Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:02:
@superbok zijn die zo goed joh?

Ik ken ze alleen van de ultra budget borden die ze bij de Action hadden maar blijkbaar kunnen ze beter :)
Gelukkig is het subjectief, maar vind ze persoonlijk inderdaad erg fijn voor de prijs. Stock zijn ze lekker smooth door de factory lube, lange spring waar ik fan van ben en een mooi geluid. Ze waren op Ali in de aanbieding, 110 stuks voor 44 euro (90 stuks waren 42 euro) dus kon ze niet laten liggen.

Hoor en zie van andere ook een heleboel positieve verhalen. Ken ze nu eigenlijk pas een maandje ofzo, wist niet eens dat ze in Action borden zaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, BSUN kan het al jaren heel goed, maar nu hebben ze inderdaad met hun BCP achtige switches en hun RAWs hele goede dingen afgeleverd. Daarnaast als je gaat voor een "Creams" geluid, hun POP switches zijn ook goed, ook aardige standaard lube. POM behuizing met LY stem. In het juiste bord echt een heel vol breed geluid. (En anders clack onder aanvullende mods)

De 2023 BSUNs kan je net als alle nieuwe Gateron opties je eigenlijk geen bult aan vallen. Je kan iets treffen dat niet je smaak is, maar heel veel van hun aanbod is erg goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@djunicron @superbok
Dat vind ik toch wel leuk die soms enorm goede switches van (de voor ons soms) onbekende merken.
Zo ben ik al eens aangenaam verrast door LCET, Tecsee, TTC en meerdere keren door KTT :)

Overigens zijn we alweer hard op weg naar het einde van augustus en dat betekend dat September voor de deur staat. Daarmee uiteindelijk ook Clackycon weer.
Nog een Tweakers-topic meet doen?

@superbok komt, @MatthijsBoog ook geloof ik. @Cebby vast ook wel?

@djunicron @Brieto @ParaNoja @dion_b @Tylen @skoozie @Tweakriez @Bokkie @eXtink @Henkie @CrashOverDrive @ZatarraNL @Whaam @Pompi @danoontjeh @Groesjenka @Nerrion @lrsv @Can2 @Natsu @BillSpaarbank

En iedereen die ik vergeet te taggen natuurlijk

@dnzm ben ik nog aan het kijken om hem aan zijn haren mee te slepen maarja….. :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:46:
@dnzm ben ik nog aan het kijken om hem aan zijn haren mee te slepen maarja….. :X
Ik ben bang dat dat, gezien de hoeveelheid haar, of eigenlijk het gebrek daaraan, een onmogelijke opgave gaat worden. 🤣

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De stand is alweer betaald en een deel van de spullen (sets om te laten zien en een aantal voor de giveaway aan het eind, ohja, en een soort zaklampje, maar das m'n andere hobby) ligt in China klaar om verzonden te worden. Ik ben dan ook zeker van de partij. Maar dit keer met iemand die ook kennis van het product heeft, zodat ik wat meer vrijheid heb om rond te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zeker bij! Topic meet lijkt me ook leuk idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@djunicron @superbok
Dat vind ik toch wel leuk die soms enorm goede switches van (de voor ons soms) onbekende merken.
Zo ben ik al eens aangenaam verrast door LCET, Tecsee, TTC en meerdere keren door KTT :)
Mee eens !
Ik ben zelf totaal verrast door de MMD Princess tactile switches. Ik zou er bijna mijn U4t's voor willen uitwisselen. Wat een karaktervolle tactile voor maar 23 cent per stuk inclusief verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meet? Mijn agenda is desastreus komende maanden, maar als ik kan ben ervoor in :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat ik ook wel even langs kom. 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 13:08
Klinkt interessant. Maar eerlijk gezegd geen idee wat een tweakers topic meet is. Waar en wanneer zou dat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Er is een keyboard meet op 30 september: https://www.clackycon.com/
Dus dan zou dat zijn met de aanwezigen daar :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dnzm schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:50:
[...]

Ik ben bang dat dat, gezien de hoeveelheid haar, of eigenlijk het gebrek daaraan, een onmogelijke opgave gaat worden. 🤣
De woord keuze was ook expres gekozen >:)
dion_b schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:28:
Meet? Mijn agenda is desastreus komende maanden, maar als ik kan ben ervoor in :P
Ja das niks bijzonders voor jou toch als ik het GMKT een klein beetje volg ;)
ZatarraNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:14:
Klinkt interessant. Maar eerlijk gezegd geen idee wat een tweakers topic meet is. Waar en wanneer zou dat zijn?
Zoals gezegd is er 30 september een keeb meet genaamd Clackycon, zie de post boven deze.
Dit is een Tweaker topc over keebs ---> insert een meet om de gezichten achter de toetsenborden bij de namen eens te zien :)
Meer zo van dat een deel van het meubulair hier toch al gaat dus dan kunnen we elkaar ook even zien onder het genot van een bak koffie en een beetje ouweh**ren over waarom Cherry browns zo ruk zijn en andere belangrijke wereldproblemen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren eindelijk mijn al zo lang gewenste pbtfans basin adriatic ontvangen. Och wat is dat toch een mooi setje, maar dan komt het standaard probleem weer... Op welk bord moet je zo'n setje nou doen. Mijn verhouding tussen keycaps en toetsenbord begint te scheef te worden. Ik zou er bijna nog speciaal een extra bord voor bestellen, maar dan nog weet ik niet zeker welke kleur... Het liefst denk ik een hele donkere blauwe van kunststof waar je nog een klein beetje doorheen kunt kijken, maar voelt toch ook wel weer belachelijk om een bord te kopen voor de keycaps ipv voor de kwaliteit van het bord.

Betreft de caps zelf. De kwaliteit is op een eerste blik niets op aan te merken, gewoon een hele mooie, nette set. Wel stond ik versteld van de verpakking, ik wist dat het goed was, maar zo goed... Ik durf mijn gmk doos er niet eens naast te houden.

edit/update:
Voorlopig maar even op de nog altijd encoder loze qk75 geprikt tot ik een beter idee heb van wat ik wil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECszUogn1RmdHsj-ITR5hoe5JEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jH78BgCMHu4GnAHlGpKoF3yG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door MatthijsBoog op 28-08-2023 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
@djunicron @superbok

Overigens zijn we alweer hard op weg naar het einde van augustus en dat betekend dat September voor de deur staat. Daarmee uiteindelijk ook Clackycon weer.

Twijfel nog, vorige keer was ik snel klaar omdat ik alleen was. Als we een topic-meet doen kom ik denk ik wel :)

Die Princess switches zijn nog 23c per stuk op aliexpress. Misschien dat ik ook een setje koop gezien de goede reviews overal. Aan goede tactiles nooit genoeg zeg maar. Heb overigens van de week Geon white tactiles ontvangen en die waren stock meteen top. Zou ik persoonlijk ook wel boven of naast de u4t's zetten.
MatthijsBoog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 00:20:
Gisteren eindelijk mijn al zo lang gewenste pbtfans basin adriatic ontvangen.
Die heb ik ook. Leuk setje, vind ze zelf mooi op een wit bordje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben er inderdaad ook bij. Lijkt mij leuk om meerdere gezichten te zien op clackycon. Wordt in ieder geval weer gezellig druk.

@MatthijsBoog Balen van de nog steeds missende encoder. Wat is het probleem dat ze het nog niet verzonden hebben?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Monday MemeDay!

Heb ik weer...
Wil ik me nieuwe plankje uitproberen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9xmdA1ctZFNsHr4LfTCJgm0ErA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LzQPyJIyxbIMALjr2EQFau6D.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 28-08-2023 09:50 . Reden: telt dit als een rickroll?! ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok de encoder is als het goed is momenteel untracked onderweg, verzonden op 19 augustus, qk75 was op 13 juni. Maar verder gaat het allemaal goed bij CK hoor. Mijn order met wat random switches en een qk75 plate is nog altijd niet verzonden namelijk... Ondanks dat alles in stock was op 13 juni volgens David (ceo/owner).

Dan is mykeyboard toch beter bezig momenteel met het oplossen van hun problemen. Daar zijn een aantal werknemers bijgekomen om alles lopende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
@superbok de encoder is als het goed is momenteel untracked onderweg, verzonden op 19 augustus, qk75 was op 13 juni. Maar verder gaat het allemaal goed bij CK hoor. Mijn order met wat random switches en een qk75 plate is nog altijd niet verzonden namelijk... Ondanks dat alles in stock was op 13 juni volgens David (ceo/owner).

Dan is mykeyboard toch beter bezig momenteel met het oplossen van hun problemen. Daar zijn een aantal werknemers bijgekomen om alles lopende te houden.
Hopelijk krijgt mykb.eu de boel onder controle zodat ze echt kunnen concurreren met CK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog En een nieuwe mede eigenaar toch.

Hier na 2 maanden maar gevraagd of ze mijn switch order konden annuleren, kreeg één of andere wazige smoes over dat hun systeem fouten niet goed aangeeft ofzo maar was geen probleem.
Nu het geld nog daadwerkelijk terug zien te krijgen :(

Heb vanmorgen me toch laten verleiden om wat switches op Ali te bestellen, bescheiden bestelling :p

70 Bsun Pop's, 70 Bsun Strawberry Wine's, 70 Leobog Graywood V3's en 70 MMD Princess switches :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MatthijsBoog Banana for size? _O- Niet te veel Linus kijken he... :P

@sapphire Nog geen beloftes, maar degene die me NK Milkshake heeft overgenomen, heb ik al enthousiast gemaakt (lees: down the rabbithole geschopt) moet nog wel kortsluiten.

(ingeklopt op me nieuwe Mode Envoy, met GPCGR Panda's.. Review volgt nog, was te druk t weekend...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Je kan trouwens dingen 20-40% goedkoper krijgen dan het is op Aliexpress. Taobao is een amazon/ebay voor chinezen zelf. Je kan als 'buitenlander' een website als superbuy gebruiken die voor jou op Taobao besteld.
Lastige is wel dat dingen anders heten in China. Gateron heet bijvoorbeeld Jiadalong en tactile is Paragraph :D

Iemand ervaring hiermee? Ben van plan dit binnekort te gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:

Hopelijk dan binnenkort binnen zodat hij in ieder geval voor nu echt afgemaakt kan worden in plaats van een lege plek. Hoop ook dat je andere order snel volgt, maar weinig vertrouwen om eerlijk te zijn.

Wacht ook nog steeds op m’n vervangende pcb voor de paragon. Had een maand geleden gemaild over een klein krasje in de top case van de paragon en of dat binnen de qc valt of niet. Zou hij gaan uitzoeken en kijken of er wat te regelen valt en vervolgens samen met het pcb sturen. Maar blijft nog stil. Dit weekend maar weer een mail gestuurd met vraag naar update. Zou het dit jaar nog lukken :+

Lopende projecten blijven (nog) drama bij mkeu. Eind vorige maand zou de rekening betaald worden van de c1 aan de fabriek zodat ze naar de proxy kunnen. Inmiddels een maand verder maar nog steeds niet betaald. En dan moet vervolgens ook de proxy betaald worden zodat ze kunnen verzenden, hopelijk met het vliegtuig. Loopt gelukkig pas eigenlijk sinds begin van het jaar, dus gaat best vlot 8)7 Borden die na de c1 in GB waren, zijn inmiddels al wel verzonden naar mkeu of al bezorgd bij klanten. Erg jammer. Andere vendors hebben de c1 inmiddels al wel en wachten nu op de pakketten van mkeu, waar onder andere de pcb’s inzitten, zodat die al wel kunnen verzenden naar klanten. Tenzij mkeu de proxy laat verzenden met het vliegtuig, heb ik weinig hoop dat ik het dit jaar nog ontvang eigenlijk. Al lijkt het bericht van vorige week positief, maar eerst zien. Krijgen niet meer de voordeel van de twijfel op dit moment van mij. Erg zuur als zo meteen andere al wel foto’s van hun bord posten en “wij” nog lang moeten wachten. En dat terwijl de “main” vendor meestal als eerste is met het verzenden….

@Brieto las pas hetzelfde en ben wel benieuwd. Doe graag mee en zal kijken of ik komende dagen hier meer over kan komen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb laatst iets op taobao laten bestellen door het bedrijf waar ik een stand voor heb op de meetup. Daardoor net geen 100 eu ipv 140. Verzendkosten zijn er ook niet, want ze moeten toch nog dingen opsturen, nadeel is dus wel dat ik daarop moet wachten. Maar Superbuy heb ik ook wel positieve dingen over gehoord ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Heb in ieder geval hier een guide: https://docs.google.com/d...YOETXIrJMdZbO3QTsZoRxrO0E

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de SSFPC community word er met grote regelmaat via Superbuy gekocht want op de interne markt schijnen veel leuke cases te koop te zijn.

Vraag me vooral het stukje invoer/BTW af want dat is wel makkelijk bij Ali, je bent gewoon in 1x klaar :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
sapphire schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:58:
@MatthijsBoog En een nieuwe mede eigenaar toch.

Hier na 2 maanden maar gevraagd of ze mijn switch order konden annuleren, kreeg één of andere wazige smoes over dat hun systeem fouten niet goed aangeeft ofzo maar was geen probleem.
Nu het geld nog daadwerkelijk terug zien te krijgen :(

Heb vanmorgen me toch laten verleiden om wat switches op Ali te bestellen, bescheiden bestelling :p

70 Bsun Pop's, 70 Bsun Strawberry Wine's, 70 Leobog Graywood V3's en 70 MMD Princess switches :)
Hier een pre-order geannuleerd omdat de fabrikant de keycaps niet meer ging produceren.
Dus mijn geld teruggevraagd, hierbij om de 2 maand een mail gestuurd hoe het zat met de terugbetaling.
telkens geen antwoord na 6 maand. gelezen op discord dat het vrij moeilijk is om je geld terug te krijgen. Dan maar de beslissing genomen om een coupon te verkrijgen en zo nieuwe set GMK surpise set te bestellen, Maar de persoon die deze beslissing nam zei dat hij ziek was bij eerste mail en dan nadien zij hij dat het coupon systeem niet meer werkte. Na 3 mails gewoon in het Nederlands een bericht gestuurd naar een zekere Tom via discord, hij zei eerste dag dat het systeem ook niet werkte, tweede dag ook en de derde dag ook. de vierde dag nog eens gestuurd en stuurde terug : dus als ik het goed begrijp wil je je geld terug en een andere order plaatsen met het geld.ik zei dit is inderdaad wat ik wil. En toen vroeg hij wat ik wilde kopen en maakt een betaalverzoekje aan om het resterende bedrag te vervolledigen, dus ik heb dan maar 2 suprise keycap sets besteld , waarvan hij vroeg naar waar mijn voorkeur ging en deze ook in mijn order geplaatst.

Kreeg dan beetje later tracking met onderstaande bericht van Tom.

excuses voor het lange wachten en de issues die wij momenteel doorlopen, dit helpt ons immens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Hier een pre-order geannuleerd omdat de fabrikant de keycaps niet meer ging produceren.
Dus mijn geld teruggevraagd, hierbij om de 2 maand een mail gestuurd hoe het zat met de terugbetaling.
telkens geen antwoord na 6 maand. gelezen op discord dat het vrij moeilijk is om je geld terug te krijgen. Dan maar de beslissing genomen om een coupon te verkrijgen en zo nieuwe set GMK surpise set te bestellen, Maar de persoon die deze beslissing nam zei dat hij ziek was bij eerste mail en dan nadien zij hij dat het coupon systeem niet meer werkte. Na 3 mails gewoon in het Nederlands een bericht gestuurd naar een zekere Tom via discord, hij zei eerste dag dat het systeem ook niet werkte, tweede dag ook en de derde dag ook. de vierde dag nog eens gestuurd en stuurde terug : dus als ik het goed begrijp wil je je geld terug en een andere order plaatsen met het geld.ik zei dit is inderdaad wat ik wil. En toen vroeg hij wat ik wilde kopen en maakt een betaalverzoekje aan om het resterende bedrag te vervolledigen, dus ik heb dan maar 2 suprise keycap sets besteld , waarvan hij vroeg naar waar mijn voorkeur ging en deze ook in mijn order geplaatst.

Kreeg dan beetje later tracking met onderstaande bericht van Tom.

excuses voor het lange wachten en de issues die wij momenteel doorlopen, dit helpt ons immens.
Zijn alleen twee verschillende winkels, candykeys en mykeyboard. Lees niet zo veel klachten bij ck over terugbetalingen als bij mkeu. Heb het te doen met Eugene en Tom die alle shit over zich heen krijgen en het ook maar moeten doen met de info die ze van boven krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
superbok schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Zijn alleen twee verschillende winkels, candykeys en mykeyboard. Lees niet zo veel klachten bij ck over terugbetalingen als bij mkeu. Heb het te doen met Eugene en Tom die alle shit over zich heen krijgen en het ook maar moeten doen met de info die ze van boven krijgen .
Het ging idd over mykeyboard.

Het is inderdaad niet leuk als je alle klachten over je geen krijgt.
Hoe zit het dan nu precies? Ik las dat de eigenaar afstand genomen heeft van het bedrijf, Klopt dit?
Dus moeten ze opzoek naar een nieuwe eigenaar vooraleer alles terug in orde kan komen.

Als je zo ziet wat ze allemaal op stock hebben en blijft bijkomen, lijkt me toch zorgwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
mykb zit zeker in financieel super zwaar weer. Ik had daar mijn Zoom65 GB lopen maar die heb ik een tijd geleden geannuleerd (via paypal, want je geld terug krijgen op de 'normale' manier is vrij onmogelijk) vanwege alle tumult.

Ik had (en heb) geen zin om een dergelijk bedrag bij een partij te hebben staan die (zeker 2 maanden geleden) nul communicatie had en mijn inziens af stevende op een regelrecht faillissement.

Met wat kleine orders en surprise switch packs die ik er koop wil ik ze wel ondersteunen, maar een GB doe ik niet meer daar.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Om speculeren over info die bekend is te voorkomen even deze twee updates vanuit de Discord:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En deze van afgelopen vrijdag:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Nadat ik me op mn werk ergerde aan de slechte toetsenborden, toch maar weer overstag gegaan en voor het eerst een TKL keyboard gekocht. (Ooit waren Dell/HP/Lenovo keyboards prima bruikbaar, maar de dingen die hier staan zijn écht heel naar.)

Het is een Cherry MX Board 1.0 geworden, mede vanwege de lage prijs (40 euro). Bevalt goed, heb MX-Browns gekozen, ik geef altijd de voorkeur aan tactile switches zonder extra click. Bord is duidelijk beter gebouwd dan de MX-Board 3.0 die ik thuis heb staan. Al met al zeer tevreden, het past netjes in m'n tas en het typt zoals ik van MX-Browns gewend ben.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aaronito
Na het toch overwegen om te bestellen via DROP.COM die een Medetweaker had voorgesteld omdat ik opzoek naar was naar rode keycap set en bang was van de importkosten.
Hieronder wat foto's van de verpakking,keycaps en de importkosten in België.
Heb vlug eens een alpha keycap getest, en het geluid was iets stiller maar had iets meer thock of een GMK alpha keycap

Nu nog wachten op mijn nieuwe Keyboard. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ny3RxlhHRvoaESRkpygG6u1QPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1Gto0m9vFzCiU4plLN9yrCu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uA99-wyEZ0uZ5UpgQSbBuwEGq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJWWRYUcvxv95Xzx8rkHoRy9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBIW2Ca_KBYEqD8z2EfIrYDTWyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bYQfNcP7ZRvsKE2Xe6NibSp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_lCwid-XIkrA9RQ6WepTJjEE4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Si1rXWwG9WqlJzbrsH9lW1wT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O6x8hG0VkHy_CAC7rUdwGFljYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23d5PZK245rgB6Z6U08pkgXp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Vandag eindelijk de Akko Lavender Purple pro switches ontvangen en in de GMK67 gedaan. En ik ben positief verrast door hoe ze typen en het geluid wat er standaard uitkomt!
Ik had nog Keychron K2 keycaps liggen en die heb ik er nu op gedaan, dat ziet er wat gek uit want ik heb nu Windows/Mac toetsen door elkaar omdat ik verder alleen kleine alt/fn toetsen bij die set had liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qm6pvMk2QiidO3ChnVuM8-PjptU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7icKil9pV9VGgvCvX519tUI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9phJTg-5OHg9hQJoYm5vJtRx7E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpuZhliLeooeWp2KKIAgGnU0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet nog wel even wennen dat dit een 65% toetsenbord is en ik dus geen dedicated media keys heb. Ik kan met FN plus de numerieke toesen wel de Functietoetsen gebruiken maar dus niet de mediatoetsen. Of heeft iemand hier een handige tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Ik heb autohotkey gebruikt in het verleden om mediacontrols op Ctrl+pijltjes te programmeren.
Met QMK/VIA kan je het zo gek maken als je wilt, maar ik zie niet of je bord dat ondersteund. Zit het niet onder je encoder/draaiknop?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
skoozie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:37:
Ik heb autohotkey gebruikt in het verleden om mediacontrols op Ctrl+pijltjes te programmeren.
Met QMK/VIA kan je het zo gek maken als je wilt, maar ik zie niet of je bord dat ondersteund. Zit het niet onder je encoder/draaiknop?
Ja wel play/pause en volume ja. Ah ik heb ook nog een Streamdeck staan moet ik die maar weer wat vaker gebruiken.. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
Can2 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:31:

Ik moet nog wel even wennen dat dit een 65% toetsenbord is en ik dus geen dedicated media keys heb. Ik kan met FN plus de numerieke toesen wel de Functietoetsen gebruiken maar dus niet de mediatoetsen. Of heeft iemand hier een handige tip voor?
Met de Zuoya software kan je één Fn layer programmeren met de GMK67.
Daar zit ook een mogelijkheid voor mediakeys bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Groesjenka schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Met de Zuoya software kan je één Fn layer programmeren met de GMK67.
Daar zit ook een mogelijkheid voor mediakeys bij.
Ah dank je voor de tip, ga ik dat eens proberen! Heb de software gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
@Can2 hier een screenshotAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6TJ3jwntbT1De62tXfKDRBnLSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Z0p4ePZqDz6f0WHSni38Kic.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Arggg mijn monsgeek m1w ligt al een week op het vliegveld ergens in china. Uitklaring is al wel voltooid een week geleden. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46

Whaam

Meer beter

[…]

[…]
Ik pas… woon in het noorden, en ben niet fanatiek genoeg om die reis te rechtvaardigen. En ik ben ook mensenschuw :+

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Can2
Het is gelukt om een aantal toetsen te mappen en ook om een constante backlight in te stellen ipv een knipper disco. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:05:
[...]

Ik pas… woon in het noorden, en ben niet fanatiek genoeg om die reis te rechtvaardigen. En ik ben ook mensenschuw :+
Neem je @Touchdomex mee uit het noorden, hem uitlaten is altijd een goede reden om uit het noorden te komen.

En wat betreft mensenschuw, dat is de helft daar geloof ik dus pas je er mooi bij O-)
* sapphire rent nu hard weg

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sapphire schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Neem je @Touchdomex mee uit het noorden, hem uitlaten is altijd een goede reden om uit eht noordent e komen.

En wat betreft mensenschuw, dat is de helft daar geloof ik dus pas je er mooi bij O-)
Ik ben niet mensenschuw maar er staat mij bij dat ik dat weekend sowieso al wat heb. Kan alleen nu niet meer vinden wat dat was :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sapphire schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Neem je @Touchdomex mee uit het noorden, hem uitlaten is altijd een goede reden om uit het noorden te komen.

Ach ik tel voor 50 :P Dus heft elkaar mooi op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Touchdomex je kunt die afspraak om aradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker te spelen ook afzeggen..... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Mode Tempo is aangekondigd. 60% layout: YouTube: Introducing the Mode TEMPO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vers van de pers, een 60% symmetrisch bord van mode voor $259. De Mode Tempo YouTube: Introducing the Mode TEMPO. Heeft wel wat weg van de SixtyFive. Meer info volgt volgende week.

Edit: helaas, @Nerrion is sneller ;)

Ziet er interessant uit, maar persoonlijk niet geïnteresseerd. Wel benieuwd naar alle reviews en sound tests.

[ Voor 23% gewijzigd door superbok op 30-08-2023 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
Mooi compact HHKB layout.
Maar ik heb dan toch liever een echte HHKB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Ben benieuwd of ze deze keer ook via een EU vendor gaan aanbieden. Anders gaat het weer richting de 360 euro oid met shipping en import. Ook vind ik de colorways wel wat saai... Crema is cool, en groen ook wel. Maar verder wel veilige kleurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ah jammer, had op wat groters gehoopt. Vind het ontwerp inderdaad ook wel een beetje veilig. Niks voor mij iig

[ Voor 70% gewijzigd door Brieto op 30-08-2023 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:25:
Ben benieuwd of ze deze keer ook via een EU vendor gaan aanbieden. Anders gaat het weer richting de 360 euro oid met shipping en import. Ook vind ik de colorways wel wat saai... Crema is cool, en groen ook wel. Maar verder wel veilige kleurtjes.
De EU vendor voor de Envoy is toch CK?

Dat betaal ik liever die sloot verzendkosten en import extra. Heb ik iig een werkend/het juiste/compleet bord binnen een half jaar na uitlevering :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
sapphire schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

De EU vendor voor de Envoy is toch CK?

Dat betaal ik liever die sloot verzendkosten en import extra. Heb ik iig een werkend/het juiste/compleet bord binnen een half jaar na uitlevering :+
Nee Keygem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tylen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:51:
Arggg mijn monsgeek m1w ligt al een week op het vliegveld ergens in china. Uitklaring is al wel voltooid een week geleden. :(.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsY8q0pQp-3m-HGD8XX--TAjg5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eypdwt78CVYopGa2Dn5Lqxj9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEk1o4m2CDwEW0UXKFzTy-eiBVE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGYqT8kSoitUzGrIDQrsIMLC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aL2mBrBQRIY4IaMPWJKoiAhzC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZzVz410egszstWlganOqdCh.jpg?f=fotoalbum_tile

Balen!

Ben hier bezig met de ISO variant voor een review :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Tweakriez schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:31:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Balen!

Ben hier bezig met de ISO variant voor een review :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Wp1SfeXKmrJVxzgOrN3HhFFddg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7Yy57pkU5NUgYBC2NVc0Lhg.jpg?f=user_large

M1W + GMK Retrowave

Bevalt nog steeds goed na 3 weken. Batterijduur via BlueTooth van 25 dagen / 4 uur per dag klopt wel. Helaas gaat een waarschuwings LED al bij 30% resterende batterijlading knipperen, dat is vrij irritant dus moet je de facto dan al opladen. En het opladen gaat....langzaam! :Z Ik dacht eerst dat de batterij misschien kapot was maar dit is normaal volgens de Akko klantenservice. Uiteindelijk 's nachts opgeladen en na een nacht was hij weer vol.

Wat nieuw spul:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsl2xekBE4qGfn7v4fGbm53acQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vbl2lOqEe1ceDuUn9Ghylp0v.jpg?f=fotoalbum_large

XVX 'Dark Polar'side printed PBT gradient keycaps (136 keys) om uit te testen op M1 met south facing LEDs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08eyrFp0zPCtj4doggQAJE8VW7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dvh2ZbWBTvRLUdbSVuhAyyaA.jpg?f=user_large

Durock Black Lotus Linear 80g -> speciale zwaardere versie voor de spacebar (heb ze gelubet om de ping kwijt te raken). Tip: verwijder eerst de LED diffuser anders is de switch alleen met behulp van een schroevendraaier te openen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ziebhcg1XYWw4xmiQCnyNls_o0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxqKpS07g17HGOmayOwxq0qB.jpg?f=fotoalbum_large

M1 bord met een mix aan voornamelijk tactile switches voor tests:

Groen/geel = Gateron Beer (nieuw)
Mintgroen = Gateron Baby Kangaroo
Wit/roze= Durock White Lotus
Blauw/zwart = Durock Blue Lotus
Paars/zwart (witte stem) = Durock Black Lotus Linear 80g
Wit = Akko White Wine (opvulling)
Doorzichtig/blauw = Kaillh Box Navy (clicky)

Combo met XVX keycaps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poVJTd4x5ZisSOdrcJeHPLGyNoI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BTRB1oSuKe4NfqzAkQkSUSS0.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgP4U-Og9GgZ8uSdC4D8Eb6zKwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MjxcFFEvOd1BzcSeZf9w7Ll.jpg?f=fotoalbum_large

Keycaps met zowel shine through side printed characters als niet doorschijnende belettering aan de bovenkant kon ik niet vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 13:16
Ars Technica rapporteert over een keyboard die draait op een GBA cartridge shells. Erg geinig verzonnen en ik moest even aan dit draadje denken en de verzuchting dat het een-beetje-mainstream gaan van mechanical keyboards ook zo zijn nadelen heeft. Gelukkig dus paradijsvogels voor interessante toetsenborden.

github van het project: https://github.com/ImStuBTW/typeboy_and_typepak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvFk6kcdLEdWVxH_Za4Kp5hALgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7grTxohdqgquO0NfK1h2kE7p.jpg?f=fotoalbum_large

• danoontjeh
  • Laatst online: 10-09 12:49
HelloIamAldo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:42:
Ars Technica rapporteert over een keyboard die draait op een GBA cartridge shells.
Zit me wel af te vragen wat hier het nut nou van is? Kan me zo voorstellen dat de kosten om een pcb geschikt te maken voor zo'n connector ook een factor zijn, en of dat dan opweegt tegen de kosten van een extra controller + accu aanschaffen per bord...

Daarbij komt dan ook nog eens dat je voor verschillende toetsenborden wellicht verschillende layouts/keymaps hebt en dan dus tussendoor alsnog moet gaan zitten flashen. Volgens mij valt ieder mogelijk voordeel wat je hebt hierdoor weg.

Leuk bedacht, maar wel echt weer iets wat alleen maar leuk klinkt. Maar dat zal inderdaad wel een bijkomstigheid zijn van dat de keyboard hobby wat meer mainstream wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Niet alles hoeft nuttig te zijn he :)

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 13:16
danoontjeh schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Zit me wel af te vragen wat hier het nut nou van is? Kan me zo voorstellen dat de kosten om een pcb geschikt te maken voor zo'n connector ook een factor zijn, en of dat dan opweegt tegen de kosten van een extra controller + accu aanschaffen per bord...

Daarbij komt dan ook nog eens dat je voor verschillende toetsenborden wellicht verschillende layouts/keymaps hebt en dan dus tussendoor alsnog moet gaan zitten flashen. Volgens mij valt ieder mogelijk voordeel wat je hebt hierdoor weg.

Leuk bedacht, maar wel echt weer iets wat alleen maar leuk klinkt. Maar dat zal inderdaad wel een bijkomstigheid zijn van dat de keyboard hobby wat meer mainstream wordt.
Dit is geen commercieel project ofzo, dit is iemand die het inschuiven van een GBA cartridge fantastisch vindt en dus dingen maakt waar je dat ook mee kan doen. Zo zien we wel meer prettig gestoorde projecten die een tactiele ervaring uit het verleden toepassen op nieuwe producten.

• danoontjeh
  • Laatst online: 10-09 12:49
HelloIamAldo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:22:
[...]
Dit is geen commercieel project ofzo, dit is iemand die het inschuiven van een GBA cartridge fantastisch vindt en dus dingen maakt waar je dat ook mee kan doen. Zo zien we wel meer prettig gestoorde projecten die een tactiele ervaring uit het verleden toepassen op nieuwe producten.
Daar moet ik je dan ook wel weer gelijk geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nerrion
CandyKeys strikes again. Ik heb de Tofu 65 Vior Edition bij hun besteld. Wat krijg ik net binnen? De Vior keycap set. Dus niet het toetsenbord, maar de keycaps. Top.

• Brieto
Nerrion schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:01:
CandyKeys strikes again. Ik heb de Tofu 65 Vior Edition bij hun besteld. Wat krijg ik net binnen? De Vior keycap set. Dus niet het toetsenbord, maar de keycaps. Top.
Succes met dit opgelost krijgen :D

• Nerrion
Lees op Discord dat er al minimaal 1 iemand anders is met hetzelfde. Hoe kan het toch mogelijk zijn.. Lijkt me zo simpel om het goed te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTGTSgBdJEn7JxLp-R1AsgDLkOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UsT3suIn8KBN13sWqJkkNGkR.png?f=user_large

Erg confusing blijkbaar.

Edit: Nou m'n order is weer goed gezet op de website naar 'manufacturing', en ik krijg de Tofu dus nog. Ook hebben ze een retour label gestuurd zodat ik de keycaps terug kan sturen. Misschien hou ik ze wel tot ik m'n toetsenbord heb als leverage :+

[ Voor 68% gewijzigd door Nerrion op 31-08-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maaaaar, alles gaat zoveel beter worden met de nieuwe website die soon™️ beschikbaar zal zijn. Hoop dat je snel het bord zal ontvangen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Normaal gesproken begin je met hoofdstuk 1, maar in sommige gevallen wordt het boek verkeerd gedrukt door wat geldproblemen bij de boekenwinkel en is hoofdstuk 2 al wel klaar en dus als eerste aan bod ;)

Afgelopen maandag is R0 van Chapter 2 bezorgd, een plateless leaf spring poron gasket keyboard in 60% vorm. Een hele mond vol. Er is ook een tkl variant. Hieronder kort mijn eerste ervaring.

Het bord was erg snel bezorgd en zat in een grote doos. In de doos zat de carry case verpakt met foam. Vervolgens is alle onze ruimte opgevuld met kleine stukken schuim. De mogelijkheid dat er iets zou beschadigen was enorm klein. Denk de beste verpakking voor een bord tot dusver, maar ook de duurste en meest intensieve manier van verpakken.

In de carry case zit aan de bovenkant een net met alle extra onderdelen en in de onderkant het bord, nog eens extra verpakt in papier. Na het openen wordt je begroet met bord en het wordt nog beter wanneer je hem omdraait. Het koperen gewicht en de golvende achterkant zijn naar mijn mening prachtig! De afwerking is zover ik zie perfect.

Het bouwen van het bord was gedeeltelijk anders. De switches zitten niet vast in een plaat en hebben wat speelruimte in het pcb. Als je die omdraait voor het solderen, vallen de switches eruit. Het solderen was daardoor dus wat lastiger, maar met genoeg geduld en wat tijdelijke tape zitten ze uiteindelijk allemaal goed vast. In de gele 1.6mm pcb zitten momenteel BSUN Strawberry Wine switches, maar ik heb ook een zwarte 1.2mm pcb waar ik mogelijk modded cherry blacks in ga doen.

Het installeren van de gaskets is meestal even priegelen. Het daughterboard met de jst kabel zitten in het gewicht vast en vervolgens kan het pcb er in. De jst kabel is erg kort, waardoor je weinig werkruimte hebt om deze aan het pcb te koppelen. Vervolgens kan de top helft er op. In het pcb zitten uitsparingen voor de schroeven. Bij de meeste borden bevestig je de twee delen via de onderkant, maar hier dus via de bovenkant.

Het geluid en gevoel is echt wel anders dan poron gasket op de plaat. De bottom out is vrij zacht (en kan dus nog zachter met de 1.2mm pcb) en het geluid geeft een mooie clack.

Al met al erg blij met het bord en de onderkant die vrij uniek is. Maar ook de bovenkant en zijkanten zijn erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DOabg5u5SYYfwYZcLTIEM3C_Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNAHp83XWPLi5U9ZjcTuJ9mG.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1c7I8kXGVj4sn12CfZqCUqb7q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANMpZZX46UHH2ifRwsvA2cH3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3LdAKpy0GEOSMCKbI1FKcNjUJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoxeH1uMZGuLhVX65w84Nqxv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2GLTbjOzrpo4A15XhgHaf8FijM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q545jeVR7nwDHiURkY5S7Va3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vandaag de Machenike KT68 Pro maar een geprobeerd te modden. Hij ligt al een tijdje aan een werkplekje van een klant op mijn bureau waar ik niet zo vaak op werk. Maar als ik erop tik verafschuw ik het ding. Helaas was er nergens een handleiding hoe ik hem open moet maken.

Vandaag was ik het geluid zo zat dat hij open moest. Als ik hem breek dan was dat maar zo. Maar uiteindelijk met minimale beschadiging open gekregen (hij zit heel strak ik elkaar geklikt).

Tape mod;
Force break mod;
Extra demping materiaal;
Andere keycaps.

Het mocht allemaal niet baten. Nu staat hij op een houder op de kast een beetje licht te geven. 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WcArlL03rqQfqpkyM7bhGscqwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2cqHIhyWVLjAatsu9yzWANC.jpg?f=fotoalbum_large

Word tijd dat de Monsgeek en de Iqunix binnen komen >:)

• Brieto
superbok schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:52:
Normaal gesproken begin je met hoofdstuk 1, maar in sommige gevallen wordt het boek verkeerd gedrukt door wat geldproblemen bij de boekenwinkel en is hoofdstuk 2 al wel klaar en dus als eerste aan bod ;)

Afgelopen maandag is R0 van Chapter 2 bezorgd, een plateless leaf spring poron gasket keyboard in 60% vorm. Een hele mond vol. Er is ook een tkl variant. Hieronder kort mijn eerste ervaring.

Het bord was erg snel bezorgd en zat in een grote doos. In de doos zat de carry case verpakt met foam. Vervolgens is alle onze ruimte opgevuld met kleine stukken schuim. De mogelijkheid dat er iets zou beschadigen was enorm klein. Denk de beste verpakking voor een bord tot dusver, maar ook de duurste en meest intensieve manier van verpakken.

In de carry case zit aan de bovenkant een net met alle extra onderdelen en in de onderkant het bord, nog eens extra verpakt in papier. Na het openen wordt je begroet met bord en het wordt nog beter wanneer je hem omdraait. Het koperen gewicht en de golvende achterkant zijn naar mijn mening prachtig! De afwerking is zover ik zie perfect.

Het bouwen van het bord was gedeeltelijk anders. De switches zitten niet vast in een plaat en hebben wat speelruimte in het pcb. Als je die omdraait voor het solderen, vallen de switches eruit. Het solderen was daardoor dus wat lastiger, maar met genoeg geduld en wat tijdelijke tape zitten ze uiteindelijk allemaal goed vast. In de gele 1.6mm pcb zitten momenteel BSUN Strawberry Wine switches, maar ik heb ook een zwarte 1.2mm pcb waar ik mogelijk modded cherry blacks in ga doen.

Het installeren van de gaskets is meestal even priegelen. Het daughterboard met de jst kabel zitten in het gewicht vast en vervolgens kan het pcb er in. De jst kabel is erg kort, waardoor je weinig werkruimte hebt om deze aan het pcb te koppelen. Vervolgens kan de top helft er op. In het pcb zitten uitsparingen voor de schroeven. Bij de meeste borden bevestig je de twee delen via de onderkant, maar hier dus via de bovenkant.

Het geluid en gevoel is echt wel anders dan poron gasket op de plaat. De bottom out is vrij zacht (en kan dus nog zachter met de 1.2mm pcb) en het geluid geeft een mooie clack.

Al met al erg blij met het bord en de onderkant die vrij uniek is. Maar ook de bovenkant en zijkanten zijn erg mooi.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Onderkant is inderdaad heel erg mooi. Ik hoor graag een soundtest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dit is nou een build om van te kwijlen :9~ O+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Onderkant is inderdaad heel erg mooi. Ik hoor graag een soundtest :)
U vraagt, wij draaien: https://i.imgur.com/ATb6p0r.mp4 De video is gemaakt met een iPhone 14 pro max, dus niet echt een goede mic ofzo, maar geeft wel een indruk. De combi van alles zorgt voor een lekkere "clack" op alle toetsen. Maar niet te erg dat het storend wordt. Wel is het bord redelijk luid van zichzelf. Maar dat is niet zo gek door het gebrek aan foam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Nice! 8) Ziet er goed uit.
Nu, dat doet me er aan herinneren dat ik nog een review van de Envoy zou posten...

Ik heb helaas een goed excuus, :P kan momenteel niet eens normaal zitten voor 5 minuten (wegens beknelde zenuw in rug) door zenuwpijn scheuten in me hele linker been...

:+ En, nee @sapphire ik heb nog geen (volledig) zit-sta bureau...
Zoek nog een onderstel dat een massief eikenhoutenblad van zeg 8cm dik kan houden.
Geen idee wat die weegt, maar is alleen niet te tillen... (blad van oude kloostertafel)

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 31-08-2023 22:39 . Reden: Te veel pijnstillers kennelijk op.... ik heb.. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

U vraagt, wij draaien: https://i.imgur.com/ATb6p0r.mp4 De video is gemaakt met een iPhone 14 pro max, dus niet echt een goede mic ofzo, maar geeft wel een indruk. De combi van alles zorgt voor een lekkere "clack" op alle toetsen. Maar niet te erg dat het storend wordt. Wel is het bord redelijk luid van zichzelf. Maar dat is niet zo gek door het gebrek aan foam.
Klinkt goed! Kwaliteitsbordje..van deze zijn er ook maar weinig gemaakt toch?

Vind het wel altijd jammer dat het mooiste aan de onderkant zit die je meestal niet ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:30:
[...]

Klinkt goed! Kwaliteitsbordje..van deze zijn er ook maar weinig gemaakt toch?

Vind het wel altijd jammer dat het mooiste aan de onderkant zit die je meestal niet ziet.
Klopt ja, van de 60% 25 stuks en van de TKL ook volgens mij.

Inderdaad wel jammer, heel soms zie je nog de zijkant en nog minder de achterkant, maar de onderkant echt alleen als je het bewust omdraait. Maar het voelt wel goed als je weet dat de onderkant mooi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:15:
[...]

Klopt ja, van de 60% 25 stuks en van de TKL ook volgens mij.

Inderdaad wel jammer, heel soms zie je nog de zijkant en nog minder de achterkant, maar de onderkant echt alleen als je het bewust omdraait. Maar het voelt wel goed als je weet dat de onderkant mooi is ;)
Dat verklaart denk ik waarom ik niks kon vinden op google :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online

...
R0 ook echt, dat is wel even wat anders dan een NK65EE of KBD67 Lite :*)

Ik heb mijn R0 Ziggurat ook al een tijdje binnen maar heb nog geen zin gehad om echt goed foto's proberen te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:21:
[...]

Dat verklaart denk ik waarom ik niks kon vinden op google :+
Wil je iets specifieks weten? Er is sowieso meer te vinden op de discord van de designer.
Cebby schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:24:
[...]

R0 ook echt, dat is wel even wat anders dan een NK65EE of KBD67 Lite :*)

Ik heb mijn R0 Ziggurat ook al een tijdje binnen maar heb nog geen zin gehad om echt goed foto's proberen te maken
Klein beetje anders maar inderdaad :D En waarschijnlijk blijft het voorlopig bij R0 en komt er geen R1 op korte termijn. Ziggurat is ook een mooi bord, zelfs “slechte” foto’s zijn dan goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cebby Slechte foto's van mooie borden zijn inderdaad beter dan geen ;)

Oef hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik die R0 vind. Tijd voor een 65% variant eigenlijk O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
[...]

Wil je iets specifieks weten? Er is sowieso meer te vinden op de discord van de designer.
Nee niks specifieks! Was benieuwd naar de beschikbaarheid & prijs. Ben zelf nog op zoek naar een 60% bord. Kijk nu naar de Mode Tempo en Arc60 vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:08:

Oef hoe meer ik er naar kijk hoe mooier ik die R0 vind. Tijd voor een 65% variant eigenlijk O-)
Ondanks dat ik een 65% prettiger vind, gebruik ik de extra toetsen niet zo extreem vaak dat een layer vervelend is. Het gebruik van de layer went snel genoeg dat ik niet ineens erg traag ben. Dus ik zeg doen :Y
Nerrion schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:34:
[...]

Nee niks specifieks! Was benieuwd naar de beschikbaarheid & prijs. Ben zelf nog op zoek naar een 60% bord. Kijk nu naar de Mode Tempo en Arc60 vooral.
Volgens mij zijn er nog wel een aantal extra’s beschikbaar. Wel in een hogere prijs categorie dan de andere twee die je noemt, als in je kan bijna beide kopen voor deze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:30:
[...]

Volgens mij zijn er nog wel een aantal extra’s beschikbaar. Wel in een hogere prijs categorie dan de andere twee die je noemt, als in je kan bijna beide kopen voor deze :X
Ahh dat is iets te veel van het goede voor nu :+ Zit meer in de 300-350 eur range te kijken. Wel een heel mooi bord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerrion schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:33:
[...]

Ahh dat is iets te veel van het goede voor nu :+ Zit meer in de 300-350 eur range te kijken. Wel een heel mooi bord!
Haha, snap ik. Wat vind je van de salvation? Ook een erg lekker bord door de unieke mounting style. Misschien is dat een optie? Tempo zal denk ik veel gaan lijken op de envoy. Goed dus, maar wel inconsistent geluid door de mounting points. De arc ken ik verder niet buiten de naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:37:
[...]

Haha, snap ik. Wat vind je van de salvation? Ook een erg lekker bord door de unieke mounting style. Misschien is dat een optie? Tempo zal denk ik veel gaan lijken op de envoy. Goed dus, maar wel inconsistent geluid door de mounting points. De arc ken ik verder niet buiten de naam.
Ook een hele interessante optie, alleen zit er geen case color tussen die ik echt gaaf vind. Zou iets richting creme of paars / lilac / eggplant willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:08:
Oké oké, ik heb m'n aardappel even z'n best laten doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SILS3PQbebkIa0ES4rctMUXDDs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8BsMbNn3mIojOyxNy0XeqSU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOFNIXpvQPv-8l1nPOLKzEvFjBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1kxhFzEwGT8yk6xzKgeglBW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Het valt niet op dat de Z een beetje scheef zit toch? Die moet nog even gefixed worden. Het is plateless dus zorgen dat de switches op hun plekkie blijven is ietsje lastiger tijdens het solderen.

En de achterkant is ook nog ongecoat messing dus daar moest ik dan weer proberen zoveel mogelijk vingerafdrukken te voorkomen.

Daarnaast is de kabel voor het daughterboard zelf aangepast want die was te kort, nieuwere langere zijn nog onderweg naar de vendor. Verder was de verpakking wel erg vergelijkbaar met die van de Chapter 2. Carrying case, met daarin een groter non-statische doek en het toetsenbord zelf zat in een stoffen zak van hetzelfde materiaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKMX5aq92AuglfadSenyfBXxLUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfcUmPdCQZojtjo9maNrDN7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXhG6x_CqGXYTPBcNrOp6MrF6mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0hnvTyQEYfaPjuJdWOrotTg.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja en de bonus voor de build die ik snel had gemaakt zonder te solderen om alvast wat in elkaar te hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCwajpdlzVyGUt8ut1HmIS_0Y5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psXa45Z0oiSaXLGBmLmlBeUF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Hi allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw met dit alles maar hopelijk kunnen jullie mij van wat advies voorzien. Vandaag een Keychron K3 Pro besteld. Het sprak mij vooral aan dat deze behoorlijk dun is ten opzichte van andere toetsenborden. Het nadeel is (denk ik) omdat het een low profile toetsenbord is dat er weinig opties zijn m.b.t. switches en keycaps. Nu zie ik ook een Keychron K2 Pro en deze heeft (denk ik wederom) meer opties qua switches en keycaps. In de toekomst lijkt het mij wel iets om dit aan te passen.
Ik zal het toetsenbord ook veel in een tas meenemen en daarvoor is de K3 meer geschikt. Zijn er mensen met ervaring? Ik zie namelijk door alle Keychrons het bos niet meer 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Cebby Jemig had je geen fatsoenlijke foto kunnen maken :+

Ow wat vet met die knoppen links! Dat zou handig zijn als macropad vervanger :)

En wat een unit joh dat de hele bodem van messing is 8)
Wat is dat voor houder op die laatste foto?

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Erg mooi @Cebby! Hoeveel weegt ie? Herken je struggle met het solderen van een plateless build. Heb daar ook mee zitten klooien.

@sapphire denk dat het de trashistand is, daar lijkt het op. Erg makkelijk als je een 3D printer hebt of iemand kent die er een heeft. Heb er zelf ook een heleboel geprint op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@Beun Met de K3-pro heb je volgens mij een keuze in keycaps.
Je kunt o.a. andere kiezen voor een XVX low profile keycapset.
Er is inderdaad een beperkte keus in switches maar als je voor jou de goede vind kan je daar wel tevreden mee worden.
Ik denk dat het voor jou een goede start is de K3 pro uit te proberen temeer omdat het echt een keyboard is om makkelijk mee te kunnen nemen.

(ik had zelf ooit een K3 - niet pro - en die heeft een afwijkende spacebar aansluiting zodat er geen keus was in een andere keycap. Ik zie dat Keychron dat bij de K3-pro gelukkig heeft gecorrigeerd).

De K2 pro is een stuk dikker dan de K3-pro en van hetzelfde formaat als de meeste reguliere 75% mechanische keyboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Groesjenka schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:57:
@Beun Met de K3-pro heb je volgens mij een keuze in keycaps.
Je kunt o.a. andere kiezen voor een XVX low profile keycapset.
Er is inderdaad een beperkte keus in switches maar als je voor jou de goede vind kan je daar wel tevreden mee worden.
Ik denk dat het voor jou een goede start is de K3 pro uit te proberen temeer omdat het echt een keyboard is om makkelijk mee te kunnen nemen.

(ik had zelf ooit een K3 - niet pro - en die heeft een afwijkende spacebar aansluiting zodat er geen keus was in een andere keycap. Ik zie dat Keychron dat bij de K3-pro gelukkig heeft gecorrigeerd).

De K2 pro is een stuk dikker dan de K3-pro en van hetzelfde formaat als de meeste reguliere 75% mechanische keyboards.
Duidelijk verhaal, dank hiervoor! Dan ga ik eerst aan de slag met de K3 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
superbok schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:55:
Erg mooi @Cebby! Hoeveel weegt ie? Herken je struggle met het solderen van een plateless build. Heb daar ook mee zitten klooien.

@sapphire denk dat het de trashistand is, daar lijkt het op. Erg makkelijk als je een 3D printer hebt of iemand kent die er een heeft. Heb er zelf ook een heleboel geprint op die manier.
Alles bij elkaar is ie 3kg :P

En inderdaad een trashistand :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cebby op 01-09-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beun schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:24:
Hi allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw met dit alles maar hopelijk kunnen jullie mij van wat advies voorzien. Vandaag een Keychron K3 Pro besteld. Het sprak mij vooral aan dat deze behoorlijk dun is ten opzichte van andere toetsenborden. Het nadeel is (denk ik) omdat het een low profile toetsenbord is dat er weinig opties zijn m.b.t. switches en keycaps. Nu zie ik ook een Keychron K2 Pro en deze heeft (denk ik wederom) meer opties qua switches en keycaps. In de toekomst lijkt het mij wel iets om dit aan te passen.
Ik zal het toetsenbord ook veel in een tas meenemen en daarvoor is de K3 meer geschikt. Zijn er mensen met ervaring? Ik zie namelijk door alle Keychrons het bos niet meer 😉
Ik heb ook de k3 pro. Heb de switches (gateron red) gelubed. Maar omdat ze niet uit elkaar willen heb ik de kwast ertussen gewrongen via de bovenkant van de stem. Daarna de tapemod uitgevoerd en nu klinkt hij heerlijk thocky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Tylen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:03:
[...]

Ik heb ook de k3 pro. Heb de switches (gateron red) gelubed. Maar omdat ze niet uit elkaar willen heb ik de kwast ertussen gewrongen via de bovenkant van de stem. Daarna de tapemod uitgevoerd en nu klinkt hij heerlijk thocky.
Ik heb hem ook met de Gateron Red switches aangeschaft. Zal t.z.t. eens naar de tapemod kijken. Zag ook al dat iemand er een stukje foam van 1 tot 2 mm erin heeft gedaan. Het luben van de switches lijkt mij nu een enorm tijdrovend klusje en volgens mij zijn ze al pre-lubed?
Wat denk jij verder over het toetsenbord qua geluid? Is het op kantoor te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beun schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:11:
[...]

Ik heb hem ook met de Gateron Red switches aangeschaft. Zal t.z.t. eens naar de tapemod kijken. Zag ook al dat iemand er een stukje foam van 1 tot 2 mm erin heeft gedaan. Het luben van de switches lijkt mij nu een enorm tijdrovend klusje en volgens mij zijn ze al pre-lubed?
Wat denk jij verder over het toetsenbord qua geluid? Is het op kantoor te gebruiken?
Ja hij is heet goed op kantoor te gebruiken. Maakt niet teveel herrie. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

Ik heb de k3 pro met bruine switches ook specifiek voor kantoor gekocht. Achteraf mss liever nog een maatje kleiner gehad, maar de k7 pro was niet goed leverbaar. Tot zo ver nog geen commentaar gehad. Wel een compliment van een collega over hoe goed de toetsen klinken 😅

Ik heb ook tapemod gedaan en de foam uit de verpakking erin gestopt. Dit heeft iets geholpen met de geluidsdemping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
tarlitz schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:33:
[...]

Ik heb de k3 pro met bruine switches ook specifiek voor kantoor gekocht. Achteraf mss liever nog een maatje kleiner gehad, maar de k7 pro was niet goed leverbaar. Tot zo ver nog geen commentaar gehad. Wel een compliment van een collega over hoe goed de toetsen klinken 😅

Ik heb ook tapemod gedaan en de foam uit de verpakking erin gestopt. Dit heeft iets geholpen met de geluidsdemping.
Vanwege de functietoetsen ben ik bewust voor de K3 gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Ja dat foam heb ik er ook in gedaan (was het even vergeten). Gewoon het foam wat in de doos zit.

Zie mij post hier: Tylen in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Tylen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:02:
[...]

Ja dat foam heb ik er ook in gedaan (was het even vergeten). Gewoon het foam wat in de doos zit.

Zie mij post hier: Tylen in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"
Hij is vandaag binnengekomen en wat een heerlijk bord ten opzichte van de Logitech MX Keys. Hij is wel wat luider maar wellicht dat dit door een tapemod en wat foam wat minder zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Zijn er nog mensen die een tip hebben waar een case voor de K3 (Pro) te krijgen is? Ik heb ergens gelezen dat die van de K2 ook zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13
Can2 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:31:
Vandag eindelijk de Akko Lavender Purple pro switches ontvangen en in de GMK67 gedaan. En ik ben positief verrast door hoe ze typen en het geluid wat er standaard uitkomt!
Hoi, dankzij je hulp heb ik hetzelfde plankje maar dan met Akko Matcha V3's erin.
Nog bedankt voor de link met die scherpe prijs!
keycaps van mijn (andere) cheapo Fekker plankje met Gateron Yellow's eraf getrokken en de boel in elkaar gezet.
Ik (en mijn collega's) vinden deze combo aanzienlijk meer geluid maken. Ik kreeg nog niet de vraag om weer terug te gaan naar mijn oude toetsenbord maar ik vrees dat die vraag er wel aan zit te komen.

Heerlijk om op te typen moet ik zeggen, aanzienlijk fijner dan mijn plankje voor thuis de ID80 hoeveel hij minder luxe eruit ziet.

Is er een manier om die GMK67 stiller te maken of is dit wel een beetje wat het is qua geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@R3m3d7 Wat gek ik vind de GMK67 één van de meer stille bordjes en heb ze juist gemod om ze wat luider te laten klinken.
Kan aan je Akko switches liggen. Die staan bekend dat ze clacky zijn.
Heb je de GMK67 al geprobeerd met de Gateron Yellows van je andere board ?
En anders de Gateron Yellows of Akko's luben als dat nog niet is gedaan.
M.i. kan je de GMK67 niet nog stiller maken dan stock. Maar ik kan mij vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
@Tylen ik ben bezig met de tape mod en foam mod. Ik heb twee lagen schilderstape aangebracht (zag ik op Reddit) en een heel dun laagje foam (had nog PE liggen). Nu ik alles in elkaar heb geklikt merk ik dat onder andere de Enter, Backspace en linker Shift een beetje blijven ‘plakken’. Ze blijven zeg maar in de lage positie en na een seconde schieten ze weer terug naar de normale positie. Bij de normale toetsen heb ik geen problemen. Heb jij enig idee hoe dit kan? Het tape zit over de gehele PCB maar ik heb het stukje bij de connector voor stroom en USB-C vrijgelaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Beun op 03-09-2023 11:37 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 158 Laatste