Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blokken aluminium heb ik al en als er weer één komt moet deze minimaal VIA/QMK ondersteunen en dat doet de Suger65 niet dus die is sowieso een no-go.

Apart trouwens dat je de de KTT Roses opvallend noemt zeker ivm Milky Yellows. Ik vind de Roses een stuk luider dan de Milky Yellows (of elke andere lubed Yellow overigens). Geloof dat ik ze omschreef als een even smoothe maar meer open/levendig klinkende budget switch.
Zie je daar ga je al qua referentie :+

Maargoed wat ik nu even voor erbij zoek is: Goedkoop, wireless, USB-C en een accu dus dan is de GMK67 perfect.

En qua enthousiasme, iets met perspectief; een set switches is is al snel duurder dan dit bord :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Stelen is meestal niet duur ;)
Maar alle gekheid op een stokje: wellicht dat ik er maar eens bestel binnenkort, toch wel benieuwd naar de hype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
danoontjeh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Stelen is meestal niet duur ;)
Maar alle gekheid op een stokje: wellicht dat ik er maar eens bestel binnenkort, toch wel benieuwd naar de hype.
Ja een iPhone met 4 talen autocorrect is een waar feest om mee te typen :(

Nouja zoals ik zei over perspectief; het is een budget bordje van €35~40 en de Youtube hype machine erbij....zal best leuk spul zijn maar neem het emt een korrel zout ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
sapphire schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:45:
Blokken aluminium heb ik al en als er weer één komt moet deze minimaal VIA/QMK ondersteunen en dat doet de Suger65 niet dus die is sowieso een no-go.
Snap ik, dan valt de Sugar65 inderdaad af, en zo heb je in ieder geval ons nieuwe baseline plankje in huis. :+

Apart trouwens dat je de de KTT Roses opvallend noemt zeker ivm Milky Yellows. Ik vind de Roses een stuk luider dan de Milky Yellows (of elke andere lubed Yellow overigens). Geloof dat ik ze omschreef als een even smoothe maar meer open/levendig klinkende budget switch.
Zie je daar ga je al qua referentie :+
Ze (de roses) zijn ook luider dan de Yellows. Maar in de Sugar65 zijn de roses beter te doen dan de yellows in de GMK67, zo groot is het verschil tussen de twee plankjes voor mijn oren en die van mijn collega's die ik niet eens had verteld dat ik een ander plankje bij me had.

Maargoed wat ik nu even voor erbij zoek is: Goedkoop, wireless, USB-C en een accu dus dan is de GMK67 perfect.

En qua enthousiasme, iets met perspectief; een set switches is is al snel duurder dan dit bord :+
Absoluut, ik zeg ook niet dat het een slechte deal is, sterker nog, het is een hele goed deal. Ik had alleen onderschat hoeveel herrie dat ding maakt, en ik was niet de enige op dit forum die hem qua zakelijk gebruik niet meer inzet. Mijn zoon maakt nu met veel plezier gebruik van de GMK67, hij heeft zelf een setje keycaps uitgezocht en betaald en die erop gezet. Z'n eerste eigen mech en voor wat hij ermee doet gewoon helemaal top. Mijn use case (werk/prive) vraagt voor iemand die niet graag opvalt een wat stillere oplossing, dat is alles. Als hij stiller was geweest had ik heb nog steeds voor werk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* verkeerde venster open?

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 31-10-2023 12:52 ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Als ik eens wat wil experimenteren met siliconen gieten in bordjes, waar haal ik dat dan het beste?
En iemand nog praktische tips die handig zijn te weten?

Al een tijdje het idee daar eens wat dingen mee te proberen, en nou toch wel erg benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
sapphire schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:39:
Ik zie hier vaak Resion op Amazon circuleren
Net besteld, via hun Nederlandse webshop. Via Amazon was het gratis verzending maar pas vrijdag in huis, via hun website 5 euro maar morgen al in huis. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
danoontjeh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Net besteld, via hun Nederlandse webshop. Via Amazon was het gratis verzending maar pas vrijdag in huis, via hun website 5 euro maar morgen al in huis. Ben benieuwd.
Laat vooral even weten of dit goed zelf te doen is. Ik zou hier wellicht ook mee aan de slag willen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Laat vooral even weten of dit goed zelf te doen is. Ik zou hier wellicht ook mee aan de slag willen gaan.
Komt goed. Mijn eerste slachtoffer poging gaat mijn Keychron C2 zijn, is momenteel een enorme herriebak die ik op m'n werk gebruik, en ondanks dat ik nooit klachten heb gehad schaam ik me soms toch wel door de enorme geluidsproductie van dat ding.

In principe zou het niet zo moeilijk moeten zijn, beetje inschatten hoeveel ik nodig heb, 1:1 gewichtsverhouding van de twee componenten mengen, drie minuten roeren, gieten en 8u wachten. Ik laat het hier nog wel weten hoe goed of slecht het resultaat was.

[ Voor 21% gewijzigd door danoontjeh op 31-10-2023 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Komt goed. Mijn eerste slachtoffer poging gaat mijn Keychron C2 zijn, is momenteel een enorme herriebak die ik op m'n werk gebruik, en ondanks dat ik nooit klachten heb gehad schaam ik me soms toch wel door de enorme geluidsproductie van dat ding.

In principe zou het niet zo moeilijk moeten zijn, beetje inschatten hoeveel ik nodig heb, 1:1 gewichtsverhouding van de twee componenten mengen, drie minuten roeren, gieten en 8u wachten. Ik laat het hier nog wel weten hoe goed of slecht het resultaat was.
Ben heel erg benieuwd. Ik zou het in mijn geval eerst bij de GMK67 willen gebruiken en indien het goed bevalt etc misschien zelfs in de Q1 Pro.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:33
Foto van de verzameling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xl0tyR86-E_WBHn024GDgNRMyfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBIsgJKJkhLZ6b86MDnfy9wb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dEBL0ZD_-eESkJlZHY_r3gAzn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBkhvh8lPtnW1i5BURmVGZOt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Voor de niet-puristen en nieuwelingen, naar wat voor moois kijken we hier? :)
Over de Corsa heb ik weleens iets gelezen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Nerrion mooie verzameling! Die corsa blijft spectaculair door de kleur!

@Beun het bord met GMK Norse is een gingko65, maar de laatste herken ik niet direct vanaf de bovenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

Was dat niet een Envoy?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:16
Jup. Heb die betreffende envoy hier wel eens voorbij zien komen met de Norse van die Ginko erop :P

*edit
tududu inspector gadget :P : Nerrion in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

[ Voor 23% gewijzigd door CrashOverDrive op 31-10-2023 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
superbok schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:47:
@Nerrion mooie verzameling! Die corsa blijft spectaculair door de kleur!

@Beun het bord met GMK Norse is een gingko65, maar de laatste herken ik niet direct vanaf de bovenkant.
Thanks! Zijn mooie bordjes zeg. Het prijskaartje mag er ook wezen haha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
Hier ook een verzamelfoto:

Ajazz K870T met random brown switches en matcha keycaps

Keychron K3 met Keychron low-profile optical brown switches

Akko Silent 3084 met Cherry MX blues

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlRC1ye9iyrF175Kezlk-qDSzFA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bo33qYaZ07RnpzYqoFaKtXXn.jpg?f=user_large

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
g0tanks schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:49:
Hier ook een verzamelfoto:

Ajazz K870T met random brown switches en matcha keycaps

Keychron K3 met Keychron low-profile optical brown switches

Akko Silent 3084 met Cherry MX blues

[Afbeelding]
Die Ajazz is een leuk ding! Vind het wel jammer dat ze het merk zo op de case zetten.

Nu ik al die collectiefoto’s zie word ik heel hebberig 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
Beun schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Die Ajazz is een leuk ding! Vind het wel jammer dat ze het merk zo op de case zetten.

Nu ik al die collectiefoto’s zie word ik heel hebberig 😂
Mee eens, maar verder wel hele goede bang for the buck. Destijds in 2020 voor €45 gekocht.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
g0tanks schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Mee eens, maar verder wel hele goede bang for the buck. Destijds in 2020 voor €45 gekocht.
Dat is geen geld zeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danoontjeh
Ik heb geen foto van mijn huidige collectie, vrees ook dat het een uitdaging zou worden, maar maakte toevallig vorige week wel een overzichtslijstje van m'n huidige collectie:
Voltooid / in gebruik:
- GMMK, Tangerine 67gr, Samurai clone keycaps
- Keychron C2, Durock T1, retro keycaps
- Sofle V2, Moyu Studio Betty, Akko Asa clear black v2
- GK61, Durock Dolphin, GMK Arctic clone
- Quefrency Rev 5, Akko cream blue v3, GMK Devoted
- WK870, Durock Anubis, GMK Tuzi
- Gas67, Holy Panda clone (Ali), Milk & Honey keycaps

Nog in afwachting / in aanbouw:
- Split65, Durock Cerulean, GMK Botanical clone, Durock V2 pcb mount stabs
- Twee stuks WK870 als voorraad/reserve (geen caps/switches) :+

Overig:
- Numpad van ome Ali met Durock Dolphin en goedkope witte keycaps
- Numpad kit met honden er op? Kan me niet herinneren hoe deze heet, aantal jaar geleden gebouwd, zitten momenteel niet eens keycaps op, volgens mij ook Durock Dolphin switches.
- Corsair K68 onder een stapel rotzooi (al jaren niet meer aangeraakt).

Van dit alles gebruik ik momenteel de WK870 bij m'n pc, de GK61 in bed voor youtube e.d. (draadloos) en de C2 op kantoor.

[ Voor 20% gewijzigd door danoontjeh op 01-11-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Mooie collectie, ik ben wel benieuwd naar je quefrency, sofle en split65!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@danoontjeh zucht, heb mijn GK68X weggedaan naar een vriend, was mijn starter bordje.
Mis die soms toch wel, de Envoy gooi je niet zo maar ff in je rugzak....

Voor het geld; @g0tanks & @Beun deze was uiteindelijk €35 inclusief verzending, een prima plankje.
Uiteraard als barebone, en met alle korting die ik kon krijgen op amazon.
En na enkele mods, best redelijk om aan te horen.
Zal em es om een foto vragen, schijnt een grote lichtbak te zijn nu...

Maar mij krijg je niet meer aan een goedkope chinees, verschil met me NK65 en Envoy is mij net ff te groot.
En voor nood: Logitech K400... zolang die t nog volhoud....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
ParaNoja schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:57:
@danoontjeh zucht, heb mijn GK68X weggedaan naar een vriend, was mijn starter bordje.
De GK61 was ook mijn eerste bordje, toch best een prima ding voor het geld, en blijft lekker licht en makkelijk te verslepen inderdaad.
skoozie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:42:
Ik zal vanavond wel even een foto maken van de Quefrency en Sofle. De Split65 zal nog wel minstens een maandje duren voordat ie in huis is helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door danoontjeh op 01-11-2023 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ParaNoja schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:57:

Voor het geld; @g0tanks & @Beun deze was uiteindelijk €35 inclusief verzending, een prima plankje.
Uiteraard als barebone, en met alle korting die ik kon krijgen op amazon.
En na enkele mods, best redelijk om aan te horen.
Zal em es om een foto vragen, schijnt een grote lichtbak te zijn nu...

Maar mij krijg je niet meer aan een goedkope chinees, verschil met me NK65 en Envoy is mij net ff te groot.
En voor nood: Logitech K400... zolang die t nog volhoud....
Jij mag geen foto's meer posten, veel te bang voor 'nudes' :+

€35 voor een GK68X is écht heel weinig! Ik heb hem eind 2020 gekocht want het was de goedkoopste hotswap mech die ik toen kon vinden en de eerste van mijn semi-jaarlijkse sub €100 builds. Ik heb er toen €55 dacht ik voor betaald op Ali.
Was wel een OK bordje met leuk mod-potentieel maar meer dan dat niet. Sindsdien zijn er écht bizar nette bordjes uitgekomen die een sub €100 build met gemak mogelijk maken en in alle opzichten beter zijn dan de GK68X (Gas67, GMK67, TES68, TES84, ect al zijn die laatste twee niet perse beter....).

@skoozie De paarse inderdaad :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik zag gisteren zon tester68 vor minder dan 20 euro op ali

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire Ja, ik had zonder meer mazzel, was een aanbieding, en toen kon ik nog tot 37% korting krijgen op me Amazon bestellingen...
Is helaas niet meer zo...

Wat kwaliteit/mogelijkheden betreft zijn de goedkoopste plankjes wel flink 'verbetert' t.o.v. wat er enkele jaren geleden te krijgen was. En er is meer keuze.

:9 en no comment.... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
Beun schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Voor de niet-puristen en nieuwelingen, naar wat voor moois kijken we hier? :)
Over de Corsa heb ik weleens iets gelezen dacht ik.
Volgens mij is het al benoemd door de mede-tweakers maar van boven naar beneden:

Matrix 6XV 3.0 Corsa met ePBT Origami + Novelties
Mode Envoy met GMK Dracula
Ginkgo65 met GMK Norse + Novelties

Overigens net ook maar een Tester68 op de kop getikt voor zo'n 30 euro. :+ Kan ik dat bordje voortaan gebruiken om m'n switches in testen en te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
skoozie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:18:
Ik zag gisteren zon tester68 vor minder dan 20 euro op ali
Ik zag de paarse variant inderdaad voor 18 euro op de deurmat. Ik snap niet hoe dat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Nerrion schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:57:
[...]

Overigens net ook maar een Tester68 op de kop getikt voor zo'n 30 euro.
Ik zou hem annuleren ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/32690eb992c58b549a50ec784cb3bc9f.png

Ik heb hier een hele bult aan Tester84's liggen om switches mee te proberen (zonder de sockets van mijn betere borden van hun levensduur af te helpen). Zijn iets duurder dan dit kleinere 68 broertje. Maar regelmatig voor 22-25 euro te vinden (op de deurmat). Die hebben een metalen rand en schuim, zitten qua geluid best goed voor het proberen van switches.

[ Voor 36% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-11-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
CrashOverDrive schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:09:
[...]

Ik zou hem annuleren ;)

[Afbeelding]

Ik heb hier een hele bult aan Tester84's liggen om switches mee te proberen (zonder de sockets van mijn betere borden van hun levensduur af te helpen). Zijn iets duurder dan dit kleinere 68 broertje. Maar regelmatig voor 22-25 euro te vinden (op de deurmat). Die hebben een metalen rand en schuim, zitten qua geluid best goed voor het proberen van switches.
Hoef geen paarse, betaal graag 12 eu extra voor een zwarte. Tenzij je een linkie hebt voor de zwarte voor < 30 eu.

Denk dat ik hem ook wel eens naar kantoor mee ga nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nerrion op 01-11-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:17:
[...]

Hoef geen paarse, betaal graag 12 eu extra voor een zwarte. Tenzij je een linkie hebt voor de zwarte voor < 30 eu.

Denk dat ik hem ook wel eens naar kantoor mee ga nemen.
Voor dat lunch geld ging ik er niet mee slepen...
Of zijn je collega's zulke kraaien dat ze je plankje mee jatten? :P Dan juist die paarse!

:+ Of nog beter, je laat em meteen op kantoor bezorgen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Heb hem toch maar in het paars besteld. Kan ik er spare switches en keycaps inzetten. En als ik hem beu ben kan ik altijd een keer proberen of er met een airbrush wat leuks van te maken is, dat wil ik namelijk ook nog een keer proberen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
skoozie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:42:
De Quefrency heb ik een paar weken geleden opgeruimd toen hij in de weg lag, alleen nu weet ik natuurlijk niet meer waar hij is gebleven |:(
Probleem is een beetje dat al mijn toetsenbord gerelateerde spullen in een hoek opgestapeld liggen, en hij waarschijnlijk ergens halverwege de stapel ligt onder allerlei doosjes. Komt nog wel een keertje.

De Sofle heb ik wel gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jfpQEivYScw9TUr489J3aVH7Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewm6Uf4r2EMkncRy5azrFXm8.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens: Keebmonkey heeft net nog een blauwe, roze en groene variant van de WK870 toegevoegd, ik denk ik meld het even voor mogelijk geinteresseerden. $67 op dit moment.

[ Voor 8% gewijzigd door danoontjeh op 01-11-2023 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zag de paarse variant inderdaad voor 18 euro op de deurmat. Ik snap niet hoe dat kan.
Met choice korting €17,7539 mét imitatie Lego grondplaat er bij :+
Dit word wel heel verleidelijk als knutsel project!

Twijfel, twijfel

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:50:
[...]

De Quefrency heb ik een paar weken geleden opgeruimd toen hij in de weg lag, alleen nu weet ik natuurlijk niet meer waar hij is gebleven |:(
Probleem is een beetje dat al mijn toetsenbord gerelateerde spullen in een hoek opgestapeld liggen, en hij waarschijnlijk ergens halverwege de stapel ligt onder allerlei doosjes. Komt nog wel een keertje.

De Sofle heb ik wel gevonden:
[Afbeelding]

Tevens: Keebmonkey heeft net nog een blauwe, roze en groene variant van de WK870 toegevoegd, ik denk ik meld het even voor mogelijk geinteresseerden. $67 op dit moment.
Die Sofle is prachtig! Zoiets zoek ik nog een keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:46:
[...]

Die Sofle is prachtig! Zoiets zoek ik nog een keer :)
Is wel een hoop soldeerwerk, van SMD tot sockets moet je allemaal zelf solderen, vooral die SMD's zijn erg priegelwerk. Maar ze zijn hier en daar ook wel geassembleerd te krijgen.

Tevens net m'n pakketje van PolyesterShoppen.nl ontvangen met de siliconen. Erg netjes verpakt, kwam zelfs met handschoentjes en roerhout meegeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:02:
[...]

Is wel een hoop soldeerwerk, van SMD tot sockets moet je allemaal zelf solderen, vooral die SMD's zijn erg priegelwerk. Maar ze zijn hier en daar ook wel geassembleerd te krijgen.

Tevens net m'n pakketje van PolyesterShoppen.nl ontvangen met de siliconen. Erg netjes verpakt, kwam zelfs met handschoentjes en roerhout meegeleverd.
Dat is niet voor mij weggelegd haha. Ik ga t.z.t. eens op zoek naar een geassembleerd exemplaar. Wat mij bij deze aanspreekt is dat het zo te zien normale switches heeft. Sommige gebruiken low profile switches.

Wanneer ga je gieten? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ze zijn ook gewoon te koop als through hole versie. Of kijk naar iets als een lotus58, die wordt met optionele solder service verkocht. Als laatste optie kun je het natuurlijk ook gewoon bij een andere tweaker laten bezorgen die het (tegen vergoeding soldeert.

Wil je zo goedkoop mogelijk uit zijn, dan bestel je los 10 pcb's (jlcpcb) en alle componenten. Met een 3d printed case/plate, of voor net iets meer geld fr4 (pcb) case)/plate. Maar goed, dan moet je wel de andere 4 kitjes verkocht zien te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:07:
[...]
Wat mij bij deze aanspreekt is dat het zo te zien normale switches heeft.

Wanneer ga je gieten? :)
Klopt inderdaad, zijn full size switches. Limiteert tenminste je opties niet zo, en dat gejank de overwegingen over ergonomie vind ik soms ook wel erg ver gezocht.

Heb wellicht net al een klein beetje gegoten in m'n gas67, maar daar is de ruimte wel heel minimaal dus zal wel niet veel verschil maken. Was eigenlijk van plan morgen m'n C2 mee naar huis te nemen aan het einde van de werkdag, dan had ik alle tijd om die vol te gieten, gezien ik vrijdag niet werk. Besef echter net dat ik morgen thuis werk, dus dat zal nog een week moeten wachten vrees ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
@MatthijsBoog bedankt voor de info. Zal er eens naar kijken. Het liefst koop ik een hot swap en kan ik naar hartelust wisselen van switches.

@danoontjeh jammer dat je de C2 nog op werk hebt liggen. Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Is het product makkelijk verwerkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotswap opties genoeg, maar dan nog zijn de (betaalbare) splits vooral te koop als kits met componenten welke je in elkaar moet (laten) solderen. Waarbij je dus zelf de kailh hotswap sockets soldeert. Of als het een solder pcb is, je nog kunt overwegen on mill max sockets erin te (laten) solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
MatthijsBoog schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:44:
Hotswap opties genoeg, maar dan nog zijn de (betaalbare) splits vooral te koop als kits met componenten welke je in elkaar moet (laten) solderen. Waarbij je dus zelf de kailh hotswap sockets soldeert. Of als het een solder pcb is, je nog kunt overwegen on mill max sockets erin te (laten) solderen.
Op die fiets, nu is het wat duidelijker :) Weet jij of er ook fatsoenlijke kant en klare opties zijn? Wil liever niet iemand belasten om het te solderen.

Edit: het liefst voor MX switches.

[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 01-11-2023 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ja, zolang er een vergoeding bij zit zou je mij echt niet belasten ermee hoor. Maar betreft dingen die je gewoon rechtstreeks kan kopen. Ik ben zelf erg tevreden over de lotus58 welke zoals eerder genoemd een solder service heeft. Verder ben ik er niet in thuis, omdat ik liever het geld bespaar en zelf soldeer. Daarnaast zou het ook zonde zijn van al het geld dat ik in soldeerspul heb gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
MatthijsBoog schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:35:
Nou ja, zolang er een vergoeding bij zit zou je mij echt niet belasten ermee hoor. Maar betreft dingen die je gewoon rechtstreeks kan kopen. Ik ben zelf erg tevreden over de lotus58 welke zoals eerder genoemd een solder service heeft. Verder ben ik er niet in thuis, omdat ik liever het geld bespaar en zelf soldeer. Daarnaast zou het ook zonde zijn van al het geld dat ik in soldeerspul heb gestoken.
Ik heb geen soldeerspul (en ook de tijd niet). Vandaar dat ik het liever zou uitbesteden. Eerst half december de Neo65 proberen te scoren en daarna eens voor een leuk split keyboard kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb vandaag weer wat switches ontvangen om te testen, waarvan de Kailh cream clicky toch wel even noemenswaardig is. Wat een prut ding is dat. Het voelt zo goed als linear met een click geluid erbij, dus wat dat betreft is het precies waar ik voor betaald heb, maar ik vind het dus helemaal niks. De klik is geen mooie click zoals in een box white/navy/jade en het horen van een click zonder echt iets van feedback te voelen is toch een stuk onprettiger dan gedacht. Maar goed, leuk om eens geprobeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:26:
@danoontjeh jammer dat je de C2 nog op werk hebt liggen. Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Is het product makkelijk verwerkbaar?
Goed te doen, even 1:1 mengen, 3 minuutjes doorroeren en dan in de behuizing gieten (wellicht niet optimaal, maar ik ben wel fan van gewoon proberen en dan gefrustreerd worden als het verpest blijkt). Dit is de 'Shore 15', een van de meer flexibele opties. Ze hebben ook nog opties die harder worden, maar dit was in ieder geval tijdens het gieten mooi soepel. Beetje als stroop op een pannekoek gieten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:43:
[...]

Goed te doen, even 1:1 mengen, 3 minuutjes doorroeren en dan in de behuizing gieten (wellicht niet optimaal, maar ik ben wel fan van gewoon proberen en dan gefrustreerd worden als het verpest blijkt). Dit is de 'Shore 15', een van de meer flexibele opties. Ze hebben ook nog opties die harder worden, maar dit was in ieder geval tijdens het gieten mooi soepel. Beetje als stroop op een pannekoek gieten oid.
Duidelijk! Hoe weet je of er genoeg in zit? Het lijkt mij vrij makkelijk om er te veel in te gieten (iets wat mij zou overkomen haha).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van tevoren meten tot welke hoogte de pcb komt en dan met een stift oid markeren lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zat net nog even te neuzen en de GMK67 is nu ok verkrijgbaar voor ca €33 en wat centen.

Bord is rond de €40 en met 2x€3 choice korting en verzendkosten gaan er dan af.

Paarse Tes68 en de GMK67 (+item als opvuller om de €60 te halen) samen voor €51 :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op donderdag 2 november 2023 @ 06:22:
Ik zat net nog even te neuzen en de GMK67 is nu ok verkrijgbaar voor ca €33 en wat centen.

Bord is rond de €40 en met 2x€3 choice korting en verzendkosten gaan er dan af.

Paarse Tes68 en de GMK67 (+item als opvuller om de €60 te halen) samen voor €51 :9
Heb je toevallig een link?
En zou singles day nog een betere aanbieding hebben denk je…
Ben ook wel in de markt voor de GMK67, want 3 borden is nog lang niet genoeg ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
MatthijsBoog schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:58:
Van tevoren meten tot welke hoogte de pcb komt en dan met een stift oid markeren lijkt me.
In dit geval had ik het op het oog gedaan, maar had idd wel even geinspecteerd tot welk punt het pcb komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
Zijn er hier eigenlijk ook die een niet standaard keyboard layout gebruiken? Dus Dvorak of Colemak? Niet perse mech keyboard gerelateerd dan. Maar ik acht de kans wel groter dat er hier zijn die daarmee experimenteren.

En daaraan gerelateerd, is het mogelijk om een dubbele layout in deze zin (eenvoudig) in QMK/VIA te zetten? (Keychron K5 Pro in mijn geval). Je hebt dan wel de layouts, maar is het mogelijk om * plop * een predefined layout in een layer te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt in VIA niet echt makkelijk een layout in een keer erin plakken, tenzij je een andere gebruiker van hetzelfde bord kunt vinden om de layout te delen. Maar zoveel werk is het niet om colemak oid op een andere layer te zetten met de hand.

En je zou het in Windows ook gewoon in kunnen stellen.

Ik heb ooit Dvorak geprobeerd, dat vond ik niks, ik miste de sneltoetsen. Toen Colemak, dat was wel leuk, maar door het ontvangen van Cherry profile setjes die ik wilde gebruiken, waarmee je dus geen Colemak layout kunt vormen, niet doorgezet. Misschien dat ik het ooit weer eens ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Ik heb een tijdje met Colemak gestoeid, ligt momenteel even stil wegens druk met andere dingen. Gewoon een extra laag in QMK in elkaar geknutseld waarnaar ik desgewenst kan switchen.

Je kunt het ook uitproberen zonder iets aan je toetsenbord te veranderen, hier bijvoorbeeld.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 19:42
sapphire schreef op donderdag 2 november 2023 @ 06:22:
Weet je toevallig of daar ook Cherry MX low profile switches in gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@The GUI Niet specifiek maar er staan er meerdere voor ongeveer die prijzen.

Zoeken op GMK67 en dan één zoeken met choice korting. Als je er dan één neemt van €38 dan kun je iets er bij doen om de €40 te halen of één van €40 zoeken en dan direct de 2x€3 korting pakken.

Net de Tes68 besteld voor €16,81 Inc een klein ‘Lego’ grondplaatje om de €20 aan te tikkend.

@svenk91 Als het MX is denk wel maar of het lekker uit komt met de rand van het bord….
Maargoed ik heb hem zelf niet hè :p

Edit: nee dus past niet!

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 03-11-2023 06:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
svenk91 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 00:10:
[...]

Weet je toevallig of daar ook Cherry MX low profile switches in gaan?
Nee, de low profile variant van Cherry heeft de pinnetjes net even op een andere plek zitten. dus het zal passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Mijn collectie aan losse switches maar eens opnieuw gesorteerd. Worden die tester84's toch nog een keer ingezet als tester :+

Boven = Tactiles
Midden rechts = Clicky
Midden links + onder = Linear

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLOMsti08T0hi7na4LYsZ3C9gCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bztCxrY23L2Y8yDZ3oWaRmxD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:17:
Zijn er hier eigenlijk ook die een niet standaard keyboard layout gebruiken? Dus Dvorak of Colemak? Niet perse mech keyboard gerelateerd dan. Maar ik acht de kans wel groter dat er hier zijn die daarmee experimenteren.

En daaraan gerelateerd, is het mogelijk om een dubbele layout in deze zin (eenvoudig) in QMK/VIA te zetten? (Keychron K5 Pro in mijn geval). Je hebt dan wel de layouts, maar is het mogelijk om * plop * een predefined layout in een layer te zetten?
Ik ben sinds een maand bwzig met Colemak. Viel me enorm mee om een nieuwe layout aan te leren, na een week of 2 had ik voldoende vertrouwen om volledig over te stappen. Ik maak nog wel wat fouten en ben nog niet zo snel als qwerty (50 vs 100 wpm), maar ik verwacht dat daar in een paar maanden wel verandering in komt.

Voor je keychron vraag: Je zou qwerty op layer 0 kunnen zetten en colemak oid op layer 2, dan kun je de windows/mac schuif aan de achterkant gebruiken om van layout te wisselen.

Anders kun je natuurlijk altijd een eigen qmk build maken. Dan is is er nog veel meer mogelijk. Zie DF(): https://docs.qmk.fm/#/keycodes?id=layer-switching

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Hier een foto van mijn kleine verzameling..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVFHgZboF_8Or5jJVRSWwArKWwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxwjppMLd8IXRtM5sNzy2O4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Switches:
- Ali holy pandas
- Tecsee sapphire
- Ajaz fruit banana
- Akko matcha greens
- Akko Starfish
- MW Commute
- Akko cs silver
- Black inks
- Gopolar azure dragon
- Mmd princess tactile
- JWK bouquet

1x Keychron k3 - stock - orange switches
1x Keychron V1 - lubed green matcha - stock keycaps
1x Wooting one - stock switches - Akko midnight keycaps
1x QK65 - lubed black inks - botanic clones
1x NK65 oblo - stock switches - 8008 clones
1x Freebird TKL - lubed commute switches - PBT DSA Milkshake
1x TM680 - akko cs silver - Hammerhead clones

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
ricjuh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:15:
Hier een foto van mijn kleine verzameling..

[Afbeelding]

Switches:
- Ali holy pandas
- Tecsee sapphire
- Ajaz fruit banana
- Akko matcha greens
- Akko Starfish
- MW Commute
- Akko cs silver
- Black inks
- Gopolar azure dragon
- Mmd princess tactile
- JWK bouquet

1x Keychron k3 - stock - orange switches
1x Keychron V1 - lubed green matcha - stock keycaps
1x Wooting one - stock switches - Akko midnight keycaps
1x QK65 - lubed black inks - botanic clones
1x NK65 oblo - stock switches - 8008 clones
1x Freebird TKL - lubed commute switches - PBT DSA Milkshake
1x TM680 - akko cs silver - Hammerhead clones
Mooie collectie! Hoe zijn de Akko CS Silvers? Heb die op het oog vanwege de korte traveltime. Heb je ze ook gelubed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een Royal Kludge RK96 limited edition toetsenbord. Wat klikken die RK yellow pre-lubed switches toch lekker!
Ik heb door de 96-indeling iets meer ruimte op mijn bureau, vooral prettig met gamen, hoewel ik de Home en End toetsen toch een beetje mis.
Hoewel het toetsenbord rgb-verlichting heeft, zijn de tekens op de toetsen niet doorschijnend. En dat vind ik achteraf toch wel een beetje jammer.
Ik heb de toetsen van mijn oude toetsenbord (Skiller Mech SGK3) geprobeerd, maar die klinken een beetje rammelig, goedkoop plastic als het ware.
Nu schijnt deze limited edition van Royal Kludge naast de yellow switches ook betere keycaps te hebben dan de standaard versie, dus eigenlijk zoek ik iets soortgelijks, maar dan met verlichte letters.
Heeft iemand een (betaalbare) suggestie *voor andere keycaps*?

De RK96 Limited Edition:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aT84Nq0Zz2Ghhy181wnkEidHGk8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9PA1Hyr960dGx2A3uQ5Ncb5p.jpg?f=user_large

[ Voor 1% gewijzigd door BounceMeister op 03-11-2023 20:07 . Reden: Keycaps ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Nerrion schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:37:
[...]

Mooie collectie! Hoe zijn de Akko CS Silvers? Heb die op het oog vanwege de korte traveltime. Heb je ze ook gelubed?
Nee zijn niet gelubed, maar ze bevallen prima voor gaming sessies.. Voor het langere typ werk zijn ze te licht.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
BounceMeister schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:04:
Nu schijnt deze limited edition van Royal Kludge naast de yellow switches ook betere keycaps te hebben dan de standaard versie, dus eigenlijk zoek ik iets soortgelijks, maar dan met verlichte letters.
Heeft iemand een (betaalbare) suggestie?
Ik neem aan dat je geen heel nieuw toetsenbord wilt kopen (lijkt me ook onzinnig in deze situatie). Ik zou zeggen koop een andere set keycaps. Keuze genoeg, bijvoorbeeld via Aliexpress hoeft het niet duur te zijn. Bijvoorbeeld pudding keycaps zijn een populaire optie voor mensen die graag hun rgb zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
danoontjeh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:04:
[...]

Ik neem aan dat je geen heel nieuw toetsenbord wilt kopen (lijkt me ook onzinnig in deze situatie). Ik zou zeggen koop een andere set keycaps. Keuze genoeg, bijvoorbeeld via Aliexpress hoeft het niet duur te zijn. Bijvoorbeeld pudding keycaps zijn een populaire optie voor mensen die graag hun rgb zien.
Ik bedoelde eigenlijk ook het veranderen van de keycaps, dat heb ik er nog even bijgezet nu. Ik zie heel veel sets, (vaak niet met de juiste maat ctrl/fn/alt rechtsonder) en ik wil voorkomen dat ik van die rammeltoetsen krijg zoals die van sharkoon. Vandaar dat ik hoop dat iemand weet welk merk of type eenzelfde kwaliteit hebben als de toetsen die er nu op zitten.
Overigens hoeft het geen kermis te worden, alleen de letters/cijfers verlicht, is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44

Whaam

Meer beter

Iemand nog behoefte aan een lubing station? De KPRepublic basis variant van 20 switches, plek voor top en bottom housing, stems en springs.

Tegen verzendkosten voor mijn fellow rabbit hole duikers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk1KFdS7mlOzwTGMrbUFn9A4c3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3TPfWVXtfpA0REjtmTPewIy.jpg?f=fotoalbum_large

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kijk, ik verzamel switches en met een collectie van +-350 switches is het al heel wat, maar in vergelijking met Theremingoat is het maar een kleine collectie. Vind het altijd leuk om z’n reviews te lezen en vandaag heeft hij wat geschreven over z’n collectie en hoe hij alles organiseert. Erg indrukwekkend om te zien! Zou overigens best zo’n mega switch tester willen hebben (en meer unieke switches ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
BounceMeister schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:12:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk ook het veranderen van de keycaps, dat heb ik er nog even bijgezet nu. Ik zie heel veel sets, (vaak niet met de juiste maat ctrl/fn/alt rechtsonder) en ik wil voorkomen dat ik van die rammeltoetsen krijg zoals die van sharkoon. Vandaar dat ik hoop dat iemand weet welk merk of type eenzelfde kwaliteit hebben als de toetsen die er nu op zitten.
Overigens hoeft het geen kermis te worden, alleen de letters/cijfers verlicht, is voldoende.
Ah, ik twijfelde of je dat inderdaad bedoelde, dus vandaar. Over het algemeen hebben de meeste sets diverse maten ctrl/fn/alt beschikbaar, zodat je de juiste kunt plaatsen. Ik heb zelf geen ervaring met shine through toetsen, dus kan je helaas niks specifieks aanraden. Mocht je een paar opties hebben gevonden zou je ze ook hier kunnen posten, dat werkt vaak sneller dan hopen dat iemand een suggestie doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik had vorige week een order geschoten voor de Hyper7 group buy, krijg ik net mail van mechboards of ik even ter fraud prevention een kopie van bank/rijbewijs/belastingaanslag naar ze kan doormailen. :')
Geen scam, staat ook in hun shopify faq.

Nu maar cancellen dan, dit soort gezeik kan ik echt niet tegen. En al helemaal niet met officiele docs naar een shopje sturen :/

*order stond trouwens keurig op dezelfde naam en adres als mijn credit card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

ricjuh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:56:
[...]

Nee zijn niet gelubed, maar ze bevallen prima voor gaming sessies.. Voor het langere typ werk zijn ze te licht.
Ik vond de Silvers ook heel erg licht. Niks voor mij omdat ik steeds dubbel geen typen. Maar voor een fanatieke gamer zijn ze denk ik wel top. Luben had ik gedaan maar eerlijk gezegd waren ze stock al prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

danoontjeh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:04:
[...]

Genoeg opties

Hyperx

Steelseries

Akko (evt met korting uit mijn signature)

En een hoop op Ali te vinden, alleen heb ik daar vaak slechte kwaliteit ontvangen zoals beschadigen of kromme caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monday; Memeday:

:) Het is weer Maandag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpOceOwQauQWjzm8e_YP0fKdQrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8nBRooHNRJtnp2uZ0b8h3QD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord met de volgende specs:
  • Tkl
  • Low profile
  • Red switches
  • Wireless
  • Zwart/donker van kleur
Iemand een keyboard die je kan aanbevelen?

[ Voor 16% gewijzigd door michielvz op 06-11-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:38
michielvz schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:26:
Ik ben op zoek naar een mechanisch toetsenbord met de volgende specs:
  • Tkl
  • Low profile
  • Red switches
  • Wireless
  • Zwart/donker van kleur
Iemand een keyboard die je kan aanbevelen?
Draadloos als in Bluetooth of als in (propriatery) USB dongle?
Keychron heeft in ieder geval verschillende low profile Bluetooth (+ USB draad) modellen. Zelf heb ik de 100% K5 Pro, maar er is ook minimaal een model met de numpad vanaf gezaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Keychron k1 pro voldoet aan dat lijstje volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
CrashOverDrive schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:07:
Ik had vorige week een order geschoten voor de Hyper7 group buy, krijg ik net mail van mechboards of ik even ter fraud prevention een kopie van bank/rijbewijs/belastingaanslag naar ze kan doormailen. :')
Geen scam, staat ook in hun shopify faq.

Nu maar cancellen dan, dit soort gezeik kan ik echt niet tegen. En al helemaal niet met officiele docs naar een shopje sturen :/
Damn, begrijpelijk maar ook wel jammer, ik had het wel leuk gevonden als iemand hier zo’m monster had en z’n ervaringen ermee kon delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
R3m3d7 schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:05:
[...]

Damn, begrijpelijk maar ook wel jammer, ik had het wel leuk gevonden als iemand hier zo’m monster had en z’n ervaringen ermee kon delen.
Mja, ik vind het ook jammer.
Snap trouwens ook niet dat ze zo lastig doen, buiten dat de CC gewoon op dezelfde naam en adres als de order staat. Gaat het hier om een groupbuy, ze leveren pas over minimaal 4 maanden wat uit. Als er sprake van fraude is dan is dat al lang voor die tijd geflagged door een eventuele rechtmatige eigenaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
CrashOverDrive schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:50:
[...]

Mja, ik vind het ook jammer.
Snap trouwens ook niet dat ze zo lastig doen, buiten dat de CC gewoon op dezelfde naam en adres als de order staat. Gaat het hier om een groupbuy, ze leveren pas over minimaal 4 maanden wat uit. Als er sprake van fraude is dan is dat al lang voor die tijd geflagged door een eventuele rechtmatige eigenaar 8)7
Ze zullen wel een keer gezeik hebben gehad vrees ik, weinig reden om zo verregaand moeilijk te doen anders. Helaas, had dat bakbeest ook wel graag gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Nieuw setje Durock V2 stabs ontvangen, nu komen ze tegenwoordig met een setje van die dempingsstickers voor onder de stabs, maar ook met een aantal smalle reepjes foam met plakrand, iemand enig idee wat de bedoeling is van dat foam?

Door hoe smal ze zijn zou ik bijna denken dat het bedoeld is ergens de draad van de stabs tegen te houden oid, maar ik zie niet in hoe dat dan zou moeten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door danoontjeh op 09-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja ik vraag me ook altijd nog steeds af hoe je dat precies moet gebruiken. Volgens mij moet het tussen de draad en de PCB. Mijn oplossing is tot nu toe steeds geweest om te doen alsof ze er niet zijn. Kan me namelijk niet voorstellen dat het iets nuttigs doet (dat vind ik van die stickers ook) en als ze eruit vallen ligt er ergens onder een stab een stuk plastic waar je niet meer bijkunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Foam onder de stab zelf vind ik vooral irritant want het voelt altijd iets van zompig aan. *iets* onder de draad hebben Owlstabs en andere ook dus misschien willen ze hip zijn een meedoen?

Hier gisteren de Tester68 Purple (en 'Lego' grondplaat) binnengekregen. Dit keer zat er zelfs een heuse stofkap bij. Wel heel basic van dun plastic maar toch het zit er bij voor dat geld. En een switch- en keycap puller, simpel kunststof ding maar toch voor die nog geen €17 zit het er wel bij!

Nu nog kijken wat ik er mee ga doen, had allerlei ideeën maar als ik dat kostentechnisch bij elkaar op tel komt het in de buurt van een GMK67 prijs die het meeste daarvanl al heeft :+
Nouja zaterdag met 11.11 maar eens kijken wat die qua prijs doet :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
sapphire schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:31:
Foam onder de stab zelf vind ik vooral irritant want het voelt altijd iets van zompig aan. *iets* onder de draad hebben Owlstabs en andere ook dus misschien willen ze hip zijn een meedoen?
Ja ik vermoed dat het zoiets zal zijn als bij Owlstabs, tegen de tijd dat ik ga bouwen (hopelijk over een week of drie) zal ik wel eens proberen wat het voor verschil maakt. Kan me niet voorstellen dat het veel verschil geeft, maar wie weet. Gisteravond de stabs maar vast gelubed en geassembleerd omdat ik niks beters te doen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik laat de Royal Kludge rk96 (limited ed) voorlopig wat het is. Ik wilde keycaps met verlichte letters/cijfers, maar kan geen set vinden die past bij het toetsenbord. Ofwel de juiste maten zitten er niet bij, of ze missen bepaalde opdruk (numpad 0 met ins bijvoorbeeld) of ze zijn wel heel erg "kermis"-uiterlijk.

Ik had beter de normale versie kunnen kopen en dan losse yellow switches erbij. Goede les voor de volgende keer. Bedankt voor alle suggesties in ieder geval!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1fhrs9pDLREmUgNk7bjEwuCuTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkUb3x4CULouOhslfu2gREdg.jpg?f=fotoalbum_large

Toch even mee naar kantoor, de paarse Tester 68, shugoki 'surprise' switches en verschillende pbt keycap sets samengevoegd. Die korte rechter shift en 1u bottom row keycaps missen in de sets die ik voor deze bedacht had.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zou ook nog kunnen dat ze strips voor de holee mod hebben meegeleverd, dat heb ik ook eerder gehoord namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:14
Ik mag hier vast ook ligt advies vragen... Ik werk 32 uur per week thuis op een oud en versleten rubberen robbie toetsenboard. In de avonden wil ik wel eens een spel spelen, denk aan factorio, AoE, En City Skylines. Ik ben niet van de FPS shooters, en hou niet van "zo snel mogelijk moeten klikken".

Verder wil ik zowel draadloos als bedraad kunnen werken & geen blootware: iets installeren is een No-Go. Ook geef ik liever 50 euro meer uit aan iets fantastisch dan zo goedkoop mogelijk iets wegzetten. Ik geef niks om RBG effecten, wellicht dat een rustige backlight fijn kan zijn? programeerbare knoppen zijn een pro, en ik wil een Numpad.

Ik kwam zelf uit op Keychron K8-H3, iemand feedback/ andere alternatieven?

[update na aanleiding vragen]

Welke lay-out wil je? --> Qwerty!
Wil je met of zonder numpad? Met!
Wil je backlight? --> should have, absoluut geen must
Welke MX Switch stijl prefereer je? --> Nog niet zeker, maar gok bruin
Wat je is je budget? --> max 250? ik geef liever iets meer uit, dan dat ik troep koop
Wil je macro toetsen? --> Should have, geen must
Doel van het keyboard? --> 60% tikken (documenten), 30% programmeren, 10% gaming
Wat weet je al? --> Zie bovenstaand

[ Voor 23% gewijzigd door TunderNerd op 09-11-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
TunderNerd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:27:
Ik mag hier vast ook ligt advies vragen... Ik werk 32 uur per week thuis op een oud en versleten rubberen robbie toetsenboard. In de avonden wil ik wel eens een spel spelen, denk aan factorio, AoE, En City Skylines. Ik ben niet van de FPS shooters, en hou niet van "zo snel mogelijk moeten klikken".

Verder wil ik zowel draadloos als bedraad kunnen werken & geen blootware: iets installeren is een No-Go. Ook geef ik liever 50 euro meer uit aan iets fantastisch dan zo goedkoop mogelijk iets wegzetten. Ik geef niks om RBG effecten, wellicht dat een rustige backlight fijn kan zijn? programeerbare knoppen zijn een pro, en ik wil een Numpad.

Ik kwam zelf uit op Keychron K8-H3, iemand feedback/ andere alternatieven?
Vul even het vragenlijstje uit de startpost van dit topic in, dan kunnen we wat specifieker advies geven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou zelf in plaats van de K10 pro die je linkt een K4 pro kiezen, die heeft een wat compactere layout en toch nog altijd de numpad. Ding draait op QMK/VIA, dus alles in instelbaar zo'n beetje. Elke toets kan een andere functie krijgen en met de fn toets kunnen ze ook nog een 2e functie krijgen. of een 3e, of 4e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:14
MatthijsBoog schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:54:
Ik zou zelf in plaats van de K10 pro die je linkt een K4 pro kiezen, die heeft een wat compactere layout en toch nog altijd de numpad. Ding draait op QMK/VIA, dus alles in instelbaar zo'n beetje. Elke toets kan een andere functie krijgen en met de fn toets kunnen ze ook nog een 2e functie krijgen. of een 3e, of 4e...
Goede tip, op QMK/VIA had ik niet goed genoeg gelet! ik vind net ook de hele verschillen lijst van ze!

overigens staat de K10 pro er niet in, maar heeft deze volgens Alternate wel QMK/VIA

[ Voor 6% gewijzigd door TunderNerd op 09-11-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 13:55
Tylen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:19:
[...]
Af en toe met een kwast erdoor. Easy peasy.
Nu hij weer schoon is, experimentje hier met een glazen monitor verhoger: uitvoering: LogiLink BP0060
8mm dik glas, draaggewicht tot 20kg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivmUW44NHXZdc4qqUOc5z0u3wLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eI2zpLFWxRjrVelNdNFOAZk2.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou denken: je vergeet steeds dat je niet met je handen recht omhoog moet gaan. De tijd zal 't leren maar vooralsnog geen last van. Ik wil mijn kb, keychron Q0 en glazen muismat schoon houden. De glasplaat er boven vangt al het stof en andere zooi op en levert ook nog extra werktuimte op recht onder je neus voor documenten of van mijn part een bord met een broodje, waarvoor ik tot nu toe het kb + muis + muismat + keychron Q0 allemaal naar voren moest schuiven om ruimte te maken.

De pootjes staan op max en 't is nèt hoog genoeg om er weinig last van te hebben. 1-2 cm hoger had gemogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Iedereen zijn ding, maar ik pak wel gewoon 1 keer in de maand een grote kwast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 13:55
Ja ik verwachtte ook niet dat 't gelijk een rage zou worden hoor. ;)

Ik houd van de lage weerstand van een glazen muismat maar het schraapt wel meteen als er één klein korreltje op komt. Daar heb ik nu ook geen last meer van en ook dat telt mee. Makkelijk schrijven / lezen onder je neus i.p.v. helemaal ver rechts / links van je (of tussen kb en monitor) heeft ook wel wat. Weet nog niet hoe 't uitpakt, maar best nice tot dusver.

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie1 op 09-11-2023 18:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raider101
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Lang gekeken en inspiratie opgedaan. Nu wordt het toch tijd om mijn kleine collectie te laten zien.
1. Keychron K3 V2 met Cherry Brown Switches
2. Epomaker RT100 met Budgerigar Switches
3. Epomaker KT68 Machenike met Kailh Red switches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hANg3nwrdDre0U5ZoleW0WVbQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCJGyQi9Dk8OBJLc5KbUgklD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jWdqniFr3ay5niKVT-_afK1-ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmnmyHPttgEAY3yXAqQpCzyK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csdpYiFtpPG9iPx5pYQ-YACOODI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fakDBEfxWLx39KSFYwz1zQTO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Raider101 op 09-11-2023 21:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ook maar even een overzichtje gemaakt:

1. Tester 68 met foute keycaps (Onderste kb). Was mijn eerste test bordje. Is naar dochter gegaan;
2. Epomaker TH68 (Witte met numpad). Is van mijn vrouw nu;
3. Keychron K3 Pro (Low profile met rode esc/enter)). Daily driver voor klant werkplek;
4. Machenike KT68 (Helemaal zwart met display), slechtste keyboard ever;
5. Mongeek M1W (Bovenste paarse bk). Wat een heerlijk keyboard en geluid. Heeft mijn dochter ingepikt;
6. Iqunix Super Zonex 75 (Zwarte met paarse caps). Mijn daily driver. Ben alleen nog niet tevreden over de keycaps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-PyxXxv8HM2jbSqrVS-Xt7u6e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuwfFstDghk5L6KKDYKWyO75.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Wooting UwU ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VOaTUkU56i0lu0IsKNyc9Mf0F0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDuJAbvsyENMIaBLIAhCfbpP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 10-11-2023 10:40 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
Vandaag de siliconen in m'n Keychron C2 gegoten, klinkt een stuk beter maar nog altijd vrij luid. Blijf je helaas houden met zo'n low budget bord.

Wel erg tevreden met de siliconen, mengt goed en is makkelijk te gieten, en binnen enkele uren is het uitgehard. De verpakking zegt 8 uur, maar voor de relatief dunne lagen in toetsenborden is een uur of vijf voldoende (bij mijn twee pogingen tot nu toe).

Wel opletten dat je mogelijke openingen in een behuizing eerst goed afdicht, bijvoorbeeld bij scharnieren van de pootjes oid, want het loopt er toch behoorlijk tussendoor (wellicht weet ik dit uit ervaring en zat het bord vast aan m'n bureau na het drogen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
danoontjeh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:52:
(wellicht weet ik dit uit ervaring en zat het bord vast aan m'n bureau na het drogen).
:o
Pagina: 1 ... 135 ... 158 Laatste