Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:02
Zware Unit schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:08:
Tesla Model X is niet een SUV, maar meer een mini busje IMHO. Alfa die ik heb gereden was idd een Stelvio (benzine, 280pk). Heb jaren geleden als een in een model S gereden, dus ben mezelf bewust dat dit de toekomst is van autorijden. Tevens is de model S veruit de goedkoopste kwa netto bijtelling bij levering uiterlijk 2018.
De Model X is gewoon een SUV hoor, verwacht geen wonderen qua ruimte. Voor kinderen is het prima achterin. Helaas is ie niet zo mooi, maar de snelheid is niet te evenaren. Zou er toch zeker even een ritje in maken als ik jou was.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Porsche mag ik helaas niet leasen, dus is geen optie. BMW 3-serie vind ik te gewoon.
Apart. De bestverkopende modellen van Porsche zijn immers de Tiguan en Touareg (pardon, Macan en Cayenne). Als je in de prijsklasse 75k mag winkelen, is het geen merk om zomaar aan voorbij te gaan. En waarom zou je het eigenlijk ook uitsluiten uit een leaseregeling?
Een X5 wekt waarschijnlijk meer maatschappelijke weerstand op dan enige Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
YoshiBignose schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Pas op met de Tesla, als je daar eenmaal in gereden hebt rijden alle andere auto's niet lekker meer :P en zijn alle andere auto's traag. Model X zou voor jou de beste keuze zijn dan als je liever een SUV hebt, maar dan zit je wel wat boven je budget (alhoewel zo'n auto in de lease goedkoper zou moeten zijn door lage bijtelling, MIA, geen wegenbelasting en elektriciteit ipv benzine).
Ik heb in een Model S en een Model X gereden maar het enige wat lekker is, is de vermogensafgifte hoor. Kwalitatief zijn ze allebei niet best, het dash is saai en kaal op het X inch scherm na. Vleugeldeuren op de X moet je niet open doen als het geregend heeft bijvoorbeeld.(of neem een theedoek mee)
Het leer voelt goedkoop. En in het begin ogen ze vernieuwend en "snel" maar je ziet ze zoveel dat het wat mij betreft een middenmoter is geworden. (De model s dan)
De Model X is trouwens wel echt ruim hoor, niet alleen de achterbank maar ook de kofferbak.

Qua opties zijn ze ook lekker duits. Een volwaardige Tesla met een knappe accu en alles erop en eraan tikt behoorlijk aan, voor alle leuke snufjes moet behoorlijk betaald worden.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 19-08-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Tesla Model X is niet een SUV, maar meer een mini busje IMHO. Alfa die ik heb gereden was idd een Stelvio (benzine, 280pk). Heb jaren geleden als een in een model S gereden, dus ben mezelf bewust dat dit de toekomst is van autorijden. Tevens is de model S veruit de goedkoopste kwa netto bijtelling bij levering uiterlijk 2018.

Porsche mag ik helaas niet leasen, dus is geen optie. BMW 3-serie vind ik te gewoon.
Volvo XC60/90 al aan gedacht. Prachtige auto's wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
t_captain schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:16:
[...]

Apart. De bestverkopende modellen van Porsche zijn immers de Tiguan en Touareg (pardon, Macan en Cayenne). Als je in de prijsklasse 75k mag winkelen, is het geen merk om zomaar aan voorbij te gaan. En waarom zou je het eigenlijk ook uitsluiten uit een leaseregeling?
Een kale Macan is 75k. En kaal bij Porsche is echt kaal, als in zonder parkeersensoren kaal. En dat is met exact dezelfde 2.0 TFSI 252pk als de Q5 waar Zware Unit nu niet bepaald enthousiast over was.

In de prijsklasse van 75k vind ik het volstrekt normaal om Porsche niet eens te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-10 23:25
Je hebt gelijk. Die Macan is groter dan hij voorkomt (1745 kilo voor een viercylinder benzine, WTF, da's niet erg lichtvoetig!). Die omvang doet hem pijn. 0-100 vergelijkbaar met mijn dieseltje en op topsnelheid geeft hij zelfs 15 km/h toe. Ik neem aan dat die afmetingen en massa hem ook wat CO2 uitstoot en daarmee BPM aansmeren. Met een wat meer lichtvoetige auto had men hogere ogen kunnen gooien voor een lagere consumentenprijs.

Met 75k en een liefde voor vlotte auto's zou ik de 718 Cayman een stuk hoger op mijn lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 09:02
GeeMoney schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb in een Model S en een Model X gereden maar het enige wat lekker is, is de vermogensafgifte hoor. Kwalitatief zijn ze allebei niet best, het dash is saai en kaal op het X inch scherm na. Vleugeldeuren op de X moet je niet open doen als het geregend heeft bijvoorbeeld.(of neem een theedoek mee)
Het leer voelt goedkoop. En in het begin ogen ze vernieuwend en "snel" maar je ziet ze zoveel dat het wat mij betreft een middenmoter is geworden. (De model s dan)
De Model X is trouwens wel echt ruim hoor, niet alleen de achterbank maar ook de kofferbak.

Qua opties zijn ze ook lekker duits. Een volwaardige Tesla met een knappe accu en alles erop en eraan tikt behoorlijk aan, voor alle leuke snufjes moet behoorlijk betaald worden.
De Model X is even groot als de S alleen wat hoger. De S heeft dus veel meer kofferbak ruimte omdat je de achterste stoelen mist. Mwah, ik vond het niet heel comfortabel zitten anders achterin, maar ik heb niet heel veel SUV's als vergelijk materiaal.

Wat betreft de nadelen heb je gelijk, is ook deels wat je belangrijk vindt. Ik vind het dashboard prima, van mij hoeven er geen honderden knopjes en een opgeplakte tomtom op. Leer is zeker ondermaats. In NL rijden ze inderdaad veel rond, heel bijzonder is het niet. Alhoewel toch veel mensen kijken naar m'n auto en heel veel bekenden even een rondje willen rijden... vragen ze toch niet hoor bij de gemiddelde 3-serie of A4.

Maar goed voor- en nadelen dus, maar zeker wel even waard om proefrit in te maken en kijken wat je er van vindt.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan helpen met de verschrikkelijk moeilijke keuze voor een bedrijfswagen ?
Momenteel heb ik reeds de volgende opties gevonden die binnen budget vallen:

Alfa Romeo Giulia
Mercedes A 180D
Bmw 116D
Skoda Octavia Combi (1.6)
Volkswagen Golf Variant (1.6)
Mazda 6 (2.2 Diesel)
Mazda CX-5
Audi A3 (1.6)
Volvo V40 - D4
Volvo S60 - D2
Ford Mondeo
Opel Insignia
Nissan Qashqai

Enige merken dat ik ervaring met heb is Ford, Opel, Nissan, Volkswagenn en BMW
Dus als jullie binnen dit budget (28.000 € incl btw na kortingen) nog andere opties hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

Reinier

\o/

Ik stopte met lezen bij Giulia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
Mazda cx5

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 01:06:
Iemand die mij kan helpen met de verschrikkelijk moeilijke keuze voor een bedrijfswagen ?

Alfa Romeo Giulia

Dus als jullie binnen dit budget (28.000 € incl btw na kortingen) nog andere opties hebben hoor ik het graag.
Weet je zeker dat het niet de Giulietta is? De Giulia is 40+k.
Zou wel een no-brainer zijn in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Alfa Romeo Giulia
Mercedes A 180D
Bmw 116D
Mazda 6 (2.2 Diesel)
Mazda CX-5
Audi A3 (1.6)
Volvo V40 - D4
Volvo S60 - D2
Ford Mondeo
Opel Insignia
Nissan Qashqai

Dit lijstje is wel meer dan 28k toch? Mocht zelf tot 35k, en daar konden een aantal nog niet eens in...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 13:39
Leuk topic!

Begin dit jaar mocht ik van mijn nieuwe werkgever ( na een goede salaris en autodeal ) een auto uitkiezen tot 35K. Na proefritten bij Renault de nieuwe Megane GT-line besteld, echter was er behoorlijk gedoe om het leasecontract rond te krijgen. Het bedrijf waarin ik werk is onderdeel van een zeer goed draaiende groep bedrijven, echter was ons bedrijf op dat moment pas 2 jaar oud en waren de omzetten nog behoorlijk wisselend ( wel hoog als je het mij vraagt ). Er moesten dus allerlei capriolen worden uitgehaald om het contract rond te krijgen. De enig aandeelhouder had eerder met dit bijltje gehakt en was deze praktijken en allerlei verschillende auto's (lees merken kleuren types) behoorlijk zat en hierbij kapte hij het verhaal af :(.
Ik enorm teleurgesteld natuurlijk omdat hij eerst een beleid wilde gaan maken.

Na een aantal maanden was het beleid rond en kon ik gaan kiezen uit VW, Skoda en Seat.
Na 3 proefritten in dezelfde prijsklasse heb ik de Nieuwe VW Variant Highline Business R besteld!
Auto is in week 32 gemaakt en de aflevering vind vermoedelijk plaats in week 35,36 of 37.

Kan niet wachten!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 22:31

Alfa Romeo Giulia
Mercedes A 180D
Bmw 116D
Mazda 6 (2.2 Diesel)
Mazda CX-5
Audi A3 (1.6)
Volvo V40 - D4
Volvo S60 - D2
Ford Mondeo
Opel Insignia
Nissan Qashqai

Volgens mij kun je op basis van het genoemde budget alleen de volgende auto's kiezen?

Alfa Romeo Giulia Vanaf 41k
Mercedes A 180D Vanaf 31k
Bmw 116D Vanaf 35k
Mazda 6 (2.2 Diesel) Vanaf 45k
Mazda CX-5 Vanaf 40k
Audi A3 (1.6) Vanaf 31k
Volvo V40 - D4 Vanaf 35k
Volvo S60 - D2 Vanaf 35k
Ford Mondeo Vanaf 33k
Opel Insignia Vanaf 34k
Nissan Qashqai Vanaf 29k

Nu weet ik niet exact welke kortingsafspraken je werkgever heeft, maar volgens mij kan dat nooit zoveel zijn dat deze auto's opeens wel binnen budget vallen en mocht dit wel zo zijn zul je er waarschijnlijk niks meer bij kunnen nemen (meest kale variant dus). Ik zou dus toch wat meer binnen het c-segment zoeken waarbij zelfs de golf (trendline met 90pk kost al 27k) en de octavia (Active met 116pk kost al 28k) al zeer prijzig worden. Dus wellicht moet je de ford focus, renault megane, peugeot 308 ook in je lijstje opnemen. Deze kun je voor 28k wat beter uitrusten dan de andere genoemde auto's. Seat Leon kan ook, maar is al bijna net zo prijzig als de golf en octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:05:
Leuk topic!

Na een aantal maanden was het beleid rond en kon ik gaan kiezen uit VW, Skoda en Seat.
Na 3 proefritten in dezelfde prijsklasse heb ik de Nieuwe VW Variant Highline Business R besteld!
Auto is in week 32 gemaakt en de aflevering vind vermoedelijk plaats in week 35,36 of 37.

Kan niet wachten!!
Die staat ook nog op mijn lijstje. Welke opties heb je nog gedaan? En welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
[MAUS] schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Volgens mij kun je op basis van het genoemde budget alleen de volgende auto's kiezen?

Bmw 116D Vanaf 35k
Mazda CX-5 Vanaf 40k
Audi A3 (1.6) Vanaf 31k
Volvo V40 - D4 Vanaf 35k
Volvo S60 - D2 Vanaf 35k
Ford Mondeo Vanaf 33k
Opel Insignia Vanaf 34k
Nissan Qashqai Vanaf 29k

Nu weet ik niet exact welke kortingsafspraken je werkgever heeft, maar volgens mij kan dat nooit zoveel zijn dat deze auto's opeens wel binnen budget vallen en mocht dit wel zo zijn zul je er waarschijnlijk niks meer bij kunnen nemen (meest kale variant dus). Ik zou dus toch wat meer binnen het c-segment zoeken waarbij zelfs de golf (trendline met 90pk kost al 27k) en de octavia (Active met 116pk kost al 28k) al zeer prijzig worden. Dus wellicht moet je de ford focus, renault megane, peugeot 308 ook in je lijstje opnemen. Deze kun je voor 28k wat beter uitrusten dan de andere genoemde auto's. Seat Leon kan ook, maar is al bijna net zo prijzig als de golf en octavia.
Het zou kunnen dat zijn bedrijf bij de keuze van een auto de absurde bpm niet meetelt. Dit was bij mijn vader in ieder geval wel zo. (Dochter bedrijf van een internationale holding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[MAUS] schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Bmw 116D Vanaf 35k
Mazda CX-5 Vanaf 40k
Audi A3 (1.6) Vanaf 31k
Volvo V40 - D4 Vanaf 35k
Volvo S60 - D2 Vanaf 35k
Ford Mondeo Vanaf 33k
Opel Insignia Vanaf 34k
Nissan Qashqai Vanaf 29k

De genoemde wagens passen wel degelijk binnnen budget ( België)
Omdat je er geen fan van bent of net wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:06

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

[...]

Omdat je er geen fan van bent of net wel ?
Juist wel! In mijn situatie te duur en niet praktisch, anders zou ik het wel weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

guysp schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Ik had mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld, werkte zoals verwacht. Geluid vond ik prima, klonk goed (ik heb wat EDM geprobeerd). Het entertainment systeem was wel vlot trouwens, en bestuurde gemakkelijk met de ronde knop naast de handrem.

Ik had gereden in de 90pk uitvoering, het trok prima weg bij eens stoplicht. Het is uiteraard geen sportwagen, maar je komt goed weg. Wel op de snelweg als je achter een vrachtwagen terechtkomt en daarna wilt optrekken van ~100kmu kun je beter even terug naar de 4. (ben ik overigens gewend van mijn eigen auto)

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! Ik kan een proefritje zeker aanraden.
Gister een proefritje gehad in de Seat Ibiza FR Business Intense 115pk met zo goed als alle opties en 18" velgen. Ondanks het sportonderstel en 18" velgen vond ik hem heel comfortabel rijden in vergelijking met mijn Renault Clio (Energy dCi 90 S&S Expression van 2015). Ook op de snelweg, hij lag veel strakker op de weg, stuurde directer en ik had minder last van motor en wind geluid (en het waaide best hard hier in Flevoland). De vele opties maken het natuurlijk een erg leuke auto, vooral het panoramisch dak vond ik erg vet haha. Ik ben denk ik ook verliefd geworden en ondanks dat ik aankomende vrijdag nog een proefrit voor de Ford Fiesta Titanium heb staan, heb ik mijn besluit al een beetje gemaakt. :D (Misschien loop ik ook wel te hard van stapel, ik wacht de volgende proefrit dus nog even af. :P )

Ondertussen heb ik wel een configuratie op het oog en dat is de Ibiza FR met 115pk motor en de opties: Mediterraneo Blue, Beats Audio & Upgrade Professional 1. Dan heb ik denk ik alles wat ik graag zou willen (climate control, rap motortje, mooi media systeem en beter geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

[...]
[...]
Redelijk essentiële informatie...

Heb net zelf de Skoda genomen, deze was voor mij te configureren zoals gewenst en heeft de ruimte.

Kom uit de V40 D4, heerlijke auto, super vlot, rijdt als een kart. Alleen kon niet binnen ons budget zoals ik hem graag wou, en is kwa kofferruimte voor mijn werk aan de krappe kant.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
[...]

Ah dat wist ik niet, dat scheelt natuurlijk wel behoorlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Juist wel! In mijn situatie te duur en niet praktisch, anders zou ik het wel weten.
Ok top, ik bekijk deze dan zeker nog eens nauwkeuriger ;)
RZor schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Redelijk essentiële informatie...

Heb net zelf de Skoda genomen, deze was voor mij te configureren zoals gewenst en heeft de ruimte.

Kom uit de V40 D4, heerlijke auto, super vlot, rijdt als een kart. Alleen kon niet binnen ons budget zoals ik hem graag wou, en is kwa kofferruimte voor mijn werk aan de krappe kant.
Voor mij zou deze qua ruimte en koffer ruim voldoende zijn.
En ik ben nu ook niet de persoon die al de laatste snufjes in de auto moet hebben.
De V40 D4 kreeg ik uitgerust met sensoren en het professional pak en het R-design ( het oog mag ook wat hebben :)) .
Testrit met de D4 staat op de planning en ik kijk er naar uit want de meeste wagens waarmee ik een testrit had waren 1.6 die toch een beetje aan de trage/luie kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

Ok top, ik bekijk deze dan zeker nog eens nauwkeuriger ;)

[...]

Voor mij zou deze qua ruimte en koffer ruim voldoende zijn.
En ik ben nu ook niet de persoon die al de laatste snufjes in de auto moet hebben.
De V40 D4 kreeg ik uitgerust met sensoren en het professional pak en het R-design ( het oog mag ook wat hebben :)) .
Testrit met de D4 staat op de planning en ik kijk er naar uit want de meeste wagens waarmee ik een testrit had waren 1.6 die toch een beetje aan de trage/luie kant zijn.
Ik heb de D4 My2015, traag is alles behalve, lui nog minder. Je kan er heel relaxed mee rijden maar ook zeer sportief. Ik heb dan nog wel de 2.0, weet niet of dat ook bij de nieuwe D4 dezelfde motor is nog.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:10:
Ik neem aan dat die afmetingen en massa hem ook wat CO2 uitstoot en daarmee BPM aansmeren. Met een wat meer lichtvoetige auto had men hogere ogen kunnen gooien voor een lagere consumentenprijs.
[Macan] De 4 cilinder 13.272 euro, de V6 31.990 euro en de stookolie versie 20.121 euro BPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Exocet schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Die staat ook nog op mijn lijstje. Welke opties heb je nog gedaan? En welke kleur?
Het is een witte geworden met de 17 inch velgen en 7 traps DSG. omdat de auto van zichzelf al zo compleet is qua luxe opties heb ik er verder niets bij ( of je moet een trekhaak verplicht vanuit de werkgever een optie vinden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:05:
Leuk topic!

Begin dit jaar mocht ik van mijn nieuwe werkgever ( na een goede salaris en autodeal ) een auto uitkiezen tot 35K. Na proefritten bij Renault de nieuwe Megane GT-line besteld, echter was er behoorlijk gedoe om het leasecontract rond te krijgen. Het bedrijf waarin ik werk is onderdeel van een zeer goed draaiende groep bedrijven, echter was ons bedrijf op dat moment pas 2 jaar oud en waren de omzetten nog behoorlijk wisselend ( wel hoog als je het mij vraagt ). Er moesten dus allerlei capriolen worden uitgehaald om het contract rond te krijgen. De enig aandeelhouder had eerder met dit bijltje gehakt en was deze praktijken en allerlei verschillende auto's (lees merken kleuren types) behoorlijk zat en hierbij kapte hij het verhaal af :(.
Ik enorm teleurgesteld natuurlijk omdat hij eerst een beleid wilde gaan maken.

Kan niet wachten!!
Zoveel tijd tussen de maak en aflevering?
Weet je dat zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
pitchdown schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Zoveel tijd tussen de maak en aflevering?
Weet je dat zeker?
Ja ik had ook gevraagd waarom dit is. De dealer vertelde mij dat ze leveringen verzamelen om zo de vrachtwagen te vullen. 7 aug is de auto gemaakt en van de band gerold. vet balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

Het is een witte geworden met de 17 inch velgen en 7 traps DSG. omdat de auto van zichzelf al zo compleet is qua luxe opties heb ik er verder niets bij ( of je moet een trekhaak verplicht vanuit de werkgever een optie vinden :P )
Wit of white silver? Doe laatste vond ik mooier.
Achteruitrijcamera is nog wel een aardige opties. Voor de rest heel compleet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:39:
[...]

Ja ik had ook gevraagd waarom dit is. De dealer vertelde mij dat ze leveringen verzamelen om zo de vrachtwagen te vullen. 7 aug is de auto gemaakt en van de band gerold. vet balen :(
De mijne wordt deze week gemaakt.
Misschien wel dezelfde vrachtauto?

Wanneer gaat ie rijden naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
RZor schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Ik heb de D4 My2015, traag is alles behalve, lui nog minder. Je kan er heel relaxed mee rijden maar ook zeer sportief. Ik heb dan nog wel de 2.0, weet niet of dat ook bij de nieuwe D4 dezelfde motor is nog.
Op dit moment zijn alle D blokken in basis hetzelfde 2.0L blok.

[ Voor 3% gewijzigd door HerZon op 20-08-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Exocet schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Wit of white silver? Doe laatste vond ik mooier.
Achteruitrijcamera is nog wel een aardige opties. Voor de rest heel compleet ja.
Wit! kreeg helaas weinig keuze ivm autobeleid op de zaak.
pitchdown schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

De mijne wordt deze week gemaakt.
Misschien wel dezelfde vrachtauto?

Wanneer gaat ie rijden naar NL?
week 35 is hij in Den Haag bij Wittebrug

[ Voor 30% gewijzigd door bakkie1985 op 20-08-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:46:
[...]

Wit! kreeg helaas weinig keuze ivm autobeleid op de zaak.

[...]

week 35 is hij in Den Haag bij Wittebrug
Oké. Dus dat zou betekenen dat begin week 35 een vracht wordt vervoerd. Hoe weet witte brug dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 21:42
HerZon schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:37:
[...]

Op dit moment zijn alle D blokken in basis hetzelfde 2.0L blok.
Behalve de S60 CC D4 AWD, (uitgaand model) XC60 D4/D5 AWD, etc.

Alle AWD "oudere" (=niet recent nieuw model) D model Volvos hebben nog het 2.4l 5 cilinder blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Louw Post schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Gister een proefritje gehad in de Seat Ibiza FR Business Intense 115pk met zo goed als alle opties en 18" velgen. Ondanks het sportonderstel en 18" velgen vond ik hem heel comfortabel rijden in vergelijking met mijn Renault Clio (Energy dCi 90 S&S Expression van 2015). Ook op de snelweg, hij lag veel strakker op de weg, stuurde directer en ik had minder last van motor en wind geluid (en het waaide best hard hier in Flevoland). De vele opties maken het natuurlijk een erg leuke auto, vooral het panoramisch dak vond ik erg vet haha. Ik ben denk ik ook verliefd geworden en ondanks dat ik aankomende vrijdag nog een proefrit voor de Ford Fiesta Titanium heb staan, heb ik mijn besluit al een beetje gemaakt. :D (Misschien loop ik ook wel te hard van stapel, ik wacht de volgende proefrit dus nog even af. :P )

Ondertussen heb ik wel een configuratie op het oog en dat is de Ibiza FR met 115pk motor en de opties: Mediterraneo Blue, Beats Audio & Upgrade Professional 1. Dan heb ik denk ik alles wat ik graag zou willen (climate control, rap motortje, mooi media systeem en beter geluid).
Staat de nieuwe Ibiza al in de showrooms en is dat er eentje die je hebt gereden? Of was het een "oude" (uitgaand model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

striner schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:26:
[...]

Staat de nieuwe Ibiza al in de showrooms en is dat er eentje die je hebt gereden? Of was het een "oude" (uitgaand model)?
Het was uiteraard de nieuwe. De Xcellence stond in de showroom en ik heb in de FR Business Intense mogen rijden. Dit was in Almere.

Voor de mensen die interesse hebben in de nieuwe Polo. De dealer waar ik was geweest is tevens een Volkswagen dealer, ik had even gevraagd wanneer ze de nieuwe Polo in de showroom verwachten en dat is medio oktober. (Ik zag afgelopen week dat ik hem al wel kon configureren in de leaseportal van mijn werkgever en tevens op de Duitse website zijn enkele modellen/kleuren te configureren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 06-10 12:18
Hoi allen,

Ik ben vrij nieuw op dit gebied en dit jaar ga ik 2 leasecategorieënen omhoog, van 1 naar 3. Daarbij krijg ik een besteedbaar budget per maand van €761,-. Er is een beperkte keuze qua merken; Audi, Volkswaren, Peugeot, Seat en Skoda.
Ik heb al wat informatie erover ingewonnen door rond te struinen op internet (en bijvoorbeeld dit topic te volgen). Echter, het is mij nog niet duidelijk wat ik hiervoor kan krijgen. Waarschijnlijk zullen er uitvoeringen binnen deze categorie vallen, alleen heb ik geen flauw idee welke. Daarnaast weet ik ook niet zo goed wat ik met dit budget kan.
Aan mijn kant ga ik natuurlijk wel met de leasemaatschappij bellen om wat meer opheldering te krijgen omtrent de leasecategorieën om te kijken wat er binnen valt.

Mijn vraag voor dit topic is meer, komen er binnenkort nieuwe uitvoeringen uit van deze merken (en waard om op te wachten)? Wat moet ik vooral doen, naast de proefritjes? Waar moet ik op letten? Welke merk heeft jullie voorkeur en waarom? Ben benieuwd naar jullie input!

Ik rij op dit moment in een Peugeot 208, een 3 cylinder. Naar mijn idee niet de meest fijne auto, vooral vanwege de 3 cylinder (bij lage toeren/snelheid), weinig opties.
Mijn belangrijkste punten zijn de bestuurdersstoel van de auto, boxen (voor de musica), uiterlijk enigszins, wegligging.

[ Voor 4% gewijzigd door Dahal op 21-08-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nieuwe Ibiza of Polo kan best leuk aangekleed in dat budget denk ik (afhankelijk van kilometrage en looptijd wel). Vul je gegevens bijvoorbeeld eens in op leaseplan.nl. Dan kan je gewoon op jouw budget naar auto's / uitvoeringen zoeken :) @Dahal

Eventueel nieuwe Fiesta kan ook nog leuk zijn, is vaak erggg goed aan te kleden voor een "normale" prijs. En die heeft echt een gruwelijke wegligging.

[ Voor 23% gewijzigd door DennusB op 21-08-2017 11:08 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:53
Dahal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:54:
Hoi allen,

Ik ben vrij nieuw op dit gebied en dit jaar ga ik 2 leasecategorieënen omhoog, van 1 naar 3. Daarbij krijg ik een besteedbaar budget per maand van €761,-. Er is een beperkte keuze qua merken; Audi, Volkswaren, Peugeot, Seat en Skoda.
Ik heb al wat informatie erover ingewonnen door rond te struinen op internet (en bijvoorbeeld dit topic te volgen). Echter, het is mij nog niet duidelijk wat ik hiervoor kan krijgen. Waarschijnlijk zullen er uitvoeringen binnen deze categorie vallen, alleen heb ik geen flauw idee welke. Daarnaast weet ik ook niet zo goed wat ik met dit budget kan.
Aan mijn kant ga ik natuurlijk wel met de leasemaatschappij bellen om wat meer opheldering te krijgen omtrent de leasecategorieën om te kijken wat er binnen valt.

Mijn vraag voor dit topic is meer, komen er binnenkort nieuwe uitvoeringen uit van deze merken (en waard om op te wachten)? Wat moet ik vooral doen, naast de proefritjes? Waar moet ik op letten? Welke merk heeft jullie voorkeur en waarom? Ben benieuwd naar jullie input!

Ik rij op dit moment in een Peugeot 208, een 3 cylinder. Naar mijn idee niet de meest fijne auto, vooral vanwege de 3 cylinder (bij lage toeren/snelheid), weinig opties.
Mijn belangrijkste punten zijn de bestuurdersstoel van de auto, boxen (voor de musica), uiterlijk enigszins, wegligging.
Ligt een beetje aan wat de "voorwaarden" zijn.

ik heb 2 weken geleden de Audi Q2 besteld met de volgende opties
Pro-line
ibis white
contrastlak (bumpers en spoilers manhattan grijs)
blade in manhattan grijs
comfortairco
B&O geluidssyteem
licht en regensensor
twinleder

dit alles voor 678 euro per maand looptijd 48 maanden en op basis van 35 K km per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Misschien nog als aanvulling hierop is dat de looptijd, volgens mij, 36 maanden zal zijn (nog even napluizen) en ik rij ongeveer tussen de 50-60k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dahal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:23:
Misschien nog als aanvulling hierop is dat de looptijd, volgens mij, 36 maanden zal zijn (nog even napluizen) en ik rij ongeveer tussen de 50-60k per jaar.
Oei, met een contract van 36 maanden en een kilometrage tussen de 50 & 60k gaan er toch wel een berg dingen afvallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
Dahal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:23:
Is het budget inclusief of exclusief brandstof?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:38
@Dahal Het aantal kilometers wat je rijd hoeft niet altijd gelijk te zijn aan wat je op contract hebt. Bij ons worden bijvoorbeeld álle contracten op 40k / 4 jaar afgesloten, ongeacht hoeveel je daadwerkelijk gaat rijden. Verder is het heeeeeeeel belangrijk om te weten of het inclusief of exclusief brandstof is en bij inclusief brandstof of ze uit gaan van de fabrieksopgave of dat er een andere berekening op los wordt gelaten.

Al deze dingen kunnen het verschil maken tussen een beetje aangeklede Renault Clio of een mooi aangeklede Audi A3.

-------

Gezien het regelmatig voorkomt dat er advies gevraagd wordt om wat je met een bugdet kan, is het wellicht handig een soort vragenlijstje te maken die we in de TS ( @RomeoJ ) kunnen opnemen? Net zoiets als wat bij * Aankoop Advies wordt gedaan. Ik denk dan aan:

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling:
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:

[ Voor 36% gewijzigd door marti28 op 21-08-2017 14:32 . Reden: Topicstarter getagd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dahal
marti28 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:41:
  • Leasebudget
  • Kilometrage per jaar
  • Contract duur
  • Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
  • Merkbeleid, zo ja, welke
  • Overige afhankelijkheden
  • Specifieke wensen
Handig!
Sorry voor de misleidende informatie van eerst, heb toch maar even mijn contract erbij gepakt, dan weten we het zeker:

Leasebudget €760 p/m

Kilometrage per jaar 35.000 km p/j

Contract duur 60 maanden of 180k (benzine), 200k (diesel)

Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief (brandstof wordt door het bedrijf betaald).

Merkbeleid, zo ja, welke Ja, Audi, VW, Seat, Skoda en Peugeot

Overige afhankelijkheden Eigen bijdrage is 6,5% (€49,40 p/m), > 45k km per jaar Diesel, < 45k km per jaar Benzine, geen SUVs, geen cabrio

Specifieke wensen Audio systeem, goede stoel, enige laadruimte (hoeft geen gezinsbak te zijn), goede wegligging

[ Voor 19% gewijzigd door Dahal op 21-08-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 14:54

Nohead

PSN ID: Nohead

Dahal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

Handig!
Sorry voor de misleidende informatie van eerst, heb toch maar even mijn contract erbij gepakt, dan weten we het zeker:

• Leasebudget
€760 p/m

• Kilometrage per jaar
35.000 km p/j

• Contract duur
60 maanden of 180k (benzine), 200k (diesel)

• Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Exclusief (brandstof wordt door het bedrijf betaald).

Ja, Audi, VW, Seat, Skoda en Peugeot

Eigen bijdrage is 6,5% (€49,40 p/m)
> 45k km per jaar Diesel
< 45k km per jaar Benzine

• Specifieke wensen
Audio systeem, goede stoel, enige laadruimte (hoeft geen gezinsbak te zijn), goede wegligging

• Overige vragen
Is het het waard om op nieuwe modellen te wachten? Wat zijn echte must-do's voordat je een lease-auto 'besteld'?
Audi A3 of een VW Golf, als je geen gezinsbak wilt :)
Wel een lange leaseperiode 5 jaar pffff. Ben blij dat ik om de 3 jaar mag wisselen :)

Beide merken kan je audio upgrade doen dacht ik, maar goedkoop is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Nohead op 21-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

Nohead schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Audi A3 of een VW Golf, als je geen gezinsbak wilt :)
Wel een lange leaseperiode 5 jaar pffff. Ben blij dat ik om de 3 jaar mag wisselen :)
Als de auto bevalt is dat geen straf :) mijn huidige gaat ook al bijna 5 jaar mee. maar dat is nog een 14% :D
Bij ons is de keuze 3 of 4 jaar, met 4 jaar kon ik de auto hebben zoals ik hem wil, met 3 jaar had ik opties moeten laten vallen om het passend te krijgen. Dan zit ik liever 4 jaar in een auto die ik graag wil dan 3 jaar in een auto die nét wat mist.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat lijstje is inderdaad makkelijk. Om dan maar een soort van overzichtelijk (!) log te creëren:

Leasebudget € 1150 (kost de auto) € 1200 (is indicatief wat de baas aangaf dat t mag kosten)
Kilometrage per jaar 45.000 km (al ga ik daar meestal overheen)
Contractduur 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief brandstofcomponent. De werkgever verstrekt uiteraard wel de tankpas.
Leasemaatschappij Verplicht Multilease
Merkbeleid, zo ja, welke Geen beleid
Overige afhankelijkheden Auto moet representatief zijn *
Specifieke wensen Lederen bekleding, 18"+ velgen, rond de 200 pk vermogen, automaat, Navigatie full map Europa

* Dit houdt in de praktijk in dat een Touareg / Cayenne / etc niet toegestaan wordt. Aan de andere kant van het spectrum wil de baas ook dat je in een echte auto rijdt en dus niet in een koekblikje (A of B segment) rond gaat rijden. Cabrio's zijn wel gewoon toegestaan. Er ligt hierover niets vast op papier (evenals dat budgetten niet op papier staan), het gaat allemaal in goed overleg waarbij de werkgever simpelweg het laatste woord heeft.

Edit:
Lol, vergeten m'n post af te maken. Dan wordt je gebeld en klik je achteloos op plaatsen.... Nu dan alsnog:

Op basis van het bovenstaande is het bij mij dus een Volvo S60 Nordic+ T4 Automaat met nog een paar opties en accessoires geworden. Vandaar dus dat ik 1150 aan maandelijkse leasekosten maak (waar ik zo'n 1200 te besteden had).

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-08-2017 15:27 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:47:
Dat lijstje is inderdaad makkelijk. Om dan maar een soort van overzichtelijk (!) log te creëren:

Leasebudget € 1150 (kost de auto) € 1200 (is indicatief wat de baas aangaf dat t mag kosten)
Kilometrage per jaar 45.000 km (al ga ik daar meestal overheen)
Contractduur 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief brandstofcomponent. De werkgever verstrekt uiteraard wel de tankpas.
Overige afhankelijkheden Auto moet representatief zijn *
Specifieke wensen Lederen bekleding, 18"+ velgen, rond de 200 pk vermogen, automaat, Navigatie full map Europa

* Dit houdt in de praktijk in dat een Touareg / Cayenne / etc niet toegestaan wordt. Aan de andere kant van het spectrum wil de baas ook dat je in een echte auto rijdt en dus niet in een koekblikje (A of B segment) rond gaat rijden. Cabrio's zijn wel gewoon toegestaan. Er ligt hierover niets vast op papier (evenals dat budgetten niet op papier staan), het gaat allemaal in goed overleg waarbij de werkgever simpelweg het laatste woord heeft.
VW Artheon
Jaguar XF
BMW 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nohead schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

VW Artheon
Jaguar XF
BMW 3
Thanks. Zie ook mijn edit ;)

De 3 Serie stond overigens wel op mn lijst maar werd te duur (zat rond de 1300 a 1350 per maand)
XF was veel te veel boven budget, XE zat op 1300
Artheon was er nog niet toen ik rondkeek

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
In navolging van @AllSeeyinEye omdat ik dat ook wel een goed idee vind. Kunnen lezers die op zoek mogen naar iets nieuws gelijk een beetje zien wat er mogelijk is met x-budget.

Leasebudget €860 (mag max 15% over budget wat als eigen bijdrage wordt gerekend)
Kilometrage per jaar 40.000 km
Contractduur 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstof; berekening op basis van www.werkelijkverbruik.nl
Overige afhankelijkheden Drie leasmij's (MSN, Athlon, LeasePlan)
Specifieke wensen C-segment, goede audio, automaat, adaptive cruise control, passend qua ruimte voor de komende 4 jaar (trouwen? kindje?), trekhaak

In mijn geval is de keuze gevallen op een Skoda Octavia Hatchback Style Business 1.0 TSI DSG met enkele opties. Leasebedrag kwam op een paar euro na neer op €600,-. Daar kwam nog €300,- brandstofvoorschot in de maand bij.

@Dahal Een aantal van je wensen heeft deze auto, maar dat blijft toch persoonlijk. Het Canton audiosysteem vond ik meer dan prima klinken, stoelen zitten erg lekker (géén sportstoelen, blegh) en de wegligging icm de 18" wielen voelt prima. Maar misschien zoek je wel meer wegligging a lá Ford Focus.

Als ik zo kijk naar je lijstje denk ik dat je wel uit gaat komen bij the usual suspects: 308, Golf, Passat, Octavia, Superb, Leon. Als wegligging toch wat minder belangrijk is zou je ook kunnen kijken naar de 'op hoge poten' broertjes van deze auto's zoals de 3008, Kodiaq, Ateca en Tiguan. Hoewel ik van de Tiguan niet zeker weet of die in je budget gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
bk1985 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

Nice! Heb ook een Passat Highline Business R sedan besteld met advance pakket en LED plus. Die van mij wordt in week 36 gebouwd. Nog even afwachten wanneer ik hem krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
marti28 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:41:

Gezien het regelmatig voorkomt dat er advies gevraagd wordt om wat je met een bugdet kan, is het wellicht handig een soort vragenlijstje te maken die we in de TS ( @RomeoJ ) kunnen opnemen? Net zoiets als wat bij * Aankoop Advies wordt gedaan. Ik denk dan aan:
  • Leasebudget
  • Kilometrage per jaar
  • Contract duur
  • Specifieke wensen
Een andere belangrijke factor is een eventuele verplichte leasemaatschappij. Dat wil nog wel eens schelen. Voor het overzicht:
  • Leasebudget
  • EUR 760
  • Kilometrage per jaar
  • 40K
  • Contract duur
  • 48 mnd
  • excl.
  • Leasemaatschappij
  • Verplicht Leaseplan
  • VAG, Peugeot, Volvo
  • verplicht winterbanden. SUV en cabrio uitgesloten.
  • Specifieke wensen
  • ruimte ivm honden en kind dus feitelijk altijd een station. Momenteel rijd ik sinds oktober 2015 een 308SW, ik verwacht over 2 weken alweer de 100K km aan te tikken. Ik heb de Blue Lease Premium Executive met trekhaak en 17" velgen. Kosten bij Leaseplan zijn 756 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
Bedankt voor de input! Ik dacht al wel aan de usual suspects.
Nu ik erover nadenk en het 5 jaar duurt voordat ik weer een nieuwe kan uitkiezen wordt een station misschien toch net iets aantrekkelijker. VW Passat, 308SW of de Skoda Octavia worden misschien wel serieuze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

Schimanski81 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:29:
[...]
  • verplicht winterbanden. SUV en cabrio uitgesloten.
  • Specifieke wensen
  • ruimte ivm honden en kind dus feitelijk altijd een station. Momenteel rijd ik sinds oktober 2015 een 308SW, ik verwacht over 2 weken alweer de 100K km aan te tikken. Ik heb de Blue Lease Premium Executive met trekhaak en 17" velgen. Kosten bij Leaseplan zijn 756 per maand.
Een Crossover kan je ook nog overwegen, zo zijn o.a. de Renault Kadjar, Nissan Qashqai geen SUVs, vraag me niet waar de grens ligt :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt. De bestelling van mijn Seat Ibiza FR Business Intense 115PK is geannuleerd. Morgen kan ik als het goed is de Renault Megane bestellen op de website van de lease maatschappij. Het wordt dan een van deze twee opties:
Renault Megane Bose Energy TCe 130pk met:
- Kleur: Bleu Berlin
- Easy Life Pack
- Pack Vision Comfort (twijfelgeval, waarschijnlijk neem ik dit niet)
- Pack Cruising
- Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio

OF:
Renault Megane Série Signature Exclusiv TCe 130pk met:
- Kleur: Bleu Berlin
- Pack Cruising
- Head-up display (twijfelgeval, waarschijnlijk neem ik dit niet)

Ik ga straks langs een andere dealer, daar staat een Renault Megane in Exclusiv uitvoering, eens kijken naar de bekleding, dat is namelijk geperforeerd rundleder 'Antraciet/Brun Club' (dus met bruin stiksel en bruine strepen o.i.d.).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Hoteldebotel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Nice! Heb ook een Passat Highline Business R sedan besteld met advance pakket en LED plus. Die van mij wordt in week 36 gebouwd. Nog even afwachten wanneer ik hem krijg..
Gaaf! R uitvoering is gewoon erg compleet en vooral mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het lijstje ook even aanvullen. Ter info: ik werk in België (ik geef het maar even mee, want ik weet niet of de berekeningen in België hetzelfde zijn als deze in Nederland).

Leasebudget: 600 euro

Kilometrage per jaar: 35 000 km

Contractduur: 48 maanden

Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling: Exclusief brandstof

Merkbeleid, zo ja, welke:

Ik heb de volgende lijst van wagens meegekregen:

- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A3 (Berline / Sportback)
- BMW 118D, 218D en 316D
- Citroën C4 Picasso, C4 Grand Picasso, C5 (Tourer / Berline)
- Ford C-Max, Grand C-Max, Mondeo, Mondeo Clipper, Kuga, Focus, Focus Clipper
- Nissan Qashqai
- Opel Insigna, Insigna Sports Tourer
- Peugeot 308, 308SW, 508, 508SW, 3008, 5008
- Renault Scénic, Grand Scénic, Kadjar, Talisman, Talisman Grandtour
- Skoda Yeti, Octavia, Superb, Superb Combi
- Volkswagen Golf Variant, Golf Sportsvan, Touran, Jetta, Passat Variant
- Volvo V40, V40 cross country, V60, S60

- Geen tweezitters
- Geen cabrio
- Geen twee-deurs
- Geen wagens met uitstoot hoger dan 120gr
- Winterbanden verplicht, maar ten laste van de werkgever.
- Enkel business kleuren zijn toegestaan

Specifieke wensen:

Ik ben al lang blij dat ik een firma wagen heb, dus geen bepaalde eisen.

Ik ben uiteindelijk voor de "Renault Grand Scenic Energy dCi 130 Bose Edition" gegaan. Ik heb nog het "easy parking pack" en panoramisch dak kunnen bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:41:
Ik heb de volgende lijst van wagens meegekregen:

- Alfa Romeo Giulietta
- Audi A3 (Berline / Sportback)
- BMW 118D, 218D en 316D
- Citroën C4 Picasso, C4 Grand Picasso, C5 (Tourer / Berline)
- Ford C-Max, Grand C-Max, Mondeo, Mondeo Clipper, Kuga, Focus, Focus Clipper
- Nissan Qashqai
- Opel Insigna, Insigna Sports Tourer
- Peugeot 308, 308SW, 508, 508SW, 3008, 5008
- Renault Scénic, Grand Scénic, Kadjar, Talisman, Talisman Grandtour
- Skoda Yeti, Octavia, Superb, Superb Combi
- Volkswagen Golf Variant, Golf Sportsvan, Touran, Jetta, Passat Variant
- Volvo V40, V40 cross country, V60, S60

- Geen tweezitters
- Geen cabrio
- Geen twee-deurs
- Geen wagens met uitstoot hoger dan 120gr
- Winterbanden verplicht, maar ten laste van de werkgever.
- Enkel business kleuren zijn toegestaan

Specifieke wensen:

Ik ben al lang blij dat ik een firma wagen heb, dus geen bepaalde eisen.

Ik ben uiteindelijk voor de "Renault Grand Scenic Energy dCi 130 Bose Edition" gegaan. Ik heb nog het "easy parking pack" en panoramisch dak kunnen bijnemen.
En wat heeft je doen besluiten om voor de Renault in kwestie te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@GeeMoney heb jij al een afleverdatum voor je Tiguan?
Ik mag die van mij 12 september ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
WasBak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:18:
@GeeMoney heb jij al een afleverdatum voor je Tiguan?
Ik mag die van mij 12 september ophalen :)
Als het goed is zou hij er binnen nu en 2 weken moeten zijn. Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben geef ik even een belletje aan de dealer. (Maandag aanstaande)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Zijn dat benzine of diesel Tiguans? Mijn vrouw haar 1.4TSI staat voor 1 oktober en is in juli besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wvkreg schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:30:
Zijn dat benzine of diesel Tiguans? Mijn vrouw haar 1.4TSI staat voor 1 oktober en is in juli besteld.
Ik heb een 1.4TSI, wel al half maart besteld.
Dan zal je vrouw geen R-line uitvoering hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
2.0 TDI DSG R-line uitvoering.
1 mei besteld, originele leverdatum eind oktober maar is naar voren gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Natuurlijk niet, dat is en te duur en 'niet nodig' voor/volgens de vrouw.
Heb wel wat andere opties met moeite kunnen verkopen aan haar. Ik rij er ook wel eens in namelijk.
Het is ongeveer deze: http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=IECDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 08:28
Per 1 januari sta ik voor deze keuze;

1. nieuwe leasert van 820 per maand / 40000KM / 36 maanden met brandstofpas en 15000 prive KM's

2. leasebedrag krijg ik bij mijn salaris plus 100 euro brandstof kosten vergoeding (920 euro bruto dus)
Met daarbij de eis dat ik verplicht ben om op een fatsoenlijke manier bij klanten aan te komen.

wat zouden jullie doen?

[ Voor 22% gewijzigd door remmuz op 22-08-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:32:

1. nieuwe leasert van 820 per maand / 40000KM / 36 maanden met brandstofpas en 15000 prive KM's

2. leasebedrag krijg ik bij mijn salaris plus 100 euro brandstof kosten vergoeding (920 euro bruto dus)
Met daarbij de eis dat ik verplicht ben om op een fatsoenlijke manier bij klanten aan te komen.

wat zouden jullie doen?
Lease. Zeker als je er ook mee naar klanten moet. Als je een auto koopt en die flikkert opeens uit elkaar mag je alle kosten zelf ophoesten, ook als je s'ochtends echt naar die klant moet. Bij lease word dat lekker opgelost door de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Als je een ambulante functie hebt zou ik voor de lease optie kiezen. Geen zorgen alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Lease. Zeker als je er ook mee naar klanten moet. Als je een auto koopt en die flikkert opeens uit elkaar mag je alle kosten zelf ophoesten, ook als je s'ochtends echt naar die klant moet. Bij lease word dat lekker opgelost door de leasemij.
Dat ben ik wel met je eens, maar 920 euro salaris verhoging is ook niet verkeerd.
Voor 550 netto kun je best een aardige auto rijden en heb je ook geen bijtelling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, maar 920 euro salaris verhoging is ook niet verkeerd.
Voor 550 netto kun je best een aardige auto rijden en heb je ook geen bijtelling meer.
Nee, maar wel afschrijving, onderhoud, brandstof kosten, onvoorziene schade gevallen, etc etc. En dat je bijtelling weg valt is leuk, maar dat vang je in 9/10 keer al helemaal op met je afschrijving. Zeker als je een nieuwe koopt. Dan liever maar een lease bak, dan boeit die afschrijving me niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Leasebudget: 650 euro
Kilometrage per jaar: 35 000 km
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent. Inclusief (conform opgave leasemaatschappij)
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee. Alleen geen cabrio's toegestaan. Verder vrijheid blijheid.
Verplichte leasemaatschappij: Nee

Wensen: station, airco, cruisecontrol, niet te duur.
Keuze: Dacia Logan MCV in de Stepway uitvoering. Kleur Bleu Azurite, handgeschakeld, met winterbanden en achteruitrij-camera.

Afbeeldingslocatie: https://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/dacia-logan-mcv-stepway-286607-1024.jpg

Is ook weer eens wat anders in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:21

Wallie

Herr

Succes er mee.. mijn lease Dacia Lodgy Stepway wordt volgende week vrijdag afgeleverd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 22-08-2017 13:44 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
@Sebas1979 en @Wallie

Wat zijn jullie afwegingen om voor een Dacia te kiezen? Speelt alleen de prijs een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

Crazy D

I think we should take a look.

wat zouden jullie doen?
Zelf kopen, voor zo'n 600 euro netto kun je prima auto's rijden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Nu online
Wallie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:44:
Succes er mee.. mijn lease Dacia Lodgy Stepway wordt volgende week vrijdag afgeleverd ;)
Die Stepway uitvoering trok me over de streep.Ik zat eerder al te twijfelen over de gewone Logan MCV maar die vond ik 'niet zo heel erg mooi' om 't vriendelijk uit te drukken.
Dit vond ik qua uiterlijk wél acceptabel, en 't kost geen drol (hou ook wat budget over dat weer terugvloeit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:21

Wallie

Herr

marti28 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
@Sebas1979 en @Wallie

Wat zijn jullie afwegingen om voor een Dacia te kiezen? Speelt alleen de prijs een rol?
Wat mij betreft moeten er drie kinderen in kunnen die nu richting de pubertijd gaan. Dan is een zevenzitter toch echt heel handig. Daarnaast gaat er voor de vakanties een hoop zooi in. En de prijs weegt ook nog mee ;) Als je het vergelijkt met een Zafira/Kodiaq/etc dan is hij echt een klap ruimer. Ok, misschien niet de meest strak sturende auto, maar dat went ook wel, rij er toch in Nederland mee, woon niet aan de voet van de Stelvio Pass. :P

Verder vind ik het wel leuk om in een auto te rijden waar een hoop mensen op neer kijken, 't is voor mij echt geen statussymbool.

En nee, ik kom niemand helpen verhuizen... :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Nu online
marti28 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
@Sebas1979 en @Wallie

redelijk beperkt budget, gewend om in een 14%-er te rijden, en niet zo veel zin om extra te betalen. Of Dacia heel betrouwbaar is weet ik niet maar whatever want lease-auto.
En ik hou wel van een beetje ruimte. Ruimte > Gadgets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

remmuz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Lastig verhaal; voor die 550 netto kan je inderdaad een auto rijden, maar met zoveel km's ga je bijna quitte spelen. Ik heb met zo'n 45k km per jaar een tijd lang tweedehands gereden, en was dan rond de € 700 per maand kwijt inclusief belasting, reparaties, afschrijving etc (alles met excel bijgehouden en na inleveren auto bijgewerkt). Km-vergoeding was zo'n € 500, dus kostte de auto me privé zo'n €200 p/m
Ik heb daarom nu zelf voor lease gekozen toen het werd aangeboden, omdat ik dan voor een vergelijkbaar bedrag aan bijtelling zorgenvrij een nieuwe auto rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Die kilometers zijn nou net wat de keuze voor mij lastig maakt. We leasen wel voor 40000 per jaar, maar ik rij er gemiddeld maar 25000 per jaar.
Maar ik loop wel het risico dat ik op een project terecht kom waarbij ik maanden lang naar de andere kant van het land moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:24:
Die kilometers zijn nou net wat de keuze voor mij lastig maakt. We leasen wel voor 40000 per jaar, maar ik rij er gemiddeld maar 25000 per jaar.
Maar ik loop wel het risico dat ik op een project terecht kom waarbij ik maanden lang naar de andere kant van het land moet rijden.
Met 30k kilometers, 1 op 14 gemiddeld en €1,50 benzineprijs geef je maandelijks al €267,- aan brandstof uit. Het wordt, inclusief afschrijving (!), nog een hele klus om onder de 550 te blijven. Enige wijze lijkt mij om afschrijving te beperken, wat de facto neerkomt op <meer onderhoud/minder comfortabel/meer risico>, en dat voor misschien enig financieel voordeel.

Wat wel weer pleit voor een eigen auto, is dat je elk moment ervanaf kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
desmond schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Met 30k kilometers, 1 op 14 gemiddeld en €1,50 benzineprijs geef je maandelijks al €267,- aan brandstof uit. Het wordt, inclusief afschrijving (!), nog een hele klus om onder de 550 te blijven. Enige wijze lijkt mij om afschrijving te beperken, wat de facto neerkomt op <meer onderhoud/minder comfortabel/meer risico>, en dat voor misschien enig financieel voordeel.

Bij 30k neem je natuurlijk een diesel en ben je +/- 150 euro kwijt aan brandstof bij gemiddeld 1 op 18. Wegenbelasting is dan wel weer duurder (reken op ca. 130) dus je houdt dan nog 270 euro over voor onderhoud en afschrijving. Dat moet prima te doen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

desmond schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Dit. Tel bij die € 267 dan de wegenbelasting en verzekering op en je zit maandelijks al op zo'n 400 a 450 euro. Dan heb je een 100 a 150 euro voor de afschrijving en onderhoud. Als je jaarlijks voor 500 onderhoud hebt (en dat is best wel laag) dan heb je dus maar 500 tot 750 per jaar over voor afschrijving.

Een beetje auto kost al gauw tussen de 10 en 15k en met die afschrijving kom je dus niet weg. Ergo: lease is gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Tjoekie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:41:
[...]

Bij 30k neem je natuurlijk een diesel en ben je +/- 150 euro kwijt aan brandstof bij gemiddeld 1 op 18. Wegenbelasting is dan wel weer duurder (reken op ca. 130) dus je houdt dan nog 270 euro over voor onderhoud en afschrijving. Dat moet prima te doen zijn hoor.
30k, 1 op 18 en dieselprijs van €1,26 maakt brandstof €175 per maand. €245 per maand voor onderhoud, afschrijving en verzekering is wel te doen, MAAR dan loop je meer risico en/of rijd je minder comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Dit. Tel bij die € 267 dan de wegenbelasting en verzekering op en je zit maandelijks al op zo'n 400 a 450 euro. Dan heb je een 100 a 150 euro voor de afschrijving en onderhoud. Als je jaarlijks voor 500 onderhoud hebt (en dat is best wel laag) dan heb je dus maar 500 tot 750 per jaar over voor afschrijving.

Een beetje auto kost al gauw tussen de 10 en 15k en met die afschrijving kom je dus niet weg. Ergo: lease is gunstiger.
Maar ik ben ook van de bijtelling van 357 netto per maand af. Dat is bijna 4300 per jaar die ik (in theorie) zou kunnen spenderen aan afschrijving.

Aan de hand van de adviezen hier en mijn eigen overwegingen heb ik lange lijstjes gemaakt met voor- en nadelen.
Ik neig er nu naar om maar een gedeelte van mijn lease budget te gaan gebruiken (voelt wel een beetje zonde) en voor een goedkopere leasert te gaan (Ik vind de nieuwe Polo wel aardig) en op die manier wat te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
Wat ik persoonlijk ook de bijschrijving waard vind is dat je nul zorgen hebt. Auto kapot? Komen ze halen. Winterbanden? Je krijgt een belletje. Gedoe in het buitenland? Pas de problem.

Dat voordeel heb je natuurlijk ook met een goedkope lease bak maar ik ben blij dat ik dat soort geregel niet meer allemaal zelf hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
remmuz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:18:
[...]

Maar ik ben ook van de bijtelling van 357 netto per maand af. Dat is bijna 4300 per jaar die ik (in theorie) zou kunnen spenderen aan afschrijving.

Aan de hand van de adviezen hier en mijn eigen overwegingen heb ik lange lijstjes gemaakt met voor- en nadelen.
Ik neig er nu naar om maar een gedeelte van mijn lease budget te gaan gebruiken (voelt wel een beetje zonde) en voor een goedkopere leasert te gaan (Ik vind de nieuwe Polo wel aardig) en op die manier wat te besparen.
Dat lijkt mij, als je echt wilt besparen, de enige juiste optie. Door zelf te kopen loop je een risico wat je veel geld kan gaan kosten. Dat kan, maar hoeft dus niet. Wie weet heb je mazzel en blijf je 25k per jaar rijden, gaat je auto nooit stuk en heb je lage onderhoudskosten. Maar het kan ook gebeuren dat je over 3 maanden naar de andere kant van het land moet, misschien wel meer dan 40k per jaar gaat rijden, een slechte auto hebt, pech in het buitenland (sleepkosten...?). Dan ben je de klos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:52:
[...]

En wat heeft je doen besluiten om voor de Renault in kwestie te kiezen?
Ik ben zelf nogal klein, dus ik vind het wel fijn om hoog te kunnen zitten. Superb en talisman zijn allemaal wel heel mooi, maar met mijn 1m55 lig ik bijna onder't dashboard.

Bovendien was de grand scenic al vrij compleet qua opties en ik heb wel graag een ruime auto. Altijd handig om eens wat materiaal mee te zeulen.

Ik heb eigenlijk liever een meer uitgeruste Renault dan een kale BMW of Audi. Status zegt me allemaal niet zoveel.

Ben tot nu toe echt wel tevreden van de scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
[...]

Vergeet ook niet dat je die auto eerst moet kopen. Dat kosten je ook zo tussen de 15K en de 20K euro voor een goede jonge auto. Je baas eist namelijk wel dat je ten alle tijde van A naar B moet komen in een fatsoenlijke auto. Dat geld moet je wel eerst hebben en ook niet nodig hebben de komende jaren.

Persoonlijk zou ik leasen. Jaren tegen een vergoeding gereden, maar leasen is gewoon veel zekerder en relaxter. Mijn ervaring is dat je eigenlijk alleen geld over kan houden als je een auto zeer jong gebruikt koopt (1 jaar out, demo of uitlopend model) en dan minimaal 5 jaar door rijden, liefst langer. Anders loont het de moeite en risico niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
En private lease?

Volvo V60 Nordic + met nog wat extra's kun je private leasen voor 650 netto voor 48 maand en 30 k.. Volgens mij ben jij dan net aan voordeliger uit met private leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
jurjen_g schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:34:
En private lease?

Volvo V60 Nordic + met nog wat extra's kun je private leasen voor 650 netto voor 48 maand en 30 k.. Volgens mij ben jij dan net aan voordeliger uit met private leasen.
Heb ik uiteraard ook over nagedacht maar biedt voor mij niet genoeg voodelen maar wel als nadeel een bkr registratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41

Martinspire

Awesomeness

[...]

Klopt, maar bij sommige werkgevers (zoals bij mij het geval is) heb je geen apart leasebedrag maar is het gewoon een (eenmalig) bedrag bovenop je salaris. Als je gaat leasen, gaat het dus in principe van je bruto-bedrag af. Dus dat compenseert de bijtelling weer. Sowieso is 357 aan bijtelling best fors. Daar ga je geen instapmodel van halen? Dat is een bruto bijtelling van 870. Daar kun je een d-segment auto voor rijden inmiddels of 1 met hele hoge uitstoot. Tenminste als je berekening goed is. Want 357 is dan 41% van het totaalbedrag toch?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45

wat zouden jullie doen?
Al eens nagedacht over een private Lease? Een Fiesta titanium first edition zit met 25km/j en 60 maand op 360 Pm. Daar zit alles bij in behalve tanken. Maar weet niet welke klasse je nu rijd.

Weet niet in welke loonschaal je zit want 920 bruto kan ook 478 netto zijn als je in 52% valt.

Zowiezo handig om te bekijken wat die 920 bruto euro voor een invloed heeft op je loonschaal, bijslagen? Etc. Dat kun je alleen zelf niet via het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03

elsinga

=8-)

Gisteren even bij een Skoda dealer langs geweest om naar de Kodiaq te kijken. De Superb heb ik al eens een dagje mee gehad van de dealer als vervangende auto (en op zijn kosten, hij had tot 2x toe de afspraak voor een beurt verkloot en dit was zijn manier om dat goed te maken :) ).

In vergelijking met de Superb is de Kodiaq veel minder mainstream. Een beer van een auto, kun je ook zeggen. ;) Ruimer dan de Superb, zowel meer hoogte voor de bestuurder als meer beenruimte voor de passagiers achterin (zelfs met de stoelen niet helemaal naar achteren, viel me erg mee), maar zeker ook de kofferbak. Ben nog wel benieuwd naar de Velvet Red kleur, maar die is er nog niet (en ik kan toch pas rond nieuwjaar bestellen, dus nog tijd).

Ook gevraagd naar de DCC optie (waardoor je de demping karakteristiek van de schokdempers kunt instellen). Volgens de dealer eigenlijk te duur voor wat je er voor krijgt. Het klinkt alsof je het gaatje wat bepaalt hoe snel de demper beweegt kunt instellen, klein = strak, groot = soft. En dat moet dan 990 euro kosten. Doen we dus maar niet. :)

Ook vroeg de dealer nog of ik het trekhaakverhaal kende. Yep (eerste Kodiaq's werden door Pon met minder capabele koeling geleverd en dan loopt'ie warm bij volle trekbelasting). Is inmiddels geen issue meer, trekhaakvoorbereiding (lees: ruimere koeling) is nu standaard. En dan kan een vaste trekhaak ook prima en niet af fabriek is minder bijtelling. :)

Rond nieuwjaar maar eens serieus gaan shoppen, ben erg benieuwd wat een 2.0 TDI 190pk Kodiaq met wat opties (variabele nagagevloer, ACC, verwarmbare voorruit, Drive mode select en metalic lak) in de lease gaat kosten. Volgens Directlease zo'n 1200 euro ex BTW en incl brandstof bij 35k/4j.

Iemand enig idee of Skoda Operational lease goedkoper is dan de gemiddelde LM (in mijn geval Leaseplan, tenzij een ander echt goedkoper)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Martinspire schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:02:
[...]

Klopt, maar bij sommige werkgevers (zoals bij mij het geval is) heb je geen apart leasebedrag maar is het gewoon een (eenmalig) bedrag bovenop je salaris. Als je gaat leasen, gaat het dus in principe van je bruto-bedrag af. Dus dat compenseert de bijtelling weer. Sowieso is 357 aan bijtelling best fors. Daar ga je geen instapmodel van halen? Dat is een bruto bijtelling van 870. Daar kun je een d-segment auto voor rijden inmiddels of 1 met hele hoge uitstoot. Tenminste als je berekening goed is. Want 357 is dan 41% van het totaalbedrag toch?
Met een auto van 40000 en een belastingschaal van 52% is dat toch wel waar je op uitkomt hoor.
Vandaar dat ik nu overweeg om een wat goedkopere auto te gaan rijden. max 30000 of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:20
Ik mag over enige tijd een nieuwe lease auto uitkiezen. Momenteel rij ik een Audi A3 Pro Line+ (1.6 diesel 110pk) met wat extra opties en een handbak. Mijn nieuwe auto moet aan de volgende eisen voldoen: goede automaat, sportpakket, redelijk vermogen, 5 deurs. Inmiddels ben ik mede dankzij jullie gekomen tot de keuze Volvo V40, welke eerst nog niet eens op mijn lijstje stond.

Nu zit ik dus te dubben over de volgende keuze:

Volvo V40 Business Sport T4 (190pk benzine) Gear Tronic met 17 inch velgen en het luxury pakket (o.a. lederen bekleding en panorama dak)

of

Volvo V40 Business Sport D3 (150pk diesel) Gear Tronic met 18 inch velgen en het luxury pakket.

De diesel is 30 euro goedkoper per maand en ik vind de 18 inch velgen wel lekker smoelen. Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen. Pk's of looks? Ik heb het idee dat 17 inch redelijk klein is onder de V40 en een beetje afdoet aan de sportieve look ism R Design.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:
Ik mag over enige tijd een nieuwe lease auto uitkiezen. Momenteel rij ik een Audi A3 Pro Line+ (1.6 diesel 110pk) met wat extra opties en een handbak. Mijn nieuwe auto moet aan de volgende eisen voldoen: goede automaat, sportpakket, redelijk vermogen, 5 deurs. Inmiddels ben ik mede dankzij jullie gekomen tot de keuze Volvo V40, welke eerst nog niet eens op mijn lijstje stond.

Volvo V40 Business Sport T4 (190pk benzine) Gear Tronic met 17 inch velgen en het luxury pakket (o.a. lederen bekleding en panorama dak)

of

Volvo V40 Business Sport D3 (150pk diesel) Gear Tronic met 18 inch velgen en het luxury pakket.

De diesel is 30 euro goedkoper per maand en ik vind de 18 inch velgen wel lekker smoelen. Nu ben ik dus benieuwd wat jullie zouden doen. Pk's of looks? Ik heb het idee dat 17 inch redelijk klein is onder de V40 en een beetje afdoet aan de sportieve look ism R Design.. :X
Heb je de auto proef gereden? Ik vind bij de meeste C-segmenters bandruis een behoorlijk probleem.
Als je daar zelf weinig last van hebt moet je het vooral niet nalaten.
Dat was voor mij een reden om voor 17 inch velgen te gaan op de Leon.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Heb je de auto proef gereden? Ik vind bij de meeste C-segmenters bandruis een behoorlijk probleem.
Als je daar zelf weinig last van hebt moet je het vooral niet nalaten.
Dat was voor mij een reden om voor 17 inch velgen te gaan op de Leon.
Ik heb proefgereden met de R-Design T5 met 18 inch. Ik vond inderdaad het bandengeluid meer aanwezig dan in de Audi A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 22:12
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Ik heb proefgereden met de R-Design T5 met 18 inch. Ik vond inderdaad het bandengeluid meer aanwezig dan in de Audi A3.
Als je dat geen punt vind zou ik dat absoluut meenemen in je overweging. 18 inch staat mooier.
Het panoramadak van de Volvo is niet indrukwekkend, een dak dat niet open kan is waardeloos in mijn optiek.
Het enige waar het aan bijdraagt is het veranderen van je auto in een heteluchtoven.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
MGSNK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Als je dat geen punt vind zou ik dat absoluut meenemen in je overweging. 18 inch staat mooier.
Het panoramadak van de Volvo is niet indrukwekkend, een dak dat niet open kan is waardeloos in mijn optiek.
Het enige waar het aan bijdraagt is het veranderen van je auto in een heteluchtoven.
Ik houd persoonlijk wel van een panorama dak. Dus de vraag blijft nog steeds... pk's of grotere velgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:08
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:

of

Met de huidige uitstoot van NOx van deze diesel motoren zou ik altijd voor de benzine uitvoering gaan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Laatst online: 09:50
flowiej schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Ik houd persoonlijk wel van een panorama dak. Dus de vraag blijft nog steeds... pk's of grotere velgen 8)7
Ik vond de v40 met 18" te veel alles doorgeven van de weg, de 17" is meer comfortabel. Zeker op de lange duur ga je dat meer waarderen ( mijn mening :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Zou voor de PK's gaan! Als je aan het rijden bent zie je de wielen toch niet :)
Alleen leuk voor op de oprit. Heerlijk toch 190pk onder je voet.

Maar volgens mij heeft de diesel wel een stuk meer koppel niet?
Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic