Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
1 serie heeft toch voorwiel aandrijving tegenwoordig?
Nog niet

[ Voor 13% gewijzigd door GrooV op 10-02-2017 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 11:46
GrooV schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:56:
1 serie heeft toch voorwiel aandrijving tegenwoordig?
Nog niet
Brochure op de website geeft aan Achterwiel aandrijving.

Zelf zou ik gaan voor de Megane, veel meer auto voor minder geld..., ik rij op dit moment een V40 en deze gaat er binnenkort uit, zelf ga ik ook voor een Megane Bose Estate (automaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Persoonlijk zou ik gaan voor de BMW maar ik heb dan ook helemaal niets met Fransozen.
Ik weet wel dat de BMW 1-serie heerlijk rijdt (persoonlijk). Het is dat ik de ruimte nodig heb en daarom deze auto niet kan rijden.

Maar eerlijk gezegd, zou ik de meerprijs zonder meer slikken maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ManiacScum schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:10:
Persoonlijk zou ik gaan voor de BMW maar ik heb dan ook helemaal niets met Fransozen.
Ik weet wel dat de BMW 1-serie heerlijk rijdt (persoonlijk). Het is dat ik de ruimte nodig heb en daarom deze auto niet kan rijden.

Maar eerlijk gezegd, zou ik de meerprijs zonder meer slikken maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd.
Persoonlijk zou ik naar een derde merk kijken. Ik heb ook niets met Fransozen, maar BMW en Audi (en vooral de bestuurders) hebben een reputatie die ik mezelf wens te besparen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:42:
Toch nog aan het twijfelen tussen 2 auto's, grotendeels door de prijs van 1 ervan.

BMW 116d corporate lease steptronic edition:
+ gratis automaat nu (automaat krijgt erg goeie reviews)
+ ACC die het in de file doet
+ enige in de klasse die achterwielaandrijving heeft
+ veel niet-zichtbare tech te verkrijgen (bovengenoemde ACC, app die de auto op afstand kan bedienen, etc)
- duur (zie opmerkingen)
- beetje gedateerd interieur
- geen Android Auto

Opmerkingen: Configuratie zoals ik hem zou willen: leaseprijs >1000, en heb nog een junior leasebudget waarmee ik een eigen bijdrage van 250 krijg, en netto maandlasten 450 euro.

Renault Megane Bose edition 110 pk automaat:
+ Meer interieur tech voor minder geld (Grote touch screen, digitale metertjes, ambient LED verlichting)
+ mooi exterieur
- ACC doet het niet onder de 50 km/h als ik het goed heb gelezen
- Automaat is redelijk
- Rest van interieur beetje saai
- Geen Android Auto

Opmerkingen:
Full option 100 euro p/m minder netto kosten dan de BMW.

Al met al ben ik bang dat ik spijt ga krijgen nooit met een achterwielaandrijving gereden te kunnen hebben (geruchten gaan dat de volgende update voorwielaandrijving krijgt) als ik de BMW niet pak. Heb ook het idee dat de tech beter gaat werken dan in de Fransman. Maar die prijs...
Android Auto komt er wel aan. Wordt in de Mégane waarschijnlijk vanaf April/Mei meegeleverd en is dan ook beschikbaar als update voor Méganes vanaf Q4 2016. Zag vandaag ook een video over hoe het moet gaan werken. CarPlay is hier te zien.

ACC (welke alleen als optie te verkrijgen is) werkt van 50 tot 140 op de Mégane. Idd jammer voor files. Maar als je een automaat hebt is het ook weer niet zo'n huge issue imo. Je moet toch altijd op blijven letten.

Ik vond zelf de Astra ook erg interessant. Misschien dat je daar nog eens naar kan kijken. Is goedkoper dan de BMW en iets comfortabeler/zakelijker dan de Mégane. Verder heb je als optie een stoel met zowel verwarming als verkoeling.

Overigens kun je volgens mij bij zowel de Mégane als de Astra een krachtigere motor pakken dan die BMW voor dezelfde prijs (of zelfs goedkoper).

Nog een alternatief kan de Mazda 3 of Honda Civic (2017) zijn. Als je nog wat extra keuze wilt tenminste :P

Ik zou gewoon proefrijden en dan eens kijken. Persoonlijk vind ik de BMW wat duur geprijsd.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Freee!! schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Persoonlijk zou ik naar een derde merk kijken. Ik heb ook niets met Fransozen, maar BMW en Audi (en vooral de bestuurders) hebben een reputatie die ik mezelf wens te besparen.
Dat ligt dan toch aan je eigen rijgedrag?
Hoe anderen rijden en daarmee hun reputatie is,zal mij echt aan mijn achterste oxideren.

Dat is net zoals dat mensen zeggen, "Als ik een Mercedes wil rijden, bestel ik wel een taxi..... " :F

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 10-02-2017 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Idd ik maak me echt niet druk om hoe andere rijders van hetzelfde merk zijn.
Ik ben dus ook geen petje gaan dragen of een bontkraag.

ik kies de auto die ik mooi vindt. En niet die de buurman mooi vindt of sociaal geaccepteerd is.

Als je de ruimte niet nodig hebt. Zou ik voor de BMW gaan.
Rijdt heerlijk.
Als budget wel een rol speelt zou ik kijken naar alternatieven als de Megane, Astra, focus etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Android Auto komt er wel aan. Wordt in de Mégane waarschijnlijk vanaf April/Mei meegeleverd en is dan ook beschikbaar als update voor Méganes vanaf Q4 2016. Zag vandaag ook een video over hoe het moet gaan werken. CarPlay is hier te zien.
Dat ziet er prima uit :D Hopen dat de update er snel is (want die kan je zelf installeren gelukkig :D)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightStar
[...]

ACC (welke alleen als optie te verkrijgen is) werkt van 50 tot 140 op de Mégane. Idd jammer voor files. Maar als je een automaat hebt is het ook weer niet zo'n huge issue imo. Je moet toch altijd op blijven letten.

Ik vond zelf de Astra ook erg interessant. Misschien dat je daar nog eens naar kan kijken. Is goedkoper dan de BMW en iets comfortabeler/zakelijker dan de Mégane. Verder heb je als optie een stoel met zowel verwarming als verkoeling.

Overigens kun je volgens mij bij zowel de Mégane als de Astra een krachtigere motor pakken dan die BMW voor dezelfde prijs (of zelfs goedkoper).

Nog een alternatief kan de Mazda 3 of Honda Civic (2017) zijn. Als je nog wat extra keuze wilt tenminste :P

Ik zou gewoon proefrijden en dan eens kijken. Persoonlijk vind ik de BMW wat duur geprijsd.
YouTube: R-LINK 2 MET APPLE CARPLAY* <- nederlands filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
[...]

Ai, wordt Android Auto nou daadwerkelijk in landscape mode in dat portrait scherm weergegeven? Dat is wel echt foeilelijk zeg. Maar toch wel weer iets om mee te nemen in de overweging.

Astra heb ik in proefgereden, vond ik persoonlijk niet zo speciaal, en ook niet zo lekker schakelen en optrekken (na in de Megane te hebben gereden die dag).
Mazda 3 GT-M ook naar gekeken, maar die heeft geen fatsoenlijke woofers voor geluid volgens mij, ook geen file-ACC, en 18 inch velgen, wat bij onze lease maatschappij inhoudt dat je extra moet gaan betalen voor de winterbanden.
DarkSide schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:52:
Als je de ruimte niet nodig hebt. Zou ik voor de BMW gaan.
Rijdt heerlijk.
Als budget wel een rol speelt zou ik kijken naar alternatieven als de Megane, Astra, focus etc.
In principe kan ik het wel betalen, moet alleen iets minder spaargeld opzij gaan zetten per maand, en hopen dat de vriendin, die ook meebetaalt aan de vaste lasten, niet haar baan kwijtraakt of iets dergelijks zodat meer kosten op mij terechtkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

JB

Cédric roelt!

striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:33:

[...]

In principe kan ik het wel betalen, moet alleen iets minder spaargeld opzij gaan zetten per maand, en hopen dat de vriendin, die ook meebetaalt aan de vaste lasten, niet haar baan kwijtraakt of iets dergelijks zodat meer kosten op mij terechtkomen.
Dat klinkt als niet doen :? "In principe..." Als ik me zelf moet overtuigen, dan zou ik het nooit doen en verstandige keuze maken mbt financiële plaatje

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 10-02-2017 13:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

inderdaad dat laatste gedeelte is gewoon niet doen.
Je weet niet wat op je pad komt en wat er gebeurt. Heb dat persoonlijk meegemaakt en daar kan je lang last van hebben.
Dan beter nu 4 jaar een wat "mindere" auto rijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Thanks voor de suggesties. Ben natuurlijk ook al aan het berekenen hoeveel ik in die 4 jaar meer zou gaan verdienen bij goede beoordelingen, en waarschijnlijk krijg ik ook wel een hogere functie in die tijd, wat neerkomt op meer lease budget, dus minder eigen bijdrage. Moet nog even navragen of dat dan meteen wordt meegeteld in je loonstrookje, of dat de eigen bijdrage blijft gelden zoals die was op het moment dat je het contract afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:45:
Thanks voor de suggesties. Ben natuurlijk ook al aan het berekenen hoeveel ik in die 4 jaar meer zou gaan verdienen bij goede beoordelingen, en waarschijnlijk krijg ik ook wel een hogere functie in die tijd, wat neerkomt op meer lease budget, dus minder eigen bijdrage. Moet nog even navragen of dat dan meteen wordt meegeteld in je loonstrookje, of dat de eigen bijdrage blijft gelden zoals die was op het moment dat je het contract afsloot.
Vraag dat idd goed na. Bij ons is het zo dat je pas kan profiteren van een hoger budget bij je nieuwe auto.
Dus een functie omhoog met bijbehorend hoger leasebudget merk je niet meteen wat van.
Behalve dat je algemeen meer netto overhoudt.

En dan nog voorzichtig zijn met "over je budget" gaan.
Zeker met ervan uitgaan dat je functies omhoog gaat, je bergen meer geld verdient straks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jezelf rijk rekenen heet dat :) IMHO niet verstandig...!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 11:01
[...]

...
Ik zie in dat filmpje dat android car alleen in het midden van het scherm actief blijft. Dat is toch wel zonde als je de megane R-Link upgrade naar het grotere scherm.

Zal dat nog iets zijn wat gefixt wordt of ben ik nu aan het mierenneuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Verxx schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Ik zie in dat filmpje dat android car alleen in het midden van het scherm actief blijft. Dat is toch wel zonde als je de megane R-Link upgrade naar het grotere scherm.

Ik zag dat ook en gruwelde er ook een beetje van. Gezien ik Android Auto op mijn telefoon heb draaien in een houdertje in portrait mode, wat perfect werkt, moet dat zeker ook op een extern portrait scherm kunnen (vind ik, al heb ik geen verstand van het programmeren of linken van Android auto naar een extern scherm :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32

The Wizard

Moderator Mobile
Verxx schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Als het gedeeld wordt met de radio is het wel netjes genoeg, maar als het zo blijft... Android Auto op de telefoon heeft ook gewoon een portrait mode.

Edit: Spuit 11...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 11:01
Even afwachten dus. Mijn auto moet er waarschijnlijk in september uit (liever nog een jaar door met mijn huidige 14% bak, maar dat is nog maar de vraag) en heb ook wel ogen naar de nieuwe Mégane. Al wel redelijk uit qua opties waaronder het 8,9 inch scherm. Ik zag dat het apple carplay filmpje hetzelfde euvel heeft qua landscape mode :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verxx schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:15:
Even afwachten dus. Mijn auto moet er waarschijnlijk in september uit (liever nog een jaar door met mijn huidige 14% bak, maar dat is nog maar de vraag) en heb ook wel ogen naar de nieuwe Mégane. Al wel redelijk uit qua opties waaronder het 8,9 inch scherm. Ik zag dat het apple carplay filmpje hetzelfde euvel heeft qua landscape mode :P
Mja maar volgens mij is het bekend dat CarPlay vooralsnog geen Portrait ondersteund. Android Auto moet dat wel kunnen, wat ook al te zien was in de preview van Tweakers bij de aankondiging ervan.

Maar goed, het kan zijn dat dit nog veranderd. Ik ben al blij dat de ondersteuning er is. Dat je dan niet je hele scherm gebruikt is jammer, maar wie weet veranderd het nog. Ik zag overigens ook wat promo's van Android Auto waar het 50/50 is tussen Android Auto en het systeem van de auto zelf.

Even wachten tot het beschikbaar komt en dan nog eens contact opnemen met Renault om zekerheid te krijgen.
striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Ai, wordt Android Auto nou daadwerkelijk in landscape mode in dat portrait scherm weergegeven? Dat is wel echt foeilelijk zeg. Maar toch wel weer iets om mee te nemen in de overweging.

Astra heb ik in proefgereden, vond ik persoonlijk niet zo speciaal, en ook niet zo lekker schakelen en optrekken (na in de Megane te hebben gereden die dag).
Mazda 3 GT-M ook naar gekeken, maar die heeft geen fatsoenlijke woofers voor geluid volgens mij, ook geen file-ACC, en 18 inch velgen, wat bij onze lease maatschappij inhoudt dat je extra moet gaan betalen voor de winterbanden.
Bij de Astra bedoel je de automaat zeker? Je zou wat ervaringen kunnen bekijken, of misschien voor handgeschakeld kunnen gaan. Verder vond ik hem qua comfort wel prima, zeker gezien de prijs. Overigens heb je verschillende modussen, dus misschien stond ie in comfort/eco?

En moet je per se een subwoofer hebben dan? Gaat het niet om de kwaliteit an sich? Dit kom je volgens mij alleen te weten als je bij een dealer even de geluidsinstallatie bedient. Als je het verder wel een mooie auto vindt en de uitrusting op dat punt na prima vindt, zou ik hem in ieder geval wat nader inspecteren.

En File-ACC heb je niet op veel auto's in dat segment. Dat is meer uniek aan de BMW en een paar anderen maar die heeft andere zaken ook weer niet. Persoonlijk vind ik de Astra mooier dan de BMW. En de AGR stoelen zaten echt top. Bovendien kun je de Astra rijker aankleden en nog geld overhouden waar de BMW kaal al vrij snel veel gaat kosten.

Mocht ik zo je reactie en situatie zien dan zou ik gewoon lekker voor de Mégane gaan. Kun je nog wat leuke dingen doen ook.

Anyways, doe met de feedback wat je wilt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:26:

Bij de Astra bedoel je de automaat zeker? Je zou wat ervaringen kunnen bekijken, of misschien voor handgeschakeld kunnen gaan. Verder vond ik hem qua comfort wel prima, zeker gezien de prijs. Overigens heb je verschillende modussen, dus misschien stond ie in comfort/eco?

En moet je per se een subwoofer hebben dan? Gaat het niet om de kwaliteit an sich? Dit kom je volgens mij alleen te weten als je bij een dealer even de geluidsinstallatie bedient. Als je het verder wel een mooie auto vindt en de uitrusting op dat punt na prima vindt, zou ik hem in ieder geval wat nader inspecteren.

En File-ACC heb je niet op veel auto's in dat segment. Dat is meer uniek aan de BMW en een paar anderen maar die heeft andere zaken ook weer niet. Persoonlijk vind ik de Astra mooier dan de BMW. En de AGR stoelen zaten echt top. Bovendien kun je de Astra rijker aankleden en nog geld overhouden waar de BMW kaal al vrij snel veel gaat kosten.

Mocht ik zo je reactie en situatie zien dan zou ik gewoon lekker voor de Mégane gaan. Kun je nog wat leuke dingen doen ook.

Anyways, doe met de feedback wat je wilt :>
Had juist de schakelbak in de Astra en die vond ik persoonlijk een beetje hakerig schakelen, niet zo soepel.
Subwoofer is inderdaad geen vereiste, maar ben bang dat bij woofers in de deur alles gaat rammelen. BMW heeft ook geen subwoofer, maar 2 woofers onder de stoelen, dat is wel gaaf.
En ik doe inderdaad met de feedback wat ik wil :P maar ik wil wel iedereen die tot nu toe heeft gereageerd bedanken voor zijn/haar input. Ik heb nog tot eind maart om te bestellen, dus nog genoeg nachtjes om er nog over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Als de vergelijking tussen een BMW en een Opel aankomt op de geluidsinstallatie, zou ik voor de Opel gaan. Veel goedkoper, dus veel budget over om een high-end geluidssysteem te laten inbouwen als dealeroptie. Een BMW kies je meestal niet vanwege de vergelijking op merites met een andere auto. Maar omdat je van het merk houdt, of omdat je verkocht was na de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 18:14
Disclaimer; heb alleen de laatste pagina gelezen, dus ik kom een beetje binnenvallen. Mogelijk is dit al besproken en afgeschoten:

Vorig jaar heb ik zelf een beetje onderzoek gedaan naar mijn volgende lease auto. Een optie die ik heel erg aantrekkelijk vond was de Kia Niro. Het is niet echt een standaard keuze, maar deze auto is echt bizar compleet voor het geld wat je ervoor betaald.
De prijzen variëren van (nieuwwaarde) 26.500 euro tot 34.000 euro afhankelijk van de opties. Vanaf 32.000 euro rijdt je de business editie met lederen bekleding, ACC, veel ruimte voor bagage, achterbank etc. Daarnaast is het standaard een hybride (dus automaat), de transitie elektro/motor is zeer stil en hij schakelt fijn.

Echt de moeite waard om eens (serieus) naar te kijken.

Van de zomer is mijn lease contract afgelopen (30-06) en ik denk dat ik voor een EV ga (ander topic, I know). Maar de Niro is een serieuze tegenstander met al zijn mooie opties..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
t_captain schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:05:
Als de vergelijking tussen een BMW en een Opel aankomt op de geluidsinstallatie, zou ik voor de Opel gaan. Veel goedkoper, dus veel budget over om een high-end geluidssysteem te laten inbouwen als dealeroptie. Een BMW kies je meestal niet vanwege de vergelijking op merites met een andere auto. Maar omdat je van het merk houdt, of omdat je verkocht was na de proefrit.
Very, very true...ik ging voor een Audi omdat ik die prive reed. Toch nog even bij BMW langs om te kijken wat zij konden bieden. Proefrit in een 320i gemaakt, en ik was gelijk verkocht. Voor mij is een goede installatie in de auto ook een must, dus heb ik Harmann Kardon uitvoering gekozen, geweldig. Nog geen moment spijt gehad!
Inmiddels rijd ik nu in een 330E, vol met opties. Kost me een rib uit mijn lijf, maar omdat ik 60k+ km's per jaar rijd, vind ik het wel verantwoord.

Als je veel moet rijden, zou ik investeren in proefritten. Dat beltaalt zich altijd uit.

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:10

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De 330e een rib uit je lijf? 15% over 55k bijtellen... Dat valt reuze mee als je t vergelijkt met een vergelijkbaar aangeklede auto die op 45 tot 50k uitkomt tegen 22%...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BMW rijders zijn diep van binnen een beetje kwajongens. Als niemand kijkt een keertje dwars de bocht uitkomen (1-, 3- en 4-serie rijders). Of een keer vergeten dat rijden omder invloed ook verboden is na zakelijke evenmenten (5- en 6-serie rijders).

Er is ook een tijd geweest dat BMW nogal hip was, met het gevolg dat het de verzamelplaats van alle foute gasten werd. Bumperklevende MotorenWerke. Sinds Audi en MB ook modieuze auto's maken is dat probleem met 2/3e verminderd ;)

http://www.dailymotion.co...ool-wall-bmw-vs-audi_auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Bovengenoemde reacties zijn ook een beetje de reden waarom ik zo twijfel over BMW, ondanks dat ie zo duur is: je krijgt gewoon een smile op je gezicht van het rijden, en ik moet momenteel ook 50k+ km per jaar rijden.
Dat aantal kan iets minder worden als we een huis gaan kopen of ik een andere opdracht/locatie van mijn werkgever krijg, maar rij toch veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:39:
[...]

Had juist de schakelbak in de Astra en die vond ik persoonlijk een beetje hakerig schakelen, niet zo soepel.
Subwoofer is inderdaad geen vereiste, maar ben bang dat bij woofers in de deur alles gaat rammelen. BMW heeft ook geen subwoofer, maar 2 woofers onder de stoelen, dat is wel gaaf.
Hmm, bij mijn proefrit met de diesel 1.6 vond ik juist dat de handbak lekker werkte en was het geluid me ook prima. Maar goed, je hebt hem in ieder geval proef gereden en als dat niet beviel dan zou ik het niet doen nee. Je had niet de 1.0 5 versnellingen hoop ik?

Ze hebben alleen geen speciaal merk speakers zoals Renault met Bose heeft. Gewoon het navi 900 pakket met 6 speakers. Geen poeha verder maar dat past ook niet bij Opel. Al heb ik morgen een proefrit met de BiTurbo Astra. Die lijkt me al wat leuker.

Gezien je verdere reacties ga ik er vanuit dat je al aardig wat auto's geprobeerd hebt en het dus vooral om de Renault vs BMW gaat. Ook dat je plezier moet hebben tijdens het rijden. Vallen ze beiden daaronder? Of heb je bv de Renault toch voor de looks en niet het rijplezier op je shortlist?
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:57:
De 330e een rib uit je lijf? 15% over 55k bijtellen... Dat valt reuze mee als je t vergelijkt met een vergelijkbaar aangeklede auto die op 45 tot 50k uitkomt tegen 22%...
Het kan best een rib uit je lijf zijn als je leasebudget niet groot is of van je totale pot af gaat. Dan is bijtelling zeker niet het grootste probleem.

Overigens vallen bij ons veel BMWs en Audi's af vanwege de uitstoot. Zelf zou ik BMW alleen doen vanaf de 3 serie. Vind de 1 het gewoon net niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 10-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 16:32
striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:37:
Bovengenoemde reacties zijn ook een beetje de reden waarom ik zo twijfel over BMW, ondanks dat ie zo duur is: je krijgt gewoon een smile op je gezicht van het rijden, en ik moet momenteel ook 50k+ km per jaar rijden.
Dat aantal kan iets minder worden als we een huis gaan kopen of ik een andere opdracht/locatie van mijn werkgever krijg, maar rij toch veel.
Ik snap het rijplezier dat een auto kan bieden. Maar in de dagelijkse file op de A1 is het verschil tussen AWD en FWD vrij klein...
Sterker nog met 50k+ km/jaar zul je het grootste deel daarvan niet al driftend afleggen. Dat zal zeker een voorkomen en dat zal je zeker een smile geven van oor tot oor. Maar bedenk goed dat je 3-4 jaar lang elke maand fors extra betaald voor die paar momenten.

Recent mijn persoonlijke afweging: De keuze viel bij mij op een Renault Talisman. Uitvoering was nog even onduidelijk: Zen of Intens. De Intens heeft vierwielbesturing, een geweldige ervaring vond ik bij de testrit! Maar: bijdrage + bijtelling = behoorlijk. 't Is dus de Zen geworden.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Hmm, bij mijn proefrit met de diesel 1.6 vond ik juist dat de handbak lekker werkte en was het geluid me ook prima. Maar goed, je hebt hem in ieder geval proef gereden en als dat niet beviel dan zou ik het niet doen nee. Je had niet de 1.0 5 versnellingen hoop ik?

Ze hebben alleen geen speciaal merk speakers zoals Renault met Bose heeft. Gewoon het navi 900 pakket met 6 speakers. Geen poeha verder maar dat past ook niet bij Opel. Al heb ik morgen een proefrit met de BiTurbo Astra. Die lijkt me al wat leuker.

Gezien je verdere reacties ga ik er vanuit dat je al aardig wat auto's geprobeerd hebt en het dus vooral om de Renault vs BMW gaat. Ook dat je plezier moet hebben tijdens het rijden. Vallen ze beiden daaronder? Of heb je bv de Renault toch voor de looks en niet het rijplezier op je shortlist?
Enigszins hakerig schakelen bij de 6-bak in de Astra klopt wel. Ik moest daar ook even aan wennen toen ik overstapte van de heerlijke *klik/klak* bak in de Focus naar de Astra. De Astra schakelt zeker niet slecht en ben het inmiddels gewend, maar die van de Focus was wel fijner.

Qua geluid/speakers zou ik mij niet altijd laten leiden door het merk wat er op geplakt zit. Ik ken het Bose systeem bij Renault niet, maar bij de Astra krijg je bij de Innovation uitvoering standaard "6 premium speakers".
Geen idee hoe de standaard speakers het doen, maar die premium speakers klinken echt prima. Lekker vol geluid, voldoende bass (die je voelt ipv alleen hoort) als je dat wilt en ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om het geluid echt te laten vervormen/kraken omdat het te hard stond.

Uiteindelijk koop je ook nooit een echt slechte auto in dit segment met dezelfde uitrusting en prijs. Zijn wat kleine plussen en minnetjes bij alle merken en uiteindelijk komt het aan op je eigen voorkeur.

Ik vond het destijds bij mijn zoektocht bizar om te zien hoeveel duurder een gelijkwaardige Audi A3 of BMW 1-serie was. Ik kon die meerprijs van een paar honderd euro per maand echt niet rechtvaardigen tegenover de full-option en goedkope Astra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Allemaal toch nog goed gekomen met Mn nieuwe Renault: Volgende week vrijdag ophalen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Enigszins hakerig schakelen bij de 6-bak in de Astra klopt wel. Ik moest daar ook even aan wennen toen ik overstapte van de heerlijke *klik/klak* bak in de Focus naar de Astra. De Astra schakelt zeker niet slecht en ben het inmiddels gewend, maar die van de Focus was wel fijner.
Kun je misschien wat nader toelichten wat je bedoelt? Want ik had bij mijn proefrit totaal geen moeite met schakelen en ging ook lekker kort en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:04:
Allemaal toch nog goed gekomen met Mn nieuwe Renault: Volgende week vrijdag ophalen ! :D
En wat hebben ze nou precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Spoetnik385: AWD rijdt als op rails. Maar is niet veel lol aan te beleven. Behalve misschien voor zeer gevorderde rijders en met heel veel vermogen.

AWD systemen die de meeste aandrijfkracht naar de voorkant leggen (bv de Audi A3), zijn eigenlijk een verbeterde versie van een FWD.

Ik vind RWD wel echt plezierig. De bochten rustig in en op het gas uit is veel meer mijn ding. Inmiddels bijna 8 jaar op RWD en ik ga nooit meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:59
Yailen schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:20:
Disclaimer; heb alleen de laatste pagina gelezen, dus ik kom een beetje binnenvallen. Mogelijk is dit al besproken en afgeschoten:

Vorig jaar heb ik zelf een beetje onderzoek gedaan naar mijn volgende lease auto. Een optie die ik heel erg aantrekkelijk vond was de Kia Niro. Het is niet echt een standaard keuze, maar deze auto is echt bizar compleet voor het geld wat je ervoor betaald.
De prijzen variëren van (nieuwwaarde) 26.500 euro tot 34.000 euro afhankelijk van de opties. Vanaf 32.000 euro rijdt je de business editie met lederen bekleding, ACC, veel ruimte voor bagage, achterbank etc. Daarnaast is het standaard een hybride (dus automaat), de transitie elektro/motor is zeer stil en hij schakelt fijn.

Echt de moeite waard om eens (serieus) naar te kijken.

Van de zomer is mijn lease contract afgelopen (30-06) en ik denk dat ik voor een EV ga (ander topic, I know). Maar de Niro is een serieuze tegenstander met al zijn mooie opties..
Nadeel van de kia Niro is de erg kleine kofferbak vanwege die EV installatie. Als het om prijs en compleetheid gaat zou je ook naar de Carens of Optima kunnen kijken, eveneens belachelijk compleet en de Optima is een zeer mooie auto. Wat een gemiddeld verbruik betreft in relatie tot wat het kost (prime) levert zo'n EV installatie niet echt veel op imho. Hier op het werk rijd een witte rond (prive auto), en hij mag er best wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Inderdaad Renault voor de exterieur looks en interieur tech (+ hij is full option 100 euro per maand goedkoper dan BMW half option met dingen als zonnedakje en leren bekleding die ik bij de BMW al eruit moet laten voor de prijs).
Aan de andere kant is BMW gewoon net wat fijner afgewerkt, zowel qua rijgedrag als interieur heb ik het idee (maar wel beetje gedateerd qua interieur).
Spoetnik385 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Ik snap het rijplezier dat een auto kan bieden. Maar in de dagelijkse file op de A1 is het verschil tussen AWD en FWD vrij klein...
Sterker nog met 50k+ km/jaar zul je het grootste deel daarvan niet al driftend afleggen. Dat zal zeker een voorkomen en dat zal je zeker een smile geven van oor tot oor. Maar bedenk goed dat je 3-4 jaar lang elke maand fors extra betaald voor die paar momenten.

Recent mijn persoonlijke afweging: De keuze viel bij mij op een Renault Talisman. Uitvoering was nog even onduidelijk: Zen of Intens. De Intens heeft vierwielbesturing, een geweldige ervaring vond ik bij de testrit! Maar: bijdrage + bijtelling = behoorlijk. 't Is dus de Zen geworden.
Het gaat me niet om sportief rijden of driften, maar ook gewoon om dingen als wegligging, vering en sturen. Renault was ook wel goed, maar niet meer dan dat, "gewoon goed", maar wel erg leuk qua tech aan de binnenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 22:16
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar jezelf rijk rekenen is echt het stomste wat je kan doen! En al helemaal bij een lease auto. Mooiere, luxere en grotere auto's komen vanzelf naarmate je in functie groeit.
striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Ik twijfel tussen octavia combi en een seat leon ST.
Ik heb vandaag in een seat leon ST 1.0 DSG gereden.
De auto reed erg lekker, veel lekkerder dan ik verwacht had.

Komt dit puur doordat de leon wat sportiever is vorm gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
striner schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:42:
Toch nog aan het twijfelen tussen 2 auto's, grotendeels door de prijs van 1 ervan.
[...]

Al met al ben ik bang dat ik spijt ga krijgen nooit met een achterwielaandrijving gereden te kunnen hebben (geruchten gaan dat de volgende update voorwielaandrijving krijgt) als ik de BMW niet pak. Heb ook het idee dat de tech beter gaat werken dan in de Fransman. Maar die prijs...
Als RWD heel belangrijk voor je is, dan gooi je toch gewoon een paar dure opties eraf?

Binnen een vergelijkbaar budget is het een RWD BMW met superfijne automaat maar zonder veel luxe, of een dik aangeklede Megane. Rij proef en kies wat je leuker vindt.

En kijk daarna van optie tot optie of ze de extra netto maandlasten waard zijn, of dat je het geld liever ergens anders aan besteedt.

Met "nooit" overdrijf je een beetje. Er zijn meer BMW's dan de 1-serie en meer functies dan je huidige baan.

Ik ben ook via een 118d van de baas bij het merk terechtgekomen (1e model 1-serie). Daarna kwam een 320i coupé en toen een 530d touring. Ik heb de neiging om de zes-in-lijn en de RWD trouw te blijven. Dat betekent dat ik steeds "hogere nummers" moet gaan rijden (kleine modellen gaan naar FWD; 20i, 25i, 25d zespitters zijn al weg), maar als je op de juiste leeftijd komt zal een 740d ook geen straf zijn toch? :)

Overigens rijd ik geen lease meer. 25% over 75k bijtellen is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
25% is niet meer ;) alles is 22% vandaag de dag (qua normale motoren).

[ Voor 18% gewijzigd door LightStar op 10-02-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hierbij mijn config voor de seat leon ST : http://configurator.seat....ing?stap=opties&code=RXDU

en tevens de 1.4 variant :

http://configurator.seat....ing?stap=opties&code=UYDU

Nog iemand suggesties?

[ Voor 26% gewijzigd door pitchdown op 10-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
t_captain schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:39:
@Spoetnik385: AWD rijdt als op rails. Maar is niet veel lol aan te beleven. Behalve misschien voor zeer gevorderde rijders en met heel veel vermogen.

AWD systemen die de meeste aandrijfkracht naar de voorkant leggen (bv de Audi A3), zijn eigenlijk een verbeterde versie van een FWD.

Ik vind RWD wel echt plezierig. De bochten rustig in en op het gas uit is veel meer mijn ding. Inmiddels bijna 8 jaar op RWD en ik ga nooit meer terug :)
Ik rijd ook sinds ik m'n rijbewijs heb RWD. Enige zonder was de Kia Optima en dat merkte je heel erg hoor. Absoluut niet sportief en echt het rijgedrag van een aziaat Verder een prima auto daar niet van, maar wel weer blij om RWD te hebben. Wel een beetje het sportief rijden afgeleerd.... een 2100 kg met RWD is toch heel wat anders dan BMW'tjes met bijna de helft :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
pitchdown schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:36:
Ik twijfel tussen octavia combi en een seat leon ST.
Ik heb vandaag in een seat leon ST 1.0 DSG gereden.
De auto reed erg lekker, veel lekkerder dan ik verwacht had.

Komt dit puur doordat de leon wat sportiever is vorm gegeven?
Seat heeft een sportievere afstelling en is wat lichter. Beetje een keuze tussen de ruimte en soepelheid van de Scoda en de sportive looks en rijgedrag van de Seat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
satya schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Seat heeft een sportievere afstelling en is wat lichter. Beetje een keuze tussen de ruimte en soepelheid van de Scoda en de sportive looks en rijgedrag van de Seat.
Klopt, dat merk je erg tijdens een proefrit.
Zelfs de 1.0 DSG loopt erg lekker.

Wat vind je van mijn configs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Bekleding alcantara/zwart. Krijg je een mooier interieur mee. Betreft niet alleen de stoelen.
En full led geeft super goede verlichting. Op mijn Ateca zou ik niet zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
satya schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:37:
[...]

Bekleding alcantara/zwart. Krijg je een mooier interieur mee. Betreft niet alleen de stoelen.
En full led geeft super goede verlichting. Op mijn Ateca zou ik niet zonder willen.
t.o.v. de seat heb ik de volgende skoda config:
http://configurator.skoda...ing?stap=opties&code=OWDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Ook een mooie keuze, zou ik ook weer de alcantara/zwart optie aan toevoegen. Jammer dat de andere velgen 18" zijn waardoor de auto misschien te hard wordt. Je hebt kans dat de Scoda de fijnere reis en gezins-auto van de twee is.

Weet niet wat voor een auto je wilt, maar een ateca xcellance (1.4 tsi) is voor 33.300 behoorlijk compleet. Ik heb als enige optie Zwart interieur en glazen dak. Zie wel dat je voor een DSG lijkt te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door satya op 10-02-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
satya schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:57:
[...]

Ook een mooie keuze, zou ik ook weer de alcantara/zwart optie aan toevoegen. Jammer dat de andere velgen 18" zijn waardoor de auto misschien te hard wordt. Je hebt kans dat de Scoda de fijnere reis en gezins-auto van de twee is.

Weet niet wat voor een auto je wilt, maar een ateca xcellance (1.4 tsi) is voor 33.300 behoorlijk compleet. Ik heb als enige optie Zwart interieur en glazen dak. Zie wel dat je voor een DSG lijkt te gaan.
Ik vind de extra luxe wel belangrijk. Daarnaast vind ik een station praktischer.
De vraag wat is de betere keuze (de leon of de octavia).

Vanuit een proefrit vind ik de leon lekkerder rijden.
Daarnaast is de leon goedkoper waardoor zaken als lane assist e.d. binnen het lease-tarief passen.
Misschien zelfs een panaromadak.

De octavia erg compleet en de ruimte is superieur.
Ik zal daarbij wel moeten inleveren op zaken als lane assist (wat weer niet standaard binnen het pakket van de octavia zit).

Zowel de DSG 1.0 als de 1.4 hebben mij wel overtuigd.

Wat ik jammer vind is dat seat helemaal geen verwarmde voorruit aanbied....bij de 1.0 DSG van octavia is dit ook niet mogelijk. En bij de 1.4 DSG dan weer wel!

Wat is de betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
Heb je die (ruim) 4duizend euro over voor een verwarmde vooruit...
Je kunt ook nog overwegen om de dynamic stoelen te nemen (Ik ben er erg bij mee). Dat is op dit moment namelijk zonder meerprijs te selecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 11-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:07:
[...]

En wat hebben ze nou precies gedaan?
Het probleem zat blijkbaar niet in mijn auto maar volgens de dealer zijn er in deze serie problemen met t gaspedaal omdat het "drive by wire" is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pitchdown schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:26:
[...]

Ik vind de extra luxe wel belangrijk. Daarnaast vind ik een station praktischer.
De vraag wat is de betere keuze (de leon of de octavia).

Vanuit een proefrit vind ik de leon lekkerder rijden.
Daarnaast is de leon goedkoper waardoor zaken als lane assist e.d. binnen het lease-tarief passen.
Misschien zelfs een panaromadak.

De octavia erg compleet en de ruimte is superieur.
Ik zal daarbij wel moeten inleveren op zaken als lane assist (wat weer niet standaard binnen het pakket van de octavia zit).

Zowel de DSG 1.0 als de 1.4 hebben mij wel overtuigd.

Wat ik jammer vind is dat seat helemaal geen verwarmde voorruit aanbied....bij de 1.0 DSG van octavia is dit ook niet mogelijk. En bij de 1.4 DSG dan weer wel!

Wat is de betere keuze?
Zelf zou ik voor de Octavia gaan. Al vind ik de Leon mooier. Nadeel van de Leon vind ik de stoelen.
Hoewel de Leon de sportivere is. Vind ik de stoelen erg tegenvallen. Te kort en te weinig goede afstel mogelijkheden. Zowel lendesteun als zitting (welke te kort is). De standaard stoelen in de Octavia vind ik zelfs beter. En de dynamic al helemaal. Heb zelf ook kantelbare stoelen met de mogelijkheid om het zitvlak te vergroten (VW ergo stoelen).

Rij al jaren met een 1.2 TSI icm DSG en dat is een heerlijke combi. Snel zat voor Nederland. Maar ook geen enkel probleem volgeladen in Frankrijk om in de bergen te rijden. Zou dus niet snel voor de 1.4 kiezen. Maar liever meer opties op de 1.0 nemen (persoonlijk hou ik wel van vinkjes aanzetten). Heb de 1.0 wel eens meegekregen. En dat beviel best. Al was dat een handbak. Ik denk dat hij icm DSG een heerlijke combi oplevert.

De verwarmbare voorruit heb ik nu niet genomen en op zich wel spijt. Maar als dat betekend dat je voor de 1.4 moet gaan. Dan zou ik liever gewoon een paar x per jaar zelf krabben.
Ik moest voor Adaptieve CC ook voor de 1.4 gaan bij Skoda. Terwijl deze wel bij VW op de 1.2 Beschikbaar was.
Uiteindelijk bleek voor mij de VW goedkoper te zijn dan de Octavia. Waardoor er nu een golf voor de deur staat (vorige auto wel een octavia).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:31:
[...]

Het probleem zat blijkbaar niet in mijn auto maar volgens de dealer zijn er in deze serie problemen met t gaspedaal omdat het "drive by wire" is!
OK, bedankt voor de info. Bijna alle auto's hebben tegenwoordig een elektronisch gaspedaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ze bedoelen omdat het drive by wire op z'n Frans is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Leuk filmpje van de Leon st.
Voor mij een kanshebber t.o.v de Octavia Combi

YouTube: Nieuwe SEAT Leon | RTL Autowereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Seat Leon ST dan zo aantrekkelijk in de lease? Volgens mij toch vrijwel net zo duur als een vergelijkbare Golf? Ik heb helaas nog geen toegang tot een leaseportaal en ga dus af op de online calculator van Athlon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:54:
Is de Seat Leon ST dan zo aantrekkelijk in de lease? Volgens mij toch vrijwel net zo duur als een vergelijkbare Golf? Ik heb helaas nog geen toegang tot een leaseportaal en ga dus af op de online calculator van Athlon..
De leon ST is goedkoper dan de Octavia. En volgens mij is de octavia al goedkoper dan de Golf (variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:09:
[...]

De leon ST is goedkoper dan de Octavia. En volgens mij is de octavia al goedkoper dan de Golf (variant).
Okay.
Ik kom op het volgende uit en dan hebben we het over de basis diesel vanaf prijs;
https://www.athlon.nl/ess...0variant&brandstofsoort=d

Wellicht dat de Leon standaard rijker is uitgerust dan de Golf en Octavia dus dat het een vertekend beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Okay.
Ik kom op het volgende uit en dan hebben we het over de basis diesel vanaf prijs;
https://www.athlon.nl/ess...0variant&brandstofsoort=d

Wellicht dat de Leon standaard rijker is uitgerust dan de Golf en Octavia dus dat het een vertekend beeld geeft.
Als je dezelfde vergelijking doet bij Leaseplan is de Seat Leon ST 60 euro minder.
Opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Als je dezelfde vergelijking doet bij Leaseplan is de Seat Leon ST 60 euro minder.
Opvallend
Zeker. Maar goed om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Zeker. Maar goed om te weten. :)
De hamvraag blijft wat een betere keuze is tussen deze 2 auto`s :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

pitchdown schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:30:
[...]
Dat hangt af van waar je de auto voor wilt gebruiken. Ik heb gehoord*) dat de opening van de bagageruimte bij Seat een stuk kleiner en wat hoger van de grond is dan bij Skoda, dat zou in sommige gevallen een punt van overweging kunnen zijn.

*) Gehoord, geen eigen ervaring!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou uitgaan van de goedkoopste van de twee om eerlijk te zijn, even meegenomen wat het uitrustingsniveau is. Ik heb een Leon ST, en ik ben er heel blij mee, maar voor zover ik weet zou een Octavia ongeveer net zo'n goede keus moeten zijn. Iets ruimer is ie wel. Als je graag ruimte wil, Octavia. :)
Maar dat betekent niet dat de Leon krap is, overigens, want de ruimte die je daarin krijgt is ook alleszins prima. De Octavia steekt er gewoon met kop en schouders bovenuit geloof ik (in dit segment) qua ruimte.
Als je de kans krijgt: proefritjes maken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 12-02-2017 14:34 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:30:
[...]

De betere tussen de Leon en de Octavia? Dat ligt eraan wat je wil. De Octavia is de auto met meer ruimte denk ik en meer no nonsense uitstraling. De Leon vind ik er zelf wat mooier uitzien en van binnen vond ik het ook aantrekkelijker (alhoewel het standaard VAG onderdelen zijn in een net iets ander vormpje). Zelf zou ik voor de Leon gaan, zeer zeker als die ook nog eens goedkoper is met gelijke uitrusting. Qua kwaliteit, stromingsgevoeligheid en dergelijke zal het gelijkwaardig zijn neem ik aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Cyphax schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:33:
Ik zou uitgaan van de goedkoopste van de twee om eerlijk te zijn, even meegenomen wat het uitrustingsniveau is. Ik heb een Leon ST, en ik ben er heel blij mee, maar voor zover ik weet zou een Octavia ongeveer net zo'n goede keus moeten zijn. Iets ruimer is ie wel. Als je graag ruimte wil, Octavia. :)
Maar dat betekent niet dat de Leon krap is, overigens, want de ruimte die je daarin krijgt is ook alleszins prima. De Octavia steekt er gewoon met kop en schouders bovenuit geloof ik (in dit segment) qua ruimte.
Als je de kans krijgt: proefritjes maken. :)
Ik twijfel bij de leon nog aan de stoelen (in de excellence-uitvoering).
Het weggedrag bij een proefrit met DSG heeft mij wel overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb de alcantara-stoelen met lendensteun, die laatste zou ik niet meer willen missen. Fijne stoelen voor mij, maar is ook weer persoonlijk dus je moet het inderdaad zelf ook zo voelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Kun je misschien wat nader toelichten wat je bedoelt? Want ik had bij mijn proefrit totaal geen moeite met schakelen en ging ook lekker kort en snel.
Klopt, het schakelt ook zeker niet slecht en went binnen een paar minuten.

Ik vond mijn Focus echter fijner schakelen. Iets kortere slagen, precies zwaar genoeg zonder dat je de pook daar een bepaald punt moest drukken.
Bij de Astra zijn de slagen ietsje langer, schakelt het nog steeds precies zwaar genoeg maar heb ik vaak het gevoel dat ik net even door iets van een weerstand heen moet drukken.

Het verschil is lastig uit te leggen en waarschijnlijk alleen te merken als je beide auto's gereden hebt of misschien is het wel een persoonlijke voorkeur, dat kan ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Klopt, het schakelt ook zeker niet slecht en went binnen een paar minuten.

Ik vond mijn Focus echter fijner schakelen. Iets kortere slagen, precies zwaar genoeg zonder dat je de pook daar een bepaald punt moest drukken.
Bij de Astra zijn de slagen ietsje langer, schakelt het nog steeds precies zwaar genoeg maar heb ik vaak het gevoel dat ik net even door iets van een weerstand heen moet drukken.

Het verschil is lastig uit te leggen en waarschijnlijk alleen te merken als je beide auto's gereden hebt of misschien is het wel een persoonlijke voorkeur, dat kan ook nog :P
Of je bent iets gewoon jaren gewend geraakt en moet nu wennen omdat het anders is. Is ook met andere dingen zoals stoel, zicht of stuurbediening. Is overigens ook 1 van de redenen dat mensen vaak dezelfde merken blijven rijden.

Iets anders waarvan ik het weet is de besturing van muziek bij Renaults. Ik vind het, na enige gewenning, fantastisch werken. Maar anderen hebben liever op het stuur zelf wat volumeknoppen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Hmm das nieuw. Hier was ie juist duurder toentertijd maar wel veel leuker samen te stellen (fiscale waarde).

Die van mij is de dag na kerst total loss gereden :( Heerlijke auto!

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/leon1.jpg

Qua interieur zou ik ook kiezen voor de leer/alcantara!

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/leon5.jpg

en ja de base staat nog steeds niet goed op de foto :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Hmm das nieuw. Hier was ie juist duurder toentertijd maar wel veel leuker samen te stellen (fiscale waarde).

Die van mij is de dag na kerst total loss gereden :( Heerlijke auto!

[afbeelding]

Qua interieur zou ik ook kiezen voor de leer/alcantara!

[afbeelding]

Als je deze bij leaseplan uitrekent is deze volgens mij goedkoper dan de octavia.
Ik zit te kijken naar de Leon ST Excellence.

Ik twijfel echter over de sportstoelen of deze geschikt voor mij zijn.
Daarnaast twijfel ik over de ruimte achterin (met 3 kinderen achterin). De octavia is toch een stuk ruimer.

Heb jij de DSG gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nee, het ging mij toentertijd om 14%. Helaas werd 'm dat niet met DSG :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zoooo de Astra is goedkoop!

https://www.athlon.nl/ess...13320170101/24/35000/#top

1.6 biturbo 160pk

24 maanden, 35.000 per jaar - 577 per maand

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Reinier

\o/

JB schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:37:
[...]
Alsof iemand dat in de gaten heeft! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Alsof iemand dat in de gaten heeft! :D
Ik begin wvkreg wel te missen tho :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pitchdown schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:42:
[...]

Ik twijfel echter over de sportstoelen of deze geschikt voor mij zijn.
Daarnaast twijfel ik over de ruimte achterin (met 3 kinderen achterin). De octavia is toch een stuk ruimer.
Een stuk? Qua liters bagage misschien wel, maar voor 3 kids zou ik meer rekening houden met de binnenbreedte.... Daar verwacht ik dat het maximaal 3 cm scheelt. Autoweek geeft helaas geen info over de interieurmaten van deze twee, maar de exterieurmaten schelen maar 2mm in de breedte, en de spoorbreedte 5mm.
Als je nog met stoeltjes/verhogers werkt kan je beter kijken of er een beetje een vlakke bank achterin zit of dat het meer twee gevormde zittingen zijn. In dat laatste geval komt je stoeltje/verhoger scheef te staan en hangt je kiddo waarschijnlijk ook opzij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
gwystyl schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Een stuk? Qua liters bagage misschien wel, maar voor 3 kids zou ik meer rekening houden met de binnenbreedte.... Daar verwacht ik dat het maximaal 3 cm scheelt. Autoweek geeft helaas geen info over de interieurmaten van deze twee, maar de exterieurmaten schelen maar 2mm in de breedte, en de spoorbreedte 5mm.
Als je nog met stoeltjes/verhogers werkt kan je beter kijken of er een beetje een vlakke bank achterin zit of dat het meer twee gevormde zittingen zijn. In dat laatste geval komt je stoeltje/verhoger scheef te staan en hangt je kiddo waarschijnlijk ook opzij :)
Daarom heb ik dus met 2 kinderstoeltjes een rondje langs dealers gemaakt. Getallen in een brochure zeggen op dit vlak weinig: Wat je aangeeft, ook de vorm van de bank is hierin van belang. En daarvoor kun je toch het beste wat dingen proberen. :)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Spoetnik385 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:32:
[...]

Daarom heb ik dus met 2 kinderstoeltjes een rondje langs dealers gemaakt. Getallen in een brochure zeggen op dit vlak weinig: Wat je aangeeft, ook de vorm van de bank is hierin van belang. En daarvoor kun je toch het beste wat dingen proberen. :)
En wat was de eindconclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Cyphax schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:41:
Ik heb de alcantara-stoelen met lendensteun, die laatste zou ik niet meer willen missen. Fijne stoelen voor mij, maar is ook weer persoonlijk dus je moet het inderdaad zelf ook zo voelen. :)
Ik zag vanavond het volgende:
http://www.seat.nl/modellen/leon-st-station
Scroll naar "business intense voordeel".

Dit "pakket" zou bovenop de style-editie gezet kunnen worden.
Hierdoor zou je naar mijn mening de standaard stoelen behouden + de voordelen de business intense hebben.

Klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
pitchdown schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:49:
[...]

En wat was de eindconclusie?
In mijn geval ging het voordeel naar de Renault Talisman. Verder getest in een Skoda Octavia, Superb, Renault Megane en Ford Mondeo.
Superb en Talisman ontliepen elkaar weinig.

<disclaimer>Dit is geen wetenschappelijk verantwoorde test. Puur een praktijktest met stoeltjes die wij gebruiken. Deze test zegt niets, maar dan ook niets over de situatie met andere personen, andere stoeltjes of andere Mondeo's, Superbs, Megane's, etc. </disclaimer>

[ Voor 47% gewijzigd door Spoetnik385 op 13-02-2017 20:32 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24

ST10©DE

Dus.............

Op youtube is er het kanaal van "Alex on autos". Hij heeft ook een tal "How Do Child Seat Fits" video's : YouTube: Child Seat Reviews

Weliswaar veel Amerikaanse auto's maar ook wel een aantal auto's die in Europa te verkrijgen zijn. De S90 zou bijvoorbeeld drie zitjes moeten kunnen hebben op de achterbank.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja lol, de S90 zit niet echt in het C segment :D Ik denk dat het ook wel past in de Ford Edge ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ook niet qua ruimte? Er waren al mensen die van een S80 zeiden dat ze minder ruimte hadden dan in een Leon, je betaalt er alleen veel meer geld voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
1 maart ben ik uitgenodigd om de Skoda Kodiaq te testen.... hier ga ik maar eens even gebruik van maken aangezien deze nog steeds op mijn lijstje staat. Geeft mij toch de gelegenheid om nader kennis te maken met de auto en niet ongezien hoef te bestellen (mocht het zover komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ManiacScum schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:18:
1 maart ben ik uitgenodigd om de Skoda Kodiaq te testen.... hier ga ik maar eens even gebruik van maken aangezien deze nog steeds op mijn lijstje staat. Geeft mij toch de gelegenheid om nader kennis te maken met de auto en niet ongezien hoef te bestellen (mocht het zover komen)
Ben ik wel benieuwd naar. Mijn buurman heeft zijn oog er ook op laten vallen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het is gewoon een hele grote auto met enorm veel ruimte. Het uiterlijk is (in mijn ogen) niets mis mee, wel met de prijs voor de dieselvarianten. Heb hem al een paar keer gezien (Autosalon Parijs, Brussel) en ik vind het nog steeds een mooie wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

J0YR1D3R schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:20:
[...]

Het is gewoon een hele grote auto met enorm veel ruimte. Het uiterlijk is (in mijn ogen) niets mis mee, wel met de prijs voor de dieselvarianten. Heb hem al een paar keer gezien (Autosalon Parijs, Brussel) en ik vind het nog steeds een mooie wagen.
Wat is er mis met de prijs? Voor 50 tot 55k kleed je m bijna volledig aan. Probeer dat maar eens met een Q5 of Ford Edge.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Wat is er mis met de prijs? Voor 50 tot 55k kleed je m bijna volledig aan. Probeer dat maar eens met een Q5 of Ford Edge.
En voor rond de 40 heb je eigenlijk al alle belangrijke opties er op zitten (wat mij betreft). Goede optie, ook omdat hij groter is dan de Tiguan en Ateca, maar toch goedkoper dan de Tiguan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

André schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:35:
[...]

En voor rond de 40 heb je eigenlijk al alle belangrijke opties er op zitten (wat mij betreft). Goede optie, ook omdat hij groter is dan de Tiguan en Ateca, maar toch goedkoper dan de Tiguan.
2.0 TDI DSG (de instap-diesel), Style Business en een metallic kleurtje en je zit al op 46.600. De 2.0 TSI ligt ook rond die prijs. Hoe jij aan die 40k komt is mij een raadsel, want een auto van die omvang / dat gewicht wil je werkelijk waar niet rijden met een 1.4 motortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:16:
[...]

2.0 TDI DSG (de instap-diesel), Style Business en een metallic kleurtje en je zit al op 46.600. De 2.0 TSI ligt ook rond die prijs. Hoe jij aan die 40k komt is mij een raadsel, want een auto van die omvang / dat gewicht wil je werkelijk waar niet rijden met een 1.4 motortje.
De 1.4TSI heeft 150pk op een gewicht welke 90kg lichter is dan mijn eigen Touran, daar kom je prima mee vooruit, meer dan prima zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:57:
Ja lol, de S90 zit niet echt in het C segment :D Ik denk dat het ook wel past in de Ford Edge ;)
De S90 was alleen als voorbeeld van een auto die ook in Europa geleverd wordt. De CX5 wordt volgens mij ook aan deze test onderworpen, net als de Prius, HRV, RAV4, X1, Tucson, Q3, V60, A3, Tiguan, etc....

[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 14-02-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

[...]

Wellicht kan je voor 40k beter naar de Ateca kijken. Want voor 40k heb je een hele mooie pakket. De Kodiaq is weliswaar groter. Maar super klein is de Ateca ook niet.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
kevinl schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Wellicht kan je voor 40k beter naar de Ateca kijken. Want voor 40k heb je een hele mooie pakket. De Kodiaq is weliswaar groter. Maar super klein is de Ateca ook niet.
Als je het verschil in kwaliteit geen probleem vindt, is dat een alternatief. Persoonlijk vind ik de Ateca geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 09:44
Ben benieuwd! Deze staat ook op mijn lijst....

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Een kleine 6000 euro meerprijs voor een dieselmotor is gewoon belachelijk veel. Natuurlijk kan Skoda daar niet alles aan veranderen, maar het verschil is gewoon groot. Waarschijnlijk doordat hij net wat groter is dan bijv. een Kadjar of Qashqai had ik hem wat hoger verwacht qua prijs, maar daar ben je met een kleine 38-40k wel klaar, de Kodiaq begint pas bij die prijs. Een Ford Edge is leuk, maar net als de Kuga hopeloos verouderd van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:32
[...]

Puur op buikgevoel de 1.4 afschrijven omdat het een slechts '1.4' is... :/
De 1.4TSI DSG (150) is haalde in de tests 8.6s naar de honderd. Dat is even snel als jouw 2.0TDI in je Octavia. En dat was blijkbaar toch voldoende voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Puur op buikgevoel de 1.4 afschrijven omdat het een slechts '1.4' is... :/
De 1.4TSI DSG (150) is haalde in de tests 8.6s naar de honderd. Dat is even snel als jouw 2.0TDI in je Octavia. En dat was blijkbaar toch voldoende voor jou.
Je vergeet voor het gemak het verschil van bijna 100 Nm aan koppel tussen de beide motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:32
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Je vergeet voor het gemak het verschil van bijna 100 Nm aan koppel tussen de beide motoren?
Dat is vrij irrelevant met een automaat. Met een manuele bak is dat koppel inderdaad erg handig echter trapt die dsg er met gemak een paar terug wanneer er meer acceleratie gevraagd wordt.
Ik denk niet dat er veel mensen dergelijke wagen met een handbak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Dat is vrij irrelevant met een automaat. Met een manuele bak is dat koppel inderdaad erg handig echter trapt die dsg er met gemak een paar terug wanneer er meer acceleratie gevraagd wordt.
Ik denk niet dat er veel mensen dergelijke wagen met een handbak rijden.
Reken maar dat er hier veel mensen de 1.4 TSI als handbak bestellen / rijden. Wat de vergelijking betreft, trouwens: mijn Octavia 2.0 TDI is een handbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:24
Ik mag binnenkort voor het eerst een leasewagen bestellen. Nu ben ik op zoek naar een comfortabele rijdende auto, waarmee je makkelijk naar Frankrijk/Spanje tuft en over een jaar staat ons eerste kind op de planning.

Er is een budget van € 620 excl brandstof o.b.v. 60 mnd / 30k beschikbaar gesteld.

Wat zijn op dit moment interessante auto's daarin? Ik wil niet perse een snelheidsmonster, comfort en stilte gaan boven sportiviteit. Helaas heb ik nog geen toegang tot het systeem ,wat bij ons wordt gebruikt, om dit in te zien.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Oggy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:49:
Ik mag binnenkort voor het eerst een leasewagen bestellen. Nu ben ik op zoek naar een comfortabele rijdende auto, waarmee je makkelijk naar Frankrijk/Spanje tuft en over een jaar staat ons eerste kind op de planning.

Er is een budget van € 620 excl brandstof o.b.v. 60 mnd / 30k beschikbaar gesteld.

Wat zijn op dit moment interessante auto's daarin? Ik wil niet perse een snelheidsmonster, comfort en stilte gaan boven sportiviteit. Helaas heb ik nog geen toegang tot het systeem ,wat bij ons wordt gebruikt, om dit in te zien.
https://www.leaseplandire...age=30000&leasetarief=650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Met dergelijke looptijd en km's per jaar moet dat volgens mij probleemloos een C segmenter kunnen zijn :? Mag/moet je diesel/benzine rijden?

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 54 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic