Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:33
Ik ben fan van de racegame Trackmania, een spel wat precisie en een goede reactiesnelheid vraagt en gewoon met de pijltjestoetsen wordt gespeeld.
Ik speel het op pc1 achter een buro met een Mountain Everest 60 bordje, bekabeld. Heerlijk direct speelt dit. Overigens gevonden met dank aan dit topic, mijn 1e mechanische tb en als ik weer een membraan versie pak voelt dat mega cheap aan.
Op pc2 speel ik Trackmania ook wel eens op een supergoedkope Logitech K270. Dit is in de woonkamer met scherm op 5m. Helaas is het door de mega latency van dit bord (wat zelfs variabel is) onmogelijk goed te rijden. Verbinding is ook niet echt stabiel.
Heb zitten kijken naar gaming draadloze en vooral ook mechanische opties en ben er wel achter dat het geen bluetooth verbinding moet zijn maar 2.4GHz voor beste performance. De ROG Falchion lijkt bv super.
Alternatief is een bekabelde versie met 5m lange usb kabel, maar dat is onpraktisch en werkt dat überhaupt nog goed? Zou ik wel willen weten voor ik zo'n kabel aanschaf.
Lage latency en een betrouwbare verbinding is wel erg belangrijk voor mij. Kan dat wel in mijn situatie?
Meer mensen die dit 'probleem' hebben, hoe doen jullie dat?

[ Voor 12% gewijzigd door _Dekker op 03-05-2023 14:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@_Dekker Bij draadloze verbindingen met lage lag (Lightspeed, Slipstream, ect.) speelt de afstand van ook heel erg mee.
Bij muizen raden ze zelfs aan om de reciever voor de muismat te leggen en op meer dan een meter zijn er vaak al problemen.
Zou daar wel eerst even naar kijken!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
Thanks sapphire. Na veel zoeken zonder duidelijke antwoorden heb ik toch maar besloten de Falchion te bestellen, lijkt qua styling best wel op de Everest 60 ook, ben erg benieuwd hoe deze aanvoelt. Behoorlijk lage latency (~3.7ms draadloos) en afdekapje erbij wat in de woonkamer wel handig is als ik hem niet gebruik.
Ik bedacht me nl dat ik ook nog de mogelijkheid heb de dongle aan een verlengkabel wat dichterbij te brengen naar waar ik zit. Dat is altijd nog beter dan een 5m lange kabel door de kamer.
Ik laat nog wel weten hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@_Dekker & @sapphire Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat zelfs een raspberry-pi in alu case het signaal van wireless muis/toetsenbord/afstandbediening enorm kan verstoren. (de USB zit aan de achterkant, net als bij een pc) Ik heb de usb dongle met een korte usb kabel verlengd (had nog een mooie van Logitech liggen met 1 poort usb hubje) zodat tie naast de raspberry ligt, ontvangst was meteen perfect.

Heb dit meteen getest met K400 Logitech wireless keyboard, mijn 10 eurie 'air mouse' afstandbediening en de afstandbediening van me Nano sound raspberry case. Het verschil was bij alle 3 duidelijk te merken.
De Nano afstandbediening deed het zelfs zo goed als niet indien er geen verleng kabel tussen zat...

Tip: dit is die air mouse, super handig! Onderkant is TKL toetsenbord.... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jhp7IuY6ALpqfqM9vYXa1LgR2Bg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZX84UtLrf95BlStXcY2ok1sV.jpg?f=user_large

Die rabbithole over welke verbindingen en hun latency sla ik graag over....
Hoor dat wel van jullie :)

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 04-05-2023 15:45 . Reden: Foto ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:00:
@ParaNoja Ik heb Bolt, Lightspeed, Unifying en Bluetooth in gebruik voor muizen :+
Vrij vertaald: je rijd dus een plof gevaarlijke chevy, chat nog via IRC, gebruikt een Logitech muis en moet naar de tandarts? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
De Asus ROG Falchion gisteren binnengekregen en ik kan zeggen dat het werkt! Dongle naar de voorkant van de TV meubel gehaald met een verlengkabel en op 4m afstand is dit uitstekend speelbaar.
De Armory Crate software vind ik echt een verschrikking, ik heb dat toch niet perse nodig?
Overigens heb ik de Mountain Everest 60 via een Black Friday deal voor 80euro gekocht, die is qua degelijkheid echt wel een stuk beter dan de ruim 2x zo dure Asus en heeft ook nog eens gelubede switches wat goed merkbaar is. De Asus heeft bij snel loslaten/schieten van de toets een lichte ping wat de Everest ook niet heeft. Ook de Everest software is beter: duidelijk en overzichtelijk.
Maar het speelgevoel is nu wel gelijk tussen die twee, top!
Edit: dankzij Armory Crate ben ik meerdere keren getracteerd op black screens, een scherm met blokken, schalingsfouten van Windows desktop, games die niet willen starten en fans die op 100% blijven draaien. Removal Tool van Asus eroverheen gehaald en weg ermee. Keyboard werkt zonder ook prima.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dekker op 08-05-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Zojuist de Keychron K1 SE ontvangen met swappable red switches.

Ik merk het verschil tov van mijn K5 SE met brown switches wel. Ze zijn wat zachter en zoals de naam al zegt wat meer lineair dan de browns. Over het algemeen tik ik denk ik liever op de brown maar ik zal deze eens een paar dagen proberen. Dit toetsenbord heb ik vooral gekocht voor wanneer ik onderweg ben en dan iets handzaams wil meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Ik sluit ook maar aan met een keyboard die ik in deze dagen binnen heb gekregen.
Dit toetsenbord wordt niet meer gemaakt en ik ben blij dat ik er nog één heb kunnen krijgen (via Marktplaats).
Ik zat al een tijdje te kijken naar een Tiger80lite omdat de reviews over de type ervaring er lovend over zijn.

Durock Lupines linears in het board gezet, een middelzware switch van 63 gram.
Deze combinatie maakt de reputatie van de Tiger80 lite voor mij helemaal waar.
Van al mijn toetsenborden typt deze ongelooflijk boterzacht met een diep clacky sound.
Van de bekende flex merk ik niets anders dan dat de toetsaanslag absoluut niet hard is.

Ik moet nog wel even wennen aan het TKL model en dat enkele VIA macros niet doen wat ze behoren te doen. Later maar eens op de KBD discord vragen hoe dat komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

pjottum schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Ja ik ook maar ik wilde dus dat jij deze kocht en dat je dan in de buurt woont en ik hem mag lenen om te testen... oh wacht, da's ook wel weer heel opportunistisch.

De v8/v10 hebben ze nog niet, misschien helpt het als we allemaal contact met ze zoeken ..
Op keychron.de zijn er zojuist een aantal vrijgekomen dus heb zojuist een v10 met browns besteld in translucent kleur!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Touchdomex schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Op keychron.de zijn er zojuist een aantal vrijgekomen dus heb zojuist een v10 met browns besteld in translucent kleur!
Cool.
Hoeveel was je eigenlijk kwijt, naast de €99 die ze rekenen?

Maak je een knappe review, hier of als review?

[ Voor 10% gewijzigd door pjottum op 05-05-2023 14:54 . Reden: 99 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pjottum schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Cool.
Hoeveel was je eigenlijk kwijt, naast de €99 die ze rekenen?

Maak je een knappe review, hier of als review?
Zal dan als review iets maken.

Verzendkosten zijn 20 euro. Dus reken maar uit.

Verzendkosten bij alternate was ik ook kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 05-05-2023 15:40 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 22-06 16:52
Project Stil Mechanisch Toetsenbord is nu goed op weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wvc1Aoe-4pbeKgvw5JxklzPvAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2bMpgw8lPfM9LMtC7Ln5VfqM.jpg?f=fotoalbum_large

1e test ----> Vlnr: Durock Dolphin (62g, linear), Gazzew U4 (65g, tactile), Gazzew U4TX (65g, tactile). Paars = Akko Jelly Purple, keycaps op dit bord (tactile, 56g)

Alles unlubed:
Durock Dolphin (62g, linear) ---> erg stil 'out of the box', wel 'mushy' en weinig travel
Gazzew U4 (65g, tactile) ---> behoorlijk stil maar wat geluid van metaal op plastic (bedoelen ze dit met 'scatchy'?)
Gazzew U4TX (65g, tactile) ---> behoorlijk luid, zo niet geschikt voor een stil bord iig.
Akko Jelly Purple (56g, tactile) ----> luidst maar scheelt niet heel veel met de U4TX

Test 2 (lubed met Krytox GPL-205 G0)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiLM4ke-PqPXWQ6qxlWdMpY1-x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVv0iphUSddsSpp9ZrNQzIYR.jpg?f=fotoalbum_large

Vlnr: Durock Dolphin (62g, linear), Gazzew U4TX (65g, tactile), Gazzew U4 (65g, tactile), Gateron Silent Ink (linear, 70g), Durock Silent Tactile T1 - Shrimp (67g), Akko Jelly Purple (lubed), Durock Koala (62g, tactile, Akko Jelly Purple (unlubed).

De Akko Jelly Purple, Durock Koala en Gazzew U4TX zijn m.i. niet geschikt voor een stille build (ook niet na luben).

Na luben: de Durock Dolphin is nog steeds het stilste, de Gazzew U4TX maakt teveel herrie voor een stil bord (ook na luben), de Gazzew U4 is beter na luben maar nog een beetje 'scratchy', de Gateron Silent Ink maakt mij wat te veel lawaai bij het bottomen. De Durock Shrimp is wat mij betreft de winnaar: na luben bijna net zo stil als de Dolphin maar met een meer tactile gevoel en meer travel.

Voor wat betreft mijn bevindingen met Durock komt deze review goed overeen:

Heb de Durock Shrimps besteld dus hopelijk kan binnen een paar weken een stil bord mee naar het werk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
prOnorama2 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:44:

[Afbeelding]

1e test ----> Vlnr: Durock Dolphin (62g, linear), Gazzew U4 (65g, tactile), Gazzew U4TX (65g, tactile). Paars = Akko Jelly Purple, keycaps op dit bord (tactile, 56g)

Alles unlubed:
Durock Dolphin (62g, linear) ---> erg stil 'out of the box', wel 'mushy' en weinig travel
Gazzew U4 (65g, tactile) ---> behoorlijk stil maar wat geluid van metaal op plastic (bedoelen ze dit met 'scatchy'?)
Gazzew U4TX (65g, tactile) ---> behoorlijk luid, zo niet geschikt voor een stil bord iig.
Akko Jelly Purple (56g, tactile) ----> luidst maar scheelt niet heel veel met de U4TX

[Afbeelding]

Vlnr: Durock Dolphin (62g, linear), Gazzew U4TX (65g, tactile), Gazzew U4 (65g, tactile), Gateron Silent Ink (linear, 70g), Durock Silent Tactile T1 - Shrimp (67g), Akko Jelly Purple (lubed), Durock Koala (62g, tactile, Akko Jelly Purple (unlubed).

De Akko Jelly Purple, Durock Koala en Gazzew U4TX zijn m.i. niet geschikt voor een stille build (ook niet na luben).

Na luben: de Durock Dolphin is nog steeds het stilste, de Gazzew U4TX maakt teveel herrie voor een stil bord (ook na luben), de Gazzew U4 is beter na luben maar nog een beetje 'scratchy', de Gateron Silent Ink maakt mij wat te veel lawaai bij het bottomen. De Durock Shrimp is wat mij betreft de winnaar: na luben bijna net zo stil als de Dolphin maar met een meer tactile gevoel en meer travel.

[YouTube: Durock Silent Switches Review | Dolphin, Shrimp, Daybreak Silent Switches]

Heb de Durock Shrimps besteld dus hopelijk kan binnen een paar weken een stil bord mee naar het werk :)
Nice! Leuk projectje.

Ik heb een keer een bordje gemaakt met de Bobagums erin. Eenmaal aangekomen op kantoor, klonk de gemiddelde ramplank van de HP/Dell luider dan mijn unit. Dat was het moment dat ik ben gestopt me ál te druk te maken over het geluid van mijn toetsenbord op kantoor.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Project Stil Mechanisch Toetsenbord is nu goed op weg

Alles unlubed:

[YouTube: Durock Silent Switches Review | Dolphin, Shrimp, Daybreak Silent Switches]

Mijn silent plankje heeft outemu greys, lubed en filmed.
Klopt zeer lekker...

O-) Ben wel voor me NK65 naar panda's aan t kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind pandas over het algemeen toch wel erg tegenvallen, zeker voor de prijs. Er zijn dan leukere alternatieven. Ik heb ooit wat polia pandas (in principe holy pandas met andere kleur stem) gekocht, klinkt en voelt toch wel te scratchy voor het geld. De Tecsee sky blue tactiles waar ik zo van houdt voelen erg vergelijkbaar, alleen dan minder scratchy en klinkt een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MatthijsBoog Had ik nog nooit van gehoord....

Wat betreft de prijs, wat ik zo kon vinden wat die Tescee sky blue kosten, waren me gpcgr panda's waarschijnlijk net iets goedkoper...

8)7 eh... O, ja ik had op buy gedrukt.....

[ Voor 12% gewijzigd door ParaNoja op 07-05-2023 01:53 . Reden: eh een oopsie?! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, lekker bezig. Ik hoor graag wat je ervan vindt. Waar heb je ze gekocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[Afbeelding]

Alles unlubed:

[Afbeelding]

Lekker bezig :p
Ben benieuwd of het net zó stil word als de Ikki68 met Silent switches. Die heb ik van ellende toen terug gebouwd want helemaal geen geluid is toch een vreemde gewaarwording bij een mech :+
Goed bezig, lekker rommelen met switches is altijd leuk :)

@Henkie Ikki met alle mute silicon en lubed Silent Alpaca's was zó stil dat de standaard wandklok aan de wand in de woonkamer op 6m afstand hoorbaar was tijdens het typen :|

@ParaNoja Die Tecsee's zijn fijne switches hoor, heb die van @MatthijsBoog geprobeerd en vielen niet tegen en dat zeg ik als linear-man. Overigens waren de Anubis tactiles ook lekker :9

Hier nog 89 ongebruikte Lavender Purples liggen, geen zin om ze te luben want de kans dat ik ze ga gebruiken is nihil...maarja setje tactiles bij de hand is wel altijd handig :X

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 07-05-2023 21:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40

Flapmo

and back is gigi!

ParaNoja schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:30:
Aangezien we hier nu toch het switch connaisseurs corps bij mekaar hebben.... :o

Heb nu outemu silent grey tactlie switches die me best bevallen, maar wil voor me andere plankje weer iets anders proberen, wel weer tactile en silent. (Geen gateron browns)
Wat zou volgens de heren een goede optie zijn?
Late reactie maar als je nog een setje zilents v2s over hebt en die net zo vervelend vind als ik zijn Bobzillas een aanrader. Ik moet nog een twintigtal extra maken maar die gaan op het werk bordje binnenkort (had ze op een 60 liggen aantal maanden terug maar gebruik nu dagelijks 75 thuis en op werk).

Veel te duur om alles voor te kopen maar ik had de zilents en u4t al liggen dus ach, waarom niet :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:37
Brainsz schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:33:
Wat weet je al?
Lastig...
Meeste mechanische keyboards hebben geen ISO-layout. Je komt dan heel snel uit bij Logitech, bv de Logitech MX Mechanical. Is dat volgens jullie wel een waardig mechanical keyboard?
Men is positief over Ducky en Keychron, maar met de ISO requirement, kom ik toch steeds terug bij Logitech. Maar dan de vraag, welke switches? Ik ben membrane gewend, dus liever niet te zwaar, maar Reds druk ik dus automatisch in...
Als ik het zo lees heb je een voorkeur voor tactile (red geeft je geen gevoel of je de toets indrukt, blue wel maar is erg luid, en brown is in mijn ogen geen 'echte' tactile).
Die ISO eis maakt het wel lastig, hier in Europa kan ik van Keychron eigenlijk alleen iso vinden icm Qwertz layout, maar in de US is bijvoorbeeld wel deze te bestellen. Wellicht dat deze icm verzending en invoer nog net binnen je budget blijft, en je zou er voor kunnen kiezen later nog de switches te vervangen voor een set andere die je beter bevallen.

De optie die ik hierboven linkte is trouwens een 96%, dus net wat compacter dan een full-size, maar wel met alle toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 19:35
Inmiddels is mijn Cooler Master MK730 (Brown) aan vervanging toe. Niet omdat hij kapot is, maar omdat ik hem eigenlijk niet meer elke dag van mijn desktop los wil koppelen en in mijn tas wil doen.

Ik ben op zoek naar een draadloze vervanger, die gewoon permanent in de laptoptas kan.

Mijn lijstje:

Welke lay-out wil je? TKL / 80% (dus wel het 6-block van INS/DEL/PGUP/PGDOWN/HOME/END)
Wil je met of zonder numpad? zonder
Wil je backlight? (liefst wel, niet vereist, kleur boeit me weinig)
Welke MX Switch stijl prefereer je? Ik heb nu Brown, dat bevalt me wel, maar overweeg Red, want hopelijk iets stiller.
Wat je is je budget? Vrijwel onbeperkt, als iemand mij ervan kan overtuigen dat 500 euro het waard is prima.
Wil je macro toetsen? Als media shortcuts (dus VOLUP/VOLDOWN/MUTE(optioneel)) daar onder vallen het leifst wel, voor de rest niet.
Doel van het keyboard? Werk, primair 'programmeren++'
Wat weet je al?

De Keychron K1 Wireless (optioneel low profile) komt heel aardig in de buurt, maar is vrijwel niet leverbaar.

Weet iemand een leuk alternatief?

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
@FireDrunk Ik adviseer de Tiger80lite.
Net één gebouwd en mijn andere toetsenborden verbleken bij de sound en feel ervan.
Het is bijna verslavend om op dit keyboard te typen.

Dit keyboard wordt niet meer geproduceerd maar nog wel verkocht.
Bij Keygem (Duits) hebben ze 'm nog.
Het is ver onder je limiet. Een barebone voor rond de 130 euro.
Check de lovende reviews op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Groesjenka schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:40:
@FireDrunk Ik adviseer de Tiger80lite.
Net één gebouwd en mijn andere toetsenborden verbleken bij de sound en feel ervan.
Het is bijna verslavend om op dit keyboard te typen.

Dit keyboard wordt niet meer geproduceerd maar nog wel verkocht.
Bij Keygem (Duits) hebben ze 'm nog.
Het is ver onder je limiet. Een barebone voor rond de 130 euro.
Check de lovende reviews op Youtube.
Voor zover ik kan zien is die niet wireless?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
FireDrunk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Voor zover ik kan zien is die niet wireless?
Ach, ik kijk weer over een voorkeur heen. Nee niet wireless inderdaad. Maar dat is maar een kwestie van simpel USB draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:00
FireDrunk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:33:
Inmiddels is mijn Cooler Master MK730 (Brown) aan vervanging toe. Niet omdat hij kapot is, maar omdat ik hem eigenlijk niet meer elke dag van mijn desktop los wil koppelen en in mijn tas wil doen.

Ik ben op zoek naar een draadloze vervanger, die gewoon permanent in de laptoptas kan.

Mijn lijstje:

Welke lay-out wil je? TKL / 80% (dus wel het 6-block van INS/DEL/PGUP/PGDOWN/HOME/END)
Welke MX Switch stijl prefereer je? Ik heb nu Brown, dat bevalt me wel, maar overweeg Red, want hopelijk iets stiller.
Wat je is je budget? Vrijwel onbeperkt, als iemand mij ervan kan overtuigen dat 500 euro het waard is prima.
Wil je macro toetsen? Als media shortcuts (dus VOLUP/VOLDOWN/MUTE(optioneel)) daar onder vallen het leifst wel, voor de rest niet.
Wat weet je al?

De Keychron K1 Wireless (optioneel low profile) komt heel aardig in de buurt, maar is vrijwel niet leverbaar.

Misschien is de Keychron Q3 Pro iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
@FireDrunk Of de Monsgeek M3 TKL
https://akkogear.de/products/monsgeek-m3-diy-kit

Edit, stom ik dacht dat deze Bluetooth heeft maar dus niet.
Dan heeft Keychron de beste opties.

[ Voor 37% gewijzigd door Groesjenka op 09-05-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan laat je weer het wireless weg @Groesjenka

Ik zou denk ik, kijkende naar wat er gewoon op voorraad te krijgen is een Keychron k8 pro kiezen. hoewel de q3 pro zeker leuk is, is zo'n volledig alu case toch vaak wel een stuk zwaarder, in dit geval is het verschil ongeveer 1 kg. Voor in een tas om mee te nemen lijkt het mij dan toch wel het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Grappig, maar die volume knop heb ik niet echt nodig. Op mijn huidige keyboard kan ik dmv de 'fn' key + PageUp/PageDown het volume besturen, dat is wel prima.
Deze zou denk ik wat lastiger in de laptoptas passen.

@MatthijsBoog De K8 Pro is idd ook prima, maar volgens mij net zo goed leverbaar als de K1, vrijwel niet dus.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.keychron.com/...rd?variant=39755425284185
Genoeg op voorraad hoor, niet elke optie, maar toch echt wel voldoende. En het is allemaal hotswap, dus je kunt altijd nog leukere switches erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Klopt, maar dan zit ik weer met inklaring volgens mij. Wilde eigenlijk in NL bestellen (Alternate heeft ze nog wel eens op voorraad).

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TimmyUt schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Nog even ter bevestiging: ik heb naar aanleiding van dit topic een Keychron K5 SE besteld; geen invoer en BTW... ;)
Ondanks de regels omtrent btw zijn er al wel mensen geweest die geen inklaringskosten hadden bij Keychron.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:12:
Dan laat je weer het wireless weg @Groesjenka

Ik zou denk ik, kijkende naar wat er gewoon op voorraad te krijgen is een Keychron k8 pro kiezen. hoewel de q3 pro zeker leuk is, is zo'n volledig alu case toch vaak wel een stuk zwaarder, in dit geval is het verschil ongeveer 1 kg. Voor in een tas om mee te nemen lijkt het mij dan toch wel het overwegen waard.
Dit is wel een puntje wat je aankaart, ik heb vandaag de Q2 even mee naar huis maar zo'n blok in de rugtas is alles behalve comfortabel :X

Overigens heb ik mijn Drop DCX WoB binnen, technisch gezien al meer dan een week omdat die knuppels van PostNL de doos voor de deur gezet hebben en weggereden zijn....fijn als je op vakantie bent :X
Gelukkig heb ik een vriendelijke en oplettende buurvrouw die het binnen gezet heeft bij haar en even appte.

Korte indruk is iig goed. Zoals verwacht optisch natuurlijk niets mis mee, gewoon nette scherpe legends wat je bij doubleshot kan verwachten. Uiteraard ga je vergelijken met GMK WoB en ondanks dat ze op zicht iets van een textuur hebben voelen ze iets gladder aan dan GMK.
DCX vs. Cherry heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd maarr tenzij dat een enorm verschil in positieve zin is dit voor mij geen GMK-killer.

Beide double shot ABS, kitting ook prima maar niet heel opvallend, doos is netjes en prettiger dan GMK (niet heel moeilijk imho :+ ) maar voelen niet meer endgame ofzo :?
Prijsverschil is ook niet heel groot, had ze nu voor +/- €95 inc BTW en PostNL kosten in huis, ca. €10 goedkoper dan mijn GMK WoB.

Kleinigheden nog: de "^" is bij de Drop set subtieler qua formaat en niet zo achterlijk groot als bij GMK :+
Qua geluid is het verschil zga niet waarneembaar.
Eigenlijk gewoon een hele nette WoB set :)

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 09-05-2023 21:50 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als laatste gepost maar moet dit even delen :p

Nieuwe versie van mijn favo high-end ramplankje..

Keebmonky heeft een vernieuwde versie van de Tes68:

https://www.keebmonkey.co...ro?variant=43806625988823

Nu mét USB aansluiting *O*

YouTube: KBM68Pro KBM84Pro KBM100Pro Keyboard Kit/CIY Novice Keyboard Kit

$32 + 7 shipping is niet veel maar dan nog btw en PostNL kosten erbij en dan vind ik het weer te duur voor zo'n bord. Hopelijk ook snel op Ali te krijgen :9

Edit: Als ik toch bezig ben: IC voor de Melentrix Zoompad:
https://www.reddit.com/r/...ors_wiredbluetooth_5224g/

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 10-05-2023 21:38 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:18
Eind mei/begin juni. Hopelijk binnenkort een prijsvermelding, al ga ik heb toch wel kopen. 2.4ghz en bluetooth. Mooi in het geel, can't wait. Maar eerst mogen ze mijn 65v2 wel even shippen :P

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

MatthijsBoog schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:29:
Ondanks de regels omtrent btw zijn er al wel mensen geweest die geen inklaringskosten hadden bij Keychron.
Kan ik bevestigen, kreeg er gisteren nog eentje binnen waarbij ik niks extra hoefde te betalen (BE, via keychron.de). Het blijft een gokje natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Slonzo op 11-05-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:00
Mijn Keychron was via Kickstarter besteld, maar kwam direct uit Dongguan. Ook geen inklaringskosten hoeven te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Reinier

\o/

Same here, geen extra kosten, besteld bij keychron.com en direct vanuit CN verzonden.
Ook de losse PCB'tjes (tweemaal, per abuis) kwamen zonder extra kosten binnen.

Maar het is geen garantie uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Beetje saai: maar hier ook. K1 SE vorige week ontvangen zonder kosten. Zit nu 2 dagen extern en werk er nu volop en bevalt goed. Blij dat ik voor de reds ben gegaan, toch wat stiller wat wel handig is als je 2 hele dagen met 10 man in een ruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:46:
Haha, lekker bezig. Ik hoor graag wat je ervan vindt. Waar heb je ze gekocht?
Mijn Panda's zijn inmiddels binnen. :)
Waar, Amazon, maar niet rechtstreeks, en met dikke korting op de prijs.
Check je pm ;)

@prOnorama2 prOnorama2 Hopelijk kan ik dit weekeinde me plankje, de nk65, vullen met de pandas.
Heb je ook getest met verschillende types keycaps? Ik gebruik uitsluitend hogere keycaps als SA etc.
En merkte dat met cherry profile het geluid erg verschilde... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Scheelt een andere type keycap zoveel in geluid? Ik heb alleen Cherry profiles want dat ken ik. Geen idee of andere profiles fijner zijn

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, mijn xda keycaps zijn aanzienlijk stiller dan de Cherry profiles die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:36:
Scheelt een andere type keycap zoveel in geluid? Ik heb alleen Cherry profiles want dat ken ik. Geen idee of andere profiles fijner zijn
Jazeker!

in vergelijk met cherry op t zelfde plankje SA geeft een meer diepere thock...
Voelt ook meer solide, en ik vindt de retro look geweldig...

@Flapmo Heb helaas geen switches op voorraad, of over zover ik me herinner.
De NK's kwamen met hun lineaire switches, heb gaterons brown, gaan op de Milkshake binnenkort, die heb ik onlangs aan maatje verkocht, Ik klop nu meestal op me NK in oblivion grey, daar komen de pandas op.
Op me skylong/epomaker 60% zitten nu de outemu silent greys.
Klopt erg lekker. Nog steeds goed bordje voor de prijs!

En mijn doel is niet 100% geruisloos, is niet nodig werk meestal vanaf thuis. En met me voorkeur voor SA, mag er wel een beetje thock klinken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Henkie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:02:
[...]

Eind mei/begin juni. Hopelijk binnenkort een prijsvermelding, al ga ik heb toch wel kopen. 2.4ghz en bluetooth. Mooi in het geel, can't wait. Maar eerst mogen ze mijn 65v2 wel even shippen :P
:P Die ziet er wel mooi uit zeg....
Zeker overwegen waard.

[ Voor 27% gewijzigd door ParaNoja op 12-05-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Dit is wel een puntje wat je aankaart, ik heb vandaag de Q2 even mee naar huis maar zo'n blok in de rugtas is alles behalve comfortabel :X
Luxe probleem..... Hahahaha Je bent toch geen wit pluizig bolletje he? :o

Ik heb jaren lang met openbaar vervoer moeten reizen, met in me rugzak minimaal 1 grote laptop, lader brick, en een tablet of zelfs 2e laptop... En de nodige andere toei uiteraard.

(en flessen Wodka....lol das ander verhaal)

Goede rugzak helpt wel enorm!
Wrenger/swissgear rugzakken zijn in mijn ervaring de beste, ik versleet er tot ik die aanschafte 2 per jaar...

[ Voor 0% gewijzigd door ParaNoja op 12-05-2023 14:44 . Reden: typo, what else ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
@superbok nog nieuws over levering Qk75? Dacht dat ze nu ongeveer zouden moeten komen.

Trouwens, surprise switches op mykeyboard zijn weer beschikbaar, tempting....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb nog niets voorbij zien komen in de Discord server mbt de qk75. Sommige mensen hebben al wel hun qk80 tracking ontvangen schijnbaar... Als de screenshot die ik ergens zag klopt, dan is het aannemelijk dat het nog ongeveer 2 weken duurt tot de qk75's bij CK aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brieto geen idee, houd de 75 niet bij, alleen de 80 al zit ik daar ook niet direct op te wachten. De trein duurt altijd wel een tijdje en gezien het aantal orders kan het ook nog even duren voordat ze allemaal de deur uit zijn. Zolang het maar niet de verzending van de (m’n) Paragon vertraagd ;)

En de surprise switches zag ik ook, ben aan het twijfelen want heb al meer dan genoeg switches. Maar voor zo’n prijs is iets nieuws altijd leuk.

Voor de verzamelaars of testers hebben ze ook een nieuw sample pack. Zitten leuke switches bij en ongeveer de helft heb ik nog niet, de andere helft wel. Dus ook daar ben ik over aan het twijfelen om toe te voegen aan m’n collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Ah, misschien was het @MatthijsBoog die de QK75 in de gaten hield.
Leveringsdatum ligt dan waarschijnlijk in juni nu. Nog even geduld. Ik ga de Bling Purple's luben dit weekend, ben van plan die in de QK75 te stoppen.

Inderdaad, @superbok voor die prijs is het heel verleidelijk. Denk dat ik binnekort mezelf een 'surprise' kado doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Luxe probleem..... Hahahaha Je bent toch geen wit pluizig bolletje he? :o

Ik heb jaren lang met openbaar vervoer moeten reizen, met in me rugzak minimaal 1 grote laptop, lader brick, en een tablet of zelfs 2e laptop... En de nodige andere toei uiteraard.

(en flessen Wodka....lol das ander verhaal)

Goede rugzak helpt wel enorm!
Wrenger/swissgear rugzakken zijn in mijn ervaring de beste, ik versleet er tot ik die aanschafte 2 per jaar...
Dat jij er voor er voor kiest om jezelf te martelen door met het OV te gaan maakt mij geen wit pluizig bolletje hoor :+
Dit was puur een wat zwaarder bord met een rot vorm in een te volle tas. Precies zo’n hoek van de Q2 die door de padding in m’n rug prikt + strak op de rug ivm fietsen en door het gewicht drukt dat lekker. Zoals ik zei comfortabel is anders.

@superbok Nice. Ik heb hetzelfde probleem, van de 36 heb ik er 15~16 nog niet.
Wel weer eens leuk om mezelf te trakteren voor de verjaardag met een surprise pack er bij….hmmmm :+

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 12-05-2023 21:45 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Brieto voor de surprise switches moet je snel zijn, van de 4 die over waren, heb ik er met alsnog 2 besteld. Benieuwd wat we dit keer krijgen. Ook maar de sample pack erbij gedaan, volgens mij nu meer dan 200 unieke switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:42:
[...]

Dat jij er voor er voor kiest om jezelf te martelen door met het OV te gaan maakt mij geen wit pluizig bolletje hoor :+
Dit was puur een wat zwaarder bord met een rot vorm in een te volle tas. Precies zo’n hoek van de Q2 die door de padding in m’n rug prikt + strak op de rug ivm fietsen en door het gewicht drukt dat lekker. Zoals ik zei comfortabel is anders.
Dus... sparen voor goede rugzak? :+
:P Maar snap je, had ook problemen met me normale lading, en liter fles vodka, maar heb het volgehouden tot de doos onder me bureau leeg was.. :P .) Me rug vond dat overigens niet leuk...

Ik moest trouwens met OV... Geen keuze.
(Wel bewuste keuze: Moest bezuinigen, dus bedrijfs OV kortingskaart, zodat ik pas om 9u met korting kon reizen, en uiteraard gewoon om 5u weer weg,.. :P heeft 2 jaar gewerkt.. 8) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Flapmo @sapphire @superbok @MatthijsBoog en de rest van de switch connoisseurs...

Heb de gpcgr Panda's ongelubed op me NK65 plankje gezet! (met SA keycaps)
Mijn eerlijke mening:
was meer onder de indruk van de outemu silent greys... Maar die waren al door @YaaD semi professioneel lubed en van filmpje voorzien. (y)
Wel zeer weinig wobble, filmen zal niet nodig zijn, luben wel dus.
Klinken wel ok, maar outemu zijn meer silent.
Niet echt scratchy, maar denk dat luben wel zal helpen...

Heb t gevoel dat me spatiebalk (voorzien van die zwarte schuim vulling) niet super doet, iets te zwaar is voor de switch misschien? :? Zitten Durock stabs op. Deed t perfect, en zeker niet te veel lube...)

Nu eerst maar een weekje kloppen dan de switches luben...
Morgen eerst de NK65 Milkshake weer in mekaar schroeven, stabs daarvan lubed, kan die weer terug naar zijn nieuwe baasje... :)

[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoja op 13-05-2023 01:18 . Reden: Typoooooos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:29:
@Brieto voor de surprise switches moet je snel zijn, van de 4 die over waren, heb ik er met alsnog 2 besteld. Benieuwd wat we dit keer krijgen. Ook maar de sample pack erbij gedaan, volgens mij nu meer dan 200 unieke switches.
sapphire schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:06:
Ik wil ze nét bestelen, out of stock :(
Ai jammer, komt wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit slaat nergens op en zal vast meegespeeld hebben dat ik erg moe was maar ik had er toch flink de pest over in.
Zetten me iig wel aan het denken over waar ik me steeds meer aan begin te irriteren en dat is het continue wachten op voorraad, GB’s, rounds, er op tijd bij moeten zijn, allerlei discords/Reddit/ect. In de gaten moeten houden voor updates.
Merk dat ik daardoor steeds minder plezier beleef aan de hobby :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap wel wat je bedoelt. De hobby zit in een rare fase heb ik het idee. Heleboel GBs zijn nog niet geleverd, zowel keycaps als boards (en dus extra en die zijn vaak weer veel duurder). Terwijl de vraag momenteel veel lager is en daardoor weinig GBs starten. En helemaal in het meer premium segment, zijn voornamelijk budget dingen. Heb een aantal discords die ik volg en check af en toe Reddit en geekhack voor aankomende GBs.

Voor wie wilt, vanmiddag Salvation extra’s. Erg uniek mounting systeem en leuke kleuren. Ga zelf voor business grey of samurai blue.

Edit: uiteindelijk gegaan voor de blauwe kleur :)

[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 13-05-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine update: Heb hier nu zowel de NK65 Milkshake als de iets nieuwere Oblivion liggen.
verschillen:
- Geen dempingsmat (siliconen?) tussen de PCB en Plate in de Milkshake.
- Andere (kleur PCB: Milkshake wit, oblivion zwart.
- Andere (betere) schroefjes in de Milkshake.
- RGB programming is out of the box fantastisch op de Milkshake.
- Liggen echt goed op zowel me deskpad als direct op de tafel, rotsvast!
- Milkshake is zonder de keycaps erg mooi, met alle verschillende kleuren switches en RGB
- Durocks = beter!

Subjectief:
- Ik vindt de SA (Foundation) keycaps beter er uitzien op de NK65 case en betere thoc hebben dan de Cherry keycaps.
- De extra demping maakt positief verschil op het geluid. Minder hol.
- Switches gingen makkelijker in de Milkshake dan de Oblivion, door de andere plate.
- De NK silk switches zijn niet onaardig. (mijn voorkeur is tactile)
- Stabs niet echt slecht of zo, maar durocks maken het verschil! > Ga adviseren die ook op de Milkshake te zetten.

*Zombie Defence Rating:
-Oblivion all day baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Mailtje gestuurd naar Mode of ik mijn Envoy bestelling mag veranderen naar een Sonnet. Vind die toch mooier. Ben benieuwd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The GUI Betreft de Clack/Thock van je plankje, wist dat ik ergens een bookmark had die behulpzaam kan zijn: Keyboard Sound Science Spreadsheet

Natuurlijk voor iedereen bookmarken waard! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
FireDrunk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:33:

Mijn lijstje:

Wat weet je al?

Klein schopje, iemand nog tips?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De internationale keychron store is nog steeds het antwoord denk ik. Verder zijn er naar mijn mening geen interessante wireless tkl borden uit voorraad leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:03:
[...]

Klein schopje, iemand nog tips?
Er is aardig wat keuze voor TKL zag net bijv. de Freebird TKL Keyboard en Leopold bij candykeys. (geen idee of draadloos. Kijk vooral eens rond wat je mooi vindt, en probeer switches uit. Zou iig hotswap nemen zodat je kunt wisselen.

Maar je zei "in de laptoptas", eh meeste plankjes komen met eigen case... En zelfs zo in een rugzak zonder sleeve of zo zou ik niet aanraden.. En bereid je voor op stevig sjouwwerk :P Meeste plankjes wegen meerdere kilo's....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:22:
[...]

Er is aardig wat keuze voor TKL zag net bijv. de Freebird TKL Keyboard bij candykeys. (geen idee of draadloos. Kijk vooral eens rond wat je mooi vindt, en probeer switches uit. Zou iig hotswap nemen zodat je kunt wisselen.

Maar je zei "in de laptoptas", eh meeste plankjes komen met eigen case... En zelfs zo in een rugzak zonder sleeve of zo zou ik niet aanraden.. En bereid je voor op stevig sjouwwerk :P Meeste plankjes wegen meerdere kilo's....
Ik heb een passende sleeve voor mijn CM MK730, die hergebruiken zou mooi zijn.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FireDrunk Mijn eerste switches waren gateron brown, zelf in de olie gezet, voor mij een groot (positief) verschil met cherry browns, die ik al had geprobeerd.
Inmiddels enkele setjes switches verder.

Dus als je kunt, mediamarkt schijnt (soms) te werken, of mede tweaker charteren, probeer enkele switches uit.
Zo te horen tactile.
:+ En wees niet bang, je gaat al voor aanschaf van een keyboard down the rabbit hole....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Brieto schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:48:
Mailtje gestuurd naar Mode of ik mijn Envoy bestelling mag veranderen naar een Sonnet. Vind die toch mooier. Ben benieuwd :-)
Het mag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een service van Mode. Voor welke config ben je gegaan? Ooit ga ik ook een sonnet kopen, maar de importbelasting houdt me voorlopig tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:46:
Wat een service van Mode. Voor welke config ben je gegaan? Ooit ga ik ook een sonnet kopen, maar de importbelasting houdt me voorlopig tegen.
Zeker! Binnen een uur een reply dat het mocht, super service.
Silver vond ik nice maar was uitverkocht, groen is ook erg nice maar heb de QK75 al groen dus ben voor blauw (navy) gegaan met copper accent.

Hier kan je de groene en blauwe goed zien.
YouTube: The Sonnet is Still Amazing.

hotswap pcb en FR4 plate

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Touchdomex & @pjottum hadden jullie hier al geleken? Falba Tech Zag allerlij split keyboards.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ParaNoja schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:22:
@Touchdomex & @pjottum hadden jullie hier al geleken? Falba Tech Zag allerlij split keyboards.... ;)
Das met bamboe allemaal als ik snel kijk daar.

Dat vind ik niet echt een fijn materiaal. Zeker niet voor keyboards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
ParaNoja schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:31:
@FireDrunk Mijn eerste switches waren gateron brown, zelf in de olie gezet, voor mij een groot (positief) verschil met cherry browns, die ik al had geprobeerd.
Inmiddels enkele setjes switches verder.

Dus als je kunt, mediamarkt schijnt (soms) te werken, of mede tweaker charteren, probeer enkele switches uit.
Zo te horen tactile.
:+ En wees niet bang, je gaat al voor aanschaf van een keyboard down the rabbit hole....
Dit wordt mijn 3e mechanische toetsenbord, dus ik weet wel een klein beetje waar ik het over heb :+
Lastige is vooral levertijd + draadloos, ik ben (denk ik) geen extreme fijnproever van mechanische switch merken ofzo.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Touchdomex Je hebt helaas idd gelijk:
FalbaTech is offering their own CNC machined case for the REDOX keyboards.
Kwam die website tegen in me bookmarks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ParaNoja schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:37:
@Touchdomex Je hebt helaas idd gelijk:
[...]
Kwam die website tegen in me bookmarks..
Het is wel vet en durf te wedden dat hier ook echt wel een goede markt voor is.

Ik heb alleen zelf liever hardhout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Het is wel vet en durf te wedden dat hier ook echt wel een goede markt voor is.

Ik heb alleen zelf liever hardhout :+
:9 je kunt ze mailen natuurlijk.... Of je stuurt je ze gewoon een plank op... Ik zeg Gamma :o

@FireDrunk Ze hebben wel wireless daar! En makkelijk meenemen! :+

[ Voor 1% gewijzigd door ParaNoja op 15-05-2023 20:57 . Reden: Mr. Wolf: Oak i like oak.... (Pulp Fiction) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@ParaNoja Je bedoelt FalbaTech? Ik wil wel een slagplank die uit 1 stuk bestaat :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FireDrunk Houtlijm? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O, nee.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WX6Zkvx5NtLNFvKhqTAuvFEjoSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SUDifJKyAGTXTSNkxqLvoS0u.webp?f=fotoalbum_large
Keyboard Kit Adam
KBDcraft's first work, a 60% custom mechanical keyboard with a brick-built case, Gasket mount, QMK and unlimited upgrade potential, is a great start to getting into the customizable keyboard. With High-quality parts, Adam embodies a revolutionary minecraft-style retro aesthetic into any setup.
:9~

Das 2 verslavingen in 1...

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 16-05-2023 15:41 . Reden: linkje er bij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Leuke keyboard deze Adam zeker mbt zijn lage prijs met via qmk mogelijkheid.
Gezien de simpele opbouw lijkt het mij ook interessant om er een zelfgemaakte (houten) case voor te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Groesjenka Met de huidige aanbieding nu 2 cases voor onder de 100 euries is erg verleidelijk...

Die houten cases... Dacht dat we dat onderwerp al hadden afgesloten :9

Heb ook naar de Zoom gekeken, ziet er zeker goed uit, maar ja... voorraad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:28
Brieto schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:45:
Trouwens, surprise switches op mykeyboard zijn weer beschikbaar, tempting....
Mykeyboard had er zin in, ik had 2 zakjes bestelt (en de testers). Nu al binnen.

90 stuks Durock Dark Amber (tactile) en 90 stuks Thic Thock Konpeitou (linear). Not bad voor 17 euro per zak.
Nog nog een board om ze in te stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:58:
@Groesjenka Met de huidige aanbieding nu 2 cases voor onder de 100 euries is erg verleidelijk...

Die houten cases... Dacht dat we dat onderwerp al hadden afgesloten :9

Heb ook naar de Zoom gekeken, ziet er zeker goed uit, maar ja... voorraad..
Ik heb er nog één overwogen maar zit een beetje tegen wéér import kosten te hikken :(

Nog niemand gehoord over de Choice65:

https://www.reddit.com/r/...full_cnc_case_consistent/

Vanaf €120 met een alu case klinkt leuk :9

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 16-05-2023 19:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
CrashOverDrive schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:34:
[...]

Mykeyboard had er zin in, ik had 2 zakjes bestelt (en de testers). Nu al binnen.

90 stuks Durock Dark Amber (tactile) en 90 stuks Thic Thock Konpeitou (linear). Not bad voor 17 euro per zak.
Mooie buit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
sapphire schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:00:
Dit slaat nergens op en zal vast meegespeeld hebben dat ik erg moe was maar ik had er toch flink de pest over in.
Zetten me iig wel aan het denken over waar ik me steeds meer aan begin te irriteren en dat is het continue wachten op voorraad, GB’s, rounds, er op tijd bij moeten zijn, allerlei discords/Reddit/ect. In de gaten moeten houden voor updates.
Merk dat ik daardoor steeds minder plezier beleef aan de hobby :(
En dan ben jij nog ervaren in dit wereldje, moet je bedenken hoe het voor beginners zoals ik is/was. Daarom was ik paar maanden geleden toen ik hier om advies vroeg ook zo ontzettend blij dat dit topic bestond en jullie allemaal zo fijn meedenken en advies geven, want het kan anders zomaar zijn dat je gewoon niet goed weet waar je moet beginnen en wat kwaliteit is en wat juist troep is.
Het is ook de enigste hobby die ik ken waarbij producten de meerderheid van de tijd grotendeels uitverkocht of niet verkrijgbaar zijn en dat zorgt toch wel voor een drempeltje om ermee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Helemaal mee eens. Als beginner zoals ik weet je helemaal niks en je hebt eigenlijk niet de mogelijkheid om iets te proberen omdat alles zo duur is en pas over maanden binnenkomt.

Goede video op youtube over dingen die k*t zijn in de hobby:
YouTube: Things I hate in the Keyboard Hobby : Real Talk

Bijvoorbeeld waarom zijn keycaps 100 euro? slaat nergens op

[ Voor 7% gewijzigd door Brieto op 16-05-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:45:
Helemaal mee eens. Als beginner zoals ik weet je helemaal niks en je hebt eigenlijk niet de mogelijkheid om iets te proberen omdat alles zo duur is en pas over maanden binnenkomt.

Goede video op youtube over dingen die k*t zijn in de hobby:
YouTube: Things I hate in the Keyboard Hobby : Real Talk

Bijvoorbeeld waarom zijn keycaps 100 euro? slaat nergens op
En waarom slaat dat nergens op :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:14:
[...]

En waarom slaat dat nergens op :?
Ontwerpers verdienen er niet veel aan maar de producenten zoals GMK pakken dikke marges daarop. Ze hebben alle tools al, de productiekosten komen echt niet in de buurt van 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29
Brieto schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:45:
Hear Hear. Heb ook wel interesse om eens een mechanisch tobo te proberen als opvolging van mijn antieke Logitech setje (MX5500 uit het jaar kruik 2009). Maar de prijs, slechte leverbaarheid en "lastig" omruilen houd mij toch wel tegen.

Paar weken terug beetje zitten neuzen en een Keychron K<weet ik niet meer> full size, met draadje en bluetooth leek me wel wat. Maarja, welke switches? Ik vind "stiekem" laptops ook wel fijn tikken, dus dan wellicht een low profile modelletje? Maar die hadden ook al een hele riedel aan switches. Bij de normale heb je naast de bekende red/brown/blue ook nog een aantal opties, maar bij low profile had je IIRC en meer kleuren, en nog eens optical. En "even proberen" is er uiteraard niet bij (want niet te leveren of fikse retourkosten mocht het niet bevallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:37:
[...]

Ontwerpers verdienen er niet veel aan maar de producenten zoals GMK pakken dikke marges daarop. Ze hebben alle tools al, de productiekosten komen echt niet in de buurt van 100 euro
Dat doet de ontwerper toch echt zelf lijkt me.

Je beredenering slaat alleen kant noch wal want kostprijs/productiekosten is geen winkelprijs en is slechts een (klein)deel van hoe de prijs van een product tot stand komt.

Om wat dingen op te noemen:
Kosten/winst voor de ontwerper
Opstarten van een run, coloring, communicatie heen en weer met de ontwerper
Materiaal kosten (moet ook ingekocht worden, quality control daarop, ect).
Apparaten moeten draaien, kosten voor fabriek, mankracht om te bedienen, afschrijving van materiaal
Quality control van het product
Verpakken, verschepen naar de vendor
Vendor wil ook nog wat verdienen.

Daarnaast kun je op diverse vlakken geen enorm schaalvoordeel behalen omdat keycap sets vaak GB's zijn en dus beperkte runs. Een niche en elke niche kost relatief gezien meer daardoor.

Eigenlijk is het probleem dan dat GMK geld verdient, het staat iedereen vrij om zaken met ze te doen en elk bedrijf wil volgens mij winst maken :?

Daarnaast noem eens wat sets op die significant goedkoper zijn en kwalitatief op niveau mee kunnen doen? Drop DCX is erg mooi maar *iets* goedkoper (en je weet zeker dat daar de ontwerper zeker ooit genaaid gaat worden :+ ). PBT fans is ook maar iets goedkoper. AKKO vind ik complete sets leveren voor een scherpe prijs maar kleuren zijn écht minder (van de 'geinspireerde' sets) en stiekem shined het PBT best snel en is de afwerking minder én ze leveren de mooie Cherry sets niet meer.
ePBT en Geekark komt qua prijs geloof ik ook aardig in de buurt, domikey met een complete set ook aardig.

Blijkbaar is die wat een set kost en/of wat de markt er voor wil betalen.

Ik zie ze liever ook stukken goedkoper maar helaas zo werkt het (blijkbaar) niet met kwalitatief nette keycap sets :/
Pompi schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:32:
[...]

En dan ben jij nog ervaren in dit wereldje, moet je bedenken hoe het voor beginners zoals ik is/was. Daarom was ik paar maanden geleden toen ik hier om advies vroeg ook zo ontzettend blij dat dit topic bestond en jullie allemaal zo fijn meedenken en advies geven, want het kan anders zomaar zijn dat je gewoon niet goed weet waar je moet beginnen en wat kwaliteit is en wat juist troep is.
Het is ook de enigste hobby die ik ken waarbij producten de meerderheid van de tijd grotendeels uitverkocht of niet verkrijgbaar zijn en dat zorgt toch wel voor een drempeltje om ermee te beginnen.
Wel leuk dat ik met 2,5 jaar in deze hobby als ervaren gezien word :p

Ik denk dat ik de knutsel-kant nu maar op ga. Void9 behuizing heeft de zwager geprint en is qua schuren bijna klaar.
Diodes, sockets, Pro Micro's, ect zijn besteld. Nu me eens verdiepen in QMK, kan een kant en klare fork pakken maar wil me er eens serieus in verdiepen maar dat valt tot nu toe vies tegen :X :+

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 17-05-2023 00:06 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qmk is allemaal goed te doen, alleen de documentatie is soms wel een beetje om te huilen. Er zijn meestal 3 manieren om iets te doen waarbij het maar de vraag is wat "juist" is. Ik ben er door mijn geknutsel inmiddels wel redelijk achter. Je weet me dan ook hopelijk wel te vinden als je er niet uitkomt. En anders is er ook altijd de qmk discord nog, een van de devs is daar erg actief en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrashOverDrive schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:34:
[...]

Hier ook 2 zakjes ontvangen. In het ene zakje zitten ttc ncr en in de andere kk light wave. De ttc ncr dus dubbel, want die had ik vorige keer al ontvangen. Kk light wave voelt ok maar niet per se bijzonder. Eens kijken of ik die binnenkort ga gebruiken. De ttc ncr gaan in ieder geval in de paragon, past namelijk mooi bij de gunmetal kleur :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:03:
[...]

Dat doet de ontwerper toch echt zelf lijkt me.

Je beredenering slaat alleen kant noch wal want kostprijs/productiekosten is geen winkelprijs en is slechts een (klein)deel van hoe de prijs van een product tot stand komt.

Om wat dingen op te noemen:
Kosten/winst voor de ontwerper
Opstarten van een run, coloring, communicatie heen en weer met de ontwerper
Materiaal kosten (moet ook ingekocht worden, quality control daarop, ect).
Apparaten moeten draaien, kosten voor fabriek, mankracht om te bedienen, afschrijving van materiaal
Quality control van het product
Verpakken, verschepen naar de vendor
Vendor wil ook nog wat verdienen.

Daarnaast kun je op diverse vlakken geen enorm schaalvoordeel behalen omdat keycap sets vaak GB's zijn en dus beperkte runs. Een niche en elke niche kost relatief gezien meer daardoor.

Eigenlijk is het probleem dan dat GMK geld verdient, het staat iedereen vrij om zaken met ze te doen en elk bedrijf wil volgens mij winst maken :?

Daarnaast noem eens wat sets op die significant goedkoper zijn en kwalitatief op niveau mee kunnen doen? Drop DCX is erg mooi maar *iets* goedkoper (en je weet zeker dat daar de ontwerper zeker ooit genaaid gaat worden :+ ). PBT fans is ook maar iets goedkoper. AKKO vind ik complete sets leveren voor een scherpe prijs maar kleuren zijn écht minder (van de 'geinspireerde' sets) en stiekem shined het PBT best snel en is de afwerking minder én ze leveren de mooie Cherry sets niet meer.
ePBT en Geekark komt qua prijs geloof ik ook aardig in de buurt, domikey met een complete set ook aardig.

Blijkbaar is die wat een set kost en/of wat de markt er voor wil betalen.

Ik zie ze liever ook stukken goedkoper maar helaas zo werkt het (blijkbaar) niet met kwalitatief nette keycap sets :/

[...]

Wel leuk dat ik met 2,5 jaar in deze hobby als ervaren gezien word :p

Ik denk dat ik de knutsel-kant nu maar op ga. Void9 behuizing heeft de zwager geprint en is qua schuren bijna klaar.
Diodes, sockets, Pro Micro's, ect zijn besteld. Nu me eens verdiepen in QMK, kan een kant en klare fork pakken maar wil me er eens serieus in verdiepen maar dat valt tot nu toe vies tegen :X :+
Gelukkig heb ik ook niet gezegd dat de kostprijs hetzelfde is als de winkelprijs, dat is iets anders inderdaad :/

Ik ga niet op elk punt reageren maar heb even snel gekeken in het register van GMK en haalden in 2021 een netto profit margin van 22%. Dat is zeker een zeer net resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Gelukkig heb ik ook niet gezegd dat de kostprijs hetzelfde is als de winkelprijs, dat is iets anders inderdaad :/

Ik ga niet op elk punt reageren maar heb even snel gekeken in het register van GMK en haalden in 2021 een netto profit margin van 22%. Dat is zeker een zeer net resultaat.
Dat was een gedeeltelijke aanname omdat dat vaak geroepen word.

Als je de cijfers gezien hebt weet je ook dat de keycaps maar een deel uitmaken van GMK's activiteiten. 22% is netjes :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Afijn, hobbies mogen geld kosten, toch?

Ondertussen ben ik nog geen stap verder met mijn zoektocht - behalve dat ik alleen maar _meer_ vind: split ergodox, zelfbouwers, enzoverder .. en dan zijn er allerlei mensen die keyboards als bouwpakketjes kopen (hier vast ook) maar dan het hele bouwproces op youtube zetten en dat is dan weer, heel ontspannend. Ingewikkelde wereld; ik wilde gewoon een opvolger voor mijn MS Sculpt. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bouwpakketjes kopen is nog te simpel. Ik heb alle onderdelen los besteld voor de lotus58, alleen dan wel 5x, want dat was goedkoper per stuk.

Kijk voor de grap eens naar https://compare.splitkb.com voor wat mogelijke layouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Nog niemand gehoord over de Choice65:

https://www.reddit.com/r/...full_cnc_case_consistent/

Vanaf €120 met een alu case klinkt leuk :9
Removed >:)

https://geekhack.org/index.php?topic=120319.0

Ziet er oprecht wel goed uit, maar ik ben bang dat het een soort QK65 gaat zijn qua geluid. Ik zie bijna meer poron dan alu. En wat is een 'plate pad'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die plate pad is ongeveer dit product van kpr alleen dan als 1 geheel.

Er komen de laatste tijd best veel aankondigingen van borden rond de 120 usd, ik vind het wel een leuke verandering. Vergroot toch de kans dat vrienden die het niet bakken met geld waard vinden een leuk toetsenbordje gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Removed >:)

https://geekhack.org/index.php?topic=120319.0

Ziet er oprecht wel goed uit, maar ik ben bang dat het een soort QK65 gaat zijn qua geluid. Ik zie bijna meer poron dan alu. En wat is een 'plate pad'?
Reddit |:(

Voor jou/ons wellicht minder interessant maar als je begint en je keuze hebt tussen bv een KBD67L of deze...lijkt het me een best interessante keuze :)
Ik vind mijn QK65 prima klinken hoor maar 1 bord met dat geluid is wel genoeg :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 113 ... 157 Laatste