Ik mag na 3 jaar ook weer een keuze maken. Na veel plezier in de BMW 320d touring te hebben gereden met automaat (executive / sport uitvoering) is de keuze er niet makkelijker op geworden bij mijn werkgever..
Nieuwe regeling:
- max 115gr CO2 uitstoot
- reference (mercedes, peugeot en opel) = extra korting
- 2nd choice
Dit keer voor de Mercedes gekeken. (BMW geen optie meer kale 320d sedan...

) Waar mijn collega's die in december een auto kozen nog voor een Mercedes C 300H Lease edition estate + opties konden gaan, welke mij ook erg interessant leek 234pk's

, is dit helaas geen optie meer ivm het vervallen van de lease edition. Vervangende 'business solution' actie is enkel op 180d en 200d.
Na wat opties te hebben vergeleken kom ik op de volgende 2 keuzes:
1. C300H: Limousine, Opties: Avantgarde binnen en buiten + ambition pakket (navigatie, LED koplampen etc..)
+ automaat
+ PK's (234pk = hybride diesel)
- uitstraling
- gebrek aan 'leuke opties'
2. C180d AMG sport edition: Limousine (standaard met ambition pakket, en AMG binnen en buiten) Opties: Panoramadak, Lederenbekleding (cranberry rood

) + essenhout afwerking + Burmester geluid + DAB+ +Metalic LAC (selenite grijs) + Night pakket (zwarte accenten i.p.v chroom incl. warmtewerend getint glas achter) + wat is er nog over ?
+ opties

(zowat de gehele optie lijst kan ik aanvinken)
- 116pk
- geen automaat
Andere opties met AMG en of automaat pakket ga ik boven de 115 gr uitstoot.. (c300h is een hybride diesel met 99gr uitstoot)
Rij zo'n 70k kilometers per jaar. Heb afgelopen tijd met plezier in de BMW 320D gereden. Ook PK's altijd voldoende (nu 163pk) hiervoor een 170PK). Heb een proefrit gemaakt in de 180D en moet zeggen dat dit niet tegenviel. Had erger verwacht..
Keuzes keuzes.. Sexy of praktisch..