Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 106 Laatste
Acties:
  • 655.081 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:50:
Volgens mij maakte ik de proefrit ook in een station. Daarom vond ik het ook zo raar, dat het me nooit was opgevallen in eerste instantie. Je gaat er van uit dat voorin hetzelfde is idd. Vage shit :P
Gelukkig is het niet mijn probleem, maar van de genen die achterin zitten. Mijn kinderen hebben het niet nodig...
Maar goed ruimer is altijd beter m.i.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:29:
Zojuist de bestelling voor m'n e-Golf de deur uit gedaan. Ben heel benieuwd hoe snel die geleverd gaat worden. Kosten €574,- per maand op basis van 25.000km / 5 jaar.

Heb nog heel wat opties er op gegooid;
  • Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
  • Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
  • Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd
  • Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent 'Light Assist'
  • High-end geluidsysteem Dynaudio
  • Geluidsimulator
  • Warmtepomp voor rijkwijdte optimalisatie
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Gaaf! Ik rij nu een GTE en zou met de nieuwe range best naar een e-Golf willen/kunnen. Alleen even auto ruilen met een collega of ouders in het geval van wintersport dan - maar als je écht wilt kan dat zelfs.

Volgens mij heb je ook "goeie opties" er wel zo'n beetje opzitten - nice!

Die Light Assist is een goeie keuze: ik vind het bereik van de standaard LED verlichting op de GTE matig op wegen zonder verlichting - daar loop je dus veel handmatig met het grootlicht te pielen.

Twee dingen die jammer zijn: geen panoramadak (is ook geen optie) en de velgen (voor je verbruik wel een stuk beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
De Light Assist zit er bij toeval op, want die zit weer in het bestuurdersassistentiepakket, dat wil ik wel heel graag hebben. Lekker automatisch rijden in de file :) Maar desondanks wel prettig om te hebben zo te horen, dat Light Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

DarkSide

theres no place like ::1

tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:15:
De Light Assist zit er bij toeval op, want die zit weer in het bestuurdersassistentiepakket, dat wil ik wel heel graag hebben. Lekker automatisch rijden in de file :) Maar desondanks wel prettig om te hebben zo te horen, dat Light Assist.
Ben benieuwd of hij beter werkt dan wat ik heb. (nieuwere revisie??)
In mijn G7 krijg ik toch nog regelmatig seintjes dat ik mijn tegenliggers verblind.

als hij wel goed werkt is het wel heel mooi. Rij veel op binnenwegen en het is best gaaf om te zien hoe die lichtbundel zichzelf aanpast en een schaduw werpt op tegenliggers/

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb vaak moeite met de sportstoelen die in auto`s zitten. Dit geld voor zowel de leon ST als de Golf Highline.
Nu zijn er bij golf de volgende stoelen beschikbaar : ergonomische stoelen artvelours

Iemand die deze stoelen kent ? Wordt je bij deze stoelen minder "geklemd" als bij de standaard sportstoelen?
Hoe zitten deze ergonomische stoelen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:24:
Ik heb vaak moeite met de sportstoelen die in auto`s zitten. Dit geld voor zowel de leon ST als de Golf Highline.
Nu zijn er bij golf de volgende stoelen beschikbaar : ergonomische stoelen artvelours

Iemand die deze stoelen kent ? Wordt je bij deze stoelen minder "geklemd" als bij de standaard sportstoelen?
Weet niet wat jouw bouw is.
Zelf heb ik de AGR stoelen in mijn golf zitten (business model gebasseerd op Highline).
En persoonlijk vind ik dit de fijnste stoelen die ik gehad heb in mijn auto's.

Zijwanden zijn sportief maar niet klemmend. De zitting is traploos te kantelen. En de zitting is iets te verlengen.
Zo hebben mijn benen goede support. Ook bij lange ritten (1050km op 1 dag in de vakantie bv).
De electrische lendesteun is ook ideaal. Net wat groter en veel beter in te stellen dan handmatige.

Zelf 1m91 en 80kg met denk ik normale bouw.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:29:
[...]

Weet niet wat jouw bouw is.
Zelf heb ik de AGR stoelen in mijn golf zitten (business model gebasseerd op Highline).
En persoonlijk vind ik dit de fijnste stoelen die ik gehad heb in mijn auto's.

Zijwanden zijn sportief maar niet klemmend. De zitting is traploos te kantelen. En de zitting is iets te verlengen.
Zo hebben mijn benen goede support. Ook bij lange ritten (1050km op 1 dag in de vakantie bv).
De electrische lendesteun is ook ideaal. Net wat groter en veel beter in te stellen dan handmatige.

Zelf 1m91 en 80kg met denk ik normale bouw.
Ik rij nu een octavia met de standaard stoelen. Die extra zij-ondersteuning bevalt mij niet (of ik heb gewoon een te brede rug).

Ik heb volgens mij die ergo-stoelen gevonden: YouTube: De nieuwe Golf - ErgoActive Seat

Inclusief stoelverwarming. Is goedkoper voor mij dan het winterpakket.
Nu nog een plek vinden op ze testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Dat zijn ze.
Wel iets om rekening mee te houden. Het gaat alleen om de bestuurders stoel.
De bijrijders stoel kan niet zo versteld worden. En heeft geen massage functie etc.

Had hiervoor een Octavia 2 FL. Met de standaard stoelen. En vind die van de Golf beter.
Juist beter zij-ondersteuning. Zou als ik jou was idd even gaan testen. En proefrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:49:
Klopt. Dat zijn ze.
De bijrijders stoel kan niet zo versteld worden. En heeft geen massage functie etc.

Had hiervoor een Octavia 2 FL. Met de standaard stoelen. En vind die van de Golf beter.
Juist beter zij-ondersteuning. Zou als ik jou was idd even gaan testen. En proefrijden.
Thx. Gaan we zeker doen.
Daarnaast is er voor de 1.4 een 125PK en een 150PK-variant
Wat is wijsheid voor 98% verkeer in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Thx. Gaan we zeker doen.
Heb zelf al jaren een 1.2 TSI icm DSG. Dat is 105pk en 175NM. En dat werkt prima in NL.
En frankrijk met volle lading.

Dus zou zeggen de 1.4 met 125 is voldoende. Maar als je kunt is meer altijd lekker.
Ik vink liever opties aan dan een grotere motor.

PS er komt een nieuwe 1.5 voor de golf he. Zowel met 150 pk en 130pk.
De 130 krijgt variable geometrie turbo's volgens mij.
Maar de 1.5 moet vooral wat zuiniger worden dan de huidige 1.4's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:59:
[...]

Heb zelf al jaren een 1.2 TSI icm DSG. Dat is 105pk en 175NM. En dat werkt prima in NL.
En frankrijk met volle lading.

Dus zou zeggen de 1.4 met 125 is voldoende. Maar als je kunt is meer altijd lekker.
Ik vink liever opties aan dan een grotere motor.

PS er komt een nieuwe 1.5 voor de golf he. Zowel met 150 pk en 130pk.
De 130 krijgt variable geometrie turbo's volgens mij.
Maar de 1.5 moet vooral wat zuiniger worden dan de huidige 1.4's
Enig idee wanneer de 1.5 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:28:
[...]

Enig idee wanneer de 1.5 komt?
De nieuwe staat per maart in de showroom dacht ik.
Dan is geloof ik de 1.5 met 150 pk meteen beschikbaar en na de zomer dacht ik de 130 pk versie

nog wat interessant nieuws
In de vernieuwde Golf (2017) debuteren nieuwe benzine-motoren, zoals de 1.5 TSI Evo (110 kW/150 pk) en in een later stadium ook de 1.5 TSI Evo BlueMotion (96 kW/130 pk). De 1.5 TSI Evo is een turbomotor met vier cilinders en Active Cylinder Management (cilinderuitschakeling), variabele turbinegeometrie en een verbrandingsproces dat is afgeleid van de Miller-cycle. Bij de TSI Evo BlueMotion wordt dit aangevuld met een nieuwe ‘zeilfunctie’. Als de bestuurder het gas loslaat, wordt de TSI-motor uitgeschakeld. Dit was tot nu toe alleen het geval bij hybride voertuigen. Ook bij uitgeschakelde motor krijgen de elektromechanische besturing en de rembekrachtiging de benodigde energie. Deze nieuwe zeilfunctie kan het verbruik in de praktijk met 0,4 l/100 km verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:24:Nu zijn er bij golf de volgende stoelen beschikbaar : ergonomische stoelen artvelours

Sinds het hier nu al even over vw gaat:
YouTube: Volkswagen Golf Facelift GTI 230 hp & Highline 1.5 TSI 150 hp FU...

Een vol uur golfjes kijken. Alle stoelen komen ook aan bod.

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 17-02-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
anessie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:49:
[...]

Sinds het hier nu al even over vw gaat:
YouTube: Volkswagen Golf Facelift GTI 230 hp & Highline 1.5 TSI 150 hp FU...

Een vol uur golfjes kijken. Alle stoelen komen ook aan bod.
Thx. Gaan we zeker even bekijken.
Zijn er overigens nog specifieke redenen om NIET te kiezen voor een golf variant (behalve of deze mooi of niet is i.v.m. een persoonlijke voorkeur).
In de lease is hij op dit moment interessant (zeker de 125PK DSG Benzine).
Daarnaast is hij groter dan Leon ST, en mooier afgewerkt dan de octavia?
Hoe is de beenruimte achterin, daar hoor ik nog wel eens wisselende verhalen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:48:
[...]

De nieuwe staat per maart in de showroom dacht ik.
Dan is geloof ik de 1.5 met 150 pk meteen beschikbaar en na de zomer dacht ik de 130 pk versie

nog wat interessant nieuws
In de vernieuwde Golf (2017) debuteren nieuwe benzine-motoren, zoals de 1.5 TSI Evo (110 kW/150 pk) en in een later stadium ook de 1.5 TSI Evo BlueMotion (96 kW/130 pk). De 1.5 TSI Evo is een turbomotor met vier cilinders en Active Cylinder Management (cilinderuitschakeling), variabele turbinegeometrie en een verbrandingsproces dat is afgeleid van de Miller-cycle. Bij de TSI Evo BlueMotion wordt dit aangevuld met een nieuwe ‘zeilfunctie’. Als de bestuurder het gas loslaat, wordt de TSI-motor uitgeschakeld. Dit was tot nu toe alleen het geval bij hybride voertuigen. Ook bij uitgeschakelde motor krijgen de elektromechanische besturing en de rembekrachtiging de benodigde energie. Deze nieuwe zeilfunctie kan het verbruik in de praktijk met 0,4 l/100 km verlagen.
Betekent dit dat nieuwe golf en golf variant niet in 1.4 125PK en 1.4 150PK komen maar direct in de nieuwe 1.5-standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54

page404

Website says no

dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Aha lol, ik de station ;)
Raar, zou betekenen dat de Focus station ruimer is dan de hatchback, ik dacht altijd dat het gelijk was op de kofferbak na.

Maar goed, het blijft krap ;)
toevallig vorige week een dagje met een Focus station nieuw model gereden. Te kort om te bepalen of ik er een goede zithouding in kan vinden, maar de stoelen waren wel heel kort. Ik had een half been overhang, dat is echt te veel.Verder had ik genoeg ruimte met mijn 1m83.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:56
tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Dat verbaast me. Wellicht heeft de Golf voorin meer beenruimte, zodat ik mijn stoel niet zover naar achteren hoefde te zetten en bij de Ford wel.
Ik heb hetzelfde, ik rij zelf Audi en mijn moeder een Ford (nieuwste Fiesta), in de Ford lijkt het soms wel alsof ik beter op de achterbank kan zitten.

Of het door de afmetingen komt weet ik niet, maar iets is totaal anders (net als bij de Renault Scenic (schoonbroer), dat zit ook voor geen meter als je een Duitse wagen gewend bent).. Misschien dankzij de speelse kleine pedaaltjes bij oa Ford en Renault?
De stoelen zitten voor de rest wel fijn, maar de auto lijkt soms wel gemaakt voor mensen die niet groter dan 1,50 mogen zijn :D

In de Ford kan je nog proberen om de stoel naar onder te zetten (omlaag), misschien dat je er zo beter bijkomt? Ik moet er in ieder geval niet aan denken om 1200km (vakantie) te rijden in een Ford of Renault :D Misschien dat het komt dankzij de ''luxe'' van Duitse wagens, dat weet ik niet..
Maar precies dat wat jij omschrijft ervaar ik dus ook :D

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 18-02-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:29:
Zojuist de bestelling voor m'n e-Golf de deur uit gedaan. Ben heel benieuwd hoe snel die geleverd gaat worden. Kosten €574,- per maand op basis van 25.000km / 4 jaar.

Heb nog heel wat opties er op gegooid;
  • Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
  • Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
  • Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd
  • Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent 'Light Assist'
  • High-end geluidsysteem Dynaudio
  • Geluidsimulator
  • Warmtepomp voor rijkwijdte optimalisatie
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
De elektrisch verwarmde voorruit vergeten ! of is die standaard ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:39:
[...]

Betekent dit dat nieuwe golf en golf variant niet in 1.4 125PK en 1.4 150PK komen maar direct in de nieuwe 1.5-standaard?
Weet het niet 100% zeker. Ik moet nog anderhalf jaar wachten voor ik weer mag gaan shoppen.
Maar ik dacht dat de 1.5 met 150 pk bij de introductie beschikbaar was.
De 1.5 met 130 pk komt wel later. Dat blok lijkt mij interessant. 130pk is voldoende maar vooral met variabele geometrie turbo (zoals porsche dat heeft) is het een behoorlijk modern blok in een familie auto.

Ik zal het even navragen bij je dealer als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Als dat een standaard VGT / VNT turbo is wordt dienst veel langer verbruik ook inde VAG groep volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

wd200 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:17:
Als dat een standaard VGT / VNT turbo is wordt dienst veel langer verbruik ook inde VAG groep volgens mij
Klopt. Is ook vooral bekend bij diesels. Maar nog niet zo bij Benzine motoren

https://www.autobahn.eu/7...logie-in-nieuw-motorblok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:49:
Klopt. Dat zijn ze.

Ik ga zo even de ergo-stoelen bekijken.
Wat ik van de verkoper begreep zullen echter de zijsteunen hetzelfde resultaat geven als de normale sportstoelen.
Dat zou erg jammer zijn aangezien ik dan voor een comfortline moeten kiezen i.p.v. een highline.
De extra druk aan de zijkanten in mijn rug drukken mij te veel waardoor ik dit niet fijn vind zitten.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem? Of is dit een kwestie van wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je zult vast niet de enige zijn. Maar stoelen zijn wel iets heel persoonlijks denk ik.. Ik krijg bv last van mijn bovenbenen in de stoelen van een 308. En dat terwijl ze bij de dealer erg comfortabel zitten. En vele collega's er absoluut geen problemen mee hebben.

Dat is een van de redenen waarom ik altijd een proefrit maak van minimaal 60 a 90 minuten. En niet het standaard 20 a 30 minuten rondje wat sommige dealers willen. Ik heb ooit een leen auto gekregen voor 3 maanden in afwachting van mijn nieuwe auto. En dat waren geen fijne 3 maanden vanwege de stoelen. File rijden was gewoon geen pretje. En lange ritten al helemaal niet.
Dus bij twijfel zou ik zeggen niet doen. Ik weet niet hoeveel km's je maakt. Ik rij er ongeveer 40 a 45k per jaar. Is niet superveel maar ook niet weinig. En ik wil die km's zo comfortabel mogelijk maken.

Je auto kan nog zo volgeladen zijn met gadgets en xenonlichten, panoramadaken etc, Een slechte stoel zorgt er voor dat je daar niet of minder van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:56:
[...]

Thx. Gaan we zeker doen.
Ik heb nu zelf de 1.4 150 pk in m'n Passat. Enorm fijne soepele motor, met ruim voldoende vermogen. In combinatie met de handmatige 6 bak heerlijk lui rijden: vanaf circa 75km/u in 6, en nooit voelt het traag aan. Inhalen op die manier is natuurlijk niet handig ;)

Is het nodig? Nee, zeker niet. Maar vergeleken met de 110 pk in de Octavia die ik hiervoor had een wereld van verschil. Ik zou m zeker gaan proefrijden. Wellicht is de 125 pk ook voldoende in een Golf ivm het lagere gewicht :)
DarkSide schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:21:

Je auto kan nog zo volgeladen zijn met gadgets en xenonlichten, panoramadaken etc, Een slechte stoel zorgt er voor dat je daar niet of minder van kan genieten.
QFT. Dat is de reden dat ik van een 14% 2014 Octavia uit de pool naar een 25% 2015 Passat uit de pool ben gegaan. Werd helemaal krankjorum van de standaardstoelen in die Octavia. Nu met de Passat nergens meer last van met die ErgoComfort stoelen.

[ Voor 26% gewijzigd door _Mystikal_ op 18-02-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:21:
Je zult vast niet de enige zijn. Maar stoelen zijn wel iets heel persoonlijks denk ik.. Ik krijg bv last van mijn bovenbenen in de stoelen van een 308. En dat terwijl ze bij de dealer erg comfortabel zitten. En vele collega's er absoluut geen problemen mee hebben.

Dat is een van de redenen waarom ik altijd een proefrit maak van minimaal 60 a 90 minuten. En niet het standaard 20 a 30 minuten rondje wat sommige dealers willen. Ik heb ooit een leen auto gekregen voor 3 maanden in afwachting van mijn nieuwe auto. En dat waren geen fijne 3 maanden vanwege de stoelen. File rijden was gewoon geen pretje. En lange ritten al helemaal niet.
Dus bij twijfel zou ik zeggen niet doen. Ik weet niet hoeveel km's je maakt. Ik rij er ongeveer 40 a 45k per jaar. Is niet superveel maar ook niet weinig. En ik wil die km's zo comfortabel mogelijk maken.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik kijk nu naar 3 auto's:

Nieuwe octavia combi: ruim, stoele bevallen. Niet echt vernieuwend voor mij aangezien ik deze nu al rij. En sportief zeker niet.
Seat leon St style met standaard stoelen: sportief en leuke auto. Wel wat kleiner met neergeklapte achterbank
Nieuwe golf variant highline 125pk 1.4: rijdt lekker en goed. Twijfel over de ruimte op de achterbanj en dus de stoelen.

Suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even schaamteloze crosspost uit het Renault topic :

Zo, de eerste 400km met m'n nieuwe Megane zitten er op. Eerste indrukken zijn echt heel erg positief.
De automaat is erg soepel en hij heeft veel meer trekkracht dan ik had verwacht, zeker in de sportstand. De sportstoelen zitten als gegoten en de Bose Audio is echt geniaal afgesteld.
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dit : Als je de ACC aanzet en er schiet opeens iemand voor je met een fors snelheidsverschil grijpt de ACC in (dat is goed), maar als die auto vervolgens weer weggaat (of jij schuift gelijk een baan op) heeft ie een paar seconden nodig om weer door te hebben dat ie gas kan geven...

Anyways, foto tijd :

Megane
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VsmGHKH4c796Nkr6p3tcch3a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zPZeaQ17nmmGiZSJAwYNoS9Z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ozvb6f63TblpM6utyyHfy7gL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ro7a0EPpaX6eiSjbSs07PGwn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/57Y3DOKesOUJD8qbVkozMqrB/thumb.jpg

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:00:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik kijk nu naar 3 auto's:

Nieuwe octavia combi: ruim, stoele bevallen. Niet echt vernieuwend voor mij aangezien ik deze nu al rij. En sportief zeker niet.
Seat leon St style met standaard stoelen: sportief en leuke auto. Wel wat kleiner met neergeklapte achterbank
Nieuwe golf variant highline 125pk 1.4: rijdt lekker en goed. Twijfel over de ruimte op de achterbanj en dus de stoelen.

Suggesties?
Even een lijstje maken met plus en minpunten en dan optellen. Zelfde autos stonden 2 jaar geleden op mijn shortlist

Leon
++ Mooiste uiterlijk
+ Nu eindelijk ook 8" navi beschikbaar (discover Pro van VW zeg maar)
++ Rijdt sportief
+ Redelijk compleet samen te tellen voor goede prijs (catalogus waarde)
-- Minste interieur en afwerking (ziet er wat goedkoper uit allemaal)
-- Geen fijne stoelen (ook de sport stoelen korte zitting en niet kantelbaar)

Totaal punten: 2

Octavia
+ Mooi nieuw 9,2" navi beschikbaar (zelf nog geen praktijk ervaring mee)
++ Ruim. Echt veel been en bagage ruimte
+ Beter afwerking interieur (niet spannend is en blijft VAG)
+ Value for money (Meer kwaliteit richting golf maar wel voordeliger en ruimer)
- standaard stoelen prima. Maar investeren in Dynamic stoelen of Electrische stoelen voor betere ervaring
- Na FL is uiterlijk minder geworden

Totaal punten 3

Golf
+ Active Info display
+ Ruim zat. Ruime bagage (bijna net zo groot als Octavia en groter als Leon)
+ Interieur afwerking mooist
+ Mooi nieuw 9,2" navi
++ erg fijne stoelen tegen goede prijs (ErgoActive)
-/+ Wel saai en zakelijk uiterlijk (al is hij wel houdtbaar en de FL vind ik de achterkant mooier dan nu)
-- prijs (heb zelf een business edition met 3500,- korting. Maar catalogus waarde nu is toch een stuk duurder dan de andere 2)

Totaal 4 punten.

Er zullen vast nog meer plus en min punten te maken zijn als je er goed voor gaat zitten.
Zo was destijds bij mij de adaptieve CC niet beschikbaar bij de Octavia i.c.m een 1.2 TSI en wel bij VW.
Zelfde voor de auto hold functie. Dit gaven voor mij extra plusjes voor de Golf. Dat de Golf geen electrisch bediende achterklep had was zonde maar geen dealbreaker.

Dan werd het alles bij elkaar optellen en kijken wat het netto maandbedrag van alle 3 de auto's was.
En daar bleek destijds dat de Golf voor mij zelfs iets goedkoper was dan de Octavia. Dus voor mij was de keus snel gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
kdeboois schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:14:
[...]

De elektrisch verwarmde voorruit vergeten ! of is die standaard ?
Zit er standaard op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
LopendeVogel schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:49:
[...]

Ik heb hetzelfde, ik rij zelf Audi en mijn moeder een Ford (nieuwste Fiesta), in de Ford lijkt het soms wel alsof ik beter op de achterbank kan zitten.

Of het door de afmetingen komt weet ik niet, maar iets is totaal anders (net als bij de Renault Scenic (schoonbroer), dat zit ook voor geen meter als je een Duitse wagen gewend bent).. Misschien dankzij de speelse kleine pedaaltjes bij oa Ford en Renault?
De stoelen zitten voor de rest wel fijn, maar de auto lijkt soms wel gemaakt voor mensen die niet groter dan 1,50 mogen zijn :D

In de Ford kan je nog proberen om de stoel naar onder te zetten (omlaag), misschien dat je er zo beter bijkomt? Ik moet er in ieder geval niet aan denken om 1200km (vakantie) te rijden in een Ford of Renault :D Misschien dat het komt dankzij de ''luxe'' van Duitse wagens, dat weet ik niet..
Maar precies dat wat jij omschrijft ervaar ik dus ook :D
Dit is wel iets overdreven, de Ford kun je prima lange afstanden mee tijden. Langste stuk ooit was 2150 km naar de bestemming, in totaal 7000 km gereden in 3 weken. Geen enkel probleem met mijn 1,86m.

Ik heb ook zat Duitsers gereden (al is Ford wat mij betreft ook gewoon Duits).
Daarbij merk ik alleen bij de Octavia dat het wat ruimer is allemaal, de rest is echt ongeveer gelijk aan elkaar.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05
DennusB schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:46:

Zo, de eerste 400km met m'n nieuwe Megane zitten er op. Eerste indrukken zijn echt heel erg positief.
De automaat is erg soepel en hij heeft veel meer trekkracht dan ik had verwacht, zeker in de sportstand. De sportstoelen zitten als gegoten en de Bose Audio is echt geniaal afgesteld.
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dit : Als je de ACC aanzet en er schiet opeens iemand voor je met een fors snelheidsverschil grijpt de ACC in (dat is goed), maar als die auto vervolgens weer weggaat (of jij schuift gelijk een baan op) heeft ie een paar seconden nodig om weer door te hebben dat ie gas kan geven...

Anyways, foto tijd :

Megane
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Heeft deze auto grote schakelflippers achter het stuur? Of heeft alleen de echte GT deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dfrenner schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:12:
[...]
Daarbij merk ik alleen bij de Octavia dat het wat ruimer is allemaal, de rest is echt ongeveer gelijk aan elkaar.
Maar dat is dan ook een Tsjech (en ja, ik weet dat Skoda onderdeel is van VAG, maar her en der kunnen de Duitsers nog wat leren van Tsjechen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bioflap schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Heeft deze auto grote schakelflippers achter het stuur? Of heeft alleen de echte GT deze?
Deze heeft geen flippers, maar je kan de automaat pook naar links tikken en dan kan je alsnog handmatig schakelen en dat werkt super goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42

Anyways, foto tijd :

Megane
[afbeelding][afbeelding]
Wauw mooi!
Zelf toch maar even van het BMW 1 idee afgestapt, en wil waarschijnlijk nu een full option Megane (is ook nog eens goedkoper).
Je hebt de GT-line zo te zien? Ook nog even over aan het twijfelen, maar die kan helaas geen verwarmbaar stuurwiel krijgen, de Bose edition wel 8)
En volgens mij was er nog iets dat de GT-line niet als optie kon wat de Bose wel kon, even nakijken.
Welke kleur blauw is dat overigens? Bleu Cosmos of Bleu Iron?

-EDIT-
Ik zie net dat Bleu Cosmos niet verkrijgbaar is op GT-line, dus dan zal het wel Bleu Iron zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
DarkSide schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Even een lijstje maken met plus

Octavia

- standaard stoelen prima. Maar investeren in Dynamic stoelen of Electrische stoelen voor betere ervaring
Je kunt die Dynamic stoelen er op dit moment gewoon bij klikken zonder meerkosten (moet je het wel op de interieur pagina doen en niet als optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Wauw mooi!
Zelf toch maar even van het BMW 1 idee afgestapt, en wil waarschijnlijk nu een full option Megane (is ook nog eens goedkoper).
Je hebt de GT-line zo te zien? Ook nog even over aan het twijfelen, maar die kan helaas geen verwarmbaar stuurwiel krijgen, de Bose edition wel 8)
En volgens mij was er nog iets dat de GT-line niet als optie kon wat de Bose wel kon, even nakijken.
Welke kleur blauw is dat overigens? Bleu Cosmos of Bleu Iron?

-EDIT-
Ik zie net dat Bleu Cosmos niet verkrijgbaar is op GT-line, dus dan zal het wel Bleu Iron zijn, toch?
Het is inderdaad Bleu Iron, exclusief voor de GT-line :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Je kunt die Dynamic stoelen er op dit moment gewoon bij klikken zonder meerkosten (moet je het wel op de interieur pagina doen en niet als optie).
Ga er maar gewoon vanuit dat je er de normale prijs voor moet betalen. De configurator is hier en daar nog niet helemaal up to date, in de prijslijst staat er gewoon een meerprijs voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

J0YR1D3R schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:34:
[...]

Ga er maar gewoon vanuit dat je er de normale prijs voor moet betalen. De configurator is hier en daar nog niet helemaal up to date, in de prijslijst staat er gewoon een meerprijs voor namelijk.
Het is sowieso altijd goed uitkijken met configurators en prijslijsten icm modeljaren.
Soms vervalt een optie en dan sta je daar met je mooie nieuwe auto......

Probeer altijd zoveel mogelijk los op de order vast te leggen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Vandaag heb ik een offerte laten maken voor de Skoda Kodiaq (Style Business 2.0 TDI DSG) en een gelijkwaardige Superb, die laatste valt direct af door de hogere prijs dan de Kodiaq.
Tevens nog een offerte gekregen voor een voorraad Kodiaq (uiteraard nu nog niet op voorraad maar wel al besteld)

Daarnaast bij de Audi dealer geweest voor een A4 avant, waarvan ook een aantal op voorraad zijn.

De Skoda heeft als voordeel meer ruimte, de Audi uiteraard net dat extra stukje kwaliteit en luxe.

Voor nu slaat de wijzer uit naar de Kodiaq.

Daarnaast heb ik de nieuwe prijzen van de nieuwe Opel Insignia gezien en ondanks dat ik nog niet weet wanneer de eerste auto's geleverd kunnen gaan worden, vind ik deze auto toch wel erg interessant, met name gesterkt door mijn positieve ervaring van de vorige Insignia die ik heb gereden en aangenaam verrast was door het comfort op de rit naar Italië en weer terug.

De offertes van de Kodiaq en de A4 worden in ieder geval in gediend om te kijken wat ze in de lease doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ManiacScum schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:17:
Vandaag heb ik een offerte laten maken voor de Skoda Kodiaq (Style Business 2.0 TDI DSG) en een gelijkwaardige Superb, die laatste valt direct af door de hogere prijs dan de Kodiaq.
Tevens nog een offerte gekregen voor een voorraad Kodiaq (uiteraard nu nog niet op voorraad maar wel al besteld)

Daarnaast bij de Audi dealer geweest voor een A4 avant, waarvan ook een aantal op voorraad zijn.

De Skoda heeft als voordeel meer ruimte, de Audi uiteraard net dat extra stukje kwaliteit en luxe.

Daarnaast heb ik de nieuwe prijzen van de nieuwe Opel Insignia gezien en ondanks dat ik nog niet weet wanneer de eerste auto's geleverd kunnen gaan worden, vind ik deze auto toch wel erg interessant, met name gesterkt door mijn positieve ervaring van de vorige Insignia die ik heb gereden en aangenaam verrast was door het comfort op de rit naar Italië en weer terug.

De offertes van de Kodiaq en de A4 worden in ieder geval in gediend om te kijken wat ze in de lease doen.
Vind persoonlijk je keuzes wat raar... een Kodiaq vs een A4 .. SUV/MPV versus een sedan/station. :? Of ligt dit aan mij :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Falcon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Vind persoonlijk je keuzes wat raar... een Kodiaq vs een A4 .. SUV/MPV versus een sedan/station. :? Of ligt dit aan mij :)
Volgens mij ligt het aan jou :)
Ik maak ook een shortlist van auto's die ik leuk vind, ongeacht merk of type of soort.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

Mx. Alba

hen/die/zij

Volgens de RDW is mijn V40 Cross Country ook een MPV... :')

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Even een lijstje maken met plus en minpunten en dan optellen. Zelfde autos stonden 2 jaar geleden op mijn shortlist

Leon
++ Mooiste uiterlijk
+ Nu eindelijk ook 8" navi beschikbaar (discover Pro van VW zeg maar)
++ Rijdt sportief
+ Redelijk compleet samen te tellen voor goede prijs (catalogus waarde)
-- Minste interieur en afwerking (ziet er wat goedkoper uit allemaal)
-- Geen fijne stoelen (ook de sport stoelen korte zitting en niet kantelbaar)

Totaal punten: 2

Octavia
+ Mooi nieuw 9,2" navi beschikbaar (zelf nog geen praktijk ervaring mee)
++ Ruim. Echt veel been en bagage ruimte
+ Beter afwerking interieur (niet spannend is en blijft VAG)
+ Value for money (Meer kwaliteit richting golf maar wel voordeliger en ruimer)
- Na FL is uiterlijk minder geworden

Totaal punten 3

Golf
+ Active Info display
+ Ruim zat. Ruime bagage (bijna net zo groot als Octavia en groter als Leon)
+ Interieur afwerking mooist
+ Mooi nieuw 9,2" navi
++ erg fijne stoelen tegen goede prijs (ErgoActive)
-/+ Wel saai en zakelijk uiterlijk (al is hij wel houdtbaar en de FL vind ik de achterkant mooier dan nu)
-- prijs (heb zelf een business edition met 3500,- korting. Maar catalogus waarde nu is toch een stuk duurder dan de andere 2)

Totaal 4 punten.

Er zullen vast nog meer plus en min punten te maken zijn als je er goed voor gaat zitten.
Zo was destijds bij mij de adaptieve CC niet beschikbaar bij de Octavia i.c.m een 1.2 TSI en wel bij VW.
Zelfde voor de auto hold functie. Dit gaven voor mij extra plusjes voor de Golf. Dat de Golf geen electrisch bediende achterklep had was zonde maar geen dealbreaker.

Dan werd het alles bij elkaar optellen en kijken wat het netto maandbedrag van alle 3 de auto's was.
En daar bleek destijds dat de Golf voor mij zelfs iets goedkoper was dan de Octavia. Dus voor mij was de keus snel gemaakt.
Aardige opsomming ja.
Daarnaast hebben de golf en leon ook zaken als een electrische handrem en een automatische handrem.
Ik vind dat zowel bij de Leon als bij de Golf de beenruimte op de achterbank een behoorlijk stuk minder. Dit zal simpelweg komen doordat de beenruimte bij de octavia bijna gelijk is aan een passaat.

Wanneer je dan vervolgens de leon en golf tegenover elkaar zet:

1) Voor het geld van een 125 PK Golf, heb je een Leon met 150 PK
2) De Golf heeft active display
3) De leon heeft binnen Upgrade PRO 3 een achteruitrij-camera.
4) De golf heeft meer kofferbakruimte
5) De leon style business intense en Style hebben de mogelijkheid om de passagiersstoel neer te klappen (met Family Pakket).

Ik zit bij de golf overigens niet naar het 9,2 inch display te kijken omdat er dan nog eens 1000 euro bovenop het executive-pakket komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Aardige opsomming ja.
Daarnaast hebben de golf en leon ook zaken als een electrische handrem en een automatische handrem.
Ik vind dat zowel bij de Leon als bij de Golf de beenruimte op de achterbank een behoorlijk stuk minder. Dit zal simpelweg komen doordat de beenruimte bij de octavia bijna gelijk is aan een passaat.

Wanneer je dan vervolgens de leon en golf tegenover elkaar zet:

1) Voor het geld van een 125 PK Golf, heb je een Leon met 150 PK
2) De Golf heeft active display
3) De leon heeft binnen Upgrade PRO 3 een achteruitrij-camera.
4) De golf heeft meer kofferbakruimte
5) De leon style business intense en Style hebben de mogelijkheid om de passagiersstoel neer te klappen (met Family Pakket).

Ik zit bij de golf overigens niet naar het 9,2 inch display te kijken omdat er dan nog eens 1000 euro bovenop het executive-pakket komt.
Ken de huidige pakketten niet. Omdat ik mijn beslissing al lang gemaakt heb en nog even moet wachten voor ik weer moet kiezen. Was dus van mening dat het 9,2" de vervanger was van de 8" dus dat je die krijgt bij het executive-plus pakket.

1) VW is idd duurder (leaseprijs kan soms nog wel eens gunstig zijn)
2) Klopt. Al hoorde ik dat deze ook nog een x naar de leon komt. Alleen zie ik nergens wanneer.
3) Heb nu ook achteruitrijdcamera (was standaard) en dat werkt wel fijn.
4) 587 vs 605 meen ik.
5) Is idd handig voor de ikea. Is meestal alleen met standaard stoelen. Heb het zelf niet

Maar je netto kosten zijn ook belangrijk. Als de leon daar gunstiger in is, is het een goede keuze denk ik.
Zeker in het grijs met 18" vind ik hem super.
Mx. Alba schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:30:
Volgens de RDW is mijn V40 Cross Country ook een MPV... :')
haha. volgens mij is een BMW 1 serie een Station. ;)
ManiacScum schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 22:17:

Erg benieuwd naar de Kodiaq. Wij mogen helaas geen Skoda meer leasen. Anders stond hij boven aan het lijstje. Nu houd ik de tiguan in de gaten.
Maar wie weet over 18 maanden we wel weer Skoda mogen leasen

[ Voor 35% gewijzigd door DarkSide op 19-02-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39
pitchdown schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 00:38:
[...]

Thx. Gaan we zeker even bekijken.
Zijn er overigens nog specifieke redenen om NIET te kiezen voor een golf variant (behalve of deze mooi of niet is i.v.m. een persoonlijke voorkeur).
In de lease is hij op dit moment interessant (zeker de 125PK DSG Benzine).
Daarnaast is hij groter dan Leon ST, en mooier afgewerkt dan de octavia?
Hoe is de beenruimte achterin, daar hoor ik nog wel eens wisselende verhalen over?
Niet kiezen om voor een golf variant te gaan? Buiten mijn 30k(diesel) beurtjes en bandenwissel heb ik nooit de dealer tussentijds hoeven te bezoeken, ook ben ik nooit stil komen te staan in de afgelopen 200.000km. Dus als je er een innige relatie met de dealer op wil na houden vrees ik het ergste ;)

Ik heb mijn keuze net afgerond na 200k km in een Golf VII variant 1.6TDI DSG te hebben gereden wordt het de Astra ST Innovation icm 136pk diesel automaat. Met name de stoelen zijn voor mij erg belangrijk. Ik rij regelmatig 700km op een dag namelijk. Ik heb nu de ergo seats in de golf welke echt super goed bevallen.

De golf is idd praktischer en groter dan de Leon maar iets kleiner dan de Octavia. In hoeverre je hier "last" van gaat hebben kan ik niet beoordelen. De golf variant heeft een enorme verborgen opslagplaats onder de opklapbare laadvloer in de achterbak, ik heb wel eens een hoop dingen die al in de caravan lagen overgeheveld naar de golf om de caravan zo licht mogelijk te maken, alle minder noodzakelijke zaken lagen al onder de laadvloer namelijk. Dus de hele achterbak nog leeg.

Seat Leon ST
+/- ik vindt hem niet echt sportiever dan de golf(is persoonlijk), ik vondt mijn golf met highline en xenon plus best een agressieve neus hebben
-mindere afwerking is wel degelijk zichtbaar
-stoelen niet echt overtuigend (heb maar een uur gereden omdat het ruimteaanbod toch wat tegen viel)
-prijs met een hoop opties is zeker niet veel lager dan de VAG concurrentie.

Skoda Octavia Combi
+ super veel ruimte
+/- Uiterlijk overtuigt mij nog steeds niet echt,
+/- Prijs met bijna alle opties is zeker niet veel lager(lees 2000 euro of meer) de eerst generatie Golf VII, facelift is aanmerkelijk duurder, hierover later meer
+/- dynamic stoelen zijn met kinderen niet echt ideaal, zij zien papa/mama nagenoeg niet in zn stoel zitten en ook als je je om wil draaien dan moet je flink de hoek om met je hoofd.
- afwerking is toch ook wel zichtbaar minder dan de golf
- de afstelling van het onderstel is mij net wat te onscherp, lees weinig gevoel
- alleen de electrisch verstelbare stoelen konden mij aardig bekoren qua comfort

Opel Astra ST.
+Prijstechnisch "beter" dan de Golf**
+320NM koppel vs 250NM(VAG), komt wel iets later vrij bij 2000rpm vs 1500rpm(VAG), al met al denk ik wel dat de Astra iets meer in te brengen heeft.
+Op achterbank meer beenruimte als stoel in "mijn" stand staat
+Superieure stoelen, zeker met lederpakket
+/- marginaal kleiner kofferbak scheelt 65L
-begrafenis chroom lijn
-Middenconsole (rond de handrem en versnellingspook) doet de rest van het interieur echt tekort qua materiaal
-heb helemaal NIETS met opel, VAG ken ik m'n hele leven al net als BMW, het nemen van de Astra voelt dan ook een beetje als vreemdgaan >:) rationeel gezien was het voor mij wel de beste keuze.
Foto's interieur zoals ik hem krijg(echter dan in station)
1 2

** Ik heb gisteren de prijslijst van de vernieuwde golf VII(5drs) even doorgespit en mijn huidige auto samengesteld + een paar extra opties welke ik nu wel zou nemen. Mijn vorige VII Variant 1.6TDI DSG koste circa €39.500. Als ik deze nu vergelijkbaar configureer kom ik op
€43.198 voor de 5 deurs en kom ik met variant toeslag van 1450 euro(gok ik) op €44.648. Tov de huidige golf heb ik extra genomen:
  • LED achterlichten €381
  • Camera €214
  • Verwarmbaar voorruit €319
  • App Connect + Voice Control €388
  • Tel Comfort €387
Hij zou dus in theorie €1689 duurder zijn maar is echter €3500 duurder.

Wat de €44.648 Golf nog mist tov mijn gekozen Astra welke €43.135 kost:
  • Volleer (€2200 op de golf)
  • Park Assist (€234)
  • Open dakje (€1097), moet ik er wel bij vermelden dat de golf een pano dak heeft i.t.t. opel die alleen open dakje voorin heeft.
  • Elektrisch verstelbare stoel (€??> meende €400 nog wat)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, uiteraar belangrijkste. PROEFRIJDEN!

Heb je hiervoor ook automaat gereden?
De ACC in mijn golf kan ik instellen dmv driving profiles, op eco/standaard/sport. In sport stand reageert hij prima. Volgens mij kun je zoiets ook in de megane instellen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Appie Heijn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:31:

[...]

De ACC in mijn golf kan ik instellen dmv driving profiles, op eco/standaard/sport. In sport stand reageert hij prima. Volgens mij kun je zoiets ook in de megane instellen.
Ik had hiervoor een handbak maar heb wel eerder in een auto met automaat gereden (Peugeot 308CC en Audi A4 met Multitronic). Ik kan in de Megane inderdaad ook nog een beetje spelen met de instellingen voor de ACC, moet ik maar eens proberen van de week! Thanks voor je tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
DennusB schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:32:
[...]

Ik had hiervoor een handbak maar heb wel eerder in een auto met automaat gereden (Peugeot 308CC en Audi A4 met Multitronic). Ik kan in de Megane inderdaad ook nog een beetje spelen met de instellingen voor de ACC, moet ik maar eens proberen van de week! Thanks voor je tip
Ik vroeg het omdat ik ook in de markt ben geweest voor de megane, qua uiterlijk vindt ik het de mooiste auto in het C segment. Ik heb nu een DSG7 bak wat mij supergoed is bevallen, toen ik met EDC ging proefrijden was ik verre van overtuigt, of het aan die specifieke auto lag weet ik niet. Zou kunnen omdat de bak zich ook aanpast aan de berijder doorgaans, met alleen maar proefritten in de betreffende auto werkt dat niet heel positief uit. Ik vond hem met name in eerste en tweede versnellingen wat twijfelachtig qua comfort.

Uiteindelijk deed bij mij de 140kmu beperking van de ACC mij besluiten de auto van mijn shortlist te schrappen, jammer :|

Gelukkig ben jij er erg tevreden mee tot op heden :) het blijft een schitterende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Appie Heijn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:39:
[...]

Ik vroeg het omdat ik ook in de markt ben geweest voor de megane, qua uiterlijk vindt ik het de mooiste auto in het C segment. Ik heb nu een DSG7 bak wat mij supergoed is bevallen, toen ik met EDC ging proefrijden was ik verre van overtuigt, of het aan die specifieke auto lag weet ik niet. Zou kunnen omdat de bak zich ook aanpast aan de berijder doorgaans, met alleen maar proefritten in de betreffende auto werkt dat niet heel positief uit. Ik vond hem met name in eerste en tweede versnellingen wat twijfelachtig qua comfort.

Uiteindelijk deed bij mij de 140kmu beperking van de ACC mij besluiten de auto van mijn shortlist te schrappen, jammer :|

Gelukkig ben jij er erg tevreden mee tot op heden :) het blijft een schitterende auto.
Ja ik snap je wel, het rijd heel erg anders dan een DSG7 bak (die had m'n pa voor z'n Audi ook), fantastische automaat is dat. Wel moet ik zeggen dat die driver-profiles in de Megane echt een enorm verschil maken, normaal kan je kiezen uit Eco, Sport, Comfort & Neutraal, maar je hebt er ook 1 die je zelf kan instellen. Dan kan je echt ALLES instellen, van gaspedaal-respons, tot hoe zwaar je stuur stuurt en dus ook de aandrijf-lijn stand. Ik heb een hele prettige combinatie gevonden met mijn persoonlijke profiel en moet echt zeggen dat ik totaal geen klagen meer heb over de automaat nu. Soms even in de sport-stand en anders in de "perso"-stand. Als je nog eens wilt rijden met een Megane EDC dan hoor ik het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Appie Heijn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Niet kiezen om voor een golf variant te gaan? Buiten mijn 30k(diesel) beurtjes en bandenwissel heb ik nooit de dealer tussentijds hoeven te bezoeken, ook ben ik nooit stil komen te staan in de afgelopen 200.000km. Dus als je er een innige relatie met de dealer op wil na houden vrees ik het ergste ;)

Ik heb mijn keuze net afgerond na 200k km in een Golf VII variant 1.6TDI DSG te hebben gereden wordt het de Astra ST Innovation icm 136pk diesel automaat. Met name de stoelen zijn voor mij erg belangrijk. Ik rij regelmatig 700km op een dag namelijk. Ik heb nu de ergo seats in de golf welke echt super goed bevallen.

De golf is idd praktischer en groter dan de Leon maar iets kleiner dan de Octavia. In hoeverre je hier "last" van gaat hebben kan ik niet beoordelen. De golf variant heeft een enorme verborgen opslagplaats onder de opklapbare laadvloer in de achterbak, ik heb wel eens een hoop dingen die al in de caravan lagen overgeheveld naar de golf om de caravan zo licht mogelijk te maken, alle minder noodzakelijke zaken lagen al onder de laadvloer namelijk. Dus de hele achterbak nog leeg.

Seat Leon ST
+/- ik vindt hem niet echt sportiever dan de golf(is persoonlijk), ik vondt mijn golf met highline en xenon plus best een agressieve neus hebben
-mindere afwerking is wel degelijk zichtbaar
-stoelen niet echt overtuigend (heb maar een uur gereden omdat het ruimteaanbod toch wat tegen viel)
-prijs met een hoop opties is zeker niet veel lager dan de VAG concurrentie.

Skoda Octavia Combi
+ super veel ruimte
+/- Uiterlijk overtuigt mij nog steeds niet echt,
+/- Prijs met bijna alle opties is zeker niet veel lager(lees 2000 euro of meer) de eerst generatie Golf VII, facelift is aanmerkelijk duurder, hierover later meer
+/- dynamic stoelen zijn met kinderen niet echt ideaal, zij zien papa/mama nagenoeg niet in zn stoel zitten en ook als je je om wil draaien dan moet je flink de hoek om met je hoofd.
- afwerking is toch ook wel zichtbaar minder dan de golf
- de afstelling van het onderstel is mij net wat te onscherp, lees weinig gevoel
- alleen de electrisch verstelbare stoelen konden mij aardig bekoren qua comfort

Opel Astra ST.
+Prijstechnisch "beter" dan de Golf**
+320NM koppel vs 250NM(VAG), komt wel iets later vrij bij 2000rpm vs 1500rpm(VAG), al met al denk ik wel dat de Astra iets meer in te brengen heeft.
+Op achterbank meer beenruimte als stoel in "mijn" stand staat
+Superieure stoelen, zeker met lederpakket
+/- marginaal kleiner kofferbak scheelt 65L
-begrafenis chroom lijn
-Middenconsole (rond de handrem en versnellingspook) doet de rest van het interieur echt tekort qua materiaal
-heb helemaal NIETS met opel, VAG ken ik m'n hele leven al net als BMW, het nemen van de Astra voelt dan ook een beetje als vreemdgaan >:) rationeel gezien was het voor mij wel de beste keuze.
Foto's interieur zoals ik hem krijg(echter dan in station)
1 2

** Ik heb gisteren de prijslijst van de vernieuwde golf VII(5drs) even doorgespit en mijn huidige auto samengesteld + een paar extra opties welke ik nu wel zou nemen. Mijn vorige VII Variant 1.6TDI DSG koste circa €39.500. Als ik deze nu vergelijkbaar configureer kom ik op
€43.198 voor de 5 deurs en kom ik met variant toeslag van 1450 euro(gok ik) op €44.648. Tov de huidige golf heb ik extra genomen:
  • LED achterlichten €381
  • Camera €214
  • Verwarmbaar voorruit €319
  • App Connect + Voice Control €388
  • Tel Comfort €387
Hij zou dus in theorie €1689 duurder zijn maar is echter €3500 duurder.

Wat de €44.648 Golf nog mist tov mijn gekozen Astra welke €43.135 kost:
  • Volleer (€2200 op de golf)
  • Park Assist (€234)
  • Open dakje (€1097), moet ik er wel bij vermelden dat de golf een pano dak heeft i.t.t. opel die alleen open dakje voorin heeft.
  • Elektrisch verstelbare stoel (€??> meende €400 nog wat)
Ik hoop dat je er wat aan hebt, uiteraar belangrijkste. PROEFRIJDEN!

[...]

Ik heb ook de Astra ST ook proef gereden.
Stoelen zijn inderdaad vanuit de basis al prima. Bij de golf en leon moet ik of de standaardstoelen nemen of de ergoactive.

Ik vind echter het dashboard/entertainment-systeem erg gedateerd.
Hoe verhouden de DSG-oplossingen zich met elkaar? Ik heb alleen een handbak gereden.

Daarnaast heeft de Golf/Leon zaken als een automatische handrem. Iets wat je veel gaat gebruiken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Opel heeft geen DSG die heeft op de 1.0 een gerobotiseerde handbak (enkele koppeling). Of een "ouderwetse" automaat (koppelomvormer).
De DSG's tussen de leon/octavia/golf zijn gelijk.

De automatische handrem vind ik heel fijn. Ik vind zo'n handmatige handrem maar lelijk. En ik hoef toch geen Handbrake parking te doen. Bij de golf merk ik niet eens dat hij er is. Gaat altijd soepel aan en uit.
verwacht dat dit ook bij de Opel zo werkt. Maar auto hold hebben niet zoveel auto's en dat vind ik persoonlijk erg lekker.

De astra vind ik ook wel een topper. Lijkt aantrekkelijk in de lease te zijn. En goedkoper dan de golf.
Maar de ruim 60liter kleinere bagage ruimte is enorm voor mij. De golf kan ik de laadruimte nog met bijna 10cm verlagen en heeft daaronder ook nog een berg ruimte (heb geen reserve wiel). Tijdens de vakantie naar frankrijk gebruik ik dat allemaal. Net als ik mijn panodak heerlijk vindt. Wil daarom ook geen 308 waar deze niet open kan.
Het zijn kleine dingen maar opgeteld is voor mij de golf completer.
Zal nog wel een domper worden over paar jaar omdat ik hem nu met een aantrekkelijke catalogus en leaseprijs rijdt. En ik straks vermoedelijk 50,- p/m meer mag neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pitchdown schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb ook de Astra ST ook proef gereden.
Stoelen zijn inderdaad vanuit de basis al prima. Bij de golf en leon moet ik of de standaardstoelen nemen of de ergoactive.

Ik vind echter het dashboard/entertainment-systeem erg gedateerd.
Hoe verhouden de DSG-oplossingen zich met elkaar? Ik heb alleen een handbak gereden.

Daarnaast heeft de Golf/Leon zaken als een automatische handrem. Iets wat je veel gaat gebruiken volgens mij.
Mijn huidige VII had de discover media gen 1 aan boord. Best traag te noemen en ook de weergave is niet denderend qua beeldkwaliteit. Ik heb gisteren een Golf VII voorloper met de gen 3 of 4 versie gekregen maar dit is al een enorme verbetering.

Ik vindt het zelf net zo goed als de Astra Media900, die heeft ook een prima weergave qua beeldkwaliteit en is ook super snel, apple carplay werkt ook uitstekend. Volgens mij zijn de systemen vergelijkbaar, hoe de gefacelifte golf qua systeem is kan ik niet zeggen, wel dat de virtual cockpit erg mooi/leuk is, dit heb ik al op de passat gezien.

Zolang flitsmeister en google maps nog niet via carplay werken zal ik toch nog veelvuldig van de iphone gebruik maken.

Met automaat boeit die handrem niet echt ;) heb er inderdaad wel wat over gelezen dat het bij sommige astra's niet goed werkt.
DarkSide schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:06:
Opel heeft geen DSG die heeft op de 1.0 een gerobotiseerde handbak (enkele koppeling). Of een "ouderwetse" automaat (koppelomvormer).
De DSG's tussen de leon/octavia/golf zijn gelijk.

De automatische handrem vind ik heel fijn. Ik vind zo'n handmatige handrem maar lelijk. En ik hoef toch geen Handbrake parking te doen. Bij de golf merk ik niet eens dat hij er is. Gaat altijd soepel aan en uit.
verwacht dat dit ook bij de Opel zo werkt. Maar auto hold hebben niet zoveel auto's en dat vind ik persoonlijk erg lekker.

De astra vind ik ook wel een topper. Lijkt aantrekkelijk in de lease te zijn. En goedkoper dan de golf.
Maar de ruim 60liter kleinere bagage ruimte is enorm voor mij. De golf kan ik de laadruimte nog met bijna 10cm verlagen en heeft daaronder ook nog een berg ruimte (heb geen reserve wiel). Tijdens de vakantie naar frankrijk gebruik ik dat allemaal. Net als ik mijn panodak heerlijk vindt. Wil daarom ook geen 308 waar deze niet open kan.
Het zijn kleine dingen maar opgeteld is voor mij de golf completer.
Zal nog wel een domper worden over paar jaar omdat ik hem nu met een aantrekkelijke catalogus en leaseprijs rijdt. En ik straks vermoedelijk 50,- p/m meer mag neerleggen
Mijn astra heeft/krijgt een koppelomvormer, minder flitsend qua snelheid maar qua comfort hartstikke goed. Wij zijn de laadruimte niet echt nodig, omdat we de sleurhut mee hebben. Voor alle andere dagen buiten vakantie zijn eigenlijk alle auto's ruim genoeg kijkende naar VAG en de Astra.

Ik wil ri vakantiebestemming zowieso afdekkleed dicht hebben voor vrij zicht naar achteren, slingerbewegingen zie je in de buitenspiegel wel maar het zogenaamd zweven zie ik alleen goed door het achterruit, dat wil ik voorkomen omdat de volgende stap slingeren is ;) Meestal is een 100-110kmu goed te doen maar heb ook wegen gehad icm een bepaalde winrichting dat 95kmu het veiligst en comfortabel was.

De 308 is bij mij afgevallen op maximaal trekgewicht. Pano dak heb ik destijds niet in de golf genomen omdat de auto anders door de 40k barriere zou schieten, volgens mij 1400 euro, nu is de barriere wat opgeschoven en vindt ik 500 euro voor een open dakje prima in de Astra. Heb een panodak in een megane gehad, leuk maar niet perse noodzakelijk, uiteraard is dat heel persoonlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Appie Heijn op 19-02-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Appie Heijn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Mijn huidige VII had de discover media gen 1 aan boord. Best traag te noemen en ook de weergave is niet denderend qua beeldkwaliteit. Ik heb gisteren een Golf VII voorloper met de gen 3 of 4 versie gekregen maar dit is al een enorme verbetering.

Ik vindt het zelf net zo goed als de Astra Media900, die heeft ook een prima weergave qua beeldkwaliteit en is ook super snel, apple carplay werkt ook uitstekend. Volgens mij zijn de systemen vergelijkbaar, hoe de gefacelifte golf qua systeem is kan ik niet zeggen, wel dat de virtual cockpit erg mooi/leuk is, dit heb ik al op de passat gezien.

Zolang flitsmeister en google maps nog niet via carplay werken zal ik toch nog veelvuldig van de iphone gebruik maken.

Met automaat boeit die handrem niet echt ;) heb er inderdaad wel wat over gelezen dat het bij sommige astra's niet goed werkt.

[...]

Mijn astra heeft/krijgt een koppelomvormer, minder flitsend qua snelheid maar qua comfort hartstikke goed. Wij zijn de laadruimte niet echt nodig, omdat we de sleurhut mee hebben. Voor alle andere dagen buiten vakantie zijn eigenlijk alle auto's ruim genoeg kijkende naar VAG en de Astra.

Ik wil ri vakantiebestemming zowieso afdekkleed dicht hebben voor vrij zicht naar achteren, slingerbewegingen zie je in de buitenspiegel wel maar het zogenaamd zweven zie ik alleen goed door het achterruit, dat wil ik voorkomen omdat de volgende stap slingeren is ;) Meestal is een 100-110kmu goed te doen maar heb ook wegen gehad icm een bepaalde winrichting dat 95kmu het veiligst en comfortabel was.

De 308 is bij mij afgevallen op maximaal trekgewicht. Pano dak heb ik destijds niet in de golf genomen omdat de auto anders door de 40k barriere zou schieten, volgens mij 1400 euro, nu is de barriere wat opgeschoven en vindt ik 500 euro voor een open dakje prima in de Astra. Heb een panodak in een megane gehad, leuk maar niet perse noodzakelijk, uiteraard is dat heel persoonlijk.
i.v.m. leasebedrag lukt het mij alleen bij de leon om traffic jam assist te krijgen.
In de golf gaat dat niet passen.
De vraag is of je dit gaat gebruiken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Als je boven je budget gaat moet je goed stil staan of je dat wel wilt. En wat je ervoor terug krijgt.
Ik zelf vind ACC bv erg fijn. Andere gebruiken het nooit. En ik gebruik mijn ACC icm de stop/go functionaliteit altijd als ik in de file sta. En zou dus graag Traffic Jam assist willen.

Heb je hier echter geen ervaring mee en betekend dat je meer moet uitgeven dan wenselijk zou ik bijna zeggen ga voor de leon. Dit soort keuzes zijn persoonlijk.
Ik bv vind van die open bekerhouders (leon en octavia) niet mooi. En wil liever een afdekklep. Staat gewoon netter. Maar of je daar nu meer geld voor moet uitrekken.....?
Dit zijn van die kleine dingen die bij elkaar opgeteld je een completere auto geven. En voor mij was dat het extra geld tov een leon wel waard. (Maar die keuze was redelijk makkelijk omdat ik de stoelen in de leon minder vond).

Persoonlijk kijk ik naar Musthaves, Wish to have en Nice to haves. En zet dat uit tegen het netto bedrag wat ik kwijt ben. Dat bepaald uiteindelijk welke auto de komende 4 jaar voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pitchdown schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:44:
[...]

i.v.m. leasebedrag lukt het mij alleen bij de leon om traffic jam assist te krijgen.
In de golf gaat dat niet passen.
De vraag is of je dit gaat gebruiken of niet?
Is maar net hoeveel file je rijdt op jaarbasis. Ik heb acc zonder TJA, volgens mij is het verschil dat je hem zonder TJA wel zelf moet sturen en na >5 sec volledig stil gestaan te hebben moet ik het gas 1x aantikken of op Res drukken om weer vooruit te gaan. Met TJA gaat dit helemaal automagisch tot 60kmu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ook met de fileassistent moet je (i.i.g. bij de A3) na een aantal seconden stilstaan toestemming geven om weer te gaan rijden op de manier die je omschrijft. Het enige verschil met ACC incl. stop en go is het automatisch sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Joni schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:02:
Ook met de fileassistent moet je (i.i.g. bij de A3) na een aantal seconden stilstaan toestemming geven om weer te gaan rijden op de manier die je omschrijft. Het enige verschil met ACC incl. stop en go is het automatisch sturen.
Thanks voor de toevoeging. Dan voegt het wel heel weinig toe. Als ik kijk hoeveel ik stuur dat is echt minimaal in een file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Joni schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:02:
Ok tnx. Dat wist ik niet. Dacht dat je dan bijna niets hoefde te doen.
Alleen af en toe je stuur vast houden vanwege regels dat je nog niet lang met je armen over elkaar mag zitten.
(net als bij lane assist zeg maar).
Dit maakt de investering wel minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is de reden dat er in dit topic vrijwel alleen maar over VAG producten gesproken wordt? Staan lease maatschappijen producten van andere merken niet mee toe?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
VAG is nou eenmaal populair in leaseland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Derby schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:46:
Wat is de reden dat er in dit topic vrijwel alleen maar over VAG producten gesproken wordt? Staan lease maatschappijen producten van andere merken niet mee toe?
Renault, Peugeot, Volvo en Opel zijn ook prima leasebaar. Er zijn wel merken die moeilijk te leasen zijn, ik vond bijvoorbeeld Honda en Mazda erg tegenvallen qua leaseprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik zie genoeg Renault en opel voorbij komen.
De 308 lijkt nu wat minder populair te zijn. En VAG is meestal wel populair. En toevallig nu iemand die VAG op de shortlist heeft staan en mensen die een VAG hebben.

En idd honda, mazda, kia etc is meestal wat minder populair als is het maar omdat het bedrijf het niet toestaat om die modellen te leasen. Ik mag dat bv niet. Dus een Mazda 6 of de nieuwe i30 kan best interessant zijn, maar niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25

Reinier

\o/

Derby schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:46:
Wat is de reden dat er in dit topic vrijwel alleen maar over VAG producten gesproken wordt?
Omdat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Appie Heijn kijk even of je een dealer kunt vinden die een Octavia met een verlagingsset en/ of DSG heeft staan. Is vziw Eibach en dan heeft ie ineens het weggedrag van een Audi ipv een te hoog op de poten Tsjech. Wereld van verschil. Dealeroptie van ca 750 euro, valt buiten de bijtelling. En hij gaat er sportiever uitzien. Aanrader. DSG als je hem neemt bestellen icm flippers en Dynamic Drive optie, zet je hem helemaal naar zijn hand DD kost je ca 100 euro, flippers meen ik ook, te overzien dus. Maar dat moet je net ff ervaren om van een doorsnee station ineens een wat sportievere auto te maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
The Eagle schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:46:
@Appie Heijn kijk even of je een dealer kunt vinden die een Octavia met een verlagingsset en/ of DSG heeft staan. Is vziw Eibach en dan heeft ie ineens het weggedrag van een Audi ipv een te hoog op de poten Tsjech. Wereld van verschil. Dealeroptie van ca 750 euro, valt buiten de bijtelling. En hij gaat er sportiever uitzien. Aanrader. DSG als je hem neemt bestellen icm flippers en Dynamic Drive optie, zet je hem helemaal naar zijn hand DD kost je ca 100 euro, flippers meen ik ook, te overzien dus. Maar dat moet je net ff ervaren om van een doorsnee station ineens een wat sportievere auto te maken :)
Ik weet niet of ik deze mate van sportiviteit ga waarderen >:)
DSG met flippers heb ik al, ik gebruik het alleen in de bergen met de sleurhut, ideaal met op de motor afremmen. Buiten dat gebruik ik het eigenlijk nooit, misschien omdat de 110pk diesel niet echt uitnodigt om lekker tekeer te gaan. Dynamic drive lijkt mij overigens wel een fijne toevoeging.

Ik rij voor 90% op de snelweg dus echt veel heb ik niet aan een superieure wegklever. Wel valt mij op dat de Golf iets minder feedback geeft in vergelijking met de Megane die ik ervoor reed. De megane gaf iets meer door qua wat er onder de voorwielen gebeurde. Tijdens "normaal rijden" valt dit niet op echter wanneer je in een dolle bui eens een oprit/afrit volgas pakt dan merk je dat de auto er esp gestuurd doorheen gaat. De megane kon je veel beter met je rechtervoet sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 19-02-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Falcon schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Het gaat mij met name om extra ruimte ten opzichte van mijn huidige V40.
Dat vind ik terug in beide auto's.ik wil ook liever de Q5 ipv de A4 maar dat wil mijn budget weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Appie Heijn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:34:
[...]
DSG met flippers heb ik al, ik gebruik het alleen in de bergen met de sleurhut, ideaal met op de motor afremmen. Buiten dat gebruik ik het eigenlijk nooit, misschien omdat de 110pk diesel niet echt uitnodigt om lekker tekeer te gaan.
Ik heb daarom ook geen flippers genomen, dan had ik wel een handbak gereden. En voor die keren in de bergen of afremmen op de motor kun je ook de pook in de "handmatige stand" zetten net zoals met de flippers, alleen moet je dan een hand tegen de pook aanduwen.

Wat betreft je opmerking van de dynamic stoelen, heb je er weleens ingezeten? Ik ervaar die nadelen namelijk totaal niet. een gewone stoel heeft namelijk ook een hoofdsteun ;) (en daar kijk ik iig nooit onderdoor maar ook gewoon omheen)

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 20-02-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Maar als ze in een pakket met de prima stoelen komen zou ik de flippers voor lief nemen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Vorige week wat proefritjes gemaakt met de Renault Megane Estate Bose, Talisman Intens en de Audi A3 Sportback S-line edition.

Op dit moment rij ik een Renault Megane GT-Line en dit bevalt prima maar nu de 14% eraf en en ik weleens wat anders wil valt de Megane voor mij toch persoonlijk af. Erg mooie auto verder en rijdt ook weer prima.

De Talisman en de A3 sportback rijden beide erg fijn waarbij je ze toch niet met elkaar kunt vergelijken heb ik van beide auto's een leaseofferte laten opvragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de A3 en dan in deze configuratie:
https://audi.nl/A746ATEI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:51
Goed, ik was dus op zoek naar een auto waar ik de rolstoel van m'n vriendin in kon krijgen binnen een leasebudget van 740 incl brandstof, obv 35k km/j voor 4 a 5 jaar.

Kanshebbers waren tot nu toe de Peugeot 2008 en Kia Niro, 2008 viel af omdat hij gewoon erg krap aanvoelt en de Niro viel af omdat de kofferklep wel heel klein is.

Puur uit nieuwsgierigheid ben ik zaterdag eens bij de Hyundai dealer gaan kijken voor de Ioniq HEV en tot mijn grote verbazing paste de rolstoel daar ontzettend makkelijk in - brede deel van de achterbank plat en ik slingerde 'm zo naar binnen. Mocht gelijk een proefrit maken en ik ben vrijwel verkocht O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
jongetje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:04:
[...]

Ik heb daarom ook geen flippers genomen, dan had ik wel een handbak gereden. En voor die keren in de bergen of afremmen op de motor kun je ook de pook in de "handmatige stand" zetten net zoals met de flippers, alleen moet je dan een hand tegen de pook aanduwen.

Wat betreft je opmerking van de dynamic stoelen, heb je er weleens ingezeten? Ik ervaar die nadelen namelijk totaal niet. een gewone stoel heeft namelijk ook een hoofdsteun ;) (en daar kijk ik iig nooit onderdoor maar ook gewoon omheen)
Klopt idd wat de handmatige stand betreft, echter toch een lichte voorkeur voor de flippers omdat je beide handen aan het stuur kan houden. Agh het zijn echt details, ik zou een auto er niet om laten staan :)

Ik heb een half uur in de dynamic stoelen gezeten met een proefrit. als het goed is hoef je als bestuurder zowieso niet op een dergelijke manier naar achteren kijken, mijn vrouw op de bijrijderstoel moet wel echt even om de stoel heen draaien, in de golf kun je nog even tussen de steun door kijken, is te doen hoor maar ik zou als ik de octavia zou nemen toch de elektrisch verstelbare stoel nemen.

Heb net bericht gekregen dat de Astra 20 april geleverd wordt zoals het nu lijkt. 9 weken levertijd
Blankinho schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:39:
Vorige week wat proefritjes gemaakt met de Renault Megane Estate Bose, Talisman Intens en de Audi A3 Sportback S-line edition.

Mijn voorkeur gaat uit naar de A3 en dan in deze configuratie:
https://audi.nl/A746ATEI
Heb je nog budget over? Ik zou echt je aanraden met de s-tronic te gaan rijden mocht je dat nog niet gedaan hebben, die haalt het beste uit de motor met 110pk.
Het valt mij trouwens op dat dit de 110pk is ipv 115pk die nu bij de ander VAG merken wel uitgeleverd wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Appie Heijn op 20-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Appie Heijn schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:39:
Heb je nog budget over? Ik zou echt je aanraden met de s-tronic te gaan rijden mocht je dat nog niet gedaan hebben, die haalt het beste uit de motor met 110pk.
Het valt mij trouwens op dat dit de 110pk is ipv 115pk die nu bij de ander VAG merken wel uitgeleverd wordt.
Op de offerte van de dealer staat dit: Audi A3 (A3) S line Edition 1.6 85 kW / 116 pk TDI Sportback
lijkt mij dat de audi website nog niet up-to-date is dan.

Ik zit helaas wel rond het budget dus ik moet de offertes even afwachten maar ben bang dat die S-tronic a 2000,- niet gaat passen. Dan zou ik andere concessies moeten doen qua uitvoering/opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
Blankinho schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Op de offerte van de dealer staat dit: Audi A3 (A3) S line Edition 1.6 85 kW / 116 pk TDI Sportback
lijkt mij dat de audi website nog niet up-to-date is dan.

Ik zit helaas wel rond het budget dus ik moet de offertes even afwachten maar ben bang dat die S-tronic a 2000,- niet gaat passen. Dan zou ik andere concessies moeten doen qua uitvoering/opties.
Zoiets? https://www.audi.nl/A1PEJC19? Deze had ik voor mijzelf samengesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag nogmaals een keer in de ergonomische stoelen van de golf variant gezeten.
Ik twijfel toch of deze stoelen (en de standaard sportstoelen) voor mij geschikt zijn.
Ik heb nu de standaard stoelen uit de octavia combi waar ik gewoon echt lekkerder in zit.
Ik heb bij de sportstoelen en bij de ergo-stoelen het gevoel dat ik geklemd wordt en een drukkend gevoel in mijn rug. Ik heb de instellingen van de stoelen geprobeerd te wijzigen, maar dit leverd tot op heden niet voldoende resultaat op.
Misschien komt dit doordat de standaard stoelen in octavia weinig van dit soort ondersteuning geven. Ik merk dit voornamelijk door de "flappen" aan de zijkanten. Hiervan heb ik geen last bij de standaard stoelen van de skoda.

Auto-stoelen welke tot op heden zijn bevallen ter vergelijking : Octavia combi, Opel Astra, Peugeot 308

De standaard stoelen van de Leon ST zouden ook kunnen. (uiteraard weer niet de sport-stoelen)

Is dit gewenning of kan dit toch wat anders zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 20-02-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niet lullig bedoeld, maar ben je lijvig? Als in een fors postuur dus? Want dan kan ik me voorstellen dat je in stoelen met meer steun klem kan zitten, wat niet lekker zit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
AllSeeyinEye schreef op maandag 20 februari 2017 @ 19:50:
Niet lullig bedoeld, maar ben je lijvig? Als in een fors postuur dus? Want dan kan ik me voorstellen dat je in stoelen met meer steun klem kan zitten, wat niet lekker zit.
Zwaarlijvig niet, breed postuur wel. Maar ik weet niet of eenieder met dezelfde bouw hierbij tegen hetzelfde aanloopt of dit ik misschien dit soort stoelen niet gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wennen kan. Maar vindt dat behoorlijk riskant.
Anders vragen of je een lange proefrit mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben vrij breed met mijn 1.83m en 115kg, dus in de meeste sportstoelen zit ik niet lekker. In de Mégane GT van de vorige generatie was ik na het instappen al afgeknapt, en ook de 308SW Blue Lease Premium (dacht ik, de duurdere van de twee iig) had voor mij te smalle stoelen. De Lexus IS300H van mijn collega heeft vrij smalle sportstoelen met hoge stugge wangen waar ik echt klem in zit. Vanwege die ervaring sla ik sportstoelen meestal over, maar ik ben benieuwd of er ook voor de bredere medemens stoelen zijn die wel steun bieden zonder me helemaal klem te zetten. Volgens mij heeft Audi of BMW wel stoelen in verschillende breedtematen?

In mijn huidge Civic Tourer zit ik prima, en ook de voorgaande Renault Laguna uit 2005 en Fiat Stilo uit 2003 hadden redelijk brede (of uitgelubberde) stoelen met toch aardig wat steun door lichtelijk opstaande wangen en lendesteunen. Beide heb ik ruim een ton verder gereden, maar bij de Laguna had ik op het eind wel het idee dat ik een geirriteerd rechter been kreeg bij lange ritten doordat die stoel net wat smaller was dan die van de Stilo. Ik zou er dus net als @DarkSide niet op gokken dat je gaat wennen of dat de stoel zich aan jou gaat aanpassen. Als het na een proefrit van pak 'm beet twee uur of langer niet echt lekker zit zou ik het er niet op gokken om daar vier jaar aan vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
gwystyl schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:09:
Ik ben vrij breed met mijn 1.83m en 115kg, dus in de meeste sportstoelen zit ik niet lekker. In de Mégane GT van de vorige generatie was ik na het instappen al afgeknapt, en ook de 308SW Blue Lease Premium (dacht ik, de duurdere van de twee iig) had voor mij te smalle stoelen. De Lexus IS300H van mijn collega heeft vrij smalle sportstoelen met hoge stugge wangen waar ik echt klem in zit. Vanwege die ervaring sla ik sportstoelen meestal over, maar ik ben benieuwd of er ook voor de bredere medemens stoelen zijn die wel steun bieden zonder me helemaal klem te zetten. Volgens mij heeft Audi of BMW wel stoelen in verschillende breedtematen?

In mijn huidge Civic Tourer zit ik prima, en ook de voorgaande Renault Laguna uit 2005 en Fiat Stilo uit 2003 hadden redelijk brede (of uitgelubberde) stoelen met toch aardig wat steun door lichtelijk opstaande wangen en lendesteunen. Beide heb ik ruim een ton verder gereden, maar bij de Laguna had ik op het eind wel het idee dat ik een geirriteerd rechter been kreeg bij lange ritten doordat die stoel net wat smaller was dan die van de Stilo. Ik zou er dus net als @DarkSide niet op gokken dat je gaat wennen of dat de stoel zich aan jou gaat aanpassen. Als het na een proefrit van pak 'm beet twee uur of langer niet echt lekker zit zou ik het er niet op gokken om daar vier jaar aan vast te zitten.
In ieder geval goed om te horen dat dit verhaal niet onbekend is.
Betreft de Golf Variant zou dit voor mij betekenen dat ik niet voor de Highline kan kiezen, maar dus voor de comfortline.
Nadeel hiervan is dan direct dat je een paar leuke zaken vanuit het highline-pakket gaat missen.
Daarnaast is een comfortline met DSG niet verkrijgbaar met 150 PK :'(
Volgens mij zitten er toch toch "standaard"-stoelen in de comfortline-versie van de golf welke "breder" zijn?

Enige voordeel wat dit kan opleveren is de keuze tussen de octavia/leon st/golf Variant.
De octavia en leon st hebben stoelen welke wel geschikt zijn en waarop de andere pakketten gezet kunnen worden + 150PK beschikbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door pitchdown op 20-02-2017 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 21:12
Beide heb ik ruim een ton verder gereden, maar bij de Laguna had ik op het eind wel het idee dat ik een geirriteerd rechter been kreeg bij lange ritten doordat die stoel net wat smaller was dan die van de Stilo.
Ik denk dat ook veel stoelen te kort zijn in de zitting. Ik heb hier (BvZwolle in "Nieuwe auto (SUV) voor lang persoon") geadviseerd om eens te kijken naar een stoel met uitschuifbare zitting. Ikzelf ben 1.94 lang en niet de lichtste van het stel, maar heb gemerkt dat dit mij heel veel rust in de benen gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown

Ik heb i.v.m. de stoelen een nieuwe vergelijking op een rij gezet voor 3 auto`s waar de stoelen wel bevallen.
De golf is een 125PK vs 2 x een 150PK concurrent.
Bij de golf zijn er daardoor wel meer mogelijkheden om assistenpakketten te nemen binnen het lease-tarief.
Nog suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15x97hh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:02
Persoonlijk zou ik de octavia nemen. Maar dat is niet echt feitelijk te onderbouwen.

Overigens wel opmerkelijk dat de seat 250km meer actieradius heeft.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb het gevoel dat je graag de golf rijdt.
Als de stoelen goed zijn en je krijgt watje wilt binnen budget. Zou ik voor de golf gaan. Dan maar 125 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:36
Zeker raar die actieradius van die Seat. Verschil in verbruik is minimaal. Tankinhoud is gelijk.
Zou btw voor 1250km 1 op 25 moeten lopen.
Skoda verbruik is hoger, zelfde motor, maar wel A label. Seat is een B label...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38
p.d.akkerman schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:25:
Zeker raar die actieradius van die Seat. Verschil in verbruik is minimaal. Tankinhoud is gelijk.
Skoda verbruik is hoger, zelfde motor, maar wel A label. Seat is een B label...
Energielabel gaat uit van een gemiddeld verbruik van een auto in een grootteklasse en de relatieve zuinigheid tov dat verbruik. De Octavia valt blijkbaar in een andere grootteklasse.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Volgens mij heeft Audi of BMW wel stoelen in verschillende breedtematen?
Ik weet dat BMW als optie sport- en comfortstoelen heeft (sport op de 1, en comfort op 3 of 5 en hoger) en van de sportstoelen weet ik dat de zijsteunen instelbaar zijn. Audi weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
p.d.akkerman schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:25:
Dit lukt me met de ecomotive net, daar kan je zonder heel veel moeite wel op 25 gemiddeld mee doen, maar op benzine?? Gecombineerd verbruik van 4.9l/100km red je dat toch niet mee? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 21-02-2017 07:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:04
Mensen hier met een X1 (model 2015) als lease wagen?

Met het budget waar ik werk kan ik een X1 18d automatic kiezen met:

cruise control
elektronische airco
spiegelpakket
achteruitrijcamera
parkeersensoren + park assist
navigatie plus (omvat groter scherm, splitscreen, digitale instrumenten en HUD)
sportstuur
lichtpakket
LED headlights

Lijkt me een zeer mooi pakket en mooie wagen maar ik zou graag wat ervaringen met de wagen uit goede bron horen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26
De huidige X1 is een variant op de Mini Countryman.

Ik vind persoonlijk een gewone 1-serie aantrekkelijker. Historisch gezien ligt de prijs van de X1 tussen de 1 en 3, misschien is een eenvoudige 3 Touring ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:33
Mag Binnenkort een auto ophalen van mijn werkgever.
FORD C-MAX PLUG-IN HYBRIDE Heb wat reviews gelezen en zo.
Had een beetje gehoopt op een GOLF GTE of een GTE uit de volkswagen lijn maar Ford is ook niet slecht toch.
Wie heeft er een en wat zijn de ervaringen ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pitchdown schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:14:
[...]

In ieder geval goed om te horen dat dit verhaal niet onbekend is.
Betreft de Golf Variant zou dit voor mij betekenen dat ik niet voor de Highline kan kiezen, maar dus voor de comfortline.
Nadeel hiervan is dan direct dat je een paar leuke zaken vanuit het highline-pakket gaat missen.
Daarnaast is een comfortline met DSG niet verkrijgbaar met 150 PK :'(
Volgens mij zitten er toch toch "standaard"-stoelen in de comfortline-versie van de golf welke "breder" zijn?

Enige voordeel wat dit kan opleveren is de keuze tussen de octavia/leon st/golf Variant.
De octavia en leon st hebben stoelen welke wel geschikt zijn en waarop de andere pakketten gezet kunnen worden + 150PK beschikbaar is.
Probeer de elektrisch verstelbare stoelen in de golf eens. Deze waren voorheend minder insluitend dan de ergo seats
Afbeeldingslocatie: https://autoguide.com.vsassets.com/blog/wp-content/gallery/2015-volkswagen-golf-sportwagen-first-drive/2015-Volkswagen-Golf-SportWagen-14.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zijn ze bij VW nou afgestapt van het gas-"plankje"? Ik weet ff niet hoe ik 't anders moet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Appie Heijn schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:10:
[...]

Probeer de elektrisch verstelbare stoelen in de golf eens. Deze waren voorheend minder insluitend dan de ergo seats
[afbeelding]
Weet je de naam van deze stoelen?
Ergoactive heb ik namelijk al geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:51

Anyways, foto tijd :

Megane
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb een tijdje geleden vanuit mijn werk een soortgelijke Megane GT-line als huurauto gehad, wel één met handbak. Erg fijne auto met een uitstekende wegligging en fijne motor inderdaad. De sportstoelen zitten echt heerlijk, maar ik merkte alleen wel dat ik met mijn elleboog tegen de zijkant van de stoel kwam als ik mijn elleboog op de middenarmsteun liet liggen. Voelde nogal onhandig aan.

Veel plezier ermee, ik ben normaal niet zo van de franse auto's, maar deze vind ik van buiten als van binnen erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PatrickPR schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Ik heb een tijdje geleden vanuit mijn werk een soortgelijke Megane GT-line als huurauto gehad, wel één met handbak. Erg fijne auto met een uitstekende wegligging en fijne motor inderdaad. De sportstoelen zitten echt heerlijk, maar ik merkte alleen wel dat ik met mijn elleboog tegen de zijkant van de stoel kwam als ik mijn elleboog op de middenarmsteun liet liggen. Voelde nogal onhandig aan.

Veel plezier ermee, ik ben normaal niet zo van de franse auto's, maar deze vind ik van buiten als van binnen erg geslaagd.
O, dat heb ik niet met m'n elleboog. Wel merk ik dat ik automatisch vaak m'n hand nog op de pook van de automaat laat rusten, ben ik gewend van m'n vorige schakelbak haha.

En thanks. Ik ben ook helemaal niet van de Franse auto's, maar ik was zo gecharmeerd van deze dat ik het wel heb aangedurfd! Tot nu toe geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:52:
[...]

Dit lukt me met de ecomotive net, daar kan je zonder heel veel moeite wel op 25 gemiddeld mee doen, maar op benzine?? Gecombineerd verbruik van 4.9l/100km red je dat toch niet mee? :P
Hier toen echt niet... Nou is mijn rijstijl niet echt eco te noemen en zullen de 18 inch sloffen niet mee geholpen hebben... 800km en dan was het wel op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Hier toen echt niet... Nou is mijn rijstijl niet echt eco te noemen en zullen de 18 inch sloffen niet mee geholpen hebben... 800km en dan was het wel op.
Dat is een gecombineerd verbruik van 1 op 16. Dat lijkt mij niet slecht voor een gemiddelde benzinemotor. Ik heb twee maanden met Leon met 1.2 benzinemotor (poolauto) gereden, en met iets rustiger dan gemiddeld (vermoed ik) zat ie aan 1 op 18.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:31
tiguan schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:16:
Zijn ze bij VW nou afgestapt van het gas-"plankje"? Ik weet ff niet hoe ik 't anders moet noemen.
Je bedoelt het staande gaspedaal in plaats van het hangende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
nooberke schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Je bedoelt het staande gaspedaal in plaats van het hangende?
Dat bedoel ik idd. Ik vond dat altijd wel prettig. Dan kan je voet beter laten rusten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De auto is inmiddels besteld. Verwachte leverdatum 14 april. Mijn verjaardag *O*
Uiteindelijk heb ik de kleur nog gewijzigd naar Magic Blue

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2da1mK92hfvWListwJZZwxHQ/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vf7Iy3H83hLrEnsCsEIt8Yv5/medium.jpg
Plaatjes zijn klikkerdeklik

S60 Nordic+ T4 Geartronic (190pk/140kW)
  • Magic Blue Metallic
  • 18" Modin Iron Stone (accessoire)
  • Sportstoelen met lederen bekleding (zwart antraciet, zwarte hemel)
  • Charcoal dashboard inleg
  • Park Assist Pilot
  • DAB
  • Adaptief TFT Instrumentenpaneel
  • 12V aansluiting in bagageruimte
  • Verlaagd dynamic chassis
  • Zonnebrilhouder (accessoire)
  • Sunblinds achterruit en achterste zijruiten (accessoire)
  • Achterklepspoiler (accessoire)
Nieuw uit doos € 47.875, bijtelling te berekenen over € 44.165
Voor de geïnteresseerden: leasebedrag 1.065 / maand op basis van 3 jaar, 45k km/jaar (boeit mij niet, heb geen vast budget, geen eigen bijdrage en krijg niets terug als ik een goedkopere auto zou kiezen).

Het is dus uiteindelijk de T4 geworden en niet de D4. Die laatste bleek onderaan de streep voor de baas duurder (3,5k hoger in aanschaf en hogere wegenbelasting die worden doorberekend in het leasebedrag, weegt niet op tegen het geringe prijsverschil tussen diesel en benzine).

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-02-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pitchdown schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Weet je de naam van deze stoelen?
Ergoactive heb ik namelijk al geprobeerd.
Gewoon vragen naar een golf met elektrisch verstelbare stoelen dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22

JB

Cédric roelt!

Cyphax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:00:
[...]

Dat is een gecombineerd verbruik van 1 op 16. Dat lijkt mij niet slecht voor een gemiddelde benzinemotor. Ik heb twee maanden met Leon met 1.2 benzinemotor (poolauto) gereden, en met iets rustiger dan gemiddeld (vermoed ik) zat ie aan 1 op 18.
Ik had ook zo'n Ecowarrior :)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 56 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic