Normaal gesproken begin je met hoofdstuk 1, maar in sommige gevallen wordt het boek verkeerd gedrukt door wat geldproblemen bij de boekenwinkel en is hoofdstuk 2 al wel klaar en dus als eerste aan bod
Afgelopen maandag is R0 van Chapter 2 bezorgd, een plateless leaf spring poron gasket keyboard in 60% vorm. Een hele mond vol. Er is ook een tkl variant. Hieronder kort mijn eerste ervaring.
Het bord was erg snel bezorgd en zat in een grote doos. In de doos zat de carry case verpakt met foam. Vervolgens is alle onze ruimte opgevuld met kleine stukken schuim. De mogelijkheid dat er iets zou beschadigen was enorm klein. Denk de beste verpakking voor een bord tot dusver, maar ook de duurste en meest intensieve manier van verpakken.
In de carry case zit aan de bovenkant een net met alle extra onderdelen en in de onderkant het bord, nog eens extra verpakt in papier. Na het openen wordt je begroet met bord en het wordt nog beter wanneer je hem omdraait. Het koperen gewicht en de golvende achterkant zijn naar mijn mening prachtig! De afwerking is zover ik zie perfect.
Het bouwen van het bord was gedeeltelijk anders. De switches zitten niet vast in een plaat en hebben wat speelruimte in het pcb. Als je die omdraait voor het solderen, vallen de switches eruit. Het solderen was daardoor dus wat lastiger, maar met genoeg geduld en wat tijdelijke tape zitten ze uiteindelijk allemaal goed vast. In de gele 1.6mm pcb zitten momenteel BSUN Strawberry Wine switches, maar ik heb ook een zwarte 1.2mm pcb waar ik mogelijk modded cherry blacks in ga doen.
Het installeren van de gaskets is meestal even priegelen. Het daughterboard met de jst kabel zitten in het gewicht vast en vervolgens kan het pcb er in. De jst kabel is erg kort, waardoor je weinig werkruimte hebt om deze aan het pcb te koppelen. Vervolgens kan de top helft er op. In het pcb zitten uitsparingen voor de schroeven. Bij de meeste borden bevestig je de twee delen via de onderkant, maar hier dus via de bovenkant.
Het geluid en gevoel is echt wel anders dan poron gasket op de plaat. De bottom out is vrij zacht (en kan dus nog zachter met de 1.2mm pcb) en het geluid geeft een mooie clack.
Al met al erg blij met het bord en de onderkant die vrij uniek is. Maar ook de bovenkant en zijkanten zijn erg mooi.
:strip_exif()/f/image/aNAHp83XWPLi5U9ZjcTuJ9mG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANMpZZX46UHH2ifRwsvA2cH3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CoxeH1uMZGuLhVX65w84Nqxv.jpg?f=fotoalbum_large)