Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:26
@prOnorama2 Of het vervaagt, dat zal ik over een jaar wel zien.

Mijn duurste keycapset is een ASA set van Akko, van ik dacht rond de 55 euro. Volgens mij ABS.
Dat is de enige set dat na twee maanden al op sommige toetsen flink begon te glimmen. En ik gebruikte het niet eens zo vaak.
De overige goedkope (Ali) sets hebben dat nog niet en ze vertonen ook nog steeds geen sporen daartoe.
Niet alle goedkope sets zijn goed. Ik heb er twee met een tikkeltje kromme spacebars en die erg dun bleken te zijn. Dat zie je pas achteraf.
Die van KBDiy zijn hier een uitzondering op.

Ik ben vnl. geïnteresseerd in budget keyboards en daar ga ik geen keyset bijkopen die 4x duurder zijn dan het board, waar je in sommige gevallen anderhalf jaar op moet wachten, naderhand ontdekken dat er een keycap mist of een vendor failliet raakt. Voor mij moet deze interesse financieel binnen de perken blijven.

Mijn duurste board is de Monsgeek M1 en tevens mijn enige alu board. Die heb ik perfect getuned.
Gek genoeg is dat het board dat ik het minste gebruik, mijn Tester84, GMK67 of Gamakay TK68 pak ik er sneller bij. Waarschijnlijk voor het plezier dat ik krijg dat een goedkoop board zo goed kan klinken en fijn kan aanvoelen.
Misschien dat ik later eens een echte GMK set koop in een aanbieding voor de vergelijking, voor nu is dat overkill.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Clone Botanical
Clone Arctic
GMK Tuzi
GMK Devoted

Oh en een matige Samurai clone ook nog besef ik net.

Overigens kan ik, evenals meerdere mensen hier zie ik, KBDiy op Aliexpress erg aanraden, hun clones zijn erg goed.

[ Voor 19% gewijzigd door danoontjeh op 22-10-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Groesjenka schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:12:
Voor nog meer effect zou je er geheel transparante keycaps op kunnen zetten.
superbok schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:02:
Erg leuk @prOnorama2! Zoals hierboven gesuggereerd zouden doorzichtige caps het nog meer disco maken.
Ik heb gezocht naar doorzichtige keycaps om meteen maar helemaal over the top te gaan qua disco en deze besteld:

XVX Clear Translucent Cherry Profile Keycap Full Set (140-Key 2 Colors)

Cherry profile dus wellicht gaat er een probleem komen vanwege de befaamde 'north facing LEDs icm Cherry keycaps interference' maar ik heb nog een bord met south facing LEDs waar ik ze evt. ook op kan zetten. Denk ook dat de belettering wel aan slijtage onderhevig zal zijn, we gaan het zien.Het gaat meer een nightly driver dan een daily driver worden denk ik. 8)
Groesjenka schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:30:

Mijn duurste board is de Monsgeek M1 en tevens mijn enige alu board. Die heb ik perfect getuned.
Gek genoeg is dat het board dat ik het minste gebruik, mijn Tester84, GMK67 of Gamakay TK68 pak ik er sneller bij. Waarschijnlijk voor het plezier dat ik krijg dat een goedkoop board zo goed kan klinken en fijn kan aanvoelen.
Misschien dat ik later eens een echte GMK set koop in een aanbieding voor de vergelijking, voor nu is dat overkill.
Ik heb de M1 en M1W (wireless) en die gebruik ik allebei afwisselend als daily drivers (thuis dan, naar het werk gaat een 65% Akko 3068B met silent switches mee). De M1W met GMK Retrowave keycaps en ik wacht nog op een andere GMK set via groupbuy voor op de M1 (ETA Q4 2023 als het meezit maar dat zal wel volgend jaar worden).

GMK Retrowave is wel erg mooi qua kleuren dat krijg je met PBT denk ik niet voor elkaar. Maar ze waren behoorlijk aan de prijs en de verpakking is ook vrij crappy; wel in stock gekocht overigens. Het groupbuy gebeuren heb ik eigenlijk te weinig geduld voor: de andere GMK set heb ik 17 maanden geleden besteld. En nog een deskmat uit een andere GB en die staat op 21 maanden. :Z

Laten we zo zeggen: als ik me nog eens aan een GB waag moet ik iets wel hééééél graag willen.
Ik ben best wel voorzien nu qua keyboards, maar goed misschien dat een 65% met LED scherm er wel in komt want die heb ik nog niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben vnl. geïnteresseerd in budget keyboards en daar ga ik geen keyset bijkopen die 4x duurder zijn dan het board, waar je in sommige gevallen anderhalf jaar op moet wachten, naderhand ontdekken dat er een keycap mist of een vendor failliet raakt. Voor mij moet deze interesse financieel binnen de perken blijven.
Dat je geen set van €100 op een budgetbordje doet snap ik wel maar de rest van het stuk dat ik quote is natuurlijk selectief argumenten aandragen.

Ik heb 4 GMK sets en 1 daarvan komt uit een GB waar ik ook nog lang op heb gewacht.
De andere 3 waren gewoon in stock sets.
Net als 4x duurder dan het bord, de enige borden die ken die letterlijk 1/4 van mijn duurste GMK set kost zijn de TES68 en 84 en eventueel de GMK67 in de aanbieding en dat zijn leuke borden maar ook écht ultra budget.

Ja GMK sets zijn duur en niet altijd makkelijk verkrijgbaar maar overdrijven is ook een vak :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn rgb bord met transparante switches en keycaps is echt puur en alleen voor het laten zien. Dus meetups en soms als er iemand langskomt. Waarschijnlijk ook wel mee als ik weer eens een LAN party heb. Misschien dat ik hem ook nog eens een beetje zou gebruiken met andere switches erin, want de huidige vind ik dus echt helemaal niks.

Voor context:
Epo680
Tecsee snowglobes
Durock plate mounts
Keysterine Arctic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:38

skoozie

SCSI

@MatthijsBoog Jouw bordje heeft mij wel geïnspireerd om ook zoiets te halen.
Epomaker Bongo cat 68
Skyloong ice crystal
Keysterine Arctic
Pics komen als het zootje binnen is.

En ik ga hem zeker af en toe mee nemen als ik op kantoor ga werken :Y

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Mijn duurste keycapset is een ASA set van Akko, van ik dacht rond de 55 euro. Volgens mij ABS.
Dat is de enige set dat na twee maanden al op sommige toetsen flink begon te glimmen. En ik gebruikte het niet eens zo vaak.
De overige goedkope (Ali) sets hebben dat nog niet en ze vertonen ook nog steeds geen sporen daartoe.
Mwah, het Aifei-setje op mijn toetsenbord is op de vaker gebruikte toetsen al echt wel een beetje aan het glimmen (op het toetsenbord van mijn vrouw niet zo, maar die typt ook veel minder). Dus vatbaar zijn ze zeker, maar het hangt echt van gebruik en de vettigheid van je huid af.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is dat niet gewoon een Akko dingetje?

Ik heb een relatief droge huid/geen vette vingers dus ABS shine was voor mij een relatief onbekend begrip komende van Razer/Logitech borden.

Akko Macaw die ze verkopen als PBT heeft op één van de spaties aardige shine in relatief korte tijd gekregen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook ABS (SA op me NK65, Foundation set, en MT3 WoB op de Envoy) en geen last van glimmende keycaps.

Ongetwijfeld speelt ook kwaliteit van keycaps een rol hierin.
Voornaamste reden is volgens mij toch echt je huidtype...
M.a.w Je hebt of pech, of niet...

@Groesjenka ik ben het 100% eens met met @sapphire betreft je argumenten geen doubleshot keycaps te kopen.
Bovendien denk ik dat je met 1 goede set, jezelf meer plezier doet dan met een handvol 'Ali clones'.
Je kunt dan echt het verschil merken, en dat hoeft echt niet kapitalen te kosten.
Ik heb enkele zeer goede aanbiedingen gekocht gehad, en als voorbeeld: voor mijn bovengenoemde 2 doubleshot sets, heb ik voor beide sets minder dan 80€ betaald. In mijn ogen koopjes. :Y

Heb ook enkele Ali setjes liggen, maar achteraf zonde geld in mijn ogen, maar was ook leercurve wat voor keycap type ik wou/fijn vindt.
Nu ik er aan denk, zal ze es opsnorren en hier te koop aanbieden... :)

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
ParaNoja schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:46:
Ik heb ook ABS (SA op me NK65, Foundation set, en MT3 WoB op de Envoy) en geen last van glimmende keycaps.

Ongetwijfeld speelt ook kwaliteit van keycaps een rol hierin.
Voornaamste reden is volgens mij toch echt je huidtype...
M.a.w Je hebt of pech, of niet...

@Groesjenka ik ben het 100% eens met met @sapphire betreft je argumenten geen doubleshot keycaps te kopen.
Bovendien denk ik dat je met 1 goede set, jezelf meer plezier doet dan met een handvol 'Ali clones'.
Je kunt dan echt het verschil merken, en dat hoeft echt niet kapitalen te kosten.
Ik heb enkele zeer goede aanbiedingen gekocht gehad, en als voorbeeld: voor mijn bovengenoemde 2 doubleshot sets, heb ik voor beide sets minder dan 80€ betaald. In mijn ogen koopjes. :Y

Heb ook enkele Ali setjes liggen, maar achteraf zonde geld in mijn ogen, maar was ook leercurve wat voor keycap type ik wou/fijn vindt.
Nu ik er aan denk, zal ze es opsnorren en hier te koop aanbieden... :)
Ben benieuwd wat je hebt liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:26
@ParaNoja Wat ik zei, ik zal er over nadenken een GMK set - in een aanbieding - te kopen om te vergelijken.
Echter ben ik zeker wel zeer tevreden met een goede Ali set.
Ik merk ook in andere fora dat er diverse intenties zijn mbt toetsenborden.
De één is tevreden met een goedwerkend bord, een ander (zoals ik) vind het fijn om wat budget boards te hebben en uit te proberen en weer een ander is meer een purist en is bereid daar ook meer aan uit te geven.
Voor mij zijn alle intenties OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:13
De shine is volgens mij meer het polijsten door je huid van de keycap dan vette fingers. De linker kant van mijn duim is absoluut niet vettig maar het stukje van de spatiebalk wat ik gebruik is spekglad. Met water en zeep schoonmaken veranderd er ook niets aan. Shine is niet iets toevoegen maar iets weghalen door te polijsten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De zuren in het vet van je vingers zorgen ervoor dat het plastic een beetje zacht wordt/oplost en daarmee dus glad te strijken wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
MatthijsBoog schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:10:
De zuren in het vet van je vingers zorgen ervoor dat het plastic een beetje zacht wordt/oplost en daarmee dus glad te strijken wordt.
Noem je mij nou zuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik kreeg vandaag weer een opmerking over het geluid te verduren op werk, niet iedereen kan dat geluid waarderen hoewel het erg meevalt imho. Hebben er hier mensen ervaring met de “stille perzik” van Outemu? Een silent die 25 euro voor 90 stuks kost. Ik ben benieuwd hoe anders die voelt tov bv een Gateron milkey yellow zonder lube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
R3m3d7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:16:
Ik kreeg vandaag weer een opmerking over het geluid te verduren op werk, niet iedereen kan dat geluid waarderen hoewel het erg meevalt imho. Hebben er hier mensen ervaring met de “stille perzik” van Outemu? Een silent die 25 euro voor 90 stuks kost. Ik ben benieuwd hoe anders die voelt tov bv een Gateron milkey yellow zonder lube.
@R3m3d7
Geen ervaring met een vol toetsenbord van beide dus hoe ze echt tikken, maar heb ze wel als testers. Beide nu naast elkaar voor mij liggen. De Outemu Silent Peach voelt wat mij betreft als een directe kloon van een Gateron Silent Ink. Hij is wat lichter en wel flink stiller dan de yellows. Waar de Miley yellow een duidelijke thoc heeft.

Maar ik vind die outemu te licht voor mijn smaak :P Qua gevoel (als je de sterkte van de veer even niet meeneemt) zijn ze wel vergelijkbaar. Hij is niet zo rubberig als een hoop silent switches.

[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 23-10-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
CrashOverDrive schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

@R3m3d7
Geen ervaring met een vol toetsenbord van beide dus hoe ze echt tikken, maar heb ze wel als testers. Beide nu naast elkaar voor mij liggen. De Outemu Silent Peach voelt wat mij betreft als een directe kloon van een Gateron Silent Ink. Hij is wat lichter en wel flink stiller dan de yellows. Waar de Miley yellow een duidelijke thoc heeft.

Maar ik vind die outemu te licht voor mijn smaak :P Qua gevoel (als je de sterkte van de veer even niet meeneemt) zijn ze wel vergelijkbaar. Hij is niet zo rubberig als een hoop silent switches.
Bedankt, dat was waardevol.
Ik zou een betaalbare silent die rond het gewicht van een Yellow zit, veel lichter is mij ook te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
R3m3d7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:16:
Ik heb de Silent Peach en laatst het bordje mee naar werk genomen. Viel mij op dat het zelfs stiller is dan de meeste toetsenborden bij ons op werk. Ik ga ze wel wisselen voor een andere want ik ben nu meer van de tactile switches. Hoeveel switches heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Beun schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Ik heb de Silent Peach en laatst het bordje mee naar werk genomen. Viel mij op dat het zelfs stiller is dan de meeste toetsenborden bij ons op werk. Ik ga ze wel wisselen voor een andere want ik ben nu meer van de tactile switches. Hoeveel switches heb je nodig?
Het gaat om een 65% keyboardje, een Feker 68, dat klinkt alsof ik er 68 nodig heb maar ik heb ze niet nagetelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
R3m3d7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Het gaat om een 65% keyboardje, een Feker 68, dat klinkt alsof ik er 68 nodig heb maar ik heb ze niet nagetelt. :)
Tel ze voor de zekerheid even na. Mocht je een tester willen dan kan ik er altijd één opsturen. Ik heb er 70 dus eventueel mag je ze ook allemaal overnemen (tegen een schappelijke prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Beun schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Tel ze voor de zekerheid even na. Mocht je een tester willen dan kan ik er altijd één opsturen. Ik heb er 70 dus eventueel mag je ze ook allemaal overnemen (tegen een schappelijke prijs).
Ali zegt 68 keys, dat klink ook niet onlogisch gezien de naam. Ik stuur je even een PBtje. Bedankt zover iig! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

R3m3d7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Bedankt, dat was waardevol.
Ik zou een betaalbare silent die rond het gewicht van een Yellow zit, veel lichter is mij ook te licht.
Je zou de Akko Silent Fairy kunnen proberen. Die zijn erg schappelijk geprijsd. Met de code in mijn signature krijg je daarnaast 10% korting op je totale bestelling. Ik heb deze zelf nog niet getest maar gebruik al geruime tijd de Silent Pink switches van Akko naar volle tevredenheid. Dit zijn volgens mij de opvolgers daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Tweakriez schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Je zou de Akko Silent Fairy kunnen proberen. Die zijn erg schappelijk geprijsd. Met de code in mijn signature krijg je daarnaast 10% korting op je totale bestelling. Ik heb deze zelf nog niet getest maar gebruik al geruime tijd de Silent Pink switches van Akko naar volle tevredenheid. Dit zijn volgens mij de opvolgers daarvan.
Weet jij of de Silent Penguins factory lubed zijn? Op de site van Akko kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Beun schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Weet jij of de Silent Penguins factory lubed zijn? Op de site van Akko kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.
Als het goed is zijn beide nieuwe silent switches factory lubed. Pin me er niet op vast want ik heb ze nog niet in het echt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Tweakriez schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

Als het goed is zijn beide nieuwe silent switches factory lubed. Pin me er niet op vast want ik heb ze nog niet in het echt gezien.
Bedankt! Deze gaan op de verlanglijst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Beun en @R3m3d7 smeren die handel! :o Geen lube is altijd stroever. :P En je wilt toch niet ongelubed gaan kloppen? maakt ook nog es meer herrie uiteraard... :+

PS
Je zou om kosten te sparen natuurlijk ook samen lube en een kwastje kunnen aanschaffen...
Klein potje doe je talloze plankjes mee...

[ Voor 34% gewijzigd door ParaNoja op 23-10-2023 23:00 . Reden: emoijs! want sarcasme droop er nog niet genoeg van af ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
ParaNoja schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:37:
@Beun en @R3m3d7 smeren die handel! :o Geen lube is altijd stroever. :P En je wilt toch niet ongelubed gaan kloppen? maakt ook nog es meer herrie uiteraard... :+

PS
Je zou om kosten te sparen natuurlijk ook samen lube en een kwastje kunnen aanschaffen...
Klein potje doe je talloze plankjes mee...
Je hebt gelijk. Qua kosten zou het mij niet eens heel veel uitmaken want ik koop stiekem toch meer dan in eerste instantie verwacht :+
Persoonlijk zit ik meer met de tijd die in het luben gaat zitten. Gezien het toch al drukke leven zie ik mijzelf niet zo 1,2,3 een paar uur vrijspelen om switches te luben. Of ik moet het tijdens het thuiswerken doen maar dat is ook niet de bedoeling haha ;)

Kleine toevoeging, alle switches die ik nu heb gekocht zijn factory lubed. Zal vast niet zo goed zijn als ‘the real deal’ maar voor mij is het nu prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Beun op 23-10-2023 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Beun Factory lubed kan best goed zijn. Met name de nieuwe switches.
En je bent de eerste keer er wel iets langer mee bezig, maar na enkele switches wordt je er handiger in!

Probleem is idd vaak de tijd, en vaak is verschil met pre-lubed kopen snel minder dan wat iemand realistisch per uur zou moeten vragen om het voor je te doen. (uitgaande van minimum voor gemiddelde zelfstandige van 37,50€ per uur)

Ik had mijn Panda's, waren 3e switch type die ik heb gelubed, voor 65% plankje in uurtje of wat af.
Vooral goede switch opener maakt veel verschil.

Je kan het ook in stapjes doen, elke dag stuk of wat...
En hoezo kan dat niet onder thuis werken :P
Wedje maken dat merendeel van de tweakers onder werktijd op tweakers is? >:)
Ik weet natuurlijk niet wat je doet, maar weekje 10 per Pauze dan? En laatste 20 in t weekend? :9

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 24-10-2023 00:59 . Reden: Als ik dan toch thuis aan het werken ben..... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
KBFans heeft een nieuw plankje in de (gb & reguliere) verkoop gezet. KBD8X MKIII voor ~$209.00

*edit - Ook via KeyGem voor €240, scheelt weer import geneuzel :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qX5gKHqZ19kN1VVaOcZuBx1Txwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSGcAY9b2ZOfadQ0KHapVtUb.jpg?f=fotoalbum_large

Zo op het oog best een leuk ding voor wie de zoom75 boot gemist heeft :P

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 24-10-2023 12:56 . Reden: KeyGem update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
ParaNoja schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 00:56:
@Beun Factory lubed kan best goed zijn. Met name de nieuwe switches.
En je bent de eerste keer er wel iets langer mee bezig, maar na enkele switches wordt je er handiger in!

Probleem is idd vaak de tijd, en vaak is verschil met pre-lubed kopen snel minder dan wat iemand realistisch per uur zou moeten vragen om het voor je te doen. (uitgaande van minimum voor gemiddelde zelfstandige van 37,50€ per uur)

Ik had mijn Panda's, waren 3e switch type die ik heb gelubed, voor 65% plankje in uurtje of wat af.
Vooral goede switch opener maakt veel verschil.

Je kan het ook in stapjes doen, elke dag stuk of wat...
En hoezo kan dat niet onder thuis werken :P
Wedje maken dat merendeel van de tweakers onder werktijd op tweakers is? >:)
Ik weet natuurlijk niet wat je doet, maar weekje 10 per Pauze dan? En laatste 20 in t weekend? :9
Een uurtje is aardig rap zeg! Die tijd kan ik nog wel ergens vrijmaken haha.

Nu heb ik nog een vraag voor jullie allemaal. Ik heb vandaag de Ghost Judges keycaps binnengekregen en de eerste indruk is super. Vervolgens pak ik de GMK67 erbij plaats de nieuwe switches (Haimu x Geon HG Yellow Silent Tactile) en ik zet de keycaps erop, en wat denk je? Helemaal niet zo silent als dat ik dacht :(
Zodra ik de switch in mijn Q1 Pro steek met de originele keycaps dan is het een stuk stiller. Hiervoor had ik Outemu Silent Peach (linear) en dat was ook behoorlijk stil. Is er nog iets wat ik kan doen zodat de GMK67 stiller wordt i.c.m. de Haimu switch en de nieuwe keycaps? Ik heb al ter test een O-ring geprobeerd maar dit gaf geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
GMK67 is naar mijn mening niet zo’n stil plankje, mijn (minder mooie) Feker68 en Sugar65 (GMK68 in aluminium) zijn beide stock veel stiller dan de GMK67 met dezelfde switches en keycaps. Ik kon de GMK67 echt niet gebruiken op werk. Dus nu is hij voor mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
R3m3d7 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:27:
GMK67 is naar mijn mening niet zo’n stil plankje, mijn (minder mooie) Feker68 en Sugar65 (GMK68 in aluminium) zijn beide stock veel stiller dan de GMK67 met dezelfde switches en keycaps. Ik kon de GMK67 echt niet gebruiken op werk. Dus nu is hij voor mijn zoon.
Ik had hem dus met de Outemu’s en toen was het zeer geschikt om mee te nemen naar kantoor. Nu is het een tikkeltje te luid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Gezien Keebmonkey de WK870 weer in prijs verlaagd heeft vanwege een black friday pre-sale oid ($60) toch nog maar een zwart en een wit exemplaar besteld. :+

Uiteraard niet per se nodig want ik had al een lavendel kleurige, maar dan heb ik de optie nog om naar een andere kleur te wisselen, en ik geloof dat er wat vrienden interesse hebben in het laten bouwen van een custom, en dan is dit een zeer goede basis.

Een ding weet ik wel: die 134 stuks waar ze ooit over spraken was totale onzin, of de productie is weer hervat oid. Evenals dat ze vorige week zeiden tien zwarte exemplaren en tien witte exemplaren te hebben, het zal wel..

[ Voor 21% gewijzigd door danoontjeh op 25-10-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:04:
Gezien Keebmonkey de WK870 weer in prijs verlaagd heeft vanwege een black friday pre-sale oid ($60) toch nog maar een zwart en een wit exemplaar besteld. :+

Uiteraard niet per se nodig want ik had al een lavendel kleurige, maar dan heb ik de optie nog om naar een andere kleur te wisselen, en ik geloof dat er wat vrienden interesse hebben in het laten bouwen van een custom, en dan is dit een zeer goede basis.

Een ding weet ik wel: die 134 stuks waar ze ooit over spraken was totale onzin, of de productie is weer hervat oid. Evenals dat ze vorige week zeiden tien zwarte exemplaren en tien witte exemplaren te hebben, het zal wel..
Dit is toch een alu bord? En wat is uiteindelijk de prijs inclusief verzendkosten etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Beun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Dit is toch een alu bord? En wat is uiteindelijk de prijs inclusief verzendkosten etc?
Die is alu ja.
Net onder de €80 tegen de tijd dat hij op je deurmat ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Klopt, alu. Gisteren ongeveer €150 afgerekend voor twee stuks inclusief verzending en belasting. Komen dan dus nog wel switches en keycaps bij, maar het bord zelf is mooi compleet (incl allerlei soorten foam, aviator kabel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Klopt, alu. Gisteren ongeveer €150 afgerekend voor twee stuks inclusief verzending en belasting. Komen dan dus nog wel switches en keycaps bij, maar het bord zelf is mooi compleet (incl allerlei soorten foam, aviator kabel)
Keycaps en switches heb ik nog wel liggen. De laatste tijd een beetje buiten het boekje gegaan met deze nieuwe hobby ;)
Het is verleidelijk om dit bordje te kopen. Al is het om af te wisselen met de GMK67 op werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Keycaps en switches heb ik nog wel liggen. De laatste tijd een beetje buiten het boekje gegaan met deze nieuwe hobby ;)
Het is verleidelijk om dit bordje te kopen. Al is het om af te wisselen met de GMK67 op werk.
Ik kan hem enorm aanraden, kun je eigenlijk geen miskoop aan hebben denk ik.

Overigens:
Kreeg net een mail van Mechboards dat ze vanaf morgen een nieuwe ronde van de Hyper7 doen. 173% bord met zoveel mogelijk toetsen. Zou het bijna kopen door hoe bijzonder het is, maar mij wat te duur (350 euro).

[ Voor 26% gewijzigd door danoontjeh op 25-10-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
danoontjeh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Ik kan hem enorm aanraden, kun je eigenlijk geen miskoop aan hebben denk ik.
Het enige wat mij tegenstaat van de zwarte versie is de 'gouden knop' en het merkplaatje. Dit zou ik liever zwart of zilver hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
Beun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

Het enige wat mij tegenstaat van de zwarte versie is de 'gouden knop' en het merkplaatje. Dit zou ik liever zwart of zilver hebben gehad.
De knop heb je er zo af, dat plaatje is er van binnenuit uit te drukken denk ik. Valt dus nog wel wat aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

En dan een bus zwarte (grond)verf erover en weer terug klikken

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
[...]

Overigens:
Kreeg net een mail van Mechboards dat ze vanaf morgen een nieuwe ronde van de Hyper7 doen. 173% bord met zoveel mogelijk toetsen. Zou het bijna kopen door hoe bijzonder het is, maar mij wat te duur (350 euro).
Haha, wow wat een ding. Als je die meesleept naar klanten en op je dooie gemak daarop gaat werken heb je echt een leuke conversation starter. Met keycaps en switches kost dit zo 450 euro maar echt super vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:05:
[...]

Haha, wow wat een ding. Als je die meesleept naar klanten en op je dooie gemak daarop gaat werken heb je echt een leuke conversation starter. Met keycaps en switches kost dit zo 450 euro maar echt super vet.
Ik zou toch wel een steekwagentje meenemen dan, hij is van 1.5mm dik gezet RVS, zal toch wel flink wat wegen met dat formaat

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het is nog geen kerst maar er heeft zich toch een wonder voltrokken :+

Na iets meer dan 4 maanden en een hele berg mailtjes heb ik eindelijk mijn switches binnen bij CK *O*

En ze zouden als goedmaker nog een ‘surprise’ erbij doen, had er niets van verwacht maar viel alles mee!
Een set licht blauwe/witte (mods), wit met roze legends (alpha’s) SA keycap setje. Écht foeilelijk maar wel sympathiek gebaar :p

Straks eerst de switches eens bekijken want weet eerlijk gezegd niet eens meer wat ik besteld had :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
danoontjeh schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:13:
Keyclicks komt nu met een hele gave wireless split kb, met QMK/VIA ondersteuning en een prachtige walnoothouten behuizing. Toch wel heel erg geneigd een pre-order te doen..
https://keyclicks.ca/pages/Split65-Walnut-Alice
€156 (excl verzending, en zal nog wel invoer overheen komen ook). Ze verwachten over 60 dagen te verzenden

[Afbeelding]
Kleine update: heb inmiddels via Discord wat foto's gezien van een hele stapel behuizingen in productie, ziet er goed uit. Ze verwachten uiterlijk 25 november alles te versturen.
Tevens is er sinds een week ook een bijpassende set wrist rests beschikbaar (ook uit notenhout), voor 25 euro. Gisteravond even een berichtje gestuurd via Discord of ik dat nog toe kon voegen aan m'n order zonder 2x verzending te betalen, en kreeg binnen enkele uren een code voor gratis verzending. Erg goede service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mij heeft CK ook wat bezorgd na een eerdere gefaalde poging. Vorige week een nieuw PCB gekregen voor m'n Paragon, echter was hier de knob van afgebroken tijdens de bezorging. Helaas weer contact gehad met David en gevraagd voor een nieuwe. Kreeg snel een reactie dat het geregeld zou worden en zowaar vrij ook echt een nieuwe link. Deze is gisteren al bezorgd en 's avonds het nieuwe PCB getest. Dit keer helemaal heel en werkend. Dat betekent dat eindelijk dat hoofdstuk afgesloten kan worden :D

Nu nog goed nieuws voor @MatthijsBoog over z'n encoder voor QK75 en dan is iedereen weer blij hier volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
[...]

Kreeg net een mail van Mechboards dat ze vanaf morgen een nieuwe ronde van de Hyper7 doen. 173% bord met zoveel mogelijk toetsen.
Ik zit deze intussen wel serieus te overwegen als hij in de verkoop gaat (modern).
Alleen de beschikbaarheid van keycaps blijft een twijfel puntje voor die plank. Want voorlopig is er geen set die erop past (op de nieuwe modern layout), en de set die ze gaan meeverkopen is XDA ;(

Keuzes keuzes keuzes }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht naast de encoder ook nog altijd op een qk75 plate en wat switches, dus alleen de encoder is niet genoeg helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Iemand hier misschien interesse om een set switches over te nemen? Het betreft 70x Haimu x Geon HG Yellow Silent Tactile Switches. Ik heb ze voor mijn GMK67 gekocht maar die combinatie is te luid voor kantoor. In mijn Q1 Pro zijn ze behoorlijk stil, maar om nou de Q1 Pro mee te sleuren....

Edit:
Of ik moet een budget alu bord (65%) kopen, iemand wellicht een suggestie?

[ Voor 12% gewijzigd door Beun op 26-10-2023 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:12:
Iemand hier misschien interesse om een set switches over te nemen? Het betreft 70x Haimu x Geon HG Yellow Silent Tactile Switches. Ik heb ze voor mijn GMK67 gekocht maar die combinatie is te luid voor kantoor. In mijn Q1 Pro zijn ze behoorlijk stil, maar om nou de Q1 Pro mee te sleuren....

Edit:
Silents te luid? Heb zelf de Yellow en weet dat ze niet 100% silent zijn, maar zijn zeker stiller dan de goedkope membraan borden op kantoor. Als je ze wilt verkopen, zou je ze op V&A kunnen zetten of op wat discord markterplaces.

Extra bord is natuurlijk ook altijd goed >:) Alu zal wel helpen met het soort geluid wat er uit komt. Maakt het wat hoger en daardoor minder storend dan dieper geluid van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
superbok schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Silents te luid? Heb zelf de Yellow en weet dat ze niet 100% silent zijn, maar zijn zeker stiller dan de goedkope membraan borden op kantoor. Als je ze wilt verkopen, zou je ze op V&A kunnen zetten of op wat discord markterplaces.

Extra bord is natuurlijk ook altijd goed >:) Alu zal wel helpen met het soort geluid wat er uit komt. Maakt het wat hoger en daardoor minder storend dan dieper geluid van plastic.
Stiekem zou ik wel heel graag een extra bord willen aanschaffen haha. De Keychron is van alu en dat werkt super goed i.c.m. de Haimu switches. De Q1 Pro is te lomp om mee te sleuren vandaar de keuze voor een 65% formaat. De Q2 Pro vind ik dan weer te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

[...]

Overigens:
Bloody hell, dat is niet eens meer een melee-wapen, dat is ranged...

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Iemand nog een leuke suggestie voor een 65% alu bord, wireless en maximaal € 100,-?
Ik zag de Sugar65 maar die is helaas bedraad. Yunzii AL66 zou ook nog een optie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
Groesjenka schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Vorige week deze Jamon keycaps gekocht.
Ik heb zonet ook deze set besteld, ik hoop dat dit een upgrade is tov mijn glimmende "pbt"-setje, ik denk ook dat het rood wel cool zal zijn op een zwart keyboard. Nogmaals bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een CoolerMaster mechanisch toetsenbord.
Nu werkt ineens de combinatie Rechter Shift met kleine letter 's' niet meer. Alle andere combinaties met rechter shift om een hoofdletter te krijgen werken wel, maar met de 's' dus niet. Is dit nog op te lossen ( schoonmaken al geprobeerd ) of ben ik toe aan een nieuw toetsenbord?

UPDATE: Ik heb uiteindelijk maar een systeemherstel gedaan. Nu lijkt het weer te werken! Allen hartelijk dank voor het meedenken en de diverse suggesties!

[ Voor 19% gewijzigd door Reinhard op 27-10-2023 15:56 ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je eens met een keyboard tester website kunnen kijken of de keys allebei geregistreerd worden als je ze tegelijkertijd indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
MatthijsBoog schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:09:
Zou je eens met een keyboard tester website kunnen kijken of de keys allebei geregistreerd worden als je ze tegelijkertijd indrukt?
Dank voor de tip: net gedaan, hij wordt wél geregistreerd, maar verschijnt niet.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Met linker shift verschijnt ie wel?

it er ergens in je OS een snelkoppeling oid?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
skoozie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:16:
Met linker shift verschijnt ie wel?

it er ergens in je OS een snelkoppeling oid?
Met linker shift ook geen hoofdletter "s". Alle andere combinaties met linker en rechter shift werken wel. Hij verschijnt wel als ik de Caps Lock indruk, maar dat is geen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Heb je een andere pc om hem aan te testen?
Welk os heb je?
Onder Windows, werkt win+shift+s voor snipping tool?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
skoozie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:24:
Heb je een andere pc om hem aan te testen?
Welk os heb je?
Onder Windows, werkt win+shift+s voor snipping tool?
Getest op andere PC, en ook met Windows 11: daar werkt hij dus wel! Maar wat nu? Ik heb het toetsenbord (Quickfire Xti ) ook gereset, maar geen effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Reinhard op 27-10-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Als je toetsenbord het wel doet op een andere pc, dan zit het niet in het toetsenbord. Maar ergens in je computer.

Gebruik je een van de volgende programmas:
https://defkey.com/what-means/shift-s
Of iets als auto hotkey?

Welk OS heb je?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
skoozie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:32:
Als je toetsenbord het wel doet op een andere pc, dan zit het niet in het toetsenbord. Maar ergens in je computer.

Gebruik je een van de volgende programmas:
https://defkey.com/what-means/shift-s
Of iets als auto hotkey?

Welk OS heb je?
Blender, Unreal, Premiere Pro, Xplane en nog een paar. Maar allemaal gister niet gebruikt. Probleem is gister ontstaan.
Firmware opnieuw geïnstalleerd, maar geen effect.

[ Voor 18% gewijzigd door Reinhard op 27-10-2023 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iqunix super zonex 75 welke ik paar maandjes geleden in gb gekocht hebt is zojuist verstuurd 😍 dit word echt een toppertje. Kan niet wachten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:39
Wat switches binnen van Ali om te proberen.

Linear:
KTT Strawberry
KTT Grapefruit
KTT Lightning

Tactile:
Baby Kangeroo's
Holy Panda (clone)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVg7GpY6_6CHrW5cz6cR_BBTFAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQ4pDch4lHmjQNPHUsBEOz2j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KTTStrawberry’s zijn lubed écht geweldig O+
Grapefruits vond ik ook echt opvallend fijne switches.

Lightnings ken ik niet….. :/

Als we toch switches aan raden, eens out of the box een Clacky! Kaihl White Owl, wat een fijne bevredigende click en iets lichter dan Box Navy’s (die ook zo’n bevredigende click hebben).

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:39
sapphire schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:42:
KTTStrawberry’s zijn lubed écht geweldig O+
Grapefruits vond ik ook echt opvallend fijne switches.

Lightnings ken ik niet….. :/

Als we toch switches aan raden, eens out of the box een Clacky! Kaihl White Owl, wat een fijne bevredigende click en iets lichter dan Box Navy’s (die ook zo’n bevredigende click hebben).
Nice, ben benieuwd. Ga denk van iedere 1 stock en 1 lubed in een bord doen en testen. Die Lightnings heb ik gehaald omdat die een korte travel heeft:

KTT Lightning Switch
Switch Type:Linear Switch
Operating Force:43gf±5gf
Tactile Force:50gf±5gf
Pre travel: 1.0mm±0.5mm
Total Travel: 3.0mm±0.3mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
[...]

Ondertussen staat hij live. Die 350 is voor de open plaat versie van RVS. Wil je een zwarte case dan kruipt hij al boven de 500. Met stabs & caps erbij tegen de 720 euro delivered (nog excl switches).

Oef :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@danoontjeh , @CrashOverDrive die Hyper7 heeft een ongeevenaarde Zombie Defense Score! _/-\o_ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Ondertussen staat hij live. Die 350 is voor de open plaat versie van RVS. Wil je een zwarte case dan kruipt hij al boven de 500. Met stabs & caps erbij tegen de 720 euro delivered (nog excl switches).

Oef :'(
Alles voor de hobby.

Op Reddit staat deze: https://www.reddit.com/r/...taking_my_hyper7_to_work/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Jeej, altijd leuk als Amerika en China op dezelfde dag leveren!
Disco Inferno kan beginnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWqUw-nFKNFup0txnF8_GoVWvIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvZdAj01OaeI2k3y8VzXjlIN.jpg?f=fotoalbum_large
Enige jammere is dat de switches niet helemaal doorzichtig zijn, ticket loopt via Ali. Maar toch wel gaaf zo al *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfNkmyit65yxxU7bhyAA3P4L66Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVXGd5guXi3ulOqSX6EwLNww.jpg?f=fotoalbum_large
Nu nog een bord erbij voor MT3 darkness en een 40% voor MT3 operator.

Vandaag ook al een T&T van Oblotzky voor MTNU Susu. Sinterklaas is vroeg <+:)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Hij is 5kg las ik net op reddit :P (met de case) We kunnen hem altijd nog als dumbbell gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Beun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:12:
Edit:
https://www.qwertykeys.co...ve-sales/products/neo65-1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Die is wel heel gaaf maar ik denk dat die met verzending, belasting etc rond de € 200,- komt? Aankoopprijs is zo’n $125.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb hem tijdens gb bij CK gekocht (binnenkort r2) voor €135. Goedkoopste weight, 1 plate en tri-mode pcb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eloquent gaat ook nog een in stock drop doen, voor als je de CK shit show wilt ontwijken.
Neo65 keyboard kit is coming to Eloquent Clicks!
There will be an in stock drop mid-December (or hopefully before)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
MatthijsBoog schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:52:
Ik heb hem tijdens gb bij CK gekocht (binnenkort r2) voor €135. Goedkoopste weight, 1 plate en tri-mode pcb.
Ik zal het eens in de gaten houden. Kreeg ook de Xinmeng AL66 als suggestie maar ik weet het nog niet helemaal. Zo’n Neo65 ziet er dan veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Ik zat mij af te vragen, is er iets van een baseline binnen de hobby als het gaat om het geluid van een keyboard? Iets wat de meeste mensen wel (kunnen) kennen en als referentie kunnen gebruiken zodat je b.v. kan schrijven "Zoals .... maar dan iets luider en minder diep". Het blijf subjectief maar zou zoiets niet kunnen helpen met het omschrijven van een bepaald geluid en volume. Als de mensen dan eerlijk willen vergelijken dan kunnen ze die referentie setup halen en dan praat iedereen dezelfde taal, iets als een GMK67 met een redelijke budget switch (een linear en een tactile optie) erin hebben. Ik heb zoiets nog niet gezien, mensen lijken altijd te vergelijken met verschillende combo's wat het erg lastig lijkt. Zomaar een hersenspinseltje...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@R3m3d7 kort antwoord:Nee

Langer antwoord: het is vrijwel onmogelijk om iets als een baseline neer te zetten omdat je behalve met objectief/subjectief te maken hebt met een enorm scala aan variabelen.
Om even een aantal dingen op te noemen die geluid beïnvloeden van een toetsenbord/switch; switch zelf (materialen, lubed, soort lube, aanslag), plate, platefoam (wel of niet, soort foam/siliconen), PCB foam (wel/niet/soort foam), PCB (dikte, flexcuts, hotswap/soldeer), case foam/vulling (wel/ niet, soort, dikte), case (materiaal, opbouw, ect), gewicht (wel/geen, soort materiaal) mount van de Plate-PCB assembly (gasket-, top-, stack-, spring-, foam- of traymount). Dan nog de meer externe factoren zoals voetjes, ondergrond van het bord, opname kwaliteit (o.a. gain, ect) en dan de kant hoe je het luistert, ect.
De variabelen zijn eindeloos.

Kun je dan niets vergelijken, jawel maar je moet het altijd in context/korrel zout nemen.
En je kunt bepaalde dingen op een gegeven moment weten/herkennen zoals bv dat bepaalde switches bekend staan als stil/luid, lage pitch, hoge pitch, ect. Alu borden zijn vaak meer Clacky, kunststof borden meer thocky, PE foam laat een bord op een bepaalde manier klinken, POM/UHMWPE stens klinken vaak een bepaalde manier, ect.

Als je dan de GMK neemt bv (uit m’n hoofd):
ABS/kunsstof behuizing —-> meer ‘thocky’ geluid, lager/diep te krijgen maar ABS is lichte en kan hol en luid klinken.
PC plate ——> helpt meestal voor een dieper en minder luid geluid.
Zag iets van PCB en plate foam—> gedempter geluid/marbly geluid.
Geen idee wat er in de case zit maar dat kan het hol laten klinken dus persoonlijk zou ik die vullen met neopreen/polyfill/foam
Foam gasket mount —> niet heel spannend qua geluid.

Geon Silent Yellow ken ik toevallig een beetje en is niet de stilste switch maar zeker niet luid :?

Als ik dit zo lees/zie dan zou ik denken dat deze combi niet opvallend luid is en met wat basic mods met een wat diepere ‘sound signature’ kan krijgen.
De batterijen kunnen misschien qua geluid ook wat lastig zijn dus tussen die en de PCB zou ik proberen iets tussen te doen.

Pin me niet op alles vast en ik zal vast zaken vergeten of mis hebben dus als iemand iets aan te vullen heeft graag :)

Ik kan sowieso de video van Keybored aanraden, flinke zit maar hij legt de natuurkundige basis van dit alles uit en vond ik erg verhelderend :)

YouTube: Aerospace Engineer Explains Mechanical Keyboards

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beun
MatthijsBoog schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:58:
Eloquent gaat ook nog een in stock drop doen, voor als je de CK shit show wilt ontwijken.

[...]
Nogmaals bedankt. Ik heb voor mezelf besloten dat ik deze wil aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
sapphire schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:31:
@R3m3d7 kort antwoord:Nee

Langer antwoord: het is vrijwel onmogelijk om iets als een baseline neer te zetten omdat je behalve met objectief/subjectief te maken hebt met een enorm scala aan variabelen.
Om even een aantal dingen op te noemen die geluid beïnvloeden van een toetsenbord/switch; switch zelf (materialen, lubed, soort lube, aanslag), plate, platefoam (wel of niet, soort foam/siliconen), PCB foam (wel/niet/soort foam), PCB (dikte, flexcuts, hotswap/soldeer), case foam/vulling (wel/ niet, soort, dikte), case (materiaal, opbouw, ect), gewicht (wel/geen, soort materiaal) mount van de Plate-PCB assembly (gasket-, top-, stack-, spring-, foam- of traymount). Dan nog de meer externe factoren zoals voetjes, ondergrond van het bord, opname kwaliteit (o.a. gain, ect) en dan de kant hoe je het luistert, ect.
De variabelen zijn eindeloos.

Kun je dan niets vergelijken, jawel maar je moet het altijd in context/korrel zout nemen.
En je kunt bepaalde dingen op een gegeven moment weten/herkennen zoals bv dat bepaalde switches bekend staan als stil/luid, lage pitch, hoge pitch, ect. Alu borden zijn vaak meer Clacky, kunststof borden meer thocky, PE foam laat een bord op een bepaalde manier klinken, POM/UHMWPE stens klinken vaak een bepaalde manier, ect.

Als je dan de GMK neemt bv (uit m’n hoofd):
ABS/kunsstof behuizing —-> meer ‘thocky’ geluid, lager/diep te krijgen maar ABS is lichte en kan hol en luid klinken.
PC plate ——> helpt meestal voor een dieper en minder luid geluid.
Zag iets van PCB en plate foam—> gedempter geluid/marbly geluid.
Geen idee wat er in de case zit maar dat kan het hol laten klinken dus persoonlijk zou ik die vullen met neopreen/polyfill/foam
Foam gasket mount —> niet heel spannend qua geluid.
Ik begrijp niet zo goed waarom dat dan niet als baseline kan werken.
Als iedereen vanuit hetzelfde vertrekpunt spreekt kan je toch zo'n setup gebruiken om vanuit te vergelijken?
Je kan dan zeggen dat keyboard x een klein stukje meer geluid maakt dan de GMK of flink wat meer, of dat hij dieper klinkt met dezelfde switches of juist niet.

Mensen gebruiken nu wel switches om andere switches mee te vergelijken en dat werkt best redelijk toch?
Waarom zou dat dan niet met een heel keyboard kunnen?

Zo had maar ik had b.v. geen idee hoeveel herrie de GMK67 zou gaan maken tot hij op mijn bureau stond en bij de Sugar67 had ik eigenlijk hetzelfde. De video's waarbij je keyboard hoort zonder referentie zeggen dan echt helemaal niets. maar als iedereen een GMK 67 als baseline gebruikt en die ook thuis zou hebben zou dat wel kunnen helpen toch? Ik kan mij juist voorstellen dat dit voor mensen die veel spullen kopen heel handig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
R3m3d7 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:28:
[...]
De video's waarbij je keyboard hoort zonder referentie zeggen dan echt helemaal niets. maar als iedereen een GMK 67 als baseline gebruikt en die ook thuis zou hebben zou dat wel kunnen helpen toch? Ik kan mij juist voorstellen dat dit voor mensen die veel spullen kopen heel handig zou zijn.
Ik snap je idee, maar dan zou iedereen dus wel exact dezelfde GMK67 moeten hebben, met exact dezelfde foam, switches, keycaps etc etc. Het komt vast wel grofweg in de buurt anders, maar vergis je niet hoeveel verschil die factoren kunnen maken. Vervolgens zet de ene persoon hem op een deskmat, de volgende op een metalen bureau, etc.

Verder vrees ik dat het lastig wordt duizenden internetgebruikers te sturen tot het gebruiken van één en dezelfde referentie. Het standaardiseren van de manier van geluidsopname, met desnoods een decibelmeter erbij zou haast nog makkelijker zijn denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Denk ook dat het vergelijken van borden een stuk lastiger is dan switches. Al zijn switches natuurlijk afhankelijk van het bord. Maar ik heb totaal geen idee hoe een gmk klinkt, dus een verwijzing daarnaar zo mij niets zeggen. Maar als je wat meer borden hebt geprobeerd, kan je toch al aardig wat dingen in perspectief plaatsen en hebben de meeste borden toch bepaalde karakteristieke eigenschappen die veelal terug komen. Poron gasket klinkt per definitie anders dan top mount, ongeacht foam, plate material, of microfoon.

Vroeger was voor switches de gateron yellow ks-3 een beetje de standaard om mee te vergelijken, vaak samen met black inks.

Lang verhaal kort, hoe meer je ervaren hebt, hoe beter je alles kan vergelijken met elkaar.

Overigens, voor mensen die een enter macro willen hebben en waar geld geen issue is, op Oblotzky is de is0GR te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb ik vast gehad op Clackycon, is ontworpen door alchemyst keyboards. Super solide ding met een strakke afwerking.

Maarja belachelijke prijs voor één toets :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twix121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 08:20
Mijn product: Corsair Vengeance K70 is ineens gestopt met werken. Leds branden niet meer en typen ook niet. Wat zou er aan de hand zijn? Hij is wel bijna 10 jaar. Slijt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
superbok schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:40:
Van het weekend even rond zitten kijken op Taobao na de handige link hier met hoe het allemaal werkt en daardoor al wat dingen gevonden die ik wel zou willen bestellen. Zijn voornamelijk spullen die hier niet te koop zijn. Andere al gekeken? Als ik het goed lees, is het het makkelijkst om gezamenlijk van het warenhuis daar naar hier te sturen, dus meer mensen wat nodig?

Overigens in m'n zoektocht ben ik nog deze lijst tegen gekomen die handig is: https://docs.google.com/s...sj3p7E/edit#gid=335037316
Zijn er nog mensen geïnteresseerd? Lees verhalen dat het qua prijs flink wat kan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beun schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
[...]

Zijn er nog mensen geïnteresseerd? Lees verhalen dat het qua prijs flink wat kan schelen?
Ik heb al en het een en ander besteld en zal komende weken nog wat bestellen met andere tweakers voordat het naar Nederland verzonden zal worden. Mocht je mee willen bestellen, laat het me dan weten. Scheelt weer met verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Klopt het dat je alleen kan browsen met een account op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
superbok schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Ik heb al en het een en ander besteld en zal komende weken nog wat bestellen met andere tweakers voordat het naar Nederland verzonden zal worden. Mocht je mee willen bestellen, laat het me dan weten. Scheelt weer met verzendkosten.
Zal ik doen. Kan ik het beste dat overzicht aanhouden? En hoe bereken je dan de prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R3m3d7 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:49:
Klopt het dat je alleen kan browsen met een account op die site?
Klopt, alleen met account kan je zoeken. Je kan wel directe links bekijken, maar daar blijft het bij. Op het internet zijn tutorials te vinden hoe je een account aanmaakt.
Beun schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Zal ik doen. Kan ik het beste dat overzicht aanhouden? En hoe bereken je dan de prijzen?
Dat kan, de lijst is een goede start. De link vul je in op superbuy en daar staat de USD prijs. Vervolgens nog verzend- en importkosten naar Nederland, maar weet nog niet hoe dat verloopt. Nog nooit besteld dus voor mij ook de eerste keer. Als je mee zou doen met onze bestelling, zal de verzendkosten naar Nederland ongeveer 20 euro zijn denk ik, afhankelijk van de hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@R3m3d7 @danoontjeh
Ik zit toch eens te denken over die GMK67, benieuwd hoeveel daar van de prijs af kan als we een pallet bestelen :+

Iedereen één en je mag pas wat (on)zinnigs hier posten als je verplicht een GMK67 hebt :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ben ook wel benieuwd naar de gmk67, wat kost het om die hier te krijgen via die andere site? Of lekker wachten tot 11-11?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skoozie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:51:
Ben ook wel benieuwd naar de gmk67, wat kost het om die hier te krijgen via die andere site? Of lekker wachten tot 11-11?
Nu rond de €40 maar heb hem al vaker voor €33~34 voorbij zien komen dus ik wacht even af.

Sowieso even kijken wat ik doe, 2 stuks of 1 en een Tes84 erbij om weg te geven. Het wireless deel lijkt me wel handig als bord met troubleshooten waarbij ik nu de TES68 wel eens pak maar altijd de batterijen op zijn :+
Ik moet mezelf iig inhouden met 11.11 en BF gok ik O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
sapphire schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:41:
@R3m3d7 @danoontjeh
Ik zit toch eens te denken over die GMK67, benieuwd hoeveel daar van de prijs af kan als we een pallet bestelen :+

Iedereen één en je mag pas wat (on)zinnigs hier posten als je verplicht een GMK67 hebt :+
Ik zou er nog wel een witte bij willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
superbok schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Klopt, alleen met account kan je zoeken. Je kan wel directe links bekijken, maar daar blijft het bij. Op het internet zijn tutorials te vinden hoe je een account aanmaakt.

[...]

Dat kan, de lijst is een goede start. De link vul je in op superbuy en daar staat de USD prijs. Vervolgens nog verzend- en importkosten naar Nederland, maar weet nog niet hoe dat verloopt. Nog nooit besteld dus voor mij ook de eerste keer. Als je mee zou doen met onze bestelling, zal de verzendkosten naar Nederland ongeveer 20 euro zijn denk ik, afhankelijk van de hoeveelheid.
Ik heb diverse zaken gecheckt en bij alles krijg ik te zien dat het niet (meer) leverbaar is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beun schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:20:
[...]

Ik heb diverse zaken gecheckt en bij alles krijg ik te zien dat het niet (meer) leverbaar is :(
Wat zoek je? Sommige links zijn inderdaad verlopen, maar vast nog wel bij een andere shop te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
@R3m3d7 @danoontjeh
*O*
@R3m3d7 @danoontjeh

-O-

edit: Ik ben eigenlijk maar een gematigd GMK67 fan, als je die voor 35 euro in huis haalt of de Sugar65 voor 65 zou ik 100% voor die paar tientjes meer de Sugar65 halen behalve als je draadloos wil gaan werken, dat kan de Sugar65 niet. Ik noemde hem in mijn hersenspinsel omdat het erop lijkt dat het het budget plankje van 2023 is. De sugar65 voelt als een solide blok aluminium en is stock gewoon een wel in een kantooromgeving te gebruiken met onze reference switches ( ;) ) , de Gateron Milky Yellows. Dat is de GMK67 naar mijn mening niet. De GMK67 is voor een kunstof budget keyboard prima afgewerkt verder, echt niets mis mee maar toen ik hem mee naar werk nam als de vervanging voor mijn fekker (68?) kreeg ik direct opmerkingen van collega's, het was binnen een uur duidelijk dat de GMK niet ging werken in die omgeving. Ook voor thuis vindt ik persoonlijk het geluid van de Sugar65 fijner, helemaal stock hoef ik er niets aan te doen om een lekker geluidje uit de ktt roses te halen wat ook in teams calls niet opvalt. Voor mij is het geluid (en dan voor een groot deel het volume) van een keyboard een belangrijk iets omdat ik erop werk en mijn hobby niet mijn collega's moet afleiden op de zaak of dat ik mijn teams call moet muten zodat ik niet mijn type geluiden met collega's of klanten deel.

[ Voor 56% gewijzigd door R3m3d7 op 30-10-2023 07:36 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 158 Laatste