Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 08:45

Roenie1

The Many sings to us.

De startpost gaat alleen over de toetsenborden zèlf, maar hoe houd je hem schoon als je eenmaal je prachtklavier gemaakt hebt?

De insteek is uiteraard dat ik het toetsenbord en de caps liefst schoon en in nieuwstaat houd, zonder stof en vuil te laten ophopen, maar het is ook weer niet de bedoeling dat het meer tijd kost dan nodig. Daar is het leven te kort voor.

Benieuwd naar jullie methoden. En houd je het dan regelmatig bij of kan je beter 1x in de X maanden alle caps er af halen en schoonmaken in een sopje?

Het eerste stof heb ik geprobeerd te verwijderen met een flesje perslucht. Het helpt, maar echt alles weg krijgen is niet te doen en dan is met 2x schoonmaken je perslucht op. Ik heb ook een plumeau geprobeerd en die bereikt de ruimte tussen de keycaps niet, niet eens de zijkanten van de caps. Werkt wel goed voor de bovenkant maar de statische lading vormt mogelijk een risico.

De basis van mijn custom mech kb was een NZXT Function. NZXT levert een transparante plastic cover mee die stevig genoeg lijkt om jaren mee te gaan als je 'm dagelijks op het kb legt als de PC niet wordt gebruikt. Dat doe ik dus ook. Zou moeten passen op elk kb met standaad TKL layout, zolang de behuizing onder en boven niet verder uitsteekt dan zo'n 3-4mm voorbij de toetsen.

[ Voor 57% gewijzigd door Roenie1 op 21-01-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
superbok schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:58:
Op de instagram van GMK staan een paar leuke stories. Sinds begin dit jaar hebben ze een automatisch sorteer systeem wat de doorlooptijd significant moet verminderen. Voorheen werd alles met de hand gesorteerd wat soms wel +5000 base kit sets betekende. Nu kan dit dus automatisch waar elke keycap een aparte robotarm heeft. Ziet er indrukwekkend uit.

[...]
Ze hadden vandaag ook een presentatie met hetzelfde verhaal op Mechanicon in Frankfurt. En ik heb in de wandelgangen begrepen dat een van de GMK mensen die daar was érg érg zeker was van het verhaal ook in een gesprek met iemand die een keycapset aan het ontwerpen is.

Op zich moeten we het nog maar zien he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Als je ze niet door elkaar husselt hoef je ze ook niet te sorteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05

Grozno

acts without consequence!

MatthijsBoog schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:39:
Mogelijk moet je even de json downloaden bij Zoom en dan uploaden in VIA
Mmm... Ja, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Misschien hun support maar even contacten.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:03
Roenie1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:20:
NZXT levert een transparante plastic cover mee die stevig genoeg lijkt om jaren mee te gaan als je 'm dagelijks op het kb legt als de PC niet wordt gebruikt. Dat doe ik dus ook.
Actually not a bad idea, mijn Keychron had er ook een. Eens even uit de doos vissen, ga ik wellicht ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Grozno schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:14:
[...]

Mmm... Ja, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Misschien hun support maar even contacten.
Dàt klinkt als een uitdaging.

Tadaa!
Flashing the Wireless PCB even uitvouwen, daar staat 'ie. Was idd idioot lastig te vinden. In 1e instantie had ik al geen idee wie de fabrikant was. Uiteindelijk gevonden maar daar stond idd niks op de site. Hoop dat jouwe wireless is, zo nee.. misschien even verder zoeken op de site waar ik naar linkte. Zou 't uitmaken voor de JSON file?

Edit: mocht het niet lukken, er staat een werkende discord link op de site van Meletrix. Volgens mij van dezelfde knakker die onderaan staat op de pagina die ik eerder in dit bericht linkte. De Discord link dáár is dood.

[ Voor 22% gewijzigd door Roenie1 op 22-01-2023 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cebby schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Ze hadden vandaag ook een presentatie met hetzelfde verhaal in een presentatie op Mechanicon in Frankfurt. En ik heb in de wandelgangen begrepen dat een van de GMK mensen die daar was érg érg zeker was van het verhaal ook in een gesprek met iemand die een keycapset aan het ontwerpen is.

Op zich moeten we het nog maar zien he :)
Ah oké. Wilt het graag geloven en er zal zeker een kern van waarheid inzitten, anders deel je dat niet zo publiekelijk. Maar na jaren uitstel van sommige sets vind ik het moeilijk om te geloven dat rond september alles wat nu in de wachtrij staat is afgerond. Of sets die nu in GB zijn, ook voor het einde van het jaar zijn geleverd. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Roenie1 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:44:
[...]

Dàt klinkt als een uitdaging.

Tadaa!
Flashing the Wireless PCB even uitvouwen, daar staat 'ie. Was idd idioot lastig te vinden. In 1e instantie had ik al geen idee wie de fabrikant was. Uiteindelijk gevonden maar daar stond idd niks op de site. Hoop dat jouwe wireless is, zo nee.. misschien even verder zoeken op de site waar ik naar linkte. Zou 't uitmaken voor de JSON file?

Edit: mocht het niet lukken, er staat een werkende discord link op de site van Meletrix. Volgens mij van dezelfde knakker die onderaan staat op de pagina die ik eerder in dit bericht linkte. De Discord link dáár is dood.
Ha, thanks! Ondertussen had ik dezelfde site gevonden, maar goed ik te weten dat ik niet de enige ben. Ik ga even prutsen!

//edit: Mmm... De layout van die JSON komt overeen met mijn bord, maar VIA vindt nog niet direct dat ik er iets mee mag. Heeft misschien te maken met de manier van verbinden, USB in plaats van bluetooth. Maar de enige manier die ik nu heb om daar achter te komen is om het bord weer open te maken en de batterij aan te sluiten. _O-

//edit2: Ik moest even V2 definitions forceren in plaats van V3

[ Voor 16% gewijzigd door Grozno op 22-01-2023 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Roenie1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:20:
De startpost gaat alleen over de toetsenborden zèlf, maar hoe houd je hem schoon als je eenmaal je prachtklavier gemaakt hebt?

De insteek is uiteraard dat ik het toetsenbord en de caps liefst schoon en in nieuwstaat houd, zonder stof en vuil te laten ophopen, maar het is ook weer niet de bedoeling dat het meer tijd kost dan nodig. Daar is het leven te kort voor.

Benieuwd naar jullie methoden. En houd je het dan regelmatig bij of kan je beter 1x in de X maanden alle caps er af halen en schoonmaken in een sopje?

Het eerste stof heb ik geprobeerd te verwijderen met een flesje perslucht. Het helpt, maar echt alles weg krijgen is niet te doen en dan is met 2x schoonmaken je perslucht op. Ik heb ook een plumeau geprobeerd en die bereikt de ruimte tussen de keycaps niet, niet eens de zijkanten van de caps. Werkt wel goed voor de bovenkant maar de statische lading vormt mogelijk een risico.

De basis van mijn custom mech kb was een NZXT Function. NZXT levert een transparante plastic cover mee die stevig genoeg lijkt om jaren mee te gaan als je 'm dagelijks op het kb legt als de PC niet wordt gebruikt. Dat doe ik dus ook. Zou moeten passen op elk kb met standaad TKL layout, zolang de behuizing onder en boven niet verder uitsteekt dan zo'n 3-4mm voorbij de toetsen.
Af en toe met een kwast erdoor. Easy peasy.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Ah oké. Wilt het graag geloven en er zal zeker een kern van waarheid inzitten, anders deel je dat niet zo publiekelijk. Maar na jaren uitstel van sommige sets vind ik het moeilijk om te geloven dat rond september alles wat nu in de wachtrij staat is afgerond. Of sets die nu in GB zijn, ook voor het einde van het jaar zijn geleverd. We gaan het zien.
Nouja het is vooral ongeloofwaardig omdat ‘we’ van het ene uiterste naar het andere uiterste daarmee gaan.

Afgelopen jaren was ook met Corona, duurdere/schaarse grondstoffen, eventueel ziek personeel en een exploderende hobby natuurlijk wel extreem.
Ik hoorde afgelopen 2jaar ook vaan dat GB’s vertraging opliepen omdat de ontwerper/bestellende partij lang op goedkeuring van kleuren liet wachten.

Maargoed elke verbetering is natuurlijk welkom.

Other note; Mode is weer lekker bezig, de GB van de Envoy start een week vroeger.
Ben ik de enige die het van lichte arrogantie vind getuigen om een GB te starten voor een bord van een paar honderd €/$ op basis van tot nu toe alleen wat renders.
Zeker gezien de bijzondere mount wil ik eerst wel wat meer zien/horen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Nouja het is vooral ongeloofwaardig omdat ‘we’ van het ene uiterste naar het andere uiterste daarmee gaan.

Afgelopen jaren was ook met Corona, duurdere/schaarse grondstoffen, eventueel ziek personeel en een exploderende hobby natuurlijk wel extreem.
Ik hoorde afgelopen 2jaar ook vaan dat GB’s vertraging opliepen omdat de ontwerper/bestellende partij lang op goedkeuring van kleuren liet wachten.

Maargoed elke verbetering is natuurlijk welkom.

Other note; Mode is weer lekker bezig, de GB van de Envoy start een week vroeger.
Ben ik de enige die het van lichte arrogantie vind getuigen om een GB te starten voor een bord van een paar honderd €/$ op basis van tot nu toe alleen wat renders.
Zeker gezien de bijzondere mount wil ik eerst wel wat meer zien/horen :?
Klopt ja, GMK Tuzi heb ik in 2021 gekocht, maar wacht op de goedkeuring van de derde en laatste kleur, dan zou het in productie kunnen. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer verhalen met een lange doorlooptijd. Dracula, Norse, Norde, allemaal zo extreem lang door de kleuren. Drie kleuren rondes in twee jaar is ook niet echt snel, maar dat zou ook beter moeten worden. Ben benieuwd naar het andere uiterste. GBs van 32 weken klinkt niet verkeerd.

Lees dat aanstaande week de eerste echte beelden komen vanuit Mode. Met een grote jongen als Mode zou het zeker vreemd zijn om geen early producties rond te sturen naar content makers maar wel de GB te starten. Hoop eigenlijk dat de configuratie tool eerder beschikbaar komt zodat je daar alvast mee kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, ook voor Covid, heb ik het herhaaldelijk meegemaakt dat caps GB's van 3 maanden alsnog in 6-9 veranderde, en daarna uiteindelijk nog steeds de 1 jaar voorbij gingen.

Zo ook eens een nieuw Chinees profiel opgepikt, 3-5 maanden GB, was al in productie, en uiteindelijk zijn van leverancier gewisseld en weet ik niet wat allemaal, incl. Covid vertragingen (verpakking) en... toen was het alsnog bijna 2 jaar. En met niet functionele 7U spatie, plus geen Ergo spatiebalken of split opties. Uiteindelijk wel gratis nog een andere Cherry set opgestuurd gekregen ter compensatie, maar goed.

Enige "GB" die op tijd was, was in retrospect DSA UnAlice. Want SP was die gewoon al lang en breed aan het maken, als je em kon bestellen waren de sets zo goed als al gemaakt en werd het ook echt als rollende release verstuurd. Denk 2 a 3 weken tussen bestellen en ontvangen?

Denk dat het voor het laatst in 2017 was dat GMK GB's binnen 9 maanden arriveerde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 09:59
sapphire schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:56:
@superbok Psssst

[Afbeelding]

Heeft 21 maanden geduurd maaaaar dan kunnen ze ook direct de kast in :+
21 maanden maar? Krijg net GMK Awaken binnen na 23 maanden 51 weken en 3 dagen binnen :+

27 januari 2020 betaald en besteld 8)7

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Nadat mijn standaard dell laptop-achtige toetsenbordje het begeven heeft, werd ik getriggerd door een toetsenbord uit mijn jeugd. Dat was het fijnst typende toetsenbord dat ik me kan herinneren. Googlen leerde me dat daar witte SMK inverse cross switches zaten (of zitten, want staat nog bij m'n ouders op zolder :D). Als dat keyboard een win-key gehad zou hebben, zou ik 't al prima gevonden hebben, maar die waren er niet in 1989.

Ik ga nu dus maar eens op zoek naar een (niet-zelfbouw) toetsenbord om te proberen. Als ik de info goed lees, moet ik op zoek naar iets met tactile switches, niet te zwaar. Voor mezelf komt daar nog bij dat minder geluid wel beter is. Interessante zoektocht voor een leek als ik, suggesties zijn welkom.

Zijn er fysieke winkels waar mechanische toetsenborden liggen om eens gevoel op te doen voor het hedendaagse aanbod aan switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Bundin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:54:
Nadat mijn standaard dell laptop-achtige toetsenbordje het begeven heeft, werd ik getriggerd door een toetsenbord uit mijn jeugd. Dat was het fijnst typende toetsenbord dat ik me kan herinneren. Googlen leerde me dat daar witte SMK inverse cross switches zaten (of zitten, want staat nog bij m'n ouders op zolder :D). Als dat keyboard een win-key gehad zou hebben, zou ik 't al prima gevonden hebben, maar die waren er niet in 1989.

Ik ga nu dus maar eens op zoek naar een (niet-zelfbouw) toetsenbord om te proberen. Als ik de info goed lees, moet ik op zoek naar iets met tactile switches, niet te zwaar. Voor mezelf komt daar nog bij dat minder geluid wel beter is. Interessante zoektocht voor een leek als ik, suggesties zijn welkom.

Zijn er fysieke winkels waar mechanische toetsenborden liggen om eens gevoel op te doen voor het hedendaagse aanbod aan switches?
Niet dat ik weet maar je zou een Switch Tester kunnen kopen of bij Clackycon kunnen gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua kant en klare toetsenborden zou ik gewoon eens bij een mediamarkt oid binnenlopen. Maar wil je echt iets specifieks hebben, dan is Clackycon veruit de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddylm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 09:38
Bundin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:54:

Als je echt iets dergelijks specifieks zoekt zou je misschien ook eens naar alps achtige switches kunnen kijken al zijn die (volgens mij) wel redelijk luid. Keus is ook redelijk beperkt zover ik weet. Vermoed ook niet dat je die in een switch tester kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eddylm Hij wilde juist geen luide switches.

Voor de liefhebbers, het absolute top-bord TES68 is weer eens in de aanbieding. Ik zag ze voorbij komen voor €21,80 en met de korting nu zelfs voor €19,48 p/s als je er twee neemt :p

Ik zit serieus te kijken naar een zwarte en roze voor erbij :+
Elk kind alvast één al is het voor een baby misschien wat voorbarig O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie op Ali een witte voor €16,16 incl verzending uit Duitsland :o

Edit: 14,28 door een store coupon. Wel een gloednieuwe onbekende store.

[ Voor 35% gewijzigd door MatthijsBoog op 23-01-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
MatthijsBoog schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:50:

Met nieuwe stores moet je vaak wel opletten dat het geen drive-by scammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthijsBoog schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:50:

Toevallig "Fine Electronics2023 store"? Daar heb je hem met coupons zelfs al voor €9,58 inc verzenden maar dat lijkt me vooral een gevalletje too good to be true :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:14
sapphire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:47:

Voor de liefhebbers, het absolute top-bord TES68 is weer eens in de aanbieding. Ik zag ze voorbij komen voor €21,80 en met de korting nu zelfs voor €19,48 p/s als je er twee neemt :p

Ik zit serieus te kijken naar een zwarte en roze voor erbij :+
Elk kind alvast één al is het voor een baby misschien wat voorbarig O-)
Linkje?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Toevallig "Fine Electronics2023 store"? Daar heb je hem met coupons zelfs al voor €9,58 inc verzenden maar dat lijkt me vooral een gevalletje too good to be true :|
Ongetwijfeld die store, heb niet verder gekeken dan de prijs in winkelwagen en het gebrek aan reviews van de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:47:
Klopt. Ik denk dat ik me tijdens het zoeken toch ook maar moet verdiepen in het zelf in elkaar steken van iets, zodat ik op zoek kan naar stille tactile switches in een full keyboard setup. De combinatie van tactile + silent lijkt niet heel gebruikelijk.

Welke lay-out wil je?
US, ANSI
Wil je met of zonder numpad?
Met
Wil je backlight?
Ja. Wit is prima, RGB mag met beperkte meerkost, maar wordt waarschijnlijk alsnog vast op 1 kleur ingesteld.
Welke MX Switch stijl prefereer je?
Ik vermoed tactile + silent, wel het klik-gevoel, maar met zo min mogelijk geluid. En gemiddeld zwaar qua aanslag denk ik. Zeker niet heel zwaar, daar krijg ik last van.
Wat je is je budget?
Flexibel. Mag best wat kosten. Tot 150 is geen issue, daarboven kan maar dan moet het wel echt aansluiten bij wat ik zoek.
Wil je macro toetsen?
Hoeft niet, mag wel, hetzelfde voor media: volume optie is op zich wel winst, draaiknop ook maar knopjes zijn prima.
Doel van het keyboard?
80% office, 20% gaming.
Wat weet je al?
Dat ik er verdomd weinig van weet. Dat pre-built welliicht op brown zou uitdraaien omdat ik wel die bump zoek maar geen enorme hoop herrie wil en dat de enige optie lijkt in zo'n geval. Dat ik mogelijk "silent blues" wil die niet bestaan (zonder er zelf een hoop moeite in te steken?). En dat ik 1.5 linkerhand heb dus 100+ keer een priegelig klusje om switches of keycaps te modden niet aan mij besteed is. In elkaar prikken van bestaande componenten is de grens van mijn comfort zone, vermoed ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 23-01-2023 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:07:
[...]

De beschrijving is ook precies hetzelfde als een andere listing die wel recensies heeft. Bij de outemu switches listing hebben ze in de beschrijving zelfs nog een link staan naar de store waar de beschrijving van is gekopieerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

@Bundin Heb je al naar de Gazzew Boba U4s switches gekeken? Dan moet je wel zelf gaan knutselen waarschijnlijk, maar dat is best leuk. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Grozno op 23-01-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Grozno schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:11:
@Bundin Heb je al naar de Gazzew Boba U4s switches gekeken?
Yes, die staan op de (momenteel nog erg korte) shortlist, net als Zilent V2. Ook goede dingen gelezen over Matias maar die zijn niet standaard qua pin layout, las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Paar maanden geleden heb ik mijn Ginkgo65 gebouwd en vind het een erg fijn bordje maar ben niet helemaal tevreden over het geluid. Ik vind het geluid nog redelijk plastic-achtig en zou wat meer naar een 'marble' geluid willen. Build is nu gewoon de standaard polycarbonate plate met stock boba u4t switches. Op mykeyboard.eu verkopen ze ook een brass plate maar op youtube kan ik eigenlijk geen filmpjes vinden met deze plate erin.
Welke opties heb ik om het geluid te verbeteren? Brass plate, switches luben, meer foam? Wat is het effect van deze 3 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik denk dat U4t's nooit echt richting marble gaan qua klank eerlijk gezegd. Die hebben van zichzelf meer 'thock' dan 'tick'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Grozno schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:12:
Ik denk dat U4t's nooit echt richting marble gaan qua klank eerlijk gezegd. Die hebben van zichzelf meer 'thock' dan 'tick'.
Hoe krijg ik het dan meer 'thock'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:56:
Paar maanden geleden heb ik mijn Ginkgo65 gebouwd en vind het een erg fijn bordje maar ben niet helemaal tevreden over het geluid. Ik vind het geluid nog redelijk plastic-achtig en zou wat meer naar een 'marble' geluid willen. Build is nu gewoon de standaard polycarbonate plate met stock boba u4t switches. Op mykeyboard.eu verkopen ze ook een brass plate maar op youtube kan ik eigenlijk geen filmpjes vinden met deze plate erin.
Welke opties heb ik om het geluid te verbeteren? Brass plate, switches luben, meer foam? Wat is het effect van deze 3 opties?
Heb je er PE foam inzitten? Dat is voor het “marble” geluid de grootste aanjager. Andere plates met harder materiaal zullen het geluid voornamelijk hoger maken. Zachtere plates geven diep geluid. Maar u4t is al erg diep van zichzelf wat het lastiger maakt om het een hogere klank te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Heb je er PE foam inzitten? Dat is voor het “marble” geluid de grootste aanjager. Andere plates met harder materiaal zullen het geluid voornamelijk hoger maken. Zachtere plates geven diep geluid. Maar u4t is al erg diep van zichzelf wat het lastiger maakt om het een hogere klank te geven.
Nope, geen PE foam. Alleen het meegeleverde dunne laagje stof over de pcb heb ik erin zitten.

Hier een kort filmpje van hoe het klinkt:
https://streamable.com/qisg1r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Brieto schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Nope, geen PE foam. Alleen het meegeleverde dunne laagje stof over de pcb heb ik erin zitten.

Tape mod al gedaan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brieto schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Dan zou ik daar mee beginnen. Dacht dat die ook mee was geleverd in de kit. Zou ook kunnen dat deze bij de foam add on zat. Deze zal zorgen voor het “marble” geluid. Tapemod kan ook helpen met het versterken van dat geluid. Denk dat je op YouTube wel wat kan vinden met pe foam en u4t op een Ginkgo.

Edit: even gekeken wat ik allemaal heb, en PE foam zou je ook hebben. Je hebt een dun laagje voor tussen de case en pcb (deze heeft cut outs voor de hotswap sockets), dun vel pe foam tussen het pcb en plate en plate foam voor tussen het pcb en plate.

[ Voor 17% gewijzigd door superbok op 24-01-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRB201
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 15:13
@Bundin En wat vind je van de outemu silent lemon / sky(als je ze ergens kan vinden)?

De lemons zijn ook tactile en silent, maar ze hebben wel het nadeel dat ze geen doorzichtige behuizing hebben, waardoor het backlight er niet zo mooi doorheen komt.

De skys hebben ook een doorzichtige behuizing, maar die zijn iets zwaarder dan de lemons(~35 gram) met hun ~65 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
JRB201 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:34:
@Bundin En wat vind je van de outemu silent lemon / sky(als je ze ergens kan vinden)?

De lemons zijn ook tactile en silent, maar ze hebben wel het nadeel dat ze geen doorzichtige behuizing hebben, waardoor het backlight er niet zo mooi doorheen komt.

De skys hebben ook een doorzichtige behuizing, maar die zijn iets zwaarder dan de lemons(~35 gram) met hun ~65 gram.
Als het goed is zijn de Outemu Silent Sky switches 62 of 68g bottom-out. En is de Silent lemon 50g bottom-out. Dat moet je niet door elkaar halen :p

De Silent Sky, of Silent Forest switches, kun je een beetje zien als de voorloper op de U4s van Gazzew. Daar heeft ie al aan gewerkt met Outemu, en de huidige switches worden nog steeds ook door hun geproduceerd maar dan met gazzew nameplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRB201
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-05 15:13
Ik dacht dat het de actuation force was?
Als ik ga zoeken zie ik ook overal actuation force 62/68 staan en niet bottom out?
En dan klopt mijn ~35 gram actuation bij de silent lemons toch wel?

Kan zijn dat ik het fout heb hoor ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 10:33

dnzm

Knorrig

Die 35g is de activatie, dan heb je de bump van 50g (uit mijn hoofd) al gehad. Lemons voelen marginaal zwaarder dan gateron browns, met een iets uitgesprokener hobbeltje, maar wel een vergelijkbare pre-travel.

Ik had het er vandaag nog met iemand over, maar de silent cream yellows hebben een wat ronder bumpje zonder pre-travel, dat lijkt me ook nog wel wat.

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste sound test van de Mode Envoy is gepost op Instagram. PC case, CF plate met Obscura switches en GMK keycaps. Klinkt niet verkeerd, duidelijk kenmerken van een PC case. Zal meer moeten horen voordat ik de knoop doorhak voor een bestelling, maar nog niet afgeschreven. Hopelijk komen er voor vrijdag nog meer sounds test van verschillende creators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
JRB201 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:55:
Ik dacht dat het de actuation force was?
Als ik ga zoeken zie ik ook overal actuation force 62/68 staan en niet bottom out?
En dan klopt mijn ~35 gram actuation bij de silent lemons toch wel?

Kan zijn dat ik het fout heb hoor ¯\_(ツ)_/¯
Nee de actuation force is meer rond de 45gf. Als er niet specifiek staat dat het de actuation force is, dan is het waarschijnlijk de bottom-out. Op wat specifieke rare gevallen na. En de enige listing die ik kan vinden geeft ook aan dat het bottom-out is.

Afbeeldingslocatie: https://github.com/bluepylons/Open-Switch-Curve-Meter/raw/main/Force%20curve%20measurements/Outemu-Silent-Sky.png?raw=truee

Het zou ook raar zijn als het 62g actuation was, dan zou de bottom-out iets van 80g zijn waarschijnlijk. En dat is voor de meeste mensen te zwaar :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
Voor de geïnteresseerden hier, MyKeyboard.eu heeft via de discord server bevestigd dat ze meedoen aan de Zoom65 V2 GB die morgen start.

Naar verwachting is morgen de site bijgewerkt, meer informatie zal worden gedeeld via de discord server in het #group-buys kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Henkie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:32:
Voor de geïnteresseerden hier, MyKeyboard.eu heeft via de discord server bevestigd dat ze meedoen aan de Zoom65 V2 GB die morgen start.

Naar verwachting is morgen de site bijgewerkt, meer informatie zal worden gedeeld via de discord server in het #group-buys kanaal.
Nice! Ik twijfel nog steeds of ik hem ga bestellen en zo ja in welke kleur. Ik dacht eerst aan de Yellow met zwarte keycaps maar nu neig ik naar navy of purple maar heb geen inspiratie voor keycaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:01:
De eerste sound test van de Mode Envoy is gepost op Instagram. PC case, CF plate met Obscura switches en GMK keycaps. Klinkt niet verkeerd, duidelijk kenmerken van een PC case. Zal meer moeten horen voordat ik de knoop doorhak voor een bestelling, maar nog niet afgeschreven. Hopelijk komen er voor vrijdag nog meer sounds test van verschillende creators.
Klinkt niet verkeerd :)
Nu een Alu versie :9

Idem hier hoor eerst even kijken voordat ik de knoop doorhak....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:07
Goedemiddag, graag zou ik van jullie kennis gebruik willen maken om een mooi plankje te vinden voor mijn setup thuis :)

Welke lay-out wil je?
US, ANSI

Met numpad

Wil je backlight?
Ja

MX Brown of vergelijkbaar

Wat je is je budget?
€200

Wil je macro toetsen?
Nu niet noodzakelijk, maar wel interessant voor de toekomst

Doel van het keyboard?
Werk (8 uur per dag) & Gaming (1 tot 2 uur per dag)

Wat weet je al?
Ik wil mijn toetsenbord draadloos hebben. De enige kabel die nu over mijn bureau loopt is de kabel van mijn toetsenbord, deze wil ik weg hebben voor een 'clean desk' setup.
Met het zoeken naar een geschikt toetsenbord in o.a. de pricewatch met bovenstaande wensen kwam ik uit op een Keychron Q1 Pro. Deze is helaas niet met numpad en is toch wel iets dat ik dagelijks gebruik. Ook was ik geacharmeerd van de ondersteuning voor QMK/VIA, ik ben van plan om in de toekomst te gaan werken met macro's.

Zijn er nog andere toetsenborden buiten die van Keychron die voldoen aan mijn wensen die voor max €200 te koop zijn en QMK/VIA ondersteunen? Ik heb een poging gedaan om op https://www.caniusevia.com/docs/supported_keyboards 100% toetsenborden te vinden, maar was hier al snel mee gestopt toen ik zag dat het niet duidelijk op de pagina te zien is hoeveel toetsen elk toetsenbord heeft.

Ook vraag ik mij af of ik niet te zwaar weeg op QMK/VIA en is dit helemaal niet nodig om zelf volledig 'in control' te zijn m.b.t. instelmogelijkheden op mijn toetsenbord?
Ten slotte is het voor mij geen probleem om zelf alles in elkaar te zetten/luben.

[ Voor 2% gewijzigd door Rembock op 25-01-2023 14:39 . Reden: stukje toegevoegd over zelf bouwen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rembock schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:36:
Goedemiddag, graag zou ik van jullie kennis gebruik willen maken om een mooi plankje te vinden voor mijn setup thuis :)

Welke lay-out wil je?
US, ANSI

Met numpad

Wil je backlight?
Ja

MX Brown of vergelijkbaar

Wat je is je budget?
€200

Wil je macro toetsen?
Nu niet noodzakelijk, maar wel interessant voor de toekomst

Doel van het keyboard?
Werk (8 uur per dag) & Gaming (1 tot 2 uur per dag)

Wat weet je al?
Ik wil mijn toetsenbord draadloos hebben. De enige kabel die nu over mijn bureau loopt is de kabel van mijn toetsenbord, deze wil ik weg hebben voor een 'clean desk' setup.
Met het zoeken naar een geschikt toetsenbord in o.a. de pricewatch met bovenstaande wensen kwam ik uit op een Keychron Q1 Pro. Deze is helaas niet met numpad en is toch wel iets dat ik dagelijks gebruik. Ook was ik geacharmeerd van de ondersteuning voor QMK/VIA, ik ben van plan om in de toekomst te gaan werken met macro's.

Zijn er nog andere toetsenborden buiten die van Keychron die voldoen aan mijn wensen die voor max €200 te koop zijn en QMK/VIA ondersteunen? Ik heb een poging gedaan om op https://www.caniusevia.com/docs/supported_keyboards 100% toetsenborden te vinden, maar was hier al snel mee gestopt toen ik zag dat het niet duidelijk op de pagina te zien is hoeveel toetsen elk toetsenbord heeft.

Ook vraag ik mij af of ik niet te zwaar weeg op QMK/VIA en is dit helemaal niet nodig om zelf volledig 'in control' te zijn m.b.t. instelmogelijkheden op mijn toetsenbord?
Ten slotte is het voor mij geen probleem om zelf alles in elkaar te zetten/luben.
Als het voornamste minpunt van de Q1 het ontbreken van een numdeel is zou je naar de Q5 of 6 kunnen kijken. Die zijn respectievelijk 96- en 100% layout. En als je het qua prijs wat enthousiast vind is de V-serie wellicht een optie (V5 of V6)?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@sapphire bedankt voor je reactie en het meedenken
Helaas zijn de niet-pro modellen van de Keychron Q-lijn alleen met kabel, heb jij nog een suggestie voor een ander merk dat in de buurt komt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Sub €200 een fullsize mech wireless? Pfoe.

Dan kom je uit bij de "gaming" borden denk ik? Razer, logitech etc hebben allemaal wel full layout modelletje met wireless.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Rembock schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:25:
@sapphire bedankt voor je reactie en het meedenken
Helaas zijn de niet-pro modellen van de Keychron Q-lijn alleen met kabel, heb jij nog een suggestie voor een ander merk dat in de buurt komt? :)
De K4 Pro doet wireless. Dat is dan wel een 96%, niet een fullsize, ik weet niet of dat een issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@superbok Mode heeft op YT wat shorts gezet van de Envoy.

Chassis swap/flex test:
YouTube: Mode Envoy - Chassis Swap, Sound Test, Flex Test

Dezelfde als op Insta:
YouTube: Mode Envoy - Obscuras in Polycarbonate Chassis

CF you plate op alu chassis:
YouTube: Mode Envoy - Obscuras on Carbon Fiber

Pom plate:
YouTube: Mode Envoy - Obscuras on POM Plate

Nog steeds niet blown away eigenlijk ook al klinkt het niet slecht. CF vind ik niet fijn klinken en POM met foam word weer zo foamy :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hetzelfde. Vind het zonder foam eigenlijk het beste klinken en twijfel nog tussen een PC case of alu. Voor beide is wel wat te zeggen. Denk dat ik gewoon afwacht totdat ik meer heb gezien met ook andere switches voordat ik de knoop doorhak, maar misschien sla ik over. Heb niet echt een 65% nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Vandaag gaat de Zoom65 v2 groupbuy open!

Heb de keycap set die ze als voorbeeld gebruiken bij de blurple variant gevonden:
https://keygem.com/produc...os=1&_sid=32a293500&_ss=r

Misschien een beetje lame om die te kiezen maar vind het er wel nice uitzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:11:
Hier hetzelfde. Vind het zonder foam eigenlijk het beste klinken en twijfel nog tussen een PC case of alu. Voor beide is wel wat te zeggen. Denk dat ik gewoon afwacht totdat ik meer heb gezien met ook andere switches voordat ik de knoop doorhak, maar misschien sla ik over. Heb niet echt een 65% nodig.
Ik vind het foam-geluid opzich neit erg maar dan klinkt het teveel als mijn QK65.

Qua materiaal ik wilde voor een Alu emt een mooi gewicht en accent gaan maar de PC case klinkt wel erg goed moet ik zeggen!

Qua 65's....QK65, Ikki68, Tes68, Keychron Q2 en Gas67....ik zie een patroon bij mezelf :+

Ik zou eigenlijk wel eens een 60/65% willen hebben met extra toetsen aan de linkerkant (ipv een macropad) of gewoon voor de fun een 40% maar verder vind weinig nut in groter :p
En stiekem een keer een luxere macropad en een split lijkt me wel eens grappig :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Zoom65 staat op mykeyboard.eu : https://mykeyboard.eu/cat...rd_850/?q=&sort_by=newest

Wel jammer dat de knob en onderkant combo al gekozen is en als je iets anders wil moet je dat blijkbaar nog een keer bij kiezen? Echt een stuk duurder op deze manier dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 17:41
Hmm denk dat ik de Zoom toch oversla. Vind een keyboard zonder knob toch wat strakker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkie
Brieto schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:25:
Zoom65 staat op mykeyboard.eu : https://mykeyboard.eu/cat...rd_850/?q=&sort_by=newest

Wel jammer dat de knob en onderkant combo al gekozen is en als je iets anders wil moet je dat blijkbaar nog een keer bij kiezen? Echt een stuk duurder op deze manier dan
Hier de Zoom65 V2 Navy met SS PVD Gold weight besteld. Extra internal weight en een witte knob.

Andere extra's koop ik nog wel als ze beschikbaar komen/blijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Ik vind het foam-geluid opzich neit erg maar dan klinkt het teveel als mijn QK65.

Qua materiaal ik wilde voor een Alu emt een mooi gewicht en accent gaan maar de PC case klinkt wel erg goed moet ik zeggen!

Qua 65's....QK65, Ikki68, Tes68, Keychron Q2 en Gas67....ik zie een patroon bij mezelf :+

Ik zou eigenlijk wel eens een 60/65% willen hebben met extra toetsen aan de linkerkant (ipv een macropad) of gewoon voor de fun een 40% maar verder vind weinig nut in groter :p
En stiekem een keer een luxere macropad en een split lijkt me wel eens grappig :p
Foam in een enkel bord is prima, maar vind het zonde om al me borden inderdaad vol te stoppen met foam waardoor ze dezelfde karakteristieke eigenschappen krijgen. Beetje afwisseling is wel leuk.

40% bevalt mij opzich prima in de roulatie, vermaak me prima met de libra mini voor een niet al te hoge prijs. Lang niet perfect, maar voor die prijs mag je niet veel klagen. Daarbuiten heb ik nog niet zo veel ervaring met andere formaten, ben benieuwd hoe 75% (en hopelijk 60% snel) mij bevalt, mis eigenlijk niets met een 65%, maar voor het mooie kan ik ook niets missen.

Overigens afgelopen week meerdere updates voor een aantal GB's waar ik in zit. Paragon is bijna aangekomen in Duitsland. Ze verwachten eind deze week/ begin volgende week bij Keebwerk te liggen voor de QC. Daarna zullen ze naar de vendors gaan en zal het verzenden snel gaan doordat QC dus al is gedaan. Heb nog steeds hoop voor het einde van de volgende maand, maar wordt wel krap.

Chapter1 helaas uitgesteld, blijkbaar doet Mykeyboard ook een deel van het project in de vorm van het laten produceren van de PCB's en draagtas. Het bestellen ervan hebben ze pas deze maand gedaan tot groot ongenoegen van de designer, want de case is helemaal klaar en alles had al verzonden kunnen worden als het op tijd was besteld. Nieuwe ETA is maart/ april verzending naar vendors vanuit China, dus ergens juli in handen :?

*kuch* leuk macropad *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Henkie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:05:
Sub €200 een fullsize mech wireless? Pfoe.

Dan kom je uit bij de "gaming" borden denk ik? Razer, logitech etc hebben allemaal wel full layout modelletje met wireless.
Alles met 'gaming' laat ik liever liggen :+
Aan welk bedrag zal ik moeten denken om aan al mijn wensen te voldoen? :)
dnzm schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:33:
[...]

De K4 Pro doet wireless. Dat is dan wel een 96%, niet een fullsize, ik weet niet of dat een issue is.
Thanks, over het hoofd gezien. Ik heb alleen geen ervaring met Keychron K Pro switches, iemand in dit topic toevallig wel? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:09:
[...]

Foam in een enkel bord is prima, maar vind het zonde om al me borden inderdaad vol te stoppen met foam waardoor ze dezelfde karakteristieke eigenschappen krijgen. Beetje afwisseling is wel leuk.
Helemaal mee eens!
40% bevalt mij opzich prima in de roulatie, vermaak me prima met de libra mini voor een niet al te hoge prijs. Lang niet perfect, maar voor die prijs mag je niet veel klagen. Daarbuiten heb ik nog niet zo veel ervaring met andere formaten, ben benieuwd hoe 75% (en hopelijk 60% snel) mij bevalt, mis eigenlijk niets met een 65%, maar voor het mooie kan ik ook niets missen.
Ik heb nog steeds de IC van de Minima40 in de gaten aan het houden :9
Qua layouts het is vooral dat ik naar 65% ben gegaan voor de extra ruimte en omdat ik de numpad en het tussendeel (wat er bij een TKL nog aan zit) amper mis. Imdem emt de F-row dus hoe mooi een Mode Sonnet ook is dan zit ik weetr emt een groot bord met keys die ik amper gebruik :+
Overigens afgelopen week meerdere updates voor een aantal GB's waar ik in zit. Paragon is bijna aangekomen in Duitsland. Ze verwachten eind deze week/ begin volgende week bij Keebwerk te liggen voor de QC. Daarna zullen ze naar de vendors gaan en zal het verzenden snel gaan doordat QC dus al is gedaan. Heb nog steeds hoop voor het einde van de volgende maand, maar wordt wel krap.

Chapter1 helaas uitgesteld, blijkbaar doet Mykeyboard ook een deel van het project in de vorm van het laten produceren van de PCB's en draagtas. Het bestellen ervan hebben ze pas deze maand gedaan tot groot ongenoegen van de designer, want de case is helemaal klaar en alles had al verzonden kunnen worden als het op tijd was besteld. Nieuwe ETA is maart/ april verzending naar vendors vanuit China, dus ergens juli in handen :?
Blijft altijd een ding die GB's, wel fijn dat je updates krijgt :)
*kuch* leuk macropad *kuch*
Die is mooi :| En die ISO enter is echt heel grappig maar man wat een beauty! Nadeel is alleen de 'maar' 7 switches en ik vind 9 nu al krap. Misschien voor thuis :p

Ik was zelf een beetje aan het loeren naar de GMMK Numpad. Nadeel daarvan is alleen dat het echt een numpad is met die 2u keys en minder echt een macropad.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

sapphire schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:35:
Ik was zelf een beetje aan het loeren naar de GMMK Numpad. Nadeel daarvan is alleen dat het echt een numpad is met die 2u keys en minder echt een macropad.
Ik gebruik deze macropad:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003500083583.html

Komt met via/qmk support en doet alles wat ik wil :*)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 14:06
De Zoom65 V2 is prachtig en ik had 'm willen bestellen.
Totdat ik de goedkope GMK67 zag ook een 65% met knob in zwarte uitvoering.
Minder luxe uitstraling en geen QMK/Via (maar dat gebruik toch haast niet).
De prijs van 60 euro inclusief verzenden gaf bij mij de doorslag.

Kwalitatief schijnt het met de GMK67 wel in orde te zijn en ik verwacht dat dit board nog hoge ogen gaat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Henkie schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Hier de Zoom65 V2 Navy met SS PVD Gold weight besteld. Extra internal weight en een witte knob.

Andere extra's koop ik nog wel als ze beschikbaar komen/blijven..
Nice man! Navy blue & wit is een mooie kleuren combo. Welke keycaps ga je nemen? BoW ?
Als ik de Zoom + extra's + keycaps + switches neem kom ik uit op 506 euro. Nog even denken over ik het dit waard vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Brieto schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:48:
[...]

Nice man! Navy blue & wit is een mooie kleuren combo. Welke keycaps ga je nemen? BoW ?
Als ik de Zoom + extra's + keycaps + switches neem kom ik uit op 506 euro. Nog even denken over ik het dit waard vind
Ja, 95% zeker een BoW vorm, of iets van een GMK Honor Light.

En ja, het is geen heel goedkoop bordje meer, zeker niet met leuke switches en keycaps, maargoed. Voor nu mijn 'end game'. (don't quote me on that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
sapphire schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:35:
[...]

[...]

Die is mooi :| En die ISO enter is echt heel grappig maar man wat een beauty! Nadeel is alleen de 'maar' 7 switches en ik vind 9 nu al krap. Misschien voor thuis :p

https://www.keychron.com/...ad?variant=40375366549593

Dit niets voor je? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
superbok schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:31:
[...]

Dan zou ik daar mee beginnen. Dacht dat die ook mee was geleverd in de kit. Zou ook kunnen dat deze bij de foam add on zat. Deze zal zorgen voor het “marble” geluid. Tapemod kan ook helpen met het versterken van dat geluid. Denk dat je op YouTube wel wat kan vinden met pe foam en u4t op een Ginkgo.

Edit: even gekeken wat ik allemaal heb, en PE foam zou je ook hebben. Je hebt een dun laagje voor tussen de case en pcb (deze heeft cut outs voor de hotswap sockets), dun vel pe foam tussen het pcb en plate en plate foam voor tussen het pcb en plate.
Welke schroefjes heb je gebruikt die van plate naar pcb gaan? Ik heb die hele korte erin gedaan maar die redden het niet om door die stofjes heen te komen. Of moet ik die lange gebruiken die aan de onderkant van de case zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Brieto schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Welke schroefjes heb je gebruikt die van plate naar pcb gaan? Ik heb die hele korte erin gedaan maar die redden het niet om door die stofjes heen te komen. Of moet ik die lange gebruiken die aan de onderkant van de case zitten?
Ik heb die schroefjes zelf niet erin gedaan, kreeg ze er niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Ik heb die schroefjes zelf niet erin gedaan, kreeg ze er niet in :+
okay, ligt misschien dan niet aan mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook geen schroeven in m'n bord (behalve die aan de onderkant van de case). Haalt een beetje de flex en bounce weg wanneer je die gebruikt. Voor een half plate config zijn ze nodig, maar full plate eigenlijk zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de Twitch stream van Alexotos van gisteren gekeken.
Mode Envoy, alu, alu plate, Obscura switches, geen foam en lettuce mount…. Oef die klinkt wel goed!

Geen idee hoe ik kan linken naar Twitch maar typen is op +/- 2.20u.

Keuze’s, keuze’s. 1~2 plates extra, kleur, accent, eventueel de kit versie :X

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 27-01-2023 11:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de stream vanochtend ook even terug gekeken en toch aangenaam verrast. Klinkt erg lekker en grappig genoeg vind ik hier de alu juist weer beter klinken dan de PC versie. En foam is zeker niet nodig, erg goed geluid.

Overigens zag ik dat Clackycon niet meer in de jaarbeurs is, maar verplaatst is naar "broodnodig en kapitaal" in Utrecht, ongeveer 10 min vanaf de jaarbeurs. Zelfde locatie als vorig jaar alleen dan ook de bovenruimte gelukkig. Anders zou het wel krap worden. Capaciteit is nu 400 mensen ipv 750. Gelukkig dus in de buurt en veranderd en eigenlijk niet zo heel veel voor bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het qua parkeren toch wel onhandig, het is toch minder lekker bereikbaar en als ze geen deal kunnen sluiten (wat ze wel proberen) ook redelijk wat duurder. Maar misschien zijn er wel stopcontacten, dat zou wel handig zijn om m'n rgb te laten zien. Maar goed, dat is nog niet zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat is waar, stond vorige keer geparkeerd in de garage daar om de hoek en schrok toen. Stond een paar uur geparkeerd en was iets van 20 euro kwijt. Daar zijn de Rotterdamse prijzen niets mee.

Bezorger stond net met een leuk pakketje aan de deur. "Eindelijk" GMK Metropolis. Wat een onwijs gave set. Voor nu op de Ginkgo. Ook nog even spelen met alle verschillende accenten die mogelijk zijn. Kan voor een minimalistische uitstraling gaan door alleen de tekst mods te gebruiken, wat speelser door de blauwe novelties te gebruiken of all out door alle kleuren te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i7lLg6IlJj304WSdMYCe2042kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qtb8rjVf057e4Xf1T6r5pQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXZ_cpZGeO7sOSlgEUeLjEZtwMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yszcODAWypGpwqr5ayg9Dk9f.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu een beetje de tussenoptie, maar dat zal niet lang zo blijven :9
En dan heb ik niets een de Turnpike kit met alle mods als novelties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@superbok jij bent even all out gegaan met Metropolis :9 :9~
Fijn dat je het eindelijk ontvangen hebt!

Over ClackyCon, ook hier geld weer wat fijn dat ze het even doorgeven :|

Ik vind het nogal wat, ik ben totaal niet bekend in Utrecht dus van ‘station oversteken en er zijn’ naar 10-min lopen (gok dat jullie lopen bedoelde?) is best een verschil.
En met de auto word ook een aderlating zo te horen.

@MatthijsBoog Voor die RGB bouw lamp van je? Flinke powerbank meenemen anders :)

Edit: info ClackyCon gevonden op discord dus opzich wel heel duidelijk en eerlijk gecommuniceerd al had ik een mail fijner gevonden :)

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 27-01-2023 16:51 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga het nog mooier maken, van de 8 borden die ik meeneem zijn er volgens mij 6 met verlichting en 3 daarvan zijn van die felle bouwlampen die veel teveel stroom kunnen gebruiken. Dus dat zou een hele flinke powerbank moeten zijn dan:+

Resultaat zou waarschijnlijk gewoon een gevalletje lagere helderheid en beetje afwisselen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:21:
@superbok jij bent even all out gegaan met Metropolis :9 :9~
Fijn dat je het eindelijk ontvangen hebt!

Ik vind het nogal wat, ik ben totaal niet bekend in Utrecht dus van ‘station oversteken en er zijn’ naar 10-min lopen (gok dat jullie lopen bedoelde?) is best een verschil.

@MatthijsBoog Voor die RGB bouw lamp van je? Flinke powerbank meenemen anders :)

Edit: info ClackyCon gevonden op discord dus opzich wel heel duidelijk en eerlijk gecommuniceerd al had ik een mail fijner gevonden :)
Een van de weinige sets die ik echt fantastisch vind. Toen ik net bekend werd met keyboards en alles wat er bij komt kijken een clone setje op ali gekocht (wist destijds niet dat er een officieel setje was). Eenmaal in GB gelijk de meeste kits gekocht zonder dat ik al wist op welk bord het zou komen. Ben benieuwd of het een beetje matched met de blauwe Chapter1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:21:
[...]

[...]

Als het goed is komt er ook nog een e-mail :)

Het verschil is vooral het station uitlopen aan de ene kant versus uitlopen aan de andere kant. Het zit echt twee straten van Tivoli en dat zit dan weer net buiten het station.

En de parkeergarage zit ernaast, het is alleen duurder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Raar verhaal wel dat opeens de locatie anders is, vraag me af wat de reden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De communicatie met de Jaarbeurs is nou niet bepaald optimaal verlopen volgens de mededeling in de Clackycon Discord. Er is ergens sprake geweest van miscommunicatie.

Edit on maar even de aankondiging toe te voegen:
Hey @everyone,

We regret to inform you that we’ve had some troubles with our location Jaarbeurs, Utrecht. There have been some major miscommunications, leading us having to relocate to another location: Paardenveld 5, Utrecht. Broodnodig + Kapitaal Utrecht

**Good news!
**
We managed to find a new location, and make the needed payment. Communication is clear with this location, the given date has been guaranteed to be available by the location. This location is more than big enough to fit all the possible attendees, our theoretical maximum of 750 has to be down scaled to 400 however.
Note: There is a big expansion above the Broodnodig bakery where most of the event will happen, this location is ~4 times the size of Broodnodig itself

**What does this mean for me?**

The new location is a 10 minute walk from the original location, meaning the travels and lodgings planned don’t have the be changed. The location changes can be found on the website as well.
You will receive a coupon which you can use to get a free drink and something to eat.
We hope you will stay a part of ClackyCon 2023. If you would prefer to get a refund, we would find this very unfortunate. However, the possibility is there.

**Questions**
If you have any questions, feel free to ask them in the forum channel specifically made for this <#1068462169156497431>. Over here you can easily see questions asked by others and see relevant discussions regarding your question.
Please keep the questions in <#1068462169156497431> as much as possible, this is easier for us to manage.

Thanks for understanding 💛

[ Voor 83% gewijzigd door MatthijsBoog op 27-01-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cebby schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:27:
[...]

Als het goed is komt er ook nog een e-mail :)

Het verschil is vooral het station uitlopen aan de ene kant versus uitlopen aan de andere kant. Het zit echt twee straten van Tivoli en dat zit dan weer net buiten het station.

En de parkeergarage zit ernaast, het is alleen duurder :'(
Zoals ik zei ik ken de weg in Utrecht écht niet, afgelopen 10~15 jaar één keer geweest met een groep meegereden en aantal letterijk station-jaarbeurs.

Sowieso moet ik zeggen dat ik het bericht op Discord wel heel netjes vond hoor!

@superbok Grappig want ik heb precies het tegenovergestelde. Ook in het begin een Metropolis Ali kloon gehad (hele slechte overigens) en toen besloten dan zó veel kleur op een bord too much is :+
Blijft wel een schitterende set!

Envoy GB is 9u uitgesteld, lekker midden in de nacht maar daar ga ik niet voor op blijven hoor. Al genoeg gebroken nachten/te doen s’nachts :(

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 27-01-2023 20:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:42:
De communicatie met de Jaarbeurs is nou niet bepaald optimaal verlopen volgens de mededeling in de Clackycon Discord. Er is ergens sprake geweest van miscommunicatie.

[...]
Van wat ik nog begreep is het eigenlijk gewoon 'oh er is motorbeurs en we hebben de ruimte toch nodig dus nu kunnen jullie niet meer komen, bye'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesjuh
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:17
Nieuwe locatie voor clackycon is nog altijd prima te lopen vanaf station. Parkeren wel duurder inderdaad, €35 voor een dag.

Zelf wel m’n bedenkingen bij de locatie want broodnodig is veel te klein voor alles boven 50 man en boven heb ik nooit gezien maar of dat nou super groot is… we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Cebby schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:39:
[...]

Van wat ik nog begreep is het eigenlijk gewoon 'oh er is motorbeurs en we hebben de ruimte toch nodig dus nu kunnen jullie niet meer komen, bye'
Dat klinkt als contractbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poesjuh schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:39:
Nieuwe locatie voor clackycon is nog altijd prima te lopen vanaf station. Parkeren wel duurder inderdaad, €35 voor een dag.

Zelf wel m’n bedenkingen bij de locatie want broodnodig is veel te klein voor alles boven 50 man en boven heb ik nooit gezien maar of dat nou super groot is… we gaan het meemaken.
Tja, ze zeggen 4x zo groot. Als het vorige keer vol was met 50 man is dat dus nu met 250 man, want het stuk beneden blijft als lounge gebruikt worden dit event.

Volgens de laatste gedeelde ticketaantallen kan dat prima. Mocht er nou in de laatste weken nog super veel verkocht worden, dan gaat het wel erg vol worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
https://modedesigns.com/products/envoy

Envoy is live: Configurator en mogelijkheid te bestellen.

Oef, twijfel nog tussen met of zonder multicolor accents. Scheelt 43 euro tegenover de standaard grey accent & weight, en het is niet alsof je het echt goed ziet :+

[ Voor 72% gewijzigd door Nerrion op 27-01-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:15
Nerrion schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:03:
Oef, twijfel nog tussen met of zonder multicolor accents. Scheelt 43 euro tegenover de standaard grey accent & weight, en het is niet alsof je het echt goed ziet :+
Ik zou lekker grijs (of gold doen) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Ik zou lekker grijs (of gold doen) ;)
Heb voor een middenweg gekozen! Multicolor accent met gray weight.

Deze besteld:
Case: Mirage
Accent: Multicolor
PCB: Hotswap
Plate: Aluminum
Weight: Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jammer dat de “goedkope” opties zo beperkt zijn, als je geen grijs of goud wil betaal je al snel 15 dollar extra. Vorige keren hadden ze wat meer standaard kleuren. Stream van Alexotos heeft mij in ieder geval overgehaald. Gegaan voor mirage met dubbele koper. Groen is ook wel mooi, maar lijkt niet te matchen met botanical dus die gok waag ik niet. Verzendkosten zijn alleen wel om te huilen :+

Zie in ieder geval dat mirage populair is, jullie ook in de juni groep?

Edit: zie dat foam apart besteld moet worden en niet standaard is, dus let op als je dat wilt. Vergeet ook niet aan te melden voor de nieuwsbrief voor 5% korting, niet veel maar alle kleine beetjes helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door superbok op 27-01-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:31:
Jammer dat de “goedkope” opties zo beperkt zijn, als je geen grijs of goud wil betaal je al snel 15 dollar extra. Vorige keren hadden ze wat meer standaard kleuren. Stream van Alexotos heeft mij in ieder geval overgehaald. Gegaan voor mirage met dubbele koper. Groen is ook wel mooi, maar lijkt niet te matchen met botanical dus die gok waag ik niet. Verzendkosten zijn alleen wel om te huilen :+

Edit: zie dat foam apart besteld moet worden en niet standaard is, dus let op als je dat wilt. Vergeet ook niet aan te melden voor de nieuwsbrief voor 5% korting, niet veel maar alle kleine beetjes helpen.
Ik had nog hoop op iets grijs, die Mirage is het nét niet voor mij :(

Hoeveel extra's hebben jullie nog bijbesteld ?

En inderdaad ik wil geen grijs of goud dus tikt lekker aan, dan de foam nog los en ik dacht net ook te zien dat er korting zat op de switches, caps en stabs maar dat was opeens weg net als mijn mandje :(

Hoeveel zijn de verzendkosten bij je ?

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 27-01-2023 22:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brieto
Nerrion schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:03:
https://modedesigns.com/products/envoy

Envoy is live: Configurator en mogelijkheid te bestellen.

Wauw, ik had dit merk nog nooit gezien. Mirage + Walnut + Grey :9~

Blij dat ik erg aan het twijfelen was over de zoom want nu heb ik budget hiervoor :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Brieto op 27-01-2023 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
superbok schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:31:

Ah shit zie dat ook te laat. Maar even via support regelen.

Heb geen extra's bijbesteld, alleen foam wil ik erbij dus. Verzenden was 41,93 usd.

[ Voor 4% gewijzigd door Nerrion op 27-01-2023 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje blauw grijs is die mirage, afhankelijk van het licht zal die soms wat blauw uitvallen, maar andere momenten juist weer grijs. Welke ga je kiezen?

Heb zelf een fr4 en pom plate als extra met alu in de kit. Geen extra pcb, verwacht dat dat geen probleem zal zijn en die zijn toch nog te bestellen later. Zo kan ik ook nog steeds een SixtyFive pcb bestellen terwijl de verkoop allang is gestopt. Ook geen foam, klonk niet nodig. En aangezien het een standaard 65% is, is plate foam makkelijk te krijgen. Alleen case foam niet als ik dat toch zou willen.

Verzendkosten waren 42$, gelukkig is de euro weer wat sterker geworden afgelopen weken.

[ Voor 5% gewijzigd door superbok op 27-01-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbok schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:19:
Beetje blauw grijs is die mirage, afhankelijk van het licht zal die soms wat blauw uitvallen, maar andere momenten juist weer grijs. Welke ga je kiezen?

Heb zelf een fr4 en pom plate als extra met alu in de kit. Geen extra pcb, verwacht dat dat geen probleem zal zijn en die zijn toch nog te bestellen later. Zo kan ik ook nog steeds een SixtyFive pcb bestellen terwijl de verkoop allang is gestopt. Ook geen foam, klonk niet nodig. En aangezien het een standaard 65% is, is plate foam makkelijk te krijgen. Alleen case foam niet als ik dat toch zou willen.

Verzendkosten waren 42$, gelukkig is de euro weer wat sterker geworden afgelopen weken.
Ik ben nog in dubio en heb nog even om na te denken...kom er net achter dat we geen creditcard meer hebben :F

Paypal en ApplePay accepteren ze niet dus even kijken of er iemand in de familie nog één heeft....

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Pff, @MatthijsBoog had me naar aanleiding van mijn vraag van een paar dagen terug, wat switches opgestuurd (waarvoor dank!). Ik denk, "ik doe daar even een kort reviewtje over op mijn blog", en toen dacht ik, "ja, maar daar moet dan wel een beetje achtergrond bij", en nu staan er dus 3200+ nieuwe woorden op mijn blog en die switches moet ik nog reviewen.

Zoals die dingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
sapphire schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Ik had nog hoop op iets grijs, die Mirage is het nét niet voor mij :(

Hoeveel extra's hebben jullie nog bijbesteld ?

En inderdaad ik wil geen grijs of goud dus tikt lekker aan, dan de foam nog los en ik dacht net ook te zien dat er korting zat op de switches, caps en stabs maar dat was opeens weg net als mijn mandje :(

Hoeveel zijn de verzendkosten bij je ?
Als ik het goed begrijp krijg je korting als je een hele set besteld (dus de keycaps, deskmat, artisan keycap etc). Maar dan moet je die artisian keycap wel graag willen denk ik.

Heb jij ook switches besteld?

[ Voor 3% gewijzigd door Brieto op 28-01-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@dnzm Kom je naar clackycon? Ik ben wel benieuwd naar de Ali 'holy pandas' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Cebby schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:37:
@dnzm Kom je naar clackycon? Ik ben wel benieuwd naar de Ali 'holy pandas' :)
Zat niet echt in de planning, nee. Maar mocht ik me nog bedenken, dan neem ik ze mee. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb afgelopen week ook Ali Holy Panda clones. Dus die zal ik meenemen naar Clackycon. Doe er wel een paar in een tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnzm

dnzm

Knorrig

Ah, lijkt me een beter plan. Ik kijk voor de grap eens wat onze blauw-gele vrienden rekenen om me in Utrecht (en terug) te krijgen, en daar word ik niet bepaald blij van... zal met een auto en parkeren niet veel schelen, vermoed ik. Dus de kans dat ik me bedenk acht ik uitermate klein...

Is het trouwens wat, die semi-holy Panda’s? Of had ik ze beter kunnen laten liggen? 😅

[ Voor 14% gewijzigd door dnzm op 28-01-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het beste met de auto gaan en de kosten met minstens 1 ander delen. Anders is het inderdaad vrij prijzig.

Tja, is het wat. Ik heb een zakje polia pandas met dus wel de juiste housing en den recolored stem. Die zijn toch echt wel beter, maar nog steeds matig naar mijn mening.

Het is geen top switch, als kloon al helemaal niet. Maar voor die ongeveer 20 euro heb je dan wel 90 switches, ik vond het wel grappig om gewoon te hebben. Maar iets als een Akko lavender is toch echt wel een betere aankoop.

Wil ooit ook nog eens de Feker pandas halen, kijken hoe die zijn. Maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.
Pagina: 1 ... 106 ... 157 Laatste