Gisteren even bij een Skoda dealer langs geweest om naar de Kodiaq te kijken. De Superb heb ik al eens een dagje mee gehad van de dealer als vervangende auto (en op zijn kosten, hij had tot 2x toe de afspraak voor een beurt verkloot en dit was zijn manier om dat goed te maken

).
In vergelijking met de Superb is de Kodiaq veel minder mainstream. Een beer van een auto, kun je ook zeggen.

Ruimer dan de Superb, zowel meer hoogte voor de bestuurder als meer beenruimte voor de passagiers achterin (zelfs met de stoelen niet helemaal naar achteren, viel me erg mee), maar zeker ook de kofferbak. Ben nog wel benieuwd naar de Velvet Red kleur, maar die is er nog niet (en ik kan toch pas rond nieuwjaar bestellen, dus nog tijd).
Ook gevraagd naar de DCC optie (waardoor je de demping karakteristiek van de schokdempers kunt instellen). Volgens de dealer eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt. Het klinkt alsof je het gaatje wat bepaalt hoe snel de demper beweegt kunt instellen, klein = strak, groot = soft. En dat moet dan 990 euro kosten. Doen we dus maar niet.
Ook vroeg de dealer nog of ik het trekhaakverhaal kende. Yep (eerste Kodiaq's werden door Pon met minder capabele koeling geleverd en dan loopt'ie warm bij volle trekbelasting). Is inmiddels geen issue meer, trekhaakvoorbereiding (lees: ruimere koeling) is nu standaard. En dan kan een vaste trekhaak ook prima en niet af fabriek is minder bijtelling.
Rond nieuwjaar maar eens serieus gaan shoppen, ben erg benieuwd wat een 2.0 TDI 190pk Kodiaq met wat opties (variabele nagagevloer, ACC, verwarmbare voorruit, Drive mode select en metalic lak) in de lease gaat kosten. Volgens Directlease zo'n 1200 euro ex BTW en incl brandstof bij 35k/4j.
Iemand enig idee of Skoda Operational lease goedkoper is dan de gemiddelde LM (in mijn geval Leaseplan, tenzij een ander echt goedkoper)?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl