Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:47:
[...]

Mijne ligt ook al sinds vrijdag op de hoop in Luik. Nu nog een werkende Belg vinden die de doos in een busje wil stoppen zodat ie eens op weg kan naar NL... Even een herinnering: 30 dollar verzendkosten.

Npu ja, ga ik maar o-rings bestellen bij Ali, misschien is dat er nog iets sneller..
Mijne is volgens .yuntrack in A'dam aangekomen....

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Had destijds DHL gekozen en gelukkig wel T&T gekregen. Hopelijk heb je toch nog deze week verzend info. Schijnt nogal veel te zijn in volume en gewicht waardoor het wat langer duurt? Maar zoveel units waren het toch ook weer niet in Europa dacht ik.
Mja, ehh, nog steeds niet verzonden... Misschien samen met de extras dan toch...
Verhaal is dat ze geen verpakkingsmateriaal meer hebben. :+ :+ :+

Snap hier niets van eerlijk gezegd.

Heb je je nieuwe PCB wel al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 00:54:
[...]

Mja, ehh, nog steeds niet verzonden... Misschien samen met de extras dan toch...
Verhaal is dat ze geen verpakkingsmateriaal meer hebben. :+ :+ :+

Snap hier niets van eerlijk gezegd.

Heb je je nieuwe PCB wel al binnen?
Ik las het vandaag ja, beetje vreemd allemaal. Ook met de extra's. Lijkt mij dat die wel verzonden kunnen worden voor in ieder geval de mensen die hun bord al gekregen hebben. Dat ze de laatste units bundelen snap ik dan wel.

Hier nog niet het nieuwe PCB ontvangen, ook nog geen tracking oid. Hoop het vandaag te ontvangen, want dan heb ik het wellicht nog voor het weekend. Anders wordt het alsnog volgende week :(

Jammer dat het zo rommelig lijkt te verlopen, kreeg juist het idee de afgelopen maanden dat Candykeys zich aan het verbeteren was en mykeyboard aan het inhalen was (ben wel blij met de snelle support en de oplossing die ze bieden). Al ligt dat laatste misschien deels aan mykeyboard zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:46:
[...]

Ik las het vandaag ja, beetje vreemd allemaal. Ook met de extra's. Lijkt mij dat die wel verzonden kunnen worden voor in ieder geval de mensen die hun bord al gekregen hebben. Dat ze de laatste units bundelen snap ik dan wel.

Hier nog niet het nieuwe PCB ontvangen, ook nog geen tracking oid. Hoop het vandaag te ontvangen, want dan heb ik het wellicht nog voor het weekend. Anders wordt het alsnog volgende week :(

Jammer dat het zo rommelig lijkt te verlopen, kreeg juist het idee de afgelopen maanden dat Candykeys zich aan het verbeteren was en mykeyboard aan het inhalen was (ben wel blij met de snelle support en de oplossing die ze bieden). Al ligt dat laatste misschien deels aan mykeyboard zelf.
Laatste paar orders bij CK was ook relatief snel. Bij de GB van de KBD67L R2 ging het ongeveer zoals je nu beschrijft. Duurde lang, inconsistent en wel een tracking nummer krijgen en maar dan een week voor er enige activiteit op dat nummer te zien was :X

Zou het niet gewoon de enorme hoeveelheid werk zijn waar ze tegen aan lopen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:46:
[...]

Laatste paar orders bij CK was ook relatief snel. Bij de GB van de KBD67L R2 ging het ongeveer zoals je nu beschrijft. Duurde lang, inconsistent en wel een tracking nummer krijgen en maar dan een week voor er enige activiteit op dat nummer te zien was :X

Zou het niet gewoon de enorme hoeveelheid werk zijn waar ze tegen aan lopen ?
Geen idee. Vond het de laatste tijd inderdaad ook goed gaan. In stock items waren vaak dezelfde of volgende werkdag verzonden en zag ook vaak updates in Discord over alles wat gaande is. De support over m'n issue was ook snel, alleen snap de logica van het verzenden van de Paragon niet helemaal (zal er overigens best wel zijn). Rustig afwachten helaas, als het wat dichter bij zou zijn, zou ik het zelf ophalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47
ParaNoja schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:21:
[...]

Er staan er zelfs 2 op vraag en aanbod... Met en zonder keycaps.
:P
Misschien ook een optie:
Ik klop lekker op me NK65 Review en vergelijk met de NK65 Milkshake.
De Olivia is op voorraad bij Oblotzky
Evenals Awaken edition
Goedkopere optie: als Barebone bij MyKeyboard
Klopt zag ik inderdaad ook al, maar mij lijkt het leuker om zelf een toetsenbord van 'scratch' te bouwen. De V&A zonder keycaps zit wel een scheur in... misschien ben ik dan een beetje gek op dat vlak maar dan vind ik 't net niks. Heeft één van jullie een suggestie voor een mooi PCB met case net zoals de IKKIE68, wel zonder keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh @MRiesje mijn laatste linkje is barebone dwz zelf switches en keycaps kopen en dan de barebone uit elkaar schroeven, luben, switches erin gooien, VIA installeren etc. Ik zie het verschil niet...

Er is op 65-68% (vaak door elkaar gebruikt is mijn ervaring) heel veel aanbod.
Goede start zou denk ik zijn de start post, daar staat sinds enkele dagen een redelijk compleet rijtje met EU keyboard shops.

PS Ik denk dat je je vraag beter iets kunt toespitsen dan
Mooi PCB met case net zoals de IKKIE68
:P Mooi is zoiezo subjectief... Heb er liever een die werkt, zie em toch niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRiesje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Klopt zag ik inderdaad ook al, maar mij lijkt het leuker om zelf een toetsenbord van 'scratch' te bouwen. De V&A zonder keycaps zit wel een scheur in... misschien ben ik dan een beetje gek op dat vlak maar dan vind ik 't net niks. Heeft één van jullie een suggestie voor een mooi PCB met case net zoals de IKKIE68, wel zonder keycaps.
Ja welke knuppel krijgt het nou voor elkaar om die te scheuren O-)

Maargoed als je geen scheuren wilt raad ik je iig geen polycarb of ABS case aan, als je verkeerd knippert kraakt het al :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ePBT Soju keycaps binnen

oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt5-D7KUMoCyHP-fUcZG4F9-W9U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/c90FkukADaeCDPOUOBlUAx83.png?f=fotoalbum_medium

ietsjes lower profile dan de ASA die ik had, maar typt goed O+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Gisteravond m'n Sofle V1 kit ontvangen, heel de avond zitten solderen maar inmiddels werkt het bordje. Vooral de SMD diodes waren een uitdaging, maar niet onaardig om te doen.
Zit nog even te wachten op keycaps en switches, maar als die binnen zijn zal ik nog wel even een foto plaatsen.

Tot nu toe alleen 'traditionele' layouts gewend, dus split + ortholineair was wel even wennen, maar de houding voor m'n handen voelde wel erg prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door danoontjeh op 01-06-2023 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zojuist de keychron V1 ontvangen...

Bezorger moet wel hier hebben gelezen want hij was anderhalf uur te vroeg! :9
Was netjes verpakt, en geen extra kosten 8)

Ik vindt eigenlijk dat ik em moet uitpakken en iig de stabs moet luben, al is het maar voor een korte review, maar aangezien t een cadeau is, maar eerst even overleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ParaNoja schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:38:
Zojuist de keychron V1 ontvangen...

Bezorger moet wel hier hebben gelezen want hij was anderhalf uur te vroeg! :9
Was netjes verpakt, en geen extra kosten 8)

Ik vindt eigenlijk dat ik em moet uitpakken en iig de stabs moet luben, al is het maar voor een korte review, maar aangezien t een cadeau is, maar eerst even overleggen.
Ah, de mijne is vandaag in Amsterdam aangekomen. Ben benieuwd.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A new round of surprise GMK sets is currently being set up. (sets will be announced later)
As a thank you for your positive feedback on the previous round, we are including a rare(older) set droprate of 1-2%.
In een eerder bericht hadden ze het erover dat er wat problemen zijn met de geldstroom, o.a. door de lange levertijden en wat problemen met productie. Dus het zal ook enigszins noodzaak zijn, dat ze nu weer een nieuwe mystery gmk set doen. Hopelijk dit keer wat meer leuke sets dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zojuist even overlegd...
Ga zo meteen de doos openmaken, stabs luben en ff snel die keychron V1 testen! ;)

Zal wel eind van de middag worden, maar ga ook proberen een reviewtje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
MatthijsBoog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:13:
[...]

In een eerder bericht hadden ze het erover dat er wat problemen zijn met de geldstroom, o.a. door de lange levertijden en wat problemen met productie. Dus het zal ook enigszins noodzaak zijn, dat ze nu weer een nieuwe mystery gmk set doen. Hopelijk dit keer wat meer leuke sets dan.
Klinkt wel zorgwekkend eigenlijk. Wat als je een GB via hun doet en ze gaan failliet voor de levering is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey guys,

First of all yes, cashflow is the main issue currently.
This has a couple reasons as there have been some stuck projects, ramped up GMK production and overall order cancels (refunds) as well as over commiting on stocking sets.
Currently mainly GMK projects are impacted by this issue and we expect it to be resolved in the next few weeks. A lot of our funds went into resolving incomplete keyboard projects as these have been delayed the most.
Most of these projects are all near completion now! Including UD_40, Eclipse, Chapter 1, Sagrada, Dawn, Safa, Mercury65

Now what are we doing to fix things;
1) Well you obviously have seen our sales, promotions and surprise kits, these could be done in a short window and what we've seen is mostly good feedback. We hope you guys get good product for a good price as we clear our stock.
2) David had set up a request for a bridging finance, This takes a bit longer to process as we also ran into some administrative work with our accountants to prepare for this. (Long term plan)
3) The main / quick fix: Funds of our ICT department is being moved to our keyboard business. This should allow us to catch up with our GMK backorder as well as refunds.
4) More tasks are being offloaded / restructured to deal with ongoing management issues
3) Communication, communication, communication! As soon as the main funds are being cleared this will go towards the GMK backlog and we will share what sets are expected when. These soon follow up on eachother rather quickly now.

-Why did it take a while to get this information out?
Well from what i gather David tried to do this out of view and behind the curtain, and it simply kept being delayed or unresolved. He tried getting good news instead of bad news.

-Why?
Issues really arent easy to talk about and his anxiety told him to keep it to himself. Issues like this have a way of snowballing and making situations worse.

We understand the frustrations that have been leading up to this, and your patience that was tested. and hope these steps will sort out issues as soon as possible.
Trust has been broken, and we will do everything we can to mend this. we know this will be slow.

For now i do however want to thank you, for your feedback and support.
Dit is wat ze 3 dagen geleden hebben gepost in hun Discord server. (David is de eigenaar) Allemaal niet helemaal top dus, maar als ik ze mag geloven komt het dus allemaal wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Klinkt niet best nee.

1) Ze doen stock in de uitverkoop, dit is niet per definitie slecht maar ze hebben blijkbaar de cash nodig.
2) Ze hebben een lening nodig om de tijd te overbruggen. Dat is niet best.
3) Er zijn budgetcuts/ontslagen om orders en refunds te kunnen verwerken...dat is zeker niet best.
4) Blijkbaar is er reorganisatie nodig vanwege management problemen.
3?) Snap niet precies wat ze hier zeggen.

Persoonlijk ga ik hier niks bestellen behalve misschien cheap surprise switches ofzo. Als ik het zo lees hebben ze serieuze management en cashflow problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaat inderdaad niet al te best daar met lopende projecten. Als ik alles zo lees ligt daar eigenlijk het pijnpunt. In stock dingen gaan prima en worden normaal gesproken snel verzonden.

Denk dat ze sinds de boom van de hobby (+-2 jaar geleden) veel te veel projecten en GBs hebben aangenomen. Met elk product zullen ze sowieso een x percentage extra kopen om problemen op te kunnen lossen, maar ook extra's om die te verkopen. Maar van de extra's heb je natuurlijk nog niet het geld binnen. Dit loopt voornamelijk snel op bij keycaps. Waar je nu veel keuze hebt bij keycaps (zelfs GMK), was dat 2 jaar geleden niet het geval en waren kecyaps binnen enkele minuten uitverkocht (dus veel extra's gekocht). Vervolgens zullen ze nu nog openstaande rekeningen hebben, maar niet het geld hebben. Ook doordat de GBs zo lang doorlopen en er inmiddels veel andere mogelijkheden zijn, zijn er een heleboel geannuleerde orders. Deze combinatie is voor de cashflow natuurlijk niet echt lekker.

Heb bijvoorbeeld 2.5 jaar geleden GMK Tuzi gekocht maar inmiddels eigenlijk niet meer zo veel interesse. Al gedacht om hem te annuleren, maar aangezien ik verhalen lees waar mensen 6 maanden op hun geld zitten te wachten......

Denk dat een ander pijnpunt de transparantie richting de community is geweest en dat daar het laatste punt over gaat. Ze lopen enorm achter met GMK sets. Sets die bij andere regio's al maanden geleden zijn verzonden en ook extra's te koop hebben, wachten hier nog mensen op hun GB order. Wat redelijk ongebruikelijk is, want met GMK is EU juist een van de eerste regio's die hun set hebben.

Ondanks dat ik er de "dupe" van ben met m'n chapter1 order, hoop ik dat het gewoon goed komt voor ze. Op de PCB's na, welke apart worden verzonden, is alles klaar en zou verzonden kunnen worden naar de vendors (mits ze het resterend bedrag betalen :X ). Maar snap dat het voor een bedrijf niet makkelijk is om te roepen: "he jongens, we hebben even geen geld maar komt goed" zonder plan en de gedachte dat het al maanden niet lekker gaat. Zal altijd eerst een poging gedaan worden om het stilletjes op te lossen.

Maar dit is mijn gedachten en niet allemaal gebaseerd op uitspraken van hun. Het klinkt in ieder geval wel logisch en lees dit soort dingen wel tussen de regels op hun Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:51:
Klinkt niet best nee.

1) Ze doen stock in de uitverkoop, dit is niet per definitie slecht maar ze hebben blijkbaar de cash nodig.
2) Ze hebben een lening nodig om de tijd te overbruggen. Dat is niet best.
3) Er zijn budgetcuts/ontslagen om orders en refunds te kunnen verwerken...dat is zeker niet best.
4) Blijkbaar is er reorganisatie nodig vanwege management problemen.
3?) Snap niet precies wat ze hier zeggen.

Persoonlijk ga ik hier niks bestellen behalve misschien cheap surprise switches ofzo. Als ik het zo lees hebben ze serieuze management en cashflow problemen.
3) Volgens mij hebben ze verschillende bedrijfstakken, ICT en keebs. Er moet dus geschoven worden met geld van de ene naar de andere tak.

@MatthijsBoog Ik heb denk wat gemist maar waar komt dit vandaan? Was dat op de vraag waarom ze nu opeens met die surprise acties komen of heb ik eea aan problemen gemist?

@superbok "we" alsin de community hebben de afgelopen tijd veel gerant op GB's maar nu kunnen we ook concluderen dat het niet alleen slecht voor ons/de hobby is maar ook voor de vendors blijkt dus :X

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 01-06-2023 13:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire het is al maanden rumoerig op hun Discord. Veel klachten en de sfeer werd steeds negatiever, terwijl het voorheen best een leuke community was. Denk die omgang en alle verhalen die zijn gestart door de plotselinge surprise acties. Die verhalen werden steeds groter en gingen hun eigen leven leiden, dus denk dat ze haast niet meer anders konden.

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 01-06-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:35
Ellende hoor. Ik heb mijn Zoom65 v2 via mykeyboard.eu lopen. Dat ging/gaat ook niet allemaal soepel.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:11
Voor degenen die op zoek zijn naar een Q1 (niet pro):
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/350658889_5679058188862975_4915023505749372047_n.jpg?stp=dst-jpg_p526x296&_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=-KSAWrXZ3SsAX8i1bZ3&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfDslwXm0etOx2pLKqHxhYf2R3kylfKTyMQoooO7RGmBWQ&oe=647D0842

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
MatthijsBoog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:42:
[...]

Dit is wat ze 3 dagen geleden hebben gepost in hun Discord server. (David is de eigenaar) Allemaal niet helemaal top dus, maar als ik ze mag geloven komt het dus allemaal wel goed.
Als overall order cancels (refunds) dit al een reden kan zijn om cashflow te hebben doe je toch echt iets verkeerd in mijn optiek. Want zeker bij pre-orders/groupbuys/hoe je het ook wil noemen, is het geld technische gezien nog niet jouw geld zolang je niet geleverd hebt. En ik als leek vind het persoonlijk dan ook zo dat je in principe alleen de hoeveelheid bestellingen voor zoiets aan moet nemen als waarvoor je als bedrijf garant kan staan met geld wat al in de kas zit. Dus dan niet meer bestellingen aan nemen of nog een groupbuy organiseren terwijl je al over-extended bent qua cashflow, want dan wordt het gewoon een soort van Ponzi scheme waarbij je aan het gokken bent met het geld van andere dat er niks misgaat of dat mensen van gedachte veranderen.
Van wat ik hoorde/las hadden ze veel problemen met dat GMK sets vertragingen opliepen dus je kon al redelijk aan zien komen dat er cancellations gingen komen, waarom blijf je dan doorgaan met nieuwe groupbuys aan te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Review: Keychron V1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx5Aa_w91pX9ckaD_gz92kWtKEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NgqcCpubbZjjIcbjan03xe1.jpg?f=fotoalbum_large

Complete levering, goed verpakt met alle gebruikelijke extra's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M39dirFdBruuvfJAJ0azH2Ymf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwQBMjGFMLSnn0xfMCGEmmoD.jpg?f=fotoalbum_large

Bordje kwam met prelubed switches en (redelijk) prelubed stabs.
Stabs zijn niet echt super, met name de spatiebalk, en zeker vervangen/modden waard.
Switches zijn eigenlijk in eerste gevoel best wel ok.

Al met al klinkt het wel een stuk beter als de GK6X Epomaker/Skyloon out of the box.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkDEUHSiHcGK4064NpLXPKBQ0ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2XFNULuUzYO0dP5KGks8JGj.jpg?f=fotoalbum_large

Redelijke kwaliteit doubleshot keycaps, zien er wel strak uit, geen rare afwijkingen of zo, spatiebalk is ook recht :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5eRmozAddkehaJX3e2emslEZcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWcLopKbnHbrecxPR4v50cMu.jpg?f=fotoalbum_large

Case heeft niet zoveel schuif weerstand als de NK65 op zowel bureaublad als muismat.
Gewicht van de keychron is ook minder.
Het plastic voelt ook echt als plastic aan., en mat zwart is erg gevoelig voor vettige vingerafdrukken.
Ben ook geen fan van de pootjes die je kunt uitklappen, nog minder grip en (again...smaak) ziet er niet beter mee uit als uitgeklapt.
Met pootjes ingeklapt wel een aardig (zij) profiel.

VIA herkende de keychron V1 NIET! Ook laden van de gevonden json op hun website gaf behalve foutmelding, geen resultaat. :?
(Heb niet via de VIA website geprobeerd, weiger USB toegang aan browser te geven)
Beetje jammer... Vooral als je er zo veel voor adverteert.
Na wat surfen op hun website, was het enige wat ik kon vinden dat je je firmware opnieuw zou kunnen flashen. Niet erg gebruiksvriendelijk...
Aangezien bordje niet van mij is, en zo weer de doos in moet, heb ik dit niet gedaan.

Persoonlijk vind ik de (dacht) osa keycaps helemaal niks. Smaken verschillen natuurlijk.
Ook zie ik het nut niet zo van de draaiknop, als je al functie toetsen ernaast hebt voor geluid...

Aardig instap plankje voor mensen die niet veel willen doen aan hun keyboard, behalve staps vervangen of misschien modden.

Zombie Defence Score 5/10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:36

Whaam

Meer beter

MRiesje schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Hoi! Ik heb twee Ikki's liggen, een zwarte R1 (zonder scheur, ik ben echt vet nimble @sapphire ;) ) en een blauwe R2 met een witte extra topcase. Zie mijn flair, die is nog niet verkocht. Ik kan als je interesse hebt de tweede ook wel op V&A zetten vanavond.

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Whaam Wat wil je, @sapphire maakt van elke familie maaltijd een eet gooi festijn heb ik gehoord.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Huh. Stel dat MyKeyboard van Merlin, Tokyo Night en Olivia Dark elk nog één setje hebben liggen, dan zijn de andere sets als volgt verdeeld:

spoiler:
GMK Monarch: 10.93% ≈ 31
GMK Deepwell: 8.70% ≈ 25
GMK Devoted: 10.62% ≈ 30
GMK Colorchrome: 9.37% ≈ 27
GMK Yeeti: 17.19% ≈ 49
GMK Cobalt: 10.31% ≈ 29
GMK Agent 01: 9.37% ≈ 27
GMK Watermelon: 8.4% ≈ 24
GMK Norse: 14.06% ≈ 40
Tokyo Night, Olivia Dark en Merlin 0.35% ≈ 1

Lijkt me ook wel een flink aantal extra's per set om eerlijk te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Whaam op 01-06-2023 16:10 . Reden: ik had ruzie met chatGPT. nummers lijken toch te kloppen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whaam schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:57:
Huh. Stel dat MyKeyboard van Merlin, Tokyo Night en Olivia Dark elk nog één setje hebben liggen, dan zijn de andere sets als volgt verdeeld:

spoiler:
GMK Monarch: 10.93% ≈ 31
GMK Deepwell: 8.70% ≈ 25
GMK Devoted: 10.62% ≈ 30
GMK Colorchrome: 9.37% ≈ 27
GMK Yeeti: 17.19% ≈ 49
GMK Cobalt: 10.31% ≈ 29
GMK Agent 01: 9.37% ≈ 27
GMK Watermelon: 8.4% ≈ 24
GMK Norse: 14.06% ≈ 40
Tokyo Night, Olivia Dark en Merlin 0.35% ≈ 1

Lijkt me ook wel een flink aantal extra's per set om eerlijk te zijn.
Denk dat er 300 beschikbaar waren. Je kan in theorie momenteel 274 keer een surprise set bestellen. Elk van die unieke sets is 1, dus 3 sets in totaal. Maar zijn behoorlijk wat extra’s. Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze allemaal verkocht zijn. Vorige keer volgens mij 1 dag voor allemaal, en toen waren het er iets van 150 volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ParaNoja Eet jij maar ergens anders! :(

Over die V1, Klinkt wat mijn Q2 had de eerste keer met VIA, heb deze ook moeten flashen en daarna werkte het prima.
Stabs kreeg ik hier emt wat lube en grease eigenlijk wel OK klinkend :)
Nadeel van die klapvoetjes vind ik dat het am sich al ruimte in de case inneemt maar ook dat ze de case als geheel minder diepte meegeven. Daardoor minder ruimte onder de PCB voor eventuele foams of andere 'modifiers', de GAS67 heeft dat ook.

En goed om de zombie defense score te weten, die van de Ikki68 is ook niet hoog, als je daar verkeerd naar kijkt scheurt die blijkbaar al :+

Ik heb de Ikki overigens weer een aantal dagen in gebruik en het is wel een verdraaid lekker bord met Kang Whites! Zit er zelfs over te denken om de Q2 dan maar weg te doen en de Ikki68 voor werk te houden :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
ParaNoja schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:38:

VIA herkende de keychron V1 NIET! Ook laden van de gevonden json op hun website gaf behalve foutmelding, geen resultaat. :?
(Heb niet via de VIA website geprobeerd, weiger USB toegang aan browser te geven)
Beetje jammer... Vooral als je er zo veel voor adverteert.
Na wat surfen op hun website, was het enige wat ik kon vinden dat je je firmware opnieuw zou kunnen flashen. Niet erg gebruiksvriendelijk...
Aangezien bordje niet van mij is, en zo weer de doos in moet, heb ik dit niet gedaan.
Je zou ook VIAL kunnen proberen, die werkt ook als local programma en is net anders dan VIA.

En uhm... niet per ongeluk de JSON van de versie zonder knob geprobeerd? Zou mij ook zomaar kunnen overkomen als je hem snel even wil testen en ik dus de non-knob json download in plaats van die met knob

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sapphire Ik heb met kwastje geprobeerd de spatie balk beter te krijgen, maar was nog niet helemaal tevreden. Aangezien het plankje niet voor mij is, heb ik em niet uit elkaar geschroefd..
Maar grote kans dat het plankje nog terug komt voor flashen en luben van de stabs.

En ik vindt dat standaard de Zombie Defence Score van een keyboard bij een review moet worden vermeld.
Dit is nuttige informatie waar iedereen recht op heeft. :P

@Pompi Gechecked; heb juiste file :)
Helaas kan ik nu niet met VIAL proberen, plankje is letterlijk net 5 min. geleden opgehaald.

Geen idee trouwens of winblows of Linux versie van VIA nog verschil maakt, maar vindt t wel beetje raar dat ze het bordje dus niet 'gebruiksklaar' leveren.

:+ Heb wel het meest irritante knipperende puke rainbow effect aangezet voor ik het plankje terug in de doos heb gestopt... })

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 01-06-2023 18:39 . Reden: Zombie Defence Score ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Nieuwe Ikki68 met 2-delige plate, alu voor wat stijvere mods en pc voor de alphas. Dan ook nog eens met bijbehorende numpad, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:00:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Nieuwe Ikki68 met 2-delige plate, alu voor wat stijvere mods en pc voor de alphas. Dan ook nog eens met bijbehorende numpad, prachtig!
Je bent me net voor, we moeten nog even @MRiesje taggen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh wow, had de ikki niet meer verwacht na zo’n lange radiostilte en de zoom serie die zo succesvol is. En wat interessant die plate combo. Nog niet eerder gezien dat materiaal gecombineerd wordt en ben erg benieuwd naar de uitvoering. In theorie klinkt het logisch, maar je creëert wel een hard contact punt op de grens van de twee materialen wat weer inconsistentie geeft. Ziet er goed uit verder met mooie ontwikkelingen zoals de daughterboard. Lees dat de top case van beide versies compatible is, maar over de rest lees ik niets. Maar dat lijkt mij niet door de daughterboard.

En dat terwijl ik afgelopen week zat te denken om de ikki te verkopen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kleine update naar aanleiding van ocf81 in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2" : Ik heb nu eindelijk eens de soldeerbout opgepakt en er een andere switch in gesoldeerd. Kost een uurtje, maar het scheelt toch ook weer aardig wat irritatie bij het inloggen :) (de stam van de '8' was afgebroken)

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 02-06-2023 15:12 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:45:
[...]

Ah, de mijne is vandaag in Amsterdam aangekomen. Ben benieuwd.
en vandaag thuis, waar gelukkig iemand is. \o/

Straks uitpakken en de review maken zoals @ParaNoja :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sinds vandaag heeft GMK een nieuw product in hun portfolio, namelijk GMK MNTU. Ander profiel dan Cherry en zitten tussen MT3 - SA en Cherry. En in tegenstelling tot hun huidige keycaps, die van ABS zijn, is het nieuwe profiel in PBT. Op de Instagram van GMK is wat meer info te vinden. De sets zijn voor Europa te koop via Oblotzky en voor nu WoB, beige of grijs. Verzending zou al eind dit jaar zijn.

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Van wat ik eerder heb gelezen heeft dit verder geen invloed op de huidige productie (andere machines en materiaal dat gebruikt wordt). Persoonlijk niet zo geïnteresseerd door meerdere dingen, geen fan van de font en denk te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:12:
Kleine update naar aanleiding van ocf81 in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2" : Ik heb nu eindelijk eens de soldeerbout opgepakt en er een andere switch in gesoldeerd. Kost een uurtje, maar het scheelt toch ook weer aardig wat irritatie bij het inloggen :) (de stam van de '8' was afgebroken)
Als je em dan toch uit elkaar en weer in elkaar hebt gekregen, lijkt me in ieder geval de stabs luben (vervangen voor betere?) een kleine moeite met groot resultaat. :P

Betreft je originele post, als dat het enige is wat je tegenhoud een beter keyboard aan te schaffen de software is, dan kun je vast gaan rond kijken d:)b :
Over de software, bijv. RGB kun je op zo goed als alle bordjes ook zonder software instellen; via sneltoets combo's.
En keyboards met bijv. VIA / VIAL ondersteuning, draaien zonder de software, je hebt die enkel (eenmalig) nodig om bijv. RGB effecten te maken of macro's, het bordje slaat het vervolgens op.
In veel gevallen is het installeren is zelfs optioneel, niet noodzakelijk als je bijv. geen rgb/macro's gebruikt. Of geen behoefte hebt RGB aan te passen.
In een uiterst geval kun je natuurlijk een mede tweaker charteren het even voor je in te stellen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over software gesproken...

De Keychron V1 had geen problemen met VIA op winblows....?! :?

Moeilijkste voor vooralsnog tevreden nieuwe eigenaar was VIA download linkje vinden, rechtstreeks linkje vanaf de website is wel zo makkelijk voor mensen die niet op github zitten. 8)7
(zal niet ranten over het pushen van browser app waarvoor je je browser toegang moet geven tot je USB)

Mijn keuze in RGB settings (knipperende puke rainbow) werd minder gewaardeerd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja echt VIA... Je zegt wel heel mooi dat een browser app met toegang tot je USB een probleem is. Maar die 'app' die je download van GitHub laadt gewoon mooi diezelfde browser app in. Vanaf het internet.

Geen internet? Geen VIA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ParaNoja schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:10:
(zal niet ranten over het pushen van browser app waarvoor je je browser toegang moet geven tot je USB)
Dan zal ik er wel op reageren :p
De browser heeft gewoon toegang tot USB. Het OS vraagt nooit toestemming of een applicatie toegang tot USB mag hebben. Het is de browser die toestemming vraagt dat de website met een heel specifiek USB apparaat mag babbelen (waarbij je dus zelf het apparaat moet selecteren / akkorderen).
Ik begrijp best dat Firefox deze webserial standaard niet ondersteund uit veiligheidsperspectief, maar dat is (zoals ze IIRC ook communiceren in de feature request) tegen picnic errors. Niet omdat de implementatie inherent onveilig is.
Als in: het is zodat middels social engineering geen kwaadaardige dingen mogelijk zijn. Niet omdat het echt onveilig is om een (vertrouwde) website toegang te geven tot een expliciet apparaat dat je zelf selecteert.

En dus ook zoals @Cebby aangeeft: Via is gewoon de website/webapp, die je lokaal draait binnenin Electron. En Electron is vervolgens een app wrapper rondom de render engine etc van * drumrol * Chrome / Chromium. Dus net zo (on)veilig als gewoon de website in Chrome/Chromium openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:14:
Ja echt VIA... Je zegt wel heel mooi dat een browser app met toegang tot je USB een probleem is. Maar die 'app' die je download van GitHub laadt gewoon mooi diezelfde browser app in. Vanaf het internet.

Geen internet? Geen VIA!
:( Die developer moet dan maar eens op security training...

Maarre....
Misschien OS afhankelijk? :? Draait namelijk perfect zonder internet hier...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9O2SVqDCXfERwUUDtZZ8Bn--rao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FJ9g0DfvghUOnu3z8TXSiKCT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:26:
[...]

Dan zal ik er wel op reageren :p
De browser heeft gewoon toegang tot USB. Het OS vraagt nooit toestemming of een applicatie toegang tot USB mag hebben. Het is de browser die toestemming vraagt dat de website met een heel specifiek USB apparaat mag babbelen (waarbij je dus zelf het apparaat moet selecteren / akkorderen).
Ik begrijp best dat Firefox deze webserial standaard niet ondersteund uit veiligheidsperspectief, maar dat is (zoals ze IIRC ook communiceren in de feature request) tegen picnic errors. Niet omdat de implementatie inherent onveilig is.
Als in: het is zodat middels social engineering geen kwaadaardige dingen mogelijk zijn. Niet omdat het echt onveilig is om een (vertrouwde) website toegang te geven tot een expliciet apparaat dat je zelf selecteert.

En dus ook zoals @Cebby aangeeft: Via is gewoon de website/webapp, die je lokaal draait binnenin Electron. En Electron is vervolgens een app wrapper rondom de render engine etc van * drumrol * Chrome / Chromium. Dus net zo (on)veilig als gewoon de website in Chrome/Chromium openen.
Zal niet met mijn specifieke ubuntu installatie vergelijken... :P Maar..

Het is goed dat Firefox deze webserial standaard niet ondersteund, en uiteraard geen enkele browser zou klakkeloos toestemming tot USB mogen geven, uit veiligheidsperspectief in mijn optiek.
En als je toestemming geeft zou het altijd tijdelijk moeten zijn.
De waarheid is helaas dat de vraag niet is of een website aangevallen wordt maar wanneer...

En social engineering is het laatste waar ik aan denk bij USB toegang van browser, maar misschien wel leuk te combineren >:) vast wel browser exploit of zelfs een rubber ducky of Malltronix/bad USB script voor te vinden om dat uit te buiten. })

Dit werkt als ik t goed heb via WebHID API, dit wordt vooralsnog enkel door nieuwste versie Chrome, Edge en Opera ondersteund.
En volgens caniuse is dat gelukkig minder dan 30% van de gemeten browsers...

En je raad het al....
Ik gebruik uiteraard geen van drie... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
ParaNoja schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:29:
[...]

:( Die developer moet dan maar eens op security training...

Maarre....
Misschien OS afhankelijk? :? Draait namelijk perfect zonder internet hier...

[Afbeelding]
De app kan je gewoon nog downloaden:

https://github.com/the-via/releases/releases/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@ParaNoja Jij hebt vast een versie pre-2.0.5 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
Cebby schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:47:
Van de VIA firmware?

Je kan de source-code gewoon downloaden:
https://github.com/the-via/releases/releases/tag/v1.3.1

en daarna compilen tot een firmware

Via webarchive heb ik ook deze gevonden:
http://web.archive.org/we...eases/releases/tag/v1.3.1

[ Voor 17% gewijzigd door darknessblade op 02-06-2023 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Serieus? Heb je dat zelf wel eens geprobeerd? Dat draagt toch niets bij nu?

Het gaat er helemaal niet om of het te downloaden is. Het punt is gewoon dat het zoals het wordt geshipped niet offline beschikbaar is in de laatste versie.

Het is zelfs zo dat de source code van VIA echt jaren closed-source was want 'het was te lelijk'. QMK is ongelofelijk open-source, en dan krijg je dat.

Hopelijk komt de QMK XAP er ooit, dan is VIA tenminste niet meer zo exclusive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:17:
Sinds vandaag heeft GMK een nieuw product in hun portfolio, namelijk GMK MNTU. Ander profiel dan Cherry en zitten tussen MT3 - SA en Cherry. En in tegenstelling tot hun huidige keycaps, die van ABS zijn, is het nieuwe profiel in PBT. Op de Instagram van GMK is wat meer info te vinden. De sets zijn voor Europa te koop via Oblotzky en voor nu WoB, beige of grijs. Verzending zou al eind dit jaar zijn.

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Van wat ik eerder heb gelezen heeft dit verder geen invloed op de huidige productie (andere machines en materiaal dat gebruikt wordt). Persoonlijk niet zo geïnteresseerd door meerdere dingen, geen fan van de font en denk te hoog.
Mwah, denk dat dit wel aardig gaat uitpakken. Heel veel mensen vinden MT3 / SA toch wel prettig voelen, maar te hoog. Ben ik overigens niet een van, vind het niet te hoog.

Ander materiaal, maar wel lager dan Cherry op sommige rijen. Denk eerder dat de hoeken hier en daar wat extreem zijn voor zo'n laag profiel. Het bruikbare oppervlakte lijkt mij dan wel weer laag. Nu vind ik MG ook een prima profiel, dus misschien valt het wel mee.

Het probleem dat ik er een beetje mee heb is dat het wel heel erg eruit ziet als een soort gesmolten DSA. Niet dat ik DSA lelijk vind per definitie, maar dit ziet er eigenlijk slechter uit?

Hoe dan ook, wil het graag proberen, ik spaar keycap profielen een beetje. Maar deze drie eerste sets trekken me niet zo heel erg. Of niet genoeg voor een pre-order. Ik vermoed dat er wel weer vele sets rondom uitlevering beschikbaar zullen zijn. Wacht dus maar gewoon even af, en voor hetzelfde geld is er binnenkort wel een GB in MNTU die me aanspreekt.

---

Heb ook nog een VIA 2.0x versie draaien... De Chrome web HID koppeling die VIA / VIAL nu gebruiken is inderdaad niet echt helemaal waar ik op zit te wachten. De nieuwe VIA app is gewoon weer eens Electron. Nu is dat in dit geval misschien ook wel prima eerlijk gezegd, dan is het in ieder geval niet helemaal open aan het net.

Maar dit doet je toch wel afvragen of het handig is om Chrome of afgeleid te gebruiken als je een VIA / VIAL compatible board hebt. Kan immers nu gemakkelijk op afstand overschreven worden, met b.v. een keylogger onder je enter en tab knop...

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 03-06-2023 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh, dan heb je mijn vorige post niet (goed) gelezen, en snap je het probleem niet, downloaden was ook gelukt, maar is alles behalve klantvriendelijk. :( Helemaal voor een 12 jarige...
Er staat gewoon geen rechtstreekse link naar de download pagina, zoals ik al zei, niet iedereen is bekent met github.

Op je andere post ga ik niet eens reageren... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 03-06-2023 12:03 . Reden: 2e reactie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:47:
Dat ik niet meer weet hoe of van waar ik VIA ooit heb geïnstalleerd. :>
heb even gekeken, en ik draai versie 1.3.1 maw ja ik lig wel wat achter...
Heb ik gisteren helemaal over het hoofd gezien...

Twijfel nu wel of ik wil updaten.... :|
Vindt het ook zeer irritant en ongemakkelijk dat je per-see internet moet hebben voor nieuwe versie.
Strijkt me tegen me haren in...
(zie dat als winblows praktijken)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 03-06-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:15:
[...]

Mwah, denk dat dit wel aardig gaat uitpakken. Heel veel mensen vinden MT3 / SA toch wel prettig voelen, maar te hoog. Ben ik overigens niet een van, vind het niet te hoog.

Ander materiaal, maar wel lager dan Cherry op sommige rijen. Denk eerder dat de hoeken hier en daar wat extreem zijn voor zo'n laag profiel. Het bruikbare oppervlakte lijkt mij dan wel weer laag. Nu vind ik MG ook een prima profiel, dus misschien valt het wel mee.

Het probleem dat ik er een beetje mee heb is dat het wel heel erg eruit ziet als een soort gesmolten DSA. Niet dat ik DSA lelijk vind per definitie, maar dit ziet er eigenlijk slechter uit?

Hoe dan ook, wil het graag proberen, ik spaar keycap profielen een beetje. Maar deze drie eerste sets trekken me niet zo heel erg. Of niet genoeg voor een pre-order. Ik vermoed dat er wel weer vele sets rondom uitlevering beschikbaar zullen zijn. Wacht dus maar gewoon even af, en voor hetzelfde geld is er binnenkort wel een GB in MNTU die me aanspreekt.
Helemaal mee eens, en ik val in de categorie die MT3/SA heerlijk vindt kloppen en :9 er het beste uit vindt zien.... Wil het ook graag uitproberen... Maar geen van de sets prikkelt mijn interesse.
Heb ook nog een VIA 2.0x versie draaien... De Chrome web HID koppeling die VIA / VIAL nu gebruiken is inderdaad niet echt helemaal waar ik op zit te wachten. De nieuwe VIA app is gewoon weer eens Electron. Nu is dat in dit geval misschien ook wel prima eerlijk gezegd, dan is het in ieder geval niet helemaal open aan het net.

Maar dit doet je toch wel afvragen of het handig is om Chrome of afgeleid te gebruiken als je een VIA / VIAL compatible board hebt. Kan immers nu gemakkelijk op afstand overschreven worden, met b.v. een keylogger onder je enter en tab knop...
Weer mee eens.... :Y En nergens wordt vermeld dat USB toegang geven risico's met zich mee brengt.

P.S. Fijn te weten dat versie 2.0.x het ook doet > geeft iig opties :*) Nu VIAL aan t proberen..

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 03-06-2023 12:01 . Reden: Emoji! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Helemaal mee eens, en ik val in de categorie die MT3/SA heerlijk vindt kloppen en :9 er het beste uit vindt zien.... Wil het ook graag uitproberen... Maar geen van de sets prikkelt mijn interesse.

[...]

Weer mee eens.... :Y En nergens wordt vermeld dat USB toegang geven risico's met zich mee brengt.

P.S. Fijn te weten dat versie 2.0.x het ook doet > geeft iig opties :*) Nu VIAL aan t proberen..
Dan ben ik toch weer makkelijk als WoB fan :+

Vind het profiel er we interessant uitzien, ik moet schorvoetend toegeven dat ik ASA en OSA eigenlijk best lekker vond typen :)
Alleen gaat men er dan blijkbaar ook vanuit dat je stekeblind bent en behoefte hebt aan enorme legends in het midden van de toets :X

Ik heb interesse maar even €99 uitgeven voor een uitprobeersel….hmmm.
En dat zegt iemand met nog 4 bnib ongebruikte keycap sets :X

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 03-06-2023 14:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Dan ben ik toch weer makkelijk als WoB fan :+

Vind het profiel er we interessant uitzien, ik moet schorvoetend toegeven dat ik ASA en OSA eigenlijk best lekker vond typen :)
Alleen gaat men er dan blijkbaar ook vanuit dat je stekeblind bent en behoefte hebt aan enorme legends in het midden van de toets :X

Ik heb interesse maar even €99 uitgeven voor een uitprobeersel….hmmm.
En dat zegt iemand met nog 4 bnib ongebruikte keycap sets :X
Ik heb WoB in MT3 :P
Klopt erug lekker, heeft mijn voorkeur zelfs boven SA

En de grote legends horen in mijn optiek bij de retro stijl keycaps, en waarom zou je meer dan de letters nodig hebben? Laptops uitgezonderd maar daar wissel je niet van keycaps.

Of heb jij voor elk programma (vim, minecraft etc) een apart keyboard met bijpassende keycaps?! :+

:P Zie net dat ik ook nog 4 ongebruikte sets heb liggen.... Maar ben nog wel opzoek naar mooie MT3 set... :P

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 03-06-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb WoB in MT3 :P
Klopt erug lekker, heeft mijn voorkeur zelfs boven SA

En de grote legends horen in mijn optiek bij de retro stijl keycaps, en waarom zou je meer dan de letters nodig hebben? Laptops uitgezonderd maar daar wissel je niet van keycaps.

Of heb jij voor elk programma (vim, minecraft etc) een apart keyboard met bijpassende keycaps?! :+

:P Zie net dat ik ook nog 4 ongebruikte sets heb liggen.... Maar ben nog wel opzoek naar mooie MT3 set... :P
Ik bedoel de letters, enorm alsof iedereen die dat gebruikt slechtziend is |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Ik bedoel de letters, enorm alsof iedereen die dat gebruikt slechtziend is |:(
Legends...Letters... :P Ik doelde ook op de grote letters...

Denk dat veel kleinere er wrs ook niet mooi uitzien...
En eerlijk het stoort mij totaal niet, sterker nog, vindt het er strakker uitzien en minder afleiding.

;) zou ook wat zijn als we allemaal dezelfde smaak zouden hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:54
superbok schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze allemaal verkocht zijn.
Nog 225 beschikbaar van de 300 nu na 4 dagen. 't loopt niet echt storm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Nog mensen hier suggesties voor een leuk 60% bordje? Zat zelf te kijken naar de Bakenko60 maar met verzending van CannonKeys lopen de kosten wel weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerrion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:45:
Nog mensen hier suggesties voor een leuk 60% bordje? Zat zelf te kijken naar de Bakenko60 maar met verzending van CannonKeys lopen de kosten wel weer op...
Afhankelijk van de prijs kan je kijken naar de Salvation, maar die is ook niet goedkoop. Anders kan je kijken naar de Ciel, die is gebaseerd op de bakaneko. Of QK60? Verder ben ik niet zo heel erg thuis in de 60% wereld. Wat zoek je verder precies dat je oog op de bakaneko is gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Afhankelijk van de prijs kan je kijken naar de Salvation, maar die is ook niet goedkoop. Anders kan je kijken naar de Ciel, die is gebaseerd op de bakaneko. Of QK60? Verder ben ik niet zo heel erg thuis in de 60% wereld. Wat zoek je verder precies dat je oog op de bakaneko is gevallen?
Vooral dat die in stock is :+. Ciel60 was niet in stock dacht ik. Salvation ziet er goed uit, wel inderdaad een hoger prijskaartje.

Ben eigenlijk op zoek naar een 60/65 bordje in een soort aubergine/paarse kleur om te matchen met GMK Symbiote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

CrashOverDrive schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:37:
[...]

Nog 225 beschikbaar van de 300 nu na 4 dagen. 't loopt niet echt storm :P
Hoe zie je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:35:
[...]

en vandaag thuis, waar gelukkig iemand is. \o/

Straks uitpakken en de review maken zoals @ParaNoja :)
Ok, quick review. Ik maak nog een volledige, maar wil jullie niet in spanning laten.

Ik heb al 25+ jaar naturals, begonnen met een Trust, later alle MS versies en tenslotte de MS Sculpt Elite. De laatste jaren thuis (Covid) maar daarvoor veel op laptops. Laptop keyboards zijn de enige rechte die ik kan gebruiken, een regulier recht keyboard kan ik tien minuten gebruiken en dan is het klaar voor de dag. Als het meezit. Kan ook de week zijn. Afijn.

Review: Keychron v10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZ0Op5FlVva2fNrW_fTuKtTqUEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCydquMywZ7A8ZL3TDIXHSpH.jpg?f=fotoalbum_large

Verbazingwekkend was GLS gewoon aan de deur en ging dit eigenlijk prima.

De doos is niet heel spannend, wel compact en compleet: extra toetsjes voor de windows/mac keuze, pullers, kabeltjes en gereedschapjes die je zou kunnen missen als je niet al een zolder vol hebt - kortom, compleet zoals @ParaNoja al beschreef bij de levering van de V1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEEcZ1WX70V1LY6a0gsqOlyGbF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzBkQ9NZgKiRgnTgG2CiSO7K.jpg?f=fotoalbum_large

Toetsjes gewisseld, gespeeld met keypuller, best leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2w0uI0fRW8kMiFLGPjuQpVqFWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oElA9FUOP2TCqXyinDDrje5V.jpg?f=fotoalbum_large

Tada! Compleet. Ik heb de palmrest erbij besteld, en daar ben ik blij mee. Ik leg mijn handen al jaren en jaren en jaren (zie volgende foto) neer en dat ga ik dus ook nooit meer afleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1Vp5EGOFb7coHWHotC1pDLjdbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pw0WJ9kUkagQIGkSdos6O5Xv.jpg?f=fotoalbum_large

Zie: de sculpt wordt opgegeten door mijn biologische materiaal hier.

De sculpt heb ik al eens gereviewd in een vorig decennium, maar staat hier als laatste versie die ik gekocht heb op de foto. Alsin: mocht dit niet bevallen, komt die vast weer terug en aangezien ze dus slijten (..).

De sculpt is draadloos, dat is best handig, maar mis ik niet. De palmrest en het toetsenbord zitten niet aan elkaar, dus verplaatsen is niet zomaar gedaan. Ik heb een Corsair K63 gehad en dat vond ik een onding, met zijn te lichte keycaps en reds. Deze is echt veeeel fijner. Ook best luid, maar hangt af van hoe boos ik ben - boos = bottomen. Die Corsair was een herrieschopper en is snel verkocht voor veel te weinig, maar lag hier in de weg.

Even de review doornemen die ik zou clonen ..
  • Via doet het niet via de website (usevia.app) op mijn linux install (fedora). Op Windows geen problemen en de foutmelding die ik krijg is al gerapporteerd op Github, dus ik verwacht dat dat tzt wel opgelost zal worden. Bordje wordt wel herkend. update: dit is op te lossen door een udev-rule te schrijven. Kan je vinden op Reddit, nu het nog bestaat. Alternatief is de appImage downloaden en executable te maken. Aanpassing nummer 1: map home als end op layer 4.
  • Het is een zwaar bordje. Het schuift helemaal niet. De palmrest heeft aan de onderkant rubber voeten en drukt tegen het keyboard, samen ligt het doodstil. Pootjes gebruik ik niet, maar als dat toch probeer, nog steeds doodstil.
  • li]Typen: Heerlijk. Ik doe vandaag niet anders. Ik maak ook steeds minder foutjes, dus Alice werkt voor mij. Ik heb de Keychron K Pro Brown en die bevallen me prima.[/li]
  • Ik zie geen vingerafdrukken op de case.
  • De palmrest vind ik dus een aanrader
Ik denk dat de Q10 echt zonde van je geld is, en je beter afbent met dit "budget" bordje.

Zombie defense score voor de Super Combo van plankje en steun: 8/10

Te doen:
- Bedenken hoe ik de keycaps vind en of ik ze hou.
- Bedenken of ik o-rings nodig heb, als ik begrepen heb wat die doen,
- Sparen voor het volgende exemplaar.
- Toch een rechte kopen voor de verzamelkast
- Investeren in een verzamelkast.

Oh, en een review onder de reviews plaatsen, dat zal nog wel een weekje op zich laten wachten ..

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 11-06-2023 11:55 . Reden: aanvullingen ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nerrion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:45:
Ciel, waren laatst extras van. Salvation, same.
Nog extra's te bestellen: January (CandyKeys)

Bakeneko's zijn niet echt ideaal. En net als de super populaire Unikorn gebruiken ze een beetje achterhaald mount systeem met waar de posts zitten op de PCB en de case. Niets mis mee, maar niet "as good as it gets". Zeker voor hoe cheap een Bakeneko is zou ik em niet over halen.

January is ondertussen naar mijn mening de absolute Unikorn killer. Heb wellicht een tijdje terug hier ook foto's van de protorun gepost geloof ik? Bordje 2 uurtjes mogen gebruiken en super fan van, ook meteen een blauwe van besteld. CandyKeys heeft ze nog steeds open staan voor pre-order. Maar goed, duurt wel een paar maanden dan.

Salvation een tijd geleden geprobeerd een beetje als een VS Angel (extra nu te koop bij MK.eu).

Salvation is iets meer af te stemmen op eigen wensen. Klinkt mooi constant, voelt altijd goed (vermoed ik, niet werkelijke alle mogelijkheden persoonlijk verkend).
Angel is ook niet verkeerd, heel eigen soort geluid met pin mount, maar de hoeken, tja, die klinken dan wel anders. Niet zo verstelbaar, voelt meer als een top mount, daarom niet direct een aanrader voor als je een bakeneko zoekt. Als je juist wat steviger wilde gaan met de o-ring, misschien juist weer wel een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@djunicron Al meer informatie over je Paragon? Al mogen ontvangen? Wacht hier nog steeds op m'n vervangende PCB en extra's. Vervangend PCB zou vorige week verstuurd worden. Net maar weer een mail gestuurd met de vraag voor een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:54
999 proberen te bestellen in je winkelmandje, dan corrigeert hij je naar de max voorraad :P Die nu trouwens op 12 :o staat na een paar dagen waar er steeds maar een paar afgingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:04
Nerrion schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Vooral dat die in stock is :+. Ciel60 was niet in stock dacht ik. Salvation ziet er goed uit, wel inderdaad een hoger prijskaartje.

Ben eigenlijk op zoek naar een 60/65 bordje in een soort aubergine/paarse kleur om te matchen met GMK Symbiote.
Als je je keus uitbreid naar een 65% bord dan zou ik ook naar de nieuwe Jris kijken. Een prachtig uitgevoerde 65% met een grote keus aan uitvoeringen.
In 60% heb je ook nog de nieuwe Tofu bij Keygem dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Groesjenka schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:02:
[...]

Als je je keus uitbreid naar een 65% bord dan zou ik ook naar de nieuwe Jris kijken. Een prachtig uitgevoerde 65% met een grote keus aan uitvoeringen.
In 60% heb je ook nog de nieuwe Tofu bij Keygem dacht ik.
Ik heb die ook bekeken, erg mooi bord! Vind alleen geen enkele colorway echt goed bij GMK Symbiote passen. Tofu zag ik ook inderdaad. Is nog een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

CrashOverDrive schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:57:
[...]

999 proberen te bestellen in je winkelmandje, dan corrigeert hij je naar de max voorraad :P Die nu trouwens op 12 :o staat na een paar dagen waar er steeds maar een paar afgingen.
Aaah ja ik liep tegen die 12 aan inderdaad. Jammer van die workaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:48:
@djunicron Al meer informatie over je Paragon? Al mogen ontvangen? Wacht hier nog steeds op m'n vervangende PCB en extra's. Vervangend PCB zou vorige week verstuurd worden. Net maar weer een mail gestuurd met de vraag voor een update.
Candy: Nee heben nog niets, de extra PCBs en andere parts zijn nog bij Keebwerk.
Ik: Ok... maar dat vroeg ik niet.
Candy: Oh, je bord misschien ook.

Maar goed, begreep dat er van het weekend ook weer mensen waren die hun verzend info kregen, wellicht dat ik er ook binnenkort bij zit. Had toch wel iets anders verwacht toen op hun Discord werd genoemd dat de borden allemaal zeker binnen 24u de deur uit zouden gaan. Maar die van mij en van nog iemand die ik dus ken vanuit de Artemis server, zitten nog zonder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:51:
[...]

Candy: Nee heben nog niets, de extra PCBs en andere parts zijn nog bij Keebwerk.
Ik: Ok... maar dat vroeg ik niet.
Candy: Oh, je bord misschien ook.

Maar goed, begreep dat er van het weekend ook weer mensen waren die hun verzend info kregen, wellicht dat ik er ook binnenkort bij zit. Had toch wel iets anders verwacht toen op hun Discord werd genoemd dat de borden allemaal zeker binnen 24u de deur uit zouden gaan. Maar die van mij en van nog iemand die ik dus ken vanuit de Artemis server, zitten nog zonder. :'(
Oh dat zou vreemd zijn als die daar nog ligt. Verklaard wel waarom het niet samen is verzonden en ze het dus gesplitst hebben. Had je nog een custom kleuren combo? Of gewoon standaard? Jammer dat het zo lang duurt. Volgens mij hoor je echt bij de laatste dan want las inderdaad ook dat er van het weekend weer een aantal waren verzonden.

Toevallig kreeg ik zojuist een tracking link met de extra’s en vrij kort daarna een antwoord op m’n mail voor de vervangende PCB. Vermoed/ hoop dat ze samen zijn gevoegd en verzonden worden. Ben benieuwd of het er dan voor het weekend nog is. Misschien hebben ze vanavond de laatste zending gekregen van Keebwerk en kunnen ze het nu afronden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Monday Memeday:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_L4UG-9evSFFxGQsiC59B4uecc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdOMd41NaC06yQxVcFLv1BR6.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry... :P Ik had poetsdag....

[ Voor 2% gewijzigd door ParaNoja op 06-06-2023 00:15 . Reden: Kon nog net vond ik... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:44:
[...]
Oh dat zou vreemd zijn als die daar nog ligt. Verklaard wel waarom het niet samen is verzonden en ze het dus gesplitst hebben. Had je nog een custom kleuren combo? Of gewoon standaard? Jammer dat het zo lang duurt. Volgens mij hoor je echt bij de laatste dan want las inderdaad ook dat er van het weekend weer een aantal waren verzonden.

Toevallig kreeg ik zojuist een tracking link met de extra’s en vrij kort daarna een antwoord op m’n mail voor de vervangende PCB. Vermoed/ hoop dat ze samen zijn gevoegd en verzonden worden. Ben benieuwd of het er dan voor het weekend nog is. Misschien hebben ze vanavond de laatste zending gekregen van Keebwerk en kunnen ze het nu afronden?
Geen idee, maar geen tracking nog. Gewoon een Navy, zootje extras, niets bijzonders.

Misschien krijg ik straks eerst de extra onderdelen opgestuurd en dan het bord een paar weken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nadat ik zowel mijn standaard laptoptoetsenbord en een Cherry Stream 3.0 heb versleten, oriënteer ik me op een nieuw toetsenbord. Er moet door mijzelf en mijn dochter (9 jr) op gewerkt kunnen worden. Zij zal hem vooral gebruiken voor kleine werkstukjes typen, browsen, chatten met familie en sneltoetsen in beeldbewerkingsprogramma's.

Voor mij is het Word, Excel, e-mail en Twitter; sneltoetsen in allerlei programma's en ik speel Duotrigordle speedruns (Duotrigordle is 32-voudige Wordle, en dan zo snel mogelijk) Sessies om een highscore te halen kunnen anderhalf uur duren, waarbij ik voortdurend zo snel mogelijk Engelse woorden op mijn tb mep. Ik wil er niet doorheen raken, dus probeer rustiger/korter in te drukken, maar het feit blijft dat het toetsenbord best wat te verduren krijgt.

Gamen doe ik meestal op de consoles, maar als hij daar geschikt voor is, is mooi meegenomen. Hetzelfde geldt voor multimediatoetsen. Leuk als het erop zit; makkelijk ook, maar het is geen vereiste.

Nu had ik gelezen over de verschillende soorten switches en leek mij Cherry (of Gateron) MX Brown een prima beginpunt om te kijken. Ik kwam tot deze shortlist https://tweakers.net/pric...;1930150;1806020;1517744/ Waarbij ik zag dat er een heleboel oudere varianten in de reviews naar boven kwamen. Nu zie ik zoveel verschillende switches, dat ik het lastig vind om te beoordelen om een ouder bord geadviseerd wordt omdat hij nog steeds goed en beproefd is; of dat het onverstandig is om daar nu nog voor te kiezen. De Ducky One 3 en Glorious PC zijn beduidend duurder dan de rest, maar beiden voor rond de 140 euro op te pikken. Dat vind ik een heel flink bedrag, maar aangezien de laptop meer dan duizend uur per jaar gebruikt wordt, valt het misschien te verantwoorden.

Zit ik in de goede hoek te kijken met mijn shortlist voor full size toetsenborden? Zijn de duurdere Ducky en Glorious PC tb's de moeite waard, of kan ik net zo goed weer naar een Stream 3 kijken? Kijk ik bij de goede of verkeerde switches voor mijn wensen?

Duwtje in de goede richting wordt gewaardeerd :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Voor dat budget zou je ook nog naar een Keychron Pro kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brieto schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:06:
Voor dat budget zou je ook nog naar een Keychron Pro kunnen kijken.
Ik wil graag full size. Dus dan wordt het K5/8/10?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Jorgen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Ik wil graag full size. Dus dan wordt het K5/8/10?
Mocht je op een K10 Pro uitkomen, daar ga ik vandaag of morgen een V&A-advertentie voor maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
De k10 pro is fullsize, de k8 pro heeft geen numpad. De k5 Pro is een lowprofile keyboard dus qua lengte van de knoppen lijkt dat meer op een laptopkeyboard, maar wel mechanisch met switches.
Je kan ook nog naar de Q5 Pro kijken, die mist een paar knoppen zoals de scroll lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Reinier schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Mocht je op een K10 Pro uitkomen, daar ga ik vandaag of morgen een V&A-advertentie voor maken ;)
Mag ik vragen waarom die weg gaat? Vervangen door iets nieuwers/anders/beters, of echt niet tevreden, of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Ik heb een k8 gekocht als eerste bordje en tja, het klinkt voor geen meter en ik vind het zelf ook niet mooi. Echt zonde van mijn geld geweest.
Je kan veel beter een echt instapmodel zoals een Zoom kopen alleen ben je dan afhankelijk van de groupbuys, heb je nog switches en keycaps nodig. Dat is meteen een stuk duurder en moet je mogelijk maanden wachten. Veel mensen willen gewoon niet 250+ euro uitgeven aan een keyboard en dat is goed te begrijpen. Maar het is natuurlijk wel zo dat voor de hobbyisten een Keychron e.d geen serieus bordje is en een beetje als een Fiat Panda tussen de Ferrari's is. Aan de ene kant wil je dus mensen helpen en helpen met de keuze en aan de andere kant wil ik eigenlijk zeggen: koop het niet, koop een Zoom of soortgelijks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Ik zit al een tijdje te kijken om ook voor een mechanisch toetsenbord te gaan. Gisteravond had Amazon.nl ineens de uitvoering: Das Keyboard 5QS (Omron Gamma-Zulu, Qwerty US) voor €129,90. (En dan ook precies 1 op voorraad hebben...)
Nu zag ik hier vooral wat commentaar op het feit dat er geen cherry switches in zitten, en daarom geen "standaard" keycaps op kunnen. Maar ik heb toch de gok maar genomen, en ga het proberen. Ik ben toch niet van plan om met andere keycaps te gaan werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

RobertMe schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:27:
[...]

Mag ik vragen waarom die weg gaat? Vervangen door iets nieuwers/anders/beters, of echt niet tevreden, of?
Ik moest een paar weken wachten op een vervangend onderdeel. In de tussentijd heb ik een K10 gekocht en die vind ik ook prima. VIA heb ik niet nodig.

Uiteindelijk arriveerde het vervangende PCB'tje tweemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Brieto schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:47:
Ik heb een k8 gekocht als eerste bordje en tja, het klinkt voor geen meter en ik vind het zelf ook niet mooi. Echt zonde van mijn geld geweest.
Je kan veel beter een echt instapmodel zoals een Zoom kopen alleen ben je dan afhankelijk van de groupbuys, heb je nog switches en keycaps nodig. Dat is meteen een stuk duurder en moet je mogelijk maanden wachten. Veel mensen willen gewoon niet 250+ euro uitgeven aan een keyboard en dat is goed te begrijpen. Maar het is natuurlijk wel zo dat voor de hobbyisten een Keychron e.d geen serieus bordje is en een beetje als een Fiat Panda tussen de Ferrari's is. Aan de ene kant wil je dus mensen helpen en helpen met de keuze en aan de andere kant wil ik eigenlijk zeggen: koop het niet, koop een Zoom of soortgelijks :p
Tja. Ik denk dat als je wilt beginnen op deze route, er een boel keuze zijn die een stuk beroerder zijn dan de keychrons. Natuurlijk, het kan veeeel beter, maar voor wie wil beginnen is dit prima. Een volgende die ik zou kopen, zou geen Keychron zijn, maar een zelfbouw, natuurlijk. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
pjottum schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Tja. Ik denk dat als je wilt beginnen op deze route, er een boel keuze zijn die een stuk beroerder zijn dan de keychrons. Natuurlijk, het kan veeeel beter, maar voor wie wil beginnen is dit prima. Een volgende die ik zou kopen, zou geen Keychron zijn, maar een zelfbouw, natuurlijk. :)
100%! De Keychron is voor z'n prijs veel beter dan hun concurrentie, zeker de Pro varianten. Zelf vond ik Groupbuys te eng en zag ik door de bomen het boos niet meer. Eerst dus de Keychron gekocht en opengemaakt, foam erin, andere switches erin etc. Toen had ik wel het gevoel wat meer kennis te hebben en iets in een duurder segment aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo starten de meeste denk ik. Begin met een goedkoop bord die je een beetje kan modden om verschillende dingen uit te proberen. Sommige vinden het leuk genoeg om een duurder bordje uit een GB te nemen, zoals een QK/ zoom etc (of ikki een paar jaar geleden). Weer een jaar later en je zit ineens met verschillende borden en GBs waardoor je elke dag iets anders kan gebruiken. 300 euro borden zijn nu ineens “budget” borden en je overweegt 700 euro borden. Of misschien ben ik de enige :P

Ga binnenkort eens de kast opruimen om wat plaats te maken voor andere dingen. Begint nu wel erg vol te raken met spullen die ik inmiddels niet meer gebruik zoals een oude epbt wob set of ikki etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik hoef geen goedkope rommel, maar ik wil ook geen heel dure borden. Liefst blijf ik onder de 90 euro, maar als voor zo'n 130 de boel heel veel beter wordt, wil ik dat nog net overwegen; mits het voor mijn gebruik dan ook daadwerkelijk meerwaarde heeft. Ik doe nu een jaar die typ-speedruns in Duotrigordle puur voor de lol en vermaak me er nog goed mee, maar als mijn aandacht naar wat anders uitgaat, moet het toetsenbord nog steeds een verantwoorde keuze zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:11:
Ik hoef geen goedkope rommel, maar ik wil ook geen heel dure borden. Liefst blijf ik onder de 90 euro, maar als voor zo'n 130 de boel heel veel beter wordt, wil ik dat nog net overwegen; mits het voor mijn gebruik dan ook daadwerkelijk meerwaarde heeft. Ik doe nu een jaar die typ-speedruns in Duotrigordle puur voor de lol en vermaak me er nog goed mee, maar als mijn aandacht naar wat anders uitgaat, moet het toetsenbord nog steeds een verantwoorde keuze zijn
Ik ben het eens met opmerkingen van @Brieto en @superbok betreft beginnen en dan overstappen op een stapje (of 2) betere.

Maar ik denk dat je in gedachte moet houden dat als je een barebone (das zonder switches en keycaps) koopt dat je voor goede double-shot keycaps snel 100+ euro (vaak meer met extra's) kwijt bent.
Switches hoeven niet duur te zijn, vanaf enkele tientjes, maar kun je net natuurlijk zo duur maken als je wilt.
Rond kijken/vragen kan veel schelen.
Dat in gedachte houdend, kun je mechanische keyboards van nieuw 100-150 euro 'goedkoop' noemen.
Dan doel ik met name op keychrons/epomaker/skyloon plankjes maar ook Razer, Coolermaster etc.

Het verschil met stapje duurder is in mijn ervaring enorm.
Ik zou zeker ook 2e hands kijken, voor meer waar voor je geld zeker.

Beste tip KEEBS Meeting 10e!

Mijn ervaring is dat een mechanisch toetsenbord ook bijdraagt aan sneller kloppen.
Misschien is het omdat de switches zo veel verschil maken, geen idee, maar het werkt op een of andere manier positief. :)
TL:dr;
Investeren in een goed mechanisch keyboard is zeker de moeite waard, wou dat ik het 20 jaar eerder had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ParaNoja Wat denk je dan van de Cooler Master CK552 met Gateron Brown of de Glorious PC GMMK, ook met Gateron Brown? Die CM kan ik alleen hier nergens vinden. Deze Glorious lijkt me dan ook goed uitvoering: Glorious PC Gaming Race GMMK Full-Size (Gateron Brown) Wit Dat is incl verzendkosten wel de maximale rek van mijn budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:11:
In principe werkt het allemaal gewoon, het voornaamste verschil zit hem in de ervaring. De hogere prijzen uiten zich in het gevoel en geluid. Mijn qk65 (case van rond de €200 met nog €100+ aan keycaps en switches) voelt, oogt en klinkt toch echt wel stukken beter dan de toetsenborden die je voor €90 kunt halen. Functioneel zit er niet echt verschil tussen de prijsklassen, maar toch zou ik toch zeker weer toetsenbord uit een hogere prijsklasse halen. Het verschil is het voor mij echt wel waard, zeker als ik het prijsverschil per dag bereken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MatthijsBoog schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:34:
[...]

In principe werkt het allemaal gewoon, het voornaamste verschil zit hem in de ervaring. De hogere prijzen uiten zich in het gevoel en geluid. Mijn qk65 (case van rond de €200 met nog €100+ aan keycaps en switches) voelt, oogt en klinkt toch echt wel stukken beter dan de toetsenborden die je voor €90 kunt halen. Functioneel zit er niet echt verschil tussen de prijsklassen, maar toch zou ik toch zeker weer toetsenbord uit een hogere prijsklasse halen. Het verschil is het voor mij echt wel waard, zeker als ik het prijsverschil per dag bereken.
Maar gebruik jij hem alleen voor de lol, of ook voor je werk?
Ik zit al een aantal jaar ziek thuis. Ik ga wel herstellen, maar de kans dat ik het tb "nodig" heb voor werk en het dus daarvoor de investering waard is, is zeer gering. (Ben leerkracht) Dan moet het ook een goede investering zijn als hobby. Ik speel geen fps games, maar vind fijn en snel kunnen typen wel belangrijk. Ook voor opgroeiende vingers van mijn dochter. 300 euro kan ik met mijn inkomen echt niet verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mij is het echt wel een stukje fijn typen, met de specifieke switches die ik momenteel gebruik ongeveer 15% trager dan ik zou kunnen, maar wel veel fijner. Dat helpt mij om niet gedemotiveerd te raken tijdens de studieverslagen en in veel mindere mate het werk wat ik voor de helft vanuit huis doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Jorgen schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:38:
[...]

Maar gebruik jij hem alleen voor de lol, of ook voor je werk?
Ik zit al een aantal jaar ziek thuis. Ik ga wel herstellen, maar de kans dat ik het tb "nodig" heb voor werk en het dus daarvoor de investering waard is, is zeer gering. (Ben leerkracht) Dan moet het ook een goede investering zijn als hobby. Ik speel geen fps games, maar vind fijn en snel kunnen typen wel belangrijk. Ook voor opgroeiende vingers van mijn dochter. 300 euro kan ik met mijn inkomen echt niet verantwoorden.
Is te begrijpen. Dan is een 'goedkoop' bordje van GMMK/Keychron/Coolermaster prima. Of je andere optie is een van iemand hier overnemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Brieto op 06-06-2023 20:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 11:04
Ik denk dat het op zijn minst wel verstandig is voor een hotswap toetsenbord te gaan. Dan heb je later de keuze om van switches te veranderen als die niet bevallen.
Mijn dochter heeft een Coolermaster CK550 en die kwam met toch wel erg slechte TTC brown switches die enorm schraapten.
Coolermaster toetsenborden hebben gesoldeerde switches (op het nieuwste model na) en dan zit je ermee.
Ik heb nog wel met een penseel van bovenaf de switches een beetje kunnen luben, maar het beste zou zijn als het een hotswap board is geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind hotswap ook zeker een goed idee, al is het maar omdat switches de grootste kans op defecten hebben en die bij een hotswap dan heel makkelijk te vervangen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:47
ZatarraNL schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:37:
[...]

Ik denk inderdaad dat ik de Keychron k5 pro brown QMK/VIA hotswap zou moet kiezen. Maar het ding is inderdaad nergens te krijgen. Ik heb me aangemeld voor de notificatie als hij beschikbaar is. Iemand bekend met hoe lang dit kan duren?

En de G915 gaat voor reparatie retour. Schoonmaken met perslucht heeft een beperkte verbetering opgeleverd. Maar nog steeds dubbele aanslagen. Gelukkig heeft hij nog garantie. Tot die tijd mijn oude Sharkoon PureWriter maar eens afgestoft.
Nieuws: De Keychron k5 pro brown QMK/VIA hotswap is beschikbaar na bijna 6 weken. Ik heb hem zojuist besteld. Nu nog even een tijd wachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:32:
Ik vind hotswap ook zeker een goed idee, al is het maar omdat switches de grootste kans op defecten hebben en die bij een hotswap dan heel makkelijk te vervangen zijn.
@Jorgen Dat dus, 100% voor hotswap gaan! Was ik helemaal vergeten.

Ik denk dat het verschil tussen laten we het commerciële plankjes en hobby plankjes noemen wel aardig is toegelicht, kan daar weinig aan toevoegen behalve dat ik de bekende merken (razer, coolermaster; die moeten gewoon cases maken) zelfs zwaar overpriced vindt.

Als ik dat vergelijk met (wat ik ervaar als) een instap bordje als mijn NK65, (barebone maar met switches voor €159,00 bij Oblotzky gekoch)t, vindt ik de NK65 echt vele malen beter. :Y

Gezien je budget, en kennis, zou ik als ik in jouw schoenen stond iiig proberen naar de meeting te gaan, daar kun je veel uitproberen en leren! Of als dit niet gaat, misschien keertje met een mede tweaker afspreken?

En dan nadat je enkele plankjes en switches hebt geprobeerd een mooi plankje overnemen van iemand die bijv. overstapt op een 400+ euro plankje.
Of zoals sommigen van je mede tweakers er een verzameling op na houden... :9
Dan heb je het meeste waar voor je geld, en met beetje geluk kun je meteen een heel aardig plankje scoren dat nieuw ruim boven je budget valt. (y)

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 07-06-2023 00:07 . Reden: Spello ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ParaNoja Als ik het zo hoor dan zou de Glorious Race GMMK Full Size een prima toetsenbord zijn voor mijn wensen en voor zover ik zien kan, kan je de keycaps en switches allemaal eenvoudig wisselen. De zwarte is 20 euro goedkoper dan de witte (die ik dan wel mooier vind). Vind de afwijkende kleur van de escapeknop wel stom, maar dat is een kleinigheid en valt altijd nog een keer te wisselen.

Zo'n meeting om keyboards te zien/proberen is natuurlijk een goed idee, maar op dit moment zie ik het met mijn energie niet zitten om naar Arnhem te rijden helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 07-06-2023 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen full-size maakt het wel iets duurder ja. Niet alleen meer switches als je wilt wisselen maar de plankjes zijn vaak ook iets duurder en er is denk ik ook minder keuze. En je mist dan wel de ergonomische voordelen van een smaller keyboard. Als TKL optie is, zou je daar ook nog naar kunnen kijken.

Jammer dat een KeeBs meeting (laten we positief blijven:) nog niet voor je te doen is.
Misschien dan, indien mogelijk, in een winkel of van mede tweaker een plankje uitproberen?
En kijk natuurlijk ook op Vraag en Aanbod! :P

En zou bijna vergeten, naar mijn mening verplichte kost: Taeha Types, met name de playlist : Beginner's Guide to Mechanical keyboards. :*)

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 07-06-2023 00:23 . Reden: guess..... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ParaNoja schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 00:18:
@Jorgen full-size maakt het wel iets duurder ja. Niet alleen meer switches als je wilt wisselen maar de plankjes zijn vaak ook iets duurder en er is denk ik ook minder keuze. En je mist dan wel de ergonomische voordelen van een smaller keyboard. Als TKL optie is, zou je daar ook nog naar kunnen kijken.

Jammer dat een KeeBs meeting (laten we positief blijven:) nog niet voor je te doen is.
Misschien dan, indien mogelijk, in een winkel of van mede tweaker een plankje uitproberen?
En kijk natuurlijk ook op Vraag en Aanbod! :P

En zou bijna vergeten, naar mijn mening verplichte kost: Taeha Types, met name de playlist : Beginner's Guide to Mechanical keyboards. :*)
Het wordt heus weer mogelijk, maar nu heb ik teveel last van mijn PTSS.
Ik ben gewoon erg gehecht aan mijn numpad. Vind dat veel fijner en sneller cijfers typen dan via de bovenrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan ook niet zonder numpad, daarom heb ik een losse numpad gekocht. Lijkt me wel een leuk knutselproject om er nog eens eentje te maken met witte ledjes erin. Eerst maar eens wat tijd zien te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen Dan zeker voor fullsize gaan, of aangepast fullsize als 99%.
Die zijn net iets smaller maar hebben wel alle of bijna alle keys.

Probeer de tijd te nemen voor je beslissing, je kunt je geld tenslotte maar 1x uitgeven.
DYOR (do your own research) en probeer zo veel mogelijk te leren. (y)
Meeste mensen vergeten dit, maar de start post staat vol goede info!

En ook je dochter niet vergeten, :P niet met eten en drinken in de buurt van het toetsenbord!
Als je stukje terug kijkt kun je enkele horror verhalen lezen... :N

Pagina: 1 ... 116 ... 158 Laatste