Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 12:50
ParaNoja schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:24:
[...]

Heb zelf de NK65, zeer net plankje, klop er met plezier al weer jaartje of wat op. 8)
Heb er review van geplaatst, maar helaas geen linkje naar de post bij de hand.

In 1 zin: Ligt altijd zeer stevig op zijn plek, siliconen demping mat, VIA, zeer goede RGB presets, mooie slanke case, en zeer uniek design.

Op voorraad vinden is moeilijke... :9

*heb je al geprobeerd met puntje van een stanley mesje de pinnen terug te buigen? Of was er al een pin afgebroken?
Ik heb het geprobeerd maar zonder al te veel succes, vandaag zal ik het nog een poging geven. Er was er eerst 1 gebogen tegen een andere aan, maar door het fixen zitten er nu 2 verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Fkoel schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar zonder al te veel succes, vandaag zal ik het nog een poging geven. Er was er eerst 1 gebogen tegen een andere aan, maar door het fixen zitten er nu 2 verkeerd. :)
't is makkelijker om gewoon die hele connector te vervangen. Met wat flux prima met een standaard boutje te doen ;) (of even iemand bij een hackerspace in de buurt voorzien van een sixpackje :+ , telefoonreperatie winkeltjes willen er waarschijnlijk ook nog wel aan beginnen)

[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-08-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 12:50
CrashOverDrive schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

't is makkelijker om gewoon die hele connector te vervangen. Met wat flux prima met een standaard boutje te doen ;) (of even iemand bij een hackerspace in de buurt voorzien van een sixpackje :+ , telefoonreperatie winkeltjes willen er waarschijnlijk ook nog wel aan beginnen)
Misschien is het dan nog wel waard om het te proberen. Nog nooit zoiets geprobeerd, maar wat is nou het ergste wat er nog kan gebeuren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice one! @sapphire :*)

En Smakelijk...

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit te twijfelen om nog een monsgeek m1 erbij te halen. Omdat de kleine jongen eigenlijk ook wel een pctje kan gebruiken.

Edit: Paarse Monsgeek M1W besteld :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 15-08-2023 09:10 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Heeft er hier iemand al ervaring met de toetsenborden van Montech? Ik heb momenteel al een tijdje een Keychron Q1 waar ik zeer tevreden mee ben maar voor mijn werk heb ik regelmatig een numpad nodig. Ik zat dus een beetje naar wat toetsenborden te kijken en kwam de Montech Mkey tegen.

Reviews lijken erg positief te zijn en de prijs is gunstig. Uit voorraad leverbaar bij een Nederlandse webshop ook. Heb de Freedom full-size maar meteen besteld met Gateron G pro 2.0 yellows. :P

product: Montech MKey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
superbok schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:37:
Verder ben ik een beetje de kast aan het opruimen en heb een "familie" foto gemaakt van al m'n borden. Vond het te grappig om niet te delen. Maar misschien heb ik wel een klein probleem :+

[Afbeelding]

Nu verder alle switches/ keycaps/ deskmats en andere accessoires inventariseren/ controleren in een spreadsheet en alles netjes opbergen.
Het eerste wat ik mij afvraag bij deze foto is hoe het zit met jouw muscle memory met zoveel verschillende maten en versies. Bijvoorbeeld met de pijltjes toetsen die er soms zijn, soms niet of tegen bottom row aan zitten en soms niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pompi schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Het eerste wat ik mij afvraag bij deze foto is hoe het zit met jouw muscle memory met zoveel verschillende maten en versies. Bijvoorbeeld met de pijltjes toetsen die er soms zijn, soms niet of tegen bottom row aan zitten en soms niet.
Op zich valt het allemaal wel mee met de verschillen en zijn alleen de 60% en 40% voor mijn gebruik anders. De 75% en tkl zijn voor mij bijna vrijwel hetzelfde als een 65%, want ik gebruik de f row en nav cluster zelden.

Wissel regelmatig van bord en de eerste 15 minuten is het even wennen qua lay-out op de 60%, 75% en tkl. Ook met split backspace of 6.25u vs 7u is dat even wennen, maar daarna gaat het eigenlijk vanzelf. Zal vast niet zo snel gaan als het exclusieve gebruik van 1 layout, maar snel genoeg dat het mij niet stoort of dat ik echt aan het zoeken ben. Alleen de 40% is altijd even wat langer. Gebruik echt niet de hele dag de nummers, maar juist daardoor is de muscle memory niet zo goed ervan. En symbolen onder de nummers al helemaal een drama soms. De meeste weet ik wel, maar merk dat even spieken op het bord toch wel handig is. Moet zeggen dat ik al een tijdje de 40% niet heb gebruikt.

Inmiddels is de roulatie ook wel erg groot en heb ik duidelijk favoriete borden die ik meer gebruik, maar ook borden die ik veel minder gebruik. Op dit moment switch ik veel tussen de Paragon, Forever, QK80, Salvation en Envoy (de nieuwere borden in de verzameling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

superbok schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:18:
[...]

Op dit moment switch ik veel tussen de Paragon, Forever, QK80, Salvation en Envoy (de nieuwere borden in de verzameling).
Wat ik me dan altijd een beetje afvraag: wat bepaalt welk toetsenbord je voor die dag (of dat moment) grijpt? Als het borden zijn met flink verschillende layouts (bv een conventionele versus een split ergo) of verschillende switches (eentje om op te tikken en eentje om op te gamen), kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar boven de twee borden wordt het voor mij al snel een vraagteken... 😀

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dnzm schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Wat ik me dan altijd een beetje afvraag: wat bepaalt welk toetsenbord je voor die dag (of dat moment) grijpt? Als het borden zijn met flink verschillende layouts (bv een conventionele versus een split ergo) of verschillende switches (eentje om op te tikken en eentje om op te gamen), kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar boven de twee borden wordt het voor mij al snel een vraagteken... 😀
Voor het grootste gedeelte pak ik gewoon waar ik zin in heb en er leuk uitziet en denk ik er niet te veel bij na als ik thuis werk. De ene dag is het een tactile en de andere dag een linear. Ben met de meeste borden tevreden en vind de variatie dan leuk om te ervaren. En als ik niet tevreden ben, bouw ik het opnieuw met andere switches of plate waardoor die weer opnieuw getest kan worden.

Als ik op kantoor werk, neem ik meestal een van de "goedkopere" borden mee. Wil het risico van beschadiging of erger voorkomen en met een goedkoper bord is dat makkelijker te accepteren dan met een duurder bord. Vaak zijn dit ook de "lichtere" borden zoals de Envoy/ Salvation/ SixtyFive.

Enige wanneer ik bewust een keuze maak, is als ik specifieke toetsen veel zal gebruiken, zoals de page upd/ down met gamen. Dan is het zoeken onder layers naar die toetsen niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Iemand ervaring met de toetsenboarden van Akkogear?
Heb onlangs een testbordje met switches besteld en heb een aardig idee van wat ik wil hebben.

Ben nu aan het kijken naar dit bordje, ter vervanging van mijn Qpad MK50.
Iets zwaardere toetsen, tactile feedback wat ik toch lekkerder vind dat lineare switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
ItMeAedri schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:43:
Iemand ervaring met de toetsenboarden van Akkogear?
Heb onlangs een testbordje met switches besteld en heb een aardig idee van wat ik wil hebben.

Ben nu aan het kijken naar dit bordje, ter vervanging van mijn Qpad MK50.
Iets zwaardere toetsen, tactile feedback wat ik toch lekkerder vind dat lineare switches.
Als je dit topic een beetje had gelezen was je vele reviews tegengekomen. Akko is zeer nette kwaliteit voor de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
@ItMeAedri meerdere keren bij Akko besteld en ze hebben een goede en betrouwbare service.
Via hun app "Aftership" is een bestelling perfect te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb een K2 met gateron red en een K3 met Banana switches. En heb nu (als vervanger van de k2) een ZUOYA GMK67 besteld; die kwam ik tegen voor 35 euro. Hoop dat dit een upgrade is voor de K2, de GMK67 is hot swappable dus dat is al een vooruitgang. Ik zit nog een beetje te zoeken wat ik qua switches erin wil. Ik denk dat ik wel iets tactile wil, ik vind de Banana in de K3 wel fijn. Ik lees veel goede verhalen over de Akko Lavender Purple, nog andere tips? Ik zie zo veel verschillende switches dat ik het lastig vind om daar een keuze in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Laatst online: 10-09 12:49
Can2 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:56:
Ik heb een K2 met gateron red en een K3 met Banana switches. En heb nu (als vervanger van de k2) een ZUOYA GMK67 besteld; die kwam ik tegen voor 35 euro. Hoop dat dit een upgrade is voor de K2, de GMK67 is hot swappable dus dat is al een vooruitgang. Ik zit nog een beetje te zoeken wat ik qua switches erin wil. Ik denk dat ik wel iets tactile wil, ik vind de Banana in de K3 wel fijn. Ik lees veel goede verhalen over de Akko Lavender Purple, nog andere tips? Ik zie zo veel verschillende switches dat ik het lastig vind om daar een keuze in te maken.
Ik kan je aanraden de switch tester van Akko te bestellen, niet duur maar geeft je genoeg optie om wat dingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
@Can2 Ik kijk altijd switch reviews via youtube om een beetje een indruk te krijgen.
De Lavender Purples zijn goede tactile switches waar je geen buil aan kan vallen en nog goedkoop ook.
Ik vind ze zelfs beter dan de Akko's Cream Blue V3 maar dit is subjectief.

Wil je het goedkoop houden dan kan je de MMD Princess 60gr. tactile proberen. Zelfs nog een stuk goedkoper dan de Lavender Purples en de reviews zijn veelbelovend.

De GMK67 is trouwens een leuk bordje met een fijne sound and feel. Met de software kan je zelfs één FN layer remappen.
Geen idee of het een verbetering is met de K2 maar wel met de K3 omdat deze laatste zeer beperkt is in zijn keuze van switches en keycaps.

[ Voor 11% gewijzigd door Groesjenka op 16-08-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Groesjenka schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:14:
@ItMeAedri meerdere keren bij Akko besteld en ze hebben een goede en betrouwbare service.
Via hun app "Aftership" is een bestelling perfect te volgen.
Aftership is geen app van akko maar een losse app om pakketten te volgen. Hij wordt aangeraden door shop pay. Welke ik steeds vaker zie bij internationale shops.
Aftership gebruik ik voor veel pakketjes, met een beetje puzzelen ook te gebruiken met bestellingen via ali.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
skoozie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:57:
[...]

Aftership is geen app van akko maar een losse app om pakketten te volgen. Hij wordt aangeraden door shop pay. Welke ik steeds vaker zie bij internationale shops.
Aftership gebruik ik voor veel pakketjes, met een beetje puzzelen ook te gebruiken met bestellingen via ali.
Ah dat wist ik niet en werd ik nooit op gewezen bij diverse shops. Alleen Akko gaf dat bij mij aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Gewoon tracking nummer kopiëren, aftership openen en hij vraagt zelf al of je dat nummer wilt tracken. Hij gokt ook zelf welke pakketdienst hij denkt dat het is. Maar dat kan je aanpassen

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
danoontjeh schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Ik kan je aanraden de switch tester van Akko te bestellen, niet duur maar geeft je genoeg optie om wat dingen te proberen.
Dat is ook een goede tip ja, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
Groesjenka schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:47:
@Can2 Ik kijk altijd switch reviews via youtube om een beetje een indruk te krijgen.
De Lavender Purples zijn goede tactile switches waar je geen buil aan kan vallen en nog goedkoop ook.
Ik vind ze zelfs beter dan de Akko's Cream Blue V3 maar dit is subjectief.

Wil je het goedkoop houden dan kan je de MMD Princess 60gr. tactile proberen. Zelfs nog een stuk goedkoper dan de Lavender Purples en de reviews zijn veelbelovend.

De GMK67 is trouwens een leuk bordje met een fijne sound and feel. Met de software kan je zelfs één FN layer remappen.
Geen idee of het een verbetering is met de K2 maar wel met de K3 omdat deze laatste zeer beperkt is in zijn keuze van switches en keycaps.
Dank voor je reactie.
Als ik kijk hebben ze drie varianten; de gewone Lavender purple, de pro en de gewone lubed? Waar zouden jullie dan voor gaan? Ik ga zelf niet in de weer met luben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
@Can2 Ik heb de standaard (unlubed) Lavender Purples en die vind ik al heel smooth en liet het ook ongelubed. De Pro ken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

superbok schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Voor het grootste gedeelte pak ik gewoon waar ik zin in heb en er leuk uitziet en denk ik er niet te veel bij na als ik thuis werk. De ene dag is het een tactile en de andere dag een linear. Ben met de meeste borden tevreden en vind de variatie dan leuk om te ervaren. En als ik niet tevreden ben, bouw ik het opnieuw met andere switches of plate waardoor die weer opnieuw getest kan worden.
Ah, ja, daar kan ik me dan weer wel wat bij voorstellen, ja.

Dat gaat mijn planning om voorlopig even geen nieuwe splits te bouwen niet helpen, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Laatst online: 05-09 13:08
Wat voor tips hebben jullie als ik een eenvoudig mech keyboard voor kantooromgeving zoek. Ik heb er dan een stuk of 6 nodig. Het moet hieraan voldoen:
- zo stil mogelijk, want kantooromgeving
- met numpad
- zonder rgb
- bedraad of draadloos met sub-dongel (geen Bluetooth, want docking stations)
- ANSI
- voorkeur voor low profile, maar niet noodzakelijk.

Ik heb zelf de keychron k5 pro, de sharkoon purewriter en de logitech g915. Ik ben tevreden over de keychron. De andere twee niet echt. Bovendien rgb en/of te duur.

Ik kom zelf niet verder dan gewoon 6x een keychron k5 bestellen. Maar welke switches dan. Ik vind ze eigenlijk allemaal te luid voor kantoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik vind het heel sjiek dat je mech keyboards zoekt voor een kantoor omgeving, meestal mag je het doen met de goedkoopste dell toetsenborden en muizen. Geen idee wat de gebruikers zijn, maar bruine switches lijken kwa feeling iets op rubber domes, ook heb ik nooit een reactie gehad over het geluid van mijn mechanische toetsenborden met bruine of andere tactile switches. Wel geregeld reacties op de looks, formaat of keycap keuze. Je kan naar silent switches kijken, hoewel ik niet weet of die low profile verkrijgbaar zijn, maar dat maakt de prijs er niet minder op.
Het meeste verschil is vaak hoe de persoon achter het keyboard typt, heel rustig met 10 vingers of heel hard met enkel de wijsvingers, en dan lekker hard de spatie aan hameren.

Ik zie in de PW ook de Logitech MX mechanical choc brown voor 125, maar weet je budget niet.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
skoozie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:02:
Ik vind het heel sjiek dat je mech keyboards zoekt voor een kantoor omgeving, meestal mag je het doen met de goedkoopste dell toetsenborden en muizen. Geen idee wat de gebruikers zijn, maar bruine switches lijken kwa feeling iets op rubber domes, ook heb ik nooit een reactie gehad over het geluid van mijn mechanische toetsenborden met bruine of andere tactile switches. Wel geregeld reacties op de looks, formaat of keycap keuze. Je kan naar silent switches kijken, hoewel ik niet weet of die low profile verkrijgbaar zijn, maar dat maakt de prijs er niet minder op.
Het meeste verschil is vaak hoe de persoon achter het keyboard typt, heel rustig met 10 vingers of heel hard met enkel de wijsvingers, en dan lekker hard de spatie aan hameren.

Ik zie in de PW ook de Logitech MX mechanical choc brown voor 125, maar weet je budget niet.
Ik gebruik in mijn thuiskantoor dus al een lange tijd mechanisch. Is gewoon fijner. Ik gun mijn collega's een goede werkplek. Daarom richten we de werkplekken in met een fijne logitech g305 muis en 49" monitoren (en een enkele met 2x 1440p monitoren, mochten ze dat fijner vinden). Alles is besteld en ligt klaar om te verhuizen, maar ik had nog geen keuze voor het toetsenbord. Ik werk er zelf ook, dus ik wil eigenlijk overal mechanisch omdat ik in potentie ook op elke plek kan zitten... Eigenlijk is het dus vooral eigenbelang..... 8)7

Wat betreft budget, dat vind ik ondergeschikt. Maar het gaat om kwaliteit en comfort, niet om de looks. En een eenvoudig mechanisch toetsenbord moet dan zo'n 100-120 euro kosten, meen ik. Die keychron k5 kost 90, dus daar richt ik me nu op.

Ik denk dat ik vooral zorgen maak over het geluid. Ik kan niet iemand aanspreken op zijn manier van typen. Ik kan wel zorgen voor goede keyboards...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Als je stil wil dan kan je gewoon silent switches erin doen. Eventueel het bordje nog openmaken en extra foam erin doen dat dempt het geluid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
Brieto schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:20:
Als je stil wil dan kan je gewoon silent switches erin doen. Eventueel het bordje nog openmaken en extra foam erin doen dat dempt het geluid ook.
De Keychron c2 lijkt me wel wat. Die is mooi basic voor zo'n 54 euro. Deze is uitverkocht, maar ik kan deze normaal met Gateron G pro switches krijgen. Bij Gateron Red staat 'quiet'. Dat is niet hetzelfde als 'silent'. Bedoel je deze? Of bedoel je alle switches vervangen? Daar heb ik niet heel veel zin in voor 6 keyboards. Ik heb meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
ZatarraNL schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

De Keychron c2 lijkt me wel wat. Die is mooi basic voor zo'n 54 euro. Deze is uitverkocht, maar ik kan deze normaal met Gateron G pro switches krijgen. Bij Gateron Red staat 'quiet'. Dat is niet hetzelfde als 'silent'. Bedoel je deze? Of bedoel je alle switches vervangen? Daar heb ik niet heel veel zin in voor 6 keyboards. Ik heb meer te doen.
Ik bedoelde inderdaad silent switches kopen. Switches vervangen heb je zo gedaan maar kost natuurlijk ook wel wat euro's. Volgens mij zijn de reds, yellows and browns allemaal even stil maar kan ernaast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06

ViezeVis

Sample Text

Een vraagje. Ik heb een K95 toetsenbord met 18x een G-toets (oude versie dus) waarbij de soft-touch van de polssteun helemaal plakt. Weet iemand of die polssteunen nog ergens te koop zijn of dat de soft touch plastic hersteld kan worden? Ik zag wel wat filmpjes hoe je het er vanaf kon halen maar ik vraag me af of dat wel mooi wordt dan.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ik ga naar de US en heb het plan om wat keyboarddingen naar familie daar te sturen om zo shippingkosten ;) te voorkomen. Ik vind deze Sonnet build van Alexotos heel mooi (YouTube: Sonnet Build! !build !keyboard !merchandise) crema met goud. Alleen heb ik natuurlijk de navy Sonnet al en die is gewoon eerlijk gezegd niet echt gelukt qua look en sound. Misschien niet zo verstandig om dan nog een Sonnet te kopen.
Ik kan natuurlijk een Envoy nemen en losse onderdelen van de Sonnet bijvoorbeeld de crema of green top.

Iemand nog suggesties van dingen die moeilijk te krijgen of duur zijn in europa? Budget is ongeveer $700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik vind de mt3 keycaps van drop geweldig, die hebben free shipping in de US

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Brieto schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:51:
om zo shippingkosten ;) te voorkomen.
Let wel op dat als je je koffers volpropt met de doosjes en verpakkingen, je op Schiphol alsnog "schippingkosten" kan krijgen als de douane hun koffie heeft gehad die ochtend :P

[ Voor 7% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-08-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:51:
Ik ga naar de US en heb het plan om wat keyboarddingen naar familie daar te sturen om zo shippingkosten ;) te voorkomen. Ik vind deze Sonnet build van Alexotos heel mooi (YouTube: Sonnet Build! !build !keyboard !merchandise) crema met goud. Alleen heb ik natuurlijk de navy Sonnet al en die is gewoon eerlijk gezegd niet echt gelukt qua look en sound. Misschien niet zo verstandig om dan nog een Sonnet te kopen.
Ik kan natuurlijk een Envoy nemen en losse onderdelen van de Sonnet bijvoorbeeld de crema of green top.

Iemand nog suggesties van dingen die moeilijk te krijgen of duur zijn in europa? Budget is ongeveer $700
Nog een sonnet lijkt mij inderdaad niet zo handig, tenzij het echt ander materiaal is waardoor het geluid beïnvloed wordt. De envoy is een leuk bord, maar met zo’n budget is er genoeg anders te vinden denk ik zo.

Welke wensen heb je verder? Cannonkeys en Novelkeys hebben redelijk wat in stock spullen, maar bijvoorbeeld omnitype of Vala hebben misschien ook leuke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Let wel op dat als je je koffers volpropt met de doosjes en verpakkingen, je op Schiphol alsnog "schippingkosten" kan krijgen als de douane hun koffie heeft gehad die ochtend :P
Klopt, ik zal bordje gewoon daar bouwen en zo min mogelijk terug de koffer in.
superbok schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

Nog een sonnet lijkt mij inderdaad niet zo handig, tenzij het echt ander materiaal is waardoor het geluid beïnvloed wordt. De envoy is een leuk bord, maar met zo’n budget is er genoeg anders te vinden denk ik zo.

Welke wensen heb je verder? Cannonkeys en Novelkeys hebben redelijk wat in stock spullen, maar bijvoorbeeld omnitype of Vala hebben misschien ook leuke dingen.
Eens. Als ik niks anders vind haal ik een Envoy.

Het liefst minimaal een 75% maar verder sta ik overal voor open.
Zal inderdaad iets moeten zijn wat in stock is of gegarandeerd voor december geleverd gaat worden.

Vala heeft op dit moment 40% korting dus als iemand interesse heeft in de Delta 65% is dit een gouden kans. Is niet helemaal mijn smaak.
Op Cannokeys vond ik de Balance: https://cannonkeys.com/products/balance-keyboard. Zelfde idee met dat accent net als de Sonnet.

Nog maar even nadenken wat ik ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Klopt, ik zal bordje gewoon daar bouwen en zo min mogelijk terug de koffer in.

[...]

Eens. Als ik niks anders vind haal ik een Envoy.

Het liefst minimaal een 75% maar verder sta ik overal voor open.
Zal inderdaad iets moeten zijn wat in stock is of gegarandeerd voor december geleverd gaat worden.

Vala heeft op dit moment 40% korting dus als iemand interesse heeft in de Delta 65% is dit een gouden kans. Is niet helemaal mijn smaak.
Op Cannokeys vond ik de Balance: https://cannonkeys.com/products/balance-keyboard. Zelfde idee met dat accent net als de Sonnet.

Nog maar even nadenken wat ik ga doen :)
Zag net ook met het rondkijken de delta, ziet er gaaf uit met de achterkant. Erg bijzonder en kost vast een heleboel extra door de complexe vormen.

Maandje geleden waren de forever en chimera nog op voorraad, echte “endgame” borden, dan had ik die aangeraden. Maar zie dat ze beide niet meer op voorraad zijn en zie verder ook niets bijzonders op dit moment. Misschien ben ik een beetje een bevooroordeeld, maar de Paragon is een leuk bord, die al overwogen? Binnenkort ook safa extra’s waar ik veel goeds over heb gehoord.

Volgens mij zijn cannonkeys borden overigens prima. Kijk er nooit zo heel erg naar doordat het met import- en verzendkosten voor ons niet heel interessant is hier. Maar genoeg goede borden vanuit hun, zoals de bakaneko, chimera, satisfaction en brutal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Zag net ook met het rondkijken de delta, ziet er gaaf uit met de achterkant. Erg bijzonder en kost vast een heleboel extra door de complexe vormen.

Maandje geleden waren de forever en chimera nog op voorraad, echte “endgame” borden, dan had ik die aangeraden. Maar zie dat ze beide niet meer op voorraad zijn en zie verder ook niets bijzonders op dit moment. Misschien ben ik een beetje een bevooroordeeld, maar de Paragon is een leuk bord, die al overwogen? Binnenkort ook safa extra’s waar ik veel goeds over heb gehoord.

Volgens mij zijn cannonkeys borden overigens prima. Kijk er nooit zo heel erg naar doordat het met import- en verzendkosten voor ons niet heel interessant is hier. Maar genoeg goede borden vanuit hun, zoals de bakaneko, chimera, satisfaction en brutal.
Paragon is toch een groupbuy bordje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:46

Whaam

Meer beter

ViezeVis schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:49:
Een vraagje. Ik heb een K95 toetsenbord met 18x een G-toets (oude versie dus) waarbij de soft-touch van de polssteun helemaal plakt. Weet iemand of die polssteunen nog ergens te koop zijn of dat de soft touch plastic hersteld kan worden? Ik zag wel wat filmpjes hoe je het er vanaf kon halen maar ik vraag me af of dat wel mooi wordt dan.
Dat soft touch spul is niet meer te repareren helaas. Dat is inherent aan het materiaal, eraf halen kan met schoonmaakmiddeltjes, je kan het “oplossen”. Weet niet meer precies wat je dan nodig hebt. Als het geen gezicht is kan je altijd nog een losse polssteun kopen?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Paragon is toch een groupbuy bordje?
Was ja, maar inmiddels zijn er nog wat extra's. In ieder geval wat bij Candykeys, maar ook binnenkort bij Vala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Was ja, maar inmiddels zijn er nog wat extra's. In ieder geval wat bij Candykeys, maar ook binnenkort bij Vala.
Goedkoper bij Vala denk je?

Ik heb nog even de tijd misschien komt er nog wat nieuws in stock ergens

[ Voor 12% gewijzigd door Brieto op 19-08-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Goedkoper bij Vala denk je?

Ik heb nog even de tijd misschien komt er nog wat nieuws in stock ergens
Denk het wel, hangt volgens mij ook van de staat af qua belasting, maar gezien de euro dollar koers weer iets beter is en je vaak niet 21% belasting hebt, scheelt het vast wel iets. Lees op discord dat ze binnenkort extra's er op gaat zetten. Deskhero (Canada) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06

ViezeVis

Sample Text

Whaam schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Dat soft touch spul is niet meer te repareren helaas. Dat is inherent aan het materiaal, eraf halen kan met schoonmaakmiddeltjes, je kan het “oplossen”. Weet niet meer precies wat je dan nodig hebt. Als het geen gezicht is kan je altijd nog een losse polssteun kopen?
Geen gezicht oplossen met een losse polssteun kan niet :9
Ik denk gewoon dat ik 't moet accepteren.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Denk het wel, hangt volgens mij ook van de staat af qua belasting, maar gezien de euro dollar koers weer iets beter is en je vaak niet 21% belasting hebt, scheelt het vast wel iets. Lees op discord dat ze binnenkort extra's er op gaat zetten. Deskhero (Canada) ook.
Ben je bekend met GeonWorks bordjes? Zien er wel nice uit:

f2
https://geon.works/products/f2-84-tkl-barebone-kit
frog
https://geon.works/products/frog-tkl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel van gehoord, maar geen ervaring zelf. Weet dat de frog destijds erg populair was door de prestaties en het feit dat het direct te leveren was met elke drop elke maand. Geen idee hoe het presteert tegenover de huidige markt. Maar blijven mooie borden van Geon die zeker populair zijn.

Tomo en kage van Monokei zijn ook erg populair. Denk dat er in dit segment genoeg te vinden is (in stock of doorverkoop), maar dat het erg afhangt van je smaak. Als je zoveel besteed, wordt het erg persoonlijk en hoop/ mag je ervan uitgaan dat het allemaal goed is.

Ben erg benieuwd wat je gaat kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Wel van gehoord, maar geen ervaring zelf. Weet dat de frog destijds erg populair was door de prestaties en het feit dat het direct te leveren was met elke drop elke maand. Geen idee hoe het presteert tegenover de huidige markt. Maar blijven mooie borden van Geon die zeker populair zijn.

Tomo en kage van Monokei zijn ook erg populair. Denk dat er in dit segment genoeg te vinden is (in stock of doorverkoop), maar dat het erg afhangt van je smaak. Als je zoveel besteed, wordt het erg persoonlijk en hoop/ mag je ervan uitgaan dat het allemaal goed is.

Ben erg benieuwd wat je gaat kiezen ;)
Monokei bordjes zijn wel meer mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
https://mekibo.com/collec...75?variant=39365680431164

Deze komt niet standaard met badge maar de badges zijn als extra's uitverkocht. Wat moet je dan met die plek doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Hij komt ook standaard met een alu badge ben ik achter gekomen.
Maargoed, vind het een mooi bordje maar ik weet niet of ik hem ga halen. Ik kijk nog even verder.

Word trouwens helemaal gek van die bling switches. Heb alle slechte switches opengemaakt en met alcohol leaf schoongemaakt e.d. Toen ging alles een weekje goed en nu is het probleem weer terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Keek erg uit naar de monsgeek M1 M1W, maar deze heeft geen VIA support en maakt weer gebruik van de Akko/Monsgeek software -O- Was juist blij dat ze met de Monsgeek bordjes weg gingen van de Akko cloudsoftware om met de wireless toch weer terug te gaan.

Beetje jammer.

Naja eerst maar op vakantie volgende maand dus nog even de tijd om goed na te denken over de M1W :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bokkie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:50:
Keek erg uit naar de monsgeek M1 M1W, maar deze heeft geen VIA support en maakt weer gebruik van de Akko/Monsgeek software -O- Was juist blij dat ze met de Monsgeek bordjes weg gingen van de Akko cloudsoftware om met de wireless toch weer terug te gaan.

Beetje jammer.

Naja eerst maar op vakantie volgende maand dus nog even de tijd om goed na te denken over de M1W :/
Waarom is dat een probleem? Je stelt het kb in en daarna heb je de software toch bijna nooit meer nodig?

Persoonlijk heb ik er geen issues mee. Mijn M1W komt volgende week binnen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tylen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

Waarom is dat een probleem? Je stelt het kb in en daarna heb je de software toch bijna nooit meer nodig?

Persoonlijk heb ik er geen issues mee. Mijn M1W komt volgende week binnen. *O*
Heb meerdere Akko bordjes gehad, mijn daily driver voor werk is een 3084.
de Software werkt wel, maar ik vind het gewoon minder prettig dan via gebruiken, zeker ivm de multi layer.

Ook met meerdere keyboards is het toch weer een extra stukje software wat nodig is, Terwijl de rest gewoon Via gebruikt,

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Van mijn Akko kan ik de instellingen van de draaiknop niet aanpassen, dat is volume of als je de knop indrukt de rgb helderheid, opnieuw indrukken is weer volume.

Met QMK (en VIA lijkt me dan ook) heb je toegang tot veel meer functies.
Zo heeft de lotus58 bv als standaard een korte press op een alpha is de letter en een long press is de hoofdletter. Het is nog heel erg wennen, maar wel gaaf dat het kan. Ik denk niet dat zoiets met de Akko software kan.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gisteren tweemaal een TKD Cycle7 bij Eloquent Clicks besteld. Eentje voor thuis en eentje voor op werk.
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar zal sowieso wel een upgrade zijn van mijn huidige Drop Alt ☺️

Acties:
  • +3 Henk 'm!
:P Monday ; MemeDay :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1GjdhyKa3x8HAguKWiar8FeMx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LP7pToVxyvYrkZ4JI8T223pJ.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 21-08-2023 15:52 . Reden: Later Posten ≠ Meer Rotzooi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oblotzky heeft gratis shipping: op in-stock items!
Until August 23rd, In-Stock items have free standard shipping in the EU, and reduced shipping cost for Express and International orders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
eXtink schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:50:
Gisteren tweemaal een TKD Cycle7 bij Eloquent Clicks besteld. Eentje voor thuis en eentje voor op werk.
Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan bevallen, maar zal sowieso wel een upgrade zijn van mijn huidige Drop Alt ☺️
Volgens mij een heel goede keuze. Goede kwaliteit voor minder dan 200 euro.

YouTube: You NEED To Try the Cycle7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Can2
Gisteren mijn Zuoya GMK67 mogen ontvangen. Board ziet er netjes afgewerkt uit, uiteraard het is plastic maar wel netjes en stevig. Nu nog wachten op de switches en dan kan ik m verder in elkaar zetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/525M2nr_FhFVt-Bxk_9Au2l0XSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmsCdKH2D2jygktOQ1Vao5Tj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFDFZBxI1dRSY3WttUZXpek-VUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeNnBdnsWpiYvO3epLpKlxfb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
eXtink schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:50:
Ik was niet van plan er 1 te bestellen maar nu er een aantal youtubers zijn die ik serieus neem die het de beste price/value ooit noemen overweeg ik er toch 1 te nemen.
Vandaag is de laatste dag van de groupbuy dus de tijd dringt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Ik was niet van plan er 1 te bestellen maar nu er een aantal youtubers zijn die ik serieus neem die het de beste price/value ooit noemen overweeg ik er toch 1 te nemen.
Ach zo’n 1 á 2x per jaar komt er een bord met de beste prijs-kwaliteit verhouding ooit :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Sterker nog, denk dat hij vanochtend al gesloten wordt. Eigenlijk was gisteren de laatste dag maar meestal blijft hij een dagdeel extra open zodat hier geen problemen over ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Die YouTuber heeft het over 140 dollar, nog best een verschil met onze 200 euro... Die kleur void elf met purple weight vind ik ook wel heel gaaf.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Ach zo 1 á 2x per jaar komt er een bord met de beste prijs-kwaliteit verhouding ooit :+
True! Maar ze hadden hier makkelijk 300+ euro voor kunnen vragen dus het is wel een koopje in dat opzicht.
Heb vaak wel fomo met dit soort dingen :D
superbok schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Sterker nog, denk dat hij vanochtend al gesloten wordt. Eigenlijk was gisteren de laatste dag maar meestal blijft hij een dagdeel extra open zodat hier geen problemen over ontstaan.
Ah okay, dan denk ik dat ik te laat ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
skoozie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:50:
Die YouTuber heeft het over 140 dollar, nog best een verschil met onze 200 euro... Die kleur void elf met purple weight vind ik ook wel heel gaaf.
Die van Taeha vind ik ook mooi: YouTube: Cycle7 Build Stream - Holy Moly

[ Voor 3% gewijzigd door Brieto op 22-08-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
sapphire schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Ach zo 1 á 2x per jaar komt er een bord met de beste prijs-kwaliteit verhouding ooit :+
En dan kunnen we als die nieuwe beste prijs-kwaliteit gereleased wordt, met zijn allen klagen dat we de vorige vanuit de GB nog niet hebben ontvangen. Traditions.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Hij is wel mooi, alleen die 70% layout met missende F-row is weer zo jammer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Henkie :+

@Brieto Zoals @Henkie zegt is dat ook een traditie want de opmerking ‘ ze hadden er $xxx voor kunnen vragen “ heb ik geloof ik ook bij de QK65, Jris65, Zoom65, Choice65, Envoy, ect ook gehoord (om bij de 65% te blijven).

Hier weinig fomo wat dat betreft :)

Overigens heb ik nog niemand gehoord over de Jelly Evolv 75. Flitsend ding!
Nice! Toevallig vorige week daar maar wat aan gedaan. Was ook één van de redenen om mijn G305 te vervangen voor een Master MX3(s) want een duur bord naast een budget muis vond ik toch wat :X (en de vorm vond ik niet heel lekker).

[ Voor 44% gewijzigd door sapphire op 22-08-2023 09:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

True! Maar ze hadden hier makkelijk 300+ euro voor kunnen vragen dus het is wel een koopje in dat opzicht.
Heb vaak wel fomo met dit soort dingen :D

[...]

Ah okay, dan denk ik dat ik te laat ben :)
Nog niet, zolang je kan bestellen, lukt het nog. Lees op discord dat het ongeveer rond 14:00 vandaag wordt gesloten.

@sapphire ziet er inderdaad gaaf uit de Jelly, vooral de zijkant. Geluid zonder foam klinkt ook wel ok van wat ik gezien en gehoord heb. Wel alleen via een raffle plaats mogelijk om mee te doen, maar misschien zijn er nog plekken beschikbaar.

Andere GB's die binnenkort starten en mijn aandacht hebben/ hadden:
Type K van GOK, op novelkeys al live en later deze week bij Oblotzky. Geen goedkoop bord in ieder geval, maar wel erg uniek. Het project loopt al jaren en er zijn heel veel prototypes van geweest. Volgens mij heeft @djunicron het toen ook een keer geplaatst.

Maar ook de Event Horizon van MVKB ziet er erg gaaf uit. Erg uniek door de afwerking die het heeft. Vorige editie van Clackycon was al een prototype te bewonderen en was erg onder de indruk. Zal alleen ook niet goedkoop zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door superbok op 22-08-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update van mykeyboard.eu
**New ownership.**
The first topic to address the new ownership of the company.
We have a new partner who is investing into our company and will be taking ownership of half the shares in the company.
He will be responsible for the financial operations of the business and will help stabilizing the company and bring in more investors once our financial balance is restored.

**New business structure and employee roles.**
We are currently in the middle of restructuring ALL roles. A major change is moving the financial operations away from David to our new partner as this is the most important part to regain stability. David will be focusing solely on technical development aspects inside the company. The new website, new tools. I (Yuliia) will move away from project management and will focus on marketing and sales. Tom will be in charge of project management as well as operational management.
He will be handling communications for project and product updates as well as community communications.

These are the changes for the LEADING roles. We will not appoint a new general manager / CEO but will be working as a four headed unit for the time being.
We also have a new hire who is assisting with logistics (helping Tom) and support (helping Eugene), Please welcome Iggy.

**Priorities moving forward.**
Our first priority is gaining financial balance so we can catch up with outstanding suppliers and customers.
As such we cannot address any new schedule on product releases just yet but you can expect more news very soon.
More and more should become clearer and under control in September.

**Why only an update now?**
We have been working on finding solutions through loans, new business partners etc for over half a year now without any success. Its only since July that a new partner stepped up with new ideas and financial help. Discussions and plans were happening pretty much till end of last week so all the above has been decided on the last couple of days only.

*If you have any questions regarding the update, please address them in <#481802937375653889> tagging me. *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Nog niet, zolang je kan bestellen, lukt het nog. Lees op discord dat het ongeveer rond 14:00 vandaag wordt gesloten.

@sapphire ziet er inderdaad gaaf uit de Jelly, vooral de zijkant. Geluid zonder foam klinkt ook wel ok van wat ik gezien en gehoord heb. Wel alleen via een raffle plaats mogelijk om mee te doen, maar misschien zijn er nog plekken beschikbaar.

Type K van GOK, op novelkeys al live en later deze week bij Oblotzky. Geen goedkoop bord in ieder geval, maar wel erg uniek. Het project loopt al jaren en er zijn heel veel prototypes van geweest. Volgens mij heeft @djunicron het toen ook een keer geplaatst.

Maar ook de Event Horizon van MVKB ziet er erg gaaf uit. Erg uniek door de afwerking die het heeft. Vorige editie van Clackycon was al een prototype te bewonderen en was erg onder de indruk. Zal alleen ook niet goedkoop zijn.
Wauw, die Event Horizon ziet er inderdaad heel gaaf uit :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

Wauw, die Event Horizon ziet er inderdaad heel gaaf uit :o
Ja hè, en door de extra macro kolom heb je meer toetsen dan een FRL TKL. Volgens mij ligt de prijs rond de €500,-

Maar de afwerking is echt bijzonder met een gedeelte onbewerkt aluminium en een gedeelte wat compleet anders lijkt te zijn. Maar toch beide hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4Gc_Ad_SFgBodCMlTgpr8Tnjfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SGFpFjIqnG8hG0Sj8IwAZEO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een foto van de proto op de meetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:04:
[...]

Ja hè, en door de extra macro kolom heb je meer toetsen dan een FRL TKL. Volgens mij ligt de prijs rond de €500,-

Maar de afwerking is echt bijzonder met een gedeelte onbewerkt aluminium en een gedeelte wat compleet anders lijkt te zijn. Maar toch beide hetzelfde.

[Afbeelding]

Hier nog een foto van de proto op de meetup.
Dat ding is écht heel erg gaaf :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voornamelijk de reden geweest dat ik ben overgaan tot aankoop! Maar zocht al een langere tijd een mooie basis met wireless, dus ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
Welke "leuke" mech keyboards zijn er eigenlijk die draadloos zijn met een dongle? Ik heb mijn oog intussen eigenlijk laten vallen op een Keychron K5 Pro (maar in NL momenteel niet leverbaar). Maar die is of bedraad of Bluetooth. En dat eerste heb ik al meer dan 15 jaar niet meer en dat tweede wil ik niet :p. Met een monitor met ingebouwde USB hub/"KVM" en daarbij een vaste PC met multiboot gaat Bluetooth natuurlijk nooit goed werken (handmatig moeten verbinden(/wisselen) met juiste apparaat, op PC de dual boot waarbij ik uberhaupt geen Bluetooth en dus tobo zou hebben om boot keuze te maken, "standaard" is 3 apparaat keuzes maar met werk laptop + prive laptop + prive PC zit ik daar al aan, en multiboot zouden dan al twee "apparaten" zijn dus in totaal 5, ...).

Overigens mag Bluetooth er wel op zitten, maar voor mij kan het voor primair gebruik dus absoluut niet.

Price range zat ik aan ~100-150 te denken.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 22-08-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

RobertMe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:21:
Welke "leuke" mech keyboards zijn er eigenlijk die draadloos zijn met een dongle? Ik heb mijn oog intussen eigenlijk laten vallen op een Keychron K5 Pro (maar in NL momenteel niet leverbaar). Maar die is of bedraad of Bluetooth. En dat eerste heb ik al meer dan 15 jaar niet meer en dat tweede wil ik niet :p. Met een monitor met ingebouwde USB hub/"KVM" en daarbij een vaste PC met multiboot gaat Bluetooth natuurlijk nooit goed werken (handmatig moeten verbinden(/wisselen) met juiste apparaat, op PC de dual boot waarbij ik uberhaupt geen Bluetooth en dus tobo zou hebben om boot keuze te maken, "standaard" is 3 apparaat keuzes maar met werk laptop + prive laptop + prive PC zit ik daar al aan, en multiboot zouden dan al twee "apparaten" zijn dus in totaal 5, ...).

Overigens mag Bluetooth er wel op zitten, maar voor mij kan het voor primair gebruik dus absoluut niet.

Price range zat ik aan ~100-150 te denken.
Wat ze nog meer requirements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
Tylen schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:31:
[...]

Wat ze nog meer requirements?
Pfoe uhm, ik denk toch een voorkeur voor een numpad (en daarmee 100% layout, niet zo'n 95% of wat is dat). Gebruik deze niet heel vaak maar verwacht hem toch te missen. Dedicated media toetsen (of knob) zou fijn zijn (als programmeur heb ik de F toetsen toch echt ook nodig, dus combi met Fn vind ik zuigen). QMK/Via support lijkt me wel nice (misschien zit daar ook een oplossing voor media toetsen in bedenk ik me nu, kon je daarmee niet een longpress een andere keycode laten sturen? In ieder geval makkelijker dan twee toetsen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@sapphire Heb wel een Evolv-X.... :P

En Meme is niet bepaald mijn realiteit... hahahah
Om de meme situatie te bereiken moet ik opzoek naar een keyboard in de mid vier nullen reeks... :?

@superbok Die Event Horizon doet me denken aan de good old grungy SiFI series als FireFly... 8)

d:)b EN me MODE Envoy is Shipped!!!!!! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Klopt, type K is zo'n bord waarvan je gewoon weet dat het maximale eraan gedaan is om het perfect te krijgen. Ken wat mensen die er al één hebben geprobeerd vinden em ook erg geslaagd en comfortabel. MAAR: Dit bord wordt niet voor niets met de steun verkocht. Het is geen optie, je moet em aanschaffen en dat lijkt niet overbodig. De randen van een tented setup zijn laag, maar het midden is behoorlijk hoog. De opmerkingen van anderen hierbij was dan ook echt dat je de steun moet gebruiken, niet fijn zonder...

Dat is bij mijn Kyria en Corne met verschillende hoeken toch wel anders eerlijk gezegd... Maar goed, kan deze niet overslaan al zou ik het willen.

Toen GOK nog bij proto 3 was, durfde ik niet zo heel erg te posten erover, GBs gingen heel hard toen de tijd nog. Grote kans dat je net als bij de 7V er erg snel naast zou grijpen. Maar goed, we zijn 2 jaar en uiteindelijk 7 prototypen verder en het is een unlimited. Waarschijnlijk morgen in GB bij Oblotzky voor EU.

Max van de Event Horizon heeft ook gewoon een smaak die me vaker wel dan niet aanspreekt. Maar vrees wel een beetje dat het net als de Minerva van Archetype iets teveel design van het externe is en te weinig aandacht voor de rest. Maar we gaan het zien. Het gevoel zat uiteindelijk wel goed, maar of het iets is als je er langdurig achter zit op een bureau weet ik nog niet zo net. Voor een sta bureau? Zeker.

==

Nu de markt wat verzadigd is en de economie wat matig is voor veel mensen en de "covid hobby golf" voorbij is trekken veel mensen zich toch maar terug. Vanuit China wordt op volume 11 "flex cuts 1.2mm, super gladde linears 40 gram zonder lube, FRL TLK voor €100, 5 typen foam in één bord" geroepen... Maar veel van deze zaken zijn naar mijn mening helemaal niet aantrekkelijk in een bord.

Heel veel van de GB's die de moeite waard zijn zijn kleine producties voor een handje vol mensen. Deels is dat ook het gezeur met grote GBs waarbij de runners de afgelopen periode teveel hinder ondervinden van de proxies aka vendors en vertragingen bij de fabricage. Als je dan toch niets over kunt houden en zoveel tijd en moeite moet steken in publieke opinie snap ik het ook wel. Was zo ook met iemand aan een keyboard bezig, maar het is gewoon geen goed moment ervoor, aan de publieke kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brieto
Kijk dit dan :o
Niet iedereens smaak maar vind het wel orgineel en cool. Schijnt niet zo mooi te klinken.
https://clickclack.io/pages/aaru65

[ Voor 47% gewijzigd door Brieto op 23-08-2023 07:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Even iets heel anders... Je hebt clack, je hebt thock, en je hebt tegenwoordig blijkbaar ook ba-dum tish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 06:54:
Kijk dit dan :o
Niet iedereens smaak maar vind het wel orgineel en cool. Schijnt niet zo mooi te klinken.
https://clickclack.io/pages/aaru65
Mja, er was eerst al een TKL versie van gemaakt. Geloof dat per unit iets van 158 uur CNC tijd erin zit, wegens alle hiërogliefen...

De slider op de 65 is wel erg leuk. Maar deze borden zijn in iedere uitvoering gewoon ontzettend druk en aanwezig.
Inderdaad niet echt iets dat je voor het geluid koopt.

Volgens mij was de IC van de 65 alleen al in 2020? 2021 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 01:06:
Vanuit China wordt op volume 11 "flex cuts 1.2mm, super gladde linears 40 gram zonder lube, FRL TLK voor €100, 5 typen foam in één bord" geroepen...
Je vergeet hotswap ;)

Ik ben overigens denk ik zo'n corona-keeb-hobbiër en merk wel dat mijn interesse langzaam begint weg te ebben. Kan zijn dat het gewoon is omdat ik het druk heb maar na de Envoy merk ik dit steeds meer.
Is de Envoy een end-game bord, nee maar wel erg fijn. Wil ik/vind ik het waard om €450+ aan een bord uit te geven, nee paar maanden geleden wel maar nu niet zo. Heb ook voor het eerst sinds ik begon even geen zin om iets te kopen of aan een GB mee te doen omdat ik wat moois gezien heb.
Heb nog wel een mooie Lotus58 kit liggen die in elkaar gezet moet worden, die bewaar ik tot het winter word :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nahjah, goede hotswap implementaties ben ik niet zo op tegen.

Maar dunnere PCBs voor meer rotationele flex? Getver. En het geluid en de consistentie lijden eronder. En voeg dan hotswap en flexcuts toe en je hebt een PCB die in no time van het swappen de geest geeft. Nee echt top.
En dan krijg je er tape of rubber bij om het weer dicht te maken. Ja dat zijn extra stappen waar je op zit te wachten. En al die dingen maken dat het bord stiller en karakter lozer wordt en het geluid inconsistent waardoor het juist een aanweziger geluid wordt. Juist goed intern design lost dit soort dingen op, maar nu worden de pleisters massaal als oplossing en buzzword aangeboden.

Kijk, wat foam is ook geen probleem. Wil je meer clack en is je bord te hol? Prima, doe er wat in. Wil je je stille switches stiller maken? Prima, plate foam is daar zeker goed voor.
Maar PE op de PCB, dan plate foam en de case opvullen met siliconen? Tja, dan klinkt alles hetzelfde en kan je helemaal de hoekjes eraf lopen. Ik snap dat het allemaal opties zijn. Maar uiteindelijk heb ik vrijwel in alle borden hooguit de case foam in gebruik...

En dan kom ik bij een andere bouwer over de vloer en jup, ook daar, bijna alle borden klinken bij experimentatie beter zonder foam. Kijk niet dat er iets mis is met een PE foam bordje. Heb er ook één, maar om nou overal zo iets in te stoppen.

Maar goed, snap het helemaal, na een tijdje heb je voldoende builds op voorraad. Ik heb er nu ook 9 waar ik zo naar kan grijpen met een eigen style en type gevoel. Dan is het een wel een beetje klaar. Een PCB millmaxen vind ik heerlijk hoor, doe ik graag. Maar uiteindelijk is het dan wel een heel dure hobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:09:

Maar dunnere PCBs voor meer rotationele flex? Getver. En het geluid en de consistentie lijden eronder. En voeg dan hotswap en flexcuts toe en je hebt een PCB die in no time van het swappen de geest geeft. Nee echt top.
En dan krijg je er tape of rubber bij om het weer dicht te maken. Ja dat zijn extra stappen waar je op zit te wachten. En al die dingen maken dat het bord stiller en karakter lozer wordt en het geluid inconsistent waardoor het juist een aanweziger geluid wordt. Juist goed intern design lost dit soort dingen op, maar nu worden de pleisters massaal als oplossing en buzzword aangeboden.

Kijk, wat foam is ook geen probleem. Wil je meer clack en is je bord te hol? Prima, doe er wat in. Wil je je stille switches stiller maken? Prima, plate foam is daar zeker goed voor.
Maar PE op de PCB, dan plate foam en de case opvullen met siliconen? Tja, dan klinkt alles hetzelfde en kan je helemaal de hoekjes eraf lopen. Ik snap dat het allemaal opties zijn. Maar uiteindelijk heb ik vrijwel in alle borden hooguit de case foam in gebruik...

En dan kom ik bij een andere bouwer over de vloer en jup, ook daar, bijna alle borden klinken bij experimentatie beter zonder foam. Kijk niet dat er iets mis is met een PE foam bordje. Heb er ook één, maar om nou overal zo iets in te stoppen.

Maar goed, snap het helemaal, na een tijdje heb je voldoende builds op voorraad. Ik heb er nu ook 9 waar ik zo naar kan grijpen met een eigen style en type gevoel. Dan is het een wel een beetje klaar. Een PCB millmaxen vind ik heerlijk hoor, doe ik graag. Maar uiteindelijk is het dan wel een heel dure hobby.
Duidelijk, jouw ideale build is er één met silicone casevulling, PE foam, Platefoam, dunne 1.2mm flexcut PCB met tapemod en Gateron Oil Kings })

Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar zou dat ook niet een beetje zijn omdat die vraag er is. Mensen zie dat in YT filmpjes van de bekende keeb-tubers en sowieso het idee dat tock/diepe borden populairder zijn onder de beginners/massa ?

Goed idee trouwens Milmaxen, kan ik mss ook wel doen emt de Lotus :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:09:

Ben wel benieuwd naar welke borden je allemaal hebt ;)

Hier ongeveer hetzelfde met elk bord een ander gevoel. Zijn nog twee borden waar ik m’n oog op heb, maar heb het idee dat ik dan wel zo’n beetje alles heb gehad of gezien. Nog geen ervaring met pcb poron gasket of gummy o-ring, dus die wil ik nog afstrepen.

Verder moeten de borden nu wel erg uniek zijn, wil ik interesse hebben. Bijvoorbeeld onderscheidend op de prijs, gevoel, geluid of design

[ Voor 3% gewijzigd door superbok op 23-08-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Getverkak, ik had half het plan opgevat om dit jaar toch misschien eens te overwegen om misschien naar Clackycon te gaan, blijkt dat ik die dag helemaal niet kan. Jammerlijk. Ik wilde juist eens sfeersnuiven en (na netjes gevraagd te hebben, uiteraard) aan knoppen voelen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteravond geleerd dat water en toetsenborden geen goede combi is, vooral niet als er op het moment van samenkomen stroom op staat. Zodoende de pricewatch aan het bekijken voor een vervanging. Ik gebruik al met meerdere plankjes MX brown en die bevallen erg goed dus ik ga zeker weer daarvoor. Echter er is 1 ding waar ik me aan stoor met alle websites/pricewatch is dat op de foto's verschillende layouts getoond worden.

Weet iemand hoe ik er zeker van kan zijn dat ik een toetsenbord binnen krijg waar de enter toets zich op 1 rij bevind, met de backslash knop tussen de backspace en enter knop? Ik heb liever geen terugstuur perikelen want dat kost tijd die ik beter kan spenderen aan Baldur's Gate 3.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

ye-roon schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:48:
Weet iemand hoe ik er zeker van kan zijn dat ik een toetsenbord binnen krijg waar de enter toets zich op 1 rij bevind, met de backslash knop tussen de backspace en enter knop?
Wat jij zoekt heet de ANSI-layout (de 2 rijen hoge enter is de ISO-layout). Zolang je dat onderscheid bij het bestellen duidelijk ziet staan, moet het goed komen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

dnzm schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Wat jij zoekt heet de ANSI-layout (de 2 rijen hoge enter is de ISO-layout). Zolang je dat onderscheid bij het bestellen duidelijk ziet staan, moet het goed komen.
Thanks, handig om die namen te weten :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

sapphire schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Duidelijk, jouw ideale build is er één met silicone casevulling, PE foam, Platefoam, dunne 1.2mm flexcut PCB met tapemod en Gateron Oil Kings })

Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar zou dat ook niet een beetje zijn omdat die vraag er is. Mensen zie dat in YT filmpjes van de bekende keeb-tubers en sowieso het idee dat tock/diepe borden populairder zijn onder de beginners/massa ?

De Lotus Milmaxen gaat lastig zijn, die is ontworpen voor Kailh socket, daardoor zijn de plekken waar de switch pinnetjes moeten komen te groot om een Milmax te solderen, dan zou je dat moeten opvullen op een of andere manier en dan moet je ook nog een verbinding maken naar de soldeerpad :+

De borden van keeb.io zijn wel leuk te milmaxen en hebben interesante ontwerpen. De controller en de leds etc zijn al gesoldeerd, dus is niet compleet te solderen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

skoozie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

De Lotus Milmaxen gaat lastig zijn, die is ontworpen voor Kailh socket, daardoor zijn de plekken waar de switch pinnetjes moeten komen te groot om een Milmax te solderen, dan zou je dat moeten opvullen op een of andere manier en dan moet je ook nog een verbinding maken naar de soldeerpad :+

De borden van keeb.io zijn wel leuk te milmaxen en hebben interesante ontwerpen. De controller en de leds etc zijn al gesoldeerd, dus is niet compleet te solderen.
Duh die hebben al Kailh HS sockets...helemaal vergeten |:(
Ik had in m'n hoofd zitten dat het soldeer PCB's zijn, tijd voor koffie :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Nahjah dat is dan ook juist het probleem. Sommige studios, zonder er één te noemen, hebben met eigen woorden anno 2020 besloten dat ze de markt willen domineren en de (buitenlandse) designers eruit willen werken. Dit met In Stock sales, direct samenwerkend met lokale (Chinese) bouwers die normaal opdrachten aan nemen. Is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen, scheelt een hoop communicatie problemen en taal barrières.

Maar de voorkeuren in de verschillende markten is gewoon anders, wat ook weer niet heel raar is.

Rond die tijd was "thocky" en "marbly" heel populair en hadden mensen net ontdekt dat verhuizings PE foam een goed effect had. Dat is alleen te kwetsbaar, maar closed cell PE foam geeft eigenlijk altijd hetzelfde effect, hoe groot of klein de bubbels ook zijn, en klein (en zwart gekleurd) betekend dat je het wél kan lasersnijden.

En het mooie is dat een hol bord opeens dan niet meer zo klinkt en je dus direct een geluidsprofiel hebt, en volledig aan de rest voorbij kunt gaan bij je design.

Kijk, zoals ik al zei, niets mis mee, maar het wordt wat vervelend als het niet een optie is, maar een bord er omheen wordt verzonnen en je dus wel PE foam moet gebruiken, of anders aan diverse mods moet. Het is dan gewoon geen goed intern design.

Tape mod is ook wederom iets waar ik niet op tegen ben, sterker nog, heb ik ook bij een aantal builds gedaan. Maar wederom, als een bord zo ontzettend veel flex cuts heeft dat je wel MOET, dan wordt het toch een beetje vervelend. De Chinese markt had namelijk een beetje een probleem met holle PE foam borden; ze vinden het te luid. Dus daar opeens de trend om nog meer lagen foam toe te voegen en zoveel flex cuts te gebruiken zodat het bord uit zichzelf al silent wordt. Een ander trend is om vooral veel lichte veren te gebruiken. Met als gevolg dat de 1.2mm PCBs dus ook primair daarop gericht zijn. Niet dat ik zo heel hard op m'n plankje ram... Maar het moment dat je bij je hotswap bord je PCB moet verwijderen omdat de 1.2mm het niet aan kan en de leads / component aanzetten beschadigd raken dan vind ik dat bijzonder irritant ja.

En dan dus inderdaad het probleem dat dergelijke borden gemarket worden en er veel nieuwe kopers op de markt zijn. Heb zo ook wel iemand over de vloer gehad die verwachtte dat mijn borden zonder foam en PE etc inferieur zouden zijn. Die mening is die middag in duigen gevallen. Eigenlijk onaardig, want nu wil deze arme 20 jarige ook borden van €400+ kopen... ;(

Gezien we hier op tweakers zijn. Ik vind het prima om een duur product te kopen, neem een GPU en dan de koeler eraf te trekken voor waterkoeling. Maar ik vind het NIET ok als het product uit de box niet goed draait omdat ie te heet wordt. En dan mag je vervolgens er zelf koelpasta op smeren, de achterkant intapen om kortsluiting tegen te gaan en een extra 8 pin PCI-Ex erop solderen omdat hij eigenlijk te weinig stroom krijgt anders.

Maar goed, de massa koopt het. En veel designers, elitair als ze zijn, trekken zicht terug en doen kleine 50 bord batches voor hun echte fans zonder dat bij iedere IC mensen komen vragen om meer flex cuts, een lagere prijs en "laat de daughterboard dan maar weg", "die ene kleur die merk X ook had" en een andere layout want Y had dat ook. :'( :+

• dnzm

dnzm

Knorrig

djunicron schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Maar goed, de massa koopt het. En veel designers, elitair als ze zijn, trekken zicht terug en doen kleine 50 bord batches voor hun echte fans zonder dat bij iedere IC mensen komen vragen om meer flex cuts, een lagere prijs en "laat de daughterboard dan maar weg", "die ene kleur die merk X ook had" en een andere layout want Y had dat ook. :'( :+
...en daar komt het uiteindelijk op aan, natuurlijk. Uiteindelijk is het handel voor de knaken, dus dan moet het wel gekocht worden. En er is niks nieuws aan mensen die allemaal hun spulletjes "custom" en "bijzonder" willen hebben maar niet te ver van de gebaande paadjes willen wijken, zie ook die hele omarming van "alles vol met RGB-verlichting".

Het is wat het is.

Maar je hoeft je natuurlijk niet met dat stukje van de hobby bezig te houden, volgens mij gebeuren er ook nog best leuke dingen buiten dat hele GB-circuit, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 13:16
nieuws: Cherry MX2A-switches volgen alle bestaande Cherry-toetsenbordschakela... wel interessant om te lezen wat voor nuance verschillen er nog in kunnen zien wanneer men een switch probeert te verbeteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
d:)b d:)b d:)b Mode Envoy net ontvangen! d:)b d:)b d:)b

Zal dit weekend foto's maken van de bouw, en als ie in mekaar is geschroefd. :P :w

@sapphire & @djunicron heb het lezen van jullie discussie even doorgeschoven naar t weekend... :P
Daar wil ik onder drinken van lekkur bakkie pleur me tijd voor nemen..
Valt vast weer wat van te leren!

@ye-roon vergeet vooral niet de openings post goed door te lezen! :Y Veel goede info!
DYOR before you buy!

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 25-08-2023 16:55 . Reden: DHL aan de deur! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dnzm schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:34:
[...]

...en daar komt het uiteindelijk op aan, natuurlijk. Uiteindelijk is het handel voor de knaken, dus dan moet het wel gekocht worden. En er is niks nieuws aan mensen die allemaal hun spulletjes "custom" en "bijzonder" willen hebben maar niet te ver van de gebaande paadjes willen wijken, zie ook die hele omarming van "alles vol met RGB-verlichting".

Het is wat het is.

Maar je hoeft je natuurlijk niet met dat stukje van de hobby bezig te houden, volgens mij gebeuren er ook nog best leuke dingen buiten dat hele GB-circuit, toch?
Tja, dat is wel wat er gebeurt, veel van het leuke verdwijnt wel steeds verder onder het oppervlakte. Natuurlijk, dat was wel al langer zo. Maar het ziet er wel naar uit dat de initiatieven vanuit de Chinese "in stock" verkopers nu vooral de hobby aan het slopen zijn. Met natuurlijk een maximaal blik aan influencers erbij, helaas...

Een aantal designers heeft zeker aardig verdiend hieraan. Maar als je het tegen de velen uren uitzet, alle communicatie, etc valt dat in het niet. Als het bleef bij het risico van proto's en de uren in CAD, een PCB ontwerpen of uitbesteden etc, dan valt het mee en lijkt het "mooie winst". Maar dat was het juist, men wilde iets maken kwa uiterlijk of layout of geluid. En natuurlijk trekt dat mensen aan die het gaat om de knaken. Maar nu blijven alleen de mensen die gaan voor het geld over. In ieder geval aan de publieke kant.

Ondertussen laat een Saveus Aka Streamline vs Mech's & Co. ook wel weer zien hoe een aantal Vendors toch wel hun monopolie misbruiken. En er financieel ongezonde gewoontes op nahouden, zoals de potjes van een vorige GB aanbreken voor andere producten, voordat uitgeleverd wordt. Niet "extra" orders voorrang geven op GB klanten. Daarnaast duurt het voor sommige designers heel erg lang voordat uitbetaald wordt. En in veel gevallen wordt ook niet helemaal duidelijk wie b.v. op gaat draaien voor B stock producten het moment dat de leverancier z'n snor drukt. Ik kan wel 3 bordjes noemen waar uiteindelijk géén winst of zelfs verlies is gemaakt. En dan hebben we het alleen over werkelijke facturen, niet de uren.

Maar goed, ergens is het ook prima dat het GB model een beetje aan het uitsterven is. Maar een groot deel van wat we ervoor terugkrijgen gaat het "hobby" aspect ook wel erg saai maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:51:
d:)b d:)b d:)b Mode Envoy net ontvangen! d:)b d:)b d:)b

@sapphire & @djunicron heb het lezen van jullie discussie even doorgeschoven naar t weekend... :P
Daar wil ik onder drinken van lekkur bakkie pleur me tijd voor nemen..
Valt vast weer wat van te leren!
Haha, ja begrijpelijk. Het is een iets andere discussie dan gebruikelijk... Vooral de hele episode rondom Mechs & Co is interessant. Daarna zijn toch wel erg veel designers uit de school geklapt over vendors. MK Ultra heeft bij faillissement ook toch wel erg veel ogen geopend omdat ze naar veel mensen boeken moesten openen. Dan zijn hun marges over simpele veel verkochte dingen toch wel erg wild. Ik snap dat ze een winkel moeten draaien en enzo, de verhoudingen waren wel een beetje zoek.

MODE is bij mijn weten nog steeds een van de good guys. En de Envoy is gewoon heel erg goed. En je kan er gewoon kwa geluid en feel toch nog wel erg veel kanten mee op. Ik hoop echt dat MODE dit nieuwe pad blijft volgen wat innovatie en product kwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

djunicron schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 01:46:
[...]

Tja, dat is wel wat er gebeurt, veel van het leuke verdwijnt wel steeds verder onder het oppervlakte. Natuurlijk, dat was wel al langer zo. Maar het ziet er wel naar uit dat de initiatieven vanuit de Chinese "in stock" verkopers nu vooral de hobby aan het slopen zijn. Met natuurlijk een maximaal blik aan influencers erbij, helaas...
Dat is redelijk standaard, toch? Iets begint in een niche, en als het een beetje aanspreekt rolt het vanzelf een keer de mainstream in, en dan gaat het niet meer om hobbyisten maar om massa. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die nog leuke switches zoeken die stock super zijn, kijk naar de switches gemaakt door BSUN. Bij Eloquentclicks zijn er een aantal beschikbaar, maar ook op bijvoorbeeld Ali of Unikeys is er een leuk aanbod. Van de week zelf de strawberry wine switches ontvangen en die zijn stock erg lekker. Factory lube is consistent en hoef je niet opnieuw te doen. Je hoort de laatste tijd steeds vaker hun naam voorbij komen. Van de week de strawberry wines installeren in een bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok zijn die zo goed joh?

Ik ken ze alleen van de ultra budget borden die ze bij de Action hadden maar blijkbaar kunnen ze beter :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 126 ... 158 Laatste