Waarom zou 160 te langzaam zijn voor Duitsland? Volgens mij heb je dan al een probleem met de verzekering als er iets gebeurd.t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:13:
Ook als je er vlot naartoe loopt, is 164 een tikje tekort voor Duitsland. Voor NL is het wel in orde.
Ik noem het overdesign. Dikke sierstukken (vaak met aerodynamisch onlogische vormen) op uitlaten, in kunstoffen bumpers, de echte uitlaat eindigt een stukje dieper. Erg hoog Mattel-gehalte.
@Thorgrem Je moet een "aangepaste snelheid" rijden. Die is afhankelijk van het weer, de weg en de verkeersdrukte. Ik ben volgens mijn verzekeraar een voorzichtige rijder (zit alweer een paar jaar in trede 20+), maar ik kom regelmatig boven de 180.
@Thorgrem Je moet een "aangepaste snelheid" rijden. Die is afhankelijk van het weer, de weg en de verkeersdrukte. Ik ben volgens mijn verzekeraar een voorzichtige rijder (zit alweer een paar jaar in trede 20+), maar ik kom regelmatig boven de 180.
Je medeweggebruikers zijn eerder de uitdagingt_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:19:
Ik ben volgens mijn verzekeraar een voorzichtige rijder (zit alweer een paar jaar in trede 20+), maar ik kom regelmatig boven de 180.
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 24-02-2017 10:21 ]
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 181786
En als je dus op zo'n snelheid een ongeluk krijgt waarbij jij niet kan aantonen dat de snelheid geen rol speelde dan heb je potentieel een groot financieel probleem. Pas er dus me op. Maar een auto afknijpen op 160, daar heb ik nog niet van gehoord. Volgens mij gaat zelfs mijn Cactus dieseltje tot de 190, maar het zal wel eeuwen duren om daar te komen.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 24-02-2017 10:25 ]
Logisch. Weggebruikers vormen altijd met leeuwendeel van het risico. Om te crashen op een lege weg moet je het bont makenJB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:21:
[...]
Je medeweggebruikers zijn eerder de uitdagingStoeptegels die met 50-60 naar linkerbaan gaan zonder inschattingsvermogen te hebben of gewoon zo aso zijn dat ze vinden dat ze dat mogen...
De truc is natuurlijk om die 180+ niet te doen op plekken waar treintjes auto's rijden. Vooral het beeld van een paar vrachtwagens met daartussen 1 of meerdere personenauto's in de rechterstrook van een snelweg met 2x2 rijstroken is een knipperende alarmlamp. Om af te remmen van 190 naar 90 heb je ruim drie keer zoveel afstand nodig als om af te remmen van 130 naar 90.
Wat heel veel helpt, is een auto die fors accellereert van 130 naar 200. Je kunt betrekkelijk rustig de treintjes voorbij rijden en snelheid maken in de open stukken. In een auto met weinig vermogen zou je meer geneigd zijn om de moeizaam verzamelde snelheid vast te houden.
De Cactus vind ik boven de 150 niet comfortabel meer. Teveel herrie en het voelt alsof hij minder goed op de weg ligt. Voor snelheden boven de 150 heb je toch een wat zwaardere en beter geïsoleerde auto nodig als je het comfortabel wilt doen.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:21:
En als je dus op zo'n snelheid een ongeluk krijgt waarbij jij niet kan aantonen dat de snelheid geen rol speelde dan heb je potentieel een groot financieel probleem. Pas er dus me op. Maar een auto afknijpen op 160, daar heb ik nog niet van gehoord. Volgens mij gaat zelfs mijn Cactus dieseltje tot de 190, maar het zal wel eeuwen duren om daar te komen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ben mij momenteel ook aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto. Tot nu toe lijkt me de Skoda fabia combi 110pk 1.2 TSI Style business een van de betere keuzes. Naar mijn idee heb je met deze auto het meeste auto voor je geld en het komt ook nog lekker mee in het verkeer.
Zijn er hier mensen die deze auto bezitten? Hoe zijn jullie ervaringen? Ben met name benieuwd naar het comfort na een lange rit en het vermogen(heb de 90pk proef gereden.)
Zijn er hier mensen die deze auto bezitten? Hoe zijn jullie ervaringen? Ben met name benieuwd naar het comfort na een lange rit en het vermogen(heb de 90pk proef gereden.)
Mooie auto man!ManiacScum schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:39:
Oké, de Insignia is samen te stellen en het valt me niet tegen:
[afbeelding]
De Kodiaq is toch wat aan de dure kant, circa 4 à 5K meer dan de Insignia.
Prijs is ook zeker goed. Je krijgt natuurlijk nu ook wat introductiepakketten.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Er is maar 1 dieselblok mogelijkLuPo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Mooie auto man!![]()
Mijn boefje is liev!
Ik zou niet anders verwachten. Voor snel en comfortabel Autobahnkreuzen moet je niet naar kleine en hoge auto's zoals de Cactus kijken. Renault heeft die meer voor stads- en regionaal verkeer bedoeld neem ik aan. De Talisman en in midere mate de Megane zijn hun oplossingen voor de lange afstand.Tsurany schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:02:
[...]
De Cactus vind ik boven de 150 niet comfortabel meer. Teveel herrie en het voelt alsof hij minder goed op de weg ligt. Voor snelheden boven de 150 heb je toch een wat zwaardere en beter geïsoleerde auto nodig als je het comfortabel wilt doen.
Inderdaad, dat maakt hem op dit moment (voor mij) zeer aantrekkelijk.LuPo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Mooie auto man!![]()
Voor de Sports Tourer wel, voor de hatchbak is ook een 1.6 CDTI mogelijk met respectievelijk 110 en 136 PK.
Er komen (wat ik heb gelezen) nog wel meer diesel voor de Sports Tourer.
[ Voor 31% gewijzigd door ManiacScum op 24-02-2017 11:20 ]
Klopt. Maar ook bij een normale snelheid van 130 vind ik dat de radio al vrij hard moet als je de mensen nog wil verstaan (bij een Radio 1 praatprogramma bijvoorbeeld). In feite is de Cactus gewoon een wat ruim opgezette b klasse auto en mis je dus oa de isolatie van een c klasse. Voor iemand die veel ruimte wil en een goedkope diesel is het een prima auto. Ik wissel van werkgever. Kan de Cactus meenemen, maar ik laat hem achter ben nu op zoek naar een beter geïsoleerde auto met wat meer luxe en bij voorkeur niet alles meer via een scherm.Tsurany schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:02:
[...]
De Cactus vind ik boven de 150 niet comfortabel meer. Teveel herrie en het voelt alsof hij minder goed op de weg ligt. Voor snelheden boven de 150 heb je toch een wat zwaardere en beter geïsoleerde auto nodig als je het comfortabel wilt doen.
Ik mag moet op 15 maart mijn Ford Focus wagon inleveren (titanium econetic) en moet nog steeds iets kiezen. Ik heb erg veel problemen gehad met mijn Focus (afgebroken wiellager, afgebroken knoppen in de radio, alle deurrubbers losgelaten, veel gedoe met motormanagement storingen die weer te maken hadden met sensoren in de uitlaat en als winnaar, het op slot springen van het hele diesel systeem na het nemen van een drempel waardoor de auto afgesleept moest worden.) Maar het rijden met een Ford was erg fijn!
Wat het uitzoeken vervelend maakt is dat ik nog steeds geen code heb. Maar dat is een discussie die lopende is bij mijn werk
Ik ben vorig weekend wezen kijken en rijden in Den Bosch, daar heb ik gereden met de Skoda Suberb active business 1.6 en heb een offerte van een herwaardeerde 2l die mij erg aansprak.
Ik heb ook gekeken naar de Giullia en dat is een supermooie auto maar veel te duur.
Ik ben voor de grap eens wezen kijken bij BMW en ik kan HEEL misschien een 3-serie touring in mijn budget frommelen.
Maar wat zouden jullie doen? Ik moet zodra ik de code heb zsm bestellen en het liefst een auto die al klaar staat.
Wat het uitzoeken vervelend maakt is dat ik nog steeds geen code heb. Maar dat is een discussie die lopende is bij mijn werk
Ik ben vorig weekend wezen kijken en rijden in Den Bosch, daar heb ik gereden met de Skoda Suberb active business 1.6 en heb een offerte van een herwaardeerde 2l die mij erg aansprak.
Ik heb ook gekeken naar de Giullia en dat is een supermooie auto maar veel te duur.
Ik ben voor de grap eens wezen kijken bij BMW en ik kan HEEL misschien een 3-serie touring in mijn budget frommelen.
Maar wat zouden jullie doen? Ik moet zodra ik de code heb zsm bestellen en het liefst een auto die al klaar staat.
[ Voor 36% gewijzigd door Hennie-M op 24-02-2017 11:36 ]
Ik zou me niet beperken tot de merken die je nu noemt.Hennie-M schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:36:
Ik mag moet op 15 maart mijn Ford Focus wagon inleveren (titanium econetic) en moet nog steeds iets kiezen. Ik heb erg veel problemen gehad met mijn Focus (afgebroken wiellager, afgebroken knoppen in de radio, alle deurrubbers losgelaten, veel gedoe met motormanagement storingen die weer te maken hadden met sensoren in de uitlaat en als winnaar, het op slot springen van het hele diesel systeem na het nemen van een drempel waardoor de auto afgesleept moest worden.) Maar het rijden met een Ford was erg fijn!
Je hebt nu een Ford Focus, een auto die bekend staat om zijn goede rijeigenschappen. Een Superb is vooral heel ruim voor het geld, de beleving in zo'n auto lijkt mij minimaal. Heb je die ruimte nodig? Zo te lezen niet wat je overweegt ook een 3 serie. Persoonlijk heb ik liever een goed aangeklede auto van een ander merk dan een karig uitgeruste auto van een 'premium' merk. In de klasse waarin je zoekt zou je bijvoorbeeld ook naar de Ford Mondeo, Renault Talisman, Volkswagen Passat of Volvo S60/V60 kunnen kijken.
Ik heb in eerste instantie ook voor een BMW 320i gekeken. Uiteindelijk een Volvo S60 genomen. Die is goed aangekleed erg goed te betalen (AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto - Deel 4") en bleek aanzienlijk goedkoper in de lease dan de BMW.Hennie-M schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:36:
Alternatieven kunnen ook de Mondeo, Mazda 6 en Audi A4 wellicht zijn.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:00:
[...]
Ik begin een beetje moe te worden van al dat scherpe design. Dertig jaar geleden kwamen de wolven in schaapskleren (de M5, de Audi RS etc). En nu stoppen we ons wegennet vol met schapen in wolfskleding, auto's die gelijnd zijn als een RS, maar voorzien van driecylinder diesels.
Was normaal ook niet van de ..-line uitvoeringen (want wat heb je nou aan sportieve look die vaak ook nog eens duur is als je het niet kan waarmaken?), maar moet zeggen, in mijn huidige keus tussen Renault Megane Bose of GT-line, dat ik wel sterk naar de GT-line neig, want alleen daar krijg je die felblauwe lakkleur, blauwe siernaden en afwerkingen in het interieur, spiegelkappen in metaalkleur (mooi op dat blauw) en een iets andere bumper. Vind het bij deze uitvoering wel erg geslaagd, en het is niet moeilijk veel duurder of extreem sportief uiterlijk.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:07:
[...]
Eens. Geldt sowieso voor Seat FR, Audi S-line, BMW M-Sport line, Mercedes AMG-line, Volvo R-Design, VW R-line. Andere merken zullen daar ook vast last van hebben.
(Overigens doe ik er zelf ook aan mee door op de Volvo het R chassis en de kofferdeksel spoiler (Polestar spoiler) te bestellen)
Wees er wel bewust van dat ook de stoelen verschillend zijn, met mijn lengte (195) bevielen de stoelen van de Bose mij beter.striner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:49:
[...]
[...]
Was normaal ook niet van de ..-line uitvoeringen (want wat heb je nou aan sportieve look die vaak ook nog eens duur is als je het niet kan waarmaken?), maar moet zeggen, in mijn huidige keus tussen Renault Megane Bose of GT-line, dat ik wel sterk naar de GT-line neig, want alleen daar krijg je die felblauwe lakkleur, blauwe siernaden en afwerkingen in het interieur, spiegelkappen in metaalkleur (mooi op dat blauw) en een iets andere bumper. Vind het bij deze uitvoering wel erg geslaagd, en het is niet moeilijk veel duurder of extreem sportief uiterlijk.
Helaas bleek hier enkel een kale Zen binnen budget te zijn
Klopt, en gezien ik wel graag stoelverwarming wil, zal ik ook aan de alcantara stoelen moeten in de GT-line. Ik ga morgen eens langs de dealer en kijken of ze er een in de showroom/als testrit auto hebben met de sportstoelen erin. Dit zal het enige zijn waar ik de keus nog op laat afhangen. Verder boeit het ontbreken van mistlampen en stuurverwarming me niet zoveel, je krijgt er veel mooi blauw voor terugnooberke schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:55:
[...]
Wees er wel bewust van dat ook de stoelen verschillend zijn, met mijn lengte (195) bevielen de stoelen van de Bose mij beter.
Helaas bleek hier enkel een kale Zen binnen budget te zijn![]()
Die lakkleuren zoals alpine blauw zijn wel een reden. Maar ik ben meer van de tegengestelde optie, het blok van de S3 in een anonieme en betaalbare A3.
Die Mazda's tegenwoordig zijn ook prachtige auto's.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Ik heb in eerste instantie ook voor een BMW 320i gekeken. Uiteindelijk een Volvo S60 genomen. Die is goed aangekleed erg goed te betalen (AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto - Deel 4") en bleek aanzienlijk goedkoper in de lease dan de BMW.
Ik ben nog aan het kijken en kwam afgelopen week bij de Mazda dealer voor de 3 (en dan skylease + uitvoering) maar dat ziet er toch wel erg goed en compleet uit. De V40 staat nu nog bovenaan, maar denk dat ik zeker in de 3 ook een proefrit ga maken. Ook nog even in de 6 gezeten. Dat zit goed en voelt goed afgewerkt aan. Zelfs de 2 valt erg op qua volwassenheid in zijn klasse.
Gelijk voor de Skoda gaan. Value for money is erg goed en het is een heerlijke comfortabele auto. Heb zelf heel wat merken en auto's al gehad, maar Skoda staat voor mij hoog op de favorieten lijst.Hennie-M schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:36:
Natuurlijk zul je mensen hebben die neerbuigend doen over Skoda, maar dat is erg achterhaald.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Skoda is gewoon een prima sub-merk van VW. Ik vind ze echter beslist niet goedkoop in de lease als je diesel moet rijden. Het is een no nonsense merk wat in alles behalve ruimte gemiddeld is en dat moet je aanstaan. Ik begrijp heel goed waarom mensen naar andere auto's dan een Skoda op zoek zijn maar ik begrijp ook waarom redelijk wat van mijn collega's Skoda rijden. Maar gelijk voor de Skoda gaan, zeer zeker niet. Ik zou eerst verder kijken wat andere merken kunnen bieden voor een vergelijkbaar leasebedrag, hoe dat rijdt en eruit ziet.avotar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:25:
[...]
Gelijk voor de Skoda gaan. Value for money is erg goed en het is een heerlijke comfortabele auto. Heb zelf heel wat merken en auto's al gehad, maar Skoda staat voor mij hoog op de favorieten lijst.
Natuurlijk zul je mensen hebben die neerbuigend doen over Skoda, maar dat is erg achterhaald.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 24-02-2017 12:31 ]
Citroënt_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:19:
[...]
Ik zou niet anders verwachten. Voor snel en comfortabel Autobahnkreuzen moet je niet naar kleine en hoge auto's zoals de Cactus kijken. Renault heeft die meer voor stads- en regionaal verkeer bedoeld neem ik aan. De Talisman en in midere mate de Megane zijn hun oplossingen voor de lange afstand.
Het is inderdaad een B segment auto, dat merk je wel. Is ook geen probleem, de prijs is ook dat van een B segment auto. Ik heb de Cactus wel meegenomen bij werkgeverwissel maar ga voor de volgende auto wel nog even goed vergelijken tussen B en C segment.Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:21:
[...]
Klopt. Maar ook bij een normale snelheid van 130 vind ik dat de radio al vrij hard moet als je de mensen nog wil verstaan (bij een Radio 1 praatprogramma bijvoorbeeld). In feite is de Cactus gewoon een wat ruim opgezette b klasse auto en mis je dus oa de isolatie van een c klasse. Voor iemand die veel ruimte wil en een goedkope diesel is het een prima auto. Ik wissel van werkgever. Kan de Cactus meenemen, maar ik laat hem achter ben nu op zoek naar een beter geïsoleerde auto met wat meer luxe en bij voorkeur niet alles meer via een scherm.
Waarschijnlijk ga ik dan voor bijvoorbeeld een Seat Leon, Mazda 3 of Opel Astra. Toch iets meer auto. Of toch een SUV, gewoon omdat het wat stoerdere auto's zijn.
Liefst zou ik de Nissan Juke nemen maar mijn werkgever heeft Nissan niet in het merkenbeleid en mijn vriendin vind hem ontzettend spuug lelijk.
Ach, eerst maar de Cactus oprijden
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat vind ze dan van de Cactus?
Mijn boefje is liev!
Gek genoeg wel weer prima. Al had ze hem liever in turquoise gehad in plaats van donkergrijs.
Maar ik ben echt fan van de Nissan Juke, heel typisch en uitgesproken uiterlijk, dat bevalt mij wel. Ach, ik moet nog een jaar of anderhalf met de Cactus, dat bevalt ook erg goed. Beter dan de Mini Clubman die ik nu heb omdat mijn auto in de schadeherstel staat
Ik had ook nog wel meer informatie in mijn post kunnen zettenAllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Ik heb in eerste instantie ook voor een BMW 320i gekeken. Uiteindelijk een Volvo S60 genomen. Die is goed aangekleed erg goed te betalen (AllSeeyinEye in "Keuze leaseauto - Deel 4") en bleek aanzienlijk goedkoper in de lease dan de BMW.
De Guillia koos ik puur om zijn looks maar buiten de prijs was het laadvermogen wel echt een dealbreaker. (lees, dan had ik voor mijn hobby ook een aanhanger moeten kopen). Dat is dus de reden waarom de Superb mij zo goed lijkt, ketsveel laadruimte! Helaas mag ik geen Mazda leasen en imho (en nu ga ik mensen beledigen, sorry) is Audi een redelijk saai merk. En wil je een beetje chroom dan gaat de teller erg snel lopen.
Ik denk ook niet dat het die bmw gaat worden. Ik zal zeer waarschijnlijk erg veel moeten inleveren tegenover de skoda (spotify integratie etc).
Die volvo ga ik nog eens overna denken. Dat was voor mij geen logische keus en lijkt gevoelsmatig erg ver buiten budget te liggen. Maar ik zal het eens bekijken!
edit:
48maanden, 40k per jaar, 870,- pm budget inc brandstof en verz. Ik ben alleen maar gebruik mijn auto regelmatig als pakezel
[ Voor 5% gewijzigd door Hennie-M op 24-02-2017 13:30 ]
Tenzij je fors wilt bijbetalen, moet je niet naar Guilia's, 3-series en A4's kijken.Hennie-M schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:29:
[...]
edit:
48maanden, 40k per jaar, 870,- pm budget inc brandstof en verz. Ik ben alleen maar gebruik mijn auto regelmatig als pakezel
Jaren geleden reed ik een BMW 118d van de baas, die deed al 900 euro. En dat was met 32.000 km/jaar. Een 320d touring zou rond de 1100 uitkomen.
Octavia combi, misschien Superb combi gaan veel value opleveren.
Dat hangt sterk af van de Leasemij, bij mijn huidige LM kan ik voordeliger een A4 leasen dan een Skoda Superb, terwijl de prijs van de Skoda lager is.t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:55:
[...]
Tenzij je fors wilt bijbetalen, moet je niet naar Guilia's, 3-series en A4's kijken.
Bij Athlon bijvoorbeeld is de C-klasse van Mercedes weer (relatief) goedkoop
Seat heeft in dat segment ook een prima auto!Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Skoda is gewoon een prima sub-merk van VW. Ik vind ze echter beslist niet goedkoop in de lease als je diesel moet rijden. Het is een no nonsense merk wat in alles behalve ruimte gemiddeld is en dat moet je aanstaan. Ik begrijp heel goed waarom mensen naar andere auto's dan een Skoda op zoek zijn maar ik begrijp ook waarom redelijk wat van mijn collega's Skoda rijden. Maar gelijk voor de Skoda gaan, zeer zeker niet. Ik zou eerst verder kijken wat andere merken kunnen bieden voor een vergelijkbaar leasebedrag, hoe dat rijdt en eruit ziet.
Welke auto heeft Seat in het D segment (Superb, Passat, Mazda 6, Talisman, A4, A5, 3 Serie, C klasse, V/S60, Avensis, Mondeo, etc) dan?pitchdown schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:54:
[...]
Seat heeft in dat segment ook een prima auto!
[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-02-2017 15:10 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Geen. De nieuwe Toledo is lager in de markt gezet dan de Leon (een beetje zoals Skoda Rapid?) en de Exeo is er niet meer.
De Toledo is idd gewoon een vijfdeurs Rapid. Qua diesel vrij onaantrekkelijk in de lease vind ik. Ook van het interieur kon ik niet warm worden.t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
Geen. De nieuwe Toledo is lager in de markt gezet dan de Leon (een beetje zoals Skoda Rapid?) en de Exeo is er niet meer.
Inderdaad best apart dat Seat geen D segmenter heeft. VAG ladder?t_captain schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
Verder volg ik totaal niet waarom zo'n Alhambra zo tering duur is. Vanafprijs 43K...!
Mijn boefje is liev!
Drie letters, BPM. In Duitsland zie je ze nog best veel rijden en staan bij de KiTa's.JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Verder volg ik totaal niet waarom zo'n Alhambra zo tering duur is. Vanafprijs 43K...!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Over die drie letters:P. Mekes schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:23:
[...]
Drie letters, BPM. In Duitsland zie je ze nog best veel rijden en staan bij de KiTa's.

Mja belachelijk. Wat hebben ze eigenlijk met die Automaat gedaan dat ie van D naar G gaat?
Ik was net even de configuratie van de skoda octavia bekeken.
In de style business zit de optie "hill hold control" wanneer je kiest voor een DSG.
Werkt deze optie ook bij het stoplicht hetzelfde als bij de golf/leon als auto-hold?
Wat moet je doen om de hill hold control te activeren bij de octavia? Hoe werkt dit in combinatie met de handmatige handrem?
In de style business zit de optie "hill hold control" wanneer je kiest voor een DSG.
Werkt deze optie ook bij het stoplicht hetzelfde als bij de golf/leon als auto-hold?
Wat moet je doen om de hill hold control te activeren bij de octavia? Hoe werkt dit in combinatie met de handmatige handrem?
Hill hold staat toch los van auto-hold? Dit houd de rem gewoon even vast wanneer je op een helling staat en weg wil rijden?
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 24-02-2017 20:50 ]
Mijn boefje is liev!
Hoe werkt dit dan in de praktijk?JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:49:
Hill hold staat toch los van auto-hold? Dit houd de rem gewoon even vast wanneer je op een helling staat en weg wil rijden?
Automatisch ipv dat je handmatig de handrem aantrekt? Als je de rem los laat blijft je auto even staan zodat je voor die tijd kunt koppelen (of op het gas drukt bij een automaat) en rolt wanneer je lang genoeg wacht naar achter.
[ Voor 28% gewijzigd door JB op 24-02-2017 20:54 ]
Mijn boefje is liev!
En wordt de rem vastgehouden totdat je gas geeft, of werkt dit maar een paar seconden?JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:52:
[...]
Automatisch ipv dat je handmatig de handrem aantrekt?
Ja en ja.pitchdown schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:54:
[...]
En wordt de rem vastgehouden totdat je gas geeft, of werkt dit maar een paar seconden?
Mijn boefje is liev!
Wat is dan het verschil met autohold van volkswagen/seat?
Dat wanneer je parkeert je handrem er automatisch op gaat staan.pitchdown schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:55:
[...]
Wat is dan het verschil met autohold van volkswagen/seat?
Mijn boefje is liev!
Oke, alleen dus bij parkeren de handrem gebruiken.JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:56:
[...]
Dat wanneer je parkeert je handrem er automatisch op gaat staan.
Dan is dit toch wel een handige functie in de nieuwe octavia.
In mijn huidige octavia handgeschakeld heb ik dit op dit moment niet.
Autohold zorgt ervoor wanneer ingeschakeld dat de handrem er automatisch op gaat wanneer je de auto parkeert.pitchdown schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:57:
[...]
Oke, alleen dus bij parkeren de handrem gebruiken.
Dan is dit toch wel een handige functie in de nieuwe octavia.
In mijn huidige octavia handgeschakeld heb ik dit op dit moment niet.
Mijn boefje is liev!
Oke bedankt voor het antwoord!JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:58:
[...]
Autohold zorgt ervoor wanneer ingeschakeld dat de handrem er automatisch op gaat wanneer je de auto parkeert.
Precies dat. En omdat ik (hopelijk) maandag mijn code krijg en ik 15maart mijn auto moet inleveren ga ik op zoek naar her-gewaardeerde auto's die al bij de dealers staan. Ik heb meerdere offertes van de superb waarbij een 2.0 style business (verlaagd, en ik weet niet hoeveel extra opties) goedkoper is dan een nieuwe 1.6 style business met minder opties.ManiacScum schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:28:
[...]
Dat hangt sterk af van de Leasemij, bij mijn huidige LM kan ik voordeliger een A4 leasen dan een Skoda Superb, terwijl de prijs van de Skoda lager is.
Dus op zo'n monsteraanbieding hoop ik dus een beetje. En dat ik dan niet kan kiezen voor alle opties of de kleur.. tja.. dat is dan maar zo. En anders de hele zooi laten wrappen
Dus jij moét de auto 15 maar inleveren en krijgt pas eind februari een code voor de leasemij van je werkgever. En dan 'verplicht' je werkgever nog een voorraad auto te kiezen?Hennie-M schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:08:
[...]
Precies dat. En omdat ik (hopelijk) maandag mijn code krijg en ik 15maart mijn auto moet inleveren ga ik op zoek naar her-gewaardeerde auto's die al bij de dealers staan. Ik heb meerdere offertes van de superb waarbij een 2.0 style business (verlaagd, en ik weet niet hoeveel extra opties) goedkoper is dan een nieuwe 1.6 style business met minder opties.
Dus op zo'n monsteraanbieding hoop ik dus een beetje. En dat ik dan niet kan kiezen voor alle opties of de kleur.. tja.. dat is dan maar zo. En anders de hele zooi laten wrappen
Ik had het wel geweten. Ik zou een Ateca met 6 maanden levertijd bestellen. Dan zoekt je werkgever maar een huurauto voor de overbruggende periode.
En hoe kom je dan totaal uit als je ook bijtelling meerekent?ManiacScum schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:28:
[...]
Dat hangt sterk af van de Leasemij, bij mijn huidige LM kan ik voordeliger een A4 leasen dan een Skoda Superb, terwijl de prijs van de Skoda lager is.
Bij mij was bijv. een Passat in lease goedkoper dan een Superb, maar door de bijtelling werd dat verschil weer omgebogen.
www.steamloco.info
Welk verschil? Dat je boven je budget leased? Bijtelling staat los van leasebedrag.Spoetnik385 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:50:
[...]
En hoe kom je dan totaal uit als je ook bijtelling meerekent?
Bij mij was bijv. een Passat in lease goedkoper dan een Superb, maar door de bijtelling werd dat verschil weer omgebogen.
Mijn boefje is liev!
Helemaal mee eens!JB schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 05:26:
[...]
Welk verschil? Dat je boven je budget leased? Bijtelling staat los van leasebedrag.
www.google.nl
Naja, het gaat uiteindelijk toch om het totale kostenplaatje voor de berijder?JB schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 05:26:
[...]
Welk verschil? Dat je boven je budget leased? Bijtelling staat los van leasebedrag.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik zit op leaseplan de skoda octavia combi te vergelijken met de seat leon st.
Beide DSG-automaat. Beide 150PK.
Wat ik niet begrijp is waarom de leaseprijs van de octavia zoveel duurder is.
Zonder opties en pakketten:
Octavia combi style business 1.4 DSG: 606 euro - Cat. Prijs : 32.700
Seat Leon ST 1.4 DSG Excellence : 543 euro Cat. Prijs : 29.460
Beide gebaseerd op 35.000 km en 42 maanden.
Komt dit puur door de standaard catalogus-prijs? Ik vind de octavia t.o.v. de leon wat duur uitvallen.
Dit terwijl de octavia bij athlon goedkoper is dan de leon :
https://www.athlon.nl/ess...0st,skoda_octavia%20combi
Beide DSG-automaat. Beide 150PK.
Wat ik niet begrijp is waarom de leaseprijs van de octavia zoveel duurder is.
Zonder opties en pakketten:
Octavia combi style business 1.4 DSG: 606 euro - Cat. Prijs : 32.700
Seat Leon ST 1.4 DSG Excellence : 543 euro Cat. Prijs : 29.460
Beide gebaseerd op 35.000 km en 42 maanden.
Komt dit puur door de standaard catalogus-prijs? Ik vind de octavia t.o.v. de leon wat duur uitvallen.
Dit terwijl de octavia bij athlon goedkoper is dan de leon :
https://www.athlon.nl/ess...0st,skoda_octavia%20combi
[ Voor 17% gewijzigd door pitchdown op 25-02-2017 09:29 ]
Er spelen meer zaken mee in de berekening van de leaseprijs heb ik mij laten vertellen. Oa verwacht onderhoud en restwaarde. Dat kan een verschil verklaren.
autohold is niet alleen bij parkeren. Het is ook bij stoplicht of als je op een heuvel staat.
Ik vind autohold veel fijner werken dan hill hold. Omdat ik bij hill hold altijd mijn rem ingedrukt moet houden.
Ook als ik voor een stoplicht sta.
Autohold rem ik. En als ik stil sta kan ik mijn voet van de rem afhalen wat relaxter is.
Ook bij heuvels. En je hoeft dan ook niet binnen 2sec te reageren.
Het is jammer dat Skoda deze optie niet heeft (meen alleen op de superb)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Serotonine schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:52:
[...]
Dus jij moét de auto 15 maar inleveren en krijgt pas eind februari een code voor de leasemij van je werkgever. En dan 'verplicht' je werkgever nog een voorraad auto te kiezen?
Ik had het wel geweten. Ik zou een Ateca met 6 maanden levertijd bestellen. Dan zoekt je werkgever maar een huurauto voor de overbruggende periode.
Gelukkig zit het toch iets anders, mijn werkgever verplicht mij helemaal niets. (denk ik) Maar omdat ik niet 4 maanden in een afgetrapte huur auto met gladde bandjes en de basis uitrusting wil rijden, kies ik liever een voorraad auto (met korting).
Overigens ben ik verder heel erg tevreden over mijn werkgever. Alleen de afdeling wagenparkbeheer mogen ze van mij per direct vervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door Hennie-M op 25-02-2017 12:50 ]
Is inderdaad echt fijner.DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:21:
[...]
autohold is niet alleen bij parkeren. Het is ook bij stoplicht of als je op een heuvel staat.
Ik vind autohold veel fijner werken dan hill hold. Omdat ik bij hill hold altijd mijn rem ingedrukt moet houden.
Autohold rem ik. En als ik stil sta kan ik mijn voet van de rem afhalen wat relaxter is.
Volgens mij zit dit echter ook in de seat leon (ondanks dat de naam "hill assist" is.
Vandaag een proefrit gemaakt in een Kia Niro. Even een braindump met mijn ervaringen. Mogelijk heeft iemand er iets aan
. Imo een erg leuke (stoere) auto om te zien, hoge 'fun' factor, en qua budget ook nog net haalbaar met een leuk aangeklede versie. Ik heb gereden in de 'First Edition' uitvoering.
Qua interieur: materiaalgebruik prima, ziet er allemaal netjes uit. Niet ultra-high end, maar ook geen in het oog springende afzichtelijke ruwe plastic delen. Stoelen (half stof, half leer) zaten ook lekker voor zover ik het in een dik half uur heb kunnen beoordelen. Ergonomisch ingedeeld, alle knoppen zitten op plekken die ik verwacht. Wel beetje vreemde keuze om de handrem als een soort extra voetbediende drukknop/hendel helemaal links bij de rest van de pedalen onder te brengen.
Rijgedrag: auto is redelijk vlot, met de nadruk op redelijk. Mijn referentie is een Golf 1.4 T(F)SI met een ongeveer gelijk aantal pk's maar wel 150 kg lichter. De Niro is geen strepentrekker, absoluut niet. Hij is daarentegen ook niet gevaarlijk traag. Had iets meer verwacht van de elektromotor, deze lijkt maar weinig extra power te geven in drive stand en is vooral voor wegrijden/achteruit rijden. Overschakeling tussen brandstof en elektrisch gaat wel volledig vloeiend. Hij stuurt lekker direct en ligt stabiel op de weg: in het bochtenwerk heb ik niet het gevoel gehad dat hij om ging vallen, zoals ik met een Jeep wel heb. Vering is comfortabel, heb drempels met behoorlijke snelheid kunnen pakken zonder dat ik gelanceerd werd.
Mijn grootste punt van zorg: de tussensprints. Als hij eenmaal rijdt rijdt ie lekker door, maar 50-80 of 100-130 duurt best wel even en dat kan zeker op de snelweg irritant zijn. Ik heb nu met mijn huidige auto nog wel eens de neiging om een gaatje in te duiken en daarbij voldoende ruimte om mij heen te bewaren, met de Niro zie ik dat niet gebeuren. Verder op de snelweg vanaf ±100 kmh een hoop windgeruis rondom de spiegels.
Qua interieur: materiaalgebruik prima, ziet er allemaal netjes uit. Niet ultra-high end, maar ook geen in het oog springende afzichtelijke ruwe plastic delen. Stoelen (half stof, half leer) zaten ook lekker voor zover ik het in een dik half uur heb kunnen beoordelen. Ergonomisch ingedeeld, alle knoppen zitten op plekken die ik verwacht. Wel beetje vreemde keuze om de handrem als een soort extra voetbediende drukknop/hendel helemaal links bij de rest van de pedalen onder te brengen.
Rijgedrag: auto is redelijk vlot, met de nadruk op redelijk. Mijn referentie is een Golf 1.4 T(F)SI met een ongeveer gelijk aantal pk's maar wel 150 kg lichter. De Niro is geen strepentrekker, absoluut niet. Hij is daarentegen ook niet gevaarlijk traag. Had iets meer verwacht van de elektromotor, deze lijkt maar weinig extra power te geven in drive stand en is vooral voor wegrijden/achteruit rijden. Overschakeling tussen brandstof en elektrisch gaat wel volledig vloeiend. Hij stuurt lekker direct en ligt stabiel op de weg: in het bochtenwerk heb ik niet het gevoel gehad dat hij om ging vallen, zoals ik met een Jeep wel heb. Vering is comfortabel, heb drempels met behoorlijke snelheid kunnen pakken zonder dat ik gelanceerd werd.
Mijn grootste punt van zorg: de tussensprints. Als hij eenmaal rijdt rijdt ie lekker door, maar 50-80 of 100-130 duurt best wel even en dat kan zeker op de snelweg irritant zijn. Ik heb nu met mijn huidige auto nog wel eens de neiging om een gaatje in te duiken en daarbij voldoende ruimte om mij heen te bewaren, met de Niro zie ik dat niet gebeuren. Verder op de snelweg vanaf ±100 kmh een hoop windgeruis rondom de spiegels.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Is je referentie de 1.4 tsi normaal (122/125) of de 1.4tsi act (140/150), dat scheelt nog aardig wat in prestaties is mij ervaring namelijkspone schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:54:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Kia Niro. Even een braindump met mijn ervaringen.
Rijgedrag: auto is redelijk vlot, met de nadruk op redelijk. Mijn referentie is een Golf 1.4 T(F)SI met een ongeveer gelijk aantal pk's maar wel 150 kg lichter. De Niro is geen strepentrekker, absoluut niet. Hij is daarentegen ook niet gevaarlijk traag.
Heb je overigens in drive of sport gereden? Heb mij laten beweren dat het bij de Niro meer uitmaakt als bij een conventionele automaat/aandrijdlaan
De totale kosten die je hebt van een leaseauto.JB schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 05:26:
[...]
Ik krijg een leasebedrag en wat ik daaronder blijf krijg ik als bruto salaris. Daarboven moet ik bijbetalen.
Als ik dus kijk wat een leaseauto mij kost dan is dat: "Verschil t.o.v. leasebedrag" + "bijtelling".
Die twee hebben inderdaad niets met elkaar te maken, maar het zijn wel beide bedragen die mijn netto inkomen beïnvloeden.
In het voorbeeld dat ik aanhaal is het eerste punt voordeliger voor de Passat, maar het tweede punt - de bijtelling - voordeliger voor de Superb.
Per saldo is daarom in dit voorbeeld voor mij een Superb voordeliger dan een Passat, ondanks het feit dat het leasebedrag voor de Passat lager is.
www.steamloco.info
Een 2013 1.4 TSI ACT met DSG7.nooberke schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:18:
[...]
Is je referentie de 1.4 tsi normaal (122/125) of de 1.4tsi act (140/150), dat scheelt nog aardig wat in prestaties is mij ervaring namelijk
In drive. Leuk zo'n handmatige (sport) mogelijkheid, maar ik heb natuurlijk geen automatische bak om alsnog zelf bezig te moeten gaan met versnellingenHeb je overigens in drive of sport gereden? Heb mij laten beweren dat het bij de Niro meer uitmaakt als bij een conventionele automaat/aandrijdlaan
Met de huidige prijzen is het nog maar de vraag of een een Superb goedkoper is dan een Passat. De goedkoopste Superb met 150 PK automaat is 44.650. De goedkoopste Passat met 150 PK automaat is 42.889.Spoetnik385 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:30:
[...]
De totale kosten die je hebt van een leaseauto.
Ik krijg een leasebedrag en wat ik daaronder blijf krijg ik als bruto salaris. Daarboven moet ik bijbetalen.
Als ik dus kijk wat een leaseauto mij kost dan is dat: "Verschil t.o.v. leasebedrag" + "bijtelling".
Die twee hebben inderdaad niets met elkaar te maken, maar het zijn wel beide bedragen die mijn netto inkomen beïnvloeden.
In het voorbeeld dat ik aanhaal is het eerste punt voordeliger voor de Passat, maar het tweede punt - de bijtelling - voordeliger voor de Superb.
Per saldo is daarom in dit voorbeeld voor mij een Superb voordeliger dan een Passat, ondanks het feit dat het leasebedrag voor de Passat lager is.
Klopt. Autohold is de betere variant eigenlijk. Hill hold moet je reageren binnen een paar seconden. Als je op een heuvel staat en je laat de rem los rijdt hij gewoon naar acher. Auto hold kan je de rem altijd los laten. Hij zal hem altijd vasthouden totdat je de koppeling weer laat opkomen/gas geeft..DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:21:
[...]
Overigens mijn lease auto laatst ingeleverd. Vond het te duur rijden. Nu een wat grotere auto gekocht met een automaat en veel meer vermogen.. toch ook wel lekker:)
De afgelopen weken zit ik te kijken naar de 'nieuwe' Opel Astra Sports Tourer. Qua leasebudget leuk aan te kleden en veel auto voor het geld. Ik ben er bijna uit, maar nu ik me wat zit in te lezen zie ik toch een hoop punten voorbij komen die gewoon echt niet goed zijn, zelfs nu de auto een krap jaar op de markt is:
- De IntelliLUX LED verlichting is nogal zenuwachtig, onvoorspelbaar en heeft i.c.m. verkeersborden een hoog discobal gehalte.
- Uitval complete elektronica (navigatie/multimediasysteem, dode hoek sensoren, parkeersensoren) tot een 'reboot' van de auto.
- Carplay die er ineens mee ophoudt/wegvalt.
- Klokkenpaneel dat tijdens het rijden een complete reset krijgt.
- Parkeersensoren die erg luid zijn, niet in volume in te stellen en bij vlagen 'erratic' reageren (dingen zien die er niet zijn, dingen totaal niet zien (paaltje), gaan piepen als een auto bij het stoplicht dicht achter je staat)
- Dode hoek sensoren die niet/nauwelijks werken als het regent/slechter weer is.
- Start/stop systeem dat redelijk buggy/onvoorspelbaar is. Voor mij minder een issue aangezien ik toch voor de automaat ga, dus dan zoekt ie het maar uit
Aangezien naar mijn idee de Astra van zichzelf best wel wat dode hoeken heeft door het design (flinke B-/C-/D-stijl, kleine achterruit) en het zicht daardoor niet optimaal is rondom de auto ben je redelijk afhankelijk van die sensoren.
Zijn dit individuele productieissues of herkennen mensen dit?
- De IntelliLUX LED verlichting is nogal zenuwachtig, onvoorspelbaar en heeft i.c.m. verkeersborden een hoog discobal gehalte.
- Uitval complete elektronica (navigatie/multimediasysteem, dode hoek sensoren, parkeersensoren) tot een 'reboot' van de auto.
- Parkeersensoren die erg luid zijn, niet in volume in te stellen en bij vlagen 'erratic' reageren (dingen zien die er niet zijn, dingen totaal niet zien (paaltje), gaan piepen als een auto bij het stoplicht dicht achter je staat)
- Dode hoek sensoren die niet/nauwelijks werken als het regent/slechter weer is.
- Start/stop systeem dat redelijk buggy/onvoorspelbaar is. Voor mij minder een issue aangezien ik toch voor de automaat ga, dus dan zoekt ie het maar uit
Aangezien naar mijn idee de Astra van zichzelf best wel wat dode hoeken heeft door het design (flinke B-/C-/D-stijl, kleine achterruit) en het zicht daardoor niet optimaal is rondom de auto ben je redelijk afhankelijk van die sensoren.
Ik herken het totaal niet na inmiddels 8 maanden in een Astra te rijden.
Intelilux verlichting is een verademing, echt briljant. Heel af en toe dat een fanatieke tegenligger in de verte seint, maar 9 van de 10 keer kun je het de auto niet kwalijk nemen.
Navi/multiemedia heeft bij mij nog niets fout gedaan. Ik vind het systeem juist heerlijk vlot, van opstarten of nadenken is amper sprake. Carplay is niet heel uitgebreid (dat ligt meer aan de restricties van Apple lijkt me), maar alles werkt zoals het moet horen.
Klokken die uitvallen? Nog nooit van gehoord.
Parkeersensoren zijn ontzettend luidt, dat klopt maar het systeem werkt wel prima. Paaltjes heb ik nog niet gemist en een auto moet wel héél dicht achter je staan willen de sensoren af gaan.
Dodehoeksensoren werken naar mijn mening ook goed. Ik gebruik het niet heel veel eigenlijk. Het klopt wel dat de lampjes soms aan gaan in de regen. Niet gek aangezien de parkeersensoren (waar het systeem meer werkt) dan blijkbaar gewoon iets registreert. Verder niet heel storend.
Start/stop systeem gebruik ik vrijwel niet, maar slaat niet consequent bij elk stoplicht af idd. De auto beslist zelf of het kan o.b.v. diverse parameters, dus het zal wel.
Kortom, ik herken mij er grotendeels totaal niet in.
Intelilux verlichting is een verademing, echt briljant. Heel af en toe dat een fanatieke tegenligger in de verte seint, maar 9 van de 10 keer kun je het de auto niet kwalijk nemen.
Navi/multiemedia heeft bij mij nog niets fout gedaan. Ik vind het systeem juist heerlijk vlot, van opstarten of nadenken is amper sprake. Carplay is niet heel uitgebreid (dat ligt meer aan de restricties van Apple lijkt me), maar alles werkt zoals het moet horen.
Parkeersensoren zijn ontzettend luidt, dat klopt maar het systeem werkt wel prima. Paaltjes heb ik nog niet gemist en een auto moet wel héél dicht achter je staan willen de sensoren af gaan.
Dodehoeksensoren werken naar mijn mening ook goed. Ik gebruik het niet heel veel eigenlijk. Het klopt wel dat de lampjes soms aan gaan in de regen. Niet gek aangezien de parkeersensoren (waar het systeem meer werkt) dan blijkbaar gewoon iets registreert. Verder niet heel storend.
Start/stop systeem gebruik ik vrijwel niet, maar slaat niet consequent bij elk stoplicht af idd. De auto beslist zelf of het kan o.b.v. diverse parameters, dus het zal wel.
Ik denk dat je een mooie opsomming hebt gegeven van problemen die voorkomen. Niet bij iedereen, en niet iedereen stoort zich eraan.
Voor elke auto kun je wel zo'n lijstje maken denk ik.
Voor elke auto kun je wel zo'n lijstje maken denk ik.
De nieuwe Tesla model 3 lijkt me wel wat. Zou in 2018 uitkomen, maar lange wachtrijen. Ik betwijfel daarom of ik hem kan krijgen volgend jaar. 4% bijtelling trekt me wel
Wat denken jullie?
Volgens mij is dat ding al voor sowieso één productiejaar uitverkocht. Als het niet meer is.Tennisbal schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:32:
De nieuwe Tesla model 3 lijkt me wel wat. Zou in 2018 uitkomen, maar lange wachtrijen. Ik betwijfel daarom of ik hem kan krijgen volgend jaar. 4% bijtelling trekt me welWat denken jullie?
Geen idee of dat iets voor jou is..... dat zul je zelf het beste weten.Tennisbal schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:32:
De nieuwe Tesla model 3 lijkt me wel wat. Zou in 2018 uitkomen, maar lange wachtrijen. Ik betwijfel daarom of ik hem kan krijgen volgend jaar. 4% bijtelling trekt me welWat denken jullie?
Tesla Model 3 zal geen interessante leaseauto worden vermoed ik. Als je er een wilt moet je echt heel ver vooruit bestellen zoals het er nu naar uit ziet. Dat zal lastig worden als het om een lease auto gaat aangezien je dan voor ruim een jaar een tijdelijke auto nodig hebt.
Of je hem kan bestellen, zal afhangen van de mogelijkheid om een pool- of shortleaseauto te rijden tot de levering.Tennisbal schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:32:
Er zijn leasemaatschappijen en initiatieven die al reserveringen hebben staan
http://www.groen7.nl/leas...-in-nederland-te-krijgen/
http://www.groen7.nl/leas...-in-nederland-te-krijgen/
Mee eens, 3 maart heb ik een jaar mijn Astra in bezit. Ondertussen 33000 kilometer verder en kan me in geen enkel probleem vinden die hier verder naar boven genoemd worden.B-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:09:
Het enige laatst een aantal keer is gebeurd, is dat het multimediasysteem vast liep, voornamelijk wanneer ik vanaf USB muziek luisterde.
Als ik daar nu aan terug denk gebeurde dit voornamelijk toen het hier wat kouder was.
Start/stop zet ik altijd uit wanneer ik ga rijden, vind het irritant. Dat ik elke keer een knopje in moet drukken is ook irritant maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend
Auto bevalt prima en de 33000 km's zijn allemaal probleemloos gereden.
Enige jammer is dat 1 van mijn kentekenplaten laatst is gejat. Niet verloren want ik weet 100% zeker dat de plaat er nog op zat toen ik thuis kwam. Volgende ochtend was ie weg

Vind zo'n 1'tje namelijk heel lelijk, het is dat het een leaseauto is en ik het daardoor net iets minder erg vind.
Hoef er nog maar 3 jaar in rond te rijden

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik kan zeggen dat de meeste issues er nu ondertussen uit zijn.spone schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:57:
De afgelopen weken zit ik te kijken naar de 'nieuwe' Opel Astra Sports Tourer. Qua leasebudget leuk aan te kleden en veel auto voor het geld. Ik ben er bijna uit, maar nu ik me wat zit in te lezen zie ik toch een hoop punten voorbij komen die gewoon echt niet goed zijn, zelfs nu de auto een krap jaar op de markt is:
Collega's hebben ondertussen 4 / 5 updates gehad van ieder los systeem.
Ik had enkel nog last van het niet lekker werken van de navi (crashte af en toe).
En het climate control starte af en toe gewoon niet op bij echt koud weer.
Nu hebben ze alles geupdate bij de dealer en tot nu (knocks on wood) heb ik geen problemen meer gehad.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik sta op het punt mijn Hyundai Ioniq Electric Premium (incl. schuifdak, stoelverwarming, stuurverwarming, adaptieve cruise control etc.), Aurora Silver te bestellen.
De kosten zijn als volgt:
Jaarkilometrage 30000
Looptijd 36 maanden
Besteed leasetarief 678.48
Normleasebedrag 625.00
Correctie Klimaatneutraal regeling -226.80
Overschrijding normlease bedrag 53.48
Totaal Eigen Bijdrage auto -173.32
Ik krijg dus € 173,32 terug als bruto maandsalaris iedere maand. Dan moet ik nog bijtelling betalen:
Fiscale waarde 35,714.59
Percentage bijtelling 4%
Fiscale bijtelling per jaar 1,428.58
Netto fiscale inhouding via loonstrook 48.57
Totaal netto maandlasten 48.57
All in all krijg ik volgens mijn berekeningen in totaal netto € 29,41 terug ieder maand. In vergelijking: een BMW 118iA M Sport, High Executive, met 60 maanden contract zou me een dikke € 300,- per maand netto kosten, of een Tesla Model S 60 kWh een dikke € 350,-. Van die netto € 379,- die ik iedere maand bespaar huur ik wel een mooie cabrio op vakantie
De kosten zijn als volgt:
Jaarkilometrage 30000
Looptijd 36 maanden
Besteed leasetarief 678.48
Normleasebedrag 625.00
Correctie Klimaatneutraal regeling -226.80
Overschrijding normlease bedrag 53.48
Totaal Eigen Bijdrage auto -173.32
Ik krijg dus € 173,32 terug als bruto maandsalaris iedere maand. Dan moet ik nog bijtelling betalen:
Fiscale waarde 35,714.59
Percentage bijtelling 4%
Fiscale bijtelling per jaar 1,428.58
Netto fiscale inhouding via loonstrook 48.57
Totaal netto maandlasten 48.57
All in all krijg ik volgens mijn berekeningen in totaal netto € 29,41 terug ieder maand. In vergelijking: een BMW 118iA M Sport, High Executive, met 60 maanden contract zou me een dikke € 300,- per maand netto kosten, of een Tesla Model S 60 kWh een dikke € 350,-. Van die netto € 379,- die ik iedere maand bespaar huur ik wel een mooie cabrio op vakantie
Als je met een bereik van 200 kilometer uit de voeten kan lijkt mij dat een mooie keuze, zeker met die klimaatneutrale regeling! Als wij zo'n regeling hadden was de keuze voor mij ook snel gemaakt.
Yep, als wij ook een dergelijke regeling hadden dan was de keuze voor mij ook makkelijk geweest.
Alleen die actieradius ga ik het ook regelmatig niet mee redden helaas.
Alleen die actieradius ga ik het ook regelmatig niet mee redden helaas.
Grappig, mij zou zo'n regeling totaal niet interesseren....
Ik beleef teveel emotie aan het autorijden dat dit mij niet eens richting de streep kan trekken.
Als het enigszins een aantrekkelijke auto was, dan zou het wellicht dichter in de buurt komen.
En helemaal een fatsoenlijke actieradius en behoorlijke laadtijden.
Ik beleef teveel emotie aan het autorijden dat dit mij niet eens richting de streep kan trekken.
Als het enigszins een aantrekkelijke auto was, dan zou het wellicht dichter in de buurt komen.
Begrijpelijk. Gelukkig stelt mijn werkgever een FastNed pas ter beschikking. Dit is ook de reden dat ik een 36 maanden contract heb genomen, over drie jaar zal het meerendeel van de verkochte auto's elektrisch zijn en dan zal er wat meer keuze zijn.
Mijn in de basis ook niet. Daarom heb ik vorig jaar ook vrolijk een 25% auto uitgezocht en gekozen wat ik wou.ManiacScum schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:03:
Maar toch, dik 300eu netto elke maand besparen. Das toch geld...
Autorijden en emotie... dat is voor mij echt een dingetje voor op vakantie en uitstapjes in het weekend, niet voor het dagelijkse woon-werk verkeer. Als ik 300 euro kan besparen moet daar wel heel veel emotie tegenover staan.ManiacScum schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:03:
Gelukkig is iedereen anders, dat houd de Nederlandse wegen lekker divers
Iemand die de nieuwe golf (variant) al gezien heeft ?
Ik twijfel tussen de nieuwe golf variaant 1.4 150PK Highline en de Seat Leon ST Excellence.
Suggesties?
Ik twijfel tussen de nieuwe golf variaant 1.4 150PK Highline en de Seat Leon ST Excellence.
Suggesties?
Waarom twijfel je?
Ik denk dat je met de Seat meer waar voor je geld krijgt als leaserijder.
- Meer opties, minder bijtelling.
Tenzij je een lease regeling hebt waarbij je geld terug kan krijgen van je lease budget.
De SEATs staan niet heet goed te boek wat betreft restwaarde, waar een impact heeft op het lease bedrag.
Ik denk dat je met de Seat meer waar voor je geld krijgt als leaserijder.
- Meer opties, minder bijtelling.
Tenzij je een lease regeling hebt waarbij je geld terug kan krijgen van je lease budget.
De SEATs staan niet heet goed te boek wat betreft restwaarde, waar een impact heeft op het lease bedrag.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
B-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:09:
Shunt schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:51:
[...]
Ik kan zeggen dat de meeste issues er nu ondertussen uit zijn.
Nu hebben ze alles geupdate bij de dealer en tot nu (knocks on wood) heb ik geen problemen meer gehad.
Kijk, dat geeft de burger moedsjorremans schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Mee eens, 3 maart heb ik een jaar mijn Astra in bezit. Ondertussen 33000 kilometer verder en kan me in geen enkel probleem vinden die hier verder naar boven genoemd worden.

Ik zou het waarschijnlijk ook doen, en het geld in een motor stoppen. Of in een trackday car.B-Real schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:11:
[...]
Mijn in de basis ook niet. Daarom heb ik vorig jaar ook vrolijk een 25% auto uitgezocht en gekozen wat ik wou.
Maar toch, dik 300eu netto elke maand besparen. Das toch geld...
Hangt er maar net vanaf waar je voorkeur ligt. Wil je veel opties of wil je degelijkheid. Ik zou persoonlijk kiezen voor de Golf, want degelijker. En dan eventueel met de 125 PK, dat is voldoende in het Nederlandse verkeer, met een optie meer.pitchdown schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:54:
Iemand die de nieuwe golf (variant) al gezien heeft ?
Suggesties?
En waarom de Highline en niet de Connected Series?
[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 27-02-2017 21:27 ]
Waar komt je ervaring vandaan dat deze degelijker is? De laatste Seats doen kwalitatief niet onder voor de Volkswagens. Sinds de laatste update is de geluidsisolatie van de Seat Leon op het niveau van de Golf, zo niet beter.P. Mekes schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:14:
[...]
Hangt er maar net vanaf waar je voorkeur ligt. Wil je veel opties of wil je degelijkheid. Ik zou persoonlijk kiezen voor de Golf, want degelijker. En dan eventueel met de 125 PK, dat is voldoende in het Nederlandse verkeer, met een optie meer.
* MGSNK heeft 3 jaar een Golf 7 gereden en gaat nu een nieuwe Leon rijden
[ Voor 7% gewijzigd door MGSNK op 27-02-2017 22:12 ]
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Proefritjes. Ik vind persoonlijk dat de Golf net wat degelijker is uitgevoerd. Met net iets mooiere materialen. Maar iemand anders kan natuurlijk iets anders ervaren.MGSNK schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:11:
[...]
Waar komt je ervaring vandaan dat deze degelijker is? De laatste Seats doen kwalitatief niet onder voor de Volkswagens. Sinds de laatste update is de geluidsisolatie van de Seat Leon op het niveau van de Golf, zo niet beter.
* MGSNK heeft 3 jaar een Golf 7 gereden en gaat nu een nieuwe Leon rijden
Ja, de kale versies zijn ook behoorlijk kaal qua styling (niet zozeer qua opties), dat vond ik met de Xcellence niet het geval.
Anders gezegd: ik kon niks zien wat mij zou overhalen om 5k meer uit te geven aan een nieuwe Golf.
Ik raad een kleinere motor overigens af, alleen al om het rijplezier. Bovendien hebben de modellen met kleinere motoren geen multi-link achteras (dacht ik).
Anders gezegd: ik kon niks zien wat mij zou overhalen om 5k meer uit te geven aan een nieuwe Golf.
Ik raad een kleinere motor overigens af, alleen al om het rijplezier. Bovendien hebben de modellen met kleinere motoren geen multi-link achteras (dacht ik).
De nieuwe golf is er niet in connected series.P. Mekes schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:14:
[...]
Hangt er maar net vanaf waar je voorkeur ligt. Wil je veel opties of wil je degelijkheid. Ik zou persoonlijk kiezen voor de Golf, want degelijker. En dan eventueel met de 125 PK, dat is voldoende in het Nederlandse verkeer, met een optie meer.
De nieuwe highline beschikt daarnaast over het active display, 17 inch,
Zelf zou ik de golf dan configureren met de stoffen artevelours stoelen ergoactive.
Hoop op korte termijn een proefrit te kunnen doen in de nieuwe golf.
De seat leon st excellence 1.5 rijdt heel erg lekker.
De Golf heeft echter meer ruimte in de achterbak + activedisplay.
Daarnaast vind ik het 8 inch nieuwe navigatie-systeem misschien net wat beter.
Binnen mijn budget is de leon ST echter in een uitvoering beschikbaar waardoor je volledig autonoom kan rijden in de file. Dit is net wat te duur in de golf.
Keuzes keuzes :-)
Nou dat wil ik toch even nuanceren, ik rijd al sinds augustus is een astra sports tourer voorloopauto, en ik vind het maar niks.spone schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:37:
[...]
[...]
[...]
Kijk, dat geeft de burger moedHet is natuurlijk altijd lastig om op basis van random posts op random fora te beoordelen of gemelde issues daadwerkelijk een structureel probleem zijn of geisoleerde gevallen, maar het feit dat in een paar uur tijd 3 tweakers bovengenoemde lijst grotendeels wegwuiven en allemaal hetzelfde geluid laten horen zegt ook wel wat.
* Navigatie gaat soms midden in de rit OP VOL VOLUME de routeaanwijzingen geven - deze staat echter bij mij altijd uit - alleen motor uit + deur open zorgt voor herstart zonder geluid
* parkeersensoren zijn te traag - je staat al bijna tegen het hekje aan voordat begonnen wordt met piepen
* de achterkant stuitert als een skippiebal over drempels
* duurt soms minuten voordat mijn telefoon verbinding heeft met bluetooth
* streamen via mobiel naar audio stottert soms - niet altijd en dan opeens loopt de naamgeving van de nummers weer achter... (Windows 10 Mobile)
het e.e.a. zal wel opgelost kunnen worden met updates, maar aangezien het nog (nog steeds...) een voorloper is ga ik er geen tijd in steken. Ik vind het vreemd dat Opel niet zelf contact zoekt met hun bereiders... (ok dan zou ik alsnog geen brief ontvangen maar Alphabet - die zou mij moeten informeren)
Tenzij het een probleem is dat gevaar geeft voor de bereider zal een bedrijf echt niet recalls / uit gaan sturen of mails gaan sturen met je hebt een update voor je staan. Lang niet iedereen heeft het probleem namelijk. Maar even serieus de update kost je een uurtje of twee je gaat naar de dealer je neemt een andere auto mee terug en aan het einde van de dag heb je voor je gevoel een nieuwe auto.Heinemancp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:37:
[...]
Nou dat wil ik toch even nuanceren, ik rijd al sinds augustus is een astra sports tourer voorloopauto, en ik vind het maar niks.
* Navigatie gaat soms midden in de rit OP VOL VOLUME de routeaanwijzingen geven - deze staat echter bij mij altijd uit - alleen motor uit + deur open zorgt voor herstart zonder geluid
* parkeersensoren zijn te traag - je staat al bijna tegen het hekje aan voordat begonnen wordt met piepen
* de achterkant stuitert als een skippiebal over drempels
* streamen via mobiel naar audio stottert soms - niet altijd en dan opeens loopt de naamgeving van de nummers weer achter... (Windows 10 Mobile)
het e.e.a. zal wel opgelost kunnen worden met updates, maar aangezien het nog (nog steeds...) een voorloper is ga ik er geen tijd in steken. Ik vind het vreemd dat Opel niet zelf contact zoekt met hun bereiders... (ok dan zou ik alsnog geen brief ontvangen maar Alphabet - die zou mij moeten informeren)
En dat je achterkant stuitert zou ik eens kijken of je banden spanning slecht is ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Lijken me zaken die je met een OTA kunt oplossen. Weet niet of Opel dat ondersteunt.Heinemancp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:37:
[...]
Nou dat wil ik toch even nuanceren, ik rijd al sinds augustus is een astra sports tourer voorloopauto, en ik vind het maar niks.
Inherent aan een stationcar. Vooral als je een voorwielaandrijver met motor voorin hebt (weinig gewicht op achteras) en vooral als de verhouding tussen leeg gewicht en laadvermogen wat groter is. Vering en demping moet je op een bepaalde massa optimaliseren, iets tussen leeg en vol beladen in. Rij je leeg, dan stuitert de achterkant. Rij je vol beladen, dan is hij te soft op de achterkant. Het is aan de fabrikant om het optimum te kiezen. Trade-off tussen lege en beladen rij-eigenschappen.* de achterkant stuitert als een skippiebal over drempels
De echte oplossing is een adaptief onderstel of luchtvering.
Het heeft ook wel iets te maken met de wielophanging.. Mn laatste twee leaseauto's (Focus, V40) heb ik uitgezocht met multilink achter, omdat een starre as niet bekend staat om z'n fijne dynamische rijeigenschappen. Geen idee wat er onder een Astra zit
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
In de snelheid dat het nu gaat, kun je daar beter 10 jaar van maken.Alexander6501 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:04:
Begrijpelijk. Gelukkig stelt mijn werkgever een FastNed pas ter beschikking. Dit is ook de reden dat ik een 36 maanden contract heb genomen, over drie jaar zal het meerendeel van de verkochte auto's elektrisch zijn en dan zal er wat meer keuze zijn.
Hebben er überhaupt updates plaats gevonden aan jouw exemplaar waarna je het in de loop der tijd hebt opgegeven, of is dit vanaf het begin al zo en heb je er gewoon geen tijd in gestoken?Heinemancp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:37:
[...]
het e.e.a. zal wel opgelost kunnen worden met updates, maar aangezien het nog (nog steeds...) een voorloper is ga ik er geen tijd in steken.
Hoe gaat het rijden van een elektrische auto in praktijk? De Tesla model 3 heeft een range van 300-350. Stel dat ik even naar Belgie wil en weer terug dezelfde avond dan heb ik volgende mij een probleem? Woon-werk moet wel lukken maar 400 km gaat lastiger.
Hoe doen jullie dit in praktijk?
Snellaad stations onderwegTennisbal schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:16:
Hoe gaat het rijden van een elektrische auto in praktijk? De Tesla model 3 heeft een range van 300-350. Stel dat ik even naar Belgie wil en weer terug dezelfde avond dan heb ik volgende mij een probleem? Woon-werk moet wel lukken maar 400 km gaat lastiger.
wijze woorden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic