Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

dfrenner schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Prachtige wagen, maar een beetje duur...
ik schrok ook van die prijs. Had gedacht dat die in een andere klasse zou zitten. Maar fijn om te zien dat Alfa weer eens een echt mooie auto neerzet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
DennusB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:33:
Mooie bak Hr15! Wat voor motor?

Hebben mensen hier ervaring met de nieuwe Kia Cee'd GT-Line met 1.6 Diesel motor? Vind het een verrassend mooie bak geworden en ben benieuwd naar ervaringen :D
110pk diesel motor. Rij nu een Focus met 115pk. Benieuwd naar het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld! Een Octavia met het volgende:

Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
  • DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
  • Sunset 180,00 (getinte ruiten)
  • Metallic lak 550
  • - Black Magic pearl effect
  • Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
  • Parking Distance Control voor en achter 290,00
  • Rokerspakket 20,00
  • Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
  • Stoffen bekleding Coeus Zwart
  • Licht pakket 1.250,00
  • Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.

Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven :).

* Kecin is a happy camper! :+
Ik had dus deze besteld, maar de bestelling kwam niet over bij de LM.
Reden: doordat ik de camera erbij had was het blijkbaar verplicht om ook de deelbare achterbank incl. armsteun en skiluik af te nemen.
LM is zo netjes geweest om eruit te komen met de leasecoordinator (die er achteraanzat) en de kosten voor hun rekening te nemen. Gratis camera+Skiluik+Armsteun dus! Jeej.
Prijzen en pakketten waren per 1 jun gewijzigd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ben je eigenlijk niet voor de Style Business gegaan? Veel van je opties zitten daar al op. (En nog meer.) En zal uiteindelijk goedkoper zijn geweest. En je had zaken als keyless entry/Canton audio met subwoofer en stoelverwarming.

Neem aan dat men ook nu het tourvoordeel meeneemt? De auto is nu een kleine duizend goedkoper, misschien dat ze daarom zo "gul" zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
En die sunset kun je ook achteraf laten doen door de dealer. Dan betaal je er geen bijtelling over (en kan het nog iets donkerder indien je dat wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:57:
En die sunset kun je ook achteraf laten doen door de dealer. Dan betaal je er geen bijtelling over (en kan het nog iets donkerder indien je dat wilt)
Met folie bedoel je? Zou ik niet doen voor die 180 EUR. Dat zie je niet terug in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

Ik zou er voor die 180 euro gewoon Sonniboys tegen aan gooien.
Dan is het van buitenaf bijna geblindeerd, en je kunt ze er afhalen en je betaalt geen bijtelling
WIN!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonyuri schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:32:
Dan is het van buitenaf bijna geblindeerd, en je kunt ze er afhalen en je betaalt geen bijtelling
WIN!
Die Sonniboys kosten toch ook geld? En veel mensen vinden geblindeerde ruiten er beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Met folie bedoel je? Zou ik niet doen voor die 180 EUR. Dat zie je niet terug in de bijtelling.
Die sunset van Skoda is niet erg donker. Die folie zie je echt niet dat het folie is en kan een tikje donkerder en ziet er (vind ik) mooier uit (en bechermt beter tegen UV Straling). Je ziet echt niet dat het folie is.

En wat betreft de bijtelling, je klinkt nu net als die dealer. Hoppa dit erbij, hoppa dat erbij. Al die losse dingen schelen idd weinig bij telling maar die sunset is 1,50 per maand aan bijtelling. Dan DAB erbij, weer 1 euro zoveel, automaatje doen? Weer ruim 7 euro per maand. Panoramadak, leuk joh, weer 7 euro. Waarom niet meteen de luxere uitvoering? Kost maar 3000 euro extra en je krijgt er zoveel voor terug, weer 22euro per maand erbij. Uiteindelijk ben je 50 euro per maand extra aan het betalen voor al die extra's. Als je het ervoor over hebt dan prima, ik ga er ook wel wat opties (en accessoires) bij nemen. Maar vind het ook wel een keer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
De nieuwe Megane Estate is ook te configureren op de Renault website. Vind ik een zeer geslaagde auto om te zien. Voor 37k heb je daadwerkelijk alle opties aangevinkt met diesel en automaat. Ik rijd mijn lease auto niet privé. Daarom neem ik altijd zoveel mogelijk opties.

Ik geef niet zoveel om merken. Ik heb liever een volle Megane dan een half aangeklede A3.

Iemand die hier de nieuwe Megane al rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Die Sonniboys kosten toch ook geld? En veel mensen vinden geblindeerde ruiten er beter uitzien.
Klopt. Sonniboys kosten 179 euro, precies net zo veel als Sunset ;)
En Sunset van Skoda is echt niet donker, ik zou het iig niet meer als optie nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
JaMaaT schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:03:
De nieuwe Megane Estate is ook te configureren op de Renault website. Vind ik een zeer geslaagde auto om te zien. Voor 37k heb je daadwerkelijk alle opties aangevinkt met diesel en automaat. Ik rijd mijn lease auto niet privé. Daarom neem ik altijd zoveel mogelijk opties.

Ik geef niet zoveel om merken. Ik heb liever een volle Megane dan een half aangeklede A3.

Iemand die hier de nieuwe Megane al rijdt?
Ook naar gekeken, maar dutchlease is bizar duur mbt renaults (talisman: 760€ bij leaseplan, 930€ bij dutchlease)

Vindt het een prachtige auto en met de intro pack dik aangekleed.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Talisman vind ik inderdaad ook prachtig. Deze kan ik met mijn leasebudget echter niet compleet volhangen.

Omdat ik privé niet rijd hoef ik zozeer de ruimte ook niet te hebben. Wel zijn we verplicht een station te rijden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DennusB schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:33:
Mooie bak Hr15! Wat voor motor?

Hebben mensen hier ervaring met de nieuwe Kia Cee'd GT-Line met 1.6 Diesel motor? Vind het een verrassend mooie bak geworden en ben benieuwd naar ervaringen :D
Kia's staan bij mij niet bekend om hun verfijnde en doorgeevolueerde motoren. Ze zijn niet heel zuinig en ik hoor om me heen dat ze trekkracht missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:40:
[...]

Kia's staan bij mij niet bekend om hun verfijnde en doorgeevolueerde motoren. Ze zijn niet heel zuinig en ik hoor om me heen dat ze trekkracht missen.
Vanmiddag ff gereden in de 1.6 diesel met 136pk en die ging echt als de brandweer moet ik zeggen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DennusB schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:36:
[...]

Vanmiddag ff gereden in de 1.6 diesel met 136pk en die ging echt als de brandweer moet ik zeggen!
Echt zuinig is ie niet ;) ik neem aan dat Kia ook niet stil zal zitten en de motoren van hun ook beter zijn geworden de afgelopen jaren :) toch zijn ze nog lang niet te vergelijken met Mazda, BMW of Mercedes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:36:
[...]

Echt zuinig is ie niet ;) ik neem aan dat Kia ook niet stil zal zitten en de motoren van hun ook beter zijn geworden de afgelopen jaren :) toch zijn ze nog lang niet te vergelijken met Mazda, BMW of Mercedes :9
Ben ook wel gecharmeerd van die Mazda blokken. Lekker ongeblazen! Mazda 3 staat ook hoog op m'n lijstje nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:49:
Waarom ben je eigenlijk niet voor de Style Business gegaan? Veel van je opties zitten daar al op. (En nog meer.) En zal uiteindelijk goedkoper zijn geweest. En je had zaken als keyless entry/Canton audio met subwoofer en stoelverwarming.

Neem aan dat men ook nu het tourvoordeel meeneemt? De auto is nu een kleine duizend goedkoper, misschien dat ze daarom zo "gul" zijn.
Bedrijfstak waar ik in zit heeft behoorlijk moeten inperken, sowieso naar de buitenwereld. Ik heb dus een meer dan goed loon, maar onze leasebedragen zijn echt niet conform. Normaliter zou ik met mijn functie een 3-serie kunnen leasen met een bak opties. Dit is echter allemaal teruggedraaid. Opzich geen ramp, maar uiteindelijk kon ik dus allemaal kleine auto's kiezen. Daar zat ik niet op te wachten.
Tot grote blijdschap stond er een Skoda Octavia in de uit te kiezen lijst, deze viel nét binnen budget. Stuk beter dan een C3, Clio, of een Smart in mijn perceptie (verder prima auto's, maar niet voor mij, ik zocht een grotere auto met automaat). Vervolgens was Hybride en stekkeren bij ons helemaal gekilled (vorig jaar zijn er nog een aantal Outlanders gekocht, maar iedereen rijdt lekker 1 op 10 vanwege het contract, nu niet meer aan te passen voor die groep).
Lang verhaal kort; deze stond er niet tussen omdat die qua cataloguswaarde nét over de lijn ging. Ik had ook geen zin om een compleet offerte traject in te gaan.
jongetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:57:
Zoals in bovenstaande post aangegeven, bijtelling maakt me weinig uit. Ik had ook wel een 25%'er geleased als ik de optie had. Rijd al paar jaar 14%, dat zie ik als winst. Verder achteraf is zo'n gedoe. Ik wil gewoon de auto ophalen en binnen 4-5 dagen 1000 kilometer rijden :). Verder vond ik de standaard tint wel netjes, niet extreem (alhoewel ik dat niet erg vind). Misschien later nog Sonniboys in gooien?
bonyuri schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:32:
WIN!
Misschien nog dubbelop als het écht tegen valt?
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Klopt, pakket kost bijna niets in bijtelling, restwaarde word er geloof ik hoger van.
jongetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Die sunset van Skoda is niet erg donker. Die folie zie je echt niet dat het folie is en kan een tikje donkerder en ziet er (vind ik) mooier uit (en bechermt beter tegen UV Straling). Je ziet echt niet dat het folie is.

En wat betreft de bijtelling, je klinkt nu net als die dealer. Hoppa dit erbij, hoppa dat erbij. Al die losse dingen schelen idd weinig bij telling maar die sunset is 1,50 per maand aan bijtelling. Dan DAB erbij, weer 1 euro zoveel, automaatje doen? Weer ruim 7 euro per maand. Panoramadak, leuk joh, weer 7 euro. Waarom niet meteen de luxere uitvoering? Kost maar 3000 euro extra en je krijgt er zoveel voor terug, weer 22euro per maand erbij. Uiteindelijk ben je 50 euro per maand extra aan het betalen voor al die extra's. Als je het ervoor over hebt dan prima, ik ga er ook wel wat opties (en accessoires) bij nemen. Maar vind het ook wel een keer goed :)
Ach, het samenstellen is toch leuk, en heb het er ook voor over. Een vriend van me rijd een kale Clio en kon zelfs niet onder het budget dat die nu zit leasen, dat scheelt hem flink per maand. Ik breng veel tijd door in mijn auto en wil dan ook van zoveel mogelijk gemakken zijn voorzien. Ben nu bezig met de aankoop van een huis, maar dikke kans dat ik nog een (2e hands) M6 haal binnen een jaar of twee... Dan kan ik daar los op gaan :). De leasebak moet vooral representatief zijn, niet te flashy maar wel voorzien zijn van handige gadgets (en verplicht zuinig, sjoemelbak :P )

Al met al; ik ben blij met de auto hoe die nu geconfigureerd is en de meeste (voor mij) belangrijke opties zijn aanwezig. Sunset maakt de auto net wat mooier in mijn opinie, en heb het idee dat de LM het niet goed vind dat ik ze achteraf laat tinten, maargoed, daarmee heb ik geen ervaring. Lekker besteld dus. Ik kijk zelf altijd naar andere auto's die ik zie rijden, vind het altijd zo jammer dat ze 'kaal' zijn. Mooier is een mooie tint, Xenon/Led, sportstoelen, etc. Helaas kon ik zelf ook niet alles aantikken, maar wel genoeg om het nog een redelijk aangeklede auto te maken. Wat ik jammer vind (maar was niet noodzakelijk) is dat ik geen; zonnedak, Canton+Sub, voorruit verwarming, leder, electrische stoelen, heb kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:42:
[...]

...
Lang verhaal kort; deze stond er niet tussen omdat die qua cataloguswaarde nét over de lijn ging. Ik had ook geen zin om een compleet offerte traject in te gaan.
[...]
OK. Vreemd maar that explains. Gek dat je dan wel voor een paar k opties kunt aanvinken. De duurdere uitvoering was voor beide partijen beter geweest. Maar goed, soms is de wereld niet zo simpel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:47:
[...]

OK. Vreemd maar that explains. Gek dat je dan wel voor een paar k opties kunt aanvinken. De duurdere uitvoering was voor beide partijen beter geweest. Maar goed, soms is de wereld niet zo simpel.. :)
Naja, dat dus. Er word een online-tool ingeschakeld met een vinkje aan of uit en dan kan iets wél of niet. Daarnaast zijn sommige beslissers slecht te bereiken en ben ik echt toe aan een nieuwe auto. Vandaar dat ik niet zoveel heb gezeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik had hetzelfde probleem.
Wilde graag een nieuwe Superb, maar dat ging qua budget blijkbaar niet.
Nu heb ik een Skoda Octavia samengesteld van 35k
Daar had ik ook een Superb van kunnen samenstellen (wel met wat minder opties, maar het gaat om het idee :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wel balen dat de Mazda 3 GT-Line Diesel Automaat gelijk 25% is :( Toch weer minpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:15:
Wel balen dat de Mazda 3 GT-Line Diesel Automaat gelijk 25% is :( Toch weer minpuntje...
Beetje bagger automaat idd. Uitstellen tot volgend jaar geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:18:
[...]

Beetje bagger automaat idd. Uitstellen tot volgend jaar geen optie?
Kleine kans, moet denk ik rond September een nieuwe bak hebben. De Kia Cee'D GT-Line Diesel (136PK) met automaat is ook nog een optie. Die is wel 21%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:15:
Wil je perse automaat? De handbak is wel 21% geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Wil je perse automaat? De handbak is wel 21% geloof ik.
De handbak is inderdaad wel 21%. Automaat is geen must, maar het is wel lekker, aangezien ik veel (file) ga rijden waarschijnlijk!
Edit : En de vraag is nog even of de 1.5 diesel in die Mazda genoeg power heeft... moet er nog even mee rijden!

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 17-06-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
bonyuri schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:10:
Ik had hetzelfde probleem.
Wilde graag een nieuwe Superb, maar dat ging qua budget blijkbaar niet.
Nu heb ik een Skoda Octavia samengesteld van 35k
Daar had ik ook een Superb van kunnen samenstellen (wel met wat minder opties, maar het gaat om het idee :p)
Apart, een Suberb Business line ambition kost maar 32k? En die is eigenlijk al compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:32:
[...]

De handbak is inderdaad wel 21%. Automaat is geen must, maar het is wel lekker, aangezien ik veel (file) ga rijden waarschijnlijk!
Edit : En de vraag is nog even of de 1.5 diesel in die Mazda genoeg power heeft... moet er nog even mee rijden!
Maar als je budget hebt voor een Mazda 3 GT-Line dan kun je ook veel leuke andere auto's in 21% en automaat leasen. A3 bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:39:
[...]

Maar als je budget hebt voor een Mazda 3 GT-Line dan kun je ook veel leuke andere auto's in 21% en automaat leasen. A3 bv?
Maar die is dan wel een stuk minder aangekleed. Right?
Edit : Heb ook nog best wat op m'n lijstje staan om te gaan kijken :

- Nieuwe astra
- 1-serie
- A-Klasse
- V40 Nordic+

[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 17-06-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Maar die is dan wel een stuk minder aangekleed. Right?
Edit : Heb ook nog best wat op m'n lijstje staan om te gaan kijken :

- Nieuwe astra
- 1-serie
- A-Klasse
- V40 Nordic+
De A3 lease edition is toch al redelijk compleet voor 34k. De Mazda is ook bijna 38k. Wat is je budget dan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:50:
[...]

[...]

De A3 lease edition is toch al redelijk compleet voor 34k. De Mazda is ook bijna 38k. Wat is je budget dan?
Ik ga eens kijken :) Budget gaat waarschijnlijk 860 ex btw zijn voor 48 maanden op 40k kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

satya schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Apart, een Suberb Business line ambition kost maar 32k? En die is eigenlijk al compleet.
Mwah, compleet? Als ik een Superb gelijk aankleed aan m'n Octavia gaat de Superb dik over de 40k

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:32:
[...]

De Mazda 3 2.2 Sedan Skylease GT is ook 21% :)
Die heeft ook adaptive cruise control.

De hatchback variant met 2.2L is wel 25% 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 17-06-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:54:
[...]

De Mazda 3 2.2 Sedan Skylease GT is ook 21% :)
Die heeft ook adaptive cruise control.

De hatchback variant met 2.2L is wel 25% 8)7
En laat ik nou net liever hatchbak rijden... ik ben 24, heb geen gezin en eigenlijk nergens een sedan voor nodig. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Ik ga eens kijken :) Budget gaat waarschijnlijk 860 ex btw zijn voor 48 maanden op 40k kilometers.
Dan gaat de Mazda niet lukken denk ik. Tenminste, inclusief brandstof neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Dan gaat de Mazda niet lukken denk ik. Tenminste, inclusief brandstof neem ik aan?
Als ik de Mazda 3 SKYACTIV-D 105 SKYLEASE GT 5d pak en die uitreken op leaseplan kom ik op 812 euro inclusief brandstof. Past dus prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:56:
[...]

En laat ik nou net liever hatchbak rijden... ik ben 24, heb geen gezin en eigenlijk nergens een sedan voor nodig. Haha
Boeiend. Dat ding rijdt super (heeft een bak vermogen waar je u tegen zegt) en is voorzien van alle opties die er mogelijk zijn op de Mazda 3.

Je kan de Mazda 3 Sedan eventueel nog opleuken met een klein spoilertje achterop, sideskirts en een lip onder de voorbumper. Wordt hij een stuk sportiever door qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Als ik de Mazda 3 SKYACTIV-D 105 SKYLEASE GT 5d pak en die uitreken op leaseplan kom ik op 812 euro inclusief brandstof. Past dus prima!
Ja had het net over de SKYACTIV-D 150 GT-M 6AT 5d..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Boeiend. Dat ding rijdt super (heeft een bak vermogen waar je u tegen zegt) en is voorzien van alle opties die er mogelijk zijn op de Mazda 3.

Je kan de Mazda 3 Sedan eventueel nog opleuken met een klein spoilertje achterop, sideskirts en een lip onder de voorbumper. Wordt hij een stuk sportiever door qua looks.
Ik zie het. Als ik die met brandstof uitreken kom ik op 877 euro. Dat is prima te doen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Ja had het net over de SKYACTIV-D 150 GT-M 6AT 5d..
Ik had het inderdaad over het feit dat ie dan in 25% valt, niet over de 150. De 105 valt ook al in 25% met automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:02:
[...]

Ik had het inderdaad over het feit dat ie dan in 25% valt, niet over de 150. De 105 valt ook al in 25% met automaat.
Is die er in automaat dan? Dan is leaseplan niet up to date. En de Mazda site ook niet. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

satya schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Ik had er bij moeten vertellen dat het om een diesel gaat. De Superb Ambition 1.6 diesel begint bij 35k :)
Maar als ik een Superb zou samenstellen met de opties die ik nu op mijn Octavia (Style business) heb dan ga ik flink over de 40k heen.
Ik heb het er dus maar bij gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Is die er in automaat dan? Dan is leaseplan niet up to date.
Dat zou nog kunnen. Maar goed, grote kans dat het (als ik dus voor een Mazda 3 ga) het geen automaat gaat worden.... 25% vind ik een beetje te veel voor zo'n auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Dat zou nog kunnen. Maar goed, grote kans dat het (als ik dus voor een Mazda 3 ga) het geen automaat gaat worden.... 25% vind ik een beetje te veel voor zo'n auto!
Aha.. dan zou ik eerst kijken wat je nu precies wil. Met zo'n budget zijn er genoeg genoeg leuke auto's met automaat in 21% te krijgen. Maar als je geen automaat wil zijn er weer andere leuke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Aha.. dan zou ik eerst kijken wat je nu precies wil. Met zo'n budget zijn er genoeg genoeg leuke auto's met automaat in 21% te krijgen. Maar als je geen automaat wil zijn er weer andere leuke opties.
Nou zal je eerlijk zeggen, ik heb/had niets met Mazda. Maar ben van de week even wezen kijken en ik moet zeggen dat die GT-Line er toch wel heel erg netjes uitziet, ook aan de binnenkant :) Ik was aangenaam verrast. Vandaar dat ie ook op m'n lijstje staat.
Automaat is een pre, maar geen must. Als je dus nog leuke tips voor auto's met/zonder automaat hebt hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Ik vind de Mazda's tegenwoordig ook echt mooi om te zien en het interieur ziet er ook gelikt uit. Ik knapte alleen wel een beetje af op het goedkope materiaalgebruik op sommige plekken, zoals de knopjes op het stuur.
Je hebt in elk geval wel voor een redelijk bedrag een bomvolle auto, waarbij een gelijkwaardige auto van bijvoorbeeld een Duits merk veel meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Nou zal je eerlijk zeggen, ik heb/had niets met Mazda. Maar ben van de week even wezen kijken en ik moet zeggen dat die GT-Line er toch wel heel erg netjes uitziet, ook aan de binnenkant :) Ik was aangenaam verrast. Vandaar dat ie ook op m'n lijstje staat.
Automaat is een pre, maar geen must. Als je dus nog leuke tips voor auto's met/zonder automaat hebt hoor ik het graag :)
Wat zijn je eisen verder? Ik zou persoonlijk nu voor de V40 D4 Nordic+ gaan. Snel en relatief veel opties. Weet niet hoe de automaat is maar die heeft de nieuwe 8-bak. Is wel redelijk volgens mij. Maar goed, als PKs je niet boeit dan zijn er andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Wat zijn je eisen verder? Ik zou persoonlijk nu voor de V40 D4 Nordic+ gaan. Snel en relatief veel opties. Weet niet hoe de automaat is maar die heeft de nieuwe 8-bak. Is wel redelijk volgens mij. Maar goed, als PKs je niet boeit dan zijn er andere opties.
Eisen zijn dat het geen 13-in-dozijn auto moet zijn, vind het wel leuk als ie een beetje uniek is. Sportief uiterlijk is echt een dikke pre, net als "voldoende (lees >100pk)" vermogen. Navigatie, bluetooth en dat soort spul is een eis net als cruise control. Goede audio (maar dat is persoonlijk) is ook een pre. Verder heb ik niet bijzonder veel "eisen" eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Alfa-Romeo Giulia dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraans
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 10:50
Leuk dat Mazda weer wat meer voorbij komt in dit topic. Volgende week wordt mijn Mazda2 1.5 SKYACTIV-D 105 Skylease GT geleverd. Kan niet wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is ook zeker een mooie bak, maar de prijs loopt toch best snel op als je hem wat aan wilt kleden! Staat nog wel op m'n lijstje hoor :)
kraans schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:43:
Leuk dat Mazda weer wat meer voorbij komt in dit topic. Volgende week wordt mijn Mazda2 1.5 SKYACTIV-D 105 Skylease GT geleverd. Kan niet wachten! :D
Ben benieuwd. Post je wat foto's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Even terugkomend op mijn reactie m.b.t. de editie van de Octavia, klopt inderdaad dat de prijs nu flink is verlaagd. Waardoor Canton, Columbus en Bi-Xenon standaard zijn voor 2500 euro meer.
Dan kom ik rond hetzelfde bedrag als waarvoor ik nu lease, alleen dan zonder Canton. Wtf?
Hij is gisteren besteld :7
Misschien nog even contacten maar de leasecoordinator is vrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Welke editie is dan dat @Kecin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

bonyuri schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:06:
Welke editie is dan dat @Kecin?
Heb besteld: Ambition Business
Nu beschikbaar tegen een meerprijs van 2500: Ambition Style Business

Zie ook: http://www.skoda.nl/modellen/octavia/uitvoeringen (je kan daar de vergelijking aantikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dat klinkt een beetje verwarrend.
Skoda heeft een Style en Style Business.
Daarnaast hebben ze een Ambition en Ambition Business.

Ik zie wel een Ambition Plus pakket voor 590 euro.
http://www.skoda.nl/model...octavia-combi-stapelactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt de Style Business. Heb ook het idee dat die nog maar kort op de 1.0 te verkrijgen is. In de prijslijst per 1/6 staat die uitvoering nog niet eens.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Klopt. De 1.0 TSI is een gloednieuwe motor.
Door de introductie van deze motor hebben ze ook op alle andere modellen leuke kortingen (DSG voor 990 euro, panorama dak voor 590 euro, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonyuri schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:12:
Klopt. De 1.0 TSI is een gloednieuwe motor.
Door de introductie van deze motor hebben ze ook op alle andere modellen leuke kortingen (DSG voor 990 euro, panorama dak voor 590 euro, etc)
Dit klopt niet helemaal. Bij de introductie van de 1.0 was er alleen maar de Ambition te krijgen. Sinds een weekje is de Style toegevoegd. De actie heeft ook niks met de 1.0 te maken maar is gewoon de jaarlijkse tour de france meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Eisen zijn dat het geen 13-in-dozijn auto moet zijn, vind het wel leuk als ie een beetje uniek is. Sportief uiterlijk is echt een dikke pre, net als "voldoende (lees >100pk)" vermogen. Navigatie, bluetooth en dat soort spul is een eis net als cruise control. Goede audio (maar dat is persoonlijk) is ook een pre. Verder heb ik niet bijzonder veel "eisen" eigenlijk :)
CX-3 al eens bekeken? Fraaie auto, rijdt goed en behoorlijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:27:
[...]

CX-3 al eens bekeken? Fraaie auto, rijdt goed en behoorlijk betaalbaar.
Goede :) Ga ik eens checken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Bij de introductie van de 1.0 was er alleen maar de Ambition te krijgen. Sinds een weekje is de Style toegevoegd. De actie heeft ook niks met de 1.0 te maken maar is gewoon de jaarlijkse tour de france meuk.
Dat is wat een dealer met in ieder geval vertelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:08
DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Goede :) Ga ik eens checken. Thanks
Krijg een cx-3 over 2 maanden binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Randleman schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:07:
[...]

Krijg een cx-3 over 2 maanden binnen :)
Welke versie heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hahahaha mijn leasebudget is €725. De V40 CC D3 komt op €725,69 :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Is dat inclusief brandstof voorschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:00:
Past zelfs die D3 nog niet binnen budget? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door bonyuri op 17-06-2016 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Norm berekend exclusief brandstof, 5 jaar, 30.000km/jr.

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 17-06-2016 20:21 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
5 jaar!!? Wow, kom ik aan met mijn 3 jaar :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hij gaat natuurlijk voor mij geleast worden op 4 jaar, 45.000 km/jr. Maar voor de berekening of de auto binnen het budget valt wordt altijd gekeken naar 5*30.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

KillaZ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:21:
5 jaar!!? Wow, kom ik aan met mijn 3 jaar :+
Ik moest zelfs wennen aan 3 jaar; VW wordt bij ons voor 2 jaar geleased. Schijnt gunstiger te zijn omdat er veel vraag is naar jong gebruikt...

Maar drie jaar vind ik acceptabel. Dan kan ik weer kiezen voor ik m zat ben :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Bij ons is het vier jaar, 35K. Maar als lease tarief €800,- inclusief brandstof maar aangezien ik niet van te voren weet wat het brandstof voorschot is, weet ik ook niet tot hoever ik kan gaan met het lease budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Enerzijds is een norm inclusief brandstof wel logisch want dan krijg je een stimulans om een zuinigere auto te nemen - anderzijds, hoe bereken je hoeveel brandstof je gaat verbruiken? Men zou dan moeten uitgaan van de fabrieksopgave vermenigvuldigd met het aantal kilometers maar iedereen weet dat de betrouwbaarheid van de fabrieksopgave omgekeerd evenredig is met de hoogte ervan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Bij ons gaan ze niet uit van de fabrieksopgave, en we weten inderdaad allemaal waarom, haha. Ze kijken naar wat ie echt verbruikt en bij vergelijkbare auto's.

Wat mij trouwens opvalt: ik rij een Octavia Combi, meest luxe uitvoering, uit 2012 en die koste toentertijd 25K. Kies ik nu de meest luxe uitvoering die nagenoeg hetzelfde is als die van mij, kost die bijna 30K. Waar zit het hem dan precies in? Auto's zijn sowieso duurder geworden ofzo de afgelopen jaren?

[ Voor 49% gewijzigd door vinom op 17-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, in 2012 had ik een C30 voor €30.000, nu een V40 voor €40.000... Zou een V90 dan €90.000 kosten? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11
Een XC90 wel ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vinom schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:09:

Wat mij trouwens opvalt: ik rij een Octavia Combi, meest luxe uitvoering, uit 2012 en die koste toentertijd 25K. Kies ik nu de meest luxe uitvoering die nagenoeg hetzelfde is als die van mij, kost die bijna 30K. Waar zit het hem dan precies in? Auto's zijn sowieso duurder geworden ofzo de afgelopen jaren?
Ik rij een Octavia uit 2014. Rijk aangekleed maar zeker niet de meest luxe. Kost 38.5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:00:
Mja, toch de D2 dan maar :+ :+ :+

Welke leasemaatschappij trouwens? Mijn v40 d2 komt op 759 :?
4 jr x 40.000km

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 17-06-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ALD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Mx. Alba schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:30:
Tja, in 2012 had ik een C30 voor €30.000, nu een V40 voor €40.000... Zou een V90 dan €90.000 kosten? :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OAVMoJ8QsHqi7NAgYFrer8He/full.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij zo'n totaal zou je die opties van 75 en 150 toch gratis erbij moeten krijgen of niet dan?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een super mooie bak die V90.. Helaas nog niet met een T4 te krijgen, anders was het een optie geweest. Al was het alleen al om de reclame.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:08
DennusB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:17:
[...]

Welke versie heb je besteld?
De enige beschikbare diesel, de 1.5 :)

GT-M uitvoering. Voor de rest zijn er geen opties beschikbaar. In dit pakket zit echt alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Daar houd ik wel van. Gewoon een model met alle opties :)
Kleur uitzoeken, velgen uitzoeken, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In september mag ik mijn eerste lease auto, kan echt niet wachten! Nu heb ik zo goed als zeker besloten om een 1-serie 116D EDE Executive te nemen. Ik ben nog jong (24) en geen kinderen en dus ook echt geen grote auto nodig. Ik zit alleen te twijfelen over de opties, iemand opmerkingen en/of aanraders qua opties?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2whjo03.png

Navigatie/regensensor/parkeersensoren/lichtsensor zit er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:40:
In september mag ik mijn eerste lease auto, kan echt niet wachten! Nu heb ik zo goed als zeker besloten om een 1-serie 116D EDE Executive te nemen. Ik ben nog jong (24) en geen kinderen en dus ook echt geen grote auto nodig. Ik zit alleen te twijfelen over de opties, iemand opmerkingen en/of aanraders qua opties?

[afbeelding]

Navigatie/regensensor/parkeersensoren/lichtsensor zit er al op.
Geen idee wat voor inkomen je hebt maar als je deze bak in Nederland gaat leasen heb je het over een leuke 300 bijtelling netto. Veel jonge mensen denken in het begin joh kan ik allemaal lekker betalen en die auto's staan dan bijna allemaal binnen 2 jaar weer terug in de pool omdat die 300 euro toch wel heel veel geld is.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar een auto van 34k is best een flinke kosten post.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Dus doe het nu, nu je ervoor wil,betalen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ah joh. Als je 24 jaar bent en het budget voor een leuke 1-serie hebt zul je ook echt wel die bijtelling op kunnen hoesten hoor.
34k tegen 21% bijtelling komt rond de 240 euro p/m uit, valt toch wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000

Gallus

Cheesy

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rz3x3xG.jpg

Sinds deze week de gelukkige berijder van een gloednieuwe Mazda 6 Skylease GT. Een lel van een auto, maar wel super comfortabel. De motor is echt een feestje (2.2D / 150PK). Beetje vermogen is toch wel erg lekker, zeker vergeleken met m'n vorige auto (Megane). Wel wat duurder, maar door relatief lage fiscale waarde en 21% bijtelling toch goed te doen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bonyuri schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:57:
Ah joh. Als je 24 jaar bent en het budget voor een leuke 1-serie hebt zul je ook echt wel die bijtelling op kunnen hoesten hoor.
Hangt helemaal van zijn salaris schaal af en dus in welke belasting schaal hij valt.
34k met 21% en een inkomen van rond de 40 a 50k (wat toch wel +- hoort bij een auto van 800 euro per maand minimaal) zit je rond de 300 euro. Let wel hier wordt rekening gehouden met alle kosten en dus niet alleen de meest gunstige kosten.
bonyuri schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:57:
Zoals ik al zeg ik kan niet in zijn portemonnee kijken, maar hoe vaak ik het verhaal nu al gehoord heb van mensen die hun eerste lease auto mogen leasen ontzettend spijt hebben van de keuze om meteen de duurst mogelijke auto te leasen. Leuk dat het "kan" maar is het ook verstandig ;) dat is het enige wat ik zeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Shunt op 18-06-2016 17:03 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En is 24 nog echt jong te noemen tegenwoordig? 😋

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ik vindt het ook wel mooi dat iedereen er vanuit gaat dat een lease auto ook altijd privé gereden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Gallus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:59:
[afbeelding]

Sinds deze week de gelukkige berijder van een gloednieuwe Mazda 6 Skylease GT. Een lel van een auto, maar wel super comfortabel. De motor is echt een feestje (2.2D / 150PK). Beetje vermogen is toch wel erg lekker, zeker vergeleken met m'n vorige auto (Megane). Wel wat duurder, maar door relatief lage fiscale waarde en 21% bijtelling toch goed te doen.
Ik vind die Mazda 6 echt heel mooi! De kat ook zo te zien. Die diesel schijnt ook erg fijn te zijn.
Veel plezier ermee!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Ik ga offertes opvragen voor de Opel Astra 1.6 CDTI 110PK Business+

Wie heeft er nog meer deze variant en wat is jullie norm en leaseprijs pm?
Is de calculator op LeasePlan betrouwbaar?

Dank!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Shunt schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:01:
[...]
Let wel hier wordt rekening gehouden met alle kosten en dus niet alleen de meest gunstige kosten.
Welke kosten komen er dan nog bij? Was niet juist het voordeel van bijtelling dat er geen verborgen kosten zijn? :>

Als ik via leaseplan.nl bijtelling bereken met de door jou gestelde voorwaarden kom ik precies op 240 euro netto uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JaMaaT schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:24:
Ik vindt het ook wel mooi dat iedereen er vanuit gaat dat een lease auto ook altijd privé gereden word.
Ik voelde me altijd al een eenling daarin... Heb inderdaad de eerste 10 jaar auto's van de zaak nooit bijgeteld... Toevallig vorig jaar en dit jaar voor het eerst (V40 D4 vorig jaar, V40 D2 dit jaar) omdat het 14% auto's zijn. En dan nog is het om het even of ik echt voordeel eruit haal. Bij 21% (of meer) laat ik hem waarschijnlijk toch weer staan.

Ik ga altijd eerst even rekenen hoe het voor dat jaar zit qua voordelen en planning. Ik ben dan nog wel erg flexibel (rij eigenlijk altijd 10 - 14 maanden met een auto (iets met werkgever...)) en kan mijn keuze dan ook haast per jaar bepalen. Als je er voor langere tijd aan vast zit (4 of 5 jaar) dan kan er veel gebeuren en zou ik inderdaad iets beter de keuze afwegen. Als je leven veranderd (misschien ontmoet je wel een vriendin mét kind bijvoorbeeld) dan zal je niet de eerste zijn die met de auto nog jaren in zijn maag zit.

Huidige auto is alweer 7 maanden oud, dus over een maand of 2 mogen de formulieren vast wel weer ingevuld worden ;). Om nu weer een V40 te nemen (inmiddels V40 nr 4), daar ben ik nog niet over uit. Mocht het een V40 worden, neem ik in ieder geval wel een automaat (D4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bonyuri schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:00:
[...]

Welke kosten komen er dan nog bij? Was niet juist het voordeel van bijtelling dat er geen verborgen kosten zijn? :>

Als ik via leaseplan.nl bijtelling bereken met de door jou gestelde voorwaarden kom ik precies op 240 euro netto uit...
Zoizo rekent leaseplan met verkeerde percentages ( die van vorig jaar) Maar door de afbouw van bepaalde kortingen krijg je daar met je lease auto een stuk meer last van. Effectief kom je met een 40.4 % belasting schaal uit op een belasting 49% +-.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vanmiddag proefritje gemaakt in de V40 D2. Viel me flink tegen. Veel goedkoop plastic in het interieur en het onderstel is wel heel erg stuiterig, zelfs met 17". Die kan in ieder geval van m'n lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Zoizo rekent leaseplan met verkeerde percentages ( die van vorig jaar) Maar door de afbouw van bepaalde kortingen krijg je daar met je lease auto een stuk meer last van. Effectief kom je met een 40.4 % belasting schaal uit op een belasting 49% +-.
Ik zie op leaseplan gewoon de juiste percentages staan daarnaast is je 49% lang niet voor iedereen van toepassing. Het is van veel zaken afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:43:
[...]

Ik zie op leaseplan gewoon de juiste percentages staan daarnaast is je 49% lang niet voor iedereen van toepassing. Het is van veel zaken afhankelijk.
Leaseplan rekent met 36.5 en 42 en 52% en volgens mij is dat tegenwoordig:
36.5%
40.4%
52%

Volgens mij zit die drop off ergens tussen de eerste en de tweede 40.4% belasting schijf en die is volgens mij al ergens bij de 30k.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vind ik op LeasePlan, en die is gewoon juist. https://www.leaseplan.nl/zelf-regelen/fiscale_bijteller
Pagina: 1 ... 10 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic