Dat zijn de leuke mods. Het is ineens wel heel verleidelijk om een bordje erbij te kopen.Groesjenka schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:04:
Het gewicht van een toetsenbord is ook bepalend voor de kwaliteit wat men eraan geeft.
Ik vind mijn GMK67 er mooi uitzien en erg fijn typen maar het gewicht verraad dat het een budget board is.
Vandaag heb ik er bij één ervan een weight mod uitgevoerd.
Bij Amazon van die platte wielgewichtjes besteld en in de case gezet.
Deze gewichtjes hebben onder een sterke plakrand dus het was een klusje van niks.
Resultaat is dat de GMK67 met een gewichtstoename van 240 gram een stuk lekkerder aanvoelt.
Het schuift niet meer zo snel van zijn plaats en heeft een meer premium gevoel als je 'm oppikt.
Ik zag dat er nog plaats is voor meer gewichtjes. Er kan denk ik nog 120 gram bij en dan gaat het richting een kilo.
Het geluid heeft er niet onder te lijden en is volgens mij zelfs beter.
Dit zijn de gewichtjes : https://www.amazon.nl/gp/...in_title_s00?ie=UTF8&th=1
@Zjemm Lees vooral de start post goed door, en post ook zeker je antwoorden op de vragenlijst, dit maakt een goed advies geven voor anderen een stuk makkelijker.
If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯
@Groesjenka Over gewicht gesproken, ik vond mijn NK65 al een lekkere zware bak, ondanks dat het geen alu case is (siliconen demping draagt daar mede aan bij) maar de Mode Envoy is echt een zombie slayer...
Die verplaatsen is gratis fitness...
Ook draagt een goed gewicht bij aan een goede ligging op je bureau/muispad.
Een overweging die bij mij ook meespeelde bij aanschaf.
En als je zelf wilt modden, je case vullen met (vloeibare) siliconen werkt ook prima, wordt het een mooie mat.
Je kunt als je ruimte hebt onder je PCB deze vullen, geeft demping en gewicht.
Die verplaatsen is gratis fitness...
Ook draagt een goed gewicht bij aan een goede ligging op je bureau/muispad.
Een overweging die bij mij ook meespeelde bij aanschaf.
En als je zelf wilt modden, je case vullen met (vloeibare) siliconen werkt ook prima, wordt het een mooie mat.
[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 11-09-2023 23:07 ]
Ik wist niet dat de NK65 zo zwaar is.ParaNoja schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:59:
Ja die siliconen mod ken ik maar het leek mij teveel gedoe. Zeker als er een batterij in het spel is.
Ik vind de wielgewichtjes wel makkelijk. De GMK67 gaat dan iets meer richting de Zoom65.
Wel van plastic maar qua uiterlijk en geluid is dit bordje echt niet slecht zeker nu met het iets hogere gewicht.
@Groesjenka Ok, nu wil ik t weten ook.....
Ff keukenweegschaal gepakt (met keycaps etc.):
-NK65 Oblivion : 953gr
-Mode Envoy : 1432gr

Maar is bedrieglijk, de mode lijkt wel 3x zwaarder....
Ff keukenweegschaal gepakt (met keycaps etc.):
-NK65 Oblivion : 953gr
-Mode Envoy : 1432gr
Maar is bedrieglijk, de mode lijkt wel 3x zwaarder....
[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoja op 11-09-2023 23:23 ]
@ParaNoja Grappig dat dat dus echt een perceptie ding is. Ik vind de Envoy juist precies goed en niet te zwaar. Vergeleken met een Q2 en QK65 valt mijn variant nog reuze mee qua gewicht (alu case, copper weight en walnut accent) 
@Nerrion Duurde even maar vandaag even echt de Graywoods kunnen proberen. Als je niet wilt luben, neem de Graywoods want die lopen rondjes om de stock KTT Kang Whites. Als je die laatste weer met de hand lubed zijn die wel beter dan de stock Graywoods, een wat levendiger geluid.
Maar als je goedkope switches zoekt die met factory lube best consistent zijn en relatief stil dan kan ik de Graywood V3's aanraden. Niet heel spannend allemaal maar een erg nette switch en helemaal voor de prijs
@Nerrion Duurde even maar vandaag even echt de Graywoods kunnen proberen. Als je niet wilt luben, neem de Graywoods want die lopen rondjes om de stock KTT Kang Whites. Als je die laatste weer met de hand lubed zijn die wel beter dan de stock Graywoods, een wat levendiger geluid.
Maar als je goedkope switches zoekt die met factory lube best consistent zijn en relatief stil dan kan ik de Graywood V3's aanraden. Niet heel spannend allemaal maar een erg nette switch en helemaal voor de prijs

@sapphire Ik vindt de Envoy zeker niet te zwaar, en de NK65 niet te licht....
(Envoy in alu, copper/copper)
Was meer constatering, vond die keychron die ik voor een kameraad in orde heb gebracht wel te licht aanvoelen. En goedkoop...
Ook draagt goede pootjes erg bij aan stabiliteit, en hoe het voelt.
De NK65 heeft over bijna de gehele breedte 2 strips, dit werkt erg goed.
De Envoy heeft iets minder grip, maar maakt dit meer dan goed met gewicht.
De Keychron.... (mag niet schelden hier)
(Envoy in alu, copper/copper)
Was meer constatering, vond die keychron die ik voor een kameraad in orde heb gebracht wel te licht aanvoelen. En goedkoop...
De Envoy heeft iets minder grip, maar maakt dit meer dan goed met gewicht.
De Keychron.... (mag niet schelden hier)
[ Voor 35% gewijzigd door ParaNoja op 11-09-2023 23:41 ]
Intussen openCrashOverDrive schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:09:
Ik heb de order gesplit met een collega, dus ik kan dinsdag pas kijken wat erin zit om het eerlijk te houden.
Het pakketje (met 6 zakjes) kwam vandaag wel al aan, DHL had er zin in.
* Dark Amber
* Shugoki
* TTC Wild
Collega:
* EMT V2
* 8008
* Lilac
Helaas heeft mijn NK65 een kleine warp in de behuizing, waardoor hij wobbelt als je op de linker bovenhoek drukt[b]ParaNoja schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:37:
Heb wel 2 cases aangezien mijn oblo pre-order in de verkeerde kleur was geleverd.
Ja, ik heb ook 2 cases, zwart en oblivion (grijs). Was idd foutje van NK, maar vindt dat Oblotzky het prima had opgelost.ricjuh schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:40:
[...]
Helaas heeft mijn NK65 een kleine warp in de behuizing, waardoor hij wobbelt als je op de linker bovenhoek drukt![]()
Heb wel 2 cases aangezien mijn oblo pre-order in de verkeerde kleur was geleverd.
Geen wobble, gelukkig. Hopelijk is het de zwarte case, niet de oblivion..?
Dan had ik vanuit NK vervanging verwacht.
Misschien zou je dan de bodem kunnen wisselen, de onderkant zie je toch niet?!
[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 12-09-2023 10:03 ]
Iemand tips voor stabilizers voor 1.2mm pcb? Wilde setje QMX stabs proberen maar weet niet zeker of die ook voor 1.2mm pcb geschikt is.
Tx stabs zijn op dit moment mijn favoriet waarbij je kan kiezen voor 1.2 of 1.6. Qmk kan vast ook wel, maar heb je wel een stab shim nodig zodat ze goed op elkaar aansluiten. Volgens mij zijn ze standaard 1.6.Nerrion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:09:
Iemand tips voor stabilizers voor 1.2mm pcb? Wilde setje QMX stabs proberen maar weet niet zeker of die ook voor 1.2mm pcb geschikt is.
Waar bestel je die?superbok schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:18:
[...]
Tx stabs zijn op dit moment mijn favoriet waarbij je kan kiezen voor 1.2 of 1.6. Qmk kan vast ook wel, maar heb je wel een stab shim nodig zodat ze goed op elkaar aansluiten. Volgens mij zijn ze standaard 1.6.
Keygem/ Eloquent afhankelijk van beschikbaarheid en andere dingen die ik direct mee kan bestellen.
Thanks! Ik denk dat ik op ClackyCon nog wat switches uitprobeer en daarna een setje bestel.sapphire schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:33:
Ow je komt ook, dan neem ik beide mee! Kan niet beloven dat ze in een bord zitten alleen.Nerrion schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:30:
[...]
Thanks! Ik denk dat ik op ClackyCon nog wat switches uitprobeer en daarna een setje bestel.
Ik ben benieuwd of Keebcats weer komt en/of er meer te koop is dit keer
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 12-09-2023 18:49 ]
Voor nu is dit de lijst met iedereen die een stand zal hebben, weet alleen niet of ze allemaal wat zullen verkopen.
Via discord
Via discord
The fill is:
- AkiraTypes
- Keygem
- MVKB
- Cerakey
- Cannonkeys
- Alchemist Keyboards
- KeebCats
- Polarity Works
- Keeb Supply
- Bastard KB
- Wooting
Natuurlijk is Keebcats er weer bij, alleen nog niets gelezen over wat ze precies van plan zijn.
*Lijst verwijderd, want @superbok was me voor.*
Tot nu toe alleen van MVKB bevestigd dat ze ook echt verkopen, maar Keygem heeft 3 tafels gekocht (tenzij dat later nog gewijzigd is), dus die zal vast ook wel wat gaan verkopen.
Zelf zal ik alleen maar dingen laten zien. Vorige keer hadden Keeb supply en AkiraTypes wat te koop, Wooting en Bastard KB niet. Maar het moet natuurlijk nog blijken wat ze dit keer van plan zijn.
Het enige wat mij echt opvalt is het gebrek aan het Nederlandse SplitKB, die had ik toch wel verwacht.
Edit: Nog 1 toevoeging, alle stands zijn uitverkocht, tenzij ze de indeling nog gewijzigd hebben.
*Lijst verwijderd, want @superbok was me voor.*
Tot nu toe alleen van MVKB bevestigd dat ze ook echt verkopen, maar Keygem heeft 3 tafels gekocht (tenzij dat later nog gewijzigd is), dus die zal vast ook wel wat gaan verkopen.
Zelf zal ik alleen maar dingen laten zien. Vorige keer hadden Keeb supply en AkiraTypes wat te koop, Wooting en Bastard KB niet. Maar het moet natuurlijk nog blijken wat ze dit keer van plan zijn.
Het enige wat mij echt opvalt is het gebrek aan het Nederlandse SplitKB, die had ik toch wel verwacht.
Edit: Nog 1 toevoeging, alle stands zijn uitverkocht, tenzij ze de indeling nog gewijzigd hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door MatthijsBoog op 12-09-2023 20:22 ]
Verdikkeme, ik wilde er voor de eerste keer bij zijn. Ook om medeforumleden een hand te geven en nu ik die stand lijst ook nog zie baal ik wel een beetje dat mijn vrouw net een lang hotelweekend heeft gepland.
Ik weet het nog niet, ligt er ook aan of ik met de auto of fiets kom.skoozie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:32:
Ik weet nog steeds niet of ik kan komen, maar neemt iedereen ook zijn toetsenborden mee naar ClackyCon?
@superbok neemt ze alleen mee als Brinks waarde transport een wagen vrij heeft.
@sapphire Bijna wel ja, ben er nogsteeds niet over uit welke borden ik allemaal mee ga nemen. In ieder geval de QK80. Blijf twijfelen of ik de Paragon/ Forever/ Chapter 2 mee neem.
Als je zorgt dat het hotel in Den Haag is zie ik geen probleem hoorGroesjenka schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:34:
Verdikkeme, ik wilde er voor de eerste keer bij zijn. Ook om medeforumleden een hand te geven en nu ik die stand lijst ook nog zie baal ik wel een beetje dat mijn vrouw net een lang hotelweekend heeft gepland.
Ik neem minimaal twee borden mee. Denk dat voornamelijk Primus meegaat in ieder geval, twijfel vooral nog een beetje over Ziggurat, die is nogal zwaar zeg maar. Maar ik vind het altijd leuk om veel variatie te zien dus wil daar wel aan bijdragen.skoozie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:32:
Ik weet nog steeds niet of ik kan komen, maar neemt iedereen ook zijn toetsenborden mee naar ClackyCon?
@Cebby Helaas in Trier en best wel een eind rijden heen en weer. Als het in Nederland was geweest was ik er zeker bij.
Waarom niet? juist die 3 wil ik wel zien.superbok schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:59:
@sapphire Bijna wel ja, ben er nogsteeds niet over uit welke borden ik allemaal mee ga nemen. In ieder geval de QK80. Blijf twijfelen of ik de Paragon/ Forever/ Chapter 2 mee neem.
Mocht dat voor iemand nog helpen, achter mijn vendor stand mag in principe niemand anders komen, daarnaast staat er vrijwel altijd iemand bij. Dus ik kan daar dingen iets veiliger bewaren, dan hoef je het ook niet constant te dragen.
@Brieto ondanks dat ik weet (en hoop) dat de meeste voorzichtig zijn, zit een ongeluk in een klein hoekje. Op een aantal borden zou ik flink balen met een kras, maar met die drie helemaal. Ben zelf ontzettend zorgvuldig met m’n spullen, zowel binnen als buiten de deur waardoor het overzicht met 100 mensen dat wat lastiger maakt. Maar misschien is het idee van @MatthijsBoog dan wel mooi. Even kijken. Want buiten dat, is het meenemen van alle vier flink wat gewicht en heeft de Paragon geen mooie carry case om hem te beschermen tijdens de reis.
Ik snap jesuperbok schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:51:
@Brieto ondanks dat ik weet (en hoop) dat de meeste voorzichtig zijn, zit een ongeluk in een klein hoekje. Op een aantal borden zou ik flink balen met een kras, maar met die drie helemaal. Ben zelf ontzettend zorgvuldig met m’n spullen, zowel binnen als buiten de deur waardoor het overzicht met 100 mensen dat wat lastiger maakt. Maar misschien is het idee van @MatthijsBoog dan wel mooi. Even kijken. Want buiten dat, is het meenemen van alle vier flink wat gewicht en heeft de Paragon geen mooie carry case om hem te beschermen tijdens de reis.
Ik hoop verder wel dat er wat dingen te koop zijn dat is altijd wel leuk. Sowieso even kijken of Keebcats of een andere vendor wat dingen wil meenemen. Meen te herinneren dat iemand dat vorig jaar gedaan had, scheelt toch weer verzendkosten.
Keebcats had online order pickup en daar nog wat dingen te koop, dus daar heb ik zeker gebruik van gemaakt. Kan de online order pickup dit jaar helaas niet vinden.
is er nog ergens aan een zoom75 te komen? Ebay gecheckt, tweakers, marktplaats etc. Of moet ik gewoon mijn verlies nemen. Zoek een mooi 75% mechanisch toetsenbord in een leuke kleur.
Volgens mij bij Keygem pas een bericht gezien over de Zoom75 en de verschillende batches die ze krijgen.BSOD baby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:36:
is er nog ergens aan een zoom75 te komen? Ebay gecheckt, tweakers, marktplaats etc. Of moet ik gewoon mijn verlies nemen. Zoek een mooi 75% mechanisch toetsenbord in een leuke kleur.
Ja of paar weken geduld hebben, er zal vast het eea beschikbaar komen op de (2ehands) markt .. air shipments zijn binnen, veel sea shipments zijn nog niet uitgeleverd.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Hoi hoi
Ik had eens snel gezocht door het forum of het al eerder ter sprake is geweest.
Maar zag het niet direct voorbij komen.
Ik zou graag eens willen beginnen met het modden van mijn toetsenbord.
Heb zelf een Ducky One 2 SF en zou hem graag willen modden met foam en de switches en stabs willen luben.
Iemand die me lubes kan aanraden? Super lube voor switches en XHT-BDZ voor stabs?
Vind deze enkel aan een redelijk hoge prijs (voor wat het is) of voor veel verzendkosten..
Ik had eens snel gezocht door het forum of het al eerder ter sprake is geweest.
Maar zag het niet direct voorbij komen.
Ik zou graag eens willen beginnen met het modden van mijn toetsenbord.
Heb zelf een Ducky One 2 SF en zou hem graag willen modden met foam en de switches en stabs willen luben.
Iemand die me lubes kan aanraden? Super lube voor switches en XHT-BDZ voor stabs?
Vind deze enkel aan een redelijk hoge prijs (voor wat het is) of voor veel verzendkosten..

Ik denk dat je niks gaat hebben aan de meeste lubes die mensen hier aanraden. Die ducky is niet hotswap, dus je zal de switches moeten luben terwijl ze nog vast gesoldeerd zitten. Dat maakt ea een stuk ingewikkelder dan even de switch openklikken en er een kwastje doorheen halenMr. Bronkhorst schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:34:
Is idd niet hotswappable, maar zou het toetsenbord wel kunnen tilten naar links en rechts om zo alles te luben aan twee kanten. Vandaar de liquid lube.CrashOverDrive schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:20:
[...]
Ik denk dat je niks gaat hebben aan de meeste lubes die mensen hier aanraden. Die ducky is niet hotswap, dus je zal de switches moeten luben terwijl ze nog vast gesoldeerd zitten. Dat maakt ea een stuk ingewikkelder dan even de switch openklikken en er een kwastje doorheen halen
Je kunt met een klein dun penseeltje vaste switches een beetje luben, de rails aan de zijkanten van de stem en de kanten van de behuizing als je het ingedrukt houd.
Hangt van het type switch af welke lube. Tactile & stabs >Krytox gpl205, linear >Tribosis 3203 .
Vermijd bij tactile switches om de legs (de twee pootjes) van de stem te luben. Dat vermindert de tactility.
Hangt van het type switch af welke lube. Tactile & stabs >Krytox gpl205, linear >Tribosis 3203 .
Vermijd bij tactile switches om de legs (de twee pootjes) van de stem te luben. Dat vermindert de tactility.
[ Voor 84% gewijzigd door Groesjenka op 14-09-2023 08:41 ]
Bijna goed, tactile 3203 en linear en stabs 205g0
Persoonlijk zou ik het afraden om je switches zo te luben, de moeite en rotzooi die je maakt om vastgesoldeerde switches te proberen te luben staat niet tegenover het resultaat dat je gaat krijgen.
Als het kan is het het wel waard om je stabs te luben, dat is een stukje beter te doen als je het bord verder helemaal uit elkaar haalt. Eventueel met een spuitje met superlube. XHT-BDZ lukt niet echt op die manier.
Of je hoeft maar 1 switch te desolderen en je haalt je stabs er even uit. De rattle van de stabs laten verdwijnen doet al wonderen
Als het kan is het het wel waard om je stabs te luben, dat is een stukje beter te doen als je het bord verder helemaal uit elkaar haalt. Eventueel met een spuitje met superlube. XHT-BDZ lukt niet echt op die manier.
Of je hoeft maar 1 switch te desolderen en je haalt je stabs er even uit. De rattle van de stabs laten verdwijnen doet al wonderen
Argh, je hebt groot gelijk, ik bedoel het andersom en mijn toetsenbord is weer sneller met schrijven dan ik helder kan denken.MatthijsBoog schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:03:
Bijna goed, tactile 3203 en linear en stabs 205g0
@Cebby valt wel mee hoor, ik had het zelf ook gedaan en kon dat met een dun penseeltje nauwkeurig doen zonder de pcb te besmeuren.
[ Voor 18% gewijzigd door Groesjenka op 14-09-2023 10:47 ]
Iemand met ervaring met de Morandi Switches?
Ik zou graag weten of het de moeite is om ze zelf te luben over de factory lube.
Ik las dat ze vrij willekeurig gelubed zijn en daardoor geen enkele switch hetzelfde klinkt.
zijn er mede tweakers die dit kunnen bevestigen?
Alvast Bedankt
Ik zou graag weten of het de moeite is om ze zelf te luben over de factory lube.
Ik las dat ze vrij willekeurig gelubed zijn en daardoor geen enkele switch hetzelfde klinkt.
zijn er mede tweakers die dit kunnen bevestigen?
Alvast Bedankt
Ik vrees dat mijn monsgeek m1w nooit zal aankomen (is al bijna 2 weken aan het vliegen ergens 😂).
Iemand die een shop weet in de eu die ze verkoopt?
Edit: https://akkogear.de/produ...1w-sp-mechanical-keyboard 👍🏻👍🏻
[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 14-09-2023 20:42 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
EU is een relatief begrip want ze verzenden gewoon vanuit ChinaTylen schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:04:
Ik vrees dat mijn monsgeek m1w nooit zal aankomen (is al bijna 2 weken aan het vliegen ergens 😂).
Hmmm dan nog maar even paar weken wachten. Misschien land dat vliegtuig ooit nog eens.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ziet er goed uit zo!dnzm schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:25:
Bam, case laten printen (bedankt, P.) en de Lily erin geschoenlepeld. Oogt en klinkt weer wat beter, zo.
[Afbeelding]
Is dat een metalen TRRS kabel?
Thanks!eXtink schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:04:
[...]
Ziet er goed uit zo!
Is dat een metalen TRRS kabel?
En alle kabels zijn in de kern natuurlijk van metaal, ha-ha-ha.
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Big clearance sale bij mkeu, 50% korting op veel producten
Wow. Gmk voor 55, premium boards voor 200, zoom voor 110
Wow. Gmk voor 55, premium boards voor 200, zoom voor 110
[ Voor 36% gewijzigd door superbok op 15-09-2023 09:34 ]
Ja insane. Hopelijk geen hail mary om nog cash binnen te halen alvorens op de fles te gaan..superbok schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:28:
Wow. Gmk voor 55, premium boards voor 200, zoom voor 110![]()
Echt ongelofelijk, zou je haast denken maar lijkt mij vreemd met de nieuwe CFO. Denk gewoon om deadstock eindelijk kwijt te raken. Maar echt ongelooflijk dat borden zoals kage, box75 etc nu 250 zijn.Henkie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:37:
[...]
Ja insane. Hopelijk geen hail mary om nog cash binnen te halen alvorens op de fles te gaan..
Vrees dat ik me niet kan inhouden en ook wat ga scoren.
[ Voor 6% gewijzigd door superbok op 15-09-2023 09:39 ]
Laten we het hopen. De site heeft het in ieder geval zwaar met al het verkeer.superbok schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:39:
[...]
Echt ongelofelijk, zou je haast denken maar lijkt mij vreemd met de nieuwe CFO. Denk gewoon om deadstock eindelijk kwijt te raken. Maar echt ongelooflijk dat borden zoals kage, box75 etc nu 250 zijn.
Vrees dat ik me niet kan inhouden en ook wat ga scoren.
Had gehoopt op mooie WoB set, maar 'helaas'. Verder zie ik niet echt dingen die ik moet/wil hebben. High end borden nu niet het budget voor over helaas
Nou iets als een Angel voor 175 euro, of een Fuji65 voor 150 valt best mee toch 
Net zoveel als een normale basekit.
Ik vind het ook wel jammer dat KAT Refined WoB geen mods meer heeft, dus dan heeft het weinig zin om iets daarvan te kopen.
Net zoveel als een normale basekit.
Ik vind het ook wel jammer dat KAT Refined WoB geen mods meer heeft, dus dan heeft het weinig zin om iets daarvan te kopen.
Misschien dat ik toch maar eens kijk voor een custom board...superbok schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:28:
Wow. Gmk voor 55, premium boards voor 200, zoom voor 110![]()
Is die van GMK een kit? Ik ben eens aan het scannen op de site.
Ben echt nog een noob in het mechanische toetsenborden wereldje
Heb momenteel de Ducky One 2 SF met Cherry MX Brown switches (die ik in eerste instantie wou luben en foam modden).
Als ik mijn geluid vergelijk met wat ik op YT hoor is dat een behoorlijk verschil.
Geen idee waar ik precies nog op moet letten, qua merken, stabs en switches en lube

Al die verschillende keyboards

Denk dat ik wel linear switches wil proberen, in QWERTY layout. Liefst budget

Excuses voor mijn beginnersvragen
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Bronkhorst op 15-09-2023 10:38 ]
En nu is de site helemaal down 
Lastig verkopen zo
Lastig verkopen zo
Met hoe mokertraag die site het afgelopen uur was denk ik niet dat gebrek aan verkoop een probleem wassapphire schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:50:
En nu is de site helemaal down
Lastig verkopen zo
We are currently taking the website offline to address slow performance issues. Kindly refrain from making any purchases during this time. We appreciate your patience.
Zal er ook mee te maken hebben dat iedereen lekker aan het neuzen is en die site echt uit het jaar 0 komt qua navigatie. Allemachtig wat irritant om alles na te lopen en te kijken wat er is.CrashOverDrive schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:52:
[...]
Met hoe mokertraag die site het afgelopen uur was denk ik niet dat gebrek aan verkoop een probleem was
Site is weer online 
Het waren een fantastische 4 minuten
En weer up
* edit *
GMK Norse dan toch maar een keer bestelt, voor 55 euro een nobrainer
Had er bijna nog een box75 in black PVT bij maar die was uitverkocht toen ik mijn mandje wilde afrekenen
Het waren een fantastische 4 minuten
En weer up
* edit *
GMK Norse dan toch maar een keer bestelt, voor 55 euro een nobrainer
[ Voor 116% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-09-2023 13:58 ]
Als ik zoek op 'Zoom' krijg ik alleen de TKL case. Waar vind ik dan de rest van de onderdelen?
Edit: Blijkbaar is de rest niet te koop. Raar.
Iemand nog iets moois gescoord of een goede deal gezien? Ik zit nu te kijken naar de Crin FRL
Edit: Blijkbaar is de rest niet te koop. Raar.
Iemand nog iets moois gescoord of een goede deal gezien? Ik zit nu te kijken naar de Crin FRL
[ Voor 44% gewijzigd door Brieto op 15-09-2023 17:23 ]
Waarschijnlijk dan niet meer voorradig en daarom niet vindbaar. Waarschijnlijk als je via Google specifiek zoekt, kom je nog wel op de juiste pagina.Brieto schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:13:
Als ik zoek op 'Zoom' krijg ik alleen de TKL case. Waar vind ik dan de rest van de onderdelen?
Ja jammer. De dingen die ik had willen kopen zijn allemaal al uitverkocht
Heb de GMK Redline en een deskmat gehaald. Voor dat geld kon ik het niet laten liggen.
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
@Brieto Genoeg leuke deals maar veel was ook snel weg.
Ik had m’n zinnen gezet op Haluhalo switches maar die waren toch snel weg!
Uiteindelijk GMK Seafarer + spatie kit gekocht en een setje Owlstabs want die zijn erg fijn en 10 Gat Blue’s omdat de kinderen die leuk vinden, paar extra in het Mario bord.
Als die 2 weken eerder was geweest had ik Dark Ambers en Anubis switches mee besteld maar heb al leuke Tactiles
Ik had m’n zinnen gezet op Haluhalo switches maar die waren toch snel weg!
Uiteindelijk GMK Seafarer + spatie kit gekocht en een setje Owlstabs want die zijn erg fijn en 10 Gat Blue’s omdat de kinderen die leuk vinden, paar extra in het Mario bord.
Als die 2 weken eerder was geweest had ik Dark Ambers en Anubis switches mee besteld maar heb al leuke Tactiles
Kennelijk doet de mailserver t ook niet meer...
Moest me wachtwoord resetten, maar komt maar geen reset mail..
Al die moeite voor een kabeltje...
Iemand toevallig nog plekje in zijn winkelwagentje...?
Moest me wachtwoord resetten, maar komt maar geen reset mail..

Al die moeite voor een kabeltje...
Iemand toevallig nog plekje in zijn winkelwagentje...?
Mooie kortingen! Helaas pas een uur geleden gezien dus het meeste leuks is al weg. Toch GMK Monarch besteld nog.
Ik ga zeker nog even bestellen binnenkort. Niet goed voor mijn rekening maar deze kortingen kan ik niet laten liggen...
Zit net nog even te kijken bij mykeyboard wat er allemaal nog over is, maar ze hebben echt mega veel verkocht. Nog maar ~6 GMK base kits over en sommige hebben dan maar 5 stuks. Meeste kits die nog over zijn, zijn ook wel erg, uhm, apart (star/ baltic/ cobalt). Zelfs GMK bread is helemaal verkocht. Ook een heleboel child kits zijn helemaal uitverkocht. Zelfde geldt ook bij de toetsenborden en switches. Grootste gedeelte is helemaal weg. Het magazijn zal de komende dagen wel behoorlijk leeg worden, zoveel is verkocht.
Hopelijk hebben ze nu zowel geld om openstaande rekeningen te betalen, bijvoorbeeld chapter 1 sinds januari, maar ook voor refunds enzo. En misschien op deze manier ook weer de community wat positiefs gegeven, want kan me niet voorstellen dat ze nu netto winst hebben geboekt met kosten van het product versus opbrengsten van de verkoop. Maar ja, met 100x GMK kunnen ze niets ook al is het in theorie duizenden euro’s waard.
Zelf behoorlijk ingehouden door alleen maar een ePBT setje te kopen. Verder wel veel in het mandje gehad, zoals de kage of box75, maar toch niet gedaan. Hoop stiekem nog op de safa met korting, maar die is te nieuw.
Hopelijk hebben ze nu zowel geld om openstaande rekeningen te betalen, bijvoorbeeld chapter 1 sinds januari, maar ook voor refunds enzo. En misschien op deze manier ook weer de community wat positiefs gegeven, want kan me niet voorstellen dat ze nu netto winst hebben geboekt met kosten van het product versus opbrengsten van de verkoop. Maar ja, met 100x GMK kunnen ze niets ook al is het in theorie duizenden euro’s waard.
Zelf behoorlijk ingehouden door alleen maar een ePBT setje te kopen. Verder wel veel in het mandje gehad, zoals de kage of box75, maar toch niet gedaan. Hoop stiekem nog op de safa met korting, maar die is te nieuw.
Wedden dat ze zelfs met deze stormloop nog sneller verzenden dan CKsuperbok schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:13:
Zit net nog even te kijken bij mykeyboard wat er allemaal nog over is, maar ze hebben echt mega veel verkocht. Nog maar ~6 GMK base kits over en sommige hebben dan maar 5 stuks. Meeste kits die nog over zijn, zijn ook wel erg, uhm, apart (star/ baltic/ cobalt). Zelfs GMK bread is helemaal verkocht. Ook een heleboel child kits zijn helemaal uitverkocht. Zelfde geldt ook bij de toetsenborden en switches. Grootste gedeelte is helemaal weg. Het magazijn zal de komende dagen wel behoorlijk leeg worden, zoveel is verkocht.
Ik heb door de kortingen toch maar het andere pbtfans basin setje besteld. Dus heb ze binnenkort allebei, dan nog wat zakjes van 10 switches om te testen en een paar andere losse dingetjes, waaronder het Clacktopus t-shirt. Niet het mooiste shirt, maar voor 12,50 leuk genoeg om te hebben. Ik heb inderdaad ook wel het vermoeden dat ze sneller zullen verzenden dan CK, maar daarvoor ligt de lat ook niet heel hoog.
Ook deze meebestelt?MatthijsBoog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:43:
waaronder het Clacktopus t-shirt.
Haha, nee dat dan weer niet. Wel de Keeb town poster.
Probeer een order te annuleren bij CK maar krijg geen reactie op m'n ticket. Iemand nog tips? Heb ook op Discord een bericht gestuurd. Heb met PayPal betaald dus zou via PayPal mss nog wat kunnen regelen.
Sneller verzenden als CK is inderdaad niet heel erg lastig, zou haast een kunst zijn.
@MatthijsBoog keebtown poster is erg leuk! Al moet ik eigenlijk nog een goede plek ervoor vinden. Welke switches heb je allemaal besteld?
@MatthijsBoog keebtown poster is erg leuk! Al moet ik eigenlijk nog een goede plek ervoor vinden. Welke switches heb je allemaal besteld?
Tecsee coffee chip ice cream
Durock cerulean tactile
Hako royal true
Shogoki tactile
Geen van alle echt machtig interessant, maar voor die 50% korting...
Durock cerulean tactile
Hako royal true
Shogoki tactile
Geen van alle echt machtig interessant, maar voor die 50% korting...
Ha mede-geobsedeerden,
even op zoek naar wat input.
Gisteravond de WK870 van Keebmonkey besteld, was een te mooie deal (Gasket, CNC, RGB, Aluminum, Foams, Knob, Hot-swap, South-facing, met gewicht voor 75 euro incl verzending).
Nou ben ik een beetje aan het zoeken naar een leuk idee qua keycaps, maar ik kom weinig tegen wat me interesseert. Even gedacht om maar gewoon een WOB setje te kopen, maar ik denk ik vraag het hier even mocht iemand een idee hebben.
Om jullie een beeld te geven van de kleur van het bord waarbij ik iets probeer te matchen:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0eLaUhWTYGsNEgRrOuMswaTj.webp?f=user_large)
Alle ideeën welkom
Alvast bedankt
even op zoek naar wat input.
Gisteravond de WK870 van Keebmonkey besteld, was een te mooie deal (Gasket, CNC, RGB, Aluminum, Foams, Knob, Hot-swap, South-facing, met gewicht voor 75 euro incl verzending).
Nou ben ik een beetje aan het zoeken naar een leuk idee qua keycaps, maar ik kom weinig tegen wat me interesseert. Even gedacht om maar gewoon een WOB setje te kopen, maar ik denk ik vraag het hier even mocht iemand een idee hebben.
Om jullie een beeld te geven van de kleur van het bord waarbij ik iets probeer te matchen:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0eLaUhWTYGsNEgRrOuMswaTj.webp?f=user_large)
Alle ideeën welkom
Alvast bedankt
Ik zou willen zeggen Polycaps hippo, maar die zijn vgm alleen in de VS te koop. Dus dat zou een duur grapje worden met shipping en taxes.
ePBT Origami kan een leuke zijn. Is nu ook fors afgeprijsd. https://mykeyboard.eu/cat...igami-hiragana-base_4044/ zou ook de novelties erbij doen. https://mykeyboard.eu/catalogue/epbt-origami-novelties_4046/
@danoontjeh Mijn Monsgeek MN1 heeft ongeveer dezelfde kleur case.
Ik heb gekozen voor de 'dark amathyst' keycaps. Die kan je ook in een goedkoper versie vinden op Aliexpress.
Ik heb gekozen voor de 'dark amathyst' keycaps. Die kan je ook in een goedkoper versie vinden op Aliexpress.
:strip_exif()/f/image/MvjUbAJHMU3Z6nT8NnIJnlEl.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk plankje voor dat geld, was blijkbaar nog leverbaar dus nu ook maar even een order van ingeschoten.danoontjeh schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:49:
Alleen de persoon die de "customized keyboard" tekst linksonder in het design heeft opgenomen mag van mij een verplicht psychologisch onderzoek krijgen
Heb je toevallig een link?CrashOverDrive schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:32:
[...]
Leuk plankje voor dat geld, was blijkbaar nog leverbaar dus nu ook maar even een order van ingeschoten.![]()
Alleen de persoon die de "customized keyboard" tekst linksonder in het design heeft opgenomen mag van mij een verplicht psychologisch onderzoek krijgen
Inderdaad een beetje tenenkrommend. Heb ook het idee dat dit iets van een restpartij is oid? Gezien ook de tekst in de advertentie dat ze de fabrikant gingen vragen of er nog meer exemplaren waren. Wellicht productie opgestart voor een bord, afgekapt en dat dit nu op deze manier verkocht wordt. Hoe dan ook klaag ik niet, mooi spul voor het geld, en je moet toch wat te doen hebben heCrashOverDrive schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:32:
[...]
Leuk plankje voor dat geld, was blijkbaar nog leverbaar dus nu ook maar even een order van ingeschoten.![]()
Tevens bedankt voor de suggesties iedereen, vooral die Origami trekt me wel, alhoewel de Amethyst ook wel wat heeft. Ik ga er nog eens rustig over denken.
[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 17-09-2023 22:39 ]
Monday; Memeday:
:fill(white):strip_exif()/f/image/rFaaSefGI9DNA5Ztgd268sUX.png?f=user_large)
Als ik al jullie aankopen bij mykeyboard zo lees is het maar goed dat ik geen Paypal account heb en wil, want anders had ik misschien ook wat dingen gekocht. Scheelt weer in de maandelijkse uitgaven
. Al zou ik waarschijnlijk alleen wat Iced Matcha switches gekocht hebben om te proberen.
BTW zie ik spoken of hebben ze recent hun logo aangepast? Want zou zweren dat het eerder niet zo'n M die overgaat in K was.
BTW zie ik spoken of hebben ze recent hun logo aangepast? Want zou zweren dat het eerder niet zo'n M die overgaat in K was.
De website had inderdaad een ander logo. Op Discord is het al wel een hele tijd het huidige logo, alleen dan met een blauwe M en gele K.
[ Voor 96% gewijzigd door MatthijsBoog op 18-09-2023 15:38 ]
Ik kon het ook niet laten, heb vrijdag ook een GMK setje gekocht… colorchrome. Stond al langer op de “nice to have” lijst en met zo’n enorme korting was er geen mogelijkheid om niet te bestellen
Ook daar valt omheen te werken hoor, ik heb en Revolut aangemaakt om een Envoy te kunnen kopenPompi schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:36:
Als ik al jullie aankopen bij mykeyboard zo lees is het maar goed dat ik geen Paypal account heb en wil, want anders had ik misschien ook wat dingen gekocht. Scheelt weer in de maandelijkse uitgaven. Al zou ik waarschijnlijk alleen wat Iced Matcha switches gekocht hebben om te proberen.
Mijn QK65 heeft mijn zwager met de creditcard betaald
Haha dat is zeker waar. Want heb wel al eerder bij andere winkels gehad dat je naar Paypal omgeving werd geleid maar wel met creditkaart kon betalen en geen account nodig had. Maar hoe ze het verwoorden lijkt het alsof je perse Paypal account nodig hebt, is dat dan niet zo?sapphire schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:06:
[...]
Ook daar valt omheen te werken hoor, ik heb en Revolut aangemaakt om een Envoy te kunnen kopen
Mijn QK65 heeft mijn zwager met de creditcard betaald
Payment on our website are currently only possible through PayPal. Upon confirmation from PayPal that the payment has been successfully completed, we shall mark the order as payed
Al enige tijd heb ik de Monsgeek M1 op het oog. Nu staat er op akkogear.de dat enkel de internationale versie hiervan QMK ondersteunt.
Op AliExpress is hij momenteel best goedkoop (https://nl.aliexpress.com/item/1005005033275952.html) en hier wordt QMK genoemd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens terugvinden welke versie dit dan is. Vermoed dat het verschil in de gebruikte microcontroller zit
Op AliExpress is hij momenteel best goedkoop (https://nl.aliexpress.com/item/1005005033275952.html) en hier wordt QMK genoemd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens terugvinden welke versie dit dan is. Vermoed dat het verschil in de gebruikte microcontroller zit
Bij Akkogear is toch die goedkoper?Blamm schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:38:
Al enige tijd heb ik de Monsgeek M1 op het oog. Nu staat er op akkogear.de dat enkel de internationale versie hiervan QMK ondersteunt.
Daar komt nog BTW en invoerrechten bovenop helaas, en op Ali zijn nog wat coins en codes toe te passen, waarna hij op ca €115 uit komt in totaal
Ah oké, dat wist ik niet. Komt dat bij Ali ook nog erbij?Blamm schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:44:
[...]
Daar komt nog BTW en invoerrechten bovenop helaas, en op Ali zijn nog wat coins en codes toe te passen, waarna hij op ca €115 uit komt in totaal
Nee, zo lang je onder de €150 blijft betaal je dat direct op Ali allemaal al, inclusief in de prijsBeun schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:52:
[...]
Ah oké, dat wist ik niet. Komt dat bij Ali ook nog erbij?
Als je besteld op Akkogear.de komt er geen BTW meer bij toch? Als je besteld van een EU website mag je er vanuit gaan dat er al EU btw afgedragen is. (Dat is althans mijn opvatting)Blamm schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:44:
[...]
Verzenden uit Chinaskoozie schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:56:
[...]
Als je besteld op Akkogear.de komt er geen BTW meer bij toch? Als je besteld van een EU website mag je er vanuit gaan dat er al EU btw afgedragen is. (Dat is althans mijn opvatting)
:fill(white):strip_exif()/f/image/9T6ieaMiFF7pcyhDV4RyMmYt.png?f=user_large)
Edit:
Zojuist het antwoord gevonden in de AliExpress listing trouwens!
Model
M1 internationale versie
[ Voor 11% gewijzigd door Blamm op 18-09-2023 17:00 ]
@Blamm Je zou het aan @Tweakriez moeten vragen, hij is de Akko deskundige hier en hij heeft ook kortingscodes.
Met kortingscode incl. BTW en shipping betaalde ik 141,65 een paar maanden geleden via Akko.de
Met kortingscode incl. BTW en shipping betaalde ik 141,65 een paar maanden geleden via Akko.de
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jGCZBSeM0Qd9tbeLWzXd9ETg.jpg?f=user_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Groesjenka op 18-09-2023 17:06 ]