Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Wel met je eens, behalve Norse vind ik het allemaal niks. Ik doe niet mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
ParaNoja schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:16:
@FireDrunk Had je al naar de Zoom TKL gekeken?

Misschien een optie om in de gaten te houden? Is wel alu, dus zwaardere case.
Dat ziet er inderdaad netjes uit! Wel jammer dat ie niet ook 2.4Ghz Wireless heeft, maar dat is te overzien.
(Grootste nadeel is dat je hem dan niet in je BIOS/UEFI kan gebruiken...)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:53:
[...]

Dat ziet er inderdaad netjes uit! Wel jammer dat ie niet ook 2.4Ghz Wireless heeft, maar dat is te overzien.
(Grootste nadeel is dat je hem dan niet in je BIOS/UEFI kan gebruiken...)
Dan maar ff USB kabel? :9
De Zoom75 is wel dual mode, dacht dat de tkl ook was, maar niet dus; enkel bluetooth. 8)7

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb de gok gewaagd, 50% kans op een set dat ik zou willen met de grootste kans voor een set waar ik al een tijdje over aan het twijfelen ben. Anders hopelijk iemand die wil ruilen met mij. Zijn er in ieder geval nog veel beschikbaar, 70 stuks…

@ParaNoja envoy is zeker een goede optie. Jris of zoom kan ook, al moet je dan denk ik wel van het foam houden. Zou zo snel niet iets anders weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pjottum kwam de Sandclass 70 tegen.
Misschien beetje half om half, maar zag er ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:00
Heb Norse maar gewoon direct besteld. Voor dat verschil van 55 euro neem ik liever het risico niet.. ook maar de novelties erbij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok De Jris heb ik ook bekeken maar vindt het smalle profiel van de NK65 en de Envoy mooier.

Keek net even op Drop, alleen kijken niet kopen, zag de Mito GodSpeed MT3 keycaps... Die op een Zoom75 in Skyblue... :9~ Maar das ff boven me budget...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:52

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

The GUI schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:36:
[...]

Ik ben wel voornemens schoon te gaan maken, maar ik heb nu niet de spullen. Niet eens een switch opener laat staan een sonische reiniger :9 Zou het nog op een andere manier schoon te krijgen zijn?

Het gewicht vind niet onprettig, maar het is wennen. Zeker na een weekje Gat Browns. Als ik de springs schoonmaak, welke olie raad je dan aan te gebruiken? Heb nu alleen 205g0 liggen.

Ik ga maar eens kijken naar een switch opener...
Om mezelf maar eens te quoten.
Ondertussen heb ik de afgelopen maanden rustig verder getikt op de Boba U4s 68gr die ik van @MatthijsBoog over heb mogen nemen. Nog steeds voelen ze wat zwaar t.o.v. de 62gr (die met de cola ;) ). Omdat de QK75 bijna geleverd wordt en ik daar mijn Cerakeys op wil doen lijkt het me handig de 68gr switches daarop te gebruiken omdat die caps echt zwaar zijn.
Dus ik moest aan de bak met mijn cola switches :p Vorige maand heb ik ze allemaal uit elkaar gehaald en grondig schoon gemaakt in water met sop. Lekker weken en rustig laten drogen. Vervolgens verdeeld over bakjes met keukenpapier.
1,5 week geleden bij Keygem wat 3203 besteld en vandaag de moeite genomen om ze op de ‘Gazzew’ manier te luben. Dus de slide rails voorzien van lube en de spring donut-dippen. Heeft met al met al bijna 1,5 uur gekost. Niet slecht voor een eerste keer luben al zeg ik zelf.
Alle switches voelen smoother dan ooit en de tactility is niet aangetast.

TL:DR: Overleeft een keyboard een glas cola? Ja! Maar het is wel een pokke werk :9

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ja, zwaar, zwaar... De 1u keys zijn rond de 4 gram. Het is eigenlijk vooral de spatiebalk die van belang is, met 17 gram. Maar ik vind zelf een linear spatie toch altijd fijner. (net als de shift trouwens, die wil ik ook altijd linear)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The GUI schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:21:
[...]

TL:DR: Overleeft een mechanisch keyboard een glas cola? Ja! Maar het is wel een pokke werk :9
:+ Je was 1 woordje vergeten....
kan je uit ervaring melden dat gewone keyboards glas Coolbest niet overleven... :P
Zelfs niet met vaatwasmachine op te lossen.

Das met Trust me Bro garantie! :+

P.S. Glazen vloeistof over je keyboard dumpen is geheel op eigen risico :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:52

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ParaNoja schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:33:
[...]

:+ Je was 1 woordje vergeten....
kan je uit ervaring melden dat gewone keyboards glas Coolbest niet overleven... :P
Zelfs niet met vaatwasmachine op te lossen.

Das met Trust me Bro garantie! :+

P.S. Glazen vloeistof over je keyboard dumpen is geheel op eigen risico :9~
Haha fair enough ;)
MatthijsBoog schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:33:
Nou ja, zwaar, zwaar... De 1u keys zijn rond de 4 gram. Het is eigenlijk vooral de spatiebalk die van belang is, met 17 gram. Maar ik vind zelf een linear spatie toch altijd fijner. (net als de shift trouwens, die wil ik ook altijd linear)
Is toch relatief een stuk zwaarder? :+ het was voor mij een goede stok achter de deur om het lube avontuur aan te gaan :X

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, tov een goede dikke plastic keycap zijn de 1u caps misschien wel gewoon een heftige 2 tot 2,5 gram zwaarder. Verschilt per persoon, maar mijn lompe vingers merken dat niet als ik het niet naast elkaar vergelijk. De spatie is wel noemenswaardig zwaarder, met een verschil van rond de 9 gram. Maar inderdaad, als het helpt om te luben is het helemaal prima. Ik heb dat opgegeven. Ik zal mijzelf niet ertoe aan kunnen zetten om een heel bord aan switches te luben. Misschien dat het eind augustus lukt, zodra mijn leven weer wat veranderd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ParaNoja schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:18:
@pjottum kwam de Sandclass 70 tegen.
Misschien beetje half om half, maar zag er ok uit.
Jep, gezien, 350 pond, best duur. 😁

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The GUI schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Haha fair enough ;)

[...]

Is toch relatief een stuk zwaarder? :+ het was voor mij een goede stok achter de deur om het lube avontuur aan te gaan :X
Als je bijvoorbeeld je spatie balk vult (met dat zwarte foam) wordt ie ook zwaarder van. Mij lijkt dat paar gram dus geen enkel probleem moeten zijn... (y)

En als je klaar bent met luben denk je: had ik dit maar eerder gedaan! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Als je bijvoorbeeld je spatie balk vult (met dat zwarte foam) wordt ie ook zwaarder van. Mij lijkt dat paar gram dus geen enkel probleem moeten zijn... (y)

En als je klaar bent met luben denk je: had ik dit maar eerder gedaan! :Y
Een Cerakey spatie is een stuk zwaarder dan een ABS/PBT spatie met foam. Foam, zeker zo’n kleine hoeveelheid, weegt amper wat.

Het gaat vooral om de upstroke van een tactile switch, door het gewicht komt deze dan niet meer omhoog door de bump.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of nog erger, sommige clickies. Een Kailh box navy kost aardig wat kracht om in te drukken, maar de laagste kracht waarmee hij terug omhoog komt is een magere 10 gram, dat is zelfs voor sommige plastic spaties al bijna een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, Tactiles (en dus ook Clickiez / Kailh click box etc) staan daar natuurlijk bekend om. Hoe heftiger de bump, hoe zwaarder je doorgaans moet gaan om een goede return te hebben.

Nu gaan de meeste switches uit van 11-12gr return. Je kunt dus gerust lichter gaan met de standaard veer maar dan zit ie na een tijdje vast.

Return issues met box Navy heb ik niet echt gehad, maar dat is wel waarom ik met Navy aan de gang ben gegaan en niet met Box Jade.

Zeal Clickiez in 40gr (maar ze zijn zeker geen 40gr) zijn ook wat traag met de return met SA, C3 stabs en twee stacks foam in een 7u spatie. Maar het werkt wel. In Tactile mode, wat ze 80gr maakt, werkt het echter niet echt naar mijn mening. Dat is waarom ik ze dan ook maar "alps paper mod" behandeling heb gegeven. Click mode bump zonder de luide click, hoewel ze nog steeds zeer luidruchtig zijn.

Wat het luben betreft; absoluut doen. Dan ben je er 3-5 uur mee bezig, wat zou het. Je hebt er daarna gemakkelijk honderden uren plezier van. Enige uitzondering om het uit te stellen is met Cherry of POM behuizingen als je ze eerst wilt inslijten.

Tot nu toe, heb ik eigenlijk alleen bij 2023 Gateron modellen en bij KTT Wilds niet de neiging gehad ze open te trekken en zelf in te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:23:
[...]

Een Cerakey spatie is een stuk zwaarder dan een ABS/PBT spatie met foam. Foam, zeker zo’n kleine hoeveelheid, weegt amper wat.

Het gaat vooral om de upstroke van een tactile switch, door het gewicht komt deze dan niet meer omhoog door de bump.
Met dat laatste had ik geen rekening gehouden, uiteraard goed punt.
En misschien door mijn voorliefde voor SA en MT3 is in mijn belevenis de foam in de spatiebalk een flinke toevoeging van gewicht.

*Heb ff een setje foam op de weegschaal gegooid: 5 gram psies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTW helemaal vergeten, vond dat de Glorious Panda's stems erg 'vettig' aanvoelden voor ongelubte switches...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag was dan eindelijk de Paragon binnen gekomen en wilde het vanavond bouwen, maar loop tegen een probleempje aan…..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sr8omNv9QXbwpNUMcv8lxdGfzH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KurftU2mmjsSli2LTpHB1N9g.jpg?f=fotoalbum_large

Lastig te fotograferen, maar hier moeten 4 pinnen zijn ipv 3. Uiteraard zo verstandig geweest om een extra pcb te bestellen, maar blijkt dat die apart verzonden worden :'(

Morgen maar even contact opnemen met de support. Erg jammer, maar gelukkig kan ik het bord zelf al wel bewonderen. Wanneer alles af is, maak ik wat goede foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok hopelijk kun je snel kloppen op je nieuwe plankje.
Wel raar, dat zou toch bij QC gezien/opgemerkt moeten zijn? :?
Of worden de PCB's niet getest voor ze verstuurd worden?

>Ben wel benieuwd naar verschil met bijv. Zoom75, behalve stuk duurder dan. :>

Persoonlijk vind ik de Zoom75 er mooier uitzien. De Paragon heeft naar mijn mening te dikke randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:49:
@superbok hopelijk kun je snel kloppen op je nieuwe plankje.
Wel raar, dat zou toch bij QC gezien/opgemerkt moeten zijn? :?
Of worden de PCB's niet getest voor ze verstuurd worden?

>Ben wel benieuwd naar verschil met bijv. Zoom75, behalve stuk duurder dan. :>

Persoonlijk vind ik de Zoom75 er mooier uitzien. De Paragon heeft naar mijn mening te dikke randen.
Geen idee, misschien met het testen wel goed gegaan, maar tijdens verzending een pin verloren? Ze komen namelijk wel geflashed met QMK etc. Dus gok zoiets. Hoop inderdaad ook dat het snel wordt opgelost, al zal voor het weekend een nieuwe PCB in huis hebben lastig worden. Meestal duurt de verzending 4 werkdagen, voor nu rustig afwachten.

VInd zelf juist die dikke randen erg mooi. Ook de achterkant vind ik een stuk mooier, van Zoom borden zijn ze nogal "saai". Hoop ook wel dat de kwaliteit wat beter is dan de Zoom, zowel het metaal, de afwerking als gevoel en geluid. De case zelf ziet er in ieder geval fantastisch uit en perfect afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:56:
Ook de achterkant vind ik een stuk mooier, van Zoom borden zijn ze nogal "saai". Hoop ook wel dat de kwaliteit wat beter is dan de Zoom, zowel het metaal, de afwerking als gevoel en geluid. De case zelf ziet er in ieder geval fantastisch uit en perfect afgewerkt.
Meestal heb ik mijn bord met de keycaps omhoog op het bureau liggen maar als jij van andersom gelukkig word .... O-) O+

Natuurlijk valt dit gewoon in de categorie hobby/liefhebber zoals veel dingen en daar is niets mis mee :)
Ik heb dat met de Q2, die afwerking is gewoon OK maar zet een QK65 er naast en dan merk je dat er wel degelijk verschil in zit. Neem een klasse dáárboven en dan is dat verschil er weer, vond dat duidelijk te zien op ClackyCon bv met jouw Mode SixtyFive. Voel en zie je direct bij oppakken :9~

Maarja of iemand die meerprijs daar voor over heeft.... :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:56:
[...]

Geen idee, misschien met het testen wel goed gegaan, maar tijdens verzending een pin verloren? Ze komen namelijk wel geflashed met QMK etc. Dus gok zoiets. Hoop inderdaad ook dat het snel wordt opgelost, al zal voor het weekend een nieuwe PCB in huis hebben lastig worden. Meestal duurt de verzending 4 werkdagen, voor nu rustig afwachten.

VInd zelf juist die dikke randen erg mooi. Ook de achterkant vind ik een stuk mooier, van Zoom borden zijn ze nogal "saai". Hoop ook wel dat de kwaliteit wat beter is dan de Zoom, zowel het metaal, de afwerking als gevoel en geluid. De case zelf ziet er in ieder geval fantastisch uit en perfect afgewerkt.
Dat dacht ik ook, ze moeten toch flashen... Of misschien is met testen is de pin eruit gekomen.
Ik vindt juist van de zoom de achterkant mooier, die heeft op de foto's tenminste die sterrenkijker gegraveerd op het gewicht. Ziet er best mooi uit.
Na lang zoeken, vond ik 2 verschillende foto's van de Paragon ( :+ ze durfden t kennelijk niet op de website te zetten :9 ) De een had de naam gegraveerd, de andere silhouette van enkele huizen?
Dus ben zeer benieuwd naar je foto's!

(welke kleuren heb je?)

Het zij profiel is van de Sonnet vind ik dan weer het mooist. Maar de Paragon wint het daar wel het wel van de Zoom75.

Kwaliteit mag ik hopen dat voor dat geld idd perfect is! Ik snap dat dit een klasse boven de Zoom is,
en ergens die prijs besparing vandaan moet komen. En waarschijnlijk is dat voornamelijk in de case te behalen.
Maar als ik dus tussen de regels door lees, vond je de Zoom afwerking beetje tegenvallen?
De Sonnet is na config bijna even duur als de Paragon, dan is mijn vraag meteen, mag ik dan ook een zelfde kwaliteit verwachten?

Dat maakt voor mij de keuze zo moeilijk, eerst 75% of toch 65%, en Zoom of Mode... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:39
Hallo allemaal,
Na een heel aantal lan parties, verhuizingen en misschien een beetje geknoei begint mijn Logitech G910 het steeds meer te begeven. Steeds meer last van aanslagen die hij dubbel pakt of juist niet en zo nu en dan begint het uit zichzelf macrotoetsen te gebruiken als ik per ongeluk iets te hard duw. Tijd voor een nieuwe dus:

Welke lay-out wil je?
ANSI heeft de voorkeur. ISO is ook goed.

Wil je met of zonder numpad?
Met numpad

Wil je backlight?
Geen vereiste maar wel leuk

Welke MX Switch stijl prefereer je?
Geen voorkeur, wordt gebruikt voor thuiswerk (typen) en gamen (maar niet te serieus meer)

Wat je is je budget?
100-150 euro

Wil je macro toetsen?
Liever niet, maar als ze er op zitten is dit niet heel erg

Doel van het keyboard?
Thuiswerk (typen) en gamen (maar niet te serieus meer)

Wat weet je al?
Ik heb jarenlang (volgens mij sinds de release ervan) het Logitech G910 toetsenbord gebruikt en heb dit altijd prima gevonden. Het flashy uiterlijk en het formaat ben ik inmiddels wel ontgroeid dus het mag een stukje meer low-profile. Ik gebruik een logitech muis en headset dus het zou fijn zijn om binnen hun ecosysteem te blijven en ik kwam dus al snel terecht bij de Logitech G815. Deze is nu in de aanbieding voor 119 bij Amazon wat geloof ik een zeer goede prijs is voor een dergelijk, maar voordat ik deze te impulsief koop vraag ik me af of er niet toch betere alternatieven zijn, dus vandaar deze post. Ik hoor graag jullie advies!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Naar mijn inschatting zijn Mode keyboards ook een klasse boven de Zoom. De Zoom zie ik toch meer als een mooi instapmodel. Maar de Mode's zijn volgens mij ook een stuk duurder dan de Zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:32:
Naar mijn inschatting zijn Mode keyboards ook een klasse boven de Zoom. De Zoom zie ik toch meer als een mooi instapmodel. Maar de Mode's zijn volgens mij ook een stuk duurder dan de Zoom.
Zoom75 ongeveer 300 met display etc.
Sonnet ongeveer 350 - 400 maar tot 700+
Paragon 400? (en zeer beperkte oplage)

Envoy ongeveer 200 -275 >> Mijn voorkeur voor 65% lijkt me meeste waar voor geld
Zoom65 ongeveer 175 - 200 met wireless 270

En dan niet gekeken naar verzend, zitten er stabs bij, draagtas etc.

[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoja op 24-05-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Mode moet je nog 21% btw bij rekenen, dat zit er bij de zoom al bij denk ik.
Maargoed, de keuze is persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf voor Mode gekozen die ik in Juli verwacht

[ Voor 40% gewijzigd door Brieto op 24-05-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:20:
Mode moet je nog 21% btw bij rekenen, dat zit er bij de zoom al bij denk ik.
Maargoed, de keuze is persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf voor Mode gekozen die ik in Juli verwacht
De BTW had ik niet naar gekeken, kale prijs.
Maar ben met je eens dat de Mode wrs de betere keus is.

Begrijp ik goed dat je de Sonnet hebt besteld? 8) Zo ja, welke kleur(en)? Of post je code :*) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Meestal heb ik mijn bord met de keycaps omhoog op het bureau liggen maar als jij van andersom gelukkig word .... O-) O+

Natuurlijk valt dit gewoon in de categorie hobby/liefhebber zoals veel dingen en daar is niets mis mee :)
Ik heb dat met de Q2, die afwerking is gewoon OK maar zet een QK65 er naast en dan merk je dat er wel degelijk verschil in zit. Neem een klasse dáárboven en dan is dat verschil er weer, vond dat duidelijk te zien op ClackyCon bv met jouw Mode SixtyFive. Voel en zie je direct bij oppakken :9~

Maarja of iemand die meerprijs daar voor over heeft.... :)
En ik maar denken dat het aan het toetsenbord ligt, blijkt dat ik het gewoon verkeerd om heb liggen :+

Maar je hebt helemaal gelijk qua afwerking in verschillende prijsklasse. Hoe hoger de prijs, des te beter de afwerking over het algemeen. Heb inmiddels al aardig wat verschillende borden in verschillende klassen en daarmee ook de kwaliteit. Het meeste is echt wel prima, maar een QK65 wint het nooit van een Mode SixtyFive. De Ginkgo zit daar dan weer tussen vind ik.

@ParaNoja denk dat de meeste info te vinden is via de Geekhack GB thread. Achterkant is de skyline van San Francisco, wat voor een architectuur liefhebber zoals ik sowieso bonus krijgt. Heb gekozen voor gunmetal met zilveren accenten. En foto's komen er zeker ;)

Heb niet heel veel ervaring met de zoom borden, maar de afwerking is gewoon net wat minder wat logisch is. Als ik het goed heb onthouden is het niet uit een blok met de cnc machine, maar gesmolten. De afwerking van de kleuren was ook niet altijd perfect/ overal gelijk. Daarmee niet zeggende dat het slecht is, absoluut niet. Voor de prijs is het echt wel erg knap wat ze allemaal doen en zou het ook zeker aanraden als instap bord. Maar als je al ervaring met duurdere borden hebt, vallen bovengenoemde dingen sneller op.

Over de afwerking van de Sonnet kan ik niets zeggen. Vind de SixtyFive erg mooi en kwalitatief uitstekend, maar kan het nog niet vergelijken met de Paragon. Daar heb ik hem nog te kort voor. Eerste indruk geeft een kleine pluspunt aan de Paragon, maar dat is gebaseerd op het uurtje dat ik gisteren bezig ben geweest. Maar denk dat je dus redelijk dezelfde kwaliteit mag verwachten, al zijn de upgrades relatief duur van Mode.

Welke keus de beste is, is erg persoonlijk en budget gebonden. Als geld geen "issue" is, zijn de Sonnet (met verzend- en importkosten) of Paragon erg leuk. Geld wel een "issue", zijn de zooms meer dan prima. En de Envoy zit inclusief verzend- en importkosten ertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
ParaNoja schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:40:
[...]

De BTW had ik niet naar gekeken, kale prijs.
Maar ben met je eens dat de Mode wrs de betere keus is.

Begrijp ik goed dat je de Sonnet hebt besteld? 8) Zo ja, welke kleur(en)? Of post je code :*) ?
V0e1g2d3e4b5a6a7a8a9a

Ik vind de groene ook heel mooi (eigenlijk wel mooiste) maar omdat ik de QK75 al in groen heb besteld ben ik voor blauw (Navy) gegaan.

YouTube: MODE SONNET, Best Minimal 75% Custom Keyboard?
Deze dude heeft ook navy met silver mirror onderkant. Geeft betere indruk dan de renders denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@superbok Veel dank voor je posts! Envoy heeft nu echt streepje voor in me keuze. d:)b
Maar dat is meer budget gedreven dan keuze 75 of 65%... Helaas..

De 75% zal helaas moeten wachten dan. Of moet een financiële meevaller hebben komende weken.
:o Me leven wagen door enkele weken bij @sapphire mee te gaan eten is het me nu net niet waard...
(volgens mij heeft tie meer verstand van verzekeren toetsenborden :9 )

@Brieto ziet er goed uit, en ja filmpje geeft echt veel betere impressie van de kleuren...
(heb je al een poetsdoek gekocht? :P )

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 24-05-2023 16:12 . Reden: Bijna kans laten liggen Sapphire te trollen! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
Ben toch uiteindelijk maar voor een Keychon K8 Pro gegaan, en heb er een ander set keycaps bij besteld.
https://www.keychron.com/...bt-keycap-set-black-white

Deze leken me toch mooier dan de basics.

Ik blijf uit kijken naar een mooi custom hotswap TKL bordje voor mijn desktop, en die hoeft dan weer niet wireless te zijn. Sterker nog, op mijn desktop mot ik geen wireless :)

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok De QK65 heeft ook duidelijk her en der besparingen, persoonlijk vind ik ze goed gekozen maar idd geen match voor een Sixtyfive of een Vega
ParaNoja schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:07:
@superbok Veel dank voor je posts! Envoy heeft nu echt streepje voor in me keuze. d:)b
Maar dat is meer budget gedreven dan keuze 75 of 65%... Helaas..

De 75% zal helaas moeten wachten dan. Of moet een financiële meevaller hebben komende weken.
:o Me leven wagen door enkele weken bij @sapphire mee te gaan eten is het me nu net niet waard...
(volgens mij heeft tie meer verstand van verzekeren toetsenborden :9 )

@Brieto ziet er goed uit, en ja filmpje geeft echt veel betere impressie van de kleuren...
(heb je al een poetsdoek gekocht? :P )
Nou je leven wagen valt mee hoor, vrouwlief kan goed koken. Tis alleen behoorlijk druk met 3 kleine kinderen aan tafel en regelmatig vliegt er eea. aan eten door de lucht :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireDrunk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:42:
Ben toch uiteindelijk maar voor een Keychon K8 Pro gegaan, en heb er een ander set keycaps bij besteld.
https://www.keychron.com/...bt-keycap-set-black-white

Deze leken me toch mooier dan de basics.

Ik blijf uit kijken naar een mooi custom hotswap TKL bordje voor mijn desktop, en die hoeft dan weer niet wireless te zijn. Sterker nog, op mijn desktop mot ik geen wireless :)
Als je dan toch naar een TKL kijkt, mooie instappers:
NK87
ZoomTKL

PS ik zou wel doubleshot keycaps aanraden... Maar snap je keuze, nu was het 1x bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:16

thijsco19

KTM 990 SMT

ParaNoja schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:08:
[...]

Dat plankje heeft helaas zo'n beetje de goedkoopste switches die er zijn.
Ik heb even gekeken maar geloof niet dat het hotswap is, zodat je van switch kunt wisselen... :'(
Je ervaring ligt helaas zeker aan de kwaliteit van dit product.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt, maar zag prijzen tussen 50 en 100 euro.
Voor dat geld kun je denk ik beter retourneren en een hotswap keyboard halen.
(En van te voren even het vragenlijstje beantwoorden hier en posten!)

Er zijn zeker aardige mechanische keyboards voor rond die prijs.
Jammer dat je eerste ervaring een slechte is geworden.
Hopelijk kun je na lezen van de start post en posten vragenlijstje een betere aankoop doen!
En @MatthijsBoog, het is duidelijk dat het dus wel mogelijk is. (y)
Het toetsenbord is inmiddels retour, niet alleen vanwege genoemd probleem maar algehele bouwkwaliteit was minder dan verwacht.

Ik dacht effe snel een leuk mechanisch toetsenbord te kopen. Maar helaas, komt toch meer bij kijken. Stom genoeg had ik er niet aan gedacht om vooraf even in dit topic te kijken.

Nu wat meer inlezen en zoeken naar een mooie toetsenbord. (waarbij ik membraam nog niet uitsluit)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:59:
@superbok De QK65 heeft ook duidelijk her en der besparingen, persoonlijk vind ik ze goed gekozen amar idd geen match voor een Sixtyfive of een Vega

[...]

Nou je leven wagen valt mee hoor, vrouwlief kan goed koken. Tis alleen behoorlijk druk met 3 kleine kinderen aan tafel en regelmatig vliegt er eea. aan eten door de lucht :X
_O- houd liever me kleren schoon....

En had ik dus toch gelijk :P (betreft verzekeren keyboards)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@thijsco19 Ben blij voor je dat je je geld terug krijgt!

Lees vooral de eerste post rustig door, en post de antwoorden van de vragenlijst, dan kijken er meer mensen naar, en kan er beter advies gegeven worden.

En misschien dat er mede tweaker in de buurt woont waar je een mechanisch plankje en verschillende switches kan uitproberen.. (of bij een mediamarkt of zoiets)

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 24-05-2023 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie net trouwens een tofu V1 en @sapphire zijni kki68, plus nog een en... @pjottum & @Touchdomex een Moonlander op vraag en aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:36
MyKeyboard.eu heeft HSA keycaps op voorraad gekregen https://mykeyboard.eu/catalogue/hsa-white-on-black_1368/

Ik heb een Ducky One III, passen deze keycaps daar gewoon op?

Ben wel benieuwd naar de ervaring met dit profiel. Het zijn, als ik het goed begrijp, kortere toetsen? Is dat dan wennen? Ik speel MMOs en type graag nogal wat, ik gebruik momenteel red switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In principe past het gewoon, wat ze met korter bedoelen is lager, maar het is nog steeds standaard mx style alleen zijn ze wat minder hoog. Het zal dus iets minder ver boven de case uitsteken, elke rij is lager. In principe zou dat dus verder qua gebruik geen invloed moeten hebben. Ze hebben wel een voelbaar andere vorm, niet positief of negatief, gewoon anders.

Het enige mogelijke probleem is dat de Ducky north-facing is, bij Cherry profile is dat soms een probleem, voor HSA heb ik niets kunnen vinden over of het wel of geen problemen zou geven, garantie durf ik dan ook niet te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ParaNoja schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:57:
Zie net trouwens een tofu V1 en @sapphire zijni kki68, plus nog een en... @pjottum & @Touchdomex een Moonlander op vraag en aanbod...
Voor mij way te duur.

Echter heb ik vandaag mijn Keychron V10 binnen na grofweg 2 weken wachten. Dus ik ben inmiddels voorzien :9~

Eerste impressie voor de prijs idioot goed gebouwd. Nu binnenkort nog verder uitproberen.

Mocht dit voldoende bevallen wil ik een tweede voor thuis naast kantoor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59
Heb deze week de Feker Alice98 ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6riwpoftLwCyomciniUgvztIVxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69LQKLxCIdBHgb7YFHFVdAae.jpg?f=fotoalbum_large

Niet helemaal tevreden. Het typt wel aardig, maar ik merk dat ik toch nogal Home en End mis. Nu dacht ik dat via de software wel even aan te passen. Had al gezien dat er (nog) geen VIA/QMK support is, dus software op een andere pc geïnstalleerd, daarna netwerk kabel eruit. In de install folder staat een vage audiorecord.exe, geen idee waar die voor is. Het is een toestenbord, geen speaker. De sofware is redelijk spartaans. Snap nog niet hoe ik met de fn toets een 2de command kan maken voor num8. Toewijzen aan een andere knop, behalve Home,End is geen probleem.

Het lcd scherm is echt een gimmick. Het is mogelijk om er een animatie of statisch plaatje in te zetten. Wat er verder mogelijk is weet ik niet, wederom, spartaanse software.

Even wat langer uitproberen, de layout verder bevalt wel. Misschien dat er uiteindelijk iets mogelijk is met VIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TeringJantje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:11:

Niet helemaal tevreden. Het typt wel aardig, maar ik merk dat ik toch nogal Home en End mis. Nu dacht ik dat via de software wel even aan te passen. Had al gezien dat er (nog) geen VIA/QMK support is, dus software op een andere pc geïnstalleerd, daarna netwerk kabel eruit.
Persoonlijk gebruik ik als ik pijltjes heb op een bord die altijd als nav cluster. Doe dat al jaren en voor tekst (/code) wil ik niet anders meer eerlijk gezegd.

Ik heb altijd FN+pijltjes voor PG up / down (up / down) en Home op FN + links, END op FN + rechts. Dit maakt b.v. een regel selecteren met CTRL + Home (ctrl, fn, links) erg intuitief. En ergonomisch veel makkelijker dan een nav cluster boven de pijltjes.

---
Goed dat je je Paragon al binnen hebt superbok! Maar wat balen van die JST...

Gaat het flashen van borden met DB niet in het geheugen van de DB? Maar dit was geloof ik ook Ai03's universal toch? (Dan dus niet). PCB's worden echter doorgaans in de fabriek met ICSP pins geflasht. Dit omdat anders JST te makkelijk beschadigd...

Je zou natuurlijk een nieuw poortje erop kunnen solderen, maarja als daarna nog een ander defect op die PCB zit heb je geen garantie meer... O-) |:(

Hoop dat mijne dan ook bijna binnen komt, heb nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Goed dat je je Paragon al binnen hebt superbok! Maar wat balen van die JST...

Gaat het flashen van borden met DB niet in het geheugen van de DB? Maar dit was geloof ik ook Ai03's universal toch? (Dan dus niet). PCB's worden echter doorgaans in de fabriek met ICSP pins geflasht. Dit omdat anders JST te makkelijk beschadigd...

Je zou natuurlijk een nieuw poortje erop kunnen solderen, maarja als daarna nog een ander defect op die PCB zit heb je geen garantie meer... O-) |:(

Hoop dat mijne dan ook bijna binnen komt, heb nog niets vernomen.
Vanochtend al een mail terug gekregen van Candykeys dat ze de PCB gaan vervangen. Hoop snel een mail te krijgen met de tracking link zodat ik het bord kan gaan bouwen. In de mail stond dat ze hem de kapotte terug willen om te kijken of het alsnog gerepareerd voor me kan worden. Heb gereageerd dat ik dit eventueel ook wel zou willen proberen maar nog niet gedaan had ivm garantie. Misschien dat ik het dan alsnog zelf kan doen. Is inderdaad de ai03 standaard DB.

Wel balen dat je nog niets hebt gehoord. Ze hadden gezegd dat het snel verstuurd zou worden, maar dat laat dan dus toch langer op zich wachten. Zelfde met de extra's die ze apart versturen. Dubbele verzendkosten voor ze en ook vervelend voor de klanten. Anders zou ik hem nu gewoon kunnen bouwen met het reserve PCB wat ik heb gekocht, samen met de keylab Knob en PC plaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-08 09:20

ricjuh

Make each day your masterpiece

FireDrunk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:42:
Ik heb nog een mooie witte Freebird TKL te koop O-)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-06 11:33
Na het bekijken van talloze YouTube-video's, het lezen van nieuwsbrieven en het doornemen van dit onderwerp, heb ik uiteindelijk ook de knoop doorgehakt en een mechanisch toetsenbord aangeschaft. Ik koos voor de Keychron K1 SE om te zien of het iets voor mij is.

Vooral de positie van de toetsen is even wennen, omdat ik nog vaak per ongeluk de verkeerde toetsen indruk. Maar aangezien ik het toetsenbord pas een week heb, merk ik dat ik er elke dag meer aan begin te wennen en het steeds prettiger vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhCoC3S61-rxLLtuoxW7oxkOwQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EpM6p1Kt8yQ9jRLQzPAOsepH.webp?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door kapi_tijn op 25-05-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 13:48

Szwoar

En door

Iemand al iets vernomen van zijn QK75 bij Candykeys toevallig? Heb in maart nog een plate bijbesteld en die is laatst ook naar manufacturing gegaan, maar voor de rest zit er weinig beweging in lijkt het.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 dagen geleden stuurde David P. (CK eigenaar) deze screenshot. Hij is dus nog niet door de douane. Nauwkeurigere info is er nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:28:
[...]
Wel balen dat je nog niets hebt gehoord. Ze hadden gezegd dat het snel verstuurd zou worden, maar dat laat dan dus toch langer op zich wachten. Zelfde met de extra's die ze apart versturen. Dubbele verzendkosten voor ze en ook vervelend voor de klanten. Anders zou ik hem nu gewoon kunnen bouwen met het reserve PCB wat ik heb gekocht, samen met de keylab Knob en PC plaat......
Oh... Ja nee ik heb geen verzend. Nu heb ik vaker bij DPD geen verzend info van Candy gekregen... maar goed.

De extras apart? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ze hadden echt haast dan. Lees op hun Discord nu na aanleiding dat ze juist heel blij waren met wat KeebWerk had gedaan voor ze. En toch ligt mijne dan nog op de plank daar? :'(

Misschien dat ze bij mij de extra plate, DB, PCB en andere zooi erbij verpakken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 13:48

Szwoar

En door

MatthijsBoog schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:15:
3 dagen geleden stuurde David P. (CK eigenaar) deze screenshot. Hij is dus nog niet door de douane. Nauwkeurigere info is er nog niet helaas.
Is dat dan de GLS tracking van jouw order? Of wacht CK zelf nog tot de bordjes binnen zijn?

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Oh... Ja nee ik heb geen verzend. Nu heb ik vaker bij DPD geen verzend info van Candy gekregen... maar goed.

De extras apart? Dat heb ik nog nooit gehoord. Ze hadden echt haast dan. Lees op hun Discord nu na aanleiding dat ze juist heel blij waren met wat KeebWerk had gedaan voor ze. En toch ligt mijne dan nog op de plank daar? :'(

Misschien dat ze bij mij de extra plate, DB, PCB en andere zooi erbij verpakken dan?
Had destijds DHL gekozen en gelukkig wel T&T gekregen. Hopelijk heb je toch nog deze week verzend info. Schijnt nogal veel te zijn in volume en gewicht waardoor het wat langer duurt? Maar zoveel units waren het toch ook weer niet in Europa dacht ik.

Maar inderdaad heel vreemd met de extra's. Heb het nog nagevraagd maar het klopt wel dat dat apart komt. Had toch het idee dat dit redelijk makkelijk in de doos had gepast. Hopelijk heb jij dan wel direct de extra's. Scheelt toch weer. Heb wel die speciale knob, maar heb die ook al bij andere maanden geleden gezien dus daar zou het niet aan liggen denk ik. Maar als ze slim zijn, versturen ze mijn extra's ook samen met m'n vervangende PCB. Zou zonde zijn van de verzendkosten/ extra werk voor hun. We wachten geduldig af helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vond deze:

30% korting op je bestelling bij Drop: DKC30202304

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Iemand al opgevallen dat Drop geen enkele GMK set meer op voorraad heeft?

Verder lekker bezig met knutselen aan een Void 9 en zojuist werkend gekregen :)

Helaas wel een foutje gemaakt met boren van de behuizing waardoor er nu een klein scheurtje in zit :(
Verder wel leuk projectje en een hoop geleerd!

Special thanks voor @MatthijsBoog voor het helpen om QMK goed draaiend te krijgen zodat ik de Pro micro kon flashen :)

Morgen of komend weekend kijken of ik het kan inbouwen in de behuizing en kan afwerken, nu voldaan slapen.

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vandaag de surprise keycaps ontvangen van mykeyboard. Ontvangen wat ik wilde, namelijk GMK Norse. Leuke deal voor 80 euro, want anders had ik ze waarschijnlijk gekocht voor de 150 euro die ze vragen. Het plan is om ze te mixen met de mods van MoDo, al zijn de standaard mods ook erg mooi.

Zag trouwens in de update video van Mode van gisteren dat de envoy start met verzenden in mid juli ipv juni en dus een paar weken vertraagd is.

En m’n nieuwe pcb wordt volgende week verzonden, support is snel met reageren en geeft goede informatie. Erg blij met de reactie, beter dan m’n vorige ervaring. Hopelijk begin van volgende week zodat ik hem volgend weekend kan bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met bezorging van Keychron (China) met GLS?
Staat al enkele dagen op onderweg van Luik naar GLS NL...
Is die tracking zo slecht, GLS zo langzaam of misschien beide?
En uiteraard grote vraag of er nog extra import kosten bij komen kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ParaNoja schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:12:
Mijne zit al een dag of 3 in een vliegtuig, blijkbaar is de kerosine op.

(waarschijnlijk douane inklaring, maar ik kan me vergissen)

GLS is zo slecht, denk ik. Maar dit hoort in een ander subforum. ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 13:28
Van de Jris65 R2 wordt vanaf 31/5 een groupbuy gestart.
Ik vind dit zelf één van de mooiste 65% bordjes.
Ze zeggen het e.e.a. verbeterd en verfijnd te hebben t.o.v. de toch al prima R1.
Naast een 1,2mm flexcut is ook een 1,6mm non flexcut pcb beschikbaar.

https://www.mykeyclub.com/pages/jris65-r2-groupbuy

[ Voor 12% gewijzigd door Groesjenka op 27-05-2023 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-07 11:33
Veel Keychron keyboarden kan je gewoon kopen via ergowerken.
https://www.ergowerken.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darknessblade schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Veel Keychron keyboarden kan je gewoon kopen via ergowerken.
https://www.ergowerken.nl/
Volgens mij heb je even gemist dat het beide keyboards al besteld zijn en onderweg...

Maar gezien dat Ergowerken niet in het lijstje in het start topic staat misschien wel een goede aanvulling? @superbok ?
we missen iig nog:
Falbatech
42keebs
sthlmkb
Centorek
en dus Ergowerken

Uiteraard is keebmap ook een goede resource, maar niet alle bovenstaande staan daar vermeld, net als op de EU buying guide en als we dan toch een lijstje hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:59
Mijn eerste bestelling had ik vi aKeychron.de gedaan, die heb ik nog steeds niet. Volgens mij ook een aantal dagen in Luik blijven hangen. Uiteindelijk ging het wel verder. Volgens GLS bij buren bezorgd, maar hele straat heeft niks gehad.
Al een maand bezig met Keychron om het opgelost te krijgen. Zit weinig schot in. Weet het niet zeker, maar had iig nergens een bericht of melding over import kosten.

Aan de andere kant, via akkogear.eu switches besteld, ook uit China en ook weer GLS, maar Akko kiest een andere dienst van GLS. Deze keer kon ik voor bezorging aangeven of ik het nog naar een afhaalpunt wilde laten gaan. Er zat realtime tracking bij, maar denk dat te chauffeur dat uitgezet had, want volgens de tracking waren er nog 14 stops, maar toen stond hij al voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TeringJantje Hopelijk gaat het bij ons iets vlotter... :/
Op de GLS website is ook niks te vinden over hoe eventuele extra kosten moeten worden betaald...
Vooraf, aan de deur, via mailtje etc... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TeringJantje schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Mijn eerste bestelling had ik vi aKeychron.de gedaan, die heb ik nog steeds niet. Volgens mij ook een aantal dagen in Luik blijven hangen. Uiteindelijk ging het wel verder. Volgens GLS bij buren bezorgd, maar hele straat heeft niks gehad.
Al een maand bezig met Keychron om het opgelost te krijgen. Zit weinig schot in. Weet het niet zeker, maar had iig nergens een bericht of melding over import kosten.

Aan de andere kant, via akkogear.eu switches besteld, ook uit China en ook weer GLS, maar Akko kiest een andere dienst van GLS. Deze keer kon ik voor bezorging aangeven of ik het nog naar een afhaalpunt wilde laten gaan. Er zat realtime tracking bij, maar denk dat te chauffeur dat uitgezet had, want volgens de tracking waren er nog 14 stops, maar toen stond hij al voor de deur.
Altijd het probleem met bestellen in China. Ik vind het nu eigenlijk ook spannend of het überhaupt wel gaat aankomen. We gaan het zien. Hopelijk wel.

In jouw geval is het een GLS probleem, want die hebben het ergens afgegeven - maar helaas moet je daar dan Keychron weer op aanspreken. Stom.

Ik heb die site van ergowerken al een tijdje als reclame Instagram, want Meta volgt mijn surfgedrag niet (...), en daarom heb ik ze al eens gevraagd of de Alice's van Keychron gaan komen. Antwoord was iets als "ja, ooit".

[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 27-05-2023 12:36 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49
sapphire schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Sixes en RA zijn by far de meest lelijke vind ik :?
Vind ik ook.

Vond de randomizer bij MK niet ;(
Ik hoopte met 2 rando's op iig 1x Norse. Oh well, iets met gegokt en something something :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBtQdC2eBkjMPR948DT4TBfMDJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6kOHTTRMMurXQuxoygT2M4Bv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Is Keychron de enige waar je prebuilds kan kopen met Gateron g Pro brown switches?
Heb zitten googlen, maar kon zelf niks vinden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:15:
[...]

Vind ik ook.

Vond de randomizer bij MK niet ;(
Ik hoopte met 2 rando's op iig 1x Norse. Oh well, iets met gegokt en something something :P

[Afbeelding]
Aii, jammer! Misschien dat iemand op Discord wil ruilen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:36
Mijn HSA caps zijn binnen, alsook nieuwe switches (brown). Van die switches zie je natuurlijk geen fluit, en de tactile feel zal ik ook niet digitaal kunnen overbrengen. Wel een plaatje van hoe mijn Ducky One III er nu uit ziet: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8D10Uvppej7jjh-SVlRERw5aJcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgfztcPuYmd083Ppap74lFvp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de toetsen er mooi uitzien, en ik ben vooral blij dat ze goed leesbaar zijn zonder dat ik de RGB aan hoef te doen van mijn board. Ik heb ze besteld via mykeyboard.eu en onze Belgische vriend heeft het allemaal erg netjes en snel verscheept naar me.

Enige wat ontbreekt zijn wat generieke toetsen om te gebruiken voor de functies boven het numpad. Ik heb er nu maar wat 'menu' toetsen in gedaan om het voor het oog goed te houden. Nu alleen goed onthouden welke ook al weer wat doet.

Het HSA profiel ligt een klein beetje lager dan regulier SA, maar het verschil is wel erg minimaal. Is echt milimeterwerk! Voor het oog ziet het er dus nog steeds uit als een gewoon toetsenbord.

Ik meende eerst wat moois te doen met de witte toetsen voor ctrl-alt-shift etc, maar merkte dat ik het vooral afleidend vond. Hoewel veel van jullie keyboards er veel mooier uitzien met kleurschakeringen enzo, zou ik moeite hebben om er lekker op te typen zonder te zijn afgeleid.

Qua clickies etc... De toetsen zijn wat minder hol dan de SA's van Ducky, dat zorgt voor iets minder geluidsproductie. De toetsen klinken in mijn oren heel fijn, maar ik heb sowieso een voorkeur voor zachte geluiden. Anders gaat mijn vriendin me namelijk vragen wie er nu weer eens ongelijk heeft op het internet. De uitdaging is nu wel nog om een goede houding aan te nemen en heel goed in de gaten te houden dat ik geen RSI-klachten ontwikkel. Anders moet er toch maar een polsteun bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog iets nodig bij Keebcats toevallig?

Wil net wat bestelen maar ik vind de verzendkosten met €15 wel erg enthousiast:X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjottum schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:23:
[...]

Mijne zit al een dag of 3 in een vliegtuig, blijkbaar is de kerosine op.

(waarschijnlijk douane inklaring, maar ik kan me vergissen)

GLS is zo slecht, denk ik. Maar dit hoort in een ander subforum. ;)
Let goed op, er is ook verschil tussen die yuntrack en gls NL website...
Volgens eerste is mijn plankje in luik, Processing, das na douane check en Sorting, en volgens GLS is het Onderweg naar GLS 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ParaNoja schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Let goed op, er is ook verschil tussen die yuntrack en gls NL website...
Volgens eerste is mijn plankje in luik, Processing, das na douane check en Sorting, en volgens GLS is het Onderweg naar GLS 7(8)7
Ja, maar GLS heeft daar gelijk - het is onderweg naar GLS. Dat die hem vervolgens in de kliko bij je voordeur leggen, tja... (back on topic? ☺️)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pjottum schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:38:
[...]

Ja, maar GLS heeft daar gelijk - het is onderweg naar GLS. Dat die hem vervolgens in de kliko bij je voordeur leggen, tja... (back on topic? ☺️)
Bedankt voor de tip >> Ben ff container naar achter zetten! :9

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 27-05-2023 16:42 . Reden: Niet paranoja... lol ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Vandaag op deze mooie Pinksterdag mag ik jullie weer vertellen over een extreem high-end bord die alle vakjes aantikt:

QMK/Via check!
Hotswap check!
Custom finish check!
Steel weight check!
Foams check!

Ik presenteer u mijn custom Void9 macropad :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdegczpqU17YxyL9ANVH17OmfPo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbVIjiJkFpEGn5TDw4vHVoQe.jpg?f=fotoalbum_medium

Eerlijk gejat naar het idee van Victor Lucachi

Zwager heeft de behuizing geprint van PLA, wel zelf geschuurd en geel gespoten want....nouja die kleur had ik nog. Het was dat of zwart en zélfs ik wil wel eens iets anders.
Switches zijn Gateron Cap black crystal yellow V2, speciaal gekozen omdat ze de enige switches waren in de buurt op moment van in elkaar zetten :+

DSA keycaps, die doorzichtige is de bedoeling om er nog een led onder te zetten zodat ik beter kan zien of de pad aangesloten is :)

QMK fork geflashed met dank aan @MatthijsBoog voor de hulp op de late avond(en) _/-\o_ En nu dus ook gewoon aan te passen met VIA.
De hotswap sockets heb ik ook bij hem afgekeken. Daarnaast klinkt het voor geen meter dus een laagje neophreen op de bodem, paar boutjes voor het gewicht én nog een plukje polyfill omdat het kan. Met die mods klinkt het euhm...nog steeds voor geen meter maar nu wel *iets* zwaarder. Dat laatste scheelt wel voor het gevoel bij oppakken want de pad was 65gram dus 10 gram extra is fijn.

Verder een leuke ervaring om eens zelf te doen en er volgt waarschijnlijk een V2 want ik had 2 Pro Micro's besteld en de schroeven gingen per 50 en diode's per 100 :+

Dingen die ik anders zou doen, schroefgaten met een kleiner boortje uitboren, nu bleef de boor hangen en er zit een scheurtje in de buitenkant :(
Waarschijnlijk een donkere kleur zodat de naad minder opvalt, en we hebben ontdekt dat mijn Ali pro micro 3mm langer is dus die paste niet lekker in de daarvoor bestemde houder :p

Totale kosten waren om en nabij €20 schat ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxoUR-_1KqhmvbX3SEEN1BfkZl0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aICBYoITNCqIPBZPrLSWvGTc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKC791q04yHKqM5T2Ey7I9n-Upo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QogBI9fQweO9PPGJoBytOWp0.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_r2UvJsLxuzztDe96kvcjPDJTg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqjFKun8iXu9lEHRA3MDZCjS.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e94UYihU_bHfP_NZtgWngwnl7-U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qt5ijjVM1VBhT9o1dNQU6ROD.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAuh492MyQAXtKnoibq6wGP8z-4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMWHlDv9B1NcHxSBFARboVJW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PF0JAnWMmJ6YuYvTvWb7UDb3uwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kM2Esq1TPjdQsThzdiMk3Qpj.jpg?f=user_large

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
sapphire schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:31:
Vandaag op deze mooie Pinksterdag mag ik jullie weer vertellen over een extreem high-end bord die alle vakjes aantikt:

QMK/Via check!
Hotswap check!
Custom finish check!
Steel weight check!
Foams check!

Ik presenteer u mijn custom Void9 macropad :+

[Afbeelding]

Eerlijk gejat naar het idee van Victor Lucachi

Zwager heeft de behuizing geprint van PLA, wel zelf geschuurd en geel gespoten want....nouja die kleur had ik nog. Het was dat of zwart en zélfs ik wil wel eens iets anders.
Switches zijn Gateron Cap black crystal yellow V2, speciaal gekozen omdat ze de enige switches waren in de buurt op moment van in elkaar zetten :+

DSA keycaps, die doorzichtige is de bedoeling om er nog een led onder te zetten zodat ik beter kan zien of de pad aangesloten is :)

QMK fork geflashed met dank aan @MatthijsBoog voor de hulp op de late avond(en) _/-\o_ En nu dus ook gewoon aan te passen met VIA.
De hotswap sockets heb ik ook bij hem afgekeken. Daarnaast klinkt het voor geen meter dus een laagje neophreen op de bodem, paar boutjes voor het gewicht én nog een plukje polyfill omdat het kan. Met die mods klinkt het euhm...nog steeds voor geen meter maar nu wel *iets* zwaarder. Dat laatste scheelt wel voor het gevoel bij oppakken want de pad was 65gram dus 10 gram extra is fijn.

Verder een leuke ervaring om eens zelf te doen en er volgt waarschijnlijk een V2 want ik had 2 Pro Micro's besteld en de schroeven gingen per 50 en diode's per 100 :+

Dingen die ik anders zou doen, schroefgaten met een kleiner boortje uitboren, nu bleef de boor hangen en er zit een scheurtje in de buitenkant :(
Waarschijnlijk een donkere kleur zodat de naad minder opvalt, en we hebben ontdekt dat mijn Ali pro micro 3mm langer is dus die paste niet lekker in de daarvoor bestemde houder :p

Totale kosten waren om en nabij €20 schat ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Gebruik je ook de VIA/VIAL definitions?

dit maakt het namelijk 10X zo gemakkelijk om snel even een macro aan te passen zonder de void9 te reflashen.

heb er zelf namelijk ook 1 met een flink dozijn aan layers elk met verschillende macro's
-------------
Gebruik zelfs een macro samen met een BAT bestand, om de sleep settings aan te passen [zodat de computer niet onnodig s'avonds aangaat], met de sleep-timer op 1 minuut/ de sleep settings terug te zetten.
-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darknessblade schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Gebruik je ook de VIA/VIAL definitions?

dit maakt het namelijk 10X zo gemakkelijk om snel even een macro aan te passen zonder de void9 te reflashen.

heb er zelf namelijk ook 1 met een flink dozijn aan layers elk met verschillende macro's
-------------
Gebruik zelfs een macro samen met een BAT bestand, om de sleep settings aan te passen [zodat de computer niet onnodig s'avonds aangaat], met de sleep-timer op 1 minuut/ de sleep settings terug te zetten.
-----------
JSON openen in VIA en gaan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Monday Memeday:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXZ9yEziuXTBNYMVyJd7A1C5TK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HY2fjSPfQGcLvpopBwKWlTgA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:55

skoozie

SCSI

@sapphire Ziet er goed uit, je kan nog visloodjes in de moertjes lijmen voor extra gewicht. Hier moet ik nog beginnen aan de Lotus58, laatste weken toaal geen tijd gehad.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Zo'n zelfbouw macropad lijkt mij best wel wat, bv de Void16 met encoder die op mijn pad kwam door de post van @sapphire (Void9 met encoder en 8 switches kan uiteraard ook).
Maar meer in het algemeen, QMK/Via, is dat ook Linux compatible "in gebruik"? Dus een macropad met meerdere levels, stuurt die dan unieke keypresses uit voor de losse levels (dus een macropad met 9 switches die bv 18 unieke keycodes kan sturen); Of is (PC) software vereist waarbij de levels in de PC software zitten en de macropad dus bv maar 9 unieke keys uitstuurt en de software het "level" weet en vertaald naar acties.

Het programmeren via Windows is natuurlijk een ding, maar als vervolgens de levels etc alsnog niet bruikbaar zijn onder Linux dan "heb ik er niks aan" als fulltime Linux user (met Windows dual boot die zeer zelden gebruikt wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
RobertMe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:43:
Zo'n zelfbouw macropad lijkt mij best wel wat, bv de Void16 met encoder die op mijn pad kwam door de post van @sapphire (Void9 met encoder en 8 switches kan uiteraard ook).
Maar meer in het algemeen, QMK/Via, is dat ook Linux compatible "in gebruik"? Dus een macropad met meerdere levels, stuurt die dan unieke keypresses uit voor de losse levels (dus een macropad met 9 switches die bv 18 unieke keycodes kan sturen); Of is (PC) software vereist waarbij de levels in de PC software zitten en de macropad dus bv maar 9 unieke keys uitstuurt en de software het "level" weet en vertaald naar acties.

Het programmeren via Windows is natuurlijk een ding, maar als vervolgens de levels etc alsnog niet bruikbaar zijn onder Linux dan "heb ik er niks aan" als fulltime Linux user (met Windows dual boot die zeer zelden gebruikt wordt).
Ik raad VIAL aan gezien het ook werkt op linux, tevens kan je ook een RP2040 gebruiken ipv een arduino. heb je gelijk meer storage, voor macro's

met QMK zit alle macro's/keymaps op de Arduino/RP2040, dus geen speciale software nodig op de vial sofware na, om het keyboard/macropad te programeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het grote pluspunt van qmk en afgeleiden daarvan (via/vial), is dat alles op het toetsenbord zelf draait. Je kunt slaat alle layers met keycodes dus op in het toetsenbord zelf en hoeft geen programma te draaien om het te gebruiken, alleen om het te wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:43:

Ik kan bevestigen dat VIA perfect werkt op Ubuntu, misschien overbodig maar tevens kun je bij je keyboard instellingen zelf sneltoetsen toewijzen, zowel aan programma's als bash/python scripts. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqmNjKNBPN1LCNl-9Z_iCKcwVpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6zdzotz52gS47hgbfCxuxaz0.png?f=fotoalbum_large

Tevens hoef je onder linux niet VIA aan te hebben, enkel als je iets programmed.

[ Voor 15% gewijzigd door ParaNoja op 30-05-2023 12:27 . Reden: Screenshot erbij gezet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skoozie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:01:
@sapphire Ziet er goed uit, je kan nog visloodjes in de moertjes lijmen voor extra gewicht. Hier moet ik nog beginnen aan de Lotus58, laatste weken toaal geen tijd gehad.
Thanx!

Het oorspronkelijke idee was om een staaf staal bij de Praxis te halen en er in te plakken, dat tikt ook lekker aan maar ik was ongeduldig en had geen zin om dat er speciaal voor te kopen :+

@RobertMe Zoals gezegd draait alles op het bordje en is VIA alleen nodig om het éénmalig in te stellen.
Over Linux, ja dus en het draait ook online als webapp, moet je alleen je browser toegang tot USB geven (waar ik persoonlijk geen fan van ben).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Hehe, dacht dat de browsertool juist het handige was aan VIA/VIAL, ook nog wel een stand-alone electron app als je het 'lokaal' wilt houden

Het ziet er iig tof uit, het verzwaren met moeren/zand/aambeelden komt wel bekend voor, ik dacht ergens dat iemand zooi lijm met daarin lood/staal gruis ofzo had gebruikt, maar weet even niet meer welk project dat was.

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-08 09:20

ricjuh

Make each day your masterpiece

ParaNoja schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 11:42:
@TeringJantje Hopelijk gaat het bij ons iets vlotter... :/
Op de GLS website is ook niks te vinden over hoe eventuele extra kosten moeten worden betaald...
Vooraf, aan de deur, via mailtje etc... :S
Ik heb bij keychron bestellingen nog nooit extra kosten gehad ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Over Keychron gesproken, ze hebben ditmaal de Q5 Pro op KickStarter gezet.
https://www.kickstarter.c...eless-mechanical-keyboard
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/041/094/658/43758da956ade876e10497f1f5da8b74_original.jpg?ixlib=rb-4.0.2&w=680&fit=max&v=1685160462&gif-q=50&q=92&s=15714bee347ba141b59b3974b2e57012

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rembock schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:35:
;) Je was me net voor...
Zag het net in de mail, meteen uitgeschreven, want nooit ingeschreven.... :(

My 2cents:

Nog ff en dan begint NVIDIA voor GPU's kickstarters of groupbuys.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pffff nou serieus ik vind het eigenlijk best wel kansloos dat ze het elke keer zo doen want je naait mensen er gewoon mee. Je hebt naar mijn weten namelijk 0 garantie en over geleverd zijn aan de geweldige service van Keychron :X

Daarover gesproken ik zie dat dit 'unieke' bord van ze ook weer de 3x1u keys gebruikt rechts naast de spatie. Dit is bij mijn Q2 best wel een irritatie dingetje aan het worden aangezien ál mijn andere borden (die ik had en heb) 2 of 3x 1,25u hebben/hadden. Dit is het enige bord waar ik de Fn consequent mis tik :(
Is ook wel een dingetje war ze bij Keychron structureel goed in zijn, nét andere layouts dan de norm :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
sapphire schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:29:
Pffff nou serieus ik vind het eigenlijk best wel kansloos dat ze het elke keer zo doen want je naait mensen er gewoon mee. Je hebt naar mijn weten namelijk 0 garantie en over geleverd zijn aan de geweldige service van Keychron :X

Daarover gesproken ik zie dat dit 'unieke' bord van ze ook weer de 3x1u keys gebruikt rechts naast de spatie. Dit is bij mijn Q2 best wel een irritatie dingetje aan het worden aangezien ál mijn andere borden (die ik had en heb) 2 of 3x 1,25u hebben/hadden. Dit is het enige bord waar ik de Fn consequent mis tik :(
Is ook wel een dingetje war ze bij Keychron structureel goed in zijn, nét andere layouts dan de norm :|
De Q2/3 Pro is toch niet via KickStarter gegaan? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ParaNoja schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:08:
[...]

;) Je was me net voor...
Zag het net in de mail, meteen uitgeschreven, want nooit ingeschreven.... :(

My 2cents:

Nog ff en dan begint NVIDIA voor GPU's kickstarters of groupbuys.....
Nouja, Kickstarter kan natuurlijk wel voor een nieuw/innovatief product waarbij je eerst wilt peilen of er animo voor is.

Maar laten we zeggen in juni een Kickstarter lanceren met een "lever datum" van juli betekent dus dat het gewoon een (pre-order) verkoopkanaal is. De R&D tijd is er al lang geweest en het product is "af" waarbij potentieel zelfs de GA productie al gestart is. En dat is naar mijn idee nu toch niet de bedoeling van Kickstarter. Waarbij je als backer dus extra risico's loopt zoals @sapphire aangeeft. Immers ben je een investeerder in een bedrijf / product, en als tegenprestatie voor de investering krijg je een product (/terugbetaling van de lening is in natura). Je bent dus geen klant, met (consumenten) aankoopbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:08
Ik neem aan dat als je op AliExpress je switches besteld de kwaliteit er niet minder op is als dat je op Amazon besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Overigens @all bedankt voor jullie reacties m.b.t. QMK/VIA/VIAL & Linux compatibiliteit. Ik kan weer verder puzzelen, zowel v.w.b. potentieel een (/mijn eerste) mechanische ramplank kopen als wellicht ook een eigen macropad bouwen. Wellicht zelfs eerst de macropad, de zelfstandigs multimediatoetsen op mijn antieke (Logitech) tobo vind ik toch wel heel fijn (korte tijd een Logitech MX Keys (de normale, niet mechanische variant) geprobeerd, maar voor mijn werk als programmeur heb ik de F-toetsen echt nodig, en als die dan gecombineerd zijn met multimedia is dat een dikke b*tch) En met eerst een macopad kan ik de multimediatoetsen dus daarop plaatsen, en vervalt die vereiste voor een nieuw tobo :).

offtopic:
En wellicht bouw ik die macropad dan wel op basis van een hele verzameling buttons die ik eens op AliExpress besteld heb. Een QMK/via/vial zal toch niet herkennen of het mechanische switches zijn of drukknoppen zoals in veel elektronica zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:35:
[...]

Nouja, Kickstarter kan natuurlijk wel voor een nieuw/innovatief product waarbij je eerst wilt peilen of er animo voor is.

Maar laten we zeggen in juni een Kickstarter lanceren met een "lever datum" van juli betekent dus dat het gewoon een (pre-order) verkoopkanaal is. De R&D tijd is er al lang geweest en het product is "af" waarbij potentieel zelfs de GA productie al gestart is. En dat is naar mijn idee nu toch niet de bedoeling van Kickstarter. Waarbij je als backer dus extra risico's loopt zoals @sapphire aangeeft. Immers ben je een investeerder in een bedrijf / product, en als tegenprestatie voor de investering krijg je een product (/terugbetaling van de lening is in natura). Je bent dus geen klant, met (consumenten) aankoopbescherming.
Ben het met je tweede deel helemaal eens, maar je hebt voor animo te peilen ook ander middelen.
Dit is in mijn ogen gewoon een pre-order en niet waar kickstarters/GB's voor bedoeld zijn, en slecht voor de hobby.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rembock schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:34:
[...]

De Q2/3 Pro is toch niet via KickStarter gegaan? :?
Geen idee maar heel veel borden doen ze wel via Kickstarter.

Kickstarter is bedoeld om kapitaal op te halen voor startups/kleine bedrijfjes om een product te ontwikkelen en laten produceren, precies zoals @RobertMe het mooi beschrijft.

Keychron is al lang geen kleine startup meer maar zo gedragen ze zich wel, ook richting klanten toe met zielige verhaaltjes om geen garantie te hoeven verlenen.

En ik vind persoonlijk de 'Pro' lijn van de gewone borden een beetje zuur. "kijk ons eens QMK/Via hebben!!!" terwijl er voor de gewone borden jarenlang beloofd is dat er software zou komen maar gewoon niets mee gedaan is. En dan met nieuw producten aankomen...

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/vZEXgQ9_kjMAAAAC/tenor.gif

Ze maken mooie borden hoor en veel mensen zijn er heel tevreden mee en dat is heel fijn maar als bedrijf hoeft Keychron van mij iig al een tijdje niet meer op 'sympathy votes' te rekenen.

@RobertMe Congrats *O* oOo :9B

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-08 14:32
MatthijsBoog schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:21:
Het grote pluspunt van qmk en afgeleiden daarvan (via/vial), is dat alles op het toetsenbord zelf draait. Je kunt slaat alle layers met keycodes dus op in het toetsenbord zelf en hoeft geen programma te draaien om het te gebruiken, alleen om het te wijzigen.
Over QMK gesproken, vond het wel opvallend om te zien dat er zelfs een verschil was tussen de officiele QMK keycode documentation en de officiele QMK Configurator betreffende welke keys er gebruikt kunnen worden.
Aangezien ik deels op Mac en deels op Windows werk vond ik het wel chill om te zien dat de keycode documentation code had voor Mission Control en Launchpad voor Mac. Maar die missen dus in de configurator, net als in VIA/VIAL. Zal wel om een andere fork gaan, maar laat ook wel zien hoe erg je het keyboard naar eigen hand zou kunnen aanpassen als je dat zou willen (y) .
Rembock schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:35:
https://www.kickstarter.c...eless-mechanical-keyboard
[Afbeelding]
Prima dat ze dat doen, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ze eens hun uitverkochte normale Q lijn producten zouden aanvullen. Vooral de 'Fully assembled' 'Carbon Black' variant van een aantal Q lijn keyboards zijn al tijdje uitverkocht. Aangezien ik zelf naar de prebuild zwarte Q3 had gekeken, weet ik dat daarvan de Red en de Brown switch variant al ergens sinds november/december uitverkocht zijn. De blue switch is de hele tijd al te koop. En in de tussentijd hadden ze wel al Q3 pro variant uitgebracht.
De Q1 en Q2 hebben bijvoorbeeld vergelijkbare "problemen". En niet iedereen zit op een draadloze Pro variant te wachten. Terwijl het dus wel duidelijk is dat de zwarte variant populairder is dan de andere kleuren omdat die deze problemen niet hebben. Ook niet heel gek, want met zwart kan je veel gemakkelijker je eigen keycaps er goed uit laten zien. Met zilver of dat blauw is het toch wat lastiger keycap kleuren matchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ParaNoja schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:50:
[...]

Ben het met je tweede deel helemaal eens, maar je hebt voor animo te peilen ook ander middelen.
Dit is in mijn ogen gewoon een pre-order en niet waar kickstarters/GB's voor bedoeld zijn, en slecht voor de hobby.
Eens. Voor animo te peilen zijn er ook andere opties, zeker voor gevestigde bedrijven. Zoals @sapphire aangeeft is Kickstarter dan ook meer voor de startups etc.

Terwijl ik als mech keyboard leek alleen Keychron weet te benoemen als merk dat echt tobos verkoopt, en Cherry (maar meer van de switches dan volledige tobos). Als in: naar mijn idee is het dan toch wel redelijk een gevestigde naam. Dat ook productie zaken op orde heeft (/zou moeten hebben, maar toch veel uitverkocht) gezien de enorme lineup aan borden die ze hebben (Q, K, V, in ieder geval en dan uiteraard nog de verschillende nummers, hier en daar een Pro, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ik heb maar 1 echt bordje, hij typt en klinkt lekker maar ben wel toe aan verandering. Hopelijk komt die QK75 snel binnen! Heb al switches gelubed. Tijd voor wat nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:08
Destijds om advies gevraagd, toen werd me aangeraden om een IKKI68 bord te kopen en Gateron Milky Yellow switches te kopen.
Alleen zover ik zie is er geen IKKI68 barebone beschikbaar (allemaal uitverkocht of niet meer geproduceerd), wat is nu een mooi beginnend bord om mee te knutselen en eventueel later uit te breiden?
Het liefst wil ik ook rond de 68% blijven aangezien ik 'm voornamelijk voor gamen zal gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRiesje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:35:
Destijds om advies gevraagd, toen werd me aangeraden om een IKKI68 bord te kopen en Gateron Milky Yellow switches te kopen.
Alleen zover ik zie is er geen IKKI68 barebone beschikbaar (allemaal uitverkocht of niet meer geproduceerd), wat is nu een mooi beginnend bord om mee te knutselen en eventueel later uit te breiden?
Het liefst wil ik ook rond de 68% blijven aangezien ik 'm voornamelijk voor gamen zal gebruiken.
Misschien staat er wel eentje op V&A hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRiesje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:35:
Er staan er zelfs 2 op vraag en aanbod... Met en zonder keycaps.
:P
Misschien ook een optie:
Ik klop lekker op me NK65 Review en vergelijk met de NK65 Milkshake.
De Olivia is op voorraad bij Oblotzky
Evenals Awaken edition
Goedkopere optie: als Barebone bij MyKeyboard

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 30-05-2023 22:54 . Reden: Meer opties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mijne ligt ook al sinds vrijdag op de hoop in Luik. Nu nog een werkende Belg vinden die de doos in een busje wil stoppen zodat ie eens op weg kan naar NL... Even een herinnering: 30 dollar verzendkosten.

Npu ja, ga ik maar o-rings bestellen bij Ali, misschien is dat er nog iets sneller..

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 ... 115 ... 158 Laatste