Ah ja ik zie dat ik specifieker had moeten zijn, ik had het over de zwarte variant zonder knob. Deze is zowel met red als brown switches al sinds ongeveer mid december bij beide niet meer te krijgen, bij alternate is zelfs hun listing verdwenen. Keek/kijk geregeld of het weer beschikbaar was.
De QK80 is een group-buy keyboard, je bestelt hem nu en krijgt hem over een maand of 6 gok ik. Zolang ze extra plates en pcb's op voorraad hebben bij CK kun je ze blijven kopen, maar verstandig is om gelijk alles te halen wat je nodig hebt. Ik zou zelf adviseren POM en Alu om wat variatie te hebben. Dan heb je wat variatie, het klinkt allebei wel echt anders namelijk.
Over het switchen tussen Mac en Windows kan ik geen uitspraken doen, mocht je toevallig in de buurt zijn ben je vrij om het op mijn qk65 met tri-mode pcb of een VIA bord te proberen, maar hier is enkel Windows te vinden in huis, zelf nog nooit getest dus.
Bedankt voor deze extra uitleg
VIA en VIAL lijken op elkaar, dus iets soortgelijks is ongetwijfeld mogelijk. Ik heb in VIA ook ingesteld dat mijn kbd67 lite kan wisselen tussen colemak en qwerty bijvoorbeeld.
Okay fijn om te horen, kiezen tussen beide programma's is dus eigenlijk iets wat ik moet doen nadat ik een keyboard heb zodat ik er beetje mee kan spelen als ik het zo hoor.
De QK80 is wel echt een meer premium bord dan de Q3, dus weet waar je aan begint, voor je er erg in hebt is de volgende alweer besteld.
Hahaha ja dat had ik al door. Naar als ik de berekening beetje maakte scheelt het relatief niet veel in prijs (ik heb bijvoorbeeld al een keycap set), terwijl je kwa kwaliteit er dus wel stukken op vooruit gaat en dan vind ik dat de hogere prijs wel waard. En ik koop liever 1 keer iets goeds dan dat ik later denk "was ik maar wel voor 1 stapje hoger gegaan", daarom keek ik bij Keychron ook naar de Q-series omdat die aluminium frame heeft en niet plastic.
Edit:
En dan vergeet ik misschien wel het belangrijkste, de bedoeling is dat hij vanaf morgen te koop is bij CK, exact tijdstip of garantie dat het ook echt morgen is kan ik daarbij niet geven. (bron: hun Discord server)
Oh kijk dit is handig om te horen. Ik heb geen discord dus dat bericht helemaal gemist.
muhda schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:37:
[...]
Candykeys heeft momenteel een backlog van 6 weken*.
Kijk even bij Ergowerken of ze daar de keyboard niet hebben of anders via Alternate.
*
Dit is een schatting van mijn kant, het kan meer of minder zijn
Ergowerken verkoopt alleen de Q1 en Q2, maar niet de Q3. En met een group buy verwachtte ik al dat het langer zou duren, dus dan maakt een backlog denk ik relatief gezien gelukkig minder uit.