Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
En vraag na welke kleuren wel en niet mogen. Bij ons mogen exotische kleuren bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
gwystyl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Vraag aan je baas wat je budget is en tegen welke voorwaarden (indien van toepassing)

- leasebedrag of catalogusprijs
- aantal km en looptijd van contract (eventueel gestandaardiseerd km/looptijd om vergelijking tussen merken/typen/collega's makkelijk te maken)
- inclusief of exclusief brandstof
- welke brandstof toegestaan
- welke merken toegestaan
- welke carrosserievorm toegestaan
- welke zuinigheidsklasse
- is er een eigen bijdrage of krijg je bijvoorbeeld geld terug als je onder budget least

Bij mij gelden deze allemaal niet ongeveer. Ik moest gewoon een voorstel doen voor welke auto ik wilde rijden, en de baas zei dan ja of nee. Aan de ene kant fijn, maar aan de andere kant heb je dan ook geen idee wat er mogelijk is.

Een indruk van de leaseprijs kan je krijgen door online iets bij elkaar te klikken op http://directlease.nl/ of https://www.leaseplandirect.nl/. Waarschijnlijk zit jouw leasemaatschappij met net andere prijzen, dus reken iets ruimer dan de leaseprijs die je opkrijgt.
Dank voor je reactie. Bovenstaande zaken staan in het 'Handboek''. Dit is allemaal vastgelegd en helder.

Er is een norm waarop het leasebudget is vastgelegd. Echter zal ik minder KM maken dan de norm, dus daarover wil ik nog babbelen. Scheelt paar tientjes in leasebudget.

Het gaat mij voornamelijk om het proces vanaf aanvraag offerte. Zijn de prijzen onderhandelbaar en zo ja hoe? Via de dealer of leasemij? Eventueel opties via dealer en niet via leasemij?

Ik wil zoveel mogelijk C segment auto voor mijn budget :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Prijzen zijn voor jou waarschijnlijk niet onderhandelbaar. Jij moet normaalgesproken een gewenste configuratie inleveren en de leasemaatschappij geeft dan een leasebedrag.
Je betaalt bijtelling over de catalogusprijs inclusief fabrieksopties. Als je dingen later kan laten toevoegen door de dealer, betaal je daar geen bijtelling over maar kan de leasemaatschappij dat wel meerekenen in de leaseprijs. Denk hierbij aan bijvoorbeeld leren bekleding of een trekhaak, maar soms is er veel meer mogelijk. Overleg dat met de dealer.

Voor zoveel mogelijk C-segment voor je budget zou je kunnen kijken of je een Peugeot 308 (SW) uit voorraad mag leasen. Daar staan er nog stapels van door het land verspreid volgens mij. Nadeel is dat je dan vast zit aan een bepaalde configuratie in maarliefst vier kleuren. Voordeel is erg lage bijtelling.

Welke auto's hebben je interesse? Ik zag hierboven genoemd dat jouw LM goede prijzen heeft bij VAG. Als daar wat voor je bij zit kan je kijken naar bijvoorbeeld de Golf, Leon en Octavia. A3 is waarschijnlijk prijstechnisch minder interessant, maar kan leuk zijn als je er voor wil betalen.

Ik ben zelf gaan kijken met een bepaalde bijtelling in mijn achterhoofd (iets boven € 200 bij 21%), dus kwam ik op een cataloguswaarde van maximaal ongeveer 30k uit.
Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je echt op je auto wil hebben (cruise controle, airco, open/glazen dak, automaat etc). Als je dat hebt kan je gaan samenstellen in verschillende configurators op internet, of bij de dealer vragen of die bepaalde combinatie misschien in een uitvoering/pakket/actie zit.

[ Voor 31% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
gwystyl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:42:
Prijzen zijn voor jou waarschijnlijk niet onderhandelbaar. Jij moet normaalgesproken een gewenste configuratie inleveren en de leasemaatschappij geeft dan een leasebedrag.
Je betaalt bijtelling over de catalogusprijs inclusief fabrieksopties. Als je dingen later kan laten toevoegen door de dealer, betaal je daar geen bijtelling over maar kan de leasemaatschappij dat wel meerekenen in de leaseprijs. Denk hierbij aan bijvoorbeeld leren bekleding of een trekhaak, maar soms is er veel meer mogelijk. Overleg dat met de dealer.

Voor zoveel mogelijk C-segment voor je budget zou je kunnen kijken of je een Peugeot 308 (SW) uit voorraad mag leasen. Daar staan er nog stapels van door het land verspreid volgens mij. Nadeel is dat je dan vast zit aan een bepaalde configuratie in maarliefst vier kleuren. Voordeel is erg lage bijtelling.
De Opel Astra Business is scherp geprijsd momenteel.

Ben totaal geen Franse auto's fan.. :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Yeah, eindelijk mag ik ook toetreden tot de lease-rijders! Helaas niet de hoogste klasse maar alles beter dan mijn huidige Fiat Bravo uit 2007 :)

Gezien mijn leasebudget, km, bijtelling en eigen bijdrage heb ik de keuze uit een diesel auto van max €32.000 / €34.000 via LeasPlan. Zelf kom ik dan al snel uit op een:
- Peugeot 308
- Seat Leon
- Renault Megane (2016) hatchback
- Opel Astra (2016)

Zie ik wellicht nog wat over het hoofd? Ik wil wel minimaal wat "luxe" opties zoals, parkeercamera's, multimedia systeem met Bluetooth streaming, 17 inch velgen, cc.

Ohwja: het moet een auto zijn met een milieuklasse A, B, C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
De Astra is momenteel heel erg aantrekkelijk volgens mij :)
Of je kijkt naar een V40 D2, net als ik. Begint bij 28k uit mijn hoofd.

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 22-06-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Volgens mij zou elk NL bedrijf zijn wagens in BE moeten leasen :p
V40 D2 - Base begint hier al vanaf 24k. Voor 28k heb je hier (bvb) een R-Design of Ocean Race D2.

Ik blijf mij verbazen over het verschil in prijzen, al geloof ik dat dat (deels) komt omdat er nog een bepaalde taks wordt bijgeteld bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beetje out of the box Honda Civic of Mazda 3? Met 32k kan je bijna alle C-segmenters rijden. De meeste daarvan zijn waarschijnlijk ook wel klasse A, B of C, en de meeste business uitvoeringen hebben wel cruise control, airco, parkeersensoren en navi.
Megane en Astra zijn ook mooie auto's, met de Leon en 308 heb ik iets minder (ook omdat je ze nog heel veel ziet door lage bijtelling van vorig jaar)
Kwakkel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:04:
V40 D2 - Base begint hier al vanaf 24k. Voor 28k heb je hier (bvb) een R-Design of Ocean Race D2.

Ik blijf mij verbazen over het verschil in prijzen, al geloof ik dat dat (deels) komt omdat er nog een bepaalde taks wordt bijgeteld bij jullie?
Ja wij krijgen over de prijs van de importeur nog BPM die gekoppeld is aan CO2-uitstoot. Zeker voor snelle of zware auto's gaat dat echt in de papieren lopen. De Volvo V40 D2 base bestaat hier niet, maar de goedkoopste V40 is iets meer dan 26k.

[ Voor 52% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2016 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goedkoop wilt rijden lekker een 308SW pakken uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:04:
Beetje out of the box Honda Civic of Mazda 3? Met 32k kan je bijna alle C-segmenters rijden. De meeste daarvan zijn waarschijnlijk ook wel klasse A, B of C, en de meeste business uitvoeringen hebben wel cruise control, airco, parkeersensoren en navi.
Megane en Astra zijn ook mooie auto's, met de Leon en 308 heb ik iets minder (ook omdat je ze nog heel veel ziet door lage bijtelling van vorig jaar)
Mazda 3 is inderdaad een mooie bak! Jammer dat de hatchback versie in milieuklasse D valt..
Ben helaas minder gecharmeerd van de sedan versie van de Mazda 3.

Ga zaterdag een proefrit maken in de Megane, Leon, & Astra. Hopelijk kan ik dan al wat van mijn lijstje strepen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Egeau schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Zeker weten?

Afbeeldingslocatie: https://a.gaw.to/photos/7/6/76277_2016_mazda_Mazda3.jpg?460x287

:9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Egeau schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:09:
[...]

Mazda 3 is inderdaad een mooie bak! Jammer dat de hatchback versie in milieuklasse D valt..

Ga zaterdag een proefrit maken in de Megane, Leon, & Astra. Hopelijk kan ik dan al wat van mijn lijstje strepen ;)
O verrek da's vreemd, want de sedan is wel C-label. Ik zie dat je eventueel voor een hele kale A3 kan gaan, of een DS5.
Ik heb op Autoweek aan de linkerkant de volgende filters aangezet
- alle merken
- prijs 24k - 32k
- max C-label
- Diesel
- bouwjaar nieuw
- hatchback 4 of 5 deurs

Dan krijg je nog een aardig lijstje....
BMW 1
Citroën C4
DS5
Ford Mondeo (Focus heeft blijkbaar D-label met zelfde motor?)
Mercedes A
Opel Astra
Peugeot 308
Renault Megane
Seat Leon
Skoda Octavia en Superb
Toyota Auris
VW Golf
Volvo V40

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
gwystyl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:04:
Ja wij krijgen over de prijs van de importeur nog BPM die gekoppeld is aan CO2-uitstoot. Zeker voor snelle of zware auto's gaat dat echt in de papieren lopen. De Volvo V40 D2 base bestaat hier niet, maar de goedkoopste V40 is iets meer dan 26k.
Dat is bij ons niet (echt) anders: bij ons wordt er een eenmalige 'belasting op inverkeersstelling' betaald (en een jaarlijkse verkeersbelasting).
Voor de D2 Base geeft de belasting op inverkeersstelling 489.82 EUR (als ik snel simuleer op https://belastingen.fenb....eersbelasting.html#/q/top)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bij ons is de BPM toeslag op een Volvo V40 D2 iets meer dan €2000 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
In het 14%-tijdperk (eind 2014) werd er 1093 euro BPM betaald over mijn V40 volgens de RDW :) zijn die regels ook al weer aangepast dat het nu duurder is geworden?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Widow schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:33:
In het 14%-tijdperk (eind 2014) werd er 1093 euro BPM betaald over mijn V40 volgens de RDW :) zijn die regels ook al weer aangepast dat het nu duurder is geworden?
Geen idee. Ik heb net de BPM calculator van autoweek gebruikt en die gaf dit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:33:
De grenzen veranderen steeds, net als met bijtelling. Je moet een steeds zuinigere auto hebben wil je voordeel hebben van een lagere hoeveelheid BPM. Nogal een ingewikkeld rekensommetje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kan niet wachten.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDsm90WezSP8Lgq2pQzJxfJH/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8esfp3NfbauQ3kwKXz4trdyW/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPd60xxb9txKWwaHPvX5RBde/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bzCrqh1CMHiLUPXqnCiXxEl9/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h0wM8JL80vh0zrWHdiPqFZQG/full.png

De Configurator rendert hem nu wel met de Hamertjes. <3

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
Man, dat interieur. Daar kwijl je toch bij weg! Ik vind het mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik moet er zelf nog een beetje aan wennen maar dat gaat wel wennen. Ik ben bij dat interieur terechtgekomen omdat ik graag zwarte dakbekleding wilde. Maar als je dan ook een zwart lederen interieur neemt dan is het te zwart allemaal. Bij eerdere lichtingen was er ook een crèmekleurig lederen interieur, maar die is er niet meer, alleen maar bruin als andere niet-zwarte optie, wat ik gewoon lelijk vind - en dit. Opvallend is het in ieder geval wel, en daar hou ik wel van. Ik had sowieso geen zin in een 13-in-een-dozijn V40 R-Design...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:36:
Kan niet wachten.......

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik begrijp nooit de reden waarom mensen een cross-country nemen. Kun je mij uitleggen wat jouw reden geweest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:58:
Ik begrijp nooit de reden waarom mensen een cross-country nemen. Kun je mij uitleggen wat jouw reden geweest is?
Reden 1: Mijn vriendin houdt van auto's met een 4x4-uitstraling maar ik hou niet van crossovers dus een Cross Country is dan een mooi compromis.

Reden 2: Er rijden tegenwoordig zo veel V40s rond; zelfs R-Design modellen. Een Cross Country is dan toch net even anders dan een 13-in-een-dozijn V40 R-Design.

Reden 3: Ik rij nu in een C30 R-Edition, die is 10mm verlaagd en dat blijkt in de praktijk gewoon rete-irritant te zijn. Een Cross Country is juist iets verhoogd en terwijl dat bij veel andere modellen niet mooi zou staan, hoort dat juist bij een model met een beetje 4x4-look.

Dat dus ongeveer. Korte versie: plak, elitarisme en ook nog een praktisch puntje. ;)

O, en heel toevallig vind ik deze velgen de mooiste die nu af-fabriek bij een V40 geleverd kunnen worden en toevallig zijn die alleen leverbaar bij een Cross Country.

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 22-06-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Reden 1: Mijn vriendin houdt van auto's met een 4x4-uitstraling maar ik hou niet van crossovers dus een Cross Country is dan een mooi compromis.

Reden 2: Er rijden tegenwoordig zo veel V40s rond; zelfs R-Design modellen. Een Cross Country is dan toch net even anders dan een 13-in-een-dozijn V40 R-Design.

Reden 3: Ik rij nu in een C30 R-Edition, die is 10mm verlaagd en dat blijkt in de praktijk gewoon rete-irritant te zijn. Een Cross Country is juist iets verhoogd en terwijl dat bij veel andere modellen niet mooi zou staan, hoort dat juist bij een model met een beetje 4x4-look.

Dat dus ongeveer. Korte versie: plak, elitarisme en ook nog een praktisch puntje. ;)

O, en heel toevallig vind ik deze velgen de mooiste die nu af-fabriek bij een V40 geleverd kunnen worden en toevallig zijn die alleen leverbaar bij een Cross Country.
Mooie wagen!! Zeker het interieur :+
Alleen de kleur kots groen zou ik niet zo snel kiezen, ik vind de Cross country altijd erg mooi in die koper tint.. Weet niet hoe hij heet. Alhoewel je die ook al vaak zie trijden. Deze kleur heb ik nog nooit in het echt gezien dus wat dat betreft wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
Kwakkel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:04:

Belastingen op auto's in het algemeen zijn veel minder en ook de 'bijtelling' is relatief gunstig. De catalogusprijs van een 2.0TDI Passat Variant Highline met grote navi en een aantal opties kwam op een 37.000 euro, dat red je niet in NL voor een vergelijkbare wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vibrant Copper bedoel je? Volgens mij is die er met deze jaargang uit gegaan. En deze Luminous Sand is daarvoor in de plaats gekomen. De render doet die kleur geen eer aan, trouwens. Tot nu toe was die kleur alleen leverbaar bij de XC60 en de XC90 dus ook vanwege de "XC-vibe" vond ik die kleur wel bij "mijn" Cross Country passen.

In het echie ziet die kleur er een stuk lichter uit:

Afbeeldingslocatie: https://pictures.dealer.com/v/volvoofcharlottevcna/0306/0dfeff2a01594e8c67ada86b0c611a24x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:49:
Ik moet er zelf nog een beetje aan wennen maar dat gaat wel wennen. Ik ben bij dat interieur terechtgekomen omdat ik graag zwarte dakbekleding wilde. Maar als je dan ook een zwart lederen interieur neemt dan is het te zwart allemaal. Bij eerdere lichtingen was er ook een crèmekleurig lederen interieur, maar die is er niet meer, alleen maar bruin als andere niet-zwarte optie, wat ik gewoon lelijk vind - en dit. Opvallend is het in ieder geval wel, en daar hou ik wel van. Ik had sowieso geen zin in een 13-in-een-dozijn V40 R-Design...
Afbeeldingslocatie: http://cas.volvocars.com/image/v4/interior/MY17_1617/525/1/P16000/NC0W/DI02/RU0B/_/_/_/_/_/hd.png?fallback&bg=interiorgray

Zoals ik hem heb dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, dat vind ik echt te zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha, vonden mijn ouders ook al.

Vind het zelf wel gaaf. In mijn huidige auto is ook alles zwart van binnen. Geeft (zeker wanneer je 's avonds rijdt) enorme rust in de auto voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Nu online
gwystyl schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
[...]

O verrek da's vreemd, want de sedan is wel C-label. Ik zie dat je eventueel voor een hele kale A3 kan gaan, of een DS5.
Ik heb op Autoweek aan de linkerkant de volgende filters aangezet
- alle merken
- prijs 24k - 32k
- max C-label
- Diesel
- bouwjaar nieuw
- hatchback 4 of 5 deurs

Dan krijg je nog een aardig lijstje....
BMW 1
Citroën C4
DS5
Ford Mondeo (Focus heeft blijkbaar D-label met zelfde motor?)
Mercedes A
Opel Astra
Peugeot 308
Renault Megane
Seat Leon
Skoda Octavia en Superb
Toyota Auris
VW Golf
Volvo V40
Ja raar he dat de sedan wel in een C label is? Zo kan ik ook geen A3 kiezen maar wel een A7 of A8 (als mijn budget het zou toelaten) :9

Thanks voor het lijstje, ik ga ook maar eens naar de Volvo kijken (al rijden er wel heeeeel veel rond in mijn beleving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Egeau schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Ja raar he dat de sedan wel in een C label is? Zo kan ik ook geen A3 kiezen maar wel een A7 of A8 (als mijn budget het zou toelaten) :9

Thanks voor het lijstje, ik ga ook maar eens naar de Volvo kijken (al rijden er wel heeeeel veel rond in mijn beleving)
Niet alleen in jouw beleving hoor. Dat is gewoon een feit :+

Maar het is gewoon een heel mooi model en een hele fijne auto. Dus waarom zou dat je tegenhouden? Er rijden ook tigduizend mensen in een Golf. Dat weerhoudt anderen er ook niet van om een Golf te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:36:
Kan niet wachten.......

[afbeelding]

Mooie auto! al is het interieur niet mijn smaak. Het lijkt een beetje op een Afbeeldingslocatie: http://www.wwf.be/_media/panda_02_770723.jpg :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Yup, geen Fiat Panda maar een Volvo Panda. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loopt dat ding ook op bamboe dan? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja hoor. Je kan er vast biodiesel in gooien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

LuPo schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Mooie auto! al is het interieur niet mijn smaak. Het lijkt een beetje op een [afbeelding] :+
Great minds :) Reinier in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
In 2013 heb ik ook nog wel een V40 CC overwogen, eigenlijk geheel aansluitend met de punten die Albantar benoemt (behalve het 'plak' dan ;))

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik overweeg hem ook serieus. Ik vind m'n huidige V40 een erg fijne auto en vind de CC simpelweg leuker om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niet te veel hè want dan is ook de CC niet apart meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:19:
Vibrant Copper bedoel je? Volgens mij is die er met deze jaargang uit gegaan. En deze Luminous Sand is daarvoor in de plaats gekomen. De render doet die kleur geen eer aan, trouwens. Tot nu toe was die kleur alleen leverbaar bij de XC60 en de XC90 dus ook vanwege de "XC-vibe" vond ik die kleur wel bij "mijn" Cross Country passen.

In het echie ziet die kleur er een stuk lichter uit:

[afbeelding]
Inderdaad een compleet andere kleur, zo herken ik hem wel idd :+
Hoelnag moet je wachten? Weekje of 6 a 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat hoor ik volgende week als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die kleurstelling van de stoelen vind ik wel erg gaaf, maar de hemel is me te donker zo. Ik heb het liefst een redelijk donkere onderkant en lichte hemel, zodat ik me niet zo opgesloten voel en toch niet alle vlekken/stofjes zichtbaar zijn op de bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Donkere hemel vind ik wel mooi. Bekleding van R-Design vond ik ook mooi. Half leer half stof (alcantra?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:20:
Dat hoor ik volgende week als het goed is.
Als je hem deze maand besteld zal hij er medio september zijn. Dat zei mijn dealer althans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
Mochten mensen twijfelen over de nieuwe Opel Astra.. doen! Ik rij 'm sinds 1,5 week en het is een heerlijke auto.

Heb de 1.4 Turbo met Innovation en Innovation Introduction Pakket. Verder nagenoeg álle opties zoals 18" Bi-Color velgen, Navi900 IntelliLink, IntelliLUX LED Matrix koplampen, achteruitrijcamera, elektrisch schuif/kanteldak, AGR comfortstoelen. Alleen ledere bekleding heb ik niet, vind m'n vriendin niks. :+

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8733sqj80.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2016 08:26 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:38:
Yup, geen Fiat Panda maar een Volvo Panda. :D
Bij een panda leg ik altijd de accosiatie met een:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/_04kZGR_ltmE/ScTBxTlrT-I/AAAAAAAACtk/7MD1nxYkt7E/s1600/2-Rolex-6263-PB-LCW-6-HR.jpg

Het kost wel een paar V40's alleen:
http://www.ebay.com/itm/V...WN-SUBDIALS-/371563414300

Gooi hem eens in de groep, Albantar...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 23-06-2016 09:07 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:25:
Mochten mensen twijfelen over de nieuwe Opel Astra.. doen! Ik rij 'm sinds 1,5 week en het is een heerlijke auto.

Heb de 1.4 Turbo met Innovation en Innovation Introduction Pakket. Verder nagenoeg álle opties zoals 18" Bi-Color velgen, Navi900 IntelliLink, IntelliLUX LED Matrix koplampen, achteruitrijcamera, elektrisch schuif/kanteldak, AGR comfortstoelen. Alleen ledere bekleding heb ik niet, vind m'n vriendin niks. :+

[afbeelding]
Sorry, geen Opel voor mij ;) heb in het verleden teveel rammelende Astra's en Corsa's moeten rijden. Die associatie met hakerig schakelen en rugpijn van de slechte stoelen gaat er niet meer uit :+

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Haha nou, met de AGR stoelen zit ik top! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
page404 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:32:
[...]

Sorry, geen Opel voor mij ;) heb in het verleden teveel rammelende Astra's en Corsa's moeten rijden. Die associatie met hakerig schakelen en rugpijn van de slechte stoelen gaat er niet meer uit :+
Stoelen: YouTube: Opel Astra (2015) - review by Autovisie TV

Schakelen: YouTube: Opel Astra (2015) - review by Autovisie TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:41
Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:25:

[afbeelding]
Deze ziet er wel heel mooi uit! Alleen de station... brrr :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54

bonyuri

Investigator!

Station is inderdaad echt niet mooi, met de gekke laatste ruitje...
Schijnt wel goed te zitten, maar ik vertrouw die navigatie van Opel niet meer. Wellicht (hopelijk) is dat op dit moment een stuk beter

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Randleman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:44:
[...]

Deze ziet er wel heel mooi uit! Alleen de station... brrr :X
Station is inderdaad niet mooi met die aflopende chromelijst. Net een lijkwagen. De hatchback daarentegen vind ik erg mooi. :)
Ben er in ieder geval zeer content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Mx. Alba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:49:
Bij mij is ook alles zwart, met zwarte details en zwarte afwerking. Ik ben daar echt enorm fan van. Om het 'donkere' binnen op te lossen, neem je gewoon een panoramadak.

Sowieso vond ik een panoramadak eerst een beetje een gimmick, maar ik zou nu echt nooit meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:10:
[...]

Station is inderdaad niet mooi met die aflopende chromelijst. Net een lijkwagen. De hatchback daarentegen vind ik erg mooi. :)
Ben er in ieder geval zeer content mee!
Helemaal mee eens :). Veel plezier ermee :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:41
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe lease auto mag uitzoeken :) iemand misschien nog tips voor een leuke, niet al te dure auto, voor 1 persoon? (geen gezin)

Zit zelf te denken aan de nieuwe renault megane (niet estate), rij nu een clio. Wellicht zijn er zat auto's waar ik helemaal niet aan denk.. Ford Focus, Astra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:51:
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort een nieuwe lease auto mag uitzoeken :) iemand misschien nog tips voor een leuke, niet al te dure auto, voor 1 persoon? (geen gezin)

Zit zelf te denken aan de nieuwe renault megane (niet estate), rij nu een clio. Wellicht zijn er zat auto's waar ik helemaal niet aan denk.. Ford Focus, Astra..
Wat voor budget moeten we aan denken en wat voor voorwaarden?
Kilometers / lease duur? Incl of excl brandstof?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hangt uiteraard van veel factoren af, vooral het budget natuurlijk. Zonder gezin zou ik het wel weten denk ik. BMW 4-serie bijvoorbeeld.
Maar goed, niet al te duur? C4 Cactus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:41
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Wat voor budget moeten we aan denken en wat voor voorwaarden?
Kilometers / lease duur? Incl of excl brandstof?
Ah dat weet ik helaas niet precies. Budget zal rond de 800 liggen, maar aangezien ik nu een clio rijd met tankpas waarvan de kosten niet afzonderlijk worden vermeld weet ik niet precies waar ik nu op zit. Ik gok zo rond de 550 per maand. Een nieuwe mag dus iets duurder zijn, maar ik ga geen A3 rijden bijvoorbeeld. Sorry voor de karige informatie :) ik hoopte puur en alleen op wat tips voor auto's in die prijsklasse (550-800) waar ik misschien helemaal niet aan denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mazda 3 misschien een leuke? CX-3 misschien?
Wat kost een MX-5 eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Ah dat weet ik helaas niet precies. Budget zal rond de 800 liggen, maar aangezien ik nu een clio rijd met tankpas waarvan de kosten niet afzonderlijk worden vermeld weet ik niet precies waar ik nu op zit. Ik gok zo rond de 550 per maand. Een nieuwe mag dus iets duurder zijn, maar ik ga geen A3 rijden bijvoorbeeld. Sorry voor de karige informatie :) ik hoopte puur en alleen op wat tips voor auto's in die prijsklasse waar ik misschien helemaal niet aan denk
Opel Astra is op het moment extreem aantrekkelijk met verschillende aanbiedingen.
De Volvo V40 zit ook relatief lekker in de prijs op het moment met de Nordic+ line.
Skoda heeft op het moment de Rapid wat in mijn mening best een geslaagde auto is (kleiner als de Octavia maar net wat stoerder als de Fabia) Octavia kan natuurlijk ook maar is echt een beest van een bak qua grote.
Ik von de Focus ook erg tegen vallen qua afwerking, de achter portieren voelen alsof ze zo van mijn huidige megane af komen (goedkoop dus).
Wellicht staat er nog ergens een leuke Toyota Auris met 14% of een Peugot 308. (14% zou voor mij de enige reden zijn dat ik voor die twee zou gaan).
Megane vind ik zelf een super geslaagde auto alleen voelde aan de binnen kant half als een fatsoenlijke duister qua afwerking en kwaliteit en de andere helft als een Renault uit 2000. Knoppen en Media systeem zijn super alleen de versnelling pook bestaat uit 2 plastic componenten EN DIE KRAKEN bij vast grijpen. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Randleman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Helemaal mee eens :). Veel plezier ermee :9~.
Dat. Al vraag ik me af waarom zoveel Astra fans en bijna niemand een Insignia, die vind ik dan zoveel mooier.....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Dat. Al vraag ik me af waarom zoveel Astra fans en bijna niemand een Insignia, die vind ik dan zoveel mooier.....
Omdat die tot eventjes geleden vrij ongunstig was in de lease. Tenminste toen ik hem een half jaartje terug berekende kwam hij bijna 100 tot 200 euro duurder uit met de zelfde opties als nu. Komt er nog eens bij dat volgend jaar het nieuwe model uit komt volgens de dealer.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

€ 30k voor mijn Astra full-options (afgezien van ledere bekleding). Dat vind je bijna nergens in dit segment.

Opel OnStar werkt overigens ook super. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 23-06-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:42
Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:24:
[...]

€ 30k voor mijn Astra full-options (afgezien van ledere bekleding). Dat vind je bijna nergens in dit segment. :)
Jep mijnes ook, €30.265,- uit m'n hoofd. Wel de 110pk diesel en niet de 140pk benzine. Enige opties die ik niet heb is een zonnedak en leren bekleding. Voor de rest alle opties die je maar kunt bedenken.

Ga maar eens een Golf of een Audi A3 aankleden met dezelfde opties. Natuurlijk is een A3 wat meer 'premium' maar een Golf is echt veel specialer vind ik.

Opel heeft met de nieuwe Astra echt een geweldige uit neergezet denk ik. Ben nu 10.500km verder in 3 maanden tijd en kan me eigenlijk nog geen minpunt bedenken tot nu toe.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Misschien omdat niet iedereen een opgewarmde kroket van de Febo wil :P? Introductie: 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
[...]

Zoals aangegeven komt dat denk ik door de leaseprijs die een stukje hoger ligt en niet veel mensen zitten te wachten op een hoge eigen bijdrage (+ bijtelling). Het huidige model draait ook al weer even mee dus de kans dat een opvolger binnenkort gepresenteerd wordt is groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
J0YR1D3R schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Misschien omdat niet iedereen een opgewarmde kroket van de Febo wil :P? Introductie: 2008.
Die kroket smaakte me anders prima :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
sjorremans schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Jep mijnes ook, €30.265,- uit m'n hoofd. Wel de 110pk diesel en niet de 140pk benzine. Enige opties die ik niet heb is een zonnedak en leren bekleding. Voor de rest alle opties die je maar kunt bedenken.

Ga maar eens een Golf of een Audi A3 aankleden met dezelfde opties. Natuurlijk is een A3 wat meer 'premium' maar een Golf is echt veel specialer vind ik.

Opel heeft met de nieuwe Astra echt een geweldige uit neergezet denk ik. Ben nu 10.500km verder in 3 maanden tijd en kan me eigenlijk nog geen minpunt bedenken tot nu toe.
Klopt. Heb de diverse concurrenten samengesteld o.b.v. full-options (wel appels met appels vergelijken) en die gaan allemaal ruim over de 30k heen. En ik vind het interieur van de Astra K ook erg mooi. Rustig en het touchscreen is ook zeer mooi geïntegreerd. Veel bang for buck dus.
En de 1.4 Turbo met 150 PK komt ook nog eens heel goed van z'n plek. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Nu online
PdeBie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Niet alleen in jouw beleving hoor. Dat is gewoon een feit :+

Maar het is gewoon een heel mooi model en een hele fijne auto. Dus waarom zou dat je tegenhouden? Er rijden ook tigduizend mensen in een Golf. Dat weerhoudt anderen er ook niet van om een Golf te kiezen.
True True, zou me ook eigenlijk niet moeten uitmaken maar op de een of andere manier speelt het toch wel een beetje mee. Maar binnen mijn leaseklasse kom je sowieso al snel uit op autos die je veel ziet rijden.

P.s. ben een beetje aan het spelen met wat configuratoren en moet wel toegeven dat de Astra veen bang for bucks geeft, zeker met alle extra opties erbij is hij toch wel stukken goedkoper dan zijn meeste concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Lijkt me wel dat dat prijsverschil dan ergens in moet zitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kwakkel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:01:
Lijkt me wel dat dat prijsverschil dan ergens in moet zitten!
Het logo?

Of ben jij ook een van die mensen die denkt dat als je 500 euro uit geeft aan een broek deze broek automatich 10x beter is als een broek van 50 euro?

natuurlijk kun je een dacia niet vergelijken met een Volkswagen. En wellicht zit er her en der wat verschil tussen een Golf of een Astra qua kwaliteit of afwerking maar of het ook de meer prijs waard is dat kan alleen de koper uit maken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Egeau schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:57:
[...]

P.s. ben een beetje aan het spelen met wat configuratoren en moet wel toegeven dat de Astra veen bang for bucks geeft, zeker met alle extra opties erbij is hij toch wel stukken goedkoper dan zijn meeste concurrenten.
De Astra is heel aantrekkelijk momenteel ja. Ik zeg: tijd voor een proefrit! :)
(Zaterdag ging je toch?)

Ik heb overigens de definitieve offerte binnen voor de V40. Nu nog even goed laten keuren door het team en als dat gelukt is (ik zal ze even trakteren op Bossche Bollen :+ ) mag hij besteld worden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:16:
[...]

De Astra is heel aantrekkelijk momenteel ja. Ik zeg: tijd voor een proefrit! :)
Hij valt bij mij direct af omdat alle diesel automaten 25% zijn... zo zonde..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:17:
[...]

Geen idee wanneer je een nieuwe auto moet maar als het om een nieuwe werkgever gaat kan het goed zijn dat je pas volgend jaar kunt leasen. (paar maanden uitwerk tijd) / paar maanden proeftijd en meestal als je nog geen vast contract hebt mag je ook geen nieuwe lease auto kiezen. Dan zit je al bijna in 2017.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Geen idee wanneer je een nieuwe auto moet maar als het om een nieuwe werkgever gaat kan het goed zijn dat je pas volgend jaar kunt leasen. (paar maanden uitwerk tijd) / paar maanden proeftijd en meestal als je nog geen vast contract hebt mag je ook geen nieuwe lease auto kiezen. Dan zit je al bijna in 2017.
Ik begin er September en mag in Oktober mijn nieuwe lease-bak bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:24:
[...]

1 maand is wel erg kort dag om voor november (of begin november) geleverd te krijgen. Als je die astra wilt en hij wordt in januari geleverd betaal je 22procent bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Let dan goed op kans dat als je geen voorraad / standaard auto bestelt de auto pas in 2017 geleverd kan worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:25:
[...]

1 maand is wel erg kort dag om voor november (of begin november) geleverd te krijgen. Als je die astra wilt en hij wordt in januari geleverd betaal je 22procent bijtelling ;)
Gelukkig levert de leasemaatschappij van het bedrijf waar ik ga werken gewoon uit tot en met 31 December :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Gelukkig levert de leasemaatschappij van het bedrijf waar ik ga werken gewoon uit tot en met 31 December :)
Maar op de Astra zit minstens 3 tot 4 maanden levertijd. :+
Zeker wanneer je de IntelliLUX LED Matrix koplampen neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Maar op de Astra zit minstens 3 tot 4 maanden levertijd. :+
Zeker wanneer je de IntelliLUX LED Matrix koplampen neemt..
Het gaat ook de Astra niet worden omdat :
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Dat ze leveren is leuk maar dan moet de auto nog wel gemaakt zijn.
Mooi voorbeeld mijn megane uit 2012 heeft ruim zes maanden van bestelling tot levering gedaan.
De 308 van een vriend van me (voordat ze alleen nog maar beperkte opties hadden) heeft er 7 maanden over gedaan. De Skoda van een oud collega heeft er 5.5 maanden over gedaan.

Ik wil alleen zeggen dat je zo rond het einde van het jaar goed in de gaten moet houden dat het mogelijk is dat je auto in het nieuwe jaar geleverd gaat worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Dat ze leveren is leuk maar dan moet de auto nog wel gemaakt zijn.
Mooi voorbeeld mijn megane uit 2012 heeft ruim zes maanden van bestelling tot levering gedaan.
De 308 van een vriend van me (voordat ze alleen nog maar beperkte opties hadden) heeft er 7 maanden over gedaan. De Skoda van een oud collega heeft er 5.5 maanden over gedaan.

Ik wil alleen zeggen dat je zo rond het einde van het jaar goed in de gaten moet houden dat het mogelijk is dat je auto in het nieuwe jaar geleverd gaat worden.
Jep, i know. Het kan zomaar 2017 worden :) Bedankt voor je informatie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Jep, i know. Het kan zomaar 2017 worden :) Bedankt voor je informatie in ieder geval!
Dan zou je dus auto's kunnen overwegen die nu in de 25% vallen is wat ik er mee bedoel. Of wellicht kan het handig zijn voor je om dan juist een paar maandjes te wachten met bestellen juist om in de nieuwe regeling te vallen. Een hoop fijne auto's met fijne motoren komen dan in eens in een gunstigere schaal te zitten. Zoals de 2.0 skoda's met automaat en de 1.4 bezine van Opel met en zonder automaat. Die 1% valt bvb door de bijtelling in het niet omdat de benzine variant van de opel een stuk goedkoper is als de diesel. het zelfde bij Skoda volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 23-06-2016 13:35 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:34:
[...]

Dan zou je dus auto's kunnen overwegen die nu in de 25% vallen is wat ik er mee bedoel. Of wellicht kan het handig zijn voor je om dan juist een paar maandjes te wachten met bestellen juist om in de nieuwe regeling te vallen. Een hoop fijne auto's met fijne motoren komen dan in eens in een gunstigere schaal te zitten. Zoals de 2.0 skoda's met automaat en de 1.4 bezine van Opel met en zonder automaat. Die 1% valt bvb door de bijtelling in het niet omdat de benzine variant van de opel een stuk goedkoper is als de diesel. het zelfde bij Skoda volgens mij.
Ah, ja. Dat is waar ook! Goede tip :) Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Het logo?

Of ben jij ook een van die mensen die denkt dat als je 500 euro uit geeft aan een broek deze broek automatich 10x beter is als een broek van 50 euro?

natuurlijk kun je een dacia niet vergelijken met een Volkswagen. En wellicht zit er her en der wat verschil tussen een Golf of een Astra qua kwaliteit of afwerking maar of het ook de meer prijs waard is dat kan alleen de koper uit maken.
Nee, al ga ik er wel van uit dat een broek van 500 euro (meestal) beter is dan een van 50. Of de mate waarin deze beter is, ook de prijs rechtvaardigt, is wat anders.
Net zoals je zelf ook aangeeft in de rest van je post. Ik vind je opmerking naar mij toe dan ook aanmatigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Kwakkel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Nee, al ga ik er wel van uit dat een broek van 500 euro (meestal) beter is dan een van 50. Of de mate waarin deze beter is, ook de prijs rechtvaardigt, is wat anders.
Net zoals je zelf ook aangeeft in de rest van je post. Ik vind je opmerking naar mij toe dan ook aanmatigend.
Een belediging was niet mijn bedoeling met.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de broeken van 500 euro meestal dezelfde materialen bevatten en door de zelfde medewerkers in elkaar gezet worden als de broek van 50 euro.
Het verschil zit hem in de merk ervaring. nu is 50 vs 500 natuurlijk een extreem verschil.

En een auto is natuurlijk een heel stuk complexer maar de basis blijft gelijk. Qua rauwe materialen zullen een Golf een Astra ongeveer het zelfde kosten. Wellicht dat een bedrijf meer uit geeft aan RND of productie locatie of PR maar uit eindelijk komt het er gewoon vaak op neer dat een A merk bedrijf meer winst vangt over zijn auto's als een B merk.

Vergeet ik gewoon het simpelste voorbeeld ooit.
Ieder random Apple product vs een ander merk die een soort gelijk product met de zelfde specificaties. Het apple product is duurder in 99% van de gevallen dat terwijl het product niet duurder is te produceren in veel gevallen zelfs aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie. Echter kost het apple product aanzienlijk meer. (even de gebruiks ervaring welke extreem persoonlijk is daar gelaten). Duurder ≠ beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 23-06-2016 14:16 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben ik niet met je eens, Shunt. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de veel gereden autos in het D segment, en je neemt een Kia, een VW en een BMW, dan is er wel degelijk een rechtvaardiging voor de verschillen in prijs. Dat zit m dan in de ontwikkeling (voornamelijk motoren) en materiaalgebruik en afwerkingsniveau. Kwaliteitsverschillen die de verschillen in prijs prima verklaren en rechtvaardigen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:14:
Ben ik niet met je eens, Shunt. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de veel gereden autos in het D segment, en je neemt een Kia, een VW en een BMW, dan is er wel degelijk een rechtvaardiging voor de verschillen in prijs. Dat zit m dan in de ontwikkeling (voornamelijk motoren) en materiaalgebruik en afwerkingsniveau. Kwaliteitsverschillen die de verschillen in prijs prima verklaren en rechtvaardigen!
Ik vind Kia's over het algemeen echt bout bakken dus ik kan daar niets over zeggen.
Maar wellicht kun je beter een VW en een BMW vergelijk of een Opel versus een BMW die zitten in mijn mening meer in het zelfde segment.

We hadden het hier over een Opel vs de rest die duurder is dan heb je het over de Golf, Octavia, Megane.
Ik schaar zelf de Kia's een beetje richting de Dacia's (geen idee of dat tegenwoordig nog steeds zo is maar dat zijn mijn laatste herinneringen aan kia's.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:20:
[...]

Ik schaar zelf de Kia's een beetje richting de Dacia's (geen idee of dat tegenwoordig nog steeds zo is maar dat zijn mijn laatste herinneringen aan kia's.
Dan moet je er maar weer eens een ritje in maken :)
De Picanto van mijn ouders rijdt erg goed in vergelijking met bijvoorbeeld de Peugeot 108 en VW Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:09:
[...]

Een belediging was niet mijn bedoeling met.
Ok, heb ik verkeerd opgepakt dan. Sorry & geen probleem :)
Ik ken de prijsverschillen niet waarover het gaat, maar als een Astra 500 euro goedkoper is dan een Golf: ok. Is dat prijsverschil 5 000 euro, dan zou ik toch even uitzoeken waarom. Dat was het enige wat ik wilde aangeven :)

Wat vergelijking betreft plaats ik Ford, Opel, VW, Renault, Citroen, Peugeot, Toyota, Mazda ... allemaal in dezelfde categorie.
Volvo, Audi, BMW, Mercedes erboven.
Dacia, Skoda, ... eronder.

Dan lijkt het mij dat de merken in dezelfde categorie elkaar niet teveel in prijs mogen ontlopen voor dezelfde kwaliteit. Anders worden de 'duurdere' merken gewoon uit de markt geprijsd.
Uiteraard zal er ook steeds een subjectieve component meespelen, al dan niet gebaseerd op ervaring, 'horen zeggen', ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Het gaat ook de Astra niet worden omdat :

[...]
Als je in oktober gaat bestellen dan kun je de auto toch prima 1/1 laten leveren? Dat ene procentje is te verwaarlozen en dan kun je gewoon kiezen wat je echt wil. Als je de Astra bijvoorbeeld echt mooier/beter vindt dan zou ik daar voor gaan en dat extra procentje bijtelling voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Als je in oktober gaat bestellen dan kun je de auto toch prima 1/1 laten leveren? Dat ene procentje is te verwaarlozen en dan kun je gewoon kiezen wat je echt wil. Als je de Astra bijvoorbeeld echt mooier/beter vindt dan zou ik daar voor gaan en dat extra procentje bijtelling voor lief nemen.
Ik denk dat de Golf Connected Business R DSG nog steeds wel de voorkeur heeft. Maar ik ga wel ff kijken bij de Astra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Kwakkel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Dacia, Skoda, ... eronder.
Je weet dat een Skoda Octavia gewoon een grotere Volkswagen Golf is he? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shunt schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:20:
[...]

Ik vind Kia's over het algemeen echt bout bakken dus ik kan daar niets over zeggen.
Maar wellicht kun je beter een VW en een BMW vergelijk of een Opel versus een BMW die zitten in mijn mening meer in het zelfde segment.

We hadden het hier over een Opel vs de rest die duurder is dan heb je het over de Golf, Octavia, Megane.
Oh, maar die verdeling hanteer ik zelf ook hoor. Grofweg zie ik:

Kia | Dacia | Hyundai < Honda | Suzuki | Nissan | Citroen < Fiat | Seat | Renault | Peugeot | Mazda | Toyota < Opel | Alfa | Skoda | Ford < Volvo | VW < Audi | BMW | Jaguar | Mercedes

De meer exotische merken (Jeep, Range Rover, en consorten) laat ik voor het gemak even achterwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
bonyuri schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Je weet dat een Skoda Octavia gewoon een grotere Volkswagen Golf is he? :o
Nee, dat weet (wist) ik niet :)
Maar, als het een 'grotere Golf' is, dan is het dus geen Golf? Eerder een Passat? Maar dan krijg je allicht weer andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Zo juist een Golf GTE uit 2015 als akkoord mogen ontvangen, het is een voorraad auto dus kan er volgende week meteen mee rijden. Enige reden is de 7% bijtelling. Ik ben daar eerlijk in. Heerlijk aangeklede auto 17inch licht metaal, exclusive plus pakket en spiegelpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Staat op hetzelfde MQB platform als de Golf VII
Onderstel is dus hetzelfde (geldt ook voor de nieuwe Seat Leon bijv.) maar ze hebben er een groter chassis op gezet :)

Als je onder de motorkap kijkt zie je een veelvoud aan "VW" logos en bijvoorbeeld de navigatie is precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Goed om te weten alleszins!
(Al mogen wij wel Audi en VW, maar geen Skoda of Seat leasen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

sjorremans schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Als ik een Opel Astra Sports Tourer met automaat samenstel kom ik voor de Innovation al uit op 34k
Heb ik wel 160pk, dat wel, maar voor hetzelfde geld heb ik een Skoda Octavia Combi Style Business met DSG.
Ik zou het wel weten...

Zo lang je niet voor de automaat gaat kun je inderdaad een nette auto samenstellen voor relatief weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:11:
[...]

Oh, maar die verdeling hanteer ik zelf ook hoor. Grofweg zie ik:

Kia | Dacia | Hyundai < Honda | Suzuki | Nissan | Citroen < Fiat | Seat | Renault | Peugeot | Mazda | Toyota < Opel | Alfa | Skoda | Ford < Volvo | VW < Audi | BMW | Jaguar | Mercedes

De meer exotische merken (Jeep, Range Rover, en consorten) laat ik voor het gemak even achterwege
Staan de "<" voor een klasse hoger iedere keer!?

Waarom plaats je Volvo en VW in dezelfde klasse!?
En waarom Skoda een klasse hoger plaatsen dan Mazda!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:39
Voor mij zou het idd meer zijn qua afwerkingen (niet zozeer technische kwaliteiten) in

K - Dacia

E - Kia | Hyundai | Suzuki | Fiat | Citroen
D - Seat | Renault | Peugeot | Nissan
C - Skoda | Honda | Mazda | Toyota | Opel | Ford
B - Alfa | Volvo | VW
A - Audi | BMW | Jaguar | Mercedes

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic