Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pompi schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:51:
Zijn group-buys nu ook al de norm voor switches? Zag toen straks bij Keygem een switch group-buy staan. Persoonlijk hoop ik echt dat group-buys weg gaan (o.a. omdat dat deze hobby toegankelijker maakt) en als het echt niet anders kan er gewoon interest checks worden gedaan om de interesse te peilen in plaats van dat mensen geld in iets moeten stoppen wat maanden verwijderd van levering is. Ook omdat ik af en toe op reddit zie langs komen dat een group-buy soms niet eens door aankoopverzekering wordt gedekt, aangezien het niet een fysiek product of pre-order is. Dit zeg ik wel als newbie, misschien hebben de ervarenere rotten een andere mening.
GBs voor switches zijn absoluut niet de norm, sterker nog, volgens mij is dit een van de eerste in een langere periode, al volg ik die categorie niet helemaal. Heb GBs voor switches nooit begrepen, koop ze wel wanneer de extra’s beschikbaar zijn. Meestal is dit toch dezelfde prijs en weet je tegen die tijd meer of het een goede switch is. Want vaak is daar geen prototype van waardoor het lastig is om een indruk te krijgen van het geluid en gevoel .

GBs in het algemeen zijn voor de “exclusieve” borden zeker van belang en soms nodig, maar dan gaat het over ~500 borden wereldwijd in de +500 euro categorie. Helemaal een paar jaar geleden toen de hobby booming was en er elke maand meerdere borden waren in deze categorie. Soms betekende dat, dat de GB alsnog geannuleerd werd doordat de MOQ niet werd gehaald.

Borden als de zoom, qk of jris zijn redelijk goed in hun huidige vorm. Dit is meer een preorder dan GB, maar de tijd tussen betaling en levering zou nog korter mogen van mij. Daarentegen zou de ~300 euro categorie met duizenden borden zouden niet meer In GB hoeven. Dan kan je het beter in meerdere rondes doen en het risico nemen als vendor. Denk dat een heleboel mensen dan eerder zouden kopen wanneer het direct leverbaar is. En bijkomend voordeel is dat de vendor dan ook een grotere marge zou kunnen pakken.

Tegelijk zijn er ook borden zoals de forever waar de maker het risico heeft genomen door het alleen uit voorraad te verkopen. Buiten het feit dat het een goed bord is, was ook een van de aantrekkelijke punten de directe levering. Ik had hem niet gekocht denk ik, als hij niet direct leverbaar zou zijn. Die extra 50 euro betaal ik met liefde voor een directe levering in plaats van jaren wachten.

En dan heb je ook nog de “exclusieve” borden zoals de kohaku, unicorn, tgr’s en over paar maanden de type k. Die worden gegarandeerd verkocht maar gaan zover ik weet redelijk netjes volgens planning waardoor je als koper wat “korting” hebt. Mode zou je hier ook bij kunnen zetten. Pre order met korting of wat later op voorraad maar dan duurder.

Maar dat is mijn ervaring met GBs als consument en misschien denken andere consumenten, makers of vendors hier anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
deSenna24 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Ik vermoed ook dat het geen officiële GMK zijn, al bij al wilde ik zonder twijfel de set hebben :)
Staat op de site van GMK dat ze 58 dollar kosten, dan is 43 euro nog niet zo gek (standaard 49). Titel op Ali (natuurlijk kan dat gewoon tekst zijn en niet de realiteit weergeven) is "Gmk Cafe Keycaps Pbt Dye"
GMK heeft niet echt een site waar je de prijzen kunt zien, dat is alleen bij vendors. De originele prijs ligt ook meer rond de 130 euro :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:56

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Klopt, zijn die inderdaad. Ben totaal geen tactile kenner en heb er maar 10 voor de verzameling. Dus dan voelt het altijd anders. Het is een stevige bump die vrijwel direct begint. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Verder voelen ze vrij smooth aan dus zou het misschien niet eens luben wat ooo weer scheelt. Kijkend naar de prijs voelt het in ieder geval veelbelovend.
Sinds gisteren heb ik de Haimu x GEON White tactiles erin zitten. De cerakeys hebben een uitstekende fit door de box en zitten niet meer los. @MatthijsBoog Boxed switches zijn, met de ervaring die ik nu heb, eigenlijk een dikke aanrader voor Cerakeys.
Het geluid van de QK75 is een stuk dieper geworden. Vooral de tactile bump is voelbaar meer aanwezig dan bij de Akko Lavender Purple. Ik maak hierdoor ook minder typfouten dan voorheen.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Brieto schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:33:
[...]

Verleidelijk he! Ik sla hem over, heb nog een aantal van die 'surprise' switches in de kast liggen die ik nooit ga gebruiken. Ga nu liever een tactile kopen waarvan ik weet dat hij goed is.
Kun je niet beter proberen die switches te verkopen dan ook? Er zijn vast mensen wel geïnteresseerd in een of andere Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Cebby schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Kun je niet beter proberen die switches te verkopen dan ook? Er zijn vast mensen wel geïnteresseerd in een of andere Discord.
Goed idee! Als iemand Discord suggesties heeft hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:15

8bt

Brieto schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Ik zou het bij Keygem proberen; https://discord.com/invite/227swe4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

DMKC of MKEU discord kan ook. Of hier op tweakers, genoeg mensen die dit topic volgen en mogelijk interesse hebben.

Overigens heeft keygem ook het “surprise” effect ontdekt om waarschijnlijk wat voorraad kwijt te raken. Alleen in tegenstelling is dit een pre order en wordt het pas in september verzonden. Benieuwd hoe hard het daar gaat, bijzonder dat het zo lang duurt voordat ze verzonden worden. Ook niet duidelijk wat er nu in kan zitten en maar 70 switches die elke “editie” hetzelfde zijn. Meerdere lootboxes kopen is dus gegarandeerd dezelfde switch. In verhouding dus duurder en minder interessant dan MKEU. Vraag me ook af hoe dat met de Europese wet zit, dacht dat er percentages met kansen gegeven moeten worden aan de mogelijke producten. Net zoals MKEU. Iemand die de gok gaat nemen?
Box "S":
Value of Goods: >30€
Entails 70 Switches
The Switches change every Edition

Box "M":
Value of Goods: >60€
Entails 70 Switches and other Products from our Store
The Switches and Products change every Edition

Box "L":
Value of Goods: >130€
Entails 70 Switches, other Products from our Store and a special Product (e.g. Keycaps Set)
The Switches and Products change every Edition

Box "Deskmat":
Value of Goods: >15€
Entails 1 Deskmat
Deskmats per Edition are from the same Collection but may have different Colors.
The Deskmat Collection changes every Edition

Disclaimer:
The order does not entail a box as shown in the image :)
The boxes of every version entail the same products. If you for example order 2x Box "S" you will get the same Switches or if you order 2x Box "Deskmat" it will be the same Deskmat (only the color might be different). The products in the Boxes change with every Edition.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
superbok schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

DMKC of MKEU discord kan ook. Of hier op tweakers, genoeg mensen die dit topic volgen en mogelijk interesse hebben.

Overigens heeft keygem ook het “surprise” effect ontdekt om waarschijnlijk wat voorraad kwijt te raken. Alleen in tegenstelling is dit een pre order en wordt het pas in september verzonden. Benieuwd hoe hard het daar gaat, bijzonder dat het zo lang duurt voordat ze verzonden worden. Ook niet duidelijk wat er nu in kan zitten en maar 70 switches die elke “editie” hetzelfde zijn. Meerdere lootboxes kopen is dus gegarandeerd dezelfde switch. In verhouding dus duurder en minder interessant dan MKEU. Vraag me ook af hoe dat met de Europese wet zit, dacht dat er percentages met kansen gegeven moeten worden aan de mogelijke producten. Net zoals MKEU. Iemand die de gok gaat nemen?

[...]
Jammer dat bij grotere boxen er ook niet meer switches in zitten, want die 90 van Mykeyboard kan je een TKL mee vullen en met deze 70 switches heb je er dus alleen iets aan bij een kleiner keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Jammer dat bij grotere boxen er ook niet meer switches in zitten, want die 90 van Mykeyboard kan je een TKL mee vullen en met deze 70 switches heb je er dus alleen iets aan bij een kleiner keyboard.
Klopt ja, valt mij ook tegen. Wacht nog even met het hele oordeel want geen idee welke switch(es) gekozen wordt, maar lijkt ik alle opzichten minder aantrekkelijk dan mkeu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
20 euro voor 70 switches is nog steeds niet heel slecht maar het is wel een beetje een magere variant van de Mykeyboard versie inderdaad.
Waarschijnlijk omdat ze niet zo desperate als Mykeyboard zijn :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:57:
20 euro voor 70 switches is nog steeds niet heel slecht maar het is wel een beetje een magere variant van de Mykeyboard versie inderdaad.
Ligt aan de switches, €20 voor 70 Gateron Red/Blue/Brown/Yellow/Blacks word ik niet heel blij van ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Vandaag na lang zoeken proberen van van alles en nog wat mijn toetsenbord aardig zoals ik wil!

Keychron Q1 aluminium blauw
Keychron Gateron G Pro 2.0 black
Keychron Ocean keycaps

Wil nog wel wat verder gaan verdiepen nog in de switches maar daar moet ik me nog wat meer in gaan in lezen! Vind het hoe dan ook een droom toetsenbord voor nu 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SuoV-1YWNusMoESxw6Ffr3cmig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHIGCG7ps0peIfllDnPKyWYa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqmsmCExc545iSXi36YfkrgXH0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2hMSgQNZa3iCrDu1wz6l7Gs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMnjh-JcR0LAQP7r3uj_1xfFUQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBOKX1SX5D1VbXhwZ6wlYFj4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Surprise ronde 5 is binnen:

-KTT Wine Red's
-Gift (weer)

Mocht iemand anders iets dubbel hebben, of interesse hebben in 1 setje Gift switches, let me know :) .

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarco5000
  • Laatst online: 23-08 14:15
Brieto schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:57:
Ik ben helemaal niet mee, denk ik. Waarom is mykeyboard desperate?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Hier zijn ze ook binnen :) ben er eigenlijk heel blij mee :) sowieso dat er ook tactiles bijzitten (waar ik niet veel over kan vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyFFdAK_H3mkeWbSaD8spZi4Ft4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzXTm5pkw1vCHQ3z8SdiMNHG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door perpixel op 02-08-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jarco5000 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Ik ben helemaal niet mee, denk ik. Waarom is mykeyboard desperate?
Mk.eu heeft liquiditeitsproblemen, daardoor kunnen ze de openstaande orders bij bijvoorbeeld gmk niet tijdig betalen. Door nu dus wat gmk setjes en switches te verkopen komt er weer wat geld vrij om orders te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarco5000
MatthijsBoog schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:16:
[...]

Mk.eu heeft liquiditeitsproblemen, daardoor kunnen ze de openstaande orders bij bijvoorbeeld gmk niet tijdig betalen. Door nu dus wat gmk setjes en switches te verkopen komt er weer wat geld vrij om orders te betalen.
O dat is minder. Als je met zo een kleine bedragen al moet gaan proberen het hoofd boven water te houden ...

Misschien dat ik een paar dingen toch via hun zal kopen, de lokale winkel wat steunen. En dan wel hopen dat ik ze ook aankrijg, hoewel dat tot nu toe nooit een probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
perpixel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:05:
Hier zijn ze ook binnen :) ben er eigenlijk heel blij mee :) sowieso dat er ook tactiles bijzitten (waar ik niet veel over kan vinden)

[Afbeelding]
Mooie vangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Is er hier iemand die een (kleine) verzameling tactile switches heeft en bereid is mij een paar van elk toe te sturen?

[ Voor 3% gewijzigd door Brieto op 02-08-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:06:
Is er hier iemand die een (kleine) verzameling tactile switches heeft en bereid is mij een paar van elk toe te sturen?
Om even te testen (en daarna terug)? Heb genoeg tactiles op m’n tester zitten die ik even kan opsturen als je wilt. Zoek je wat specifieks qua bump? Of specifieke switches op het oog?

[ Voor 8% gewijzigd door superbok op 02-08-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mykeyclub heeft wel een aparte deskmat als cadeautje voor een order van de mkc75 gekozen voor de eerste 5 dagen...
https://cdn.discordapp.co...864996/20230802201917.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Om even te testen (en daarna terug)? Heb genoeg tactiles op m’n tester zitten die ik even kan opsturen als je wilt. Zoek je wat specifieks qua bump? Of specifieke switches op het oog?
Ik wil de boba u4t weer terugdoen in de ginkgo en dan andere tactiles in de Sonnet. Ik wist natuurlijk wel dat elke switch anders klinkt maar door mijn ervaring met de Twilights besef ik pas hoeveel het uitmaakt. Daarom bedacht ik dat het misschien slim is om zo een aantal switches te kunnen testen zonder dat ik overal switches moet bestellen om ze te kunnen proberen.
Geen specifieke voorkeur behalve dat ik wel benieuwd ben naar Glorious Panda's

Het liefst zou ik 2 stuks van elk overnemen want ik zou het vervelend vinden als ik er per ongeluk 1 van jou stukmaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:32:
[...]

Ik wil de boba u4t weer terugdoen in de ginkgo en dan andere tactiles in de Sonnet. Ik wist natuurlijk wel dat elke switch anders klinkt maar door mijn ervaring met de Twilights besef ik pas hoeveel het uitmaakt. Daarom bedacht ik dat het misschien slim is om zo een aantal switches te kunnen testen zonder dat ik overal switches moet bestellen om ze te kunnen proberen.
Geen specifieke voorkeur behalve dat ik wel benieuwd ben naar Glorious Panda's

Het liefst zou ik 2 stuks van elk overnemen want ik zou het vervelend vinden als ik er per ongeluk 1 van jou stukmaak.
Elke switch is inderdaad anders. Lineairs hebben dat al, maar tactiles met de verschillende soorten bump nog meer. Zal eens kijken welke switches ik dubbel heb, volgens mij niet zo heel veel tactiles. Glorious pandas in ieder geval niet, daar heb ik er net genoeg van om een 65% te vullen (67 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52

Flapmo

and back is gigi!

MatthijsBoog schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:28:
Mykeyclub heeft wel een aparte deskmat als cadeautje voor een order van de mkc75 gekozen voor de eerste 5 dagen...
https://cdn.discordapp.co...864996/20230802201917.png
Spul wat ze anders niet verkocht krijgen :?.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sapphire schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:18:
@MatthijsBoog Uiteraard geheel persoonlijk maaaar daar wil je als volwassen man toch niet dood gevonden mee worden :X
"Hallo mijn hobby is keyboards in elkaar zetten. Ik kan veel vertellen over switches, luben, keycaps, backplates, Alice layouts en daarover praten op het internet. Wat zijn jouw hobbies, Chantal?" (= /me)

Ik denk dat een deskmat het verschil niet zal maken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
pjottum schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

"Hallo mijn hobby is keyboards in elkaar zetten. Ik kan veel vertellen over switches, luben, keycaps, backplates, Alice layouts en daarover praten op het internet. Wat zijn jouw hobbies, Chantal?" (= /me)

Vrouwen vinden passie belangrijk in een man dus vertel ik altijd over mijn keyboard hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

[...]

"Wie is Alice? Spreek je haar nog vaak?"

Die deskmat past goed bij mijn Hama en Astrolokeys keycaps :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Als je het zo brengt kun je die desmat inderdaad wel gelijk aanschaffen want dan komt er überhaupt geen vrouw mee naar huis :+

Niet iedereen hier is nog zoekende hoor, 16 jaar samen en 3 kinderen verder.
Toen ik mijn nu vrouw leerde kennen waren mijn hobby’s overclocking (deels competitief), casemodding en had al 3 jaar een custom waterloop (met custom blokken, ect).. Ze grapt nog wel eens hoeveel ze daarvan heeft moeten aanhoren.
Genoeg vrouwen die zoiets geen probleem vinden en dat liever zien dan een man die elk weekend zich in de kroeg volgiet en de rest van de week op de bank voetbal kijkt (nofi als dat wel iemand hobby’s zijn).
Mijn vrouw vind het allemaal prima maar als ik met zo’n deskmat aankom zetten zou dat wel de grens zijn denk (of ik moet hem aan m’n dochter geven) :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:37:
[...]

Als je het zo brengt kun je die desmat inderdaad wel gelijk aanschaffen want dan komt er überhaupt geen vrouw mee naar huis :+

Niet iedereen hier is nog zoekende hoor, 16 jaar samen en 3 kinderen verder.
Toen ik mijn nu vrouw leerde kennen waren mijn hobby’s overclocking (deels competitief), casemodding en had al 3 jaar een custom waterloop (met custom blokken, ect).. Ze grapt nog wel eens hoeveel ze daarvan heeft moeten aanhoren.
Genoeg vrouwen die zoiets geen probleem vinden en dat liever zien dan een man die elk weekend zich in de kroeg volgiet en de rest van de week op de bank voetbal kijkt (nofi als dat wel iemand hobby’s zijn).
Mijn vrouw vind het allemaal prima maar als ik met zo’n deskmat aankom zetten zou dat wel de grens zijn denk (of ik moet hem aan m’n dochter geven) :+
Mijn vrouw vindt het ook geen probleem, sterker nog, ze gaat dit weekend haar eerst keyboard bouwen.
Een vriendin van haar heeft ook gevraagd of ik er 1 voor haar wil bouwen. Dus zat vrouwen die het prima vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nog altijd single, maar krijg altijd positieve reacties op mijn toetsenborden aan wie ik het ook laat zien. Het is een vrij toegankelijke hobby om te begrijpen. Laat ze gewoon even zien, voelen en horen en ze snappen het enthousiasme wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Ach, hobbies. Niemand die het hoeft te begrijpen, toch? De 1 rijdt op zolder met miniatuurtreintjes, de ander speelt een instrument. Lekker doen en laten doen :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gevoelig puntje.

Ik bedoelde: als je je zorgen maakt over een deskmat - dan zit je op de verkeerde club. :)

Ben wel weer een tijdje stil, mijn nieuwe o-rings zijn binnen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:19:
Gevoelig puntje.

Ik bedoelde: als je je zorgen maakt over een deskmat - dan zit je op de verkeerde club. :)

Ben wel weer een tijdje stil, mijn nieuwe o-rings zijn binnen.
Neuh valt mee hoor.

Waarom ik het zei is meer dat welk portret verzint het om zoiets mee te geven aan een product welke waarschijnlijk grotendeels door volwassen mannen gekocht gaat worden :X
Anime prima, knuffelbeestjes ook, roze/paars tinten ook prima maar die combi is wel heul erg uitgesproken.
Liet het net hier in huis zien en geen fans hier…..

Maargoed laten we het bij de wijze woorden van @Henkie houden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jarco5000
Mijn surprise switches zijn ook binnen.
Ik ben er blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oer67nHSA_E-p-Vqd8K5uPw-0Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0kLTM6UcItCbUnEw0WfZrjb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
De Alpaca's dat ik via Suprise Switches heb ontvangen, heb ik vandaag eens getest en hou van het geluid die ze maken en gevoel. maar jammer genoeg laten ze niet erg veel rgb door. Is er hiervoor een alternatieve switch beschikbaar die zoals de alpaca's klinken maar dan met een rgb bottom housing?

Heb ook de Suprise Keycaps besteld en heb de GMK Red Dragon en GMK Red Line ontvangen.
Zeer tevreden _/-\o_

heb ook nog even een vraagje over deze shop.
Is clickeys.nl een betrouwbare site om op te bestellen voor Krytox Lube?

[ Voor 27% gewijzigd door aaronito op 04-08-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fkoel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 12:50
aaronito schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:02:
De Alpaca's dat ik via Suprise Switches heb ontvangen, heb ik vandaag eens getest en hou van het geluid die ze maken en gevoel. maar jammer genoeg laten ze niet erg veel rgb door. Is er hiervoor een alternatieve switch beschikbaar die zoals de alpaca's klinken maar dan met een rgb bottom housing?

Heb ook de Suprise Keycaps besteld en heb de GMK Red Dragon en GMK Red Line ontvangen.
Zeer tevreden _/-\o_

heb ook nog even een vraagje over deze shop.
Is clickeys.nl een betrouwbare site om op te bestellen voor Krytox Lube?
Clickeys is uit mijn ervaring wel betrouwbaar. Zelf heb ik daar het lube setje gekocht, opberg bakjes en ook de Krytox Lube. Achteraf zag ik wel dezelfde bakjes voor goedkoper via andere sites maar dat was het enigste min puntje.

Gisteren zelf ook maar is wat mystery swtiches gekocht, hoop stiekem ook wel op de Alpaca's

[ Voor 5% gewijzigd door Fkoel op 04-08-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Fkoel schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Clickeys is uit mijn ervaring wel betrouwbaar. Zelf heb ik daar het lube setje gekocht, opberg bakjes en ook de Krytox Lube. Achteraf zag ik wel dezelfde bakjes voor goedkoper via andere sites maar dat was het enigste min puntje.

Gisteren zelf ook maar is wat mystery swtiches gekocht, hoop stiekem ook wel op de Alpaca's
Zoals je net aanheeft is de krytox lube duurder dan op andere sites, had verkeerd gekeken en dacht dat het om 10ml was, nu achteraf bekeken lijkt dit enorm veel voor de prijs ze vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
De meeste producten bij Clickeys leken me altijd veel duurder dan bij vergelijkbare shops, en veel lijkt gewoon direct vanuit China te komen. De prijs van Keygem voor 3ml Krytox is in ieder geval ongeveer de helft :p
aaronito schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:02:
Je zou op zoek kunnen naar een transparante Durock/JWK. Maar dat is wel een ander materiaal waarschijnlijk, dus helemaal gelijk zal het niet zijn. Als je die alpaca's kwijt wilt hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Cebby schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:43:
De meeste producten bij Clickeys leken me altijd veel duurder dan bij vergelijkbare shops, en veel lijkt gewoon direct vanuit China te komen. De prijs van Keygem voor 3ml Krytox is in ieder geval ongeveer de helft :p

[...]

Je zou op zoek kunnen naar een transparante Durock/JWK. Maar dat is wel een ander materiaal waarschijnlijk, dus helemaal gelijk zal het niet zijn. Als je die alpaca's kwijt wilt hoor ik het wel ;)
zolang ik geen alternatief heb gaan ze niet weg ;)

Heb naderhand de Durock L7 gevonden, maar weet niet of dit een goede switch is.
hebben andere Tweakers ervaring met deze switch?

[ Voor 10% gewijzigd door aaronito op 04-08-2023 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aaronito schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

zolang ik geen alternatief heb gaan ze niet weg ;)

Heb naderhand de Durock L7 gevonden, maar weet niet of dit een goede switch is.
hebben andere Tweakers ervaring met deze switch?
Een tijdje terug waren Jwk Aqua kings helemaal in, samen met tecsee ice carrots. Beide helemaal doorzichtig dus perfect voor een rgb feest. Latere batches van aqua kings zijn prima stock en ice carrots ook, al heb ik met de laatste geen ervaring. Tegenwoordig heb je nog veel meer helemaal doorzichtige switches, zoals de Gateron North Pole, WS Aurora Clear en nog veel meer. Durock l7 vind ik zelf minder dan de aqua kings, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Je zou eventueel nog naar het materiaal kunnen kijken om wat vergelijkbaars te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWFpeters
Na veel lezen de Oil Kings maar besteld voor in de Q1 en dan is mijn toetsenbord wel even klaar. Dure maar mooie hobby heb ik alweer gezien haha

Ook tussen de bovenste helft en onderste helft stukjes tape gedaan waardoor de kast veel dieper klinkt en niet meer zo “aluminium” eigenlijk perfect!

En een magnesium muis besteld om een beetje de boel gelijk te houden. Nu weer sparen voor andere dingen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R58uhIPaCanfBCmZ5QWn-2CPUT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly60vT9xinUTSkjSyFipBNtD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
superbok schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:54:
[...]

Een tijdje terug waren Jwk Aqua kings helemaal in, samen met tecsee ice carrots. Beide helemaal doorzichtig dus perfect voor een rgb feest. Latere batches van aqua kings zijn prima stock en ice carrots ook, al heb ik met de laatste geen ervaring. Tegenwoordig heb je nog veel meer helemaal doorzichtige switches, zoals de Gateron North Pole, WS Aurora Clear en nog veel meer. Durock l7 vind ik zelf minder dan de aqua kings, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Je zou eventueel nog naar het materiaal kunnen kijken om wat vergelijkbaars te vinden.
Aqua kings heb ik hier ook maar de keycaps zittengewoon los op de stem.
Tecsee Ice Carrots zijn een mogelijkheid, die bekijk ik eens nader.
Gateron North pole heb ik ook al tegengekomen.
WS Aurora zien er opzich heel mooi uit en precies wat ik zoek. Geluid staat me ook aan.
Durocks L7 stonden ook op mijn lijstje, die schrap ik maar dan als ze minder zijn of de aqua kings.

verlopig staan de Aurora bovenaan mijn lijstje ;) , Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
MatthijsBoog schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:16:
[...]

Leuk daar heb ik nog een group buy uitstaan voor een GMK keycap set. De Amerikaanse vendor van die set is trouwens (zowat) failliet dus dat is geen fijn voorteken.

Mijn deskmat uit een andere group buy besteld bij KBDFans begin januari 2022 is er ook nog niet. Ik hou het even hierbij met de group buys totdat er wat binnen is. ;)

Heb wel een nieuw bord besteld: Monsgeek M1W ---> zelfde als aluminium M1 + BlueTooth en 2.4 Ghz WiFi (+ 6000 mAh batterij), dat moet mijn daily driver thuis gaan worden, waar de GMK set hopelijk op komt en ook nieuwe tactile switches.
Brieto schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:06:
Ik ben zelf dus ook voor nieuwe tactiles aan het kijken, heb nu liggen:

Akko Jelly Purple
Akko White Wine
Kailh Box Royal
Durock T1 Shrimp Silent Tactile (als je het dempertje verwijdert heb je non silent versie)

En dan nog wat nieuw spul:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laoRoguEPH4rIcjUxtUf3uK8Snw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30rJSL2AyipoHBaEoMGN7yCS.jpg?f=fotoalbum_large

Vlnr:

Durock Blue Lotus (tactile)
Durock White Lotus (light tactile)
Durock Black Lotus (linear)

Deze switches hebben een LED diffuser: een uitneembaar stukje plastic waardoor je de lichtstraal van een LED lampje wat kan uitspreiden. Je kan 'm iig verwijderen zonder de switch te hoeven openen. Of het nou echt veel nut heeft (zie foto onder)..... nou ja weer iets om kwijt te raken! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERJPLdGcicO21ChLFdE1EzWlCDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsR2vuOx9NQOIpaiKEi4y9Bb.jpg?f=fotoalbum_large

En verder heb ik nog 10 stuks Gateron Baby Kangaroo tactile switches onderweg, die wel positieve reviews krijgen. Het doosje is iig apart >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsZojDcwiPRS-brCKRHZdS4fKM4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pP10O188dOtxeXUsM0KL2oRt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
prOnorama2 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:21:

Vlnr:

Durock Blue Lotus (tactile)
Durock White Lotus (light tactile)
Durock Black Lotus (linear)
Ik heb nog KTT Matcha's liggen die hebben zo'n lichte bump het is bijna een linear.
Zag op de Keygem Discord dat je best goedkoop een lading switches kan overnemen misschien dat ik dat doe.
Maar zou eigenlijk liever wat verschillende testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Brieto schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:08:
[...]
Zag op de Keygem Discord dat je best goedkoop een lading switches kan overnemen misschien dat ik dat doe.
Maar zou eigenlijk liever wat verschillende testen..
Waar op hun Discord zag je dat? Want klinkt wel interessant en moet binnenkort toch iets bij hun bestellen. En wil er dus ook wel even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@Brieto 30 september is weer een clackycon, helaas tijdens mijn vakantie en kan er weer niet bij zijn...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Pompi schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Waar op hun Discord zag je dat? Want klinkt wel interessant en moet binnenkort toch iets bij hun bestellen. En wil er dus ook wel even naar kijken.
Marketplace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Nou de Oil Kings zijn het niet voor mij, 1 ik merk weinig verschil met de G Pro 2.0 Black en er komt echt geen licht doorheen, nou wist ik dat dat niet zo goed zou zijn maar hecht er toch meer waarde aan dan ik dacht toen ik zag dat het weg was haha

Heb de Gateron G Pro 3.0 Silver besteld die ik samen met de zwarte ga houden. En in de toekomst wil ik INK Blue er bij maar dat is voor later. Rustig op het pakketje wachten want het moet uit de US komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JWFpeters schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:03:
Nou de Oil Kings zijn het niet voor mij, 1 ik merk weinig verschil met de G Pro 2.0 Black en er komt echt geen licht doorheen, nou wist ik dat dat niet zo goed zou zijn maar hecht er toch meer waarde aan dan ik dacht toen ik zag dat het weg was haha

Heb de Gateron G Pro 3.0 Silver besteld die ik samen met de zwarte ga houden. En in de toekomst wil ik INK Blue er bij maar dat is voor later. Rustig op het pakketje wachten want het moet uit de US komen.
Waarom in Amerika besteld? Hier ik Europa ook te krijgen en scheelt denk ik in kosten, zowel verzend- als importkosten. Op voorraad bij Candykeys, dus misschien niet helemaal de voorkeur, maar misschien net zo snel als uit de US.

Maar oil kings en pro blacks verschillen inderdaad niet zo mega veel, afhankelijk van het keyboard kan je het iets merkbaarder maken. Maar het blijft beperkt. En een compleet zwarte behuizing laat inderdaad weinig licht door ;)

Voor suggesties met switches die licht doorlaten, kan je mijn post wat verder boven bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 07-08-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Kon de 3.0 niet vinden hier….. was nu 43 inc verzenden voor 110 switches.

Vind de Pro Black 2.0 trouwens wel stukje fijner dan de Pro Yellow 1.0

[ Voor 33% gewijzigd door JWFpeters op 07-08-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
prOnorama2 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:21:
En verder heb ik nog 10 stuks Gateron Baby Kangaroo tactile switches onderweg, die wel positieve reviews krijgen.
Een van mijn favo switches, erg fijne aanslag :Y Heb er ook een plankje mee liggen.
Out of the box wel vaak een beetje 'pingy', maar een beetje lube op de veer doet wonderen.

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 07-08-2023 11:22 . Reden: Dunglish ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:57:
[...]
Waarom in Amerika besteld? Hier ik Europa ook te krijgen en scheelt denk ik in kosten, zowel verzend- als importkosten. Op voorraad bij Candykeys, dus misschien niet helemaal de voorkeur, maar misschien net zo snel als uit de US.
ATM (pun intended) is uit welk werelddeel dan ook sneller dan CK :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ook maar weer twee pakjes surprise switches besteld. Heb ze niet nodig, maar is toch wel leuk om wat keuze te hebben.
Dit weekend een Quefrency Rev 5 gebouwd, met Akko Cream Blue + GMK Devoted. Prettig bord tot nu toe, split beviel me wel toen ik recentelijk een Sofle bouwde, maar ortholinear vond ik lastig wennen. Deze staggered split layout bevalt me tot nu toe uitstekend.
Als ik er aan denk zal ik wel een foto posten zodra ik de rotary knobs gesoldeerd heb (nog geen zin in gehad).

Tevens: budget bordje gebouwd voor een vriend. Uitdaging was zo goedkoop mogelijk. Als basis heb ik een Aigo A100 genomen, en ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit me verbaast. €28 bij ome Ali. Werkt zowel bedraad als draadloos, en komt met double shot keycaps. Alleen voor de keycaps is het bord het al waard.
Print ondersteunt helaas alleen 3 pins switches, standaard switches waren yellows van Erzzi (?).

Heb er zelf wat foam ingeplakt, wat demping pads voor de stabs aangebracht, de stabs geclipt en gelubed en het bord klinkt niet eens slecht. Wil nog tape aan de onderzijde van de print proberen maar ik kon zo gauw geen schilderstape vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door danoontjeh op 07-08-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
sapphire schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

ATM (pun intended) is uit welk werelddeel dan ook sneller dan CK :(
Moet zeggen dat ik afgelopen week weer niks te klagen had bij CK. Binnen 4 dagen iets ontvangen en in plaats van via de "gratis" DPD zoals ik had gekozen, werd het via DHL bezorgd.
Best apart dat er soms zulke verschillen in service zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn extra plate voor de qk75 nog altijd niet, ook geen tracking. Zelfde geldt voor de missende encoder. Had heel leuk een ander adres doorgegeven ivm vakantie, maar bleek helaas niet nodig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
MatthijsBoog schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:21:
Ik heb mijn extra plate voor de qk75 nog altijd niet, ook geen tracking. Zelfde geldt voor de missende encoder. Had heel leuk een ander adres doorgegeven ivm vakantie, maar bleek helaas niet nodig te zijn...
Wat vervelend en apart. Lijkt dus dat ze gewoon ultra slecht zijn in schattingen kunnen geven voor dingen die niet direct vanuit hun locatie leverbaar zijn. Dat ze dus niet conservatief genoeg zijn in hun schattingen en zelf mee gaan in enthousiasme van de klanten en dus de beste schatting weergeven in plaats van de slechtste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pompi schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

Moet zeggen dat ik afgelopen week weer niks te klagen had bij CK. Binnen 4 dagen iets ontvangen en in plaats van via de "gratis" DPD zoals ik had gekozen, werd het via DHL bezorgd.
Best apart dat er soms zulke verschillen in service zitten.
Ik wacht nu 6 weken op ‘in stock’ items, al 5 weken een tracking code en diverse toezeggingen dat het nu écht gaat komen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pompi het zijn dus allemaal dingen die al sinds de levering van mijn qk75 in hun magazijn liggen. Ze zijn gewoon niet goed in het inschatten wanneer ze tijd hebben om het in te pakken en te verzenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Totaal ongerelateerd, ondanks dat het Candykeys logo op hun website staat is er nu bij Keygem een pre-order voor de metalen Awekeys artisans. Wil er wel graag 2 hebben (copper en titanium), maar wil Awekeys eigenlijk uit principe niet steunen door de manier waarop ze tijdens hun kickstarter reclame hebben gemaakt. Ze hebben het namelijk overal waar ze maar konden gepost, tegen de regels in. Reddit groepen, Discord servers, van alles... Maar het lijken wel gave caps...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brieto
Pompi schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Wat vervelend en apart. Lijkt dus dat ze gewoon ultra slecht zijn in schattingen kunnen geven voor dingen die niet direct vanuit hun locatie leverbaar zijn. Dat ze dus niet conservatief genoeg zijn in hun schattingen en zelf mee gaan in enthousiasme van de klanten en dus de beste schatting weergeven in plaats van de slechtste.
Probleem is dat de CEO David reactief vanuit supporttickets werkt. Hij lost problemen op door te reageren op tickets en dan verdwijnt het weer uit z'n geheugen omdat hij bedolven wordt onder de tickets en discord berichten.
Als hij pro-actief vanuit zijn eigen systeem zou werken dan kan hij zelf problemen opvolgen en afhandelen en zullen de tickets ook verminderen omdat mensen hem niet constant moeten chasen.
Het komt deels doordat David zelf alle controle wil houden en deels omdat hun systeem niet een beter werk proces ondersteunt.
Als jij dus iets besteld en het wordt niet meteen verzonden dan moet je dus zelf constant blijven opvolgen omdat Candykeys eigenlijk dan 'vergeet' dat ze jou nog een product moeten sturen.
Ik vind dit soort dingen best interessant omdat het voor de buitenstaander best duidelijk is wat er misgaat bij Candykeys maar voor dat bedrijf zelf niet. Het lijkt alsof hij niet zelf in zijn systeem reports kan draaien mbt bijvoorbeeld een bepaalde groupbuy en zo te kijken wat hij nog moet doen, hij verwerkt nu gewoon wat hij vindt in zijn magazijn en dan wacht hij tot er supporttickets binnekomen om te kijken wat er fout is gegaan.
Misschien dat ik later in dit jaar een poging ga wagen om een beter systeem te ontwikkelen(niet commercieel), als ik daar wat tijd voor kan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:51:
Totaal ongerelateerd, ondanks dat het Candykeys logo op hun website staat is er nu bij Keygem een pre-order voor de metalen Awekeys artisans. Wil er wel graag 2 hebben (copper en titanium), maar wil Awekeys eigenlijk uit principe niet steunen door de manier waarop ze tijdens hun kickstarter reclame hebben gemaakt. Ze hebben het namelijk overal waar ze maar konden gepost, tegen de regels in. Reddit groepen, Discord servers, van alles... Maar het lijken wel gave caps...
Echt een cool concept!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:11
Bij de product pagina voor de Feker Alice98 staat nu een link naar een VIA firmware met een configfile.

De firmware kun je flashen door het toestenbord via USB aan te sluiten.
Nadat deze klaar is kun je bij https://usevia.app middels de design tab de configfile laden en dan is het dus ook met VIA te configureren. Hoef je niet meer de shady normale software te gebruiken. Display kun je helaas niet aanpassen en voor de encoder zie ik zo snel ook niets.

Wel is het nu gelukt om home/end/pageup/pagedown te mappen, wat eerst niet kon.

Linkje voor de liefhebbers: https://mechkeys.com/prod...rd?variant=44062796677343

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@superbok zou je mijn Clackycon bericht kunnen unpinnen en die van de aankomende meetup pinnen? Dan is het weer mooi up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Ik heb ze ook binnen. Helaas geen alpaca's, maar gateron reds voelen tot zo ver prima. Weet alleen nog niet of ze mijn oil kings gaan vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TrxWoRCDEWLyYLnVdw-LIQNz4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i6b01wmsdKTW2VlGvyCe3or.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ik wil graag blauwe Inks maar wil niet
Zelf luben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
De bling purple switche (https://mykeyboard.eu/cat...ling-purple-10-pack_6561/) die ik uit een surprise pack hebben gekregen klinken echt lekker maar ik blijf problemen hebben met chatter en soms geen registratie van keypresses. Zonde, want ik heb een aantal switches 'blind' door m'n keyboard gemixed en deze switch kwam eruit als mooiste geluid. Op tweede plek Oil Kings dus die ga ik dan maar indoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JWFpeters schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:13:
Ik wil graag blauwe Inks maar wil niet
Zelf luben :(
Geen ervaring met clickies, maar dacht dat die meestal niet gelubed werden doordat het wat lastiger was door de click bar en het kleine verschil. Maar zoals ik schrijf, geen ervaring met clickies.
Brieto schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:20:
De bling purple switche (https://mykeyboard.eu/cat...ling-purple-10-pack_6561/) die ik uit een surprise pack hebben gekregen klinken echt lekker maar ik blijf problemen hebben met chatter en soms geen registratie van keypresses. Zonde, want ik heb een aantal switches 'blind' door m'n keyboard gemixed en deze switch kwam eruit als mooiste geluid. Op tweede plek Oil Kings dus die ga ik dan maar indoen.
Ligt het echt aan de switch? Hetzelfde probleem als je hem omwisselt met dezelfde switch? Socket wel goed schoon? Zelf alleen problemen met dubbele aanslag wanneer ik de leaf gelubed heb.

Heb zelf de yellow en pink variant uit de surprise pack, maar die zijn iets te licht voor mij. Heb springs gekocht om ze later te spring swappen, want ze klinken inderdaad wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29
[quote]superbok schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Geen ervaring met clickies, maar dacht dat die meestal niet gelubed werden doordat het wat lastiger was door de click bar en het kleine verschil. Maar zoals ik schrijf, geen ervaring met clickies.

Klopt, het is niet aan te bevelen om clicky swithes te luben omdat ze dan richting tactile gaan.
Je haalt dan ook het specifieke mechanisch crispy clicky gevoel uit zo'n switch weg.
Zelf wel een fan van clicky switches. De Kaihl box Jades staan op de switch review site van Keebworks zelfs op de eerste plaats boven de Boba U4t's.
Geweldige clicky's samen met de Chosfox/Kaihl - Arctic fox switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Heeft iemand misschien wat tips voor het modden van een bord of waar ik specifiek op zou moeten letten? Ik ben vanavond van plan om toch maar is een stuk foam erin te stoppen en even kijken of ik iets met me stabilizers kan doen. Waarschijnlijk alleen lubben en misschien de plijster mod proberen. Ik gok dat er niet heel veel mis mee kan gaan, maar toch even voor de zekerheid na vragen.
Thuis maak ik gebruik van de Keychron K8 met Gateron Oil King switches.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
CrashOverDrive schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Een van mijn favo switches, erg fijne aanslag :Y Heb er ook een plankje mee liggen.
Out of the box wel vaak een beetje 'pingy', maar een beetje lube op de veer doet wonderen.
Mooi om te horen. Ze komen eraan, lube heb ik nog wel liggen.

Monsgeek M1W is ook binnen.

TL;DR: Aluminium + 75% layout + draaiknop + wireless + per key RGB komt wel aardig dicht bij 'endgame' voor mij iig wat betreft layout en features. ;) In de doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-AJ2HyeLhdg4-vVSyCiulkqzx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwrWSJhD2v6sGLATT3mSPDnW.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten nu standaard voorgeïnstalleerde plate mounted stabilizers op zodat iedereen het bord meteen out of the box kan gebruiken zonder 'm te hoeven openen (bij de M1 moest je zelf eerst de PCB mounted stabs installeren). Wat meer n00b friendly dus. Waarom er dan nog meer plate mounted stabilizers bij zitten snap ik niet helemaal.

Eerste indruk:

+ Bluetooth werkt goed: getest met een rolmaat van 5m tot buiten de kamer en hij deed het nog op die afstand. 2.4 Ghz WiFi dongle werkt ook (afstand niet getest);
+ klinkt out of the box al een heel stuk fijner dan m'n krakende oude Akko 5075S plastic bord (die kan de kast in in als testbord);
+ Per key RGB werkt ook: via de Monsgeek Cloud Driver (zowat zelfde als Akko Cloud Driver), nu kun je meerdere keys in één keer dezelfde custom kleur geven, dat scheelt tijd; heeft ook een 'Music Follow' modus: soort spectrum analyzer/equalizer "Disco" modus via de LED's op je bord: werkt ook via BlueTooth voor als je de batterij snel wil leegtrekken denk ik. :+
+ nog wat spul om te modden in de doos (force break /tape mod);
+ batterij niveau te checken d.m.v. LED (Fn + Space);
+/- geen VIA/QMK (maar: VIA op de Monsgeek M1 kan geen per key RGB instellen);
- onhandige schakelaar onder Cap Lock key om Win/Mac/wireless modus te selecteren;
- gouden accenten aan de zijkant zullen bij veel builds niet echt passen, zwart was beter geweest IMO. Aan de andere kant zie je ze niet als je recht voor het keyboard zit (en misschien gaat Monsgeek/Akko nog andere kleuren uitbrengen in de toekomst of ik ga ze evt. overspuiten).

Nu wachten op betere tactile switches om verder te testen en nog andere stabs erin -heb Durock V2 liggen - en op een GMK groupbuy keycap set in Q3 of Q4 (hopelijk)...maar ik denk dat ik niet zo lang kan wachten en zal vast eerder gaan kijken of ze ergens nog een leuke keycap set in stock hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Na op het werk op een mechanisch toetsenbord van een collega te hebben gewerkt ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt. Ik wil zelf wat gaan bouwen maar zie alleen door de bomen het bos niet meer dus toch even wat vragen:

1. Zijn er bepaalde standaarden voor afmetingen van PCB's en waar de gaten zitten? Zoals bijvoorbeeld ATX, ITX EATX etc... bij PC's?
2. Toetsenborden waarbij expliciet vermeld staat dat deze met een QMK firmware werken kosten vaak het viervoudige. Wat is hier nu anders aan dan dat er een ATMEGA 32u4 of een Arduino Pro Micro op zit die je respectievelijk voor EUR 2,70 en EUR 3,80 op AliExpress kunt bestellen?
3. Zijn er hier mensen die van scratch een toetsenbord hebben gebouwd zonder gebruik te maken?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik hier een CNC machine heb staan die groot en krachtig genoeg is genoeg is om zelf een PCB te maken en een behuizing van bijvoorbeeld hout of aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chatslet
1. Qua standaarden, dit zijn de meest voorkomende formaten. Verder zijn er standaard plaatsen van schroefgaten, maar dit is alleen van belang als je een bestaande PCB of case wilt gebruiken. Veel belangrijker is dat de layout klopt en je netjes de afstand van 19,05mm per toets aanhoudt.

2. QMK is echt niet altijd het viervoudige en draait in veel gevallen op een 32u4/pro micro, maar ook op dingen als een rp2040 of stm32. Het fijne aan QMK is de complete aanpasbaarheid, je kunt tot 16 lagen instellen en kunt de mogelijke functies haast zo gek niet bedenken. Er is echt heel veel te programmeren.

3. Ik heb door een gebrek aan toegang ertoe nog niet met een CNC iets gemaakt. Maar wel een kleine macropad ontworpen voor de 3d-printer, met een rp2040, zonder pcb, in plaats daarvan alles "handwired". Maar eh, je kunt PCB's maken met je CNC?

Edit: Google ook vooral eens wat je kunt vinden qua mogelijkheden. Er zijn ook best wel wat open-source designs te vinden. Hier vast een voorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door MatthijsBoog op 09-08-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
@MatthijsBoog Dank je, ik ga nog even wat onderzoek doen.

Off topic: Een CNC machine is bij uitstek geschikt voor het maken van PCB's en kan volledig met open source software. Through the hole en wat grover SMD werk gaat al prima met een CNC machine van 150 a 200 euro en een V bitje van 30 tot 60 graden. De vele CNC3018 (max) clones op aliexpress zijn erg populair als het om PCB's gaat. Wil je het fijnere SMD werk doen dan moet je er even een goedkoop grafeerlasertje bij kopen. Mocht je zin hebben in een nieuwe hobby dan is hierover meer dan genoeg op YouTube te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat het vooral weten als je verder nog vragen hebt!

Interessant in hoeverre dat allemaal mogelijk is!
Dit ga ik dus vooral niet uitzoeken, hoe interessant het ook is, heb dit jaar al een hobby erbij en daar gaat alweer genoeg geld in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Count me in!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Iets als een bakaneko is er in een 60% en 65% formaten en beschikbaar als files:
https://github.com/kkatano/bakeneko-60
https://github.com/kkatano/bakeneko-65

Zo zijn er nog wel meer borden te vinden, maar deze hebben heel mooi de case en PCB bij elkaar staan. Best prima als je zelf niet iets wilt ontwerpen maar wel wilt maken. Al is dit ook gewoon direct bij een winkel te koop natuurlijk :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:26:

Ligt het echt aan de switch? Hetzelfde probleem als je hem omwisselt met dezelfde switch? Socket wel goed schoon? Zelf alleen problemen met dubbele aanslag wanneer ik de leaf gelubed heb.

Heb zelf de yellow en pink variant uit de surprise pack, maar die zijn iets te licht voor mij. Heb springs gekocht om ze later te spring swappen, want ze klinken inderdaad wel lekker.
Het rare is dat het niet heel vaak gebeurd, misschien 2/100 keer. Ik heb nu pcb met isopropanol schoongemaakt en ook de leaf van switches die een probleem geven schoongemaakt. Hopelijk lost dit het probleem op.
Ze klinken echt verrassend goed voor zo'n onbekende switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:29:
[...]

Het rare is dat het niet heel vaak gebeurd, misschien 2/100 keer. Ik heb nu pcb met isopropanol schoongemaakt en ook de leaf van switches die een probleem geven schoongemaakt. Hopelijk lost dit het probleem op.
Ze klinken echt verrassend goed voor zo'n onbekende switch :)
Geen loszittende soldeer punten van het hotswap socket?

Gabriël AM5

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Taeha heeft vandaag een goede video geüpload die dieper ingaat op de Mechs & Co situatie, maar ook over GBs en alles wat daar samen mee hangt. Lange video maar erg informatief, voor zowel beginners als mensen die er al wat langer bekend mee zijn. Misschien iets minder relevant doordat het over een Amerikaanse vendor gaat en er dus andere regels zijn, maar sommige dingen gelden ook in het algemeen.

Verder ben ik een beetje de kast aan het opruimen en heb een "familie" foto gemaakt van al m'n borden. Vond het te grappig om niet te delen. Maar misschien heb ik wel een klein probleem :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRpLILDWAHMK7nq0zpV6JA5kZP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slmkk897mwvuHgxDSq1ZNwwS.jpg?f=fotoalbum_large

Nu verder alle switches/ keycaps/ deskmats en andere accessoires inventariseren/ controleren in een spreadsheet en alles netjes opbergen.

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik heb nog steeds last van dubbele aanslagen op mijn Ducky One 3 RGB. Ondertussen heb ik alle switches vervangen en dat leek een beetje te helpen. Maar nu heeft mij O weer kuren. De oplossing van de webshop was om het hele bord op te sturen zodat zij konden bepalen of ik gelijk heb. Dat staat me tegen want:
1. Dan ben ik mijn mechanische toetsenbord x weken kwijt
2. Dan moet ik alle switches en caps weer vervangen
3. Het probleem komt niet supervaak voor, dus dan zal je zien dat ze na een week zeggen dat ze het niet konden reproduceren.

Ik heb net weer de cap ervan afgehaald, de switch een beetje gewiebeld en nu lijkt het helemaal weer even opgelost. Waarschijnlijk weer valse hooop. ... Wacht, daar is er alweer eentje. Zucht.

maar goed, ik wilde ook nog het stuurprogramma vervangen door de geen van Ducky zelf, maar de knop om het te installeren blijft grijs, ondanks dat ik alle drivers van Windows zelf had verwijderd. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik voerde het uit als administrator en gaf het programma ook even twee minuutjes om te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
HelloIamAldo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:45:
Ik heb nog steeds last van dubbele aanslagen op mijn Ducky One 3 RGB. Ondertussen heb ik alle switches vervangen en dat leek een beetje te helpen. Maar nu heeft mij O weer kuren. De oplossing van de webshop was om het hele bord op te sturen zodat zij konden bepalen of ik gelijk heb. Dat staat me tegen want:
3. Het probleem komt niet supervaak voor, dus dan zal je zien dat ze na een week zeggen dat ze het niet konden reproduceren.

Ik heb net weer de cap ervan afgehaald, de switch een beetje gewiebeld en nu lijkt het helemaal weer even opgelost. Waarschijnlijk weer valse hooop. ... Wacht, daar is er alweer eentje. Zucht.

maar goed, ik wilde ook nog het stuurprogramma vervangen door de geen van Ducky zelf, maar de knop om het te installeren blijft grijs, ondanks dat ik alle drivers van Windows zelf had verwijderd. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik voerde het uit als administrator en gaf het programma ook even twee minuutjes om te draaien.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Ducky One 2 SF. Ik had die geloof ik bij Alternate besteld. Ook aangegeven bij hun, en opgestuurd. Die gaven aan dat ze het niet konden reproduceren, dus kreeg het toetsenbord weer terug. Mooi man. Bij mij hielp het nog wel eens om met een busje lucht op de switch te blazen, maar vaak was het tijdelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
HelloIamAldo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:45:

Wat suggesties:

Probeer met deze website te achterhalen welke knoppen het probleem hebben: https://keyboard.dmitrijs.lv/

Open de switch en kijk of er (veel) lube zit op de leaf en of de leaf misschien wat gebogen is.
Maak switches & pcb schoon met alcohol (isopropyl of soortgelijk)
Verwissel een niet-werkende met een werkende en kijk of het probleem verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Bedankt, hele resem ingetikt en er komt niets geks naar boven. Moet zeggen dat ik van de week ook al Outshine heb uitgespeeld zonder problemen. Het probleem is dus lekker ongrijpbaar, zoals je al aangeeft @Nerrion Ik heb nu weer eens de switch eruitgehaald, compressed air er tegenaan en kijken of het wat verlichting biedt.

Heb nog niet duidelijk hoe ik nou de driver van Ducky zelf kan installeren, en ik lees ook de suggestie om de aanslagsnelheid een klein beetje te verlagen, heeft dat echt nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Iemand ervaring met het wisselen van layers m.b.v. QK Config?

Ik heb een eigenaardigheid wanneer ik op laag 2 werk met mijn QK75 op een MacBook. Ik heb op beide lagen een knop ingesteld voor laag 0 en 2, namelijk de knoppen TG(0) en TG(2). Dit werkt op zich goed, alleen ik merk dat als ik op ESC druk terwijl ik in laag 2 zit, dat hij weer teruggaat naar laag 0. Dit werkt erg onhandig en ik heb online en in de software niks kunnen vinden over dit euvel. Het lijkt erop dat het drukken van ESC er altijd voor zorgt dat je teruggaat naar laag 0 en ik kan nergens vinden hoe ik dit zou moeten omzeilen..

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Zo, gisteren eindelijk eens de tijd gevonden om mijn eerste keyboard kit te bouwen (Keychron q2 niet meegerekend), namelijk de Cypher R4. Een FRL 1800 layout leek mij een mooie balans tussen een compact toetsenbord en praktisch gemak (Belgian ISO layout omdat ik zowel NL, FR als EN typ voor het werk, en de cijfers zitten daar achter de symbolen in tegenstelling tot qwerty)

1) Layout kiezen. Zeker qua bottom row heeft deze veel opties. Wou eerst 3 toetsen rechts van de spatiebalk, maar de stab sets die ik hier had hadden geen 6u wire. Dan maar 2x 1,5u toetsen rechts en de rechter Ctlr opofferen als Fn toets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeJp38VSYDptywo0HkvrXxz4SN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkvXPnWUQuX5P1Wt5Tsva39l.jpg?f=fotoalbum_large

2) PCB testen. Wil namelijk eerst weten of dit in orde is. JSON file geladen, layout ingesteld, toetsen getest.

3) Alle sockets Mill-Maxen (7305). Wat een priegel werkje zeg. Kaptan tape erop, omdraaien en solderen maar. Ik had uit mijn modelbouw tijd nog wel soldeer materiaal, dus dat scheelde. Echter was de soldeer tin al serieus oud waardoor de stroom van tin heel oneven was. Uiteindelijk toch paar soldeerpunten waarbij tin in de Mill Max socket is gekomen. Toen moest ik creatief zijn om dit op te lossen. Meestal gewoon snel opnieuw verwarmd en er meteen een switch doorgestoken. Meestal kon ik de switch er terug uithalen en was de socket ok. Soms meerdere keren proberen. Niet altijd even vlekkeloos verlopen dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/879uwIzuMK75Av1MB9ZF9Bj1MEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5WvlkJjambfAPESnz01or8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoSUZpew53aX4TXpuV-4v3uP7SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9UYqDfinpnG94MQ5diaVrpd.jpg?f=fotoalbum_large

4) Testen van de Mill Max sockets: overal een switch in (Boba U4T) en opnieuw testen in VIA. Zeer blij toen alles perfect bleek te werken.
Ook de TX stabs gelubed.

5) Alle switches losmaken en nu op de plaat monteren. Die fijne sockets zijn toch redelijk vervelend om de switch vlot in te krijgen (vergt veel gevoel en een handigheidje, beetje scheef en je drukt de pinnen van de switch plat).
Omdat standaard een ANSI plaat in de kit zat had ik ISO aluminium (burgundy) en ISO carbon fiber plaat bij besteld. We beginnen met alu.
Misschien dat ik alle switches nog ooit ga luben, maar nu nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne-yIjDhdgkKv_hDGhbCZltL62o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZPYzHoEzUKQWa1X09ZPw2Yr.jpg?f=fotoalbum_large

6) Plate aan de top case schroeven. De Cypher is een zeer simpel plate mount bordje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvtSPIAwaGwXAsFCJWNDKAVIqTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shFuB9xIgnXFDkylaBWNakxR.jpg?f=fotoalbum_large

7) de 2 helften samen voegen. Zeer simpele binnenzijde als je dit vergelijkt met de complexere (vaak gasket mount en weighted) toetsenbord kitjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-rwHqNCNkg-8RritI0KKd21f2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1Ha8s8mV514p6XvGAWhjqjh.jpg?f=fotoalbum_large

8) foto van de booty Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEWK8w3Pb41KMXIP-SQ_V8GFaek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Qd0nXm3XW5kvFkjqmufDsmC.jpg?f=fotoalbum_large

9) keycaps erop. ePBT Be The One met Belgische kit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/670-lCRwcpzNg-rwLQPo6Y5c8fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5W3eUW5btWuqzjManbV9Ce4s.jpg?f=fotoalbum_large

10) vergelijking met Keychron Q2. Ietsje lichter, niet veel groter, vooral veel lager. De burgundy plaat komt er ook lekker subtiel doorheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j51QCv47Omr4Pr3sIjacB6SQxuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbzEXmycnELdsBKqR9BbrjcZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsaLb2a6c5FzxSky5p0CjOEkSX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7wiaU5NPlNmgNp9CDrl9HZi.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag nog wat typtesten doen.
Spatie balk is al zeker niet naar mijn goesting, maar heb nu weinig motivatie om alles weer los te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RE3Fa7zWoWM5eZ-V2w6jUcmYfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfPRGCtdmLz8cZA2DFbnsNi0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Heeft iemand misschien nog leuke TKL suggesties? Ik heb zojuist de aansluitings pinnetjes van me Keychron K8 gesloopt, dus tijd voor vervanging.

Na bijna 2 uur het proberen weer recht te krijgen heb ik het opgegeven :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDvloO7wKjP9TxkbOQU2p8rpFzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZzBFNDMKSUMh2jJ3UbxehgM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Fkoel op 12-08-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lrsv schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:53:
Zo, gisteren eindelijk eens de tijd gevonden om mijn eerste keyboard kit te bouwen (Keychron q2 niet meegerekend), namelijk de Cypher R4. Een FRL 1800 layout leek mij een mooie balans tussen een compact toetsenbord en praktisch gemak (Belgian ISO layout omdat ik zowel NL, FR als EN typ voor het werk, en de cijfers zitten daar achter de symbolen in tegenstelling tot qwerty)

1) Layout kiezen. Zeker qua bottom row heeft deze veel opties. Wou eerst 3 toetsen rechts van de spatiebalk, maar de stab sets die ik hier had hadden geen 6u wire. Dan maar 2x 1,5u toetsen rechts en de rechter Ctlr opofferen als Fn toets.
[Afbeelding]

2) PCB testen. Wil namelijk eerst weten of dit in orde is. JSON file geladen, layout ingesteld, toetsen getest.

3) Alle sockets Mill-Maxen (7305). Wat een priegel werkje zeg. Kaptan tape erop, omdraaien en solderen maar. Ik had uit mijn modelbouw tijd nog wel soldeer materiaal, dus dat scheelde. Echter was de soldeer tin al serieus oud waardoor de stroom van tin heel oneven was. Uiteindelijk toch paar soldeerpunten waarbij tin in de Mill Max socket is gekomen. Toen moest ik creatief zijn om dit op te lossen. Meestal gewoon snel opnieuw verwarmd en er meteen een switch doorgestoken. Meestal kon ik de switch er terug uithalen en was de socket ok. Soms meerdere keren proberen. Niet altijd even vlekkeloos verlopen dit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

4) Testen van de Mill Max sockets: overal een switch in (Boba U4T) en opnieuw testen in VIA. Zeer blij toen alles perfect bleek te werken.
Ook de TX stabs gelubed.

5) Alle switches losmaken en nu op de plaat monteren. Die fijne sockets zijn toch redelijk vervelend om de switch vlot in te krijgen (vergt veel gevoel en een handigheidje, beetje scheef en je drukt de pinnen van de switch plat).
Omdat standaard een ANSI plaat in de kit zat had ik ISO aluminium (burgundy) en ISO carbon fiber plaat bij besteld. We beginnen met alu.
Misschien dat ik alle switches nog ooit ga luben, maar nu nog niet.
[Afbeelding]

6) Plate aan de top case schroeven. De Cypher is een zeer simpel plate mount bordje.
[Afbeelding]

7) de 2 helften samen voegen. Zeer simpele binnenzijde als je dit vergelijkt met de complexere (vaak gasket mount en weighted) toetsenbord kitjes.
[Afbeelding]

8) foto van de booty [Afbeelding]

9) keycaps erop. ePBT Be The One met Belgische kit.
[Afbeelding]

10) vergelijking met Keychron Q2. Ietsje lichter, niet veel groter, vooral veel lager. De burgundy plaat komt er ook lekker subtiel doorheen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag nog wat typtesten doen.
Spatie balk is al zeker niet naar mijn goesting, maar heb nu weinig motivatie om alles weer los te maken.

[Afbeelding]
Mooi verslag en bord! Merk je veel verschil met de Keychron? Hopelijk is de stab makkelijk goed te krijgen en licht het niet aan de keycap. Anders blijf je maar modden terwijl het dus niet aan de stab ligt.
Fkoel schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:04:
Heeft iemand misschien nog leuke TKL suggesties? Ik heb zojuist de aansluitings pinnetjes van me Keychron K8 gesloopt, dus tijd voor vervanging.

Na bijna 2 uur het proberen weer recht te krijgen heb ik het opgegeven :'(
[Afbeelding]
Genoeg TKLs natuurlijk en ook suggesties, maar de belangrijkste vragen: wat is je budget en welke wensen heb je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
[...]

Genoeg TKLs natuurlijk en ook suggesties, maar de belangrijkste vragen: wat is je budget en welke wensen heb je verder?
[/quote]

Me budget is niet meer dan 400, ik zal het vooral voor gamen gaan gebruiken maar ook voor werk. Graag wel iets wat hot swappable is, een ansi layout en mag evt ook custom zijn. Kleur het lieftst zwart, een knob is wel leuk maar hoeft niet per se. PCB moet wel plek hebben voor een 5 pin switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 15:54

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eeQ6fERECn1BB_xD827Vy-wrUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkAoOC7HMOmsNDgIAc9Q9lYX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJvOTHXdA93MPvhjVqBoD75MpuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FnPmCcbYLJQ4rFGyLR2KEhS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJswohBXon1aGPtk4f8FUpKmjrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2nq7cGnQOgNOAviNr7ledq2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56odhUzCVVaXGaypln_jv5lZfZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGJYiz37uMB6IBNh6S8HiG68.jpg?f=fotoalbum_tile

Je kan ook woke gaan doen met toetsenborden als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Hoe zijn de DIY kits van Akko?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 15:54

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Fkoel schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Hoe zijn de DIY kits van Akko?
Erg leuke setjes, zeker qua prijs/kwaliteit. Vooral de Monsgeek line-up bied veel waar voor z'n geld.

Dit zijn beiden ISO borden btw, de M1W (draadloze variant van de Monsgeek M1) en de Akko 5075. Deze laatste zit meer in het budget segment. Komt met een paar extra switches, keycaps, gaskets etc.

De M1W is als ISO een Kit compleet met switches en keycaps te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fkoel schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

[/quote]

Me budget is niet meer dan 400, ik zal het vooral voor gamen gaan gebruiken maar ook voor werk. Graag wel iets wat hot swappable is, een ansi layout en mag evt ook custom zijn. Kleur het lieftst zwart, een knob is wel leuk maar hoeft niet per se. PCB moet wel plek hebben voor een 5 pin switch.
Is de nk87 milkshake op Oblotzky iets? Zit een beetje rond te kijken, maar zie niet zo heel veel tkl direct op voorraad. Wel een aantal in GB, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Verder heb je natuurlijk nog je prebuilt keychrons etc. die ok zijn. Op de 2de hands markt zou je nog kunnen kijken naar bijvoorbeeld de tiger80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fkoel
Tweakriez schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:41:
[...]

Erg leuke setjes, zeker qua prijs/kwaliteit. Vooral de Monsgeek line-up bied veel waar voor z'n geld.

Dit zijn beiden ISO borden btw, de M1W (draadloze variant van de Monsgeek M1) en de Akko 5075. Deze laatste zit meer in het budget segment. Komt met een paar extra switches, keycaps, gaskets etc.

De M1W is als ISO een Kit compleet met switches en keycaps te krijgen.
Ik heb een beetje zitten kijken en de 75% borden op Akko zien er ook wel nice uit. Dus ik denk toch dat ik me voorkeur ga aanpassen naar 75% en alles er boven. Tot zo ver in ieder geval bedankt voor de info!
superbok schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Is de nk87 milkshake op Oblotzky iets? Zit een beetje rond te kijken, maar zie niet zo heel veel tkl direct op voorraad. Wel een aantal in GB, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Verder heb je natuurlijk nog je prebuilt keychrons etc. die ok zijn. Op de 2de hands markt zou je nog kunnen kijken naar bijvoorbeeld de tiger80.
De NK87 ziet er zeker niet verkeerd uit! Nog een om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de iqunix super zonex 75 (zwart) besteld via de gb. Ben heel benieuwd. 😍

Heb nog een setjes staebies en gateron red pro 3.0 liggen dus die gaan erin. Keycap set ben ik nog aan het zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Tylen op 12-08-2023 18:55 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brieto
Grappig, heb vanmiddag ook die keycaps gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/982wHdf/P.jpg

En ja, de enter zit niet goed.

Qk75 met boba u4t, no foam, Sea Grass green keycaps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:10

Whaam

Meer beter

Ik vat ‘m niet, wat is hier woke aan?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fkoel schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:38:
[...]

De NK87 ziet er zeker niet verkeerd uit! Nog een om over na te denken.
Heb zelf de NK65, zeer net plankje, klop er met plezier al weer jaartje of wat op. 8)
Heb er review van geplaatst, maar helaas geen linkje naar de post bij de hand.

In 1 zin: Ligt altijd zeer stevig op zijn plek, siliconen demping mat, VIA, zeer goede RGB presets, mooie slanke case, en zeer uniek design.

Op voorraad vinden is moeilijke... :9

*heb je al geprobeerd met puntje van een stanley mesje de pinnen terug te buigen? Of was er al een pin afgebroken?

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 125 ... 158 Laatste