Vanwege de actie bij Keychron nog een K1 SE red mechanical gekocht om mee te nemen. Mijn K5 SE is dan toch net wat te lang om in de rugzak te pakken. Heb nu de reds gekozen omdat ze iets zachter zijn dan mijn brown in de K5. Ben benieuwd hoe het aanvoelt.
Juist het meenemen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een split heb gekocht, naar aanleiding van deze post. Want dat vond ik er wel vrij compact uitzien. Een hele doos met 65% erin is toch wel erg hoog namelijk.
@MatthijsBoog, deze is 355mm, op 2mm na gelijk aan mijn laptop breedte. Het is verder een low profile dus verwacht het makkelijk mee te kunnen nemen.
Ik was op zoek naar een betaalbare gele 65% keyboard. Dat staat zo mooi met hoge zwarte AFSA keycaps.
In budget zijn die niet te vinden.
Daarom maar een cheapo GMK67 geel gespoten.
GMK67 (oorspronkelijk wit)
AFSA black keycaps
KTT Kang white swithes
Edit: ik zie dat mijn 'left' key niet goed is doorgedrukt. Reeds verholpen.
:strip_exif()/f/image/ezt25ZnKPqQSWR8d2JIJEoAQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mqq9r1lyrogmbjjd0yam1ihV.jpg?f=fotoalbum_large)
AFSA black keycaps
KTT Kang white swithes
:strip_exif()/f/image/ezt25ZnKPqQSWR8d2JIJEoAQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mqq9r1lyrogmbjjd0yam1ihV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/psNNbSfiFdNIBFijZ80f7Fbl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Groesjenka op 05-04-2023 12:41 ]
Lekker flitsend kleurtje hoorGroesjenka schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:04:
Ik was op zoek naar een betaalbare gele 65% keyboard. Dat staat zo mooi met hoge zwarte AFSA keycaps.
AFSA black keycaps
KTT Kang white swithes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe bevallen de Kang Whites? Ik heb ze hier open liggen en moet ze nog eens luben
Zit er hier aan te denken om de GAS67 ook maar te gaan spuiten in een leuk kleurtje en die aan de kinderen te geven aangezien daar weinig animo voor lijkt te zijn voor een normale prijs

Krijg er bijna spijt van dat ik de Zoom65 v2 niet in het geel heb besteld man. Wat een gave build.Groesjenka schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:04:
AFSA black keycaps
KTT Kang white swithes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
@sapphire, de kleur is RAL1021. Op mijn tafel is het wat donkerder, precies wat ik ervan had verwacht.
Omdat geel moeilijk dekkend is heb ik de hele bus van 400ml. moeten gebruiken.
De KTT Kang whites had ik al eerder geprobeerd en ik had er wat moeite mee omdat ik nog niet eerder met linears heb gewerkt. Ligt aan mij en ik ben nu mijn typvaardigheid aan het verbeteren want daar ligt het aan.
Ze zijn in elk geval perfect als introductie in de linears. Geen lubing nodig want ze zijn smooth.
Ik was ook bang dat door lubing die mooie 'clack' zou verdwijnen. De prijs kwaliteit is geweldig.
Valt me op dat de pootjes ook sterk zijn. Ik heb ze al vaker in en uit gehaald en pas één keer een krom pootje.
Ik kan de KTT kang whites vergelijken met Akko Lavender Purples maar dan zonder een bump. Net zo snappy.
@Henkie, ik kreeg het idee volgens mij ook toen ik een gele Zoom65 met zwarte keycaps zag. Ik had die dan ook kunnen bestellen maar ik ben meer van de cheapo oplossingen.
Omdat geel moeilijk dekkend is heb ik de hele bus van 400ml. moeten gebruiken.
De KTT Kang whites had ik al eerder geprobeerd en ik had er wat moeite mee omdat ik nog niet eerder met linears heb gewerkt. Ligt aan mij en ik ben nu mijn typvaardigheid aan het verbeteren want daar ligt het aan.
Ze zijn in elk geval perfect als introductie in de linears. Geen lubing nodig want ze zijn smooth.
Ik was ook bang dat door lubing die mooie 'clack' zou verdwijnen. De prijs kwaliteit is geweldig.
Valt me op dat de pootjes ook sterk zijn. Ik heb ze al vaker in en uit gehaald en pas één keer een krom pootje.
Ik kan de KTT kang whites vergelijken met Akko Lavender Purples maar dan zonder een bump. Net zo snappy.
@Henkie, ik kreeg het idee volgens mij ook toen ik een gele Zoom65 met zwarte keycaps zag. Ik had die dan ook kunnen bestellen maar ik ben meer van de cheapo oplossingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Groesjenka op 05-04-2023 15:30 ]
Naar mijn mening is gebogen pinnetjes vooral een gebrek aan geduld en vaardigheid. Als je van tevoren controleert of de pin recht zit en hem er netjes recht indrukt gaat het vrijwel nooit fout. Maar er zijn inderdaad ook zeker wel verschillen tussen switches.
Dinsdag kan je een gele Zoom75 bestellenHenkie schreef op woensdag 5 april 2023 @ 15:06:
[...]
Krijg er bijna spijt van dat ik de Zoom65 v2 niet in het geel heb besteld man. Wat een gave build.
Ziet er kneiterstrak uit! Ik denk dat de mensen van de r/budgetkeebs-subreddit hier ook wel warm voor lopen. Ik ben met je eens dat de Kang Whites prima switches zijn, ik had bij een paar een lichte spring ping, maar da's uiteindelijk zo verholpen.Groesjenka schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:04:
Mooi bordje geworden!
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
@dnzm, ik heb het ook op Reddit gepost. Zuoya is nu bezig de GMK67 in verschillende kleuren uit te brengen. Misschien geeft dit ze wel een idee.
Na wat aanloop problemen ben ik ook al beter aan de KTT Kang whites gaan wennen. Heerlijke switches.
Na wat aanloop problemen ben ik ook al beter aan de KTT Kang whites gaan wennen. Heerlijke switches.
Als je niet op zoek bent naar een mechanisch toetsenbord dat hot swappable switches heeft, dan kan ik de Xtrfy K4 TKL met Kaihl red switches aanraden. Ik heb deze in de retro kleuren met bijpassende Xtrfy M4 muis en dat is een heel mooie en heel goeie gaming combo. Die is echter niet meer beschikbaar in die kleuren, maar op 2dehands.be staan er wel 2 Azerty's voor rond de 50€. Of de zwarte versie die wel nog te koop is op Coolblue.be voor 99€.poing schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:38:
Welke lay-out wil je?
AZERTY BE
Wil je met of zonder numpad?
Zonder
Wil je backlight?
Geen vereiste.
Welke MX Switch stijl prefereer je?
Na een geluidstest in de winkel: Cherry RED of Silent RED.
Wat je is je budget?
+/-150EUR
Wil je macro toetsen?
Geen vereiste.
Doel van het keyboard?
Gaming
Wat weet je al?
Ik ging de Ducky One 3 mini of SF met Silent RED Switches kopen, maar lees nu negatieve reviews. Een andere optie is de Corsair K65 met RED switches.
Weet iemand de pro/cons van beide of hoe moet ik deze vergelijken? Mechanische toetsenborden zijn nieuw voor mij (op de heel oude IBM na). De keuze tussen beide komt doordat ik een cadeau bon heb in een bepaalde shop ... AZERTY BE vergemakkelijkt de zoektocht ook niet.
Grappig heb een Ducky Emerald met exact hetzelfde probleem. Namelijk met de s key. Was nu toevallig in dit topic aan het kijken of iemand een mooi alternatief bordje gevonden had die ik kon gebruiken als vervanging.Nerrion schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:22:
[...]
Yep mijn Ducky one 2 sf kreeg ook last van dubbele aanslagen. Had hem toen opgestuurd naar Alternate waar ik hem had gekocht, maar kreeg na 'testen' het toetsenbord weer terug. Hij werkte perfect zeiden ze
Ik ben op zoek naar een niet al te dure rechte aviator kabel USB-C met twee extra aansluitkabeltjes USB-C, zodat elk van mijn drie toetsenborden een eigen klein kabeltje hebben die dan gekoppeld kunnen worden aan de hoofdkabel naar mijn laptop.
Op internet heb ik die mogelijkheid niet kunnen vinden. Je kunt dan alleen drie complete sets bestellen.
Weet iemand waar ze dit wel verkopen ?
Op internet heb ik die mogelijkheid niet kunnen vinden. Je kunt dan alleen drie complete sets bestellen.
Weet iemand waar ze dit wel verkopen ?
:strip_exif()/f/image/iCgJN406xUfBcQ2mU9ttHbQU.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf die kabels maken, dan heb je alle keuze die je maar wenst.
Daar heb ik al aan gedacht maar dan moet ik veel spullen in huis halen zoals een soldeerbout, verfbrander, draadknipper etc...Het zou kunnen, maar compleet kopen is de makkelijkste weg.MatthijsBoog schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:28:
Zelf die kabels maken, dan heb je alle keuze die je maar wenst.
Verfbrander? Een beetje beleid en een aansteker werkt prima. Of anders een fohn, dat werkt meestal ook wel. Maar dan nog heb je inderdaad nog wel redelijk veel nodig.
Als ik geen verkoper kan vinden dan probeer ik het zelf te maken.
Ik denk niet dat je heel veel verkopers gaat vinden die dit op die manier verkopen. Die blijft dan zitten met 3 halve avator connectors etc..
Maar wil je 3x ook een andere kleur? Want je kan ook gewoon de usb-c even eruit halen ipv elke keer de hele aviator losschroeven?
Maar wil je 3x ook een andere kleur? Want je kan ook gewoon de usb-c even eruit halen ipv elke keer de hele aviator losschroeven?
@Groesjenka Als het puur om het koppelen gaat kun je ook naar Ugreen kabels met een magnetische tip kijken.
Ik heb 4 kabels (2 op werk, één thuis, één reserve) en rits USB-C en Micro USB kopjes zodat ik makkelijk toetsenborden kan wisselen.
Coiled kabels maken staat ook nog eens op de to-do knutsel lijst maarja chronisch tijdgebrek
Ik heb 4 kabels (2 op werk, één thuis, één reserve) en rits USB-C en Micro USB kopjes zodat ik makkelijk toetsenborden kan wisselen.
Coiled kabels maken staat ook nog eens op de to-do knutsel lijst maarja chronisch tijdgebrek
Geen andere kleuren hoor. Ik rouleer vaak met mijn drie toetsenborden en ik steek en trek er telkens weer die USB C kabel in en uit. Mijn gedachte is dat dar op den duur niet goed zal zijn voor de USB C aansluiting in het toetsenbord. Maar ik kan het ook mis hebben en is zo'n USB C socket daar sterk genoeg voor.Henkie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:44:
Ik denk niet dat je heel veel verkopers gaat vinden die dit op die manier verkopen. Die blijft dan zitten met 3 halve avator connectors etc..
Met een aviator aansluiting heb ik dat risico dan niet.
Daar heb ik een tijdje geleden ook naar gekeken en dat ben ik weer vergeten. Werkt dat goed met zo'n magneetje want dat is wel een goedkope oplossing.sapphire schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:14:
@Groesjenka Als het puur om het koppelen gaat kun je ook naar Ugreen kabels met een magnetische tip kijken.
Edit: ik ben eruit, het wordt een kabel met verschillende magnetische kopjes, bedankt voor de suggestie Sapphire.
[ Voor 13% gewijzigd door Groesjenka op 06-04-2023 18:33 ]
De magnetische kabel is denk ik inderdaad de beste optie in jouw situatie. Niet dat een usb-c connector niets kan hebben, maar er is toch altijd een heel klein risico. Want ze zitten toch net iets minder stevig vast dan in de gemiddelde telefoon. Ik heb voor 2 mensen al eens de connector opnieuw moeten solderen.
@Groesjenka @MatthijsBoog
Werkt goed hoor, natuurlijk kan een USB-C kabel wel wat hebben. Ik wilde het vooral voor werk hebben want daar sluit ik dagelijks het toetsenbord aan en een paar honderd keer in- en eruit leek me niet heel bevordelijk.
Thuis is het minder belangrijk maar het is wel makkelijk als ik eens een toetsenbord wissel.
Denk er wel al een tijdje aan om een wat luxere kabel te nemen maar als ik die prijzen zie baal ik dat ik @YaaD nooit gevraagd heb. Nouja zoals ik zei ooit maak ik er wel één.
Zoveel knutsel ideeën zo weinig tijd
Nu nog op de lijst:
* DIY macropad
* Houten behuizing voor huidige macropad
* Houten behuizing voor een 40/60% bord maken
* Grote Kailh knop koppelen aan een KaKu zender waarmee ik op werk het licht aan/uit kan doen
* kabels maken.
En dat zijn alleen de half uitgewerkte dingen die toetsenbord gerelateerd zijn
Werkt goed hoor, natuurlijk kan een USB-C kabel wel wat hebben. Ik wilde het vooral voor werk hebben want daar sluit ik dagelijks het toetsenbord aan en een paar honderd keer in- en eruit leek me niet heel bevordelijk.
Thuis is het minder belangrijk maar het is wel makkelijk als ik eens een toetsenbord wissel.
Denk er wel al een tijdje aan om een wat luxere kabel te nemen maar als ik die prijzen zie baal ik dat ik @YaaD nooit gevraagd heb. Nouja zoals ik zei ooit maak ik er wel één.
Zoveel knutsel ideeën zo weinig tijd
Nu nog op de lijst:
* DIY macropad
* Houten behuizing voor huidige macropad
* Houten behuizing voor een 40/60% bord maken
* Grote Kailh knop koppelen aan een KaKu zender waarmee ik op werk het licht aan/uit kan doen
* kabels maken.
En dat zijn alleen de half uitgewerkte dingen die toetsenbord gerelateerd zijn
In het kader van DIY zojuist deze besteld. Met de extra korting dit weekend wel erg aantrekkelijk geprijsd (€61) en lijkt mij wel een leuke uitdaging. Na succesvol solderen van de switches nu dit maar proberen, zal denk ik niet zo heel erg verschillen. Ook maar wat losse switches erbij gedaan voor de collectie.
Persoonlijk zou ik liever alle onderdelen apart kopensuperbok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:37:
In het kader van DIY zojuist deze besteld. Met de extra korting dit weekend wel erg aantrekkelijk geprijsd (€61) en lijkt mij wel een leuke uitdaging. Na succesvol solderen van de switches nu dit maar proberen, zal denk ik niet zo heel erg verschillen. Ook maar wat losse switches erbij gedaan voor de collectie.
zoals het PCB
https://github.com/0xCB-dev/0xCB-Static
koop ik dan bij JLC-pcb
en de andere onderdlen [diodes, encoder, oled, gewoon op aliexpress]
Maar als je een beginner bent, zou een kit wel handig zijn, mede omdat de atmega32U4 al voor-geprogrameerd is
Misschien een volgende keer, eerst kijken of dit wat is. Tot nu toe alleen wat switches gesoldeerd en een paar kabels wat vrij simpel maar leuk is. Deze had ik al een paar keer gezien en met de huidige prijs te mooi om te laten liggen.darknessblade schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:44:
[...]
Persoonlijk zou ik liever alle onderdelen apart kopen
zoals het PCB
koop ik dan bij JLC-pcb
Maar als je een beginner bent, zou een kit wel handig zijn, mede omdat de atmega32U4 al voor-geprogrameerd is
Normaal zou ik zeggen Ali FTW! Maar deze week zijn er al 2 pakketjes van Ali met onderdelen spoorloos verdwenen bij PostNL en ga dan eens sparren met een Chinese verkoperdarknessblade schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:44:
[...]
Persoonlijk zou ik liever alle onderdelen apart kopen
zoals het PCB
koop ik dan bij JLC-pcb
Mijn order is helemaal goed gegaan, alles voor mijn Lotus58 ontvangen, nu nog tijd vinden om mijn bordjes te gaan solderen.
Kreeg zowaar alles gewoon in 1 pakket gecombineerd, van 15 verschillende verkopers.
Kreeg zowaar alles gewoon in 1 pakket gecombineerd, van 15 verschillende verkopers.
[ Voor 25% gewijzigd door MatthijsBoog op 08-04-2023 12:13 ]
Als je problemen hebt met verkopers gewoon de verkoper regulaties "quoten" die ze hebben overtredensapphire schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:34:
[...]
Normaal zou ik zeggen Ali FTW! Maar deze week zijn er al 2 pakketjes van Ali met onderdelen spoorloos verdwenen bij PostNL en ga dan eens sparren met een Chinese verkoper
https://nl.aliexpress.com...sation.0.0.2ffa3e5f41eSuB
Meer dat het een gecombineerd pakketjes met 7 bestellingen erin, dus veel werk.darknessblade schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:25:
[...]
Als je problemen hebt met verkopers gewoon de verkoper regulaties "quoten" die ze hebben overtreden
https://nl.aliexpress.com...sation.0.0.2ffa3e5f41eSuB
Pakketjes zijn terecht overigens, in het verkeerde dorp bezorgd

We kunnen weer knutselen komende tijd
Nou, als je het dan echt wil weten...
- capacitors
- diodes
- m2 boutjes
- m2 spacers
- low profile pin headers
- aux kabeltje
- dopjes voor encoders
- pro micro's
- aux poorten
- rgb ledjes
- rotary encoders
- kailh hotswap sockets
- oledjes
- side print legend stickers
- kleine elektrische schroevendraaier
- capacitors
- diodes
- m2 boutjes
- m2 spacers
- aux kabeltje
- dopjes voor encoders
- pro micro's
- aux poorten
- rgb ledjes
- rotary encoders
- kailh hotswap sockets
- oledjes
NICE.MatthijsBoog schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:47:
Nou, als je het dan echt wil weten...
- capacitors
- diodes
- m2 boutjes
- m2 spacers
- aux kabeltje
- dopjes voor encoders
- pro micro's
- aux poorten
- rgb ledjes
- rotary encoders
- kailh hotswap sockets
- oledjes
Heb zelf ook een groot gedeelte hetzelfde gekocht tijdens de laatste SALE.
Ben al bezig met zelf een 5-Encoder audio controller te maken.
Encoder dopjes print ik gewoon zelf.
De arduino die ik heb zit in mijn losse Rhymestone pcb [1 had ik over, die ik heb omgezet naar een Halfstone]
ofwel de rhymestone, maar dan alleen de linker helft., zowel hardware als softwarematig
@Brieto 1 pakket was van mijn vrouw, de andere een combipakket met oa. DSA keycaps, USB-C connectors, kleine Goomba ‘artisian’, Qi laad puck voor in de G Pro wireless, switch houder voor 81 stuks ( voor de verzameling
), en wat klein grut.
Volgende bestelling staat al weer klaar voor de volgende sale
Niet mech maar we gerelateerd, na de klachten van vrouwlief over te hoge borden had ik een basic low-profile HP bord gekocht maarja dienenden natuurlijk een vaste USB kabel en das lelijk bij een redelijke clean desk setup.
Dus op Ali USB-C connecties gekocht en die er in gezet. Kan het mooi op de kabel die er al ligt
:strip_exif()/f/image/s6WjXDnmwvsRTZt3OvVsfrPA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Puntje lijm wegsnijden en de naad is ietsjes wijder dan standaard maar voor die centen vind ik het prima
Volgende bestelling staat al weer klaar voor de volgende sale
Niet mech maar we gerelateerd, na de klachten van vrouwlief over te hoge borden had ik een basic low-profile HP bord gekocht maarja dienenden natuurlijk een vaste USB kabel en das lelijk bij een redelijke clean desk setup.
Dus op Ali USB-C connecties gekocht en die er in gezet. Kan het mooi op de kabel die er al ligt

:strip_exif()/f/image/s6WjXDnmwvsRTZt3OvVsfrPA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Puntje lijm wegsnijden en de naad is ietsjes wijder dan standaard maar voor die centen vind ik het prima
[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 10-04-2023 23:46 ]
De group buy voor de zoom75 is live
https://meletrix.com/collections/zoom75-collection#
Of via MyKeyboard.eu zonder import verassingen.
De gele met een klein schermpje lonkt toch wel erg

Veel kleuren opties zo te zien, mooie renders. Mooi ding, zeker voor die prijs.CrashOverDrive schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:43:
De group buy voor de zoom75 is live![]()
Erg aanlokkelijk maar ik sla hem over.
Prachtig toetsenbord, zeker met dat toch wel functionele schermpje.
Wat er al niet verder is ontwikkeld binnen deze prijsklasse in een korte tijd.
Helaas krijg ik dit er thuis niet doorheen
Ik heb "gelukkig" door @sapphire mijn 75% "needs" al voldaan met de CIY Tester84. Hij is ook al binnen, nét een week onderweg geweest. Voor 23 euro echt by far het beste bord wat ik gezien/gevoeld heb.CrashOverDrive schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:43:
De group buy voor de zoom75 is live![]()
Voor nu even bonestock in elkaar gegooid met lubed akko blacks en EnjoyPBT BoW. Snel plaatje:
:strip_exif()/f/image/oe1r96ghTQO7ob3e4WruZ3zg.jpg?f=fotoalbum_large)
He wat, @sapphire had een tip?Henkie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:38:
[...]
Ik heb "gelukkig" door @sapphire mijn 75% "needs" al voldaan met de CIY Tester84. Hij is ook al binnen, nét een week onderweg geweest. Voor 23 euro echt by far het beste bord wat ik gezien/gevoeld heb.

:strip_exif()/f/image/37udjEfjtEqZCuXubo1wIsxd.jpg?f=fotoalbum_large)
Gazzew Boba LT switches met GMK Arch Shell caps.
Hij voelt inderdaad boven de verwachting erg solide. De stabs zijn ook een stuk beter dan verwacht, voor die 23 euro... heck, valt niks te klagen
Ik kan alleen niet zeggen dat mijn 75% quota vol is
Singa Kohaku raffle op Oblotzky is open tot 15:00 voor mensen die interesse hebben een poging te wagen
Helaas een L voor de raffle van de Kohaku, hier mensen meer geluk en er een gewonnen?
Geen geluk hier, kan er eerlijk gezegd ook niet wakker van liggen gezien we met een andere dure aankoop bezig zijn 
@superbok Had eigenlijk we verwacht dat jij de raffle zou opgooien. Dacht dat de taakverdeling was dat jij de dure borden zou doen en ik de budget kant
@superbok Had eigenlijk we verwacht dat jij de raffle zou opgooien. Dacht dat de taakverdeling was dat jij de dure borden zou doen en ik de budget kant
Had deze ook besteld, de mill max sockets zijn al binnen, hopelijk gaat USB-C connector goed met solderen, vind het super om alle diodes etc. te zien, met extra korting vond ik het een okaye prijs voor deze kit iig.superbok schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:37:
Wel jammer van de atmel, nieuwe ontwerpen hebben nu vaak de RP2040, daarom nog zooi losse onderdelen besteld om zelf nog wat in elkaar te flansen als het allemaal klaar is.
Naast deze komt er nog een monorail kit en een paar pochi 40%'s aan, maar die duren nog even. Iets te enthousiast geworden van dat formaat en de discord server laat teveel leuke dingen zien ..
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Ik werd enthousiast van de Minimi40 maar daar blijft het angstig stil de laatste maanden.yamAUchi schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:28:
[...]
Had deze ook besteld, de mill max sockets zijn al binnen, hopelijk gaat USB-C connector goed met solderen, vind het super om alle diodes etc. te zien, met extra korting vond ik het een okaye prijs voor deze kit iig.
Wel jammer van de atmel, nieuwe ontwerpen hebben nu vaak de RP2040, daarom nog zooi losse onderdelen besteld om zelf nog wat in elkaar te flansen als het allemaal klaar is.
Naast deze komt er nog een monorail kit en een paar pochi 40%'s aan, maar die duren nog even. Iets te enthousiast geworden van dat formaat en de discord server laat teveel leuke dingen zien ..
Die usb-c poort is through hole. Als je niet al te lomp doet kan dat haast niet fout gaan, gewoon niet een grote ballon tin bovenop de pins doen en als er 2 aan elkaar zitten even wat flux erop en dan bijwerken. Wel belangrijk om PCB flux te gebruiken, kan uit ervaring zeggen dat loodgietersflux niet verstandig isyamAUchi schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:28:
[...]
Had deze ook besteld, de mill max sockets zijn al binnen, hopelijk gaat USB-C connector goed met solderen, vind het super om alle diodes etc. te zien, met extra korting vond ik het een okaye prijs voor deze kit iig.

Ook de smd variant is niet heel moeilijk, als je maar het juiste gereedschap hebt. Maar goed, dat is in dit geval toch niet van toepassing.
Ha, die ziet er idd ook leuk uit, met een deksel =) en de hippe 2x3u split space .. zie er niet zoveel over op de 40% discord, maar eigenschappen zijn wel tof.sapphire schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:38:
[...]
Ik werd enthousiast van de Minimi40 maar daar blijft het angstig stil de laatste maanden.
Mjah, heb flux (niet loodgieters ..) en wat youtube filmpjes over drag soldering bekeken, we gaan het zien =), geeft goede moed iig, tis iig wat meer werk dan alleen switchesMatthijsBoog schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:00:
[...]
Die usb-c poort is through hole. Als je niet al te lomp doet kan dat haast niet fout gaan, gewoon niet een grote ballon tin bovenop de pins doen en als er 2 aan elkaar zitten even wat flux erop en dan bijwerken. Wel belangrijk om PCB flux te gebruiken, kan uit ervaring zeggen dat loodgietersflux niet verstandig is
Ook de smd variant is niet heel moeilijk, als je maar het juiste gereedschap hebt. Maar goed, dat is in dit geval toch niet van toepassing.
Dit is through hole, dus dragsoldering hoeft niet eens, gewoon een voor een alle pins langs, bout ertegenaan, beetje tin erbij, bout weer los. In feite gewoon een switch dus, alleen moet je het iets van 20 keer doen in plaats van maar 2 pinnetjes.
Goed idee, mill maxen. Heb nog over van de mode die ik kan gebruiken voor deze. Kan ik de switches in ieder geval makkelijk wisselen.yamAUchi schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:28:
[...]
En blijft inderdaad stil rondom de minimi40, blij dat ik niet daarop heb gewacht.
[ Voor 4% gewijzigd door superbok op 13-04-2023 15:52 ]
Nooit gedacht dat ik naar een eerste, tweede, derde en nu vierde (mechanishe) toestenbord zou gaan
Welke lay-out wil je?
ANSI
Zonder, het liefst een zo klein mogelijk bordje waarbij 60% de ondergrens is.
Wil je backlight?
Nee, maar mag er wel op zitten.
Van de switches die ik heb getest (MX Brown, Gateron Brown, Gateron Yellow) vind ik tot nu toe de Gateron Yellow het fijnste. In verband met kantoor gebruik lijken mij de stilste lineare switches het beste.
Wat je is je budget?
150
Wil je macro toetsen?
Nee.
Doel van het keyboard?
Het toetsenbord wil ik gebruiken in combinatie met de Surface Pro met een bluetooth verbinding. Soms zit de typecover me in de weg wanneer ik aantekeningen maak met de pen. Daarnaast vind ik de 'standaard' toetsenborden op flexplekken niet fijn om op te typen. Het toetsenbord zal dus gebruikt worden op flexplekken en is het liefst zo klein/plat mogelijk zodat ik hem makkelijk in mijn tas kan doen.
Wat weet je al?
Door dit topic ben ik in aanraking gekomen met mechanische toetsenborden. Van een Coolermaster Rapid met gateron browns ben ik na jullie tips overgestapt naar een 60% hot-swap gateron yellow GK61 van Skyloong. Vervolgens nog een extra Skyloong GK96 aangeschaft voor wat 3d werk.
Nu dus op zoek naar een toetsenbord die klein is om mee te nemen naar werk. Mechanische switchen zijn wat dat betreft geen eis omdat 'portability' voor gaat. Zelf heb ik de Keychron K7 Ultra-slim gevonden welke ik met Gateron Reds kan uitvoeren. Dit lijkt me een goede optie maar wellicht hebben jullie nog andere ideeen?
Welke lay-out wil je?
ANSI
Zonder, het liefst een zo klein mogelijk bordje waarbij 60% de ondergrens is.
Wil je backlight?
Nee, maar mag er wel op zitten.
Van de switches die ik heb getest (MX Brown, Gateron Brown, Gateron Yellow) vind ik tot nu toe de Gateron Yellow het fijnste. In verband met kantoor gebruik lijken mij de stilste lineare switches het beste.
Wat je is je budget?
150
Wil je macro toetsen?
Nee.
Doel van het keyboard?
Het toetsenbord wil ik gebruiken in combinatie met de Surface Pro met een bluetooth verbinding. Soms zit de typecover me in de weg wanneer ik aantekeningen maak met de pen. Daarnaast vind ik de 'standaard' toetsenborden op flexplekken niet fijn om op te typen. Het toetsenbord zal dus gebruikt worden op flexplekken en is het liefst zo klein/plat mogelijk zodat ik hem makkelijk in mijn tas kan doen.
Wat weet je al?
Door dit topic ben ik in aanraking gekomen met mechanische toetsenborden. Van een Coolermaster Rapid met gateron browns ben ik na jullie tips overgestapt naar een 60% hot-swap gateron yellow GK61 van Skyloong. Vervolgens nog een extra Skyloong GK96 aangeschaft voor wat 3d werk.
Nu dus op zoek naar een toetsenbord die klein is om mee te nemen naar werk. Mechanische switchen zijn wat dat betreft geen eis omdat 'portability' voor gaat. Zelf heb ik de Keychron K7 Ultra-slim gevonden welke ik met Gateron Reds kan uitvoeren. Dit lijkt me een goede optie maar wellicht hebben jullie nog andere ideeen?
Voor plat/ compact/ licht en klein passend bij je Surface pro zou ik voor de Keychron K3 pro gaan.
Maar daar heb je vast zelf wel aan gedacht.
Maar daar heb je vast zelf wel aan gedacht.
https://fienta.com/nl/keeb-it-social
Hierbij de link voor de meetup in Arnhem 10 juni. Kost een hele heftige €5, max 80-100 man en 3 keebs per persoon.
Hierbij de link voor de meetup in Arnhem 10 juni. Kost een hele heftige €5, max 80-100 man en 3 keebs per persoon.
The event will take place at a spacious location with a beautiful view of the city of Arnhem, namely the Rozet building. Here, you can try out different types of mechanical switches, keycaps, and keyboards, and connect with other enthusiasts.
We recommend visitors to bring their own keyboards to the event. This way, you can not only enjoy other keyboards, but also showcase your own keyboard to other enthusiasts and receive feedback. If you don't have a keyboard to bring, don't worry, there will surely be enough people displaying their keyboards.
Maximum of 3 keyboards per person due to limited space. This is not yet final and an update will follow at the end of the week!
For those driving to the event, there is a convenient paid parking garage located nearby, making it easy to park your car and join in on the fun. Possible options for parking garages include:
Langstraat 10, 6811 JA Arnhem (Rozet Parking Garage) 3-minute walk from the location
Velperbinnensingel 2, 6811 BP Arnhem (Musisgarage) 9-minute walk from the location
And for those arriving by train, the location is just a 10-minute walk from Arnhem Central Station, making it easily accessible from any location in the Netherlands.
[ Voor 80% gewijzigd door MatthijsBoog op 15-04-2023 10:24 . Reden: Tekst van site toegevoegd ]
Dilemma, mijn Cospad is inmiddels (al een week) binnen, low-profiles passen niet dus ik heb een doosje Kailh Box Brown's besteld. Deze plate geprint dus ik zou nu kunnen solderen, maar ik heb geen stabilizers. Ik heb het geheel even los in elkaar gezet, voelt alsof het prima zou werken zonder stabs, maar om het achteraf te doen moet ik volgens mij álles weer los solderen en daar zit ik ook niet op te wachten. Maar stabs bestellen is weer twee weken wachten

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Plate mounts kun je vanaf boven installeren door de openingetjes. Dan hoef je alleen maar de switch waar de stabilizer zit los te halen.
Leuk nieuws, maar tegelijk benieuwd naar de huidige orders. Keygem zal een Europese vendor worden voor in ieder geval de Mode Envoy. Zowel een werknemer van Mode op hun discord bevestigd dit, maar ook de eigenaar van Keygem. Super tof en ook blij met de keuze voor een goede vendor. In de loop van de week weten we meer. Hopelijk brengen ze meer producten naar Europa zoals hun switches en keycaps, maar is er ook wat te regelen met de huidige bestellingen vanuit Europa, al zal dat lastiger worden vermoed ik.
/f/image/hGSputjgmxAo7WozIm41u4cH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hGSputjgmxAo7WozIm41u4cH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uJsRR1l3OizLTnzzrWNsTxTT.png?f=fotoalbum_large)
Ik zag het ook al; ben heel benieuwd hoe het ontvouwt! De keyboards van Mode zijn heel modulair samen te stellen, dus ik zou het me goed kunnen voorstellen als het aantal keuzes beperkt wordt, of de levertijd behoorlijk hoog (bulk shipping). Blijkbaar hebben ze ook in andere landen partnerships besproken.
Nice! Ik heb een Envoy in bestelling, misschien dat ik dan ooit nog een Sonnet oid kan halen
Afgelopen weekend heeft de r/budgetkeebs-subreddit de 20000 lezers aangetikt, en dat wordt gevierd met een give-away!
Ik sta op het punt om de Keychron K7 te bestellen maar zie ook de Keychron K7 Pro welke VIA/QMK support heeft. Nu heb ik dat op mijn eerdere toetsenborden ook niet gehad (de Skyloongs hadden hun eigen software) maar gebruik momenteel een AutoHotKey script om de keys te remappen.
Is er nog een andere reden om voor de Pro versie te kiezen op het remappen na?
Voor zover ik weet is de bouwkwaliteit van de Pro-serie ook wat beter dan die van de niet-Pro. Geen idee hoeveel je daarvan merkt bij de low-profile-modellen. Wat wel een groot voordeel is, is dat ze voor de Pro-versies niet langer hun eigen, afwijkende formaat stabilizers gebruiken, waardoor je meer vrijheid hebt bij het wisselen van caps. Wederom, bij een low-profile zal dat iets minder een ding zijn, maar toch.Oesie schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:30:
Persoonlijk zou ik nooit meer een bord zonder QMK willen. Je kunt er veel meer mee dan dingen die op de computer zelf draaien, en eventuele remaps werken ook als je je toetsenbord aan een andere computer/tablet/telefoon koppelt.
Thanks! Inderdaad met low-profile zal dat niet echt een meerwaarde hebben.dnzm schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:23:
[...]
Voor zover ik weet is de bouwkwaliteit van de Pro-serie ook wat beter dan die van de niet-Pro. Geen idee hoeveel je daarvan merkt bij de low-profile-modellen. Wat wel een groot voordeel is, is dat ze voor de Pro-versies niet langer hun eigen, afwijkende formaat stabilizers gebruiken, waardoor je meer vrijheid hebt bij het wisselen van caps. Wederom, bij een low-profile zal dat iets minder een ding zijn, maar toch.
Persoonlijk zou ik nooit meer een bord zonder QMK willen. Je kunt er veel meer mee dan dingen die op de computer zelf draaien, en eventuele remaps werken ook als je je toetsenbord aan een andere computer/tablet/telefoon koppelt.
Kan je met QMK echt letterlijk elke toets een andere functie geven of zit er nog ergens een restrictie op? Op mijn GK61 bordje wilde ik bijvoorbeeld van de CapsLock een Fn toets maken. Echter was dit in hun software niet mogelijk. Daardoor ben ik terecht gekomen bij AutoHotKey.
En het gevaar is inderdaad dat ik hier straks een QMK bordje heb staan waardoor ik dat op de andere bordjes ook wil
Met qmk kan vrijwel alles. Je kunt elke toets een andere functie geven en met fn toetsen kun je volgens mij echt tot iets van 16 layers diep gaan. Met ook dingen als tikken is q, ingedrukt houden is ctrl.
je kunt nog wel meer dan 16 layers, meen ik, maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid geheugen van je MCU. Maar goed, als je de 16 layers aantikt, moet je je misschien ook voorzichtig gaan afvragen waar je mee bezig bent. 
Los van layers en mod taps die @MatthijsBoog al noemde, kun je ook combo's (een "chord" van twee of meer toetsen genereert een toetsaanslag), tap dance (een knop doet iets anders naarmate je 'm 1, 2, 3 of meer keer indrukt), muistoetsen programmeren (je muiscursor besturen via een paar knoppen is misschien niet ideaal, maar de scroll kunnen triggeren is wel verdomde handig), en nog veel meer. Het is echt debiel uitgebreid, zeker als je de veilige haven van Via achter je durft te laten. Op een bord met minder dan alle knoppen, kan dat zeker handig zijn.
Los van layers en mod taps die @MatthijsBoog al noemde, kun je ook combo's (een "chord" van twee of meer toetsen genereert een toetsaanslag), tap dance (een knop doet iets anders naarmate je 'm 1, 2, 3 of meer keer indrukt), muistoetsen programmeren (je muiscursor besturen via een paar knoppen is misschien niet ideaal, maar de scroll kunnen triggeren is wel verdomde handig), en nog veel meer. Het is echt debiel uitgebreid, zeker als je de veilige haven van Via achter je durft te laten. Op een bord met minder dan alle knoppen, kan dat zeker handig zijn.
Ik merk dat de beperkende factor vooral mijn eigen geheugen isdnzm schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:11:
je kunt nog wel meer dan 16 layers, meen ik, maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid geheugen van je MCU. Maar goed, als je de 16 layers aantikt, moet je je misschien ook voorzichtig gaan afvragen waar je mee bezig bent.
Anders dan de F-row die ik soms gebruik, heb ik op mijn toetsenborden niets anders gemapt/gelayered
. Ik heb mijn manier van werken gewoon aangepast naar het slechts hebben van een 65%..
Ik heb alleen CTRL + ALT + DELETE op een knop gemapt zodat ik m'n laptop kan ontgrendelen met die knop ipv ctrl alt delete
En dat is absoluut prima, als het voor jou werkt, werkt het voor jou! Maar dingen als "caps lock moet caps lock zijn als ik 'm aantik, of fn als ik 'm ingedrukt hou" is toch wel prettig (en fn is stiekem gewoon een layer, natuurlijk). Dus het opent zeker mogelijkheden. Aan jou vervolgens de keuze of je daar ook iets mee wil gaan doen.Henkie schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:45:
Anders dan de F-row die ik soms gebruik, heb ik op mijn toetsenborden niets anders gemapt/gelayered. Ik heb mijn manier van werken gewoon aangepast naar het slechts hebben van een 65%..
Voor mijn manier van werken ben ik ondertussen gewend geraakt aan AutoHotKey (remappen keys, hotkeys, hotstrings, en macro's). Daarmee lijkt QMK een beetje overbodig (AutoHotkey zal er niet uit gaan) omdat ik veel voorbeelden zie gaan over het remappen van de keys en nog erg weinig 'hacks' heb gevonden over de andere mogelijkheden... Maar een toetsenbord aan elk device kunnen hangen met remapping kan natuurlijk verdomd handig zijn.. maar ja, wanneer doe je dat nou
Ik neem mijn toetsenborden weleens mee, hang ze aan de pc bij de tv of aan mijn laptop. Dan is het toch verdomde handig. En doordat alles op het toetsenbord zelf draait hoeft er ook niet constant een programma aan te staan, nou zal AHK in heel veel gevallen niets uitmaken, maar ik heb weleens online toetsen moeten maken die echt al het andere blokkeren. Dan kan ik door qmk toch nog gewoon alle ingestelde functies gebruiken.
Het is niet zozeer dat qmk voor de gemiddelde persoon veel meer kan dan AHK, maar wel dat het dus niks externs nodig heeft om alle functies te gebruiken. Een vervanging dus, het nadeel is wel dat sommige dingen instellen wat moeilijker zal zijn, maar zodra het eenmaal werkt...
Het is niet zozeer dat qmk voor de gemiddelde persoon veel meer kan dan AHK, maar wel dat het dus niks externs nodig heeft om alle functies te gebruiken. Een vervanging dus, het nadeel is wel dat sommige dingen instellen wat moeilijker zal zijn, maar zodra het eenmaal werkt...
Jammer dat hier dan weer niet zo’n schermpje terug te vinden is. Had wel leuk geweest.Henkie schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:07:
In mei verwacht Meletrix te starten met de GB voor de ZoomPad.
[Afbeelding]
Ben benieuwd wat dat geintje gaat kosten, zo in het geel met zwarte caps?
Zag gisteren trouwens dat de nieuwe QK100 ook zo’n schermpje heeft, alleen dan verticaal ipv horizontaal. Ziet er een beetje vreemd uit om eerlijk te zijn. Wordt zo te zien wel de hype van 2023, scherm in je board.
ik verwacht dat ze zoompad rond de 150 euro zal zijn. Op basis van andere numpads die ook in die richting zitten.
De scherm hype snap ik nog niet helemaal, maar ik vind het echt wel een verbetering tov alles maar maximaal flexcuts geven. Doe mij maar een lekker stijf bordje.
De scherm hype snap ik nog niet helemaal, maar ik vind het echt wel een verbetering tov alles maar maximaal flexcuts geven. Doe mij maar een lekker stijf bordje.
Je zal gelijk hebben, ik hoop stiekem toch op een prijs meer richting de 100..MatthijsBoog schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:03:
ik verwacht dat ze zoompad rond de 150 euro zal zijn. Op basis van andere numpads die ook in die richting zitten.
En ja, van knobs naar flexcuts naar schermpjes.. what's next?
Verwacht toch ook wel dat het meer richting de €100 zal zitten, zou anders maar €50 schelen in vergelijking met de 65 terwijl het veel kleiner is.
En next, pcbs met scherm zoals het toetsenbord van Final Mouse
En next, pcbs met scherm zoals het toetsenbord van Final Mouse
Schermpjes was al wel een tijdje een ding met splits, volgens mij, da's niet puur van dit jaar.Henkie schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:06:
[...]
En ja, van knobs naar flexcuts naar schermpjes.. what's next?
Als ik in die hoek verder moet kijken wat er nog over kan waaien: touchpads / trackballs!
IDD schermen zijn tegewoordig standaard bij veel split keyboard kits.dnzm schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:04:
[...]
Schermpjes was al wel een tijdje een ding met splits, volgens mij, da's niet puur van dit jaar.
Als ik in die hoek verder moet kijken wat er nog over kan waaien: touchpads / trackballs!
het heeft vrij weinig toegevoegde waarde. [tenzij je het gebruikt voor keycodes]
Trackpads/trackballs komen wel vaker voor.
de schermpjes zijn soms ook zo klein dat het beter weg gelaten had kunnen worden, ik wilde er eentje gaan gebruiken om layer info / graphics te tonen, maar dat is meer voor de gein dan echt voor het nut 
voor een eigen te maken frankenstein keyboard/macropad een lcd alarm klok achtig idee om gewoon de tijd te laten zien (naast layer info), maar dat is eigenlijk meer kijken of dat kan i.c.m kmk/qmk en het te programmeren /bouwen dan het eigenlijk te gaan gebruiken
voor een eigen te maken frankenstein keyboard/macropad een lcd alarm klok achtig idee om gewoon de tijd te laten zien (naast layer info), maar dat is eigenlijk meer kijken of dat kan i.c.m kmk/qmk en het te programmeren /bouwen dan het eigenlijk te gaan gebruiken
Ola,meld me eindelijk weer!
Helaas ben ik door crash van wachtwoord database, uiteraard verwacht je zoiets niet, heel veel login info kwijt...
En ergste: ook me Backup usb stick is foetsie geraakt.. (met verhuizing wrs)
Dus voor ik iets anders post:
Reminder: Back-up je passwords en back-up je back-up!
Helaas ben ik door crash van wachtwoord database, uiteraard verwacht je zoiets niet, heel veel login info kwijt...
En ergste: ook me Backup usb stick is foetsie geraakt.. (met verhuizing wrs)
Dus voor ik iets anders post:
Reminder: Back-up je passwords en back-up je back-up!
If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯
de text is IDD vrij klein. en je zal er niet vaak op letten. Hooguit als je alleen 1 van de 2 kiest. zoals LT_XXXyamAUchi schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:18:
de schermpjes zijn soms ook zo klein dat het beter weg gelaten had kunnen worden, ik wilde er eentje gaan gebruiken om layer info / graphics te tonen, maar dat is meer voor de gein dan echt voor het nut
of KC_XXX
dan heb je er meer aan.
Vandaag ontvangen, mijn eerste mechanische
:strip_exif()/f/image/HSqKQymzm1U7vKEmjHWcgsc4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Pzm6uggJsNpV9AtAqA2WqnyR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wilde in eerste instantie voor een 100% gaan, maar kon de verleiding niet weerstaan
Heb de versie met de K Pro Banana's gekozen.
Nooit langer dan een half uur met Browns en Reds geschreven, dus kan niet echt objectief zijn, maar tot nu toe erg tevreden met de early tactile bump. Wel het gevoel dat ik de switches en stabilizers nog wat moet luben. Voor het eerst dat ik een SA profile toetsenbord gebruik, had ik eerder moeten doen.
Gelijk maar ook maar een uitbreidingspakketje erbij genomen omdat verzending toch gratis was. Nu lekker spelen met VIA/QMK en kijken wat voor mij het fijnst typt

:strip_exif()/f/image/HSqKQymzm1U7vKEmjHWcgsc4.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Pzm6uggJsNpV9AtAqA2WqnyR.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wilde in eerste instantie voor een 100% gaan, maar kon de verleiding niet weerstaan
Heb de versie met de K Pro Banana's gekozen.
Nooit langer dan een half uur met Browns en Reds geschreven, dus kan niet echt objectief zijn, maar tot nu toe erg tevreden met de early tactile bump. Wel het gevoel dat ik de switches en stabilizers nog wat moet luben. Voor het eerst dat ik een SA profile toetsenbord gebruik, had ik eerder moeten doen.
Gelijk maar ook maar een uitbreidingspakketje erbij genomen omdat verzending toch gratis was. Nu lekker spelen met VIA/QMK en kijken wat voor mij het fijnst typt
Rembock schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:41:
Voor het eerst dat ik een SA profile toetsenbord gebruik, had ik eerder moeten doen.
Welcome down the rabbithole!
If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯
Hier wil nog het AFSA profile aan toevoegen dat voordelig is te bestellen via de g-mky shop.
Mooie hoogte en geriefelijke kom in de toetsen waar je vingers prettig op vallen.
Inmiddels al drie sets van besteld.
De ASA van Akko is ook erg prettig, zij het met een wat lagere hoogte.
Mooie hoogte en geriefelijke kom in de toetsen waar je vingers prettig op vallen.
Inmiddels al drie sets van besteld.
De ASA van Akko is ook erg prettig, zij het met een wat lagere hoogte.
Ben ook wel fan van hogere keycaps.
SA is prima te gebruiken, beetje afhankelijk van het bord. SA van Signature plastic is wel verreweg het beste!
Niet dat ASA onbruikbaar is, maar als je toch voor honderden euro's gaat bouwen, zou ik altijd eerst kijken naar SP's aanbod.
MG van Melgeek is ook heerlijk typen. SA maar dan erg sferisch, beetje MT3 maar dan beter (mening). En je hoeft niets met die ellende van Drop te maken te hebben. Maar goed, zeker niet voor iedereen, het is gladde ABS, en het glimt dus de pan uit. Persoonlijk vind ik het niet erg, maar het niet zeker niet wat iedereen graag ziet.
MT3 en KAT schaar ik een beetje onder hetzelfde: mid-hoog. Maar persoonlijk vind ik KAT dan weer veel lekkerder klinken en voelen, en het slijt naar mijn idee een stuk minder af. Maar dat kan natuurlijk wisselen per persoon.
Wel heb ik persoonlijk een beetje stijler bord nodig voor deze profielen; 7 graden of meer? Anders heb ik tegenwoordig een zeer sterke voorkeur voor DSS. ABS en zeer veel verschil in de rijen met een geweldige textuur. Maar dan moet je wel tussen de 0 en 6 graden blijven idealiter.
SA is prima te gebruiken, beetje afhankelijk van het bord. SA van Signature plastic is wel verreweg het beste!
Niet dat ASA onbruikbaar is, maar als je toch voor honderden euro's gaat bouwen, zou ik altijd eerst kijken naar SP's aanbod.
MG van Melgeek is ook heerlijk typen. SA maar dan erg sferisch, beetje MT3 maar dan beter (mening). En je hoeft niets met die ellende van Drop te maken te hebben. Maar goed, zeker niet voor iedereen, het is gladde ABS, en het glimt dus de pan uit. Persoonlijk vind ik het niet erg, maar het niet zeker niet wat iedereen graag ziet.
MT3 en KAT schaar ik een beetje onder hetzelfde: mid-hoog. Maar persoonlijk vind ik KAT dan weer veel lekkerder klinken en voelen, en het slijt naar mijn idee een stuk minder af. Maar dat kan natuurlijk wisselen per persoon.
Wel heb ik persoonlijk een beetje stijler bord nodig voor deze profielen; 7 graden of meer? Anders heb ik tegenwoordig een zeer sterke voorkeur voor DSS. ABS en zeer veel verschil in de rijen met een geweldige textuur. Maar dan moet je wel tussen de 0 en 6 graden blijven idealiter.
Hallo allemaal,
Vandaag mijn eerste mechanische toetsenboard ontvangen.
Natuurlijk is het weer een impuls aankoop, want echt goed onderzoek had ik niet gedaan.
https://tweakers.net/pric...00-ttc-red-qwerty-us.html
Na een avondje wat gegamed te hebben en wat andere typ dingetjes gedaan te hebben, ben ik er achter gekomen dat dit toetsenboard terug gestuurd moet gaan worden.
Het geluid is niet te harde, tevens ook omdat ik voorlopig nog in de huiskamer zit.
Net al even gezocht naar MX Silent Red keyboards maar vindt ze nogal prijzig.
Wil namelijk niet meer dan 100 euro uitgeven.
Ben ik toch genoodzaakt om naar een membraan toetsenbord te gaan?
Wil er een beetje op gamen maar er zal ook op gewerkt gaan worden.
Numpad noodzakelijk, RGB hoeft niet perse.
Wie iemand tips voor een leuk toetsenbordje die minder geluid maakt
?
Vandaag mijn eerste mechanische toetsenboard ontvangen.
Natuurlijk is het weer een impuls aankoop, want echt goed onderzoek had ik niet gedaan.
https://tweakers.net/pric...00-ttc-red-qwerty-us.html
Na een avondje wat gegamed te hebben en wat andere typ dingetjes gedaan te hebben, ben ik er achter gekomen dat dit toetsenboard terug gestuurd moet gaan worden.
Het geluid is niet te harde, tevens ook omdat ik voorlopig nog in de huiskamer zit.
Wie iemand tips voor een leuk toetsenbordje die minder geluid maakt
:strip_exif()/f/image/b10En3kKesoIvi9LCRJHV2s2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ook officieel de aankondiging. Benieuwd of echt alle extra’s beschikbaar zullen zijn, want dan zou je voor een beetje extra geld alles los kunnen bestellen ipv alles bij elkaar zoals je nu doet. Misschien dat het dan alsnog goedkoper is zonder verzend- en importkosten. Ook mooi want dan kan ik in ieder geval alsnog een extra PCB halen met eventueel wat platen.
En dus ook alles van de “themes”, inclusief de switches.
Erg mooi de samenwerking, geeft ook perspectief voor de toekomst bij nieuwe borden van Mode. Nu nog de prijzen afwachten, maar moet toch wel veel goedkoper kunnen dan de huidige situatie.
Edit: verzending is op z’n vroegst september naar de vendors, dus dat is wel een stuk later als wanneer via Mode direct zou bestellen. Verwacht m’n Envoy in juni al.
[ Voor 7% gewijzigd door superbok op 19-04-2023 22:34 ]
Ik heb een complete set R3 SA (Signature Plastics) op een vlak bordje omdat ik juist geen kromming wil.djunicron schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:00:
Mijn keycaps zijn wel ABS. Geen probleem want ik vind het gladde oppervlak fijner dan de textuur van PBT.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik mijne ook rond juni/juli maar misschien is het wel de moeite waard om te wachten als het alleen al de importkosten plus invoerrechten scheelt...superbok schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:28:
[Afbeelding]
Nu ook officieel de aankondiging. Benieuwd of echt alle extra’s beschikbaar zullen zijn, want dan zou je voor een beetje extra geld alles los kunnen bestellen ipv alles bij elkaar zoals je nu doet. Misschien dat het dan alsnog goedkoper is zonder verzend- en importkosten. Ook mooi want dan kan ik in ieder geval alsnog een extra PCB halen met eventueel wat platen.
En dus ook alles van de “themes”, inclusief de switches.
Erg mooi de samenwerking, geeft ook perspectief voor de toekomst bij nieuwe borden van Mode. Nu nog de prijzen afwachten, maar moet toch wel veel goedkoper kunnen dan de huidige situatie.
Edit: verzending is op z’n vroegst september naar de vendors, dus dat is wel een stuk later als wanneer via Mode direct zou bestellen. Verwacht m’n Envoy in juni al.
Heb jij enig idee hoe hoog die kosten gaan zijn? Misschien is het de moeite waard om ze een mail te sturen of er wat geregeld kan worden
[ Voor 5% gewijzigd door Brieto op 19-04-2023 22:48 ]
Kosten zullen later bekend worden gemaakt door alle vendors. Misschien komt de pagina morgen al online.
Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de keycaps. Door de verzendkosten nooit meer naar gekeken, maar dat wordt nu ook ineens interessant…..
Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar de keycaps. Door de verzendkosten nooit meer naar gekeken, maar dat wordt nu ook ineens interessant…..
Je zou in de Keychron hoek kunnen kijken, K10 / K4 met Gateron reds.sidney013 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:31:
Wie iemand tips voor een leuk toetsenbordje die minder geluid maakt?
Ik vind het aan de ene kant zuur dat ze net nu met Vendors in de EU komen, gewoon nog terwijl de GB loopt en je mensen hebt opgezadeld met hoge import en verzendkosten. Aan de andere kant ben ik er zelf vrijwillig mee ingestemd om een bord met betreffende voorwarde te kopen maar de schoonheidsprijs wint het niet.superbok schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:59:
Kosten zullen later bekend worden gemaakt door alle vendors. Misschien komt de pagina morgen al online.
begreep overigens dat Vendors in de eerste instantie alleen vaste configs gaan aanbieden?
Keycaps worden dan wel interessant inderdaad, heb nu enorm getwijfeld maar omdat het geheel met bijkomende kosten me dan te duur werd achterwege gelaten.
Vind alle drie de sets erg mooi maar Obscura staat bovenaan, heb de switches wel mee besteld
Is inderdaad zuur. Als ik dit had geweten had ik wel gewacht, die bijkomende kosten zijn niet niks.sapphire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:56:
[...]
Ik vind het aan de ene kant zuur dat ze net nu met Vendors in de EU komen, gewoon nog terwijl de GB loopt en je mensen hebt opgezadeld met hoge import en verzendkosten. Aan de andere kant ben ik er zelf vrijwillig mee ingestemd om een bord met betreffende voorwarde te kopen maar de schoonheidsprijs wint het niet.
begreep overigens dat Vendors in de eerste instantie alleen vaste configs gaan aanbieden?
Keycaps worden dan wel interessant inderdaad, heb nu enorm getwijfeld maar omdat het geheel met bijkomende kosten me dan te duur werd achterwege gelaten.
Vind alle drie de sets erg mooi maar Obscura staat bovenaan, heb de switches wel mee besteld
Ik heb de switches laten liggen maar wel antraciet keycaps besteld. Obscura is ook erg nice inderdaad.
EDIT: Heb even gekeken. Op keygem is de goedkoopste variant €235. Dat is € 284,35 inc btw exc shipping. Zal rond €300 uitkomen. Mijn custom Envoy kost inclusief shipping en 21% btw on top ongeveer € 313 euro.
Prijsverschil is dus minimaal en via keygem kan je niet zelf customizen.
[ Voor 12% gewijzigd door Brieto op 20-04-2023 10:08 ]
Hoe zijn de kleuren tov de renders? Echt een groot verschil zoals sommigen beweerden of valt het mee?
Renders waren toch wel helemaal anders als ik eerlijk mag zijn.MatthijsBoog schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:03:
Hoe zijn de kleuren tov de renders? Echt een groot verschil zoals sommigen beweerden of valt het mee?
We moeten het er mee doen maar zoals het nu is had ik ze nooit gekocht denk ik.
Is ook de reden dat ik niet meer met een Gb mee doe,ik wacht wel tot ze beschikbaar zijn via de vendor.
Kopen en dag nadien binnen,er is altijd wel 1 die bij je keybord past.
De render
:fill(white):strip_exif()/f/image/rW98qeAklfaZIiMUDzbER5x5.png?f=user_large)
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Oof. Dat is wel dag en nacht ja..
Deze week mijn Keychron K8 ontvangen, van bestelling tot levering duurde 14 dagen.
Typt iets anders dan mij das keyboard 5Q, maar daar kan ik wel aan wennen.
Merk wel dan ik de numpad mis, kijken of ik een losse numpad koop ter aanvulling.
Typt iets anders dan mij das keyboard 5Q, maar daar kan ik wel aan wennen.
Merk wel dan ik de numpad mis, kijken of ik een losse numpad koop ter aanvulling.
Één nadeel van group buys vind ik dan dat je ook geen enkele aanspraak kunt doen als het eindproduct niet lijkt op wat je hebt besteld. Zeker in de keyboard community is het belangrijk dat het zo goed mogelijk matcht en als je dit dan opgestuurd krijgt terwijl de renders veel donkerder waren.Gunth schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:09:
[...]
Renders waren toch wel helemaal anders als ik eerlijk mag zijn.
We moeten het er mee doen maar zoals het nu is had ik ze nooit gekocht denk ik.
Is ook de reden dat ik niet meer met een Gb mee doe,ik wacht wel tot ze beschikbaar zijn via de vendor.
Kopen en dag nadien binnen,er is altijd wel 1 die bij je keybord past.
De render
[Afbeelding]
Ik zou hier echt ongelukkig van worden.
Vraag me ook echt oprecht af hoe die color sampling heeft kunnen plaatsvinden en dat de organisatoren dit goed hebben gekeurd. Het is niet alsof GMK dit voor het eerst doet.
Maar wel de hoofdprijs vragen voor een keycap set
[ Voor 10% gewijzigd door YaaD op 20-04-2023 13:11 ]
bl44t
Daarom gewoon gaan voor WoB of BoW, scheelt een hoop gedoeYaaD schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:10:
[...]
Één nadeel van group buys vind ik dan dat je ook geen enkele aanspraak kunt doen als het eindproduct niet lijkt op wat je hebt besteld. Zeker in de keyboard community is het belangrijk dat het zo goed mogelijk matcht en als je dit dan opgestuurd krijgt terwijl de renders veel donkerder waren.
Ik zou hier echt ongelukkig van worden.
Vraag me ook echt oprecht af hoe die color sampling heeft kunnen plaatsvinden en dat de organisatoren dit goed hebben gekeurd. Het is niet alsof GMK dit voor het eerst doet.![]()
Maar wel de hoofdprijs vragen voor een keycap set
Gewoon stoppen met kopen is de enige manier om duidelijk te maken dat zoiets niet kansapphire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:40:
[...]
Daarom gewoon gaan voor WoB of BoW, scheelt een hoop gedoe
bl44t