• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Szwoar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:38:
Wil je echt een fullsize toetsenbord + een rij macrokeys zoals omschreven? Als je namelijk een toetsenbord met QMK/VIA support (open-source software voor gemakkelijk programmeren van toetsen) of iets vergelijkbaars kiest, kun je zelf gemakkelijk de functie van elke toets toewijzen.
Zijn computers zelf niet in staat om dit soort zaken te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met de F-toetsen doel ik specifiek op de rij erboven. Mochten die niet zo belangrijk zijn zou je bijvoorbeeld naar de Kechron Q65 kunnen kijken, die hebben wel die rij links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 14:46

Szwoar

En door

Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:12:
[...]

Zijn computers zelf niet in staat om dit soort zaken te regelen?
Als je doelt op het remappen van keys, dan zul je dit denk ik op OS-niveau moeten regelen. Dat geeft je, voor zover ik weet, niet de optie om met behulp van een functietoets lagen toe te wijzen.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:03:
[...]

Full-size of e.v.t. zonder numpad. Denk dat het qua maat wel fijner is om een full-size toetsenbord te hebben. Het lastige is dus dat ik gewend ben om het aan de linkerzijde te hebben, e.v.t. valt het via macro's/keybinds ook wel op numpad te doen via ICUE of QMK/VIA, omdat remappen van ESC / TAB e.d. wat je op een regulier layout toetsenbord hebt niet echt een optie is.

Daarnaast kan ik mijn muis vasthouden met mijn rechterhand als ik van desktop switch als het aan de linkerzijde zit, i.p.v. een awkward beweging te maken richting numpad en dan terug naar muis als deze aan de rechterzijde zit.

Anderzijds is het ook fijn om een enkele rij aan de linkerkant te hebben dan bijvoorbeeld numpad aan de linkerzijde.

'Ik weet dat er weinig tot geen keus is m.b.t. mijn vraag maar ben er ook niet geheel in thuis in de mechanische keyboards. Denk dat het al gauw richting een custom built keyboard gaat i.p.v. dat je deze kant-en-klaar kan aanschaffen.

[...]

De F-toetsen zijn de toetsen die ik graag zou hebben, een enkele rij aan de linkerzijde omdat ik dan mijn muis in de hand kan houden zoals hierboven beschreven. De nadelen van een macropad is dat deze vaak los zit, hierdoor verschuift en je daardoor niet 'blind' een toets in kan drukken. Plus dat deze een extra USB-poort in gebruik neemt.

Soms gebruik ik die toetsen midden in een spel om snel heen en weer te switchen als ik bijvoorbeeld snel iets op wowhead (World of Warcraft) opzoek terwijl ik automatisch mijn character laat lopen en dan snel terug voordat ik ergens te pletter val o.i.d.
Hoeveel macrotoetsen denk je nodig te hebben? Als het er een paar zijn, zou een toetsenbord zoal Matthijs suggereert hierboven een leuke optie zijn. Mocht je er echt een aantal nodig hebben, dan is misschien een "linkshandig" toetsenbord met de numpad links een mogelijkheid? Ben niet helemaal thuis in die markt, maar ik zie dat bijvoorbeeld de EXT65 een 65% keyboard biedt met het numpad links. Geen idee of deze nog ergens verkrijgbaar is, maar wellicht dat er een leuk bordje met dergelijke layout te vinden is.

edit: Blijkbaar heeft Keychron met de Q12 precies deze layout aangekondigd, mocht je die layout overwegen dan lijkt mij dat een super optie. Ben zelf ook nog erg content met mijn Keychron Q3.

[ Voor 3% gewijzigd door Szwoar op 16-02-2023 22:41 ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kechron heeft net de Keychron q12 aangekondigd, 75% met aan de linkerkant een numpad eraan. Naar mijn mening echt de perfecte layout.
Met behulp van layers kun je dan gewoon wisselen tussen macropad en numpad eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRB201
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-08 18:29
Als je nog ergens een sharkoon skiller mech sgk2 kan vinden is dat ook eventueel een optie? https://tweakers.net/pric...-sgk2-blue/specificaties/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die naar Clackycon gaan, gaan jullie daarna gelijk weer naar huis of zijn er nog mensen in om even een restaurantje te pakken naderhand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
Sinds een paar weken een iqunix F97 :"Hitchiker" met TTC ACE switches (lime green) en ik vind het een heerlijk toetsenbord om mee te werken. Ik ben zeer gecharmeerd van de 2.4ghz connectiviteit omdat dit veel sneller opnieuw verbind dan bluetooth, hier althans dan op mijn Mac Studio. Het profiel is laag en de steunen kun je niet verstellen, dat laatste was iets waar even aan moest wennen. Ook lekker zwaar met een nette thock.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rev2_xOx5uW10mQs_qvceXKL2oc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbcK5fFjv6pX2nEDuYwZ66MM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:40:
Voor de mensen die naar Clackycon gaan, gaan jullie daarna gelijk weer naar huis of zijn er nog mensen in om even een restaurantje te pakken naderhand?
Alleen als ze letterpasta serveren!

Ik ben er sowieso niet de hele dag bij, smorgens naar zwemles, en wil voor 19.00u weer thuis zijn ivm kinderen naar bed schoppen brengen.

Ik ga overigens met de trein, is wel €22 voor een retourtje maar scheelt niet zóveel als parkeren daar zo te zien :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
22, daar haal ik nog geen enkeltje voor normaal, alleen met ns flex lukt dat. Plus kom met 2 man, dus voor 15 eu parkeren bij hoog Catharijne is dan goedkoper, ook met brandstof meegerekend. Maar goed, ik moet ook wel veel meenemen omdat ik daar namens een vendor sta, dus parkeer wel gewoon op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
Als dat +2 man is en je met 3 bent, had een NS groepsticket je maar €11 pp gekost :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:22:
22, daar haal ik nog geen enkeltje voor normaal, alleen met ns flex lukt dat. Plus kom met 2 man, dus voor 15 eu parkeren bij hoog Catharijne is dan goedkoper, ook met brandstof meegerekend. Maar goed, ik moet ook wel veel meenemen omdat ik daar namens een vendor sta, dus parkeer wel gewoon op locatie.
Jij gaat in een uithoek wonen ;)
Ik heb nog overwogen om te gaan fietsen maar behalve dat de conditie nog niet optimaal is kost dat teveel tijd (2x60km ofzo) :p

Rijden is in principe gratis maar niet praktisch omdat vrouwlief dan geen kant op kan met drie kinderen dus dan is de trein makkelijker.

Is het eigenlijk de bedoeling dat je zelf ook spullen meeneemt?

Edit: mijn Outemu switchtester zat net in de post, weer 15 nieuwe voor de collectie :9

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 18-02-2023 13:02 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, dan is de auto nog steeds goedkoper. Maar komt al wel enigzins in de buurt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vrij weinig keuze in woonplaats, zolang ik nog niet fatsoenlijk het huis uit zou kunnen... Maar goed, het is ongeveer anderhalf uur, inclusief iemand ophalen, dus is te overzien. Met de trein is het 2 keer overstappen en van station naar station al iets langer onderweg zijn, maar daar kan dus nog wel bijna een halfuur bij. Dus ik rijd wel lekker.

Iedereen staat vrij om zoveel toetsenborden mee te nemen als hij/zij wilt, maar geen verplichtingen. Er zijn ook nog een paar marketplace tafels, mocht je nog ergens vanaf willen... Maar geen verplichtingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Ik zit nu al een halve dag met m'n Keychron K10 Pro te kloten. Windows en Alt-toetsen zijn omgewisseld, F-toetsen doen het niet goed.
Het lijkt er nu op dat de OS-switch (Windows/Mac) niets doet. Als ik mappings in VIA aanpas en dan wat test blijf ik altijd in layer 0 of 1 zitten. Dus het toetsenbord blijft in Mac-stand staan :(

Herkent iemand dit? Is de fysieke knop stuk of zou factory reset plus nieuwe firmware kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Welke lay-out wil je?
US International
Wil je met of zonder numpad?
Zonder, TKL met arrows en het hele page-up/page-down block
Wil je backlight?
Ja, wit of RGB. Rood/Blauw/Groen alleen word ik helemaal tureluurs van
Welke MX Switch stijl prefereer je?
MX Brown. Heb nu een toetsenbord met MX Brown, en het is heerlijk. Mag wat stiller, maar das geen dealbreaker
Wat je is je budget?
€100-150
Wil je macro toetsen?
Nee, ook geen software nodig voor macro
Doel van het keyboard?
Gaming en office
Wat weet je al?

Heb nu een Corsair K70 RGB mk2 met Cherry MX Brown. Dat typt heerlijk. Ik gebruik alleen mn numpad nooit, en heb mn muis liever dichtbij.

Mag gewoon met draad, ligt toch allemaal netjes weggewerkt op mn bureau.

Als ik de pricewatch gebruik kom ik uit bij Alternate voor of een Keychron of een Ducky.

uitvoering: Keychron C1 Wired (RGB backlight, Hot Swappable, Gateron G Pro Br...

uitvoering: Keychron K8 Pro QMK/VIA (RGB Backlight Aluminium Frame ,Gateron G...

uitvoering: Ducky One 3 TKL, RGB, clear keycaps, MX Brown, Qwerty US, Zwart
(even wat snelle voorbeelden)

De goedkopere Ducky toetsenborden in de PW vind ik lelijk want ik hou niet van roze.

Ik zit niet vast aan deze twee merken, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Zelfbouwen vind ik ook geen punt, zolang ik maar niet hoef te solderen. Dat kan ik niet, ondanks meerdere pogingen het te leren :+
AliExpress is ook een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb meerdere keychron besteld bij https://www.ergowerken.nl/ erg tevreden met hun assortiment en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinier schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:07:
Ik zit nu al een halve dag met m'n Keychron K10 Pro te kloten. Windows en Alt-toetsen zijn omgewisseld, F-toetsen doen het niet goed.
Het lijkt er nu op dat de OS-switch (Windows/Mac) niets doet. Als ik mappings in VIA aanpas en dan wat test blijf ik altijd in layer 0 of 1 zitten. Dus het toetsenbord blijft in Mac-stand staan :(

Herkent iemand dit? Is de fysieke knop stuk of zou factory reset plus nieuwe firmware kunnen helpen?
Ik heb zelf geen keychron, maar wel genoeg VIA gebruikt. Heb je een key ingesteld om te switchen tussen de layers? Als je in het programma op een andere layer drukt wisselt hij alleen op het scherm, in het toetsenbord zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MatthijsBoog schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb zelf geen keychron, maar wel genoeg VIA gebruikt. Heb je een key ingesteld om te switchen tussen de layers?
Niet dat ik weet :)
Er zit een fysieke switch op, om te wisselen tussen Mac (layer 0 en 1) en Windows/Android (layer 2 en 3). Als ik hem op Windows zet lijkt er niets te gebeuren: layer 0 blijft dan actief. Dat merk ik o.a. aan het omwisselen van Alt en Windows-toets.
Als je in het programma op een andere layer drukt wisselt hij alleen op het scherm, in het toetsenbord zelf niet.
Dat is natuurlijk zo ja. Maar wat ik doe: ik zet de knop op Windows (layer 2) en wijzig in VIA in layer 0 bijvoorbeeld de Q naar een X of wat dan ook. Als ik dan op de Q duw krijg ik een X te zien. Dus ondanks dat de knop op Windows staat blijft layer 0 actief.

Ik leg het niet helemaal duidelijk uit volgens mij, mijn VIA avontuur is vanochtend begonnen dus ik ben hier niet echt bedreven in :D

Het is dus eigenlijk dit issue, alleen in de manual van de K10 Pro staat de combinatie FN+X+L niet. Ik ga dat zo wel even proberen: https://keychronsupport.z...are-switched-Please-help-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal denk ik niet de hele dag op Clackycon blijven. Denk dat ik er rond 11:00 ben en rond 16:00 uiterlijk weer terug rijd.

Neem m'n Mode SixtyFive en Ginkgo65 mee. Helaas nog geen Paragon of Chapter1 en de rest (ikki, libra en QK65) laat ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:37:
[...]

Niet dat ik weet :)
Er zit een fysieke switch op, om te wisselen tussen Mac (layer 0 en 1) en Windows/Android (layer 2 en 3). Als ik hem op Windows zet lijkt er niets te gebeuren: layer 0 blijft dan actief. Dat merk ik o.a. aan het omwisselen van Alt en Windows-toets.
Ik ben begonnen met het disassembleren van de K10 Pro. Ik was nog niet bij het verwijderen van de PCB aangekomen en sloot hem even aan als tussentijdse check. Werkt nu zoals het moet...

Ik vermoed dat de fysieke swtich het niet goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overkill1991
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:04
Het lijkt alsof er vrij weinig mechanische toetsenborden zijn met een polssteun die vast zit aan het toetsenbord. Ik moet bekennen dat ik dit op dit moment zelf niet gebruik, maar mensen in mijn omgeving zweren erbij, vandaar dat ik hier een beetje naar kijk voor een nieuw toetsenbord. Zijn er hier ook mensen met ervaring met een polssteun i.c.m. een mechanisch toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
overkill1991 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:42:
Het lijkt alsof er vrij weinig mechanische toetsenborden zijn met een polssteun die vast zit aan het toetsenbord. Ik moet bekennen dat ik dit op dit moment zelf niet gebruik, maar mensen in mijn omgeving zweren erbij, vandaar dat ik hier een beetje naar kijk voor een nieuw toetsenbord. Zijn er hier ook mensen met ervaring met een polssteun i.c.m. een mechanisch toetsenbord?
Je kan er ook zelf eentje kopen, kan je zelfs kiezen van wat voor materiaal het gemaakt moet zijn. Gebruik die van mij vrijwel nooit, alleen met een heel hoog toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
1 van de redenen is dat veel mensen geen pols-steun meer gebruiken, en toetsenborden steeds dunner worden.

ik gebruik zelf een pols-steun met mijn X-bows knight. en ben een adapter aan het maken voor mijn X-bows Cristal [Xbows heeft mij de CAD files gegeven ] voor het formaat van het keyboard. wat het ontwerpen van een pols-steun adapter gemakkelijker maakt, omdat je dan niet de curve van de edge moet uitvinden via Trial en error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Het lijkt alsof er vrij weinig mechanische toetsenborden zijn met een polssteun die vast zit aan het toetsenbord.
Voor mij een van de redenen om voor een low profile te gaan, geen polssteun meer nodig.

Algemene feedback mbt kmijn Keychon K5SE met browns...heerlijk. Vond het verschil in het begin wel merkbaar maar niet wereldschokkend... das was totdat ik weer een paar minuten moest typen op mijn oude oude toetsenbord. Holy...hoe snel je wel niet kunt wennen aan 'betere kwaliteit'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:40

dnzm

Knorrig

Losse polssteun geeft je de gelegenheid om te kijken wat jij mooi / prettig / nodig vindt. Sommige mensen willen iets met gel erin, sommige mensen een houten, sommige mensen niks... Zo heel veel meerwaarde heeft een stukje plastic aan de behuizing vast dan ook niet echt.

(ik werk zelf trouwens zonder, en dat terwijl ik geen lowprofile heb — houding is meer een dingetje dan een artikel om je polsen op te rusten, iets dat je vziw toch alleen maar in rust zou moeten doen omdat je anders *juist* druk op je polsen creëert. Net als de pootjes omhoog: in veel gevallen is dat juist een geweldige manier om de hoek die je polsen omhoog moeten maken, te vergroten.

Dit artikel legt e.e.a. nog iets beter en voorzien van prachtig medisch jargon uit. Uiteraard: ymmv, ik ben niet je advocaat, doe je eigen onderzoek, etc, maar het beeld dat bij mij in de loop der jaren is ontstaan, is dat allerhande leun-artikelen niet nodig en soms zelfs schadelijk zijn.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb zaterdag om 11:30 de lubing workshop. Verder gewoon een beetje rondlopen. Is er nog een soort tweakers meet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik sta vooral bij m'n stand, maar ik wil zeker wel even meeten met iedereen die er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Grote kans dat jullie mij bij de ingang zien als ik je kaartje moet scannen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Helaas kan ik niet aanwezig zijn zaterdag, was wel leuk geweest om een paar Tweakers en Keyboards in het echt te zien. Hopelijk is het een succes zodat er een 2e editie komt in de toekomst :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is zeker de bedoeling dat er nog een gaat komen later dit jaar volgens de organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog eens nagevraagd, er komt sowieso nog een meetup, momenteel is het plan september, maar dat staat nog niet vast. Ze moeten eerst nog even kijken of dat wel lukt qua locatie enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit er aan te denken om gewoon een heel saai standaard HP kantoor bord mee te nemen en neer te leggen, ben wel benieuwd hoe er op gereageerd word :p

Verder verwacht ik, waarom weet ik niet, dat er allemaal erg mooie borden gaan zijn dus dacht ik er aan om mijn "Mario" TES68 mee te nemen en mijn GAS67 aKa 2022 €100 build als tegenwicht op mooie premium bordjes.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
sapphire schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:18:
Verder verwacht ik, waarom weet ik niet, dat er allemaal erg mooie borden gaan zijn dus dacht ik er aan om mijn "Mario" TES68 mee te nemen en mijn GAS67 aKa 2022 €100 build als tegenwicht op mooie premium bordjes.
Goed idee, diverse budgetborden zijn ondergewaardeerd en presteren gewoon goed.
Mijn goedkope GMK67 vind ik zelf zo lekker typen - goede feel en mooi geluid - met de Akko cream blue dat mijn KBD67lite al een paar weken zit te niksen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neem mijn rgb bord mee om iedereen te verblinden, daarnaast ook mijn meest recente aankoop, een stellar65 nightrunner met anubis switches en dcx cyber keycaps. De rest zal bij m'n vendor stand liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:24

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Iedereen veel plezier gewenst. Ik blijf thuis, vrouwlief hoogzwanger en kan mij goed gebruiken.
Ik ga thuis wel even spelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-31ZyFzwi5IbrqNmoFf31q4PCT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrZYdeSVWYux9c9yXWG0Eyir.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIfa1zC8DqQMqHSZL1vvmGhIqE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpFOKu4HyDHpgIFxz61hP7Qz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDDyU5ZgmWkV2C1hpBdYj4W85gI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ivovr0P2G7nJNXFtpvQvMSJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakriez op 22-02-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:25

Flapmo

and back is gigi!

Ik ben net dit weekend een weekendje weg :(. Gevalletje bad timing. Allicht de tweede optie dit jaar dan!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:06
Ben erbij met stand, al zal ik zelf daar zeker niet continu staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ik moet de blogpost erover nog schrijven, maar terugkomend op de nieuwsgierigheid van @Groesjenka: in een ietwat verrassende wending, ga ik linears op het te bouwen bord drukken. De Kang Whites bevallen me prima, het geluid is wat subtieler dan van wat ik er verder nog in heb zitten, niet te hard, fijne toonhoogte), en ze voelen me prima aan. Of dat voor een ander *te* licht is, tja, dat blijft een kwestie van mening en gevoel, en zo. Ik heb het idee dat zij bij snel tikken een beetje de neiging tot ping hebben, maar dat zal met een likje vet vast wel op te lossen zijn, ik heb ze er nu droog in zitten.

Blijft nog even het heikele punt of ik in die build (die vrijwel zeker uit een witte PCB en dito plates zal bestaan) aan switches druk:
  • Kang Whites (want die ken ik nu en daarvan weet ik dat ze prima zijn, bovendien wit+wit, dat werkt wel)
  • Jwick Blacks (die op papier ongeveer even licht zouden moeten zijn en waar ik ook meestal wel goeie verhalen over hoor, en zwart+wit, prima)
  • KTT Sea Salt Lemon (die redelijk overeen zouden moeten komen, of zelfs hetzelfde zouden moeten zijn, als de Kang Whites, maar waarvan het hippe blauwe kleurtje wellicht mooi past bij de blauwe OLEDs die ik erop ga prikken)
  • Een hele andere optie, omdat ik het leuk vind om het mezelf totaal onmogelijk te maken om een besluit te nemen...
DIe Jwicks zouden wel een iets zwaardere bottom-out bij een ongeveer gelijke actuatie moeten hebben, dus ik vermoed dat die na actuatie rap in benodigde kracht toenemen, ik heb nog geen idee hoe dat in praktijk uitpakt, maar ik kan me voorstellen dat je dan wat minder snel aan de bodem komt.

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
dnzm schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:50:
Ik moet de blogpost erover nog schrijven, maar terugkomend op de nieuwsgierigheid van @Groesjenka: in een ietwat verrassende wending, ga ik linears op het te bouwen bord drukken. De Kang Whites bevallen me prima, het geluid is wat subtieler dan van wat ik er verder nog in heb zitten, niet te hard, fijne toonhoogte), en ze voelen me prima aan. Of dat voor een ander *te* licht is, tja, dat blijft een kwestie van mening en gevoel, en zo. Ik heb het idee dat zij bij snel tikken een beetje de neiging tot ping hebben, maar dat zal met een likje vet vast wel op te lossen zijn, ik heb ze er nu droog in zitten.

Blijft nog even het heikele punt of ik in die build (die vrijwel zeker uit een witte PCB en dito plates zal bestaan) aan switches druk:
  • Kang Whites (want die ken ik nu en daarvan weet ik dat ze prima zijn, bovendien wit+wit, dat werkt wel)
  • Jwick Blacks (die op papier ongeveer even licht zouden moeten zijn en waar ik ook meestal wel goeie verhalen over hoor, en zwart+wit, prima)
  • KTT Sea Salt Lemon (die redelijk overeen zouden moeten komen, of zelfs hetzelfde zouden moeten zijn, als de Kang Whites, maar waarvan het hippe blauwe kleurtje wellicht mooi past bij de blauwe OLEDs die ik erop ga prikken)
  • Een hele andere optie, omdat ik het leuk vind om het mezelf totaal onmogelijk te maken om een besluit te nemen...
DIe Jwicks zouden wel een iets zwaardere bottom-out bij een ongeveer gelijke actuatie moeten hebben, dus ik vermoed dat die na actuatie rap in benodigde kracht toenemen, ik heb nog geen idee hoe dat in praktijk uitpakt, maar ik kan me voorstellen dat je dan wat minder snel aan de bodem komt.
Vergeet niet, dat iedere switch in een ander bord ook weer anders klinkt :) . Heel veel succes en plezier nog met je zoektocht!

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie op 23-02-2023 14:10 ]

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• dnzm

dnzm

Knorrig

Henkie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:09:
[...]

Vergeet niet, dat iedere switch in een ander bord ook weer anders klinkt :) . Heel veel succes en plezier nog met je zoektocht!
Ja, dat is inderdaad ook nog eens zo. Maar wat ik ga bouwen wordt een open sandwich van FR4 (een ergo split), dus ik ga er eerder minder van horen dan meer (wat ik prima vind).

• dnzm

dnzm

Knorrig

Szwoar schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Als je doelt op het remappen van keys, dan zul je dit denk ik op OS-niveau moeten regelen. Dat geeft je, voor zover ik weet, niet de optie om met behulp van een functietoets lagen toe te wijzen.
Functietoetsen kun je aan de host-kant (dus op de computer) prima remappen (bv. met Kmonad, en dan kun je ook prima lagen, macro's en noem maar op toepassen), als je een fn-toets bedoelt, dan wordt dat inderdaad een ander verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door dnzm op 23-02-2023 14:20 . Reden: ik had een inline-code-tag verwacht ;) ]

• Groesjenka
Ja die spotgoedkope KTT Kang Whites zit ik al weken te bekijken en ze hebben overal goede reviews en moeten dat mooie clack geluid hebben.
Net als jij zouden dat mijn eerste linears zijn om te proberen. De spring force heb ik nog wat bedenkingen over maar dat kan naderhand vervangen worden met zwaardere springs.
Helaas heb ik maar twee borden en die hebben al perfecte switches, de U4t's en Akko cream Blue's. Waarvan de laatstgenoemde boven verwachting lekker typen en een goed geluid produceren.
Het telkens wisselen van switches ben ik een beetje huiverig over omdat ik bang ben om een switch socket kapot te maken. Maar misschien is die angst wel onterecht.
In elk geval staan de Kang Whites hoog op mijn verlanglijst.

• dnzm

dnzm

Knorrig

Groesjenka schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:27:
Ja die spotgoedkope TTC Kang Whites zit ik al weken te bekijken en ze hebben overal goede reviews en moeten dat mooie clack geluid hebben.
Net als jij zouden dat mijn eerste linears zijn om te proberen. De spring force heb ik nog wat bedenkingen over maar dat kan naderhand vervangen worden met zwaardere springs.
Helaas heb ik maar twee borden en die hebben al perfecte switches, de U4t's en Akko cream Blue's. Waarvan de laatstgenoemde boven verwachting lekker typen en een goed geluid produceren.
Ja, het is een hele andere ervaring dan een U4t, dat is zeker. Ik heb nog geen enkele last van die springs gehad, ik merk dat ik vanzelf wat minder hard ram, en het is ook niet zo dat ze al een aanslag geven als je er te hard naar kijkt, je moet er nog steeds wel echt op drukken.
Het telkens wisselen van switches ben ik een beetje huiverig over omdat ik bang ben om een switch socket kapot te maken. Maar misschien is die angst wel onterecht.
Ik heb intussen al een paar keer de switches eruit gehad en gewisseld en gedaan, en tot nu toe is het altijd goed gegaan. Er is altijd een kleine kans dat je een pinntje kromdrukt (is zo gefixed) of dat je een socket losdrukt (is met een soldeerboutje óók zo gefixed), maar ik probeer er om diezelfde reden ook geen dagelijkse gewoonte van te maken, ja.

Tja, je kan altijd nog een klein sprotje van die dingen laten aanrukken (ik was uiteindelijk iets van €6 voor 10 stuks kwijt, bezorgd en wel) en een paar switches vervangen, of naar ClackyCon gaan en hopen dat je daar een bord van iemand mag aanraken, of je moet toevallig bij iemand in de buurt wonen waar je kunt uitproberen.

• Groesjenka
Ach wat ik bestel de Kang Whites gewoon, 20 euro voor 90 stuks incl. verzenden is een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb voor 15 euro volgens mij 70 kang whites gehaald, met gratis bezorging naar Clackycon van Keebcats. Waarschijnlijk niets voor mij, maar voor dat geld vond ik het een poging waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@dnzm When in doubt, go Yellow!

Gewoon Gateron Yellow Pro 2.0 nemen ;) :+

@Groesjenka Die Cream Blue's zijn stock best fijne switches, alleen die mid-bump :X Ik ben al niet van de tactiles maar die bump in het midden vind ik en mijn fout-marge qua typen dramatisch :X

@MatthijsBoog Oe als ik dat eerder gezien had :9 Als budget switcher wil ik die ook nog wel eens proberen. Ooit want eerst staan er nog andere op het programma...al is dat nu vrij leeg want heb weer teveel zooi liggen....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

sapphire schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:23:
@dnzm When in doubt, go Yellow!

Gewoon Gateron Yellow Pro 2.0 nemen ;) :+
En gewoon maar een beetje conformeren aan de gangbare meta? Pfff, where's the fun in that? ;)

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijn oog is gevallen op een Keychron Q6, ik twijfel of ik voor brown of blue switches ga. Ik heb een Ducky One 2 met MX Blues, maar die vind ik na verloop van tijd echt storend luid en niet meer fijn om op te typen. De Keychron Optical Blues van mijn K1 bord vind ik veel stiller en aangenamer.

Is er iemand die wat kan zeggen over hoe 'luid' de Gateron G-Pro Blue zijn (op de Q6), vergeleken met de Cherry MX Blues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Slonzo De Q-serie borden is van zichzelf al niet heel stil dus het is allemaal vrij relatief denk?

@dnzm jij had moeite met kiezen hè ;)

Overigens voor de liefhebbers:
IC Ginkgo65 R2

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Niet meer. Gisteren de bestellingen erdoor gedrukt, het worden Kang Whites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:08
Waar parkeren jullie morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gezien de hoeveelheid spullen die ik meeneem, gewoon lekker daar in parkeergarage Paardenveld.

Ik weet dat er ook wel redelijk wat mensen naar hoog Catharijne gaan, maar de goedkoopste plekken zijn daar al vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Okee, ik heb de oorzaak van mijn falende Keychron K10 Pro gevonden. De OS schakelaar zat niet goed gemonteerd. Dat heb ik gefixt. Maar bij het weer in elkaar zetten van het toetsenbord brak de cable/off/bt schakelaar af.
Garantie was al twijfelachtig (die verloopt zodra je het toetsenbord openschroeft, terwiijl er ook een barebone-versie te koop is én hun support mij als suggestie gaf om de connectoren in het toetsenbord te bekijken!).
Ik ga maar een zakje SMD schakelaartjes bestellen en oefenen met solderen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zit net de IC te lezen en ben een beetje verrast met alle grote wijzigingen. De bovenkant blijft ongeveer hetzelfe, maar verder is het compleet nieuw. Nieuw mount systeem, nieuwe onderkant, multi layout hotswap PCB, carry case etc. Ze hadden het beter 2.0 kunnen noemen wat denk dat bijna niets werkt met R1 items. Wel jammer als een bezitter van R1. Juist volgende rondes zijn dan leuk voor extra configs.

Ben erg benieuwd naar de prijs, denk dat dat erg bepalend gaat worden voor het succes. En hopelijk wat (p)reviews voor de GB van content creators. Met R1 waren de "budget" borden zoals QK/ Zoom/ Jris nog niet op de markt en zat het mooi tussen de Ikki en de wat duurdere borden. Maar nu kan je veel meer krijgen in het 200 euro segment wat het misschien op een gekke plek brengt als de prijs rond de 300 euro wordt. Kijkend naar de rest van de markt zou het rond de 225 euro moeten zitten om competitief te zijn.

En holy moly wat een hoop flexcuts! Tegenwoordig wel erg extreem allemaal, geef mij maar een non flex cut optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Zit net de IC te lezen en ben een beetje verrast met alle grote wijzigingen. De bovenkant blijft ongeveer hetzelfe, maar verder is het compleet nieuw. Nieuw mount systeem, nieuwe onderkant, multi layout hotswap PCB, carry case etc. Ze hadden het beter 2.0 kunnen noemen wat denk dat bijna niets werkt met R1 items. Wel jammer als een bezitter van R1. Juist volgende rondes zijn dan leuk voor extra configs.

Ben erg benieuwd naar de prijs, denk dat dat erg bepalend gaat worden voor het succes. En hopelijk wat (p)reviews voor de GB van content creators. Met R1 waren de "budget" borden zoals QK/ Zoom/ Jris nog niet op de markt en zat het mooi tussen de Ikki en de wat duurdere borden. Maar nu kan je veel meer krijgen in het 200 euro segment wat het misschien op een gekke plek brengt als de prijs rond de 300 euro wordt. Kijkend naar de rest van de markt zou het rond de 225 euro moeten zitten om competitief te zijn.

En holy moly wat een hoop flexcuts! Tegenwoordig wel erg extreem allemaal, geef mij maar een non flex cut optie.
Inderdaad, nu met flexcutes, blocker.. jammer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Helemaal met je eens. Zag op Reddit al in één van de eerste Posts de vraag om een PCB zonder flexcuts (en dan 1,2mm) dus je bent niet de enige.

Vergeet rond dat prijs punt de Mode Envoy ook niet, lijkt me ook best een flinke concurrent!
Qua timing lijkt dit me alles behalve ideaal met de GB’s van de Envoy én Zoom65.

Vind de blocker wel grappig maar die is gelukkig optioneel, veel te fijn die 4 toetsen aan de rechterkant :)

Was je morgen eigenlijk nog van plan te komen? :)

@Reinier Ja die “garantie” van Keychron is nogal euhm ….. gestoord. Mijn C1 kwam met een scheef gesoldeerde switch, de oplossing volgens de klantenservice was dat ik het bord moest openbreken en de switch er opnieuw in solderen 8)7
Was wel de garantie eraf maarja vervangen gingen ze ook niet doen 8)7
Ik zou persoonlijk ook nooit meer direct bij Keychron kopen maar gewoon via een Nederlandse retailer.

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 24-02-2023 12:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@sapphire ik heb zulke verhalen ook vaker gehoord... Bij mij lijkt het goed te komen, Keychron gaat me een nieuw daughterboard sturen. Terwijl ik heel eerlijk had gemeld dat ik zelf de switch had gesloopt :D

Mocht dat toch op niks uitlopen dan ga ik alsnog zelf solderen. Heb volgens mij de juiste onderdelen online gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Helemaal met je eens. Zag op Reddit al in één van de eerste Posts de vraag om een PCB zonder flexcuts (en dan 1,2mm) dus je bent niet de enige.

Vergeet rond dat prijs punt de Mode Envoy ook niet, lijkt me ook best een flinke concurrent!
Qua timing lijkt dit me alles behalve ideaal met de GB’s van de Envoy én Zoom65.

Vind de blocker wel grappig maar die is gelukkig optioneel, veel te fijn die 4 toetsen aan de rechterkant :)

Was je morgen eigenlijk nog van plan te komen? :)
Envoy mag zeker niet vergeten worden inderdaad. Grappig dat de community zo erg veranderd is in een paar jaar. De kwaliteit die je tegenwoordig kan krijgen voor de 200 euro range is zo hard gegroeid. En ook de wensen veranderen ontzettend snel. Zie steeds meer vraag naar PCB's en platen zonder flexcuts. De QK80 krijgt ook een non flexcut PCB na aandringen van de community.

De blocker is wel leuk, maar ik vind de spleet dan weer minder mooi. Beetje half half wat het net niet goed maakt voor mij. Zou hem ook niet gebruiken.

Ik ben er morgen ook bij. Zo nog een kleine aanpassing aan de Mode, maar verder ligt alles al ingepakt en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:11:
[...]

Envoy mag zeker niet vergeten worden inderdaad. Grappig dat de community zo erg veranderd is in een paar jaar. De kwaliteit die je tegenwoordig kan krijgen voor de 200 euro range is zo hard gegroeid. En ook de wensen veranderen ontzettend snel. Zie steeds meer vraag naar PCB's en platen zonder flexcuts. De QK80 krijgt ook een non flexcut PCB na aandringen van de community.

De blocker is wel leuk, maar ik vind de spleet dan weer minder mooi. Beetje half half wat het net niet goed maakt voor mij. Zou hem ook niet gebruiken.

Ik ben er morgen ook bij. Zo nog een kleine aanpassing aan de Mode, maar verder ligt alles al ingepakt en klaar.
Ik ben zelf nieuw dus ik heb het niet meegemaakt maar ik heb gehoord dat switches een paar jaar geleden wel veel goedkoper waren dan dat ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Ik ben zelf nieuw dus ik heb het niet meegemaakt maar ik heb gehoord dat switches een paar jaar geleden wel veel goedkoper waren dan dat ze nu zijn.
Inflatie?

Sowieso alles buiten de EU komt nog BTW bovenop waar dat een paar jaar geleden niet was tenzij je eruit gepikt werd. Switches op bv. Ali zijn toen per direct 21% duurder geworden.

Maar ik draai ook pas relatief kort mee maar stel je de hobby even voor zonder Keychron Q-serie, KBD67L, Ikki68, Zoom65, alles van QwertyKeys, Geon, Akko borden en dingen als een GMK67, GAS67, Feker75, ect.
Dat is allemaal van de laatste +/-2,5jaar pas :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Valt allemaal wel mee toch? Genoeg keuze in het budget segment met merken zoals gateron en akko. Wel klopt het wat @sapphire zegt en kon je wat "custom" switches goedkoper halen uit China via ali zonder de importkosten. Heb juist het idee dat ook hier veel meer keuze is in elk segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
De mode Sonnet heeft restock gehad dus alle opties zijn weer beschikbaar!

Ik heb de Envoy en QK75 al besteld dus ik laat deze maar even schieten :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Brieto op 24-02-2023 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peat-reputed
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 23:15
Slonzo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:19:
Mijn oog is gevallen op een Keychron Q6, ik twijfel of ik voor brown of blue switches ga. Ik heb een Ducky One 2 met MX Blues, maar die vind ik na verloop van tijd echt storend luid en niet meer fijn om op te typen. De Keychron Optical Blues van mijn K1 bord vind ik veel stiller en aangenamer.

Is er iemand die wat kan zeggen over hoe 'luid' de Gateron G-Pro Blue zijn (op de Q6), vergeleken met de Cherry MX Blues?
Hoe ze in het specifieke toetsenbord klinken weet ik niet, maar: Cherry MX blue vs Gateron blue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:57

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Iedereen veel plezier vandaag op Clackycon! Ik probeer de volgende keer aan te haken.
Als troost heb ik maar ter test 20 x 62gr en 10 x 55gr Holy Panda’s besteld om te testen/voor in mijn toekomstige macropad.
Waren trouwens hier in de aanbieding:
https://a.aliexpress.com/_mMEifFU

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
The GUI schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:44:
Iedereen veel plezier vandaag op Clackycon! Ik probeer de volgende keer aan te haken.
Als troost heb ik maar ter test 20 x 62gr en 10 x 55gr Holy Panda’s besteld om te testen/voor in mijn toekomstige macropad.
Thanks voor tip, meteen ook wat besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zonder inloggen €0,52. Log ik in zijn ze ineens €4,38 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:57

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Tylen schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:35:
[...]

10 voor €0,52 zou wel een hele goede aanbieding zijn :p

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Vanmiddag bij Clackycon geweest, echt wel leuk om zoveel keyboards te zien en even te proberen. Helaas eigenlijk met niemand gesproken, veel mensen kenden elkaar al. Ben vrij snel na de workshop weggegaan.
Verder mag ik concluderen dat ik tevreden mag zijn met mijn eigen Ginkgo65, had er zo tussen gepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Clackycon was zeker leuk! Erg divers scala aan borden om te zien en testen. Van high end protos tot goedkope (maar meer dan prima) goedkope bordjes. En juist dat is zo leuk op zo’n meet up. Alle verschillende smaakjes en voorkeuren om te testen, zonder dat je het zelf moet kopen.

Maar de drukte maakte het wel wat lastig om soms een praatje te maken. Vorige keer was het alleen beneden en kon je wat makkelijker praten met de eigenaar van een bord. Nu was dat wat lastiger. Ondanks dat wel leuke praatjes gemaakt met een aantal mensen. Voordeel dat het wat groter is, zijn alle sponsors die er nu waren (en spullen hadden om weg te geven :D ). Leuk om even met hun te praten en wat toekomstige plannen te horen (nieuw wooting spul, GMK dingen, cerakey ;) etc).

Begreep dat de volgende op de planning staat voor september.

Ben wel benieuwd wat ieders favoriete bord was? Vond zelf de Salvation erg leuk (stond en staat nu zeker op mijn lijst), maar denk dat de Event Horizon mijn favoriet was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb echt genoten van de onderkant van de time80. Wat is dat toch prachtig. Poes had een mooie Tomo met pc top, toch ook wel erg leuk. Maar ik heb vooral wel heel erg de neiging gekregen om een 40% en/of split te gaan halen.

Wat ik wel heel teleurstellend vond was topre, dat was gewoon niet echt lekker ofzo.

De salvation met gmk striker van Edesto heb ik onder het genot van een heerlijke maaltijd nog even rustig kunnen bekijken. Dat was ook zeker een mooi bordje, maar of het nou echt m'n favoriet was, dat denk ik niet. Om dan echt 1 favoriet te noemen lukt me dan ook niet. Toch qua looks de tomo van Poes en qua wat mijn interesse heeft vond ik de split collectie van bastardkb erg mooi om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Ik vond het een mooie kans om wat switches te testen. Heb twee bordjes geprobeerd met de Boba U4T en dat beviel me wel. Denk dat ik die in mijn volgende bord stop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Topre viel mij ook tegen, na alles wat ik er over had gelezen waren mijn verwachtingen hoger.

De stand van poes had zeker mooie dingen. Tomo zag er met PC goed uit, maar de 7v is ook prachtig. Was die alweer vergeten. Denk dat de salvation zo opvallend voor mij was, omdat m’n oog er al eerder op was gevallen.

En zoveel splits heb ik nog nooit gezien met de meest bijzondere vormen, erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

[...]

Verzendkosten (die free shipping is natuurlijk een wassen neus) die je er anders in een later stadium bij had gekregen, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
[...]

Dat komt door dat de 0.52 euro prijs met een new-user coupon is. voor de goedkoopste set.

Is ook een bug geweest die de app plaagde enkele maanden geleden, waardoor je vaak 0.01$ items zag

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nu pas even tijd om goed te gaan zitten om wat te schrijven :p

Tja ClackyCon, ik weet nog steeds niet wat ik nou fascinerender vond, de toetsenborden of de mensen die er rondliepen :+

Allereerst de locatie, ik kende het niet maar was in principe prima vond ik. Het was wat laag maarja je kijkt toch voornamelijk naar de tafels en had misschien iets praktischer ingedeeld kunnen worden. Mooie verbetering voor komende keren lijkt me :)
Koek en de koffie was heerlijk, voor het eerst in tijden weer een fatsoenlijke decaf koffie op buiten de deur :9

De borden; Erg gaaf om het Cyberboard eens irl te zien, vooral de polssteun die die kerel erbij gemaakt heeft was ook echt vakwerk. Wat een apparaat zeg en typte ook lekker :)
Verder alle andere borden ook gezien die op de verlanglijst stonden. De Mode Sixtyfive en Gingko van @superbok waren echt schitterend. Heel gaaf om beide in het echt te zien! Afwerking en kleur zijn veel mooier dan op foto's, en leuk om eens een gezicht bij de naam gezien te hebben en leuk je gesproken te hebben 8)

Verder de stond de Vega van @Cebby ook op de lijst, wederom in het echt mooier dan op foto/film. Schitterend bord en daarbij hard kunnen lachen om je GAS67 met GMK MoDo _O-
Was ook zeker leuk om jou gezien en gesproken te hebben (y)

Verder een enorm strak bord gezien bij de eerste tafel boven bij Smollkeebs (kopse kant als je boven kwam rechts 2 stuks in verschillende kleuren), enorm strak design en erg zwaar.
Sowieso had (denk ik ) SmollKeebs erg mooie prototypes staan, vooral de zwarte pad met Kailh Chocs en een hele rits aan zwarte 2u keycaps. Super mooi ontwerp en dan onderop heel droog "we don't care".

Éen van de mannen van Keebcats had een wit bord met GMK Minimal erop, iets met Angel. Super strak design en afwerking ook :9~
Zij hadden ook een aantal prototypes van een macropad met een enorme bounce, erg mooi apparaatje ook.

Verder ook onder de indruk van de Stellar65 van @MatthijsBoog, wat een heerlijk foute kleur maar vooral de Anubis switches :9~ Die dag genoeg tactiles gevoeld maar deze op één of andere manier waren echt heel erg nice!
Ook erg leuk om eens in het echt Cerakeys te zien en voelen, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik er van moet vinden maar het is wel iets wat je in het 'echie' gezien en voelt moet hebben :)
Vooral de uitleg en het enthousiasme van @MatthijsBoog, die geen Matthijs heet, deden het hem d:)b

Zoals ik al zei de mensen waren ook echt fascinerend. Tijdje met thomas en Leah van SplitKB staan praten en wat een enorm vriendelijke en gepassioneerde mensen zeg! Heel leuk om de spits eens te proberen en ook super behulpzaam.

Heel tijdje met de mannen en dame van Keebcats staan praten over vanalles en nogwat. Ook super vriendelijk en behulpzaam, uiteindelijk hebben ze me toch nog een setje Steabies aangesmeerd :p (twijfelde tussen die en TX). Nee gekkigheid ze waren echt heel relaxed.

Verder nog leuke praatjes gehad met de kerel van GMK, eigenaar van Oblotsky, Retlaw7 (écht hard om hem gelachen :p ), Finn (die van dat Cyberboard) en een jongen met een hele rits gekleurde nagels en rits piercings in neus/gezicht. Volgens mij hoorde hij ook bij de organisatie (hij had een Ceracoted Mode Eighty met TTC Wilds), hele aparte gast maar heel vriendelijk en hard samen gelachen.
Ging over switches, eerst staan dollen over die Wilds, toen kwam hij over z'n switch collectie dat hij wel 130 verschillende switches had...ja euhm ik ook, nouja ging zo door was echt leuk :).
Ow en dat Vlaamse stel die die twee kinderen mee hadden, ook hele vriendelijke mensen :)

En een aantal mensen met een enorm cringe gehalte, niet onaardig bedoeld maar waarvan ik als richting-de-veertig-gaander wel een beetje bij dacht van "ach jochie wil je jezelf nou écht zo graag bewijzen" of zoiets :+

Over algemeen super ontspannen en open sfeer en erg leuk om met mensen te praten over een specifiek onderwerp die dat dan ook snappen *O*
Brieto schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:59:
Vanmiddag bij Clackycon geweest, echt wel leuk om zoveel keyboards te zien en even te proberen. Helaas eigenlijk met niemand gesproken, veel mensen kenden elkaar al. Ben vrij snel na de workshop weggegaan.
Verder mag ik concluderen dat ik tevreden mag zijn met mijn eigen Ginkgo65, had er zo tussen gepast.
Die Gingko had er prima tussen gepast :)

Ik kende in principe ook niemand maar heb met heul wat mensen staan praten zoals je leest :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poesjuh
Was voor mij wel weer andere ervaring met eigen standje, maar ook omdat ik gezien de hoeveelheid waarde die ik mee had toch wat meer aan het "oppassen" was dan normaliter. Maar zoals met iedere meetup was het weer leuk, heb ik achteraf weer het gevoel dat ik teveel mensen niet gesproken heb en ook het gevoel dat ik teveel boards niet geprobeerd heb :P

Volgende keer maar weer gewoon 3/4 boardjes meenemen en vooral rondlopen, praten en boardjes proberen.

Overigens is de Tomo geheel PC met stainless steel weight @MatthijsBoog , maar gezien dat dit vrij fragiel materiaal is en ik geen idee hoeveel dat ding kost vond ik Tomo en Jane op een standje zetten met rode sticker wel prettig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:59:
Nu pas even tijd om goed te gaan zitten om wat te schrijven :p
Ja joh, ik ben nog steeds niet helemaal bijgekomen van alle indrukken en mensen.
Verder de stond de Vega van @Cebby ook op de lijst, wederom in het echt mooier dan op foto/film. Schitterend bord en daarbij hard kunnen lachen om je GAS67 met GMK MoDo _O-
Was ook zeker leuk om jou gezien en gesproken te hebben (y)
Insgelijks! Hij staat ook weer zeker voor m'n neus vandaag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bslBd0y6fDljRCHnH19D6jm4QHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTGGbDbU0do9YLf0ivrLJG0O.jpg?f=fotoalbum_large
Verder nog leuke praatjes gehad met de kerel van GMK, eigenaar van Oblotsky, Retlaw7 (écht hard om hem gelachen :p ), Finn (die van dat Cyberboard) en een jongen met een hele rits gekleurde nagels en rits piercings in neus/gezicht. Volgens mij hoorde hij ook bij de organisatie (hij had een Ceracoted Mode Eighty met TTC Wilds), hele aparte gast maar heel vriendelijk en hard samen gelachen.
Ging over switches, eerst staan dollen over die Wilds, toen kwam hij over z'n switch collectie dat hij wel 130 verschillende switches had...ja euhm ik ook, nouja ging zo door was echt leuk :).
Ow en dat Vlaamse stel die die twee kinderen mee hadden, ook hele vriendelijke mensen :)

En een aantal mensen met een enorm cringe gehalte, niet onaardig bedoeld maar waarvan ik als richting-de-veertig-gaander wel een beetje bij dacht van "ach jochie wil je jezelf nou écht zo graag bewijzen" of zoiets :+

Over algemeen super ontspannen en open sfeer en erg leuk om met mensen te praten over een specifiek onderwerp die dat dan ook snappen *O*

[...]

Die Gingko had er prima tussen gepast :)
Als ik het goed heb in de juiste volgorde: Oblo = Stephan, Walter, Finn, Joost (idd ook volunteer) en de het vlaamse stel was Salvun (salvun.com).

Vind het persoonlijk ook wel mooi dat het zo een gevarieerd gezelschap is. Verder met een heleboel mensen gepraat ook waarvan ik geen idee heb wie het was, maar ook met een heleboel waar ik op Discord al twee jaar mee praat en die ik nog nooit gezien had. Alleen wel jammer dat ik de meeste Tweakers niet echt gezien heb, denk dat ik net niet bij de ingang stond om kaartjes te scannen toen jullie binnenkwamen :(

Het is ook wel grappig hoe lekker awkward dat dan kan zijn in het begin, maar je hebt toch allemaal een gemeenschappelijke interesse en er is altijd wel iets om over te praten.

En ja zeker, Gingko had ik zelf niet meegenomen omdat ik die van een van jullie wel verwachtte eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Do share :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Cebby weet vast wel wie ik bedoel na de beschrijving(en) maaar..

Er liep een 'jonge man' rond die wat bord had gestald die onder die van @Cebby lagen op de tafel beneden. Had wat vintage borden liggen en een bord die hij blijkbaar niks vond want daarmee liep hij te klooien en te roepen dat er mee gegooid moest worden ofzo en het er 'scuffed' uit moest zien end an ging hij keycaps scheef doen enzo, heel vaag.
Heb hem ook gezegd dat er met één van mijn borden ook daadwerkelijk gegooid word, heb de barst in de behuizing laten zien. Hell de chocoladevlekken zaten nog aan de onderkant :X (avond ervoor had de kleine /sapphire het bord nog in gebruik gehad). Niet iedereen heeft alleen maar dure borden die in een case of in doeken gewikkeld worden bewaard.
En zo nog wat acties om dan heel willekeurig opeens semi-nonchalant te gaan doen of dingen te roepen. Sta je en bord te bekijken (die niet van hem was) en dan opeens "ja deze is te koop hoor " en dan een heel vaag verhaal gaan afsteken waar geen touw aan vast te knopen is. Super opdringerig enzo.

Die was vooral waar ik dat echt bij dacht :')

En iemand die liep te klagen dat er helemaal nergens in Europa 'stores' te vinden zijn die losse switches verkopen. Euhm jawel Candykeys verkoopt ze los maar die telde niet want dat waren alleen maar 'normies' en geen boutique switches.

Nouja laatste die opmerking heb ik vooral hard om gelachen oOo

@Cebby Ah was dat Salvun, vriendelijke kerel en schattig dochtertje O+ Zie mezelf er echt niet lopen hoor over 2 maanden met die van mij (dan even oud als zij nu was).
Joost ga ik denk op Discord even zoeken, wat een figuur is dat zeg :Y

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuk bordje hoor die GAS67, prima voor de prijs.

@Cebby heb ik het goed onthouden dat het bord met norse met modo light ook van jouw was? Vond die combi erg mooi bij elkaar passen. Heeft mij op het idee gebracht om ook misschien zoiets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@superbok Yes, dat was Primus! Die groenblauwe mods passen niet echt heel goed op een donkerblauw bord dus had dit afgelopen week uitgeprobeerd. En leek me wel grappig om gewoon te laten zitten. De mods van Perestroika werken ook heel goed met de alphas van Modo light :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cebby ah, was de naam van het bord ook vergeten. Opvallende zijkant en typte ook lekker. Zou het ook werken met normale modo? Heb namelijk geen modo light. En heb je nog een foto ervan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Ze zijn fake btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Namaak? Op Ali? Zeg me dat het niet waar is! 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
dnzm schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:39:
[...]

Namaak? Op Ali? Zeg me dat het niet waar is! 🤣
Ik dacht ik meld het maar even :)
Ik lees wel goede info over de fakes dat zelfs misschien uit dezelfde fabriek komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Brieto op 27-02-2023 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
Weet precies wie je bedoeld met dat toetsenbordje.

Ik weet dat het een enorm gevoelig onderwerp is en we sommige mensen uitsluiten waarbij het niet terecht is (leonrat bijv. was vriendelijke gozer en kwam heel rustig en respectvol over) maar ik ben echt niet tegen een minimum leeftijd.

Dat gezegd hebbende was degene die mijn toetsenbord met blauwe sticker oppakte en liet vallen gewoon een volwassen gozer dus ook leeftijdsgrens is geen garantie voor succes. (Geen zorgen, klein krasje en alles werkt nog dus all good, DC01 in kwestie heeft door het type case al wat krasjes hier en daar, allemaal goed gekomen dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Poesjuh schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:20:
... degene die mijn toetsenbord met blauwe sticker oppakte en liet vallen
Pff, hoe dan? Als ik aan andermans spullen zou zitten (en dat is dan al een flinke "als"), zou "laten vallen" toch zo ongeveer het laatste zijn wat me zou overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poesjuh schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:20:
Weet precies wie je bedoeld met dat toetsenbordje.

Ik weet dat het een enorm gevoelig onderwerp is en we sommige mensen uitsluiten waarbij het niet terecht is (leonrat bijv. was vriendelijke gozer en kwam heel rustig en respectvol over) maar ik ben echt niet tegen een minimum leeftijd.

Dat gezegd hebbende was degene die mijn toetsenbord met blauwe sticker oppakte en liet vallen gewoon een volwassen gozer dus ook leeftijdsgrens is geen garantie voor succes. (Geen zorgen, klein krasje en alles werkt nog dus all good, DC01 in kwestie heeft door het type case al wat krasjes hier en daar, allemaal goed gekomen dus.)
Ik denk ook dat leeftijd niet de doorslaggevende factor hierin is. Heb meerdere jongeren die echt nog geen 18 waren gezien en die waren heel rustig en geïnteresseerd dingen aan het bekijken :)

Het is denk een bepaalde onzekerheid, wat ik grappig vind want de sfeer was daar namelijk totaal niet naar. Juist het tegenovergestelde, iedereen was/is welkom zoals je bent en met ieder toetsenbord :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesjuh
Is een vrij uniek toetsenbord doordat het modulair is en met magneten aan elkaar klemt. Dus als je in dit geval het navigatiedeel oppakt en denkt dat het numpad eraan vast zit dan kom je bedrogen uit. Volgens mij is dat wat er gebeurd is. Eind goed al goed though, gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10-2023
Heeft iemand enig idee wanneer de Razer Blackwidow V4 Pro in Nederland te verkrijgen valt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Zo, in verkorte vorm toch nog maar iets over de diverse switches geblogd. Ik blijf het grappig vinden dat ik zoveel tijd en moeite heb gestopt in het zoeken naar De Perfecte Tactile, en dat ik dan uitkom op een linear... ;) Toch hoor ik op Discord meerdere mensen dat juist bij split ergo's een lineaire switch prettiger zou zijn, dus ik heb goede hoop dat het allemaal prima gaat uitpakken.

Nou maar hopen dat het bouwpakket snel zijn weg uit Tjechië weet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTol04
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-04 09:04
Wat jammer dat ik hier niet bij kon zijn. Zijn er nog mensen die custom keyboards verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo nu en dan als ik op een bord ben uitgekeken verkoop ik het ja. Waarschijnlijk binnenkort weer eentje als ik een split ga kopen. Maar er zijn er ook altijd wel wat te koop op discord, reddit, marktplaats en hier bij V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

MTol04 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:12:
Wat jammer dat ik hier niet bij kon zijn. Zijn er nog mensen die custom keyboards verkopen?
Grote kans dat mijn Freebird TKL binnenkort te koop komt :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier gaat binnenkort ook de GAS67 weg of als ik een hele gekke bui heb de Ikki68.

On another note; Voor het eerst sinds ik de QK65 heb zitten er andere switches erop gezet. Was al een tijdje erg onder de indruk van de Owlab Thungstens vanwege de consistentie en het relatief strakke geluid dus voor het eerst in iets van 1,5 jaar geen Alpaca's in mijn mainbord :p

Icm. de FR4 plate vind ik ze mwa klinken, kan de vinger er niet op leggen maar bijna alsof er een soort springping/leafping versterkt word.. Nu POM plate gedaan en dat klinkt in tegenstelling tot bij de Alpaca's echt heel anders. Daar vind ik het verschil POM of FR4 plate vrij klein maar bij de Thungstens is het echt een heel ander geluid. Even wennen weer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Nou, mijn zoektocht naar een tactile toetsenbord is nog gaande na een paar weken. Toevallig zag ik net dat de Corsair K95 Platinum (de oude, niet de XP) met mx brown nu voor 130 euro bij Megekko te bestellen is.

Er zijn wel een aantal minpunten die regelmatig genoemd worden bij dit bord (spatiebalk wat wonky, software brak) maar als ik voor dat geld een redelijk degelijk geval in huis kan halen is dat best een aardig begin. En retour kan ook nog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Bundin schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:33:
Nou, mijn zoektocht naar een tactile toetsenbord is nog gaande na een paar weken. Toevallig zag ik net dat de Corsair K95 Platinum (de oude, niet de XP) met mx brown nu voor 130 euro bij Megekko te bestellen is.

Er zijn wel een aantal minpunten die regelmatig genoemd worden bij dit bord (spatiebalk wat wonky, software brak) maar als ik voor dat geld een redelijk degelijk geval in huis kan halen is dat best een aardig begin. En retour kan ook nog natuurlijk.
Mijn gevoel zegt dat 140 voor een ouder model toetsenbord met bekende issues gewoon te veel is, maar ik heb geen ervaring met de standaard gamer-merken. Ik hoor er geen geweldige verhalen over, het schijnt toch vaan een gevalletje "je betaalt voor een naam erop", zonder dat het nou echt in positieve zin iets uitmaakt voor de kwaliteit of beleving.

Zonder terug te lezen: wat zoek je voor layout? Full size of is tkl een optie? Bedraad / draadloos / maakt niet uit?

Een Keychron V6 heb je voor 8, 9 tientjes, als draadloos niet hoeft, en een K8 Pro als je zonder numpad maar niet zonder Bluetooth kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
Nou, voor de komende Zoom65 V2 Navy had ik al een mooie kabel bij @YaaD weten te scoren.

V/d week al een (veilig) setje ePBT BoW (incl Hangul) binnen gekregen. En zojuist ook een lubed/filmed setje Gateron Black Ink V2's op de kop getikt.

Nu nog opzoek naar een wat 'spannendere' set keycaps voor bij mn navy bordje. Zag dat GMK Striker vaak mooi kleurde, tips zijn welkom!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
Bundin schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:33:

voor 130 euro kan je vele malen betere toetsenborden krijgen zonder alle gebreken.

Het hangt er maar net van af wat je allemaal in een toetsenbord wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
De Corsair K95 hangt nu aan mijn systeem en ik irriteer me meteen aan een paar zaken.
  • Ik hoor een vervelende 'ping' bij het aanslaan van een aantal toetsen. Mogelijk is mijn aanslag bijzonder hard, maar dit is irritant.
  • De spatiebalk, die in een aantal reviews genoemd werd, is inderdaad niet fantastisch. Niet onoverkomelijk, maar het telt wel mee in de eindbeoordeling.
  • De keycaps bevallen me ook niet, om de een of andere reden hebben ze bij de cijfer- en teken toetsen de bovenste en onderste regel omgedraaid. De 1 staat dus boven de ! en daar vind ik blijkbaar wat van. Daar is op zich natuurlijk wel aan te wennen (of aan te vervangen).
  • De aanslag, waar het uiteindelijk vooral om draait is niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Dat is moeilijk beoordelen na een half uurtje, zeker wanneer je 3 jaar alleen op laptop toetsenborden hebt getypt. Het voelt net niet lekker genoeg, ik zoek denk ik een iets duidelijker klikje. Ook heb ik blijkbaar soms moeite met twee keer dezelfde toets snel achter elkaar aanslaan, mogelijk omdat ik moet wennen aan de travel ten opzichte van laptops.
  • Ik kreeg binnen 20 minuten last van mijn rechterpols, ondanks dat ik mijn stoel omhoog heb gezet om te compenseren voor het forse hoogteverschil.
Even terugswitchen naar het laptop toetsenbordje is overigens ook meteen een probleem, die is me nu al te zompig. Dat is dan in ieder geval duidelijk, er is zeker winst te behalen in een mechanisch toetsenbord.

Er zijn overigens ook dingen wel goed: de verlichting is prima met veel opties, de software doet wat 't moet doen, het ding voelt lekker degelijk en zwaar aan met z'n plaat aluminium, de kabel is dik en stug maar degelijk as hell en zit in een geweven manteltje.

Deze mag retour, de genoemde 'ping' is op zichzelf al irritant genoeg, de overige genoemde zaken komen daar nog eens bij.

Keychron heeft een low profile model, misschien moet ik die maar eens onderzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 04-03-2023 15:15 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 158 Laatste