Beste mede Tweakers!
Mid augustus mag ik eindelijk mijn eerste lease bak uitzoeken en nu zou ik graag advies willen hebben van jullie als experts zijnde:
-Duits bedrijf, auto zal markt conform worden (Technical sales Rep --> ~38K - 43K)
-Leasing bij ALD Automotive (Kijk op de duitse website voor prijzen)
-Bijtelling is geen issue, in DU geldt de 1% Pauschal regeling
-Momenteel rijd ik benzine, huurauto door bedrijf geregeld, ~4000KM per maand. Bedrijf lijkt hier geen probleem mee te hebben. Ik sta dus ook open voor een benzine model (ook nog voordeliger voor mijn bijtelling).
Wat zijn mijn wensen:
-Automaat, ADC, lane assist, Parkeer sensoren voor/achter (camera optioneel), stoelverwarming.
-Hoeft geen grote auto te zijn. Ruimte heb ik niet nodig, we zijn maar met twee personen thuis. Maatje A3/Golf/Octavia/BMW 1.
-Sportief karretje. (Geen coupe/cabrio)
-Geen moeite met een wat kalere auto als dit mij een sportiever model oplevert. (Denk aan de stap van A3 --> S3)
->150 paardjes, rijd veel in Duitsland rond dus ook vaak hogere snelheden.
-Daar komt ie: Goede stoelen. Ik rijd dus bijna 50K KM per jaar en zit momenteel echt niet goed in de Meriva. Ik vind persoonlijk hardere stoelen comfortabeler. Nu is dit natuurlijk een moeilijk criterium want stoelen zijn in mijn beleving erg persoonlijk.
-Ik ben nu jong, heb de centjes om een wat sportievere/snellere auto te kunnen betalen dus wil dit ook graag en heb hier graag wat voor over!
Wat wil ik niet:
-Opel: Heb hiervoor een Opel Astra G (2.0 DTI) gereden en nu een Opel Meriva (Als tijdelijke auto, wel de 140pk) maar het bevalt mij totaal niet qua stoelen en bouwkwaliteit.
-Mercedes: Ben ik gewoonweg geen fan van, zitten wel heerlijk en vind bijvoorbeeld de CLA shooting break een mooie auto.
Binnenkort wil ik de eerste proefritten gaan plannen:
-BMW 120d of 120/125i (Geen lane-assist. Alleen een trillend stuur)
-Audi A3, hopelijk ook de S3 (in DU vanaf ~39K, hopelijk binnenkort te rijden bij de dealer)
-Golf GTD/GTI
-Octavia RS (Diesel of Benzine)
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de S3, een collega rijd momenteel het 'oude' 2015 model en hij is er ook uitermate tevreden mee. Ik ben ook een tech-head dus ben natuurlijk verliefd op VC wat op het nieuwe model zit

. Mocht me dit teveel geld gaan kosten dan ben ik er ook niet rauwig om deze optie weg te laten.
Dus mijn vraag aan jullie Tweakers: Mis ik een auto waarvan jullie zeggen; ga hiermee proefrijden misschien is dit wel iets? En wat zijn in jullie ogen onmisbare opties?