Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:43
aaronito schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:41:
Ik ga straks eens langs Action om te kijken wat ze daar in de aanbieding hebben
Action had opbergdoos van 1l en 1,7l. ben voor de 1l gegaan en Akko keycap set past er in met wat overschot.
En dat zijn de ASA profiles, De cherry profiles keycap sets van Akko vullen de opbergdoosje voor de helft ongeveer.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jTct2PK/20230714-113419.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MDLDyjQ/20230714-113320.jpg

1 euro Stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik heb een vraag voor de keyboard kenners hier.

Ik heb momenteel een tweedehands ID80 v1 keyboard met Gateron Yellows erin.
Paar mods erop gedaan en ik ben er in principe tevreden mee, zeker qua layout mis ik niets.
Maar ik vind hem wel qua bottom out wat hard aanvoelen, er zit geen demping in wat dat betreft, qua geluid gewoon okay maar niets echt bijzonders.

Nu ga ik over 1,5 week naar Amerika en ontmoet over 2,5 week daar wat familie die het niet erg vinden om een pakketje te ontvangen voor die tijd.

Als ik nou een budget heb van 200 euro voor een keyboard wat qua layout (ongeveer) gelijk is aan de ID80 wat zou ik dan kunnen bestellen wat dan voor die tijd daar is zodat ik hem in de koffer mee kan nemen, oh, en uiteraard aangeven bij de douane bij terugkomst in Nederland, dat mogen we niet vergeten natuurlijk, stel je voor.

Is er iets wat voor mij een upgrade zou zijn tov de ID80, binnen dat budget past en leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies waar ik dus al bang voor was, DHL houd het tempo er in en de Envoy is vandaag bezorgd ipv komende maandag en blijft 7 dagen liggen :(

Nou maar op zoek naar iemand die het kan ophalen, pfffff.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
R3m3d7 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:01:
Is er iets wat voor mij een upgrade zou zijn tov de ID80, binnen dat budget past en leverbaar is?
Voor die 200 euro, een compleet keyboard inclusief caps & switches? Of alleen een frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:54
CrashOverDrive schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Voor die 200 euro, een compleet keyboard inclusief caps & switches? Of alleen een frame?
Alleen frame, hotswap is ook een belangrijke wens trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@aaronito mooie bakjes, zoals @sapphire zegt gelijk genoeg inkopen want je weet nooit wat het assortiment doet bij de action.

@sapphire had niet verwacht dat je teleurgesteld zou zijn met de aankomst van je bord ;) Hopelijk kan iemand hem voor je ophalen zodat hij veilig is gesteld.

Zojuist een melding ontvangen van Candykeys dat de QK80 wordt verzonden. Heb de teller gestart met hoe lang het gaat duren. Wel grappig, zo ontvang je maanden niets, om vervolgens binnen 1 maand bijna elke week een bord te ontvangen. Niet gepland maar wel erg leuk. Nu nog bedenken welke switches op de QK80 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:36:
Zojuist een melding ontvangen van Candykeys dat de QK80 wordt verzonden. Heb de teller gestart met hoe lang het gaat duren. Wel grappig, zo ontvang je maanden niets, om vervolgens binnen 1 maand bijna elke week een bord te ontvangen. Niet gepland maar wel erg leuk. Nu nog bedenken welke switches op de QK80 gaan.
Je zat dus bij de vliegtuig groep? En alvast succes met leren om ook met je voeten te kunnen typen als je zoveel ter beschikking krijgt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:52:
[...]

Je zat dus bij de vliegtuig groep? En alvast succes met leren om ook met je voeten te kunnen typen als je zoveel ter beschikking krijgt :9
Klopt ja, iets later dan verwacht volgens mij in vergelijking met de originele ETA, maar volgens mij is dat standaard in de toetsenbord wereld.

Zal alvast beginnen met oefenen. Binnenkort een “familie” foto maken voordat het toch echt tijd wordt om dingen weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:32:
Precies waar ik dus al bang voor was, DHL houd het tempo er in en de Envoy is vandaag bezorgd ipv komende maandag en blijft 7 dagen liggen :(

Nou maar op zoek naar iemand die het kan ophalen, pfffff.
>:) Een Envoy ophalen doe ik graag, maar of ik em dan weer wil terug geven.....

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:13:
[...]

Klopt ja, iets later dan verwacht volgens mij in vergelijking met de originele ETA, maar volgens mij is dat standaard in de toetsenbord wereld.

Zal alvast beginnen met oefenen. Binnenkort een “familie” foto maken voordat het toch echt tijd wordt om dingen weg te doen.
Ben benieuwd naar je ervaring als je hem binnen hebt, ik wacht nog rustig tot de trein met mijn board aankomt. Zeker omdat je dus genoeg vergelijkings materiaal hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:13:
[...]
Ik wou wachten tot maandag... maar...
:P Ik heb stiekem een foto gemaakt van @superbok zijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AshtGP51nE8s7aSNW0bdQ_ru7W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwjidXd6lkqdtQO8dfJxGE9a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Hier een foto van mijn QK75

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bXQxG7V/foto.jpg

Olive r2 zijn binnengekomen bij Oblotzky dus die kan ik volgende week proberen. Staat het niet mooi dan hou ik deze BoW's erop.

PBT Ronin is ook verstuurd door Candykeys die zullen wel begin volgende week binnekomen, die zijn bedoelt voor de Sonnet. Ik zit nu wel in een switch crisis omdat ik twijfel of ik die clickeys erin hou. Zoals ik al eerder schreef klinkt het hetzelfde als in mijn goedkope Tester84 alleen wat korter en minder resonantie. Zonde dus.
Dit moet mijn dagelijks bordje worden maar welke switches dan? De Gazzew Boba u4t uit de Ginkgo trekken dan? Advies is welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
@Brieto

Ik kan alleen maar tips geven van switches die ik nog moet uitproberen maar hoog op lijst staan.

De Chosfox Arctic Fox (clicky's) komt hier binnenkort en die wil ik eens vergelijken met de Box Jades.
De Neapolitan Ice schijnen mooie tactiles te zijn maar die moet ik ook nog proberen. Misschien heeft iemand anders ervaring met deze switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:47:
Hier een foto van mijn QK75

[Afbeelding]

Olive r2 zijn binnengekomen bij Oblotzky dus die kan ik volgende week proberen. Staat het niet mooi dan hou ik deze BoW's erop.

PBT Ronin is ook verstuurd door Candykeys die zullen wel begin volgende week binnekomen, die zijn bedoelt voor de Sonnet. Ik zit nu wel in een switch crisis omdat ik twijfel of ik die clickeys erin hou. Zoals ik al eerder schreef klinkt het hetzelfde als in mijn goedkope Tester84 alleen wat korter en minder resonantie. Zonde dus.
Dit moet mijn dagelijks bordje worden maar welke switches dan? De Gazzew Boba u4t uit de Ginkgo trekken dan? Advies is welkom :)
Ziet er mooi uit, ben benieuwd of olive er bij past.

Het is natuurlijk allemaal voorkeur, maar zou zeker wat anders op de sonnet zetten. Heb je voorkeur voor lineairs, of tactile? Alpacas zijn altijd een veilige keus als lineair en redelijk geprijsd. Als tactile kan je kijken naar bijvoorbeeld de geon white (van de week ontvangen als tester en goede bump), maar ook de Neapolitan staat nog altijd op m’n lijstje. Ben ook fan van de harimau. Laatste twee zijn gebaseerd op de zykos frankenswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Ben ook fan van de harimau. Laatste twee zijn gebaseerd op de zykos frankenswitch.
De Harimau staan torenhoog op mijn lijst met hun prachtige volle geluid.
Helaas heb ik nergens een verkoper van deze switch kunnen vinden.
Weet jij die misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groesjenka schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:28:
[...]

De Harimau staan torenhoog op mijn lijst met hun prachtige volle geluid.
Helaas heb ik nergens een verkoper van deze switch kunnen vinden.
Weet jij die misschien ?
Candykeys verkocht ze in het verleden, maar geen idee of ze nog ooit gerestocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:56

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik ben erg tevreden met mijn QK75 met de Cerakeys. Echterrr, de keys hebben wat speling op stem van de Akko Lavender Purples. Ter illustratie: ik heb ca. 40 switch ge-tapemod zodat de keys bleven zitten. Als ik lomp over het keyboard veeg dan komen er nog steeds keys los. Ook mijn vrouw klaagt dat er keys loskomen tijdens het typen. Ik wil het wel aan haar typgedrag wijten, maar dat klopt niet helemaal natuurlijk. De knock-off Holy Panda’s van ome Ali die ik ter test had besteld hebben een betere fit, en de keys zitten daar strakker op. Ik ben alleen niet dol op het geluid. Ik denk dat boxed switches een betere steun bieden. @superbok jij noemt de Geon Whites net, kan je wat ervaringen delen?
Deze zijn het toch?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Ziet er mooi uit, ben benieuwd of olive er bij past.

Het is natuurlijk allemaal voorkeur, maar zou zeker wat anders op de sonnet zetten. Heb je voorkeur voor lineairs, of tactile? Alpacas zijn altijd een veilige keus als lineair en redelijk geprijsd. Als tactile kan je kijken naar bijvoorbeeld de geon white (van de week ontvangen als tester en goede bump), maar ook de Neapolitan staat nog altijd op m’n lijstje. Ben ook fan van de harimau. Laatste twee zijn gebaseerd op de zykos frankenswitch.
Ik ben ook benieuwd, denk dat het een beetje hit or miss gaat zijn. Kan perfect passen of vloeken met elkaar.

Misschien dat ik de Twilights ga proberen die ik in een surprise pack heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:18:
Ik ben erg tevreden met mijn QK75 met de Cerakeys. Echterrr, de keys hebben wat speling op stem van de Akko Lavender Purples. Ter illustratie: ik heb ca. 40 switch ge-tapemod zodat de keys bleven zitten. Als ik lomp over het keyboard veeg dan komen er nog steeds keys los. Ook mijn vrouw klaagt dat er keys loskomen tijdens het typen. Ik wil het wel aan haar typgedrag wijten, maar dat klopt niet helemaal natuurlijk. De knock-off Holy Panda’s van ome Ali die ik ter test had besteld hebben een betere fit, en de keys zitten daar strakker op. Ik ben alleen niet dol op het geluid. Ik denk dat boxed switches een betere steun bieden. @superbok jij noemt de Geon Whites net, kan je wat ervaringen delen?
Deze zijn het toch?
Klopt, zijn die inderdaad. Ben totaal geen tactile kenner en heb er maar 10 voor de verzameling. Dus dan voelt het altijd anders. Het is een stevige bump die vrijwel direct begint. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Verder voelen ze vrij smooth aan dus zou het misschien niet eens luben wat ooo weer scheelt. Kijkend naar de prijs voelt het in ieder geval veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Thanks! Ik heb Boba U4 Silents in mijn KBD67 en vind de bump voorafgaand aan de downstroke erg prettig. Ik zal het eens gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Groesjenka Vol geluid? Ik herinner me van de Harimau’s juist dat het geluid me enorm tegenviel :X

Geen fans hier van Durock Sunflowers? Vond in ook best fijn :) En voor de wat subtielere bump Durock Dark Ambers.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
sapphire schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:11:
@Groesjenka Vol geluid? Ik herinner me van de Harimau’s juist dat het geluid me enorm tegenviel :X

Geen fans hier van Durock Sunflowers? Vond in ook best fijn :) En voor de wat subtielere bump Durock Dark Ambers.
Ik ken de Harimau's alleen van review filmpjes en ik vond ze juist een indrukwekkend een vol - clacky - geluid geven.

YouTube: KBD67 Lite R3 - Harimau Tactile Switches

Helaas zie ik ze alleen maar een enkele keer op r/mechmarket en dan aan de andere kant van de wereld te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durock sunflower vond ik tegenvallen voor de prijs, dan liever anubis, lijkt er wel enigszins op dacht ik, maar beviel mij toch beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:31:
[...]

En elke toets is een andere switch :+
Luben moet ook best wat uurtjes in gegaan zijn.... :o
Maar ja, je heet niet zonder reden SuperBok... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

spoiler:
"Ik lube mijn switches altijd in bed..."
:+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Vandaag de Envoy gebouwd. Duidelijke guide, zowel video als tekst guide. Ook de verpakking echt top in de case met alle zakjes en onderdelen.

Mirage Envoy met multicolor accent en silver weight
Alu plate
Boba u4t
Durock v2 stabs
GMK Norse + novelties
Mode Anthracite deskmat

Moet er nog wat langer op typen, maar denk wel dat ik er uiteindelijk plate foam in doe om hem iets heavier te laten klinken. Ook valt me op dat het geluid heel anders klinkt bij de nummers dan de letters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCDSzutWlWRogzrqjuPGFWT94wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4racpw40XugjUWNacYCVTn0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn_2HuBW27zgl6Mr2YtIO61Wj0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1yeLRT0iwgWW5nZ7ntKoZC5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsXSuw1aeoI-7qFV1zIVK3PwhyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7ahRNIuxa9EAFGKWuXr4CJf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqxpMZgKyTYdgV-gzeII3DGROJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zxBA8O57b4QxXzcnuK7JdFR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:26:
Vandaag de Envoy gebouwd. Duidelijke guide, zowel video als tekst guide. Ook de verpakking echt top in de case met alle zakjes en onderdelen.

Mirage Envoy met multicolor accent en silver weight
Alu plate
Boba u4t
Durock v2 stabs
GMK Norse + novelties
Mode Anthracite deskmat

Moet er nog wat langer op typen, maar denk wel dat ik er uiteindelijk plate foam in doe om hem iets heavier te laten klinken. Ook valt me op dat het geluid heel anders klinkt bij de nummers dan de letters.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie combi, mirage met norse. Zag het ook al voorbij komen in de discord. Nog andere platen om mee te experimenteren, misschien helpt dat om het geluid meer naar je zin te krijgen.

Zelf vanmiddag ook verder gegaan met de Envoy. FR4 plaat eruit en alu plaat erin. Door de bijzondere mount behoudt je toch voldoende bounce en laatste tijd neigt m’n voorkeur steeds vaker uit naar een alu plaat. Geluid is direct een stuk beter naar mijn menig. Meer naar wat ik verwacht had na alle filmpjes.

De spacebar bleef alleen niet helemaal naar m’n zin. Hoopte dat de verandering naar een 7u bottom row dit zou oplossen, maar helaas. Na lang klooien ben ik er achter gekomen dat het niet de stab of switch is, maar de spacebar zelf. En eigenlijk alleen de CRP spacebar, andere niet. Blijkt dat aan de binnenkant van de spacebar nog een klein extra stukje plastic zit die precies tegen de switch aankomt en zorgt voor frictie. Daarom klinkt het zo raar. Denk dus dat ik met een vijl of zo weg moet schuren, zodat de frictie weg is en het normaal klinkt. Of zouden er nog andere oplossingen/ manieren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:28:
[...]

Mooie combi, mirage met norse. Zag het ook al voorbij komen in de discord. Nog andere platen om mee te experimenteren, misschien helpt dat om het geluid meer naar je zin te krijgen.

Zelf vanmiddag ook verder gegaan met de Envoy. FR4 plaat eruit en alu plaat erin. Door de bijzondere mount behoudt je toch voldoende bounce en laatste tijd neigt m’n voorkeur steeds vaker uit naar een alu plaat. Geluid is direct een stuk beter naar mijn menig. Meer naar wat ik verwacht had na alle filmpjes.
Yes heb nog een POM plate en de foam kit om mee te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Nerrion en @superbok als ik dit zo lees, ben ik blij dat ik en Alu en FR4 Plates en de extra foam kit heb besteld..

Helaas nog geen mail mogen ontvangen over bezorging van mijn Envoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gebruiken jullie eigenlijk een polssteun bij (niet low-profile) mechanische toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Belecthor schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:02:
Gebruiken jullie eigenlijk een polssteun bij (niet low-profile) mechanische toetsenborden?
Ja, de houten die ik voor mijn v10 kon kopen bij Keychron. Maar nu heb ik er twee (twee werkplekken🤷) dankzij een Tweaker in het dorp hier, maar ik heb maar 1 polssteun... Ik overweeg er eentje te maken, of te bestellen. Voorlopig verplaats ik het plankje maar.

Zie mijn review voor details.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:02:
nooit

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Monday Memeday!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8Sj2lrNQvRF0QgBJKrE-gZBLB0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7XkeFCI0XEMmVrD85JY5kSB7.png?f=user_large

Start de week met een g(r)(l)imlach! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Corsair neemt Drop over. Benieuwd over er dingen gaan veranderen of dat Drop nog enigszins zelfstandig kan opereren. Hopelijk zorgt de overname er wel voor dat de verzendkosten en alle logistiek buiten de VS er door verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

According to Holove, the retailer intends to continue to use an “enthusiast-led product development” approach. “With a worldwide sales and logistics footprint, we’ll be able to make Drop products more widely available, faster, while retaining the enthusiast-led product development that has seen millions of fans trust Drop for their setup and hardware,” Holove said of the Corsair partnership.
Dat zou fijn zijn! Drop items met betere beschikbaarheid !

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
skoozie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Dat zou fijn zijn! Drop items met betere beschikbaarheid !
Eerst zien dan geloven voor mij, maar zou zeker fijn zijn. Hoop bijvoorbeeld dat ze niet zoals Logitech alleen maar ISO varianten in NL verkopen omdat dat ook in de rest van de EU gebeurd, terwijl veel dan wel bijna iedereen in NL ANSI gebruikt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Ook ik mag mijzelf eindelijk melden, aangezien ik afgelopen weekend mijn QK75 heb kunnen bouwen! Ondanks dat ik nog geen T&T had ontvangen, lag er vorige week als verrassing een pakketje bij mijn ouders op de stoep :*) .

Het bouwen zelf viel, ondanks dat het mijn eerste zelfbouw keyboard is, gelukkig mee. Het meeste werk is onderhand nog gaan zitten in het luben en assembleren van de stabilizers.

Wel merkte ik zaterdag toen ik het bord ging testen dat er zo'n vijf switches waren die het niet deden, wat even balen was. Uiteindelijk zondag het bordje nogmaals opengemaakt en de betreffende switches kunnen vervangen. Een enkele had een verbogen pin, maar de rest leek ook daadwerkelijk defect en kon ik verder weinig aan zien. Gelukkig waren er geen sockets beschadigd en heb ik alle keys werkend gekregen. De rechter drie keys heeft nu wel unlubed switches, maar op zich ook wel grappig om het verschil te voelen/horen. Maakt mij in ieder geval blij te merken dat het luben van de Boba U4t's het werk dubbel en dwars waard geweest is.

Ik moet wel de sandblasted weight nog een keer goed schoonmaken, want met een brillendoekje krijg ik onderstaande strepen. Ook merk ik af en toe dubbele spaties krijg tijdens het typen van dit verhaaltje. Kan dit komen door het overluben van de stabilizers? Of zou de keycap iets gebogen kunnen zijn, wat dit veroorzaakt?

Hieronder nog wat kiekjes, samen met de custom kabel van @YaaD is het wat mij betreft een plaatje! O+

Edit: Het lijkt erop dat de switch van de spatiebalk chatter heeft, aangezien een switch hitter dit ook detecteert. Ik ga die switch vervangen en dat zou het probleem moeten oplossen.

Edit2: Zojuist de switch vervangen en na een aantal pogingen had ik een werkende, die geen chatter vertoont. Nu werkt alles zoals het zou moeten! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNSKRhY54NM57U_9ivs8V_H3sPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPmieFUcewImmO5gCFpMbSKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFQyECvRY-rwhuVbTczK-rVzFbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtZJmTUpobW58ZdjWxCYOMFo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlK-V8JTyXE6WBeLtngSgt3iUR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOSXRoyiy51GuZoWgsHzAmTr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0G_X12EgJfuXQ8vhY4dnqHLNNgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ev5B2Kwma7jUyh3mn49nmrrm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Szwoar op 17-07-2023 16:29 ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Szwoar schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:03:
Ook ik mag mijzelf eindelijk melden, aangezien ik afgelopen weekend mijn QK75 heb kunnen bouwen! Ondanks dat ik nog geen T&T had ontvangen, lag er vorige week als verrassing een pakketje bij mijn ouders op de stoep :*) .

Het bouwen zelf viel, ondanks dat het mijn eerste zelfbouw keyboard is, gelukkig mee. Het meeste werk is onderhand nog gaan zitten in het luben en assembleren van de stabilizers.

Wel merkte ik zaterdag toen ik het bord ging testen dat er zo'n vijf switches waren die het niet deden, wat even balen was. Uiteindelijk zondag het bordje nogmaals opengemaakt en de betreffende switches kunnen vervangen. Een enkele had een verbogen pin, maar de rest leek ook daadwerkelijk defect en kon ik verder weinig aan zien. Gelukkig waren er geen sockets beschadigd en heb ik alle keys werkend gekregen. De rechter drie keys heeft nu wel unlubed switches, maar op zich ook wel grappig om het verschil te voelen/horen. Maakt mij in ieder geval blij te merken dat het luben van de Boba U4t's het werk dubbel en dwars waard geweest is.

Ik moet wel de sandblasted weight nog een keer goed schoonmaken, want met een brillendoekje krijg ik onderstaande strepen. Ook merk ik af en toe dubbele spaties krijg tijdens het typen van dit verhaaltje. Kan dit komen door het overluben van de stabilizers? Of zou de keycap iets gebogen kunnen zijn, wat dit veroorzaakt?

Hieronder nog wat kiekjes, samen met de custom kabel van @YaaD is het wat mij betreft een plaatje! O+

Edit: Het lijkt erop dat de switch van de spatiebalk chatter heeft, aangezien een switch hitter dit ook detecteert. Ik ga die switch vervangen en dat zou het probleem moeten oplossen.

Edit2: Zojuist de switch vervangen en na een aantal pogingen had ik een werkende, die geen chatter vertoont. Nu werkt alles zoals het zou moeten! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie build hoor d:)b

Je kunt blijkbaar met plakband de weight schoonmaken, check dit filmpje:

https://qwertykeys.notion...2f06944d88c20b2defda9669f

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar zal dat deze week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

Brieto schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Mooie build hoor d:)b

Je kunt blijkbaar met plakband de weight schoonmaken, check dit filmpje:

https://qwertykeys.notion...2f06944d88c20b2defda9669f

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar zal dat deze week doen.
Top, dan ga ik dat straks een proberen! Had de sandblasted weight juist gepakt omdat ik dacht dat die niet zo gevoelig was met het schoonmaken, maar mirrored is onderhand eenvoudiger schoon te houden :+

Verder uiteindelijk toch de switch voor de spatiebalk nog een aantal keer omgewisseld. Heb nu eindelijk een switch waarbij ik bij typen vrijwel geen last meer heb van de chatter. Verder heb ik ook echt een switch of 6 waar niks aan te zien is, maar die het dus totaal niet meer doen. Uiteindelijk gelukkig genoeg werkende, maar vind het toch frappant. Misschien tijdens het luben per ongeluk de switches gesloopt?

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De u4t komt wel met de waarschuwing dat je ze voorzichtig moet openen en sluiten om de leaf niet te beschadigen, dus zou zeker kunnen.

Ik heb een qk65 met sandblasted chroma weight en deze qk75 met sandblasted dusk weight, de qk75 dusk is echt vele malen gevoeliger. Zolang ze allebei onbeschadigd zijn is de qk75 dusk weight mooier door de fijnere korrel, maar over tijd houdt de qk65 chroma het een stuk beter uit. Die is echt al wel door menig persoon vol vastgepakt helaas, maar er is bijna niets van te zien, in tegenstelling tot mijn qk75 dusk die al een plekje heeft van het op mijn deskmat liggen...

Qwertykeys is zelf ook verbaasd/teleurgesteld over de gevoeligheid, maar andere weights kunnen we niet los bestellen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

MatthijsBoog schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:14:
De u4t komt wel met de waarschuwing dat je ze voorzichtig moet openen en sluiten om de leaf niet te beschadigen, dus zou zeker kunnen.

Ik heb een qk65 met sandblasted chroma weight en deze qk75 met sandblasted dusk weight, de qk75 dusk is echt vele malen gevoeliger. Zolang ze allebei onbeschadigd zijn is de qk75 dusk weight mooier door de fijnere korrel, maar over tijd houdt de qk65 chroma het een stuk beter uit. Die is echt al wel door menig persoon vol vastgepakt helaas, maar er is bijna niets van te zien, in tegenstelling tot mijn qk75 dusk die al een plekje heeft van het op mijn deskmat liggen...

Qwertykeys is zelf ook verbaasd/teleurgesteld over de gevoeligheid, maar andere weights kunnen we niet los bestellen helaas...
Dan zal dat het wel zijn met de switches. Uiteindelijk geen groot probleem, maar zal er wel een paar kapotgemaakt hebben tijdens het luben. Ook balen dat de weight dus zo gevoelig is. Heb hem aardig schoongekregen maar je blijft plekjes zien, is niet anders lijkt het..

Enige wat mij nog opvalt is dat ik in de QK Keyboard software geen keys Option of Command zie, om die aan een laag te koppelen voor mijn macbook. Ik weet niet of ik ergens overheen kijk, of zitten die keys echt niet in de software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Szwoar schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:32:
[...]
Enige wat mij nog opvalt is dat ik in de QK Keyboard software geen keys Option of Command zie, om die aan een laag te koppelen voor mijn macbook. Ik weet niet of ik ergens overheen kijk, of zitten die keys echt niet in de software..
Aangezien ik geen ervaring heb met de QK Keyboard software even een gokje, maar ik denk dat ze dan alleen de Windows identifiers gebruiken of te wel dan is ALT/ALT Left de Command knop en Windows key is dan OPTION.
Als de software op QMK gebaseerd is hebben ze misschien ook nog Mission Control en Launchpad via de volgende keycodes
KC_MISSION_CONTROL of KC_MCTL Open Mission Control
KC_LAUNCHPAD of KC_LPAD Open Launchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09 15:15
Toevallig iemand ervaring met MageGee toetsenborden? I know, cheap, maar zag nu reclame van Temu voorbijkomen en dacht hmm leuk toetsenbordje voor op het werk (om een Cherry G80-3000 met black switches te vervangen). Was 3.60 euro zoiets met eenamlige nieuw lid korting en levertijd is vrij snel. Ik verwacht er niet veel van maar reviews ook op het internet zijn best OK. Ondertussen wacht ik op mijn Keychron barebone en switches.

Het gaat om eem MageGee 60% met blauwe backlight en red switches:
https://share.temu.com/w8FvfxT5g3A
https://www.magegee.com/p...wsid=396674&_t=1681268695

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt24UF_j35oMTfciy3Qbl4_4qSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RJLJoKqzeeXtMQe11tglJAIg.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 17-07-2023 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@deSenna24 ik klikte je link, en bovenste review.
Deze heeft een video met geluid.
Bruut eerlijk;
Klonk alsof die daar vermelde €36 teveel geld is en jou vermelde €3,60 meer een eerlijke richtprijs is.... :P

Just my 2 cents...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
ParaNoja schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:17:
@deSenna24 ik klikte je link, en bovenste review.
Deze heeft een video met geluid.
Bruut eerlijk;
Klonk alsof die daar vermelde €36 teveel geld is en jou vermelde €3,60 meer een eerlijke richtprijs is.... :P

Just my 2 cents...
Ik dacht voor die prijs doe ik de gok wel. Ik bouw nog steeds af en toe pc's voor vrienden/familie en heb nu een backup toetsenbord van Dragon War (Silvio) zodat ik mijn eigen toetsenbord niet moet loskoppelen. Geen idee wat mij toen bezielt heeft maar ze werkt nog. Gezien die MageGee klein genoeg is om met mijn laptop in een rugzak mee te nemen kan ik die ook gebruiken en kan die Dragon War eindelijk weg. Minimumbedrag om bij Temu te bestellen is 10 euro, dus heb er een wrist rest bijgedaan, kon er net mee door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Misschien nog een andere vraag, waar halen jullie keycaps vandaan?
Ik heb nog altijd niets en twijfel of ik wat van Amazon zou bestellen. Ik vind zelf zo'n black/white combo erg leuk, maar waar is zoiets degelijk te vinden?

Deze op Amazon:
https://www.amazon.com.be/dp/B0B66SWC19?language=nl_BE

Ook wit en (licht) grijs kan mij wel smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had mijn 65% epomaker/skyloong eigenlijk voor dat doel erbij gehouden, maar miste juist bij installeren de functie toetsen. Was overigens voor het geld (meen <€40) prima plankje.

Heb em helaas onlangs weggedaan naar een vriend, Die em nu als 2e plankje heeft.
Geld meteen goed besteed en als het goed is ontvang ik binnenkort een Mode Envoy.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
deSenna24 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:32:
Misschien nog een andere vraag, waar halen jullie keycaps vandaan?
Ik heb nog altijd niets en twijfel of ik wat van Amazon zou bestellen. Ik vind zelf zo'n black/white combo erg leuk, maar waar is zoiets degelijk te vinden?

Deze op Amazon:
https://www.amazon.com.be/dp/B0B66SWC19?language=nl_BE

Ook wit en (licht) grijs kan mij wel smaken.
Lijstje shops in start topic? :P Zoek op WoB of BoW....

Oblotzky zag ik net heeft nu uitverkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
ParaNoja schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Oh god 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Of een Akko BOW of WOB keyset voor de helft van de prijs, ook heel goed hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Of gewoon iets van aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:38:
[...]

F*ck! Hebben ze precies de deskmat (Metropolis Midnight) en keycapset die ik stiekem nog wilde (ePBt Camo :9 ).

Dillema!

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ergens toch wel erg jammer dat ik nou weer moet horen dat oblo kortingen heeft... Weet niet of mijn ruggengraat dat aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oblotzky heeft leuke aanbiedingen moet ik toegeven...

NK87 - Darkshake Edition (TKL) voor €161,67 is zeer scherpe prijs.

En deskmats 3 halen 2 betalen...

Wil eigenlijk wel een Oblivion Git, misschien nog 1 andere, maar 3 kom ik niet aan.
Toevallig iemand die nog een (of twee) muismat(ten) nodig heeft en samen wil inkopen?

[ Voor 22% gewijzigd door ParaNoja op 17-07-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Nette deals inderdaad. Maar heb dit jaar al veel te veel uitgegeven, je blijft maar nieuwe dingen halen in deze hobby :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Twijfel om Monokai nog te bestellen bij Oblo, ziet er wel erg goed uit op de Mirage. Alleen is dat nog een donkere set erbij, wil eigenlijk wat meer lichte keycap sets extra. Analog Dreams is ook vet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nerrion op 18-07-2023 11:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Eindelijk de Lotus58 in elkaar. De default keymap moet nog aangepast worden samen met de draaiknop. Daarvoor eerst QMK even induiken, de draaiknop werkt namelijk niet via config.qmk.fm.
Daarna eens beslissen wat ik met het oled kan en wil gaan doen, als iemand tips heeft (en bijbehoorende code voorbeelden O+) hoor ik het graag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcG2pKicTJv8D1R7Owr3cqyepqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0ZNpGWlfaZp3bXsYT4EISfl.jpg?f=fotoalbum_large
@MatthijsBoog heel erg tof dat ik een onderdelen set van je mocht overnemen! _/-\o_

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerrion schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:23:
Twijfel om Monokai nog te bestellen bij Oblo, ziet er wel erg goed uit op de Mirage. Alleen is dat nog een donkere set erbij, wil eigenlijk wat meer lichte keycap sets extra. Analog Dreams is ook vet.
Wordt een makkelijke keuze, want Monokai is al uitverkocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Wordt een makkelijke keuze, want Monokai is al uitverkocht ;)
Ik zag het! Dat is snel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skoozie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:11:
Eindelijk de Lotus58 in elkaar. De default keymap moet nog aangepast worden samen met de draaiknop. Daarvoor eerst QMK even induiken, de draaiknop werkt namelijk niet via config.qmk.fm.
Daarna eens beslissen wat ik met het oled kan en wil gaan doen, als iemand tips heeft (en bijbehoorende code voorbeelden O+) hoor ik het graag.
[Afbeelding]
@MatthijsBoog heel erg tof dat ik een onderdelen set van je mocht overnemen! _/-\o_
Als je tijd zin hebt ben ik we benieuwd naar je bouw ervaring en nog wat foto’s:)

Ik ben van plan die van mij na de zomer te bouwen, als ik dat zolang uithoud qua wachten :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire jij was toch weekje weg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Voor ik begon heb ik een Pinecil V2 gekocht om mijn soldeerstation te vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://bcdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-176.jpg-1200x600-cd10febc88.jpg
300 - 320 graden gebruikt met loodhoudende tin (ik dacht 0.6mm)

Eenmaal begonnen had ik de volgorde aangehouden van: https://github.com/TweetyDaBird/Lotus58/wiki
De foto's die ik zag hadden meestal een encoder links en oled rechts, dit heb ik omgedraaid, vond ik logsicher.
1) jumpers (left hand, right hand en oled) dicht solderen
2) diodes (Langleven through hole! en bewaar de afgeknipte pootjes)
3) hotswap sockets
4) capcitors voor encoder, oled weerstanden hoeft niet met V1.24
5) controller sockets & TRRS
6) RGB overgeslagen en OLED en controllers mbv diode pootjes vast gezet (ik heb de oled headers eerst geprobeerd, maar kreeg toen de platen niet meer dicht, en die headerspinnen kan je niet makkelijk knippen)
7) testen of het werkte, jeej!
8) RGB jumpers solderen
9) RGB ledjes solderen.
10) dichtschroeven

ik heb de rgb soldeer pads eerst vertint en daarna de pootjes snel vast gezet, ik heb per regel gewerkt, eerst alle pootjes aan 1 kant vast zetten, daarna de ander kant, hierdoor kon de led wat afkoelen, omdat ze niet tegen te grote hitte kunnen.

de hotswap pads had ik ook eerst vertint en daarna de socket erop leggen en met een pincet hield ik druk op de socket toen ik hem vast soldseerde. zorg dat ze goed plat liggen als je klaar bent, was een tip van internet.

Verwijder de TRRS kabel niet als de USB is aangesloten, dan kan je je controller slopen! @MatthijsBoog kan dat uit ervaring vertellen.

De switches die ik heb passen maar nét in de bovenste plate, dat is switch afhankelijk, U4s en Gateron brown gingen goed. Harimau, feeker holy panda, silent lemons shugoki en seals gingen lastiger.

ik zal snel wat foto's van de gesoldeerde onderkant maken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De plate heeft gaten van 13,85 mm volgens de dxf, dat is expres strak gedaan door de maker. Met de standaard specificaties (14mm) blijft niet alles goed zitten. Maar naar mijn mening is het net iets te strak. Had liever 13,90 gezien. In de 3d-ontwerpen die ik ervoor heb gemaakt zijn de gaten 13,95 wat ook wel prima werkt eigenlijk.

Tip voor een eventuele volgende keer en anders voor @sapphire met leaded tin en een goede soldeerbout (pinecil bijvoorbeeld) is 280 ook voldoende, zeker veilig voor de leds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Iemand ervaring met merken Luminkeys 75 , iqunix75, Zoom75 keyboards?
zoals deze

https://keygem.com/produc...er?variant=44504194023692
https://keygem.com/produc...uy?variant=44523785093388
https://keygem.com/produc...tion-june-batch-pre-order

is dit budget of meer richting premium borden?

[ Voor 37% gewijzigd door aaronito op 18-07-2023 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naar mijn mening is de zoom75 iets boven de NK87. Maar prijs is dat ook... Vooral nu de laatste in de aanbieding is...
Maar beide mooie plankjes.

Maar ik vindt de Mode plankjes weer stuk beter dan de Zoom, mijn keuze was eerst een NK65, bevalt zeer goed. En heb onlangs Mode Envoy besteld. Heb wel een Zoom overwogen, maar na zien en proberen voor de Mode gekozen. Is naar mijn mening stuk beter. :P

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 19-07-2023 00:01 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:58:
[...]

Naar mijn mening is de zoom75 iets boven de NK87. Maar prijs is dat ook... Vooral nu de laatste in de aanbieding is...
Maar beide mooie plankjes.

Maar ik vindt de Mode plankjes weer stuk beter dan de Zoom, mijn keuze was eerst een NK65, bevalt zeer goed. En heb onlangs Mode Envoy besteld. Heb wel een Zoom overwogen, maar na zien en proberen voor de Mode gekozen. Is naar mijn mening stuk beter. :P
Had ook naar mode gekeken. Maar met taxes hier in België te betalen was ik bang om deze te bestellen.

Had onlangs stupidfish foam besteld €27.95 voor de foam en €12.95 verzending. Had een tax te betalen van €27.01.

Een weekje later komen er op candykeys 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7e59_4sp7BhjWVxm874gBHqsxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DR0WCxo5dMqqRerZ2ynNvgdE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJpzeraExGUf9cZPADlpzbqu3qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lp9q7F9cD0XZPYRk2u8W5wx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door aaronito op 19-07-2023 00:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@aaronito Goramn.. das niet mis nee...

Wat betreft belasting, Oblotzky zit in Duitsland, dus geen taxes...
En super service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:32:
@aaronito Goramn.. das niet mis nee...

Wat betreft belasting, Oblotzky zit in Duitsland, dus geen taxes...
En super service!
Oblotsky heeft enkel NK zie ik.

Had graag een 75% bord gehad.

Of komen ze soms met andere borden ook te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:37:
[...]

Oblotsky heeft enkel NK zie ik.

Had graag een 75% bord gehad.

Of komen ze soms met andere borden ook te koop?
Regelmatig wisselt het assortment ja.
Sorry dacht dat je TKL zocht... :P laat he...
Wel mooi die Darkshake..
Ik had de Milkshake (wit) voor me Oblivion...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:41:
[...]

Regelmatig wisselt het assortment ja.
Sorry dacht dat je TKL zocht... :P laat he...
Wel mooi die Darkshake..
Ik had de Milkshake (wit) voor me Oblivion...
Ben niet echt aan blauw/navy kleuren.
Had graag eens eens een rode gehad maar dit wordt moeilijk.

De milkshake vindt ik dan nog mooier dan de navy.

Laat. of hoe je het bekijkt kan het ook nog vroeg zijn 😅

[ Voor 6% gewijzigd door aaronito op 19-07-2023 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
We zullen het op laat houden, als ik zie wat ik hier allemaal uitsteek😅

[ Voor 88% gewijzigd door aaronito op 19-07-2023 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aaronito schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:44:
[...]

Ben niet echt aan blauw/navy kleuren.
Had graag eens eens een rode gehad maar dit wordt moeilijk.

De milkshake vindt ik dan nog mooier dan de navy.
Milkshake is zeer mooi! Klopt ook erg lekker.
Maar wit en Ik gaan niet goed samen...
Past niet bij de rest, (Evolv-X Phanteks case in alu) en kon ik elke week poetsen... 8)7
Oblivion is bijna hetzelfde, heeft extra siliconen dempingsmat, en ander kleurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 00:49:
[...]

Milkshake is zeer mooi! Klopt ook erg lekker.
Maar wit en Ik gaan niet goed samen...
Past niet bij de rest, (Evolv-X Phanteks case in alu) en kon ik elke week poetsen... 8)7
Oblivion is bijna hetzelfde, heeft extra siliconen dempingsmat, en ander kleurtje.
De oblivion heeft wel een leuk kleurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oblivion = creatie van oblotzky zoals ik het begreep.
Zijn ook muismatten, SA keycaps en Cherry keycaps van.

En SA Foundation matched ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKh65uKjKfHgQkSpRVbhafCOT_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0lk9GyzAUPdxVx7SuN1ikfH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door ParaNoja op 19-07-2023 00:59 . Reden: Foto dr bij... En Subliminal message... ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Zo, een nieuwe week en een nieuw bord. Hierna is het voorlopig klaar verwacht ik. Wacht nu alleen nog maar op de Chapter1 :Z

Tot mijn verbazing stond DHL gisteren voor de deur met de QK80. Had al wel een bericht ontvangen dat hij "verzonden" was, maar dat betekent bij CK niet direct dat hij ook bij de bezorger is. Had ook DPD opgegeven, want die zijn gratis boven de 50 euro. Maar een leuke verrassing en een stuk sneller dan normaal. Nu is DHL dat sowieso in vergelijking met DPD hier.

De QK80 komt zoals zijn voorgangers in een mooie carry case waar het meeste inzit, zoals de pcb, platen en verschillende soorten foam. Schroeven, gaskets en andere accessoires zitten in een aparte verpakking naast de carry case, samen met de "gifts" (op die manier vallen ze niet onder garantie of vervanging). Alles ziet er netjes uit, maar lang niet zo netjes in vergelijking met de Mode Envoy van vorige week vind ik.

Zoals gewoonlijk gestart met het testen van het PCB om vervolgens de stabs te installeren. Plate foam en alu plaat en alle switches er in klikken. Zijn er toch wel behoorlijk wat meer dan een 65% bord, gelukkig nog 3 switches over dus precies genoeg. Gaskets op het PCB en keycaps op de switches en hij is al klaar voor gebruik. Vrij simpele build en voor eventuele vragen is er een build guide te vinden.

Geluid en gevoel met de PCB zonder flexcuts is best ok. Foam is te horen, maar niet zo aanwezig als dat ik had verwacht. Ben benieuwd of het ook zonder foam ok klinkt. Zoals te zien in de foto is het bord wel erg gevoelig voor vieze vingers. Gelukkig redelijk makkelijk weg te halen met een microfiber doekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plAF6BU2zhFXENP7bofASaZw-Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldpM91qGWFviDyLewwWsDOW6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oe7wn--LEms6UQYiCXaBZYRMW5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChgGsCIy9qYVVIVBEYNY8iTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUovXkMS-vBKIf8CE_49trOdOP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnGVgmhHjDUJQVD0Zouk5OLc.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de bruine case kleur met de "back ice" gewicht, welke overigens erg mooi is. Momenteel gebouwd met Gateron Irene switches en NK PBT Copper voor een goede match.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

superbok schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Klopt, zijn die inderdaad. Ben totaal geen tactile kenner en heb er maar 10 voor de verzameling. Dus dan voelt het altijd anders. Het is een stevige bump die vrijwel direct begint. Persoonlijk vind ik dat erg prettig. Verder voelen ze vrij smooth aan dus zou het misschien niet eens luben wat ooo weer scheelt. Kijkend naar de prijs voelt het in ieder geval veelbelovend.
Thanks, heb ze zojuist besteld. Draaide vanmorgen mijn QK75 om (helaas, een vlek op de weight :/ ) en spontaan vielen er 3 toetsen uit. Dat was de druppel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
skoozie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:47:
Voor ik begon heb ik een Pinecil V2 gekocht om mijn soldeerstation te vervangen~~~~~~
Voor de pinecil raad ik de volgende mod aan:
https://www.reddit.com/r/...ing_iron_thumb_screw_mod/

Dit heb ik ook gedaan met de mijne, en werkt vrijwel geweldig, het vervangen van de tips is nu veel gemakkelijker, dan de kleine schroef telkens los en vast maken.

voor de ground connectie werkt het ook perfect, dan kan je via een spade-connector, er een ground connection aan maken [JST pin voor easy removal]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brieto
Clickey switches eruit gehaald en na een paar uur luben Twilights (tactile) erin, die had ik nog liggen van een surprise kit. Nog steeds heel veel moeite de switches erin te krijgen en ook toen ik een paar opnieuw moest doen vanwege gebogen pinnetje zitten ze muurvast. Bij sommige switches is zelf de top housing beetje gebogen om erin te passen? Heb gekeken naar Alexotos stream en bij hem gingen ze er soepel in dus geen idee wat het probleem is.
Candykeys neemt rustig z'n tijd met het shippen van de PBT Ronin dus ik hem maar wat anders erop gezet.
Qua geluid vind ik het nog steeds tegenvallen, het klinkt nogal dof. Misschien dat ik hem nog een keer openmaak en de platefoam eruit haal. Of toch een andere plate aanschaffen. Even snel een foto gemaakt, zal er nog een maken als de Ronin erop zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vJDZcsG/20230617-074414.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tc96qsh/Untitled.png

[ Voor 4% gewijzigd door Brieto op 19-07-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Mooi hoor ik neem aan dat de werkelijke kleur er tussenin zit.
Het donkerblauwe maakt 'm wel statig.
Dat geluid krijg je wel goed. Niet voor niets is de Sonet voor velen een endgame board gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
superbok schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:
Zo, een nieuwe week en een nieuw bord. Hierna is het voorlopig klaar verwacht ik. Wacht nu alleen nog maar op de Chapter1 :Z

Tot mijn verbazing stond DHL gisteren voor de deur met de QK80. Had al wel een bericht ontvangen dat hij "verzonden" was, maar dat betekent bij CK niet direct dat hij ook bij de bezorger is. Had ook DPD opgegeven, want die zijn gratis boven de 50 euro. Maar een leuke verrassing en een stuk sneller dan normaal. Nu is DHL dat sowieso in vergelijking met DPD hier.

De QK80 komt zoals zijn voorgangers in een mooie carry case waar het meeste inzit, zoals de pcb, platen en verschillende soorten foam. Schroeven, gaskets en andere accessoires zitten in een aparte verpakking naast de carry case, samen met de "gifts" (op die manier vallen ze niet onder garantie of vervanging). Alles ziet er netjes uit, maar lang niet zo netjes in vergelijking met de Mode Envoy van vorige week vind ik.

Zoals gewoonlijk gestart met het testen van het PCB om vervolgens de stabs te installeren. Plate foam en alu plaat en alle switches er in klikken. Zijn er toch wel behoorlijk wat meer dan een 65% bord, gelukkig nog 3 switches over dus precies genoeg. Gaskets op het PCB en keycaps op de switches en hij is al klaar voor gebruik. Vrij simpele build en voor eventuele vragen is er een build guide te vinden.

Geluid en gevoel met de PCB zonder flexcuts is best ok. Foam is te horen, maar niet zo aanwezig als dat ik had verwacht. Ben benieuwd of het ook zonder foam ok klinkt. Zoals te zien in de foto is het bord wel erg gevoelig voor vieze vingers. Gelukkig redelijk makkelijk weg te halen met een microfiber doekje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de bruine case kleur met de "back ice" gewicht, welke overigens erg mooi is. Momenteel gebouwd met Gateron Irene switches en NK PBT Copper voor een goede match.
Ziet er goed uit. Moet zeggen dat ik op deze foto het gewicht er beter uit vind zien dan op de promotional foto's die ik er van gezien had.
Mag ik vragen voor welke gasket je bent gegaan? De harde of de zachte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pompi schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:47:
[...]

Ziet er goed uit. Moet zeggen dat ik op deze foto het gewicht er beter uit vind zien dan op de promotional foto's die ik er van gezien had.
Mag ik vragen voor welke gasket je bent gegaan? De harde of de zachte?
Gewicht is inderdaad erg mooi, vond het er ook beter uit zien dan de foto’s. Voor nu gebruik ik de zachte gaskets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34
superbok schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet helemaal mijn smaak, maar wel vet! O+
Dat lettertype op die keycaps is wel heerlijk 'crisp'. Steekt echt goed af tegen de achtergrond.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Iemand ervaring met het merk Afresh keycaps, zijn deze ietwat van kwaliteit?

Iets meer info van de keycaps zelf.

- Designed by Afresh

- Reverse-Dye Sub Legends

- Milkyway Keycaps

- PBT Plastic

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@aaronito je melde het zelf al : Reverse-Dye Sub Legends
Dus geverfde keycaps, niet double shot...

De legends en kleur zullen er dus afslijten, bij double shot heb je dat uiteraard niet, dan moet je door de toets heen slijten....
(dit is me bij me 10+ jaar oude logitec muis overigens gelukt!)

Als je de set leuk vindt, en kortere levensduur aanvaardbaar vindt, en prijs laag is....

Mijn mening: No more subdye/reverse-dye for me... ;)

Just my 2 cents...

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 20-07-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:23:
@aaronito je melde het zelf al : Reverse-Dye Sub Legends
Dus geverfde keycaps, niet double shot...

De legends en kleur zullen er dus afslijten, bij double shot heb je dat uiteraard niet, dan moet je door de toets heen slijten....
(dit is me bij me 10+ jaar oude logitec muis overigens gelukt!)

Als je de set leuk vindt, en kortere levensduur aanvaardbaar vindt, en prijs laag is....

Mijn mening: No more subdye/reverse-dye for me... ;)

Just my 2 cents...
bedankt voor je reactie, dan laat ik even die links liggen en kijk even voor GMK rode keycap set ( niet de GMK Jamon 2) op foto vindt ik het maar niks

de set is niet zo goedkoop namelijk 92 euro voor de base kit en dan nog de spacebar en novelties erbij zal het wel wat oplopen.

het gaat namellijk om de heresy keycap set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dye sub kan best ok zijn. Er zijn natuurlijk wel eigenschappen die het blijft behouden ten opzichte van double shot, maar NK PBT sets zijn dye sub en vind het er prima uitzien en voelen. En denk ook niet dat het zomaar vervaagd. Nu heb ik hele droge handen, want na veel gebruik gaat GMK ook niet shinen bij mij, dus dat scheelt wel. Reverse dye sub is alleen wel wat lastiger als ik het allemaal goed begrijp. Doordat het een ander proces is, is de kwaliteit vaak wel wat lager (of veel duurder). Geen idee of Milkyway dat goed kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

@aaronito via Drop.com hebben ze nu ook een rode set Garnet in dcx profiel 80 dollar en 20 dollar shipping.
Daar zal denk ik iets van 20 euro aan btw+handling bij komen in NL.
Het is wel rood met witte legends en geen andere novelties

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
skoozie schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:06:
@aaronito via Drop.com hebben ze nu ook een rode set Garnet in dcx profiel 80 dollar en 20 dollar shipping.
Daar zal denk ik iets van 20 euro aan btw+handling bij komen in NL.
Het is wel rood met witte legends en geen andere novelties
Ik had al enkele mooie dingen gezien op de drop website, maar helaas durf ik het niet aan.

zie mijn post van belastingen van stupidfish, hier in Belgie rekenen ze bijna 100 percent op aankoop.
dus zal het niet riskeren om te bestellen.

toch vriendelijk bedankt

heel mooie set trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik denk dat 100% btw komt door de hogere invoerrechten die België hanteerd.

Als ik de kosten uitreken via:
https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/

Dan betaal je nog 36 euro aan btw en invoerrechten in België.

In NL zijn de invoerrechten 4euro, dat was voor 1juli 2021 13euro.

Ik Ie dat bpost gekozen wordt, en weer niet of andere pakketdiensten andere invoerrechten kosten rekenen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@aaronito €92 vind ik niet goedkoop...

@superbok heeft echter ook een goed punt betreft kwaliteit, het is fabrikant afhankelijk.
Betreft NK keycaps moet ik beamen dat deze idd van goede kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Ik had al eens een jaar geleden besteld bij DROP en toen was het inderdaad deze prijzen die werden gehanteerd. Maar met mijn laatste bestelling is het uit de hand gelopen bedrag naar mening,Vandaar ik niks meer bestel omtrent de invoerkosten en belastingen voor de zekerheid.

Heb je mijn post gezien omtrent stupidfish, waarom is deze dan zo hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@aaronito mede tweaker in Nederland gebruiken als post adres? :P

Vanuit NL naar BE versturen is allicht stukje goedkoper.

ps die hoge import kosten slaan mijn inziens nergens op... Keycaps worden niet in belgie gemaakt, je beschermd niet je eigen interne markt of zo... is gewoon zak klopperij.. :(

[ Voor 41% gewijzigd door ParaNoja op 20-07-2023 14:58 . Reden: ps toegevoegd, wou ranten over import kosten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:54:
@aaronito €92 vind ik niet goedkoop...

@superbok heeft echter ook een goed punt betreft kwaliteit, het is fabrikant afhankelijk.
Betreft NK keycaps moet ik beamen dat deze idd van goede kwaliteit zijn.
92 euro is inderdaad niet goedkoop, daarom ik jullie ervaring eens wou weten vooraleer aankoop van andere keycap sets / merken.

Heb nu sinds 1 week de GMK deepwell set in gebruik en moet zeggen dat ik enorm verbaasd ben van de kwaliteit van de keycaps en het gevoel bij het typen en fan ben van het geluid dat de keycaps maken tegenover andere sets.

[ Voor 19% gewijzigd door aaronito op 20-07-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ParaNoja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:56:

Kan ik inderdaad eens proberen eventueel

En misschien nu corsair drop zal overnemen zullen de producten misschien europees verkocht worden. Wat denken jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door aaronito op 20-07-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:56:

ps die hoge import kosten slaan mijn inziens nergens op... Keycaps worden niet in belgie gemaakt, je beschermd niet je eigen interne markt of zo... is gewoon zak klopperij.. :(
Het is ook gewoon geldklopperij in veel gevallen.

Stel het wordt wel in Europa gemaakt *kuch* GMK*kuch* maar verkocht door Drop…. Hoe bescherm je dan je interne markt door een dergelijke heffing.

Een groot deel van de spullen die ik op AliExpress bestel zijn dingen die schijnbaar zó niche zijn dat het amper tot niet in de EU te vinden is. En als het dan te vinden is zijn het vaak groothandels die niet aan particulieren verkopen of je moet 100/1000 stuks afnemen.
Leuk argument dat je dan in NL/EU moet bestelen maar dikwijls hebben die hebben het ook gewoon bij AliExpress/Alibaba vandaan.

Voorbeeld: M1.6 schroeven van 2~3mm met platte kop. Zoek al meer dan een jaar in de EU, op Ali in 2 min. gevonden en 2 zakjes voor onder de €10 inc (relatief groot deel) verzenden.

Switch thumbstick dopjes. Die ik kan vinden in NL gebruiken dezelfde stockfoto’s als op AliExpress maar dan voor 3x de prijs.

En dan koop je wat lokaal waarvan je weet dat het gewoon whitelabel spul uit het oosten is en dan loop je tegen vage dingen aan en houd de leverancier zich van de domme *kuch* KaKu meuk*kuch* of ze staan je schaapachtig aan te gapen als je daadwerkelijk garantie komt claimen mét bon :+

/rant

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 123 ... 158 Laatste