Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb de Canton gekozen. Ik werd nogal droevig van het slechte geluid uit de 'normale' upgrade van het geluid van de Octavia. Gelukkig werd ik blij verrast na de Canton uitgeprobeerd te hebben. Maar ik vond de Bose van de Megane ook erg goed klinken.jongetje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:23:
Ben ook bezig met het kijken naar mijn eerste lease-auto voor als mijn proeftijd afgelopen is. Ik ga voor de Octavia Combi, nu vroeg ik me af wie van de Octavia rijders hier voor het Canton audiosysteem hebben gekozen of juist niet.
Dat lijkt mij dus straks ook erg prettig, ook geinig dat er afbeeldingen meeworden gezondenJB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:34:
DAB+ vind ik tot nu toe nog steeds een van de fijnste opties die ik genomen heb! Overal fatsoenlijke radiodekking en kwaliteit, heerlijk
Ja, inprincipe is dat wel handig, maar had al proefgereden (op locatie, te weinig tijd) en daar zat dus de Canton in. Ook heb ik de auto al besteld dus ben toch al te laatvinom schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:14:
[...]
Anders even een bezoekje brengen bij de dealer? Die hebben vast wel een uitvoering staan met de standaard versie.
Ik ben ook zeer benieuwd. Ik heb ook DAB+ besteld (weer geen Panoramadak, wél Xenon. Panodak kostte mij overigens 950).jongetje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:11:
[...]
Ik dus precies hetzelfde, laat even weten als je hem hebt hoe hij bevalt. De Businessline Ambition heeft idd standaard 8 speakers. Als het prima klinkt dan hoef ik niet zo nodig die 500 euro extra (want neem zoiezo DAB+) uit te geven. Dat panoramadak komt er ook en is ook alweer 1100 extra.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Vanaf 2015 zijn ze de navi in Leon als optie met HD gaan doen ipv geheugenkaartje. Zelf momenteel nog de 'oude' versie (dec 2014) via een geheugenkaartje en die is wel behoorlijk traag..Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:41:
De nieuwe Leon die ik mee kreeg was volgens mij van het 2015 of 2016 model. En de navi die daar in zat was alles behalve traag. Dat merkte ik overigens ook bij de Golf en octavia. Waar je voorheen de 8 inch pakte vanwege de snelheid is dat nu echt niet meer nodig. Mij gaat het om de grote van het scherm.

Overigens voor iedereen die klaagt over de audio installatie: als de basis een beetje goed voor elkaar is (degelijke radio en composetje), is het waarschijnlijk goedkoper om zelf een klein bedrag te investeren in extra demping van de deuren.
Zelf ook laten doen in de Leon en persoonlijk vind ik het een wereld van verschil. Van hol en blikkerig naar redelijk zuiver en strak, voor 100 euro..
Bijkomend voordeel: de auto's naast / voor / achter je bij het stoplicht kunnen niet meer letterlijk van je muziek of telefoongesprek mee genieten.
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro in de kleur Deep Titanium
Exclusivo velgen
Verharde laadvloer
En nog 14% bijtelling voor de komende 4 jaar
Dan heb jij de hatchback besteld, bij de combi is dat 150 euro duurder.Kecin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:08:
Ik ben ook zeer benieuwd. Ik heb ook DAB+ besteld (weer geen Panoramadak, wél Xenon. Panodak kostte mij overigens 950).
Ah klopt inderdaadjongetje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:30:
[...]
Dan heb jij de hatchback besteld, bij de combi is dat 150 euro duurder.
Deep Titanium is een erg mooie kleur. Nog steeds (na bijna 3 jaar) vind ik het fantastisch om te zien dat de kleur anders is in verschillende licht hoeken.MonkeySandwich schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:40:
Vandaag besteld:
Toyota Auris TS Hybrid Lease Pro in de kleur Deep Titanium
Exclusivo velgen
Verharde laadvloer
En nog 14% bijtelling voor de komende 4 jaar
Nou vind ik DAB+ ook veel toffer dan FM, maar ik heb in die poolauto toentertijd even DAB+ kunnen vergelijken met FM en op de een of andere manier switchte dat ding weleens van DAB+ naar FM, en om heel eerlijk te zijn viel me dat niet echt op. Als ik ze 1 op 1 vergeleek, dan klonk DAB+ absoluut iets beter maar FM klinkt toch zeker niet slecht bij mij. Zolang de ontvangst maar goed is, maar dat geldt bij DAB+ ook. Ik geloof dat ik bij knooppunt Oudenreijn met DAB+ net een soort gaatje had waarin het bereik te slecht was.DennusB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:54:
[...]
Jep erg fijn ook in mijn auto. Als je dan bij iemand instapt met FM merk je opeens hoe slecht dat eigenlijk is!
Maargoed, FM gaat er vanzelf uit, we zullen sowieso wel naar DAB moeten.
Saved by the buoyancy of citrus
Je merkt wel een ander soort geluid wat iets minder 'diep' is op de FM frequentie, maar enorm veel verschil merk ik inderdaad ook niet.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
que? wat houdt dat precies in?
verder vind ik het model er sinds de facelift er bijzonder goed op vooruit gegaan, vooral het interieur.
Bij de oude had ik echt het idee dat ik in een tram zit
Een harde kunststof plaat in de kofferbak in plaats van (of er overheen) de gestoffeerde vloer in de kofferbak.
Ik kom van een Aygo af dus alles is vooruitgang. Nu 2 maanden een Hyundai Veloster als voorloop gereden, super laag, beetje sportief, prima stoelen maar wat een verschrikkelijke slecht gebalanceerde hobbelkar...
Erg blij om nu naar een superstille file cruiser te gaan
[ Voor 34% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-05-2016 10:27 ]
Ah oke, zoiets heb ik dan ook.MonkeySandwich schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:22:
[...]
Een harde kunststof plaat in de kofferbak in plaats van (of er overheen) de gestoffeerde vloer in de kofferbak.
ik heb een (zachte) kunstof schaal in de kofferbak liggen, op de bestaande vloer.
ik wil nog wel eens met een MTB er op uit trekken met de nodige modder. en zo'n schaal is een stuk makkelijker schoon te maken dan de bekleding

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 27-05-2016 10:30 ]
Verwijderd
Iemand nog leuke suggesties?
Skoda rapid / kalere octavia?Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:00:
Helaas, de Leon is te duur. Heb een Leasebudget van 700 incl. bandenwissel en brandstof.
Of anders een ibiza, clio of polo ofzo?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
[ Voor 37% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-05-2016 11:05 ]
Verwijderd
700 inclusief banden en brandstof.MonkeySandwich schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:05:
Wat zijn je voorwaarden, eisen en wensen aan een leaseauto? En kan je het misschien redden door een paar opties te schrappen?
35 km/j & 4 jaar
Zit er nu 80 eu per maand overheen.
Alleen kaal is tie te doen
En anders mogelijk wel een Golf?
Heeft vaak een gunstiger tarief in verband met hogere restwaarde.
Verwijderd
Volle Rapid Joy ziet er best aardig uit. En qua bijtelling erg voordelig.Shunt schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:03:
[...]
Skoda rapid / kalere octavia?
Of anders een ibiza, clio of polo ofzo?
En misschien toch maar de offerte van de Astra mailen. Rij nu een Polo, wil iets groters. (Golf/Leon/Astra formaat)
Game PC
Ik zit met dezelfde uitdaging.. Nu een Polo benzine uit de pool.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Volle Rapid Joy ziet er best aardig uit. En qua bijtelling erg voordelig.
En misschien toch maar de offerte van de Astra mailen. Rij nu een Polo, wil iets groters. (Golf/Leon/Astra formaat)
Ik maak ongeveer 30k km per jaar zakelijk.
Norm is 40k, 48mnd en diesel. Verplicht winterbanden.
Budget rond de 600 ex brandstof.
30k per jaar kan ook benzine? Benzine of diesel kan zo 100 pm schelen aan budget..
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Verwijderd
Tsja, wat doen die nog in de lease.. Ben geen fan van Franse wagens..Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:32:
Misschien toch maar eens langs de peugeot dealer in de buur. Die heeft nog 14% 308 modellen op voorraad
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Dan moet je heel hard rennen. Heb vorige week begrepen dat er echt nog maar een paar modellen stonden. Ik heb het idee dat ze het laten staan op de site om je de showroom in te trekken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:32:
Misschien toch maar eens langs de peugeot dealer in de buur. Die heeft nog 14% 308 modellen op voorraad
Clio, Captur, 2008, Fabia combiVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:00:
Helaas, de Leon is te duur. Heb een Leasebudget van 700 incl. bandenwissel en brandstof.
In plaats van de Ibiza zou ik altijd voor de Fabia gaan persoonlijk.MonkeySandwich schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:36:
Jammer dat je budget incl. brandstof is. Heb je wensen kwa grote van de auto, anders kan je voor een Ibiza gaan met het zelfde motorblok (ga er even vanuit dat je de 1.4 tsi had gepakt).
Eigenlijk was alles beter aan de Fabia, vergeleken met de Ibiza op het uiterlijk na. Maar met de nieuwe Fabia is dat argument ook weg...
Verwijderd
Morgen een proefrit in een 308. Ze hebben nog 3 hatchback Exclusive modellen op voorraad in de buurt.jongetje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:58:
[...]
Dan moet je heel hard rennen. Heb vorige week begrepen dat er echt nog maar een paar modellen stonden. Ik heb het idee dat ze het laten staan op de site om je de showroom in te trekken.
Daarna nog een proefrit in een Rapid, maar een Fabia - Fabia Combi met wat leuke opties ziet er ook best aardig uit en lijkt even groot als een Leon (op de foto iig)
Ook eens kijken naar een Captur
Thanks voor de suggesties. Baal wel, want had mijn zinnen helemaal gezet op de Leon
Verwijderd
In gezeten en proefgereden. Heerlijke auto, maar wel even duur qua cataloguswaarde.wd200 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:00:
Nieuwe Astra ? Al naar gekeken ?
Dus zal ook rond de 780eu zitten.
Als je de Astra een beetje aankleed kom je wel over de 700 (incl. Brandstofvoorschot).shameete schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:17:
Een leaseprijs is oa. gebaseerd op de verwachte opbrengst ná de leaseperiode, en dus niet alleen op de cataloguswaarde.
De station incl; leder, innovation en massagestoelen, intellilux ging rond de 750 twee weken terug.
maar het is niet perse zo dat een wilekeurige auto van pak 'm beet 35K automatisch een x leasebedrag kost, er zit meer achter waaronder dus de verwachte waarde na de leaseperiode.
Verwijderd
Vandaag gereden in een Peugeot 308 14% Blue Lease HDI 120 Executive Blanc Nacre. Als accessoire: Volledig leder zwart. Reed toppie!
Eerder gereden in een Opel Astra, wel 21%, dus weer een stukkie prijziger.
Bedrijf geeft aan dat er binnenkort een 14% Leon vrij komt. Nog geen specs gezien, maar wellicht ook een kansmaker.
Hopelijk aankomende week meer duidelijkheid over die Seat en hopelijk ook meer over leasebedrag van de andere 2 auto's.

Veel zin in aankomende dinsdag
Dingen!
Mooie auto! maar elektrisch? Snap verder niet dat die dealer hun bestelbus onder het afdakje parkeert en die mini nietKentsfield schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:18:
Aan het begin van de avond uit verveling even langs de bmw dealer gereden die mijn auto aankomende week gaat leveren. De dealer was al gesloten maar mijn toekomstige wagen hadden ze langs het hek geparkeerd ik kon dus over het hek heen een fototje maken en alles alvast even goed bekijken!
[afbeelding]
Veel zin in aankomende dinsdag

< dit stukje webruimte is te huur >
Overal?JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:34:
DAB+ vind ik tot nu toe nog steeds een van de fijnste opties die ik genomen heb! Overal fatsoenlijke radiodekking en kwaliteit, heerlijk
Ik heb toch regelmatig wegvallend of hakkerig geluid zodra je wat verder van de randstad afkomt. Zeker als je in de achterhoek of Drenthe. Afgelopen week als voorbeeld omgeving Vorden. Weinig fatsoenlijk DAB ontvangst daar. Als je alleen in de randstad rijd dan gaat het wel goed ja
Hele gave 3er! Ben jaloers op hemaex351 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 02:19:
[...]
Mooie auto! maar elektrisch? Snap verder niet dat die dealer hun bestelbus onder het afdakje parkeert en die mini niet. Maar goed
.
Overigens een mini kun je normaal wassen. Heb je wel eens een bestelauto op het dak proberen te wassen?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
dat meen je? Ik rijd elke dag door Vorden naar mijn werk en heb DAB+ besteldthefox154 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Overal?
Ik heb toch regelmatig wegvallend of hakkerig geluid zodra je wat verder van de randstad afkomt. Zeker als je in de achterhoek of Drenthe. Afgelopen week als voorbeeld omgeving Vorden. Weinig fatsoenlijk DAB ontvangst daar. Als je alleen in de randstad rijd dan gaat het wel goed jaLuister meer naar de FM en me eigen muziek
Hehe, ben ik benieuwd of je hetzelfde ervaart. Voornamelijk op de N316 tussen Hengelo en Vorden was de ontvangst echt slecht. Het doet me een beetje aan digitenne denken. Het werkt wel maar wel het liefst met stevige buitenantenne en die heeft mijn dab unit niet. Wel positief is de geluidskwaliteit maar ja dat wist je al aangezien je hem besteld had. Hopelijk wordt dekking nog een beetje uitgebreid de komende jaren maar het lijkt momenteel aardig stil te staan. Plekken die slecht zijn blijven slecht.Kecin schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:48:
[...]
dat meen je? Ik rijd elke dag door Vorden naar mijn werk en heb DAB+ besteld
Game PC
Wat voor auto heb je?thefox154 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:36:
[...]
Hehe, ben ik benieuwd of je hetzelfde ervaart. Voornamelijk op de N316 tussen Hengelo en Vorden was de ontvangst echt slecht. Het doet me een beetje aan digitenne denken. Het werkt wel maar wel het liefst met stevige buitenantenne en die heeft mijn dab unit niet. Wel positief is de geluidskwaliteit maar ja dat wist je al aangezien je hem besteld had. Hopelijk wordt dekking nog een beetje uitgebreid de komende jaren maar het lijkt momenteel aardig stil te staan. Plekken die slecht zijn blijven slecht.
Ik rijd dus ook de hele N316 af (nja, ik rijd vanaf de A1 -> Lochem -> Vorden -> Doetinchem).
Ben zeer benieuwd naar de ontvangst :-). Voor een Skoda was het slechts 100 euro, dus helemaal spijt kan ik er dan ook weer niet van krijgen, maar het zou wel fijn zijn dat de zenders wat beter werken dan nu het geval is
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dat duurt nog wel een aantal weken, moet je wachten tot einde contract van je huidige leaseauto?MrLink schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:39:
De dealer belde, de A Klasse is binnen. Van de week eens gaan kijken, rijden per 22 juni.
Yep inderdaad. De productie is ook wel snel gegaan. Auto is besteld rond 15 april, in eerste instantie verwachtte de dealer 'm begin juli. Toen begin juni, en nu is het dan 31 mei.RomeoJ schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:45:
[...]
Dat duurt nog wel een aantal weken, moet je wachten tot einde contract van je huidige leaseauto?
Vermogen en wegligging is prima, dit is echt de beste hybride waar ik tot nu toe in gereden heb. Bochten werk is nog best te doen zonder dat je het gewicht van de auto heel erg voelt.
En nog een paar plaatjes

Dingen!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is het raar als ik 1:20 niet echt zuinig vind? Doe ik met mijn Golf 7 standaard op de snelwegKentsfield schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
Update auto gisterochtend opgehaald en inmiddels al 250 km mee gereden. Wat opvalt, auto is heel erg stil ook wanneer de verbrandingsmotor gebruikt wordt. Als ik rustig rijd is snelweg verbruik van tussen de 1:17 - 1:20 mogelijk wat ik best zuinig vind.
Vermogen en wegligging is prima, dit is echt de beste hybride waar ik tot nu toe in gereden heb. Bochten werk is nog best te doen zonder dat je het gewicht van de auto heel erg voelt.
En nog een paar plaatjes![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Denk dat jou golf geen 1700kg weegt en ook geen 2 liter turbo heeft. Het is ook niet super zuinig ik had gewoon verwacht dat de auto zonder de accus te gebruiken zo ongeveer 1:14 zou verbruiken.DeluxZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:37:
[...]
Is het raar als ik 1:20 niet echt zuinig vind? Doe ik met mijn Golf 7 standaard op de snelwegWel mooie auto
Dingen!
Het is een 2 liter benzine met turbo, met een gecombineerd vermogen over de 200 pk. Doet jouw Golf dat ook? Ik vermoed dat de Golf namelijk een TDI is. Vergelijk die met (dezelfde?) motor in mijn huidige Octavia (2.0 TDI) dan vind ik 1:20 nog altijd erg netjes, want ik kom niet ver boven de 1:17.DeluxZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:37:
[...]
Is het raar als ik 1:20 niet echt zuinig vind? Doe ik met mijn Golf 7 standaard op de snelwegWel mooie auto
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Prachtige auto!Kentsfield schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
Update auto gisterochtend opgehaald en inmiddels al 250 km mee gereden. Wat opvalt, auto is heel erg stil ook wanneer de verbrandingsmotor gebruikt wordt. Als ik rustig rijd is snelweg verbruik van tussen de 1:17 - 1:20 mogelijk wat ik best zuinig vind.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar waarom blauwe remklauwen!?
Ik vind die GTE's van VAG echt afknappers door een overvloed aan blauwe accenten. Gelukkig valt het bij de BMW nog mee, maar verzin een andere kleur... Rood ofzo, of van mijn part geel, dat blauw vind ik zo truttig ogen.
Toch zou ik je BMW graag rijden hoor
1 verschil, hij heeft het over 1 op 17 / 20 op de verbruiksmeter op de snelweg, dat is heel wat anders dan een gecombineerd verbruik gemeten aan de pomp. Ik denk dat je eerder aan de 1 op 15 / 17 zit dan 1 op 20.gwystyl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:20:
Een Prius hybride met 1.8 benzine doet ook zo'n 1: 18-20 met normaal gebruik, dus dat lijkt me erg netjes voor een BMW hybride
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dat heeft BMW zo bedacht. Volgens mij zijn die onderdeel van een of ander M sport rem-pakket.dfrenner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:33:
[...]
Prachtige auto!
Bij de 1-serie zijn ze ook blauw.
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 01-06-2016 11:11 ]
gecombineerde woonwerk rit 5,3l 100kmThe Wizard schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:03:
[...]
1 verschil, hij heeft het over 1 op 17 / 20 op de verbruiksmeter op de snelweg, dat is heel wat anders dan een gecombineerd verbruik gemeten aan de pomp. Ik denk dat je eerder aan de 1 op 15 / 17 zit dan 1 op 20.
als ik in de stad kom rijd de wagen grootendeels electrisch dus het verbruik loopt hierdoor niet echt heel erg op. ik rijd 4km in arnhem en werk naast de a2 dus gecombineerd zal het verbruik niet heel erg oplopen.
Dingen!
Ja best raar want je weet geen feiten, hoe hard rijd hij etc?DeluxZ schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:37:
[...]
Dit is prima voor een hybride, de golf 7's die ik ken rijden op bezine 1:16 als je je gewoon aan de vmax houd en dan heb je een c-segment auto. Wat is de cilinderinhoud? De GTE doet 1:14 op vmax (volgens boordcomputer). Collega van mij heeft nu een golf 7 gtd, waar hij voorheen dieselde met een 1.6tdi a 1:20 gemiddeld, is dat nu 1:15 geworden. Een GTD komt dichterbij een 3 dan een 1.2tsi.
Dus als je het zo bekijkt heeft BMW het wel goed voor elkaar om een d-segmenter rond de 1:20 te krijgen op de snelweg.
Mooie bak! ben ook aan het orienteren op een BMW, Wel een 1-serie, maar dan met lederen bekleding en high executive centennial pakket (of zoiets).Kentsfield schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat M-stuurtje is wel een must hoor, vond het gewone stuur een beetje armoedig.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
M-stuurtjes zijn diefstal gevoelig, net als Navigation Professional. Doe mij maar het standaard stuurtje en Navigation Businesspage404 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Mooie bak! ben ook aan het orienteren op een BMW, Wel een 1-serie, maar dan met lederen bekleding en high executive centennial pakket (of zoiets).
dat M-stuurtje is wel een must hoor, vond het gewone stuur een beetje armoedig.
Ik ken iemand waarbij al 2x het stuur en de navi gejat zijn.
Verwijderd
Dealer is de vloermatten vergeten?Kentsfield schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pfff, krijg je dat weer. Denk niet dat ik me er door laat weerhouden, maar bedankt voor de tipZ___Z schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:17:
[...]
M-stuurtjes zijn diefstal gevoelig, net als Navigation Professional. Doe mij maar het standaard stuurtje en Navigation Business![]()
Ik ken iemand waarbij al 2x het stuur en de navi gejat zijn.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Geweldige wagen! Veel rijplezier gewenstKentsfield schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:01:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zojuiist trouwens mijn bestelling bevestigd gekregen van de LM! Dus binnenkort een nieuwe Octavia. Moet nog te horen krijgen welke dealer uit gaat leveren, maar sowieso blij!

Volgens mij gaat de GTE en de hybride BMW qua blauw kleurgebruik aardig in elkaar op, vind BMW er zelfs nog wat verder in gaan gezien de grote blauwe streep op de deur.dfrenner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:33:
[...]
Prachtige auto!
Ik vind die GTE's van VAG echt afknappers door een overvloed aan blauwe accenten. Gelukkig valt het bij de BMW nog mee, maar verzin een andere kleur... Rood ofzo, of van mijn part geel, dat blauw vind ik zo truttig ogen.
Verwijderd
Over 3 weken rij ik in een nieuwe auto
Voorraadmodel met nog 14% bijtelling, dus ook heerlijk goedkoop. Helemaal happy!
shameete schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:10:
[...]
Volgens mij gaat de GTE en de hybride BMW qua blauw kleurgebruik aardig in elkaar op, vind BMW er zelfs nog wat verder in gaan gezien de grote blauwe streep op de deur.
Golf GTE Nieuwe Auto | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb helaas vanuit mijn huidige locatie geen additionele foto's, maar het gebruik van blauw in de Golf GTE's is behoorlijk aanwezig:
- Lijn aan de voorkant, onder de motor kap, door de kop lamp unit, en in het VW logo
- Afhankelijk vd uitvoering, blauwe remklauwen (ik heb uiteindelijk de verkeerde velgen gekregen.. lang verhaal
, maar die stonden dus ook op mijn lijst...(andere velgen was automagisch blauwe remklauwen)
- Zijkant: GTE logo in blauw..
- Achterkant: Logo en GTE letters in blauw..
- Binnenzijde, Ik heb leer, dus alleen de stiksels blauw (als ik de foto's zie twijfel ik nu), de normale bekleding is net als de GTI, blauw geruit
, bij de deuren --> dorpels: blauwe verlichte streep, in de voordeuren: blauw verlichte streep net zoals bij de BMW (weet niet of die verlicht zijn).
- Versnellingsbak: ook hier blauwe stiksels, evenals het stuur.
Die blauwe streep dwars door het dashboard (zoals bij de foto's vd BMW), heb ik dan weer niet. Ga ik ook niet missen zegt mijn gevoel.
Over verbruik: Ik rij veel KM's in het buitenland, en helaas weinig e-palen daar. Ik laad dus relatief weinig elektrisch op en 1L per 15,6 is het verbruik ("sinds lange" tijd in VW termen). Haal die 250 Kg aan batterijen eruit en ik zou veel zuiniger rijden, maar ja ..bijtelling he (overigens, voordat ik hier als fiscale bijtellings-boef te boek kom te staan --> 2,5 maanden na levering auto ben ik van NL standplaats (met laadpaal) naar Duitsland verkast (onverwacht) zonder laadpaal.
Anyhows: mooie BMW Kentsfield, veel plezier en veilige KM's
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik heb ook proefgereden in een 308SW, maar ik vond het op de een of andere manier flink tegenvallen...Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:28:
Net akkoord gekregen voor de Peugeot 308 Blue Lease Executive BlueHDI.
Over 3 weken rij ik in een nieuwe auto
Voorraadmodel met nog 14% bijtelling, dus ook heerlijk goedkoop. Helemaal happy!
Spijtig, want nu heb ik een duurdere auto, waar ik ook nog eens 21% bijtelling over mag aftikken. Achja, in ieder een DSG bak
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Dat blauwe heeft niets met de motorisering te maken. Je krijgt standaaard blauwe accenten bij een m sport model. dit kan je gewoon aanpassen. op de remklauwen na die zijn altijd blauw. Tenzij een M zonder sport dan zijn ze geel geloof ik (M3, M5)dfrenner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:33:
[...]
Prachtige auto!
Dingen!
Verbruik van 1 op 30km vind ik persoonlijk netjes.
Rij elke dan 75km naar het werk en 75 terug en daarvan 60km over de snelweg.
Ik heb momenteel 700 euro (inclusief brandstof) om uit te geven aan een auto. Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe astra (diesel). Qua cataloguswaarde is deze bv duurder dan een ds3 en ibiza TDI FR. Hoe kan het dan dat deze goedkoper te leasen is dan de twee B segmenters bij bv Athlon? Restwaarde hoger?
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Meestal worden nieuwe of LCI modellen qua leasetarief gunstig neergezet. Naar mate er meer auto's van verkocht worden, wordt ook deze berekening accurater en zal uiteindelijk resulteren in een ander (meestal hoger) leasetarief.
Zo hebben een aantal consultants bij ons de kans gekregen om destijds een mooie Mercedes C-klasse te leasen tegen een zeer scherp leasetarief, zo scherp dat deze in hun bereik lag. Diezelfde C-klasse is nu zelfs voor het budget van een senior consultant moeilijk meer te leasen.
Daarom moet je je ook niet helemaal blindstaren op de cataloguswaarde, dat is namelijk niet 1 op 1 terug te vertalen in leasetarief.
Belastingen en restwaarde spelen hierin een flinke rol. Als de motor en verbruik van een auto slechter is voor het milieu, dan zit er meer belasting op een auto. Netto is de Astra misschien duurder van de andere auto's. Factoren als kleur (metallic) spelen ook een rol.3clectic schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:20:
Gents,
Ik heb momenteel 700 euro (inclusief brandstof) om uit te geven aan een auto. Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe astra (diesel). Qua cataloguswaarde is deze bv duurder dan een ds3 en ibiza TDI FR. Hoe kan het dan dat deze goedkoper te leasen is dan de twee B segmenters bij bv Athlon? Restwaarde hoger?
Verwijderd
Proefgereden in SW, wat al prima reed (nog nooit station gereden) De hatchback kan alleen maar beter rijdenbonyuri schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:58:
[...]
Ik heb ook proefgereden in een 308SW, maar ik vond het op de een of andere manier flink tegenvallen...
Spijtig, want nu heb ik een duurdere auto, waar ik ook nog eens 21% bijtelling over mag aftikken. Achja, in ieder een DSG bak
Wat viel zo tegen aan de 308? Qua comfort zat ie wel stukje hoger dan de andere auto's waarin ik heb proefgereden.
Nu heb ik niet zo'n hoog budget though.
Inmiddels zit de proeftijd erop van mijn nieuwe baan en nu mag ik dus officieel op jacht naar een leasewagen.
De opties momenteel die ik overweeg:
- Volvo V40 Nordic+ (Luxury) D2/D3 (D4 te duur helaas)
- Mazda 3 Skyactiv-D 2.2 150 Skylease GT
Goedkopere optie:
- Citroen DS 3 Blue HDI 120 Sport Chique
Ik neig nog steeds het meest naar de Volvo V40. Maar gezien de leaseprijs zal dit op max een D3 uitkomen en waarschijnlijk zelfs een D2.
Daarom is de Mazda 3 weer in beeld gekomen. Die levert voor bijna hetzelfde bedrag een net zo rijk uitgeruste auto, maar dan met 150pk en 380Nm koppel. De Volvo vind ik echter net wat mooier, zowel qua exterieur als interieur.
Als laatste optie (mochten bovenstaande twee toch veel te duur worden in de maand) heb ik nog een DS 3 op het oog in Sport Chique uitvoering. Dat is qua rijgedrag bijna dezelfde auto als ik nu privé rijdt (Peugeot 207), maar net iets rijker uitgerust.
Keuzes, keuzes
Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
Gefeliciteerd! Welke uitvoering en opties?3clectic schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:54:
Vandaag bestelling geplaatst voor de nieuwe Opel Astra. Vanwege mijn beperkt budget (700) gegaan voor de 81 kw versie en aangezien ik uitgegaan was van een auto in het B segment erg blij dat ik toch deze auto heb kunnen kiezen. Aangezien mijn vorige voertuigen allemaal wit, grijs of donkergrijs waren, nu maar voor de kleur power red gekozen. Levertijd 7/8 weken, met een eventuele uitloper naar 9 weken. Ik ben dus benieuwd!
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
De 1.6 CDTI 81KW S/S Edition 5D in Power Red met geblindeerde achterramen, 17 inch lichtmetaal en op de valreep de ergonomische stoelen erbij gepakt.
Nu begint het lange wachten..
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Jou kennende wil je op je auto aflopen en dan een glimlach krijgen. Anders had je die peugs van je niet zo optisch mooi gemaakt. Dus dan de Volvo. D2 is prima. Trekt ook prima door enzo. Kan je melden dat je die 30 pk nauwelijks gaat missen, hooguit op een tussensprint. Voor de rest moet je door de bocht gewoon naar zijn twee (met 150pk kan in zijn drie) om er niet slap trekkend uit te komen en ben je alleen maar iets eerd bij de file. Dus eigenlijk boeit het geen reet.PdeBie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:06:
Stiekem toch weer een oogje op de Mazda 3 laten vallen. Die 2.2 diesel met 150pk/380Nm is toch wel heel aantrekkelijk hoor![]()
Inmiddels zit de proeftijd erop van mijn nieuwe baan en nu mag ik dus officieel op jacht naar een leasewagen.
De opties momenteel die ik overweeg:
- Volvo V40 Nordic+ (Luxury) D2/D3 (D4 te duur helaas)
- Mazda 3 Skyactiv-D 2.2 150 Skylease GT
Goedkopere optie:
- Citroen DS 3 Blue HDI 120 Sport Chique
Ik neig nog steeds het meest naar de Volvo V40. Maar gezien de leaseprijs zal dit op max een D3 uitkomen en waarschijnlijk zelfs een D2.
Daarom is de Mazda 3 weer in beeld gekomen. Die levert voor bijna hetzelfde bedrag een net zo rijk uitgeruste auto, maar dan met 150pk en 380Nm koppel. De Volvo vind ik echter net wat mooier, zowel qua exterieur als interieur.
Als laatste optie (mochten bovenstaande twee toch veel te duur worden in de maand) heb ik nog een DS 3 op het oog in Sport Chique uitvoering. Dat is qua rijgedrag bijna dezelfde auto als ik nu privé rijdt (Peugeot 207), maar net iets rijker uitgerust.
Keuzes, keuzes
En met beiden kun je prima cruisen @160 per uur. Alleen heeft de Volvo veel betere stoelen om exavt dat te doen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klopt helemaal, inmiddels heb ik 30k km's erop zitten in de v40 d2, en rij dagelijks 140km/h met cruise control. In z'n 6 is dat echt heerlijk, rustig, niet veel lawaai en met dat r-design onderstel echt geplakt aan het asfalt.The Eagle schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:34:
Succes met het wachten dan. Wat ik me wel afvraag: als je een relatief laag leasebudget hebt zal dat ongetwijfeld passend zijn voor je functie en dus ook voor je salaris. Hoeveel ga je netto betalen voor die auto? Kan me voorstellen dat het een grotere hap van je salaris is dan bijv een Polo. Of heb je daar geen rekening mee gehouden? Kan natuurlijk ook dat je alleen zakelijk rujdt, dan raakt mijn opmerking kant noch wal
[...]
Jou kennende wil je op je auto aflopen en dan een glimlach krijgen. Anders had je die peugs van je niet zo optisch mooi gemaakt. Dus dan de Volvo. D2 is prima. Trekt ook prima door enzo. Kan je melden dat je die 30 pk nauwelijks gaat missen, hooguit op een tussensprint. Voor de rest moet je door de bocht gewoon naar zijn twee (met 150pk kan in zijn drie) om er niet slap trekkend uit te komen en ben je alleen maar iets eerd bij de file. Dus eigenlijk boeit het geen reet.
En met beiden kun je prima cruisen @160 per uur. Alleen heeft de Volvo veel betere stoelen om exavt dat te doen
Mijn Astra 1.6 CDTI 81Kw Innovation met alle opties behalve leren bekleding en een zonnedak kost mij netto ongeveer €240 aan bijtelling.The Eagle schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:34:
Succes met het wachten dan. Wat ik me wel afvraag: als je een relatief laag leasebudget hebt zal dat ongetwijfeld passend zijn voor je functie en dus ook voor je salaris. Hoeveel ga je netto betalen voor die auto? Kan me voorstellen dat het een grotere hap van je salaris is dan bijv een Polo. Of heb je daar geen rekening mee gehouden? Kan natuurlijk ook dat je alleen zakelijk rujdt, dan raakt mijn opmerking kant noch wal
Zit wel iets over mijn leasebedrag heen wat ik zelf moet betalen uit eigen zak.
Moet nog steeds een uitgebreide review schrijven, ben ik niet echt meer aan toe gekomen en ook niet echt de motivatie voor gehad. Iets met een turbulente prive periode de afgelopen maanden.
Staat ondertussen al wel ruim 9.000 km op de teller, heb de auto sinds 3 maart
Zal nog een verslag schrijven en wat foto's plaatsen ook. Astra bevalt tot nu toe prima en is lekkere kilometer vreter
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Je kent mij te goed (best knap eigenlijk zo via TweakersThe Eagle schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:34:
[...]
Jou kennende wil je op je auto aflopen en dan een glimlach krijgen. Anders had je die peugs van je niet zo optisch mooi gemaakt. Dus dan de Volvo. D2 is prima. Trekt ook prima door enzo. Kan je melden dat je die 30 pk nauwelijks gaat missen, hooguit op een tussensprint. Voor de rest moet je door de bocht gewoon naar zijn twee (met 150pk kan in zijn drie) om er niet slap trekkend uit te komen en ben je alleen maar iets eerd bij de file. Dus eigenlijk boeit het geen reet.
Zaterdag aanstaande ga ik (nogmaals) een proefrit maken met de V40 D2. Dit keer met vriendin erbij. Ik wil tenslotte ook weten wat zij ervan vindt.
De Mazda 3 is een beest overigens. Wat een vermogen!
Afgelopen zaterdag mee gereden. Rijdt erg goed. Stoelen zitten wel minder (maar nog steeds goed) dan in mijn huidige 207 en de Volvo V40.
Bediening via de centrale knop (BMW stijl) werkt goed en erg intuïtief.
Nadelen van de Mazda:
- Stoelen goed, maar minder prettig dan mijn huidige RC stoelen in de 207 (ben dan ook erg verwend daardoor).
- Bose audio systeem is maar mwa (maar ook hier ben ik weer TE verwend met mijn huidige custom build audio in de 207).
- Achteruitkijkspiegel i.c.m. regensensor etc. in de voorruit nemen deel van het zicht weg. Stoel omlaag scheelt wel, maar echt 100% geweldig is het niet. Maar ook hier weer: de 207 heeft een MEGA voorruit, dus ook dat is gewoon wennen denk ik.
Zaterdag dus nog maar een keer met de Volvo rijden en dan knopen doorhakken.
Heb je dat probleem ook bij de Volvo?PdeBie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:06:
[...]
Nadelen van de Mazda:
- Achteruitkijkspiegel i.c.m. regensensor etc. in de voorruit nemen deel van het zicht weg. Stoel omlaag scheelt wel, maar echt 100% geweldig is het niet. Maar ook hier weer: de 207 heeft een MEGA voorruit, dus ook dat is gewoon wennen denk ik.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Voor zover ik mij kan herinneren (heb ruim een maand geleden in de V40 gereden) ook, maar in mindere mate.
Dat vind ik eigenlijk een vervelende eigenschap van vrijwel elke moderne auto. Ik merk de afgelopen jaren steeds vaker dat ik iets gemist heb wat verstopt zat in mijn A-stijl.gwystyl schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:51:
Ik vond dat in de V40 ook. Bij het aanrijden op kruisingen en het kijken naar links en rechts belemmert de A-stijl behoorlijk wat zicht. Van de binnenspiegel had ik nauwelijks last volgens mij.
Ja en nee. Ik zou de Ateca ongezien zo bestellen, maar ik mag voorlopig nog niet uitzoekensatya schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:21:
Iemand al zijn oog laten vallen op de Seat Ateca en vergeleken met de VW Tiguan.
Plus nog tot eind 2019 14% bijtellin en een station wat ook wel fijn is
Edit: en ik zie net dat dat ding in diesel alleen maar 25% bijtelling is
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 06-06-2016 20:20 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Is het nu gunstiger om een hogere km-stand bij elkaar te rijden? Het is niet dat ik van plan ben om onzinritjes te doen, maar er staat hier nog een auto (geen lease) voor de deur en nu pakken we die vaak voor privéritjes omdat hij wat ruimer is.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ateca staat bovenaan de lijst. is voor januari dus lekker 22%The Eagle schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:18:
[...]
Ja en nee. Ik zou de Ateca ongezien zo bestellen, maar ik mag voorlopig nog niet uitzoeken
Plus nog tot eind 2019 14% bijtellin en een station wat ook wel fijn is
Edit: en ik zie net dat dat ding in diesel alleen maar 25% bijtelling is
Neus van de Tiguan is wat lomp, en de Ateca is in xcellance uitvoering met 1.4 TSI eigenlijk helemaal compleet op kleur en velgen na.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic