Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ParaNoja schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:36:
@Jorgen Dan zeker voor fullsize gaan, of aangepast fullsize als 99%.
Die zijn net iets smaller maar hebben wel alle of bijna alle keys.

Probeer de tijd te nemen voor je beslissing, je kunt je geld tenslotte maar 1x uitgeven.
DYOR (do your own research) en probeer zo veel mogelijk te leren. (y)
Meeste mensen vergeten dit, maar de start post staat vol goede info!

En ook je dochter niet vergeten, :P niet met eten en drinken in de buurt van het toetsenbord!
Als je stukje terug kijkt kun je enkele horror verhalen lezen... :N
Ja, ik ben ook met de startpost begonnen. Wat mis je bij een 99% tb?
Ik ben in elk geval al zeer blij met alle hulp tot nu toe. Waardering is groot! _/-\o_

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat je mist is tenminste de 3 toetsen boven en cluster van 6. Afhankelijk van de layout nog een paar toetsen van dat blokje. Maar bij de meeste custom toetsenborden kun je met behulp van qmk of via elke toets aanpassen om te doen wat je maar wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen Meestal mis je stukje ruimte tussen de pijltjes en je Numpad en je andere keys, soms ook (enkele) functie knoppen die normaal boven je pijltjes zitten. Ze hebben het bord als het ware te heet gewassen. :+
Er zijn aardig wat variaties op de fullsize.

Voorbeeldje van Epomaker

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MatthijsBoog schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:39:
Wat je mist is tenminste de 3 toetsen boven en cluster van 6. Afhankelijk van de layout nog een paar toetsen van dat blokje. Maar bij de meeste custom toetsenborden kun je met behulp van qmk of via elke toets aanpassen om te doen wat je maar wenst.
Denk dat ik die 3 niet zou mis. de 6 eronder wel.
Andere optie is nog de Ducky One 3. Dan heb je echte Cherry Browns. Weet alleen niet of dat veel uitmaakt tov Gateron. En dan trek ik nog meer aan het budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Jorgen Mijn ervaring: gateron browns fijner dan cherry... Helemaal unlubed!
Maar unlubed switches is in mijn ogen waanzin...

Kijk ook naar bijv. compact-1800 layout: KBD19X, Leopold FC980
Ik meen dat die leopold ook heel aardige plankjes zijn? Misschien dat iemand er ervaring mee heeft?

Anyhow, had net Taeha aan staan, en was zo laat op de avond eigenlijk net ff te rustgevend.. :Z

Morgen weer een dag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb ooit een Ducky met Cherry browns gehad en heb een losse gateron brown (milky top) in mijn tester zitten. Puur afgaande op gevoel is de gateron naar mijn mening beter. De "bump" is een stuk minder onduidelijk en nu echt wel enigszins voelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:52:
Ik heb ooit een Ducky met Cherry browns gehad en heb een losse gateron brown (milky top) in mijn tester zitten. Puur afgaande op gevoel is de gateron naar mijn mening beter. De "bump" is een stuk minder onduidelijk en nu echt wel enigszins voelbaar.
:P 100% mee eens!

@Jorgen mocht je een barebone kopen, ik heb nog een zak lubed gaterons milky browns liggen :9 misschien alleen net te weinig voor full-size keyboard. Maar bedacht me dat net :9

[ Voor 18% gewijzigd door ParaNoja op 07-06-2023 00:57 . Reden: En nu snaveltjes toe, en slaap lekker ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MatthijsBoog @ParaNoja @Brieto @Reinier @pjottum @superbok @Groesjenka

Van de week nog even inlezen over de Glorious en al jullie tips nog even nalopen.
Ik ga er even over slapen. Dank tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruiken hier veel mensen millmax sockets? Heb er laatst een paar gekocht (7305) maar iemand wees mij erop dat ze bij mode (3305) veel goedkoper zijn, namelijk bijna de helft (€17,50 bij keygem of $10 bij mode). Enige verschil tussen die twee is het kleinere lipje aan de bovenkant van de 3305 toch? Zit er aan te denken om binnenkort een bulk (500-1000 stuks?) bij mode te kopen via een proxy want dan is het helemaal goedkoop door de lagere importkosten. Iemand ook nodig? Of mis ik een goedkopere shop in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb ze op 1 bord gebruikt, werkt best prima nog steeds. 3305 is ook gemaakt voor toetsenborden volgens mij, is een soort mix tussen 7305 en 0305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je echt bulk gaat kopen kan Mouser goedkoper zijn denk ik.

Ik heb ze zelf nog nooit gebruikt, want het is toch al gauw 30 tot 50 euro voor 1 pcb, dan kan ik net zo goed een hotswap pcb halen, voor dat geld bijna een 2e pcb zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog oh kijk, dat scheelt daar ook weer. Nog steeds iets duurder dan bij mode, maar niet meer zo veel waardoor dit wel makkelijker is dan via mode. Meestal kies ik inderdaad ook voor een HS PCB, maar soms is dat niet mogelijk of heb je niet alle layouts. Toevallig momenteel meerdere borden die niet de layout hebben die ik wil of geen HS PCB hebben, vandaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Yay, hij (mijn Keychron K8 Pro) is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttFu1QA8hNZpN4FTqwueUz3JfpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e4ZmXuWUXJet4W76YGfuvHN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNvRupcnBf3aFEfsFr_bCSZ4kZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/359UtnQccRB3t1TE8lxwHFuG.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de firmware al geupdate gister omdat VIA niet werkte (bord werd wel gedetecteerd, maar VIA weigerde).
Na flash nog niet geprobeerd.
Bluetooth werkte ook prima.

Hij typt echt heerlijk met de nieuwe keycaps, die voelen lekker stroef. Zo anders dan de compleet glad gesleten caps op mijn coolermaster erboven. Het bord maakt ook een *STUK* minder herrie dan mijn Cooler Master.

Toch maar eens naar een mooie vervanger zoeken voor mijn Cooler Master voor bij de Desktop.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Ik heb 2 split toetsenborden met 0305 millmax, deze heb ik toen mee laten komen met een bestelling van keeb.io.
Ik ben hiervoor gegaan omdat die ongeveer de helft kostten van de 3305 en de 7305. Ik heb geen verschil in extra hoogte met de borden waar ik ze ingebruik.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:53:
@MatthijsBoog oh kijk, dat scheelt daar ook weer. Nog steeds iets duurder dan bij mode, maar niet meer zo veel waardoor dit wel makkelijker is dan via mode. Meestal kies ik inderdaad ook voor een HS PCB, maar soms is dat niet mogelijk of heb je niet alle layouts. Toevallig momenteel meerdere borden die niet de layout hebben die ik wil of geen HS PCB hebben, vandaar.
Nou ben ik wel benieuwd welke exotische layout opties je graag wilt ;)

Voor mij is stepped caps eigenlijk en must en wil graag eens een 7u spatie proberen. Gelukkig kan de Envoy dat beide standaard met de hotswap PCB :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@FireDrunk welke keycaps heb je erop geprikt? Ik kan je ff niet terugvinden en denk te zien dat je ze vervangen hebt ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
pjottum schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:29:
@FireDrunk welke keycaps heb je erop geprikt? Ik kan je ff niet terugvinden en denk te zien dat je ze vervangen hebt ..
https://www.keychron.com/...bt-keycap-set-black-white
Ze leken op de foto iets donkerder, en ze lijken op de camera iets lichter dan ze in werkelijkheid zijn.
Ik ben niet ontevreden. Ik had ze iets donkerder gehoopt, maar ach.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd welke exotische layout opties je graag wilt ;)

Voor mij is stepped caps eigenlijk en must en wil graag eens een 7u spatie proberen. Gelukkig kan de Envoy dat beide standaard met de hotswap PCB :)
Eigenlijk niet zo heel veel spannends :P

Stepped caps is inderdaad een must, maar 7u spatie en split backspace zijn ook erg leuk. De Ginkgo heeft het allemaal niet en de Salvation mist de stepped caps. Van de Ginkgo heb ik al maanden een extra PCB liggen om dit op te lossen. Voor de Salvation nog even kijken of ik daar ook een extra PCB voor ga kopen, of dat ik dan direct zonder plate bouw.

Ook vorige week een ander bord gekocht wat alleen maar solderable is, maar wil ook daar kunnen wisselen van switches. Dus die moet sowieso gedaan worden. Maar hier later meer over ;)

Kortom, heb een hoop millmax sockets nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik was me nog even aan het inlezen en las in een review van de Glorious PC Gaming Race GMMK Full-Size op Rtings dat het keyboard een relatief hoge latency heeft. Als ik mijn record (31.05 zie YouTube: Duotrigordle 31.05) wil verbeteren, gaat dat dan lastig worden? Of mag ik verwachten dat de latency lager is dan op mijn huidige Cherry Stream 3.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:23:
Ik was me nog even aan het inlezen en las in een review van de Glorious PC Gaming Race GMMK Full-Size op Rtings dat het keyboard een relatief hoge latency heeft. Als ik mijn record (31.05 zie YouTube: Duotrigordle 31.05) wil verbeteren, gaat dat dan lastig worden? Of mag ik verwachten dat de latency lager is dan op mijn huidige Cherry Stream 3.0
Ik zou zo niet een betrouwbare resource voor custom keyboards weten...
Daar staan enkel de bekende (gamer) merken. ;(
Maar zeer goed punt! _/-\o_

Misschien dat iemand een goede resource heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik zoek BoW's voor rond de 50-60 euro. Heb op mykeyboard van Tai-Hao ABS keyaps (40 eu) gevonden maar twijfel want ABS en Chinees bedrijf. Anders op keygem PBTfans voor 90 euro.

Iemand ervaring my Tai-Hao of ergens mooi setje gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:10:
Ik zoek BoW's voor rond de 50-60 euro. Heb op mykeyboard van Tai-Hao ABS keyaps (40 eu) gevonden maar twijfel want ABS en Chinees bedrijf. Anders op keygem PBTfans voor 90 euro.

Iemand ervaring my Tai-Hao of ergens mooi setje gezien?
Tai-Hao schijnt wel OK te zijn. Dacht dat er hier meerdere mensen waren die kits van hen van Amazon gehaald hadden. Zelf geen ervaring mee.

Drop heeft een PBT DyeSub set, die voor de prijs wel netjes is. Iets van Artifact Bloom heet het, volgens mij staat er ook nog één op MP en laatst in de aanbieding bij Drop zelf.

Heb die hier zelf liggen en iets van +/- €40 voor betaald, vond het wel een mooie optie voor erbij als lichte set en goedkoper dan een GMK Minimal of PBTfans.

Aan de andere kant het ligt hier ook maar te liggen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 2 tai-hao sets. Allebei shine through doubleshot (mykonos en forest green). Mykonos voelt best wel vies, glad enigszins plakkerig aan, maar de forest green is denk ik toch nog altijd mijn favoriete set qua feeling. De legends waren wel duidelijk iets goedkoper, maar verder was er niets mis mee.

Het kan over tijd of door het schoonmaken voorkomen dat de tai hao anti bacteriële coating loslaat (ziet eruit als witte aanslag), een doekje met wat isopropyl erover en je ziet er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Well, so far my hapiness...
Blijkbaar zijn de toetsen nogal krasgevoelig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAuKyK8Fucjd5Eu0mEmZuliBefU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQr5nhjf32UsHjhrbURhr3Ze.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee wat ik gedaan heb om dit te veroorzaken :(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:59:
Well, so far my hapiness...
Blijkbaar zijn de toetsen nogal krasgevoelig.

[Afbeelding]

Geen idee wat ik gedaan heb om dit te veroorzaken :(
Dye sub maar dan de hele keycap op de legends na ipv alleen de legends op de gekleurde keycap :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sapphire schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Dye sub maar dan de hele keycap op de legends na ipv alleen de legends op de gekleurde keycap :(
Ja precies de reden dat ik nu al andere keycaps wil op mijn Keychron V10 want ik weet dat dit op deze manier gaat slijten.

Zie de interieurknopjes van auto's over de afgelopen tientallen jaren die afbladderen op vergelijkbare manieren :')

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Ja precies de reden dat ik nu al andere keycaps wil op mijn Keychron V10 want ik weet dat dit op deze manier gaat slijten.

Zie de interieurknopjes van auto's over de afgelopen tientallen jaren die afbladderen op vergelijkbare manieren :')
Zijn die niet doubleshot ABS? Mijn stock Keychron OSA keycaps zijn dat wel

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sapphire schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Zijn die niet doubleshot ABS? Mijn stock Keychron OSA keycaps zijn dat wel
Ja zo staat het er wel op maar gek genoeg voelen ze niet zo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Of ze nou doubleshot zijn of niet, voor 50 euro aan plastic mag het van mij wel iets slijtvaster... :|

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:40:
[...]

Ja zo staat het er wel op maar gek genoeg voelen ze niet zo.
Doubleshot is niet echt iets wat je voelt, het zijn gewoon 2 soorten gekleurd plastic in 1 keycap. Dus de algemene cap kleur en er zit een 2e kleur in de mal gespoten om de gekleurde legend te vormen.
Voordeel daarvan is dus dat de legend er dus niet af kan slijten (tenzij je dwars door je keycap heen slijt maar dan heb je andere problemen lijkt me :| ) en er geen verf is die kan krassen of gaat bladderen, ect.

Dat je de standaard keycaps goedkoop en dun aan vind voelen kan kloppen want daar zijn de meeste mensen het wel over eens :(

@FireDrunk Jouw keycaps zijn niet doubleshot maar dye sublimated, of wel geverfd. De nette manier is bv een witte keycap en dan de legends erop verven maar de goedkope manier is een witte keycap geheel verveven inc de legends of juist de legend niet mee te nemen zodat die de kleur van de keycap heeft (jouw geval dus).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:44:
[...]

Tai-Hao schijnt wel OK te zijn. Dacht dat er hier meerdere mensen waren die kits van hen van Amazon gehaald hadden. Zelf geen ervaring mee.

Drop heeft een PBT DyeSub set, die voor de prijs wel netjes is. Iets van Artifact Bloom heet het, volgens mij staat er ook nog één op MP en laatst in de aanbieding bij Drop zelf.

Heb die hier zelf liggen en iets van +/- €40 voor betaald, vond het wel een mooie optie voor erbij als lichte set en goedkoper dan een GMK Minimal of PBTfans.

Aan de andere kant het ligt hier ook maar te liggen :+
Thanks! Kon hem niet vinden op marktplaats helaas. 25 euro op Drop zelf was ook wel goedkoop alleen dan komt er nog 20 euro shipping + customs bij. Jammer.

Ben maar voor de Tao-Hai op mykeyboard.eu gegaan. Was nog even heel tempted om de surprise keycaps ook in m'n mandje te doen maar geld is even op. Dure hobby dit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sapphire schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Doubleshot is niet echt iets wat je voelt, het zijn gewoon 2 soorten gekleurd plastic in 1 keycap. Dus de algemene cap kleur en er zit een 2e kleur in de mal gespoten om de gekleurde legend te vormen.
Voordeel daarvan is dus dat de legend er dus niet af kan slijten (tenzij je dwars door je keycap heen slijt maar dan heb je andere problemen lijkt me :| ) en er geen verf is die kan krassen of gaat bladderen, ect.

Dat je de standaard keycaps goedkoop en dun aan vind voelen kan kloppen want daar zijn de meeste mensen het wel over eens :(
Ja maar vanwege de alice-layout moet ik weer heel specifiek op zoek gaan naar andere keycaps.

Verder tot op heden weinig echte issues. Toetsenbord is wel echt serieus fijn en alles voelt goed zeker voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Touchdomex @Brieto @FireDrunk

Had in mijn reviewtje een duidelijke foto van double-shot staan. Deze is van keychron en in mijn optiek van iets mindere kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5eRmozAddkehaJX3e2emslEZcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWcLopKbnHbrecxPR4v50cMu.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Maxkey Foundation set zijn bijna volledig double-shot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WULo-DgAPMPGd4GTjSSJMwitydA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUWl221exvTzQAYjQhHqWUZD.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn tip: als het er niet bij staat, bij de bekende keyboard winkels, en geen foto als bewijs, speciaal op Ali etc, NIET kopen! Zonde geld. Dan maar minder/duurdere keuze, das in mijn ogen beter dan keycaps die na enkele maanden 'versleten' zijn...
En thoc is beter bij double shot.... :P

Just my 2 cents...

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 08-06-2023 14:17 . Reden: Emojiiiiiii! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ParaNoja schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:15:
@Touchdomex @Brieto @FireDrunk

Had in mijn reviewtje een duidelijke foto van double-shot staan. Deze is van keychron en in mijn optiek van iets mindere kwaliteit.

[Afbeelding]

Mijn Maxkey Foundation set zijn bijna volledig double-shot.

[Afbeelding]

Mijn tip: als het er niet bij staat, bij de bekende keyboard winkels, en geen foto als bewijs, speciaal op Ali etc, NIET kopen! Zonde geld. Dan maar minder/duurdere keuze, das in mijn ogen beter dan keycaps die na enkele maanden 'versleten' zijn...
En thoc is beter bij double shot.... :P

Just my 2 cents...
Ja heb iets wat lijkt op de onderstaande maar dat was een set die ik back in de days had besteld op Massdrop. Dat grijs is ondertussen geelgrijs geworden en vies na 6 jaar dagelijks typen :+

Ik wil wel relatief snel andere keycaps want het gevoel is niet ideaal. Het voelt zacht terwijl ik dat juist niet wil. Daardoor ook beetje het gevoel dat ze snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Touchdomex Ik heb ook een set van Drop, WoB in MT3 klopt ook erg lekker!
Vergeleken met me Maxkey set, misschien zelfs wel ietsjes betere keycaps.

En 5 jaar....
Heb je me laatste meme niet gezien? :+
En sopje af en toe voor je keycaps doet ook wonderen.... :P

ps
Mocht je iets op Drop zien, ik heb enkele post terug een 30% kortingscode gepost. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qrn6HHWo5tu83aJy8z5yOvUIcuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNYQBQz7aMZeTsOo9hE8XiZy.jpg?f=fotoalbum_large
Het heeft een tijdje geduurd, maar hij is eindelijk af. Of ja, in een bruikbare staat...
De firmware is nog foutief (oled ondersteboven) en er zitten (nog) geen leds in, maar ik typ er nu iig wel op en het klinkt niet eens compleet belabberd.
Er zitten jwk t1 switches in onder een setje xda gentleman van kprepublic. Daarnaast ook nog gebruik gemaakt van wat platefoam plakkertjes die ik van brandweerman Sam heb gekochtregen. Nu nog een case maken zodat ik hem veilig in mijn tas kan gooien en opnieuw leren typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
ParaNoja schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:37:
Vond deze:

30% korting op je bestelling bij Drop: DKC30202304
Doet het bij mij niet :o

DKC30202304 discount code isn’t available to you right now

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog Mijn eerste gedachte was op een of andere manier na t zien van je foto: Mathijs is 'Wash' uit Firefly; de beste SF serie ooit...

Misschien is het de combo met de muismat, en de hoekige vorm van je keyboard(s)? Geen idee... Zo grungy ziet het er nou ook niet uit...
Benieuwd of je er een Firefly mee kan vliegen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:31:
[...]

Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerrion schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:31:
[...]

Heb ff gecheckt, werkte bij mij idd ook niet meer. :'(
Misschien is tie verlopen/te vaak gebruikt.
Ik heb helaas geen andere werkende kortingscode meer. :'(

Mocht ik er weer een vinden laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Bij je eerste order krijg je 10% korting (mits boven $50 bestelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:42:
Bij je eerste order krijg je 10% korting (mits boven $50 bestelling)
En dacht 10 usd bij inschrijving nieuwsbrief...
Had nog enkele codes, maar geen van alle werken ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:35:
@MatthijsBoog Mijn eerste gedachte was op een of andere manier na t zien van je foto: Mathijs is 'Wash' uit Firefly; de beste SF serie ooit...

Misschien is het de combo met de muismat, en de hoekige vorm van je keyboard(s)? Geen idee... Zo grungy ziet het er nou ook niet uit...
Benieuwd of je er een Firefly mee kan vliegen? 8)
Dat zegt mij dus echt helemaal niets. Net even een beetje van voor mijn tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Dat zegt mij dus echt helemaal niets. Net even een beetje van voor mijn tijd. :+
Zeker de moeite van kijken waard! ;)
Helaas is er maar maar 1 seizoen, 13 afleveringen en de Film 'serenity'... (dankzij Fox :( )

Firefly is denk ik al te benoemen als een cult serie...
In bijvoorbeeld Deadpool, Castle (de serie),Battlestar Galactica en The big bang theory, zitten cameo's van FireFly... 8)

:P Ik geef het meteen toe, ben een die hard browncoat

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 09-06-2023 11:37 . Reden: I aim to misbehave... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Mijn huidige (daily) toetsenbord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs25J0MOVnkcypk5r-ZLLC4MniE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1Lu4RJhzSzwqBMl9Qs0yTgj.jpg?f=fotoalbum_large

Keychron Q1, Boba U4T switches met mijn nieuwe Drop MT3 Jukebox set + Thanos artisan. De layers heb ik zo ingesteld dat wanneer ik caps lock indruk, de IJKL toetsen een pijltjes cluster worden, de U wordt dan Home en de O wordt dan End. Handig tijdens het programmeren. :)

Wanneer ik Thanos zijn hoofd indruk wordt mijn microfoon gemute. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door OmgItsKoen op 09-06-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:04
OmgItsKoen schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:23:

Wanneer ik Thanos zijn hoofd indruk wordt mijn microfoon gemute. >:)
Is Thanos een keycap of een draaiknop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Groesjenka schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:09:
[...]

Is Thanos een keycap of een draaiknop ?
Het is een keycap. Dit is de non-Knob versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ondanks dat “endgame” niet bestaat, komt m’n nieuwe bord denk ik toch wel heel erg dichtbij.

Van de week na maanden twijfelen een forever gekocht. Een 65% high end gasket mount bord op voorraad. Afgelopen maanden hebben meerdere content creators hem gebouwd en ze waren telkens erg enthousiast. Het bord werd constant vergeleken met andere high end borden, zoals de kohaku/ keycult/ chimera etc waarbij sommige hem zelfs daarboven plaatste. Hierdoor ben ik ook enthousiast geworden en werd erg benieuwd.

Van de week dus de ewhite versie gekocht en binnen een paar dagen kon ik al beginnen met bouwen. Dat is wel anders dan maanden/ jaren lang een GB. Het bouwpakket komt mooi in een carry case met alles netjes verpakt. Het bord zit mooi ingewikkeld met een microfiber doek en blijft daardoor beschermd. Na het millmaxen van het pcb kunnen de switches er in. Voor nu heb ik oil kings op de POM plaat gedaan. En wow, wat is het fantastisch op alle aspecten. De afwerking is erg mooi en de case voelt “zacht” aan (heel anders dan m’n ewhite mode). Het bouwen is vrij simpel waarbij de daughter board het lastigst is. Deze gaat door een klein kanaal en de connector is lastig los te krijgen. Ondanks dat er geen foam aanwezig is, klinkt het bord wel erg vol en typt het ook lekker. Niet te hard of zacht en erg consistent op elke rij. De gaskets zijn wel erg compressed, maar dat stoort niet doordat het niet te erg is. Het design is ook erg mooi met het gewicht dat subtiel aan de onderkant is te zien. Maar ook aan de zijkant en een achterkant is het gewicht te zien zoals de keycult.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sqw01BvaKaYbd-x0HBDIDbrbyFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaT9WYqCuvMDDwqbbbb88qKw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzwzIVsZf7QYK5V8yRSmiURW_04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkZKNSVIkXXB1fHpt0go8vnP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7rZtv2Uy03h1hq138I9zggCHhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjYQkDJk8Zjf3CB6INBbxgxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbwZli4jcMojO4ucCiUNVtlX54I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MaYZwnFRj8vMiOI9VwgkO6j.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom, erg blij en stelt niet teleur! Tijd om wat andere 65% borden weg te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@OmgItsKoen Heb lang getwijfelt om dezelfde keycaps te halen, heb ooit in dacht xda een volledige set gekocht, helaas geen double shot, maar wel met zeer toffe novelties, maar vindt MT3 en SA fijner kloppen... :'(
Maar (neem aan) bij deze set (van Drop?) zaten dus geen van die noveltie keys...
Reden voor mij deze niet aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tNZOFA6UmdbIhWg_8_zS3Bbleo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdSaA1jNrsuqdxhDxjF0nilB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 09-06-2023 16:38 . Reden: Foto gevonden... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ff snel lekker bakkie pleur zetten en dan @superbok zijn post op me gemak doorlezen... :P
Zag het woord 'endgame'.....

[ Voor 14% gewijzigd door ParaNoja op 09-06-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:23:
Ondanks dat “endgame” niet bestaat, komt m’n nieuwe bord denk ik toch wel heel erg dichtbij.

Van de week na maanden twijfelen een forever gekocht. Een 65% high end gasket mount bord op voorraad. Afgelopen maanden hebben meerdere content creators hem gebouwd en ze waren telkens erg enthousiast. Het bord werd constant vergeleken met andere high end borden, zoals de kohaku/ keycult/ chimera etc waarbij sommige hem zelfs daarboven plaatste. Hierdoor ben ik ook enthousiast geworden en werd erg benieuwd.

Van de week dus de ewhite versie gekocht en binnen een paar dagen kon ik al beginnen met bouwen. Dat is wel anders dan maanden/ jaren lang een GB. Het bouwpakket komt mooi in een carry case met alles netjes verpakt. Het bord zit mooi ingewikkeld met een microfiber doek en blijft daardoor beschermd. Na het millmaxen van het pcb kunnen de switches er in. Voor nu heb ik oil kings op de POM plaat gedaan. En wow, wat is het fantastisch op alle aspecten. De afwerking is erg mooi en de case voelt “zacht” aan (heel anders dan m’n ewhite mode). Het bouwen is vrij simpel waarbij de daughter board het lastigst is. Deze gaat door een klein kanaal en de connector is lastig los te krijgen. Ondanks dat er geen foam aanwezig is, klinkt het bord wel erg vol en typt het ook lekker. Niet te hard of zacht en erg consistent op elke rij. De gaskets zijn wel erg compressed, maar dat stoort niet doordat het niet te erg is. Het design is ook erg mooi met het gewicht dat subtiel aan de onderkant is te zien. Maar ook aan de zijkant en een achterkant is het gewicht te zien zoals de keycult.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kortom, erg blij en stelt niet teleur! Tijd om wat andere 65% borden weg te doen :*)
Prachtig! Sound test?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat was een lekker bakkie, en ben onder de indruk van je nieuwe plankje @superbok :9~
Ziet er erg goed uit, al vindt ik de Mode er ook zeer goed uitzien.
Maar als ik het goed begrijp is dit stapje beter.

Ben nu ook wel erg sgieuwnierig naar wat je weg gaat doen... :P

*miste wel de Zombie Defense Score! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bij deze een sundtest, al doet het niet recht aan hoe het in werkelijkheid klinkt. Opgenomen met m’n iPhone dus kwaliteit van de mic is niet echt bijzonder. De soundtest van Andy is dan beter. Dezelfde build alleen dan met goede mic.

@ParaNoja de Mode ziet er zeker ook goed uit! Momenteel op de forever na m’n favoriet (paragon tel ik nog niet mee, want nog steeds niet kunnen bouwen). Maar de forever is weer net een stapje beter, al zijn de verschillen kleiner dan bijvoorbeeld tussen de ikki en mode. Maar dat is logisch, want hoe hoger je komt, des te kleiner de verschillen worden.

Dus de mode ga ik ook zeker niet wegdoen. Maar moet zeker wel een andere 65% om de kosten van de forever goed te maken. Twijfel tussen ikki/ ginkgo of qk. Allemaal hebben ze wat leuks, maar tegelijk ook veel overlap doordat het allemaal gasket mount borden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:57:
Bij deze een sundtest, al doet het niet recht aan hoe het in werkelijkheid klinkt. Opgenomen met m’n iPhone dus kwaliteit van de mic is niet echt bijzonder. De soundtest van Andy is dan beter. Dezelfde build alleen dan met goede mic.
[Video: Forever Keyboard - oil kings POM plate]

@ParaNoja de Mode ziet er zeker ook goed uit! Momenteel op de forever na m’n favoriet (paragon tel ik nog niet mee, want nog steeds niet kunnen bouwen). Maar de forever is weer net een stapje beter, al zijn de verschillen kleiner dan bijvoorbeeld tussen de ikki en mode. Maar dat is logisch, want hoe hoger je komt, des te kleiner de verschillen worden.

Dus de mode ga ik ook zeker niet wegdoen. Maar moet zeker wel een andere 65% om de kosten van de forever goed te maken. Twijfel tussen ikki/ ginkgo of qk. Allemaal hebben ze wat leuks, maar tegelijk ook veel overlap doordat het allemaal gasket mount borden zijn.
Ik ben het met @ParaNoja eens, zonder goede Zombie defensie score…. :X

Je bent we van de prijzige borden zeg, het is de Forever65 toch? Schitterend bordje dat wel!

Over het wegdoen, met jouw imposante line up zou ik denk ik de QK weg doen als ik me jouw voorkeur goed herinner/begrijp.
Super fijn bord hoor (ik ben er gek op) maar leunt erg op de foams en is wat 13-in-een-dozijn vergeleken met de rest van je borden.
Ikki68 is een super aanpasbaar bord met veel mogelijkheden en wat afwijkende layout met de badge. Ginko is wel apart qua look en erg mooi.

Hier recent de Q2 verkocht en de Ikki68 blijft toch.
Heel eerlijk heeft het er ook mee te maken dat de Ikki verkopen een stuk lastiger is en ik een zwak voor de Ikki blijf houden.
De Q2 is ook een prima bord en was een leuke aanwinst voor de prijs maar een 3e zwarte alu 65% is wat té. Tussen de Q2, QK65 en aankomende Envoy is de keuze imho dan makkelijk. En ivm met de Ikki68, tja die heeft op veel fronten wat meer finesse en aanpasbaarheid. Plus ik blijf een zwak hebben voor de looks van de Ikki O+
Gek genoeg zonder brass weight, met alle gasketchips erin én de goedkoopste switches in de collectie (Kang Whites) vind ik hem heerlijk typen :?
Lekker genoeg om ipv hem weg te doen ik naar extra’s aan het kijken ben :+

Ben nog in dilemma of en hoeveel qua switches en keycaps ik ga wegdoen komende tijd. Merk dat het plezier er een beetje af is maar weet niet of dat seizoens gebonden is of niet….

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sapphire klopt ja. Ook erg prijzig, maar voldoet gelukkig aan de verwachtingen die bij een high end bord horen.

Ben het met je oordeel eens qua geluid, daarmee is de qk65 het “minst”. Helemaal ook omdat ik de qk80 besteld heb. Ondanks dat ze natuurlijk anders zijn qua layout, leunen ze wel op foam. Voor de qk65 heb ik ook de minste extras. Terwijl ik voor de ginkgo en ikki een hoop extra platen en pcbs heb wat de verkoop lastiger zal maken denk ik. Ga er nog eens over nadenken, want qua looks is de qk65 weer erg bijzonder door de kleuren die ik heb gekozen, burgundy top en spiegel achterkant. Keuzes keuzes….. :?

Moet ook even kijken met wat er nog aankomt qua spullen en hoe dat tegenover elkaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Ik zou ook de QK wegdoen. Uiteindelijk vind ik de Ginkgo erg mooi (heb ik zelf ook) en de Ikki is natuurlijk een apart bordje. De QK is dan wat meer doorsnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-08 09:55
Weet iemand waar je voordelig dielektrisch vet en lube kan vinden?

10 euro of minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Advanced03 Ik zou het lijstje winkels in de start topic aanraden. Krytox wordt door de meeste verlocht in verschillende hoeveelheden.

Ik ben niet op de hoogte van een aanbieding ergens op dit moment.
Heb zelf gewoon een potje aangeschaft, bij keygem, wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Advanced03 Gamma - Griffon siliconenvet 15 gram á €4,89

Lube wil je Krytox? Keygem of mykeyboard maar beide voor dat bedrag inc verzending gaat je niet lukken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
Maakt eigenlijk niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eh, misschien verstandig als je eerst meer research doet, want bijv. die Griffioen wil je echt niet op je switches smeren! Het is wel geschikt voor je stabs. Daarom zijn er verschillende lubes.

Een goed begin is Taeha Types uitleg over luben.

PS zoals @sapphire al zei, voor 10 euro ga je niet beide kopen, zelfs niet zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
Ja ik weet wel het verschil ik bedoelde dat de merk switch lube niet uitmaakt.

Ik snap wel dat het niet gratis kan maar t is in Nederland heel prijzig zo lol.

Misschien bij aliexpress iets? Zowizo haal ik de meeste toetsenbord onderdelen van daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Advanced03 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:18:

Misschien bij aliexpress iets? Zowizo haal ik de meeste toetsenbord onderdelen van daar
Met krytox zou ik die gok niet wagen, staat namelijk ook veel zooi op wat er in eerste instantie op lijkt, maar toch anders is na een paar weken. In dat geval zou ik gewoon alleen krytox halen voor zowel de switches als de wires van de stab. Dat scheelt iets in kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Ik ga lube in bulk kopen en dan m'n eigen keyboard website starten waar je alleen maar lube kan kopen maar dan met lage verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Advanced03 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:18:
Ja ik weet wel het verschil ik bedoelde dat de merk switch lube niet uitmaakt.

Ik snap wel dat het niet gratis kan maar t is in Nederland heel prijzig zo lol.

Ik heb "krytox" van aliexpress gekocht ooit, maar kan het echt niet aanraden. Het heeft toch net andere eigenschappen en blijft niet goed gemengd. Als het maar voor 1 keer, 1 setje stabilizers is kun je dan beter een tweaker zoeken die het even voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
Brieto schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:37:
Ik ga lube in bulk kopen en dan m'n eigen keyboard website starten waar je alleen maar lube kan kopen maar dan met lage verzendkosten
Klinkt interessant 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
Ik ga zowizo die vet halen voor mn stabs en m'n switches zie ik wel misschien koop ik gewoon prelubed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
superbok schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Met krytox zou ik die gok niet wagen, staat namelijk ook veel zooi op wat er in eerste instantie op lijkt, maar toch anders is na een paar weken. In dat geval zou ik gewoon alleen krytox halen voor zowel de switches als de wires van de stab. Dat scheelt iets in kosten.
De switches gaan er zowizo uit miss koop ik gewoon prelubed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:37:
Ik wens je heeeeeeel veel succes het vullen van potjes, wat een &&@&!? Werk was dat zeg!

Plus écht lage verzendkosten, tja wat is laag? Als je tracking wilt kom je niet lager dan brievenbuspakketje+ á €4,15 of DHL naar afhaalpunt á €3,99. Scheelt dan niet echt veel met Keygem of Mykeyboard dacht ik.

Maar mocht je dit serieus bedoelen heb je mij iig als klant alleen al voor de moeite en gunfactor ;)

@Advanced03 Er zijn tegenwoordig gelukkig prima prelubed switches te koop, ze halen het nog niet bij handlubed maar zeker gewoon goed.

Namens kamp linear wat aanbevelingen:
Gateron Pro Yellow V2
Gateron Oil King
Owlab Neon
Wuque Aurora Clear

Volgens mij niet gelubed maar zeker stock overwegen waard; Durock POM en Gateron CJ
Akko heeft ook verschillende prelubed switches in het assortiment.

Mocht je interesse hebben ik ga denk nog 2 sets van 69stk wegdoen?

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 11-06-2023 16:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:38:
[...]

Ik wens je heeeeeeel veel succes het vullen van potjes, wat een &&@&!? Werk was dat zeg!

Plus écht lage verzendkosten, tja wat is laag? Als je tracking wilt kom je niet lager dan brievenbuspakketje+ á €4,15 of DHL naar afhaalpunt á €3,99. Scheelt dan niet echt veel met Keygem of Mykeyboard dacht ik.

Maar mocht je dit serieus bedoelen heb je mij iig als klant alleen al voor de moeite en gunfactor ;)
Nee joh, veel te veel moeite :D. Keygem betaal je geloof ik 6 euro shipping costs, scheelt inderdaad nauwelijks. Je zou het zonder tracking kunnen doen omdat het gewoon in de brievenbus past, maargoed, het is het de moeite niet waard.
Aan de andere kant, als mykeyboard.eu echt falliet gaat dan is er natuurlijk wel een mogelijkheid om in dat gat te stappen :P
Vraag me af wat je daar voor nodig hebt? Een website, een magazijn, wat dingen in stock, handvol mensen voor admin/customerservice/shipping? Veel kapitaal heb je niet nodig want GB's zijn voorfinanciering. Vergeet ik nog iets?
Lastigste is de grote producenten overtuigen dat jij de beste keuze bent voor EU distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over MK gesproken @Brieto, moest aan jou denken:
https://mykeyboard.eu/cat...t-white-bow-tai-hao_5233/

Als je spullen op voorraad wilt hebben heb je toch écht eerst kapitaal nodig. Dat is nu net het probleem ook mij MK.
Liquiditeitsprobleem :(

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 11-06-2023 17:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:00:
Over MK gesproken @Brieto, moest aan jou denken:
https://mykeyboard.eu/cat...t-white-bow-tai-hao_5233/

Als je spullen op voorraad wilt hebben heb je toch écht eerst kapitaal nodig. Dat is nu net het probleem ook mij MK.
Liquiditeitsprobleem :(
Yup, deze heb ik besteld. Paypal wilde nog 7 euro hebben maar 47 euro voor een hele set is prima.

Je zal zeker kapitaal nodig hebben om stock te kopen inderdaad maar als je gewoon niet veel verschillende artikelen aanbied kan dat meevallen. Magazijn is ook niet gratis. Grootste kostenpost is denk ik wel het salaris van de mensen die je nodig hebt om de boel draaiende te houden. Ruwe schatting: 3 werknemers + magazijn + klein beetje stock = minimaal 200k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced03
Welke switches wil je wegdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:19:
[...]

Yup, deze heb ik besteld. Paypal wilde nog 7 euro hebben maar 47 euro voor een hele set is prima.

Je zal zeker kapitaal nodig hebben om stock te kopen inderdaad maar als je gewoon niet veel verschillende artikelen aanbied kan dat meevallen. Magazijn is ook niet gratis. Grootste kostenpost is denk ik wel het salaris van de mensen die je nodig hebt om de boel draaiende te houden. Ruwe schatting: 3 werknemers + magazijn + klein beetje stock = minimaal 200k per jaar.
@sapphire heeft gelijk met kapitaal problemen, en keyboards in GB's zijn te risico vol...

Je gaat nooit rond kunnen komen van enkel lube verkopen, zelfs niet zonder werknemers..
En je vergeet dat Krytox niet zomaar te verkopen valt, zoals ik heb begrepen.
Er was al eens iemand die het hier wou aanbieden voor een betere prijs, maar kort na zijn posts hier was hij hier en op e-bay waar hij ook verkocht spoorloos..

just my 2 cents...

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 11-06-2023 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nav alle adviezen besloten om voor de Glorious GMMK full size te gaan. De barebone was nu in de aanbieding bij Amazon (69 euro) maar als ik het goed zie, betaal ik dan aan switches en keycaps nog steeds zoveel dat het duurder wordt dan een kant-en-klare. Nu voor 109 euro klaar bij Megekko. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe typ-ervaring. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor die 40 euro kun je prima switches en keycaps halen, de keuze en kwaliteit zullen alleen wel wat minder zijn. Niet alsof de kant en klare toetsenborden wel perfect zijn, maar zolang jij ervan kunt genieten maakt dat toch allemaal niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
ParaNoja schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:59:
[...]

@sapphire heeft gelijk met kapitaal problemen, en keyboards in GB's zijn te risico vol...

Je gaat nooit rond kunnen komen van enkel lube verkopen, zelfs niet zonder werknemers..
En je vergeet dat Krytox niet zomaar te verkopen valt, zoals ik heb begrepen.
Er was al eens iemand die het hier wou aanbieden voor een betere prijs, maar kort na zijn posts hier was hij hier en op e-bay waar hij ook verkocht spoorloos..

just my 2 cents...
Dat alleen lube verkopen was een grapje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik zit te twijfelen om deze te bestellen:
https://prototypist.net/c...oom-tkl-essential-edition

Zou dit een goed TKL bord zijn om mee te beginnen? Ik ben nog niet zo ervaren in de hele scene, en begrijp dat ik dus nog zelf switches en keycaps los moet bestellen.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:35:

Zou dit een goed TKL bord zijn om mee te beginnen? Ik ben nog niet zo ervaren in de hele scene, en begrijp dat ik dus nog zelf switches en keycaps los moet bestellen.
Zoom is zeker een goed bord om mee te beginnen. Je moet inderdaad nog keycaps en switches kopen.
Ik zie dat op die website Gateron Milky Yellow & KTT Kang White's in stock zijn, als je lineare switches wil zijn dit prima keuzes. Als je tactile (of clicky) wil dan zou ik kijken of het ergens anders goedkoper kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het hangt af van wat je wilt uitgeven, maar ze hebben daar qua tactiles best wel een aantal leuke opties, zoals deze durock anubis, heerlijke switch is dat. Wel wat aan de zwaardere kant, maar typt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Brieto schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Zoom is zeker een goed bord om mee te beginnen. Je moet inderdaad nog keycaps en switches kopen.
Ik zie dat op die website Gateron Milky Yellow & KTT Kang White's in stock zijn, als je lineare switches wil zijn dit prima keuzes. Als je tactile (of clicky) wil dan zou ik kijken of het ergens anders goedkoper kan.
Hmm, helaas, de kleur die ik wilde is (al) uitverkocht.
Scarlet Red lijkt me toch iets te opzichtig :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ik ging er even vanuit dat hij niet £50 aan switches wilde uitgeven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Eh, misschien verstandig als je eerst meer research doet, want bijv. die Griffioen wil je echt niet op je switches smeren! Het is wel geschikt voor je stabs. Daarom zijn er verschillende lubes.

Een goed begin is Taeha Types uitleg over luben.

PS zoals @sapphire al zei, voor 10 euro ga je niet beide kopen, zelfs niet zonder verzendkosten.
Even tussendoor, wat een briljant channel, die gast legt het echt heerlijk rustig en duidelijk uit!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Even tussendoor, wat een briljant channel, die gast legt het echt heerlijk rustig en duidelijk uit!
Volgens mij een van de OG op gebied van mechs... :P

En helemaal eens, hij is voor mij (ADHD) heerlijk om tot rust te komen.
En altijd veel goed tips en adviezen.
Als je builds ook interessant vindt: Tahea Tapes, hij streamt deze helemaal! Dwz 3 of 4 uur streams zijn normaal... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Welke youtubers/streaming kijken jullie nog meer?

Ik kijk behalve Tahae nog Alexotos en Black Simon.
Alexotos streamed vooral builds en Simon doet IC/Group buy reviews die ik heel nuttig vind. Simon vindt veel dingen ook gewoon slecht en dat is wel verfrissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:35:

Zeer leuk plankje om mee te beginnen, meteen een stapje hoger dan Keychron etc.
Ik heb na vergelijk toch een oogje op de Mode plankjes.
Het zien en voelen van de kwaliteit van de Sonnet (75%) heeft mij overtuigt voor de Envoy (65%) te gaan... :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brieto schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:27:
Welke youtubers/streaming kijken jullie nog meer?

Ik kijk behalve Tahae nog Alexotos en Black Simon.
Alexotos streamed vooral builds en Simon doet IC/Group buy reviews die ik heel nuttig vind. Simon vindt veel dingen ook gewoon slecht en dat is wel verfrissend.
Tahea is mijn #1 keuze... 8)

Maar..
Voor de fun : Hypyo Tech Veel maffe projecten.
Voor nieuws: MechMerlin Elke week GB info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
ParaNoja schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Het zien en voelen van de kwaliteit van de Sonnet (75%) heeft mij overtuigt voor de Envoy (65%) te gaan... :9~
Ik hoop dat mode ook met een TKL ofzo uitkomt, ik ga er alvast voor sparen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Monday MemeDay:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NSEdwwXQo3MIou486ft3otEloI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjmmtmXqsDcdFiTVDj01pFfq.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Glarses voor de comedy en Plouffe van Linus tech tips streamt weleens op twitch, hele kleine streams en daardoor leuke interacties.

Zaterdag naar de meetup in Arnhem geweest, was erg gezellig en toch wel weer wat interessante dingen gezien. Ben alleen bang dat het mij wel weer geld gaat kosten. De neapolitan ice cream switch waren erg prettig en de Sonnet is toch ook echt prachtig. Daarbij wilde ik heel graag de copper bottom, maar nu ik hem in het echt heb gezien hoeft dat totaal niet meer. Ik dacht dat het erg mooi zou zijn, maar hij zit totaal in de schaduw en is daardoor niet echt mooi of zichtbaar. Nadeel is weer dat de lagere totaalprijs wel weer de kans vergroot dat ik hem ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Hij is dus helaas wel erg moeilijk leverbaar, zit al een poosje te zoeken.
Misschien maar een keer aanmelden voor een group buy.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
De QK75 komt hoogstwaarschijnlijk deze week aan bij Candykeys 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:54:
Ja ja, ze verwachten woensdag ongeveer.
Waarschijnlijk ga ik volgende jaar naar de US en/of komen er wat mensen deze kant op. Ik ga denk ik nog een Mode bordje kopen en dan laten bezorgen in de US om zo wat kosten te besparen :P
Misschien is er zoiets ook mogelijk voor jou of ik zal tzt wel een seintje geven.

[ Voor 10% gewijzigd door Brieto op 12-06-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vindt zelf Taeha, Alexotos, Andy en Glarses altijd wel leuk. Al kijk ik sommige andere ook wel eens, maar dan meer toevallig of als ik weet dat ze een bepaald bord hebben, zoals Badseedtech, Brandon Taylor of Keybored.

Ben benieuwd wanneer er meer bekend wordt gemaakt over ClackyCon die nog een keer dit jaar zou zijn. Had afgelopen zaterdag al andere plannen, want anders was ik ook wel gegaan. Altijd wel erg leuk om alles te zien en wat mensen te spreken.

Hopelijk heeft Candykeys voor de drukte alles geregeld en blijven er geen andere dingen liggen. Las ook vandaag dat de QK80 al bij hun forwarder is voor het vliegtuig, dus dat kan ook niet meer lang duren (2-3 weken?) als je air hebt gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brieto Mijn Favs zijn Keybored en Nearlucid denk, die laatste heeft soms echt tig soundtests van bord/plate/switch combo's :)

Alexotos en Taeha uiteraard ook wel en Andy Nguyen.

@superbok Glarses vind ik vooral irritant net als Hippyo en Badseed tech triggert ook wat qua irritatie bij mij, bij die kerel is alles altijd geweldig :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
FireDrunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Hij is dus helaas wel erg moeilijk leverbaar, zit al een poosje te zoeken.
Misschien maar een keer aanmelden voor een group buy.
De QK100 misschien wat voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze hadden Clackycon enkele weken geleden aan willen kondigen, maar ze lopen tegen een of meerdere problemen aan. Willen alleen (tot nu toe) niets zeggen over wat die problemen zijn, dus het is nog even afwachten tot er meer bekend is. Ik heb het nog eens nagevraagd, zal het wel laten weten als ik iets van een antwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok en @sapphire betreft BadSeedTech, die was ik vergeten ja! (En :3ildcat)

Ik mag zijn stijl wel, maar hij vindt idd wel weinig slecht van wat hij reviewed..

Maar wat ik nooit heb begrepen is hij nou een biker turned gamer, of techie turned rocker :? ;)
Of een combo van beide? :9

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 12-06-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Brieto schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:56:
[...]

De QK100 misschien wat voor je?
Heb je een linkje? Als ik google kom ik op QwertyKeys, maar die hebben een wel heel belabberde website.

Even niets...

Pagina: 1 ... 117 ... 158 Laatste