Het klinkt alsof je stabilisers aanlopen omdat de sliders niet recht door de houdertjes lopen. Het kan eventueel zijn dat je PCB enigszins buigt. Is er wel genoeg ruimte voor de foam in het bord?Beun schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:36:
[....]
Nu ik alles in elkaar heb geklikt merk ik dat onder andere de Enter, Backspace en linker Shift een beetje blijven ‘plakken’. Ze blijven zeg maar in de lage positie en na een seconde schieten ze weer terug naar de normale positie. Bij de normale toetsen heb ik geen problemen. Heb jij enig idee hoe dit kan? Het tape zit over de gehele PCB maar ik heb het stukje bij de connector voor stroom en USB-C vrijgelaten.
Dank voor je snelle reactie. Ik meen dat het moet passen. Zou het kunnen zijn dat ik een laag tape moet verwijderen?Cebby schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:41:
[...]
Het klinkt alsof je stabilisers aanlopen omdat de sliders niet recht door de houdertjes lopen. Het kan eventueel zijn dat je PCB enigszins buigt. Is er wel genoeg ruimte voor de foam in het bord?
Dat zou ik zeker proberen, het is een low-profile bord toch?Beun schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:45:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Ik meen dat het moet passen. Zou het kunnen zijn dat ik een laag tape moet verwijderen?
Als je stabilizers ook maar een beetje verbuigen kunnen ze gewoon vast blijven hangen en ik kan me voorstellen dat dat met een dunner bord veel sneller gebeurt.
Je kunt ze ook eens met de hand proberen te bewegen, eigenlijk moeten ze vrij los beweegbaar zijn.
Maar goed, zonder keycap kan het net zijn dat het niet verbogen is.
Ik ga idd de switches wel even swappen, het was echt opvallend luider. Voor thuis zijn ze prima als het door de switches komt maar voor werk echt op het randjeGroesjenka schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:16:
@R3m3d7 Wat gek ik vind de GMK67 één van de meer stille bordjes en heb ze juist gemod om ze wat luider te laten klinken.
Kan aan je Akko switches liggen. Die staan bekend dat ze clacky zijn.
Heb je de GMK67 al geprobeerd met de Gateron Yellows van je andere board ?
En anders de Gateron Yellows of Akko's luben als dat nog niet is gedaan.
M.i. kan je de GMK67 niet nog stiller maken dan stock. Maar ik kan mij vergissen.
Ik heb het waarschijnlijk gevonden. De stabs (als ik het goed zeg) gaan naar beneden en drukken tegen het tape. Dit zorgt ervoor dat het even plakt. Als ik het tape op dat stukje weghaal dan is er niets aan de hand. Nu twijfel ik om al het tape te verwijderen of alleen de openingen van de stabs eruit te snijden. Wat is wijsheid?Cebby schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:49:
[...]
Dat zou ik zeker proberen, het is een low-profile bord toch?
Als je stabilizers ook maar een beetje verbuigen kunnen ze gewoon vast blijven hangen en ik kan me voorstellen dat dat met een dunner bord veel sneller gebeurt.
Je kunt ze ook eens met de hand proberen te bewegen, eigenlijk moeten ze vrij los beweegbaar zijn.
Maar goed, zonder keycap kan het net zijn dat het niet verbogen is.
Als je eerst de openingen eruit snijdt dan kan de tape daarna altijd nog weg als het niet genoeg helptBeun schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:14:
[...]
Ik heb het waarschijnlijk gevonden. De stabs (als ik het goed zeg) gaan naar beneden en drukken tegen het tape. Dit zorgt ervoor dat het even plakt. Als ik het tape op dat stukje weghaal dan is er niets aan de hand. Nu twijfel ik om al het tape te verwijderen of alleen de openingen van de stabs eruit te snijden. Wat is wijsheid?
Heb voor nu het tape verwijderd. Het kan ook maar zo zijn dat deze tape iets teveel plakt. Schilderstape van Kip dus dat is wel iets anders dan die van de Action. Als ik van de week wat ruimer in de tijd zit dan zal ik hier eens rustig naar kijken. Bedankt voor de tips!Cebby schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:17:
[...]
Als je eerst de openingen eruit snijdt dan kan de tape daarna altijd nog weg als het niet genoeg helpt
[ Voor 14% gewijzigd door Beun op 03-09-2023 13:37 ]
Had ik ook bij een paar. Ff tape idd eronder weghalen. 👍🏻Beun schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:36:
@Tylen ik ben bezig met de tape mod en foam mod. Ik heb twee lagen schilderstape aangebracht (zag ik op Reddit) en een heel dun laagje foam (had nog PE liggen). Nu ik alles in elkaar heb geklikt merk ik dat onder andere de Enter, Backspace en linker Shift een beetje blijven ‘plakken’. Ze blijven zeg maar in de lage positie en na een seconde schieten ze weer terug naar de normale positie. Bij de normale toetsen heb ik geen problemen. Heb jij enig idee hoe dit kan? Het tape zit over de gehele PCB maar ik heb het stukje bij de connector voor stroom en USB-C vrijgelaten.
Hoe is de sound nu??
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Weet ik dat voor de volgende keer. Ik merk nu nog weinig verschil maar dat kan ook aan mij liggen. Het foam is ook wel heel erg dun. Misschien een tweede laag erin leggen.Tylen schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:53:
[...]
Had ik ook bij een paar. Ff tape idd eronder weghalen. 👍🏻
Hoe is de sound nu??
In de doos van het toetsenboard zat een perfect stukje ervoor.Beun schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:19:
[...]
Weet ik dat voor de volgende keer. Ik merk nu nog weinig verschil maar dat kan ook aan mij liggen. Het foam is ook wel heel erg dun. Misschien een tweede laag erin leggen.
Misschien moet ik dan toch maar de schaar in dat stukje zetten. Zie ik het goed en heb jij hem rechthoekig uitgeknipt en alleen de schroefgaten door het foam heen laten komen? Dus het zit ook over de pootjes heen?Tylen schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:46:
[...]
In de doos van het toetsenboard zat een perfect stukje ervoor.
Edit:
Toch maar de mod alvast uitgevoerd en het klinkt nu veeeel beter! Dankjewel!
Ben nu alleen vergeten hoe de spatiebalk moet zitten. Met de oplopende kant naar mij toe of van mij af😂
[ Voor 19% gewijzigd door Beun op 03-09-2023 16:54 ]
Van de tempest tape mod is bekend dat het een keyboard meer geluid geeft.
Ik pas dat om die reden ook toe om het specifieke geluid van een switch meer prominent te laten zijn.
Als je een keyboard minder geluid wil laten produceren dan is het denk ik beter om het te vullen met foam.
Ik pas dat om die reden ook toe om het specifieke geluid van een switch meer prominent te laten zijn.
Als je een keyboard minder geluid wil laten produceren dan is het denk ik beter om het te vullen met foam.
Weer wat geleerd, bedankt! 😁Groesjenka schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:20:
Van de tempest tape mod is bekend dat het een keyboard meer geluid geeft.
Ik heb nog wel een vraag aan de hand van mijn stommiteit. Eén van de kabels die van de accu naar de connector gaat is beschadigd geraakt. Ik zie nu in het midden van de kabel een paar millimeter een stukje ‘draad’ want hier is het zwarte omhulsel weg. Ik heb hem voorzichtig dichtgedraaid en alles werkt nog naar behoren. Laten zitten of weer uit elkaar halen en een stukje tape om het blootliggende gedeelte? In het laatste heb ik stiekem niet heel veel zin want ik kreeg de case met enige moeite dicht.
[ Voor 13% gewijzigd door Beun op 03-09-2023 18:31 ]
Lekker laten zitten.Beun schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:25:
Ik heb nog wel een vraag aan de hand van mijn stommiteit. Eén van de kabels die van de accu naar de connector gaat is beschadigd geraakt. Ik zie nu in het midden van de kabel een paar millimeter een stukje ‘draad’ want hier is het zwarte omhulsel weg. Ik heb hem voorzichtig dichtgedraaid en alles werkt nog naar behoren. Laten zitten of weer uit elkaar halen en een stukje tape om het blootliggende gedeelte? In het laatste heb ik stiekem niet heel veel zin want ik kreeg de case met enige moeite dicht.
Northridgefix heeft een Varmilo gefixed, leuk/leerzaam filmpje.
If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb niet het idee dat die Matcha's nu veel luider zijn dan de lavender. Maar ik hoor ook wel een duidelijke 'thock' als ik typ, maar ik gebruik het toetsenbord alleen thuis. Ik heb verder niks gedaan om het geluid te verminderen. Ik kom de tape mod veel tegen, maar geen idee of dat veel uitmaakt. Wellicht dan toch meer silence switches gebruiken.R3m3d7 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:56:
[...]
Hoi, dankzij je hulp heb ik hetzelfde plankje maar dan met Akko Matcha V3's erin.
Nog bedankt voor de link met die scherpe prijs!
keycaps van mijn (andere) cheapo Fekker plankje met Gateron Yellow's eraf getrokken en de boel in elkaar gezet.
Ik (en mijn collega's) vinden deze combo aanzienlijk meer geluid maken. Ik kreeg nog niet de vraag om weer terug te gaan naar mijn oude toetsenbord maar ik vrees dat die vraag er wel aan zit te komen.
Heerlijk om op te typen moet ik zeggen, aanzienlijk fijner dan mijn plankje voor thuis de ID80 hoeveel hij minder luxe eruit ziet.
Is er een manier om die GMK67 stiller te maken of is dit wel een beetje wat het is qua geluid?
Monday; Memeday:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vZzItYpozH4BewbELYIsC0ZJ.jpg?f=user_large)
Net de MMD princess switches ontvangen, vorige week besteld dus is lekker vlot gegaan. Ben benieuwd
Ik neem aan de 60gr. tactiles, ik ben ook benieuwd wat je ervan vind.Brieto schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:50:
Net de MMD princess switches ontvangen, vorige week besteld dus is lekker vlot gegaan. Ben benieuwd
Van het weekend even rond zitten kijken op Taobao na de handige link hier met hoe het allemaal werkt en daardoor al wat dingen gevonden die ik wel zou willen bestellen. Zijn voornamelijk spullen die hier niet te koop zijn. Andere al gekeken? Als ik het goed lees, is het het makkelijkst om gezamenlijk van het warenhuis daar naar hier te sturen, dus meer mensen wat nodig?
Overigens in m'n zoektocht ben ik nog deze lijst tegen gekomen die handig is: https://docs.google.com/s...sj3p7E/edit#gid=335037316
Overigens in m'n zoektocht ben ik nog deze lijst tegen gekomen die handig is: https://docs.google.com/s...sj3p7E/edit#gid=335037316
Ik hang rond op de budgetkeebs-discord (voorheen ook subreddit, maar ik ben een beetje van Reddit af), en daar kopen meerdere mensen op Taobao, wel via een tussenpartij.Ik geloof dat dat verder wel werkt, maar ik heb zelf de aanvechting nog niet zo gehad.
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Ja, ik wil wel. Geef me een week om rond te kijken. Wat heb je allemaal gevonden dat je wil bestellen?superbok schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:40:
Van het weekend even rond zitten kijken op Taobao na de handige link hier met hoe het allemaal werkt en daardoor al wat dingen gevonden die ik wel zou willen bestellen. Zijn voornamelijk spullen die hier niet te koop zijn. Andere al gekeken? Als ik het goed lees, is het het makkelijkst om gezamenlijk van het warenhuis daar naar hier te sturen, dus meer mensen wat nodig?
Onder andere een TX case voor m'n Paragon ("westerse markt" is alles te klein), nieuwe switch puller, waarschijnlijk wat xl TX springs/ JTK emerald en switches. Maar die laatste paar twijfel ik nog over.Brieto schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:43:
[...]
Ja, ik wil wel. Geef me een week om rond te kijken. Wat heb je allemaal gevonden dat je wil bestellen?
Moet ook nog wat verder kijken wat is soms lastig zoeken met de andere termen die gebruikt worden.
[ Voor 10% gewijzigd door superbok op 05-09-2023 13:07 ]
Maakt het qua O-rings nog iets uit welke je aanschaft? Ik zie diverse setjes waarbij de prijs schommelt tussen € 9,99 voor 500 stuks tot € 28,- voor 120 stuks.
Je kunt kiezen tussen de dikte en zachtheid.Beun schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:50:
Maakt het qua O-rings nog iets uit welke je aanschaft? Ik zie diverse setjes waarbij de prijs schommelt tussen € 9,99 voor 500 stuks tot € 28,- voor 120 stuks.
https://switchandclick.co...your-mechanical-keyboard/
Leerzaam artikel, dankjewel!Groesjenka schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:47:
[...]
Je kunt kiezen tussen de dikte en zachtheid.
https://switchandclick.co...your-mechanical-keyboard/
Ik heb er een paar Gateron yellows in gedaan en die zijn qua volume bijna gelijk, qua geluid wel echt iets anders.Can2 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:57:
[...]
Ik heb niet het idee dat die Matcha's nu veel luider zijn dan de lavender. Maar ik hoor ook wel een duidelijke 'thock' als ik typ, maar ik gebruik het toetsenbord alleen thuis. Ik heb verder niks gedaan om het geluid te verminderen. Ik kom de tape mod veel tegen, maar geen idee of dat veel uitmaakt. Wellicht dan toch meer silence switches gebruiken.
Ik vind het toetsenbord redelijk wat herrie maken ivm mijn oude werkplankje de fekker68, en ik heb geen idee of ik hier nog iets aan kan doen.
Het probleem zit hem dus in het plankje zelf, maar silent switches zullen vast een verbetering zijn.
Ik denk dat ik voor werk terug ga naar de Fekker68 en deze aan mijn zoon geef ipv andersom maar dat ik nog wel even de switches overzet want die Akko's zijn net wat soepeler dan de Gaterons.
Wat is een goede, lichte lineare switch? Liefste stock te gebruiken. Ik heb gisteren de switch tester van Akko ontvangen, en ik vind de 'CS Jelly Pink' switch erg chill. Deze lijkt alleen discontinued te zijn. Hij is wat lichter dan de Gateron Oil Kings die ik nu gebruik, en ik wil een tijdje een wat lichtere switch proberen.
[ Voor 30% gewijzigd door Nerrion op 06-09-2023 11:03 ]
KTT Kang Whites zijn redelijk licht (40g uit mijn hoofd), en als je mazzel hebt prima stock. Ik heb er een heel klein vetje in gesmeerd tegen een lichte spring ping, maar verder zijn ze prima, zeker voor de prijs.Nerrion schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:02:
Wat is een goede, lichte lineare switch? Liefste stock te gebruiken.
Ik meen dat er ook iemand met Leobog Graywoods (geloof ik dat die dingen heten) gaat proberen, die had ze in ieder geval besteld.
:strip_exif()/f/image/yWKeivklUL1wMxpdjMhHDIEb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb onlangs een IBM Model F AT kloon op de kop getikt. Heeft Cherry MX clones van ATTI, die zijn lineair. Hij werkt prima, en typt lekker.
De toetsenbordindeling is wel afwijkend van ANSI, wat ik het meest gewend ben. Volgens mij was dit de laatste layout die IBM gebruikte voordat ze op de huidige standaard belandden. Ik vroeg me af of iemand van jullie zo'n layout gebruikt voor het dagelijkse werk? Vooral het gebrek aan modifier keys lijkt me lastig te compenseren.
Ik zat zelf te denken aan:
- De titlde-toets linksboven mappen naar ESC
- Brede backspace, en de backslash-toets negeren zodat alleen de backslash doorkomt
- Backslash/pipe op de plek van de huidige ESC
- CTRL mappen naar OPTION (heb 'n Mac)
- ALT mappen naar CTRL (dan zit 'ie in ieder geval op een bekende plek)
- COMMAND... tja, de CAPSLOCK rechtsonder dan maar?
Mooi beest.10goto10 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:32:
[Afbeelding]
Ik heb onlangs een IBM Model F AT kloon op de kop getikt. Heeft Cherry MX clones van ATTI, die zijn lineair. Hij werkt prima, en typt lekker.
Wat mapping betreft, mag ik u voorstellen aan onze Heer en Meester, Home Row Mods?
Graywoods komen als het goed is vanmiddag binnen dus daar kan ik dan meer over vertellen en vergelijken met Kang Whitesdnzm schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:19:
[...]
KTT Kang Whites zijn redelijk licht (40g uit mijn hoofd), en als je mazzel hebt prima stock. Ik heb er een heel klein vetje in gesmeerd tegen een lichte spring ping, maar verder zijn ze prima, zeker voor de prijs.
Ik meen dat er ook iemand met Leobog Graywoods (geloof ik dat die dingen heten) gaat proberen, die had ze in ieder geval besteld.
@Nerrion Iets lichter al goed want dan zou je Gateron Pro Yellow V2's of Milky Pro Yellow's kunnen proberen, die zijn ietsjes lichter en factory lubed en stock al erg goed.
Gateron CJ's idem, wel hoger geluid dan de Yellows maar iets lichter dan Oil Kings en stock unlubed al erg smooth.
Verder laat mijn hoofd me even in de steek maar licht én stock goed moet ik echt even thuis kijken. Dacht een aantal TTC's die wel interessant dan zijn.
Wow. Ik moet het nog even goed doorlezen, maar dan map je bijv. de D-toets naar COMMAND? Eén keer indrukken levert je de letter D op, ingedrukt houden fungeert 'ie opeens als COMMAND?dnzm schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:43:
[...]Wat mapping betreft, mag ik u voorstellen aan onze Heer en Meester, Home Row Mods?
Vraag me af hoe het werkt met vertraging, omdat je nu onmiddellijk een D ziet als je de toets indrukt.
Enfin, eerst maar eens verdiepen, maar dit klinkt als een interessante rabbit hole...!
Dat is het idee, inderdaad. Qua vertraging hangt het een beetje van de implementatie af, meestal wordt een "tap" (dus indrukken + weer loslaten binnen een bepaalde periode) nog steeds als tap gezien, en moet je ófwel de toets langer ingedrukt houden ("hold") voordat-ie als mod wordt gezien, of wordt-ie automatisch mod zodra je 'm ingedrukt houdt en binnen een bepaalde termijn er een andere knop bij indrukt.10goto10 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:13:
[...]
Wow. Ik moet het nog even goed doorlezen, maar dan map je bijv. de D-toets naar COMMAND? Eén keer indrukken levert je de letter D op, ingedrukt houden fungeert 'ie opeens als COMMAND?
Vraag me af hoe het werkt met vertraging, omdat je nu onmiddellijk een D ziet als je de toets indrukt.
Enfin, eerst maar eens verdiepen, maar dit klinkt als een interessante rabbit hole...!
Nogmaals, is allemaal erg afhankelijk van de precieze implementatie; mijn huidige toetsenborden doen het allemaal de QMK-firmware, voorheen gebruikte ik KMonad. Binnen QMK is het allemaal net even iets uitgebreider te regelen, maar goed, dat wordt een beetje lastig met een bestaand ouder toetsenbord.
Ik weet ook niet of er iets natives op de Mac is, ik doe al een paar jaar niks meer met dat platform. Voorheen was er wel Karabiner, maar ik weet niet of die ook home row mods ondersteunt.
Lastig te zeggen, ik heb nog vrij weinig switches geprobeerd. Kan ook maar de helft van de switches uit de Akko tester identificerensapphire schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:12:
[...]
Graywoods komen als het goed is vanmiddag binnen dus daar kan ik dan meer over vertellen en vergelijken met Kang Whites
@Nerrion Iets lichter al goed want dan zou je Gateron Pro Yellow V2's of Milky Pro Yellow's kunnen proberen, die zijn ietsjes lichter en factory lubed en stock al erg goed.
Gateron CJ's idem, wel hoger geluid dan de Yellows maar iets lichter dan Oil Kings en stock unlubed al erg smooth.
Verder laat mijn hoofd me even in de steek maar licht én stock goed moet ik echt even thuis kijken. Dacht een aantal TTC's die wel interessant dan zijn.
:strip_exif()/f/image/u0haBeTGUamoH2x7OGDE1aYp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat grapje had ik ook, krijg je een random selectie maar ze zeggen niet wat.
Van links naar rechts, boven naar beneden, gokje:
1 Jelly Black (of een Cream black Pro)
2 Vintage White of CS Air
3 Crystal red Wine of Silver
4 CS Jelly White
5 Cream Blue maar die heeft een blauwige top dus klopt denk niet
6 CS Jelly Purple
7 CS Starfish
8 Gateron CAP Yellow
9 CS Jelly Blue
10 Cherry MX Blue
11 is geen Gateron toch?
12 Matcha Green
13 Pink? iig geen Pink Haze
14 Er staat Akko op maar zou eerder TTC Gold Red oid zeggen qua kleur
15 CS Wine Red
16 Rose Red?
Kwam met zoeken de Akko Crystals tegen wat me er aan doet denken dat ik nog 10 North Poles/Aqua Kings/Ice Candy/ect moet zoeken voor mijn RGD macropadje
4 CS Jelly White
6 CS Jelly Purple
7 CS Starfish
8 Gateron CAP Yellow
9 CS Jelly Blue
10 Cherry MX Blue
11 is geen Gateron toch?
12 Matcha Green
15 CS Wine Red
16 Rose Red?
Kwam met zoeken de Akko Crystals tegen wat me er aan doet denken dat ik nog 10 North Poles/Aqua Kings/Ice Candy/ect moet zoeken voor mijn RGD macropadje
Thanks!!sapphire schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:10:
Ja dat grapje had ik ook, krijg je een random selectie maar ze zeggen niet wat.
4 CS Jelly White
6 CS Jelly Purple
7 CS Starfish
8 Gateron CAP Yellow
9 CS Jelly Blue
10 Cherry MX Blue
11 is geen Gateron toch?
12 Matcha Green
15 CS Wine Red
16 Rose Red?
4. Is CS Jelly Pink toch?
11. Is geen gateron idd maar kan ook amper lezen wat er wel op staat. Volgens mij 'content'...
Edit: Die CS Wine Red voelt ook chill, alleen lijkt wel vrij stil te zijn qua geluid.
[ Voor 4% gewijzigd door Nerrion op 06-09-2023 14:15 ]
Outemu?Nerrion schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:13:
[...]
11. Is geen gateron idd maar kan ook amper lezen wat er wel op staat. Volgens mij 'content'...
Weer eens wat anders dan kopen of knutselen, toch?Nerrion schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:19:
Mooie zoektocht dit
Volgens dit Reddit-comment zou het om Gaote gaan, en volgens Wikipedia komt dat inderdaad uit de Outemu-fabriek.
Ik kom met die zoekterm nog wel meer draadjes tegen die op een link tussen Content en Outemu wijzen, dus nou ja.
Eerste reviews van de Mode Tempo zijn op youtube verschenen. Als youtubers al durven te zeggen dat het geluid misschien niet helemaal consistent en goed is dan weet je wel hoelaat het is.
Wie had dat nou verwachtBrieto schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:08:
Eerste reviews van de Mode Tempo zijn op youtube verschenen. Als youtubers al durven te zeggen dat het geluid misschien niet helemaal consistent en goed is dan weet je wel hoelaat het is.
Ik had eigenlijk geen verwachtingen, jij wel?
Weet je toevallig of ze stiller zullen zijn dan de Boba U4? Ik wil in de Q1 die binnenkomt de switches vervangen en ik neig nu naar de Boba’s.ParaNoja schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:31:
@R3m3d7 en @Nerrion Als je silent wilt, kan ik outemu silent grey (tactile) aanraden, ik heb deze momenteel op me (stock) NK65 Oblivion liggen, zijn uiteraard gelubed, en deze is nu bijna geruisloos.
En dit ondanks ABS SA keycaps....
[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 06-09-2023 18:16 ]
Ja dat het niet consistent zou klinken.Brieto schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:53:
[...]
Ik had eigenlijk geen verwachtingen, jij wel?
De Tempo gebruikt vrijwel de zelfde mount als de Envoy en die klinkt inconsistent.
@Beun U4 S of T?
T ja dan wel stiller, S zal amper verschillen denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 06-09-2023 18:25 ]
Ze gebruiken die 3d printed dingen inderdaad. De Sonnet gebruikt die niet maar ook daar vind ik persoonlijk de sound ook niet van de bovenste plank. Misschien vooral estetisch die Mode bordjes.sapphire schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:24:
[...]
Ja dat het niet consistent zou klinken.
De Tempo gebruikt vrijwel de zelfde mount als de Envoy en die klinkt inconsistent.
De U4 S.sapphire schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:24:
[...]
Ja dat het niet consistent zou klinken.
@Beun U4 S of T?
T ja dan wel stiller, S zal amper verschillen denk ik.
Nee...Beun schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:16:
[...]
Weet je toevallig of ze stiller zullen zijn dan de Boba U4? Ik wil in de Q1 die binnenkomt de switches vervangen en ik neig nu naar de Boba’s.
Maar je hoort echt bijna niets, lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat iemand die niet over je schouder mee luistert het kan horen...
Als je tenminste je stabs lubed.
Geen idee hoe ik een geluidsfragment post, dus krijg je 100% trust me bro garantie.
[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 07-09-2023 00:17 . Reden: garantie toegevoegd ]
@sapphire De Envoy klinkt echt maar ietsjes inconsistent, als in de rijen verschillen als ik er echt op ga letten en uitproberen. Maar dat is bijna niet te horen tijdens t kloppen.
Zal ongetwijfeld meer te horen zijn bij andere plate, heb alu erin nu.
Maar elk keyboard zal volgens mij variatie in geluid hebben, door de vorm van de case, mountpoints etc.
Is wel dat de extra 5% (extra row) net iets anders klinkt, maar die gebruik ik het minst en het is niet storend of zo. En komt wrs ook door de vorm van de case. Wederom enkel hoorbaar als je het bewust test.
Vindt het een zeer lekker plankje,
en mis eigenlijk maar 1 ding... lampje voor de capslock.
De NK65 heeft voor capslock en voor als je 1e en 2e layer aanzet een super klein lampje in de rechter zijkant.... Echt super makkelijk.
Die layer lampjes kan ik wel missen, maar capslock is wel een must merk ik. (meer dan de per key RGB)
Ook heb ik de NK65 ingesteld dat de per key RGB helder wit wordt als ik capslock heb aanstaan
Dit kan ongetwijfeld ook op de Envoy, maar met enkel aan de zijkant een klein beetje zichtbare RGB heeft dat totaal geen zin.
De Zombie Defence Score is minimaal een 8,8
Ligt goed in de hand en een goede slag is gegarandeerd resultaat.
Ik moest voor de mooi afgeronde hoeken echt 2 tiende aftrekken..
Dus...
een missend lampje voor capslock maakt me wederom zoekend naar dat endgame plankje...
Zal ongetwijfeld meer te horen zijn bij andere plate, heb alu erin nu.
Maar elk keyboard zal volgens mij variatie in geluid hebben, door de vorm van de case, mountpoints etc.
Is wel dat de extra 5% (extra row) net iets anders klinkt, maar die gebruik ik het minst en het is niet storend of zo. En komt wrs ook door de vorm van de case. Wederom enkel hoorbaar als je het bewust test.
Vindt het een zeer lekker plankje,
De NK65 heeft voor capslock en voor als je 1e en 2e layer aanzet een super klein lampje in de rechter zijkant.... Echt super makkelijk.
Die layer lampjes kan ik wel missen, maar capslock is wel een must merk ik. (meer dan de per key RGB)
Ook heb ik de NK65 ingesteld dat de per key RGB helder wit wordt als ik capslock heb aanstaan
Dit kan ongetwijfeld ook op de Envoy, maar met enkel aan de zijkant een klein beetje zichtbare RGB heeft dat totaal geen zin.
De Zombie Defence Score is minimaal een 8,8
Ligt goed in de hand en een goede slag is gegarandeerd resultaat.
Ik moest voor de mooi afgeronde hoeken echt 2 tiende aftrekken..
Dus...

Ah dus jij hebt gewoon keycaps nodig met windows voor de LED!ParaNoja schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:49:
[...]
Ook heb ik de NK65 ingesteld dat de per key RGB helder wit wordt als ik capslock heb aanstaan![]()
[...]
@Cebby Ja! Dat zou ook een mogelijkheid zijn, op een plankje met per key RGB....
Bij de Envoy zie ik de RGB enkel, een heel klein beetje, in het donker....
Maar in mijn geval is het misschien wel het beste als alle lampen om me heen knipperen als ik Capslock aan zet...
Bij de Envoy zie ik de RGB enkel, een heel klein beetje, in het donker....
Maar in mijn geval is het misschien wel het beste als alle lampen om me heen knipperen als ik Capslock aan zet...
[ Voor 27% gewijzigd door ParaNoja op 07-09-2023 10:16 ]
Tijd om de superieure oplossing toe te passen, box navy onder de caps lock en je hoort het gegarandeerd.
Heb je de Graywoods al kunnen vergelijken? Ik ga voor die of de Kang Whites als een volgende switchsapphire schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:12:
[...]
Graywoods komen als het goed is vanmiddag binnen dus daar kan ik dan meer over vertellen en vergelijken met Kang Whites
MK heeft weer suprise switches voor 17 euro. Lijkt wel hard te gaan, toen ik 10 minuutjes geleden bestelde nog 50+. Nu 23
Lol ik kreeg ook net de melding. Heb 2 setjes besteld.CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:40:
MK heeft weer suprise switches voor 17 euro. Lijkt wel hard te gaan, toen ik 10 minuutjes geleden bestelde nog 50+. Nu 23
Lekker dan, o-rings via Amazon besteld en het afleverpunt heeft het pakket geweigerd 🥲
Meteen een nieuw setje besteld.
Meteen een nieuw setje besteld.
Zag dat ze nu ook al surprise stabs hadden, die had ik vorige keer niet gezien.CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:40:
Die staan er al minimaal 3 maanden onafgebroken opPompi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:25:
[...]
Zag dat ze nu ook al surprise stabs hadden, die had ik vorige keer niet gezien.
[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-09-2023 15:32 ]
Ah, dan die gemist omdat ik alleen de surprise switches en keycaps hier langs zag komen.CrashOverDrive schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:30:
[...]
Die staan er al minimaal 3 maanden onafgebroken op
Helaas deze actie gemist. Komt dit regelmatig voorbij?CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:40:
Ja die negeer ik ook al maandenCrashOverDrive schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:30:
[...]
Die staan er al minimaal 3 maanden onafgebroken opGezien het miniem prijsverschil niet de moeite waard voor een gok imo.
Mooie vangst, beide prima als het je smaakjes zijn. Al is het wel vervelend dat de led diffuser uit de ncr’s moeten met cherry keycaps. Gebruik ze zelf in de paragon en tevreden na de operatie.Tylen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:53:
[Afbeelding]
Surprise switches binnen. De ncr’s zijn gelijk ingenomen door mijn dochter 😂😂
Ze zitten nu in de tester 68 waar geen “epic rgb gamer lights” in zitsuperbok schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:56:
[...]
Mooie vangst, beide prima als het je smaakjes zijn. Al is het wel vervelend dat de led diffuser uit de ncr’s moeten met cherry keycaps. Gebruik ze zelf in de paragon en tevreden na de operatie.
Zo, die goedkope MageGee op mijn bureau op het werk is al snel vervangen. Die red switches bevielen mij niet helemaal (veel te licht van gevoel) en het verschil met de Keychron K8 Pro was té groot. Dus besloten om iets anders samen te stellen voor op het werk. Niet te duur, zoals de Keychron (kan nog erger natuurlijk) en draadloos was geen vereiste.
Uiteindelijk bij ome Ali op de GMK67 uitgekomen. Die was er in 't wit met RGB verlichting en een knob voor volume, wat al heel handig was. Ik wilde oorspronkelijk de Gateron silent blacks gebruiken van mijn Keychron en die vervangen door Aliaz switches, maar die zijn niet de goedkoopste. Dan ben ik uitgekomen op Outemu silent gray switches, qua geluid klonken ze best goed, en ook van prijs vielen ze goed mee. Nog een leuke keycap set gevonden en 2 weekjes gewacht op levering.
Vandaag voltooid, switches waren iets moeilijker om op de plaat te zetten dan bij de Keychron, ze moesten nog door een laag heen geprikt worden ipv voorgevormde gaten. 1 switch was ook krom gestoken, dus die achteraf nog vervangen. Alles werkt prima, geluid en gevoel zijn goed, en de collega's zullen blij zijn met het geluid
:strip_exif()/f/image/h1TV92IMeFY7fnQTcttf21am.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LTvgxtBvZFIBq7fn4pZ6QORB.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk bij ome Ali op de GMK67 uitgekomen. Die was er in 't wit met RGB verlichting en een knob voor volume, wat al heel handig was. Ik wilde oorspronkelijk de Gateron silent blacks gebruiken van mijn Keychron en die vervangen door Aliaz switches, maar die zijn niet de goedkoopste. Dan ben ik uitgekomen op Outemu silent gray switches, qua geluid klonken ze best goed, en ook van prijs vielen ze goed mee. Nog een leuke keycap set gevonden en 2 weekjes gewacht op levering.
Vandaag voltooid, switches waren iets moeilijker om op de plaat te zetten dan bij de Keychron, ze moesten nog door een laag heen geprikt worden ipv voorgevormde gaten. 1 switch was ook krom gestoken, dus die achteraf nog vervangen. Alles werkt prima, geluid en gevoel zijn goed, en de collega's zullen blij zijn met het geluid
:strip_exif()/f/image/h1TV92IMeFY7fnQTcttf21am.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LTvgxtBvZFIBq7fn4pZ6QORB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RjgQbmHSHHFZYEdgJcJtNym6.jpg?f=fotoalbum_large)
He is paging upskoozie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:27:
Do you know where astronauts hang out?
Wat is jou vangst? Of niet meegedaan?CrashOverDrive schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:40:
Mooi gedaan, hele fraaie keycaps ook!deSenna24 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:21:
Zo, die goedkope MageGee op mijn bureau op het werk is al snel vervangen. Die red switches bevielen mij niet helemaal (veel te licht van gevoel) en het verschil met de Keychron K8 Pro was té groot. Dus besloten om iets anders samen te stellen voor op het werk. Niet te duur, zoals de Keychron (kan nog erger natuurlijk) en draadloos was geen vereiste.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de order gesplit met een collega, dus ik kan dinsdag pas kijken wat erin zit om het eerlijk te houdenTylen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:48:
Wat is jou vangst? Of niet meegedaan?
Het pakketje (met 6 zakjes) kwam vandaag wel al aan, DHL had er zin in.
Bedankt! Met de Keychron K8 Pro ben ik meer dan tevreden en heb een nogal vrij zware typestijl dus die red switches waren veel te licht voor mij. De MageGee is prima als je die weinig nodig hebt IMO, als je 8 uur per dag aan je PC zit niet aan te raden.
Hout lijkt mij ook nog leuk, ESC, spacebar en enter key, en een houten wrist rest voor in de toekomst om bij mijn North te passen
Ik ben meestal diegene met de flauwe moppen/woordspelingen thuis, maar toen ik de keycap set aan mijn vriendin liet zien en zei dat de spacebar een ruimte-tekening had zei ze SPACEbar en het duurde te lang voor ik em door hadskoozie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:14:
Had eigenlijk tot maandag moeten wachten...
[Afbeelding]

Oef. Ik zie dat de verkoop waarde van mij switches goed is voor €127,80 betaald €34,-CrashOverDrive schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:09:
[...]
Ik heb de order gesplit met een collega, dus ik kan dinsdag pas kijken wat erin zit om het eerlijk te houden.
Het pakketje (met 6 zakjes) kwam vandaag wel al aan, DHL had er zin in.
Nice. Volgende keer doe ik het weer 👍🏻
@deSenna24 Ziet er goed uit.
Maar...
moet volgens mij zijn:
Keychron and the like zijn in mijn optiek instap toch echt modellen..
Voor een zeer redelijke prijs. Zeker als VIA ondersteund wordt.
Ik vindt dat je Keychron veel kunt verwijten maar dat ze overdreven duur zijn nou net niet...
Je kunt, heb ik ook al es gedaan, natuurlijk vanaf enkele tientjes een plankje op ali kopen (zodat je keycaps meestal duurder zijn..
), als je echt voor low budget gaat. Vergelijkbaar met Keychron? Zeker.
Maar uiteraard kan je niet voor die zeg max 100€ een kwaliteit verwachten als zeg een plankje van enkele honderden euro's van Mode. Daar zit er toch wel iets te veel verschil voor in kwaliteit, materialen etc.
Das in mijn optiek toch echt als zondags kart rijden en F1 op een hoop gooien...
Niet te duur, zoals de Keychron (kan nog erger natuurlijk)
Uiteraard t.o.v. Mechs, NIET normale keyboards. En ook niet budget gezien!Niet te goedkoop zoals de Keychron (kan nog erger natuurlijk)
Ik vindt dat je Keychron veel kunt verwijten maar dat ze overdreven duur zijn nou net niet...
Je kunt, heb ik ook al es gedaan, natuurlijk vanaf enkele tientjes een plankje op ali kopen (zodat je keycaps meestal duurder zijn..
Maar uiteraard kan je niet voor die zeg max 100€ een kwaliteit verwachten als zeg een plankje van enkele honderden euro's van Mode. Daar zit er toch wel iets te veel verschil voor in kwaliteit, materialen etc.
Das in mijn optiek toch echt als zondags kart rijden en F1 op een hoop gooien...
Hangt ook af van de oriëntatie van de switch, north of south facing en interference door de led diffuser. Gelubed zijn ze nog beter, filmen is daarentegen niet nodig.Tylen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:11:
[...]
Ze zitten nu in de tester 68 waar geen “epic rgb gamer lights” in zit. Straks heeft ze de monsgeek m1w en dan moet ik idd even kijken.
Keychron noem ik niet direct budget of goedkoopParaNoja schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:45:
@deSenna24 Ziet er goed uit.![]()
Maar...
[...]
moet volgens mij zijn:
[...]
Uiteraard t.o.v. Mechs, NIET normale keyboards. En ook niet budget gezien!
Ik vindt dat je Keychron veel kunt verwijten maar dat ze overdreven duur zijn nou net niet...![]()
Je kunt, heb ik ook al es gedaan, natuurlijk vanaf enkele tientjes een plankje op ali kopen (zodat je keycaps meestal duurder zijn..), als je echt voor low budget gaat. Vergelijkbaar met Keychron? Zeker.
@deSenna24 Ah, ok. De totaal prijs is dan zeker niet te veel nee!
Ik had een Ali van 35€ (was eigenlijk 70) met keycaps van 180€....
En outemu silent greys zijn idd fijn, tot nu toe de lekkerste silent tactile die ik heb geprobeerd, liggen nu op me NK65...
Uiteraard gelubed, en ook gefilmed, wegens de aanwezige wobble.
Heb ze deze week nog aangeraden, paar posts terug.
En outemu silent greys zijn idd fijn, tot nu toe de lekkerste silent tactile die ik heb geprobeerd, liggen nu op me NK65...
Uiteraard gelubed, en ook gefilmed, wegens de aanwezige wobble.
Heb ze deze week nog aangeraden, paar posts terug.

[ Voor 18% gewijzigd door ParaNoja op 09-09-2023 20:13 . Reden: zeg ik lekker niet ]
Weet iemand waar ik Haimu Heartbeat switches kan vinden? Ik zie ze bij CannonKeys maar dat is shipping net zo duur als een set switches...
Keychron is eigenlijk het bordje dat vrijwel iedereen als eerste koopt (ik ook) en er dan snel achterkomt dat het gewoon geen interessant keyboard is in de hobby.deSenna24 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:53:
[...]
Keychron noem ik niet direct budget of goedkoopbedoelde eerder dat dit space keyboard in totaal een 90 euro was (GMK67, Outemu silent gray switches en keycap set samen), de Keychron K8 Pro die ik thuis gebruik kwam op een 170-180 totaal, en het kan een pak duurder ook, a la 300+, dasr doelde ik op dat het nog erger ook kan (dan mijn Keychron)
Je kan het wel echt als een 'budget' keyboard beschouwen. Maar de prijzen zijn gelukkig wel gezakt in de hobby dus voor bijna de prijs van een Keychron kon je laatst iets veel leukers halen.. een QK75 of de Cycle7 bijvoorbeeld.
Hoezo specifiek de Heartbeat? Vanwege de aangepaste silent uitvoering? In dat geval kan je ook de Haimu x Geon switches nemen. Daar is de silent uitvoering hetzelfde en die zijn wel gewoon in Europa te krijgen.Beun schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:43:
Weet iemand waar ik Haimu Heartbeat switches kan vinden? Ik zie ze bij CannonKeys maar dat is shipping net zo duur als een set switches...
Epomaker silent iceberg (zelfde als skyloong silent glacier) hebben een zelfde voetje om hem stiller te maken. In een alu case met alu plate vind ik ze niet heel prettig klinken, daar heb ik toen silent lemons (met bumpers) in gedaan. In een acrylic case met acrylic plate doen ze het beter voor mij.
In de zoektocht naar silent switches voor de Q1 Pro kwam ik deze tegen op YouTube. Zal jouw suggestie eens bekijken.superbok schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:33:
[...]
Hoezo specifiek de Heartbeat? Vanwege de aangepaste silent uitvoering? In dat geval kan je ook de Haimu x Geon switches nemen. Daar is de silent uitvoering hetzelfde en die zijn wel gewoon in Europa te krijgen.
Tjonge
Ik dacht, ik ga ook een mechanische keyboard kopen, maar de keuze is echt mega
Ik twijfel nu tussen
Keychron k2
Halo75
Gmk67 van Ali
Yunzii yz75
Yunzii kc84
Nog goede tips iemand? Of gewoon maar een kiezen en wel zien wat het word?
Moet wel met macos werken
Ik dacht, ik ga ook een mechanische keyboard kopen, maar de keuze is echt mega
Ik twijfel nu tussen
Keychron k2
Halo75
Gmk67 van Ali
Yunzii yz75
Yunzii kc84
Nog goede tips iemand? Of gewoon maar een kiezen en wel zien wat het word?
Moet wel met macos werken
@Zjemm Ik denk dat je rond de 100 euro wil blijven.
Omdat je met macro's wil werken moet het wel een keyboard worden die VIA/ Vial/ QMK mogelijkheden heeft.
Ik raad je dan de Keychron V1 aan.
Een betaalbare keyboard die barebone of helemaal compleet met switches en keycaps te koop is.
Omdat het een 80% keyboard is heb je ook genoeg toetsen om macro's onder te plaatsen en het heeft dus VIA/QMK software.
Een andere optie is de Cidoo V65, deze 65% is iets duurder maar heeft een alu case en wordt compleet verkocht. Eveneens met VIA/QMK .
Beide toetsen borden zijn stock verkrijgbaar.
Omdat je met macro's wil werken moet het wel een keyboard worden die VIA/ Vial/ QMK mogelijkheden heeft.
Ik raad je dan de Keychron V1 aan.
Een betaalbare keyboard die barebone of helemaal compleet met switches en keycaps te koop is.
Omdat het een 80% keyboard is heb je ook genoeg toetsen om macro's onder te plaatsen en het heeft dus VIA/QMK software.
Een andere optie is de Cidoo V65, deze 65% is iets duurder maar heeft een alu case en wordt compleet verkocht. Eveneens met VIA/QMK .
Beide toetsen borden zijn stock verkrijgbaar.
K2 zou ik vandaag de dag niet meer kopen, en dat zeg ik als K2-bezitter. Absoluut geen slecht bord, maar geen QMK-ondersteuning uit de doos is een groot minpunt, genoeg borden in dat segment die dat wel hebben. goedkopere segment ook.
Als je m heel toevallig goedkoop kan krijgen, is de K2 misschien nog wel een optie, want hoewel er af fabriek geen QMK op draait, is dat met een beetje handwerk wel voor elkaar te krijgen.
Als je m heel toevallig goedkoop kan krijgen, is de K2 misschien nog wel een optie, want hoewel er af fabriek geen QMK op draait, is dat met een beetje handwerk wel voor elkaar te krijgen.
Thnx maar ik hoef geen Macro’s te kunnen, maar het moet goed werken met Mac OS 🤪
Maar thnx voor je input
Maar thnx voor je input
Hebben jullie enig idee of de Durock V2 op de Q1 Pro past? De spatiebalk zou 6.25u moeten zijn dus daar maak ik me geen zorgen over. Op de site van Keychron lees ik dat de andere toetsen met stabs 2.25u zijn maar Durock levert 2u. En is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden?
Ik ga t.z.t. wel voor de TX stabs. Deze passen wel goed in combinatie met de Q1.
Ik ga t.z.t. wel voor de TX stabs. Deze passen wel goed in combinatie met de Q1.
[ Voor 25% gewijzigd door Beun op 10-09-2023 22:28 ]
Klopt! Als ze op hun 4e niet al eens een switch gesmeerd hebben, ben je eigenlijk al een beetje aan de late kant.Tylen schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:37:
Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen 😍
:strip_exif()/f/image/hCIzssTBpNCSrsuGzP4QaKMO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan moet ik iemand hier snel aan het werk zetten 😉dnzm schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:36:
[...]
Klopt! Als ze op hun 4e niet al eens een switch gesmeerd hebben, ben je eigenlijk al een beetje aan de late kant.
[Afbeelding]
Als ik mijn 4 jarige een switch laat luben zit de Krytox aan het plafond, over de stoel en in z’n haardnzm schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:36:
[...]
Klopt! Als ze op hun 4e niet al eens een switch gesmeerd hebben, ben je eigenlijk al een beetje aan de late kant.
[Afbeelding]

Luben zou ik ook niet laten doen door een peuter maar ik laat de mijne wel keycaps op een bord zetten.
Weet niet of het iets nieuws is op AliExpress, specifiek bij KPRebublic of dat ik gewoon geluk had, maar zie dat ze daar “early bird” korting hebben. Ze hebben nieuwe BSUN switches (bcp en sunset yellow) die significant goedkoper zijn dan andere vendors. Voor 90x bcp €40 betaald (€59 nu en ook bij Eloquent) en €23 ipv €35 voor de sunset yellow. Maar zie dat ze dit ook hebben bij andere switches, keycaps en andere accessoires. Mogelijk ook interessant voor andere hier.
Het gewicht van een toetsenbord is ook bepalend voor de kwaliteit wat men eraan geeft.
Ik vind mijn GMK67 er mooi uitzien en erg fijn typen maar het gewicht verraad dat het een budget board is.
Vandaag heb ik er bij één ervan een weight mod uitgevoerd.
Bij Amazon van die platte wielgewichtjes besteld en in de case gezet.
Deze gewichtjes hebben onder een sterke plakrand dus het was een klusje van niks.
Resultaat is dat de GMK67 met een gewichtstoename van 240 gram een stuk lekkerder aanvoelt.
Het schuift niet meer zo snel van zijn plaats en heeft een meer premium gevoel als je 'm oppikt.
Ik zag dat er nog plaats is voor meer gewichtjes. Er kan denk ik nog 120 gram bij en dan gaat het richting een kilo.
Het geluid heeft er niet onder te lijden en is volgens mij zelfs beter.
Ik vind mijn GMK67 er mooi uitzien en erg fijn typen maar het gewicht verraad dat het een budget board is.
Vandaag heb ik er bij één ervan een weight mod uitgevoerd.
Bij Amazon van die platte wielgewichtjes besteld en in de case gezet.
Deze gewichtjes hebben onder een sterke plakrand dus het was een klusje van niks.
Resultaat is dat de GMK67 met een gewichtstoename van 240 gram een stuk lekkerder aanvoelt.
Het schuift niet meer zo snel van zijn plaats en heeft een meer premium gevoel als je 'm oppikt.
Ik zag dat er nog plaats is voor meer gewichtjes. Er kan denk ik nog 120 gram bij en dan gaat het richting een kilo.
Het geluid heeft er niet onder te lijden en is volgens mij zelfs beter.