I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
[ Voor 13% gewijzigd door Kentsfield op 19-05-2016 13:46 ]
Dingen!
Verwijderd
Helaas was de Lima Green versie not allowed, die kleur was te exotisch, dus het wordt Nevada White.
Kan niet wachten tot ik meer hoor.
Waarin rijd je nu dan?Jazzy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:57:
Ben zelf van 68 (DS3 1.4 diesel) naar 280 pk gegaan. Dat went snel.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dingen!
Heb je die gekocht? als je dat prive hebt gedaan vind ik je een gekkie
Dingen!
Verwijderd

Is het niet zo dat de netto maandlasten dan alleen de eigen bijdrage zijn en dus de bijtelling wegvalt, en dus netto maandlasten = 226.06 euro. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 13:20 ]
Je eigen bijdrage word ingehouden over de bruto bijtelling. Fleetagent rekent dat door zover ik weet.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:19:
Even een vraagje over de autokostenforfait. Ik heb nu via fleetagent een auto samengesteld, ik las op internet dat als je eigen bijdrage hoger is dan de bijtelling, dat de bijtelling vermindert wordt met de eigen bijdrage tot een maximum van 0. Hoe zit dat dan precies? Waarom houdt fleetagent daar geen rekening mee in de berekening van de maandlasten?
[afbeelding]
Is het niet zo dat de netto maandlasten dan alleen de eigen bijdrage zijn en dus de bijtelling wegvalt, en dus netto maandlasten = 226.06 euro. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Dingen!
Hij heeft het gewoon mooi berekend hoor. Hij telt je eigen bijdrage aan de werkgever ook gewoon mee in het netto bedrag namelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:19:
Even een vraagje over de autokostenforfait. Ik heb nu via fleetagent een auto samengesteld, ik las op internet dat als je eigen bijdrage hoger is dan de bijtelling, dat de bijtelling vermindert wordt met de eigen bijdrage tot een maximum van 0. Hoe zit dat dan precies? Waarom houdt fleetagent daar geen rekening mee in de berekening van de maandlasten?
[afbeelding]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik snap hem niet helemaal.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:19:
[afbeelding]
Je hebt 4649 bijtelling per jaar?
En je betaalt 226 euro eigen bijdrage per maand?
Waarom dat netto bedrag?, is dat gebruikelijk?
Maar goed:
4649/12 = 387 euro per maand bijtellen bij je salaris
52% = 201 euro netto bijtelling per maand
42% = 162 euro netto bijtelling per maand
Dan kom ik uit op:
52% : 357 netto per maand (156+201)
42% : 318 netto per maand (156+162)
Edit:
Laat maar het is al doorgerekend in je fiscale bijtelling van 4649 per jaar.
Zonder eigenbijdrage is je bijtelling 7350 (35.000*0,21).
7350/12=612 euro bijtellen
612-226 euro eigen bijdrage = 387 euro per maand bijtellen.
Vetgedrukte zou moeten kloppen.
Edit2:
Hoe kan alleen 226 euro eigen bijdrage een netto last van 156 euro opleveren
[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 22-05-2016 11:46 ]
Het enige voordeel wat je dus hebt met een eigen bijdrage is dat je netto bijtelling (inhouding op salaris) minder wordt. (Maar volgens mij dus nooit nul wordt
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Je hebt een eigen bijdrage van 226. Die is aftrekbaar van de bijtelling (21% x 35k /12).
Dan blijft er van de 7000 euro bijtelling nog zo'n 4600 over per jaar over. Det brengt een loonheffing met zich mee van 156 per maand.
Plus je eigen bijdrage van 226 komt de netto maandlast neer op 382 euro. Dat is het bedrag dat je op je nettoloon mist door deze auto.
(vrij dure auto voor iemand die niet in de 4e schijf loonheffing valt imho)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
35k is een gewone beginners auto?AllSeeyinEye schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:37:
35k is een gewone aangeklede Golf. Niets bijzonders en gewoon een beginners auto.
Een aaigo is een beginners auto.
Een 208 is een beginners auto.
Een auto van over de 35k is geen "beginners auto"
Op het moment als ik ga kijken bij de meeste detacheerders is een auto in de grote van een Clio, polo, een standaard auto.
Game PC
Pas op met je oren, ik bedaal de hoofdprijs met een fluitketel van 75db op beide oren.Kecin schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:56:
[...]
Moet ook zeggen dat ik altijd lekker hard de muziek aanheb. Scheelt weer

En dat gaat nooit meer over.
Door geluid in je auto?satya schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:35:
[...]
Pas op met je oren, ik bedaal de hoofdprijs met een fluitketel van 75db op beide oren.![]()
En dat gaat nooit meer over.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
U bent bankier of financieel consultant? Zelfs de relatief goed betaalde, heel veel bij klanten zittende (en flink uren makende) Software consultant jongens die ik ken beginnen in een Polo/Clio, niet een Golf van 35k. Veelal echter wel volledig onder de bedrijfsstickers.AllSeeyinEye schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:37:
35k is een gewone aangeklede Golf. Niets bijzonders en gewoon een beginners auto.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 08:50 ]
Jeb.
Ik neem aan dat je dan tinnitus hebt, weet dat daar een hoop meer aan te doen is dan artsen over het algemeen weten. Mijn schoonmoeder heeft dit ook en is een tijd terug naar een bijeenkomt geweest over tinnitus. Daar gaven ze aan dat er echt een hoop meer oorzaken en mogelijke behandelingen zijn dan een arts over het algemeen vanaf weet. Die zal vaak zeggen joh je hebt tinnitus veel plezier met de rest van je leven.satya schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:24:
[...]
Jeb.Alles boven de 80db kan je oren slopen, en een stevige stereo kan over de 100db gaan.
Game PC
Ik ben een inhouse software engineer (wel bij een detacheerder, maar werk voornamelijk op kantoor aan inhouse projecten) en rijd een Golf van 32k. Het kan wel, maar komt waarschijnlijk niet vaak voor. Leasebudget van 670 (inclusief brandstof) bij 35k p/j voor 48 maanden. Wel een eigen bijdrage, maar dat zijn een paar tientjes.GoldenSample schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:43:
[...]
U bent bankier of financieel consultant? Zelfs de relatief goed betaalde, heel veel bij klanten zittende (en flink uren makende) Software consultant jongens die ik ken beginnen in een Polo/Clio, niet een Golf van 35k. Veelal echter wel volledig onder de bedrijfsstickers.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dan gok ik dat de golf al eventjes oud is? Verder is de 48 maanden bij 35k wel een aparte combo nog niet eerder gezien. Als voorbeeld in 2012 kon ik een 14% megane leasen voor 685 euro in de maand met een eige bijdrage van 70 euro. Op dit moment zou ik voor de 685 euro een clio kunnen rijden.DeluxZ schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:47:
[...]
Ik ben een inhouse software engineer (wel bij een detacheerder, maar werk voornamelijk op kantoor aan inhouse projecten) en rijd een Golf van 32k. Het kan wel, maar komt waarschijnlijk niet vaak voor. Leasebudget van 670 (inclusief brandstof) bij 35k p/j voor 48 maanden. Wel een eigen bijdrage, maar dat zijn een paar tientjes.
Game PC
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nog geen 2 jaar oud, begin contract is begin november 2014. En over de contractlooptijd. Volgens mij is dit niet zo een heel vreemde combi.Shunt schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Dan gok ik dat de golf al eventjes oud is? Verder is de 48 maanden bij 35k wel een aparte combo nog niet eerder gezien. Als voorbeeld in 2012 kon ik een 14% megane leasen voor 685 euro in de maand met een eige bijdrage van 70 euro. Op dit moment zou ik voor de 685 euro een clio kunnen rijden.
dat is idd incl brandstof en 35k 60. Het kan zijn dat het beeld wat vertekend is omdat in de tijd dat ik bij mijn vorige werkgever zat zij de prijs verhoogde. Een ex collega betaalt volgens mij 700 euro + voor een clio estate zonder al te veel opties.Widow schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:19:
Ik weet niet waar je least, of onder welke voorwaarden, maar een Clio voor 40k/48 maanden zie ik voor rond de 485 euro weggaan, met basis opties, diesel, ex brandstof. Of is die 685 inclusief brandstof of zo?
Game PC
Heb het vanmiddag ff gemeten, ik zit rond de 76db in de auto als ie flink staat te rammen....satya schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:24:
[...]
Jeb.Alles boven de 80db kan je oren slopen, en een stevige stereo kan over de 100db gaan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hoezo is dat een aparte combo? Als je het topic beter had gelezen had je hem in ieder geval onlangs nog voorbij zien komenShunt schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Dan gok ik dat de golf al eventjes oud is? Verder is de 48 maanden bij 35k wel een aparte combo nog niet eerder gezien. Als voorbeeld in 2012 kon ik een 14% megane leasen voor 685 euro in de maand met een eige bijdrage van 70 euro. Op dit moment zou ik voor de 685 euro een clio kunnen rijden.
4x 35k = 150.000km.
Helemaal niets raars aan.
thefox154 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:23:
[...]
4x 35k = 150.000km.
Helemaal niets raars aan.
Oke 140

Zit nog aan me eerste bak koffie. En dat om half 4.
[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 23-05-2016 15:54 ]
1 juni start ik bij een nieuwe werkgever en krijg dan het eerste jaar de beschikking over een auto uit de "Second Drive" pool van Athlon. Nu snap ik dat iedere auto (en rijder) anders is, maar heeft iemand hier ook al eens een (tijdelijke) auto daarvan gehad?
Reden voor de vraag is dat de informatie vanaf de site redelijk summier is of zelfs niet klopt. De auto op de site was bijvoorbeeld zwart, in de offerte ging het ineens over een blauwe met de helft aan kilometers.. Nu neem ik aan dat alleen 'nette' auto's zullen worden aangeboden voor zo'n tweede termijn, maar wat als blijkt dat het toch een uitgeleefd hok is, om het maar even plat te zeggen? Moet ik dat dan maar accepteren, of kan ik zo'n auto weigeren?
Versleten zijn ze hier en daar wel. De bekleding is wat vaal, of bepaalde hoekjes laten slijtplekken zien. Niks bijzonders.
Auto's die vies zijn of defect mag je (ook volgens mijn leasemaatschappij) gewoon weigeren. Een "uitgeleefd hok" zal je echt niet krijgen, maar geef die dan maar gewoon terug.
Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00
- DAB (digitale radio ontvangst) 100,00
- Sunset 180,00 (getinte ruiten)
- Metallic lak 550
- - Black Magic pearl effect
- Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
- Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) 290,00
- Parking Distance Control voor en achter 290,00
- Rokerspakket 20,00
- Dynamic pakket 350,00 (sportstoelen, sportstuur, spoilertje
- Stoffen bekleding Coeus Zwart
- Licht pakket 1.250,00
- Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven
* Kecin is a happy camper!
Voor die ruitenwisser heb je hele nette afdekplaatjes, een glazen plaatje dat mooi in het gat valt. Die vallen echt nauwelijks opKecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.
Hoe bedoel je? Dat ik hem eraf schroef en dan een afdekplaatje eroverheen doen? Of is het iets dat over de ruitenwisser heengaat?Widow schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:32:
[...]
Voor die ruitenwisser heb je hele nette afdekplaatjes, een glazen plaatje dat mooi in het gat valt. Die vallen echt nauwelijks op
Ziet er uit als een gave auto! Ik zit nu even op de Skoda site te kijken maar ik kan jouw model en motorisatie niet terugvinden, ligt dat aan mij of heb je een speciaal model?Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
Vandaag mijn nieuwe leaseauto besteld! Een Octavia met het volgende:
Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.
- Metallic lak 550
- Navigatie Columbus met 8 inch touchscreen, harde schijf, Apple Connectivity, dvd-speler, kleuren MaxiDot display, Smartlink functionaliteit en WLAN 1.200,00
- Rokerspakket 20,00
- Licht pakket 1.250,00
- Spiegelpakket (dimmende binnen & buiten spiegel(s), inklapbaar, instapverlichting, electrisch verstelbaar
Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Welliswaar niet van de Skoda site zelf, maar wel meer details erover.
Mijn Seat Leon FR met Upgrade sound pakket doet 98dB.DennusB schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Heb het vanmiddag ff gemeten, ik zit rond de 76db in de auto als ie flink staat te rammen....
Hij kan harder maar dan is het niet zuiver meer. Tot 98dB klinkt alles prima.(prima, maar hard natuurlijk
PS. gemeten met een iPhone. Niet de alleruiterste meting natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 24-05-2016 11:41 ]
Vandaar dat het model er nog niet opstaat. Er is al wel een prijslijst waar de 1.0 op staat:
http://www.skoda.nl/modellen/octavia/prijzen
Even op downloaden klikken en dan 1 juni 2016 (Ambition Businessline in mijn geval).
Dat was een bewuste keuzeReinier schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:43:
Rokerspakket? Niet alle leasemaatschappijen en werkgevers vinden dat goed geloof ik
En in jouw lease voorwaarden staat dat je dus mag roken?
[ Voor 19% gewijzigd door vinom op 24-05-2016 11:50 ]
Dat je de hele ruitenwisser eraf haalt en een plug in het gat zet. Zoek eens naar een " Rear Windshield Wiper Delete", dan krijg je zoiets:Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:33:
[...]
Hoe bedoel je? Dat ik hem eraf schroef en dan een afdekplaatje eroverheen doen? Of is het iets dat over de ruitenwisser heengaat?

Wat is de leaseprijs (incl. brandstof) en kilometers/jaar? Ben wel benieuwd.Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5D HB 85KW/115PK 23.580,00De camera was eigenlijk buiten budget maar ze hebben gehandeld en het is gelukt :-). Enig nadeel is dat op de hatchback bij MY2017 ook de ruitenwisser erbij komt, maar die nemen we maar voor lief.
- Metallic lak 550
- Rokerspakket 20,00
- Licht pakket 1.250,00
Al met al een complete auto voor het segment, bewust geen combi (nja, ook budgettair gezien), de 115pk zal wel wennen worden, maar de auto is niet heel zwaar en dat i.c.m. een 7-DSG lijkt het me wel prima toeven.
Voor 20 euro hoef je niet meer te verwachten als een aansteker en een asbak hoor. De 12V aansluiting is volgens mij altijd standaard.Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46:
[...]
Dat was een bewuste keuze. Mocht ik er in roken, dan kunnen ze later niet zeuren. Daarnaast wil ik gewoon een 12v aansluiting voorin de auto (dashcam, passagier die wil opladen, losse Tomtom, iets anders geen idee, haha)
709 euro, 35k p/j, 48 maanden (incl. brandstofvoorschot).DeluxZ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:06:
[...]
Wat is de leaseprijs (incl. brandstof) en kilometers/jaar? Ben wel benieuwd.
Oh vet! Thanks voor de tip! Ga ik rekening meehouden.Widow schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Dat je de hele ruitenwisser eraf haalt en een plug in het gat zet. Zoek eens naar een " Rear Windshield Wiper Delete", dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Dat denk ik ook, maar voor de zekerheid maar gedaan.vinom schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:49:
12v aansluiting zal er zonder het rokerspakket er ook wel inzitten denk ik? Ik heb dan een Octavia combi zonder rokerspakket en daar zit een 12v aansluiting voorin en in de kofferbak.
En in jouw lease voorwaarden staat dat je dus mag roken?
Ik heb officieel geen leasevoorwaarden gezien. Sowieso is het een werkplek volgens de overheid, daar mag dus niet gerookt worden. Maar je mag wel weer een rookcabine plaatsen op de werkvloer. Vaag dus eigenlijk. Officieel denk ik dus niet roken, maar heb er nooit iets over gehoord.
Dat is niet veel. Is dat zeker incl. brandstof?Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:00:
[...]
709 euro, 35k p/j, 48 maanden (incl. brandstofvoorschot).
[...]
Aah das een benzine
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 24-05-2016 14:42 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
/OT;
Vraag me echt af hoe zo'n 1.0 met 3 cilinders erbij hangt na 150k. Ze krijgen er toch nog wel flink wat pk's uit. Helemaal als je ziet dat hij nog tot 140pk te chippen is.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 15:50 ]
Meter eens nakijken? Doorsnee auto heeft van zichzelf al tussen de 65 en 70 db aan geluid bij 100km/h. Bij metingen kwamen we al gauw boven de 90db behoorlijke standaard stereo.DennusB schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:51:
[...]
Heb het vanmiddag ff gemeten, ik zit rond de 76db in de auto als ie flink staat te rammen....
Klopt. Vink een paar opties aan en dan zit je ook aan het bedrag. Wel grappig overigens; navi van 1.200 euro doet 14 euro in de maand en Xenon van 1250 euro 24 euro in de maand. Vreemd toch? Je zou denken dat ze uitgaan van waarde auto, zal ongetwijfeld met restwaarde te maken hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:00:
Zonder opties is hij bij leaseplandirect 630 incl. brandstof. Dus kan prima, helemaal bij grotere werkgevers.
/OT;
Vraag me echt af hoe zo'n 1.0 met 3 cilinders erbij hangt na 150k. Ze krijgen er toch nog wel flink wat pk's uit. Helemaal als je ziet dat hij nog tot 140pk te chippen is.
Deze versie heeft standaard 115 PK. Ik denk dat er nog wel meer te rekken valt maar trek dan wel mijn twijfels bij de duurzaamheid van de auto.
Het is niet extreem inderdaad. Sterker nog, de auto die ik nu heb is fiscaal 5.000 euro duurder. Ik ga er dus eigenlijk op achteruit. De bedrijfstak waarin ik me bevind is aan het versoberen. Ik zit dan weliswaar op een afdeling waar de cijfers heel goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet op kan. Door het wagenpark dus een stukje goedkoper te maken zijn er op holding niveau grote besparingen, zou ik naar een concurent gaan dan zal het al snel een 3/5-serie zijn. Maar ik vind het werken er wel dusdanig leuk dat ik een lange reisafstand niet erg vind, en een beetje inleveren op leasebudget ook niet. Ben overigens wel blij dat de Octavia in het budget past. Mocht deze niet passen dan bleef er weinig over waar je 15 uur per week in wil zitten.JB schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:41:
[...]
Dat is niet veel. Is dat zeker incl. brandstof?
edit:
Aah das een benzine
Op zich rijdt het prima, maar dat interieur is wel echt om te janken zeg.
Ik dacht dat mijn Focus een minder mooi interieur had, maar dit is gewoon hard plastic en slaat echt nergens op voor 30k. Verder zit het stuur heel erg in de weg, zelfs op de hoogste stand.
Hij voelt wel iets vlotter aan dan mijn Focus, maar de koppeling is ook weer erg wollig (dat zou nog een kwestie van wennen kunnen zijn).
Daarnaast had ik een directere auto verwacht, hij voelt erg zwaar aan en ik durf hem niet echt in een bocht te gooien. Hij is wel stugger dan de Focus, maar ik denk dat de Focus echt beter in de bochten ligt.
3-TSX-12
Ik zou deze uitvoering zeker niet overwegen als vervangen van de Focus, misschien dat het vermogen van de FR genoeg goedmaakt? Maar goed ik heb nog even...
Wij gebruiken avis voor tijdelijke autos ipv de leasem, zeer aantrekkelijke tarieven, wisselen altijd mogelijk en tot nu toe altijd autos met minder dan 10k erop. De auris bijvoorbeeld heb ik voor vakantie op schiphol bij avis naar binnen gereden en met een astra gtc de deur weer uitgegaan toen ik terug kwam. Werkgever betaalt 3 weken niets, jij geen parkeerkosten je kunt ook nog een voorkeur opgevenMerijn. schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:48:
Even nieuwsgierig naar de ervaringen hier..
1 juni start ik bij een nieuwe werkgever en krijg dan het eerste jaar de beschikking over een auto uit de "Second Drive" pool van Athlon. Nu snap ik dat iedere auto (en rijder) anders is, maar heeft iemand hier ook al eens een (tijdelijke) auto daarvan gehad?
Reden voor de vraag is dat de informatie vanaf de site redelijk summier is of zelfs niet klopt. De auto op de site was bijvoorbeeld zwart, in de offerte ging het ineens over een blauwe met de helft aan kilometers.. Nu neem ik aan dat alleen 'nette' auto's zullen worden aangeboden voor zo'n tweede termijn, maar wat als blijkt dat het toch een uitgeleefd hok is, om het maar even plat te zeggen? Moet ik dat dan maar accepteren, of kan ik zo'n auto weigeren?

Mijn laatste drie:
Auris, puntgaaf als nieuw, navi etc zat nog in het plastic, 2000km op de klok.
Astra gtc, 15k op de klok, als nieuw, rook zelfs nog naar een nieuwe auto.
Qashqai, 7000km op de klok, als nieuw, helaas had een of andere prutser er al wel een keer in gerookt
Laat je weten wat je krijgt?
Tijdelijke auto's zijn altijd auto's uit de pool, auto's van ex-werknemers of huurauto's en maximaal een paar jaar oud. Als de vorige berijders er fatsoenlijk mee omgaan dan zou je gewoon een nette auto moeten krijgen naar mijn mening.
Mocht bij aflevering blijken dat je toch een uitgeleefd hok krijgt dan zou ik hem direct weigeren.
0-100 is 10s uit zo een motor. straffe toebak.Kecin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:27:
- Metallic lak 550
- Rokerspakket 20,00
- Licht pakket 1.250,00
Ik heb zelf niet het Canton audiosysteem, maar hier kun je wat ervaringen lezen:jongetje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:23:
Ben ook bezig met het kijken naar mijn eerste lease-auto voor als mijn proeftijd afgelopen is. Ik ga voor de Octavia Combi, nu vroeg ik me af wie van de Octavia rijders hier voor het Canton audiosysteem hebben gekozen of juist niet.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/canton-soundsystem.20577/
Welliswaar een paar jaar oud, misschien dat er inmiddels verbeteringen inzitten.
Ik heb in mijn Octavia uit 2012 Audio Pack plus zitten, dat is met 8 speakers en dat klinkt al heel erg goed. Ik heb er wel een Pioneer radio inzitten met een hele uitgebreide equalizer en daarmee krijg ik juist dat goede geluid. Speakers lijken met dus belangrijk maar de radio net zoveel. De reacties over het Canton systeem zijn over het algemeen 50/50. Wat ik het meest lees is dat de bass nagenoeg niet aanwezig is.
[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 26-05-2016 08:41 ]
Dan heb je nog niet in de Leon van een generatie terug gezeten?dfrenner schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:
Heb nu de nieuwe Leon mee als leenauto. APK voor de Focus.
Op zich rijdt het prima, maar dat interieur is wel echt om te janken zeg.
Ik dacht dat mijn Focus een minder mooi interieur had, maar dit is gewoon hard plastic en slaat echt nergens op voor 30k. Verder zit het stuur heel erg in de weg, zelfs op de hoogste stand.
Ik heb een paar maanden zo'n Leon als poolauto gehad en het interieur van de "nieuwe" (hij is onderhand alweer oud aan het worden
(Ik heb het interieur altijd al aardig gevonden; het is niet allemaal hard plastic, bovenop is het sowieso allemaal vrij zacht en het is verder lekker kaal, zonder teveel knopjes
Saved by the buoyancy of citrus
Verder is het precies hetzelfde als de Golf en Octavia qua knoppen.Cyphax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:36:
[...]
Dan heb je nog niet in de Leon van een generatie terug gezeten?
Ik heb een paar maanden zo'n Leon als poolauto gehad en het interieur van de "nieuwe" (hij is onderhand alweer oud aan het worden) is een enorme vooruitgang, go figure
(Ik heb het interieur altijd al aardig gevonden; het is niet allemaal hard plastic, bovenop is het sowieso allemaal vrij zacht en het is verder lekker kaal, zonder teveel knopjes)
Mijn boefje is liev!
Voor het grootste deel wel, en, ik heb ook een dag een golf uit dezelfde generatie als leenauto gehad, en het interieur daarvan was grijzer en grauwer dan het weer op een grijze dag; ik was blij dat ik de Leon weer terughad (niet dat het interieur daarvan zo kleurrijk is, maar de schermpjes weer wel).JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:38:
[...]
Verder is het precies hetzelfde als de Golf en Octavia qua knoppen.
De voordelen wegen er wel tegenop voor mij gelukkig.
Dat vroeg ik me laatst af. Maat van mij rijd nu een Passat en heeft daar ook het mooie kleuren LCD in zitten tussen de klokken zoals bij de Leon.Cyphax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:42:
[...]
Voor het grootste deel wel, en, ik heb ook een dag een golf uit dezelfde generatie als leenauto gehad, en het interieur daarvan was grijzer en grauwer dan het weer op een grijze dag; ik was blij dat ik de Leon weer terughad (niet dat het interieur daarvan zo kleurrijk is, maar de schermpjes weer wel).
De voordelen wegen er wel tegenop voor mij gelukkig.

Ik had zelf een Golf mee ivm winterbanden wissel en daar zat dus zo'n lelijk zwart/wit scherm in van voor de oorlog. Heeft de Golf dit niet als mogelijkheid?
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 26-05-2016 08:49 ]
Mijn boefje is liev!
Hoe is de sound van de speakers van de Leon? Vind ik wel belangrijk sinds mijn huidige Mégane 2013 gewoon erg slecht geluid produceert (nog een half jaar uitzingen dan mag ik een nieuwe uitzoeken).JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:47:
[...]
Dat vroeg ik me laatst af. Maat van mij rijd nu een Passat en heeft daar ook het mooie kleuren LCD in zitten tussen de klokken zoals bij de Leon.
[afbeelding]
Ik had zelf een Golf mee ivm winterbanden wissel en daar zat dus zo'n lelijk zwart/wit scherm in van voor de oorlog. Heeft de Golf dit niet als mogelijkheid?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Klopt, niet alles is hard plastic. Maar het meeste wel en ik irriteer me dan aan het hardplastic onder je raam, daar zit speling in. Ik wil nog wel eens de deur dichttrekken aan de dat stuk. Verder deden de vierkante roosters (van de airco) me denken aan onze oude Renault 19 uit 1995... Dat moet toch anders kunnen jongens?Cyphax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:36:
Dan heb je nog niet in de Leon van een generatie terug gezeten?
Ik heb een paar maanden zo'n Leon als poolauto gehad en het interieur van de "nieuwe" (hij is onderhand alweer oud aan het worden) is een enorme vooruitgang, go figure
(Ik heb het interieur altijd al aardig gevonden; het is niet allemaal hard plastic, bovenop is het sowieso allemaal vrij zacht en het is verder lekker kaal, zonder teveel knopjes)
Bovenop is het inderdaad niet zo hard als bij de handrem, maar heel zacht is het niet hoor.
Verder was het stuur ook echt raar. Zit erg laag, zelfs op de hoogste stand. Stoel op zijn laagste stand, stuur op de hoogste stand, maar mijn knieen konden niet onder het stuur door hoor. Met 1 meter 86 ben ik echt niet zo lang.
Op de terugweg nog even wat bochtenwerk gedaan en hij is tevens minder direct dan de Focus in zijn stuurgedrag. In de Focus voel je precies wat je doet, de Leon is stugger en misschien zelfs geevenaard aan het bochtenwerk van de Focus, maar je "voelt" de weg niet.
Het is niet allemaal kommer en kwel, de motor pakt heel vroeg in de toeren al op en vooral 0-100 is hij lekker vlot. Daarboven wordt het echter weer minder.
Ruimte is prima.
De BNS. EC. uitvoering?Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:07:
Hoe is de sound van de speakers van de Leon? Vind ik wel belangrijk sinds mijn huidige Mégane 2013 gewoon erg slecht geluid produceert (nog een half jaar uitzingen dan mag ik een nieuwe uitzoeken).
3-TSX-12
Die viel heel erg tegen, het zal wel de standaard installatie geweest zijn. Heel koud, plat geluid. Nu is dat in de Focus ook niet super goed, maar een stuk warmer en dieper.
Als je geluid belangrijk vindt, kijk of er een upgrade mogelijk is en ga daar eens naar luisteren.
[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 26-05-2016 09:19 ]
Golf 7 heeft ook zo een kleurenscherm. Shameete heeft dit in zijn Golf 7 Variant en ik ben het ook vaker tegen gekomen bij het vagcommen. Kun je best leuke dingen mee doenJB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:47:
[...]
Dat vroeg ik me laatst af. Maat van mij rijd nu een Passat en heeft daar ook het mooie kleuren LCD in zitten tussen de klokken zoals bij de Leon.
[afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hij had wel dezelfde schermen, leek ietsje vlotter te zijn (alsof ie een snellere cpu had) maar er zat verder weinig vrolijkheid in.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:47:
[...]
[afbeelding]
In die prijsklasse vind ik eigenlijk elk interieur minder... pas bij wat meer premium-modellen wordt het mooier dus ik ben allang blij als het acceptabel is.dfrenner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:12:
[...]
Klopt, niet alles is hard plastic. Maar het meeste wel en ik irriteer me dan aan het hardplastic onder je raam, daar zit speling in. Ik wil nog wel eens de deur dichttrekken aan de dat stuk. Verder deden de vierkante roosters (van de airco) me denken aan onze oude Renault 19 uit 1995... Dat moet toch anders kunnen jongens?
Dat is wel raar, komt me niet bekend voor. Stond de stoel niet heel hoog? Maar zelfs dan, hij staat niet bekend om slechte afstelmogelijkheden van het stuur en de stoelen.Verder was het stuur ook echt raar. Zit erg laag, zelfs op de hoogste stand. Stoel op zijn laagste stand, stuur op de hoogste stand, maar mijn knieen konden niet onder het stuur door hoor. Met 1 meter 86 ben ik echt niet zo lang.
Tja, de Focus (of eigenlijk gewoon Ford; de Fiësta's vind ik ook heel leuk rijden) staat dan ook bekend om z'n uitstekende weggedrag dus daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.Op de terugweg nog even wat bochtenwerk gedaan en hij is tevens minder direct dan de Focus in zijn stuurgedrag. In de Focus voel je precies wat je doet, de Leon is stugger en misschien zelfs geevenaard aan het bochtenwerk van de Focus, maar je "voelt" de weg niet.
Vind ik ook erg belangrijk. Ik vond de Sound Upgrade niet noodzakelijk. De EQ kun je best goed afstellen en heb al meerdere malen de vraag gehad of ik een subwoofer erin heb liggen als mensen mee redenSport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:07:
[...]
Hoe is de sound van de speakers van de Leon? Vind ik wel belangrijk sinds mijn huidige Mégane 2013 gewoon erg slecht geluid produceert (nog een half jaar uitzingen dan mag ik een nieuwe uitzoeken).
Mijn boefje is liev!
Ik heb geloof ik de normale uitvoering (8 speakers) en die klinkt imho echt goed, en kan ook erg hard zonder direct te vervormen. Ik heb ze ook lage tonen horen producren die ik bij een normale koptelefoon niet of nauwelijks terughoor.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:34:
[...]
Vind ik ook erg belangrijk. Ik vond de Sound Upgrade niet noodzakelijk. De EQ kun je best goed afstellen en heb al meerdere malen de vraag gehad of ik een subwoofer erin heb liggen als mensen mee reden
Het kan iig meer dan hard genoeg om de binnenspiegel mee te zien trillen zonder dat het slechter gaat klinken.
Stiekem wil ik een eventuele volgende keer toch wel de upgrade want het klinkt naar meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 26-05-2016 11:00 ]
Herkenbaar! De dashcam gaat ook goed op en neer als je 'm een beetje opendraaitCyphax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:59:
[...]
Ik heb geloof ik de normale uitvoering (8 speakers) en die klinkt imho echt goed, en kan ook erg hard zonder direct te vervormen. Ik heb ze ook lage tonen horen producren die ik bij een normale koptelefoon niet of nauwelijks terughoor.
Het kan iig meer dan hard genoeg om de binnenspiegel mee te zien trillen zonder dat het slechter gaat klinken.
Stiekem wil ik een eventuele volgende keer toch wel de upgrade want het klinkt naar meer.
Mijn boefje is liev!
Misschien had ik een downgraded muzieksysteem mee gisteren?JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:34:
Vind ik ook erg belangrijk. Ik vond de Sound Upgrade niet noodzakelijk. De EQ kun je best goed afstellen en heb al meerdere malen de vraag gehad of ik een subwoofer erin heb liggen als mensen mee reden
Op het moment dat de bass wat hoger werd, ging het best wel vervormen. Daarnaast waren de hoge tonen veel minder warm dan in de Focus.
Overigens vind ik de Focus kwa geluid ook niet super, beter dan de Leon, maar ronduit matig. Ik blijf bij het High Performance Sound system van Harman Kardon in de Volvo, die had ik in de C30 zitten en dan zeggen mensen met recht "waar ligt je subwoofer". Maar mensen die dat in een standaard systeem van de Leon zeggen, hebben het echt niet begrepen.
Een binnespiegel laten trillen kan volgens mij iedere auto wel, dat is niet echt een graadmeter voor hoe het klinkt.
We moeten wel realistisch blijven.
Als je een liefhebber bent, of geluid belangrijk vindt, neem de upgrade in overweging!
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 26-05-2016 11:11 ]
Ik heb keuze tussen Mégane of Leon (of Ibiza/Clio met "bonus"), allen in meest basic uitvoeringJB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:34:
[...]
Misschien is het in 2015/2016 modellen verbeterd? (jij had 2014dfrenner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Misschien had ik een downgraded muzieksysteem mee gisteren?
Op het moment dat de bass wat hoger werd, ging het best wel vervormen. Daarnaast waren de hoge tonen veel minder warm dan in de Focus.
Overigens vind ik de Focus kwa geluid ook niet super, beter dan de Leon, maar ronduit matig. Ik blijf bij het High Performance Sound system van Harman Kardon in de Volvo, die had ik in de C30 zitten en dan zeggen mensen met recht "waar ligt je subwoofer". Maar mensen die dat in een standaard systeem van de Leon zeggen, hebben het echt niet begrepen.
Een binnespiegel laten trillen kan volgens mij iedere auto wel, dat is niet echt een graadmeter voor hoe het klinkt.
We moeten wel realistisch blijven.
Als je een liefhebber bent, of geluid belangrijk vindt, neem de upgrade in overweging!
[ Voor 51% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2016 11:16 ]
Omdat fabrikanten het op die manier voor elkaar krijgen om het overgrote deel te verleiden een extra optie te nemen die vaak min. €500 euro kostSport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:11:
[...]
Ik heb keuze tussen Mégane of Leon (of Ibiza/Clio met "bonus"), allen in meest basic uitvoering. Ben dus blij dat de Leon aardig geluid heeft. Ik begrijp ook echt niet waarom sommige radio's nog zo blikkerig zijn, het kost toch een kleine moeite om een fatsoenlijke speaker in te bouwen?
[...]
Dan heb je idd weinig keuze.Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:11:
Ik heb keuze tussen Mégane of Leon, allen in meest basic uitvoering. Ik begrijp ook echt niet waarom sommige radio's nog zo blikkerig zijn, het kost toch een kleine moeite om een fatsoenlijke speaker in te bouwen?
Nieuwe Megane ook een optie?
Geen ervaring met de 308 helaas.Misschien is het in 2015/2016 modellen verbeterd? (jij had 2014). Geluid in de 308 vind ik best aardig, als de Leon dat ook minimaal produceert dan ben ik al tevreden.
Zou best kunnen, de lovende reacties hier zijn namelijk echt niet te staven met de Leon die ik gisteren meehad. Het was niet slecht... Gewoon matig...
Dat is natuurlijk wel een logische verklaring. Voor mij een reden om die auto te negerentimwijn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:17:
[...]
Omdat fabrikanten het op die manier voor elkaar krijgen om het overgrote deel te verleiden een extra optie te nemen die vaak min. €500 euro kost
Nieuwe Mégane mag ook inderdaad.dfrenner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:17:
[...]
Dan heb je idd weinig keuze.
Nieuwe Megane ook een optie?
[...]
Geen ervaring met de 308 helaas.
Zou best kunnen, de lovende reacties hier zijn namelijk echt niet te staven met de Leon die ik gisteren meehad. Het was niet slecht... Gewoon matig...
Maar ik rijd nu een tijdje een Mégane en vind dat echt een verschrikkelijke auto. Zowel van buiten en van binnen, de speakers, de andere weggebruikers die ermee rijden, ik irriteer me overal aan met die auto. Voor de cruisecontrol moet je eerst een knopje in de middenconsole indrukken, waar komt die logica vandaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2016 11:22 ]
Volvo V40, als het goed is.. Volgens kenteken van eind 2013.thefox154 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:05:
Laat je weten wat je krijgt?
Verder zegt de offerte +/- 50k km en als belangrijkste opties panoramisch dak, Business Pack Pro en (achteraf ingebouwd?) lederen bekleding.
Woensdag staat hij klaar bij kantoor, dan weet ik het zeker.
Voor de cruise control moet je een keer een knopje om zetten van neutraal naar cruise control of naar limiter. Daarna hoef je er niet meer naar te kijken?Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:21:
[...]
Dat is natuurlijk wel een logische verklaring. Voor mij een reden om die auto te negeren
[...]
Nieuwe Mégane mag ook inderdaad.
Maar ik rijd nu een tijdje een Mégane en vind dat echt een verschrikkelijke auto. Zowel van buiten en van binnen, de speakers, de andere weggebruikers die ermee rijden, ik irriteer me overal aan met die auto. Voor de cruisecontrol moet je eerst een knopje in de middenconsole indrukken, waar komt die logica vandaan?![]()
En tja als je een auto niet fijn vind dan ga je natuurlijk aan steeds meer dingen ergeren. Maar ik snap alleen niet wat je bedoelt aan de andere weggebruikers die ermee rijden?
Welke variant van de megane heb je ik gok een van de varianten die wat sober aangekleed is (dus geen Bose ofzo). Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij geen keuze hebt gehad in welke auto je ging rijden? Volgens mij scheelt dat ook veel in de rijplezier factor.
Game PC
Mja inderdaad... Apart ook dat er niks goed is aan de Leon
Mijn boefje is liev!
Idd geen keuze en meest sobere uitvoering. Vwb andere weggebruikers: omdat de Megane in 2013/2014 zowel zakelijk als privé zeer gunstig was in bijtelling/BPM zit de hele snelweg vol met die auto's. Leon komt veel minder voor.Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Voor de cruise control moet je een keer een knopje om zetten van neutraal naar cruise control of naar limiter. Daarna hoef je er niet meer naar te kijken?
En tja als je een auto niet fijn vind dan ga je natuurlijk aan steeds meer dingen ergeren. Maar ik snap alleen niet wat je bedoelt aan de andere weggebruikers die ermee rijden?
Welke variant van de megane heb je ik gok een van de varianten die wat sober aangekleed is (dus geen Bose ofzo). Ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij geen keuze hebt gehad in welke auto je ging rijden? Volgens mij scheelt dat ook veel in de rijplezier factor.
Ander dilemma: Hatchback of Estate. Heb geen kinderen en neem ook nooit veel spullen mee. Maar ik heb het idee dat Estate wat zwaarder en daardoor beter rijdt?
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2016 11:34 ]
Dat heb ik behalve leon rijders nog nooit iemand horen zeggen.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Mja inderdaad... Apart ook dat er niks goed is aan de LeonHier op mijn werk een paar Focus rijders en die zijn los van de wegligging allemaal positiever over de Leon dan over de Focus
De leen leon die ik een paar dagen mee heb gekregen lag lekker op de weg maar dat on vertrouwde in de bochten heb ik ook ervaren.
Bij de fiësta van mijn vriendin rij ik automatisch veel sportiever dan in mijn megane of toen in de leon dat onderstel daagt dat een beetje uit. Het zelfde bij de leen Focus die ik een weekje heb gehad.
Ik vind het bij de leon gewoon erg jammer dat de navi niet te upgraden is naar een 8 inch model.
Dat is nu zo'n opmerking die ik niet kan plaatsen wat maakt het nu uit of er meer van rond rijden.Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:30:
[...]
Idd geen keuze en meest sobere uitvoering. Omdat de Megane in 2013/2014 zowel zakelijk als privé zeer gunstig was in bijtelling/BPM zit de hele snelweg vol met die auto's. Leon komt veel minder voor.
De leon zie je ook achterlijk veel rond rijden. Dat viel me op toen ik er zelf in rond reed.
Maar leg nog eens uit wat nu het probleem is met dat cruise control knopje?
[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 26-05-2016 11:34 ]
Game PC
Ik heb geloof ik ook geen enkele review echt negatief zien doen over die auto, ze lijken het allemaal een prima apparaat te vinden. Minpuntjes heb je altijd maar in de praktijk ben je imho echt heel veeleisend als een goed uitgeruste Leon een slechte auto vindt.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
[...]
Mja inderdaad... Apart ook dat er niks goed is aan de LeonHier op mijn werk een paar Focus rijders en die zijn los van de wegligging allemaal positiever over de Leon dan over de Focus
Maargoed, ne pas de care: iedereen is volledig vrij z'n eigen keuzevrijheid zo te beperken, da's in het eigen nadeel, niet dat van mij of andere Leon-rijders.
Inderdaad een compleet andere auto dan de Golf of OctaviaShunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Dat heb ik behalve leon rijders nog nooit iemand horen zeggen.
Mijn boefje is liev!
Ho ho, hij is sneller naar de 100 en lager in de toeren pakt hij sneller op.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
Hij heeft ten opzichte van mijn Focus een mooier display, maar bij de facelift Focus, wint de focus weer op dat punt.
Ik zou de Leon best overwegen, maar alleen als de FR mogelijk is en binnen budget past. Dan neem ik de mindere zaken voor lief, voor het vermogen en prestaties.
De Focus (diesel) komt daar weer niet bij in de buurt.
Maar deze uitvoering die ik nu mee had verliest het inderdaad dik van de Focus die ik nu heb...
Ik denk dat die Focus rijders op je werk met een roze bril op kijken? Beetje Apple fanboy reacties, alleen dan bij VAG.
Ik begon al bijna aan mijzelf te twijfelen. Heb ik wel goed de bochten genomen?Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:31:
De leen leon die ik een paar dagen mee heb gekregen lag lekker op de weg maar dat on vertrouwde in de bochten heb ik ook ervaren.
Bij de fiësta van mijn vriendin rij ik automatisch veel sportiever dan in mijn megane of toen in de leon dat onderstel daagt dat een beetje uit. Het zelfde bij de leen Focus die ik een weekje heb gehad.
Ik vind het bij de leon gewoon erg jammer dat de navi niet te upgraden is naar een 8 inch model.
Heb ik wel goed gevoeld en gekeken?
Maar ben dus niet de enige, gelukkig.
Klopt, maar dat of 14% rijden gaf toen de doorslag. Scheelt wel weer dat de NAV hoger zit bij de Leon tov een Golf/Octavia maar hij buiten dat ook erg traag met navigeren. De upgrade is een stuk beter maar nog steeds geen 8 inch. Die was toen alleen nog niet verkrijgbaar in nov 2014Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:31:
[...]
Mijn boefje is liev!
Ik mag hopen van wel op materiaalgebruik?JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:34:
Inderdaad een compleet andere auto dan de Golf of Octavia
De nieuwe Leon die ik mee kreeg was volgens mij van het 2015 of 2016 model. En de navi die daar in zat was alles behalve traag. Dat merkte ik overigens ook bij de Golf en octavia. Waar je voorheen de 8 inch pakte vanwege de snelheid is dat nu echt niet meer nodig. Mij gaat het om de grote van het scherm.JB schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Klopt, maar dat of 14% rijden gaf toen de doorslag. Scheelt wel weer dat de NAV hoger zit bij de Leon tov een Golf/Octavia maar hij buiten dat ook erg traag met navigeren. De upgrade is een stuk beter maar nog steeds geen 8 inch. Die was toen alleen nog niet verkrijgbaar in nov 2014
Vergeleken met mijn megane vond ik het helemaal niet slecht maar ja dan ga je van frans wollig naar duits hard. Vanuit de Ford is het van Ford scherp en direct naar duits hard wellicht dat daar het grote verschil zit.dfrenner schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:39:
[...]
Ik begon al bijna aan mijzelf te twijfelen. Heb ik wel goed de bochten genomen?
Heb ik wel goed gevoeld en gekeken?
Maar ben dus niet de enige, gelukkig.
[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 26-05-2016 11:42 ]
Game PC
Dan is dat de nieuwe geweest inderdaad. De oude is nog iets kleiner zelfs (5,8" naar 6,5")Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:41:
[...]
De nieuwe Leon die ik mee kreeg was volgens mij van het 2015 of 2016 model. En de navi die daar in zat was alles behalve traag. Dat merkte ik overigens ook bij de Golf en octavia. Waar je voorheen de 8 inch pakte vanwege de snelheid is dat nu echt niet meer nodig. Mij gaat het om de grote van het scherm.
Leg uit
[ Voor 16% gewijzigd door JB op 26-05-2016 11:51 ]
Mijn boefje is liev!
Het materiaalgebruik van de Golf is een klein stapje beter, maar echt heel veel scheelt het niet meer, net als het prijsverschil ook niet zo bijzonder groot meer is. Bij de vorige Leon dus wel, dat was 100% hard plastic en alles klonk hol, maar het is nu een stuk meer solide.
(Dan kan je aan de onderkant idd hard plastic hebben maar dat is stoort mij niet zo als het maar niet slap of cheap aanvoelt en dat doet het dan ook weer niet)
Ik heb het dan over dit interieur van de Golf:

De controls van de airco en de verlichting zijn letterlijk dezelfde, navi geloof ik ook, maar bij Seat is het interieur niet hetzelfde op een zwartwitfoto als op een kleurenfoto.
Het is en blijft vooral een kwestie van smaak en voel je vooral vrij om het niet mooi te vinden (ze kunnen en zullen het toch nooit zo kunnen maken dat iedereen het mooi vindt)
Ik heb destijds de Focus die ik nu heb vergeleken met de Megane GT-line.Shunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:41:
Vergeleken met mijn megane vond ik het helemaal niet slecht maar ja dan ga je van frans wollig naar duits hard. Vanuit de Ford is het van Ford scherp en direct naar duits hard wellicht dat daar het grote verschil zit.
GT-line is voorzien van sportonderstel en ik vond de wegligging redelijk gelijk.
Echter het stuurgedrag van de Focus is veeeeel directer en je voelt de weg gewoon. Je weet precies wat je kan doen en tot hoe ver je kan gaan.
Toen begrepen veel mensen mijn keuze ook niet, want als die autotests loofde de GT-line om zijn wegligging.
Het was ook niet slecht, maar niet zo fijn en direct als de Focus...
En voor mij was het kwa auto echt om het even. Maakt mij niet uit Ford of Renault.
Ik ben sosieso niet merk-trouw.
Opel, Ford, Volvo, Seat, Skoda, Ford...
Probleem is dat ik die auto gewoon zat ben en geloof me, dan irriteer je je aan allesShunt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:31:
[...]
[...]
Dat is nu zo'n opmerking die ik niet kan plaatsen wat maakt het nu uit of er meer van rond rijden.
De leon zie je ook achterlijk veel rond rijden. Dat viel me op toen ik er zelf in rond reed.
Maar leg nog eens uit wat nu het probleem is met dat cruise control knopje?
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2016 12:05 ]
Yep, volgens mij standaard bij de duurste Navi of los te bestellen. Bij Skoda heet het in iedergeval "Maxidot".Rainesh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:28:
[...]
Golf 7 heeft ook zo een kleurenscherm. Shameete heeft dit in zijn Golf 7 Variant en ik ben het ook vaker tegen gekomen bij het vagcommen. Kun je best leuke dingen mee doen
Standaard krijg je het zwartwit scherm, kleurenscherm is een optie. (En heb ik besteld
Ook fijn om te horen dat de 8 speakers (de standaard? dus) wel goed klinken, daar maak ik me wel zorgen over. Gereden met een Canton systeem namelijk, dat klonk gewoon prima. Benieuwd dus naar de "standaard" versie. (Ik ben er onzeker over of die 8 standaard zijn, in de brochure stond iets van dat de Businessline een audioupgrade had gehad vergeleken met het basismodel).
Ik dus precies hetzelfde, laat even weten als je hem hebt hoe hij bevalt. De Businessline Ambition heeft idd standaard 8 speakers. Als het prima klinkt dan hoef ik niet zo nodig die 500 euro extra (want neem zoiezo DAB+) uit te geven. Dat panoramadak komt er ook en is ook alweer 1100 extra.Kecin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Ook fijn om te horen dat de 8 speakers (de standaard? dus) wel goed klinken, daar maak ik me wel zorgen over. Gereden met een Canton systeem namelijk, dat klonk gewoon prima. Benieuwd dus naar de "standaard" versie. (Ik ben er onzeker over of die 8 standaard zijn, in de brochure stond iets van dat de Businessline een audioupgrade had gehad vergeleken met het basismodel).
DAB+ zou ik ook doen.
Anders even een bezoekje brengen bij de dealer? Die hebben vast wel een uitvoering staan met de standaard versie.Kecin schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Yep, volgens mij standaard bij de duurste Navi of los te bestellen. Bij Skoda heet het in iedergeval "Maxidot".
Standaard krijg je het zwartwit scherm, kleurenscherm is een optie. (En heb ik besteld, nja, zat bij Columbus in).
Navigatiescherm zit bij de Leon dan wel weer op een betere positie.Cyphax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:59:
[...]
Het materiaalgebruik van de Golf is een klein stapje beter, maar echt heel veel scheelt het niet meer, net als het prijsverschil ook niet zo bijzonder groot meer is. Bij de vorige Leon dus wel, dat was 100% hard plastic en alles klonk hol, maar het is nu een stuk meer solide.
(Dan kan je aan de onderkant idd hard plastic hebben maar dat is stoort mij niet zo als het maar niet slap of cheap aanvoelt en dat doet het dan ook weer niet)
Ik heb het dan over dit interieur van de Golf:
[afbeelding]
De controls van de airco en de verlichting zijn letterlijk dezelfde, navi geloof ik ook, maar bij Seat is het interieur niet hetzelfde op een zwartwitfoto als op een kleurenfoto.
[afbeelding]
Het is en blijft vooral een kwestie van smaak en voel je vooral vrij om het niet mooi te vinden (ze kunnen en zullen het toch nooit zo kunnen maken dat iedereen het mooi vindt)
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic