Acties:
  • +1 Henk 'm!
Keycaps bewaar ik in de verpakking waarin ze geleverd worden en voor switches heb ik 2 kartonnen dozen. 1 voor de grotere aantallen en 1 voor de restjes. Niet de mooiste manier, maar het kost niets en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
MatthijsBoog schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:41:
Keycaps bewaar ik in de verpakking waarin ze geleverd worden en voor switches heb ik 2 kartonnen dozen. 1 voor de grotere aantallen en 1 voor de restjes. Niet de mooiste manier, maar het kost niets en werkt prima.
Zitten al die switches dan los doormekaar in een doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ongeveer wel ja, 1 zakje per switch soort, allemaal bij elkaar gegooid in een doos. Behalve de switches die in een doosje geleverd zijn (Akko), die zitten netjes in de bijbehorende doosjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 21:52
Brieto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:35:
Hoe bewaren jullie alle switches en keycaps die julile hebben? Ik heb de producten van Kinetic Labs gezien maar heb weinig zin om daar importkosten voor te betalen..
Keycaps gewoon in de doos en de switches en andere dingen gewoon in deze box.
Komt uit de action en kost geen drol.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRsqO_JGi0g842MJD8ecGcNzwZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUsKlcGT235nV1fvJ0eJojMa.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brieto
Gunth schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:50:
[...]

Keycaps gewoon in de doos en de switches en andere dingen gewoon in deze box.
Komt uit de action en kost geen drol.
[Afbeelding]
Straks even bij de action kijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Switches hangen aan een Ikea Skadis bord in van die doorzichtige bakjes
de Keycaps in van die ziplock bags, ook van de Ikea, en liggen in een ladeblok (ook al Ikea 8)). De originele verpakkingen namen te veel plek inbeslag.

Edit:
@Gunth , idd ook leuk voor toetsenborden, hier nog een oude foto gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1upOpYuFtEuhHAfy6FL9Le2X3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EA9Oj4hdubZpkKineo9RfFOJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door skoozie op 29-11-2022 10:28 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 21:52
skoozie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:05:
Switches hangen aan een Ikea Skadis bord in van die doorzichtige bakjes
de Keycaps in van die ziplock bags, ook van de Ikea, en liggen in een ladeblok (ook al Ikea 8)). De originele verpakkingen namen te veel plek inbeslag.
Die bakjes en bord is knap idd.
Ook voor je keybords te stallen maar de vrouw begreep het niet :P
Gevecht verloren en zoveel mogelijk in de kast.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-07 13:48
Belecthor schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:35:
Is er eigenlijk een feitelijk instaptoetsenbord voor nieuwelingen? Luben, hotswaps, zelfbouw, foam en de andere termen die ik voorbij zie komen zijn mij nog iets teveel op dit moment en ik weet niet zeker of het wat voor mij is. Ik heb in het verleden wel een Keychron K2 gehad, maar die was een stuk hoger dan ik wenste en hoger dan normale profile mechs.

Ik ben op zoek naar een (relatief) goedkoop toetsenbord ~€70 voor een TKL met brown switches. Is er dan een bord dat er kwalitatief bovenuit springt?
Je kan kijken naar de Keychron C1, de niet hot swappable versie is € 66 euro.

PSN: TyKashin

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Brieto schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:35:
Hoe bewaren jullie alle switches en keycaps die julile hebben? Ik heb de producten van Kinetic Labs gezien maar heb weinig zin om daar importkosten voor te betalen..
Keycaps gewoon in hun originele doos, switches bewaar ik in Ikea containers aan de muur:

https://www.ikea.com/nl/n...-met-deksel-wit-80335909/

Toevallig passen hier exact 90 switches in :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlVotXnLUdRJLc0twu-967YffAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5krUIEzQI5c7yieIe0QKsYdi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ricjuh op 29-11-2022 10:42 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat ik zoiets er doorheen krijg in de woonkamer :+

Ik heb zo'n Action doos net als @Gunth en verder keycaps in de dozen ergens op zolder, mandje met los grut enzo. In ieder geval weggestopt, iets met kinderen die 'knopjes' te leuk vinden +

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:13
Ik heb een vraagje voor mensen die een toetsenbord op keychron.com hebben besteld.
Ik heb gister 2x de V1 keychron besteld voor een bedrag van 200 euro. Ik zag op de site van de belastingdienst dat er bij computeronderdelen nooit invoerrechten worden berekend maar wel de 21% btw. Is dit altijd of alleen als ze je te pakken hebben dat je de btw moet betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet specifiek keychron, maar sinds vorig jaar krijg je voor vrijwel alles een btw rekening + €4 voorschotskosten. Met een beetje geluk mag je dan bij het afhaalpunt nogmaals de btw +€7 betalen waarna je bezwaar in kunt gaan dienen tegen die 2e betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Volgens mij heeft Keychron een registratie in Frankrijk dus zou me niets verbazen als je geen BTW hoeft te betalen omdat de verkoop van producten in de EU via dat bedrijf loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:11
sjirafje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:50:
Misschien kan een van jullie mij adviseren?

Ik gebruik nu 2 jaar een BlitzWolf BW-KB1 met Gateron Brown Switches. Ik mis helaas toch vaak toetsen op dit 60% bordje (of ik kan de Fn combinatie in het donker niet vinden). Ik denk er daarom aan om een Mountain Everest Max aan te schaffen (nu ivm black friday iets minder duur). Het modulaire van dit bord spreekt me erg aan. De meest gebruikte toetsen zitten op het hoofdbord en als ik heb nodig heb kan ik het numerieke gedeelte er bij pakken.
Ik twijfel alleen erg aan welke switches ik moet kiezen. Ik ben op zich tevreden met de Gateron Brown Switches alhoewel ik het punt waarop hij de toetsaanslag registreert eigenlijk iets beter zou willen voelen. Ook zit er toch wel wat verschil in tussen hoe ze onderling aanvoelen. Ik gebruik het toetsenbord voor 60% gaming (niet op competitief niveau) en 40% lichte algemene computer zaken. Lange stukken typen doe ik er over het algemeen niet mee.

De Everest Max is verkrijgbaar met Cherry MX Brown, Red, Blue, Silent Red en Speed Silver (die laatste is momenteel niet op voorraad). Welke zouden jullie mij adviseren? Ik neig naar de MX Brown, ik begrijp dat die iets steviger aanvoelen dan de Gateron variant. Of is er een ander bord wat misschien beter bij mij past?
Ik heb zelf vorig jaar de Everest Max gekocht, i.c.m. de Silent Reds, na ervaringen met de Cherry Brown die best wel luid waren. De Silent Red's typen heerlijk en zijn ook prima te gebruiken in games.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Allard schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb zelf vorig jaar de Everest Max gekocht, i.c.m. de Silent Reds, na ervaringen met de Cherry Brown die best wel luid waren. De Silent Red's typen heerlijk en zijn ook prima te gebruiken in games.
Best een leuk board, dat je numpad eraf kan halen. Misschien over een aantal jaar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Cebby schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:24:
Volgens mij heeft Keychron een registratie in Frankrijk dus zou me niets verbazen als je geen BTW hoeft te betalen omdat de verkoop van producten in de EU via dat bedrijf loopt ;)
Op mijn bevestiging mail staat dat de keyboards uit Hong Kong komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Heb zelf keyboard spullen op drie verschillende plekken. Meeste keyboards hangen aan de Skadis, samen met switches die nog niet gelubed zijn. Ook extra switches zitten in de eerder genoemde containers. Misschien nog een handige tip voor de mensen met keyboard op de Skadis: plaats in het midden van het bord een ronde hoek ipv een lange zodat het bord wat rechter op staat. Bij mij hangt het bord redelijk hoog en hierdoor zie ik ze wat beter. Ook wat paracord en heatshrink op de metalen hoeken gedaan om beschadiging te voorkomen.

Keycaps bewaar ik in JTK Max trays in de kast met de originele dozen op de zolder. Altijd handig om deze te hebben met het eventueel verkopen in de toekomst.

Switches die zijn gelubed zitten in dezelfde opberg containers als van Kinetic Lab, alleen dan zonder het logo en uit China. Tijdje geleden waren ze in de aanbieding voor 3 euro per stuk. Al die containers aan de Skadis werden een beetje te veel.

Ben alleen nog opzoek naar een goede opberg manier van alle extra items van keyboards, zoals plates en PCB's. Zit nu vaak in de opbergtas, maar als je het bord dus een keer mee wilt nemen moet alles er tijdelijk uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfdxRTr0KCh7HIqb46ntRpuMfYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdmWzZ4SYNCSaujz4FCCrLFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQlPBAPf37xLBP1wxu_6XxzkjlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vM19QLl5zX1BGAAqefVGLdx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufeEw3bKExNNvh0uZqwsVzAn4tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuhNmVKEXb0dmdJKyjvrIFCb.jpg?f=fotoalbum_large

Alles ook mooi gelabeld aan de zij- of bovenkant. En natuurlijk alles in een spreadsheet gezet om het overzicht te bewaren.

Leuk om alle oplossingen te zien van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:23

sjirafje

No inspirational quotes here

Allard schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
[...]

TyKH schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:44:
[...]

Best een leuk board, dat je numpad eraf kan halen. Misschien over een aantal jaar naar kijken.
Ik heb de Everest Max met Cherry MX Brown terug gestuurd. De verbinding tussen de numpad en het TKL bord vond ik veel te fragiel. Ik durfde het bord niet op te tillen met de numpad er in geprikt. Omdat ik regelmatig mijn toetsenbord verplaats leek me dit geen geschikte oplossing voor mij.

De Cherry MX brown van de Everest vond ik iets zwaarder typen dan de Gateron Brown in mijn huidige bordje. Het Everest bord zelf voelde wel solide aan en klonk goed, er waren wel wat zaken die ik niet vond kunnen voor de prijs die ze er voor rekenen. Er was kleurverschil tussen het TKL bord en de numpad, ook zat er kleurverschil tussen de magneetjes waarmee je de hoogte instelt en zat er een beschadiging op het numpad. Het scherm en de knopjes voelde veel te plastic aan en het feit dat het scherm aan de onderkant een randje beeld mist vond ik er in het echt net uitzien alsof het scherm kapot was (hoort wel zo).

Ik heb nu een Ducky One 3 TKL besteld, hopelijk bevalt die wel.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-07 15:35
superbok schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:25:
Ben alleen nog opzoek naar een goede opberg manier van alle extra items van keyboards, zoals plates en PCB's. Zit nu vaak in de opbergtas, maar als je het bord dus een keer mee wilt nemen moet alles er tijdelijk uit.
Kicken hoe je het hebt opgelost. Ziet er top uit!

Misschien is iets zoals een 'ouderwetse' archiefmap, waar ik papieren in archiveer, een oplossing? Als je zo'n map vind die groot genoeg is voor de plates e.d.

Zoiets als dit bedoel ik dan:
Voorbeeld

Geen idee of het wat is... ik probeer even mee te denken :-)

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
A. Ben schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:31:
[...]

Op mijn bevestiging mail staat dat de keyboards uit Hong Kong komen.
Ik zei ook niet dat ze uit Frankrijk werden verstuurd, enkel dat ze een registratie hebben. Dat wil dus zeggen dat ze technisch de import geregeld hebben tussen het bedrijf daar en in Hong Kong. Resultaat is dan dat je pakket als het goed is als 'afzender Europees' wordt gezien en dus hoeft de bezorger m alleen nog maar af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Cebby schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:59:
[...]

Ik zei ook niet dat ze uit Frankrijk werden verstuurd, enkel dat ze een registratie hebben. Dat wil dus zeggen dat ze technisch de import geregeld hebben tussen het bedrijf daar en in Hong Kong. Resultaat is dan dat je pakket als het goed is als 'afzender Europees' wordt gezien en dus hoeft de bezorger m alleen nog maar af te leveren.
Ah oke, ik heb je dan verkeerd begrepen. Duimen denk ik maar dan dat het ook zo in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Vandaag dan eindelijk de verzendbevestiging van mijn Freebird TKL ontvangen vanuit Candykeys..

@A. Ben Ik heb nooit extra kosten gehad bij mijn Keychron bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
ricjuh schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:00:
Vandaag dan eindelijk de verzendbevestiging van mijn Freebird TKL ontvangen vanuit Candykeys..

@A. Ben Ik heb nooit extra kosten gehad bij mijn Keychron bestellingen.
Hoop dat je gelijkt hebt! Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brieto
Heb via amazon.nl wat 'krytox 205' lube gekocht maar het kwam in een klein anoniem potje. Is misschien voorlopig wel genoeg maar niet helemaal wat ik had verwacht :D.
Kan ik ergens het orgineel kopen of waar halen jullie het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het zelf bij Keygem gekocht, die store vertrouw ik en de 205g0 die ik daar kreeg lijkt aanzienlijk beter dan de aliexpress 205g0 die ik ook heb gekocht. Laatst ook nog wat 107 en xht-bdz bij keebcats gehaald, maar die zijn nog onderweg. Want het zit bijna nooit mee met de douane...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Hier eigenlijk alleen maar lube van Salvun, Keygem en Mykeyboard.

Dat ene potje 205g0 van ali is een 105 205-non-g0 mix volgens mij en dan mist het stofje om ze te combineren ofzo. Dus de meeste 105 is eruit gelekt lijkt het, want het goedje is een stuk dikker geworden over tijd. En het zakje waar het in zit is altijd vettig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn tubetje 205g0 van keygem kwam eerst ook ongeveer 8 druppels 105 uit voor het op 205g0 begon te lijken. Maar die ali potjes verliezen idd wel lekker de 105 als je ze niet rechtop bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 09:25

Szwoar

En door

Wat denken jullie van de kwaliteit van keycaps van PBTFans? Ik heb deze op het oog, voor mijn toekomstige witte QK75. Ga liever voor wat betere kwaliteit keycaps en de combi van wit op wit met zwarte accenten lijkt mij wel clean; ook zijn ze double-shot PBT.

GMK zou leuk zijn, maar icon modifiers vind ik zelf veel mooier en een GMK set met accent kit (als ze al beschikbaar zijn) wordt wel erg prijzig.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Szwoar Schijnen wel nette keycaps te zijn wat ik er van gelezen heb :)

Vraagje (volgens mij kan ik het best @djunicron taggen maargoed) wie is er een beetje thuis in de Gateron Yellow familie?

Ik heb een setje ‘ouderwetse’ Gateron Milky Yellows naar mijn weten is dat de KS-3 toch?

En een set Pro Yellow V2’s en dat zijn als het goed is de KS-9.

Nou is door het Milky materiaal het geluid van de KS-3 het fijnste van de 2.
Smoothnes van de KS-9 is stock en lubed de betere.
Dus had ik zelf al bedacht om te Frankenswitchen en de Milky top op de KS-9 te zetten wat een fijne switch oplevert (in beperkt testen).
Nu zag ik dat er ook ‘Pro Yellow Milky’ is maar die heeft een andere top qua mold dan de KS-9.

Wat ik daarvan vind is dat deze dezelfde stock lube heeft als de KS-9 en dat de mold een updated versie van de KS-3 is met oa minder stem wobble.

Iemand ervaring met deze Pro Milky’s. Vraag me namelijk af of ik daarmee een goede koop doe of beter een setje switches met een Milky top kan zoeken en die dan overzet.
Maarja dan houd ik een set mindere switches over.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, KS3 is wat los, maar past wel vrijwel overal op met succes. Tecsee, Cherry, JWK, eigenlijk nooit een probleem.
KS-9 is niet heel veel anders, maar er waren volgens mij wat rare combinaties te vinden waar het niet goed klonk. De pro X series hebben gewoon de X erachter aan staan. Maar puur voor de top maakt het niet uit. KS3X koop je voor de milky onderkant of omdat je een Gat CJ wilt met ander soort geluid. Hoewel ik meen dat de onderkant meer Nylon is dan het normale spul. De Pro X Beige is b.v. allemaal niet recept plastic.

Je moet eigenlijk voor de compatibiliteit vooral geen KS25 hebben (Cap), KS-8 heeft grotere gaten voor LED en is soms te strak (past niet op Ink v1?) en KS 15 is hetzelfde maar alleen voor optisch.

Er zijn ook nu nieuwe Cap v2 (Zeal compatible) en Box (v3 / CJ e.a.) modellen, maar die hebben niet geen bekende KS typering geloof ik. Dat spul klinkt wel erg goed nu in de milky en golden varianten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:20

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Even een kleine shoutout naar @MatthijsBoog. Hij boodt zijn Boba U4s 68g aan ter overname na mij cola fiasco. Vandaag ontvangen en geïnstalleerd. I'm back in business! :D
Ervaring tot nu toe is dat de 68g merkbaar wat zwaarder zijn dan de 62g. Ben benieuwd of dit vermoeide vingers gaat opleveren. De tactile bump is wel weer nét iets beter. Nu nog mijn opnieuw gelubede stabs een beetje finetunen.

De aftermath van een glas cola over mijn keyboard:
• 3 uur uit elkaar halen, schoonmaken, stabs opnieuw luben en weer in elkaar zetten
• Erachter komen dat ik in Windows geen sticky keys heb aangezet, maar zo voelt het wel
• Reachout van een medetweakers waarin hij zijn Boba U4s 68g aanbiedt
• Nieuwe switches gemonteerd
• 19 switches gered, 48 zijn verpest

Wat een community d:)b

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

sjirafje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:25:
[...]
Ik heb nu een Ducky One 3 TKL besteld, hopelijk bevalt die wel.
Het zit niet echt mee. De Ducky moest ook terug, die was niet goed in elkaar gezet waardoor de behuizing aan de voorkant wat open stond. Waarschijnlijk is dat eenvoudig te verhelpen, maar ik ga geen gloednieuw toetsenbord van €170 open schroeven. Hopelijk kan die snel omgeruild worden voor een exemplaar zonder QC issues.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:04:
Mja, KS3 is wat los, maar past wel vrijwel overal op met succes. Tecsee, Cherry, JWK, eigenlijk nooit een probleem.
KS-9 is niet heel veel anders, maar er waren volgens mij wat rare combinaties te vinden waar het niet goed klonk. De pro X series hebben gewoon de X erachter aan staan. Maar puur voor de top maakt het niet uit. KS3X koop je voor de milky onderkant of omdat je een Gat CJ wilt met ander soort geluid. Hoewel ik meen dat de onderkant meer Nylon is dan het normale spul. De Pro X Beige is b.v. allemaal niet recept plastic.

Je moet eigenlijk voor de compatibiliteit vooral geen KS25 hebben (Cap), KS-8 heeft grotere gaten voor LED en is soms te strak (past niet op Ink v1?) en KS 15 is hetzelfde maar alleen voor optisch.

Er zijn ook nu nieuwe Cap v2 (Zeal compatible) en Box (v3 / CJ e.a.) modellen, maar die hebben niet geen bekende KS typering geloof ik. Dat spul klinkt wel erg goed nu in de milky en golden varianten.
Cap switches zijn inderdaad een heel ander slag switches, heb Cap yellow gold en die zit qua housing en stem écht anders in elkaar.

De Milky's die ik bedoel zijn de KS-3X1 en de Pro Milky's de KS-3 Milky Pro volgens Gateron. Van die is de housing en stem het zelfde materiaal, namelijk POM stem en Nylon PA66 maar de mold verbeter met minder wobble (onder andere).
De Pro Yellow is duidelijkere andere switch met een POM stem, Nylon PA66 bottom en PC top. Die heb ik nu liggen en klinken stock minder dan de KS-3X1 maar zijn stock (factory lubed) net zo smooth of smoother als lubed KS-3X1's. Daarvan heb ik een paar tops vervangen voor de Milky Nylon PA66 top en dan lijkt het een best of both worlds, ze klinken goed en zijn stock al smooth en lubed nog ietsjes smoother.
Alleen als ik dat doe eindig ik met één hele fijne set en een andere met PC tops die minder klinkt en dat wil ik niet. Dus word het een set goedkope KS-3 met nylon PA66 tops kopen en gebruiken maar dat is amper goedkoper dan een set KS-3 Milky Pro's kopen.
Om het dan nog leuker te maken is er ook nog een Pro V2 met upgraded mold en daarvan las ik dat behalve die mold (en de led diffuser) die écht smoother zijn....en lastiger te vinden want de meeste die met V2 adverteren leveren V1.

CJ's en Box zijn toch wel andere switches boor, CJ's hebben een POM stem en bottom en PC top en Box V3's zijn qua bottom en top sowieso Ink materiaal.

overigens druppelen de BF aankopen ook langzaam binnen.

Gateron Silent Yellow...boring maar wilde ik voor de Yellow collectie.

Verrassing vond ik wel Owlab Neon's. Best lekkere factory lube maar man wat zijn die krengen luid, ratelt wel alle machtig lekker weg :9

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:34:
[...]
Cap switches zijn inderdaad een heel ander slag switches, heb Cap yellow gold en die zit qua housing en stem écht anders in elkaar.
Haha, jup, lastig uitwisselen voor nu. Komen er uiteindelijk wel meer van. Beetje rare reden (anders blijft de lube er onder in liggen... ehhh ok?...) maar uiteindelijk een prima design. Zeker omdat er meer ruimte in zit uiteindelijk zodat dingen als Zeal Clickiez mogelijk zijn.
De Milky's die ik bedoel zijn de KS-3X1 en de Pro Milky's de [url=https://www.gateron.co/products/gateron-ks-3-milky-pro-switch-set[KS-3 Milky Pro[/url] volgens Gateron. Van die is de housing en stem het zelfde materiaal, namelijk POM stem en Nylon PA66 maar de mold verbeter met minder wobble (onder andere).
Ja die zijn top. Maar eerlijk gezegd, alleen die prijs waard als je ze zo gaat gebruiken, anders is KS3 prima. De top is identiek en niet te onderscheiden als je die eraf plukt.
De Pro Yellow is duidelijkere andere switch met een POM stem, Nylon PA66 bottom en PC top. [...]
Om het dan nog leuker te maken is er ook nog een Pro V2 met upgraded mold en daarvan las ik dat behalve die mold (en de led diffuser) die écht smoother zijn....en lastiger te vinden want de meeste die met V2 adverteren leveren V1.
Mja, die zijn naar mijn mening best prut. Dan waren oude generatie JWK's (v1.5 etc) aantrekkelijker. Niet onbruikbaar ofzo, maar voornamelijk als goedkope optie voor pre-builds. Ze kosten op die manier ook de helft van normale losse verkoop.

Die Pro V2 is inderdaad intern sterk verbeterd. Niet CJ niveau polijst, maar wel erg goed alsnog. Maar de materialen zijn uiteindelijk redelijk gelijk gebleven. Stop er een Kailh (cream / black / burgundy) stem in met Cherry top en je hebt overigens wel een erg goede switch voor nog steeds weinig.
CJ's en Box zijn toch wel andere switches boor, CJ's hebben een POM stem en bottom en PC top en Box V3's zijn qua bottom en top sowieso Ink materiaal.
Klopt had ze daarom even in een lijstje gesmeten voor opties die je niet voor de franken moet pakken. Moet zeggen dat ik niet helemaal weet of die nieuwe box generatie nu de moeite waard is. Zijn allemaal toch wel vrij onopmerkelijk, terwijl Northpoles, CJ, Soldarks, het nieuwe Zeal spul of zelfs de Blizzards toch laten zien dat ze beter kunnen. Of zelfs Oil Kings.

Als je een keer wat wilt proberen met de KS-3 milky "restjes": Type dit nu op een GB-fotomodel "proto" met daarin een Milky lower, Burgundy v1 stem, TX medium 65gr (GPL106) en Cherry (hyperglide) top. Heel klein beetje 205, HVT film materiaal. Geeft een ontzettend goede BCP switch naar mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The GUI schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:29:
Even een kleine shoutout naar @MatthijsBoog. Hij boodt zijn Boba U4s 68g aan ter overname na mij cola fiasco.

• 19 switches gered, 48 zijn verpest

Wat een community d:)b
Ik kan me echter niet voorstellen dat je als ze uit het bord zijn met een sonische reiniger niet schoon krijgt. Hoewel cola het metaal uiteindelijk geweld zou kunnen aandoen wellicht. Maar goed moet je dat wel hebben liggen natuurlijk.

Het gewicht van de veren is natuurlijk altijd aan te pakken en ik vermoed dat je ook je plakkerige 62's prima zou moeten kunnen redden in een bakje met zeepsop. (En wat nieuwe olie daarna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

djunicron schreef op zondag 4 december 2022 @ 01:42:
[...]

Ik kan me echter niet voorstellen dat je als ze uit het bord zijn met een sonische reiniger niet schoon krijgt. Hoewel cola het metaal uiteindelijk geweld zou kunnen aandoen wellicht. Maar goed moet je dat wel hebben liggen natuurlijk.

Het gewicht van de veren is natuurlijk altijd aan te pakken en ik vermoed dat je ook je plakkerige 62's prima zou moeten kunnen redden in een bakje met zeepsop. (En wat nieuwe olie daarna)
Ik ben wel voornemens schoon te gaan maken, maar ik heb nu niet de spullen. Niet eens een switch opener laat staan een sonische reiniger :9 Zou het nog op een andere manier schoon te krijgen zijn?

Het gewicht vind niet onprettig, maar het is wennen. Zeker na een weekje Gat Browns. Als ik de springs schoonmaak, welke olie raad je dan aan te gebruiken? Heb nu alleen 205g0 liggen.

Ik ga maar eens kijken naar een switch opener...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]djunicron schreef op zondag 4 december 2022 @ 01:39:

Haha, jup, lastig uitwisselen voor nu. Komen er uiteindelijk wel meer van. Beetje rare reden (anders blijft de lube er onder in liggen... ehhh ok?...) maar uiteindelijk een prima design. Zeker omdat er meer ruimte in zit uiteindelijk zodat dingen als Zeal Clickiez mogelijk zijn.
[quote]
Ik vind vooral het argument van de luchtweerstand die er aan de onderkant uit kan een erg leuke :p
Ja die zijn top. Maar eerlijk gezegd, alleen die prijs waard als je ze zo gaat gebruiken, anders is KS3 prima. De top is identiek en niet te onderscheiden als je die eraf plukt.
Voor de prijs die ze kosten wil ik ze zelfs wel op voorraad houden als ze het zelfde klinken als de KS-3X1 maar iets smoother zijn. Zo'n fijne switch komt altijd wel weer van pas :)
Mja, die zijn naar mijn mening best prut. Dan waren oude generatie JWK's (v1.5 etc) aantrekkelijker. Niet onbruikbaar ofzo, maar voornamelijk als goedkope optie voor pre-builds. Ze kosten op die manier ook de helft van normale losse verkoop.
Nouja dat vind/vond ik meevallen. Ik heb er een aantal al een tijdje in gebruik en omdat ik daar eigenlijk wel tevreden over was heb ik er nog 70 bij besteld maar die vallen iig op de Ikki68 wel wat tegen.
Ze zijn iig iets beter dan de stock Pro Reds en lubed best te doen voor een budget build en zeker niet duur (70 hebben me €18 gekost)
Die Pro V2 is inderdaad intern sterk verbeterd. Niet CJ niveau polijst, maar wel erg goed alsnog. Maar de materialen zijn uiteindelijk redelijk gelijk gebleven. Stop er een Kailh (cream / black / burgundy) stem in met Cherry top en je hebt overigens wel een erg goede switch voor nog steeds weinig.

Klopt had ze daarom even in een lijstje gesmeten voor opties die je niet voor de franken moet pakken. Moet zeggen dat ik niet helemaal weet of die nieuwe box generatie nu de moeite waard is. Zijn allemaal toch wel vrij onopmerkelijk, terwijl Northpoles, CJ, Soldarks, het nieuwe Zeal spul of zelfs de Blizzards toch laten zien dat ze beter kunnen. Of zelfs Oil Kings.

Als je een keer wat wilt proberen met de KS-3 milky "restjes": Type dit nu op een GB-fotomodel "proto" met daarin een Milky lower, Burgundy v1 stem, TX medium 65gr (GPL106) en Cherry (hyperglide) top. Heel klein beetje 205, HVT film materiaal. Geeft een ontzettend goede BCP switch naar mijn mening.
Zo dat is een flink niveautje Franken-switchen zeg _/-\o_

Nu het andere uiterste en gewoon aan het werk op stock switches!
Vanmorgen de tapemod en PE foam van de Ikki gehaald en alle siliconen inserts weer erin gedaan zodat het feitelijk weer een enorm muted bord is. En dan de Owlab Neon erin, man wat maken die krengen een herrie zeg maar juist met de muted Ikki68 eigenlijk een heel leuke combi. Een soort ietsjes ingetogen high-pitched ratel als je erop aan het typen bent :9
Nu de stabs aanpakken want die zijn wel slecht (Durock V1's, eerste stabs die ik ooit gedaan heb :p).

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00

Grozno

acts without consequence!

Ik heb gister gemerkt dat de dunne pins van Gazzew Boba U4t's kwetsbaar zijn. De sockets van de Keychron V3 zijn strak genoeg om die pins soms te laten knappen, waarschijnlijk als ze al eens gebogen zijn geweest.
Nu was ik ze aan het vervangen met Gazzew U4tx's, dus geen ramp. Maar wel een beetje jammer.
Daarnaast heb ik WS Aurora Clear's binnen gekregen. Die voelen en klinken in de hand al erg goed, maar moeten nog even wachten op hun bord.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grozno schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:34:
Ik heb gister gemerkt dat de dunne pins van Gazzew Boba U4t's kwetsbaar zijn. De sockets van de Keychron V3 zijn strak genoeg om die pins soms te laten knappen, waarschijnlijk als ze al eens gebogen zijn geweest.
Nu was ik ze aan het vervangen met Gazzew U4tx's, dus geen ramp. Maar wel een beetje jammer.
Daarnaast heb ik WS Aurora Clear's binnen gekregen. Die voelen en klinken in de hand al erg goed, maar moeten nog even wachten op hun bord.
Oe die Aurora Clears zijn ook erg fijne switches, staan hier ook nog op de shortlist. Voelen goed en klinken lekker met hun UHWMPE bottom :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met de ‘nieuwe’ semi silent switches? Hoe vergelijkt dat zich met normale switches en silent switches? Zowel de jwick als u4tx zien er op papier interessant uit maar kan niet kiezen tussen lineair of tactile. Andere switch die ik op het oog heb is de Gateron Irene met een gepolijste stem. CJs bevallen me goed en verwacht dat die ook wel leuk kan zijn. Zoek nog wat leuke nieuwe switches voor borden die er binnenkort gaan komen.

Ben benieuwd of het nog een leuk einde van het jaar gaat worden. Metropolis is in productie en de Paragon is sinds eind oktober onderweg naar Keebwerk in Duitsland. Daar wordt de qc gedaan om vervolgens naar de vendors te gaan. Begint nu wel dichtbij te komen. Benieuwd wie die race wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb bij m'n splitkb order 2 losse u4tx mee besteld. Ik vind het niet echt top. Gewoon echt gewend aan het hebben van een geluid bij de upstroke. Ben zelf echt heel erg tevreden met de Tecsee tactiles, dus heb nu al de sky blue tactiles en van splitkb de snowglobes, dan nog aan het wachten op de purples en de mango ice tactiles. Komende week, zodra mijn plate foam wordt geleverd, ook de boba u4t maar weer eens een kans geven. Ik zou de CJ's ook weleens willen proberen, maar ik kan gewoon echt niet typen op linears, hoe lekker het ook voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00

Grozno

acts without consequence!

Ik vind de U4tx's juist wel fijn. Happy medium tussen de U4 en U4t. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
superbok schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:45:
Iemand ervaring met de ‘nieuwe’ semi silent switches? Hoe vergelijkt dat zich met normale switches en silent switches? Zowel de jwick als u4tx zien er op papier interessant uit maar kan niet kiezen tussen lineair of tactile. Andere switch die ik op het oog heb is de Gateron Irene met een gepolijste stem. CJs bevallen me goed en verwacht dat die ook wel leuk kan zijn. Zoek nog wat leuke nieuwe switches voor borden die er binnenkort gaan komen.

Ben benieuwd of het nog een leuk einde van het jaar gaat worden. Metropolis is in productie en de Paragon is sinds eind oktober onderweg naar Keebwerk in Duitsland. Daar wordt de qc gedaan om vervolgens naar de vendors te gaan. Begint nu wel dichtbij te komen. Benieuwd wie die race wint.
Zowel de Jwick semi silent als de Gazzew semi silent heb ik momenteel in bordjes zitten. De Jwick al enige tijd. Daar ben ik zo enthousiast over, dat ik direct de Gazzew semi silent heb besteld toen die uitkwamen.

Qua geluidsprofiel bevallen de Jwick's mij beter. Er zit nog een klein verschil in gevoel bij bottom-out (buiten het verschil tussen tactile en lineair), wat lastig te beschrijven is zonder een beeld te hebben van de switch stem. Maar bij bottom-out voelt de jwick beter omdat er geen rubber aan de onderkant van de stem rails zit. Misschien kan ik vanavond een foto schieten voor een vergelijking tussen de twee stems.

Wanneer de toets weer naar boven gaat maken de semi silents geen geluid, de switch maakt alleen geluid wanneer die naar beneden gaat. Vandaar 'semi silent'. Het scheelt de helft van de herrie simpelgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:45:

Na het mailtje van Oblotsky denk ik dat je Paragon het gaat winnen.
Als ze in Januari geleverd worden heeft het ca 21 maanden geduurd :|

Maaruhm half-silent switches of CJ's is nogal een wereld van verschil. CJ's staan toch wel bekend om hun enthousiaste upstroke :p

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:44:
[...]

Na het mailtje van Oblotsky denk ik dat je Paragon het gaat winnen.
Als ze in Januari geleverd worden heeft het ca 21 maanden geduurd :|

Maaruhm half-silent switches of CJ's is nogal een wereld van verschil. CJ's staan toch wel bekend om hun enthousiaste upstroke :p
Ik zag net ook het mailtje, erg jammer ondanks dat de december drukte altijd voor vertraging zorgt in de normale processen in de wereld. Had goede hoop maar die lijkt vals te zijn.

Denk dat ik een setje jwick semi silent koop met losse u4tx en gateron irene. Hopelijk door de nylon top iets zachtere upstroke, anders een beetje lube op de top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sapphire schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:44:
[...]

Zeker, ik heb mijne dan ook wat 205 gegeven. Alleen in de top, als het te erg op de rail komt worden ze minder glad. Maar afhankelijk van je build kunnen ze behoorlijk luid zijn. PC plate aan te raden.

Kan ook niet wachten op m'n Paragons btw. Heb ondertussen m'n caps liggen, stuk of 10 sets switches ready to go en wat TX stabs, moet helemaal goed gaan komen.

Zeer binnenkort eindelijk Zeal Clickiez om mee te gaan experimenteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

Eindelijk is hij binnen 8)

Freebird TKL - White
PC plate
ANSI / WK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_GA219XekdseUBX-9BJqFKv-AM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zjc1u0wIbYIkKQayBBYrBAc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX71Y1rRzzgydkj_-QJmaF1CztQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUQAoBZfvVetHBHBlSeonO7n.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen voorlopig geen tijd om te bouwen aangezien ik midden in een verhuizing zit :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:08:
[...]

Ik zag net ook het mailtje, erg jammer ondanks dat de december drukte altijd voor vertraging zorgt in de normale processen in de wereld. Had goede hoop maar die lijkt vals te zijn.

Denk dat ik een setje jwick semi silent koop met losse u4tx en gateron irene. Hopelijk door de nylon top iets zachtere upstroke, anders een beetje lube op de top.
Heel eerlijk, ik vind het ondertussen gewoon grappig. Ik ben iig blij dat ze *iets* laten weten want daar ben ik vrij gevoelig voor merk ik. Al duurt het nog 3 maanden, het zei zo maar laat het even weten :)

Die Gateron Irene, ik kan daar bar weinig over vinden :?
djunicron schreef op woensdag 7 december 2022 @ 02:34:
[...]

Zeker, ik heb mijne dan ook wat 205 gegeven. Alleen in de top, als het te erg op de rail komt worden ze minder glad. Maar afhankelijk van je build kunnen ze behoorlijk luid zijn. PC plate aan te raden.

Kan ook niet wachten op m'n Paragons btw. Heb ondertussen m'n caps liggen, stuk of 10 sets switches ready to go en wat TX stabs, moet helemaal goed gaan komen.

Zeer binnenkort eindelijk Zeal Clickiez om mee te gaan experimenteren.
Was het met de CJ's ook niet zo dat je de stem en bottom bij elkaar moest houden ivm het polijsten en op elkaar ingesleten zijn?
Ja ze zijn luid maar de paar die ik heb vallen qua geluid in het niet bij de Owlab Neon's en Thungsten switches :X

@ricjuh Nice! Flitsend hoor dat wit :9 Wel balen dat je moet wachten maar hopelijk ga je er qua verhuizing dusdanig op vooruit dat dat ook de moeite is )

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 07-12-2022 09:09 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh

ricjuh

sapphire schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:08:
@ricjuh Nice! Flitsend hoor dat wit :9 Wel balen dat je moet wachten maar hopelijk ga je er qua verhuizing dusdanig op vooruit dat dat ook de moeite is )
Ik heb ook al een witte Q1. Dus als die is uitgepakt zal ik ze eens naast elkaar zetten en vergelijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:08:
[...]

Was het met de CJ's ook niet zo dat je de stem en bottom bij elkaar moest houden ivm het polijsten en op elkaar ingesleten zijn?
Ja ze zijn luid maar de paar die ik heb vallen qua geluid in het niet bij de Owlab Neon's en Thungsten switches :X
Jazeker, CJ's zijn echt heel gevoelig. Raak de rails aan met je vinger en ze zijn niet meer zo magisch glad. En inderdaad, wissel onderdelen uit en ... de magie is weg. Geen lube station gebruiken dus.

En hey freebirds! KFA = <3

Heel benieuwd naar de vergelijking met een Q1. Heb wel een vermoeden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Wie gebruikt er nog meer Akko keycaps?
Ik heb sinds vorig jaar de Akko Macaw en die bevallen me goed. Na mijn cola-debacle zijn de key caps een keer goed schoongemaakt, en ik moet zeggen dat de alpha's al een stuk gladder zijn geworden in die tijd. Daarvoor merkte ik het al een beetje, maar de schoonmaakbeurt laat het wel naar voren komen.
Mijn eerste setje keycaps op een Epomaker/Skyloon GK87 zijn beduidend minder glad geworden in eenzelfde periode.

Het probleem is dat het me nu opvalt en nu voel ik het. Ben ik dan overgeleverd aan een setje GMK's, ePBT's of andere trawanten om dit te voorkomen?

[ Voor 7% gewijzigd door The GUI op 08-12-2022 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:19:
Ik heb sinds vorig jaar de Akko Macaw en die bevallen me goed. Na mijn cola-debacle zijn de key caps een keer goed schoongemaakt, en ik moet zeggen dat de alpha's al een stuk gladder zijn geworden in die tijd. Daarvoor merkte ik het al een beetje, maar de schoonmaakbeurt laat het wel naar voren komen.
Mijn eerste setje keycaps op een Epomaker/Skyloon GK87 zijn beduidend minder glad geworden in eenzelfde periode.

Het probleem is dat het me nu opvalt en nu voel ik het. Ben ik dan overgeleverd aan een setje GMK's, ePBT's of andere trawanten om dit te voorkomen?
*steekt hand op*

Je doet er eigenlijk weinig/niets aan want het is meer of minder een materiaal eigenschap dat het glad word. Nou zou het langer moeten duren bij PBT maar ik heb met bv Razer en Logitech toetsenborden eigenlijk nog nooit onwijs shine gehad ondanks de goedkope ABS keycaps.
Bij mijn MACAW (Cherry profile) al 2 shiny spacebars binnen 1,5 jaar ofzo dus heb het idee dat het stiekem toch geen PBT is of een ander/minder soort/kwaliteit ofzo.
En qua wassen, ja geen idee wellicht heeft dat het proces versneld en/of een laagje er af gespoeld?
djunicron schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:37:
[...]

Jazeker, CJ's zijn echt heel gevoelig. Raak de rails aan met je vinger en ze zijn niet meer zo magisch glad. En inderdaad, wissel onderdelen uit en ... de magie is weg. Geen lube station gebruiken dus.

En hey freebirds! KFA = <3

Heel benieuwd naar de vergelijking met een Q1. Heb wel een vermoeden al.
Beter dan een stock Q1 is niet moeilijk toch?

Overigens gisteren mijn laatste pakket binnen, van Akko en daarmee zijn alle 595 switches die ik met BF besteld heb binnen :+
Er stond gisteren een stapel doosjes op mijn bureau dat zelf mijn vrouw zoiets had van "WTF moet je met zoveel van die dingen :F " Geloof dat ze wel een punt heeft maar ik ben al weer druk aan het proberen welke ik ga houden.

Voor de geïntereseerde:
71 Owlab Neon
71 Owlab Thungsten
1 Gateron Silent Yellow
1 Harimau
1 Penyu
90 Akko Ocean Blue
90 Laventer Purple
90 Cream Blue
90 Radiant red
90 Rose Red

O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:49:

Overigens gisteren mijn laatste pakket binnen, van Akko en daarmee zijn alle 595 switches die ik met BF besteld heb binnen :+
Er stond gisteren een stapel doosjes op mijn bureau dat zelf mijn vrouw zoiets had van "WTF moet je met zoveel van die dingen :F " Geloof dat ze wel een punt heeft maar ik ben al weer druk aan het proberen welke ik ga houden.

Voor de geïntereseerde:
71 Owlab Neon
71 Owlab Thungsten
1 Gateron Silent Yellow
1 Harimau
1 Penyu
90 Akko Ocean Blue
90 Laventer Purple
90 Cream Blue
90 Radiant red
90 Rose Red

O-)
Nou dan wacht ik rustig af tot de rest op V&A staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

sapphire schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:49:
[...]

*steekt hand op*

Je doet er eigenlijk weinig/niets aan want het is meer of minder een materiaal eigenschap dat het glad word. Nou zou het langer moeten duren bij PBT maar ik heb met bv Razer en Logitech toetsenborden eigenlijk nog nooit onwijs shine gehad ondanks de goedkope ABS keycaps.
Bij mijn MACAW (Cherry profile) al 2 shiny spacebars binnen 1,5 jaar ofzo dus heb het idee dat het stiekem toch geen PBT is of een ander/minder soort/kwaliteit ofzo.
En qua wassen, ja geen idee wellicht heeft dat het proces versneld en/of een laagje er af gespoeld?

[...]
Ik denk dat de wasbeurt gewoon het vuil eraf heeft gehaald :+
Kwaliteit is inderdaad niet wat ik verwacht had. Ik ga gewoon even geduldig wachten op mijn Cerakeys dan :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 21:17

Whaam

Meer beter

dnzm schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Haha, ja, ik heb hier ook al een print met wat knoppen erop klaarliggen, het lijkt erop dat het een redelijke match is. Voor de zekerheid wil ik nog wel even kijken of een minder aggressieve stagger beter zou werken, gewoon voor de zekerheid. Dit wordt geen één-nacht-ijs-project.
Ik heb het erop gewaagd, en gisteravond mijn eerste keybr.com oefeningen op m’n Kyria gedaan! Wennen! Helaas kon ik vandaag niet thuis werken, en ik durfde het bordje niet zo los in mijn rugzak mee te nemen naar kantoor. :/

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-07 20:00

Hier idem. Na een tijdje eigenlijk geen shine te hebbem ging het de laatste tijd ineens hard.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-07 17:28

Heb een paar AKKO double shot PBT sets: is het niet een eigenschap van PBT dat het een stuk gladder (en doffer) is dan ABS? (shine heb ik nog niet gezien).

Ik heb ook een set Tai Hao England Blue double shot ABS en die voelen stroever aan. Zijn ook niet zo heel duur (vergeleken bij GMK). Wellicht is een dergelijke double shot ABS set een optie voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PBT is inderdaad veel slijtvaster. Het kan overigens wel gaan shinen, maar dat duurt dan jaren waar het bij ABS maanden kan zijn.

Zo heb ik zelf b.v. KAT Eternal heel erg veel gebruikt. En dat heeft wel een bepaalde soort glas gekregen, maar de textuur is er nog steeds. Als je dan een gloednieuwe KAT set open trekt, zie en voel je wel verschil.

Daarin tegen kan ik een GMK set geen jaar gebruiken zonder dat de alphas zijn gaan glimmen en glad aanvoelen. ABS neemt nu eenmaal vet op, b.v. van de huid of van eten. Daarnaast schuur je de textuur er iets eerder vanaf. En de olieën op de menselijke huid tasten het aan, en daar zit dan weer per persoon verschil in. Maar ik ken denk ik maar één persoon die dagelijks een GMK set kan gebruiken voor een heel jaar en dan maar een kleine beetje shine heeft.

Het is overigens niet alleen GMK, ook Signature Plastic heeft dit effect. Alleen is op b.v. DSS of DSA hun textuur een stuk dieper en zie je het iets minder. Vortex heeft b.v. op z'n ABS DSA (doen ze niet meer inmiddels, is nu PBT) minder textuur en daar valt de shine een stuk meer op. TEX ADA en Cherry ABS caps waren wat dat aangaat het allerergste, die glommen mij na een half jaar al echt tegemoed.
Melgeek MG caps zijn ook ABS, maar daar glimt de cap zelf al. Vinden heel veel mensen daarom afstotelijk, persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Maar ook daar zie je dat je toch een paar gladdere oppervlakken hebt na een paar maanden gebruik.

En dat in tegenstelling met b.v. iets als een goedkoop AKKO SA (of ASA waarschijnlijk) setje, die ik iets langer heb, een paar maanden meer heb gebruikt, en op de spatiebalk na er nog als nieuw uit ziet.

ABS moet je vooral om het geluid doen, of omdat je de doubleshot ervan mooier vindt. Want dat ziet er gewoon echt altijd iets strakker uit. Doubleshot PBT is lastig, maar het kan wel degelijk tegenwoordig. Maar dat is vaak toch niet zo uniform als SP en GMK dat voor elkaar hebben. Hoewel b.v. KAT Atlantis laat zien dat een door QA geplaagde fabrikant het dus toch ook wél kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Was het punt niet juist dat het in dit geval gaat om doubleshot PBT die snel is gaan glanzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TyKH
Mijn Keychron C1 is binnen + Gammakay Phoenix Switches en switch puller. Had ook nog voor de zekerheid neopreen stof gehaald om het geluid te dempen. Ik zal ff bezig zijn dit weekend :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07 19:46

muhda

Time & Space traveler

Mocht er nog een Tweaker iets bestellen van mykeyboard.eu en een bestelling willen delen, dm mij even.
Ik neem alle verzendkosten voor mijn rekening.

[ Voor 5% gewijzigd door muhda op 10-12-2022 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 21:17

Whaam

Meer beter

muhda schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 02:18:
Mocht er nog een Tweaker iets bestellen van mykeyboard.eu en een bestelling willen delen, dm mij even.
Ik neem alle verzendkosten voor mijn rekening.
Wat is dan het voordeel van samen bestellen?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 21:35
Whaam schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:15:
[...]

Wat is dan het voordeel van samen bestellen?
Ik denk dat 1 reden is dat je dan boven de 186 euro komt, en de VAT inclusief is in de prijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Vreemd want mykeyboard.eu verzend vanuit België en de verzendkosten zijn €5. Voor verzenden naar UK gelden wel afwijkende regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mykeyboard.eu is een Belgisch bedrijf, om nou voor die €5 samen te gaan doen :P

Over verzendkosten en samen bestellen gesproken….

Zijn er hier geïnteresseerde in de Killer65 van Lewis Toh?

Opzich een leuk bord maar vraag me af hoe vernieuwend het nou is. Ik vind het wel een mooi bord dus ik twijfel :9

@MatthijsBoog Ik ben lekker aan het rommelen met switches en de Lavender Purples zijn prima switches maar ik vind ze niet specifiek veel beter dan bv de Ocean Blue’s of Cream Blue’s.
ocean Blue’s zijn hetzelfde maar de tactile force is 5gf lichter. De Cream Blue’s hebben me wel positief verrast qua smoothness en stock geluid :)

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 10-12-2022 15:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Generaal Pep schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:50:
Misschien kan ik vanavond een foto schieten voor een vergelijking tussen de twee stems.
'Vanavond' is niet helemaal gelukt, maar vanavond dan alsnog de foto! @superbok

Zoals je ziet is de stem rails van de u4tx er een van een standaard silent switch. De u4tx maakt geluid doordat de stem langer is. Nadeel van dit ontwerp is dat je nog een beetje de mushy feel van een standaard silent switch hebt. Wat je bij de jwick semi silent niet hebt omdat ze daar alleen aan de bovenkant van de stem rails een andere soort plastic gebruiken.

links de boba u4 silent switch. midden u4tx semi silent. rechts jwick semi silent.

Mijn favoriet van deze drie: Jwick

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb4nwsbChQvO7rpONB96o33IcgU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo86B71cQofbTYdVvCc1FI2K.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZd1e2pDchGEvIS0Gh4ZVixEIFA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxmrpjBRqRM33DdXNtCGhe0y.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 27% gewijzigd door Generaal Pep op 10-12-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Generaal Pep Bedankt voor de foto's! Jwick is inderdaad duidelijk een semi silent. Vind de boba's nog wel redelijk op elkaar lijken. De demper op de slider lijkt aan beide kanten uit te steken op de X, maar wordt die niet geraakt doordat het long pole is? Heb ze in ieder geval beide besteld om te kijken welke ik het leukst vindt en koop daarna meer om een bord te kunnen vullen. Hopelijk bevalt semi silent meer dan volledig silent, heb er een aantal geprobeerd maar blijf het een beetje een gek gevoel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben vooral geïnteresseerd in die Haimu silent opties die helemaal geen dempend materiaal gebruiken, maar een soort verend voetje en aangepaste housing. (heartbeat en whisper)

Die twee gaatjes die ze in de onderkant hebben werken echt onwaarschijnlijk goed. Als je zelf 2x 0.5mm boort in normale switches worden ze ook heel anders van geluid, maar even kijken hoeveel andere merken dit op gaan pakken.

Aan de andere kant van het spectrum, zojuist 70 zeal Clickiez aangepast zodat ze niet zoveel herrie maken. En dan zijn ze nog steeds super luid. Maar het was een beetje de keuze tussen dit project of Alps, maar toen ik weer eens naar Alps stabilisatoren keek was de keuze snel gemaakt.

Ontzettend luid en tactile, maar het heeft toch wel echt iets. Oh en ontzettend duur. Heb er 90 en eh, een killer65 is goedkoper.

Zal binnenkort wel een video opnemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Na een tijdje genoten te hebben van mijn heerlijke qk65 toch maar weer even wat anders gebouwd. Na het ontvangen van een acrylic case en een $100 discount op Drop kon ik het niet later om de Keysterine Arctic's te halen. Vervolgens nog even transparante plate-mounts gehaald en een zooitje Tecsee snowglobes. Het resultaat is onderstaand monster.

In de avond niet bruikbaar op maximale helderheid, en de code moet nog gewijzigd worden zodat de underglow weer geanimeerd is. Maar ik vind het nu al prachtig :+

Het bordje heeft redelijk wat flex en dat staat mij eigenlijk totaal niet aan. Met de ene vinger ram ik een toets in en een andere vinger die op een keycap rust zit opeens in de lucht. Maar goed, alles voor de RGB 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StepS_a_-iljAbP_PwYbjIo-2a4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzQqus4xjLzQEbxzAuI2ERkb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heheh, een betere set dan SA Polyclear daarnaast...
Nogal een drama is dat geworden. Signature Plastics gaf al aan dat het een slecht idee was, dat ze de mold lettertjes enzo gewoon zouden moeten plaatsen, maar dat was allemaal niet gecommuniceerd.

Dan is dit arctic setje toch een heel stuk beter van kwaliteit.

Persoonlijk ben ik nog steeds van team RGB uit, maar dit is natuurlijk gewoon fun, zeker met leuke on press animaties. Of ging je voor de "normale" golvende regenboog hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meestal ben ik ook van de non-RGB, maar zo'n kans als dit kon ik niet laten schieten. De animatie heb ik nog niet besloten, eerst maar eens de QMK code aanpassen.

@sapphire De cream blue heb ik nog nooit geprobeerd, maar de ocean blue vond ik ergens toch iets minder dan de lavender purple. Wat lube maakt de lavenders wel echt prettig vind ik. Heb dat dan ook nog altijd in mijn numpad zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@MatthijsBoog Dat is pas kerst op je tafel. Wat extreem hysterisch _O-

Als iemand nog een test bordje zoekt, de Keebmonk KB68 is nu $26. Ze zeggen inclusief global shipping

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The GUI schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:08:
@MatthijsBoog Dat is pas kerst op je tafel. Wat extreem hysterisch _O-

Als iemand nog een test bordje zoekt, de Keebmonk KB68 is nu $26. Ze zeggen inclusief global shipping
Een TES68 is op Ali meerdere keren per jaar voor ongeveer die prijs te vinden )
MatthijsBoog schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:42:
Meestal ben ik ook van de non-RGB, maar zo'n kans als dit kon ik niet laten schieten. De animatie heb ik nog niet besloten, eerst maar eens de QMK code aanpassen.

@sapphire De cream blue heb ik nog nooit geprobeerd, maar de ocean blue vond ik ergens toch iets minder dan de lavender purple. Wat lube maakt de lavenders wel echt prettig vind ik. Heb dat dan ook nog altijd in mijn numpad zitten.
Dat is het bord van die code op Drop?? Lekker flashy :+

Ik vind de Ocean Blue's ook iets minder. Voor zover ik kon vinden zijn ze hetzelfde maar 5gf lichter, eigenlijk ook gewoon heel nette switches en al helemaal voor de prijs er van!
Idem met de Lavenders Purple hoor, werkelijk niets mis met de switch, iets lichte spring crunch maar eigenlijk stock heel erg netjes voor een erg scherpe prijs :)
Cream Blue's hebben en kortere travel en andere bump lastig te omschrijven maar denk dat ik ze toch ietsjes prettiger vind.

Heb je ze gelubed met 205 of iets dunners? Ik heb nog 3203 (of 2 ?) liggen die ik voor mijn Jokers gebruikt had. Qua geluid zijn ze al prima maar iets smoother zou nog kunnen eventueel.
Wil uiteindelijk 1 setje tactiles houden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De keycaps heb ik van drop ja.

Ik gebruik zelf altijd 205g00 wat soort van 3203 is volgens mij. Heb bij keygem een tube 205g0 en een druppelfles 105 gekocht en gemengd tot ik tevreden was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

djunicron schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:31:
Ben vooral geïnteresseerd in die Haimu silent opties die helemaal geen dempend materiaal gebruiken, maar een soort verend voetje en aangepaste housing. (heartbeat en whisper)

Die twee gaatjes die ze in de onderkant hebben werken echt onwaarschijnlijk goed. Als je zelf 2x 0.5mm boort in normale switches worden ze ook heel anders van geluid, maar even kijken hoeveel andere merken dit op gaan pakken.

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VezFfOOuFwD7-ifaT_caEngO5LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UK8ChyeHdlwHSMRN7uhPRHTZ.jpg?f=fotoalbum_large
Zulke bedoel je?

Dit zijn Skyloong glacier silents (brown) de epomaker iceberg silents zijn hetzelfde.
Enige ervaring met andere silent switches zijn boba u4 en outemu silent lemon. Alle 3 de soorten pas recent binnen gekomen.

In vergelijking met de andere 2 maken die voetjes een heel licht pling-end geluid. Ze zijn veel stiller dan 'normale' switches maar het rubber van de U4 en silent lemon zijn wel stiller.

Ik heb die glaciers pas in 1 helft van een nyquist gestopt, dus heb er nog niet echt ervaring mee opgedaan.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo vanavond aan de slag met de GAS67.

Tl;Dr: Is het een KBD67 Lite killer, neuh.....

Iets langere versie: Voor de prijs is het zeker een leuk bord welke makkelijk en met weinig moeite best leuk te laten klinken is.

Het bord is van plastic, ik geloof ook ABS en opzich qua feel is het niet eens verkeerd of misschien zelf beter dan de KBD67 lite omdat deze geen scherp randje in het midden heeft.
Qua kracht zit het wel wat goedkoop in elkaar, je kan het bord met gemak torderen en het is écht lichtgewicht!

Het bord is 'gasketmount' met een setje Poron strips die je op tabs op de PC plate plakt. Ik heb nu 4 van de 8 tabs gebruikt en icm de PC plate en daughterboard heb je serieus wel wat bounce tijdens het typen!

Het design is wel grappig met een Ginkgo65-achtige rand om de toetsen en een Win-mac switch in de blocker naast de pijltjes.

Andere opvallende bespaarpunten zijn de stabs, die zijn écht goedkoop en je krijgt er schroefjes bij die direct in het kunsstof van de stab housing gaan, geen metalen inserts. Net als bij de case overigens, die zit met 8 schroefjes dicht rechtstreeks in het kunsstof van de case.
Ander punt is de handleiding, opzich te doen zonder maar een engelse variant ipv alleen Chinees had handig geweest.

Pluspunten zijn wel dat er überhaupt screw-in stabs bijgeleverd worden, evenals genoeg poron strips, reserve schroefjes, velletje foam voor op de PCB (denk ik want lees geen Chinees) en een 'mute silicon' zitten er bij. Zelfs een torx schroevendraaiertje voor de schroeven in het bord en een switch/keycap puller!

Ik heb het bord opgebouwd met de stock stabs gelubed met 205 op de housings en vet op de wire uiteinde.
Verder stock Gateron Pro Yellow V2's en mijn good old'KP republic Gentlemen black keycaps.

De hotswap sockets zijn strak, gecombineerd met de dikke Gateron pinnen was het gebogen-pin-fest :(
Bord klonk iets hol en omdat ik lui was alleen een paar plukken Polyfill er in gestopt en dat klinkt best ok :)
Wat inconsistent door de rijen en de northfacing leds.
En de spacebar loopt niet helemaal lekker en komt niet goed omhoog :(

Uiteindelijk is dit een sub-€100 build (bord, switches, keycaps) en daarvoor krijg je wel erg veel waar voor je geld :)
Geen KBD67L killer maar ik denk dat je dit bord flink thocky kunt maken en goed in de buurt kunt komen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met de 12-days of Christmas codes van Drop?

Ik krijg zojuist een code, wil deze direct besteden maar bij de checkout is deze invalid :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:26:
Iemand ervaring met de 12-days of Christmas codes van Drop?

Ik krijg zojuist een code, wil deze direct besteden maar bij de checkout is deze invalid :?
Zover ik weet is dat net voorbij dus is de code vermoedelijk verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb een Cooler Master CK350 (Outemu Brown) , een van de weinige mechanische toetsenborden waar je geen software voor nodig hebt maar wel aardig wat kan instellen. Helaas is een paar maanden geleden van van één van de toetsen de stam afgebroken toen het toetsenbord op de grond viel. Ik ben nu op zoek naar een vervangende switch. Als ik zoek op outemu brown zoek kan kom ik op een switch uit op deze amazon listing, maar daarvan is de stam anders. Er zitten opstaande randen aan de zijkant, terwijl dat op mijn keyboard niet zo is. In de zoekresultaten bij Amazon zelf kom ik vooral ándere switches tegen, zoals deze Gateron KS-9. Daarnaast zijn er nog een aantal listings zoals deze, waarbij onder verschillende namen en voor verschillende prijsniveaus steeds dezelfde switch lijkt te worden aangeboden. (inclusief dezelfde spelfouten) Die listings vertrouw ik dus voor geen meter.
Verder heb ik op reddit nog een lijstje gevonden met mogelijke vervangers, maar die kan ik niet terugvinden op Amazon.

Het is mij een beetje onduidelijk wat ik nu moet kopen om de schakelaar te vervangen. Kan ik die Gateron ook gebruiken?
Eigenlijk koop ik liever niet bij Amazon en ik heb ook geen zin in het gedoe dat met de inklaring van goederen gepaard gaat. Zijn er ook Europese webwinkels waar ik dit soort switches kan kopen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:44:
Ik heb een Cooler Master CK350 (Outemu Brown) , een van de weinige mechanische toetsenborden waar je geen software voor nodig hebt maar wel aardig wat kan instellen. Helaas is een paar maanden geleden van van één van de toetsen de stam afgebroken toen het toetsenbord op de grond viel. Ik ben nu op zoek naar een vervangende switch. Als ik zoek op outemu brown zoek kan kom ik op een switch uit op deze amazon listing, maar daarvan is de stam anders. Er zitten opstaande randen aan de zijkant, terwijl dat op mijn keyboard niet zo is. In de zoekresultaten bij Amazon zelf kom ik vooral ándere switches tegen, zoals deze Gateron KS-9. Daarnaast zijn er nog een aantal listings zoals deze, waarbij onder verschillende namen en voor verschillende prijsniveaus steeds dezelfde switch lijkt te worden aangeboden. (inclusief dezelfde spelfouten) Die listings vertrouw ik dus voor geen meter.
Verder heb ik op reddit nog een lijstje gevonden met mogelijke vervangers, maar die kan ik niet terugvinden op Amazon.

Het is mij een beetje onduidelijk wat ik nu moet kopen om de schakelaar te vervangen. Kan ik die Gateron ook gebruiken?
Eigenlijk koop ik liever niet bij Amazon en ik heb ook geen zin in het gedoe dat met de inklaring van goederen gepaard gaat. Zijn er ook Europese webwinkels waar ik dit soort switches kan kopen?
De pins van Outemu zijn net wat smaller dan de standaard switches. Native Outemu switches passen daarom in alle sockets, maar andersom vrijwel niet, in ieder geval niet in de hotswap sockets van Outemu. Of ze in de soldeer pcb ook zo smal zijn, weet ik eigenlijk niet. Zou voor de zekerheid gewoon Outemu bestellen, ook om het allemaal uniform te houden met de rest van je bord. Zolang de stem een + heeft, maakt de opstaande rand eigenlijk niet uit en geeft geen probleem. Zijn “box” varianten die wat meer stabiliteit en stof bescherming zouden geven. Je voorstel zou goed moeten zijn. Maar een hele set is wel wat veel voor het vervangen van één switch. Staat er op Ali/ andere keyboard shops niet een kleiner aantal? Mykeyboard/ keygem/ candykeys/ eloquent clicks etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

superbok schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:40:
[...]

De pins van Outemu zijn net wat smaller dan de standaard switches. Native Outemu switches passen daarom in alle sockets, maar andersom vrijwel niet, in ieder geval niet in de hotswap sockets van Outemu. Of ze in de soldeer pcb ook zo smal zijn, weet ik eigenlijk niet. Zou voor de zekerheid gewoon Outemu bestellen, ook om het allemaal uniform te houden met de rest van je bord. Zolang de stem een + heeft, maakt de opstaande rand eigenlijk niet uit en geeft geen probleem. Zijn “box” varianten die wat meer stabiliteit en stof bescherming zouden geven. Je voorstel zou goed moeten zijn. Maar een hele set is wel wat veel voor het vervangen van één switch. Staat er op Ali/ andere keyboard shops niet een kleiner aantal? Mykeyboard/ keygem/ candykeys/ eloquent clicks etc?
Ik zie dat er nog een in V&A te koop staat. ik denk dat de makkelijkste optie is om die dan maar te kopen. Geen gezeik met de douane en waarschijnlijk ook redelijk snel in huis. Heb ik gelijk een reserve PCB. :)
Maar als ik je goed begrijp zijn er in de EU geen (web)winkels voor de toetsenbordonderdelenmarkt?

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 14-12-2022 16:16 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnzm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-07 07:35

dnzm

Knorrig

ocf81 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:13:
[...]

Maar als ik je goed begrijp zijn er in de EU geen (web)winkels voor de toetsenbordonderdelenmarkt?
Jawel, maar meestal hebben die vooral de duurdere switches. Neem bijvoorbeeld een splitkb.com, da's net een iets ander segment dan Outemu (wat tamelijk budget is).

Maar een tweede plank erbij kan natuurlijk ook, scheelt elektronisch afval én je hebt een bord waarmee je kunt spelen met andere switches, solderen, noem maar op. 😉

Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
ocf81 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:13:
[...]
42keebs, uit tsjechië volgens mij, heeft een klein assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 18:01
Hoi van een vriend heb ik een geruime tijd de Ducky One Side-print TKL (red cherry) in bezit . Ik vind dit toetsenbord net iets te zwaar tikken en klikken. Ik type redelijk vaak net er naast.
Er komt vandaag de Corsair K70 RGB MK.2 brown switch mijn kant op. Om te voelen of bruine switches mij beter ligt das de rode van Ducky.

Had ik meerdere toetsenborden (brown switches) moeten bestellen om te kijken hoe ze bevallen?
Of is het merk Ducky red niet voor mij weggelegd? Met andere woorden, kan het aas Ducky liggen en niet aan de switches?

-- Iemand bekend met Glorious PC GMMK Full Size White Ice Edition? --

Ik vind hem mooi eruit zien. Was ik afvraag... Hij is wit, dus hoe snel zie je vettige en zwarte vingerafdrukken op de toetsen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de MX reds in de Ducky te zwaar vond dan verwacht ik niet dat de browns beter gaan bevallen. Je zegt dat ze te zwaar klikken, maar het is geen clicky switch? Aan de Ducky zal het verder niet liggen, want op zich verschillen die qua bouw niet bizar veel van de corsair borden.

Zolang je het bij de kant en klare, big brand toetsenborden houdt kun je het beste even naar een mediamarkt gaan om wat te voelen.

Ga je custom dan is de meetup in februari de beste optie om zoveel mogelijk te ervaren. www.clackycon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb alleen ervaring met Cherry MX Red, MX Brown en Gateron Brown. Van die 3 vind ik de Gaterons het lichtst maar de bump is niet consequent, dat vond ik bij de Cherry beter. De Cherry Red en Brown vind ik even zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo om eens op mezelf terug te komen a een paar dagen....

Eigenlijk is het een heel fijn bordje :X
Woensdag meegenomen naar werk en eigenlijk de hele dag met plezier op gewerkt, donderdag weer meegenomen en daarmee geslaagd voor de totaal niet wetenschappelijke typt-het-lekker-test :)

Het bord heeft zeker geen harde aanslag, eigenlijk juist heel soepel door de ABS behuizing en PC plate en poron gaskets.
Het geluid is met Gateron Pro Yellow V2's en PBT keycaps eigenlijk heel lekker, niet heel luid maar niet saai stil of té muted. Een mooie ratel tijdens het typen.

Erg goede deal als instapper of extra bord _/-\o_

Ter aanvulling nog, de Gas67 weegt gebouwd met switches en keycaps een whooping 625gr!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik zie net dat de vorige generatie steelseries apex pro toetsenboarden met de omnipoint 1.0 switches via een firmware update omnipoint 2.0 kunnen krijgen.

https://steelseries.com/b...t-are-the-differences-879

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

Zojuist een mail gekregen dat de status van mijn QK75 veranderd is naar "manufacturing" *O*

Verder uiteindelijk gekozen voor onderstaand PBT setje "Frost". Lijkt mij een mooie kleurstelling op een wit bordje en aangezien ik geen fan ben van ABS shine heb ik gekozen voor een PBT set. Kwaliteit van de maker GeekArk heb ik niet bijster veel over kunnen vinden, maar de verhalen die ik las waren positief. Maar even afwachten wat het gaat worden, kan niet wachten tot alles binnen is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoi_g4DILP176o49JmBuxchLzZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cBhsS7sZB1LjHHE47duvidX1.webp?f=fotoalbum_large

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Szwoar schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:54:
Zojuist een mail gekregen dat de status van mijn QK75 veranderd is naar "manufacturing" *O*

Verder uiteindelijk gekozen voor onderstaand PBT setje "Frost". Lijkt mij een mooi kleurstelling op een wit bordje en aangezien ik geen fan ben van ABS shine gekozen voor een PBT set. Kwaliteit van de maker GeekArk heb ik niet bijster veel over kunnen vinden, maar de verhalen die ik las waren positief. Maar even afwachten wat het gaat worden, kan niet wachten tot alles binnen is!

[Afbeelding]
Ja hier ook gekregen! Ik ga hem combineren met witte Cerakeys, maar deze set is ook echt chique. :)

Had zelf nog een support request open staan om een PC Plate toe te voegen, en dat zouden ze doen. Ik zag hem vandaag nog niet op de order staan. Maar weer een reply gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar

Szwoar

En door

The GUI schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:59:
[...]

Ja hier ook gekregen! Ik ga hem combineren met witte Cerakeys, maar deze set is ook echt chique. :)

Had zelf nog een support request open staan om een PC Plate toe te voegen, en dat zouden ze doen. Ik zag hem vandaag nog niet op de order staan. Maar weer een reply gestuurd..
Die zien er wel interessant uit, laat me weten hoe ze bevallen!

Bedoel je dat je bij het bestellen geen PC plate hebt toegevoegd? Of is er iets misgegaan en heb je helemaal geen plate onderweg nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Zal ik zeker doen!

Nee bijbesteld. Heb bij de order een FR4 plate, en wilde een tweede plate. Bij apart bestellen kwamen daar nog verzendkosten bij die ik niet wilde betalen. Ik heb gevraagd of het nog bij mijn order gezet kon worden. Dus ik heb sowieso een plate, de vraag is of de tweede er ook bij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 14:35
Szwoar schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:54:
Goed dat je het zegt. Geen mail gehad, maar net even ingelogd en ik zag ook het labeltje 'manufacturing' erbij staan :D

Ik wilde ook even de gelegenheid nemen om alle actieve users in dit topic te bedanken. Sinds augustus lees ik mee en heb ik ontzettend veel geleerd van jullie posts. Hartelijk dank! _/-\o_

De QK75 wordt mijn 2e bord. Ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot mijn 1e bordje: de Q2 (met U4T en PBT Notion). De U4T's vind ik wel erg fijn, al staan een setje Lavender Purple & Durock T1 ook op het verlanglijstje om eens te testen. Wellicht dat ik die in de QK75 gooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik eerder jwk t1 halen, die vind ik persoonlijk een stuk fijner dan de Durock t1. Maar liever nog de Lavenders eigenlijk.

Ik heb eindelijk mijn laatste BF/CM pakketje binnen. Een prachtig zakje met daarin 140 switches door elkaar gegooid.
60x Tecsee mango ice
70x Tecsee purple panda
10x Kailh Clione Limacine
Van de mango ice had ik er al 10 dus dat was mooi genoeg, tot ik bedacht dat het voor mijn qk75 was, wat geen 65% is... Dus dat wordt bijbestellen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u6CWB1m183GQkw-Xjva-Gao9yI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPrSTjywnW9p515B7VMtJmhx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
MatthijsBoog schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:31:
Dan zou ik eerder jwk t1 halen, die vind ik persoonlijk een stuk fijner dan de Durock t1. Maar liever nog de Lavenders eigenlijk.

[...]
In principe is dat gewoon dezelfde switch :p
Zelfde fabriek, ander kleurtje. Maar mogelijk is het verschil dat je ziet meer te vinden in de molds van het productiemoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26
Iemand toevallig de Finalmouse mechanical keyboard ergens voorbij zien komen?
https://arstechnica.com/g...g-display-under-its-keys/
Onde de keys zit een eigen display waar je zelf filmpjes ed voorbij kunt laten komen....
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2022/12/rocket-800x450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 21:35
Volgensmij zag ik die finalmouse een paar keer op reddit voorbij komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb het voorbij zien komen, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van vind. Beelden zien er mooi uit, en het idee is voor keyboards nieuw. Maar of ik het in praktijk zou gebruiken…. denk het niet eigenlijk. Denk dat het een paar uurtjes leuk is, maar daarna een beetje “tacky” wordt en net zoals RGB uit zou zetten. En in tegenstelling tot een mooi keycap setje, zie je het display niet als het uit staat.

Maar wel weer een leuke ontwikkeling die de markt weer verder brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Wat raden jullie aan? Ik ben op zoek ben naar een niet te hoge (maar geen low-profile) mechanisch toetsenbord TKL met browns? Ik heb een Keychron K2 gehad, maar deze vond ik te hoog. Ik heb de C1 bekeken, maar die kleuren vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
ge-flopt schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:34:
Iemand toevallig de Finalmouse mechanical keyboard ergens voorbij zien komen?
https://arstechnica.com/g...g-display-under-its-keys/
Onde de keys zit een eigen display waar je zelf filmpjes ed voorbij kunt laten komen....
[Afbeelding]
[YouTube: Finalmouse Revealed Their CRAZY Keyboard 👀]
voor 350 USD een mooie ramplank lijkt me
Pagina: 1 ... 103 ... 158 Laatste