tijd en energie stoppen in het maken van een eigen bord.

TLDR; kan ik een custom made low profile tactile toetsenbord maken met 2 grote shift knoppen en 1 grote enter? Zo ja, kan iemand mij advies geven? Ontzettend bedankt! O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik duik het diepe maar eens in.

Board: Akko/Geekmons M1W, pre-built

Extra switches: Akko Fairy

Keycaps: Draft Green

Durock stabilisers erbij, want de standaard schijnt niet heel fijn te zijn.

Ik weet dat ik dan twee sets switches, keycaps en stabilisers heb. Maar de meerprijs van de pre-built is maar €10 meer dan de DIY zonder caps en switches..

Hoewel ik Gazzew Boba U4T's heb overwogen, vond ik de prijs nog een beetje te. Als ik niet happy blijk met wat ik nu heb besteld, dan kan ik altijd nog toch? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 19-11-2023 21:03 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Beun De bedoeling is dat de neo65 een in stock bord zal blijven bij QK. Wat EU-vendors ermee doen is maar de vraag. Er zijn iig geen GB's gepland verder. Dus dan zou je het mogelijk moeten hebben van de diverse vendors die wat in stock configuraties besteld hebben.

@kaos001 Ik weet niet naar wat voor formaat je zoekt, maar hoogstwaarschijnlijk zul je voor ansi shift, iso enter en low-profile echt bij zelfbouw uitkomen. Waarbij je geluk moet hebben dat er een ontwerp online staat of het zelf (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
MatthijsBoog schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:03:
@Beun De bedoeling is dat de neo65 een in stock bord zal blijven bij QK. Wat EU-vendors ermee doen is maar de vraag. Er zijn iig geen GB's gepland verder. Dus dan zou je het mogelijk moeten hebben van de diverse vendors die wat in stock configuraties besteld hebben.

@kaos001 Ik weet niet naar wat voor formaat je zoekt, maar hoogstwaarschijnlijk zul je voor ansi shift, iso enter en low-profile echt bij zelfbouw uitkomen. Waarbij je geluk moet hebben dat er een ontwerp online staat of het zelf (laten) doen.
Dankjewel! Ik zal het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Eigenlijk zoek ik een no nonsens 100% keyboard met low profile caps en brown switches, liefst met draad. RGB en grote shift zijn opties, maar niet noodzakelijk :) het moet een G815 worden eigenlijk, alleen dan zonder poespas.

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kaos001 schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:48:
Eigenlijk zoek ik een no nonsens 100% keyboard met low profile caps en brown switches, liefst met draad. RGB en grote shift zijn opties, maar niet noodzakelijk :) het moet een G815 worden eigenlijk, alleen dan zonder poespas.
Ohh, maar dat maakt het een stuk makkelijker, Keychron K5 pro voldoet aan alles behalve de ansi shift.

Edit: Of anders de ANSI versie.

[ Voor 11% gewijzigd door MatthijsBoog op 20-11-2023 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MatthijsBoog schreef op maandag 20 november 2023 @ 00:04:
[...]

Ohh, maar dat maakt het een stuk makkelijker, Keychron K5 pro voldoet aan alles behalve de ansi shift.

Edit: Of anders de ANSI versie.
Oehlala, die ziet er wel erg goed uit zeg! O+

Zo jammer dat de ISO layout niet standaard is in Nederland. Ben zelf eigenlijk niet anders gewent en heb altijd al keyboards gehad met die indeling. Vind het wel beetje spannend om een dergelijk duur keyboard te bestellen en te "gokken" of het wat voor me is. Even snel terugsturen is toch lastiger omdat het van ver moet komen. Of ben ik nu te bang? B)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kaos001 schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:29:
[...]

Oehlala, die ziet er wel erg goed uit zeg! O+

Zo jammer dat de ISO layout niet standaard is in Nederland. Ben zelf eigenlijk niet anders gewent en heb altijd al keyboards gehad met die indeling. Vind het wel beetje spannend om een dergelijk duur keyboard te bestellen en te "gokken" of het wat voor me is. Even snel terugsturen is toch lastiger omdat het van ver moet komen. Of ben ik nu te bang? B)
Pohhh ik verafschuw die ISO layout juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik vind zelf iso dus echt helemaal niks. Met ansi zit de enter dichterbij de basis positie, hetzelfde geldt voor de linker shift. Voor mijn situatie fijner dus. Kijk anders ook eens naar iets van Logitech zelf, de mx mechanical is ook als full-size low profile te krijgen bijvoorbeeld. Geen idee of dat een beetje een prettig bord is, maar het is wel makkelijk terugsturen. Of kijk eens wat ergowerken.nl allemaal te bieden heeft.
Pagina: 1 ... 136 ... 158 Laatste