Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
Én net ook de knoop maar doorgehakt voor een Cyber Yellow Zoom75. Coffeekeys heeft per vandaag een extra pre-order open gegooid!

https://coffeekeys.eu/en/...ee?variant=46830132134225

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:15:
[...]

Vind ik ook.

Vond de randomizer bij MK niet ;(
Ik hoopte met 2 rando's op iig 1x Norse. Oh well, iets met gegokt en something something :P
Beetje gekke vraag misschien, maar heb je GMK Red Alert nog?

Ken iemand die de set graag wil hebben, maar ehh, Mech&Co in the VS gaat niet zo lekker... Vandaag kwam er weer naar buiten dat ze weet ik hoeveel GMK sets nooit betaald hebben en hun klanten deze dus nooit gaan ontvangen...

Stuur me maar een PBtje als je de set van de hand zou willen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
superbok schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:59:
Benieuwd wat jullie allemaal ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xd5JN-zZN5NtAqAT1Nh2krgtnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1d0NKJoplcp7nbZ1VtlG3ldn.jpg?f=fotoalbum_large

8)
De Commute had ik nog niet, die voelt best thock voor een linear. Die gaat vandaag in een Tester84 plankje om eens te testdraaien. Die andere 2 had ik al wel als testers. (EMT voelt ook wel fijn, Alpaca.. :X )
djunicron schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:21:
Beetje gekke vraag misschien, maar heb je GMK Red Alert nog?
Die was binnen een week de deur weer uit, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

8)
De Commute had ik nog niet, die voelt best thock voor een linear. Die gaat vandaag in een Tester84 plankje om eens te testdraaien. Die andere 2 had ik al wel als testers. (EMT voelt ook wel fijn, Alpaca.. :X )

[...]

Die was binnen een week de deur weer uit, sorry :P
Geen verkeerde switches. Ben ook niet bekend met de commute. Had EMT niet erg gevonden om te ontvangen en alpaca ook niet. Maar jij niet blij met de Alpaca dus?

Mocht je niets gaan doen met de EMTs, misschien heb ik wel iets wat jij wilt en kunnen we ruilen?

@Henkie lilac linear? Of tactile? Linear heb ik nog niet

[ Voor 3% gewijzigd door superbok op 01-07-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
superbok schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:51:
[...]

@Henkie lilac linear? Of tactile? Linear heb ik nog niet
De Linears. Prima switch, erg blij mee.

De Gifts vallen erg tegen. Erg scratchy en de stem wobble is insane.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
VIA werkt gewoon als ik hem direct aansluit op een USB3 poort, hij wilde niet door mijn KVM switch heen, dat was het hele euvel. Direct en met de JSON file kan ik gewoon alles instellen :)

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CrashOverDrive Alpaca’s moet je luben. Stock zijn ze matig en typische JWK’s maar gelubed zijn ze heerlijk.

@Henkie Gift zijn ‘special’ edition van de Giant V5 dacht ik en zouden ook erg lekker moeten zijn. Wellicht ook luben.

Hier DHL net gemist toen ik even de deur uit was :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:39:
VIA werkt gewoon als ik hem direct aansluit op een USB3 poort, hij wilde niet door mijn KVM switch heen, dat was het hele euvel. Direct en met de JSON file kan ik gewoon alles instellen :)
KVM/switch/hub is nooit een goed idee bij programmeren apparaten, gewoon altijd rechtstreeks inpluggen, speciaal bij USB, je deelt dan de verbinding, dit heeft naast snelheidsverlies veel nadelen! En als je hub gebruikt, gebruik er dan iig een met eigen power brick!

Ik sluit muis en toetsenbord ALTIJD rechtstreeks aan, nooit via hub. Te veel problemen mee meegemaakt.

Tip: Rode USB 3.1 poorten ook de type C, met het VR Ready logo (de letters ss en usb logo) zijn voorzien van een andere power delivery, deze kunnen meer aan.
Sommige apparaten hebben deze persee nodig.
Omdat de USB standard volkomen F****** is net als HDMI kun je er geen peil op trekken. |:(

Bijv. Nokia 8.1 werkt op alle usb 2 en 3(.1) poorten, de 8.3 enkel op de 3.1 rode VR ready. :?

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 01-07-2023 16:41 . Reden: Typos, hoop dat het begrijpelijk is. ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mwah de reden dat die KVM niet werkt is waarschijnlijk omdat ie de HID devices niet doorgeeft als hub maar er zelf een (HID device) is. Dat betekent dus dat de USB PID en VID niet overeenkomen met wat VIA verwacht en dan is er weinig te programmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Met al die switches en keyboards, is die hele clickycon dan wel nodig? Is het niet beter een topicmeet te plannen (wie wil een alice proberen? :)) rond Utrecht Centraal?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pjottum schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:04:
Met al die switches en keyboards, is die hele clickycon dan wel nodig? Is het niet beter een topicmeet te plannen (wie wil een alice proberen? :)) rond Utrecht Centraal?
Gaaf idee! Utrecht CS omsingelen met keyboards! :+ Attack of the clacks & thocks!

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 01-07-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
pjottum schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:04:
Goed idee! Ik dacht ergens in Augustus maar misschien zijn mensen dan juist op vakantie.
Een poll maken om animo en datum te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-08 09:55
Iemand ervaring met bestellen via taobao?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef du potage
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:48
Vraag: ik ben op zoek naar een stevige tas voor een 96%. Mag ook 100% formaat zijn. (Daar zal het sowieso wel op uitdraaien)

Ik zie tassen met deze breedte alleen voor de Logitec MX, Ik vermoed dat deze niet hoog genoeg zijn borden met gewone, hogere keycaps. In omschrijvingen zie ik enkel de buitenhoogte vermeld staan. Heeft iemand ervaring met een dergelijke tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chef du potage schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:40:
Vraag: ik ben op zoek naar een stevige tas voor een 96%. Mag ook 100% formaat zijn. (Daar zal het sowieso wel op uitdraaien)

Ik zie tassen met deze breedte alleen voor de Logitec MX, Ik vermoed dat deze niet hoog genoeg zijn borden met gewone, hogere keycaps. In omschrijvingen zie ik enkel de buitenhoogte vermeld staan. Heeft iemand ervaring met een dergelijke tas?
Afhankelijk van de breedte van je plankje: Omnitype Case bij Oblotzky, deze heeft losse inlays zodat je de breedte kan aanpassen.
Een soortgelijke case zou moeten werken, Omnitype heeft op hun website ook een grotere.
Met netjes alle maten erbij... 8)

:P Ben er zeer tevreden over!

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 02-07-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef du potage
ParaNoja schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Afhankelijk van de breedte van je plankje: Omnitype Case bij Oblotzky, deze
Dank voor je reactie!

Ik was deze al tegengekomen. Dit is inderdaad een hele mooie koffer. De large is voor mijn keyboard nog een paar cm .te smal, helaas. Mijn 95% bord meet 38,5 cm. Het is dat ik zo gehecht ben aan het num
merpad. Je zou er voor overstappen naar TKL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Die twee centimeter zou je op zich gewoon uit het foam kunnen snijden en dan past het :)

In principe zou met die breedte een Kaban moeten passen, de foam daarin is verwijderbaar en dan zijn de interne dimensies 39cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
Heeft iemand misschien nog een leuke tip voor een zelf te solderen toetsenbord (switches wel hot-swap, om het makkelijk te maken ;)) met een zichtbaar pcb.

Gewoon als hobby projectje en om af en toe wat switches te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik snap niet helemaal waar je naar op zoek bent. Je wilt solderen maar de switches moeten hotswap zijn? Wil je dan de hotswap sockets solderen?

Heb je nog een voorkeur voor maat/layout?

In principe zou je van een Gingham een hotswap bord kunnen maken met mill-max sockets. Maar de meeste van de through-hole designs hebben ook switches die je vast moet solderen. Die Gingham, maar ook de Discipline of een Basketweave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik zoek voornamelijk een bord om zelf in elkaar te solderen, zoals de borden die je ook al noemde. "Gewoon" voor de hobby.
Hierdoor maakt layout wat minder uit, liever wat kleiner dan 100% maar niet het voornaamste punt. Het zal ook niet mijn daily driver bord worden.

Die discipline ziet er al heel leuk uit!

Ik verwacht wel wat regelmatiger switches te wisselen in het bord. (Als er weer ergens een surprise set goedkoop te krijgen is, of om eens wat uit te proberen). Dan zou ik niet alle switches weer opnieuw willen solderen, maar eenmalig iets erin solderen, zodat de switches daarna makkelijk te wisselen zijn, is een prima oplossing!
Ik had/heb nog niet eerder gehoord van een bord hot-swap maken dmv. Mil-max sockets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Nyquist van keeb.io
Helix van keyhive.xyz
Pimoroni macropad van keycapsss.com

Nyquist heeft wel mil-max nodig, en phlan afstands houders/bumpers zijn ook wel handig.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Of een split van splitkb.com, die supporten ook bijna allemaal hotswap. Alternatief zou je ook gewoon een open source optie kunnen zoeken en dan alle losse onderdelen zelf kopen (5 kits) om dan de rest voor een leuke prijs weer door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Haha ja of jij hebt die nog liggen zeker :p

Vind het wel mooi dat we zo snel met zoveel opties komen aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee nee, alles is verkocht behalve de 2 sets die ik (voorlopig) zelf houdt.

Edit: maar ik doelde vooral erop dat er zowel "normaal" als split heel veel opties zijn als je alles zelf bestelt. Wat dan ook precies de reden is dat ik het zelf heb gedaan, naast het feit dat het heel veel geld scheelt. In theorie tenminste, in de praktijk heb ik er nu 2 ipv 1 en heb ik bewust heel weinig marge gepakt op wat ik heb verkocht, dus uiteindelijk ben ik meer kwijt. Maar per stuk scheelt het wel veel!

[ Voor 73% gewijzigd door MatthijsBoog op 02-07-2023 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, het meest "zelf in elkaar gezet" zijn toch de sets van splitkb. Zou bijna iedere maand een bordje bestellen gewoon omdat het zo lekker zen is die kits te bouwen.

Persoonlijk erg van van de Corne layout. Voor het maximale "zelf gedaan" effect wat Plexiglas snijden voor de transparante delen en deze in een 3D print omlijsting zetten.

Alternatief kan je natuurlijk zelf een layout verzinnen en deze met de hand verbinden, aka, géén PCB. Dat kan met Kailh hotswap sockets prima hotswap gemaakt worden. Je kan deze aan de plate integreren, maar ook daar heb je even een 3d printer voor nodig. Maar ergens de printopdracht uitbesteden kan natuurlijk ook. Sockets zijn erg goedkoop in China. RP2020 kan je daarnaast ook leuk direct verbinden aan een pi, dan kan je een hele mini PC in je bord inbouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brieto
Ben nu toch wel elke dag mijn mail aan het checken, ik verwacht deze maand:

- QK75
- Sonnet + Anthracite keycaps
- 4x surprise switches
- GMK Olive r2
- PBTfans Ronin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:38:

- QK75
- Sonnet + Anthracite keycaps
- 4x surprise switches
- GMK Olive r2
- PBTfans Ronin
Daar hebben ze pushmeldingen voor uitgevonden, hoef je niet zelf 1x per dag te kijken ;)

Je zal hier overigens zien dat de Envoy precies in mijn vakantie geleverd gaat worden gezien mijn geluk met bezorgdiensten :(

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 03-07-2023 09:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is mijn probleem met de Envoy ook... De "EU GB" komt ruim een jaar later aan dan via Mode zelf. En via mode komt je order precies in de zomervakantie periode. Het is nog steeds een bordje dat ik wel aan de verzameling toe zou willen voegen. Erg goed voor de prijs van designers met een visie, maar een beetje vervelend aan te schaffen.

Heb me maar voorgenomen het bordje op te pikken na de vakantie. Misschien toch maar via Keygem doen voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

sapphire schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:44:
Hier DHL net gemist toen ik even de deur uit was :(
Hier is het pakket nog niet verwerkt bij DHL :X

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
ricjuh schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:58:
[...]

Hier is het pakket nog niet verwerkt bij DHL :X
Hier ook nog niet, maar wel pas donderdag besteld. Dus zal net het weekend tussen hebben gezeten.

Over het zelf bouw bord. Ik zei dat layout me niet veel uitmaakte, maar split is toch niet mijn ding.
Ik denk dat het de discipline gaat worden, maar zag dat 42keebs nog even op vakantie is. Dus heb nog even om te twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Daar hebben ze pushmeldingen voor uitgevonden, hoef je niet zelf 1x per dag te kijken ;)

Je zal hier overigens zien dat de Envoy precies in mijn vakantie geleverd gaat worden gezien mijn geluk met bezorgdiensten :(
Heb ik normaal niet aan staan maar deze maand misschien wel verstandig :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
Onlangs mijn eerste aluminium keyboard ontvangen, de reeds bekende Monsgeek M1.
Met de juiste keycaps (cherry) en JWK T1’s typt het best wel lekker en ziet het er ook prima uit.
Ondanks dat het het meest luxe board is dat ik bezit, doen mijn andere kunststof keyboarden er totaal niet voor onder. Het enige verschil is dat het zwaarder is en niet makkelijk verschuift.

Naast de pluspunten zoals makkelijk te modden, gewicht, consistente toetsaanslagen, heeft het ook een paar minpunten zoals ; simpele RGB, weinig flex met de gaskets en omslachtige VIA connectie.
VIA werkt bij mij niet met het daarvoor bestemde programma maar ik kan dat alleen online voor elkaar krijgen via https://via.evove.top/
Instellen gaat wel maar het is vervelend en voelt niet goed.

Al met al wel tevreden met mijn licht paarse M1 maar net als met voetbal zitten er goede invallers op de reservebank en hou ik daardoor een rotatie aan.

Het meest fijne board om te typen vind ik mijn simpele GMK67 met Kaihl box Jade switches.
Daar kan ik uren op typen en ervan genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOD2UCYGKlUlO1fxZWBzZiCNMJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UDMmIzDFTb6JCMbfwqjUhLPc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:06:
[...]
:*) ik heb nog 8x pakketje aannemen van me ene buur, en 4x van de andere en 2x van de overburen tegoed...

En aangezien we vaak dezelfde bezorger(s) hebben, heb ik ze allemaal de instructie gegeven als ik er niet ben, altijd bij een van de buren te bezorgen. :P

Krijg je met huiswerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Zojuist bericht gekregen dat mijn QK75 verzonden is, woohoo!

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@Brieto @Henkie @ricjuh @CrashOverDrive @skoozie @superbok @aaronito

Geen van mijn ‘want’ lijstje máár ook geen van mijn ‘don’t want’ lijstje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15yL4eNR4uUmSN2YpuZKepBkY2A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADzS0k9fPoP9arqQ2R13hHVj.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jF0BFc3rfupd6Vk0ingSJxYCac=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuHaMSWUrevsgHWqpRsKGLDQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet de beste foto’s maar even snel.
Ik wilde zeggen ‘koekje voor wie het raad’ maar deze zijn best makkelijk :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh nice, hoor veel goede verhalen over ttc wilds. Zeker geen slechte switch om te ontvangen. En de andere lilac linear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Szwoar schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:30:
Zojuist bericht gekregen dat mijn QK75 verzonden is, woohoo!
Ik nog geen bericht maar het schijnt dat wel alles klaar is om geshipped te worden maar ze geen tijd hebben gehad om de klanten de tracking te sturen. Wie weet staan ze dus opeens voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Goede vangst denk ik zo!
Stel dat je geen van de switches al hebt, welke zouden jullie beschouwen als top tier switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:52:
[...]

Oh nice, hoor veel goede verhalen over ttc wilds. Zeker geen slechte switch om te ontvangen. En de andere lilac linear?
Ja Lilac linears, vallen stock niet eens tegen, twijgen of ik ze zal luben. Ben een beetje bang dat het een eenheidsworst gaat worden al klinken ze stock al minder dun/plasticky dan bv. alpaca’s.

TTC Wilds zijn ook leuk want die hebben heel lang op mijn shortlist gestaan maar er af gehaald nadat ik ze verschillende keren geprobeerd had. Ook op Clackycon nog op een Ceracoated Sonnet vond ik ze maar mêh klinken. Gek genoeg klinken deze los beter dan ik me herinner, op de QK65 best OK maar niet helemaal mijn ding. Ben erg benieuwd op de Ikki68 zonder foams enzo :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Mijn pakketje komt vandaag bij het ophaalpunt, hopelijk na het werk nog snel tijd om er langs te rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

Mensen die een bepaalde voorkeur/tips hebben voor het luben van Gazzew U4T's?

YouTube: How To Lube Gazzew Boba U4T, The Gazzew Way bij deze video zie ik comments dat dit te veel lube zou zijn op de rails, maar ik denk dat ik alsnog deze methode ga toepassen maar dan met minder lube. De lube die ik ga gebruiken is Tribosys 3203

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Szwoar schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:30:
Mensen die een bepaalde voorkeur/tips hebben voor het luben van Gazzew U4T's?

YouTube: How To Lube Gazzew Boba U4T, The Gazzew Way bij deze video zie ik comments dat dit te veel lube zou zijn op de rails, maar ik denk dat ik alsnog deze methode ga toepassen maar dan met minder lube. De lube die ik ga gebruiken is Tribosys 3203
Ik gebruik ze stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U4t is een van de weinige switches die ik wel gelubed heb. Gewoon "normaal" luben en mijn voorkeur ging uit naar ook nog een heel dun strijkje over de legs, maar dan wel met iets dunners dan 205g0, ik gebruikte 205g00, wat 205g0 is met extra 105 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:07:
U4t is een van de weinige switches die ik wel gelubed heb. Gewoon "normaal" luben en mijn voorkeur ging uit naar ook nog een heel dun strijkje over de legs, maar dan wel met iets dunners dan 205g0, ik gebruikte 205g00, wat 205g0 is met extra 105 erbij.
Vind jij het dan echt nodig bij deze switch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
mijn surprise switches zijn ook binnengekomen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/17LGD8s/20230704-123920.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
aaronito schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:47:
mijn surprise switches zijn ook binnengekomen

[Afbeelding]
Allebei JWK's.
Die bouqette's klinken best nice in deze soundtest: YouTube: BOUQUET SWITCHES | Cyberboard, Jelly Epoch | KAM Bouquet
Alpaca's zijn natuurlijk best bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Brieto schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Allebei JWK's.
Die bouqette's klinken best nice in deze soundtest: YouTube: BOUQUET SWITCHES | Cyberboard, Jelly Epoch | KAM Bouquet
Ik heb beide niet, had al veel gehoord over de alpaca's maar nooit aangekocht. bij deze is dit niet meer nodig :)
aan te raden om deze te luben,filmen of niet?

De bouquet switches kinken inderdaad niet slecht op het filmpje. maar voelen best zwaarder aan of de 60g dat ze aangeven. wss door dat het tactile switches zijn, ben niet bekend met tactile switches voor het moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Brieto schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:57:
[...]

Allebei JWK's.
It is pronounced Bucket :+

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Eh, ben wat laat door omstandigheden... :/
Maar toch...
Beter laat dan geen Monday memeday....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lr_-InRY2L5SGneZtxjg379OGU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k4rCdPPj19DngiygL2bZz0Za.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik heb gisteren niet gewerkt dus vandaag is maandag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
aaronito schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:04:
[...]

aan te raden om deze te luben,filmen of niet?

[...]
Filmen zou ik echt alleen doen als je merkt dat de housings bij je eerste paar switches los zitten. Anders is het de moeite niet waard.

Naar mijn mening is een lichte hoeveelheid 205g0 in alpacas echt top in ieder geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Cebby Dan zullen we het maar het Maandag Morgen Excuus gebruiken voor het vergeten een thumbs up te geven... :+ :P

Als je maar wel hebt kunnen lachen, heb ik me doel (al is het een dag later) bereikt! (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brieto
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2ZSfjcr/switches.jpg

Had ze alle 4 nog niet. Silent is wel fijn om te hebben voor een toekomstig kantoorbordje. De reds voelen lekker licht aan.
Heb het idee dat de Konpeitou last hebben van stemwobble. De Gifts nog geen mening over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Brieto schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:38:
- PBTfans Ronin
Ronin staat ook bij mij op het lijstje qua bezorgingen. Nu nog aan het wachten totdat Eloquent Clicks of Candykeys hun bestelmogelijkheid voor PBTfans Cookies & Cream opengooien en dan ben ik voorlopig wel klaar met keycaps O-).
Vind de speckies wel er leuk uit zien, ook iets minder "saai" dan volledig wit. Wel benieuwd hoe of en hoe lang het goed blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swetser
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Kom me ook even melden, ik heb de Gatheron Ink Black Baltic Edition en de Durock Cerulean gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QF8I4euEhurPqnArU7utenEIyFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lMvItxvlXgQEPxFjxJBhbPgu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• perpixel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_VSaBhhwrfEL0JCFXY2eXRejnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRxGXVkudIyKHaWklTOFhqmc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zijn ze ook binnen :) ik hoopt eigenlijk op iig 1 tactile set, maar ben nu toch wel nieuwsgierig naar een keer een lineaire set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Overigens als iemand graag Gateron Silent Inks of de Konpeitou wil hebben dan wil ik die eventueel wel ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik sta ook open voor ruilen! Zou graag wat tactiles willen. De fff's kunnen sowieso geruild woeden. De corals wil ik eerst even proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JShQv-tTrZX529vSGiKebcaSGgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW3AVeU6CgSz27tZ4yai7UTQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door perpixel op 04-07-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
Ik ben hier begonnen met de alpacas te luben en merkte dat de stem al gelubed is. ik denk eerder met 105 gelubed dan met 205
zijn deze normaal gezien factory lubed?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4K1FwG8/20230704-211742.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R0wW75m/20230704-211703.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door aaronito op 04-07-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:40:
[...]

Goede vangst denk ik zo!
Stel dat je geen van de switches al hebt, welke zouden jullie beschouwen als top tier switch?
Zo na wat rommelen vandaag kan ik er nu wel iets over zeggen al ben ik er nog niet helemaal uit.

Wilds; lubed of stock. Verschil tussen stock en een dun laagje 205 op de stem en in de rails vind ik qua smoothness minimaal. Ze zijn stock niet super smooth en dat worden ze ook lubed niet. Zijn ze stroef/scratchy nee dat zeker niet maar er zijn tegenwoordig gewoon extreem smoothe switches.
Qua geluid, different koek. Stock hebben ze een wat hogere pitch en wat luider waar ik persoonlijk niet perse van houd en lubed verliezen ze eigenlijk vooral karakter. Het vlakt allemaal wat af dus wat win je er eigenlijk mee...ik weet het nog niet helemaal.
Op de QK65 vond ik ze niks, op de Ikki68 best OK, wel lekker snappy spatie :9

Lilacs heb ik een stuk korter gebruikt en stock ook mêh, ook een wat hoger geluid maar meer zacht getik tov. de Wilds en wat springping/crunch. Ik begreep dat ze een lichte factory lube hebben en daar kom je direct de reden tegen waarom 'men' hand lubed namelijk dat het extreem inconsistent is. Ik heb er een aantal gevoeld die ik letterlijk open heb moeten maken om te kijken of het niet die ene was die ik met Krytox had gelubed. Bijna dezelfde feel en sound en een aantal waar je direct verschil hoort en je nekharen van overeind staan bij wijze van :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Inmiddels ook m'n surprise switches ontvangen: Ceruleans en Anubis. Voelen allebei interessant, en altijd leuk wat extra soorten te hebben. Gelijktijdig ook wat nieuwe opbergbakjes van ome Ali ontvangen, 460ml past blijkbaar perfect 90 switches in (denk zelfs 100 als het moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

Uiteindelijk gisteravond begonnen met het luben van de Gazzew U4t's en ik moet zeggen dat het reuze meeviel. Snap wel dat mensen het als therapeutisch ervaren. Heb in ongeveer 2,5u de 91 switches weten te luben volgens de Gazzew methode (onderste rails klein drupje elk en de springs donut dippen), dus laat de QK75 maar komen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keychron heeft ook weer iets nieuws uitgebracht, 2.4ghz wireless met qmk/via en 1000hz polling rate volgens de website. Ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat ik van het uiterlijk vind...

https://www.keychron.com/...&utm_source=shopify_email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
MatthijsBoog schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:31:
Keychron heeft ook weer iets nieuws uitgebracht, 2.4ghz wireless met qmk/via en 1000hz polling rate volgens de website. Ben er alleen nog niet helemaal aan uit wat ik van het uiterlijk vind...

Maar weer geen USB? Staat alleen 2,4GHz (dus vast en zeker custom) + Bluetooth. Maar geen custom wireless en daardoor overgeleverd aan nukken van Bluetooth (lage polling rate) bij de overige draadloze versies is volgens mij wel een veel gehoorde "klacht"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
You can also connect the L3 with up to 3 devices via Bluetooth or have a secure connection through wired mode.
Dus wired kan gelukkig ook, maar ik ben bang dat dit wel een gevalletje geen custom firmware mogelijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Experience the whole new wireless gaming performance. The Lemokey L3 full aluminum custom mechanical keyboard is engineered with 2.4 GHz wireless connection with 1000 Hz polling rate, and the powerful QMK/VIA allowing you to easily customize any key and create any macro to work your way.
Zou dus moeten kunnen :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
MatthijsBoog schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:57:
[...]

Dus wired kan gelukkig ook, maar ik ben bang dat dit wel een gevalletje geen custom firmware mogelijk zou kunnen zijn.
"wired" had ik dus op moeten zoeken, en niet alleen op "USB" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef du potage

Als ik naar de video op de pagina kijk, dan lijkt mij er heel veel flex in te zitten. Ik heb het liever wat minder bouncy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18

Iemand een idee wat die rare dingetjes tussen de pijltjes en die 'Insert' + etc. toetsen zijn? Lijken net lampjes maar op de foto's niks gezien waar ze opgelicht zijn.

Maar wat misschien nog opvallender van de site is vind ik
What is the relationship between Keychron and Lemokey?

Lemokey is a gaming brand of Keychron devoted to creating more customized premium keyboards and peripherals with endless possibilities.
Ze hebben dus heel een nieuwe dochter bedrijf met eigen site gemaakt. Benieuwd hoe dit invloed gaat hebben op de voorraden van de "normale" Keychron toetsenborden, want die zijn nu al niet altijd in voorraad. En wat voor peripherals er verder gaan komen, want het volgende klinkt als marketing bullshit
Lemokey is dedicated to create custom modular mechanical keyboard with advanced technology that bring premium gaming and typing experience for everyone.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Leuke verrassing; de aller eerste GB waar je ooit aan heb deelgenomen wordt eindelijk verzonden na 2 jaar en 7 (?) maanden, GMK Tuzi. Destijds best wel gehyped en sowieso vond ik het erg leuk om mee te doen met een GB. Tot vorige week met de aankondiging voor het wijzigen van adressen, was ik het eigenlijk een beetje vergeten. Maar wel een leuk cadeau op die manier die ik mezelf zo lang geleden heb gegeven. Geen idee wat ik er nog mee moet, nu ik zoveel anders heb, maar dat komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:12:
[...]

Iemand een idee wat die rare dingetjes tussen de pijltjes en die 'Insert' + etc. toetsen zijn? Lijken net lampjes maar op de foto's niks gezien waar ze opgelicht zijn.

Maar wat misschien nog opvallender van de site is vind ik

[...]

Ze hebben dus heel een nieuwe dochter bedrijf met eigen site gemaakt. Benieuwd hoe dit invloed gaat hebben op de voorraden van de "normale" Keychron toetsenborden, want die zijn nu al niet altijd in voorraad. En wat voor peripherals er verder gaan komen, want het volgende klinkt als marketing bullshit

[...]
Psies, nieuw merk beginnen voor meer marge... :Y) Ziet er alles behalve high quality uit...

my2cents...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0od8LSA2v9A6kcQMrYEt_3eeUMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWKuFvfpa9kHovUIXBRtNKlN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook de switches ontvangen, beide moyu studio. Commute wil ik wel proberen maar denk te zwaar met 65g en Bouquet geen idee :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moet @Nerrion nog ff bedanken voor de tip, probleemloos stabs aan me bestelling bij Mode toe kunnen voegen. d:)b

Quote van de alleraardigste Valerie:
keep an eye out for a shipping notification soon :D
Heb me mail al gecheckt maar nog niks... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:21:
Moet @Nerrion nog ff bedanken voor de tip, probleemloos stabs aan me bestelling bij Mode toe kunnen voegen. d:)b

Quote van de alleraardigste Valerie:
[...]

Heb me mail al gecheckt maar nog niks... :P
Las gisteren op discord dat ze vandaag gaan starten met verzending op basis van volgorde van bestelling. Dus hoe lager je order nummer is, des te eerder je aan de beurt zou moeten zijn. Vanaf 27 januari kon je bestellen en heb zelf volgens mij een redelijk laag nummer. Hoop alleen dat de toevoeging van de switch sample pack geen invloed heeft op de volgorde, maar dat lijkt mij niet wat het nummer is nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook geloof ik vrij laag nummer maar nog we een request open staan voor die sample pack?

@superbok nog geen bericht over je PCB zeker?

Hier staat mijn order met alleen maar stock items bij CK al 16 dagen open en al 12 dagen geleden een tracking nummer gehad maar 0 beweging :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok @sapphire Geen idee, bestelnummer nummer eindigt op 278...
Ik hoop maar dat mijn charme offensief een positief effect heeft gehad... :*)

En das nie goe @sapphire wel tracking maar nog steeds niet verscheept... :-(

[ Voor 20% gewijzigd door ParaNoja op 07-07-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat vooral de eerste twee of drie nummers belangrijk zijn bij de Envoy. Vermoed dat ze redelijk wat borden per dag kunnen doen. Heb zelf nog net #23xxx, maar zeg mensen in discord die #24xxx hadden en ook op de 27ste hadden besteld. Ging dus behoorlijk hard de eerste dag. Zie het wel verschijnen, ben erg benieuwd maar zit er niet hard op te wachten. Verwacht ook ergens in de komende weken een werkende Paragon en qk80 te ontvangen.

@sapphire soort van bericht over m’n pcb. Na maandag opnieuw een ticket te hebben verstuurd, kreeg ik een tracking voor DHL en dat deze nog deze week zou vertrekken, maar tot nu toe alleen maar “aangemeld” en meer nog niet. Waarschijnlijk maandag weer een ticket. Tegen de tijd dat ik het ontvangen heb, zijn we bijna 2 maanden verder……..

Balen dat het bij jouw ook niet loopt, heb je grote dingen besteld? Volgens mij hebben ze gewoon teveel volume en wordt alles elke dag meegenomen. Las in de QK75 thread dat alles ingepakt zou zijn, maar maar elke dag een beetje verstuurd kon worden door de hoeveelheid. Op die manier blijf je maar achter lopen. Zou als ik jouw was een ticket sturen of even een bericht in discord posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:47:
Denk dat vooral de eerste twee of drie nummers belangrijk zijn bij de Envoy. Vermoed dat ze redelijk wat borden per dag kunnen doen. Heb zelf nog net #23xxx, maar zeg mensen in discord die #24xxx hadden en ook op de 27ste hadden besteld. Ging dus behoorlijk hard de eerste dag. Zie het wel verschijnen, ben erg benieuwd maar zit er niet hard op te wachten. Verwacht ook ergens in de komende weken een werkende Paragon en qk80 te ontvangen.

@sapphire soort van bericht over m’n pcb. Na maandag opnieuw een ticket te hebben verstuurd, kreeg ik een tracking voor DHL en dat deze nog deze week zou vertrekken, maar tot nu toe alleen maar “aangemeld” en meer nog niet. Waarschijnlijk maandag weer een ticket. Tegen de tijd dat ik het ontvangen heb, zijn we bijna 2 maanden verder……..

Balen dat het bij jouw ook niet loopt, heb je grote dingen besteld? Volgens mij hebben ze gewoon teveel volume en wordt alles elke dag meegenomen. Las in de QK75 thread dat alles ingepakt zou zijn, maar maar elke dag een beetje verstuurd kon worden door de hoeveelheid. Op die manier blijf je maar achter lopen. Zou als ik jouw was een ticket sturen of even een bericht in discord posten.
Hier ook #23xxx

Had niks speciaals besteld bij CK, wat switches om een beetje bij te blijven met een niet nader te noemen persoon hier die ook switches verzameld O-)

Ben eigenlijk we benieuwd hoe het duurt als je niets laat horen >:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mijn geluk.... #32.... Zal er dan maar niet deze maand nog op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Hier ook #23xxx

Had niks speciaals besteld bij CK, wat switches om een beetje bij te blijven met een niet nader te noemen persoon hier die ook switches verzameld O-)

Ben eigenlijk we benieuwd hoe het duurt als je niets laat horen >:)
Oh, dan gaat heel mijn theorie in ieder geval niet op. Dan is het helemaal raar. Zal wel een tijdje duren voordat ze het zelf doorhebben. Echt jammer dat het zo’n rotzooi is…..

Heb van de week wat bij Eloquentclicks besteld voor het eerst. Tx ap stabs voor de envoy. Bij keygem waren ze niet meer op voorraad. Benieuwd hoe snel hun zijn. Lijkt in ieder geval al onderweg te zijn met dhl alleen duurt het wat langer voordat het hier is door de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
ordernummer 23xxx :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
BBN linear en JWK H1 (78g bottom out linear).

Had eventueel wel graag een silent en/of tactile ontvangen, maar ach, voor deze prijs klagen we niet hè.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OksSD-qpt3BJB6po7w0RqqsK_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rxWRbW4Tkt8pVYiPo1LCV0j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:32:
[...]
Heb van de week wat bij Eloquentclicks besteld voor het eerst. Tx ap stabs voor de envoy. Bij keygem waren ze niet meer op voorraad. Benieuwd hoe snel hun zijn. Lijkt in ieder geval al onderweg te zijn met dhl alleen duurt het wat langer voordat het hier is door de afstand.
Ben ik ook zeer benieuwd naar...
Wou eigenlijk ook TX stabs voor me envoy...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:50

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Stelletje verslaafden hier haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groesjenka
Hé Riez door jouw toedoen heb ik de Monsgeek M1 gekocht.
Dat maakt jou een dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:50

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Groesjenka schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:24:
Hé Riez door jouw toedoen heb ik de Monsgeek M1 gekocht.
Dat maakt jou een dealer.
Haha, de M1 is echt een vet ding, nog dagelijks plezier van hier. De M5 is trouwens ook net uit zag ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tweakriez schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:51:
Stelletje verslaafden hier haha
Nee,het is de Switch Maffia! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En @Tweakriez... definitely de dealer.... :P :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

ricjuh schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:26:

Hier ook de switches ontvangen, beide moyu studio. Commute wil ik wel proberen maar denk te zwaar met 65g en Bouquet geen idee :X
Zit nu te typen op mijn Freebird met de Commute switches niet gelubed. Moet zeggen dat het wel lekker typt ondanks de zware 65g spring. Merk wel dat ik soms wat miss types heb omdat ik niet hard genoeg druk haha.

En weet niet of hij bij andere ook is, maar heb nog nooit zoveel gebogen pins gehad bij bestelde switches als bij deze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
ricjuh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:55:
[...]

En weet niet of hij bij andere ook is, maar heb nog nooit zoveel gebogen pins gehad bij bestelde switches als bij deze :X
Ik ken deze switches niet maar ik deel je irritatie mbt de gebogen pinnetjes. Hetzelfde had ik met de JWK T1 switches. Bij het instaleren in de sockets waren van de 80 er 15 gebogen en daarvan 10 niet meer te herstellen. Ik durf ze er ook niet meer uit te halen om te verwisselen met andere want ik weet niet of ik ze er nog recht in zal krijgen.
Akko switches bijvoorbeeld hebben voorbeeldige sterke pinnen. Dus het kan gewoon wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit last van. Ook bij die t1 niet. Controleer je wel bij elke switch of de pinnetjes perfect recht zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Sonnet is shipped :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ook vrijwel nooit last van gebogen pinnen, laat staan dat ze niet meer recht te zetten zijn. Inmiddels meer dan 1000 switches geïnstalleerd en echt maar een enkele die niet meer te herstellen was. Maar dat was dan mijn fout door te hard te duwen. Verder altijd wel te recht kunnen zetten. Inderdaad even goed controleren of ze wel recht zijn. Als je extra voorzichtig wilt zijn, kan je het pcb al wel aansluiten op de pc. Vervolgens al indrukkend installeren. Als het goed is zie je dan al vrij snel of hij goed zit en dus aan kunt duwen, of toch nog een keer moet proberen.

Overigens werkt een platte dikke pincet goed om het pootje weer recht te buigen. Of een kleine om het eerste gedeelte te doen.

Nice @Brieto, kan erg vlot gaan met DHL expres, zelfs met het weekend ertussen. Benieuwd naar je foto’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
MatthijsBoog schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:33:
Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit last van. Ook bij die t1 niet. Controleer je wel bij elke switch of de pinnetjes perfect recht zijn?
Jazeker omdat ik mijn sockets niet te veel wil stressen.
Ik denk dat ik een slechte batch heb gekregen. Ik had zoiets nog niet zo extreem eerder meegemaakt.
Voor de rest goede switches als ze er eenmaal in zitten.

@superbok de gebogen pinnen waren zelfs niet meer terug te buigen met een pincet of kleine tang. Er bleven telkens kleine krommingen in zitten die niet recht te maken zijn. Nog geprobeerd ze erin te krijgen maar ik haalde ze er telkens weer krom uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Groesjenka op 08-07-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral Gateron heeft het bij mij vaan met die irritant dunne pins van ze maar andere merken ook we eens. JWK’s ook regelmatig

Dat het niet meer te herstellen was heb ik bij één switch gehad en die zou met moeite nog bruikbaar zijn in een hot-swappable PCB denk en soldeer zeker nog. Was uiteraard een Gateron en ik had geen pincet bij de hand :+

@Brieto Nice! Ben benieuwd!
De Sonnet is het enige 75% bord die ik eventueel zou overwegen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
De QK75 komt dinsdag aan wat ook precies de eerste dag van m'n vakantie is dus de timing is super.

Ben zelf ook erg benieuwd naar de Sonnet, het is veel geld voor een keyboard. Voor dat bedrag koop je een prima laptop maargoed, ik ben van plan hem dagelijks te gebruiken voor (thuis)werk en de QK75 als gamekeyboard.
Ik ga wel sparen voor een TKL in de toekomst maar in principe blijft het voorlopig bij de Ginkgo, QK75 en Sonnet.
Pagina: 1 ... 121 ... 158 Laatste