Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:28

Shunt

Boe

Oggy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:49:
Ik mag binnenkort voor het eerst een leasewagen bestellen. Nu ben ik op zoek naar een comfortabele rijdende auto, waarmee je makkelijk naar Frankrijk/Spanje tuft en over een jaar staat ons eerste kind op de planning.

Er is een budget van € 620 excl brandstof o.b.v. 60 mnd / 30k beschikbaar gesteld.

Wat zijn op dit moment interessante auto's daarin? Ik wil niet perse een snelheidsmonster, comfort en stilte gaan boven sportiviteit. Helaas heb ik nog geen toegang tot het systeem ,wat bij ons wordt gebruikt, om dit in te zien.
Met dit soort budget zit je in een zwaar aan geklede B segmenter met een flinke motor of een goed aan geklede C segment. Een D segment auto zou mogelijk heel krap kunnen passen maar dan zal hij niet echt heel luxe zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 14-02-2017 14:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Met dit soort budget zit je in een zwaar aan geklede B segmenter met een flinke motor of een goed aan geklede C segment. Een D segment auto zou mogelijk heel krap kunnen passen maar dan zal hij niet echt heel luxe zijn.
Welke D segment auto's vallen in deze prijsklasse? Ben nu aan het kijken in het C segment maar ben nieuwsgierig wat er in D te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:14:
[...]

Welke D segment auto's vallen in deze prijsklasse? Ben nu aan het kijken in het C segment maar ben nieuwsgierig wat er in D te krijgen is.
Dat zul je moeten bekijken op de lease portals. Maar denk aan een kale Mondeo / Talisman / Superb.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:14:
[...]

Vrij weinig omdat er aardig wat BPM zit op uitstoot en veel C-segmenters worden al geleverd met 2.0 motoren waarvan de uitstoot vaak al de prijs over je budget laat gaan. En anders zit je weer met de instap-versie met minimale aankleding wat het ook niet haalt bij een mooie C-klasser. Je gaat er dan eerder op achteruit. Zeker als je een 2.0 of snellere motor wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-02-2017 17:37 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:22:
[...]

Dat zul je moeten bekijken op de lease portals. Maar denk aan een kale Mondeo / Talisman / Superb.
Juist ook de Passat? Mondeo is duur in de lease. Volkswagen zit vaak la(a)g(er) qua leasebedrag alleen fiscaal weer nadelig indien je privé wil rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:39:
[...]
Juist ook de Passat? Mondeo is duur in de lease. Volkswagen zit vaak la(a)g(er) qua leasebedrag alleen fiscaal weer nadelig indien je privé wil rijden.
Qua lease bedrag ja maar catalogus waarde zoals je zelf al zegt is hij veel ongunstiger. Plus in een kale passat zit dan ook echt helemaal niets in. Zoals bij alle VW auto's. De instappers zijn nog kaler dan kaal.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 22:21

DYX

Ai, krijg net bericht van de dealer dat mijn Tiguan pas in week 21 geleverd wordt. 4 maanden levertijd dus...
Jammere is dat mijn huidige auto niet zolang meer mee gaat en dus een tijdelijk auto krijg voor ~2 maanden. Altijd weer de vraag wat je dan weer meekrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DYX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:15:
Ai, krijg net bericht van de dealer dat mijn Tiguan pas in week 21 geleverd wordt. 4 maanden levertijd dus...
Jammere is dat mijn huidige auto niet zolang meer mee gaat en dus een tijdelijk auto krijg voor ~2 maanden. Altijd weer de vraag wat je dan weer meekrijgt
Mag je daar niet zelf "iets" van vinden? Ik eis altijd minimaal in hetzelfde segment en een station uitvoering. Dat is voor mij afdoende om te overbruggen indien nodig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

JB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Mag je daar niet zelf "iets" van vinden? Ik eis altijd minimaal in hetzelfde segment en een station uitvoering. Dat is voor mij afdoende om te overbruggen indien nodig.
Ik vind sowieso overal iets van :D
Moet even afwachten aangezien het ook niet duidelijk is wanneer mijn huidige auto er precies uitgaat. Volgens de LM eindigt deze op 28-2. Aangezien ik genoeg KM rij wil ik inderdaad wel iets vergelijkbaars hebben, maar ben in het verleden ook wel eens bv een pool auto zonder AC tegengekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DYX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:22:
[...]

auto zonder AC tegengekomen :X
Bestaan die nog ja? :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Moet even afwachten aangezien het ook niet duidelijk is wanneer mijn huidige auto er precies uitgaat. Volgens de LM eindigt deze op 28-2. Aangezien ik genoeg KM rij wil ik inderdaad wel iets vergelijkbaars hebben, maar ben in het verleden ook wel eens bv een pool auto zonder AC tegengekomen :X
Heeft de LM al toegezegd dat je auto er echt uit moet? Ik kon mijn vorige auto doorrijden toen mijn nieuwe auto vertraagd bleek. Daar kwam toen ook bijna 20k extra kilometers bij. Ik bleef dan ook keurig het oude leasetarief en de oude bijtelling betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10 14:34
Bij ons mogen er niet eens auto's zonder AC geleased worden.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Rob-T6 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Mijn huidige auto zou er eigenlijk al bij 160.000km uitgaan. Dit hadden ze al verlengt naar 170.000km, maar inmiddels zit ik al op de 165k en bij 180k wordt hij bijna direct weggesleept :D

Even afwachten wat er gaat gebeuren.

Van die AC was ook nog een diesel Yaris ook. Is al een aantal jaren geleden, maar volgens mij hebben wij geen specifieke 'verplichte' opties zegmaar. Lijkt mij onlogisch, maar ben het nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rob-T6 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Nu je het zegt! Is hier ook verplicht evenals navigatie :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
Ik heb een algemene vraag.
Ik heb nu een octavia met standaard-stoeling.
In veel auto`s zitten tegenwoordig standaard sportstoelen.
In eerste instantie vind ik dit niet prettig aanvoelen. Dit komt door de extra ondersteuning elke aan beide kanten van de stoel wordt toegevoegd.
Is dit een kwestie van wennen of is het een kwestie van tijd waardoor je last van je rug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-10 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pitchdown schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:11:
Ik heb een algemene vraag.
Ik heb nu een octavia met standaard-stoeling.
In veel auto`s zitten tegenwoordig standaard sportstoelen.
In eerste instantie vind ik dit niet prettig aanvoelen. Dit komt door de extra ondersteuning elke aan beide kanten van de stoel wordt toegevoegd.
Is dit een kwestie van wennen of is het een kwestie van tijd waardoor je last van je rug krijgt?
Het blijven persoonlijke voorkeuren, maar ik vind sportstoelen doorgaans juist lekkerder zitten, juist door die extra steun.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Het blijven persoonlijke voorkeuren, maar ik vind sportstoelen doorgaans juist lekkerder zitten, juist door die extra steun.
Idem, ik zou vooral zeggen probeer zolang mogelijk proef te rijden, niet een half uurtje maar kijk of je een auto in de juiste configuratie een dag mee kan krijgen en ga dan veel rijden.

Ik heb ooit een Insignia als voorloop auto gehad met waardeloze stoelen, op vakantie om het uur moet uitstappen om ellende te voorkomen (zowel mijn vrouw als ik zelf), daarna een week in een Insignia met sportstoelen gereden en daarin totaal geen last.

Het is echt puur persoonlijk, niemand het hetzelfde type lichaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:56
Vind het jammer dat de leaseprijs zo afhankelijk is van onderlinge afspraken tussen lease maatschappij en werkgever. Ik heb een budget van 800 euro (incl brandstof), maar heb geen idee wat ik dan kan kiezen. Keuze uit o.a. Athlon en Alphabet. Bij Athlon zie je aan het einde wel indicatie brandstofkosten voor een totaalplaatje, maar ook weer gehoord dat dit enorm kan verschillen afhankelijk van de afspraken met je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:11:
Vind het jammer dat de leaseprijs zo afhankelijk is van onderlinge afspraken tussen lease maatschappij en werkgever. Ik heb een budget van 800 euro (incl brandstof), maar heb geen idee wat ik dan kan kiezen. Keuze uit o.a. Athlon en Alphabet. Bij Athlon zie je aan het einde wel indicatie brandstofkosten voor een totaalplaatje, maar ook weer gehoord dat dit enorm kan verschillen afhankelijk van de afspraken met je werkgever.
Tja, het is niet anders. Ik loop er ook tegenaan, hoor. Mijn kale leaseprijs is voor sommigen reden om gelijk te roepen dat ze daar een 5 serie voor kunnen rijden. Tja. Ik niet. En ik ben gebonden aan één maatschappij. Voorbeeldjes:

2014 Octavia Combi € 990/maand exclusief brandstof voorschot (cataloguswaarde € 38.5k)
2017 Volvo S60 € 1.069/maand exclusief brandstof voorschot (cataloguswaarde € 48k)
Opgevraagd: BMW 320i Touring, was € 1.260 exclusief brandstof voorschot (cataloguswaarde € 53k)

Alles op basis van 3 jaar / 45k km.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:18:
[...]
2014 Octavia Combi € 990/maand exclusief brandstof
:/ dat is héél veel meer dan ik zie op de site van Athlon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Begint nu toch spannend te worden :D Vrijdag m'n nieuwe bak ophalen bij de dealer, kenteken is ondertussen ook binnen. Can't wait! Vrijdag foto's hier :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:19:
[...]

3 jaar
45k km/jaar
Cataloguswaarde € 38.5k
18" velgen
Inclusief winterbandenregeling
Inclusief gelijkwaardig vervangend vervoer
Vrije dealerkeuze
Exclusief brandstofvoorschot

Denk dat dit de belangrijkste parameters zijn.

Het opmerkelijke is dat die auto trouwens in 2014 ooit is besteld toen het leasebedrag 890 euro /maand kaal zou zijn. Is dus gedurende de looptijd fors gestegen. Geen idee hoe dat werkt, daar hoef ik me niet mee bezig te houden.
Ik verslijt wel een set banden per jaar. Weet niet of dat veel / gebruikelijk is en of dat meespeelt.

edit 2:
Zojuist dezelfde auto nogmaals samengesteld op de website van Multilease. Ook nu is die € 964 excl brandstofvoorschot. Dan moet daar nog de winterbandenregeling en het vervangend vervoer bij, en de werkgever korting vanaf.

[ Voor 43% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-02-2017 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:23:
Begint nu toch spannend te worden :D Vrijdag m'n nieuwe bak ophalen bij de dealer, kenteken is ondertussen ook binnen. Can't wait! Vrijdag foto's hier :D
Wat is het geworden? Fiat Multipla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Wat is het geworden? Fiat Multipla?
Ietsssss beter :

Renault Megane new 1.5 energy dCi 81kW GT-Line EDC in Bleu Iron met de volgende optie's :

- Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak (TOPAN)
- Renault R-link 2 mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7'' portrait touchscreen incl R-Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosystem met versterker (RAD69A)
- Pack Easy Park Assist (PK4481)
Blind Spot Warning (DANGMO)
Easy Park Assist (automatisch inparkeersysteem) (ITPK8)
Parkeersensoren voor, zij en achter met achteruitrijcamera en optische en sonische weergave (ITPK8)
- Pack Cruising (PK7422)
Active Emergency Braking System (AEBS01)
Adaptieve cruise control
Safe distance warning (DWGE01)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
[...]

Ben je dan niet erg laat, dat is al over 2 weken en ik begrijp dat je nog niets hebt besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

jongetje schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Ben je dan niet erg laat, dat is al over 2 weken en ik begrijp dat je nog niets hebt besteld??
Initieel was er iets misgegaan aangezien er niet gecommuniceerd dat mij leasecontract was verkort en ik begin december al een auto mocht uitkiezen. Ik heb 2 weken geleden al een VW Tiguan besteld, maar hoorde gisteren van de dealer dat deze pas in week 21 komt, dus dat gaat nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JB schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:39:
Passat valt bij ons buiten budget bij leaseplan en athlon.
Talisman konden wij een instapper kiezen en Mondeo zelfs de Titanium...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Zojuist de bestelling voor m'n e-Golf de deur uit gedaan. Ben heel benieuwd hoe snel die geleverd gaat worden. Kosten €574,- per maand op basis van 25.000km / 4 jaar.

Heb nog heel wat opties er op gegooid;
  • Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
  • Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
  • Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd
  • Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent 'Light Assist'
  • High-end geluidsysteem Dynaudio
  • Geluidsimulator
  • Warmtepomp voor rijkwijdte optimalisatie
  • Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Passat valt bij ons buiten budget bij leaseplan en athlon.
Talisman konden wij een instapper kiezen en Mondeo zelfs de Titanium...
Vreemd. Hier is de Mondeo een van de duurste in de maand. Ook Leaseplan (en Pon).

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-02-2017 16:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist nieuw filmpje van de nieuwe octavia combi : YouTube: Skoda Octavia (2017) - AutoWeek Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

:X Die voorkant :D WTF happened there!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Positief / Negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Negatief. Flashbacks van de Fabia een paar jaar terug. Lijkt wel alsof je terug in de tijd gaat met die neus :X

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/02/15/octavia.png

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 15-02-2017 16:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
[...]

Lijkt wel een hype tegenwoordig, van die lijndagrijledstrips zo breed mogelijk. Vind het tegenwoordig eigenlijk alleen mooi bij de hogere lijn (optielijn) volvo's (1 lijntje horizontaal, in het verticale midden van de voorlamp). Bij de megane achter is het ook zo schijtlelijk (in mijn ogen, kan snappen dat mensen het mooi vinden hoor :) )

en die gesplitste lampen ook, waarom :( het was een mooie bak

[ Voor 6% gewijzigd door DrParanoid op 15-02-2017 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DrParanoid schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:24:
[...]

en die gesplitste lampen ook, waarom :( het was een mooie bak
Precies! Ik heb de neiging dat ik dat stukje plastic er nog uit moet drukken alsof ik een Revell schaalmodel in elkaar aan het plakken ben :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
JB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:27:
[...]
Precies! Ik heb de neiging dat ik dat stukje plastic er nog uit moet drukken alsof ik een Revell schaalmodel in elkaar aan het plakken ben :D
Haha, nu je het zegt :D Stanley mesje erbij en klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Dacht een beetje hetzelfde, maar toen ik hem zag in Brussel viel het mij in ieder geval 100% mee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stiekem vind ik de twee-oog eigenlijk wel leuk! Jammer dat ik hem net mis ben gelopen :). Maar ik denk dat je hem inderdaad even in het echt moet zien zoals @J0YR1D3R zal zegt.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:45
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:29:
Zojuist de bestelling voor m'n e-Golf de deur uit gedaan. Ben heel benieuwd hoe snel die geleverd gaat worden. Kosten €574,- per maand op basis van 25.000km / 5 jaar.

• Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief grootlichtassistent 'Light Assist'
  • Geluidsimulator
Gaaf zeg! Zoals je misschien nog weet keken wij ook naar de E-Golf, maar is uiteindelijk een Model S geworden. Dinsdag mogen we hem ophalen @ Tesla Tilburg, kan niet wachten.

Heb je al een idee wanneer je E-Golf geleverd gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Nee weet ik nog niet. Er moet ook nog een aanpassing worden gemaakt aan het contract , want mijn directeur wil per se 4 jaar. Ik dacht ook dehele tijd dat we met een offerte van 4 jaar zaten te werken (is ook gebruikelijk binnen ons bedrijf), maar op het laatste moment zag ik de 60 maanden staan :P Dus moet nog even steggelen met de leasemaatschappij hoe we dat gaan doen, want hij is al getekend en verzonden :)

Alvast veel plezier met je Model S ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 15-02-2017 17:54 . Reden: offerte is ondertussen aangepast naar 4 jaar voor dezelfde prijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

@tiguan mooie configuratie. Ik heb heel kort even naar de beschikbare electrische auto's gekeken, maar wij mogen nog steeds electrisch rijden. Wat is de daadwerkelijke range van die golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DYX schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:43:
@tiguan mooie configuratie. Ik heb heel kort even naar de beschikbare electrische auto's gekeken, maar wij mogen nog steeds electrisch rijden. Wat is de daadwerkelijke range van die golf?
De echte range is ongeveer 200km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:45
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:45:
[...]

Dat was voor mijn vriendin dan ook gelijk de dealbreaker: zij moet ermee naar een opdracht aan de andere kant van t land (2x125km), dus met die range zou ze iedere keer moeten stoppen om bij te laden. Als je dan toch al zon lange dag hebt is dat erg vervelend, dus Tesla.

Klinkt als een luxeprobleem, maar met die E-Golf hadden we iedere maand 400 euro netto terug gehad tov de S...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24

ST10©DE

Dus.............

DennusB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:23:
Haha, hier hetzelfde. 16 December besteld. Toen werd aangegeven dat het zeker wel 4 maanden zou duren. Half januari kreeg ik bericht dat het misschien al maart zou worden. Vandaag kreeg ik te horen dat er intussen een kenteken is. Nu wachten op afhaalbericht, spannend! Huidige auto moet in principe nog tot 8 maart....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:19:
[...]

AllSeeInEye vergeet er denk ik even bij te vermelden dat de zijne een Octavia Combi RS TDI betrof. Die zijn idd een stukje prijziger. Maar ook sneller ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:36:
[...]

AllSeeInEye vergeet er denk ik even bij te vermelden dat de zijne een Octavia Combi RS TDI betrof. Die zijn idd een stukje prijziger. Maar ook sneller ;)
Hmm, verwar je 'm niet met HTT-Thalan welke een Octavia RS had? Zie dit bericht.

Zo ver ik weet had AllSeeyinEye wel een redelijk goed uitgeruste Octavia, maar geen RS dat ik weet.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gisteren zijn bij de dealers de prijzen van de nieuwe Golf Variant bekend gekomen.
De nieuwe golf is volgens mij wat goedkoper dan de oude golf en je krijgt ook wat meer binnen de pakketten.

Misschien ook een mooie optie als station t.o.v. de leon/octavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:21
Al een tijdje geleden besteld maar door papiermolen bij werkgever pas deze week definitief besteld bij dealer. Ben benieuwd naar de levertijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
SnakeDoc88 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:52:
[...]

Al een tijdje geleden besteld maar door papiermolen bij werkgever pas deze week definitief besteld bij dealer. Ben benieuwd naar de levertijd! :)
Leuk! :-)
Niet gekeken naar de Seat Leon ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 21:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

RomeoJ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:42:
[...]

Hmm, verwar je 'm niet met HTT-Thalan welke een Octavia RS had? Zie dit bericht.

Zo ver ik weet had AllSeeyinEye wel een redelijk goed uitgeruste Octavia, maar geen RS dat ik weet.
QFT.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:18
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:29:
Zojuist de bestelling voor m'n e-Golf de deur uit gedaan. Ben heel benieuwd hoe snel die geleverd gaat worden. Kosten €574,- per maand op basis van 25.000km / 5 jaar.

• Geluidsimulator
Dit gaat om het 2017 model toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 21:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

blackspeedy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Dit gaat om het 2017 model toch?
Ja, De Golf 7 van voor de facelift kent bijvoobeeld geen AID.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
Wat is AID? Oh laat maar, ik zie nu waar de afkorting op kan slaan :P

[ Voor 72% gewijzigd door tiguan op 15-02-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:18
MisteRMeesteR schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:13:
[...]

Ja, De Golf 7 van voor de facelift kent bijvoobeeld geen AID.
Inderdaad niet aan gedacht.
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:13:
Wat is AID? Oh laat maar, ik zie nu waar de afkorting op kan slaan :P
Oh snap hem al, Active Info Display :)

[ Voor 33% gewijzigd door blackspeedy op 15-02-2017 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Vandaag de bestelling voor mijn Seat Ateca Limited Edition 1.6 TDI de deur uit gedaan.
Extra opties waren niet nodig, hieronder een aantal van de opties die standaard op de Limited Edition uitvoering zitten.

- Achteruitrijcamera
- 8" Media System Navi
- DAB+
- Donker getinte ramen
- Koplampen Full-LED met LED dagrijverlichting
- LED Achterlichten
- Park Assist
- Alcantara Bekleding
- Exterieur Chrome pakket

Iemand die hier toevallig een Ateca 1.6 TDI rijdt?

Foto geleend van een medetweaker
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/6pnu2x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Redney op 15-02-2017 22:34 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:36:
[...]

RomeoJ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:42:
[...]

Dit dus :)
Daarnaast heb ik, zoals ik in een edit erbij gezet heb, gisteren mijn configuratie nogmaals samengesteld op de website van de leasemaatschappij. De kosten zijn ook nu richting de 1000 per maand ex brandstof.

• BlakHawk
JB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:17:
[...]

Vreemd. Hier is de Mondeo een van de duurste in de maand. Ook Leaseplan (en Pon).
Raar, bij dezelfde maatschappij...

https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting

Passat: 692

Mondeo: 675

Wat je trouwens nog wel eens ziet is dat als het model nieuw is, dat het dan heel goedkoop wordt aangeboden. Ik zie namelijk dat de Titanium over de 700 heen gaat en die heeft destijds op 650 gestaan.
pitchdown schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:05:
Gisteren zijn bij de dealers de prijzen van de nieuwe Golf Variant bekend gekomen.
De nieuwe golf is volgens mij wat goedkoper dan de oude golf en je krijgt ook wat meer binnen de pakketten.

Misschien ook een mooie optie als station t.o.v. de leon/octavia?
Het probleem van de Golf blijf ik zijn uiterlijk vinden. De Leon en Octavia vind ik beide jonger eruit zien dan de Golf. Ik vind de Golf echt heel bejaard ogen. Je bestelt niet voor niets een nieuwe auto, dan wil ik ook wel dat hij er nieuw uitziet en niet alsof je een tweedehandsje hebt gekozen.
tiguan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:45:
Dat ga je in de stad wel halen, maar op de snelweg echt niet.
Dan gaan de kansen toch naar de Ioniq...

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Raar, bij dezelfde maatschappij...

Passat: 692

Mondeo: 675

Wat je trouwens nog wel eens ziet is dat als het model nieuw is, dat het dan heel goedkoop wordt aangeboden. Ik zie namelijk dat de Titanium over de 700 heen gaat en die heeft destijds op 650 gestaan.
Aah wellicht dat de kale uitvoering wel andersom is inderdaad :)

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
JB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:51:
Aah wellicht dat de kale uitvoering wel andersom is inderdaad :)
Hoe de situatie bij ons was, een kale Passat paste niet onder de 700 op basis van 48 maanden en 35k. Een Titanium Mondeo wel. Maar dat is nu ook niet meer zo zie ik.
Mondeo is afgelopen maanden een stuk duurder geworden inderdaad

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:21
pitchdown schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:53:
[...]

Leuk! :-)
Niet gekeken naar de Seat Leon ST?
Eigenlijk niet... Ging naar de Skoda dealer voor Fabia/Rapid, maar was na een ritje in de Octavia al snel overtuigd. Niet echt een goed gevoel bij Seat (totaal niet onderbouwd :P )

Zojuist bevestiging van levertijd: 12 mei

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:58:
[...]

Hoe de situatie bij ons was, een kale Passat paste niet onder de 700 op basis van 48 maanden en 35k. Een Titanium Mondeo wel. Maar dat is nu ook niet meer zo zie ik.
Mondeo is afgelopen maanden een stuk duurder geworden inderdaad
Heeft er wellicht mee te maken dat er mogelijk weer een facelift aan zit te komen? Of was dat de Focus?

Game PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Heeft er wellicht mee te maken dat er mogelijk weer een facelift aan zit te komen? Of was dat de Focus?
In USA is de nieuwe Fusion gelanceerd, dus facelift lijkt me sterk (of dat moet een facelift zijn) :)

Mijn boefje is liev!

• Shunt

Shunt

Boe

JB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:28:
[...]

In USA is de nieuwe Fusion gelanceerd, dus facelift lijkt me sterk (of dat moet een facelift zijn) :)
http://www.fordcarsinfo.com/2017/2017-ford-mondeo-facelift/
Ziet er dus naar uit dat ze de Fusion een facelift hebben gegeven en die ook gaan geven aan de Mondeo maar dan euh later.

Game PC

• JB

JB

Cédric roelt!

Shunt schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Ziet er dus naar uit dat ze de Fusion een facelift hebben gegeven en die ook gaan geven aan de Mondeo maar dan euh later.
Ja als dat net zo snel gaat als de laatste keer :+

http://www.ford.com/cars/fusion/2017/

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 16-02-2017 11:32 ]

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
De vorige keer had het te maken met het verplaatsen van productiecapaciteit.
Ik neem toch aan dat ze dat niet weer gaan doen :+

• tiguan
dfrenner schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:07:
[...]
Dat ga je in de stad wel halen, maar op de snelweg echt niet.
Dan gaan de kansen toch naar de Ioniq...
Ik ga 't binnenkort meemaken en ik zal daar ook zeker verslag van doen ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Shunt schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Maar volgens mij was de Focus toch echt dit jaar aan de beurt voor een echte makeover

Martinspire - PC, PS5, XSX

• tiguan
Volgens autoweek komt de nieuwe Focus volgend jaar pas;
http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-ford-focus-betrapt/

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Spannend :p ik had een 2011 Focus (nieuwe model) in de lease, dat was echt een heerlijke rij-auto. Zou zomaar kunnen dat ik na mn V40 weer een Focus ga rijden, want een Focus rijdt toch iets sportiever :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• tiguan
Ik rij nu ook een Focus pre-facelift. Erg fijne auto idd, Vind alleen 't dashboard niet zo mooi. En relatief krap voor mensen achterin. Maar wel een flinke kofferbak.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 16-02-2017 13:46 ]

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27
Nadeel van de kia Niro is de erg kleine kofferbak vanwege die EV installatie. Als het om prijs en compleetheid gaat zou je ook naar de Carens of Optima kunnen kijken, eveneens belachelijk compleet en de Optima is een zeer mooie auto. Wat een gemiddeld verbruik betreft in relatie tot wat het kost (prime) levert zo'n EV installatie niet echt veel op imho. Hier op het werk rijd een witte rond (prive auto), en hij mag er best wel zijn.
De EV installatie van de KIA Niro zit onder de achterbank. Niet in de kofferbak. Kofferbak is niet groot, maar erg klein ook zeker niet.

Erg fijne auto die erg compleet is :). Kan ik uit eigen ervaring vertellen :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Spannend :p ik had een 2011 Focus (nieuwe model) in de lease, dat was echt een heerlijke rij-auto. Zou zomaar kunnen dat ik na mn V40 weer een Focus ga rijden, want een Focus rijdt toch iets sportiever :)
Onderstel is echt goed. Dat zal ik met de nieuwe megane straks nog wel eens missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tiguan schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:43:
Ik rij nu ook een Focus pre-facelift. Erg fijne auto idd, Vind alleen 't dashboard niet zo mooi. En relatief krap voor mensen achterin. Maar wel een flinke kofferbak.
Al heb je dat bij bijna alle c segmenters, ruimte achterin is krap.

Dashboard is idd niet de meest mooie, met de facelift is het al een stuk beter, maar die wegligging is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Dashboard is idd niet de meest mooie, met de facelift is het al een stuk beter, maar die wegligging is echt super!
Dat is natuurlijk onzin je hebt best wat C segmenters die ruim zijn achterin.
Octavia is een mooi voorbeeld. De nieuwe Astra is ook relatief ruim achterin.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:13:
[...]

Dat is natuurlijk onzin je hebt best wat C segmenters die ruim zijn achterin.
Octavia is een mooi voorbeeld. De nieuwe Astra is ook relatief ruim achterin.
Astra heb ik nog niet in gezeten.
Octavia is ook eigenlijk geen C segmenter, zit tussen C en D in. Maar dat is dan ook echt de uitzondering op de regel. Ook hét selling argument van Skoda. Hetzelfde geldt namelijk voor de Fabia en Superb.

Mijn Fabia combi had meer litertjes in de kofferbak dan een A4 avant. Nu moet dat wel iets genuanceerd worden, omdat de A4 avant natuurlijk wel bruikbaarder is vs simpel litertjes tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:27:
[...]

Astra heb ik nog niet in gezeten.
Octavia is ook eigenlijk geen C segmenter, zit tussen C en D in. Maar dat is dan ook echt de uitzondering op de regel. Ook hét selling argument van Skoda. Hetzelfde geldt namelijk voor de Fabia en Superb.

Mijn Fabia combi had meer litertjes in de kofferbak dan een A4 avant. Nu moet dat wel iets genuanceerd worden, omdat de A4 avant natuurlijk wel bruikbaarder is vs simpel litertjes tellen.
Het segment van de auto gaat toch op onderstel ?
Dat hij qua ruimte tussen een C en D segmenter zit klopt natuurlijk.
Er zijn best wat auto's die redelijk zijn in de achterkant alleen de vraag is natuurlijk wat vind je zelf onder redelijk vallen :D.
Een vriend van me is helemaal blij met de beenruimte die hij heeft in zijn Focus. Pas toen hij in de Astra stapte merkte dat hij eigenlijk maar beperkte ruimte had achterin zijn focus.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
De Astra K is zeer ruim achterin, mede door de schuiner geplaatste achterbank.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:03:
[...]

Achterin een Golf 5/6 heb je een stuk meer beenruimte hoor. 7 weet ik nog niet, ga ik binnenkort meemaken.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 17-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Deze week zijn bij de dealers en bij de leasemaatschappij de prijzen bekend geworden voor de golf variant.
Omdat de nieuwe golf variant goedkoper is geworden en ook veel bied vanuit de pakketten, is het wat mij betreft een goede concurrent voor de octavia/leon ST

Volgens mij :
1) Leon ST - Rijdt het meest sportief
2) Octiavia Combi : Meeste ruimte
3) Golf Variant : Middenweg m.b.t. rijgedrag, en ook middenweg m.b.t. Ruimte (de golf is een stuk ruimer bij een neergeklapte bank dan de Leon).

Iemand een nog mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:28:
Deze week zijn bij de dealers en bij de leasemaatschappij de prijzen bekend geworden voor de golf variant.
Omdat de nieuwe golf variant goedkoper is geworden en ook veel bied vanuit de pakketten, is het wat mij betreft een goede concurrent voor de octavia/leon ST

Volgens mij :
3) Golf Variant : Middenweg m.b.t. rijgedrag, en ook middenweg m.b.t. Ruimte (de golf is een stuk ruimer bij een neergeklapte bank dan de Leon).

Afwerking: Golf > Octavia > Leon
Looks (is persoonlijk) is het rijtje ook Golf > Octavia > Leon
Ruimte: Octavia > Golf > Leon

(Sportieve) rijgedrag hangt ook grotendeels af van de motorisering, wel of niet een verlaagd chassis, grootte van de velg en de bandenmaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij :

Heb 2 jaar geleden deze keuze gehad.
Voor mij is het de golf geworden. Is ruim zat. En heeft betere stoelen dan de ST. Ik zit daar lekkerder in.
Daarbij vond ik het interieur in de ST het goedkoopst overkomen van alle 3. Nu gelukkig wel ook het 8" navi te bestellen. Maar nog steeds de oude stoelen volgens mij.

De Octavia is er niet mooier op geworden na de FL. Maar hij is wel ruim en compleet.
Voor mij werd het geen Octavia omdat er een aantal opties niet op beschikbaar waren voor mij. Zoals Adaptieve CC. en Auto Hold (wat fijner werkt dan Hill Assist). Daarbij ook hier de AGR stoel in de Golf beter zonder te hoeven investeren in electrische stoelen.
En tot mijn verrassing was de Golf dit keer zelfs goedkoper in de lease dan de vergelijkbare Octavia.

Voor nu zou ik weer een golf kiezen vanwege het AID en de FL ziet er op de Variant (want dat rijd ik) er netjes uit (beetje passat wannebee).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Afwerking: Golf > Octavia > Leon
Looks (is persoonlijk) is het rijtje ook Golf > Octavia > Leon
Ruimte: Octavia > Golf > Leon

(Sportieve) rijgedrag hangt ook grotendeels af van de motorisering, wel of niet een verlaagd chassis, grootte van de velg en de bandenmaat etc.
Looks zal een persoonlijk puntje zijn.
De nieuwe 125PK en 150PK DSG7 benzine lijken mij allebei wel geschikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Heb 2 jaar geleden deze keuze gehad.
Voor mij is het de golf geworden. Is ruim zat. En heeft betere stoelen dan de ST. Ik zit daar lekkerder in.
Daarbij vond ik het interieur in de ST het goedkoopst overkomen van alle 3. Nu gelukkig wel ook het 8" navi te bestellen. Maar nog steeds de oude stoelen volgens mij.

De Octavia is er niet mooier op geworden na de FL. Maar hij is wel ruim en compleet.
Voor mij werd het geen Octavia omdat er een aantal opties niet op beschikbaar waren voor mij. Zoals Adaptieve CC. en Auto Hold (wat fijner werkt dan Hill Assist). Daarbij ook hier de AGR stoel in de Golf beter zonder te hoeven investeren in electrische stoelen.
En tot mijn verrassing was de Golf dit keer zelfs goedkoper in de lease dan de vergelijkbare Octavia.

Voor nu zou ik weer een golf kiezen vanwege het AID en de FL ziet er op de Variant (want dat rijd ik) er netjes uit (beetje passat wannebee).
Waarom werkt auto Hold beter dan Hill assist?
Wat bedoel je met AID en FL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:48:
[...]

Waarom werkt auto Hold beter dan Hill assist?
Wat bedoel je met AID en FL?
AID: Active Info Display.(Volledig digitale tellers). Ik vindt dat van de passat en audi's wel mooi.
FL: Face Lift

Hill assist werkt met DSG zo dat als je op een heuvel staat je de Rem in moet trappen, en vast moet houden. Als je die dan loslaat het je een seconden of 2 om je gas in te trappen. Werkt handig.

Auto hold werkt met DSG als volgt: Je stopt ergens (vlak of heuvel maakt niets uit). En je kan je rempedaal los laten. De auto blijft stil staan. zolang je maar wilt. Dus ik zit veel ontspannender in de auto (werkt ook als de neus naar beneden wijst op een heuvel). En als je gas geeft gaat hij instant los en rij je weg.

Kwam hier achter bij een proefrit. En ben er nog dagelijks blij mee (behalve bij de eerste x door de wasstraat waar ik hem vergeten was uit te zetten).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@DarkSide Leuke feature, wist niet eens dat dat bestond. Gelijk even gekeken of de e-Golf dat ook heeft en dat heeft ie idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Kwam hier achter bij een proefrit. En ben er nog dagelijks blij mee (behalve bij de eerste x door de wasstraat waar ik hem vergeten was uit te zetten).
Je moet hem in de wasstraat natuurlijk ook wel in de neutraal stand zetten, dan zou hill hold control niet moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 22:40
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:53:
[...]

AID: Active Info Display.(Volledig digitale tellers). Ik vindt dat van de passat en audi's wel mooi.
FL: Face Lift

Hill assist werkt met DSG zo dat als je op een heuvel staat je de Rem in moet trappen, en vast moet houden. Als je die dan loslaat het je een seconden of 2 om je gas in te trappen. Werkt handig.

Auto hold werkt met DSG als volgt: Je stopt ergens (vlak of heuvel maakt niets uit). En je kan je rempedaal los laten. De auto blijft stil staan. zolang je maar wilt. Dus ik zit veel ontspannender in de auto (werkt ook als de neus naar beneden wijst op een heuvel). En als je gas geeft gaat hij instant los en rij je weg.

Auto-hold is voortaan een must have feature mij. Heb het op mijn DSG golf, kan echt niet meer zonder. Soms baal ik beetje dat ik geen automatische cruise control heb genomen.. hij kan dan automatisch file rijden maar er zit zoveel veiligheidsmarge tussen (meer dan 2 sec). Dus aan de ene kant jammer maar ik vraag mij of hoe goed dit werkt in Nederland. Waar iedereen spastisch van baan wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:22:
Achterin een Golf 5/6 heb je een stuk meer beenruimte hoor. 7 weet ik nog niet, ga ik binnenkort meemaken.
Ik vond dat wel tegenvallen eigenlijk.
Ik vind het allemaal een beetje van hetzelfde...

Maten bevestigen dat ze beide precies even krap zijn achterin...

Golf 7 / Focus 3 phase2
afstand rugleuning/pedalen
950-1190 mm / 950-1190 mm
afstand rugleuning voor/achter
610-860 mm / 610-860 mm

Volgens mij :

Octavia is gewoon lekker ruim en eigenlijk ziet hij er gewoon degelijk uit. Bij Seat heb ik een minder beeld (kwalitatief). En tja de Golf, dat vind ik echt helemaal niets... Ik vind het echt een verjaarde bak. Als je zelf geen keuze hebt en door het bedrijf opgelegd krijt kan ik me voorstellen dat je een Golf rijdt.
De Octavia straalt voor mij meer klasse uit dan de Golf de Seat weer wat minder.

Het is maar een mening.
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:45:
Grappig, ik vind de Passat en Golf juist een wereld van verschil, maar ik vind de Golf voorkant zo veel op een Polo lijken, dat ik er een erg goedkoop gevoel bij krijg. De achterkant lijkt dan weer wel op de Passat, maar je ziet duidelijk dat hij hoger en smaller oogt.

Terwijl ik bij een Golf nog wel eens de fout maak dat ik denk dat er een Polo aan komt rijden en blijkt het toch een Golf te zijn. (voorkant wel te verstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

jongetje schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Je moet hem in de wasstraat natuurlijk ook wel in de neutraal stand zetten, dan zou hill hold control niet moeten werken.
Heb geen hill hold control. Heb auto hold. Dus ook in N blijft hij stil staan. Je moet hem even uitzetten.

.
MMaster23 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Auto-hold is voortaan een must have feature mij. Heb het op mijn DSG golf, kan echt niet meer zonder. Soms baal ik beetje dat ik geen automatische cruise control heb genomen.. hij kan dan automatisch file rijden maar er zit zoveel veiligheidsmarge tussen (meer dan 2 sec). Dus aan de ene kant jammer maar ik vraag mij of hoe goed dit werkt in Nederland. Waar iedereen spastisch van baan wisselt.
De ACC werkt prima in mijn Golf vindt ik. Zeker op binnenwegen lekker achter iemand aan hobbelen.
Maar ook op snelwegen. Reedt toen ik nog alleen CC had wel dichter achter iemand. Maar op zich werkt de kleinste afstand van ACC redelijk. En is dus ook iets veiliger. Hij pikt mensen die van baanwisselen goed op.
Heb geen Traffic Jam Assist (was toen nog niet beschikbaar) maar Stop/Go assist. Dus de ACC remt vanzelf af. En na een paar seconden slaat de motor af. Rijdt de auto voor je eerder weg dan dat de motor afslaat begint de auto vanzelf weer te rijden. Anders tik ik even het resume knopje in en rij ik verder automatisch weg. Echt heerlijk.

De volgende auto krijgt ook traffic jam assist waarbij e.e.a. nog makkelijker gaat. Zoals ook binnen de lijnen blijven. Alleen af en toe even stuur vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DarkSide schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:17:
[...]

Heb geen hill hold control. Heb auto hold. Dus ook in N blijft hij stil staan. Je moet hem even uitzetten.

.
[...]

De ACC werkt prima in mijn Golf vindt ik. Zeker op binnenwegen lekker achter iemand aan hobbelen.
Maar ook op snelwegen. Reedt toen ik nog alleen CC had wel dichter achter iemand. Maar op zich werkt de kleinste afstand van ACC redelijk. En is dus ook iets veiliger. Hij pikt mensen die van baanwisselen goed op.
Heb geen Traffic Jam Assist (was toen nog niet beschikbaar) maar Stop/Go assist. Dus de ACC remt vanzelf af. En na een paar seconden slaat de motor af. Rijdt de auto voor je eerder weg dan dat de motor afslaat begint de auto vanzelf weer te rijden. Anders tik ik even het resume knopje in en rij ik verder automatisch weg. Echt heerlijk.

De volgende auto krijgt ook traffic jam assist waarbij e.e.a. nog makkelijker gaat. Zoals ook binnen de lijnen blijven. Alleen af en toe even stuur vasthouden.
ACC lijkt mij inderdaad ideaal, nog nooit gereden.
Schijnt wel dat het per merk verschilt of het geschikt is voor filerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:18:
[...]

ACC lijkt mij inderdaad ideaal, nog nooit gereden.
Schijnt wel dat het per merk verschilt of het geschikt is voor filerijden.
Klopt ACC werkt per merk verschillend. Sommige remmen abrupt bv. De golf lijkt al snel te gaan coasten en probeert het abrupt remmen zoveel mogelijk te voorkomen. Zelfs rotondes achter autos gaat veelal probleemloos. Ook scherpe bochten houdt hij rekening mee dat hij niet opeens als een gek naar de 100 gaat bv, maar wacht totdat je stuur recht staat.

Voor file heb je altijd wel een automaat nodig. Handbakken stoppen vaak met werken onder de 30.
Enige minpunt is als ik in duitsland rijdt de acc van golf niet harder kan dan 160

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Ik vond dat wel tegenvallen eigenlijk.
Ik vind het allemaal een beetje van hetzelfde...

Maten bevestigen dat ze beide precies even krap zijn achterin...

Golf 7 / Focus 3 phase2
afstand rugleuning/pedalen
950-1190 mm / 950-1190 mm
afstand rugleuning voor/achter
610-860 mm / 610-860 mm
Dat verbaast me. Wellicht heeft de Golf voorin meer beenruimte, zodat ik mijn stoel niet zover naar achteren hoefde te zetten en bij de Ford wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:26:
[...]

Dat verbaast me. Wellicht heeft de Golf voorin meer beenruimte, zodat ik mijn stoel niet zover naar achteren hoefde te zetten en bij de Ford wel.
Nee die is ook exact gelijk.

Eerste regel is pedaal tot rugleuning (dat is voorin en afhankelijk van de instelling van de stoel.
Tweede regel is achterin, ook afhankelijk van de stoelinstelling voorin.

Beide getallen zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:29:
[...]

Nee die is ook exact gelijk.

Eerste regel is pedaal tot rugleuning (dat is voorin en afhankelijk van de instelling van de stoel.
Tweede regel is achterin, ook afhankelijk van de stoelinstelling voorin.

Beide getallen zijn gelijk.
Ik heb een Focus 3 mk1 he. Misschien dat daar nog verschil in zit.

Focus 3 mk1;
afstand rugleuning/pedalen 910-1140 mm
afstand rugleuning voor/achter 640-885 mm

Golf 7 FL;
afstand rugleuning/pedalen 950-1190 mm
afstand rugleuning voor/achter 610-860 mm

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 17-02-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Weet niet. Laatste x dat ik in een Focus achter mijzelf ging zitten had ik minder ruimte dan dat ik in de golf heb. De stoel en de houding die je kan creëren is voor mij van belang. Ik kan mijn stoel kantelen en daardoor kan ik net iets dichter op het stuur zitten denk ik dan in de focus.

Het scheelde toen best veel van wat ik me kan herinneren.
Net als Liters als laadruimte let ik nooit zo op die cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat kantelen is idd wellicht de truck. In de Golf had ik altijd het idee dat ik zeeën van ruimte had, in de Focus zit ik altijd vrij krap, maar dat komt idd omdat ik dichter bij het stuur moet zitten, maar dan kan ik mijn benen gewoon niet kwijt, dus moet de stoel verder naar achteren :P

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 17-02-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tiguan schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:37:
Ik heb een Focus 3 mk1 he. Misschien dat daar nog verschil in zit.

Focus 3 mk1;
afstand rugleuning/pedalen 910-1140 mm
afstand rugleuning voor/achter 640-885 mm

Golf 7 FL;
afstand rugleuning/pedalen 950-1190 mm
afstand rugleuning voor/achter 610-860 mm
Je pakt nu de hatchback's, ik pakte de stations.
Wel de Focus 3 phase 2 vs Golf 7 FL

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 17-02-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
dfrenner schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Je pakt nu de hatchback's, ik pakte de stations.
Ja, ik rij in een hatchback ;) Als ik had geweten dat de station meer ruimte had voor de bestuurder, pff, dan had ik die wel genomen.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 17-02-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aha lol, ik de station ;)
Raar, zou betekenen dat de Focus station ruimer is dan de hatchback, ik dacht altijd dat het gelijk was op de kofferbak na.

Maar goed, het blijft krap ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BlakHawk op 17-02-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij maakte ik de proefrit ook in een station. Daarom vond ik het ook zo raar, dat het me nooit was opgevallen in eerste instantie. Je gaat er van uit dat voorin hetzelfde is idd. Vage shit :P

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 17-02-2017 15:50 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic