Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
* BastiaanN heeft een Auris Touring Sports Lease Pro besteld met nog 14% bijtelling *O*

Het verbaasde me dat ze uberhaubt nog 14% modellen hadden zo halvewege het nieuwe jaar. Het is de kleur "Denim Blue" geworden, eens wat anders dan het standaard lease-grijs/zwart!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
satya schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Ateca staat bovenaan de lijst. is voor januari dus lekker 22% :)

Neus van de Tiguan is wat lomp, en de Ateca is in xcellance uitvoering met 1.4 TSI eigenlijk helemaal compleet op kleur en velgen na.
Misschien de Kia Niro een optie, deze is qua prijs ook nog wel redelijk.
En anders misschien de audio Q2, helaas hiervan nog geen prijzen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb gisteravond de Tiguan even snel geconfigureerd, maar die gaat ook al heel snel naar 50k. De BPM, again, is killing voor die auto, want in die range heb je voor niet zo heel veel meer geld een Q3 Pro Line Sport. Beiden met 2.0 TDI automaat. De Tiguan in Highline.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:17:
Ik heb gisteravond de Tiguan even snel geconfigureerd, maar die gaat ook al heel snel naar 50k. De BPM, again, is killing voor die auto, want in die range heb je voor niet zo heel veel meer geld een Q3 Pro Line Sport. Beiden met 2.0 TDI automaat. De Tiguan in Highline.
Heb al in een comfortline gezeten. Die komt met de 1.4 TSI, executive pakket en een kleurtje netto op 310 euro per maand. Voor mij zou die auto meer dan goed zijn. Hoef geen racemonster, in het gewone verkeer kom je er prima mee vooruit. De goed aangeklede (en fors lichtere) Ateca Xcellance 1.4 tsi (150pk). die je kunt vergelijken met een comfortline en een fractie korter is kost me hetzelfde bedrag. Veel auto voor mijn geld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:34:
[...]

Jou kennende wil je op je auto aflopen en dan een glimlach krijgen. Anders had je die peugs van je niet zo optisch mooi gemaakt. Dus dan de Volvo. D2 is prima. Trekt ook prima door enzo. Kan je melden dat je die 30 pk nauwelijks gaat missen, hooguit op een tussensprint. Voor de rest moet je door de bocht gewoon naar zijn twee (met 150pk kan in zijn drie) om er niet slap trekkend uit te komen en ben je alleen maar iets eerd bij de file. Dus eigenlijk boeit het geen reet.
En met beiden kun je prima cruisen @160 per uur. Alleen heeft de Volvo veel betere stoelen om exavt dat te doen ;)
En nu blijkt dat onze leasemaatschappij een speciale actie bij de Volvo V40 heeft. Scheelt nu ineens 4 tientjes per maand t.o.v. de Mazda. Keuze snel gemaakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 07-06-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

En nu blijkt dat de Volvo V40 een speciale actie bij onze leasemaatschappij heeft. Scheelt nu ineens 4 tientjes per maand t.o.v. de Mazda. Keuze snel gemaakt :)
Leaseplan heeft de V40 ook in de aanbieding zie ik.

Ik sta voor de keuze Ford Focus 1.5 TDCI of de Volvo V40 D2.
Echter vindt ik de V40 wat 'krapper' aanvoelen.
Minder ruimte achterin, en ook de kofferbak vindt ik krapper.

Meer mensen die getwijfeld hebben tussen beide modellen?

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

satya schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Heb al in een comfortline gezeten. Die komt met de 1.4 TSI, executive pakket en een kleurtje netto op 310 euro per maand. Voor mij zou die auto meer dan goed zijn. Hoef geen racemonster, in het gewone verkeer kom je er prima mee vooruit. De goed aangeklede (en fors lichtere) Ateca Xcellance 1.4 tsi (150pk). die je kunt vergelijken met een comfortline en een fractie korter is kost me hetzelfde bedrag. Veel auto voor mijn geld dus.
Ik hoef ook niet perse een racemonster, maar vanwege mn kilometers heeft diesel de voorkeur. Daarnaast zelf de voorkeur voor een automaat en wel enig vermogen om goed mee te kunnen komen en de 2.0 TDI is een feit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
KingCrash schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Leaseplan heeft de V40 ook in de aanbieding zie ik.

Ik sta voor de keuze Ford Focus 1.5 TDCI of de Volvo V40 D2.
Echter vindt ik de V40 wat 'krapper' aanvoelen.
Minder ruimte achterin, en ook de kofferbak vindt ik krapper.

Meer mensen die getwijfeld hebben tussen beide modellen?
De V40 is ook iets krapper achterin.

Dus heb je de ruimte nodig? Focus
Heb je de ruimte niet nodig? V40

Qua rijgedrag schelen ze niet veel en het zijn beiden prima auto's.

Zie ook: http://www.autoweek.nl/vi...t-volvo-v40-vs-ford-focus
Oude video, maar dekt de lading aardig :)

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 07-06-2016 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

satya schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:21:
Iemand al zijn oog laten vallen op de Seat Ateca en vergeleken met de VW Tiguan.
Al vanaf het moment dat deze aangekondigd wordt. Helaas nog dik twee jaar wachten tot ik een nieuwe auto mag bestellen ;( Maar dan waarschijnlijk wel weer nieuwe snufjes erbij en nieuwe motoren :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

Als je in de running bent voor een Ford Focus, waarom kijk je dan ook niet eens voor een Skoda Octavia?
Voor mijn vorige lease auto heb ik getwijfeld tussen een Ford Focus en een Skoda Octavia en ben voor de laatste gegaan.
Enorme hoeveelheid ruimte en als het binnen je budget past is de DSG automaat geweldig!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

Pfoe ik kijk net bij leaseplan en zie dat de Insignia ook heeeel veel goedkoper is dan voorheen.
Voor een best deftig aangeklede variant met volgens mij leren stoelen en navi en de overige benodigd heden zit je met 35k 5 onder de 770 euro. Het is wel een forse bijteller want je zit zo rond de 33/34k catalogus waarde.

Als je kijkt naar de Focus en de Octavia neem dan de Opel astra ook even mee wat minder ruim maar wel extreem lekker in de bijtelling want de catalogus waarde van die bak ligt een stuk lager als een vergelijkbare Skoda of Ford.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een Insignia voor 35k vind ik eerlijk gezegd een koopje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

Zie ook: http://www.autoweek.nl/vi...t-volvo-v40-vs-ford-focus
Oude video, maar dekt de lading aardig :)
Thx ik ga eens kijken!
Per direct niet alle ruimte nodig, maar met het oog op de komende jaren is het wel handig als een kinderwagen handig mee kan ;)
Als je in de running bent voor een Ford Focus, waarom kijk je dan ook niet eens voor een Skoda Octavia?
Voor mijn vorige lease auto heb ik getwijfeld tussen een Ford Focus en een Skoda Octavia en ben voor de laatste gegaan.
Helaas ben ik gebonden aan een (lease)merkenbeleid (bmw,audi,mercedes,volvo,vw,ford) , anders had de Skoda (en Opel) er zeker bij gestaan.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Shunt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:11:
Pfoe ik kijk net bij leaseplan en zie dat de Insignia ook heeeel veel goedkoper is dan voorheen.
Voor een best deftig aangeklede variant met volgens mij leren stoelen en navi en de overige benodigd heden zit je met 35k 5 onder de 770 euro. Het is wel een forse bijteller want je zit zo rond de 33/34k catalogus waarde.

Als je kijkt naar de Focus en de Octavia neem dan de Opel astra ook even mee wat minder ruim maar wel extreem lekker in de bijtelling want de catalogus waarde van die bak ligt een stuk lager als een vergelijkbare Skoda of Ford.
Zo kwam ik via een collega tot de ontdekking dat ik voor de bijtelling moet rekenen met 40% en niet 50% (boven de 65k bruto). Vorig jaar zijn de tariefgrenzen fors opgeschoven, wat de auto toch wel (schijnbaar) goedkoper maakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

satya schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Zo kwam ik via een collega tot de ontdekking dat ik voor de bijtelling moet rekenen met 40% en niet 50% (boven de 65k bruto). Vorig jaar zijn de tariefgrenzen fors opgeschoven, wat de auto toch wel (schijnbaar) goedkoper maakt. :)
Reken je zelf niet rijk en reken met 49% hier is eerder een hele discussie geweest daar ga ik me niet meer in mengen maar het komt er op neer dat de belasting schaal naar beneden is gegaan maar je ergens anders inlevert als je een lease auto rijd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

KingCrash schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Helaas ben ik gebonden aan een (lease)merkenbeleid (bmw,audi,mercedes,volvo,vw,ford) ,
Dus jouw werkgever stimuleert de luxere auto's. Waarom dan voor een Ford kijken? Of gaat het om een Mondeo, want die is stiekem dan weer best wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Of gaat het om een Mondeo, want die is stiekem dan weer best wel leuk!
De nieuwe Mondeo :9~ :9~ :9~ :9~

--edit--

Ben eruit. Het gaat de Volvo V40 Nordic+ Luxury worden. Nu nog even kijken of er een D3 in zit, zou wel leuk zijn :)
Dan maar 16" velgen in plaats van 17". Minder poetswerk ook nog :+

Onze 'fleet-manager' is op de hoogte gesteld. Hij gaat nu offertes opvragen. :D

[ Voor 37% gewijzigd door PdeBie op 07-06-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tja het is gewoon jammer dat die bak in de 21% slechts 700kg mag trekken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash

KingCrash

Angry Rabbit

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Dus jouw werkgever stimuleert de luxere auto's. Waarom dan voor een Ford kijken? Of gaat het om een Mondeo, want die is stiekem dan weer best wel leuk!
Hehe, exact jouw opmerking heb ik vorige week ook neergelegd aan de 'fleetmanager' .
Helaas is men bij de wijziging in merkenbeleid vergeten het leasebedrag mee te nemen ;)

De Mondeo is een erg mooie wagen, ook al een stukje mee gereden.
Echter in de Titanium versie (met adv. technology pack & elec. wegklapbare trekhaak) is deze een stuk duurder p/m in de bijtelling. Grof gerekend €32.500 voor de Focus , €37.250 voor de Mondeo

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat valt toch alleszins mee? Ik heb de Mondeo ook al geconfigureerd en kom dan op ruim € 45k, en als ik m gelijk aan wil kleden als mn huidige auto dan gaat hij naar € 50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik vind het altijd een beetje gek als een werkgever een beperkt aantal merken voorschrijft. Is het schaalvoordeel van het inkopen bij een beperkt aantal merken dan zo groot dat ze dit verplichten? Een andere reden kan ik niet bedenken.

Dan snap ik de verplichting van een kleur nog beter (alhoewel ik dat net zo goed onzin vind), dan heeft iedereen ongeveer dezelfde kleur wat beter bij de huisstijl van de organisatie past.

Wat dat betreft ben ik met ons beleid wel blij. De bepaling van het budget is redelijk ingewikkeld (gekoppeld aan salaris en te verwachten zakelijke/prive kilometers), maar voor de rest ben je vogelvrij in je keuze én eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken ook bedrijven waar men VAG only beleid heeft omdat men zelf veel zaken doet met VAG. Zo zijn er vast nog wel meer redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:06:
* BastiaanN heeft een Auris Touring Sports Lease Pro besteld met nog 14% bijtelling *O*

Het verbaasde me dat ze uberhaubt nog 14% modellen hadden zo halvewege het nieuwe jaar. Het is de kleur "Denim Blue" geworden, eens wat anders dan het standaard lease-grijs/zwart!
Er zijn nog veel 14% auto's te krijgen volgens mij. Hier in de buurt staat bv nog een parkeerplaats vol met 14% peugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat is wel bij zo'n beetje iedere bedrijfsparkeerplaats in NL van toepassing :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Maar waarom is dat? Voor mij was dat een beetje een trigger van "het zal wel niet zo'n beste auto zijn"
Er zijn namelijk geen 14% Ford Focus, Skoda Octavia of Volvo D2's meer te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bonyuri schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:32:
Maar waarom is dat? Voor mij was dat een beetje een trigger van "het zal wel niet zo'n beste auto zijn"
Er zijn namelijk geen 14% Ford Focus, Skoda Octavia of Volvo D2's meer te krijgen...
Omdat die allemaal uitverkocht zijn.
Vergeet niet het is nu over en uit met de 14% dieseltjes. Dus heel veel mensen willen daar nog een auto van mee pakken want het scheelt je zo 100 tot 150 euro per maand. Dus er is groots ingekocht en dat gaan ze dit jaar proberen te slijten aan de leaserijders.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik snap dat die allemaal uitverkocht zijn. Maar waarom zijn er dan nog zoveel Peugeots? Hebben ze er echt zo veel ingekocht? Of is het een matige auto die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
bonyuri schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:59:
Ik snap dat die allemaal uitverkocht zijn. Maar waarom zijn er dan nog zoveel Peugeots? Hebben ze er echt zo veel ingekocht? Of is het een matige auto die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen?
Dat komt omdat Skoda, volvo etc. in 2014 (en eventueel daarvoor), 14% auto's hadden niet in 2015. Peugeot heeft in december, wanneer consumenten liever geen auto kopen en liever wachten tot 2016, duizenden auto's op kenteken laten zetten. Je ziet wel dat de modellen inmiddels langzaam opraken. Ik heb er ook naar zitten kijken maar denk niet dat ze er over ander halve maand nog zijn als ik mag gaan uitzoeken.

http://www.ad.nl/binnenla...lage-bijtelling~a474a261/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een halve maand zijn er zeker nog wel 308jes te krijgen. Ik zou zeggen het hele jaar nog wel. Er staan echt nog honderden van door het land. De LM zal ze zelf niet hebben maar via een dealer zijn ze echt wel te krijgen. Hier in de buurt heeft alleen Broekhuis er al minimaal 100 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davo Delft heeft er nog 2. Ik heb er daar net een besteld. Ze hadden er 3. :)
Levertijd is gelukkig maar zo'n 3 weekjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
PdeBie schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:53:
[...]

De nieuwe Mondeo :9~ :9~ :9~ :9~

--edit--

Ben eruit. Het gaat de Volvo V40 Nordic+ Luxury worden. Nu nog even kijken of er een D3 in zit, zou wel leuk zijn :)
Dan maar 16" velgen in plaats van 17". Minder poetswerk ook nog :+

Onze 'fleet-manager' is op de hoogte gesteld. Hij gaat nu offertes opvragen. :D
Mooi man! Weet je al welke kleur je wilt?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
LuPo schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:26:
[...]

Mooi man! Weet je al welke kleur je wilt?
Ik neig heel erg naar Denim Blue. Een van de nieuwe kleuren. Maar dit baseer ik op afbeeldingen van het internet. Eerst even wat kleurenstaaltjes in het echt bekijken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bonyuri schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:32:
Saab in Twente heeft nog een nieuwe V40 D4 staan zag ik laatst. Wel op kenteken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
J0YR1D3R schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Saab in Twente heeft nog een nieuwe V40 D4 staan zag ik laatst. Wel op kenteken natuurlijk.
Nou hopen dat het een business uitvoering is (=14%) en niet de reguliere uitvoering, met andere bak en zonder begrenzer :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14% inderdaad maar gaat lastig worden die te kunnen leasen via een LM denk ik. Die gaan echt de hoofdprijs niet betalen voor een auto uit 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:48:
Over een halve maand zijn er zeker nog wel 308jes te krijgen. Ik zou zeggen het hele jaar nog wel. Er staan echt nog honderden van door het land. De LM zal ze zelf niet hebben maar via een dealer zijn ze echt wel te krijgen. Hier in de buurt heeft alleen Broekhuis er al minimaal 100 staan.
Het is ruim anderhalve maand (per augustus), maar ben benieuwd. Ben er niet 100% fan van, ga liever voor een octavia combi als de bijtelling gelijk zou zijn, maar als het me ruim 70euro netto per maand (ruim 840 per jaar!) scheelt, dan is voor mij de keuze denk ik wel snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maak een proefrit in beiden en kom tot de conclusie dat de Octavia misschien een tikje duurder is, maar wel:
- veel meer opties
- een heel stuk ruimer
- betere stoelen
- beter leverbaar en samenstelbaar is.

En dan vergeet ik vast nog wel iets. Oh ja, een DSG, drive select en een verlagingssetje en het rijdt net als een Audi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
The Eagle schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:07:
[...] en het rijdt net als een Audi :)
Zonder gevoel dus. :+ :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik reed hiervoor een A3, nu een 308SW. Geloof me als ik zeg dat die Audi wel ff iets meer auto was dan de Peug. Vooral op de snelweg merk je dat.

Maar, zoals ze hier in Brabant zeggen: ieder zijn meug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Dan ben ik blij dat ik toch voor een Octavia Combi met DSG (21%) boven een Peugeot 308 SW (14%) heb gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
The Eagle schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:55:
Ik reed hiervoor een A3, nu een 308SW. Geloof me als ik zeg dat die Audi wel ff iets meer auto was dan de Peug. Vooral op de snelweg merk je dat.

Maar, zoals ze hier in Brabant zeggen: ieder zijn meug :)
Waarom heb je dan voor de 308 gekozen en niet voor de octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jongetje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:05:
[...]

Dat geeft hij toch al eerder aan het scheelt best veel geld per maand?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo langzamerhand kun je beter wachten. Mensen die nu gaan zoeken en bestellen kunnen ook nog wel ff twee maandjes wachten. Kun je gewoon kiezen wat je wil met 1% meer bijtelling.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mwah, ik ga toch liever nog op 31/12 voor een 330e dan op 1/1 voor een 320ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:22:
Mwah, ik ga toch liever nog op 31/12 voor een 330e dan op 1/1 voor een 320ed
Je zult begrijpen dat ik doel op 21% wagentjes. Als je plugin mag leasen met een flink budget zou ik persoonlijk nog een V60 met 7% pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Je zult begrijpen dat ik doel op 21% wagentjes. Als je plugin mag leasen met een flink budget zou ik persoonlijk nog een V60 met 7% pakken.
Je bedoelt 15%?
Want de plugin van dit jaar vallen allemaal netjes in de 15% en 100% electrich 4% de 7% bestaat dit jaar niet meer. Dus tenzij je ergens een 2015 model kunt regelen zijn de keuzes 4% 15% 21% en 25%.
En geloof me met het prijs verschil van 15% met een plugin variant naar een 21% variant is vaak niet zo groot dat het de bijtelling compenseert.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik bedoel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Welke 7% auto ? Want tenzij er ergens een voorraad model staat ga je die niet meer kunnen leasen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7% is toch per definitie voorraad? Net zoals een 14% auto? Dus ja, een auto van 12/15 bv. Zijn wel te krijgen hoor. Kost je de hoofdprijs maar met genoeg budget maakt dat niet uit. Een vergelijkbare 330e zal ook snel op 60 zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:38:
7% is toch per definitie voorraad? Net zoals een 14% auto? Dus ja, een auto van 12/15 bv. Zijn wel te krijgen hoor. Kost je de hoofdprijs maar met genoeg budget maakt dat niet uit. Een vergelijkbare 330e zal ook snel op 60 zitten denk ik.
Volgens de dealer's (volvo en Nissan) hadden ze geen voorraad meer. (de lease sites hebben ze ook niet meer op voorraad staan). De 14% auto's staan er nog genoeg van in de lease configurators dus ik gok dat de 7% op de enkeling nu echt voorbij is. Tenzij je hem uit de pool kunt halen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Iemand enig idee of een leasemaatschappij het kan waarderen als ik mijn nieuw auto, die eind augustus wordt geleverd, pas in januari op kenteken wil hebben? 21% of 25% scheelt toch weer wat elke maand :)
Heb daar zelf nog niet achteraan gebeld, maar ben wel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:41:
[...]

Volgens de dealer's (volvo en Nissan) hadden ze geen voorraad meer. (de lease sites hebben ze ook niet meer op voorraad staan). De 14% auto's staan er nog genoeg van in de lease configurators dus ik gok dat de 7% op de enkeling nu echt voorbij is. Tenzij je hem uit de pool kunt halen.
Er zijn echt nog wel auto's te krijgen. Ook wel bij de Volvo dealers. http://tvk.nl/occasions/?merkmodel=volvo|v60&brandstof=hybride&max=12&sortering=prijs-oplopend

Zo staan er door Nederland nog wel meer.
B-Real schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:43:
Iemand enig idee of een leasemaatschappij het kan waarderen als ik mijn nieuw auto, die eind augustus wordt geleverd, pas in januari op kenteken wil hebben? 21% of 25% scheelt toch weer wat elke maand :)
Heb daar zelf nog niet achteraan gebeld, maar ben wel benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.
Alles is mogelijk. Maar hang van de situatie en de relatie met de LM af. Maar het zal dan 22 zijn en niet 21.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Als je autorijden leuk vind zou ik zeker de 330e nemen ipv de V60, beide gereden en het verschil is echt heel groot. De v60 heeft eigenlijk maar 2 voordelen hij is zuiniger en hij mag 1600kg trekken. Verder is de bmw op alle fronten beter.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:38:
Een vergelijkbare 330e zal ook snel op 60 zitten denk ik.
Klopt, en een 320ed zit rond de 50 a 55 met vergelijkbare aankleding. Vandaar dat ik dus een voorkeur zou hebben voor de 330e. Die telt immers maar 750 in de maand bij tegen 920 euro (vanaf 1 jan) voor de 320ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentsfield schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Als je autorijden leuk vind zou ik zeker de 330e nemen ipv de V60, beide gereden en het verschil is echt heel groot. De v60 heeft eigenlijk maar 2 voordelen hij is zuiniger en hij mag 1600kg trekken. Verder is de bmw op alle fronten beter.
Als je auto rijden echt leuk vindt dan neem je geen hybride maar een 335d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:47:
[...]

340I :) en ja er zijn betere wagens maar die zijn duurder en tellen meer bij

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Voor de liefhebbers de nieuwe Audi A3 is te configureren op de website van Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Als ik dat thuis uitgelegd zou krijgen, dan zou dat inderdaad een optie kunnen zijn... Maar ja, ik heb een huwelijk zoals de meesten, dus alleen het laatste woord..... (ja schat, is goed schat O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:46:
[...]

Proefgereden in SW, wat al prima reed (nog nooit station gereden) De hatchback kan alleen maar beter rijden :9
Wat viel zo tegen aan de 308? Qua comfort zat ie wel stukje hoger dan de andere auto's waarin ik heb proefgereden.
Nu heb ik niet zo'n hoog budget though. :+
De SW is echt perfect. Most bang for buck die je gaat krijgen at the moment.
Maar; Met mijn lengte zit ik OF met mijn benen tegen het stuur en kan de instrumenten goed zien. OF zit ik goed en gok ik maar wat de helft van de instrumenten doet. :P De verkoper kon er ook niets anders van maken. Plus ik zou een zwaar uitgeklede versie (zonder chroom) krijgen en die vind ik minder mooi. Geloof dat er wel iets meer met chroom te regelen is nu. Ook niet top ivm de Octavia was de ruimte achterin. Als ik achter mijzelf zat was het toch een stuk krapper en vooral bij je hoofd.

Een ander iets was dat ik al 3 mensen ken die het scherm hebben moeten laten vervangen van de boordcomputer. Ja leuk, maar alles wordt ermee geregeld.... dat wil ik dus niet hebben in Kroatie op een vakantie.

En de belangrijkste: Mijn vriendin wil na het Renault debacle geen Franse auto meer. :+

Nu dus ook een 150PK 2.0 Octavia besteld. Geen concessies (ok ok, geen DSG.... ik wil wel in de 21% blijven) en alle opties die je wilt. Daar betaal ik dan wel weer 2x zoveel voor per maand. Dat was slikken, maar goed...

Nogmaals; De 308SW is zeker the most bang for buck. Ik zou ervoor gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:24:
[...]

Als ik dat thuis uitgelegd zou krijgen, dan zou dat inderdaad een optie kunnen zijn... Maar ja, ik heb een huwelijk zoals de meesten, dus alleen het laatste woord..... (ja schat, is goed schat O-) )
Lees mijn bovenstaande bericht.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
-Splash- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:11:
[...]
Nogmaals; De 308SW is zeker the most bang for buck. Ik zou ervoor gaan als ik jou was.
Ik heb nogal wat collega's waarbij het touchscreen soms spontaan stopt met reageren waardoor je niets meer kan instellen (o.a. de airco). Enigste remedie is dan blijkbaar auto langs de kant zetten en opnieuw starten... 8)7

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Ik rijd nu zo'n beetje een jaar in m'n 308SW en ik heb nog geen enkel probleem met die dingen ervaren. Ik blijkbaar net dat ene model dat níet op maandag gemaakt is :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Richard1992 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:19:
Voor de liefhebbers de nieuwe Audi A3 is te configureren op de website van Audi.
Pfoeh, als ik 'm op hetzelfde uitrustingsniveau breng als m'n SEAT Leon FR 1.4 150pk DSG dan kom ik al uit op € 45.247. Voor 4 ringen is dat bijna de helft meer dan de € 31.149 van de Leon.
OK, het dashboard en de navigatie (die ik nooit gebruik, maar verplicht moet nemen) is weliswaar stukken beter, maar het verschil is wel erg groot. En eerlijk gezegd vind ik het exterieur van de Leon net even spannender dan de A3.
Mocht ik volgend jaar toch ineens een hoger leasebudget krijgen dan is de nieuwe A3 wel een kandidaat hoor, maar anders wordt het gewoon weer in de klasse van de Leon/Focus/308

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
BastiaanN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Ik heb nogal wat collega's waarbij het touchscreen soms spontaan stopt met reageren waardoor je niets meer kan instellen (o.a. de airco). Enigste remedie is dan blijkbaar auto langs de kant zetten en opnieuw starten... 8)7
Ja... maar goed.... dat neemt niet weg dat het nog steeds erg veel auto is voor geld. Ik was nog niet begonnen erover dat 2 hun versnellingbakken al hebben moeten laten vervangen binnen het eerste jaar. :+
Pinobigbird schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Pfoeh, als ik 'm op hetzelfde uitrustingsniveau breng als m'n SEAT Leon FR 1.4 150pk DSG dan kom ik al uit op € 45.247. Voor 4 ringen is dat bijna de helft meer dan de € 31.149 van de Leon.
OK, het dashboard en de navigatie (die ik nooit gebruik, maar verplicht moet nemen) is weliswaar stukken beter, maar het verschil is wel erg groot. En eerlijk gezegd vind ik het exterieur van de Leon net even spannender dan de A3.
Mocht ik volgend jaar toch ineens een hoger leasebudget krijgen dan is de nieuwe A3 wel een kandidaat hoor, maar anders wordt het gewoon weer in de klasse van de Leon/Focus/308
Ik vind Audi mooi, maar bij Skoda en Seat kan je nog lekker met de losse pols dingen aanklikken als optie. Bij Audi gaat dat, voor bijna dezelfde opties, toch met een wat krampachtigere hand. Een vriend van mij rijdt Audi, maar alle accessoires koopt hij bij de Skoda dealer. Past ook net zo goed maar een stuk goedkoper (en dan bedoel ik wel hetzelfde spul he, niet als er een flink stuk kwaliteit mee gemoeid is)

[ Voor 50% gewijzigd door -Splash- op 09-06-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Wel exotische opties zet je dan aan? Een 1.4 Sport Proline S zit op 39k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

BIj Audio is toch ongeveer alles een optie?
Als ik bij Skoda een Octavia Combi Style Business kies heb ik 95% van de opties al aangevinkt en zit ik zo rond de 33k (met DSG)
Enige wat dan nog overblijft zijn zaken als electrische achterklep, leren bekleding nog wat van de frobel spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Sport Proline S zit ook al wel redelijk wat tegenwoordig. Tuurlijk is het duur. Maar goed, dat is een merkpolo vs normale polo ook om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Wel exotische opties zet je dan aan? Een 1.4 Sport Proline S zit op 39k.
Niks exotisch, dit is de configuratie om alleen nog maar op gelijk uitrustingsniveau te komen met mijn SEAT Leon FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG || Upgrade Executive + Winterpakket + Dashboard decoratieset geborsteld aluminium + Alor blauw lak van € 31.149:

Optie/uitvoering: http://www.audi.nl/AD1HG7CLPrijs
Audi A3 Sportback sport Pro Line 1.4 TFSI cylinder on demand ultra S tronic
middenarmsteun voor
bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm
MMI navigatie
parkeerhulp achter
automatische snelheidsregeling
35.010
Lakkleuren967
18" Lichtmetalen velgen1.483
LED-koplampen1.372
Alcantara/leder1.540
multifunctiesportstuurwiel beneden afgevlakt met peddels316
Koplampsproeiers357
Glazen panoramadak1.540
Getinte ruiten (privacy-glas)560
Stoelverwarming voor476
Verlichte make-up-spiegel99
Buitenspiegels elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbaar, incl. stoeprandautom. voor bijrijdersbuitensp.280
Zelfdimmende binnenspiegel168
Automatische comfortairco826
Opberg- en bagageruimtepakket (verpl. bij alcantara/leer)253
Totaal45.247

Dan wil ik nog opties als keyless entry/keyless start, voorruitverwarming, adaptive cruise control, electrisch verstelbare stoelen, etc..

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jongetje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:05:
[...]

Dat heb ik niet :)
Ik had een Octavia zo goed als rond bij mijn vorige werkgever toen ik van baan switchte. En daar kreeg ik een shortlease en toen een poolauto. Beiden 308sw, maar de huidige is een BLEP en dus vol opties. Collega ging weg, kon hem overnemen. Dus nog een jaar of 4 tegen 14% en das gewoon lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb nu ook al 6 jaar in een 14% rondgereden (eerst Seat Ibiza, nu Skoda Octavia) maar ik ben eigenlijk wel gelukkig dat ik nu eindelijk "normaal" een auto heb samengesteld.
Dus geen opties die op een 14% model niet beschikbaar zijn (automaat, panoramadak, etc) maar gewoon vrije keuze.
Dat mijn nieuwe auto dan per maand 70 euro (netto) duurder wordt, so be it. Het is relatief gezien altijd nog veel goedkoper dan zelf een auto kopen en onderhouden.
Kijk eens naar wat private lease kost. Een Skoda Fabia voor 300,- per maand. Zonder brandstof.
Daar kun je een hele knappe auto voor bijtellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Splash- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:11:
[...]

De SW is echt perfect. Most bang for buck die je gaat krijgen at the moment.
Maar; Met mijn lengte zit ik OF met mijn benen tegen het stuur en kan de instrumenten goed zien. OF zit ik goed en gok ik maar wat de helft van de instrumenten doet. :P De verkoper kon er ook niets anders van maken. Plus ik zou een zwaar uitgeklede versie (zonder chroom) krijgen en die vind ik minder mooi. Geloof dat er wel iets meer met chroom te regelen is nu. Ook niet top ivm de Octavia was de ruimte achterin. Als ik achter mijzelf zat was het toch een stuk krapper en vooral bij je hoofd.

Een ander iets was dat ik al 3 mensen ken die het scherm hebben moeten laten vervangen van de boordcomputer. Ja leuk, maar alles wordt ermee geregeld.... dat wil ik dus niet hebben in Kroatie op een vakantie.

En de belangrijkste: Mijn vriendin wil na het Renault debacle geen Franse auto meer. :+

Nu dus ook een 150PK 2.0 Octavia besteld. Geen concessies (ok ok, geen DSG.... ik wil wel in de 21% blijven) en alle opties die je wilt. Daar betaal ik dan wel weer 2x zoveel voor per maand. Dat was slikken, maar goed...

Hij is besteld en wordt opgepikt de 24ste, sowieso zit ik tot zo'n 20 juni in China voor werk, dus ken daarna bijna gelijk touren. :) Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in 21% heb je geen vrije keus toch? Op veel auto's geen automaat, minder vermogen en grotere velgen kunnen vaak ook niet. Ik snap het verder wel, maar het is met 21 niet heel veel anders dan met 14 een paar jaar geleden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Niet helemaal vrije keus, maar vergeleken met de 5 auto's die begin vorig jaar nog in de 14% vielen verrruimde het kijken naar 21% auto's de keuze enorm. Ik had inderdaad graag een automaat gewild, maar die was op de Civic toch niet leverbaar icm de dieselmotor. Grotere wielen boeien me voor geen meter. Ik heb nu 17" omdat dat standaard was, maar als het 16" of zelfs 15" zou zijn zou ik daar lekker mee gaan rijden. Overige opties heeft de Civic haast niet, maar vooral bij bijvoorbeeld Peugeot kan je redelijk wat meer aankruisen als je voor de 21% versie ging ipv de 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

bonyuri schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:38:
Ik heb nu ook al 6 jaar in een 14% rondgereden (eerst Seat Ibiza, nu Skoda Octavia) maar ik ben eigenlijk wel gelukkig dat ik nu eindelijk "normaal" een auto heb samengesteld.
Dus geen opties die op een 14% model niet beschikbaar zijn (automaat, panoramadak, etc) maar gewoon vrije keuze.
Dat mijn nieuwe auto dan per maand 70 euro (netto) duurder wordt, so be it. Het is relatief gezien altijd nog veel goedkoper dan zelf een auto kopen en onderhouden.
Kijk eens naar wat private lease kost. Een Skoda Fabia voor 300,- per maand. Zonder brandstof.
Daar kun je een hele knappe auto voor bijtellen!
Deze discussie is natuurlijk al honderd keer gevoerd, maar je moet bijtelling niet vergelijken met de kosten van een eigen auto. Dan vergeet je voor het gemak dat je werkgever per maand 500-1500 euro uitgeeft aan diezelfde auto. Zonder lease-auto heb je dus een hoger salaris en doorgaans ook een kilometervergoeding als je die zakelijk gebruiken moet.

Doet verder niets af aan het gemak van een lease-auto, maar bijtelling is maar een klein deel van de prijs van de auto die je rijdt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03
Jazzy schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:36:
[...]
Deze discussie is natuurlijk al honderd keer gevoerd, maar je moet bijtelling niet vergelijken met de kosten van een eigen auto. Dan vergeet je voor het gemak dat je werkgever per maand 500-1500 euro uitgeeft aan diezelfde auto. Zonder lease-auto heb je dus een hoger salaris en doorgaans ook een kilometervergoeding als je die zakelijk gebruiken moet.

Doet verder niets af aan het gemak van een lease-auto, maar bijtelling is maar een klein deel van de prijs van de auto die je rijdt.
Volgens mij is een hoger salaris helemaal niet gebruikelijk als je de auto niet neemt, maar dan krijg je een mobiliteitsbudget, of gewoon een kilometer vergoeding. Je baas moet er ook nog mee akkoord gaan, dat je niet in een lease auto gaat rijden.

Daarnaast vergeet jij de prive kilometers in je verhaal, maar daar is het geheel ook erg van afhankelijk. Wij rijden prive tussen de 20 en 25k kilometer per jaar. Daar moet dus ook 1400 liter diesel voor worden getankt, onderhoud, banden etc.

Voor iedereen is het dus anders, of het uit kan. Bij ons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bij mijn werkgever is dit wel gebruikelijk en dat heeft mij doen besluiten om dan ook van een leasecontract af te gaan zien. Volledig leasebedrag (incl. brandstof) + bijtelling en dat ik met privé rijden gewoon km'ers mag declareren maakt voor mij een lease contract eigenlijk niet interresant.

Wel 1 addertje onder het gras. Ik mag nu geen parkeerkosten declareren die ik eventueel maak met mijn privé auto.. ook als dit voor mijn werk is. Hier ben ik het volledig niet mee eens.. maar goed dit is nu eenmaal zo besloten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sorted.bits schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:48:
Volgens mij is een hoger salaris helemaal niet gebruikelijk als je de auto niet neemt, maar dan krijg je een mobiliteitsbudget, of gewoon een kilometer vergoeding. Je baas moet er ook nog mee akkoord gaan, dat je niet in een lease auto gaat rijden.
Ik denk dat het een beetje 50/50 is als ik zo om mij heen kijk.
Bij ons is het bijvoorbeeld wel het geval.
Daarnaast vergeet jij de prive kilometers in je verhaal, maar daar is het geheel ook erg van afhankelijk. Wij rijden prive tussen de 20 en 25k kilometer per jaar. Daar moet dus ook 1400 liter diesel voor worden getankt, onderhoud, banden etc.
Dat lijkt me dan weer niet echt gebruikelijk, daty het je baas niet uitmaakt dat je naast je woon/werk verkeer jaarlijks 25k extra op de teller gooit. Dat scheelt zo maar 1 of 2 jaar leasecontract.

Wij mogen bijvoorbeeld 12.500 jaarlijks privé rijden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
dfrenner schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Dat lijkt me dan weer niet echt gebruikelijk, daty het je baas niet uitmaakt dat je naast je woon/werk verkeer jaarlijks 25k extra op de teller gooit. Dat scheelt zo maar 1 of 2 jaar leasecontract.

Wij mogen bijvoorbeeld 12.500 jaarlijks privé rijden.
In de meeste gevallen geldt een FUP op privékilometers, aangezien in het geval je geen kilometerregistratie bijhoudt, niemand daadwerkelijk de verdeling tussen zakelijke en privékilometers kan bijhouden.

Vaak wordt er in een lease-overeenkomst wel een maximaal aantal privékilometers gezet, maar dit zal bij de meeste werkgevers alleen gebruikt worden voor excessen – en dan nog is het zonder kilometerregistratie erg moeilijk hard te maken.

Mijn werkgever heeft 15.000 privékilometers opgenomen in haar lease-overeenkomsten, maar daar is (m.u.v. excessen – verhaal gaat over iemand die privé ook voor taxicentrale speelde) zo ver ik weet nog nooit iemand op aangesproken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Falcon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:53:
Bij mijn werkgever is dit wel gebruikelijk en dat heeft mij doen besluiten om dan ook van een leasecontract af te gaan zien. Volledig leasebedrag (incl. brandstof) + bijtelling en dat ik met privé rijden gewoon km'ers mag declareren maakt voor mij een lease contract eigenlijk niet interresant.

Wel 1 addertje onder het gras. Ik mag nu geen parkeerkosten declareren die ik eventueel maak met mijn privé auto.. ook als dit voor mijn werk is. Hier ben ik het volledig niet mee eens.. maar goed dit is nu eenmaal zo besloten.
Vind ik een extreem goeie regel.Dat je je leasebedrag erbij krijgt incl brandstof en dan ook nog je gereden KMs declareren _O_

Als ze dat hier invoeren dan steek ik vanavond nog die 308sw BLEP in de fik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
dat ik met privé rijden gewoon km'ers mag declareren
Zou het niet een idee zijn voor je baas om dan gewoon met tankpassen te werken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Klopt, en een 320ed zit rond de 50 a 55 met vergelijkbare aankleding. Vandaar dat ik dus een voorkeur zou hebben voor de 330e. Die telt immers maar 750 in de maand bij tegen 920 euro (vanaf 1 jan) voor de 320ed
Snap eigenlijk niet dat er nog mensen zijn die nu een 3-serie leasen. Het model loopt nu ondertussen ruim 4 jaar mee. Dus als je nu begint rijd je straks in een model van 8 jaar oud. Je begint het ook al wel te zien, zeker in het interieur.

Oke, de 330e kan ik nog wel in komen omdat die relatief betaalbaar is vergeleken met de Mercedes C en Volvo V60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Leolinedance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:40:
[...]

Snap eigenlijk niet dat er nog mensen zijn die nu een 3-serie leasen. Het model loopt nu ondertussen ruim 4 jaar mee. Dus als je nu begint rijd je straks in een model van 8 jaar oud. Je begint het ook al wel te zien, zeker in het interieur.
Er zullen genoeg mensen zijn die meer belang hechten aan een wat leuk rijdende auto dan aan een mooier/beter afgewerkt interieur. En dan kom je al snel op een 3 serie in dit segment in plaats van A4 of C. Daarnaast is de 3 ook niet zo lang geleden een facelift/'lci' gehad en daarbij zijn een hoop nieuwe, zuinigere, motoren bijgekomen en is er aan het chassis gewerkt. En vergeet niet de ZF automaat die (imho) beter is dan die in de A4 of C. Redenen genoeg als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Vraagje (hier misschien net niet op z'n plek maar om hier nou een apart topic voor te openen...) :

Sinds deze week mag ik een mooie zwarte Ford Fiesta tegen 14% bijtelling onder m'n kont schuiven. Enige dat er voor mij echt aan ontbreekt is een armsteun (voor lange snelwegritten). Nu dacht ik begrepen te hebben dat je in principe alle kosten die je prive aan de auto hebt, van je bijtelling kan aftrekken.

Klopt dat? Kan ik een armsteun kopen en erin gooien, het bonnetje bij m'n werkgever inleveren en eenmalig als eigen bijdrage laten aftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij wel. Maar is een wijziging aan je auto, dus ff leasemij akkoord laten geven.
En aftrekken van de belasting zou ik gewoon los opgeven bij mijn belastingaangifte. Wordt gewoon verrekend.

Having said that: wat kost zo'n ding nou helemaal en wat levert het je dus aan voordeel op als je hem aftrekt? Ik denk max een paar tientjes netto. Je baas kost het meer wanneer ie het moet laten verwerken, dus als ie slim is laat ie het je zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Robicide schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:54:
Sinds deze week mag ik een mooie zwarte Ford Fiesta tegen 14% bijtelling onder m'n kont schuiven. Enige dat er voor mij echt aan ontbreekt is een armsteun (voor lange snelwegritten). Nu dacht ik begrepen te hebben dat je in principe alle kosten die je prive aan de auto hebt, van je bijtelling kan aftrekken.
Als ik een auto zonder armsteun heb, frot ik een oude laptoptas tussen de twee voorste stoelen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Widow schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:35:
[...]

Als ik een auto zonder armsteun heb, frot ik een oude laptoptas tussen de twee voorste stoelen in :)
Dan heb je wel drie of vier oude tassen nodig.... Er zit rustig 20 cm ruimte tussen voorstoelen!

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-06-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:45:
[...]

Dan heb je wel drie of vier oude tassen nodig.... Er zit rustig 20 cm ruimte tussen voorstoelen!
Zo'n brede tas met vier vakken is makkelijk 20cm breed :) niet die smalle tassen idd, die passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
The Eagle schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:21:
Volgens mij wel. Maar is een wijziging aan je auto, dus ff leasemij akkoord laten geven.
Heb er eentje gezien die je zonder gaten maken of andere blijvende maatregelen zo in een gat in de middenconsole kan zetten, in principe is het dan geen wijziging maar een kastje dat ik in de auto laat liggen :9
En aftrekken van de belasting zou ik gewoon los opgeven bij mijn belastingaangifte. Wordt gewoon verrekend.

Having said that: wat kost zo'n ding nou helemaal en wat levert het je dus aan voordeel op als je hem aftrekt? Ik denk max een paar tientjes netto. Je baas kost het meer wanneer ie het moet laten verwerken, dus als ie slim is laat ie het je zelf doen :)
Degene die ik gevonden heb is 40 euro, is inderdaad de moeite niet waard denk ik.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:11

Je hele leasebedrag (datgene wat normaal gesproken opgaat aan zakelijk en privé gebruik samen), als extra loon (volledig privé), en daarbovenop vergoeding van je zakelijke ritten. Dat is inderdaad veel beter dan leasen. Een leaseauto is maar ten dele een privévoordeel.

Nog afgezien van de andere kostenvoordelen van privé rijden: goedkopere verzekering, mogelijkheid om een auto enkele jaren oud te kopen ipv gloednieuw etc.

Dat parkeren is fiscaal nu eenmaal zo. Je kunt 19 cent per zakelijke km vergoeden, dat wordt geacht alle autokosten te dekken (dus ook parkeren). Niet helemaal fair imho, maar zo is het nu eenmaal.

Op locaties met duur parkeren gebruik je vaak beter heg OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

t_captain schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:17:
[...]

[...]

Dat parkeren is fiscaal nu eenmaal zo. Je kunt 19 cent per zakelijke km vergoeden, dat wordt geacht alle autokosten te dekken (dus ook parkeren). Niet helemaal fair imho, maar zo is het nu eenmaal.

Op locaties met duur parkeren gebruik je vaak beter heg OV.
Zo werd het bij ons bedrijf ook uitgelegd bij de mobiliteitsregelingbijeenkomst. Leaserijders mogen wel parkeerkosten declareren, de rest niet. Krom, maar met die uitleg wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
AllSeeyinEye schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Een 330 met wat opties doet toch 70k ofzo, keer 25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:58
Het gaat om de 330e

De hybride versie, deze is dan 15% namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
t_captain schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Een 330 met wat opties doet toch 70k ofzo, keer 25%?
330e kaal is 43k als je 70k red heb je een behoorlijk luxe versie. En hij telt 15% bij. Die van mij Is 53k ongeveer maar heb redelijk rustig aan gedaan met de opties om binnen budget te blijven :) toch mis ik eigenlijk niks.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
moet weer eens in de prijskijsten duiken. een 320 zit toch al rond de 40 en een 325 zat de laatste keer dat ik keek op 50 a 55. 330 en 335 zie ik vooral in high executive langskomen en dan hebben die met wat opties vaak een nieuwwaarde gehad van 70k+.

Is een 330e zoveel anders/goedkoper dan een 330i was? Of is het een "20i" met elektrische hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AndRo555 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:52:
[...]

Er zullen genoeg mensen zijn die meer belang hechten aan een wat leuk rijdende auto dan aan een mooier/beter afgewerkt interieur. En dan kom je al snel op een 3 serie in dit segment in plaats van A4 of C. Daarnaast is de 3 ook niet zo lang geleden een facelift/'lci' gehad en daarbij zijn een hoop nieuwe, zuinigere, motoren bijgekomen en is er aan het chassis gewerkt. En vergeet niet de ZF automaat die (imho) beter is dan die in de A4 of C. Redenen genoeg als je het mij vraagt.
Zekers te weten, ik heb mijn 3-serie onlangs (paar maanden geleden) ingeruild voor een C-klasse en de automaat van de 3-serie is echt beter dan die van de Mercedes. Op alle andere vlakken is de C-klasse echter verder, al kan ik over de dieselmotor van de C-klasse ( als vergelijking met de 320d EDE) niet oordelen omdat ik die nooit gereden heb.

Maar qua rijden, interieur, isolatie en afwerking is de C-klasse gewoon een generatie nieuwer. Sturen doet de C-klasse als de beste. Wanneer rij je nu echt als een coureur in je leaseauto? De Mercedes is comfortabeler en kan meer dan hard genoeg door de bocht. Hetzelfde geldt voor de nieuwe A4. Ik heb onlangs enkele willekeurige testen gelezen en op youtube bekeken en iedere keer wint de nieuwe A4 het van de BMW. Er zal dus wel een kern van waarheid in zitten.

Mijns inziens moet je wel heel veel waarde aan die automaat hechten óf een merkenrestrictie hebben om nog voor een oude 3-serie te kiezen waar je tot 2020 aan vast zit. Maar ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Smaken verschillen. Ik vind een 3-serie juist een perfecte mix van comfort met een sportieve inborst en een goed potentieel voor snele bochten. Dat geldt voor de E46 (coupe) en E90. F30 ken ik niet; ik hoop maar dat de elektrische stuurbekrachtiging de auto niet van zijn edge heeft ontdaan.

Een (qua afmetingen en gewichtsverdeling vergelijkbare) RX-8 had niet wezenlijk meer sportief potentieel, maar wel een hoop meer afrolgeluid, kleine trillingen uit het wegdek etc. Omdat sportiviteit en comfort vaak een trade-off zijn, heb ik zoveel waardering voor de 3.

Zit een C inmiddels op hetzelfde niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
t_captain schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:23:
moet weer eens in de prijskijsten duiken. een 320 zit toch al rond de 40 en een 325 zat de laatste keer dat ik keek op 50 a 55. 330 en 335 zie ik vooral in high executive langskomen en dan hebben die met wat opties vaak een nieuwwaarde gehad van 70k+.

Is een 330e zoveel anders/goedkoper dan een 330i was? Of is het een "20i" met elektrische hulp?
Het is een 20i met elektrische hulp.

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Leolinedance schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:08:
[...]

Zekers te weten, ik heb mijn 3-serie onlangs (paar maanden geleden) ingeruild voor een C-klasse en de automaat van de 3-serie is echt beter dan die van de Mercedes. Op alle andere vlakken is de C-klasse echter verder, al kan ik over de dieselmotor van de C-klasse ( als vergelijking met de 320d EDE) niet oordelen omdat ik die nooit gereden heb.

Maar qua rijden, interieur, isolatie en afwerking is de C-klasse gewoon een generatie nieuwer. Sturen doet de C-klasse als de beste. Wanneer rij je nu echt als een coureur in je leaseauto? De Mercedes is comfortabeler en kan meer dan hard genoeg door de bocht. Hetzelfde geldt voor de nieuwe A4. Ik heb onlangs enkele willekeurige testen gelezen en op youtube bekeken en iedere keer wint de nieuwe A4 het van de BMW. Er zal dus wel een kern van waarheid in zitten.

Mijns inziens moet je wel heel veel waarde aan die automaat hechten óf een merkenrestrictie hebben om nog voor een oude 3-serie te kiezen waar je tot 2020 aan vast zit. Maar ieder zijn meug.
Juist dit eigen antwoord dat je geeft toont aan dat de 3 serie voor sommigen nog wel de beste keuze is. Jij hecht blijkbaar veel waarde aan interieur, afwerking, (geluids) isolatie en een nieuwer model. (niet dat er ook maar iets mis is met die keuze). Andere mensen zullen weer andere prioriteiten hebben in hun keuze.
Trouwens heeft de C klasse nog wel andere dingen die gewoon echt minder zijn dan de 3 serie. De diesels zijn minder geraffineerd (en een pak ouder) als die in de gefacelifte 3 serie. De motor is ook nog eens groter (en dus duurder in België). Daarnaast is die in de lease zo op het eerste zicht een behoorlijk stuk duurder. En er rijden er in de buurt hier veel meer rond dan alle generaties C klasse bij elkaar. Zelfs met stalen velgen en wieldoppen. Blijkbaar dus toch een populaire keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AndRo555 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 01:10:
[...]

Juist dit eigen antwoord dat je geeft toont aan dat de 3 serie voor sommigen nog wel de beste keuze is. Jij hecht blijkbaar veel waarde aan interieur, afwerking, (geluids) isolatie en een nieuwer model. (niet dat er ook maar iets mis is met die keuze). Andere mensen zullen weer andere prioriteiten hebben in hun keuze.
Trouwens heeft de C klasse nog wel andere dingen die gewoon echt minder zijn dan de 3 serie. De diesels zijn minder geraffineerd (en een pak ouder) als die in de gefacelifte 3 serie. De motor is ook nog eens groter (en dus duurder in België). Daarnaast is die in de lease zo op het eerste zicht een behoorlijk stuk duurder. En er rijden er in de buurt hier veel meer rond dan alle generaties C klasse bij elkaar. Zelfs met stalen velgen en wieldoppen. Blijkbaar dus toch een populaire keuze.
Als de populariteit de maatstaaf is, doe mij dan maar een Volkswagen Golf. En zoals ik al zei, diesels buiten beschouwing gelaten want die ken ik niet.

Overigens totaal niets mis met een 3-serie! Ik heb er 3 jaar en >160k heerlijk mee gereden. Maar nog eens 4 jaar in nagenoeg dezelfde auto zou ik niet zien zitten.

Als ik prive in de markt zou zijn voor een 2e hands auto zou de BMW F30 met automaat bovenaan het lijstje staan :)

Overigens had ik als leasewagen nog liever de nieuwe A4 gehad dan de C-klasse. Maar de 7% was te verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Vandaag offerte op laten stellen bij de dealer voor een Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury (hele mond vol).
Bovenop dit complete pakket heb ik nog 17" velgen laten zetten en een exterior kit.

Deze offerte ga ik maandag voorleggen bij onze afdeling administratie (zij regelen het contact met de LM) en dan wordt het even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden qua leasebedrag. Ben heel benieuwd :)
Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic