Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 12:47
@Nerrion Interessant concept van de Monokei Kei V2, door de mogelijkheid verschillende pcb's snel te kunnen wisselen. Een soort van Transformer keyboard.
Volgens mij hebben ze dan ook een Topre pcb en dat kan je weer veranderen in een cherry mx.
Als ze qua prijs dicht bij de originele HHKB zitten dan is de Kei V2 aantrekkelijker omdat het er mooier uitziet, moderner is door zijn magnetische caseplaat en dus ook verandert kan worden naar een cherry MX keyboard.

De Bauer Lite lijkt op een steviger KBD67Lite.
Ook dit keyboard vind ik mooi maar de prijs wat hoog in vergelijking met wat er nu op de markt is.
Het board is zo te zien heel licht en schuift over tafel. Dat vind ik een minpunt.
Gek dat er in het filmpje geen RGB licht te zien is want daar leent zo'n board zich voor maar misschien heeft Alexotos het niet aangezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groesjenka
@erikjannemann Heeft iemand al Keychron V5 aan je voorgesteld ?
Dat is een 100% keyboard met knop, multimedia toetsen én QMK/VIA. En ze hebben 'm ook in Duitse ISO.
De V5 heeft dezelfde indeling als de dubbel zo dure Keychron Q5.
Enige verschil is dat de case van ABS is met een alu plaat dacht ik.

https://www.keychron.com/...ard-iso-layout-collection

Op Aliexpress zijn goede betrouwbare vendors. Ik heb daar veel besteld en altijd naar tevredenheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Bauer lite heeft veel te lang geduurd waardoor het inmiddels erg in het nadeel is in vergelijking met de rest van de markt denk ik. Volgens mij zijn ze begonnen met de ontwikkeling rond dezelfde periode als de Ikki Aurora v1 en had toen ook wel erg populair geweest. Maar inmiddels is de markt zo erg veranderd, waardoor ik mij afvraag of er überhaupt behoefte is naar dit soort borden tegenover de verwachte prijs. Ik heb in ieder geval niet meer de behoefte met deze prijs.

Kei is een mooi bord en heeft leuke kleurtjes. Verder weinig ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:54
Groesjenka schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:57:
@erikjannemann Heeft iemand al Keychron V5 aan je voorgesteld ?
Dat is een 100% keyboard met knop, multimedia toetsen én QMK/VIA. En ze hebben 'm ook in Duitse ISO.
De V5 heeft dezelfde indeling als de dubbel zo dure Keychron Q5.
Die indeling is geen 100% maar 96%. Het eiland met PageUp/PageDown en Home/End ontbreekt.

Ik vind ze ook niet helemaal voldoen aan de eis 'multimedia toetsen'. Het is zoals bij veel laptops, dat je de Fn toets moet indrukken plus een Fx toets.

Gebruik ik zelf ook, maar da's niet hetzelfde als dedicated multimedia toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

florizla schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:41:
[...]

Die indeling is geen 100% maar 96%. Het eiland met PageUp/PageDown en Home/End ontbreekt.

Ik vind ze ook niet helemaal voldoen aan de eis 'multimedia toetsen'. Het is zoals bij veel laptops, dat je de Fn toets moet indrukken plus een Fx toets.

Gebruik ik zelf ook, maar da's niet hetzelfde als dedicated multimedia toetsen.
Ligt eraan - je kan ook zeggen, zoals meestal ingesteld, die f1/12 functie, daarvoor moet je fn indrukken.
Welke knoppen mis je als ze er niet apart op zouden zitten?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 11:54
Als programmeur mis ik dan de F-toetsen om te step-debuggen (step into, step over, continue).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:49:
[...]

De Bauer lite heeft veel te lang geduurd waardoor het inmiddels erg in het nadeel is in vergelijking met de rest van de markt denk ik. Volgens mij zijn ze begonnen met de ontwikkeling rond dezelfde periode als de Ikki Aurora v1 en had toen ook wel erg populair geweest. Maar inmiddels is de markt zo erg veranderd, waardoor ik mij afvraag of er überhaupt behoefte is naar dit soort borden tegenover de verwachte prijs. Ik heb in ieder geval niet meer de behoefte met deze prijs.

Kei is een mooi bord en heeft leuke kleurtjes. Verder weinig ervaring mee.
Nouja PC case geeft wel een heel ander geluid dan de Alu-hype-borden die we nu hebben ds als je bewust zoiets zoekt kan het interessant zijn. Sowieso vind ik een PC case veel fijner voelen en klinken dan een ABS case zoals de KBD67L.
Persoonlijk zou ik dan denk doorsparen want de stap van €139 richting de €200 is niet mega groot maar rond die prijs heb je wel hele mooie bordjes tegenwoordig.

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 10:33

dnzm

Knorrig

erikjannemann schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:47:
[...]

Wil geen switches of keycaps verwisselen.
Volgens mij ben je het woordje "nog" ergens vergeten. ;P

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-05 11:31
danoontjeh schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:49:
Gisteravond de WK870 van Keebmonkey besteld, was een te mooie deal (Gasket, CNC, RGB, Aluminum, Foams, Knob, Hot-swap, South-facing, met gewicht voor 75 euro incl verzending).
Inmiddels binnen, mooi ding moet ik zeggen. Voelt stevig, klinkt goed (even snel een handje switches en caps in/opgezet). Mooi gewicht ook.
Nog altijd geen keuze gemaakt betreft keycaps, dacht ook nog wel even de tijd te hebben maar hij arriveerde gisteren ineens. Vanavond maar eens verzinnen wat ik doe. Qua switches heb ik nog twee setjes Durock tactiles liggen, cerulean en nog een ander, het zal een van die twee wel worden.

Tevens was m'n vrees wel terecht: de blauw-gele meegeleverde aviator kabel vloekt gruwelijk met het paars/roze van het bord zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door danoontjeh op 27-09-2023 09:50 ]

• opblaashaas
  • Laatst online: 21:17
danoontjeh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:49:
[...]

Inmiddels binnen, mooi ding moet ik zeggen. Voelt stevig, klinkt goed (even snel een handje switches en caps in/opgezet). Mooi gewicht ook.
Nog altijd geen keuze gemaakt betreft keycaps, dacht ook nog wel even de tijd te hebben maar hij arriveerde gisteren ineens. Vanavond maar eens verzinnen wat ik doe. Qua switches heb ik nog twee setjes Durock tactiles liggen, cerulean en nog een ander, het zal een van die twee wel worden.

Tevens was m'n vrees wel terecht: de blauw-gele meegeleverde aviator kabel vloekt gruwelijk met het paars/roze van het bord zelf.
Hoe is de software van dat ding? Ik ga er niet van uit dat er gewoon qmk op draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41
danoontjeh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:49:
Nog altijd geen keuze gemaakt betreft keycaps
[...]
Oh, ze hebben ook echt de kleur van die foto meegeleverd _O-

Mijne is nog onderweg, maar ik heb hier al wel een setje ePBT Origami en kloontjes van GMK Amethyst klaarliggen. Dus bij mij komt 1 van die 2 er iig op :P (Die Orginami's waren al onderweg voordat ik van het bestaan van dit board wist :P )

Als je nog niet gebonden bent aan een set, dan denk ik dat Tuzi ook wel mooi staat op die plank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD8wGA8eHSkQssPzb2ZFFTHduzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rksnXXoNo9JWrtuU1m7NzKc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-09-2023 10:25 ]

• danoontjeh
opblaashaas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:00:
[...]

Hoe is de software van dat ding? Ik ga er niet van uit dat er gewoon qmk op draait
Nog niet tot dat punt getest moet ik zeggen, zal idd wel geen QMK zijn.
Zoals ik al eerder zei vermoed ik dat het een restpartij is van een productie die nooit geleverd is. De doos spreekt bijvoorbeeld ook over de switches die in het bord zouden zitten, maar het bord wordt zonder switches geleverd. Zal vast wel een of ander krakkemikkig stukje software bijhoren dus :)
CrashOverDrive schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:18:
[...]

Oh, ze hebben ook echt de kleur van die foto meegeleverd _O-

Mijne is nog onderweg, maar ik heb hier al wel een setje ePBT Origami en kloontjes van GMK Amethyst klaarliggen. Dus bij mij komt 1 van die 2 er iig op :P (Die Orginami's waren al onderweg voordat ik van het bestaan van dit board wist :P )

Als je nog niet gebonden bent aan een set, dan denk ik dat Tuzi ook wel mooi staat op die plank.
[Afbeelding]
Kabel is inderdaad de kleur van de foto 8)7
De origami vond ik ook erg interessant, maar toen ik eenmaal besloot die te kiezen waren ze uitverkocht bij MK. Zal vanavond eens rustig kijken hoe of wat. Bedankt voor de suggestie nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
dnzm schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:23:
[...]

Volgens mij ben je het woordje "nog" ergens vergeten. ;P
Haha, wie weet ;) .

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Iemand beetje bekend met de locatie van Clackycon?
Misschien op een bepaald tijdstip ergens afspreken voor een tweakermeet?

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Nou ik heb al geleerd dat het niet het enige event is die dag. Er is ook de Neuzelbeurs.
En ik weet waar ik moet parkeren. Maar de indeling van de locatie, verder geen idee van.

Ik weet niet of er mensen zijn die meedoen aan de lubing workshop, typing contest of smash bros. Maar er lijkt altijd sowieso wel iets te doen te zijn dus er is vast geen perfecte tijd :p

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 27-09-2023 15:29 ]

Ik doe verder nergens aan mee. Ben van een uur voor begin tot eind aanwezig.

Wel hebben ze net bevestigd dat Keebcats weer van alles gaat verkopen, dus dat wordt weer proberen in te houden...

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 14:33
Ik ben er denk rond een uurtje of 13:00 / 13:30. Lijkt me leuk om wat mede-tweakers van hier te spreken. Hoop zelf een setje stabs te kunnen scoren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 20:58
MatthijsBoog schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:31:
Ik doe verder nergens aan mee. Ben van een uur voor begin tot eind aanwezig.

Wel hebben ze net bevestigd dat Keebcats weer van alles gaat verkopen, dus dat wordt weer proberen in te houden...
Portemonnee thuis laten hahah
Denk ook dat ik er rond 13:00 ben. Was er vorige keer vanaf het begin, maar vond dat dan weer lang tot het einde. Ben benieuwd wat jullie allemaal meenemen en wat er verder te vinden is. Altijd genoeg leuks te zien, helemaal nu deze editie weer nog groter is dan de vorige. Denk dat ik de qk65 en dmk silent forest meeneem en hopelijk daar kan verkopen. Verder nog steeds twijfel wat ik allemaal meeneem om te laten en of ik daarvoor dan nog iets wil aanpassen. Wil eigenlijk al lange tijd de switches op de qk80 vervangen.

@Nerrion stabs moet vast wel lukken. Neem je de corsa direct mee op te bouwen ;) :P

• Pompi
MatthijsBoog schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:05:
[...]

Haha, telefoon kan inmiddels ook betalen helaas
Net als bij middelbare scholen nu, dan ook bij binnenkomst van de hal die ergens inleveren :+ haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:57:

@Nerrion stabs moet vast wel lukken. Neem je de corsa direct mee op te bouwen ;) :P
Haha de Corsa is me iets te duur om mee te nemen.. dan zou ik er de hele tijd bij moeten blijven of in de carry case houden. De coating van de case is wel schitterend.
MatthijsBoog schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:11:
Na iets meer dan een maand wachten sinds het bericht dat mijn qk75 encoder is verzonden nog maar eens nagevraagd hoe dat zit. Nu te horen gekregen dat ze een nieuwe gaan versturen. Mag allemaal even duren...

Edit: voor wie dat niet zou kunnen raden, Candykeys natuurlijk...
Nieuwe update, ik heb een t&t code, welke aangeeft dat het nog niet verstuurd is. Maar wel met de verkeerde postcode. Ik had 3 maanden geleden naam+adres van een vriend doorgegeven ivm vakantie. Na de vakantie aangegeven dat dat niet meer hoeft. Nu is het label dus op zijn adres, maar mijn naam gezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:25:
[...]

Nieuwe update, ik heb een t&t code, welke aangeeft dat het nog niet verstuurd is. Maar wel met de verkeerde postcode. Ik had 3 maanden geleden naam+adres van een vriend doorgegeven ivm vakantie. Na de vakantie aangegeven dat dat niet meer hoeft. Nu is het label dus op zijn adres, maar mijn naam gezet...
Ach joh, geen zorgen. Over 4 weken is het nog steeds niet “echt” verzonden en kan je weer bij support aankloppen. Vervolgens kan je het juiste adres doorgeven, want het was toch nog niet helemaal goed gegaan waardoor er een nieuw label gemaakt moet worden. Elk nadeel heeft z’n voordeel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:38:
[...]

Ach joh, geen zorgen. Over 4 weken is het nog steeds niet “echt” verzonden en kan je weer bij support aankloppen. Vervolgens kan je het juiste adres doorgeven, want het was toch nog niet helemaal goed gegaan waardoor er een nieuw label gemaakt moet worden. Elk nadeel heeft z’n voordeel 8)7
En dan ligt het aan de DPD, en foutje, het voorraad systeem, word je een tijdje genegeerd, waren ze je per ongeluk vergeten, ect. En dat is alleen deze order, met mijn KBD er bij kan ik inmiddels een bingokaart aan smoesjes vullen :+

@Nerrion Jij denkt dat je het enige dure bord hebt wat daar ligt ;)
Wilde je overigens nog switches proberen of was je er al uit?

Ik kom overigens iets later, 13.30/14.00u en blijf dan iets langer. Hopelijk is @superbok dan niet alweer weg :+

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 27-09-2023 20:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet onbelangrijk bij de meetup trouwens, bovenaan in de lijst met voorzieningen staan de "Industriële Dudok-kroonluchters". Hoe dat ooit belangrijk zou kunnen zijn, geen idee. Maar het zal toch niet voor niets bovenaan de lijst staan op de website 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Hela, wat hebben we hier?
Equipped with innovative magnetic switches, the Hall Effect Keyboard Q1 HE allows for even more responsive, faster, and accurate keystrokes, all while maintaining the convenience of easy settings in our self-designed software.
Die magnetische knopjes beginnen nu toch wel een beetje mainstream te gaan, of niet?

• Cebby
  • Niet online
Oh keychron ook al. Zijn er nu wel veel ja, met ook Steelseries, Razer en Corsair dacht ik? Naast de Drunkdeer en H1 Hera.

Ik snap het wel want volgens mij zijn/waren de Wootings niet aan te slepen en gingen ze aftermarket echt voor absurde prijzen.

• Cebby
  • Niet online
Wat ik trouwens niet helemaal snap is hoe ze rapid trigger en de instellingen van de actuation points in QMK/VIA gaan doen. Dat heb ik nog niet eerder gezien en dan zouden ze dat dus gebouwd moeten hebben?

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:42:
Wat ik trouwens niet helemaal snap is hoe ze rapid trigger en de instellingen van de actuation points in QMK/VIA gaan doen. Dat heb ik nog niet eerder gezien en dan zouden ze dat dus gebouwd moeten hebben?
Als ik me niet vergis waren de eerste QMK-borden die ze hadden, in eerste instantie ook afhankelijk van een fork die Keychron onderhield. Dan nog ben ik ook wel benieuwd, want QMK heeft hier voor zover ik weet in de verste verte niet aan boord.

Het enige dat ik me kan bedenken is een constructie via RAW HID.

• Nerrion
sapphire schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:08:
[...]
@Nerrion Jij denkt dat je het enige dure bord hebt wat daar ligt ;)
Wilde je overigens nog switches proberen of was je er al uit?
Ik wil er nog wel een paar proberen! Kang whites hoef je niet mee te nemen, daar krijg ik vanavond een set van binnen. :)

Edit: Welke delen van de switch luben jullie? Alexotos doet alleen stem + spring, maar zie in andere videos dat ze weer alles doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nerrion op 28-09-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:35

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tylen schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:04:
Ik vrees dat mijn monsgeek m1w nooit zal aankomen (is al bijna 2 weken aan het vliegen ergens 😂).

Iemand die een shop weet in de eu die ze verkoopt?

Edit: https://akkogear.de/produ...1w-sp-mechanical-keyboard 👍🏻👍🏻
Vliegtuig is geland _/-\o_ Damn wat heeft dat lang geduurd. Laatste loodjes :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:22:
[...]

Ik wil er nog wel een paar proberen! Kang whites hoef je niet mee te nemen, daar krijg ik vanavond een set van binnen. :)

Edit: Welke delen van de switch luben jullie? Alexotos doet alleen stem + spring, maar zie in andere videos dat ze weer alles doen.
Ligt aan de switch en hoe deze stock al is. Tegenwoordig zijn de meeste switches al zo smooth van zich zelf, dat ik alleen de stem doe. Ik heb ook nog een lading cherry blacks die ik moet doen en daar ga ik wel alles van doen. Die zijn nogal scratchy van zichzelf en hebben dat dus nodig. Spring doe ik wel altijd, helemaal als je toch al veranderd met een andere. Maar tegenwoordig dus het grootste gedeelte alleen de stem en spring (of zelfs niet bij bijvoorbeeld BSUN).

Edit: net een mail dat de mode spullen (switches en keycaps) verzonden worden vanuit keygem :D

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 28-09-2023 12:12 ]

• danoontjeh
Nerrion schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:22:
[...]
Ik lube lang niet altijd m'n switches, maar als ik het doe doe ik stem + punten waar de stem contact kan maken met de behuizing. Springs doe ik meestal de moeite niet voor :o

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ik heb gisteren mijn Lily omgestekkerd van Kang Whites (die ik liefdevol had gelubed) naar Outemu Silent Yellow Jades, die ik er zonder verdere ingrepen of effort in heb gestoken. Ze voelen eerlijk gezegd prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nerrion Aanrader: Taeha Types, speciaal zijn lube guide

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Thx, die had ik gezien ja, alleen hij lubed dus echt een stuk meer van de switch dan Alexotos, vandaar dat even twijfelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nerrion Ik heb mijn GPCGR panda's en inmiddels verleende gaterons brown volgens de 'Taeha' methode gelubed, en kloppen nu heerlijk! Verschil is naar mijn mening te groot dit niet te doen. 8)

Uiteraard zit er verschil tussen linear / tactile switches met luben.
En het vergt wat tijd en geduld, maar zeker de moeite waard. :Y

Moet ook vermelden dat de pre-lubed silk switches van NK (zoals op de milkshake en oblivion) prima pre-lubed zijn. Zeker aanrader als je van linear houd.

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 29-09-2023 18:31 . Reden: Emoijs! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PS Kleine update, gaat gelukkig weer iets beter met rug, eindelijk van pijnstillers af, helaas gaat het nog niet goed genoeg voor dagje clackycon...
Dus zal helaas deze keer moeten missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Hier is de $59 WK870 intussen ook binnen, best leuk ding voor dat geld. De lak heeft glimmende zilver stukjes, komt niet echt over op foto maar ziet er ook wel prima uit. En de flex pcb heeft heul veel flex. En 1 van de stabs had lube... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeQj7NgVeKy8oaXWPfteVIDruAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOciiGLHtgV7Om70vCxVOZ02.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem voorzien van wat verse lube, Shogoki tactiles en de ePBT Origami :)

[ Voor 28% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-10-2023 08:28 . Reden: belichting ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zij dit gaan ClackyConnen: veel plezier vandaag!!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Net een kaartje gekocht. Ik neem m'n GK75 en Ginkgo mee..
Ik kom alleen en ken verder niemand zou wel leuk vinden om iemand te meeten. Rond 14:00 bij de ingang? Ik zal duidelijk Brieto op m'n naamkaartje schrijven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:36:
Net een kaartje gekocht. Ik neem m'n GK75 en Ginkgo mee..
Ik kom alleen en ken verder niemand zou wel leuk vinden om iemand te meeten. Rond 14:00 bij de ingang? Ik zal duidelijk Brieto op m'n naamkaartje schrijven :P
Niet de sonnet mee? Ben er rond 13:30. Heb zelf momenteel de qk80, qk65 (voor de verkoop), SixtyFive, chapter 2 r0 en forever r2 mee. Even kijken met de laatste twee hoe ik die neer ga zetten, of dat ik ze in m’n tas hou en alleen neerzet wanneer ik er zelf bij sta.

Heb er in ieder geval zin in!

En jammer @ParaNoja dat je er niet bij kan zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 30-09-2023 10:05 ]

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Hehe, ik ben denk ik een half uur/uur bezig met mijn kaartjes mooi maken (die wil ik ook mee terugnemen =P) de speciale pennen gaan mee, de eigenschappen in het hoofd ;)

We gaan het zo zien, veel plezier daar en hopelijk veel inspiratie voor komende endgames! (of een switch ... :+ ... naar een ander lekker tikkend type)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Kom allemaal vooral niet met de auto. Ik ben net een halfuur bezig geweest met parkeren...

• Brieto
MatthijsBoog schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:38:
Kom allemaal vooral niet met de auto. Ik ben net een halfuur bezig geweest met parkeren...
serieus? Wat is het probleem dan want ik wilde eigenlijk met de auto gaan.

• Brieto
superbok schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:05:
[...]

Niet de sonnet mee? Ben er rond 13:30. Heb zelf momenteel de qk80, qk65 (voor de verkoop), SixtyFive, chapter 2 r0 en forever r2 mee. Even kijken met de laatste twee hoe ik die neer ga zetten, of dat ik ze in m’n tas hou en alleen neerzet wanneer ik er zelf bij sta.

Heb er in ieder geval zin in!

En jammer @ParaNoja dat je er niet bij kan zijn!
Nee, ben er niet zo trots op en gebruik hem niet. Ligt gewoon in de kast te verstoffen op het moment
Brieto schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:53:
[...]

serieus? Wat is het probleem dan want ik wilde eigenlijk met de auto gaan.
Waarschijnlijk de neuzebeurs.

Allemaal leuk maar als ik niet met de auto ga kan ik bijna niks meenemen :(

@brieto juist je Sonnet meenemen, kunnen we wellicht advies geven.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 30-09-2023 11:57 ]

Gabriël AM5

• Nerrion
Ik ga sws met de auto. Lees op Discord dat je ook langs de weg kan parkeren.
Edit: ik wil die Sonnet ook wel zien!

[ Voor 20% gewijzigd door Nerrion op 30-09-2023 11:58 ]

• Brieto
sapphire schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:56:
[...]

Waarschijnlijk de neuzebeurs.

Allemaal leuk maar als ik niet met de auto ga kan ik bijna niks meenemen :(

@brieto juist je Sonnet meenemen, kunnen we wellicht advies geven.
Ja mooi kut. Sowieso is m'n reistijd dan 1 uur 40 ipv 40 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb belachelijk veel ruimte achter de stand, dus mocht iemand z'n tas achter willen laten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een parkeer update, de ochtendpiek lijkt een beetje voorbij bij de neuzelbeurs, dus er zijn weer wat plekjes.

• Brieto
Ik moet helaas nog 2 tussenstops maken dus denk dat 14:00 ook wat krapjes wordt. Anyway, ik zie jullie daar.

Volgende keer neem ik de Sonnet wel mee. Sowieso ga ik een andere plate bestellen om te proberen de stijfheid eruit te halen. Neem wel 2 qk75's mee en de gingko

[ Voor 6% gewijzigd door Brieto op 30-09-2023 12:45 ]

• Nerrion
Zijn idd wat plekjes op het terrein van de broodfabriek. Kost 5 euro parkeren, alleen contant. Ik ben er inmiddels, heb een blauwe pet op bruine jas aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Nerrion op 30-09-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 01:08

skoozie

SCSI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdrCv3Oz31FHZaDfWLwBVwUdzXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8wot11v03dDhGjjNewHtgBb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn keyboards staan er al! ( blauw colbert, bruin/witte rugzak)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Nerrion schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:24:
Zijn idd wat plekjes op het terrein van de broodfabriek. Kost 5 euro parkeren, alleen contant. Ik ben er inmiddels, heb een blauwe pet op bruine jas aan.
:+ Goramn, ben jij ook een Browncoat?! :P I aim to misbehave...

Baal wel dat ik er niet kan zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Was leuk jullie te ontmoeten :) Veel leuks gezien en wat switches van Keebcats gekocht.

Hoogtepunt was voor mij wel de Event Horizon :9~
@Brieto pics...? (or didn't happen) :+

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 30-09-2023 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Heb geen pics gemaakt eigenlijk..maar Clackycon zelf wel

• Nerrion
Brieto schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:38:
Was leuk jullie te ontmoeten :) Veel leuks gezien en wat switches van Keebcats gekocht.

Hoogtepunt was voor mij wel de Event Horizon :9~
Ik vind dat ding dus echt niks, zal aan mij liggen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Weer een erg leuke editie en goed vermaakt. Leuk om steeds meer mensen van het forum in het echt te zien, al heb ik sommige alsnog gemist volgens mij. De locatie was een stuk beter dan de vorige keer. Meer dan genoeg ruimte voor iedereen op de tafel en allemaal mooie stands. Zowel stands die dingen verkochten, als alleen wat hadden om te laten zien. De event horizon was inderdaad erg mooi en kijk uit naar de raffle waar ik zeker aan ga meedoen. Maar denk dat het wel een bord is die je of prachtig vindt, of totaal niets. Verder genoeg andere mooie borden gezien, maar realiseer me tijdens hair schrijven dat ik niet bewust alle borden van hier heb gezien. Natuurlijk wel onbewust want genoeg rondjes gelopen. Meest opvallende borden waren voor mij de compleet gespiegelde monokei hiro se, unikorn met patina en die tented ergo schuin tegenover mijn borden (ben de naam vergeten). Kijk al uit naar de volgende editie, al zou een kleinere ‘tweakers’ editie misschien ook leuk zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7j_HpHxN94tD2s-GRJgTLASd4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11HkXJaOgXMhFRK6naxuQ88N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8CdOXeDb0fT3W03D1qm4B_Kqgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcULFO3DAzGqBZjWyVVHULkL.jpg?f=fotoalbum_large

De enige twee foto’s die ik heb gemaakt: een overzicht en mijn borden (stond links achterin).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Geen tijd gehad gisteren om weg te gaan want de laadpaal werd gemonteerd.

Wel kwam gisteren eindelijk mijn monsgeek m1w binnen. Heb tape- en force break mod gedaan. Hij klinkt standaard al echt heel netjes/thocky.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6gJ_hPNOkJOrD6zUTP6M6Z0r-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEMNzy2uFdbTpH7YRFF5Thes.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfS3rkrGN6cbKHKU_J4jdWlpY6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvzhzcK7vis8iERFf4KsIlJH.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Stabs moeten wel nog gelubed worden ;) Morgen werk ik weer thuis dus kan dat mooi tijdens de standup doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 02-10-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:05:
[...]

Ik vind dat ding dus echt niks, zal aan mij liggen :+
Smaken verschillen. Anders is het ook maar saai als iedereen dezelfde boards/builds doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Afgelopen weekend de box75 in elkaar gezet. Ook het eerste plankje die ik voorzien heb van mil-max sockets, waar ik nu een behoorlijke haat-liefde verhouding mee heb, wat een gepriegel :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybZpImD6d4DDRPiXngWQvfx7ttg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmZrN2ix43yiAjQGaIFc1vs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N29xTkT2ESdgZdtElsUfuv3om_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8qAPSpB4eWtAnsrKOOCDrjM.jpg?f=fotoalbum_large

Wel blij met het eindresultaat :9
- Box75 PVD Black
- Owlstabs V2 met Crytox 205
- TTC Wilde 55gr (stock)
- GMK Norse

Geheel toevallig dat ik uiteindelijk met exact de configuratie uit de box75 bundel uitgekomen ben. Die switches zaten in mijn laatste suprise bag en moest ik nog testen, voelen eigenlijk best fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Ik wil graag een GMK67 aanschaffen om eens 'zelf wat samen te stellen'. Zie hieronder de link, is dit correct?

https://nl.aliexpress.com...21855539039%21#nav-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@Beun Niks mis mee, zo bestel je 'm. Alleen nog switches en keycaps erbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Monday; Memeday:

Welcome down the rabbithole...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSyKdOPMOU-pQEM6hJRvQqujxxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KgvdNIP1ft0VL3VrBvebL23W.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ParaNoja schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:52:
Monday; Memeday:

Welcome down the rabbithole...

[Afbeelding]
Maak er 1 voor je vrouw (been there, done that). en voor je zoon, dochter. etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:04:
Afgelopen weekend de box75 in elkaar gezet. Ook het eerste plankje die ik voorzien heb van mil-max sockets, waar ik nu een behoorlijke haat-liefde verhouding mee heb, wat een gepriegel :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel blij met het eindresultaat :9
- Box75 PVD Black
- Owlstabs V2 met Crytox 205
- TTC Wilde 55gr (stock)
- GMK Norse

Geheel toevallig dat ik uiteindelijk met exact de configuratie uit de box75 bundel uitgekomen ben. Die switches zaten in mijn laatste suprise bag en moest ik nog testen, voelen eigenlijk best fijn :P
Ziet er mooi uit! Welke sockets heb je gebruikt? Scheelt natuurlijk behoorlijk door de verschillende lengtes. Gebruik zelf 7305 en is zeker af en toe priegelen. Gelukkig wel altijd kunnen herstellen en kunnen vervangen indien nodig.

Wat vind je verder van het bord? Welke config gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
superbok schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Ziet er mooi uit! Welke sockets heb je gebruikt? Scheelt natuurlijk behoorlijk door de verschillende lengtes. Gebruik zelf 7305 en is zeker af en toe priegelen. Gelukkig wel altijd kunnen herstellen en kunnen vervangen indien nodig.

Wat vind je verder van het bord? Welke config gebruik je?
Ik gebruik ook 7305's. Ik denk dat ik er zo'n 5 a 6 stuk gemaakt heb door uit te schieten met de tin, nog wel kunnen vervangen zonder het board te slopen , al hadden 2 van de nieuwe busjes daarna een behoorlijke tik nodig om de pcb in te komen omdat het gat echt exact even groot is, dus een heel klein beetje tin van een vorig busje is al een probleem :P En een stuk of 20 zijn M.I.A. op mijn vloer :+

Wel fijn plankje, alleen ontzettend glad op de bodem (alles is metaal). Ik draai hem nu (op desk mat) met de beschermingsnoppen op de steunen zodat hij niet constant wegglijdt . Misschien dat ik er nog wat anti slip voetjes onder ga beunen, want dit ziet er vanaf de zijkant niet heel fraai uit, die noppen zijn alleen voor verzending.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dReMXJcTRnJqf7TN5nBVuGlDxpI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dZwt0V3uL933sDGLO27Zcvas.jpg?f=user_large

Ik draai hem in de standaard config met poron case & plate foam en een alu plate. Al wil ik hem ook nog zonder case foam gaan proberen. Maar hij is nu al op het randje met hoe hol hij klinkt, dus ik verwacht niet dat het er dan op voorruit gaat.

Hij was wel lastiger te bouwen dan mijn Sonnet van Mode. Sommige schroefjes net even korter dan andere (waar de instructie van 1 A4 dan weer niks over zegt). Schroefjes die door een gat in de top plate vast moet schroeven maar waar de schroeven zelf dan weer niet doorheen passen op 0,1mm na. Dat soort dingen heeft mode toch allemaal net wat beter voor elkaar.

*edit*
Ik bedenk met net dat ik gisteren nog een zakje met rubberen voetjes ergens in de doos zag , ik dacht dat het shims waren. Ik denk nu toch voetjes 8)7 :+

[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-10-2023 15:36 . Reden: PEBKAC ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nerrion
Zaterdag op ClackyCon een setje TX AP stabs gehaald, dus heb gisteren de Corsa kunnen bouwen. Zit nog een tijdelijke keycap set op, krijg einde v/d week een andere set die ik erop ga zetten.

Heb het bord net een paar uur gebruikt, dus nog een vrij korte review:
  • Packaging: Alles is goed ingepakt en voelt imo premium. De plate en pcb zitten in een soort envelop, en ook het bord is erg stevig ingepakt.
  • Bouwen: Er zit een boekje met bouwinstructies bij het toetsenbord, maar ik las op Discord dat er inmiddels wat kleine changes waren, dus heb de online guide gevolgd. Wat ik wel apart vond was dat er nog een soort stuk aan de pcb zit wat je moet afbreken. Ik heb dit zelf nog nooit gezien, en ook in de guide staat er niks over. Uiteindelijk wat video's opgezocht en daar kreeg ik de bevestiging dat je het kan afbreken.
  • Case: Heb gekozen voor de Mangosteen case kleur, wat een soort aubergine / donkerpaars is. Er zit ook een soort hele fijne glitter in. Al met al is de coating top. Ook voelt de case goed en stevig aan. Je opent de case met een soort catch ball lock systeem, wat in elkaar klikt. Werkt goed, opent en sluit gemakkelijk. De mirror-finish op de achterkant is ook vet.
  • Scherm: Het scherm is een leuke gimmick. Je kunt gifjes omzetten naar een specifiek bestandstype met een online tooltje, en dan op het scherm zetten. Het is niet super nuttig, maar wel lachen om erbij te hebben.
  • Scherm: Het scherm is een leuke gimmick. Je kunt gifjes omzetten naar een specifiek bestandstype met een online tooltje, en dan op het scherm zetten. Het is niet super nuttig, maar wel lachen om erbij te hebben.
  • Typing feel: Het bord typt lekker weg. Erg bouncy wat ik zelf lekker vind. Maar moet er nog wat langer op typen. Vind wel dat de KTT Kang Whites erg zwaar voelen na het luben. Hoopt dat dat nog minder wordt, want ik wilde juiste lichte switches proberen en nu voelen ze vrij zwaar.
  • Geluid: Het klinkt eigenlijk alsof er foam in zit, maar er zit niks in. De KTT Kang Whites klinken behoorlijk 'dof' na het luben. Vind het zelf erg lekker klinken, maar had wel iets anders verwacht.
In het algemeen ben ik er erg blij mee.

Uiteindelijke specs:
Switches: KTT Kang White (lubed met 205)
Stabs: TX AP clip ins (lubed met 205 en silliconenvet)
Keycaps: PBTFans Vior Alphas met ePBT Orgami Mods & Novelties
Geen foam
Alu plate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7Nxo3oO0jCwVLP89JJpXhf0MLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bos6dRRN9J9eCxOFXOi8w1Fz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPQ9B6htcqoPBInHApibIjD7SeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eplL3BAsGNPj46x21kCkCTz4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6t3QC0ncgRhLbsceb6K3tTdBT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abAdLm7BQqj4Nsjivg5Q4kzp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CupF6A0qV9CMyuy37iFCWNLZEQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Z5bv1jbrBFOmloGpnHnvgcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKtcjZM2jcLj4ccgnxxub3w6GwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QYSTY9TLmDQO7IaZ9xJkohH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utBJtAlQ8U4N6GYJfOC4Xx9B3Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0Sah79ZFmZdn8MNNBx7SDOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBXLJEnB84v0in-N3kCgz6Gi3mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMZ8qeuCsU8qscJdPda4ng8U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-jNBwMkOr2vXGsOkAUFiQ9gEig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGHOgoJkUT9EhqDv9SQ8Xve3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmn8yELtvnBf3nhY8cezaMDRSUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bri1FiJqtnxlqVehOLF78xB8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erR9FwIu4PhCKjER467Vb60JS7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMb8CHn8ZnZk0BD5wX1R8iXQ.jpg?f=fotoalbum_large

[Video: https://imgur.com/a/WyLfEJD]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Cool! Vind het ook wel een mooi keycap setje eigenlijk. Wat ga je erop zetten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 01:08

skoozie

SCSI

Ik heb fotos genomen vooral vanwege de keycap sets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNfO9NcFB22IFxmWwNh9zLAyeZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFkL2ENSkCrRwFvyPfZVn8G0.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende 2 omdat mijn vrouw hem in SA heeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ctkd7SgW6oLSApgAT6bSzvm-Rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpcfqFCzcpoSzD9TqxPVHGdB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAEqzrJg9V29oXmm8wk1R_O7cPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUDCKq8vvjk5ZMC2dSTYDvI7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3MnlwhGOip7DM42jK_54Puk5m8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx010r4apHmi9FAiPIpAizQd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ngoUYg-t-CZSecqQYNSMZNVOFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47cAS9dUqejKYzIZNoyLvDUc.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral deze ook op dit bord vind ik gaaf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qB8N-nX1DmIMoCsIu0rZDNEJaNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUd3SZwO1WNSuFEPAvWNxsjY.jpg?f=fotoalbum_large

En misschien ooit nog een keer de charybdis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxtx7ic9s-P4soRYkhb1F67d6zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plZNj6eeGdBkVEFbFSoxX1X1.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een deskmat mee naar huis :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HrbB8nZedW2_6p68vXFqbiHiyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6UdlUz2u32Rm0K2g8wHFhtx.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: nog een frame van een filmpje van het bord van @MatthijsBoog. Echt lekker fel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdQGkiFtzxZexRmizv5eRWNiIPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XeqIbTiMRdiO2bUKJwl7Dr3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door skoozie op 02-10-2023 20:11 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ah de vuurtoren van @MatthijsBoog 8)

Zo *kuipt onder zijn steen vandaan na Clackycon* dus bij deze mijn korten verslag, foto's ben ik helaas vergeten.

Mooie ruime locatie wat wel fijn was :) Parkeren mja gemengd gevoel, ik stond dus aan de achterkant van de Broodfabriek waar prima ruimte was, alleen een takke eind lopen maar ach.

Lekker veel gesocialized, ik geloof dat er ook toetsenborden waren toch?
Begonnen met @MatthijsBoog opzoeken die dit keer een mooie uitgebreide stand had met Cerakeys, alleen beetje jammer van die QK75 O-)
Snel @Cebby gespot en ook @Brieto had ons snel gevonden. Ik kan overigens bevestigen dat zijn Sonnet niet helemaal OK is, ik vond het geluid wat ik kon horen wel ok maar man letterlijk 0 flex of bounce :X Zelfs mijn TES68 heeft meer bounce en dat is een traymount bord :+

Daarna kort rondje gelopen en @superbok gespot en even zijn collectie bewonderd :*)
En uiteraard veel mensen gesproken bordjes gevoeld. Ik heb werkelijk geen idee meer wat voor moois ik allemaal gezien heb en dat is denk ik maar beter voor de portomonee. De event horizon was erg gaaf om te zie en ben nog onder de indruk van de kerel die GMK67 bordje gemod verkocht probeerde te verkopen voor €150 8)7

Qua vendors.....erg onder de indruk van Polarity Works, die maken custom PCB's met BLE e een ultra-dunne 1200mAh accu. Daar ook een mooie 40% orho gezien en dat viel eigenlijk niet eens tegen om daar op te typen :)
Website vind ik niet heel duidelijk maar zeker interessant voor toekomstige knutsel projectjes.

Even bij CannonKeys gekeken en de Bakaneko Go lijkt me erg interessant. PC behuizing uit één stuk, onder de €100 en gummi-O-ring mount.
Daar stond ook Alchemist keyboards, aardige keren met mooie designs qua borden. Leuk was de ISO-enter macropad alleen iets van €90 voor één knop ....:X

Keebcats weer uitgebreid bijgepraat, blijven leuke gasten en super vriendelijk, paar switches voor de collectie gekregen en 105 gekocht :)

Keygem had flink uitgepakt met een enorme stand maar ze verkochten niets :?
Wel een mooie sleutelhanger gewonnen met hun 'rad van fortuin'. Heel tijdje met de vrouw van de eigenaar staan praten over van alles, switches, klantenservice van hen tot aan hun dochter. Super vriendelijke dame die helemaal los was gegaan met de merch/goodies van Keygem (pins, sleutelhangers, stickers, zelfs een thee thermosfles emt temp. display. Uiteindelijk een paar keygem sokken gezien die ze niet verkochten helaas maar na een tijdje kletsen had ze zoiets van 'hier neem maar mee' onwijs aardig dus moet ik nog wat leuks mee doen voor ze :)

En van één of andere Noorse dude een paar losse switches gekocht, schijnt mede eigenaar van mechanisk oid te zijn en bouwt fulltime keebs. Hij was ook degene die de lubed switches van loob.no deed.
Vooral de Vintage Black met cream stem is een interessante switch :p

Wel de borden van @skoozie gezien want ik herken ze maar de eigenaar helaas niet gesproken.

Was leuk om iedereen weer eens irl te zien en sommige voor het eerst :)

Edit: Overigens ook opvallend en het vermelden waard, ik heb serieus meerdere voor mij onbekende mensen gesproken waarbij het er op een gegeven moment op kwam dat zij dus ook problemen hebben met CK (ging over grote EU vendors en de staat daarvan en wat het voor de hobby betekend). Toch bizar dat we hier al een aantal mensen hebben en dan zo random ik nog een hand vol mensen spreek met letterlijk de zelfde verhalen 8)7

En uiteindelijk iets van 25 nieuwe switches er bij :)
én een Navy top en carry case voor de Ikki68 (thanx @superbok )
én een LTT schroevendraaier (thanx @MatthijsBoog )

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 02-10-2023 21:44 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Brieto schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:05:
Cool! Vind het ook wel een mooi keycap setje eigenlijk. Wat ga je erop zetten?
Ja staat best leuk he! Het is een mix tussen 2 verschillende sets, dus je ziet ook van dichtbij dat het wit van de origami mods iets meer off-white is. Ik ben van plan GMK Symbiote erop te zetten als die ergens rond kerst binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ik heb een zwarte GMK67 aangeschaft maar de witte is stiekem toch wel mooier. Expres voor zwart gekozen omdat wit natuurlijk best vies kan worden etc. Ik ben namelijk van plan om het toetsenbord in een tas mee te nemen. Wat is jullie ervaring met het witte plastic? Is het echt zo besmettelijk als dat ik denk? Anders koop ik misschien de witte GMK erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt er aan wat voor wilde dingen je met je toetsenbord wilt gaan doen ;)

Net als met auto’s zie je op zwart gewoon andere dingen dan op wit.
Kinderen hebben een witte TES68 en dat gaat prima qua vlekken oid.
Zwart zie je weer wat meer stof op, poteto , potato :)

Ik ga denk voor de witte maar dat is omdat het makkelijker te spuiten is (denk ik).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
sapphire schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:14:
Dat ligt er aan wat voor wilde dingen je met je toetsenbord wilt gaan doen ;)

Net als met auto’s zie je op zwart gewoon andere dingen dan op wit.
Kinderen hebben een witte TES68 en dat gaat prima qua vlekken oid.
Zwart zie je weer wat meer stof op, poteto , potato :)

Ik ga denk voor de witte maar dat is omdat het makkelijker te spuiten is (denk ik).
Het wordt veelvuldig in mijn tas gedaan. En ik denk dat het op den duur daar wel onder te lijden heeft. Ik kan er niet tegen als het straks bekrast/vies. Je hebt gelijk over een zwart toetsenbord. Ik heb een zwarte Q1 Pro en elk stofje zie je erop. De GMK’s zijn als het goed is vaak genoeg in de sale dus ik kan er altijd nog een witte bij kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
@Groesjenka

De Sugar65 is binnen en opgebouwd me KTT rose switches en een clone SA profile Rome keycap setje van aliexpress.
Hij is super netjes, weegt meer dan mijn 75% ID80 wat mij echt verbaasde, het voelt bijna als een solide blok aluminium.
Ik kan de software voor dit ding simpelweg niet vinden, er staat niets over in de manual en via google kan ik 1 link naar een google drive bestand vinden (super sketchy, I know) maar daar zit niets meer achter. Geen idee dus hoe ik aan de software moet komen en wat dit wel een beetje naar maakt is dat ik geen printscreen heb, ook niet achter de Fn. En voor iemand die veel Greenshot gebruikt om screenshots te maken voor documentatie is dat wel een beetje een dingetje, geen idee wat ik daarmee moet eigenlijk.

Ik was bang dat ik met de KTT Rose switches iets ging krijgen wat leek op de Akko Matcha Green's (V3) die ik teveel herrie vindt maken maar niets is minder waar, ze zijn heerlijk in de Sugar65, ik kan ze horen maar ze maken maar een klein beetje meer geluid dan de Gateron Yellow's in mijn ID80, heerlijk dat marbely geluid wat ik zeer kan waarderen.

Ik weet niet of de SA profile keycaps iets voor mij zijn, ze zien er zo leuk uit en ik dacht dat ik het minstens 1x in mijn leven wel een keer moest proberen hoe het is om daarmee te leven, het zou kunnen dat ze een belangrijke rol spelen voor dit geweldige geluid wat die Sugar65 met KTT roses weet te produceen. Wat het ook is, ik hou dit even zo en doe er voorlopig niets aan.

Het gevoel tijdens het typen (even los van de keycaps) is precies waar ik naar op zoek was en duidelijk zachter dan mijn ID80 maar niet te bouncy, meer dan dit hoef ik niet.

Anyway, de Sugar65 is wat ik hoopte, helemaal als ik de printscreen nog ergens aan kan binden.
KTT roses zijn fijne switches, ze voelen voor mij (en ik ben echt geen een switch-swiperer) min of meer hetzelfde als gateron yellow's maar dan net wat fijner. Als ik met die twee (Roses vs Yellows) losse switches speel merk ik ook dat de stem wat minder wiebelt. Maar daar merk ik bij het typen dan weer niets van.

Al met al erg tevreden over dit plankje en als ik een eenvoudig map voor printscreen kan maken helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@R3m3d7 Ah je hebt 'm. Ik keek er vandaag nog naar en volgens mij één van de best betaalbare cnc boardjes.
Ik heb ook de SA Rome en ik ben het met je eens dat je een beetje moet wennen aan het hoge profiel.
Het geluid met de keycaps is in elk geval erg mooi en ze geven een soort van terminal jaren '80 gevoel.
Vervelend dat je de software niet kunt vinden maar die moet er gewoon zijn. Heb je de verkoper al gemaild ? Het zou bij zijn service horen om je daar mee te helpen.
KTT switches vind ik van goede kwaliteit omdat ze smooth zijn, goede pinnen hebben en ook een beter dan verwacht geluid produceren.
Als ik de komende dagen de software op het spoor kom dan meldt ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
@Groesjenka goed idee om het via de verkoper te proberen, ga ik doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik zag dit aankomen en heb in mijn zoektocht naar info over dat bord de software al opgeslagen uit een of andere thaise discord haha. Ik zal wel even PMen.

Vond het heel raar dat er weinig info over was dus ik wilde graag kijken wat voor software het was, maar het is dus Windows en heb er daarom verder niet zoveel mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Cebby schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:09:
Ik zag dit aankomen en heb in mijn zoektocht naar info over dat bord de software al opgeslagen uit een of andere thaise discord haha. Ik zal wel even PMen.

Vond het heel raar dat er weinig info over was dus ik wilde graag kijken wat voor software het was, maar het is dus Windows en heb er daarom verder niet zoveel mee kunnen doen.
Thanks, die software ga ik morgen even proberen. Moet dit alleen even op een vm doen want ik vertrouw dat niet op mijn werksysteem. :$

Ik heb inmiddels met wat proberen achterhaald dat Fn+U printscreen is.
Dit staat dus niet in de manual. Bij de GMK67 is het Fn+I.

Maar dit is waar het voor mij hoofdzakelijk om ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
R3m3d7 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Thanks, die software ga ik morgen even proberen. Moet dit alleen even op een vm doen want ik vertrouw dat niet op mijn werksysteem. :$

[...]
Haha ja en terecht, you never know :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
He he, eindelijk tracking voor mijn QK80 gekregen. Blijkbaar pas vandaag binnen gekomen. Duurde stuk langer dan hun geschatte eind juli/begin augustus. Hopelijk dus snel mijn mechanische keyboard "ontmaagding" :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• danoontjeh
Keyclicks komt nu met een hele gave wireless split kb, met QMK/VIA ondersteuning en een prachtige walnoothouten behuizing. Toch wel heel erg geneigd een pre-order te doen..
https://keyclicks.ca/pages/Split65-Walnut-Alice
€156 (excl verzending, en zal nog wel invoer overheen komen ook). Ze verwachten over 60 dagen te verzenden

Afbeeldingslocatie: https://keyclicks.ca/cdn/shop/files/1_1_2c45a378-4458-4b4d-89f7-a17251912240.jpg?v=1696018376

Edit: Heb al een setje Outemu Silent Yellow Jade switches onderweg ter probeersel, als ik die nou in dit bordje zet, en dan een setje GMK Botanical..

[ Voor 27% gewijzigd door danoontjeh op 04-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pompi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:50:
He he, eindelijk tracking voor mijn QK80 gekregen. Blijkbaar pas vandaag binnen gekomen. Duurde stuk langer dan hun geschatte eind juli/begin augustus. Hopelijk dus snel mijn mechanische keyboard "ontmaagding" :+
De trein van CK vertrouw ik niet, eigenlijk vertrouw ik al het vervoer met keyboard spullen niet. Tel er zelf toch altijd een groot percentage bij, want heb nog nooit een vervoersmiddel/ leveringsdatum gezien die behaalt is. Het vliegtuig is geen dagen maar enkele weken, de boot is nooit 5-8 weken, maar 3-4 maanden, net zoals de trein. Snap niet waarom vendors proberen om aan betere verwachtingsmanagement te doen. Denk dat je beter kan communiceren dat iets 4 maanden duurt en dan bezorgd na 3 maanden, dan aangeeft dat het 2 maanden duurt en pas bezorgd na 3 maanden. Beide effectief hetzelfde, maar bij de eerste optie zal iedereen blij zijn met de vendor, terwijl bij optie twee de vendor allemaal shit over zich heen krijgt (wat tijd en geld kost).

Edit: overigens wel leuk! Typ zelf al een tijdje op de QK80 (20 euro extra voor maanden eerdere levering met het vliegtuig, is het mij dat waard ;)) en erg blij, want het is een mooi bord.

[ Voor 8% gewijzigd door superbok op 04-10-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
superbok schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

De trein van CK vertrouw ik niet, eigenlijk vertrouw ik al het vervoer met keyboard spullen niet. Tel er zelf toch altijd een groot percentage bij, want heb nog nooit een vervoersmiddel/ leveringsdatum gezien die behaalt is. Het vliegtuig is geen dagen maar enkele weken, de boot is nooit 5-8 weken, maar 3-4 maanden, net zoals de trein. Snap niet waarom vendors proberen om aan betere verwachtingsmanagement te doen. Denk dat je beter kan communiceren dat iets 4 maanden duurt en dan bezorgd na 3 maanden, dan aangeeft dat het 2 maanden duurt en pas bezorgd na 3 maanden. Beide effectief hetzelfde, maar bij de eerste optie zal iedereen blij zijn met de vendor, terwijl bij optie twee de vendor allemaal shit over zich heen krijgt (wat tijd en geld kost).

Edit: overigens wel leuk! Typ zelf al een tijdje op de QK80 (20 euro extra voor maanden eerdere levering met het vliegtuig, is het mij dat waard ;)) en erg blij, want het is een mooi bord.
Als ik toen had geweten dat het zoveel langer zou duren had ik graag die 20 euro extra neergelegd, maar toen leek het mij een overbodige extra kostenpost.

En inderdaad beter kan je een te lange geschatte tijd geven, want dan kan het alleen maar mee vallen. Zeker omdat ze ook geen updates gaven, als je zoals ik geen discord hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pompi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Als ik toen had geweten dat het zoveel langer zou duren had ik graag die 20 euro extra neergelegd, maar toen leek het mij een overbodige extra kostenpost.

En inderdaad beter kan je een te lange geschatte tijd geven, want dan kan het alleen maar mee vallen. Zeker omdat ze ook geen updates gaven, als je zoals ik geen discord hebt.
CK? Dan mis je weinig zonder Discord hoor :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danoontjeh
Heb de Split65 besteld. 8 euro verzendkosten, dus 163 euro totaal, best netjes.
Invoer zal nog wel enkele tientjes zijn, maar dat is een zorg voor later :)

Kon overigens gewoon met Ideal betalen, want hun webshop werkt via Shopify. Toch lekker makkelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door danoontjeh op 04-10-2023 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

danoontjeh schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:13:
Keyclicks komt nu met een hele gave wireless split kb, met QMK/VIA ondersteuning en een prachtige walnoothouten behuizing. Toch wel heel erg geneigd een pre-order te doen..
https://keyclicks.ca/pages/Split65-Walnut-Alice
€156 (excl verzending, en zal nog wel invoer overheen komen ook). Ze verwachten over 60 dagen te verzenden

[Afbeelding]

Edit: Heb al een setje Outemu Silent Yellow Jade switches onderweg ter probeersel, als ik die nou in dit bordje zet, en dan een setje GMK Botanical..
Ik ben geen Alice-persoon, maar dit ziet er wel classy uit! Ik ben benieuwd wat je van de switches gaat vinden, ik ben er nu een weekje op aan het rammen en ik vind ze behoorlijk fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ik ben op zoek naar een polssteun voor de GMK67. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft en bepaalde polssteun kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over Alice gesproken. Tijdens Clackycon kort getypt op de Chalice (waar ik nog steeds van baal dat ik die niet heb), en nu een beetje aan het rondkijken of er iets "premium" beschikbaar is. Nu kwam ik deze tegen die binnenkort te koop zou zijn: de Hill40. De achterkant met berg ziet er gaaf uit, helemaal met de RGB die er doorheen komt. Ben ook wel benieuwd naar de gele variant. Blijf het mooi vinden, 40% Alice borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
dnzm schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Ik ben geen Alice-persoon, maar dit ziet er wel classy uit! Ik ben benieuwd wat je van de switches gaat vinden, ik ben er nu een weekje op aan het rammen en ik vind ze behoorlijk fijn.
Het wordt mijn eerste alice, typ momenteel thuis op een Quefrency (split staggered) en dat bevalt me enorm, dus erg benieuwd hoe dit bevalt. Switches waren een spontane aankoop nadat ik iemand op Reddit voorbij zag komen die er erg positief over was. Goed om te horen dat ook een Tweaker dat vindt :)

Sidenote: moet maar eens zo'n ikea bord met haken aan de muur gaan monteren ofzo, er liggen nu overal toetsenborden, ben de tel al kwijt hoeveel :+

[ Voor 11% gewijzigd door danoontjeh op 05-10-2023 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
danoontjeh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Sidenote: moet maar eens zo'n ikea bord met haken aan de muur gaan monteren ofzo, er liggen nu overal toetsenborden, ben de tel al kwijt hoeveel :+
Zo'n Ikea bord heb ik ook voor m'n toetsenborden, maar ben altijd bang dat 'ie eraf dondert als ik er teveel borden aan hang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Ik zit al een tijdje naar de Fancy Alice 66 te kijken.
Dit board heeft goede reviews en is niet duur met zijn volledige doorzichtigheid en QMK / VIA
Ik wil zo'n board proberen om mijn typevaardigheid te verbeteren. Mijn handen gaan links en rechts over een board en met een Alice ben ik dan verplicht ze aan de juiste kant te houden.

https://www.aliexpress.us...mp=1&gatewayAdapt=glo2usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
Groesjenka schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:56:
Ik zit al een tijdje naar de Fancy Alice 66 te kijken.
Dit board heeft goede reviews en is niet duur met zijn volledige doorzichtigheid en QMK / VIA
Ik wil zo'n board proberen om mijn typevaardigheid te verbeteren. Mijn handen gaan links en rechts over een board en met een Alice ben ik dan verplicht ze aan de juiste kant te houden.

https://www.aliexpress.us...mp=1&gatewayAdapt=glo2usa
Ik ben ook zeer benieuwd naar dit plankje, hou ons op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
Nerrion schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Zo'n Ikea bord heb ik ook voor m'n toetsenborden, maar ben altijd bang dat 'ie eraf dondert als ik er teveel borden aan hang :+
Ja begrijpelijk, daar vrees ik ook wel enigzins voor, maar aan de andere kant: mijn meeste borden zijn niet zo heel zwaar, eigenlijk maar eentje die echt veel weegt, het meeste is toch plastic.
Pagina: 1 ... 131 ... 157 Laatste