Ok, quick review. Ik maak nog een volledige, maar wil jullie niet in spanning laten.
Ik heb al 25+ jaar naturals, begonnen met een Trust, later alle MS versies en tenslotte de MS Sculpt Elite. De laatste jaren thuis (Covid) maar daarvoor veel op laptops. Laptop keyboards zijn de enige rechte die ik kan gebruiken, een regulier recht keyboard kan ik tien minuten gebruiken en dan is het klaar voor de dag. Als het meezit. Kan ook de week zijn. Afijn.
Review: Keychron v10
Verbazingwekkend was GLS gewoon aan de deur en ging dit eigenlijk prima.
De doos is niet heel spannend, wel compact en compleet: extra toetsjes voor de windows/mac keuze, pullers, kabeltjes en gereedschapjes die je zou kunnen missen als je niet al een zolder vol hebt - kortom, compleet zoals @
ParaNoja al beschreef bij de levering van de V1.
Toetsjes gewisseld, gespeeld met keypuller, best leuk.
Tada! Compleet. Ik heb de palmrest erbij besteld, en daar ben ik blij mee. Ik leg mijn handen al jaren en jaren en jaren (zie volgende foto) neer en dat ga ik dus ook nooit meer afleren.
Zie: de sculpt wordt opgegeten door mijn biologische materiaal hier.
De sculpt heb ik al eens gereviewd in een vorig decennium, maar staat hier als laatste versie die ik gekocht heb op de foto. Alsin: mocht dit niet bevallen, komt die vast weer terug en aangezien ze dus slijten (..).
De sculpt is draadloos, dat is best handig, maar mis ik niet. De palmrest en het toetsenbord zitten niet aan elkaar, dus verplaatsen is niet zomaar gedaan. Ik heb een Corsair K63 gehad en dat vond ik een onding, met zijn te lichte keycaps en reds. Deze is echt veeeel fijner. Ook best luid, maar hangt af van hoe boos ik ben - boos = bottomen. Die Corsair was een herrieschopper en is snel verkocht voor veel te weinig, maar lag hier in de weg.
Even de review doornemen die ik zou clonen ..
- Via doet het niet via de website (usevia.app) op mijn linux install (fedora). Op Windows geen problemen en de foutmelding die ik krijg is al gerapporteerd op Github, dus ik verwacht dat dat tzt wel opgelost zal worden. Bordje wordt wel herkend. update: dit is op te lossen door een udev-rule te schrijven. Kan je vinden op Reddit, nu het nog bestaat. Alternatief is de appImage downloaden en executable te maken. Aanpassing nummer 1: map home als end op layer 4.
- Het is een zwaar bordje. Het schuift helemaal niet. De palmrest heeft aan de onderkant rubber voeten en drukt tegen het keyboard, samen ligt het doodstil. Pootjes gebruik ik niet, maar als dat toch probeer, nog steeds doodstil.
- li]Typen: Heerlijk. Ik doe vandaag niet anders. Ik maak ook steeds minder foutjes, dus Alice werkt voor mij. Ik heb de Keychron K Pro Brown en die bevallen me prima.[/li]
- Ik zie geen vingerafdrukken op de case.
- De palmrest vind ik dus een aanrader
Ik denk dat de Q10 echt zonde van je geld is, en je beter afbent met dit "budget" bordje.
Zombie defense score voor de
Super Combo van plankje en steun: 8/10
Te doen:
- Bedenken hoe ik de keycaps vind en of ik ze hou.
- Bedenken of ik o-rings nodig heb, als ik begrepen heb wat die doen,
- Sparen voor het volgende exemplaar.
- Toch een rechte kopen voor de verzamelkast
- Investeren in een verzamelkast.
Oh, en een review onder de reviews plaatsen, dat zal nog wel een weekje op zich laten wachten ..
[
Voor 4% gewijzigd door
pjottum op 11-06-2023 11:55
. Reden: aanvullingen ]