Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Hier staan ze wel goed op de rest van de site (met de schuiver van de configurator klop het niet)
En ik kan je vertellen dat ik met mijn lease auto daar niet op uit kom en dat deze 100% klopt met wat er op het einde van het jaar afgedragen is aan belasting van mijn auto.
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 18-06-2016 20:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DennusB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:
Vanmiddag proefritje gemaakt in de V40 D2. Viel me flink tegen. Veel goedkoop plastic in het interieur en het onderstel is wel heel erg stuiterig, zelfs met 17". Die kan in ieder geval van m'n lijstje!
Had je een R-design of Momentum? Er zit bij Volvo namelijk nogal verschil in het onderstel. Ik vond de R-design ook heel stuiterig, maar de Momentum (en andere uitvoeringen zonder sport-onderstel) zijn een stuk comfortabeler zonder te gaan deinen.

Dat goedkope plastic is iets waar ik me niet zo erg aan stoorde bij de V40 (is bij mijn huidige Civic erger denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
bonyuri schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:57:
Ah joh. Als je 24 jaar bent en het budget voor een leuke 1-serie hebt zul je ook echt wel die bijtelling op kunnen hoesten hoor.
34k tegen 21% bijtelling komt rond de 240 euro p/m uit, valt toch wel mee?
Ah, begin nu te begrijpen waarom starters op de woningmarkt het zo moeilijk hebben >:)

Ze hebben liever een mooie bak onder hun r€€t 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:40:
Vanmiddag proefritje gemaakt in de V40 D2. Viel me flink tegen. Veel goedkoop plastic in het interieur en het onderstel is wel heel erg stuiterig, zelfs met 17". Die kan in ieder geval van m'n lijstje!
Onderstel is natuurlijk heel persoonlijk maar goedkoop plastic kan ik mij helemaal niet in vinden. Al het interieur is tegenwoordig van zo'n beetje het zelfde plastic gemaakt. Zelfs bij Renault alleen daar zorgen ze dat alle onderdelen net niet goed in elkaar passen waardoor alles kraakt bij aanraking voor het echte Renault gevoel :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet op de man spelen

Wel begin je te merken dat de auto alweer 4 jaar oud is, de concurrentie maakt ook weer stappen.

Onderstel is natuurlijk persoonlijk. Er zit nog wel wat verschil tussen een dynamic, touring of verlaagd sportchassis.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 19-06-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
En zo'n persoonlijke aanval is nodig omdat...?

Voor de duidelijkheid, ik heb gereden in een V40 D2 Summum en in de showroom in een Nordic+ gezeten. Het viel mij en de mensen die mee waren op dat vooral het stuk dashboard aan de passagierskant een wat goedkope uitstraling had en goedkoop aanvoelde. De rest van het dashboard zag er netjes verzorgd uit. Op 130 km/u waren alle mini hobbeltjes op de snelweg goed te voelen en daarop baseer ik mijn mening van het stuiterige onderstel. Niks ten nadele van de V40, maar mijn auto is het niet.

Jammer dat je dan gelijk zo persoonlijk moet worden.

[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 21-06-2016 11:23 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Geen idee wat voor inkomen je hebt maar als je deze bak in Nederland gaat leasen heb je het over een leuke 300 bijtelling netto. Veel jonge mensen denken in het begin joh kan ik allemaal lekker betalen en die auto's staan dan bijna allemaal binnen 2 jaar weer terug in de pool omdat die 300 euro toch wel heel veel geld is.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar een auto van 34k is best een flinke kosten post.
Een 1-serie EDE is verrassend goedkoop in de lease. Je betaalt net zoveel of minder dan een golf/volvo v40. Daarnaast ben ik een autoliefhebber en kan ik het bedrag missen aan bijtelling. Bedankt voor je antwoord maar dat was mijn vraag eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 03:22:
[...]

Een 1-serie EDE is verrassend goedkoop in de lease. Je betaalt net zoveel of minder dan een golf/volvo v40. Daarnaast ben ik een autoliefhebber en kan ik het bedrag missen aan bijtelling. Bedankt voor je antwoord maar dat was mijn vraag eigenlijk niet.
Ben ik wel met je eens. Een beetje Golf is ook 33k en het verschil in leaseprijs met een 1-serie EDE is tientjeswerk. Voor dat geld krijg in in mijn ogen meer auto (premium afwerking, betere stoelen, stillere motoren) en minder arrogantie bij de dealer ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
fredkroket schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:13:
[...]

Ik voelde me altijd al een eenling daarin... Heb inderdaad de eerste 10 jaar auto's van de zaak nooit bijgeteld... Toevallig vorig jaar en dit jaar voor het eerst (V40 D4 vorig jaar, V40 D2 dit jaar) omdat het 14% auto's zijn. En dan nog is het om het even of ik echt voordeel eruit haal. Bij 21% (of meer) laat ik hem waarschijnlijk toch weer staan.

Ik ga altijd eerst even rekenen hoe het voor dat jaar zit qua voordelen en planning. Ik ben dan nog wel erg flexibel (rij eigenlijk altijd 10 - 14 maanden met een auto (iets met werkgever...)) en kan mijn keuze dan ook haast per jaar bepalen. Als je er voor langere tijd aan vast zit (4 of 5 jaar) dan kan er veel gebeuren en zou ik inderdaad iets beter de keuze afwegen. Als je leven veranderd (misschien ontmoet je wel een vriendin mét kind bijvoorbeeld) dan zal je niet de eerste zijn die met de auto nog jaren in zijn maag zit.

Huidige auto is alweer 7 maanden oud, dus over een maand of 2 mogen de formulieren vast wel weer ingevuld worden ;). Om nu weer een V40 te nemen (inmiddels V40 nr 4), daar ben ik nog niet over uit. Mocht het een V40 worden, neem ik in ieder geval wel een automaat (D4).
Nou, toevallig heb ik sinds gisteren mijn eerste Kind O+

Maar wij hoeven privé geen 2 auto's te hebben. Dus waarom zou ik de leaser privé willen rijden?

Dan hoor ik vaak, dan koop je als 2e auto een klein boodschappenwagentje voor de vrouw... Laat mijn vrouw nou juist die ruimte nodig zijn met een kleine.

Privé rijden we nu een Megane uit 2013, mooie Bose uitvoering met alles erop en eraan. Wel een station uiteraard.

Naar mijn mening is 1 privé auto goedkoper dan 1 onpraktisch koekblik en 1 leaser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:03:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik heb gereden in een V40 D2 Summum en in de showroom in een Nordic+ gezeten. Het viel mij en de mensen die mee waren op dat vooral het stuk dashboard aan de passagierskant een wat goedkope uitstraling had en goedkoop aanvoelde. De rest van het dashboard zag er netjes verzorgd uit. Op 130 km/u waren alle mini hobbeltjes op de snelweg goed te voelen en daarop baseer ik mijn mening van het stuiterige onderstel. Niks ten nadele van de V40, maar mijn auto is het niet.

Ik zie dat mijn post inmiddels ge-edit is, echter; je kraakt de auto ongezouten (en op dat moment wat ongefundeerd) af (mag, is jouw mening). Dan loop je het risico onder de loep te worden genomen (imho). Ik heb verder alleen een constatering gepost en daarop mijn mening weer gebaseerd.
JaMaaT schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Maar wij hoeven privé geen 2 auto's te hebben. Dus waarom zou ik de leaser privé willen rijden?

Dan hoor ik vaak, dan koop je als 2e auto een klein boodschappenwagentje voor de vrouw... Laat mijn vrouw nou juist die ruimte nodig zijn met een kleine.

Privé rijden we nu een Megane uit 2013, mooie Bose uitvoering met alles erop en eraan. Wel een station uiteraard.

Naar mijn mening is 1 privé auto goedkoper dan 1 onpraktisch koekblik en 1 leaser...
Exact hoe ik er tegenaan kijk!

Echter... De V40 rijden we dan nu privé (zoals gezegd, het zal ongeveer kosten neutraal zijn) en de Hyundai i30 CW staat vrij vaak stil (tanken ongeveer 1x per maand, rijden nu ongeveer 8000 km per jaar ipv 23000 km). Maar sinds vorig jaar zijn we met een grote caravan weggegaan en als ik dan nu er tegenaan kijk dan wordt het plaatje anders. Als ik een fatsoenlijke auto wil hebben die met een lekkere motor de caravan gaat trekken, dan moet ik toch vrij aardig investeren (uiteraard kan het goedkoop, maar mijn vrouw heeft wensen en ik ook). Dus de volgende lease auto ga ik zeer waarschijnlijk gewoon weer privé rijden, maar de i30 doen we niet weg. Scheelt misschien € 300 aan brandstof en € 300 aan wegenbelasting per jaar, maar eerst moet ik investeren om te besparen en daarnaast nu hebben we een auto die fatsoenlijk is qua ruimte, compleet qua luxe en zeer betrouwbaar.

Maar goed, ook iedereen zal daar zo zijn eigen visie weer op nahouden (en ook dat mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Van harte! Leuke tijd. Al ben ik er zelf wel klaar mee na twee.. :) Wat goedkoper is hangt natuurlijk van veel factoren af. Daarnaast is het ook wat je er zelf voor over hebt. Net zoals met een groter huis of grotere TV. Wij rijden (in het weekend/vakanties) veel privé en we zijn beide wel fan van een mooie auto. Dus we kiezen ervoor een dure leaseauto ook privé te rijden. En daarbij verdienen we beide goed dus het kan ook prima. Verder niet arrogant bedoelt ofzo.

Kan me verder ook niet vinden in het goedkope plastic in een Volvo. Dan moet je zeker niet bik Mazda gaan kijken. Die staan nou helemaal niet bekend om de kwaliteit van het interieur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Van harte! Leuke tijd. Al ben ik er zelf wel klaar mee na twee.. :) Wat goedkoper is hangt natuurlijk van veel factoren af. Daarnaast is het ook wat je er zelf voor over hebt. Net zoals met een groter huis of grotere TV. Wij rijden (in het weekend/vakanties) veel privé en we zijn beide wel fan van een mooie auto. Dus we kiezen ervoor een dure leaseauto ook privé te rijden. En daarbij verdienen we beide goed dus het kan ook prima. Verder niet arrogant bedoelt ofzo.

Kan me verder ook niet vinden in het goedkope plastic in een Volvo. Dan moet je zeker niet bik Mazda gaan kijken. Die staan nou helemaal niet bekend om de kwaliteit van het interieur.
Geen probleem hoor, met onze constructie heeft de vrouw dus een Bose Megane voor de deur staan en ik elke 2 jaar een nieuwe lease auto. Dus ook hier geen klagen.

En als onze woning verkocht is gaan we ook groter wonen. We zijn beide nog geen 30, wij klagen ook echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:01:
Grappig, ik was juist positief verrast door de premium uitstraling van de nieuwe Mazda CX-3. Daar hebben ze volgens mij enorme stappen gemaakt. En ik rij zelf al een aantal jaren in de V40 en ik vind die nou net een beetje tegenvallen. Toch veel kraakjes in de stoelen en een aantal erg niet-premium stukken in het interieur. Echt hard plastic. Dus als ik die twee auto's vergelijk zou ik bijna durven beweren dat de CX-3 ietsje beter is afgewerkt is dan de V40. Maar je weet niet hoe die CX-3 er na 3 jaar uit ziet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even bij de Renault dealer geweest. Ze hadden de nieuwe megane estate staan. Mooie auto hoor. Al is de kadjar een grotere kanshebber als opvolger van mijn poolauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

page404 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:13:
[...]
Grappig, ik was juist positief verrast door de premium uitstraling van de nieuwe Mazda CX-3. Daar hebben ze volgens mij enorme stappen gemaakt. En ik rij zelf al een aantal jaren in de V40 en ik vind die nou net een beetje tegenvallen. Toch veel kraakjes in de stoelen en een aantal erg niet-premium stukken in het interieur. Echt hard plastic. Dus als ik die twee auto's vergelijk zou ik bijna durven beweren dat de CX-3 ietsje beter is afgewerkt is dan de V40. Maar je weet niet hoe die CX-3 er na 3 jaar uit ziet natuurlijk.
Ik vind de V40 ook tegenvallen. Het exterieur vind ik geslaagd, maar het interieur vond ik tijdens mijn proefrit, jaar geleden, echt tegenvallen. De Mazda CX-3 vind ik qua exterieur geschikt voor de 65+'ers onder ons.

Ben aan het kijken voor mijn volgende auto. Audi heeft nu lease uitvoeringen. Ziet er best oké uit. Een A3 gebaseerd op de Sport uitvoering, incl. Pro Line, met led verlichting. En het kan worden geupgrade met het S Line pakket. Vind het alleen jammer dat Audi op de A3 nog geen Carplay ondersteund. Maar, en ik weet niet of dit klopt, volgens mij doen ze dat nu wel. Met de "Audi smartphone interface - € 491" upgrade. Althans het begeleidende plaatje laat Carplay zien.

[ Voor 20% gewijzigd door aex351 op 19-06-2016 22:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Long time lurker, first time poster in dit topic. Eind volgende maand kan ik de offerte indienen voor een nieuwe leaseauto. Na de nodige auto's bekeken te hebben uit de VAG en Volvo stal, heb ik gisteren een ritje gemaakt in de Renault Talisman en om eerlijk te zijn was ik gelijk verkocht.

We hebben het hier niet echt om een strepentrekker (110PK), maar zijn looks en comfort maken dat voor mij ruimschoots goed. Inmiddels ligt de volgende offerte klaar:

Renault Talisman Energy dCi 110 EDC Intens;
Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio;
Pack Easy Park Assist;
Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif- en kanteldak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

hoeveel moet dat kosten?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kan je op de website van Renault toch zo aanklikken?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
MrLeeeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio;
Pack Easy Park Assist;
Mooi ding. Zag er laatst een aantal achterop een trailer onderweg naar een dealer (of importeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Fiscaal 40,5K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
hr15 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:25:
Vrijdag de nieuwe Astra ophalen bij de dealer. Vandaag al de eerste snelle blik erop kunnen werpen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bak.. Ik mag nog 4 maanden wachten tot de mijne geleverd wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

MrLeeeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:25:
Long time lurker, first time poster in dit topic. Eind volgende maand kan ik de offerte indienen voor een nieuwe leaseauto. Na de nodige auto's bekeken te hebben uit de VAG en Volvo stal, heb ik gisteren een ritje gemaakt in de Renault Talisman en om eerlijk te zijn was ik gelijk verkocht.

We hebben het hier niet echt om een strepentrekker (110PK), maar zijn looks en comfort maken dat voor mij ruimschoots goed. Inmiddels ligt de volgende offerte klaar:

Pack Easy Park Assist;
Super config is het trouwens de estate of de hatchback?
Ik heb zojuist even in de Estate gezeten en de "extra" ruimte die je krijgt viel mij een beetje tegen op de achterbank. In de intens variant met leer is het wel echt een achterlijk luxe bak met heerlijke rijeigenschappen. Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik het ook wel weten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Shunt schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Super config is het trouwens de estate of de hatchback?
Ik heb zojuist even in de Estate gezeten en de "extra" ruimte die je krijgt viel mij een beetje tegen op de achterbank. In de intens variant met leer is het wel echt een achterlijk luxe bak met heerlijke rijeigenschappen. Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik het ook wel weten.
Ja, de Sedan. De Estate vind ik ook echt geslaagd, maar een station biedt mij op dit moment geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

MrLeeeet schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Ja, de Sedan. De Estate vind ik ook echt geslaagd, maar een station biedt mij op dit moment geen meerwaarde.
Oh alleen al voor de lijnen van de Estate zou ik het doen.
De talisman vind ik subliem qua looks maar de Estate maakt het af dat is voor mij echt de overtreffende trap qua looks.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:03:
[...]

Had jij niet net een Fiesta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Had jij niet net een Fiesta?
Dat klopt, die heb ik nu bijna een jaar!

[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 20-06-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Dat klopt, die heb ik nu bijna een jaar!
Tijd gaat hard :P, hoezo moet die weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rev! schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Tijd gaat hard :P, hoezo moet die weg dan?
Wss werkgever switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:04:
[...]
Ben aan het kijken voor mijn volgende auto. Audi heeft nu lease uitvoeringen. Ziet er best oké uit. Een A3 gebaseerd op de Sport uitvoering, incl. Pro Line, met led verlichting. En het kan worden geupgrade met het S Line pakket. Vind het alleen jammer dat Audi op de A3 nog geen Carplay ondersteund. Maar, en ik weet niet of dit klopt, volgens mij doen ze dat nu wel. Met de "Audi smartphone interface - € 491" upgrade. Althans het begeleidende plaatje laat Carplay zien.
Bij de nieuwe A3 is dat, lijkt me, gewoon inclusief Carplay als je die optie neemt. Net zoals bij de nieuwe A4. Vond het persoonlijk allemaal niet zo heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:25:
[...]
Bij de nieuwe A3 is dat, lijkt me, gewoon inclusief Carplay als je die optie neemt. Net zoals bij de nieuwe A4. Vond het persoonlijk allemaal niet zo heel spannend.
Officieel wordt Carplay helemaal niet ondersteund op de A3, zie http://www.apple.com/nl/ios/carplay/available-models/. Audi heeft ook niets aangekondigd. En daarnaast vind ik het nogal een dure optie.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Denk niet dat die lijst 100% klopt.
Bij VAG werd het al in 2015 aangeboden, terwijl er bij alle modellen op Apple's website 2016 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:23:
[...]

Officieel wordt Carplay helemaal niet ondersteund op de A3, zie http://www.apple.com/nl/ios/carplay/available-models/. Audi heeft ook niets aangekondigd. En daarnaast vind ik het nogal een dure optie.
Volgens mij zit het er toch echt op. Zou het eens navragen bij de dealer. Dat lijstje van Apple kan nog niet bijgewerkt zijn aangezien de auto sinds kort te bestellen is. De optie, en de info erbij, is identiek aan de optie bij de nieuwe A4. Maar goed, als je het (te) duur vindt dan boeit het allemaal niks.

Voor andere geinteresseerden; https://www.android.com/auto/#hit-the-road

Lijstje van Android Auto is beter. Bij Audi gaan de twee samen. Dus Android Auto support is ook Carplay support. Heb je dus wel de smartphone interface nodig. De A6 update heeft namelijk ook al Carplay, staat ook niet bij Apple op de site.
bonyuri schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:19:
Denk niet dat die lijst 100% klopt.
Bij VAG werd het al in 2015 aangeboden, terwijl er bij alle modellen op Apple's website 2016 staat.
Dat komt omdat het hier om modeljaren gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Goed nieuws vanaf mijn kant.

Ik had een aantal offertes ontvangen van de leasemaatschappij, maar het maandbedrag was voor het mooie net een paar tientjes te hoog (leasebedrag €799). Ik heb de offertes aan de dealer voorgelegd die vervolgens zelf is gaan bellen met de leasemaatschappij.

Kreeg zojuist een e-mail van de dealer dat hij het leasebedrag naar €755 heeft weten te krijgen, met daarbij een aparte set velgen voor de winterbanden. Ik ben happy! :)

Dus wat gaat het nu worden?

Volvo V40 D2 Nordic+ Luxury
  • Mussel Blue metallic lak
  • Black grid aluminium inleg in middenconsole
  • 17" Sarpas zomerwielen en 16" Markeb voor de winterbanden
  • Zwart lederen bekleding met zwarte dakhemel
  • DAB+
  • Premium sound by Harman & Kardon
  • Exterior styling kit
De Nordic+ Luxury is zelf nog uitgevoerd met o.a. panoramadak, Full LED koplampen incl. de nieuwe Thor dagrijverlichting, camera achter, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, cruise control, voorruitverwarming (standaard op V40 geloof ik) en nog een hele rits aan zaken.

Als we hem deze maand bestellen (wat waarschijnlijk moet lukken) zal de aflevering eind september plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
Gefeliciteerd! De kleur ziet er (met behulp van een snelle image search) ook wel erg mooi uit. Levertijden vallen ook nog wel enigszins mee.

Het leasebedrag valt me wel op, heb namelijk zelf een Passat van 46k met het leasebedrag van €795 kunnen rijden. Dit is dan wel op basis van 35k - 4j en excl. brandstof. Wellicht dat jouw leasebedrag incl. brandstof is?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Excl. brandstof op basis van 40k - 4 jaar.

De Volvo V40 is momenteel gewoon een wat minder aantrekkelijk model in de leasewereld vermoed ik.
Misschien omdat het model wat verouderd is (ook al krijg ik wel het facelift model)?

Het kleurtje is inderdaad wel gaaf, afgaande op de Google Image Search resultaten. Heb het gekozen op basis van een kleurenstaaltje, maar ik vermoed dat het wel goed zit :)

[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 21-06-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Mussel Blue is erg mooi, heb een S90 en V90 in die kleur gezien en dat stond erg goed. Nu ook op de S60 te krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:44:
Excl. brandstof op basis van 40k - 4 jaar.

De Volvo V40 is momenteel gewoon een wat minder aantrekkelijk model in de leasewereld vermoed ik.
Misschien omdat het model wat verouderd is (ook al krijg ik wel het facelift model)?

Het kleurtje is inderdaad wel gaaf, afgaande op de Google Image Search resultaten. Heb het gekozen op basis van een kleurenstaaltje, maar ik vermoed dat het wel goed zit :)
Mooi wagen geworden,

Denk je aan optie 980, de brandstoftank met een fatsoenlijke inhoud. Echt een must en kost bijna niets scheelt een hoop ergernis aan de pomp. Ik rijd nu zelf gemiddeld 1200km met de grotere tank dus kom er gelukkig een stuk minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

thefox154 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Mooi wagen geworden,

Denk je aan optie 980, de brandstoftank met een fatsoenlijke inhoud. Echt een must en kost bijna niets scheelt een hoop ergernis aan de pomp. Ik rijd nu zelf gemiddeld 1200km met de grotere tank dus kom er gelukkig een stuk minder vaak.
Zit er die niet standaard op bij de nordic+ en luxery line ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:25:
[...]

Zit er die niet standaard op bij de nordic+ en luxery line ?
Geen idee, staat in de optielijst zag ik net :+ (ik wou even de kleur bekijken). Neem aan dat die site klopt met de uitvoering die je selecteert.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 21-06-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toch grappig... ik was echt overtuigd van de Mazda 3 als keuze... tot ik bij VW Langs ging.
Mazda 3 is van tafel wat mij betreft en ik hoop dat het een Golf 1.6 TDI 7-DSG Business Edition R Connect 5d met panorama-dak, xenon en DynAudio gaat worden :) Erg toffe bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:48:

Ik had een aantal offertes ontvangen van de leasemaatschappij, maar het maandbedrag was voor het mooie net een paar tientjes te hoog (leasebedrag €799). Ik heb de offertes aan de dealer voorgelegd die vervolgens zelf is gaan bellen met de leasemaatschappij.

Kreeg zojuist een e-mail van de dealer dat hij het leasebedrag naar €755 heeft weten te krijgen, met daarbij een aparte set velgen voor de winterbanden. Ik ben happy! :)

• DAB+
  • Exterior styling kit
De Nordic+ Luxury is zelf nog uitgevoerd met o.a. panoramadak, Full LED koplampen incl. de nieuwe Thor dagrijverlichting, camera achter, elektrische spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, cruise control, voorruitverwarming (standaard op V40 geloof ik) en nog een hele rits aan zaken.

Als we hem deze maand bestellen (wat waarschijnlijk moet lukken) zal de aflevering eind september plaatsvinden.
Gefeliciteerd!

Bij mij is die €0,69 nog van het normleasebedrag afgeluld, dat staat nu op €724,98 dus 2 cent onder mijn budget. _o-

Het gaat worden:

Volvo V40 Cross Country D3 Nordic+ 150PK
  • Luminous Sand metallic
  • Zwart-wit lederen bekleding (Saltholmen) met zwarte dakhemel
  • 17" Keid velgen <3
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen d:)b
  • Elektrisch bedienbare kindersloten achterportieren
  • Reservewiel
  • 12V-aansluiting in bagageruimte
  • Waterafstondende zijruiten voor
  • Stuurbekrachtiging met 3 standen
  • Laadvloer twee niveaus :+
  • Netvak hoedenplank
  • Brilhouder 8)
  • Afneembare trekhaak }:O
*O*

Wat betreft de brandstoftank... Ik had dat nagevraagd bij de dealer en die zei dat die kleinere tank alleen werd geleverd bij de 14% V40 D4 modellen die er een tijd geleden waren, waarbij de grotere tank (van normaal formaat eigenlijk) een optie was. Tegenwoordig is die grotere tank weer standaard.

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2016 12:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Wat is de reden dat je Electrisch bediendbare kindersloten hebt genomen? :P
Dat zet je 1 keer goed en dan kom je er nooit meer aan, toch ?:D

Brilhouder is wel fijn though, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:08
aex351 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:04:
[...]

Ik vind de V40 ook tegenvallen. Het exterieur vind ik geslaagd, maar het interieur vond ik tijdens mijn proefrit, jaar geleden, echt tegenvallen. De Mazda CX-3 vind ik qua exterieur geschikt voor de 65+'ers onder ons.

Ik vind hem in GT-M uitvoering eigenlijk wel stoer en eens wat anders dan de gevestigde (lease)orde :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

vinom schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:06:
Wat is de reden dat je Electrisch bediendbare kindersloten hebt genomen? :P
Dat zet je 1 keer goed en dan kom je er nooit meer aan, toch ?:D

Brilhouder is wel fijn though, heerlijk!
Omdat we regelmatig ook volwassenen achterin meenemen. En op een gegeven moment zijn de kinderen oud genoeg dat ze onder bepaalde omstandigheden wel zelf de deur mogen openen op een juist gekozen moment - dan kan ik op het moment dat ik zie dat het veilig is het kinderslot eraf halen. En je kan ook denken aan noodsituaties. In geval van een ongeluk zal een mechanisch kinderslot niet automatisch eraf gaan - een elektronisch kinderslot wel. (Tenminste, dat neem ik aan, vooral gezien de algemene insteek van Volvo: veiligheid boven alles.)

En die elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met geheugen is voornamelijk omdat mijn vriendin 30cm kleiner is dan ik... Wat een verademing zal het zijn als de stoel en de buitenspiegels al vanzelf in de juiste positie gaan staan en je dus alleen nog maar het stuur en de binnenspiegel hoeft bij te stellen. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 21-06-2016 12:23 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De zonnebrilhouder zit tegenwoordig aan de passagierszijde :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Reinier schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:23:
De zonnebrilhouder zit tegenwoordig aan de passagierszijde :N
Waaaaaat??? Oh well. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Suf he? Omdat er links geen oh-jesus-handle meer zit kan dat brilding er ook niet. Kostenbesparing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:09:
[...]
(Tenminste, dat neem ik aan, vooral gezien de algemene insteek van Volvo: veiligheid boven alles.)
Toch snap ik dat veiligheidsbeleid van Volvo niet. Is het veilig dat je bij het wegrijden eerst allerlei meldingen moet wegdrukken (over autogordels die vast zijn en portieren die dicht zijn), disclaimers moet accepteren (navigatie), dat je bij het achteruitrijden nog een dikke balk in je camerabeeld krijgt over "BLIJF OPLETTEN!" terwijl je daardoor niet meer kan zien wat er verderop achter je gebeurt. 8)7
En dan hebben we het nog niet over de ouderwetse trage en omslachtige bediening van navigatie en telefoon :X
Doet mij wel vermoeden dat die veiligheid tegenwoordig meer marketing is dan dat er nog engineers diep na zitten te denken over dat onderwerp.
Tot zover deze rant ;) heb 4 jaar heel tevreden gereden in mijn V40 D2, maar kies er nu niet meer voor. Daarvoor stoor ik me net teveel aan die fratsen die ik net noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die meldingen over gordels en portieren hoef je natuurlijk niet meteen weg te drukken - en zijn toch verdomd handig. Zo speelde ik laatst voor taxi om drie werknemers van mijn vriendin naar huis te brengen en zag ik in het scherm staan "gordel rechts-achter gebruikt" - oftewel, links-achter was niet gebruikt. "Umm, Văng, zou je je gordel even om willen doen?" *klik* "gordel L/R-achter gebruikt" d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
thefox154 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Mooi wagen geworden,

Ow ik heb die er juist bewust niet bij genomen.
Is weer extra gewicht al die brandstof. En de D2 is al niet zo rap :+

En die paar keer dat ik aan de pomp sta.... dat valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:41:
Die meldingen over gordels en portieren hoef je natuurlijk niet meteen weg te drukken - en zijn toch verdomd handig. Zo speelde ik laatst voor taxi om drie werknemers van mijn vriendin naar huis te brengen en zag ik in het scherm staan "gordel rechts-achter gebruikt" - oftewel, links-achter was niet gebruikt. "Umm, Văng, zou je je gordel even om willen doen?" *klik* "gordel L/R-achter gebruikt" d:)b
Ik weet dat het een beetje mijn probleem is, ik ben alleen allergisch voor opdringerige bevestigingen en verzoeken daarom als ze niet nodig zijn. Daarom heb ik ook de pest aan Windows en de Nintendo-interface :P
Prima dat ie een melding geeft als iemand zijn gordel NIET aan heeft (zoals met de sensor in de voorstoel), maar ik hoef niet elke keer te weten dat hij de gordels en portieren gecheckt heeft. Dat is gewoon opscheppen ;)
Nogmaals, ik ben denk ik gewoon een autist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
page404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Ik weet dat het een beetje mijn probleem is, ik ben alleen allergisch voor opdringerige bevestigingen en verzoeken daarom als ze niet nodig zijn. Daarom heb ik ook de pest aan Windows en de Nintendo-interface :P
Prima dat ie een melding geeft als iemand zijn gordel NIET aan heeft (zoals met de sensor in de voorstoel), maar ik hoef niet elke keer te weten dat hij de gordels en portieren gecheckt heeft. Dat is gewoon opscheppen ;)
Ik kan me daar best in vinden. Ik hoef geen melding van m'n auto die zegt "alles OK! echt waar!", laat het maar weten als er iets niet OK is :)

Overigens kan de voorstoelsensor soms ook wel erg gevoelig zijn. Nee auto, ik vind niet dat mijn tas z'n gordel om hoeft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

page404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Tja, achterin zitten geen sensoren en vaak zet je achterin ook een tas of zo op de achterbank die de sensor zou kunnen triggeren wat bloedirritant zou zijn. Een melding welke gordels in gebruik zijn is dus wel zo handig want dan kan je daaruit afleiden of een passagier de gordel niet gebruikt.

Maar melding dat alle deuren gesloten zijn is wellicht een beetje overbodig idd. Mijn huidige C30 geeft alleen de melding als er een deur niet gesloten is als je gaat rijden. Wat dan wel weer irritant is, als je eens ivm een grote lading met de achterklep open rijdt, dat die melding dan telkens weer terug komt als je stil hebt gestaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 17:06
Zo. Mijn nieuwe auto is eindelijk binnen gekomen bij de dealer. Nu is het nog de vraag wanneer hij aan mij geleverd gaat worden :)

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Just_A_User schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:24:
Zo. Mijn nieuwe auto is eindelijk binnen gekomen bij de dealer. Nu is het nog de vraag wanneer hij aan mij geleverd gaat worden :)
Welke? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Oh crap, ja 8)7 Een Octavia 1.6 TDI DSG Joy Businessline Edition sedan (jaja, eigenlijk hatchback, I know ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Just_A_User schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Oh crap, ja 8)7 Een Octavia 1.6 TDI DSG Joy Businessline Edition sedan (jaja, eigenlijk hatchback, I know ;) )
Cool man, veel plezier er mee! Hoeveel kost deze qua lease bedrag en bijtelling? Ik wacht nog 2 maanden op mijn auto ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Randleman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Cool man, veel plezier er mee! Hoeveel kost deze qua lease bedrag en bijtelling? Ik wacht nog 2 maanden op mijn auto ;w
Auto kost 30k @ 21% dus reken maar uit ;) lease kwam volgens mij op 712 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Just_A_User schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Duidelijk ;) ik zit ook op 30k @ 21%. Raar eigenlijk wat een verschil, mijne kwam op 650 uit (ex brandstof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Randleman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Duidelijk ;) ik zit ook op 30k @ 21%. Raar eigenlijk wat een verschil, mijne kwam op 650 uit (ex brandstof).
Oh dat ligt wellicht aan afspraken tussen werkgever en leasemaatschappij en weet ik veel wat al nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
Just_A_User schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:35:
[...]

Moet je dan elke maand 712 euro betalen of zie ik dat weer verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Moet je dan elke maand 712 euro betalen of zie ik dat weer verkeerd?
Dat mag de werkgever lekker aftikken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daadwerkelijke leasebedrag hangt af van de duur van het leasecontract (3, 4 of 5 jaar), het aantal kilometers per jaar, al dan niet inclusief brandstof, al dan niet met vervangend vervoer en onder welke voorwaarden, etc. etc. etc. En dan nog, ceteris paribus, zal je verschillen zien tussen verschillende leasemaatschappijen en wellicht ook tussen verschillende werkgevers die de zelfde leasemaatschappij gebruiken, want er wordt ook flink onderhandeld over prijzen als dat enigszins mogelijk is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Randleman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Afhankelijk van je leasebudget uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Afhankelijk van je leasebudget uiteraard ;)
Uiteraard :), in mijn geval was de werkgever zo lief om mijn leasebedrag wat te verhogen zodat ik geen 20 euro eigen bijdrage hoefde te betalen 8) .

[ Voor 27% gewijzigd door Randleman op 21-06-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Voor de Octavia rijders. Langzaam komt het moment dichterbij dat ik mijn auto mag gaan bestellen. Nu vroeg ik me af wie er ook Octavia rijdt en welke stoelen jullie hebben? Of een stoel goed zit merk je pas na een tijd rijden en dat is met een proefritje slecht te doen.

Hebben jullie de standaard stoelen of gekozen voor het Dynamic pakket met de sportievere stoelen? Het scheelt "maar" 350euro en als de ervaringen er goed mee zijn dan is dat niet zoveel geld om beter te kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
Randleman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Schrok al.
Mag binnen 1,5 jaar als het goed is ook een nieuwe wagen uitzoeken. Wil dan eventueel ook wel prive rijden.
Maar bij ons kijken ze dacht ik puur naar catalogus waarde van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
G.Scholtens schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Schrok al.
Mag binnen 1,5 jaar als het goed is ook een nieuwe wagen uitzoeken. Wil dan eventueel ook wel prive rijden.
Maar bij ons kijken ze dacht ik puur naar catalogus waarde van de auto.
Dat kan ook :). Je betaald dan alleen bijtelling (tenzij je de maximale catalogusprijs wilt overschrijden met een eigen bijdrage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
jongetje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:27:
Voor de Octavia rijders. Langzaam komt het moment dichterbij dat ik mijn auto mag gaan bestellen. Nu vroeg ik me af wie er ook Octavia rijdt en welke stoelen jullie hebben? Of een stoel goed zit merk je pas na een tijd rijden en dat is met een proefritje slecht te doen.

Hebben jullie de standaard stoelen of gekozen voor het Dynamic pakket met de sportievere stoelen? Het scheelt "maar" 350euro en als de ervaringen er goed mee zijn dan is dat niet zoveel geld om beter te kunnen zitten.
Geen ervaring met de standaard stoelen, maar de stoelen uit het dynamic pakket zitten heel fijn in de Octavia. Lekkere steun en iets harder dan de stoelen uit mijn A3 met Ambition stoelen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Volvo V40 Cross Country D3 Nordic+ 150PK
  • Luminous Sand metallic
  • Zwart-wit lederen bekleding (Saltholmen) met zwarte dakhemel
  • 17" Keid velgen <3
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen d:)b
  • Elektrisch bedienbare kindersloten achterportieren
  • Reservewiel
  • 12V-aansluiting in bagageruimte
  • Waterafstondende zijruiten voor
  • Netvak hoedenplank
  • Brilhouder 8)
  • Afneembare trekhaak }:O
Geen parkeersensoren trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
jongetje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:27:

Ik heb dan weer wel de standaard stoelen en die zitten wat mij betreft ook prima. Je zakt er niet gigantisch in weg, ze zitten eerder wat harder. De zitvorm is prettig en goed voor lange afstanden. Uiteindelijk kun je denk ikhet beste zelf gaan uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:05:
[...]

Geen parkeersensoren trouwens?
Jawel, parkeersensoren achter, maar die zitten standaard in Nordic+ dus die heb ik er niet bij vermeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik vind de standaard stoelen in een Octavia te kort.
De stoelen uit het Dynamic pakket zijn wat langer, en dat is echt wel prettig, zeker bij lange ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Jawel, parkeersensoren achter, maar die zitten standaard in Nordic+ dus die heb ik er niet bij vermeld. :)
Ow ja, natuurlijk. 8)7
Die worden bij mij (Nordic+ Luxury) samen genoemd met de camera achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000

Gallus

Cheesy

Met een Nordic+ icm Luxuary heb je niet veel opties meer nodig. Wel erg suf dat het bij Volvo wel een optie is om de passagiersairbag uit te kunnen schakelen...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gallus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:42:
Met een Nordic+ icm Luxuary heb je niet veel opties meer nodig. Wel erg suf dat het bij Volvo wel een optie is om de passagiersairbag uit te kunnen schakelen...
Ja dat is wel vreemd inderdaad. Ik heb die optie niet genomen omdat dat nergens voor nodig is - ik ben niet van plan om nog meer kinderen te krijgen en mocht dat wel gebeuren dan kan dat "achterstevoren-zitje" ook gewoon achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het (bij Alphabet) mogelijk om een nieuwe auto van een dealer te leasen die in de showroom staat ipv een nieuwe auto te bestellen? Voordelen zijn volgens mij:
- Je hebt je auto eerder en hoeft niet te wachten tot de auto geproduceerd is
- Als de auto minder kost dan de cateloguswaarde is het lease bedrag ook lager.

Zijn er ook andere voordelen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Net afspraak gemaakt met de dealer. Ik word langzaam aan een beetje geirriteerd, want de auto staat er nu al, maar ik kan 'm pas vanaf volgende week woensdag afhalen. Tijdens het gehele bestelproces is er al naar achteren bij gesteld en 3 collega's van me die dezelfde auto hebben besteld (maar bij andere dealers) hadden hem letterlijk in 6 weken. Ik wacht al 3 maanden.

Ik ben echt pissig nu. Niks van wat er gezegd is is achteraf waar gebleken :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Just_A_User schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:53:
Net afspraak gemaakt met de dealer. Ik word langzaam aan een beetje geirriteerd, want de auto staat er nu al, maar ik kan 'm pas vanaf volgende week woensdag afhalen. Tijdens het gehele bestelproces is er al naar achteren bij gesteld en 3 collega's van me die dezelfde auto hebben besteld (maar bij andere dealers) hadden hem letterlijk in 6 weken. Ik wacht al 3 maanden.

Ik ben echt pissig nu. Niks van wat er gezegd is is achteraf waar gebleken :( :(
Waarom doen ze dat dan?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
page404 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Toch snap ik dat veiligheidsbeleid van Volvo niet. Is het veilig dat je bij het wegrijden eerst allerlei meldingen moet wegdrukken (over autogordels die vast zijn en portieren die dicht zijn), disclaimers moet accepteren (navigatie), dat je bij het achteruitrijden nog een dikke balk in je camerabeeld krijgt over "BLIJF OPLETTEN!" terwijl je daardoor niet meer kan zien wat er verderop achter je gebeurt. 8)7
En dan hebben we het nog niet over de ouderwetse trage en omslachtige bediening van navigatie en telefoon :X
Doet mij wel vermoeden dat die veiligheid tegenwoordig meer marketing is dan dat er nog engineers diep na zitten te denken over dat onderwerp.
Tot zover deze rant ;) heb 4 jaar heel tevreden gereden in mijn V40 D2, maar kies er nu niet meer voor. Daarvoor stoor ik me net teveel aan die fratsen die ik net noemde.
Hmmmm geen idee maar dit herken ik dus niet uit min V40?

In het miden van de klok laat hij zien welke gordel vast gaat of welk deur open staat. Maar voor ik de straat uit ben is dit al weg en het staat nergens iets in de weg? HIerna is het gewoon een klok. En de meeste auto's met een wat hoger resolutie dashboard laten toch standaard zien als er een portier open is etc. Zou niet weten wat hier vervelend aan kan zijn?

Een disclaimer in de navi krijg ik niet? Navi start op, en ik heb gelijk een kaart of kan doen wat ik wil.

Navi invoeren doe ik spraakgestuurd en dit is feilloos, wel iets trager in het laden als via de knoppen. EN als je knoppen gebruikt kan dat op 3 manier. Via je stuur, via de cirkel knoppen en de ook nog met sms-stijl typen. Is voor ieder dan toch wel een prettige manier? Navi is alles behalve traag, veel sneller en gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld de vw of audi navigatie.

Dus ik snap je hele relaas niet of heb je het over een oud type navi wat niet meer bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Omdat we regelmatig ook volwassenen achterin meenemen. En op een gegeven moment zijn de kinderen oud genoeg dat ze onder bepaalde omstandigheden wel zelf de deur mogen openen op een juist gekozen moment - dan kan ik op het moment dat ik zie dat het veilig is het kinderslot eraf halen. En je kan ook denken aan noodsituaties. In geval van een ongeluk zal een mechanisch kinderslot niet automatisch eraf gaan - een elektronisch kinderslot wel. (Tenminste, dat neem ik aan, vooral gezien de algemene insteek van Volvo: veiligheid boven alles.)

En die elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met geheugen is voornamelijk omdat mijn vriendin 30cm kleiner is dan ik... Wat een verademing zal het zijn als de stoel en de buitenspiegels al vanzelf in de juiste positie gaan staan en je dus alleen nog maar het stuur en de binnenspiegel hoeft bij te stellen. :D
Op mijn vorige V40 had ik die elektrisch instelbare kindersloten, echter heb ik ze amper gebruikt. Als je gewoon tegen je kinderen zegt dat ze met hun klauwtjes van de portieren afblijven... Dochter lief was toen 2/3 en die begreep dat al meer dan prima zeg maar :), daarnaast krijgen ze tot een bepaalde leeftijd niet eens de gordel los zelf.

Al met al vond ik het achteraf een overgewaardeerde optie.
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:54:
[...]

[/ul]
De stuurbekrachtiging met 3 standen is ook een bijzondere optie. Eigenlijk merk je amper verschil tussen de 3 standen, dus ik heb vrijwel altijd in de zwaarste stand gereden. In mijn nieuwe V40 zat het niet meer, kon het verschil eigenlijk niet echt merken.

De laadvloer met 2 niveau's lijkt geweldig, maar als je altijd wel iets bij hebt dan moet je eerst alles uit je kofferbak halen voordat je bij het niveau eronder kunt. Gevolg was dat ik er nooit iets onder had liggen.

Bovenstaande klinkt misschien allemaal wat negatief, maar ik zou ze in ieder geval niet nog een keer aankruisen :).

De must have optie in een V40 is wat mij betreft echt de neerklapbare passagiersstoel --> dan kan je toch nog iets fatsoenlijks vervoeren van 2,5 meter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

vinom schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb dan weer wel de standaard stoelen en die zitten wat mij betreft ook prima. Je zakt er niet gigantisch in weg, ze zitten eerder wat harder. De zitvorm is prettig en goed voor lange afstanden. Uiteindelijk kun je denk ikhet beste zelf gaan uitproberen ;)
Ik vond de standaard stoelen ook prima zitten. Maar heb toch Dynamic besteld ondanks dat ik deze nergens heb kunnen "proefzitten", nergens in voorraad 8)7
bonyuri schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:29:
Ik vind de standaard stoelen in een Octavia te kort.
De stoelen uit het Dynamic pakket zijn wat langer, en dat is echt wel prettig, zeker bij lange ritten
Daarvoor ga ik dan maar duimen :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:10:
Op mijn vorige V40 had ik die elektrisch instelbare kindersloten, echter heb ik ze amper gebruikt. Als je gewoon tegen je kinderen zegt dat ze met hun klauwtjes van de portieren afblijven... Dochter lief was toen 2/3 en die begreep dat al meer dan prima zeg maar :), daarnaast krijgen ze tot een bepaalde leeftijd niet eens de gordel los zelf.

Al met al vond ik het achteraf een overgewaardeerde optie.
Dat zou je verbazen. Die kleine van ons wordt volgende week 3 en kan al perfect zijn eigen gordel losmaken hoor! :D Hij houdt ook nogal van knopjes en handeltjes... Gevaarlijke combinatie!
De stuurbekrachtiging met 3 standen is ook een bijzondere optie. Eigenlijk merk je amper verschil tussen de 3 standen, dus ik heb vrijwel altijd in de zwaarste stand gereden. In mijn nieuwe V40 zat het niet meer, kon het verschil eigenlijk niet echt merken.
Die optie heb ik ook vooral genomen voor mijn vriendinlief. Klein iel Aziatisch meisje, vindt het vast prettig om die op standje "superlicht" te zetten. :)
De laadvloer met 2 niveau's lijkt geweldig, maar als je altijd wel iets bij hebt dan moet je eerst alles uit je kofferbak halen voordat je bij het niveau eronder kunt. Gevolg was dat ik er nooit iets onder had liggen.
Ik hou wel van een mooie vlakke kofferbak, vandaar dat ik die genomen heb. En eronder kan ik dingen als boodschappentassen en/of -kratjes, spanbandjes, etc. verstoppen zodat die niet lelijk achterin zwerven.
De must have optie in een V40 is wat mij betreft echt de neerklapbare passagiersstoel --> dan kan je toch nog iets fatsoenlijks vervoeren van 2,5 meter :).
Ja die heb ik er ook bij! Ik heb die optie niet in mijn C30 en heb de grootste moeite gehad om IKEA-spulletjes te vervoeren... Dus toen ik die optie zag staan heb ik hem meteen aangevinkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:48:

• DAB+
  • Exterior styling kit

Vergeet optie 298 - Neerklapbare rugleuning passagierstoel niet bij te bestellen :). Is écht de moeite waard! En dat voor die € 65... Over 4 jaar hoor ik dan graag hoeveel plezier je ervan hebt gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Met een Nordic+ icm Luxuary heb je niet veel opties meer nodig.
Nee eigenlijk niet nee :P

Heb er zelf nog het Premium Sound pakket en DAB+ aan toegevoegd, een exterior styling kit (zonder uitlaatjes aan de achterkant vond ik het toch wat kaal) en 17" zomerwielen (type Sarpas) omdat ik 16" te klein vind ogen (al boeit mij dat met de winterwielen dan weer totaal niet).
Wel erg suf dat het bij Volvo wel een optie is om de passagiersairbag uit te kunnen schakelen...
Vond ik ook suf, maar heb die optie niet genomen. Kinderzitje kan mooi achterin (heb nog geen kinderen overigens).
fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:18:
[...]

Vergeet optie 298 - Neerklapbare rugleuning passagierstoel niet bij te bestellen :). Is écht de moeite waard! En dat voor die € 65... Over 4 jaar hoor ik dan graag hoeveel plezier je ervan hebt gehad ;).
Die heb ik niet aangevinkt om eerlijk te zijn. Moet ik weer een nieuwe offerte aanvragen zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kecin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:10:
[...]

Ik vond de standaard stoelen ook prima zitten. Maar heb toch Dynamic besteld ondanks dat ik deze nergens heb kunnen "proefzitten", nergens in voorraad 8)7
[...]

Daarvoor ga ik dan maar duimen :+
Dat is dus precies mijn "probleem" de dealer heeft dus geen model staan met deze stoelen. Ga ze binnenkort nog maar eens bellen of ze niets kunnen regelen.

Wanneer wordt jouw Octavia geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Mijn Octavia komt in september, dus als je nog even kan wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bonyuri schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:27:
Mijn Octavia komt in september, dus als je nog even kan wachten... ;)
Mag ik er dan een rondje in rijden ;)
Ik ga begin augustus bestellen. Wil hem dit jaar nog hebben, anders weer beetje bijtelling erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Houd er rekening mee dat de meeste leasemaatschappijen geen auto's meer op kenteken zetten vanaf 1 november en dat je auto dus voor die tijd geleverd moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bonyuri schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:34:
Houd er rekening mee dat de meeste leasemaatschappijen geen auto's meer op kenteken zetten vanaf 1 november en dat je auto dus voor die tijd geleverd moet zijn...
Dat is wel vreemd, aangezien er eind 2015 honderden (duizenden?) 308SW's op kenteken zijn gezet eind december december en deze allemaal nog steeds worden uitgeleverd door leasemaatschappijen (particulieren bestellen nu wel een nieuwe met een 2016 kenteken).

Kan me niet voorstellen dat ze dan 2 maanden langs auto's gaan achter houden.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 21-06-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000

Gallus

Cheesy

jongetje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:41:
[...]

Dat is wel vreemd, aangezien er eind 2015 honderden (duizenden?) 308SW's op kenteken zijn gezet eind december december en deze allemaal nog steeds worden uitgeleverd door leasemaatschappijen (particulieren bestellen nu wel een nieuwe met een 2016 kenteken).

Kan me niet voorstellen dat ze dan 2 maanden langs auto's gaan achter houden.
Dat is niet zo gek. Die auto's vielen toen nog in een lage bijtellingscategorie. Wanneer ze die auto's pas in het nieuwe jaar op kenteken hadden gezet, dan was dat voordeel voor de berijder weg en daarmee ook de belangrijkste incentive om voor die auto te kiezen. Door de grote aantallen hebben de leasemaatschappijen waarschijnlijk goede deals kunnen sluiten met de leveranciers, zodat ze de iets lagere restwaarde (ivm minder recent 'bouwjaar' voor lief kunnen nemen.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gallus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Dat is niet zo gek. Die auto's vielen toen nog in een lage bijtellingscategorie. Wanneer ze die auto's pas in het nieuwe jaar op kenteken hadden gezet, dan was dat voordeel voor de berijder weg en daarmee ook de belangrijkste incentive om voor die auto te kiezen. Door de grote aantallen hebben de leasemaatschappijen waarschijnlijk goede deals kunnen sluiten met de leveranciers, zodat ze de iets lagere restwaarde (ivm minder recent 'bouwjaar' voor lief kunnen nemen.
Ik denk dat ze dat nu weer zullen doen aangezien je anders meer bijtelling moet gaan betalen door de nieuwe regels en dus direct nadeel hebt als berijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Denk het niet want 21% of 22% maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat ze dat nu weer zullen doen aangezien je anders meer bijtelling moet gaan betalen door de nieuwe regels en dus direct nadeel hebt als berijder.
Ik denk het ook niet.
Laat ik het anders zeggen: ik zou het zeker even navragen bij je leasemaatschappij voordat je blind van uit gaat dat ze je wel matsen om de 1% extra bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
thefox154 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Een disclaimer in de navi krijg ik niet? Navi start op, en ik heb gelijk een kaart of kan doen wat ik wil.

Navi invoeren doe ik spraakgestuurd en dit is feilloos, wel iets trager in het laden als via de knoppen. EN als je knoppen gebruikt kan dat op 3 manier. Via je stuur, via de cirkel knoppen en de ook nog met sms-stijl typen. Is voor ieder dan toch wel een prettige manier? Navi is alles behalve traag, veel sneller en gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld de vw of audi navigatie.

Dus ik snap je hele relaas niet of heb je het over een oud type navi wat niet meer bestaat?
Hij heeft het denk ik over een MY13 of MY14 model. De navi vanaf MY15 is echt een stuk vlotter (is ook echt andere navi). Waar je het ook goed aan kunt merken is het dashboard, vanaf MY15 kan je bijvoorbeeld van thema wisselen (bij TFT-instrumentenpaneel) zonder dat je het gevoel hebt dat de auto vast loopt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
bonyuri schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:34:
Onzin, dit was 20 jaar geleden misschien zo.
Elk jaar komt dit broodje aap verhaal weer op het forum terecht, als jij op 20 december een auto wilt hebben krijg je die zonder problemen. En ook als het geen bijtellingsmodelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Voor mij de 1e keer dat ik een leaseauto mag bestellen.

Hebben jullie hiervoor nog tips? Waar moet ik op letten?
Ik moet bestellen bij Noordlease, hele firma zit daar.

Hebben wij hierdoor lagere prijzen?
Offerte doorzetten naar dealer zodat die iets kan met de leaseprijs?

Alles is welkom.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

fredkroket schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:45:
[...]

Hij heeft het denk ik over een MY13 of MY14 model. De navi vanaf MY15 is echt een stuk vlotter (is ook echt andere navi). Waar je het ook goed aan kunt merken is het dashboard, vanaf MY15 kan je bijvoorbeeld van thema wisselen (bij TFT-instrumentenpaneel) zonder dat je het gevoel hebt dat de auto vast loopt ;).
Check, een van de eerste V40s, uit de folder besteld. En dat is soms te merken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:03
Elm0wer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:16:

Alles is welkom.
Noordlease is over het algemeen een prima partij, behalve als je tegen randgevallen aanloopt. Bij mij was er uiteindelijk een lobby nodig tussen onze directeur en die van Noordlease om een auto die al 15+ keer bij de dealer had gestaan (voor dezelfde problemen), gewoon te vervangen.

Verder heb ik altijd begrepen dat Noordlease VAG vrij goedkoop kan leasen, maar dat zullen ze je vast wel vertellen.

Zelf een dealer uitkiezen, of een model wat in de showroom staat bij de dealer is geen probleem, Noordlease had dat in mijn geval snel geregeld en omdat die deadline van 15 (of 20) November er bij mij snel aan kwam, hebben ze alles nog mooi op tijd geregeld. Daarnaast konden ze met deze auto ook nog mooi wat met de leaseprijs doen, wat mijn baas natuurlijk weer fijn vond ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Elm0wer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:16:

Alles is welkom.
Vraag aan je baas wat je budget is en tegen welke voorwaarden (indien van toepassing)

- leasebedrag of catalogusprijs
- aantal km en looptijd van contract (eventueel gestandaardiseerd km/looptijd om vergelijking tussen merken/typen/collega's makkelijk te maken)
- inclusief of exclusief brandstof
- welke brandstof toegestaan
- welke merken toegestaan
- welke carrosserievorm toegestaan
- welke zuinigheidsklasse
- is er een eigen bijdrage of krijg je bijvoorbeeld geld terug als je onder budget least

Bij mij gelden deze allemaal niet ongeveer. Ik moest gewoon een voorstel doen voor welke auto ik wilde rijden, en de baas zei dan ja of nee. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant heb je dan ook geen idee wat er mogelijk is.

Een indruk van de leaseprijs kan je krijgen door online iets bij elkaar te klikken op http://directlease.nl/ of https://www.leaseplandirect.nl/. Waarschijnlijk zit jouw leasemaatschappij met net andere prijzen, dus reken iets ruimer dan de leaseprijs die je opkrijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2016 09:25 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic