Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 26 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Ik wacht nog... Nu waren er twee weken terug wel wat spullen naar anderen gegaan, mét extras. Begreep dat die dan inderdaad nog van Keebwerk kwamen.

Erg lang inderdaad voor die vervangende PCB... Zou denk ik ook gewoon een kabel rechtstreeks erop solderen. Het is nog steeds aan de andere kan gemakkelijk los te halen... een nieuwe pin als bypass is eventueel ook te doen in de huidige connector.

Waarschijnlijk willen ze een schema afwerken voor de vakantie ofzo. Iets wat voor een kleiner bedrijf ook wat lastig is natuurlijk.
Persoonlijk zie ik de belangrijkste taak van een shop zoals CK toch als het snel uit sturen van producten, zeker omdat je al zo lang voor levering betaald bent. En als er dan problemen zijn deze snel afhandelen. Je hebt extra PCBs of niet. Prima als ze daarna verstuurd worden. Of als een bord er niet is omdat die niet door de QC heen kwam. Maar laat dat dan weten. (En verkoop niet alle extras al voordat de GB items geleverd zijn).
Nog steeds?! Balen zeg, benieuwd waarom het zo loopt allemaal met kleine gedeeltelijke leveringen. Weet nog dat ze zeiden dat zodra ze alles binnen zouden krijgen, het binnen een paar uur verstuurd zou worden. Hopelijk toch meer duidelijkheid voor je. Iets langer wachten maakt niet uit, maar niet een maand.

Nieuwe pin als bypass? Wat bedoel je daarmee? Zat al te zoeken naar een een extra jst kabel die “kapot” kan, maar nog niet direct gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Nog steeds?! Balen zeg, benieuwd waarom het zo loopt allemaal met kleine gedeeltelijke leveringen. Weet nog dat ze zeiden dat zodra ze alles binnen zouden krijgen, het binnen een paar uur verstuurd zou worden. Hopelijk toch meer duidelijkheid voor je. Iets langer wachten maakt niet uit, maar niet een maand.

Nieuwe pin als bypass? Wat bedoel je daarmee? Zat al te zoeken naar een een extra jst kabel die “kapot” kan, maar nog niet direct gevonden.
Hij bedoeld dat je die ene pin waar iets mee is ook kan vervangen. dan doe je 1 kleine soldeeractie en is je PCB in principe gefixt en je hebt je connector nog :)
superbok schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:53:
Welke switches bij keygem? Als je snel iets wilt is dat de veiligste keus, alhoewel Ali ook rap kan gaan. Laatst had ik wat binnen een week binnen.
WS Aurora Clears :)

Ik twijfel alleen omdat het UHMWPE switch is en ik de Tangerines niks vond. Ik heb al 1 clear en voelt en klinkt wel erg fijn dus vandaar dat ik daarbij uit kwam.
Die en Tecsee Carrrots staan op mijn shortlist nog.

Hier vanmorgen een FFFUUU :(
Had de Ikki68 in een vilten hoes in mijn rugtas maar die was zo vol dat hij uitstak. Buk iets te ver voorover om aan mijn enkel te krabben en de Ikki valt eruit. Kleine buts naast de linker bovenhoek :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KITR6d3l7thK9LfH6vhkCXEUyEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7aFwGUmPvwedqIEz5DVVK2z.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen! Straks op een rustig moment even in elkaar zetten.

Packaging was wel wat mager, geen enkele vorm van absorberend materiaal, zat allemaal kaal in een kartonnen doos... Dat valt me wel tegen. De doos is ligt gedeukt. Boeit niet super veel, maar kan beter.

Zie ook dat ik zelf de stabs in elkaar moet zetten, en moet ze dus ook zelf luben :+
Nog even ergens lube scoren dus...

[ Voor 26% gewijzigd door FireDrunk op 26-06-2023 11:25 ]

Even niets...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Monday ; Memeday :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk-MzzHykMtaIzsTNBqvGcgx66w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKFF7fKrWkVL6mvG16qQOq6e.jpg?f=fotoalbum_large

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zojuist maar een setje Mod tools en Krytox 205G0 besteld bij Clickeys.nl

Nu de innerlijke strijd of ik het toetsenbord alvast in elkaar ga zetten en achteraf ga luben... :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Hij bedoeld dat je die ene pin waar iets mee is ook kan vervangen. dan doe je 1 kleine soldeeractie en is je PCB in principe gefixt en je hebt je connector nog :)

[...]

WS Aurora Clears :)

Ik twijfel alleen omdat het UHMWPE switch is en ik de Tangerines niks vond. Ik heb al 1 clear en voelt en klinkt wel erg fijn dus vandaar dat ik daarbij uit kwam.
Die en Tecsee Carrrots staan op mijn shortlist nog.

Hier vanmorgen een FFFUUU :(
Had de Ikki68 in een vilten hoes in mijn rugtas maar die was zo vol dat hij uitstak. Buk iets te ver voorover om aan mijn enkel te krabben en de Ikki valt eruit. Kleine buts naast de linker bovenhoek :(
Hmm, klinkt waarschijnlijk een stuk ingewikkelder dan dat het daadwerkelijk is. Dat zou namelijk ideaal zijn en zo veranderd er haast niets. Lijkt mij in ieder geval lastig en veel priegel werk. En dan ook nog ergens het juiste formaat stuk pin vinden.

Carrots zijn wel leuk inderdaad, niet erg duur en in het juiste bord best prettig. Deel je mening over UHMWPE, niet heel erg fan van hoe het klinkt, ze voelen eigenlijk wel weer redelijk.

Balen van de ikki, tijd voor een alu top als vervanging ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Hmm, klinkt waarschijnlijk een stuk ingewikkelder dan dat het daadwerkelijk is. Dat zou namelijk ideaal zijn en zo veranderd er haast niets. Lijkt mij in ieder geval lastig en veel priegel werk. En dan ook nog ergens het juiste formaat stuk pin vinden.

Carrots zijn wel leuk inderdaad, niet erg duur en in het juiste bord best prettig. Deel je mening over UHMWPE, niet heel erg fan van hoe het klinkt, ze voelen eigenlijk wel weer redelijk.

Balen van de ikki, tijd voor een alu top als vervanging ;)
Priegel, zeker, lastig ligt aan je soldeer skills. Het is letterlijk het kunststof deel van de connector van de pinnen schuiven. Pin desolderen, pin solderen en kunststof deel terug schuiven. Connector op Ali zoeken en tweaker die goed kan solderen ?

Over switches, jaaa UHMWPE voelt geweldig maar geluid is écht heel erg mêh. WS Clears hebben een PC top dus daar zit het verschil denk ik in...hoop ik.
Heb je zelf ervaring met Carrots?

Ik blijf er bij dat switches rond de €40 duur genoeg zijn en daarboven het snel diminishing returns of gehyped. Rond de €30 nog beter die vaak met enig werk top presteren/klinken.

Zo vond ik Black Inks, Epsilons en Tangerines best fijne switches maar ze het geld niet waard tov bv Strawberries, Alpaca's, ect.
Mijn daily drivers op werk zijn zelfs lubed KTT Kang Whites, klinken prima op de Ikki. Die mag inderdaad best een Alu top O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:17
Mijn xox 70 gisteren ook in elkaar gezet
Stabies
Black inks
Pc plate en kat refined wobAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwL5qvIsAmOH4u0hy_VyDloDfCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g15QHrSGn5VTylF3Lp0HUhlL.jpg?f=fotoalbum_large
Mss is deze al vernoemd maar keygem is ook nog een goede webshop voor switches ect

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gunth schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:02:
Mss is deze al vernoemd maar keygem is ook nog een goede webshop voor switches ect
Staat gewoon in lijstje in het start topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Priegel, zeker, lastig ligt aan je soldeer skills. Het is letterlijk het kunststof deel van de connector van de pinnen schuiven. Pin desolderen, pin solderen en kunststof deel terug schuiven. Connector op Ali zoeken en tweaker die goed kan solderen ?

Over switches, jaaa UHMWPE voelt geweldig maar geluid is écht heel erg mêh. WS Clears hebben een PC top dus daar zit het verschil denk ik in...hoop ik.
Heb je zelf ervaring met Carrots?

Ik blijf er bij dat switches rond de €40 duur genoeg zijn en daarboven het snel diminishing returns of gehyped. Rond de €30 nog beter die vaak met enig werk top presteren/klinken.

Zo vond ik Black Inks, Epsilons en Tangerines best fijne switches maar ze het geld niet waard tov bv Strawberries, Alpaca's, ect.
Mijn daily drivers op werk zijn zelfs lubed KTT Kang Whites, klinken prima op de Ikki. Die mag inderdaad best een Alu top O-)
Ga er nog eens goed naar kijken of een mooie oproep doen. Als ik zo snel even kijk heb ik 1001 vragen en zie ik verschillende opties. Hoop toch eigenlijk deze week een update te zien, en zo snel is Ali ook weer niet. Al is de switch tester die ik vorig week heb besteld al vandaag binnen gekomen. 36 nieuwe TTC switches :9

Heb best lang carrots op m’n QK65 gehad en vond het best lekker klinken. Maar ook op m’n ikki klonk het best oké vond ik. Zijn ook niet zo duur wat lekker is. Inderdaad genoeg aanbod tegenwoordig zonder dat je een premium hoef te betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Vandaag mijn Magegee 75% toetsenbord binnen gekregen... deze was zo'n 20 euro :+

3 mods gedaan:
- foam onder de pcb
- afplaktape op de onderkant van de pcb
- rubberen ringetjes onder de keycaps

Echt superblij met het resultaat :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFD-SZyhjh7spfUAJAFMPjAhDt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSL3yin5zb520UFdcSb9I6MK.jpg?f=fotoalbum_large

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ga het opgeven met deze Glorious. Afgelopen dagen was het er niet van gekomen, dus net er nog even voor gaan zitten. Ik krijg een afkeer van typen op dat bord. Zo zonde want hij ziet er hartstikke degelijk en erg mooi uit. Enige conclusie die ik met zekerheid kan zeggen over mechanisch is dat ik Gateron Browns echt veel te luid vindt. Ik ga dus nog maar eens verder zoeken. Iedereen nogmaals bedankt voor alle adviezen en het aanbod om langs te komen. (Haarlem is eigenlijk te ver uit de richting voor mij op dit moment)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Als ik zo de afgelopen berichten over Candykeys (personeels te kort) en MyKeyboard (geld te kort) lees, zou je bijna zeggen dat ze gewoon samen moeten gaan want dan lossen ze elkaars probleem op. Zal vast niet kunnen door waar de bedrijven liggen, maar had goede oplossing kunnen zijn. Al valt er dan helaas ook concurrentie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Pompi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:45:
Als ik zo de afgelopen berichten over Candykeys (personeels te kort) en MyKeyboard (geld te kort) lees, zou je bijna zeggen dat ze gewoon samen moeten gaan want dan lossen ze elkaars probleem op. Zal vast niet kunnen door waar de bedrijven liggen, maar had goede oplossing kunnen zijn. Al valt er dan helaas ook concurrentie weg.
Of ze versterken elkaars problemen. :P

Dat hele groupbuy gebeuren lijkt wel amateurisme ten top. Ik heb een GMK set bij Mykeyboard in een groupbuy 'vooruit besteld' maar als die omvallen kan ik denk ik fluiten naar mijn geld...en toetsenbord. Waarom moet dat toch al gammele verkoopmodel ook nog via een (EU) tussenpersoon/dozenschuiver (extra risico)? ;(

PS: Ik heb overigens goede ervaringen met Candykeys maar heb altijd alleen In stock produkten gekocht -zoals een hele mooie GMK Retrowave set _/-\o_ - die altijd vrij snel en goed geleverd zijn, maar die groupbuy constructie is another level of risk (without any interest reward). I wacht ook nog op een deskmat die ik in januari 2022 heb besteld bij KBDFans. Groupbuys? More like waitbuys... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:47

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb geluk gehad met de GB van de QK75 bij CandyKeys. Levering in de eerst batch, 3 dagen na ontvangst door CK. Ook de extra plate die ik in december bijbesteld had was erbij geleverd. Wel moest ik zelf aangeven dat ik die nog moest betalen, wel zo netjes.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Kap jij gewoon eens even emt bestellen van switches! Zo haal ik je natuurlijk nooit in :(
Heb je die TTC switchtester van 'Rick and Anna tech store" gekocht?
prOnorama2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 02:16:
[...]

Of ze versterken elkaars problemen. :P

Dat hele groupbuy gebeuren lijkt wel amateurisme ten top. Ik heb een GMK set bij Mykeyboard in een groupbuy 'vooruit besteld' maar als die omvallen kan ik denk ik fluiten naar mijn geld...en toetsenbord. Waarom moet dat toch al gammele verkoopmodel ook nog via een (EU) tussenpersoon/dozenschuiver (extra risico)? ;(

PS: Ik heb overigens goede ervaringen met Candykeys maar heb altijd alleen In stock produkten gekocht -zoals een hele mooie GMK Retrowave set _/-\o_ - die altijd vrij snel en goed geleverd zijn, maar die groupbuy constructie is another level of risk (without any interest reward). I wacht ook nog op een deskmat die ik in januari 2022 heb besteld bij KBDFans. Groupbuys? More like waitbuys... :+
Punt qua GB's is...

Nogmaal koop je als winkel spullen in en hoop je dat klanten die vervolgens kopen, maak je winst op, herhaal cyclus (simpel gezegd). Je loopt daarmee wel risico want je schaft spullen aan met geleend kapitaal, heb je teveel/te weinig/willen mensen het product wel én Keeb spul is vrij niche= relatief groot risico.

Insert een methode als kickstarter/crowdfunding waarbij mensen vooraf betalen voor een product welke dan 'op maat' geproduceerd word.
Shop loopt een stuk minder risico, er kan een redelijk custom product gemaakt worden en risico op teveel/te weinig voorraad is beperkt.

Begrijpelijk bij niche/custom producten maar eigenlijk een zwaktebod van de markt want het risico ligt volledig bij de klant :(

Als een shop/vendor dan GB geld gaat steken in extra aankopen zodat ze naast de vooraf bestelde en betaalde spullen nog 'extra's' kunnen verkopen...tja dat is puur speculeren met andermans geld :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb geen idee wat de rechten / plichten van een bedrijf zijn bij een Group Buy. Officieel is Kickstarter geloof ik wat anders ingericht door de voorwaarden van Kickstarter zelf.

Misschien weet @Arnoud Engelfriet hier iets van? Als je (opzettelijk) speculeert met geld wat je vooraf gekregen hebt van afnemers voor Product A om Product B voor te financieren, valt dat dan onder opzettelijke nalatigheid?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ligt natuurlijk ook aan het vestigingsland van het bedrijf en de daar geldende jurisdictie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:14:
@superbok Kap jij gewoon eens even emt bestellen van switches! Zo haal ik je natuurlijk nooit in :(
Heb je die TTC switchtester van 'Rick and Anna tech store" gekocht?

[...]

Punt qua GB's is...

Nogmaal koop je als winkel spullen in en hoop je dat klanten die vervolgens kopen, maak je winst op, herhaal cyclus (simpel gezegd). Je loopt daarmee wel risico want je schaft spullen aan met geleend kapitaal, heb je teveel/te weinig/willen mensen het product wel én Keeb spul is vrij niche= relatief groot risico.

Insert een methode als kickstarter/crowdfunding waarbij mensen vooraf betalen voor een product welke dan 'op maat' geproduceerd word.
Shop loopt een stuk minder risico, er kan een redelijk custom product gemaakt worden en risico op teveel/te weinig voorraad is beperkt.

Begrijpelijk bij niche/custom producten maar eigenlijk een zwaktebod van de markt want het risico ligt volledig bij de klant :(

Als een shop/vendor dan GB geld gaat steken in extra aankopen zodat ze naast de vooraf bestelde en betaalde spullen nog 'extra's' kunnen verkopen...tja dat is puur speculeren met andermans geld :X
Klopt ja, bij die store vorige week gekocht. Was toen in de aanbieding en kreeg een coupon waardoor het €35 was ipv €45 nu. Van de week ook gevonden dat de Durock store op Ali individuele switches verkoopt. Dacht eerst dat het €5 verzendkosten zijn per switch, maar dat is gelukkig niet zo. Telt bij elkaar op waardoor je voor +-35 switches €7 euro verzendkosten hebt. Zitten een aantal unieke switches tussen waar ik nog nooit van had gehoord. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Als je (opzettelijk) speculeert met geld wat je vooraf gekregen hebt van afnemers voor Product A om Product B voor te financieren, valt dat dan onder opzettelijke nalatigheid?
Als er al ergens geld in wordt gestopt is dit niet het geval. Het gaat om met de winst die je maakt met de verkoop van Product A meer units van Product A in te kopen dan dat mensen hebben gekocht. En dat is dan zelfs nog een aanname.

Als we mykeyboard.eu even als voorbeeld nemen lijkt het er vooral op dat er een heleboel mensen zijn die een jaar of wat geleden mee hebben gedaan met groupbuys en daar nu vanaf willen zien. Zeker als je kijkt naar hoeveel mensen om refunds vragen in Discord.

Aangezien mykeyboard netjes de wet volgt kun je je bestelling gewoon annuleren zonder opgaaf van reden (want koop op afstand). Er zijn dus 100 mensen die meedoen met een groupbuy, en vervolgens zijn er 50 mensen die hun bestelling annuleren voordat de producten zijn geleverd. En dan ontstaat er natuurlijk ergens een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cebby schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Als er al ergens geld in wordt gestopt is dit niet het geval. Het gaat om met de winst die je maakt met de verkoop van Product A meer units van Product A in te kopen dan dat mensen hebben gekocht. En dat is dan zelfs nog een aanname.

Als we mykeyboard.eu even als voorbeeld nemen lijkt het er vooral op dat er een heleboel mensen zijn die een jaar of wat geleden mee hebben gedaan met groupbuys en daar nu vanaf willen zien. Zeker als je kijkt naar hoeveel mensen om refunds vragen in Discord.

Aangezien mykeyboard netjes de wet volgt kun je je bestelling gewoon annuleren zonder opgaaf van reden (want koop op afstand). Er zijn dus 100 mensen die meedoen met een groupbuy, en vervolgens zijn er 50 mensen die hun bestelling annuleren voordat de producten zijn geleverd. En dan ontstaat er natuurlijk ergens een probleem.
Ik begreep dat dat soort praktijken meer aan de andere kant van de grote plas gebeurd zijn en heb het idee dat dat soort regels daar ook wat soepeler zijn dan in de EU (ook een aanname.

Je verhaal wat betreft MK.eu klinkt aannemelijk aangezien ze aangaven met een cashflow probleem te zitten. Als je een berg moet terugbetalen maar de goederen zijn wel besteld heb je een gat tot je de spullen daadwerkelijk verkocht hebt. Ligt in lijn met de suprise acties die ze hadden puur om geld binnen te brengen.
Kun je hooguit zeggen dat de buffer te klein was maar duid niet perse op slechte bedrijfsvoering of kwade zin :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Surprise switches R4:

https://mykeyboard.eu/cat...switches-r4-90-pack_8102/

Heb zelf maar even 2 setjes besteld. Geen idee wat ik graag zou willen uit de beschikbare opties, we gaan het zien!

[ Voor 39% gewijzigd door Henkie op 28-06-2023 14:53 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:51:
Surprise switches R4:

Heb zelf maar even 2 setjes besteld. Geen idee wat ik graag zou willen uit de beschikbare opties, we gaan het zien!
Hebben ze weer surprise switches, hebben ze weer geen switch sample :+

Het is elke keer het één of het ander :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Henkie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:51:
Surprise switches R4:

Jammer dat ze alleen Paypal als betaal optie hebben, want anders had ik er wel 1 geprobeerd. Kon altijd handig zijn als back-up switches en zo leer je ook weer nieuwe kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
sapphire schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Bij Surprise R3 vorige maand hadden ze gewoon beide hoor :P :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBRH-ydATq0oB1mjUO_NZDH9bbM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3hecCFQcwHEcsKImM8k8Iuw5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Mocht ik een setje ontvangen die je nog mist, gooi ik ze met plezier in een enveloppe voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkie Bedankt voor het aanbod ;)

Zojuist 2x surprise besteld, ze gaan wel hard. Een uur geleden nog 20+ en nu nog 13 op voorraad.
En 1ml 3203 mee bested omdat het kan. Kan ik het bijvullen zodat ik genoeg heb voor bv Lavender Purple’s ooit ofzo :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Thanks voor de tip, heb er ook 2 besteld. Hoop op linear en/of silent.
Heb momenteel iets van 7 verschillende switches, alles tactiles, waarvan 3 silent. Maar alles is leuk om te testen!

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook maar 2 stuks besteld, zitten wat leuke switches bij. Al zou het nog leuker zijn als de neopolitan ice creams erbij zouden, die staan al een tijdje op m’n lijstje. En anders goed voor de collectie.

@Henkie (of andere), sta ook open voor losse switches als ik ze nog niet heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:04
Ik zit ook al een tijdje te azen op de Neopolitan Icecreams of de Chosfox Voyager.
Probleem is dat ik al mijn switches in mijn keyboards wel goed vind en ze er niet uit wil halen. De aanschaf van een nieuw stel switches betekent dan weer een keyboard erbij en dat probeer ik weer te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!Switch Maffia!

:P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee joh hoe kom je daar nou bij :|

De surprise switches zijn op!

Ik heb er aardig wat waar ik wel blij mee zou zijn, aantal neutraal en een aantal zou ik gelijk weg doen.

Like list:
Dark Amber
Alpaca
Anubis
H1
TTC NRC
Gift
:9

Not so like list:
8008
Silent Ink
Red Ink

Geen slechte switches, zeker niet zelfs maar niet mijn voorkeur qua feel/sound :)

Ben benieuwd wat eerder is, dit of de bestelling van vorige week bij CK waar ik al een aantal dagen een T&T van heb :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mode laat zojuist weten dat vanaf volgende week gestart wordt met de verzending van de Envoy. Dit is later dan de geplande juni, maar eerder dan half juli wat de laatste verwachting was. Alle preorders zijn gedaan voor augustus. Ben erg benieuwd naar hoe de mount voelt en klinkt. Tijd om alle spullen klaar te maken zodat als hij eenmaal hier is, vlot gebouwd kan worden.
**Mode Envoy**
* 📦 Fulfillment begins NEXT WEEK! 🎉
* Pre-Order pricing from $189+ until July 31st
* In-stock pricing moving to $219+ starting August 1st
* Add switches, stabilizers, and keycaps to your Envoy configuration for a bundle discount (shown in cart)
* Please do not email our support team regarding the status of your Envoy order as that will only slow down fulfillment! We expect to have all Envoy pre-orders fulfilled before August.
* <@69473106275610624> Edition Mode Envoy will be a limited, in-stock drop in August (more details next month)
* Product Page: https://modedesigns.com/pages/envoy
Heb 3 borden die toch komende maand wel hier zouden moeten zijn. Een werkend pcb voor de Paragon zodat die in elkaar gezet kan worden, de QK80 die momenteel met het vliegtuig onderweg is naar CK, of de Envoy. Zou geen geld willen inzetten op wat hier als eerste zal zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door superbok op 28-06-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Na 9 jaar intensief gebruik (gamen en thuiswerk) ga ik afscheid nemen van mijn uitvoering: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch. Sinds een paar weken beginnen een paar toetsen (WASD) kuren te krijgen in die zin dat de toetsaanslagen niet geregistreerd worden. Erg lastig als je 's ochtends vroeg met je duffe kop je wachtwoord in moet toetsen om in te loggen op het werk :P

Heb alles al schoongeblazen met perslucht en cleaner, maar dat helpt niet. En in een soldeerklus heb ik weinig trek. Dus tijd voor iets nieuws.

Jammer genoeg is dit toetsenbord niet meer te koop, anders had ik zo weer hetzelfde toetsenbord gekocht, zo goed beviel hij.

Ik heb nu een uitvoering: Cooler Master CK351 (Blue Switch, Qwerty US) besteld. Ik weet niet waarom die eigenlijk telkens in prijs aan het stijgen is, maar als ik er weer 9 jaar mee vooruit kan dan zal ik van die paar tientjes prijsstijging ook niet wakker liggen. Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ze staan nu weer als op voorraad zie ik, was bang dat ik ze gemist had maar toch maar even proberen dan.

Edit: succesvol twee sets besteld, ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 29-06-2023 09:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Thanks for the heads up, ook maar 2 sets surprise switches besteld.
————————
Ook even mijn nieuwe aanwinst tonen. Ik was op zoek naar een Belgische Azerty layout toetsenbord. Dit omdat ik zowel Nederlands, Engels als Frans moet typen voor het werk.
Overige toetsenborden die ik heb: KBP V60 met MX brows (geen led, Tai Hao caps), Leopold FC750R (ansi QWERTY beiden) en HHKB2 (goedkoop 2ehands).
Daarvoor ooit nog een gaming CoolerMaster bord gehad met MX reds, maar die had ik verkocht toen ik in mijn studententijd van AZERTY naar QWERTY ANSI overschakelde.

- Keychron Q2 ISO knob barebone. Deze was 109 euro nieuw bij Maxgaming.
- keycapset: ePBT Be The One met de Belgische kit. (En numpad kit en kleur kit). Voor BE-ISO is er echt extreem weinig keuze. Wil je ook nog specifieke lay-outs bottom Row is er gewoon geen keuze meer…
- switches: Owlab Neon. Had Gateron box ink V2 pinks besteld bij Candy keys, maar ze hadden die gewoon niet mee geleverd. Deze switches maar snel gekocht van een medetweaker omdat ik anders weken zonder zou zitten. Factory lubing is wel niet heel consistent (zag ik al eerder in reviews voorbij komen).

De communicatie met CK is echt wel om te huilen. Vorige week zaterdag hadden ze eindelijk geantwoord het verschil in prijs terug te storten (na een aanbieding de dag na mij bestelling) en de switches op te sturen. Uiteraard is er nog steeds niets gebeurd…

Ondertussen zit ik ook weer wat dieper in the rabbithole, aangezien ik zelf een 1800 layout bordje wou bouwen als vakantie projectje eind juli. Azerty = shift inhouden voor de cijfers, dus numpad kan voor het werk toch verdraaid handig zijn.
Ben uiteindelijk gegaan voor FRL, compacte bezels, lage front height en groen = Cypher r4. Foto’s volgen wel als ik alles binnen heb en eraan begin.

De Belgische kit van ePBT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CO6HOEq7v0h4DGefKUCW_v8w7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaSJLmBl2skYhow4kChLVSjO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO70eRdObdCUtKlmcA0GLtXSGO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AN59Ezmnq22vVcP2jbjEm2q.jpg?f=fotoalbum_large

Verschil in front height en bezel dikte met een HHKB2. Bottom row (en de andere dus ook) opgelijnd.
Verschil in gewicht is ook aanzienlijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHE1rKPLadd-hSZaCc8VMx6cQsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlbyFkHpYo0GjcnDJbF9HIXt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

danoontjeh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Ze staan nu weer als op voorraad zie ik, was bang dat ik ze gemist had maar toch maar even proberen dan.

Edit: succesvol twee sets besteld, ben benieuwd.
Hier ook 2 setjes besteld, ben benieuwd welke ik ontvang :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Kon het ook niet laten, ook 2 surprise setjes besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:55:
Mode laat zojuist weten dat vanaf volgende week gestart wordt met de verzending van de Envoy. Dit is later dan de geplande juni, maar eerder dan half juli wat de laatste verwachting was. Alle preorders zijn gedaan voor augustus. Ben erg benieuwd naar hoe de mount voelt en klinkt. Tijd om alle spullen klaar te maken zodat als hij eenmaal hier is, vlot gebouwd kan worden.

[...]

Heb 3 borden die toch komende maand wel hier zouden moeten zijn. Een werkend pcb voor de Paragon zodat die in elkaar gezet kan worden, de QK80 die momenteel met het vliegtuig onderweg is naar CK, of de Envoy. Zou geen geld willen inzetten op wat hier als eerste zal zijn.
Stond er iets in over de Sonnet? Die zou in juli komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:07:
[...]

Stond er iets in over de Sonnet? Die zou in juli komen
Over de Sonnet was het volgende vermeld:
Mode Sonnet
✅ Sonnet is in-stock and shipping in 3-5 business days
⏰ Big Sonnet Part Restock on vrijdag 14 juli 2023 19:00 (restock components listed in Events)
⏰ Limited in-stock drop (FCFS) Sonnet Cerakote Accents in Mode Tomorrow colorway on vrijdag 30 juni 2023 19:00 (Check them out here: ⁠▏sonnet⁠)
Discontinued Sonnet Components can be found here: ⁠📢│updates⁠
Product Page: https://modedesigns.com/pages/sonnet

[ Voor 11% gewijzigd door superbok op 29-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:52
Iemand een site waar alle active group-buys worden weergeven?
Ben momenteel opzoek naar een toetsenbord met numpad voor mijn werkplek :)

Afgelopen week IKKI68 afgerond, wat een ervaring!! Het typt zo lekker en ik typ ook sneller (had niet verwacht dat ik sneller zou typen).

[ Voor 4% gewijzigd door MRiesje op 29-06-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Over de Sonnet was het volgende vermeld:

[...]
Ben benieuwd. Ik denk dat ik moet wachten op de keycaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
Ah dank, was ook al op de mechgroupbuys uitgekomen maar dacht is dit de enige site :?

Ook vind ik het lastig want ik zie veel mooi TKL toetsenborden, heb nu een MX Keys alleen vind ik die lange na niet zo fijn typen als die IKKI68 en de MX Keys is ook ISO lay-out (ben ANSI gewend i.v.m. HP laptop).

Zoals de IQUNIX SUPER ZX75 die vind ik er héél degelijk uitzien alleen ben ik bang dat ik achteraf toch toetsenbord met numpad wil |:(

Ook lijkt het me leuk om een ergonomische toetsenbord te maken (zo'n ronde om het even makkelijk te zeggen :P)

Met andere woorden, veel ideeën maar achteraf bang zijn dat ik het niet ga gebruiken óf achteraf liever een andere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losse numpad werkt perfect is mijn ervaring. Nadeel is wel dat ik daardoor veel meer keuze heb in toetsenborden en dus ook meer uitgeef O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
MRiesje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:16:
Iemand een site waar alle active group-buys worden weergeven?
Ben momenteel opzoek naar een toetsenbord met numpad voor mijn werkplek :)

Afgelopen week IKKI68 afgerond, wat een ervaring!! Het typt zo lekker en ik typ ook sneller (had niet verwacht dat ik sneller zou typen).
Misschien is een Tiger80lite iets voor je. Het is met dit board alsof je op een fluwelen deken typt en heeft een prachtig vol geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
@Groesjenka ziet er inderdaad ook degelijk uit. Ook mooi instap-budget (ben nog maar beginnende in deze hobby 8))

Als ik zo snel op de KBDFans site kijk zie ik ook de 'TET' staan, prijs is voor mijn doen wel aan de hoge kant 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Machtig met alle surprise sets die besteld zijn kunnen we altijd nog een ruil-clubje beginnen als iemand ontevreden is :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaronito
  • Laatst online: 11-09 09:43
Hier ook 2 surprise sets besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me tot nu toe elke keer ingehouden met die surprise switches, dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Hoewel ik ook wel weer wat anders wil proberen... Twijfels twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:38:
Machtig met alle surprise sets die besteld zijn kunnen we altijd nog een ruil-clubje beginnen als iemand ontevreden is :+
Als ik KTT Wine Red of Matcha krijg wil ik graag ruilen want die heb ik namelijk al. De rest hou ik wel tenzij ik er iemand anders heeeeel blij mee kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

MatthijsBoog schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:42:
Ik heb me tot nu toe elke keer ingehouden met die surprise switches, dat wil ik eigenlijk ook zo houden. Hoewel ik ook wel weer wat anders wil proberen... Twijfels twijfels...
Ik heb precies hetzelfde. Mijn keyboard typt goed, waarom zou ik dan nog extra switches halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ik heb bijvoorbeeld een tester bordje waar ik een paar weken geleden alle verschillende switches die ik heb in had gedaan. Nu zitten er weer clickeys in en die zal ik weer vervangen door die surprise switches die binnekomen. Het houdt je van de straat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Na jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn Mistel Barocco MD600 split (60%) met Cherry MX Brown merkte ik dat ik steeds vaker het toetsenbord niet in split stand had liggen.

Daarnaast wilde ik toch wel heel graag een draadloos toetsenbord, dus ben ik vandaag overstag gegaan en heb ik de Mistel Q75 (75%) met Cherry MX Brown besteld.

https://mistelkeyboard.co...23bd27adf7f4b2021cdc3f8fd

Zodra hij binnen is zal ik wat foto’s plaatsen :)

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 29-06-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
MRiesje schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:51:
@Groesjenka ziet er inderdaad ook degelijk uit. Ook mooi instap-budget (ben nog maar beginnende in deze hobby 8))

Als ik zo snel op de KBDFans site kijk zie ik ook de 'TET' staan, prijs is voor mijn doen wel aan de hoge kant 8)7
De TET ken ik niet maar is inderdaad prijzig.
De Tiger80lite kan je bij Keygem bestellen. Die zitten in Duitsland en de verzendkosten zijn dan wat lager.

https://keygem.com/en-nl/...te-keyboard-kit-pre-order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
@Groesjenka is wel alleen nog in Vivid Violet te krijgen :(, ik wacht het nog even af.
Impulsiviteit van mij dat ken ik inmiddels wel, dan sta ik midden in juni in 't rood :P

Ik laat het even bezinken, wil ook namelijk een nieuwe monitor kopen (denk wel op V&A), maar goed dat is ook allemaal niet gratis. Heeft gelukkig ook geen haast maar vind deze hobby nu al leuk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Midden juni? Dan was jouw vorige impulsaankoop een Delorean gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
MatthijsBoog schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:35:
Ik bedoel juli :+, ik hou het liever bij m'n VW Polo 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:45:
Na jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn Mistel Barocco MD600 split (60%) met Cherry MX Brown merkte ik dat ik steeds vaker het toetsenbord niet in split stand had liggen.

Daarnaast wilde ik toch wel heel graag een draadloos toetsenbord, dus ben ik vandaag overstag gegaan en heb ik de Mistel Q75 (75%) met Cherry MX Brown besteld.

Had nog nooit van Mistel gehoord.
En even gekeken zag prijzen rond 125-150 euro.
Vindt dit vrij prijzig eerlijk gezegd voor een (low-end? uitgaande van foto's/specs) ) niet hotswap, niet VIA compatible toetsenbord...

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:35:
:+ En dan zeggen dat Firefly van voor jou tijd is he....
Back to the future was 7 jaar eerder! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, maar Back to the future is nog wel op tv soms. Firefly ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het vlees was zwak...
En had een mooie trade :P
Mode Designs ORDER #32***
Thank You
Hi *., thank you for your support! If your order only contains in-stock items it will be shipping out within the next 2-5 business days.

If you've ordered items that are currently available for pre-order, please check the estimated delivery date on your order status page by clicking "View your order" below. Your order will be shipped based on whichever item has the latest estimated delivery date.
Mijn Zombie Defense Score gaat binnenkort omhoog!
Envoy incoming! :9 black & Copper: Y0A1D2C3C4B5A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
ParaNoja schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Had nog nooit van Mistel gehoord.
En even gekeken zag prijzen rond 125-150 euro.
Vindt dit vrij prijzig eerlijk gezegd voor een (low-end? uitgaande van foto's/specs) ) niet hotswap, niet VIA compatible toetsenbord...

Just my 2 cents...
Er zullen vast goedkopere alternatieven zijn, maar
zoals aangegeven maak ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik van hun toetsenbord, dus ik vind het het geld waard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
ParaNoja schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:39:
Het vlees was zwak...
En had een mooie trade :P

[...]

Mijn Zombie Defense Score gaat binnenkort omhoog!
Envoy incoming! :9 black & Copper: Y0A1D2C3C4B5A
Nice, ziet er goed uit!

Ik heb eigenlijk spijt van mijn keuzes. Ik had liever de navy Qk75 en de green Sonnet gehad in plaats van andersom. Maar had al de QK75 besteld voordat ik van het bestaan van Mode wist.
Ik denk dat ik uiteindelijk nog wel een groene Mode ga halen, hopelijk komen ze nog met iets groter dan 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:04:
[...]

Er zullen vast goedkopere alternatieven zijn, maar
zoals aangegeven maak ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik van hun toetsenbord, dus ik vind het het geld waard. :)
Is ook wat van te zeggen, zeker.

Maar geloof me typ 1x op gelubte switches en je bent om..... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:23:
Haha, maar Back to the future is nog wel op tv soms. Firefly ben ik nog niet tegen gekomen.
OSMC... op Pi.... :P DYOR O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Onzin, mijn haat aan luben is groter dan mijn liefde aan het typen op gelubede switches, dus ik typ alleen maar op stock switches. Belangrijk wel om te vermelden dat het allemaal tactiles zijn, waar lube minder belangrijk is naar mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Je wordt bedankt zeg... Nu twijfel ik om 150 euro neer te tellen voor een MTNU setje :p

Momenteel is MT3 toch wel mijn favo profiel met die extra diepe spherical homing keys.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog ik heb niet gezegd dat je zelf moet luben, enkel dat gelubed fijner klopt....

Ik heb zowel pre-lubed gekocht, fabriek en mede tweaker, als zelf gedaan.
Maar kan me wel voorstellen dat je ipv (paar) uurtje(s), plankje afhankelijk uiteraard, ermee bezig zijn liever andere dingen doet. Maar ik ben niet van mening dat het de moeite niet waard is.
Daarvoor vindt ik het positieve verschil echt te groot.
En ik ben ook van de tactile gang.

En als je lid bent van de switchmafia, sorry switch connoisseur bent, tja... :+
:P Je zocht toch een hobby?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Vandaag mijn GamaKay Pegasus switches binnen gekregen.
Wilde eigenlijk van het weekend rustig gaan zitten maar kon het niet laten.
Voor mij de eerste keer dat ik iets met hot-swappable switches gedaan heb maar het ging veel sneller dan verwacht.
Dus mijn K8 Gateron G pro blue vervangen (wilde toch een keer blues proberen, heb een aantal keyboards met browns en blue is niet mijn ding).
Wauw wat een enorm verschil maken een paar switches zeg. (tactile is dus toch wel mijn ding).

Toetsenbord is werkelijk veel stiller geworden en de aanslag vind ik helemaal geweldig.
Morgen een dagje op werken dus kijken hoe het na een dag is, maar ik kan me niet indenken dat ik het niets vind

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skoozie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:58:
[...]

Je wordt bedankt zeg... Nu twijfel ik om 150 euro neer te tellen voor een MTNU setje :p

Momenteel is MT3 toch wel mijn favo profiel met die extra diepe spherical homing keys.
MTNU ben ik ook zeer benieuwd naar...
Oblotzky heeft 3 verschillende in de GB had je die gezien? WoB of Susu hebben mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Soepie welkom in de Tactile gang! :*) 8) Goed bezig!

Misschien nu nog keer switches die gelubed zijn proberen....

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 30-06-2023 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
@ParaNoja die Pegasus zijn pre-lubed :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Soepie ah, ja dan merk je zeker het verschil! :P
Had ik met de outemu silent greys.; wat een verschil met zelfs gelubde (gateron/cherry) browns...
Maar me glorious panda's bevallen me ook goed, al zijn die dan wel weer stukje luider.

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 30-06-2023 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

ParaNoja schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 00:39:
[...]

MTNU ben ik ook zeer benieuwd naar...
Oblotzky heeft 3 verschillende in de GB had je die gezien? WoB of Susu hebben mijn voorkeur.
Ja, die Susu heeft mijn voorkeur, een toetsenbord mag wel wat speels zijn

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo te lezen kan ik wel een lube service beginnen hier... Is toch een heerlijke zen bezigheid? En die paar uur, haal je weer maanden of jaren plezier uit.

Dat gezegd hebbende, ik heb misschien wel een beetje veel switches liggen inmiddels... Borden bouwen is nu wel erg veel werk, je wilt uiteindelijk toch alle opties vergelijken. Kan uren besteden aan het verbouwen, dan een andere plate, misschien toch foam onderin de case? Misschien dat andere stabilisatoren lekkerder klinken...

Persoonlijk ook wel zin om MTNU te gaan proberen. Mwahhh toch nog niet zo heel erg fan van de eerste sets. En ik heb al een beetje veel profielen gekocht over de jaren in willekeurige kleuren om ze maar even te proberen. Komt vast vanzelf op een later moment iets leuks langs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brieto
Brieto schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Nice, ziet er goed uit!

Ik heb eigenlijk spijt van mijn keuzes. Ik had liever de navy Qk75 en de green Sonnet gehad in plaats van andersom. Maar had al de QK75 besteld voordat ik van het bestaan van Mode wist.
Ik denk dat ik uiteindelijk nog wel een groene Mode ga halen, hopelijk komen ze nog met iets groter dan 75%
Mode gemailed met de vraag of ze met iets groters dan de Sonnet gaan komen:

"Thanks for reaching out! We haven't made any formal announcements yet, but we're certainly working on other keyboard designs in different form factors including a TKL. "

Ik ga alvast sparen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:35

Whaam

Meer beter

Over TKL’s gesproken, de jris80 wordt ook al een tijdje verwacht. De gb zou in juni plaatsvinden maar duurt uiteraard weer langer…

Hij komt ook in knaloranje :9~

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo, dat is pas snelle bezorging. Vanochtend al de surprise switches ontvangen. Kunnen andere nog van leren qua in stock dingen.

Gateron Mizu en Durock Lilac Tactile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HF6xeZOiYeIYSU6YzKUnPx2Vhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAN4qAHa0X9Jhb4iBfb6mldp.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij beide wel leuk om te gebruiken. Benieuwd wat jullie allemaal ontvangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRiesje
Zo maar is even een foto plaatsen van mijn uiteindelijke IKKI68 build.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU2WWJC6nNBHCZoABX3_JZS60VE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HHNO6fYPjxASP3yxetsvj7H.jpg?f=fotoalbum_large

Duurde even voordat alles in elkaar was, had 1 stab van TX afgebroken :( gebeurt mij weer natuurlijk dus heb uiteindelijk toch de Durock v2 besteld gelubed en erop gezet. Gateron Milky Yellow Pro switches en de Kinetic Labs Seal PBT caps (om mee te beginnen).

Het typen op dit bord is echt heerlijk, had eigenlijk niet verwacht dat het zo een verschil kon maken. Wil 'm eigenlijk overal mee naartoe meenemen (ook naar werk) alleen ben bang dat ie stuk gaat of gestolen wordt (heb al paar verhalen gehoord dat er spullen van bureaus zijn gejat :'( ). Ik ga sowieso nog een build doen, denk dat ik dit toetsenbord meer voor het gamen ga gebruiken namelijk en dat mijn 2e build een toetsenbord gaat worden met numpad (het liefst) en anders zal ik die nog extra er bij kopen als losse numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRiesje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:12:
Zo maar is even een foto plaatsen van mijn uiteindelijke IKKI68 build.[Afbeelding]

Duurde even voordat alles in elkaar was, had 1 stab van TX afgebroken :( gebeurt mij weer natuurlijk dus heb uiteindelijk toch de Durock v2 besteld gelubed en erop gezet. Gateron Milky Yellow Pro switches en de Kinetic Labs Seal PBT caps (om mee te beginnen).

Het typen op dit bord is echt heerlijk, had eigenlijk niet verwacht dat het zo een verschil kon maken. Wil 'm eigenlijk overal mee naartoe meenemen (ook naar werk) alleen ben bang dat ie stuk gaat of gestolen wordt (heb al paar verhalen gehoord dat er spullen van bureaus zijn gejat :'( ). Ik ga sowieso nog een build doen, denk dat ik dit toetsenbord meer voor het gamen ga gebruiken namelijk en dat mijn 2e build een toetsenbord gaat worden met numpad (het liefst) en anders zal ik die nog extra er bij kopen als losse numpad.
Netjes, mooie build voor de eerste keer. Maar stab afgebroken? Wat bedoel je precies? De wire, want dan zou wel knap zijn. Of de housing? Wilde zeggen dat je meestal 1 setje extra hebt, maar met die layout van de ikki heb je 4x 2u nodig.

Voor de volgende build de QK100 die binnenkort in GB gaat een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Oh, ze zijn dit keer voorzien van label :9 .
Scheelt weer uitzoeken welke van de 30 het is zoals de vorige keren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
superbok schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Netjes, mooie build voor de eerste keer. Maar stab afgebroken? Wat bedoel je precies? De wire, want dan zou wel knap zijn. Of de housing? Wilde zeggen dat je meestal 1 setje extra hebt, maar met die layout van de ikki heb je 4x 2u nodig.

Voor de volgende build de QK100 die binnenkort in GB gaat een optie?
Zit net even te kijken, maar het gaat om dat voetje wat je in het bord moet klikken maar het lijkt alsof ze allemaal nog heel zijn 8)7. Vond alsnog de Durock véél makkelijker te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Durock is zeker makkelijker te installeren, maar als gevolg daarvan wil de wire nog weleens loskomen. Heb dat weleens gehad toen ik mijn telefoon op de spatie liet vallen en bij verzending van een toetsenbord. Heel leuk als je een toetsenbord stuurt naar iemand die (nog) niet zo diep in de hobby zit... Doe mijn daarom toch maar liever een setje dat wat moeilijker in elkaar klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MRiesje ik zou ook de tx er in zetten...
Maar doe dan eerst ff filmpje erover kijken, zodat je enigszins weet wat te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat iemand toevallig nog bestellen bij keygem? ;)
Heb uiteraard stabs nodig voor de Envoy, en dacht aan de Durock Nero...
Maar verzend delen zou tof zijn... Keyboard is me al duur genoeg. :'(

Of als iemand andere suggestie heeft...

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 30-06-2023 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
ParaNoja schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
Gaat iemand toevallig nog bestellen bij keygem? ;)
Heb uiteraard stabs nodig voor de Envoy, en dacht aan de Durock Nero...
Maar verzend delen zou tof zijn... Keyboard is me al duur genoeg. :'(

Of als iemand andere suggestie heeft...
Je kan bij Mode een setje Durock v2 stabs bestellen. Als je een support ticket maken doen ze het bij je Envoy order.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:45:

Et voilà!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skFQ5VjahuNCMHRIt9sdF9Ig5ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ3UpMZXeRExWy1Xp79TqfNA.jpg?f=fotoalbum_large

Hij typt heerlijk. Stuk stiller wel dan de MD600 (die ligt erachter). Zal de casing zijn die anders is.

En ja, je ziet nu nog een snoertje, maar dat was om de firmware te updaten. Nu ligt hij lekker draadloos te wezen :)

Blij mee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireDrunk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS1xhNPXfMi9ANS7psSaJMrFIkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZeTVyCA0oth40KB46ikkEkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Yay! Hij zit (eindelijk) in elkaar.

Was even pielen, maar het is gelukt. Monsgeek levert dus geen handleiding mee, waardoor mijn noob harses wel even moest werken hoe dit in elkaar moest.

Uitendelijk blijk je dus behoorlijk wat uit elkaar te moeten schroeven om de stabs er op te kunnen monteren.

Stabs luben was op zich te doen, maar werd wel een beetje een knoeiboel.

Het hielp daarna ook niet echt dat ik via een Youtube filmpje de stabs ging monteren, en dat filmpje toevallig de stabs andersom had, waardoor ik best veel moeite had om alles in elkaar te krijgen (vooral de gasket wilde niet). Toen ik daar eenmaal achter was, ging het ineens veel soepeler.

Eerste indruk:
- Hij tikt lekker, de purple switches voelen prima aan.
- Hij klinkt ook prima, iets meer clacky dan mijn vorige CM bord, maar een stuk doffer.
- Twijfel nog een beetje over de lichtblauwe Escape en Enter toetsen, in de keyset zaten er ook gewone blauwe bij, maar ach, dit heeft ook wel wat grappigs :)
- Ik moet nog wel een beetje wennen aan het feit dat ik geen palmrest heb, misschien dat ik die nog toe ga voegen.
- Ik moet ook nog wennen dat de macro keys ergens anders zitten. En VIA werkte nog niet goed op mijn Linux (werk)machine, hopelijk werkt dat wel op mijn Windows desktop, maar nog niet geprobeerd.

Al met al zeer tevreden!

Over een paar weken (of misschien maanden) een keer de Green switches proberen om het verschil te kunnen ervaren.

Iedereen bedankt voor de adviezen!

(Ohja de kitlist:)
- Monsgeek M3 DIY KIT
- Akko Lavender Purple Switches
- GMK Pacific Keyset

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FireDrunk VIA werkt hier perfect op ubuntu.
(je zou de webversie vial kunnen proberen, dit vereist wel toegang tot usb geven aan je browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Toch maar ingescreven voor de GMK MTNU Susu Base + Extras, komen hopelijk in december binnen. Kan ik mooi voor die tijd de Lotus58 in elkaar zetten

kan ik er ook mooi de zojuist binnen gekomen switches in zetten, hier zijn gelverd:
1x Seal (Zware Linears)
1x Shugoki/Shogoki

Ik denk dat ik de Seals ga proberen.

Hieronder zijn ze alvast toegevoegd aan mijn Nyquist keytester: de 3 knoppen onder een zichbare switch hebben dezelfde switch zodat je met meerdere vingers kan proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fuhvs9UIOBUqbMTvwN1mzU2qbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDEEZnmOnqENLWgqdXJ7AEeF.jpg?f=fotoalbum_large

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:30:
@FireDrunk VIA werkt hier perfect op ubuntu.
(je zou de webversie vial kunnen proberen, dit vereist wel toegang tot usb geven aan je browser)
vial.rocks blijft hangen op "Connecting to Device" nadat ik hem toegang heb gegeven. Hij herkende het toetsenbord wel.

Misschien moet ik net als met mijn keychron eerst de firmware even updaten.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

FireDrunk schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:55:
[...]

vial.rocks blijft hangen op "Connecting to Device" nadat ik hem toegang heb gegeven. Hij herkende het toetsenbord wel.

Misschien moet ik net als met mijn keychron eerst de firmware even updaten.
Ik heb een review van een Keychron gedaan en had hetzelfde probleem; op te lossen door een aanpassing aan je udev rules. Zie die review voor de links, die weet naar Reddit gaan. Afijn. De app Image doet het wel meteen. Ik miste de *end* en heb fn-home daarop gemapt. 🎉

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
@superbok en @sapphire
Ik heb zojuist de Lilac en de Gift switches binnen gekregen uit de surprise switches. Ken ze niet, beide linear geloof ik. Van het weekend er eens in prikken.

Hoor het wel als er wat in een enveloppe moet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Net op mijn Windows machine getest, werkt ook niet, niet met usevia.app danwel met de Via Windows app.
Beide blijven hangen.

Op de Monsgeek website kan ik ook geen nieuwe Firmware vinden.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Die instructie kan inderdaad wel helpen als de JSON file beschikbaar is.

Zo te zien is de code van de M3 nog niet in de QMK repository gemerged, dus out-of-the-box support kan nog niet (voor de VIA repo moet je code gemerged zijn).

Het lijkt me eerder dat je zoals volgens deze manual een custom VIA web-app moet gebruiken: https://monsgeek.com/file...d%20MonsGeek%20device.pdf

Of zelf even een JSON maken, ook niet heel lastig :p

[ Voor 5% gewijzigd door Cebby op 30-06-2023 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Et voilà!
[Afbeelding]

Hij typt heerlijk. Stuk stiller wel dan de MD600 (die ligt erachter). Zal de casing zijn die anders is.

En ja, je ziet nu nog een snoertje, maar dat was om de firmware te updaten. Nu ligt hij lekker draadloos te wezen :)

Blij mee!
Even testje gedaan hoe mijn nieuwe toetsenbord typt. Ben geen supersnelle typist vind ik zelf (vergeleken met sommige collega's die soms als een minigun over het toetsenbord heen gaan), maar mag niet klagen al zeg ik het zelf. Nieuwe toetsenbord bevalt goed in ieder geval :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4R8HG97VRqeFkCmiAbpPAAFIMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kGrEQ8TDXzITR6LR5Ay1N5Ds.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 120 ... 158 Laatste