Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:20
sinovenator schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:50:
[...]

Ik vond de v40 met 18" te veel alles doorgeven van de weg, de 17" is meer comfortabel. Zeker op de lange duur ga je dat meer waarderen ( mijn mening :) )
Ik heb echt moeite met een goede afbeelding (niet uit de configurator van Volvo) van een V40 R-Design met 17 inch.. Misschien is 17 inch toch de logische keuze.. het is gelukkig geen 16 inch want dat vind ik echt te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Nohead schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:52:
Zou voor de PK's gaan! Als je aan het rijden bent zie je de wielen toch niet :)
Alleen leuk voor op de oprit. Heerlijk toch 190pk onder je voet.

Maar volgens mij heeft de diesel wel een stuk meer koppel niet?
190pk is wel heerlijk ja. Met de automaat 0-100 6.9 sec. Scheelt volgens mij 30nm dus valt mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:19
MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Als je dat geen punt vind zou ik dat absoluut meenemen in je overweging. 18 inch staat mooier.
Het panoramadak van de Volvo is niet indrukwekkend, een dak dat niet open kan is waardeloos in mijn optiek.
Het enige waar het aan bijdraagt is het veranderen van je auto in een heteluchtoven.
Ik weet niet hoe het panoramadak van een V40 er (van binnen) uit ziet, maar ik ben het in ieder geval niet met je eens.
Mijn auto (Auris TS) heeft een panoramadak, en hoewel ie niet open kan zou ik niet snel meer zonder willen. Mijn zoon van bijna 2,5 vindt het helemaal fantastisch, en ik persoonlijk vind het ook fijn dat er zoveel lichtinval in de auto is, geeft ook een ruimtelijk gevoel.

En heteluchtoven? Nah... hij kan ook gewoon "dichtgemaakt" worden met een automatische hoes. En eigenlijk doe ik dat al nooit, want als het een keer heet is in de auto dan zorgt de climate control binnen 2 minuten wel voor een aangename temperatuur.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat de hoofdruimte minder wordt met een panoramadak, maar daar heb ik met mijn 1,83 in ieder geval geen last van als ik achterin zit (als ik dat al doe :P).
Aangezien mijn kinderen daar voorlopig nog niet aan zitten verwacht ik op korte termijn geen problemen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
Denman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Ik weet niet hoe het panoramadak van een V40 er (van binnen) uit ziet, maar ik ben het in ieder geval niet met je eens.
Mijn auto (Auris TS) heeft een panoramadak, en hoewel ie niet open kan zou ik niet snel meer zonder willen. Mijn zoon van bijna 2,5 vindt het helemaal fantastisch, en ik persoonlijk vind het ook fijn dat er zoveel lichtinval in de auto is, geeft ook een ruimtelijk gevoel.

En heteluchtoven? Nah... hij kan ook gewoon "dichtgemaakt" worden met een automatische hoes. En eigenlijk doe ik dat al nooit, want als het een keer heet is in de auto dan zorgt de climate control binnen 2 minuten wel voor een aangename temperatuur.

Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat de hoofdruimte minder wordt met een panoramadak, maar daar heb ik met mijn 1,83 in ieder geval geen last van als ik achterin zit (als ik dat al doe :P).
Aangezien mijn kinderen daar voorlopig nog niet aan zitten verwacht ik op korte termijn geen problemen ;)
Mee eens. Ik vind een panoramadak een hoop toevoegen. Zeker qua ruimtelijk gevoel. Het panoramadak van de V40 is overigens ook nog erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@flowiej maakt het voor je baas uit of je benzine of diesel neemt? En waarom kan je de T4 bijvoorbeeld niet met 18" nemen (nog afgezien van of je dat zou willen).

Ik zou zelf altijd gaan voor de 17" omdat het mij niet boeit of er in mijn wielkasten nou een rand van 4 of 5 cm zichtbaar is, en 17" goedkoper en comfortabeler is. Aangezien jij op zoek bent naar een sportpakket (optische "tuning"?) moet je je afvragen wat je die 18" waard vindt. Ik vond de V40 in R-design trim met sportonderstel veel te straf geveerd (rij vrij veel in bebouwde kom met klinkers en drempels); met het gewone onderstel vond ik het een stuk prettiger rijden. Ik zou liever gaan voor een audio upgrade als die nog niet in de Luxury line zit. Ik vermoed dat je in de praktijk niet veel verschil zal merken tussen de T4 en D3 omdat de D3 meer koppel heeft en daardoor vlotter overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
gwystyl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:05:
@flowiej maakt het voor je baas uit of je benzine of diesel neemt? En waarom kan je de T4 bijvoorbeeld niet met 18" nemen (nog afgezien van of je dat zou willen).

Ik zou zelf altijd gaan voor de 17" omdat het mij niet boeit of er in mijn wielkasten nou een rand van 4 of 5 cm zichtbaar is, en 17" goedkoper en comfortabeler is. Aangezien jij op zoek bent naar een sportpakket (optische "tuning"?) moet je je afvragen wat je die 18" waard vindt. Ik vond de V40 in R-design trim met sportonderstel veel te straf geveerd (rij vrij veel in bebouwde kom met klinkers en drempels); met het gewone onderstel vond ik het een stuk prettiger rijden. Ik zou liever gaan voor een audio upgrade als die nog niet in de Luxury line zit. Ik vermoed dat je in de praktijk niet veel verschil zal merken tussen de T4 en D3 omdat de D3 meer koppel heeft en daardoor vlotter overkomt.
Dank voor je reactie. Voor mijn baas maakt het niet uit. De T4 mag ik niet met 18 inch nemen. Heeft iets te maken met het "green wheels beleid en uitstoot" :+ Vervolgens kun je dan wel kiezen voor 190 pk...

Ik heb nu een S-Line onderstel op de Audi welke straffer geveerd is dan de V40 met R-design.. het is dus voor mij al een toename in comfort.

In acceleratie scheelt het overigens behoorlijk. 0-100 scheelt iets van 1,5 sec (zeg ik uit mijn hoofd)

[ Voor 3% gewijzigd door flowiej op 23-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:13
@flowiej De Business Sport is nou eenmaal een mooie R-design uitvoering en met grotere velgen staat dat wel erg dik!

Maar: De auto is van zichzelf al redelijk hard geveerd, dus nog minder rubber tussen je velg en het wegdek betekend nog 'harder'. Als je veel lange stukken moet gaan rijden zou ik voor de 17" gaan, toch net even een beetje meer comfort. Bovendien, 17" staat ook vrij goed hoor (paar maanden nog geleden bij staan kwijlen in de showroom!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik ze naast elkaar zet, blijkt dat de T4 en D3 op papier nauwelijks verschillen. De T4 heeft het maximum koppel van 300 Nm zelfs iets eerder beschikbaar dan de 320 Nm die de D3 heeft. Ik had verwacht dat het verschil groter zou zijn en de D3 het maximum eerder zou bereiken. In dat geval zou ik waarschijnlijk eerder voor de T4 gaan, maar wel met 17"
Wat is trouwens het verschil met de Nordic+ die hier verder vaak genoemd wordt voor de V40?

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 23-08-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
gwystyl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:13:
Als ik ze naast elkaar zet, blijkt dat de T4 en D3 op papier nauwelijks verschillen. De T4 heeft het maximum koppel van 300 Nm zelfs iets eerder beschikbaar dan de 320 Nm die de D3 heeft. Ik had verwacht dat het verschil groter zou zijn en de D3 het maximum eerder zou bereiken. In dat geval zou ik waarschijnlijk eerder voor de T4 gaan, maar wel met 17"
Wat is trouwens het verschil met de Nordic+ die hier verder vaak genoemd wordt voor de V40?
Ik neig ook die kant op. Nordic+ is volgens mij meer gericht op luxe. De Business Sport uitvoering is een tijdelijke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
marti28 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:11:
@flowiej De Business Sport is nou eenmaal een mooie R-design uitvoering en met grotere velgen staat dat wel erg dik!

Maar: De auto is van zichzelf al redelijk hard geveerd, dus nog minder rubber tussen je velg en het wegdek betekend nog 'harder'. Als je veel lange stukken moet gaan rijden zou ik voor de 17" gaan, toch net even een beetje meer comfort. Bovendien, 17" staat ook vrij goed hoor (paar maanden nog geleden bij staan kwijlen in de showroom!).
Ongeveer 30.000-40.000 per jaar afhankelijk van mijn project dus 17 inch gaat het dan denk ik toch maar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nordic+ lijkt bijna hetzelfde te kosten, maar dat is dan in combinatie met de T2 of D2... als je er een T4 of D3 in hangt wordt hij ineens een paar duizend euro duurder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:08
gwystyl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:13:
Die koppel piek van de D3 stop denk ik bij 3500 RPM, waar die van de T4 zeker tot 5000 RPM door gaat.

Dat is niet 'nauwelijks verschillen', maar een wereld van verschil.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De PK's. En uit ervaring kan ik zeggen dat de T4 automaat een heer-lij-ke motor is (ik heb die in mn S60 liggen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:54:
De PK's. En uit ervaring kan ik zeggen dat de T4 automaat een heer-lijk-e motor is (ik heb die in mn S60 liggen).
Ik ben eruit. We gaan voor PK's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Nu nog de kleur.. dat wordt het volgende dilemma. Rood of wit. De spiegels laat ik sowieso glossy black maken ipv standaard zilver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:01
Ik stem rood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Stem genoteerd :) Wel mooi samen met zwarte glossy spiegels.. matcht mooi bij de andere zwarte accenten (voorkant, achterkant, velgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Stem genoteerd :) Wel mooi samen met zwarte glossy spiegels.. matcht mooi bij de andere zwarte accenten (voorkant, achterkant, velgen)
Mag je wel een rode kleur bestellen van je werkgever? Ik ken er een paar die dit niet 'representatief' vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Hoteldebotel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Mag je wel een rode kleur bestellen van je werkgever? Ik ken er een paar die dit niet 'representatief' vinden O-)
Voorheen mocht het niet maar tegenwoordig mag blijkbaar alles... op 18 inch velgen op een T4 na :+

We hebben ook een aantal rode Jaguars en Opels rond rijden inmiddels..

[ Voor 10% gewijzigd door flowiej op 23-08-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Voorheen mocht het niet maar tegenwoordig mag blijkbaar alles... op 18 inch velgen op een T4 na :+

We hebben ook een aantal rode Jaguars en Opels rond rijden inmiddels..
Beter! Ik zal persoonlijk voor een witte gaan denk ik. Dit in combinatie met getinte achterramen en glossy zwarte spiegelkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Hoteldebotel schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Beter! Ik zal persoonlijk voor een witte gaan denk ik. Dit in combinatie met getinte achterramen en glossy zwarte spiegelkappen.
Dat vind ik dus zelf ook erg mooi.. getinte achterramen zitten in de Business Sport standaard. Ik ben bang dat ik uitgekeken raak op het rood maar vooralsnog vind ik het nog erg mooi. Keuzes, keuzes.. je zit er wel weer een jaar of 5 aan vast..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Heb je de auto proef gereden? Ik vind bij de meeste C-segmenters bandruis een behoorlijk probleem.
Als je daar zelf weinig last van hebt moet je het vooral niet nalaten.
Dat was voor mij een reden om voor 17 inch velgen te gaan op de Leon.
Dat ligt eerder aan de rechten van Pon mbt Continental... Benieuwd of er op die auto's de Sportcontact 5 lag. Wat een k*tband is dat! Ik wil onder geen enkele auto die Sportcontact meuk...!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Getinte achterramen vind ik mooi, mits het dezelfde tint is als de voorste zijramen. Anders verstoort het het beeld en lijkt het net een grijs kenteken auto (van vroegah, ja).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
JB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

Dat ligt eerder aan de rechten van Pon mbt Continental... Benieuwd of er op die auto's de Sportcontact 5 lag. Wat een k*tband is dat! Ik wil onder geen enkele auto die Sportcontact meuk...!
Dat sowieso. Alle auto's die via Pon overkomen rijden rond op de Sportcontact banden :')

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

Dat sowieso. Alle auto's die via Pon overkomen rijden rond op de Sportcontact banden :')
Die van mij toentertijd dus niet. Meteen laten omleggen (de banden dan hé :+) en dus geen last van rolweerstand...

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 23-08-2017 15:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
JB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Die van mij toentertijd dus niet. Meteen laten omleggen (de banden dan hé :+) en dus geen last van rolweerstand...
Heb je daar zelf voor moeten bijbetalen?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zojuist besteld bij de lease maatschappij:
Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW (130pk)
Uitvoering: Série Signature Exclusiv
Kleur: Bleu Berlin

Opties:
Head-up display in kleur
Pack Cruising

Verder heeft deze uitvoering alles wat de Bose uitvoering ook heeft + Lederen bekleding, verwarmde voorstoelen, een verwarmd stuur en het easy life pack zit er standaard op. Enige optie die ik niet gekozen heb is het pano dak.

En aangezien ik een accessoire cheque van €500 erbij krijg, maar vrijwel alles er al op zit en ik geen trekhaak wil, de volgende opties:
Steun voor mobiele telefoon - met zuignap
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster - magnetisch
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster
Mattenset stof - Premium (set van 4)
Sportpedalen - Handbak (set van 3)
Harde hoes voor Renault Card (zwart)
Clean box
Kledinghanger monteerbaar op hoofdsteun
Veiligheidspakket
Winterbanden

Nu wachten tot de lease maatschappij & mijn werkgever de order goedkeurt en dan begint het lange wachten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Heb je daar zelf voor moeten bijbetalen?
Nee gewoon in laten ruilen (wilde sowieso andere velgen dan de stock 16 inch die er op liggen) en dus meteen aangegeven dat daar Michelin onder moest. Keuze was Continental of Michelin.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:54:
Nu nog de kleur.. dat wordt het volgende dilemma. Rood of wit. De spiegels laat ik sowieso glossy black maken ipv standaard zilver..
Rood! Heb er destijds eentje zien staan in de showroom (R-Design met 17" velgen, geblindeerde ruiten en zwarte spiegelkappen). Schitterende auto.

@miicker Mooie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
marti28 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:50:
[...]

Rood! Heb er destijds eentje zien staan in de showroom (R-Design met 17" velgen, geblindeerde ruiten en zwarte spiegelkappen). Schitterende auto.

@miicker Mooie keuze!
Ik neig meer naar rood dan wit. Gelukkig heb ik nog ongeveer 3 maanden om te beslissen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
@WasBak zojuist bericht dat hij op transport gaat naar Nederland. Ze verwachten hem aankomende week binnen te krijgen en als de planning meezit de week daarop uit te leveren. Dat is dan eerste week september.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 16:46
Is m'n Megane klaar om afgeleverd te worden. Is de code om opnaamstelling niet binnen, en is de leasemaatschappij om 16:30 niet meer te bereiken.

Morgen nieuwe aflevering om 9:00, heb nu tijdelijk een Kadjar meegekregen, ik denk dat ik wil ruilen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:43
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:54:
Bursting Blue! Fantastische kleur imho, vriendin heeft deze besteld icm de D3 Business Sport. Ik heb deze kleur op een V40 nog nooit zien rijden in het wild.

Maar tussen rood en wit vind ik rood bij een V40 (als een van de weinigen) wel heel gaaf met R-design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
JB schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

+100. Die Conti's zuigen echt enorm.

Ik heb een VW Passat die al van meet af aan niet netjes uitgelijnd lijkt, hij neigt continue naar rechts te willen.
Bij de vorige grote servicebeurt heb ik dit aangegeven en de monteur nam het ook waar. Hij had alles uit de kast gehaald om het op te lossen maar was na 120.000 KM nog steeds niet weg.

*Tot het moment* dat ik onlangs nieuwe zomerbanden vóór nodig had, ik was altijd al meer fan van Michelin dus had expliciet gevraagd voor Michelins. Vorige week gemonteerd, en warempel: het hele probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen! :/

Volgende keer ga ik bij een VAG bak inderdaad eisen dat er geen Conti's meer onder komen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 06-10 12:34
Zit ook in een oriënterende fase. heb de volgende 2 auto's gereden:

Mercedes CLA 180 122pk DCT en Audi A3 SB 1.5 150pk TFSI.

De Audi rijdt heerlijk, maar is vrij kaal (saai) van binnen. Tevens veels te dure opties.
Mercedes rijdt iets minder, maar ziet er van binnen (en buiten) beter uit.

En nu de outsider; ik heb een Golf 7 als poolauto gekregen, een 1.2 105pk automaat. Een heerlijke bak, mooi afgewerkt. Dus heb een offerte laten opstellen voor de facelift.

Golf 7 Business Highline R, 1.5 TSI DSG
Oryx white pearl
Executive pakket
Multif.lederen stuurwiel
Navigatiesysteem'discover pro'
Flash drive navigatie
Spiegelpakket
High-end dynaudio
R-line exterieurpakket
Panorama schuifdak
Advance pakket
Koplampverlichting led
Winterpakket
18' lm velgen 'sebring'
Keyless access
Driving profiles
Park assist

Nog niet zeker, maar de Golf is zeker een kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Ik neig meer naar rood dan wit. Gelukkig heb ik nog ongeveer 3 maanden om te beslissen _/-\o_
Heb zelf paar weken geleden de V40 T4 Business Sport geartronic besteld. Ik kon niet proefrijden in een T4 omdat deze normaal gesproken toch niet verkocht worden. Dus moest het doen met een T3 Geartronic. Werkelijk heeeerlijk blok en automaat. Hoewel het een traditionele automaat is, schakelt hij razendsnel en precies juist.

Heb gereden met de 17" en 18" en 17 is echt veel fijner rijden. 18" 'zoekt' meer op de weg. Daarnaast is het aanzicht nauwelijk verschillend. 16" daarentegen is oerlelijk. :)

Reken op een levertijd van 12 weken en houd in je achterhoofd dat dit een actiemodel is met ruim 9k korting t.o.v. normale R-design met deze motor. Hij verkoopt dus razendsnel. Bekende die bij Volvo dealer Henk Scholten werkt meldde mij dat van de 100 stuks die zij hebben er nog ongeveer 10 benzine en 9 diesels over zijn. Haast is dus geboden ;-)

En oja, kleur: Wit! met zwarte spiegelkappen. Zeker i.c.m. luxury pakket met zwart dak staat het gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:28
Silversin schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:17:

Golf 7 Business Highline R, 1.5 TSI DSG
Oryx white pearl

Nog niet zeker, maar de Golf is zeker een kanshebber.
die kleur is echt gaaf, had ik een paar jaar geleden ook. Dat was ook echt een blikvanger, met mooi een glinstering erin door de zon. zelfs 's avonds door de straatverlichting. Wel duur ivm andere kleuren, maar dat had echt iets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Heinemancp schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:36:
[...]

die kleur is echt gaaf, had ik een paar jaar geleden ook. Dat was ook echt een blikvanger, met mooi een glinstering erin door de zon. zelfs 's avonds door de straatverlichting. Wel duur ivm andere kleuren, maar dat had echt iets speciaals.
Klopt, helemaal met de zwarte accenten en sierlijsten van R-Line pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Silversin schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Klopt, helemaal met de zwarte accenten en sierlijsten van R-Line pakket.
Klopt, ik heb m al 2 jaar in het normale witte maar krijg nog regelmatig complimenten over de combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Ik krijg (hopelijk) mijn v40 business sport T4 metallic onyx zwart half september binnen, dan zal ik hier wel wat foto's uploaden :) .

Overigens had ik alleen de keuze voor de T4, aangezien de D3 energielabel D had en die mag ik niet leasen van de werkgever.

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:27
@Silversin Ik zie dat je een offerte hebt laten opstellen voor een Golf 7 Highline Business R met daarin de optie winterpakket, heb je deze gekozen vanwege de stoelverwarming? PON vertelde mij dat het zonde zou zijn om deze te nemen om deze reden aangezien stoelverwarming al standaard in deze auto zit i.c.m. ergo activ stoelen. Dan zou je ruim 400 euro neerleggen voor de (koplamp)sproeiers. Maar verder wel een mooie configuratie! Heb zelf lang zitten twijfelen of ik de 18 inch velgen zou kiezen maar uiteindelijk toch voor de 17 inch gekozen, was bang dat ik teveel comfort zou inleveren.

Heb deze topic een tijdje in de gaten gehouden omdat ik ook weer een nieuwe auto mocht gaan uitzoeken. Omdat ik er prive mee wil gaan rijden heb ik voor mezelf een maximaale waarde gesteld dat deze mag kosten i.v.m. de bijtelling, hierdoor vallen auto's als de passat, insignia e.d. af.
Heb daarom naar de Golf, A3, V40 en 1 Serie gekeken. De V40 vind ik van buiten wel mooi, maar van binnen een stuk minder. De A3 en 1 serie met dezelfde opties als de Golf waren fors duurder waar ik de meerprijs voor deze auto's het niet waard vind. Als laatste ook nog een offerte opgevraagd voor een Skoda Octavia 1.4 Style Business maar deze was in de lease 45 euro per maand duurder dan de Golf en fiscaal maar 800 euro goedkoper.. Aangezien ik de ruimte van de octavia niet nodig heb en de Golf uiteindelijk nog beter kon aankleden dan de octavia voor minder geld (leasebedrag) toch weer voor een Golf gekozen (3e in 4 jaar tijd hahah). Offerte voor de Golf bij verschillende LM's opgevraagd en een dealer in de buurt maar daar zat toch nog veel verschil in, had ik niet verwacht!

Het is een Golf 1.5 Highline Business R met de kleur Indium Grey geworden. Deze is al behoorlijk uitgerust maar heb daar nog wat extra opties aan toegevoegd;

Driving Profiles
Advance Pakket
Koplampverlichting LED Plus
Dodenhoeksensor met uitparkeerassistent
Park Assist
Achteruitrijcamera
Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend
Keyless Access

en verder nog luxe kenteken platen en zonder model en type nummer, winterbanden regeling.

Nu begint het lange wachten...(14 weken) Week 46 zal de Golf pas geleverd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Phorcys op 24-08-2017 08:02 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Phorcys schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:37:
Het is een Golf 1.5 Highline Business R met de kleur Indium Grey geworden. Deze is al behoorlijk uitgerust maar heb daar nog wat extra opties aan toegevoegd;

Driving Profiles
Advance Pakket
Koplampverlichting LED Plus
Dodenhoeksensor met uitparkeerassistent
Park Assist
Achteruitrijcamera
Voorruit, verwarmbaar en warmtewerend
Keyless Access

en verder nog luxe kenteken platen en zonder model en type nummer, winterbanden regeling.

Nu begint het lange wachten...(14 weken) Week 46 zal de Golf pas geleverd worden.
Heeft de Highline R nu wel of niet Discover Pro media?
Op de volkswagen site staat bij de highlights namelijk dat op de Highline business R het navigatiesysteem Discover Pro heeft:
http://www.volkswagen.nl/...business-r?tab=highlights
Terwijl in de prijslijst staat dat dit een optie is.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Exocet schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Heeft de Highline R nu wel of niet Discover Pro media?
Op de volkswagen site staat bij de highlights namelijk dat op de Highline business R het navigatiesysteem Discover Pro heeft:
Nope,
dat is idd erg verwarrend.
Maar op Business R krijg je standaard discover media.
Iemand die al Business R geleverd heeft gekregen? De mijne verwacht ik deze weken.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 22:28
rinkel schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:02:
Inlogcodes van de leasemij gekregen, ik ben dus aan de beurt.
Ik rij nu in een V60 D4 die erg goed bevalt. Helaas wordt dit model in 2018 vervangen, anders was het zeker weer een optie geweest.
Helaas hebben wij een harde CO2 grens: 106 gr. Dit beperkt de keuzelijst enorm.

Shortlist
- Volkswagen 1.6 TDI Golf Variant Highline Business R
- BMW 216D (met exec pakket)
- Peugeot 3008 1.6 HDI BlueLease Premium (geen GT vanwege Comfortstoelen optie)

Afgevallen:
- Volkswagen 1.6 TDI Passat Variant Highline (+ opties, oa exec) (te groot)
- Volvo V60 1.6 D2 Polar+ Dynamic (zie boven)
Uiteindelijk met allen proefgereden en ondanks dat ik de 3008 al had gekozen en een uitstapje naar de X1, ben ik toch voor de Passat gegaan.
Heeft oa te maken met meeneemverplichting en CO2 waarden.

Het is geworden:
Passat Variant Highline 1.6d DSG
Opties: Executive pakket en getinte ruiten achter.
Kleur: Mangaan Grey

Helaas kon ik niet kiezen voor de 2 liter ivm de strenge CO2 grens hier (106g)

Toch heb ik wel het gevoel dat ik er kwa afwerking er iets op achteruit ga in in vergelijking met de V60.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 24-08-2017 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

rinkel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Toch heb ik wel het gevoel dat ik er kwa afwerking er iets op achteruit ga in in vergelijking met de V60.
Je krijgt er wel een mooie klok voor terug midden in je dash :+

Mijn boefje is liev!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rinkel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Uiteindelijk met allen proefgereden en ondanks dat ik de 3008 al had gekozen en een uitstapje naar de X1, ben ik toch voor de Passat gegaan.
Heeft oa te maken met meeneemverplichting en CO2 waarden.

Het is geworden:
Passat Variant Highline 1.6d DSG
Opties: Executive pakket en getinte ruiten achter.
Kleur: Mangaan Grey

Helaas kon ik niet kiezen voor de 2 liter ivm de strenge CO2 grens hier (106g)

Tja, ik vind het toch logisch dat je voor de Passat gegaan bent (al zou ik persoonlijk de S/V60 nog een keer genomen hebben), simpelweg omdat alle andere opties, Golf, 2 Serie en 3008, simpelweg ongeacht de versie een stap terug zou zijn geweest. Het verschil tussen een D en een C segmenter zit m niet alleen in de grootte van de auto.

• Silversin
Phorcys schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:37:
@Silversin Ik zie dat je een offerte hebt laten opstellen voor een Golf 7 Highline Business R met daarin de optie winterpakket, heb je deze gekozen vanwege de stoelverwarming? PON vertelde mij dat het zonde zou zijn om deze te nemen om deze reden aangezien stoelverwarming al standaard in deze auto zit i.c.m. ergo activ stoelen. Dan zou je ruim 400 euro neerleggen voor de (koplamp)sproeiers.
Weet niet of ze er al standaard op zitten, kreeg van de dealer dat er stoelverwarming is met dit pakket, dus koos ervoor.
Exocet schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Heeft de Highline R nu wel of niet Discover Pro media? Op de volkswagen site staat bij de highlights namelijk dat op de Highline business R het navigatiesysteem Discover Pro heeft:
Grotere scherm met full touch bediening is een optie. Standaard zit er een versie op met knoppen.

[ Voor 77% gewijzigd door Silversin op 24-08-2017 10:20 ]

• rinkel
Ik wou eigenlijk ook graag een automaat, bij de V60 was dat niet mogelijk ivm CO2, helaas.
Ik heb het hier al een keer eerder gezegd: De V60 heeft het supergoed uitgehouden. Na 5 jaar geen enkel piepje of kraakje en rijdt nog als nieuw. Echt een fijne reis auto.

• Phorcys
@Exocet zoals andere al aangaven inderdaad de navigatie met knoppen. In deze zit standaard het Executive pakket in waar de Discover Media inzit met o.a. DAB+. Vond zelf de meerprijs van de Pro het niet waard en dat er geen enkele fysieke knop meer opzit.

@Silversin Aha, dacht ik geef het even aan ;) Werd er ook op gewezen dat stoelverwarming standaard al aanwezig is en daardoor de winterpakket niet nodig is. Dealer wist niet overigens ook niet.

• rinkel
Phorcys schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:42:
@Exocet zoals andere al aangaven inderdaad de navigatie met knoppen. In deze zit standaard het Executive pakket in waar de Discover Media inzit met o.a. DAB+. Vond zelf de meerprijs van de Pro het niet waard en dat er geen enkele fysieke knop meer opzit.

@Silversin Aha, dacht ik geef het even aan ;) Werd er ook op gewezen dat stoelverwarming standaard al aanwezig is en daardoor de winterpakket niet nodig is. Dealer wist niet overigens ook niet.
Bij de Passat 2018 (?) versie heb je bij de Discover Media alleen nog 2 draaiknoppen. De andere knoppen zijn touch geworden. Zal vast ook in de Golf zo zijn.

Ik hou wel van fysieke knoppen.

• Phorcys
rinkel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Bij de Passat 2018 (?) versie heb je bij de Discover Media alleen nog 2 draaiknoppen. De andere knoppen zijn touch geworden. Zal vast ook in de Golf zo zijn.

Inderdaad, bij de golf facelift ook, al moet ik zeggen dat het grote scherm er wel erg mooi uitziet :D maar de nieuwe Discover Media is al een hele vooruitgang t.o.v. de eerste versie! en de knoppen zijn handig voor het bladeren door de menu's

• Hoteldebotel
rinkel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Precies! Dat is ook de reden dat ik voor Discover Media ben gegaan op de Passat. Het enige verschil is dat er 2 knoppen opzitten en dan er geen HDD meer inzit bij Discover Media (en een iets andere touch knoppenlayout). De schermgrootte is identiek. Vind het wel fijn dat als ik aan een volumeknop draai ik feedback krijg zoals bij de draaiknop.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoteldebotel op 24-08-2017 14:02 ]

• jongetje
  • Laatst online: 07:03
Hoteldebotel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:01:
[...]
Vind het wel fijn dat als ik aan een volumeknop draai ik feedback krijg zoals bij de draaiknop.
99 van de 100 keer gebruik ik het volume wieltje in het stuur ipv mijn arm uit te steken naar de unit dus ik zou dat niet zo'n ramp vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

99 van de 100 keer gebruik ik het volume wieltje in het stuur ipv mijn arm uit te steken naar de unit dus ik zou dat niet zo'n ramp vinden.
Plus dat VAG het powerlogo mee laat draaien en daar kan ik niet tegen :X Dat moet recht staan :+

Mijn boefje is liev!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Net als de centercaps van je wielen, die moeten ook horizontaal blijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

t_captain schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:40:
Net als de centercaps van je wielen, die moeten ook horizontaal blijven :)
Of het hart van je stuur, komt ook weleens voor ;)

www.google.nl

• AndRo555
  • Laatst online: 06-10 21:42
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:09:
[...]

Tja, ik vind het toch logisch dat je voor de Passat gegaan bent (al zou ik persoonlijk de S/V60 nog een keer genomen hebben), simpelweg omdat alle andere opties, Golf, 2 Serie en 3008, simpelweg ongeacht de versie een stap terug zou zijn geweest. Het verschil tussen een D en een C segmenter zit m niet alleen in de grootte van de auto.
En segmenten zijn bij lange na niet alles om een auto te categoriseren. De 3008 kan je zetten onder de C segmenters, echter is een 3008 een pak meer auto dan een S/V60 en dan niet alleen op vlak van ruimte, maar ook afwerking en gebruikte materialen. Op zich ook niet verwonderlijk gezien de 3008 nieuw is en de S/V60 al een heel pak ouder. De volgende generatie S/V60 zal ongetwijfeld weer beter zijn als de 3008 als ze dezelfde weg inslaan als de laatste nieuwe reeks Volvo's (XC90/60, S/V90).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pardon? Man, een C30 is nog beter dan eender welke Peugeot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:05:
Als er een andere Volvo had gestaan was ik het met je eens, maar de C30 is echt een gedrocht, Zou hem nog niet gratis willen hebben.
oké wel gratis, maar dan stond hij meteen op marktplaats :P

• rinkel
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de 3008, alleen de standaard zittingen zijn bij peugeot altijd zo kort, maar dat is op te lossen met de comfortstoelen.

Natuurlijk is de 3008 nieuw. Geen idee hoe zich dat op de lange termijn houdt. Van de V60 weet ik dat wel; na 5 jaar nog zo goed als (bijna) nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee auto's. Beide gaat het me ongeveer netto 240 euro bijtelling kosten.

- Mazda3 Skylease+ 125pk
- Volvo v40 Business Sport 190pk

De Mazda3 is rijker uitgerust en die kom je niet vaak tegen, alleen de V40 heeft een krachtigere motor.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdjeCageman
Vanmorgen dan eindelijk de Megane in ontvangst mogen nemen, wat een fijne wagen is dat.
En die massage functie is verdomt prettig :)
Rijdt vele male lekkerder als de Mazda 2 die ik als voorloop auto had.

En gelijk achter nog een mooie functie gekomen, bij het wegrijden op het werk kwam de volgende melding naar boven: lekke band.
Na hem nog geen 5u te hebben nu al een schroef in gereden :'(

• marti28
ndthien schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:22:
Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee auto's. Beide gaat het me ongeveer netto 240 euro bijtelling kosten.

- Mazda3 Skylease+ 125pk
- Volvo v40 Business Sport 190pk

De Mazda3 is rijker uitgerust en die kom je niet vaak tegen, alleen de V40 heeft een krachtigere motor.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou voor de V40 gaan, maar dat heeft geen drol met het vermogen te maken. Wat verwacht jij van je auto de komende x jaar? Wat zijn je wensen? Wat is voor jou belangrijk aan een auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Er is een Peugeot die ik liever zou rijden dan welke Volvo ook. Deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Er is een Peugeot die ik liever zou rijden dan welke Volvo ook. Deze.
Niet echt wat ze noemen street legal :P

@EdjeCageman foto's? :)

[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 25-08-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Altijd jammer gevonden dat groep C en later LMP900 geen homologatie-eis hebben gehad. Het had de meest fantastische straatauto's opgeleverd.

Qua betrouwbaarheid zit een 24-uurs auto niet eens zo heel ver verwijderd van een straatauto. Dus de detune is te overzien. En een V12 diesel, dat hebben zelfs BMW, MB en VAG niet geleverd. Daar houdt het op bij 8, 8 en 10 cylinders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EdjeCageman
Alstu

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHIcbZC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2tCGgGb.jpg

En natuurlijk ook wat foto's van de gemaakte schade :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pc9Un8L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BnsDMKG.jpg

Ik zou eigenlijk voor de volledige ZEN variant gaan, paste nog net een kleurtje op, maar de dealer kwam met de vraag of een Bose niet passend zou zijn binnen het budget. Dus berekend en kwam op net iets boven budget, dus kleur laten vallen en bleef hij nog 0,38 cent boven budget. Dit budget maar door de dealer en leasemaatschapij laten uitvechten :-) Ben eerlijk gezegd wel blij dat het een simpele witte is geworden, vindt het heel goed staan.
Een collega heeft een blauwe maar vind het niet echt passend bij dit model. Terwijl ik de Estates ook vaak genoeg zie rijden en daar staat het wel weer bij :+

[ Voor 8% gewijzigd door EdjeCageman op 25-08-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@EdjeCageman gaaf, veel plezier ermee! Toen ik zelf proefreed in de Bose vond ik de massage maar een beetje een gimmick (gewoon de lendensteun die naar voren en achter beweegt). Volgens mij stond ie ook nog op vrij aggressief zodat ie de hele tijd in mijn onderrug zat te bonken, en kon tijdens het rijden zo gauw niet vinden hoe je hem moest aanpassen :P persoonlijk voor mij dus een beetje matig, maar als je er zelf een positieve ervaring mee hebt, dan moet je het zeker doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 06-10 21:42
Vooroordelen much? Al eens in de nieuwe 3008/5008 gezeten? Misschien staat het design je niet aan, kan goed zijn. Maar over de afwerking en andere objectief meetbare eigenschappen is echt wel de betere wagen vergeleken met de "oudere" Volvo's.

Besef wel dat de S60/V60 zo wat de laatste auto op een erg zwaar 10 jaar oud Mondeo platform staat. Dat maakt het niet meteen een slechte wagen, maar techniek staat ook niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
striner schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:46:
@EdjeCageman gaaf, veel plezier ermee! Toen ik zelf proefreed in de Bose vond ik de massage maar een beetje een gimmick (gewoon de lendensteun die naar voren en achter beweegt). Volgens mij stond ie ook nog op vrij aggressief zodat ie de hele tijd in mijn onderrug zat te bonken, en kon tijdens het rijden zo gauw niet vinden hoe je hem moest aanpassen :P persoonlijk voor mij dus een beetje matig, maar als je er zelf een positieve ervaring mee hebt, dan moet je het zeker doen d:)b
ja een massage van een leuke blondine is natuurlijk fijner :9 , maar kan dit niet als onprettig vinden, hij staat inderdaad ook niet zo intensief.
Ik heb al tegen m'n vriendin gezegd dat wanneer ik wat langer in de auto blijf zitten dat ze weet wat ik aan het doen ben :+

Ik heb eerder iets gelezen over dat het kan zijn dat de blinde hoek aan de rechterkant soms uitvalt. Volgens mij heb ik dit ook 1 keer ervaren. Of kan het zijn dat de sensor misschien toevallig de kleur van de andere auto niet opviel? Voor mij ook niet zo'n probleem, het is meer een hulpmiddel dan blind op te vertrouwen.

Wat ik ook vreemd vind is de parkeerhulp en hoever je wel moet doorrijden voordat hij nog een keer wilt gaan steken. De functie is wel leuk speelgoed :D

Vanmorgen wou ik de voice controll aanzetten maar kreeg de melding dat deze niet door m'n bluetooth apparaat ondersteund wordt. Kan dit ook standaard door de auto geregeld worden? Want ik zal vaker een route dmv voice willen zoeken dan dat ik op mijn telefoon ga zoeken.

Al bij al wel een lekkere auto :) Eens kijken of het waar is wat men zegt, als je eenmaal in een Franse auto hebt gereden dat je niks meer anders wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:14:
Plus dat VAG het powerlogo mee laat draaien en daar kan ik niet tegen :X Dat moet recht staan :+
Hahaha, herkenbaar.
Ik was continu bezig bij de Skoda dat recht uit te lijnen...

Ik dacht met de betere afwerking dat dit bij VW wel op orde zou zijn...
Blijkbaar kunnen ze nog grote stappen maken m.b.t. afwerking, het ziet er niet uit als logo's scheef uitgelijnd zijn.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
We zijn gelukkig niet de enigen ;)

En hier in de "5 annoying things" categorie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het irritant is ben ik het helemaal mee eens. Maar de oplossing is wat overdreven moeilijk. Ik had gewoon een zwarte ronde sticker erop geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
stuurbediening, geen last meer van.

overigens heeft de nieuwe 9,2" discover pro geen fysieke (draai)knop meer, dus alle autisten kunnen weer rustig slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:21:
Nordic+ lijkt bijna hetzelfde te kosten, maar dat is dan in combinatie met de T2 of D2... als je er een T4 of D3 in hangt wordt hij ineens een paar duizend euro duurder :X
Als je voor een standkachel, voorruitverwarming en stoelverwarming gaat... >> Nordic+ >> dat is pas comfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

t_captain schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:19:
Altijd jammer gevonden dat groep C en later LMP900 geen homologatie-eis hebben gehad. Het had de meest fantastische straatauto's opgeleverd.

Qua betrouwbaarheid zit een 24-uurs auto niet eens zo heel ver verwijderd van een straatauto. Dus de detune is te overzien. En een V12 diesel, dat hebben zelfs BMW, MB en VAG niet geleverd. Daar houdt het op bij 8, 8 en 10 cylinders.
De Audi Q7 is wel degelijk met 6.0 V12 TDI geleverd hoor ;)

Leverde destijds 500pk/1000nm uit mijn hoofd.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
marti28 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Ik zou voor de V40 gaan, maar dat heeft geen drol met het vermogen te maken. Wat verwacht jij van je auto de komende x jaar? Wat zijn je wensen? Wat is voor jou belangrijk aan een auto?
Ik ben eruit. Het wordt de V40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

I stand corrected. V10 TDI's zie je nog wel eens rijden in de Touareg. De V12 TDI, kan me niet herinneren die ooit tegengekomen te zijn.

Eigenlijk is de applicatie van een diesel in een endurance sportscar ook logischer (minder tankstops!) dan in het topsegment van luxeauto's. In dat segment wil niemand diesel. Men wil niet het geluid, niet de geur, niet de associatie met vrachtwagens. En brandstofkosten zijn in dat segment geen overweging. De overweging van efficiency telt mee tot het niveau van directieauto's (de lagere modellen in de S-klasse en 7-serie). Daarboven is het geen factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

t_captain schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

I stand corrected. V10 TDI's zie je nog wel eens rijden in de Touareg. De V12 TDI, kan me niet herinneren die ooit tegengekomen te zijn.
Ik rij gemiddeld 50.000km per jaar en ben er tot nu toe 2 in het wild tegengekomen. Relatief makkelijk te herkennen aan de ovale uitlaten (als de badges ontbreken).

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
AndRo555 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Vooroordelen much? Al eens in de nieuwe 3008/5008 gezeten? Misschien staat het design je niet aan, kan goed zijn. Maar over de afwerking en andere objectief meetbare eigenschappen is echt wel de betere wagen vergeleken met de "oudere" Volvo's.

Besef wel dat de S60/V60 zo wat de laatste auto op een erg zwaar 10 jaar oud Mondeo platform staat. Dat maakt het niet meteen een slechte wagen, maar techniek staat ook niet stil.
Ach.. Ik heb ook drie jaar en een half gereden met de nieuwe 308 destijds en moest 'm ook de hele tijd verdedigen. De rest denkt natuurlijk onmiddellijk van pfoe, een Peugeot, da's Frans, da's rommel, dat rijdt niet comfortabel, slechte afwerking, daar sta je na 100 kilometer mee aan de kant en vooral, je bent gek dat je je leasebudget aan zo'n auto verspilt als je ook gewoon een Duitser met status had kunnen kiezen. Maar wat mensen vergeten is dat technieken veranderen, ideeëen veranderen maar vooral: tijden veranderen. Het kan best zijn dat het in de jaren 80 niet de betrouwbaarste auto's waren, daar heb ik geen ervaring mee, maar daar merk je de dag van vandaag gewoon niets meer van. Alfa Romeo is ook zo'n merk dat hiermee geplaagd wordt.

Ik vond het in ieder geval een érg fijne auto die bovendien nooit naar de garage is gemoeten. Nu rijd ik helaas, na van job te zijn veranderd, verplicht in een zwarte 1-serie en ben ik net zo uniek als een zandkorrel in de Sahara-woestijn. Bovendien is die auto uiterst oncomfortabel want retehard afgeveerd. Ze verwachten daar in Beieren waarschijnlijk dat ik elke dag op de Nürburgring scheur en dat het een goed idee is als ze de koffer piepklein maken zodat ik hierdoor met m'n uiterst sportieve 1.5L driecilinder toch 'n paar honderdsten van 'n ronde kan afschaven. Jammer dan dat je naast het circuit niets aan die ruimte achterin hebt 8)7

Ook jammer is dat nagenoeg elke optie meer dan 1K kost en dat zelfs de meest basic opties (automatisch dimbare achteruitkijkspiegel anyone?) ontbreken. Toch opvallend, want hij kost evenveel als m'n full option 308 van toen. Ben er intussen ook al naar de garage mee mogen gaan. Een lintje van m'n rugzak zat eens tussen het slot van de koffer en daar ging ie stuk van :z

Als het aan mij lag, koos ik gewoon opnieuw voor 'n Peugeot (308 of 3008) als ze hun mediasysteem wat sneller gekregen hebben en ze de handbak wat soepeler hebben gemaakt (want niet alles is super duper bij Peugeot ;)), een Mazda, Hyundai of gewoon 'n Skoda Octavia. De materialen van VAG onder en rond je kont maar dan tegen een normale prijs en je kan in de koffer 'n olietanker of twee kwijt :+

/rant Ik weet dat ik wat overdrijf, but please, we zijn nu minstens 30 jaar verder, geef het 'n kans en rij er zelf eens in vooraleer iedereen iedereen maar wat na-aapt over de Franse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

100% zeker inderdaad, gewoon omdat het kan.
Heerlijke diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:59
PixelShooter schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

Ach.. Ik heb ook drie jaar en een half gereden met de nieuwe 308 destijds en moest 'm ook de hele tijd verdedigen. De rest denkt natuurlijk onmiddellijk van pfoe, een Peugeot, da's Frans, da's rommel, dat rijdt niet comfortabel, slechte afwerking, daar sta je na 100 kilometer mee aan de kant en vooral, je bent gek dat je je leasebudget aan zo'n auto verspilt als je ook gewoon een Duitser met status had kunnen kiezen. Maar wat mensen vergeten is dat technieken veranderen, ideeëen veranderen maar vooral: tijden veranderen. Het kan best zijn dat het in de jaren 80 niet de betrouwbaarste auto's waren, daar heb ik geen ervaring mee, maar daar merk je de dag van vandaag gewoon niets meer van. Alfa Romeo is ook zo'n merk dat hiermee geplaagd wordt.

Ik vond het in ieder geval een érg fijne auto die bovendien nooit naar de garage is gemoeten. Nu rijd ik helaas, na van job te zijn veranderd, verplicht in een zwarte 1-serie en ben ik net zo uniek als een zandkorrel in de Sahara-woestijn. Bovendien is die auto uiterst oncomfortabel want retehard afgeveerd. Ze verwachten daar in Beieren waarschijnlijk dat ik elke dag op de Nürburgring scheur en dat het een goed idee is als ze de koffer piepklein maken zodat ik hierdoor met m'n uiterst sportieve 1.5L driecilinder toch 'n paar honderdsten van 'n ronde kan afschaven. Jammer dan dat je naast het circuit niets aan die ruimte achterin hebt 8)7

Ook jammer is dat nagenoeg elke optie meer dan 1K kost en dat zelfs de meest basic opties (automatisch dimbare achteruitkijkspiegel anyone?) ontbreken. Toch opvallend, want hij kost evenveel als m'n full option 308 van toen. Ben er intussen ook al naar de garage mee mogen gaan. Een lintje van m'n rugzak zat eens tussen het slot van de koffer en daar ging ie stuk van :z

Als het aan mij lag, koos ik gewoon opnieuw voor 'n Peugeot (308 of 3008) als ze hun mediasysteem wat sneller gekregen hebben en ze de handbak wat soepeler hebben gemaakt (want niet alles is super duper bij Peugeot ;)), een Mazda, Hyundai of gewoon 'n Skoda Octavia. De materialen van VAG onder en rond je kont maar dan tegen een normale prijs en je kan in de koffer 'n olietanker of twee kwijt :+

/rant Ik weet dat ik wat overdrijf, but please, we zijn nu minstens 30 jaar verder, geef het 'n kans en rij er zelf eens in vooraleer iedereen iedereen maar wat na-aapt over de Franse merken.
Ik ben van een 1-serie naar een Octavia gegaan. Ik mis de einer nog elke keer als ik er alleen inzit.

Je vergelijkt wel twee verschillende auto's Peugeot rijders zijn andere rijders dan mensen die een 1 willen. Dat zompige trage zachte van een 308 willen de meeste 1 mensen niet. Andersom zoeken de 308-ers geen strakke wegligging en sportiviteit.

Over Franse auto's, hier een lijstje.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
artbij schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Ik ben van een 1-serie naar een Octavia gegaan. Ik mis de einer nog elke keer als ik er alleen inzit.

Je vergelijkt wel twee verschillende auto's Peugeot rijders zijn andere rijders dan mensen die een 1 willen. Dat zompige trage zachte van een 308 willen de meeste 1 mensen niet. Andersom zoeken de 308-ers geen strakke wegligging en sportiviteit.

Da's zeker ook waar. Ik zoek gewoon 'n goeie mix ertussen, maar dat vond ik ook wel bij die 308. Volgens mij kan het echt wel nog veel zompiger en zachter dan 'n 308. Het nieuwe onderstel en ophanging zorgen ervoor dat je niet al te hard overhelt in bochten; dat kleine stuurtje is ook leuk daarvoor. Maar inderdaad, het kan uiteraard nog veel en veel strakker. Daar zijn de 1-serie en vele andere modellen dan ook het bewijs van.

Een deel van m'n frustratie ligt gewoon ook in het feit dat de auto niet aansluit bij wat ik nu nodig heb. Dat, en de prijzen. Ik heb veel opties gehad en moet het nu met veel minder stellen terwijl ik net nu meer mensen begin mee te nemen in m'n auto en een grotere koffer nodig in verband met 'n verhuis, 'n nieuwe hobby en de ontelbare koffers in de vakantieperiode :)

Waarom zetten ze alleen iedereen aan de 1-serie dan, vraag ik me af, als de meesten toch het zachtere verkiezen..

*EDIT Over dat lijstje, ik vind het opmerkelijk dat VW zo hoog (nu ja, of laag) scoort, terwijl dat toch echt de Nokia's onder de auto's zijn. Da's toch de indruk die ik krijg van iedereen. En aan dit topic te zien, worden de Meganes met bakken geleased terwijl Renault toch lekker nummer 1 staat..

[ Voor 8% gewijzigd door RangedNeedles op 25-08-2017 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 21:02
PixelShooter schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:01:
Hmja ik heb er in gereden. Conclusie:
- met een tandenborstel achterin schraapt de kont tegen het asfalt
- met de stoel in de achterste stand is het voor een auto van dat formaat lachwekkend wat je aan ruimte hebt achterin
- stoelen matig (lange hoofdsteunen prikken in m'n rug)
- onhandig dashboard dat voor lange mensen niet werkt
- compleet zompig/ongevoelig weggedrag qua sturen/schakelen en vering
- matig MM-systeem

Kijk ik vind het echt prima dat jij enorm tevreden bent over die auto, maar persoonlijk snap ik dus echt niet dat je die dingen per 20 ziet rijden. :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
De VW T-Roc is vanaf eind oktober/november bestelbaar *O*
M'n vriendin vind de T-Roc toch wat fijner smoelen dan de Tiguan, dus denk dat het eerder de T-Roc gaat worden als ik een nieuwe auto zou moeten bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:47
artbij schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:08:
[...]

Dat lijstje is redelijk nietszeggend zolang er niet bij staat of het gaat om absolute of relatieve aantallen. Indien het om absolute aantallen gaat zegt het nog steeds niets.. :)

Don't get me wrong, geen fan van Franse auto's. Wel een fan van kloppende lijstjes :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 26-08-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Korvaag schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

Kijk ik vind het echt prima dat jij enorm tevreden bent over die auto, maar persoonlijk snap ik dus echt niet dat je die dingen per 20 ziet rijden. :)
Voornaamste reden zal de bijtelling zijn (geweest).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:25:
[...]
Nonsens. Ook in het buitenland is een auto als de 308 redelijk populair en daar hebben ze nooit Nederlandse bijtellingsregelingen gekend.

Ik heb met mijn 308 uit 2014 nooit problemen gehad terwijl mijn vader met zijn nieuwe Golf (een paar jaar geleden) binnen de garantieperiode al een paar keer terug moest naar de garage ivm kapotte turbo en wat andere dingen. Die Duitse degelijkheid is al lang niet meer en staat nu op hetzelfde niveau als vele andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:43
JB schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:25:
[...]
Misschien is een aspect wel de prijs en in NL de bijtelling, maar zeker niet alleen bijtelling. In België kennen ze geen bijtelling maar rijden toch enorm veel 308(sw) rond.

Het was toen een compleet nieuwe auto binnen het C-segment waar de andere merken de modellen al 2-3-4 jaar hadden rondrijden. Bovendien ook eens wat anders dan een Golf, en dat voor minder pegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een keer Frans en nooit meer anders?

Heb jarenlang Peugeots gereden. 405, 206, 307's.

Uiteindelijk ben ik bij BMW "thuisgekomen". Ik rijd nu 8 jaar BMW, drie exemplaren. Comfortabel genoeg en in tegensgelling tot de Pugs wel iets te bieden voor je inner child :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 22:31
remzor schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Misschien is een aspect wel de prijs en in NL de bijtelling, maar zeker niet alleen bijtelling. In België kennen ze geen bijtelling maar rijden toch enorm veel 308(sw) rond.

Het was toen een compleet nieuwe auto binnen het C-segment waar de andere merken de modellen al 2-3-4 jaar hadden rondrijden. Bovendien ook eens wat anders dan een Golf, en dat voor minder pegels.
Heb ook een tijdje een Golf VII meegehad ter vervanging van mijn Mégane uit 2012. Moet heel eerlijk zeggen dat ik de superieuriteit van Volkswagen als Duits automerk daar niet echt in terugzag. Uiteraard was de afwerking heel degelijk zowel van binnen als van buiten, maar daardoor ook best wel saai. Ik zou in ieder geval niet de Golf blind kiezen omdat het een Duitse auto is, maar zeker de Franse concurrenten ook eens proberen.

Daarnaast speelt de prijs natuurlijk een grote rol, zowel in de lease als voor de particulier. De Franse merken hebben over het algemeen vrij uitgebreide uitrustingsniveaus t.o.v. Volkswagen. Zo kost mijn bestelde Megane net geen 30k terwijl een vergelijkbaar uitgeruste Golf al snel de 35k aantikt.

Ten opzichte van de premium Duitse automerken vind ik het verschil wel een stuk groter. Ik vind Audi, Mercedes en met name BMW wel echt een stuk fijner, maar daar is de prijs dan ook weer naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 01:34:
[...]

Nonsens. Ook in het buitenland is een auto als de 308 redelijk populair en daar hebben ze nooit Nederlandse bijtellingsregelingen gekend.

Ik heb met mijn 308 uit 2014 nooit problemen gehad terwijl mijn vader met zijn nieuwe Golf (een paar jaar geleden) binnen de garantieperiode al een paar keer terug moest naar de garage ivm kapotte turbo en wat andere dingen. Die Duitse degelijkheid is al lang niet meer en staat nu op hetzelfde niveau als vele andere merken.
Ik heb het omgekeerde, collega van mij kreeg sochtends zijn 308 van 2 maanden oud niet meer open, gevolg was ruim 6 weken in een huurauto.
Dit terwijl ik met mijn golf van 2 jaar oud tot de dag van vandaag niks heb gehad.

Maar ben het met je eens hoor, Duitse degelijkheid is hooguit nog een spreekwoord, alle techniek is bij elk merk op een hoog niveau. Als er iets stuk gaat dan is het omdat alle techniek stuk kan, ongeacht in welke merk het onderdeel geschroefd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ndthien schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:24:
[...]

Ik ben eruit. Het wordt de V40 :)
Ik hoop dat je locale Volvo garage goede koffie heeft :X

De V40 is echt de meest onbetrouwbare auto die ik in tijden heb gezien.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:47
Ethnocentrix schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:33:
[...]

Ik hoop dat je locale Volvo garage goede koffie heeft :X

De V40 is echt de meest onbetrouwbare auto die ik in tijden heb gezien.
Dit soort opmerkingen zijn natuurlijk compleet zinloos zonder enige onderbouwing. Vertel eens meer?

Ik heb 4 jaar in een V40 gereden, geen problemen gehad. Meerdere collega's die al jaren in een V40 rijden of hebben gereden, ook geen problemen.
Ik laat me graag vertellen dat mijn ervaringen de uitzondering zijn, maar dan wel met een goede onderbouwing en (betrouwbare) bronnen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 27-08-2017 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:44

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik ken 3 V40 rijders en bij allemaal is al minimaal 1x de koppeling kapot geweest. Ook de versnellingsbak, EGR klep gaan snel stuk.

ndthien, vraag maar eens aan Leander hoe vaak hij bij de garage staat ;)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Ethnocentrix schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:14:
Ik ken 3 V40 rijders en bij allemaal is al minimaal 1x de koppeling kapot geweest. Ook de versnellingsbak, EGR klep gaan snel stuk.

Ook een tijd een V40 D4 gehad uit 2014/2015, daar is nu al 4x de EGR-klep van vervangen.. Drama..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
En dan nog, we hebben het wel over het algemeen over full operational lease-constructies in dit topic. Het enige wat je als berijder kost, is een beetje tijd (en die van je baas ;)).

Neem dus vooral gewoon de auto waar je je het prettigste bij voelt. Met ieder model kan wel iets aan de hand zijn. Mijn VW Passat is ook niet vrijgewaard van probleempjes, komende week heb ik de 120.000 KM beurt en daar is-ie ook 2 dagen voor bij de dealer. Soit.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
Hoteldebotel schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Ook een tijd een V40 D4 gehad uit 2014/2015, daar is nu al 4x de EGR-klep van vervangen.. Drama..
Maar niet klagen over de 85gram 14% bijtelling en 190 pk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:07
Ethnocentrix schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:14:

Ik zeg: als je er drie kent is het te generaliseren.
Mag ik het ook de andere kant op doen? Ik ken namelijk drie V40 rijders in mijn naaste omgeving die nooit iets significants, zoals bovenstaande zaken, hebben gehad, dus de V40 is de meest betrouwbare auto die ik in tijden heb gezien. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-10 15:09

Ktenolix

Pijlsnel

Volgens mij heeft elk merk wel iets. De ene persoon heeft er slechte ervaringen mee en de ander niet. Het voelt bij mij een beetje als moddergooien over en weer. Het komt er toch uiteindelijk op neer welke auto JIJ fijn vindt rijden en/of mooi vindt? Dat het een ander zijn ding totaal niet is, maakt jou toch niks uit? Jij zit er elke werkdag in.

Ik heb nu bijna vier jaar een Seat Leon gereden en ga nu hoogstwaarschijnlijk voor een Peugeot 308SW. Deels vanwege prijs, maar vind em ook gewoon mooi.

Laatst een proefrit gemaakt in de 308SW (oud model). Reed prima. Daarna in het facelift model gezeten die net een dag ervoor in de showroom was binnengekomen. MM systeem was een hele verbetering, werkte vlot. Dat was voor mij een belangrijk punt om te controleren.
Ik heb dus ook een offerte opgevraagd van de volgende uitvoering:

Peugeot 308 SW
Blue Lease GT-Line
2.0L diesel handgeschakeld
met:
- Blue Magnetic metaallak
- Keyless entry
- Trekhaak

Standaard al behoorlijk aangekleed :) Ik wacht eigenlijk alleen nog op de prijs van de 1.5 diesel motor voor de GT-line. Die zal wat goedkoper uitvallen en daar is ACC ook als optie verkrijgbaar.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Pagina: 1 ... 97 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic