Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Henkie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:29:
[...]

Ik waardeer je reactie! Keycaps genoeg, maar de overige zaken ontbreken (zowel in kennis als het niet hebben van bv 3d printer of soldeerstation).
Ik tik dit nu op de Lily58 die ik gisteren heb gebouwd, met een "soldeerstation" van €5 van tante Ali... het hoeft allemaal niet gelijk industrial grade... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWc3LBSNitDdq7TvnzE3qHHQiY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvWdAAXb50tRDr9cx3GXdGeY.jpg?f=fotoalbum_large

Is nog wel een beetje zoeken naar de ideale mapping (al kom ik nu aardig in de buurt) en vooral wennen aan de verticale stagger, vooral z/x/c/v zijn lastig omdat mijn muscle memory iedere keer een kolom ernaast zit. Rechts gaat grappig genoeg beter.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyaz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 12:16
riyaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:44:
Heb op dit moment de gmmk pro, maar toch dat ik de numpad mis. De plan is om een barebone Q6 te halen en tangerine switches te installeren.
Vandaag de Q6 besteld. nu moet ik nog kijken naar een keycap set die me leuk lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Pompi
https://cdn.discordapp.co...948057587294269/image.png
De productpagina staat nu op gesloten op de website, maar de prijslijst is al wel te vinden. Zal niet lang meer duren tot het te bestellen is.
Edit: 17:00 wordt de vergrendeling weggehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door MatthijsBoog op 16-03-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:57:
Door Clackycon wil ik nu een split hebben, uiteindelijk gekozen voor de lotus58, gelijk maar 10 pcb's in het winkelwagentje bij JLCPCB gedaan. Nu alle componentjes nog vinden en kijken wat ik met alle overige onderdelen kan doen. Gelukkig is het bijna allemaal vrij goedkoop, maar alles voor 10 helften kopen begint stiekem toch wel op te tellen :+

En dan heb ik nog niet eens keycaps uitgekozen, wat natuurlijk een feestje gaat worden met de bottom row...
Er is binnenkort op aliexpress een Promo-sale [game waarbij je Red-coupons] kan krijgen.

scheelt weer een aantal euros, als je 300+ hotswap sockets, 10+ arduino's en een hoop ander spul, nog moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hmz, akko wil niet los de missende toetsen sturen, vinden ze te groot risco en te duur :/
Dus maar genoegen genomen met een partial refund van een paar euro, denk korting op volgende bestelling en ze sturen de missende toetsen dan mee zeggen ze.

Zal mij benieuwen. Het is dat ik zeer tevreden ben met hun producten en ik mogelijk ook de M1 bestel als de wireless versie ervan uitkomtn, anders zou ik het denk ik gewoon retour gestuurd hebben.

En de set is niet onbruikbaar, enkel niet volledig.

Verse krytox inmiddels ook binnen, nu enkel nog de switches en de M2 zelf.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
Closeup van mijn GMK67 keyboard met de zojuist aangekomen gouden knop.
Rome clone AFSA profile keyset.

De AFSA keyset bevalt mij zo goed dat ik er nu al twee van heb en nog één heb besteld.
Dat geldt tevens ook voor de GMK67, daar heb ik inmiddels ook een tweede van besteld om daar de case geel te spuiten met zwarte AFSA caps. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxxejqOsAE284ziVOp-Hgoke_vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqX1xjUGcrLd2sucyteNLvHo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vandaag binnen oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZfG094cr9eqAy9M6hwp1z-ZRMg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuFCoxAsS5QBepnXUIW1SoX3.jpg?f=fotoalbum_medium

Kan pas volgende week in elkaar zetten, morgen lang weekendje weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:23

Eren

Boss of this gym

dnzm schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:10:
[...]

Ik tik dit nu op de Lily58 die ik gisteren heb gebouwd, met een "soldeerstation" van €5 van tante Ali... het hoeft allemaal niet gelijk industrial grade... :)

[Afbeelding]

Is nog wel een beetje zoeken naar de ideale mapping (al kom ik nu aardig in de buurt) en vooral wennen aan de verticale stagger, vooral z/x/c/v zijn lastig omdat mijn muscle memory iedere keer een kolom ernaast zit. Rechts gaat grappig genoeg beter.
Mooie toetsenbord. Je hebt inderdaad geen speciale soldeer station nodig. Het maakt het wel gemakkelijker om de soldeer pads niet te verbranden als je de temperatuur kan regelen. Je zou wel een soldeer station moeten hebben met een temperatuur regelaar als je RGB wilt installeren, omdat ze gevoelig zijn voor hitte.

Had eerst ook een Lily58 ben overgestapt naar een Corne LP :) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAfFvfVEHrPG1RHYnr4TsJlyvj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7J5XcVj1GvfVViLgeBNwSDA.jpg?f=fotoalbum_large

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Eren schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 04:09:
[...]

Mooie toetsenbord. Je hebt inderdaad geen speciale soldeer station nodig. Het maakt het wel gemakkelijker om de soldeer pads niet te verbranden als je de temperatuur kan regelen.
Klopt, en die zit er dan ook nog net op, dus dat is nog best luxe voor die paar knaken. 😆
Had eerst ook een Lily58 ben overgestapt naar een Corne LP :) .
Stiekem zat ik in eerste instantie ook wel naar een Corne te kijken, maar levertijden en knopangst... ik zie mezelf in de toekomst nog wel iets kleiners dan de Lily bouwen, met chocs. Misschien een Sweep of een Totem, of "gewoon" een lp Corne... keuze genoeg. Eerst maar eens wennen aan een sterk layer-gebaseerde layout.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bokkie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:38:
Vandaag binnen oOo

[Afbeelding]

Kan pas volgende week in elkaar zetten, morgen lang weekendje weg
Kon toch niet wachten dus gisteravond alsnog alles in elkaar gezet... was een latertje... om er erg laat achter te komen dat mogelijk de return key stab overlubed is of niet helemaal lekker geschroefd is.... blijft hangen,..
ook met andere return keys, dus lijkt stab issue. Na het weekend maar weer uit elkaar halen dan }:| :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik kom hier ook eens buurten. Rond de kerstvakantie heb ik na 11 jaar weer eens een PCtje opgebouwd en aangezien mechanische toetsenborden meer leken dan een hype wilde ik ook eens iets anders dan een 15 jaar oud HP OEM keyboardje :P
In eerste instantie een tweedehands Corsair K63 op de kop getikt, het gevoel van de toetsen beviel me op zich best maar van de totale hoogte kreeg ik zere polsen. Daarom in januari een Keychron K7 low-profile besteld. Voelt perfect aan, maar ik miste de F-toetsen en vooral de End,dus afgelopen week overgestapt op de K3 Pro. Heeft de toetsen die ik miste, PBT caps en bovendien QMK/VIA ondersteuning, dus ik heb direct Delete en verlichting omgewisseld in de config :D

Aangezien ik dol ben op hobby's en er voor de K7 een complete set PBT caps onderweg is, wil ik eens gaan kijken of ik een DIY numpad in elkaar kan zetten. Ik weet alleen niet precies wat ik daar nou voor nodig heb..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Hoe diy wil je het maken? Als voorbeeld, ik heb gisteravond een 3x4 macropad gemaakt. Dit is echt helemaal vanaf 0, zelf een case ontworpen, bedrading gedaan en de firmware aangepast.
Maar je zou natuurlijk ook gewoon een case, pcb, switches en keycaps kunnen kopen. Dan ben je er ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWlfBQXBWLrGaAZuziAIEm1LeUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PL2c1Zk5aUS1jYmhzjpLKWq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk goed nieuws van een GB, maar ook slecht nieuws van een andere. Blijf het bijzonder vinden hoe er wordt omgegaan met alles.

Het goede nieuws is dat de Paragon eindelijk klaar is met QC by Keebwerk in Duitsland en naar verwachting volgende week start met het verzenden naar de vendors. Candykeys is de Europese vendor dus misschien is het snel daar. Ik hoop dat eind april een realistisch beeld is voor ontvangst. Zou mij niet verbazen als Europa als laatste wordt verzonden ivm de kleinste afstand en dus reistijd. Dan nog hopen dat het bij Candykeys vlot gaat, maar het einde lijkt nu erg dichtbij te komen. Erg blij met de communicatie van deze GB. Elke maand wordt er een update gedaan in de discord door de GB runners waardoor je weet waar je aan toe ben. Wel twee keer een vertraging maar altijd eerlijk over gecommuniceerd en deels onvoorzien.

Slechte nieuws is dat Chapter1 weer vertraagd lijkt te zijn. Mykeyboard doet hier een deel van het werk, en op dat deel wordt gewacht. De case etc is allemaal gedaan, maar de PCB en carry case worden keer op keer vertraagd en zijn pas besteld (terwijl de GB al 1 jaar oud is ongeveer). Gelukkig nu wel meer transparantie sinds er een nieuwe medewerker is bij mykeyboard. De deskmats zijn ook pas besteld. Gaat nog wel even duren met verzending naar de vendors en de QC die nog gedaan moet worden. Heb m’n hoop op Q3….. Het ongenoegen op de discord van de GB runner is inmiddels ook te horen, inclusief van de runner zelf. Vanuit zijn kant kwamen er genoeg updates, maar nu is het uit zijn handen met de laatste dingen.

Bewijst maar weer, voor GBs is geduld een vereiste. Kleine rant vanuit mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Ik heb vele hobbies gehad en de keyboard hobby onderscheid zich o.a. met de GB’s.
Het lange wachten - soms met onzekerheden - lijkt op de psychologische test van de uitgestelde beloning.
Zelf zal ik hier nooit aan meedoen maar ik begrijp wel dat velen willen wachten op dat éne speciale product.
Het leven is kort denk ik altijd en ben daardoor alleen bereid twee weken te wachten voor iets uit China. Daarbij vermeldend dat ik geen purist ben.
Ik zie dat wachten soms ook te lang kan zijn. Op martkplaats wordt dan weer een keyset aangeboden die pas na twee jaar arriveert bij de ontvanger die zijn hobby net heeft beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:23

Eren

Boss of this gym

Groesjenka schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:50:
Ik heb vele hobbies gehad en de keyboard hobby onderscheid zich o.a. met de GB’s.
Het lange wachten - soms met onzekerheden - lijkt op de psychologische test van de uitgestelde beloning.
Zelf zal ik hier nooit aan meedoen maar ik begrijp wel dat velen willen wachten op dat éne speciale product.
Het leven is kort denk ik altijd en ben daardoor alleen bereid twee weken te wachten voor iets uit China. Daarbij vermeldend dat ik geen purist ben.
Ik zie dat wachten soms ook te lang kan zijn. Op martkplaats wordt dan weer een keyset aangeboden die pas na twee jaar arriveert bij de ontvanger die zijn hobby net heeft beëindigd.
Dat leven kort is heeft niks met levertijden te maken. Ik deed mee met aardig wat GB's zelfs paar waar ik nog waarschijnlijk een jaar op moet wachten. Je vergeet het gewoon en gaat verder met de hedendaagse leven. Je krijgt het op een keer wel op de stoep als verassing als je het van een vertrouwbare partij hebt gekocht.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Groesjenka precies wat @Eren zegt, je hoeft niet achter je bureau te gaan zitten wachten maar kan ondertussen ook gewoon doorgaan met leven :+

Licht onverwachte aankoop gedaan naar aanleiding van Clackycon….een muis :+
Verwacht je niet na een keeb meet :+

Finn/Joost had een gemodde G Pro wireless/superlight naast zijn Cyberboard liggen. Toen ik daar mijn hand op legde had ik even een ‘wauw’ momentje want de vorm beviel erg goed!
Dus een jong gebruikte G Pro gekocht, gelijk alvast een paar andere switches (Kailh 2.0 en 8.0) en een Kailh rotary encoder :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Iemand een idee waar je Wuque switches kunt kopen zonder hoge verzendkosten. Ik wil de Wuque Silent Tactile switches kopen. Via de Wuque studio's betaal ik iets van 40 euro aan verzendkosten...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Via aliexpress heb je er 70 voor €36 + €10 verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

MatthijsBoog schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:01:
Via aliexpress heb je er 70 voor €36 + €10 verzending.
Thank you, en besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
sapphire schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 06:52:
@Groesjenka precies wat @Eren zegt, je hoeft niet achter je bureau te gaan zitten wachten maar kan ondertussen ook gewoon doorgaan met leven :+

Licht onverwachte aankoop gedaan naar aanleiding van Clackycon….een muis :+
Verwacht je niet na een keeb meet :+

Finn/Joost had een gemodde G Pro wireless/superlight naast zijn Cyberboard liggen. Toen ik daar mijn hand op legde had ik even een ‘wauw’ momentje want de vorm beviel erg goed!
Dus een jong gebruikte G Pro gekocht, gelijk alvast een paar andere switches (Kailh 2.0 en 8.0) en een Kailh rotary encoder :+
Ga je me nu vertellen dat ik mijn G pro wireless switches ook kan swappen/modden? Oh boy, down the rabbit hole we go.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, zeker kan dat. Ik heb mijn g502 lightspeed switches vervangen voor kailh 4.0 red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Ga je me nu vertellen dat ik mijn G pro wireless switches ook kan swappen/modden? Oh boy, down the rabbit hole we go.
Zeker weten en de rotary encoder, wat dus de beweging/feel van je scroll wiel bepaald ook O-)

Maar bv. Kailh, TTC en Huano maken dus ook micro switches die oa. in muizen zitten :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

En nu in elkaar gezet. Quality control is denk ik wel een dingetje, de polycarbon plate was niet helemaal 100% ik moest bij de linker shift en de return key wat wegvijlen omdat hij niet lekker paste en er daardoor wat druk op de stabs kwam waardoor de keys niet meer omhoog kwamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyVnIOkFi24p-4NA7MMzky-FIA0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqlZGDk1WGcvDDHr7n9Hi005.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Grrrr bestel ik de verkeerde. In plaats van de WS Silent Tactile heb ik de WS Quartz besteld… 3 x 35 stuks. Ze schijnen al onderweg te zijn.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, laat maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
OMX2000 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:23:
[...]

Grrrr bestel ik de verkeerde. In plaats van de WS Silent Tactile heb ik de WS Quartz besteld… 3 x 35 stuks. Ze schijnen al onderweg te zijn.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, laat maar weten.
Zonde! Misschien bewaren voor als je ooit nog een RGB bordje wil maken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag een leuke aankondiging van Oblotzky op z’n discord. De Singa Kohaku zal bij hem te koop zijn via een raffle. Zelf nog nooit een Singa bord gezien, maar wordt door vele in hetzelfde rijtje gezet als bijvoorbeeld Keycult en TGR. Een echte “end game” bord dus. Met het grote succes van R1 en andere borden zoals de Unikorn (die vervolgens borden zoals Ciel en Bakaneko heeft geïnspireerd), komt er nu een R2. Met de grote populariteit de laatste maanden bij Singa en het beperkte aantal units wereldwijd, maar helemaal in Europa, zal de kans van slagen niet heel groot zijn ;(

Vind het zelf echt een pracht bord en alle filmpjes die ik heb gezien stellen niet teleur. Maandje geleden heeft Andy Nguyen een mooi filmpje erover gemaakt, maar ook Alexotos en Teaha hebben soundtests die goed klinken.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0061/5687/7924/files/04G_KHK_1201_F2_1024x1024.jpg?v=1679896079

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0061/5687/7924/files/01G_KHK_0598_F1_1024x1024.jpg?v=1679896084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:23:
Vandaag een leuke aankondiging van Oblotzky op z’n discord. De Singa Kohaku zal bij hem te koop zijn via een raffle. Zelf nog nooit een Singa bord gezien, maar wordt door vele in hetzelfde rijtje gezet als bijvoorbeeld Keycult en TGR. Een echte “end game” bord dus. Met het grote succes van R1 en andere borden zoals de Unikorn (die vervolgens borden zoals Ciel en Bakaneko heeft geïnspireerd), komt er nu een R2. Met de grote populariteit de laatste maanden bij Singa en het beperkte aantal units wereldwijd, maar helemaal in Europa, zal de kans van slagen niet heel groot zijn ;(

Vind het zelf echt een pracht bord en alle filmpjes die ik heb gezien stellen niet teleur. Maandje geleden heeft Andy Nguyen een mooi filmpje erover gemaakt, maar ook Alexotos en Teaha hebben soundtests die goed klinken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer dat hij alleen de zwarte optie heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een fenomenaal mooi bord! Ik wens je ontzettend veel succes in de raffle, mocht je meedoen. Mocht je nog een 2e ticket willen, geef even een seintje, wil best voor je enteren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Brieto schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:48:
[...]

Jammer dat hij alleen de zwarte optie heeft
Het is alleen de plate die zwart is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cebby schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:30:
[...]

Het is alleen de plate die zwart is :p
Ah okay, verkeerd gelezen dan :-)
Sowieso ga ik niet meedoen met de raffle. Het is voor mij nog te vroeg voor een endgame bord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
sapphire schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:36:
@Brieto ’endgame’ :+

@superbok schitterend bord :9~
Alleen waar die koi raffle nou te vinden is :?
Maakt Oblo op de dag van de raffle bekend, 12 april. Zal een google form zijn + een account op zijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Koi raffle is een specifiek systeem: https://www.koi-raffle.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Ah, weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die had ik gevonden maar wil met geen mogelijkheid koppelen aan mijn Discord.

Ander ding, niet mechanisch maar toch. Vrouw blijft klagen over mijn borden dat ze veel te hoog zijn én laatst had ik de QK mee naar werk genomen dus ze had geen bord liggen.
Daarom ligt er nu een OEM HP 320K, verschrikkelijk plat membraan bord zonder noemenswaardige travel. Enige voordeel is dat de spatie/enter niet ratelen want het ding heeft niet eens stabs :+
Dan merk je ook opeens hoe irritant een vaste USB kabel is….dus wat doe je dan? USB-C female connector besteld op Ali om een detachable kabel te realiseren :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Details over de raffle zijn toch nog niet bekend? Kan alleen vinden dat je een oblotzky account moet hebben met adres en verder het bekend wordt op de 12e.

Maar klinkt alsof je mee gaat doen @sapphire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ik ben vrij nieuw in de hobby en ik merk dat ik ongelofelijk twijfel over wat ik wil bouwen/doen.
Qk75 komt er straks aan en ik heb budget (KTT Matcha) switches liggen . Of zal ik toch Tecsee blue sky's halen of toch linears erin doen om fijner te gamen. Zal ik mijn standaard WoB keycaps erop zetten of zal ik een setje GMK's van Oblotzky halen en hopen dat het mooi past of. Keuzestress :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies om die reden ben ik van mening dat iedereen goedkoop moet beginnen om een sterkere mening te vormen. Qua switches ben ik zelf voorstander van het gedrocht dat is, alle alphas tactile, behalve e, a en d voor het gamen. Sommige mods ook altijd linear, zeker bij de shift vind ik dat veel prettiger, heb dat op 1 bord niet en vind het heel vervelend. Door de vertraging in de return heb ik vaak 2 hoofdletters met een tactile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:19:
Precies om die reden ben ik van mening dat iedereen goedkoop moet beginnen om een sterkere mening te vormen. Qua switches ben ik zelf voorstander van het gedrocht dat is, alle alphas tactile, behalve e, a en d voor het gamen. Sommige mods ook altijd linear, zeker bij de shift vind ik dat veel prettiger, heb dat op 1 bord niet en vind het heel vervelend. Door de vertraging in de return heb ik vaak 2 hoofdletters met een tactile.
Yes, daarom fluit ik mezelf ook terug omdat ik eerst meer kennis van zaken moet hebben voordat ik straks een kast vol met random dingen heb staan.
Tactiles en linears mixen? Daar had ik nog niet aan gedacht. Frankenstein build :D

Heeft iemand trouwens ook KTT Red Wine switches geprobeerd? Klinken echt niet best :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Yes, daarom fluit ik mezelf ook terug omdat ik eerst meer kennis van zaken moet hebben voordat ik straks een kast vol met random dingen heb staan.
Tactiles en linears mixen? Daar had ik nog niet aan gedacht. Frankenstein build :D

Heeft iemand trouwens ook KTT Red Wine switches geprobeerd? Klinken echt niet best :X
Ben je op zoek naar budget switches dan? Ik ken genoeg fijne lineairs voor een leuke prijs :)

@superbok O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Ben je op zoek naar budget switches dan? Ik ken genoeg fijne lineairs voor een leuke prijs :)

@superbok O-)
Ik wilde eigenlijk de KTT White Linears kopen maar die waren uitverkocht dus ik dacht ik haal de Matcha & Red wine misschien dat die ook goed zijn.
Alle tips zijn welkom, zeker tips over goede prijs/kwaliteit dingen. Ik vind tactiles fijn om op te typen maar totaal niet om op te gamen dus heb ik allebei nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Mijn partner heeft trouwens ook de QK75 besteld en heeft tot nu toe helemaal geen interesse getoond in onderzoek doen naar switches & keycaps dus waarschijnlijk ga ik dat voor haar moeten doen.
Specifiek denk ik dat voor haar misschien silents wel weer een leuke optie zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Budget Linears :9

Gateron Yellows zijn altijd goed, Milky Yellows lubed fijn geluid en smooth maar de nieuwe Pro Yellow V2’s zijn pre-lubed en heul erg smooth alleenklinken ietsjes minder. Combineer het en je hebt Pro Milky’s, zelf nog niet geprobeerd maar lijkt dé perfecte budget Linear.
KTT Kang white lubed is ook leuk, deze zit met de Yellows in het sub-€25 segment (per 70) en regelmatig onder de €20 te vinden.

Ietsjes duurder hebben de verschillende Akko’s zoals Matcha Green, Rose Red, vintage White, Radiant Red, ect. Allemaal erg leuk maar voegen niet super veel toe tov de echte onderkant.

Dan komt de interessante prijsklasse zo +/-€35 (per 70). Mijn favorieten hier zijn de KTT Strawberry, lubed super smooth er een mooi wat dieper geluid maar niet gelijk super diep zoals Black Inks. KTT Grapefruit zit hier ook en zijn heel erg fijn en smooth, Tecsee Carrots idem.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:49:
Budget Linears :9

Gateron Yellows zijn altijd goed, Milky Yellows lubed fijn geluid en smooth maar de nieuwe Pro Yellow V2’s zijn pre-lubed en heul erg smooth alleenklinken ietsjes minder. Combineer het en je hebt Pro Milky’s, zelf nog niet geprobeerd maar lijkt dé perfecte budget Linear.
KTT Kang white lubed is ook leuk, deze zit met de Yellows in het sub-€25 segment (per 70) en regelmatig onder de €20 te vinden.

Ietsjes duurder hebben de verschillende Akko’s zoals Matcha Green, Rose Red, vintage White, Radiant Red, ect. Allemaal erg leuk maar voegen niet super veel toe tov de echte onderkant.

Dan komt de interessante prijsklasse zo +/-€35 (per 70). Mijn favorieten hier zijn de KTT Strawberry, lubed super smooth er een mooi wat dieper geluid maar niet gelijk super diep zoals Black Inks. KTT Grapefruit zit hier ook en zijn heel erg fijn en smooth, Tecsee Carrots idem.
Heb ik blijkbaar precies de verkeerde KTT's gekocht :F Waar zijjn ze goedkoop te krijgen want Keebcats heeft hele hoge shippings costs.
superbok schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:38:
Je kan ook een gokje wagen voor de surprise switches van Mykeyboard. Zitten een hoop leuke switches bij, zeker voor de prijs.
Ohh dat is ook heel cool. Is echt goede prijs want 19c per switch is wat je ook krijgt supercheap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Als ik Red Wine krijg ga ik huilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ik vind mijn KTT red wines best chill eigenlijk >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cebby schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:07:
Ik vind mijn KTT red wines best chill eigenlijk >.<
Stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Inmiddels zijn ze gelubed, maar stock waren ze ook niet per se verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

MatthijsBoog schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:11:
Hoe diy wil je het maken? Als voorbeeld, ik heb gisteravond een 3x4 macropad gemaakt. Dit is echt helemaal vanaf 0, zelf een case ontworpen, bedrading gedaan en de firmware aangepast.
Maar je zou natuurlijk ook gewoon een case, pcb, switches en keycaps kunnen kopen. Dan ben je er ook.
[Afbeelding]
Nog bedankt voor je reactie. Ik ben niet bang voor de soldeerbout of firmwares compileren/updaten, 3D-printer is ook aanwezig. Ik ben alleen een sucker voor 'fabrieks-afwerking' dus een behuizing met losse bedrading en een µc er in staat me tegen. Heb inmiddels een Cospad PCB besteld van AliExpress, die zou met VIA moeten werken. Ik wil er low-profile switches in zetten dus de behuizing die op Thingiverse staat moet ik waarschijnlijk iets aanpassen maar dat komt goed.
Had nog geïnformeerd bij Keychron of hun Q0 met low-profile te gebruiken is, maar ze geven helaas aan van niet.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de onderkant van mijn cospad bekijk heeft die ook niet de juiste gaten voor kailh chocs. De pinnetjes zitten net weer anders namelijk. Tenzij je weer andere low profiles hebt die meer op cherry mx switches lijken.

Wel interessant dat via zou moeten werken, dat moet ik ook maar eens op mijn cospad zetten dan.

Maar wat is het probleem met de losse bedrading en controller? Je ziet en hoort er niet van zodra hij in elkaar zit. Tenzij je hele soepele draad gebruikt misschien, maar mijn diodes en 0.2 mm2 solid core draad zijn stijf genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cebby schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:53:
Inmiddels zijn ze gelubed, maar stock waren ze ook niet per se verkeerd.
Ik hoor een hol geluid en spring ping :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Brieto Er is ook gewoon variatie tussen switches/batches maar budget switches zijn zelden stock al erg fijn.

@Demo Die Q0 heb ik nog naar gekeken maar die prijs :X
Nieuw kost dat ding meer dan ik voor mijn Q2 betaald heb (gebruikt) en zelfs op MP zijn ze nog aan de prijs :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:17
Ik heb sinds een half jaar een Ducky One III RGB en ik merk dat mijn D en spatiebalk af en toe dubbel aanslaan. Ik heb rode switches, en ik heb geprobeerd ze af te stoffen met een klein schoon kwastje... dat lijkt een beetje te helpen, maar niet zo goed als ik hoopte.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
Als de Ducky One II een hot swap board is dan kan je de betreffende switches vervangen en dan moet het probleem zijn opgelost. Of anders switch eruit trekken, openmaken met de punt van een kleine platte schroevendraaier aan de zijkanten van de switch en de binnenkant schoonmaken.
Wel goed kijken bij dichtklikken of het binnenwerk in de juiste positie staat t.o.v. de behuizing van de switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Groesjenka op 31-03-2023 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

Busje perslucht zou je kunnen proberen (ander halve euro bij de Action), maar als het een half jaar is zou ik ook even de winkel op de hoogte brengen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou vooral gebruik maken van je garantie eerlijk gezegd. Als je na een half jaar al problemen krijgt belooft dat niet altijd heel veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
Oei, dat had ik niet verwacht. Ik heb bij Azerty Alternate besteld, dus heb er wel vertrouwen in dat ze garantievoorwaarden netjes opvolgen als er echt wat mis is.

Eerst maar eens kijken of perslucht en/of switch eruit trekken effect heeft.

*edit: onjuiste webshop genoemd

[ Voor 11% gewijzigd door HelloIamAldo op 31-03-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Brieto schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Ik hoor een hol geluid en spring ping :?
Ja beetje lichte spring ping had ik ook wel inderdaad. Switch zelf klinkt niet per se heel hol, misschien de combinatie met het bord?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
De datums en prijs van de Zoom75 Groupbuy zijn bekend :P
Order: 11 - 26 April
Levering: Juli

Stiekem wil ik er toch wel een, met zo'n lcd O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpwM9cmEDC9wEJfnuAxvtTgEgZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1s4QWC4xTfOvWLg4BL0tqs1V.jpg?f=fotoalbum_large
imgur album

[ Voor 54% gewijzigd door CrashOverDrive op 31-03-2023 10:50 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:53
CrashOverDrive schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:17:
De datums en prijs van de Zoom75 Groupbuy zijn bekend :P
Order: 11 - 26 April
Levering: Juli

Stiekem wil ik er toch wel een, met zo'n lcd O-)
Ja, die lcd is wel erg mooi. Maar goed, ik zit nog maar net in het mechanische kamp (Keychron K1SE H3). Dus eerst maar genieten van mijn eerste stapjes. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

HelloIamAldo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:15:
Oei, dat had ik niet verwacht. Ik heb bij Azerty besteld, dus heb er wel vertrouwen in dat ze garantievoorwaarden netjes opvolgen als er echt wat mis is.

Eerst maar eens kijken of perslucht en/of switch eruit trekken effect heeft.
Ook als perslucht wel werkt zou ik een melding maken, als het later terug komt kan je aantonen dat het probleem er al eerder was.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
OK, perslucht lijkt ook een beetje te werken. Moet zeggen dat we een kat hebben rondbanjeren die waarschijnlijk meer haar loslaat dan ik rekening mee hou. Nog meer motivatie om goed te stofzuigen...

Thx Skoozie, ik zal het alvast melden inderdaad. Wellicht is het iets wat vaker speelt en dan heeft een andere klant er ook wat aan dat ze er al vaker over hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
HelloIamAldo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:32:
OK, perslucht lijkt ook een beetje te werken. Moet zeggen dat we een kat hebben rondbanjeren die waarschijnlijk meer haar loslaat dan ik rekening mee hou. Nog meer motivatie om goed te stofzuigen...

Thx Skoozie, ik zal het alvast melden inderdaad. Wellicht is het iets wat vaker speelt en dan heeft een andere klant er ook wat aan dat ze er al vaker over hebben gehoord.
Ik hoor in mijn omgeving helaas inderdaad wel regelmatig overlijdende Ducky's.. met veel verkeerde/dubbele aanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet verkeerd, zal wel iets duurder worden met de BTW etc, maar mooie features. Zeker die LCD is cool gedaan, ben benieuwd naar alle (p)reviews ervan. Volgens mij bij de vorige zoom borden waren er redelijk veel creators met een bord.

Vind het design alleen wel een beetje "saai", nIet dat ik met deze prijs heel veel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik ben sinds een paar weken een beetje verliefd op de Keychron V10 Alice Layout. Zeker met de F-toetsen er bij helemaal prima. Vooral omdat ik er niet teveel zelf aan hoef te sleutelen voordat ik alles werkende heb. Zelf solderen heb ik niet echt zin in namelijk :$

Echter is die niet leverbaar en geen idee of die ook nog leverbaar wordt... Zie ook https://keychron.de/produ...ut?variant=41137538138249

Mooi met keycaps er bij en ook met Browns. Niet al te extreem duur en met de heldere behuizing ook een beetje anders dan de rest.

Zijn er meer van dit soort kant en klare toetsenborden die je niet de kop kosten. Kom alleen maar zelfbouw tegen of het dubbele van de prijs van de V10. De Q10 is het dubbele namelijk :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Henkie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Ik hoor in mijn omgeving helaas inderdaad wel regelmatig overlijdende Ducky's.. met veel verkeerde/dubbele aanslagen.
Yep mijn Ducky one 2 sf kreeg ook last van dubbele aanslagen. Had hem toen opgestuurd naar Alternate waar ik hem had gekocht, maar kreeg na 'testen' het toetsenbord weer terug. Hij werkte perfect zeiden ze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Gisteren een Akko 3098b binnengekregen, kwaliteitsgevoel is echt schokkerend goed voor die prijs (onder de 100,-). Als je dat vergelijkt met de grote gaming merken is het gewoon schunnig.

Op zich ben ik voor productivity heel gelukkig met mijn MX keys chiclet van Logitech, maar dat is wel heel erg overpriced rommel als je zo'n Akko bord voelt... en dan is dat nog budget voor deze niche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roffeltjes schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:18:
Gisteren een Akko 3098b binnengekregen, kwaliteitsgevoel is echt schokkerend goed voor die prijs (onder de 100,-). Als je dat vergelijkt met de grote gaming merken is het gewoon schunnig.

Op zich ben ik voor productivity heel gelukkig met mijn MX keys chiclet van Logitech, maar dat is wel heel erg overpriced rommel als je zo'n Akko bord voelt... en dan is dat nog budget voor deze niche.
Ik ben wel benieuwd in welke opzichten je dat bedoelt? Zou je een korte vergelijking willen/ kunnen maken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

@Touchdomex op de .com site zijn er nog wel een paar varianten in stock. O.a. de barebone, al wordt dat alles bij elkaar wat prijzig misschien. Ook de versie met K Pro blue switches is nog verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Reinier schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:47:
@Touchdomex op de .com site zijn er nog wel een paar varianten in stock. O.a. de barebone, al wordt dat alles bij elkaar wat prijzig misschien. Ook de versie met K Pro blue switches is nog verkrijgbaar.
Ja grote kans dat als je alles klaar hebt na importfees en alle keycaps en switches je beter de q10 alice kan halen want het prijsverschil wordt dan wel heel erg klein. Je hebt dan een metalen behuizing ipv een plastic. Dat is dan die relatief kleine meerprijs wel waard.

Ik wil ook absoluut geen clicky dingen want ga hem ook op kantoor gebruiken en ik zit er niet alleen….

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
sapphire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:40:
[...]

Ik ben wel benieuwd in welke opzichten je dat bedoelt? Zou je een korte vergelijking willen/ kunnen maken :)
Het is appels en peren omdat de ene een lichtgewicht office bordje is (de MX) en de ander een mechanisch keyboard, maar het zit hem in de prijs en wat je dan krijgt. Waarbij ik wel moet zeggen dat de prijs van de MX wel weer wat is genormaliseerd (hij hing vrij lang rond de 120,-, nu gaat hij voor 90,-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Surprise switches van mykeyboard.eu zijn binnen. Heb 2x90 besteld voor inc shipping costs 41 euro. Komt neer op 22c per switch.

Eerste zijn Twilight Switches: https://mykeyboard.eu/cat...ht-switches-10-pack_4009/
Ze voelen iets zwaarder aan dan mijn Boba (62g) met een duidelijke bump. Voelt echt niet verkeerd maar lube kunnen ze zeker gebruiken. Ik ga er binnekort een paar luben om te kijken of het de sound helpt.
Kan geen reviews over deze switch vinden, krijg steeds vampier films reviews :+

Tweede zijn Bling Purple: https://mykeyboard.eu/cat...ling-purple-10-pack_6561/
Had hier nog nooit van gehoord maar eigenlijk voelen ze meteen goed aan. Misschien zelfs geen lube nodig. Ik had nog geen switch met dustcover, ik dacht eigenlijk dat met dustcover ze dan silents zijn. Weer wat geleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Brieto op 01-04-2023 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darknessblade
iemand een nieuw toetsenbod nodig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p28oe78-5ujoi9GR-sF4JEDzBXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMr9BF1Mbzmys7J3Bknr9t5N.jpg?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/MSIBenelux/status/1642089582022778880

[ Voor 6% gewijzigd door darknessblade op 01-04-2023 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebber is de Ciy84/Tes84 in de aanbieding op Ali. Met coupon bij mij onder de €25;

€ 29,47 66% Off | ZUOYA Tester84 Hot Swap RGB Backlight Gaming Mechanical Keyboard Kit WiredSupport DIY Cute Girl Keyboard Kit
https://a.aliexpress.com/_EJU9vQB

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier net ook de surprise switches ontvangen, erg leuk gedaan. Had er drie besteld en tot mijn verrassing 2x een verzendlabel gekregen. Blijkt dat het dubbel is besteld, dus in totaal 6x de surprise switches. Hieronder een korte eerste indruk:
  • Ceruleans, lichte tactile. Voelt minder zwaar dan een boba of panda variant, maar ben niet zo thuis in de tactiles. Heeft in ieder geval wat lube nodig op de spring om de spring ping te elimineren.
  • TTC NCR, samen met TTC Wild was dit een van mijn voorkeuren. Heb al een losse switch uit een testpakket, maar nu dus genoeg voor een heel bord. Eerste indruk is enorm goed. Stock eigenlijk al meer dan prima, goed geluid en lekker smooth. Ga ik zeker gebruiken voor een bord.
  • KTT Wine Red, niet heel erg bijzonder eigenlijk. Standaard linear die zeker wat lube nodig heeft om beter uit te verf te komen. Maar voor de normale prijs ook niet zo heel gek in vergelijking met bijvoorbeeld de TTC NCR.
  • Bling Yellow, onbekend voor mij en erg licht. Zou hem zeker spring swappen (nu 30 gr) voor iets zwaarders, maar verder niet verkeerd.
  • Bling Pink, eigenlijk hetzelfde als hierboven alleen dan een andere spring. Enige verschil tussen de twee is het gewicht, waar deze 45 gram is.
  • Twilight, @Brieto geeft al een goede omschrijving. Voelen niet per se verkeerd, maar kunnen zeker wat lube gebruiken. Merk vooral een hoorbare leaf en spring, maar volgens mij hebben tactiles dat wel vaker met de leaf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0Nx7keNfdpD1kuqFj95vKDUt-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LWOX5HOFMinMn6A78p9Z4fS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door superbok op 01-04-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:06:
Hier net ook de surprise switches ontvangen, erg leuk gedaan. Had er drie besteld en tot mijn verrassing 2x een verzendlabel gekregen. Blijkt dat het dubbel is besteld, dus in totaal 6x de surprise switches. Hieronder een korte eerste indruk:
  • Ceruleans, lichte tactile. Voelt minder zwaar dan een boba of panda variant, maar ben niet zo thuis in de tactiles. Heeft in ieder geval wat lube nodig op de spring om de spring ping te elimineren.
  • TTC NCR, samen met TTC Wild was dit een van mijn voorkeuren. Heb al een losse switch uit een testpakket, maar nu dus genoeg voor een heel bord. Eerste indruk is enorm goed. Stock eigenlijk al meer dan prima, goed geluid en lekker smooth. Ga ik zeker gebruiken voor een bord.
  • KTT Wine Red, niet heel erg bijzonder eigenlijk. Standaard linear die zeker wat lube nodig heeft om beter uit te verf te komen. Maar voor de normale prijs ook niet zo heel gek in vergelijking met bijvoorbeeld de TTC NCR.
  • Bling Yellow, onbekend voor mij en erg licht. Zou hem zeker spring swappen (nu 30 gr) voor iets zwaarders, maar verder niet verkeerd.
  • Bling Pink, eigenlijk hetzelfde als hierboven alleen dan een andere spring. Enige verschil tussen de twee is het gewicht, waar deze 45 gram is.
  • Twilight, @Brieto geeft al een goede omschrijving. Voelen niet per se verkeerd, maar kunnen zeker wat lube gebruiken. Merk vooral een hoorbare leaf en spring, maar volgens mij hebben tactiles dat wel vaker met de leaf.
Zo wat een mazzel heb jij :D 90 stuks van die NCR's kosten al 72 euro.
Surprise switches zijn nu ook meteen out of stock bij Mykeyboard.eu.

Ben zelf ook tevreden alleen zal ik nu opzoek moeten naar lube want dat ben ik vergeten te bestellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:01:
Voor de liefhebber is de Ciy84/Tes84 in de aanbieding op Ali. Met coupon bij mij onder de €25;

€ 29,47 66% Off | ZUOYA Tester84 Hot Swap RGB Backlight Gaming Mechanical Keyboard Kit WiredSupport DIY Cute Girl Keyboard Kit
https://a.aliexpress.com/_EJU9vQB
Thanks hé.. geen idee nog wat ik ermee ga doen maar heb maar een grijze besteld. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:06:
Lucky b*stard!

Die NCR’s zijn inderdaad wel fijne switches :)

@Henkie Graag gedaan :+
Twijfel zelf nog of ik de oranje zal kopen maarja nóg een bord zonder doel :X

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:41:
[...]

Zo wat een mazzel heb jij :D 90 stuks van die NCR's kosten al 72 euro.
Surprise switches zijn nu ook meteen out of stock bij Mykeyboard.eu.

Ben zelf ook tevreden alleen zal ik nu opzoek moeten naar lube want dat ben ik vergeten te bestellen |:(
Klopt, echt erg blij met die NCR. Nog even bedenken op welk bord ze gaan.

Zullen vast nog wel meer rondes komen met de surprise switches aangezien het zo populair is. Ze hebben nu ook stabs gedaan.

Voor lube zou ik wat 205G0 en 105 halen bij keygem. 205 voor de stem en behuizing en 105 voor de spring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:23:
[...]

Klopt, echt erg blij met die NCR. Nog even bedenken op welk bord ze gaan.

Zullen vast nog wel meer rondes komen met de surprise switches aangezien het zo populair is. Ze hebben nu ook stabs gedaan.

Voor lube zou ik wat 205G0 en 105 halen bij keygem. 205 voor de stem en behuizing en 105 voor de spring.
Sowieso geen 205 bij mykeyboard bestellen, wat een rot ‘potjes’ zijn dat zeg! Vee te hoog en smal waardoor de hele steel van de kwast onder komt te zitten :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
De tes84 lijk een heel leuk hotswap board te zijn.
enigste nadeel is dat deze CIY hun eigen firmware gebruikt, en niet VIA/VIAL/QMK

Met wat zoekwerk kwam ik dit filmpje tegen voor de firmware [geen garantie dat het werkt]
YouTube: CIY Tester 84 / AK 84 Software Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
darknessblade schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:27:
De tes84 lijk een heel leuk hotswap board te zijn.
enigste nadeel is dat deze CIY hun eigen firmware gebruikt, en niet VIA/VIAL/QMK

Met wat zoekwerk kwam ik dit filmpje tegen voor de firmware [geen garantie dat het werkt]
YouTube: CIY Tester 84 / AK 84 Software Download
Voor 23 euro hoor je me niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:18:
[...]

Lucky b*stard!

Die NCR’s zijn inderdaad wel fijne switches :)

@Henkie Graag gedaan :+
Twijfel zelf nog of ik de oranje zal kopen maarja nóg een bord zonder doel :X
Denk dat je hem nooit serieus gaat gebruiken dus misschien als switch tester? Geen idee wat je ermee moet als je al een aantal bordjes hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:27:
[...]

Denk dat je hem nooit serieus gaat gebruiken dus misschien als switch tester? Geen idee wat je ermee moet als je al een aantal bordjes hebt
Meer om het feit dat ik 75% écht niet fijn en mooi vind en ik al een TES68 heb denk ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
Mijn surprise packs zijn ook binnen! Durock dark amber switches en Owlab 80% stabilisers. Erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meetup in Arnhem, max 60 a 80 man. Onderstaande gekopieerd uit de DMKC Discord.
10 Juni is het zo ver!!!
Het evenement zal plaatsvinden in een ruime locatie met prachtig uitzicht over de stad Arnhem. Namelijk het Rozet gebouw. Waar je verschillende soorten mechanische switches, keycaps en toetsenborden kunt uitproberen en in contact kunt komen met andere enthousiasts.

We raden bezoekers aan om hun eigen keyboards mee te nemen naar het evenement. Zo kun je niet alleen genieten van de andere keyboards , maar ook jouw eigen keyboard laten zien aan andere enthousiasts en feedback ontvangen. Als je geen keyboard hebt om mee te nemen, maak je dan geen zorgen, er zijn vast en zeker genoeg mensen die hun keyboards tentoonstellen.

Max 2 tot 3 keyboards per persoon i.v.m. met beschikbare ruimte. Dit staat overigens nog niet vast, update volgt eind van de week!

Voor degenen die met de auto naar het evenement rijden, is er een handige betaalde parkeergarage in de buurt gelegen, waardoor het gemakkelijk is om jouw auto te parkeren en deel te nemen aan het plezier.
Mogelijke opties voor parkeergarages:
Langstraat 10, 6811 JA Arnhem (Parkeergarage Rozet) 3 minuten loop afstand van locatie
Velperbinnensingel 2, 6811 BP Arnhem (Musisgarage) 9 minuten loop afstand van locatie

En voor degenen die met de trein aankomen, ligt de locatie op slechts 10 minuten lopen van Arnhem Centraal Station, waardoor het gemakkelijk te bereiken is vanuit elke locatie in Nederland.

❕ Belangrijke informatie❕:
-adres van locatie: Kortestraat 16, 6811 EP Arnhem
-kaartverkoop start aanstaande vrijdag
-als je vragen hebt mag je ze mij ook DM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben, alweer eens aan het kijken naar een knutselprojectje maar ik loop toch ergens tegenaan. 40% keycaps, wat een draak om te vinden :(

Iemand hier nog een goede tip voor bv 1,75u enter, 1,25u tab en dat soort dingen? Anders word het een GMK mod kit aanschaffen maarja kost weer snel €45 voor alleen die paar keycaps :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
sapphire schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:17:
Ik ben, alweer eens aan het kijken naar een knutselprojectje maar ik loop toch ergens tegenaan. 40% keycaps, wat een draak om te vinden :(

Iemand hier nog een goede tip voor bv 1,75u enter, 1,25u tab en dat soort dingen? Anders word het een GMK mod kit aanschaffen maarja kost weer snel €45 voor alleen die paar keycaps :(
Aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga voor mijn lotus58 voor een colemak layout. Split en Colemak is al helemaal een ramp samen. Dus ik heb nu gekozen voor een blank setje (kunt na Clackycon vast wel raden waar vandaan) met stickertjes voor sideprint legends. Het voordeel aan die lotus is dan weer wel dat het allemaal 1u is. Maar dat kan een 40% ook natuurlijk, afhankelijk van of je een ortho wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:55
Na veel commentaar op het lettertype van mijn huidige toetsenbord (Das Keyboard 5QS) een nieuwe besteld.

Na veel wikken en wegen een Keychron K8 (without backlight) besteld met rode switches.
plaatje voor de liefhebbers.

De Keychron Q12 ziet er ook leuk uit, alleen die prijs...

Mocht ik nu weer commentaar krijgen dan kan ik de caps en/of switches vervangen.

[ Voor 0% gewijzigd door DVX73 op 03-04-2023 15:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DVX73 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:02:
Na veel commentaar op het lettertype van mijn huidige toetsenbord (Das Keyboard 5QS) een nieuwe besteld.

...

Mocht ik nu weer commentaar krijgen dan kan ik de caps en/of switches vervangen.
Zolang je er zelf tevreden over bent maakt dat allemaal niet uit toch?

Let wel op dat alleen de optical versie hotswap is en vermoedelijk ook alleen met de switches van Keychron zelf. En de keycaps moeten ook low-profile zijn natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
@MatthijsBoog zolang ik de instructie lees moet het denk ik wel goedkomen.

Denk nu al aan het aanschaffen van een nieuwe set keycaps....

Heb een zoontje met een behoorlijke oogafwijking en deze zien er wel heel leesbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooohhhh, het is de K8, ja dan zijn er veel mogelijkheden ja. Die is immers niet low-profile. Je zou ook eens op Aliexpress kunnen kijken, er zijn ook sets met grotere letters, misschien dat dat nog beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@DVX73 heb je het nou over de K1 of de K8?

Ik had geen zin meer om te wachten op de reparatie van de K10 Pro en heb een K10 gekocht (alumium frame, hot swappable, RGB, G Pro Brown switches). Ik vind de ABS keycaps vreselijk (was een van de redenen waarom ik de K5 SE heb teruggestuurd). Nu zit er een mix van de keycaps van de K10 Pro plus een los setje van Keychron op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x72Fcd-MSVmiIF0KBmXF_IYpKLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SgwM59gtgQrhFbURoF7V06NP.png?f=fotoalbum_large

Tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
@Reinier K8 (typefout)

Ziet er netjes uit.
Heb zelf nog weinig aandacht besteedt aan verschillende materialen voor keycaps.
Ik weet wel dat ik de logitech K520 die ik hier (als reserve) heb afschuwelijk vindt typen.

Heb het toetsenbord direct bij Keychron besteld 15 tot 25 werkdagen levertijd... dus ik wacht nog een paar weken met bestellen van keycaps, maar rondkijken kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DVX73 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:48:
Heb het toetsenbord direct bij Keychron besteld 15 tot 25 werkdagen levertijd...
Mijn K10 Pro was er binnen een week dus wellicht valt het mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@DVX73 hij is nu bij Keychron in de aanbieding :o

Korting omdat ze 6 jaar bestaan: https://www.keychron.com/pages/6th-anniversary-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke lay-out wil je?
AZERTY BE
Wil je met of zonder numpad?
Zonder
Wil je backlight?
Geen vereiste.
Welke MX Switch stijl prefereer je?
Na een geluidstest in de winkel: Cherry RED of Silent RED.
Wat je is je budget?
+/-150EUR
Wil je macro toetsen?
Geen vereiste.
Doel van het keyboard?
Gaming
Wat weet je al?
Ik ging de Ducky One 3 mini of SF met Silent RED Switches kopen, maar lees nu negatieve reviews. Een andere optie is de Corsair K65 met RED switches.

Weet iemand de pro/cons van beide of hoe moet ik deze vergelijken? Mechanische toetsenborden zijn nieuw voor mij (op de heel oude IBM na). De keuze tussen beide komt doordat ik een cadeau bon heb in een bepaalde shop ... AZERTY BE vergemakkelijkt de zoektocht ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door poing op 04-04-2023 09:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Mochten er hier mensen zijn die geinteresseerd zijn in een ZSA moonlander: Ik heb er een korte review over geschreven: https://tweakers.net/prod...nlander-mark-i-zwart.html
Pagina: 1 ... 110 ... 158 Laatste