Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 07:46:
[...]
Proefgereden in SW, wat al prima reed (nog nooit station gereden) De hatchback kan alleen maar beter rijden
Wat viel zo tegen aan de 308? Qua comfort zat ie wel stukje hoger dan de andere auto's waarin ik heb proefgereden.
Nu heb ik niet zo'n hoog budget though.

De SW is echt perfect. Most bang for buck die je gaat krijgen at the moment.
Maar; Met mijn lengte zit ik OF met mijn benen tegen het stuur en kan de instrumenten goed zien. OF zit ik goed en gok ik maar wat de helft van de instrumenten doet.

De verkoper kon er ook niets anders van maken. Plus ik zou een zwaar uitgeklede versie (zonder chroom) krijgen en die vind ik minder mooi. Geloof dat er wel iets meer met chroom te regelen is nu. Ook niet top ivm de Octavia was de ruimte achterin. Als ik achter mijzelf zat was het toch een stuk krapper en vooral bij je hoofd.
Een ander iets was dat ik al 3 mensen ken die het scherm hebben moeten laten vervangen van de boordcomputer. Ja leuk, maar alles wordt ermee geregeld.... dat wil ik dus niet hebben in Kroatie op een vakantie.
En de belangrijkste: Mijn vriendin wil na het Renault debacle geen Franse auto meer.
Nu dus ook een 150PK 2.0 Octavia besteld. Geen concessies (ok ok, geen DSG.... ik wil wel in de 21% blijven) en alle opties die je wilt. Daar betaal ik dan wel weer 2x zoveel voor per maand. Dat was slikken, maar goed...
Nogmaals; De 308SW is zeker the most bang for buck. Ik zou ervoor gaan als ik jou was.