Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Bundin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:50:
Keychron heeft een low profile model, misschien moet ik die maar eens onderzoeken.
Ik weet niet wat voor switches er in die Corsair zitten, maar in de Keychrons zitten Gaterons, en zeker de low-profile variant daarvan zijn niet de meest tactiele zijn, die hebben een vrij lichte bump. Hoeft niet het grootste probleem te zijn, mits je een toetsenbord hebt dat hotswappable is en waar je later dus andere switches bij kunt zoeken. Hou er dan wel rekening mee, dat dat voor low profile een hele beperkte selectie gaat zijn, dat is niet enorm gangbaar.

Je kan trouwens ook eens proberen de pootjes in te klappen als je die uitgeklapt had; veel mensen zetten hun toetsenbord omhoog omdat... je dat nou eenmaal doet, of zo?... terwijl je vaak daarmee je polsen juist in een grotere hoek dwingt.

(Ik heb even gespeurd, klopt het dat er Cherry browns in zitten? Die zijn volgens mij redelijk vergelijkbaar met de Gaterons, maar er is vast iemand hier die dir vergelijking beter kan maken.)

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Low-profile heb ik geen ervaring mee, maar mijn ducky met mx brown was erg vergelijkbaar met een normale gateron brown inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zit inderdaad cherry brown in die corsair. En de pootjes gebruik ik nooit, maar ik denk dat ik door de hoogte m'n polsen toch onder een hoek plaatste. Misschien met een betere polssteun op te lossen.
De pootjes gebruik ik sowieso niet, platter is inderdaad beter :)

Volgende stap: knopjes drukken in een mediamarkt, als daar wat te vinden is. Dan weet ik alweer ietsje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Iemand nog tips voor tactile switches? Ik heb Boba u4t's in mijn Ginkgo65 zitten die vind ik erg fijn typen maar voor de QK75 die er straks aankomt wil ik wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Qk65 met pom plate en dan tecsee sky blue tactiles is tot nu toe m'n favoriet, maar durock anubis is ook wel interessant, wel echt serieus heftig tactile. Of anders de akko lavender purples, ook nog steeds leuk na een beetje lube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Bundin schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:32:

Volgende stap: knopjes drukken in een mediamarkt, als daar wat te vinden is. Dan weet ik alweer ietsje meer.
Of toch eens polsen of iemand in je buurt iets heeft waar je even op kunt proeframmen. MM en dergelijke zullen toch ook niet veel meer dan het standaard gamer-spul hebben, waar de nadruk meer ligt op "immersive rgb lighting" en misschien een paar extra macro-knoppen, dan een daadwerkelijk fijne typ-beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:11
Weet iemand of er een manier is om een lineair toetsenbord toch een bump/klik te geven? Ik heb nu een Roccat vulcan pro optisch toetsenbord en ben daar over het algemeen tevreden over.
Er is echter maar 1 puntje dat me irriteert en dat is dat ik nogal snel onbedoelde presses krijg bij bijvoorbeeld de pijltjes toetsen tijdens gamen.
Ik ben linkshandig dis gebruik de pijltjestoetsen met de daarom liggende toetsen. Het probleem is echt voornamelijk bij vooruit, links en rechts. Ik heb alle toetsen al wel voorzien van demp rubbertjes maar als er een manier was om op die manier (onder de cap) een bump toe te voegen zou dat echt een topper zijn.

Voor typen is het echt vlotjes en smooth maar al die foutjes tijdens gamen beginnen me toch te irriteren en om nou nog een peperduur toetsenbord te komen voor gamen...
Er bestaat overigens een tactile versie van mijn toetsenbord maar helaas worden knoppen niet los verkocht en zou je ook moeten solderen.

Ben bang dat er geen oplossing is maar misschien weten jullie iets wat ik niet heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

computerjunky schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:33:
Ben bang dat er geen oplossing is maar misschien weten jullie iets wat ik niet heb kunnen vinden.
Dat zou dan toch solderen worden, ben ik bang, en dat is dan ervan uitgaande dat die optische switches van Roccat compatible zijn met de optische Gaterons, of een zwaardere linear als die er is. Op zich zijn switches niet het allerlastigste om te solderen, maar het moet wel een klein beetje je ding zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Weet iemand of er een manier is om een lineair toetsenbord toch een bump/klik te geven? Ik heb nu een Roccat vulcan pro optisch toetsenbord en ben daar over het algemeen tevreden over.
Er is echter maar 1 puntje dat me irriteert en dat is dat ik nogal snel onbedoelde presses krijg bij bijvoorbeeld de pijltjes toetsen tijdens gamen.
Ik ben linkshandig dis gebruik de pijltjestoetsen met de daarom liggende toetsen. Het probleem is echt voornamelijk bij vooruit, links en rechts. Ik heb alle toetsen al wel voorzien van demp rubbertjes maar als er een manier was om op die manier (onder de cap) een bump toe te voegen zou dat echt een topper zijn.

Voor typen is het echt vlotjes en smooth maar al die foutjes tijdens gamen beginnen me toch te irriteren en om nou nog een peperduur toetsenbord te komen voor gamen...
Er bestaat overigens een tactile versie van mijn toetsenbord maar helaas worden knoppen niet los verkocht en zou je ook moeten solderen.

Als lefty kan ik je wellicht 'adviseren' om ipv de pijltjestoetsen de combo "p l ; '" te gebruiken met de omringende toetsen. Ik gebruik het al sinds jaar en dag en voor mij is het het equivalent van wasd voor linkshandigen :).

Voor wat betreft onbedoelde keypresses, een bump zorgt niet zo snel voor minder onbedoelde aanslagen. Waarschijnlijk zijn de switches die je erin hebt zitten erg licht en/of zit de het actuationpoint al hoog in de switch. Overstappen naar een (iets) zwaardere switch/spring heeft mij daarbij in ieder geval veel geholpen.

Het is even paar dagen wennen aan het gewicht maar daarna wilde ik in ieder geval niet meer terug.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:11
Henkie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Als lefty kan ik je wellicht 'adviseren' om ipv de pijltjestoetsen de combo "p l ; '" te gebruiken met de omringende toetsen. Ik gebruik het al sinds jaar en dag en voor mij is het het equivalent van wasd voor linkshandigen :).

Voor wat betreft onbedoelde keypresses, een bump zorgt niet zo snel voor minder onbedoelde aanslagen. Waarschijnlijk zijn de switches die je erin hebt zitten erg licht en/of zit de het actuationpoint al hoog in de switch. Overstappen naar een (iets) zwaardere switch/spring heeft mij daarbij in ieder geval veel geholpen.

Het is even paar dagen wennen aan het gewicht maar daarna wilde ik in ieder geval niet meer terug.
Ja ik heb geprobeerd anders te spelen maar ik denk dat het na 25 jaar gewoon lastig veranderen is. Ik gebruik ook bijna de gehele numpad. Dat is makkelijker te bedienen met de pink als alle toetsen links van de "pijltjestoetsen" als ik dat ga veranderen. Het zou mijn gameplay dus echt geen goed doen en lang duren voor ik het master.

En ja actuatie punt is 1.8 mm en ze zijn idd heel licht. Helaas gebruikt Roccat zij eigen switches waardoor je ze niet 123 aan kan passen. Ik hoopte dat er ipv een rubber bump die ik niet gebruik voor het dempen er een rubber dome of iets zou zijn die een bump toe zou voegen zoals op oude toetsenborden.

Heb al met rubber tubes zitten klooien wat ze wel meer geleidelijk maakt qua indrukken en de weerstand iets verhoogd maar dat voelt vrij inconsistent en geeft weer andere misclicks.

Toch maar tijd voor een key puller dan en kijken fo de springs een oplossing kan bieden. De misclicks komen vooral voor als je op de key rust met je vingers. Heb alleen geen idee wat voor springs er in zitten maar denk dat dat wel te meten is met een weegschaaltje en die heb ik vanaf 0.01 gram precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Roccat zelf geeft een actuatie bij 45gf aan, wat niet erg zwaar is, maar ook niet superlicht naar mijn mening (er zijn switches van 20gf). Ik denk dat het probleem meer bij die 1,4mm zit waar de actuatie zou plaatsvinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 14:58

muhda

Time & Space traveler

Bij sommige gesoldeerde cherry en Gateron switches is het mogelijk om ze te openen. Zie Youtube link
Je kan dan een zwaarder veertje of als het past een ander stam erin doen.

Of dit ook werkt bij optisch switches weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

*knip* dit mag niet

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 07-03-2023 07:30 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:24

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfjOYjWYmUX2aM8egKBT37x_aYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9c9O7WINwScU1lSPU3kJXfTn.jpg?f=fotoalbum_large

De postbode kwam net langs...ben benieuwd:)

Iemand nog ideeën qau kleurstijl keycaps voor in een zilveren alu behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
Misschien een frisse Metropolis clone of gewoon donkerblauw richting Striker zonder de Japanse letters?

https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Dat is inderdaad een mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tweakriez schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:11:
[Afbeelding]

De postbode kwam net langs...ben benieuwd:)

Iemand nog ideeën qau kleurstijl keycaps voor in een zilveren alu behuizing?
Ga je hier ook een review over maken?
Ik ben erg benieuwd naar deze kit, Staat op de lijst om mijn 3098B eventueel te vervangen ivm de GMK/VIA support

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Bokkie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:39:
[...]

Ga je hier ook een review over maken?
Ik ben erg benieuwd naar deze kit, Staat op de lijst om mijn 3098B eventueel te vervangen ivm de GMK/VIA support
Dat is zeker wel de bedoeling ja. Ding is echt zwaar t.o.v. de 3098B haha (ook gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
The GUI schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:44:
Iedereen veel plezier vandaag op Clackycon! Ik probeer de volgende keer aan te haken.
Als troost heb ik maar ter test 20 x 62gr en 10 x 55gr Holy Panda’s besteld om te testen/voor in mijn toekomstige macropad.
Waren trouwens hier in de aanbieding:
https://a.aliexpress.com/_mMEifFU
Phony Panda's zijn binnen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:01

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Brieto schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Phony Panda's zijn binnen hier
Ja hier ook. Voelen best goed eerlijk gezegd. Ik heb alleen geen ervaring met de originele. En ik moet ook wennen aan het geluid want ik heb nu nog Boba U4s erin zitten.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Naar aanleiding van de Mode Sixty Five van @superbok op Clacky Con en omdat ik vlak er voor ontdekte dat Prevail Key Co op de fles is baalde ik flink dat ik niet eerder een set Epsilons en Nebula's op de kop getikt had.
Toevallig is het me gelukt dit weekend een set te bemachtigen, 70 gelubde Epsilons :)

Vanmorgen een deel in de Q2 gezet en dat is even wennen. Ze zijn qua geluid dieper dan KTT Strawberry's en gaan richting lubed Black Inks qua geluid. Wel super smooth en qua gevoel doen ze me denken aan Tangerine's, niet dat de Strawberry's ook maar enig sinds stroef zijn maar voelt nét even anders.
Sowieso de progressive spring is wel een heel ander gevoel, ik snap wat er bedoeld word als het omschreven word als een bouncy typ gevoel. Ik merk dat mijn vingers er heel erg aan moeten wennen tov een lineare tegendruk bij indrukken. Vooral in de QK65 tegenover Owlab Thungstens is het echt heel anders qua gevoel :p
Overal tot nu toe gematigd positief, in ieder geval is de eerste indruk beter als bij bv Tangerine's, Black Inks en Durock POM's :p

Ik wilde eigenlijk WS Aurora Clears bestellen maar die zijn matig op voorraad overal en dit kwam tussendoor. En had bijna een set Anubis tactiles gekocht maar heb me weten in te houden O-)

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 07-03-2023 20:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Iemand die een QK75 bij Candykeys besteld heeft al iets vernomen? Ben waarschijnlijk gewoon ongeduldig, maar hoop stiekem binnenkort toch wel een verzendbevestiging te ontvangen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Szwoar op 10-03-2023 19:32 ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een week of 2 tot ze alles ontvangen is de verwachting. Dan alles nog versturen en hopen dat dpd het niet verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:28:
Nog een week of 2 tot ze alles ontvangen is de verwachting. Dan alles nog versturen en hopen dat dpd het niet verpest.
Kijk dat klinkt goed! Dan moet ik er binnenkort toch echt aan gaan geloven en de Gazzew U4t's vast gaan luben :+

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb besloten om mijn switches maar gewoon lekker stock te laten en de lichte scratch "karakter" te noemen. Heb ze al eerder stock gebruikt en vond het best prima.

Wel nog een pom plate erbij gehaald, ondanks dat er al een pc en fr4 plate in mijn order zaten. Ik kon het toch niet laten... En dan ook maar weer even wat losse switches voor de verzameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Szwoar schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Kijk dat klinkt goed! Dan moet ik er binnenkort toch echt aan gaan geloven en de Gazzew U4t's vast gaan luben :+
Ik gebruik ze gewoon stock is imho prima optie bij de u4t's.
Zelf heb ik nog niet besloten welke switches ik ga gebruiken. Heb alleen Oil Kings & Phony Panda's liggen. Misschien dit weekend nog maar even kijken of ik nog iets tactile kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:39:
Ik heb besloten om mijn switches maar gewoon lekker stock te laten en de lichte scratch "karakter" te noemen. Heb ze al eerder stock gebruikt en vond het best prima.

Wel nog een pom plate erbij gehaald, ondanks dat er al een pc en fr4 plate in mijn order zaten. Ik kon het toch niet laten... En dan ook maar weer even wat losse switches voor de verzameling.
Kun je die plates er nu nog bij bestellen, in een aparte order? Ik heb alleen PC maar had achteraf FR4 ook wel willen proberen eerlijk gezegd. Of moet ik dan contact opnemen om mijn order aan te laten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:05:
Qk65 met pom plate en dan tecsee sky blue tactiles is tot nu toe m'n favoriet, maar durock anubis is ook wel interessant, wel echt serieus heftig tactile. Of anders de akko lavender purples, ook nog steeds leuk na een beetje lube
Waar kan ik die tescee beste bestellen? Ik heb geen europese website gevonden die ze heeft helaas.

Ik heb de alu plate hoop dat ze daar ook goed op klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuwe order plaatsen waarin je het ordernummer van je qk75 vermeld. Dan nog even een mailtje met de vraag of ze gecombineerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:56:
Een nieuwe order plaatsen waarin je het ordernummer van je qk75 vermeld. Dan nog even een mailtje met de vraag of ze gecombineerd kunnen worden.
Oh top, dan ga ik er toch nog een FR4 plate bij bestellen denk ik. Luben van de switches begin ik nu over te twijfelen. Denk dat ik het toch doe, in de zin dat het dan in één keer goed is. Op video's hoor je toch wel wat spring ping enzo met unlubed U4t's en als ze eenmaal in het bord zitten zie ik het mijzelf niet snel meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog even voor de tecsee's. Zover ik weet kun je de Tecsee sky blue tactiles het beste halen bij Chosfox. (code WELCOMETODISCORD voor een klein beetje korting)

Ze gebruiken 4px wat ongeveer 2 weken levertijd is en hebben een IOSS ID, wat betekent dat ze gelijk de btw afrekenen, geen gedoe met de douane dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Keebcats heeft trouwens een March Madness sale. De witte KTT switches zijn uitverkocht maar de rode kosten 10 gbp voor 70 stuks. Heb zelf net daar vanalles besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel belangrijk om te controleren of de ali store van kprepublic niet goedkoper is. @Brieto

Edit: voor de tecsee's specifiek. Die KTT switches zullen echt niet goedkoper worden.

[ Voor 32% gewijzigd door MatthijsBoog op 10-03-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:29:
Wel belangrijk om te controleren of de ali store van kprepublic niet goedkoper is. @Brieto

Edit: voor de tecsee's specifiek. Die KTT switches zullen echt niet goedkoper worden.
Ik schreef besteld maar eigenlijk zit ik nu naar de checkout page te kijken naar 37 euro shipping costs. Dat maakt het natuurlijk allemaal wat minder goedkoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ahhh pijnlijk, ik heb nog een zakje ktt kang whites liggen die ik bij Clackycon heb opgehaald. Scheelde de verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:29:

Ik dacht dat de goedkoopste Tecsee store op Ali die van Tecsee zelf was? Iig wel voor Carrots en Sapphire’s naar mijn weten.

Laatst bij Tecsee zelf zitten kijken en dat kon je ook kleine aantallen switches bestellen, die staan ook nog op de to-do.

Verder vandaag weer gezien dat er weer kortings is bij Ali, dan zijn mijn Gateron Pro Milky’s opeens nog maar €18,xx :X

Ow @MatthijsBoog die geen Mathijs heet, had jij je Anubis switches eigenlijk stock op je Stellar65 of nog zeg gelubed?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
MatthijsBoog schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:46:
Ahhh pijnlijk, ik heb nog een zakje ktt kang whites liggen die ik bij Clackycon heb opgehaald. Scheelde de verzendkosten.
Dat doe je erg handig! Ik heb er maar wat dingen bijgegooid en had gelukkig ook nog een 10% kortingscode. Nog steeds waren de verzendkosten 30% van de totale kosten maar goed ik heb nu echt alles wat ik nodig heb voor de rest van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De verkoper meldde nergens in zijn post iets over lube. Alleen dat er Anubis switches en staebies inzitten. En de custom cyberpunk tapemod natuurlijk, ook niet onbelangrijk. Enige echte minpuntje aan het bord is de split backspace, dat vind ik dus echt maar niks... Misschien dat ik die ooit nog eens los soldeer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, volgende week start weer een Qwertykeys GB, de QK80. Na aandringen van de community nu ook een non flexcut pcb beschikbaar. Meer mensen die mee gaan doen? Zelf nog geen TKL in m’n bezit en daardoor redelijk geïnteresseerd. Bord heeft een mooi design met de badge, unieke gewichten en de 1u led. (P)Reviews zijn mixed, qua looks is iedereen erg positief maar qua geluid wisselend. Flexcuts zorgen voor een “dun” geluid, maar non flexcut klinkt wat beter. Toch lijkt in ieder geval plate foam nodig te zijn voor een voller geluid, niet per se slecht ofzo. Vind de bruine kleur wel vet, zie je niet zo vaak, misschien vet met pbt copper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Wat ik niet snap is dat de KBD Tiger 80 (lite) geheel ge-flexcut is en toch goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groesjenka schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:46:
Wat ik niet snap is dat de KBD Tiger 80 (lite) geheel ge-flexcut is en toch goed klinkt.
Denk dat er twee factoren hier aan bijdragen. De belangrijkste is het materiaal van de case. Beide tiger80s zijn van plastic. Hierdoor wordt het geluid sowieso veel luider en dieper dan metaal. Ander verschil is de manier van flexcuts. QK heeft soort eilandjes met verticale flexcuts, terwijl de tiger80 horizontale strips heeft. Voor mijn gevoel geeft dat ook weer een net ander geluid, maar dat is lastig te vergelijken en kan ook tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Iemand al de uitvoering: ASUS ROG Azoth gezien?

Vind het OLED schermpje echt nice gedaan. Keyboard zelf klinkt niet super fantastisch en is way overpriced naar mijn mening :p

Filmpje start op de sound test:

[ Voor 4% gewijzigd door The GUI op 13-03-2023 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The GUI schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:50:

Vind het OLED schermpje echt nice gedaan. Keyboard zelf klinkt niet super fantastisch en is way overpriced naar mijn mening :p

[YouTube: This Gaming Keyboard Changes EVERYTHING]
Zeker

@superbok PBT copper, ja das wel jou ding geloof ik :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
The GUI schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:50:

[YouTube: This Gaming Keyboard Changes EVERYTHING]
Klinkt gewoon superkut toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Zeker

@superbok PBT copper, ja das wel jou ding geloof ik :p
Helemaal gemist 8)7
Brieto schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Klinkt gewoon superkut toch
Eh ja, ik had dat vertaald naar 'niet super fantastisch' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
GMK Striker 2 ook binnen, samen met de black inks ligt nu alles klaar voor de Zoom65.. Ik twijfel hard om deze alvast op mijn KBD67lite te monteren, óf gewoon lekker wachten en in 1x het nieuwe totale pakketje in gebruik gaan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Henkie wanneer komt de zoom? Zou de caps sowieso controleren als je ze toch gaat gebruiken. Maar je moet ze wel even proberen voordat ze op de zoom mogen en de inks eigenlijk ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
superbok schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:34:
@Henkie wanneer komt de zoom? Zou de caps sowieso controleren als je ze toch gaat gebruiken. Maar je moet ze wel even proberen voordat ze op de zoom mogen en de inks eigenlijk ook ;)
You tell me.. volgens mij ergens mei/juni?

En ja controle is inderdaad wel belangrijk, misschien deze week maar even een middagje aan besteden..

@sapphire Er staat op mykeeb.eu discord nog een set (stock) Prevail Epsilon's te koop (90 stuks). Hoe vind je ze?

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie op 13-03-2023 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
Ik heb een tweedehands Melgeek Ember Dawn op de kop weten te tikken, komt deze week binnen. :D

Ook: ik baalde achteraf best hard dat ik toen de Ginkgo niet gekocht heb. Gelukkig komt er een tweede versie, dus daar ga ik voor woensdag. :)

Nu nog switches kiezen…

[ Voor 5% gewijzigd door Infidel666 op 13-03-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tweakriez schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Dat is zeker wel de bedoeling ja. Ding is echt zwaar t.o.v. de 3098B haha (ook gehad).
Kon niet wachten, na ook andere reviews bekeken te hebben, mijn 3089B verkocht en een Zilveren M2 besteld, met Carbon Retro keycaps en Akko POM Pink switches.(kwamen dichtste bij Jelly Pinks die ik heel fijn vind maar toch iets anders)

Nu kwamen gisteren mijn keycaps al binnen omdat ze uit Duitsland warehouse kwamen, maar er missen 2 toetsen :/

1x arrow right en 1x win key :(

Maar zien hoe ze dat gaan oplossen.

Typ nu tijdelijk op mijn prehisstorische Ducky Shine met mx browns >_< schelle takke herrie :X

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 14-03-2023 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Bokkie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Kon niet wachten, na ook andere reviews bekeken te hebben, mijn 3089B verkocht en een Zilveren M2 besteld, met Carbon Retro keycaps en Akko POM Pink switches.(kwamen dichtste bij Jelly Pinks die ik heel fijn vind maar toch iets anders)

Nu kwamen gisteren mijn keycaps al binnen omdat ze uit Duitsland warehouse kwamen, maar er missen 2 toetsen :/

1x arrow right en 1x win key :(

Maar zien hoe ze dat gaan oplossen.

Typ nu tijdelijk op mijn prehisstorische Ducky Shine met mx browns >_< schelle takke herrie :X
O dat is balen van die keycaps zeg! Zelf nog niet eerder meegemaakt. Even contact opnemen met support via de .DE website is mijn advies. Ze reageren naar mijn ervaring adequaat. Mocht je er toch niet uitkomen kan ik altijd even contact opnemen met de contactpersoon van Akko Europe.

Voor de geïnteresseerden, let op dat de M2 alleen werkt met SAL en JDA keycaps. Men gaat in de toekomst een versie uitbrengen waarbij de compatibiliteit met alle toetsen gegarandeerd wordt vernam ik zojuist. Wanneer is niet bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YZ7I_JK7JmPiinjV2cNyTbiOoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EozaJDV5ouXtBV29xRGWjTJX.jpg?f=fotoalbum_large

De rechter toetsen naast de spacebar zijn groter als normaal zoals je kan zien. Deze toetsen worden bij JDA en SAL meegeleverd.

Sorry voor de slechte foto, deze is in het donker snel gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM0fw423r9b5gKcQ1NfsxNAevTM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1lbNKq6gtyBBWqbrAErkkeX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsQxdFoBL7JHiAzYx_gSNnEHaWg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyX28IM6vZCrAaBxEksy11IH.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier nog twee close-ups alvast van mijn build met switches.

[ Voor 22% gewijzigd door Tweakriez op 14-03-2023 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Tweakriez schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:51:
[...]

O dat is balen van die keycaps zeg! Zelf nog niet eerder meegemaakt. Even contact opnemen met support via de .DE website is mijn advies. Ze reageren naar mijn ervaring adequaat. Mocht je er toch niet uitkomen kan ik altijd even contact opnemen met de contactpersoon van Akko Europe.

Voor de geïnteresseerden, let op dat de M2 alleen werkt met SAL en JDA keycaps. Men gaat in de toekomst een versie uitbrengen waarbij de compatibiliteit met alle toetsen gegarandeerd wordt vernam ik zojuist. Wanneer is niet bekend.

[Afbeelding]

De rechter toetsen naast de spacebar zijn groter als normaal zoals je kan zien. Deze toetsen worden bij JDA en SAL meegeleverd.

Sorry voor de slechte foto, deze is in het donker snel gemaakt.

[Afbeelding][Afbeelding]

Hier nog twee close-ups alvast van mijn build met switches.
Ja ik had gekeken naar de bijgevoegde keys in de ASA Retro Carbon zaten ook de 1.5 size toetsen die ik nodig heb voor de rechter alt/win/shift voor zover ik kon zien , daarom had ik die besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shryeFeKyMndWCwt0IiesVxtMWk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrhPL3GH3DkY1zEXHzWjUKix.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj-MGkOdSkXsUoqZfIF0XhZitgw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWOxYbTauyUTkNIqxgwzNhgg.jpg?f=fotoalbum_medium

Mail naar support was er gisteren al uit, zal vandaag wel antwoord krijgen

[ Voor 16% gewijzigd door Bokkie op 14-03-2023 09:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Henkie
Nou, op aandringen dan ;) .

Kbd67lite v2
Gateron ink black v2's lubed en filmed
GMK Striker 2
YaaD Cable

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6hhlNXCpJ4ar4hvDHRWHnOxiew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2Z1F3pw4JZtzMMfVt0jBC9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Tweakriez schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:51:
[...]

[...]

[...]
Dat is een beetje een kromme redenering niet waar? Wat je probeert te zeggen is dat je twee 1.5u toetsen nodig hebt, niet dat je per se een bepaald keycap profiel nodig hebt.

Een keycapset van elke redelijke fabrikant, of het profiel nou SA of Cherry is, bevat een paar van die toetsen voor de support van een 7u spacebar. GMK, SA, NicePBT, CannonCaps, Novelkeys PBT, noem maar op.

Als je niet voor de meest el cheapo set keycaps gaat moet dat dus echt geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Cebby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Dat is een beetje een kromme redenering niet waar? Wat je probeert te zeggen is dat je twee 1.5u toetsen nodig hebt, niet dat je per se een bepaald keycap profiel nodig hebt.

Een keycapset van elke redelijke fabrikant, of het profiel nou SA of Cherry is, bevat een paar van die toetsen voor de support van een 7u spacebar. GMK, SA, NicePBT, CannonCaps, Novelkeys PBT, noem maar op.

Als je niet voor de meest el cheapo set keycaps gaat moet dat dus echt geen probleem zijn.
Bedankt voor je aanvulling, ik had beter kunnen verduidelijken dat ik voornamelijk doelde op de keycaps die op dezelfde site te bestellen zijn. Maar inderdaad, het is belangrijk om te letten op aanwezigheid van 1,5 u toetsen voor betreffende functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Zelfs bij mijn redelijk el cheapo Ali-setje zitten 1.5u mods gewoon bij de kit. Je moet wel heul erg diep in de bargain bin graaien voordat je setjes tegenkomt die dat missen, en dan mis je vaak nog wel meer knoppen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Op zich ligt het nog wel een beetje aan het profiel (indien niet uniform/rows) =), dan denk je dat je ze hebt, maar klopt er toch iets niet ;)

Maar daar kom je altijd pas achter als je ze erop gaat zetten ;), bezig met 40%'s en daar moet je af-en-toe toch beetje gaan swappen met andere rijen (iemand nog een 1.75u backspace R2/SA profiel?)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Ja maar niet in dit geval, want het is gewoon de bottom row, en 1.5u toetsen in die row zijn gewoon normaal om te hebben in kitting.

Bij 40s doe je het jezelf aan :X

[ Voor 12% gewijzigd door Cebby op 14-03-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:23:
[...]

You tell me.. volgens mij ergens mei/juni?

En ja controle is inderdaad wel belangrijk, misschien deze week maar even een middagje aan besteden..

@sapphire Er staat op mykeeb.eu discord nog een set (stock) Prevail Epsilon's te koop (90 stuks). Hoe vind je ze?
Ik ben aan het concluderen dat ik een zeikerd ben qua switches :+

Ik heb ze alleen lubed gebruikt overigens maar enige echte punt wat geen mening is dat er een aantal zijn die leaf (?) ping/tik hebben wat af en toe iets irritant is. Schijnt vaker voor te komen bij Epsilons las ik.
Verder eigenlijk wat je kan verwachten van een nylon housing en UHMWPE blend-achtige stem.
Al erg smooth stock, super smooth gelubed, relatief diep geluid, en op die tik na qua gevoel allemaal vrij consistent :)
De maar hierin is vooral de prijs, ik vind/vond de prijs vrij enthousiast (net als bij Tangerine's en Black Inks bv.) voor wat je krijgt ivm andere switches :p

Morgen overigens de GB van de Ginkgo65 Pro, ze hebben hem toch qua naam aangepast. Eerste review van Clackbait al gezien maar ik ben niet direct super enthousiast.... :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:21:
[...]

De maar hierin is vooral de prijs, ik vind/vond de prijs vrij enthousiast (net als bij Tangerine's en Black Inks bv.) voor wat je krijgt ivm andere switches :p
Ja ik ben het hier in wel met je eens hoor. Já, de black inks voelen beter dan de lubed Akko CS Black's, maar Ik weet niet of ik het iemand zou adviseren om die extra knaken uit te geven, want zo veel ontloopt het elkaar echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Door Clackycon wil ik nu een split hebben, uiteindelijk gekozen voor de lotus58, gelijk maar 10 pcb's in het winkelwagentje bij JLCPCB gedaan. Nu alle componentjes nog vinden en kijken wat ik met alle overige onderdelen kan doen. Gelukkig is het bijna allemaal vrij goedkoop, maar alles voor 10 helften kopen begint stiekem toch wel op te tellen :+

En dan heb ik nog niet eens keycaps uitgekozen, wat natuurlijk een feestje gaat worden met de bottom row...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Nieuw setje caps voor de Gingko, ePBT Origami :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4xp4bHsSfSqUjDxm7gCBsfj2gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QrTgLNQ1FwraflfSX9wsCSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9z1SSYxj7nRI7TSOYEBnpLuxc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64rv7ZSGs4LbdG47bOUltNsd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl_7FkByIl77pG7Lg3llu93wZGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Knv7ksGDNfOCoYimeRCHtnyN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziet er mooi uit, zag dat er een nieuwe ronde komt alleen dan PBTfans. Zie ik het goed dat de L-shift een ander profiel is dan de rest van de rij? Of is dat optisch bedrog?

@MatthijsBoog elke keer als ik die split borden zie, ben ik nieuwsgiering maar al weer snel afgehaakt. Ziet er gaaf uit, helemaal borden met stukken rondingen in de hoogte etc. Maar lijkt mij toch een flinke leercurve omdat het zo anders is dan normaal. Aan Alice was ik redelijk snel gewend, maar daar is de basis natuurlijk hetzelfde. Helemaal als je dat dan gewend bent en weer terug moet switchen naar een 'normaal' bord. Ben benieuwd wat je er van gaat maken en je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Ziet er mooi uit, zag dat er een nieuwe ronde komt alleen dan PBTfans. Zie ik het goed dat de L-shift een ander profiel is dan de rest van de rij? Of is dat optisch bedrog?
Zou goed kunnen! Heb die novelty shift inmiddels vervangen door een normale l-shift omdat het anders de l-shift en enter bijna hetzelfde waren :P \

Oh ik zie inderdaad dat er een ronde komt. Dit setje was gewoon nog in stock bij mykeyboard. Zou het nog nut hebben om deze te retouren en die nieuwe te halen? Lees dat er niet veel verschil zal zijn, en dat de vendor 'kbdfans' is. Dan zit je denk ik met hogere verzendkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Ja ik ben het hier in wel met je eens hoor. Já, de black inks voelen beter dan de lubed Akko CS Black's, maar Ik weet niet of ik het iemand zou adviseren om die extra knaken uit te geven, want zo veel ontloopt het elkaar echt niet.
Die CS Jelly Blacks gelubed zijn ook hele fijne en smoothe switches en inderdaad goed in de categorie 'budget Inks' te plaatsen :)
Als je dan een prijsklasse van +/-€40 per 70 switches pakt heb je er daar aardig wat zitten die zoveel bieden voor de prijs dat ik duurdere soms lastig te rechtvaardigen vind tenzij je heel specifiek naar iets op zoek bent qua geluid/gevoel. Om wat te noemen zoals KTT Strawberry, Alpaca's V2, WS Aurora Clear, Tecsee Carrots.

Overigens vergeet ik gewoon helemaal de progressive spring van de Epsilon, die merk je namelijk ook wel. Online las ik de beschrijving 'bouncy typ ervaring' en die vind ik wel mooi passen.

@Nerrion Nice, heel erg mooie set zeg! Staat ook chique op de Ginkgo :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nerrion nee dat zou ik zeker niet doen, prijs zal nagenoeg gelijk zijn en dacht dat het een GB zou worden, wat betekent dat je nog een paar maanden moet wachten op z'n best. ePBT is niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:32:
@Nerrion nee dat zou ik zeker niet doen, prijs zal nagenoeg gelijk zijn en dacht dat het een GB zou worden, wat betekent dat je nog een paar maanden moet wachten op z'n best. ePBT is niets mis mee.
Thanks! Hou ik mooi deze. Denk dat deze set ook erg mooi gaat zijn op de Mirage Envoy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Thanks! Hou ik mooi deze. Denk dat deze set ook erg mooi gaat zijn op de Mirage Envoy.
Erg mooi man! Vind het altijd heel lastig inschatten of iets erbij gaat passen of niet maar je hebt een goede keuze gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet over de Mirage Envoy beginnen :+

Ter afleiding; de GB van de Ginkgo65 Pro is begonnen. Onze zuiderburen zijn vendor en een kit kost €299.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:43:
Niet over de Mirage Envoy beginnen :+

Ter afleiding; de GB van de Ginkgo65 Pro is begonnen. Onze zuiderburen zijn vendor en een kit kost €299.
Waarom niet? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
superbok schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:44:
Zo, volgende week start weer een Qwertykeys GB, de QK80. Na aandringen van de community nu ook een non flexcut pcb beschikbaar. Meer mensen die mee gaan doen? Zelf nog geen TKL in m’n bezit en daardoor redelijk geïnteresseerd. Bord heeft een mooi design met de badge, unieke gewichten en de 1u led. (P)Reviews zijn mixed, qua looks is iedereen erg positief maar qua geluid wisselend. Flexcuts zorgen voor een “dun” geluid, maar non flexcut klinkt wat beter. Toch lijkt in ieder geval plate foam nodig te zijn voor een voller geluid, niet per se slecht ofzo. Vind de bruine kleur wel vet, zie je niet zo vaak, misschien vet met pbt copper?
Ik ben al een tijdje opzoek naar een TKL, in eerste instantie wou ik een Keychron Q3 kopen aangezien dat voor mijn gevoel een mooi eerste keyboard is die ook goede kwaliteit/prijs verhouding heeft. Dacht dat ik met de Q3 voorlopig klaar zou zijn, was ook mooi mee genomen dat ik het door de switchknop thuis gemakkelijk op zowel mijn Mac en Windows kon gebruiken. Alleen is de Q3 met brown switches al sinds ongeveer december overal uitverkocht. Dus toen ik 2 weken geleden toevallig een youtube filmpje van de QK80 in suggested lijst kreeg, leek dat een prachtige oplossing.

Alleen heb ik nog wat vragen over de keuze mogelijkheden, naast dat ik hem nog steeds niet bij Candykeys kan vinden ook al zijn ze de Europese supplier.

Hopelijk kan iemand mij met de volgende vragen helpen:
  • Bij de Q3 zit er standaard een "steel plate" in, maar bij de QK80 moet je dus kiezen. Aangezien het mijn eerste mechanische keyboard wordt weet ik nog niet goed welke soort plate ik moet hebben, is het bij dit soort GBs mogelijk om later nog de plates los te kopen of is het dan in dit geval maar het beste om ze allemaal te kopen? Want ik weet dat bij GBs het keyboard zelf vaak daarna niet meer te koop is.
  • Eigenlijk een vergelijkbare vraag over de PCB, kan ik later nog 1 met of zonder flexcut kopen of kan dat alleen tijdens GB en moet ik ze dan maar beide kopen? Want weet wel al dat ik sowieso voor de wired variant zou gaan.
  • Hoe makkelijk is het met zo'n soort keyboard om tussen Mac en Windows te switchen? Aangezien het dus geen fysieke switch heeft, zoals de Q3 wel heeft.
  • Voor bovenstaande vraag zat ik al beetje te kijken hoe dat werkte met VIA, maar zag toen dat bij VIAL je Combos kon doen. Waardoor ik bijvoorbeeld R-alt+FN en cijfer kan gebruiken om te switchen tussen OS instellingen. Maar kan VIA dit bijvoorbeeld ook en verschillen VIA en VIAL verder nog veel van elkaar?
Ik zal blij zijn als ik eenmaal een keyboard heb en voorlopig niet meer aan dit soort vragen hoef te denken, tenzij dit net als bij jullie tot een verslaving zal leiden haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van de kleur is de Q3 met brown switches zowel bij Keychron als Alternate gewoon in stock...

De QK80 is een group-buy keyboard, je bestelt hem nu en krijgt hem over een maand of 6 gok ik. Zolang ze extra plates en pcb's op voorraad hebben bij CK kun je ze blijven kopen, maar verstandig is om gelijk alles te halen wat je nodig hebt. Ik zou zelf adviseren POM en Alu om wat variatie te hebben. Dan heb je wat variatie, het klinkt allebei wel echt anders namelijk.

Over het switchen tussen Mac en Windows kan ik geen uitspraken doen, mocht je toevallig in de buurt zijn ben je vrij om het op mijn qk65 met tri-mode pcb of een VIA bord te proberen, maar hier is enkel Windows te vinden in huis, zelf nog nooit getest dus.

VIA en VIAL lijken op elkaar, dus iets soortgelijks is ongetwijfeld mogelijk. Ik heb in VIA ook ingesteld dat mijn kbd67 lite kan wisselen tussen colemak en qwerty bijvoorbeeld.

De QK80 is wel echt een meer premium bord dan de Q3, dus weet waar je aan begint, voor je er erg in hebt is de volgende alweer besteld.

Edit:
En dan vergeet ik misschien wel het belangrijkste, de bedoeling is dat hij vanaf morgen te koop is bij CK, exact tijdstip of garantie dat het ook echt morgen is kan ik daarbij niet geven. (bron: hun Discord server)

[ Voor 15% gewijzigd door MatthijsBoog op 15-03-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 14:58

muhda

Time & Space traveler

Pompi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:16:
Alleen heb ik nog wat vragen over de keuze mogelijkheden, naast dat ik hem nog steeds niet bij Candykeys kan vinden ook al zijn ze de Europese supplier.
Candykeys heeft momenteel een backlog van 6 weken*.
Kijk even bij Ergowerken of ze daar de keyboard niet hebben of anders via Alternate.

*Dit is een schatting van mijn kant, het kan meer of minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrieknarrie123
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:42
Zijn er Tweakers die wel een de frankenswitch "creamsicles" hebben gemaakt?
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik zag een YT video waarin die in een Mr Suit zaten en dat klonk echt zalig!

Als ik het goed heb begrepen is het een combinatie van Novelkeys Cream switches en C3 Tangerines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muhda schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Op basis waarvan? 18-01-2023 stuurde David P. (mr Candykeys) in hun Discord server
all orders until yesterday are shipping now. This should clear up a log, weekly update coming later on what is happening in and around CandyKeys and the new site
Dat zou dus moeten betekenen dat er sindsdien voor misschien 2 weken aan orders verzonden zou moeten zijn.
Bij de QK75 levering verwachten ze dat het ongeveer een week gaat duren tussen 1e en laatste order verzenden, maar niets in de richting van die 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyaz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 12:16
Heb op dit moment de gmmk pro, maar toch dat ik de numpad mis. De plan is om een barebone Q6 te halen en tangerine switches te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Losse numpad 8)
Ik heb zelf afwisselend 65% en 75% borden hier liggen, maar er ligt altijd een numpad links ernaast. Vind dat zelf echt perfect, wel veel keuze qua borden, maar toch de numpad hebben waar ik hem wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Arrieknarrie123 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:42:
Zijn er Tweakers die wel een de frankenswitch "creamsicles" hebben gemaakt?
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik zag een YT video waarin die in een Mr Suit zaten en dat klonk echt zalig!

Als ik het goed heb begrepen is het een combinatie van Novelkeys Cream switches en C3 Tangerines.
In een Mr Suit zit ook een heleboel foam, dus dat is moeilijk beoordelen vaak. Veel switches klinken dan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:31:
Afhankelijk van de kleur is de Q3 met brown switches zowel bij Keychron als Alternate gewoon in stock...
Ah ja ik zie dat ik specifieker had moeten zijn, ik had het over de zwarte variant zonder knob. Deze is zowel met red als brown switches al sinds ongeveer mid december bij beide niet meer te krijgen, bij alternate is zelfs hun listing verdwenen. Keek/kijk geregeld of het weer beschikbaar was.
De QK80 is een group-buy keyboard, je bestelt hem nu en krijgt hem over een maand of 6 gok ik. Zolang ze extra plates en pcb's op voorraad hebben bij CK kun je ze blijven kopen, maar verstandig is om gelijk alles te halen wat je nodig hebt. Ik zou zelf adviseren POM en Alu om wat variatie te hebben. Dan heb je wat variatie, het klinkt allebei wel echt anders namelijk.

Over het switchen tussen Mac en Windows kan ik geen uitspraken doen, mocht je toevallig in de buurt zijn ben je vrij om het op mijn qk65 met tri-mode pcb of een VIA bord te proberen, maar hier is enkel Windows te vinden in huis, zelf nog nooit getest dus.
Bedankt voor deze extra uitleg
VIA en VIAL lijken op elkaar, dus iets soortgelijks is ongetwijfeld mogelijk. Ik heb in VIA ook ingesteld dat mijn kbd67 lite kan wisselen tussen colemak en qwerty bijvoorbeeld.
Okay fijn om te horen, kiezen tussen beide programma's is dus eigenlijk iets wat ik moet doen nadat ik een keyboard heb zodat ik er beetje mee kan spelen als ik het zo hoor.
De QK80 is wel echt een meer premium bord dan de Q3, dus weet waar je aan begint, voor je er erg in hebt is de volgende alweer besteld.
Hahaha ja dat had ik al door. Naar als ik de berekening beetje maakte scheelt het relatief niet veel in prijs (ik heb bijvoorbeeld al een keycap set), terwijl je kwa kwaliteit er dus wel stukken op vooruit gaat en dan vind ik dat de hogere prijs wel waard. En ik koop liever 1 keer iets goeds dan dat ik later denk "was ik maar wel voor 1 stapje hoger gegaan", daarom keek ik bij Keychron ook naar de Q-series omdat die aluminium frame heeft en niet plastic.
Edit:
En dan vergeet ik misschien wel het belangrijkste, de bedoeling is dat hij vanaf morgen te koop is bij CK, exact tijdstip of garantie dat het ook echt morgen is kan ik daarbij niet geven. (bron: hun Discord server)
Oh kijk dit is handig om te horen. Ik heb geen discord dus dat bericht helemaal gemist.
muhda schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Kijk even bij Ergowerken of ze daar de keyboard niet hebben of anders via Alternate.

Ergowerken verkoopt alleen de Q1 en Q2, maar niet de Q3. En met een group buy verwachtte ik al dat het langer zou duren, dus dan maakt een backlog denk ik relatief gezien gelukkig minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pompi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:07:
Okay fijn om te horen, kiezen tussen beide programma's is dus eigenlijk iets wat ik moet doen nadat ik een keyboard heb zodat ik er beetje mee kan spelen als ik het zo hoor.
Helemaal correct, vooral gewoon lekker proberen wat je fijner vindt.

Vergeet trouwens niet de btw mee te rekenen voor de QK80, ze hebben nog geen prijzen gedeeld, maar als je de prijs van Qwertykeys *1,21 pakt en dan nog een paar euro erbij optelt zit je wel redelijk in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Helemaal correct, vooral gewoon lekker proberen wat je fijner vindt.

Vergeet trouwens niet de btw mee te rekenen voor de QK80, ze hebben nog geen prijzen gedeeld, maar als je de prijs van Qwertykeys *1,21 pakt en dan nog een paar euro erbij optelt zit je wel redelijk in de buurt.
Ik had voor prijs even naar die van Prototypists gekeken en dan Pond naar Euro gedaan. Maar was inderdaad even btw vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riyaz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 12:16
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:46:
Losse numpad 8)
Ik heb zelf afwisselend 65% en 75% borden hier liggen, maar er ligt altijd een numpad links ernaast. Vind dat zelf echt perfect, wel veel keuze qua borden, maar toch de numpad hebben waar ik hem wil.
Ik heb naar de losse numpads gekeken die me leuk lijken, maar vind ze qua prijs minder. dus heb maar besloten dat het tijd was voor een nieuwe toetsenbord. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De prijs van de Ginkgo valt eigenlijk wel een beetje tegen. Weet dat inflatie een ding is, maar volgens mij was R1 iets van 270 euro. En toen was er een stuk minder concurrentie in die prijsklasse. Het middensegment is nu echt wel beter met alle alternatieven. Vind het lastig om te zeggen of het die prijs waard is. Heb ook pas 1 review gezien waardoor het lastig te vergelijken is. Zoals ik al vorige keer schreef vind ik het jammer dat R1 niet te gebruiken is met deze ronde. Gelukkig hebben ze het nu wel 'pro' genoemd zodat die verwarring niet ontstaat. Zie dat een van de weinige dingen die wel voor beide te gebruiken zou zijn, de carry case, niet los te bestellen is...... Dat is jammer want juist die ontbreekt bij R1 en is toch wel handig.

Morgen inderdaad QK80. Zoals @MatthijsBoog ook al zegt is het handig om direct alles te bestellen wat je nodig hebt, zo ben je zeker dat je het krijgt. Neem zelf altijd minimaal 2 platen om daar mee te spelen (meestal een hardere zoals alu of FR4 en een zachtere zoals POM of PC) en 2 pcb's. Als er dan een kapot gaat, heb je altijd een reserve. Maar volgens mij zijn dat soort dingen bij QK redelijk lang beschikbaar. In ieder geval bij hun eigen shop. Hopelijk valt de prijs een beetje mee in euro's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Infidel666
Ginkgo65 Pro nonflex HS Champagne x Copper besteld met extra flexcut HS pcb en een alu plate erbij. Helemaal blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:46:
Losse numpad 8)
Losse numpad staat hier inderdaad ook nog wel op de wishlist hoor.. Maar beetje mooie unit vind ik zo disproportioneel duur voor feitelijk een 20%, vergeleken met een 65/75% .. Nog tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een bent steel plate met cospad pcb gekocht op de ali van kprepublic. Maar ik zou eigenlijk willen zeggen, maak zelf iets met een 3d printer of bestel zo'n fr4 stack zoals veel split boards ook in elkaar zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MatthijsBoog Ja die Cospad van jou is wel gaaf met die rood-wit-blauw-oranje cerakeys 8)

Ik vind die bend case erg gaaf alleen jammer dat het een numpad is dus met 2u keys. Opzich niet erg maar als macropod heb ik liever 4x4 keys ofzo :)

@superbok Ik vind de Ginkgo ook erg lastig. Ja ik was onder de indruk van de looks en afwerking van jou bord en dat is zeker een plus.
De prijs is ook niet extreem hoog maar aan de andere kant hoog genoeg dat als je er wat extra’s bij koopt het hard oploopt.

En zoals je zegt is de concurrentie flink gestegen sinds R1. Keychron Q2, QK65, Link65, Jris65, Zoom65 en zelfs de Envoy was met extra’s ruwweg dezelfde prijs. OK niet helemaal eerlijk want daar komen nog kosten boven op maar toch de genoemde borden zijn allemaal van afgelopen 1,5jaar :X

Qua reviews valt het me ook op dat het mager is, van de genoemde borden was dat vrijwe alleen bij de Envoy zo maar daar haden we wel soundtests van Mode zelf en builds van Taeha en Alexotos die vrij uitgebreid besproken werden.
Nu met de Ginkgo heb ik alleen Cackbait gezien en die vond ik maar zozo en Apiary (twitch) maar heb nét de soundtest nog niet gezien. Al ze gaf zelf al aan dat het niet heel representatief zou zijn omdat ze de flexcut PCB heeft en M-One/WS gevraagd hadden om te testen met getapte flexcuts :?

Heel lastig want ik had bij de R1 reviews ook een beetje ‘hmmm?’ gevoel en nu weer een beetje :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die cospad ondersteunt ook gewoon 4x6 met allemaal 1u keys hoor. Maar voor mij als numpad gebruiker is het prima om 2u keys te hebben.
En idd een prachtig Nederlands vlaggetje, alleen helaas wel de verdomde mini usb, echt een hekel aan, maar goed, dat was een acceptabele compromis met de prijs en looks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infidel666
@sapphire 24 maart gaat Alexotos nog een live stream doen. Ik hoop nog altijd dat dat er eentje wordt met een nonflexcut pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Henkie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Losse numpad staat hier inderdaad ook nog wel op de wishlist hoor.. Maar beetje mooie unit vind ik zo disproportioneel duur voor feitelijk een 20%, vergeleken met een 65/75% .. Nog tips? :D
Je kan ook een 96% layout overwegen. Heb je nagenoeg dezelfde layout als een full-size en minder footprint. Is maar net iets breder als een TKL. Neem je een toetsenbord met VIA/QMK ondersteuning zoals Keychron of Monsgeek, dan kan je evt. Missende toetsen zelf programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Iemand al de GMK QMX Stabs geprobeerd of van plan te proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb ze op Clackycon geprobeerd, gmk stond daar met zowel deze als een alternatief, zag eruit als de normale cherry pcb-mount. Allebei zonder lube oid, gewoon helemaal droog, dan is het een hele verbetering qua geluid, maar wil je ze helemaal zonder geratel en geen metalen tikjes hebben, dan moet je ze alsnog luben, dus het is maar de vraag hoeveel je ermee opschiet. Ik had wel het idee dat het iets beter klonk, maar dat is toch moeilijk in zo'n lawaaierige ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IK heb ze op Clackycon ook uitgebreid bekeken maar inderdaad lastig vergelijken zo stock op een testertje in een drukke ruimte.
Zo stock vond ik het niet heel spannend klinken/voelen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Tweakriez schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:24:
[...]

Je kan ook een 96% layout overwegen. Heb je nagenoeg dezelfde layout als een full-size en minder footprint. Is maar net iets breder als een TKL. Neem je een toetsenbord met VIA/QMK ondersteuning zoals Keychron of Monsgeek, dan kan je evt. Missende toetsen zelf programmeren.
Ja, helaas niet echt ene optie omdat ik hem wil kunnen gebruiken tussen mijn werk- en privewerkstations, afhankelijk van waar ik hem even nodig heb :) , maar thanks voor het meedenken! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
Henkie schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:40:
[...]

Als je een 3D printer hebt, is het enigste wat je nodig hebt een cheapo keycap set, enkele switches, diodes, en een arduino. met wat soldeerwerk kan je een prima macropad maken op basis van QMK.

als je een betere oplossing wilt kan je altijd een 40% split keyboard halen zoals de rhymestone
https://github.com/marksard/Keyboards/tree/master/rhymestone.

de PCB's haal je gewoon via JLCPCB/PCBWAY.

je bent ook flink wat goedkoper uit dan als je een volledig kitje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
darknessblade schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Als je een 3D printer hebt, is het enigste wat je nodig hebt een cheapo keycap set, enkele switches, diodes, en een arduino. met wat soldeerwerk kan je een prima macropad maken op basis van QMK.

als je een betere oplossing wilt kan je altijd een 40% split keyboard halen zoals de rhymestone
https://github.com/marksard/Keyboards/tree/master/rhymestone.

de PCB's haal je gewoon via JLCPCB/PCBWAY.

je bent ook flink wat goedkoper uit dan als je een volledig kitje koopt.
Ik waardeer je reactie! Keycaps genoeg, maar de overige zaken ontbreken (zowel in kennis als het niet hebben van bv 3d printer of soldeerstation).

Ik zoek rustig door, misschien komt er iets moois langs op een market binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Het Lego systeem is niet helemaal mijn smaak maar de KBDcraft Kit Adam is wel erg goedkoop voor een board met QMK/Vial en gasketmount voor de prijs van $56,- naar NL incl. shipping 65 euro.
Ik zit hier toch wel met verbazing naar te kijken.

https://kbdcraft.store/pr...8056227691706450020742714

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groesjenka schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:23:
Het Lego systeem is niet helemaal mijn smaak maar de KBDcraft Kit Adam is wel erg goedkoop voor een board met QMK/Vial en gasketmount voor de prijs van $56,- naar NL incl. shipping 65 euro.
Ik zit hier toch wel met verbazing naar te kijken.

https://kbdcraft.store/pr...8056227691706450020742714
Op keygem is die ook te koop volgens mij, zal wel iets duurder zijn maar scheelt waarschijnlijk wel import etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kbdcraft.store heeft de btw inbegrepen, dus het zal hooguit sneller zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
MatthijsBoog schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:57:
Door Clackycon wil ik nu een split hebben, uiteindelijk gekozen voor de lotus58, gelijk maar 10 pcb's in het winkelwagentje bij JLCPCB gedaan. Nu alle componentjes nog vinden en kijken wat ik met alle overige onderdelen kan doen. Gelukkig is het bijna allemaal vrij goedkoop, maar alles voor 10 helften kopen begint stiekem toch wel op te tellen :+

En dan heb ik nog niet eens keycaps uitgekozen, wat natuurlijk een feestje gaat worden met de bottom row...
Mocht er een setje richting V&A gaan mag je mij een PB sturen. (Kijk niet heel vaak meer in dit topic)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Pagina: 1 ... 109 ... 158 Laatste