Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:56:
[...]

Heb je een linkje? Als ik google kom ik op QwertyKeys, maar die hebben een wel heel belabberde website.
https://qwertykeys.notion...cecdb4454b3c8a819cb108438
Dit is de meest uitgebreide lijst met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Oeh, die layout is wel heel anders. Ik denk dat TKL wel echt mijn voorkeur heeft.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:06:
[...]

Oeh, die layout is wel heel anders. Ik denk dat TKL wel echt mijn voorkeur heeft.
Oblotzky heeft o.a. de NK87 voorraad.... :P

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Oblotzky heeft o.a. de NK87 voorraad.... :P
Die is al best compleet. Die switches zeggen me dan weer niks. Klinkt allemaal wel heel netjes.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Milkshake gehad, nu de oblivion van NK.
Zeer tevreden mee. Milkshake is nu van een goede vriend, wit is me kleur niet... :'(
Of zoals onze zuiderburen zeggen, iek ben niet proper genoeg he! :+
Samen met de matching @YaaD usb kabel, hij is er zeer tevreden mee als eerste mech!

Ik ben lid van de tactile gang, maar silks switches van NK zijn niet slecht.
Heb er nu Glorious Panda's op liggen, klopt echt lekker.

PS
Als je een echt wilt proberen, ben je welkom keer te komen kloppen.
Moet je wel voor naar de goede kant van de waal komen.... :P

[ Voor 15% gewijzigd door ParaNoja op 12-06-2023 19:14 . Reden: Punctuatie (leest iemand dit uberhaubt? Zijn er stats van?? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Potverdorie nu begin ik wel te twijfelen. Dat bordje ziet er echt sjiek uit, en heeft veel opties die mij wel aan staan: Extra shock absorption op meerdere niveaus, prelubed switches met goede reviews.

Enige wat me eigenlijk tegen houdt zijn die debiele plaatjes op de achterkant en op het PGUP/PGDWN eiland.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de plaatjes wel meevallen als je ze verwisselt met de meegeleverde blauw witte caps zonder extra kleurtjes erin. De achterkant is wel echt een gevalletje love it or hate it inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:04
Ipv een polycarbonate case waarvan ze zeggen dat die niet perfect is en later scheuren kan vertonen, zou ik liever kiezen voor de alu Monsgeek M3 die inclusief switches en keycaps rond dezelfde prijs zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groesjenka schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:05:
Ipv een polycarbonate case waarvan ze zeggen dat die niet perfect is en later scheuren kan vertonen, zou ik liever kiezen voor de alu Monsgeek M3 die inclusief switches en keycaps rond dezelfde prijs zal uitkomen.
@sapphire kreeg ook scheuren in zijn Ikki.... :P :o
Gewoon beetje voorzichtig zijn kan nooit kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:28:
Potverdorie nu begin ik wel te twijfelen. Dat bordje ziet er echt sjiek uit, en heeft veel opties die mij wel aan staan: Extra shock absorption op meerdere niveaus, prelubed switches met goede reviews.

Enige wat me eigenlijk tegen houdt zijn die debiele plaatjes op de achterkant en op het PGUP/PGDWN eiland.
Tja over smaak valt niet te twisten...

Vindt de originele Milkshake nog steeds erug mooi...

Maar TKL moet er (op voorraad) toch wel beetje keuze zijn?
Heb je alle shops uit lijstje starttopic al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ParaNoja Tja hoe die twee scheuren er in zijn gekomen is me nog steeds een raadsel :?

Optisch zie je het, functioneel maakt het 0 verschil.

@Groesjenka PC of alu, geen is perse beter en het ligt er meer aan wat voor geluid en/of feel je wilt bereiken.

Alu heeft over het algemeen een hoger geluid en PC wat dieper (de beroemde thock of clack :+ )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Omdat Facebook me volgt, krijg ik nu reclame voor de kickstarter van Naya:

https://www.kickstarter.com/projects/naya-create/naya-create

Iemand daar al eens naar gekeken? Lijkt me geweldig, maar erg duur (Keychron gebruiker..) - en onzeker.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
sapphire schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:31:
@ParaNoja Tja hoe die twee scheuren er in zijn gekomen is me nog steeds een raadsel :?

Optisch zie je het, functioneel maakt het 0 verschil.

@Groesjenka PC of alu, geen is perse beter en het ligt er meer aan wat voor geluid en/of feel je wilt bereiken.

Alu heeft over het algemeen een hoger geluid en PC wat dieper (de beroemde thock of clack :+ )
Klopt, mijn KBD67lite en mijn Tiger80lite hebben hebben het mooiste thock geluid.
De transparant case van mijn KBD67lite heeft ook een scheur bij een schroefje. Ik heb dat zelfs moeten lijmen.
Alu lijkt mij wat duurzamer. En het is zeker mogelijk om die wat dieper te laten klinken.
Aan de andere kant is clack ook een mooi geluid voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Groesjenka schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:05:
Op de site van Akko lijkt die idd leverbaar.
Nog tips voor switches? Enige die ik 'ken' zijn de Gateron Yellow. Ik ben erg tevreden over de aanslag van mijn K8 Pro.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, wat voor switches wil je? Licht, zwaar, linear, tactile, clicky, silent. Er kan van alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:08:
[...]

Nog tips voor switches? Enige die ik 'ken' zijn de Gateron Yellow. Ik ben erg tevreden over de aanslag van mijn K8 Pro.
Voor linear Durock Lupines, middelzwaar, mooi diep geluid, smooth en erg snappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:08:
[...]

BTW, je krijgt 10% korting met deze kortingscode bij Akko : AKKODEA
Ze berekenen geen verzendkosten maar wel nog BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MatthijsBoog schreef op maandag 12 juni 2023 @ 02:01:
Voor die 40 euro kun je prima switches en keycaps halen, de keuze en kwaliteit zullen alleen wel wat minder zijn. Niet alsof de kant en klare toetsenborden wel perfect zijn, maar zolang jij ervan kunt genieten maakt dat toch allemaal niets uit.
Dat begrijp ik. Maar als je dan toch Gateron Brown krijgen kunt + Glorious keycaps als je voor kant-en-klaar kiest en je er tevens géén werk aan hebt dan kun je net zo goed dat doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Groesjenka schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Voor linear Durock Lupines, middelzwaar, mooi diep geluid, smooth en erg snappy.
Lol, ik bedoelde stiekem bij Akko, maar misschien moet ik niet proberen alles bij 1 shop te bestellen :+
Groesjenka schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:57:
[...]

BTW, je krijgt 10% korting met deze kortingscode bij Akko : AKKODEA
Ze berekenen geen verzendkosten maar wel nog BTW
Kortingscode lijkt niet (meer) te werken.

[ Voor 31% gewijzigd door FireDrunk op 13-06-2023 08:44 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Jorgen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 03:22:
[...]

Dat begrijp ik. Maar als je dan toch Gateron Brown krijgen kunt + Glorious keycaps als je voor kant-en-klaar kiest en je er tevens géén werk aan hebt dan kun je net zo goed dat doen.
Niet eens. Je kan zo veel fijnere switches kopen dan Gat Browns en Glorious is nou ook niet een echt hoogstaand merk. Bovendien, echt veel werk is een bordje bouwen ook weer niet. Vanuitgaande dat je hotswap kiest ben je echt met een uurtje klaar en is veel leuker. Switches luben duurt voor mij wel altijd heel lang maar ik zet dan een filmpje en verspreid het luben over een paar avonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brieto schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Niet eens. Je kan zo veel fijnere switches kopen dan Gat Browns en Glorious is nou ook niet een echt hoogstaand merk. Bovendien, echt veel werk is een bordje bouwen ook weer niet. Vanuitgaande dat je hotswap kiest ben je echt met een uurtje klaar en is veel leuker. Switches luben duurt voor mij wel altijd heel lang maar ik zet dan een filmpje en verspreid het luben over een paar avonden.
Met alle info die ik hier kreeg, icm mijn budget, leek me dit in elk geval de beste deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
FireDrunk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:59:
[...]

Lol, ik bedoelde stiekem bij Akko, maar misschien moet ik niet proberen alles bij 1 shop te bestellen :+

[...]

Kortingscode lijkt niet (meer) te werken.
Ah, Akko heeft prima switches. Zelf ben ik zeer tevreden over de tactiles : Lavender purple en de Cream blues.
Deze beide staan hoog in de noteringen van reviews en zijn nog goedkoop ook.
De Akko linears heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik heb gehoord zitten daar ook goede bij. Zowel de Yellow switches en zeker de Jelly Black.

Probeer deze code eens, die heb ik net geprobeerd en werkte bij mij : CLICKSMASHSTUFF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Jorgen schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:57:
[...]

Met alle info die ik hier kreeg, icm mijn budget, leek me dit in elk geval de beste deal
Zeker geen slechte deal! Ik beweer echt niet dat je rotzooi gekocht heb hoor, is echt prima!
Het leuke van de hobby is dat je je eigen bord kan customizen en dat kan je gewoon nog altijd doen. Bestel je een ander soort type switch en probeer je die uit.
Ik heb van een medetweaker laatst voor 5 euro een mix van een hoop clicky switches gekregen om uit te proberen bijvoorbeeld; zoiets kan je ook doen! Spaar voor een mooie keycap set of vraag hem voor je verjaardag etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Brieto op 13-06-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47
Krijg hopelijk deze week nog de IKKI68 van een mede-tweaker, dus ik heb al beetje voorbereidend werk gedaan op 't gebied van switches/accesoires:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCItowQ9TXMW0k3oqfV78L79_9A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YUp7h0I2phJmC3P4mtimciTr.png?f=user_large
Dit lijkt mij de basis dingen of ben ik nog iets vergeten?
Keycaps moet ik nog bestellen maar wil die ergens anders bestellen aangezien ik van Retro stijl houdt 8)

[ Voor 11% gewijzigd door MRiesje op 13-06-2023 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi lijstje, paar vragen/ opmerkingen. Voor krytox kan je het ook direct in een container kopen. Scheelt misschien weer iets in kosten. En waar heb je de tang voor gekocht? Als het voor het clippen van de stabs is, is dat voor nieuwere varianten zoals Durock/ Tx niet nodig. Persoonlijk gaat m’n voorkeur overigens uit naar de nieuwe Tx ap stabs, net wat minder werk nodig dan Durock. Niet dat Durock slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRiesje
Ja klopt, ik heb nu de lube van keygem zelf gekocht. Eigenlijk niet echt voor 't clippen, had voorheen ook zo'n ding gekocht van Ali's alleen ben ik die kwijt. Dus dacht daarom koop ik die er alvast bij, maar aangezien jij al aangeeft dat de stabs van tegenwoordig geen voetjes meer hebben om te clippen lijkt mij het niet dat ik die nu nodig zal hebben.

Durock heb ik op basis van eerdere opmerkingen in het wagentje gedaan, net even een kort filmpje gekeken waar diegene (natuurlijke persoonlijke mening) verteld dat ondanks de Durock's zijn gelubed alsnog een wat ratelige geluid eruit komt vergeleken met de TX. Heb 'm wel aangepast, zie dat ze verschillen in mm's maar de IKKI68 heeft een 1.2 mm PCB mount dus heb ik die ook gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Groesjenka schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Ah, Akko heeft prima switches. Zelf ben ik zeer tevreden over de tactiles : Lavender purple en de Cream blues.
Deze beide staan hoog in de noteringen van reviews en zijn nog goedkoop ook.
De Akko linears heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik heb gehoord zitten daar ook goede bij. Zowel de Yellow switches en zeker de Jelly Black.

Probeer deze code eens, die heb ik net geprobeerd en werkte bij mij : CLICKSMASHSTUFF
Ook die code lijkt niet te werken. Overigens heb ik Browns in mijn Keychron, en die zijn dus tactile.
Maar geen idee of ik linear fijner zou vinden. Nog nooit echt lang op getypt. Ik heb wel eens op een testpad van een collega zitten tikken, maar kan er eigenlijk niet goed een oordeel over vellen om met 1 vinger op zo'n test bordje te spelen.

EDIT:

Heb dit nu in mijn winkelwagen zitten:

2x CS Lavender Purple Switch (Lubed, 45st)
2x CS Matcha Green Switch (Lubed, 45st)
1x Monsgeek M3 DIY Kit
Daarmee kan ik zelf kiezen of ik tactile of linear fijner vind.

[ Voor 30% gewijzigd door FireDrunk op 13-06-2023 11:44 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Goede keuze, de Lavender Purples zijn geweldig !
Zelf ben ik aan het twijfelen tussen de M1 en de M3.
Vooral na het zien van deze foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5De5oUeBT3x7K0xgCzSvdZKgQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvjUbAJHMU3Z6nT8NnIJnlEl.jpg?f=fotoalbum_large
Gek dat de kortingscode niet werkt. Ik heb de M1 in mijn winkelwagen zitten en daar werkt de code wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireDrunk
En gekocht!

* FireDrunk vind het wel spannend :+

EDIT: Nu nog ergens mooie keycaps vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door FireDrunk op 13-06-2023 11:57 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brieto schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Zeker geen slechte deal! Ik beweer echt niet dat je rotzooi gekocht heb hoor, is echt prima!
Het leuke van de hobby is dat je je eigen bord kan customizen en dat kan je gewoon nog altijd doen. Bestel je een ander soort type switch en probeer je die uit.
Ik heb van een medetweaker laatst voor 5 euro een mix van een hoop clicky switches gekregen om uit te proberen bijvoorbeeld; zoiets kan je ook doen! Spaar voor een mooie keycap set of vraag hem voor je verjaardag etc.
Helemaal goed hoor :)

Dat is inderdaad een leuk idee dat je kunt doorgroeien. Eerst maar eens van deze upgrade genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Die monsgeek ziet er wel goed uit, ben daar wel benieuwd naar.

Zag net op Discord deze voorbij komen: https://nlandkeys.com/products/molly60-hhkb-keyboard
Behoorlijk lage prijs voor wat je ervoor lijkt te krijgen. Even kijken of ik nog spaargeld heb als die live gaat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
FireDrunk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:57:
En gekocht!

* FireDrunk vind het wel spannend :+

EDIT: Nu nog ergens mooie keycaps vinden.
oblotzky heeft wel veel mooie GMK's

Net de Tai-Hao keycaps binnengekregen. Niet de mooiste set maar gewoon prima kwaliteit voor 40 euro een hele set.

[ Voor 19% gewijzigd door Brieto op 13-06-2023 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
MRiesje schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:57:
Krijg hopelijk deze week nog de IKKI68 van een mede-tweaker, dus ik heb al beetje voorbereidend werk gedaan op 't gebied van switches/accesoires:
[Afbeelding]
Dit lijkt mij de basis dingen of ben ik nog iets vergeten?
Keycaps moet ik nog bestellen maar wil die ergens anders bestellen aangezien ik van Retro stijl houdt 8)
Je zou misschien in plaats van die ene brush ook kunnen gaan voor hun LUBE TOOL COLLECTION. Is wel 7 euro in plaats van je 1,68, maar je krijgt dan ook nog een stem holder, pincet en nog een andere maat brush. Misschien kunnen andere zeggen hoe handig zo'n stem holder is, maar leek mij persoonlijk wel gemakkelijker dan hoe je ze anders moet vast houden aangezien ze natuurlijk niet heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:37:
[...]
Je zou misschien in plaats van die ene brush ook kunnen gaan voor hun LUBE TOOL COLLECTION. Is wel 7 euro in plaats van je 1,68, maar je krijgt dan ook nog een stem holder, pincet en nog een andere maat brush. Misschien kunnen andere zeggen hoe handig zo'n stem holder is, maar leek mij persoonlijk wel gemakkelijker dan hoe je ze anders moet vast houden aangezien ze natuurlijk niet heel groot zijn.
@MRiesje Naast de lube, ga je idd een kwastje nodig hebben, ik gebruik er 2, ietsjes grotere voor de stabs.
De stem holder is wel erg makkelijk moet ik zeggen, geen gedoe met super gladde en vette vingers!
Krytox is een smeermiddel..Als je het op je vingers krijgt, en dat krijg je, smeer je het en overal op wat je daarna aanraakt, en je grip is weg..
Maakt t net even iets makkelijker. Hoef je niet de hele kamer door achter je stems aan 8)

Ik heb t kleinste kwastje gejat afgetroggeld van vriend die veel miniaturen schildert, andere van de action, stem holder van Ali, zat ook mini lube station bij (plexiglas plaatje met voetjes) 1 X gebruikt... zonde geld.
Maar al die moeite voor wat? 2 eurie?! ...
Ik zeg setje kopen. :P en klaar.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 13-06-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Ik ben wel benieuwd wat hier de verhouding van keycap sets naar keyboards zijn. Want zie de laatste tijd een aantal sets die mij wel interessant lijken, maar als ik dan de prijs zie en mij realiseer dat ik maar 1 keyboard binnenkort ga hebben doet het mij steeds twijfelen of ik het wel moet doen.

Wisselen jullie ze bijvoorbeeld door of gaan keycap sets die jullie nog hebben liggen op eventuele nieuwe keyboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:10:
Ik ben wel benieuwd wat hier de verhouding van keycap sets naar keyboards zijn. Want zie de laatste tijd een aantal sets die mij wel interessant lijken, maar als ik dan de prijs zie en mij realiseer dat ik maar 1 keyboard binnenkort ga hebben doet het mij steeds twijfelen of ik het wel moet doen.

Wisselen jullie ze bijvoorbeeld door of gaan keycap sets die jullie nog hebben liggen op eventuele nieuwe keyboards?
Hoezo heb je maar 1 keyboard? :+ Ik zou dan eerst voor een reserve gaan! :9
Is ook zo makkelijk met proberen switches en keycaps :9
Je kunt overwegen dan voor bijv. 65 en 75% te gaan...

Al die mogelijkheden die zich dan openen....

Luister, tot je voor elke pc/laptop/tablet etc een mech hebt en een reserve uiteraard, vindt ik het prima uit te leggen. Je moet natuurlijk ook werk/productie en gaming gescheiden houden, dat snapt een ieder. O-)
Maar 1 pc en 10 keyboards is wel beetje overdreven denk ik. >:) Behalve voor een octopus misschien..

[ Voor 23% gewijzigd door ParaNoja op 13-06-2023 15:18 . Reden: Noemen het niet voor niks een rabbithole! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
ParaNoja schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Hoezo heb je maar 1 keyboard? :+ Ik zou dan eerst voor een reserve gaan! :9
Is ook zo makkelijk met proberen switches en keycaps :9
Je kunt overwegen dan voor bijv. 65 en 75% te gaan...

Al die mogelijkheden die zich dan openen....

Luister, tot je voor elke pc/laptop/tablet etc een mech hebt en een reserve uiteraard, vindt ik het prima uit te leggen.
Je moet natuurlijk ook werk/productie en gaming gescheiden houden, dat snapt een ieder.
Maar 1 pc en 10 keyboards is wel beetje overdreven denk ik. O-)
Haha ik denk dat voor mij meer de aantrekking ligt bij mooie keycaps dan de vormgeving van de keyboards. To each their own (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pompi schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Haha ik denk dat voor mij meer de aantrekking ligt bij mooie keycaps dan de vormgeving van de keyboards. To each their own (y)
dan zou ik voor minimum voor 2 dezelfde gaan. :P Scheelt switches wisselen en uiteraard keycaps. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pompi to each their own... indeed..

En niks mis met 1 keyboard en 10 keycaps sets toch?
Je trekt (hopelijk) ook niet elke dag dezelfde broek aan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Heb op dit moment twee sets keycaps meer dan het aantal toetsenborden dat ik heb, eentje omdat ik de GMK surprise sets van mykeyboard te aantrekkelijk vond en de ander is de standaard caps van m'n GMMK toen ik die besloot van andere keycaps te voorzien. Over het algemeen koop ik pas een nieuwe set als ik besluit een nieuw toetsenbord te bouwen.

Heel soms wil ik wel eens wat wisselen, maar meestal wissel ik dan gewoon van bord dat ik gebruik ipv andere keycaps op hetzelfde bord.

[ Voor 10% gewijzigd door danoontjeh op 13-06-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:22:
@Pompi to each their own... indeed..

En niks mis met 1 keyboard en 10 keycaps sets toch?
Je trekt (hopelijk) ook niet elke dag dezelfde broek aan? :P
Zweette wel ff... O-)
Wat nou als @Pompi een die-hard selvedge jeans fan was geweest..
Die maar 1x per jaar zijn broek wast.. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik koop gewoon wat ik leuk vindt zonder echt na te denken over een combi. Dan zie ik zodra ik het heb wel wat ik ermee doe. Heb vanuit het helpen van een bedrijfje redelijk wat meer keycaps dan keyboards, want daar heb ik er nu een stuk of 5 sets van in permanente bruikleen of gekregen en maar 2 keebs erbij, dat ondanks dat ik er afgelopen week 2 sets van heb weg gedaan, maar voor Clackycon zullen het er vermoedelijk weer meer worden.

Wil natuurlijk ook andere soorten keycaps, dus heb niet alleen die ene soort. Daarnaast heb ik ook nog wel wat goedkope (clone) setjes liggen, want die verkopen wat moeilijker dan toetsenborden die ik niet meer hoef te hebben. Dus er is wel echt een beetje een scheve balans.

Nu eigenlijk eerst weer de switch voorrraad wat aanvullen, ik ben wel weer aan wat anders toe. Maar voorlopig gaat het geld even naar wat andere hobby's. Vooral de komende cyberpunk update gaat mij geld kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Ik denk sowieso een paar verschillende formaten leuk is. Ik type nu op een 65% met tactile switches maar wil toch ook een keyboard met een F rij gebruiken af en toe. Qua switches is voor gamen linear fijner, op kantoor wil je silents en misschien voor de lol ook nog een clicky bordje. Voordat je het weet heb je er 10..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dan ook nog een keertje een split proberen. En als je er dan toch meerdere bestelt kun je er net zo goed 2 houden. Dus ik heb 2 van die lotus58 borden voor de persoonlijke collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:31:
Ik koop gewoon wat ik leuk vindt zonder echt na te denken over een combi. Dan zie ik zodra ik het heb wel wat ik ermee doe. Heb vanuit het helpen van een bedrijfje redelijk wat meer keycaps dan keyboards, want daar heb ik er nu een stuk of 5 sets van in permanente bruikleen of gekregen en maar 2 keebs erbij, dat ondanks dat ik er afgelopen week 2 sets van heb weg gedaan, maar voor Clackycon zullen het er vermoedelijk weer meer worden.

Wil natuurlijk ook andere soorten keycaps, dus heb niet alleen die ene soort. Daarnaast heb ik ook nog wel wat goedkope (clone) setjes liggen, want die verkopen wat moeilijker dan toetsenborden die ik niet meer hoef te hebben. Dus er is wel echt een beetje een scheve balans.

Nu eigenlijk eerst weer de switch voorrraad wat aanvullen, ik ben wel weer aan wat anders toe. Maar voorlopig gaat het geld even naar wat andere hobby's. Vooral de komende cyberpunk update gaat mij geld kosten...
Dit is wat ik ook doe. Ik vind het sowieso moeilijk inschatten wat mooi gaat staan op het bordje (zeker op basis van renders) dus is mijn strategie gewoon vanalles mooi's verzamelen en dan gewoon proberen wat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb hier een aantal “basic” sets die op alles wel zou passen, zoals modo, beige, wob en bow. Verder nog wat sets specifiek voor een kleur bord, zoals Metropolis voor blauwe borden, rainy day voor grijze borden en copper voor bruine borden. Daarnaast nog wat setjes die ik mooi vind. Meeste setjes zitten wel gekoppeld aan een specifiek bord. Alleen de neutrale borden wisselen wel eens van keycaps. Maar ben voorlopig wel klaar (hoop ik :+ ) met keycaps, heb meer dan genoeg. Dus moet wel heel bijzonder of mooi zijn wil ik het toch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Mijne nog niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
https://candykeys.com/product/gmk-thinkcaps-tkl-kit

Dit doet mijn Thinkpad fanboy hart wel sneller kloppen, maar holy shit dat is best prijzig :+

EDIT:
Ik twijfel heel erg tussen drie sets:

1: De set hierboven
2: De GMK Pacific Base Kit
3: De GPBT Black Ash Keycaps

Die GMK sets krijgen vaak de meest lovende reviews, de GPBT krijgt een beetje wisselende reviews.

[ Voor 55% gewijzigd door FireDrunk op 14-06-2023 12:01 ]

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRiesje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzV8yD4__vJk4S2dvctJGJidvBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PO0wetrbFTQOgIaNbpb8sBKw.png?f=user_large
Final list! Toch maar even 'standaard' keycaps gekozen om maar mee te beginnen.
Ik ga dit vanavond bestellen ben benieuwd of het tijdig aankomt met het IKKI bord van de mede-tweaker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Die van mij ook nog niet. Maar dat ziet er goed uit, hopelijk ben ik ook snel aan de beurt.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MRiesje schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:18:
[Afbeelding]
Final list! Toch maar even 'standaard' keycaps gekozen om maar mee te beginnen.
Ik ga dit vanavond bestellen ben benieuwd of het tijdig aankomt met het IKKI bord van de mede-tweaker 8)
Ik had niet meer gereageerd omdat ik dacht dat je al besteld had maaaaar...

Glazenpotje ipv tube (y)
lube kitje met stemholder (y)
Durock stabs op de Ikki klinken prima maar deze zijn nog prettiger (y)
Milky Pro Yellows op de Ikki ken ik niet (wel tig andere Yellows op de Ikki) maar verwachting is dat ze heerlijk klinken (y)
Keycap set is natuurlijk persoonlijk maar (y)

En over de 'discussie' keycaps vs. keyboards; hier is de verhouding 9:3 momenteel.

Tikt ook lekker aan, neutrale WoB maarja dan is een BoW ook wel handig. GMK Metropolis had ik besteld als neutralere set maar duurde 23 maanden tot levering ofzo. Akko Psitacus was een mooie grijzige set en daarna kwam ik MoBo2 tegen voor een normale prijs dus ook maar gekocht onder het mom van 'word toch niet minder waard'.
En dan had ik mijn eerste setje nog liggen, setje Mario keycaps voor de kinderen, ect.

Lijst is nu:
KP Republic Gentlemen black Cherry
Ali Mario keycaps
Akko Psitacus
Akko Macaw
GMK WoB
GMK MoDo2
GMK Metropolis Midnight
Drop DCX WoB
Drop Artifact Bloom BoW

:X

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 14-06-2023 13:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08

Ik wissel vaak van keycap set om de paar maanden. Dan verveelt het weer. Ik heb momenteel 2 toetsenborden, en eigenlijk 3 mooie keycap sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
FireDrunk schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:12:
https://candykeys.com/product/gmk-thinkcaps-tkl-kit

Dit doet mijn Thinkpad fanboy hart wel sneller kloppen, maar holy shit dat is best prijzig :+

EDIT:
Ik twijfel heel erg tussen drie sets:

1: De set hierboven
2: De GMK Pacific Base Kit
3: De GPBT Black Ash Keycaps

Die GMK sets krijgen vaak de meest lovende reviews, de GPBT krijgt een beetje wisselende reviews.
GMK wordt over het algemeen beschouwd als het beste merk qua keycaps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Brieto schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:47:
[...]

GMK wordt over het algemeen beschouwd als het beste merk qua keycaps.
Imo wel enorm overpriced. Ik heb hier 4 setjes GMK liggen maar ook kloontjes van Ali van 3 tientjes die toch echt niet onder doen in kwaliteit. Waar je voor dezelfde hoeveelheid caps bij GMK vaak al op base + meerdere uitbreidingen op zo'n 150+ mag rekenen.

Natuurlijk ook genoeg setjes van Ali die wel heel erg Chinees voelen en matig zijn. Maar GMK heeft hun populairiteit behoorlijk lopen kapitaliseren.

PBTFANS doet het beter (als je goede caps wilt en ook nog wat geld voor de ontwerper :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Imo wel enorm overpriced. Ik heb hier 4 setjes GMK liggen maar ook kloontjes van Ali van 3 tientjes die toch echt niet onder doen in kwaliteit. Waar je voor dezelfde hoeveelheid caps bij GMK vaak al op base + meerdere uitbreidingen op zo'n 150+ mag rekenen.

Natuurlijk ook genoeg setjes van Ali die wel heel erg Chinees voelen en matig zijn. Maar GMK heeft hun populairiteit behoorlijk lopen kapitaliseren.

PBTFANS doet het beter (als je goede caps wilt en ook nog wat geld voor de ontwerper :+ )
Zeker, voor de prijs van een GMK keycap setje koop je bijna nog een keyboard. Als het even kan is een PBTfans die jij noemt gewoon betere prijs/kwaliteit.
Ik koop alleen een GMK set als ik hem echt fantastisch vind anders is het mij te duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Want PBTFans is zóveel goedkoper?
Als ik bij Keygem kijk is een basekit van PBTfans €90, scheelt €15~30. Ja dat is geld maar ze hebben ook geen keuze aangezien het een relatief nieuw merk/serie is dus je moet wat om een beetje aantrekkelijk te zijn tov de concurrentie.
Vrijwel alle serieuze sets zitten rond die €90~100 dus is GMK duur, zeker het is veel geld. Zijn ze overpriced, misschien een beetje maar enorm vind ik wel meevallen.

Sowieso zijn de meeste serieuze alternatieven zoals Drop DCX, PBTfans, ect relatief nieuw waar GMK al jaaaren bepaalde kwaliteit levert moeten zij dat nog maar eens zien te bewijzen.
Dat is ook gelijk het punt met Chineese sets, GMK levert kleuren precies afgestemd en overlegd met een designer en levert consistent hoge kwaliteit.
Als je een set kloont hoef je er zelf amper tot niets aan te doen, kleuren die een beetje lijken zijn prima en kwaliteit hoeft niet consistent wat enorm veel geld scheelt op QC + productie in China is gewoon veel goedkoper.

Begrijp me niet verkeerd er zijn prima keycap sets te vinden die een enorme bang-for-buck bieden zoals mijn eigen 2 Akko sets. Super compleet geleverd, meest geniale opberg doos die ik gezien heb, kwalitatief écht heel netjes maaaar elke keycap heeft wel braampjes aan de achterzijde wat GMK niet heeft. De kleuren van de wat gekloonde sets *kuch* Psittacus van MoDo*kuch* zijn écht veel minder en de textuur is een stuk gladder en ondanks dat het 'hoge kwaliteit PBT' schijnt te zijn is het de enige set waarbij ik ooit shine gehad heb (en nog snel ook).
Mijn Gentlemen Black set is ook geweldig maar qua kitting erg beperkt en dye-sub dus de legends vervagen op termijn bij intensief gebruik en er waren er veel met flinke spacebar warp.
Brieto schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:30:
[...]

Zeker, voor de prijs van een GMK keycap setje koop je bijna nog een keyboard. Als het even kan is een PBTfans die jij noemt gewoon betere prijs/kwaliteit.
Ik koop alleen een GMK set als ik hem echt fantastisch vind anders is het mij te duur.
Voor de prijs van een Ali keycap set kun je ook een toetsenbord kopen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 14-06-2023 15:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
sapphire schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:39:
[...]

Want PBTFans is zóveel goedkoper?
Precies wat ik dacht: Een PBTFans setje met een gelijke kleurstijl scheelt maar 2 tientjes:
https://candykeys.com/product/pbtfans-spark

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://mykeyboard.eu/catalogue/pbtfans-basin-base-gb_6112/
Ik wil eigenlijk deze hebben, maar door de grote hoeveelheid kleuren is hij net zo taai als een gmk set. Ik wacht rustig af en hoop dat hij ooit in de sale komt of iemand hem 2e hands aanbiedt voor minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
MatthijsBoog schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:51:
https://mykeyboard.eu/catalogue/pbtfans-basin-base-gb_6112/
Ik wil eigenlijk deze hebben, maar door de grote hoeveelheid kleuren is hij net zo taai als een gmk set. Ik wacht rustig af en hoop dat hij ooit in de sale komt of iemand hem 2e hands aanbiedt voor minder...
Zien er netjes uit! Mij lijkt de (eerste) R1 rij wel wat slecht leesbaar met die kleurstijl?

Even niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GMK en PBTfans (of elke andere keycap maker) zijn sowieso heel anders qua specificaties, waardoor ze naar mijn mening niet helemaal te vergelijken zijn. Textuur tussen de twee is heel anders, kleuren en felheid daarvan, geluid dat het creëert etc. Sommige borden doen het gewoon veel beter met ABS, terwijl andere borden juist beter klinken met PBT. Maar ook de persoonlijke voorkeur tussen de twee materialen.

Kan me overigens niet voorstellen dat een goedkoop setje van 30 euro op Ali dat GMK cloned, vergelijkbaar is qua o.a. dikte, textuur of kleuren. Zijn het prima keycaps voor de prijs, misschien (al is er wat voor clones te zeggen), maar denk/ hoop dat elke enthousiast wel het verschil ziet/ merkt/ voelt/ hoort tussen de twee. Als ik kijk naar GMK metropolis of metropolis clone van Ali die ik 3 jaar geleden heb gekocht, is het een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Zou in ieder geval goed zijn als er een concurrent voor GMK in de hobby komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireDrunk schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:00:
[...]

Zien er netjes uit! Mij lijkt de (eerste) R1 rij wel wat slecht leesbaar met die kleurstijl?
Ik typ momenteel op xda gentleman, dus relatief gezien is het extreem leesbaar. Maar in her echt vond ik het sowieso wel meevallen hoe slecht het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
MatthijsBoog schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Ik typ momenteel op xda gentleman, dus relatief gezien is het extreem leesbaar. Maar in her echt vond ik het sowieso wel meevallen hoe slecht het was.
Ahzo, ik merk dat dat inderdaad wel lastig is. "Kleurechte" foto's van keycaps is en blijft wel een ding.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had al wel iets teveel keycaps, maar nu is gmk nightrunner weer verkrijgbaar voor een nette prijs (107 base kit), dus daar kan ik denk ik toch geen nee tegen zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik ben het met o.a. @sapphire en @superbok eens, je betaald voor kwaliteit.
En er zit echt veel verschil tussen merken, clones en materiaal.
Natuurlijk kun je mazzel hebben met een goedkoop setje van ALI, maar als je dan dikte, afwerking, en kwaliteit vergelijkt zal dit toch echt wel verschillen. :Y

Tip: leg je spatiebalk met de open kant naar beneden es op een spiegel... ;) Spatiebalk zou niet moeten wiebelen.. En zijn de lange zijdes echt recht?

En een double shot set die zo compleet is, je hoeft geen extra sets te kopen om de set op veel verschillende keyboards te kunnen gebruiken, vindt ik de prijs juist mee vallen. De set had ook 150 kunnen zijn..
Dus zeker niet 'enorm overpriced'... Maar.. Zeker ook niet goedkoop...

Realiteit is dat je meestal wel snel 100 euro kwijt bent, maar soms zijn er ook goede aanbiedingen.
Natuurlijk zou het tof zijn als de sets maar 50 euries zouden zijn, maar dan moeten we denk ik nog heel veel meer zieltjes winnen voor deze hobby... ;)
Zou me niks verwonderen als dat voor goede kwaliteit double shot zelfs bodem prijs zou zijn.

Mijn conclusie, zijn keycaps duur? Jazekerz En kan het goedkoper, zeker, maar dan moet je denk ik niet vanuit een commerciële gedachte produceren, want daarmee ga je geen kapitalen verdienen, maar vanuit een missie, klein beetje marge, en alles vanuit non-profit, artiesten netjes betalen, dan kan het.

Misschien als we LEGO kunnen overtuigen een keycap machine te maken, schijnt dat daar maar 1 op de miljoen blokjes fout gaat in productie... :+

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 14-06-2023 20:51 . Reden: al me fouten wissen... hoop ik ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FireDrunk
Zojuist toch maar de GMK Pacific besteld *O*

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:50

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Voor degenen die het nog niet wisten, Akko heeft nu ook een Europese store geopend: Akkogear.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 12:50
Tweakriez schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:58:
Voor degenen die het nog niet wisten, Akko heeft nu ook een Europese store geopend: Akkogear.eu.
Wat doe je me aan, ik vecht al tegen de drang om meer spullen te kopen. Er staan weer leuke toetsenborden op deze site. Misschien toch maar weer een DIY kit kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Fkoel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Wat doe je me aan, ik vecht al tegen de drang om meer spullen te kopen. Er staan weer leuke toetsenborden op deze site. Misschien toch maar weer een DIY kit kopen...
Haha sorry, kijken kan altijd, kopen hoeft niet. Heb zelf juist flink opgeruimd de laatste tijd en nu nog maar 1 bord compleet in gebruik. Als je kijkt naar mijn signature kan dat misschien het leed iets verzachten als je van jezelf toch iets "moet" bestellen haha. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Tweakriez schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Haha sorry, kijken kan altijd, kopen hoeft niet. Heb zelf juist flink opgeruimd de laatste tijd en nu nog maar 1 bord compleet in gebruik. Als je kijkt naar mijn signature kan dat misschien het leed iets verzachten als je van jezelf toch iets "moet" bestellen haha. ;)
Dat was me nog niet opgevallen! Dat maakt het toch weer wat verleidelijker. Maar ik ben bang dat ik toch me best moet gaan doen om niks te kopen. Zelf ben ik pas 2 maanden geleden begonnen aan deze hobby, maar ik zit nu op de 8 toetsenborden waarvan ik er maar 2 van gebruik.

Als ik nou echt eerlijk moet zijn...heb ik maar 1 toetsenboord waarvan ik denk, deze hoeft niet meer vervangen te worden. Dus het komt er op neer, stiekem wil ik er nog wel 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Herkenbaar hoor. Heb dat ook een tijd gehad. Pas weer vader geworden en dat heeft me er toe gezet de boel in te krimpen. Heb nu de Monsgeek M2 met lekkere stille Silent Pink switches en daar zal het even bij blijven voorlopig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgYisCkiNUSTsO6yRogmxNvvhqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpFOKu4HyDHpgIFxz61hP7Qz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
Ziet er netjes uit. Ik heb zelf thuis een Keychron K8 Pro thuis met Gateron Oil King switches
Maar na ik de James Donkey RS2 heb gekocht voor op werk met Gateron Golden Yellow V2 switches, voelt me K8 thuis aan als een baksteen. Maar misschien komt dat ook wel omdat de Oil King ietsjes zwaarder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Iemand nog tips voor een leuke "budget" 75% met losse F-row als de Q1, die leverbaar is in hippe kleurtjes?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:20:
Iemand nog tips voor een leuke "budget" 75% met losse F-row als de Q1, die leverbaar is in hippe kleurtjes?
Wat is “budget” in euro’s? In het spectrum van custom borden is dek QK75 budget. Maar geen idee of dat genoeg is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymckxJBJJSpHwUpdGiPbfqRdY9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cB9fszDQBAKZ56lwxucYEI4K.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag xox70 binnen gekregen.
Koste wat maar is echt top kwaliteit.
Benieuwd hoe dit gaat klinken 😊

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de Glorious Gaming Race GMMK Fullsize net ontvangen.
Mijn eerste ervaringen:

Positief:
  • Hij ziet er heel degelijk en mooi afgewerkt uit
  • De kleurtjes die over je toetsenbord heen golven zijn mooi :)
  • De lelijke rode Ascend knop is heel eenvoudig te wisselen voor een normale ESC knop. Je kunt zonder de tools al eenvoudig keycaps wisselen
  • Had ik al gezegd dat de kleurtjes mooi zijn? :)
Negatief:
  • Hij maakt een ongelooflijke boel herrie. Elke toetsaanslag is een aanslag op mijn oren. Ik dacht dat Gateron Brown een stille(re) aanslag zou hebben
  • Ik vind het font van de keycaps echt lelijk. Plus voor iemand die nog op de basisschool zit, vind ik sommige toetsen ook verwarrend eruit zien, zoals de & en @ en ook 9PGUP en 3PGDN
  • Ik typ te pas en te onpas spaties waar ze niet horen.
  • Ik type ook geregeld geen spaties waar ze wel horen
  • Ik type letters die ik niet bedoel.
  • Dat maakt geen verschil met het toetsenbord plat, of op de pootjes gebruiken.
  • De HERRIE!! x2
  • Als ik Duotrgodle in Chrome speel, druk ik geregeld op toetsen die menu's en Chromevensters oproepen waardoor het hele scherm oplicht of ik überhaupt niet verder typen kan in het spel en ik geen idee heb of ik inmiddels allerlei dingen in Chrome onbedoeld aangepast heb.
Ik ben met dit toetsenbord vele malen langzamer en minder accuraat dan met mijn simpele Cherry Stream 3.0. Ik realiseer met dat dat gewenning kan zijn, maar op dit moment zegt alles in mij dat ik hem linea recta weer terugsturen moet.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 15-06-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:54:
Ik heb de Glorious Gaming Race GMMK Fullsize net ontvangen.
Mijn eerste ervaringen:

Positief:
  • Hij ziet er heel degelijk en mooi afgewerkt uit
  • De kleurtjes die over je toetsenbord heen golven zijn mooi :)
  • De lelijke rode Ascend knop is heel eenvoudig te wisselen voor een normale ESC knop. Je kunt zonder de tools al eenvoudig keycaps wisselen
  • Had ik al gezegd dat de kleurtjes mooi zijn? :)
Negatief:
  • Hij maakt een ongelooflijke boel herrie. Elke toetsaanslag is een aanslag op mijn oren. Ik dacht dat Gateron Brown een stille(re) aanslag zou hebben
  • Ik vind het font van de keycaps echt lelijk. Plus voor iemand die nog op de basisschool zit, vind ik sommige toetsen ook verwarrend eruit zien, zoals de & en @ en ook 9PGUP en 3PGDN
  • Ik typ te pas en te onpas spaties waar ze niet horen.
  • Ik type ook geregeld geen spaties waar ze wel horen
  • Ik type letters die ik niet bedoel.
  • Dat maakt geen verschil met het toetsenbord plat, of op de pootjes gebruiken.
  • De HERRIE!! x2
  • Als ik Duotrgodle in Chrome speel, druk ik geregeld op toetsen die menu's en Chromevensters oproepen waardoor het hele scherm oplicht of ik überhaupt niet verder typen kan in het spel en ik geen idee heb of ik inmiddels allerlei dingen in Chrome onbedoeld aangepast heb.
Ik ben met dit toetsenbord vele malen langzamer en minder accuraat dan met mijn simpele Cherry Stream 3.0. Ik realiseer met dat dat gewenning kan zijn, maar op dit moment zegt alles in mij dat ik hem linea recta weer terugsturen moet.
Als het niks is dan gewoon terugsturen en uitkijken naar iets beters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brieto schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Als het niks is dan gewoon terugsturen en uitkijken naar iets beters :)
Dat is zeker zo. Had goede hoop op mechanisch typen, maar dit was verschrikkelijk 😅

Zou natuurlijk mede aan de soort switches kunnen liggen maar had het idee dat Brown aardig gemiddeld was en bij m'n wensen zou passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In theorie zijn browns net iets luider dan reds door de tactile bump waar je kracht opbouwt waarna je vervolgens tegen de bodem aanschiet, maar groot is dat verschil niet. Dat je verkeerde/onbedoelde letters typt is een combinatie van gewenning en een switch die voor jou mogelijk te licht is. Maar goed, uiteindelijk draait het om wat jij prettig vindt, dus als het niks is, retourneer hem dan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MatthijsBoog Zou dan mechanisch typen an sich niks voor mij zijn, of zou ik met andere switches al mijn klachten kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen Nou heb ik denk ik, nooit op een Glorious plankje geklopt, maar betref je negatieve ervaring,
geluid is van je case, materiaal van je case, de eventuele vulling en hoogte keycaps en maar gedeeltelijk van je switches afhankelijk.

Het zou kunnen dat die glorious natuurlijk een luide case heeft, en je een 'zware' aanslag hebt, waardoor je keycaps steeds helemaal indrukt en ze contact maken op de bodem, en dus meer herrie geven. Heb je het geluid al vergeleken met reviews?

Ik zag dat het een low profile plankje was, heb ik geen ervaring mee, maar raken je keycaps de bovenkant van de case misschien?

Maar dan nog... Zo slecht kan die toch niet zijn? Hoe lang heb je er op geklopt tot nu? 1 dag?
Zoals je het beschrijft is totaal niet in lijn met mijn ervaring met gaterons (milky) brown iig..
Het zijn zeker geen silent switches, maar het verschil tussen hoe ze typen/klinken gelubed en ongelubed is wel enorm.

Jammer dat je eerste ervaring zo slecht is.
Ik merk juist dat mijn aanslag minder zwaar is geworden sinds ik een mech heb...
En zoals veel mensen zeggen, juist sneller gaan typen en beter.

Misschien dan toch maar inruilen en toch eerst paar bordjes en switches proberen?
Ik denk dat vooral proberen belangrijk is... Vooral als je totaal geen ervaring met mechs hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:37:
@MatthijsBoog Zou dan mechanisch typen an sich niks voor mij zijn, of zou ik met andere switches al mijn klachten kunnen oplossen?
Tja, dat durf ik niet te zeggen, zou allebei kunnen. Uiteindelijk is iedereen anders en heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Dus het zou kunnen helpen, maar garantie kan ik niet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen Kan zelfs aan je zit houding liggen.... :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oke, weer (meer) serieus.. :*)
@Jorgen Misschien ff met je nieuwe plankje een mede tweaker bezoeken voor je retour tijd om is, en met andere plankjes vergelijken? En evt switches? (wel voorzichtig dan met wisselen!)

Wat nu als je een andere mech/switch wel geweldig vindt? Niet te snel opgeven! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MatthijsBoog en @ParaNoja Ik zal morgen overdag nog eens kijken dan. Ik heb er vandaag een uur op getypt om te kijken hoe hij op mijn aanslagen reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groesjenka
Mocht je in de buurt van Haarlem wonen dan kan je bij mij wel een paar keyboards uitproberen met verschillende type switches, tactile/linear/clicky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Groesjenka schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:27:
Mocht je in de buurt van Haarlem wonen dan kan je bij mij wel een paar keyboards uitproberen met verschillende type switches, tactile/linear/clicky.
Welke bordjes heb je liggen? Ik woon in Amsterdam, misschien kunnen we een keer elkaar bordjes aanraken :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, iedereen kan 30 september alvast blokkeren in de agenda voor de volgende Clackycon. Zojuist aangekondigd:
Hi @everyone!

ClackyKeebs proudly announces the next edition of ClackyCon!
ClackyCon will be hosted in a well known convention venue, in The Hague called “De Broodfabriek”. September 30th 2023.

**__ClackyCon__**
This edition of ClackyCon will hold many exciting events and lots of interesting activities! We are talking typing contest, typing tournament, gaming tournament and more.
Just like last year, there will be an overload of giveaways thanks to our many sponsors!

We shortened the duration of the event a little bit; the event will be from 12:00 till 17:00

**__Location__**
De Broodfabriek is a well known convention venue located in The Hague, with many options and possibilities. Things you’ll like to see for sure are:
- **Great ventilation**: Place has a nice temperature!
- **Free Parking for __EVERYONE__**
- **Great Food**
- **Easily Accessible w/ Public Transport**

Please check out the information pages on the Broodfabriek website:
https://de-broodfabriek.nl/parkeren/
https://de-broodfabriek.nl/route/

Buy your tickets at https://clackycon.com, and make sure to invite your friends!
If you have any questions, be sure to tag one of the <@&993772358605209630> or <@&1088165783764467712> members. We are looking forward to seeing you at ClackyCon September!

**__TL:DR;__**
- Date: 30-09-2023
- Time: 12:00 - 17:00
- Free Parking
- Tickets: https://clackycon.com

https://discord.gg/jpUgVZxv?event=1119229291910152222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
superbok schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:39:
Zo, iedereen kan 30 september alvast blokkeren in de agenda voor de volgende Clackycon. Zojuist aangekondigd:

[...]
Tickets kosten 15eu.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cool! Wel wat verder weg dan Utrecht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
Brieto schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:55:
[...]

Welke bordjes heb je liggen? Ik woon in Amsterdam, misschien kunnen we een keer elkaar bordjes aanraken :9~
Ik heb geen high end borden maar ze zijn wel allemaal goed getuned en werken perfect in combinatie met verschillende switches en keycaps.

- GMK67 met tactile Akko Lavender purples > AFSA keycaps
- GMK67 met clicky Kaihl Jades > ASA keycaps
- KBD67lite met tactile Boba U4t's > Cherry keycaps
- KBD Tiger80lite met linear Durock Lupines >AFSA keycaps
- Gamakay TK68 met tactile Akko cream blues > Cherry keycaps

Alle bordjes voelen anders en daarom voor mij prettig om mee te roteren.
Wat mij positief verbaasde is het gevoel van de Kaihl Jades. Niet gedacht dat clicky switches zo fijn kunnen typen.

Je bent welkom om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dichterbij voor mij, maar ga die avond toch nog door naar Amsterdam, dus heb er niets aan. Wel weer heel veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
superbok schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:39:

[...]
Dat is lekker dichtbij!
Is het alleen kijken en elke toetsenbord proberen of kan je er ook spullen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fkoel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Dat is lekker dichtbij!
Is het alleen kijken en elke toetsenbord proberen of kan je er ook spullen kopen?
Als het net zo is als vorige keer, staan er ook een aantal vendors die wat spullen verkopen. Vorige keer stonden splitkb en keebcats met wat spullen te kopen. Maar op sommige tafels stonden ook spullen van personen te koop, variërend van switches of keycaps tot hele borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fkoel
superbok schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:02:
[...]

Als het net zo is als vorige keer, staan er ook een aantal vendors die wat spullen verkopen. Vorige keer stonden splitkb en keebcats met wat spullen te kopen. Maar op sommige tafels stonden ook spullen van personen te koop, variërend van switches of keycaps tot hele borden.
Top! Bedankt voor de info, dan ga ik maar alvast wat geld apart zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een echte Nederlander bent is het "kijken, kijken, niet kopen", maar ik heb vorige keer wat switches en stabs verkocht. En meer dan dat weer aan switches en stabs gekocht bij Keebcats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:05:
Als je een echte Nederlander bent is het "kijken, kijken, niet kopen", maar ik heb vorige keer wat switches en stabs verkocht. En meer dan dat weer aan switches en stabs gekocht bij Keebcats.
Nou ik heb toch gewoon spullen gekocht hoor en als Keebcats er weer staan :9

Ow en in Rijswijk dit keer dat is we heel fijn, scheelt voor @MatthijsBoog ook een flink eind als ik me goed herinner :)

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 16-06-2023 16:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het scheelt voor mij ook wel wat ja, dat samen met de latere starttijd zorgt ervoor dat ik zowaar niet heel vroeg eruit hoef, ondanks de stand die we waarschijnlijk weer komt. En dat is maar beter ook, want die avond ga ik door naar een concert in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Heeft iemand nog een goede site voor deskmats? NL of EU.
Pagina: 1 ... 118 ... 158 Laatste