Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46
Als je ruimte zoekt, is de Octavia een goede optie.
Leuke auto, met DSG rijdt zelfs de 1.0 goed/acceptabel (of de 1.6 diesel).

Ruimte is ZEER groot, kofferbak is bv groter dan een V70

[ Voor 3% gewijzigd door badnews.nl op 18-01-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:40

servies

Veni Vidi Servici

MadDonkey schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk, je budget! En welke opties je belangrijk vindt? Waarom je precies op deze bent uitgekomen.

Anders zou ik zeggen, kijk ook eens bij Audi (, BMW of Dacia of daar niks leukers/ goedkopers is?
Simpel:
Audi (goedkoper)
BMW (goedkoper)
Dacia (leuker) Hoewel dit natuurlijk persoonlijk is, maar zijn niet met elkaar vergelijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
badnews.nl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:38:
Als je ruimte zoekt, is de Octavia een goede optie.
Leuke auto, met DSG rijdt zelfs de 1.0 goed/acceptabel (of de 1.6 diesel).

Ruimte is ZEER groot, kofferbak is bv groter dan een V70
Budget speelt niet heel grote rol.
Ik wil zelf gewoon veel voor weinig :-)

In ieder geval veel ruimte. Enige concurenten lijken de seat ibiza ST, Toyota Auris Wagon, en Astra Wagon. Alleen de octavia heeft meer ruimte t.o.v. deze concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 22:10
MadDonkey schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:31:
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe lease-auto. Ik kom van een VW UP! dus alle stapjes omhoog qua auto zorgen dat ze extreem luxe aan doen. :-)

Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op een Opel Astra Business+. Ik zie in de optie lijst bij een van de pakketten staan; Geluidswerende voorruit

Weet iemand hier wat dat precies inhoudt? En of je het verschil ook echt merkt in vergelijking met een normale voorruit?
Durf niet te stellen wat het verschil is. Wel kan ik je aanraden om eens goed te kijken naar het interieur van de business+. Deze wijkt namelijk af van de Innovation. De plastic finish op het middenconsole is daar een soort grijstint, wat ik presonlijk niet mooi vond.

De innovation met navigatiepakket was nagenoeg niet veel duurder dan de business+ en met glossy black finish.

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:43:
[...]

In ieder geval veel ruimte. Enige concurenten lijken de seat ibiza ST, Toyota Auris Wagon, en Astra Wagon. Alleen de octavia heeft meer ruimte t.o.v. deze concurrenten.
Waarom de Ibiza ST? Niet echt vergelijkbaar met de Octavia. Zou ik eerder naar de Leon ST kijken :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Fiat Tipo?
http://www.fiat.nl/tipo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik op papier even naar gekeken. Je kan vrij goedkoop een compleet uitgeruste auto samenstellen. Het leasebedrag is echter (bijna) net zo hoog als een leuk uitgeruste Astra. Zal wel met verwachtte restwaarde te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Heb ik op papier even naar gekeken. Je kan vrij goedkoop een compleet uitgeruste auto samenstellen. Het leasebedrag is echter (bijna) net zo hoog als een leuk uitgeruste Astra. Zal wel met verwachtte restwaarde te maken hebben.
Dat zie ik inderdaad ook.
Een astra of octavia blijven toch interessanter.
Het liefst zou ik mijn 14% octavia blijven rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Een ander puntje misschien.
Wij mogen eigenlijk weinig extra`s kiezen, tenzij dit in een "pakket" zit.
Welke station-aanbieder heeft op dit moment de meest interessante pakketten om dit mooi up te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24
Kwakkel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:32:
Yes, vandaag bericht gekregen dat ik *binnenkort* een nieuwe auto mag uitzoeken.
Hopelijk krijg ik snel toegang tot de sites van de leasingmaatschappij, dan kan ik alvast kijken wat de mogelijkheden zijn.
Budget alleszins 506 euro per maand (zonder brandstof/verzekering/pechverhelping). Merken beperkt tot
MB, BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota en Mazda. Ow, wellicht niet onbelangrijk: ik woon (en werk) in België.

Momenteel rij ik een Ford Grand C-Max uit 2012, met de lichtste motor (95 PK geloof ik). Dus, kwa motor kan ik alvast niet slechter :p
Maar, het zal wel weer een compromis worden tussen grootte en vermogen, waarbij grootte toch wel veel belangrijker is dan vermogen (helaas - maarja, met een kleine van 2.5 jaar en een hond heb je wel ruimte nodig).

Ik post zeker terug als ik een zicht heb op wat mogelijk is :)
Heb alvast wat opgezocht. Vermits kofferruimte belangrijk is, hierbij mijn favorieten:
- VW Sharan - kofferruimte van minimaal 809 liter; maximaal 2 430 liter (volgens autoweek.nl)
- VW Touran - 834 tot 1980 liter
- BMW 216d Gran Tourer - 645 tot 1 905 liter
- Mercedes E - 640 tot 1 820 liter
- Toyota RAV4 - 577 tot 1 776 liter

Vrees dat de Sharan te duur gaat zijn, evenals de E-klasse. Maar hoop dat ik misschien een mooie deal kan slaan door een stock-wagen te nemen.
Na de Sharan is de Touran duidelijk de ruimste al is deze, met de lichtste motor, wel de lichtste van de hoop (110pk/250NM).

Andere opties zijn
- VW Tiguan - 615 tot 1 655 liter
- Mazda 6 - 522 tot 1 664 liter
- Toyota Avensis Touring - 543 tot 1 609 liter
- BMW X3 - 550 tot 1 600 liter
- Toyota Verso - 484 tot 1 740 liter
Al denk ik dat de Mazda en de X3 ook weer te duur gaan zijn. De Verso vind ik niet zo geweldig; die sluit qua koffermaat wel het meest aan bij de Grand C-Max (475 tot 1 742 liter).

X1, B-klasse, C-klasse, 316d Touring, A4 Avant, XC60, Q3 en Q2 zijn, los van het feit dat een aantal zowiezo te duur zal zijn, ook veel kleiner kwa koffermaat. Gaat van 505 tot 1 550 voor de X1 naar 405 tot 1 050 voor de Q2.

VW Golf Break is niet echt spannend in vergelijking met de bovenstaande opties en zal ook niet groter zijn. De VW Passat heeft, naar verluidt, een nogal onhandige kofferklep waardoor ik deze ook reeds van de lijst heb gehaald.

Heeft iemand alvast commentaar of bovenstaande shortlist (of op 1 van de andere opties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:37:
Een ander puntje misschien.
Wij mogen eigenlijk weinig extra`s kiezen, tenzij dit in een "pakket" zit.
Welke station-aanbieder heeft op dit moment de meest interessante pakketten om dit mooi up te vullen?
BMW - High Executive
Volvo - Nordic+ Luxury
Audi - Adrenalin Proline Plus Business (ofzo)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:09:
[...]

BMW - High Executive
Volvo - Nordic+ Luxury
Audi - Adrenalin Proline Plus Business (ofzo)
Ook nog stationswagons met veel binnen pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Binnen pakket?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Die MPV's hebben op papier een enorme bagaeruimte, maar hoeveel daarvan ligt onder het dekzeil / hoedenplank?

834 liter in een Touran (zonder neergeklapte achterstoelen), dan denk ik dat ze hem tot het plafond hebben opgestapeld. Ik vermoed dat de 522 liter van de Mazda 6 de ruimte in de hatchback betreft of in de station onder het dekzeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Groot business-pakket oid welke je kan kiezen bovenop een standaard-uitrusting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:54:
[...]

De luxe versies pakken? Bij de Mondeo bijv de Titanium. Bij de Talisman de Intens. Enz.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
JB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:58:
[...]

De luxe versies pakken? Bij de Mondeo bijv de Titanium. Bij de Talisman de Intens. Enz.
Netto kwam ik uit op de skoda octavia style business.
Op een of andere manier heeft skoda alleen nog maar 2 modellen van de nieuwe octavia.
Ik had gehoopt bij een ander merk meer mogelijkheden terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Netto kwam ik uit op de skoda octavia style business.
Op een of andere manier heeft skoda alleen nog maar 2 modellen van de nieuwe octavia.
Ik had gehoopt bij een ander merk meer mogelijkheden terug te vinden.
Wil je er perse een pakket bij dan? De style business is al erg compleet. Als je wilt staan er zelfs nog aanvullende pakketten op de prijslijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:54:
[...]

Honda Civic Tourer Lifestyle of Executive zijn erg compleet en de Civic heeft nog iets meer bagageruimte dan de Octavia. Als het kan nog in business uitvoering, dan heb je navigatie, PDC voor en achter en achteruitrijcamera voor zover die er al niet bij zitten

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 18-01-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
gwystyl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:40:
[...]

Honda Civic Tourer Lifestyle of Executive zijn erg compleet en de Civic heeft nog iets meer bagageruimte dan de Octavia. Als het kan nog in business uitvoering, dan heb je navigatie, PDC voor en achter en achteruitrijcamera voor zover die er al niet bij zitten
Waar zie jij dat de honda ruimer is dan de skoda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

t_captain schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:50:
Die MPV's hebben op papier een enorme bagaeruimte, maar hoeveel daarvan ligt onder het dekzeil / hoedenplank?

834 liter in een Touran (zonder neergeklapte achterstoelen), dan denk ik dat ze hem tot het plafond hebben opgestapeld. Ik vermoed dat de 522 liter van de Mazda 6 de ruimte in de hatchback betreft of in de station onder het dekzeil.
Volgens Europese normen telt de inhoud onder de hoedenplank.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:28
Kwakkel schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:26:
[...]

Heb alvast wat opgezocht. Vermits kofferruimte belangrijk is, hierbij mijn favorieten:
- VW Sharan - kofferruimte van minimaal 809 liter; maximaal 2 430 liter (volgens autoweek.nl)
- VW Touran - 834 tot 1980 liter
- BMW 216d Gran Tourer - 645 tot 1 905 liter
- Mercedes E - 640 tot 1 820 liter
- Toyota RAV4 - 577 tot 1 776 liter

Vrees dat de Sharan te duur gaat zijn, evenals de E-klasse. Maar hoop dat ik misschien een mooie deal kan slaan door een stock-wagen te nemen.
Na de Sharan is de Touran duidelijk de ruimste al is deze, met de lichtste motor, wel de lichtste van de hoop (110pk/250NM).

Andere opties zijn
- VW Tiguan - 615 tot 1 655 liter
- Mazda 6 - 522 tot 1 664 liter
- Toyota Avensis Touring - 543 tot 1 609 liter
- BMW X3 - 550 tot 1 600 liter
- Toyota Verso - 484 tot 1 740 liter
Al denk ik dat de Mazda en de X3 ook weer te duur gaan zijn. De Verso vind ik niet zo geweldig; die sluit qua koffermaat wel het meest aan bij de Grand C-Max (475 tot 1 742 liter).

X1, B-klasse, C-klasse, 316d Touring, A4 Avant, XC60, Q3 en Q2 zijn, los van het feit dat een aantal zowiezo te duur zal zijn, ook veel kleiner kwa koffermaat. Gaat van 505 tot 1 550 voor de X1 naar 405 tot 1 050 voor de Q2.

VW Golf Break is niet echt spannend in vergelijking met de bovenstaande opties en zal ook niet groter zijn. De VW Passat heeft, naar verluidt, een nogal onhandige kofferklep waardoor ik deze ook reeds van de lijst heb gehaald.

Heeft iemand alvast commentaar of bovenstaande shortlist (of op 1 van de andere opties)?
Heb je liever een grote kofferbak met de stoelen plat of met de stoelen omhoog?
Het lijkt alsof jij sorteert op de grootste kofferbak met de banken plat terwijl je vaak de auto gebruikt met de bank omhoog lijkt mij?

Als het om opbergruimte gaat schiet mij gelijk de skoda Superb te binnen. Dat is echt een koning qua ruimte. Kofferbak is 660/1950.

edit: Skoda heeft ook net de Kodiaq gelanceerd. Die heeft ook een flinke kofferbak zo te zien:
Inhoud bagageruimte (5 zits) min./max 650/2.065 liter
Inhoud bagageruimte (7 zits) min./max 270/2.005 liter

Maaaar, ga je echt een auto kiezen op basis van de kofferbakinhoud? Er zijn toch vele andere dingen belangrijk(er) aan een auto?

[ Voor 7% gewijzigd door Pindakaas op 18-01-2017 21:46 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bagageruimte zo belangrijk is kan je natuurlijk ook kijken naar bijvoorbeeld een leuk aangeklede Volkswagen Transporter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bart ® schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:40:
[...]

Volgens Europese normen telt de inhoud onder de hoedenplank.
Dan is die 800 liter in de Touran zonder de 3e zitrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:25:
Als bagageruimte zo belangrijk is kan je natuurlijk ook kijken naar bijvoorbeeld een leuk aangeklede Volkswagen Transporter. ;)
Of een Caddy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Autoweek bijvoorbeeld,

Skoda 610 liter, Honda Civic 624 liter.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:46:
[...]

http://www.autoweek.nl/ca...=87856&id2=84133&cache=no
Dan het tabblad maten/gewichten. Die doet het bij mij op het moment niet, maar daar zijn de normliters te zien. In de praktijk kan de ene natuurlijk een iets praktischer ingedeelde kofferbak hebben dan de andere. Bij de Honda krijg je door de magic seats in ieder geval een perfect vlakke laadvloer als je de rugleuning van de achterbank platlegt. Dat vind ik zelf erg handig, meestal staan die nog een stuk schuin omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13
pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:33:
Ik moet in Juni een nieuwe lease-auto kiezen.
Ik zoek een ruimte stationwagon voor een goede prijs.
Ik kwam uit op de skoda octavia wagon 2017-versie.

Zijn er nog argumenten om niet voor deze auto te kiezen maar voor een andere?
w
Was ook 1 van mijn 2 opties, samen met de astra st.
1. Astra ST Innovation Automaat 136pk + nagenoeg alle opties.
2. Skoda Octavia Style business 1.6 TDI DSG7 + nagenoeg alle opties
Ik ben uiteindelijk voor de astra st gegaan.
Waarom:
Astra heeft 136pk en de skoda 110pk.
Astra is 30 euro goedkoper in de lease
Automatisch inparkeren (Geen must maar zit in pakket)
Geluidswerend voorraam
Schuifkanteldak(kost bij Skoda een bak geld wat ik we niet voor over heb, bij opel 495 euro)
Stuurverwarming
Stoelmassage en ventilatie
Verwarmbare achterbank

2 "minpunten" voor de opel
Hij is 5375 euro duurder, hij komt in totaal op 43.135 euro
Geen verwarmbaar voorraam (lijkt mij reuze handig met huidige omstandigheden)

Of je bovenstaande punten belangrijk vindt is aan jou. In mijn ogen zijn het luxe problemen maar doen er bij mij wel wat toe met 50-70k per jaar.

Ter info ik rij nu een VW Golf VII Variant 1.6TDI Highline met ook nagenoeg alle opties.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:39
De Astra in diesel uitvoering is toch wel een stuk duurder dan de benzine (150pk) versie! :o

Ik heb met uitzondering van de geventileerde/masserende voorstoelen en het automatische schuifdak ook de hele optielijst aangevinkt maar kom 10k lager uit en die van mij is een hatchback, had niet zo'n groot verschil verwacht.

Ik zag dat de Astra nu ook met quick heat o.i.d. is uit te voeren, heb je dat ook? Wellicht dat dit de voorruitverwarming kan compenseren, alhoewel voorruitverwarming wel echt ideaal is met dit weer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Appie Heijn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:41:
[...]
w
Waarom:
Geluidswerend voorraam
Schuifkanteldak(kost bij Skoda een bak geld wat ik we niet voor over heb, bij opel 495 euro)
Stuurverwarming
Verwarmbare achterbank

Of je bovenstaande punten belangrijk vindt is aan jou. In mijn ogen zijn het luxe problemen maar doen er bij mij wel wat toe met 50-70k per jaar.

Ter info ik rij nu een VW Golf VII Variant 1.6TDI Highline met ook nagenoeg alle opties.
Wel benieuwd waarom je dan in het C segment bent gebleven met dergelijke bestelwaarde. Een Renault Talisman (Intens) of Ford Mondeo (Titanium) of Skoda Suberb of Mazda 6 kun je ook heel dik aankleden voor 43K. Gaat het om de fiscale waarde die je laag hebt weten te houden door veel niet AF fabriek te doen of vind je een D segmenter te groot/lomp?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
B-Real schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:52:
De Astra in diesel uitvoering is toch wel een stuk duurder dan de benzine (150pk) versie! :o

Ik heb met uitzondering van de geventileerde/masserende voorstoelen en het automatische schuifdak ook de hele optielijst aangevinkt maar kom 10k lager uit en die van mij is een hatchback, had niet zo'n groot verschil verwacht.

Ik zag dat de Astra nu ook met quick heat o.i.d. is uit te voeren, heb je dat ook? Wellicht dat dit de voorruitverwarming kan compenseren, alhoewel voorruitverwarming wel echt ideaal is met dit weer idd.
Idd verschil is erg groot maar heeft met bpm te maken voor het grootste gedeelte denk ik. E label doet hem niet goed 😉
Quickheat krijg je als je leer af fabriek laat inbouwen icm wellness stoelen. Als losse optie had ik het niet gekozen denk ik, schijnt maar marginaal iets toe te voegen.
JB schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:08:
[...]
Wel benieuwd waarom je dan in het C segment bent gebleven met dergelijke bestelwaarde. Een Renault Talisman (Intens) of Ford Mondeo (Titanium) of Skoda Suberb of Mazda 6 kun je ook heel dik aankleden voor 43K. Gaat het om de fiscale waarde die je laag hebt weten te houden door veel niet AF fabriek te doen of vind je een D segmenter te groot/lomp?
Leaseprijzen dat is de voornaamste reden. Moet onder de 850 blijven. 40k km en 54 maanden(incl alles zoals winterbanden)

Die dikke bakken doen ondanks (nagenoeg) dezelfde aanschafprijs veel hogere maandbedragen. Een A3 sportsback met dezelfde aanschafprijs als de astra doet 860 euro, de astra doet 799 euro.

Heb wel proefgereden in de talisman, maar vindt de EDC bak echt om te janken, wat een twijffelaar die bak. Ik ben natuurlijk de DSG7 bak gewend nu, beter ga je niet krijgen in dit segment denk ik, de opel kan er ook niet aan tippen maar krijgt van mij wel een ruime voldoende. De EDC bak een matige 5 als rapportcijfer. Jammer want ik vindt het wel de mooiste en verder ook prima rijdende auto. Wel opvallend is dat mijn huidige auto toch nog wel weer beter is afgewerkt met mooiere materialen terwijl deze van 2013 is in vergelijking met een talisman.
Wat ook meespeelt is dat ik liever een beetje vermogen over heb, een 110-115pk in het D segment houdt niet echt over. 136pk in het C segment vindt ik erg netjes, zeker omdat de 110pk in mijn golf ook toerijkend is/was.

Mijn eisen aan de opvolger:
Automaat
Station
Beste stoelen die in het model verkrijgbaar zijn, heb namelijk nu super zittende ergo seats(elek verstelbaar boeit mij trouwens niet, maar wel leuk meegenomen)
Adaptieve cruise minimaal 160kmu ondersteuning ivm regelmatig in Duitsland(heb ik nu ook, bij renault gaat ie maar tot 140 😔)
Lane assist (heb ik nu ook, ideaal)
Minimaal 1400kg trekvermogen
Stoelverwarming, ik rij standaard met stoelverwarming aan en redelijk koude interieurtemp, blijf ik lekker scherp.
Fatsoenlijke verlichting (heb nu Xenon Plus op de Golf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Appie Heijn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Idd verschil is erg groot maar heeft met bpm te maken voor het grootste gedeelte denk ik. E label doet hem niet goed 😉
Quickheat krijg je als je leer af fabriek laat inbouwen icm wellness stoelen. Als losse optie had ik het niet gekozen denk ik, schijnt maar marginaal iets toe te voegen.

[...]

Leaseprijzen dat is de voornaamste reden. Moet onder de 850 blijven. 40k km en 54 maanden(incl alles zoals winterbanden)

Die dikke bakken doen ondanks (nagenoeg) dezelfde aanschafprijs veel hogere maandbedragen. Een A3 sportsback met dezelfde aanschafprijs als de astra doet 860 euro, de astra doet 799 euro.

Heb wel proefgereden in de talisman, maar vindt de EDC bak echt om te janken, wat een twijffelaar die bak. Ik ben natuurlijk de DSG7 bak gewend nu, beter ga je niet krijgen in dit segment denk ik, de opel kan er ook niet aan tippen maar krijgt van mij wel een ruime voldoende. De EDC bak een matige 5 als rapportcijfer. Jammer want ik vindt het wel de mooiste en verder ook prima rijdende auto. Wel opvallend is dat mijn huidige auto toch nog wel weer beter is afgewerkt met mooiere materialen terwijl deze van 2013 is in vergelijking met een talisman.
Wat ook meespeelt is dat ik liever een beetje vermogen over heb, een 110-115pk in het D segment houdt niet echt over. 136pk in het C segment vindt ik erg netjes, zeker omdat de 110pk in mijn golf ook toerijkend is/was.

Automaat
Station
Beste stoelen die in het model verkrijgbaar zijn, heb namelijk nu super zittende ergo seats(elek verstelbaar boeit mij trouwens niet, maar wel leuk meegenomen)
Adaptieve cruise minimaal 160kmu ondersteuning ivm regelmatig in Duitsland(heb ik nu ook, bij renault gaat ie maar tot 140 😔)
Stoelverwarming, ik rij standaard met stoelverwarming aan en redelijk koude interieurtemp, blijf ik lekker scherp.
Dacht dat de Astra niet over Adaptive Cruise Controle beschikte..?

nvm: automaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Nedje schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Dacht dat de Astra niet over Adaptive Cruise Controle beschikte..?

nvm: automaat wel.
Jawel hoor, optie is sinds januari op de prijslijst volgens mij:
Op een business+ €995
Op een innovation €845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Appie Heijn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Jawel hoor, optie is sinds januari op de prijslijst volgens mij:
Op een business+ €995
Op een innovation €845
Die werkt tussen de 30 en 180. Niet daarbuiten. De Mégane beperkt hem tot 50-140. Al kunnen volgens mij beide auto's afremmen naar 0 als dat nodig is (maar dan gaan ze dus niet meer verder, al zie ik dat je op de Astra 1.6 pitters wel weer die mogelijkheid hebt, maar het is niet iets voor files)

Momenteel is mn shortlist een Astra Hatchback BiTurbo vs Mégane GT Diesel. Beiden vallen net nog binnen mn CO2 limieten. Binnenkort proefrit met de Astra (en Mégane zal ook wel ergens deze maand worden). Ben benieuwd. Merk dat je van beiden de Hatchback erg weinig ziet (en de estate ook nog niet heel veel).

Mochten ze niet bevallen dan heb ik nog de Seat Leon, Mazda 3, Fiat Tipo, Honda Civic 2017 (als die een beetje be tijds in prijslijsten verschijnt) achter de hand.

Overigens zie ik die Mégane GT 165 Diesel nog niet in de prijslijsten van leasemaatschappijen staan, maar ik verwacht dat die ook nog wel in budget valt. Beiden rust ik rijk uit. Dan is de Mégane wel wat duurder. Al hang je nog rond de 40k. Blijft jammer dat zoveel andere sport of gt-varianten zo ongelofelijk duur zijn. Zo'n Astra OPC is wel leuk, maar kost dan nog eens 10k meer (en is ook maar 3 deurs).

[ Voor 78% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2017 10:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Appie Heijn schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:41:
[...]
w
Waarom:
Geluidswerend voorraam
Stuurverwarming
Verwarmbare achterbank

Jammer dat de astra geen stoelverwarming en DAB+ heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

pitchdown schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Dat is wel via opties te verkrijgen meen ik?

Over die Civic hierboven, gaat dat over de huidige Civic? Want als het kan zou ik gewoon wachten op de nieuwe Civic. Die is standaard rijker uitgerust dan de huidige. Ja hij is wat duurder, maar je hebt maar 2 opties om hem compleet te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Ik heb zitten zoeken maar niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
[...]

Correct, DAB+ neem je via NAVI900 Inellilink. Verwarmbare stoelen zitten in het winterpakket volgens mij (alleen met lederen bekleding)

Edit: Volgens mij is DAB+ zelfs standaard...kan het ook niet meer terug vinden in de optielijst, alleen in de specs onder Infotainment.

[ Voor 18% gewijzigd door Nedje op 19-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

[...]
Automaat
Station
Je hebt een vrij gedetailleerde lijst van eisen. Risico is dat je je voortijdig beperkt tot een heel kost lijstje auto's.

Ik zou ook kijken naar een of twee auto's die niet helemaal aan je lijstje voldoen, maar waarvan je denkt dat ze je wel blij zouden maken. Het kan best dat sommige van die eisen ineens een stuk minder hard blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:23
pitchdown schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Dat heeft de Astra wel degelijk. Niet standaard, maar is gewoon mogelijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Je hebt een vrij gedetailleerde lijst van eisen. Risico is dat je je voortijdig beperkt tot een heel kost lijstje auto's.

Ik zou ook kijken naar een of twee auto's die niet helemaal aan je lijstje voldoen, maar waarvan je denkt dat ze je wel blij zouden maken. Het kan best dat sommige van die eisen ineens een stuk minder hard blijken.
Probleem is dat ik het nu al heb, met name lane assist en adap cruise is voor mij ideaal. Moet veel bellen onderweg en ondanks handsfree vindt ik het toch wel een veilig gevoel omdat je toch minder scherp bent. Tja goede stoelen is met 2mtr lichaam en regelmatig 600-700km per dag wel een must. En lease prijzen kan ik helaas niet veranderen.
Welke opties denk je aan die mij beperken in de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lane assist, ACC, automatische verlichting etc zijn erg goed voor comfort en veiligheid op lange ritten. Daarin zijn het opties die concurreren met een langere wielbasis, lager geluidsniveai en eventueel een zwaardere motor (voor zover dat bijdraagt aan de rust op de snelweg).

Onderliggend wil je een auto die je fris op je bestemming brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24
t_captain schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:50:

Van de site van autoweek.nl:
Bagageruimte
De inhoud van de bagageruimte volgens de VDA-meetmethode in liters. Bij de meeste auto's met een neerklapbare achterbank is ook de maximum waarde vermeld. In dat geval is de laagste waarde de inhoud tot aan de onderkant van de hoedenplank en tot de achterkant van de achterste zitplaatsen. De maximum waarde geeft de inhoud tot het dak en tot de voorste zitplaatsen.

Voor de 6 is het de station inderdaad.
JeroenF schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:43:
[...]

Heb je liever een grote kofferbak met de stoelen plat of met de stoelen omhoog?
Het lijkt alsof jij sorteert op de grootste kofferbak met de banken plat terwijl je vaak de auto gebruikt met de bank omhoog lijkt mij?

Als het om opbergruimte gaat schiet mij gelijk de skoda Superb te binnen. Dat is echt een koning qua ruimte. Kofferbak is 660/1950.

edit: Skoda heeft ook net de Kodiaq gelanceerd. Die heeft ook een flinke kofferbak zo te zien:
Inhoud bagageruimte (5 zits) min./max 650/2.065 liter
Inhoud bagageruimte (7 zits) min./max 270/2.005 liter

Maaaar, ga je echt een auto kiezen op basis van de kofferbakinhoud? Er zijn toch vele andere dingen belangrijk(er) aan een auto?
Die bedenking maakte ik ook. Vermits we een dochter van 2,5 jaar hebben, en we niet geneigd zijn permanent de autostoel te verwijderen, is de eerste maat (stoelen omhoog) alleszins veel belangrijker.

Skoda mogen we helaas niet nemen. Enkel MB, BMW, Audi, Volvo, VW, Totoya en Mazda.

Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat al de rest wel ok is. Uiteraard regelen we wel een testrit voor de knoop definities door te hakken. Zolang we comfortabel zitten, is het wat ons betreft allemaal wel ok. Opties (buiten de verplichtte GPS, metaalkleur, airco en parkeersensoren) zijn uiteraard leuk, maar niet noodzakelijk. Ik denk dat we gewoon niet echt veeleisend zijn :)
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:12:
[...]

Dan is die 800 liter in de Touran zonder de 3e zitrij.
Wellicht, maar dat is voor ons geen must :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:25:
Er zijn wel grenzen natuurlijk :p
Denk trouwens dat dergelijke modellen ook niet mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:38
[...]
Automaat
Station
Ik zag ergens dat de lane assist van de Opel minder goed is als die van VAG. VAG zorgt dat de auto redelijk netjes tussen de lijntjes blijft. De Astra corrigeert pas als je over het lijntje bent. Dat zorgt ervoor dat je erg gaat hoppen tussen de lijnen, ipv netjes rechtdoor gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Opperhoof schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Ik zag ergens dat de lane assist van de Opel minder goed is als die van VAG. VAG zorgt dat de auto redelijk netjes tussen de lijntjes blijft. De Astra corrigeert pas als je over het lijntje bent. Dat zorgt ervoor dat je erg gaat hoppen tussen de lijnen, ipv netjes rechtdoor gaat.
Nee hoor, de Astra corrigeert al als je tegen / richting het lijntje komt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:19
Of je stuurt gewoon zelf? Lane assist is meer een hulpmiddel, het is toch niet de bedoeling dat je je stuur acties compleet uit handen gaat geven? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

Shunt

Boe

Opperhoof schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:54:
[...]

Dat klopt hij stuurt tegen de lijntjes aan het is dan ook ook geen driving assist maar een lane keeping assist dus dat je niet stiekem je baan verlaat zonder dat je het in de gaten hebt. Sturen / in het midden rijden zul je zelf moeten doen. (en zo hoort het ook.)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:02:
Of je stuurt gewoon zelf? Lane assist is meer een hulpmiddel, het is toch niet de bedoeling dat je je stuur acties compleet uit handen gaat geven? Of zie ik dat verkeerd?
Daarom is het bij de nieuwe Megane denk ik alleen een signaal als er over gaat en stuurt ie niet terug...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dat "terugsturen" is ook een signaal. Maar dan een haptisch signaal ipv akoustisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De Astra stuurt anders stevig terug. Soms wel irritant op landweggetjes waar de lijnen dicht op elkaar staan en je hier dus eigenlijk overheen moet rijden om niet op je tegenligger te knallen. Maar dan stuurt je auto je dus telkens naar het midden van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Ben zelf wel erg tevreden over de lane keeping assistent van mijn golf.
Terugsturen werkt netjes en niet storend. En hij houdt hem zeker netjes tussen de lijnen zonder te veel zwabberen. Zeker op de snelweg. Toch een fijn gevoel.
Net als ACC zijn dit voor mij zeker punten die getest moeten worden op een nieuwe auto.
Van mij werkt nu van 0-160 km/u. En werkt nu met file stop/go functionaliteit.
Dus zelf nog op resume drukken (na 3 sec) en geen stuur assistentie. Zou graag trafficjam assistent willen proberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
tiguan schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:02:

Dit is hoe de golf het doet. Systeem werkt erg prettig. Ongeveer een dikke 10 seconden redt de auto zichzelf en kan zelfs met de bocht meesturen. Je blijft keurig in het midden rijden.
Ondanks dat het zo goed werkt blijf ik wel zelf opletten, helemaal erop vertrouwen kan niet. Heb die van opel nog niet getest. Wellicht morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:14:
De Astra stuurt anders stevig terug. Soms wel irritant op landweggetjes waar de lijnen dicht op elkaar staan en je hier dus eigenlijk overheen moet rijden om niet op je tegenligger te knallen. Maar dan stuurt je auto je dus telkens naar het midden van de weg.
Klinkt wel erg gevaarlijk in een smalle straat dat die dan ineens richting je tegen ligger gaat sturen. Werkt dit op elke snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:14:
Maar is die dan niet uit te schakelen? Ik kan me voorstellen dat ik het zelf niet nodig heb, maar als 1 van mn ouders eens wil rijden, dan vind ik het wel prettig (en pakken we toch geen boerenweggetjes).

Overigens wel jammer dat zowel de Mégane als de Astra geen voorruitverwarming hebben en alleen een Quick Heat optie (die overigens ook nog eens de CO2 uitstoot verhoogt en hem (mocht je op de rand zitten) dus in een andere bpm-groep duwt.
Ontdooit je raam overigens in 2,5 minuut zag ik (zonder te krabben maar met iets van 5mm ijzel op de ruit). Nog niet bepaald flitsend. Dan werkt voorruitverwarming echt sneller.

Iets wat ik nog wilde weten (vooral van de Astra) is of Android Auto nu gewoon werkt als je de app sideload. Gezien ie dus niet officieel beschikbaar is, weet ik niet of ie nou al werkt of niet. Kan hem namelijk al wel gebruiken, maar heb geen auto die het ondersteund (dus het blijft alleen op het scherm van mn toestel)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Maar is die dan niet uit te schakelen? Ik kan me voorstellen dat ik het zelf niet nodig heb, maar als 1 van mn ouders eens wil rijden, dan vind ik het wel prettig (en pakken we toch geen boerenweggetjes).

Overigens wel jammer dat zowel de Mégane als de Astra geen voorruitverwarming hebben en alleen een Quick Heat optie (die overigens ook nog eens de CO2 uitstoot verhoogt en hem (mocht je op de rand zitten) dus in een andere bpm-groep duwt.
Ontdooit je raam overigens in 2,5 minuut zag ik (zonder te krabben maar met iets van 5mm ijzel op de ruit). Nog niet bepaald flitsend. Dan werkt voorruitverwarming echt sneller.

Iets wat ik nog wilde weten (vooral van de Astra) is of Android Auto nu gewoon werkt als je de app sideload. Gezien ie dus niet officieel beschikbaar is, weet ik niet of ie nou al werkt of niet.
Ja, Lane Assist is gewoon middels knopje uit te schakelen en werkt ook pas vanaf een bepaalde snelheid. Volgens mij boven de 60 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Die van mij gaat idd pas boven de 60 a 65 werken. En ziet het liefst 2 lijnen (links en recht).
Maar kan ook met 1 lijn werken. In smalle straten rij je toch te langzaam of heb je geen belijning.

Het werkt voor mij bovenverwachting goed en prettig.
ik gebruik het niet als auto pilot maar als hulp middel. En af en toe "misbruik" ik het op de snelweg om een flesje te openen of zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik gebruik lane-assist alleen op vakantie (voornamelijk op de Duitse snelwegen) als de vermoeidheid wellicht iets begint toe te slaan.

Maar ja van alle 'hulpmiddelen' zoals ACC, Lane Assist etc, gebruik ik eigenlijk in Nederland geen enkele optie. Ik had dat geld liever bespaard en een automaat gehad of standkachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DarkSide schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:51:
Die van mij gaat idd pas boven de 60 a 65 werken. En ziet het liefst 2 lijnen (links en recht).
Maar kan ook met 1 lijn werken. In smalle straten rij je toch te langzaam of heb je geen belijning.

Het werkt voor mij bovenverwachting goed en prettig.
ik gebruik het niet als auto pilot maar als hulp middel. En af en toe "misbruik" ik het op de snelweg om een flesje te openen of zo.
Maar wat bij een provincieweg die geen strepen in het midden heeft en alleen aan de zijkant? Als je dan niet over die zij-streep gaat (wat dus ruimte voor fietsers is) dan ga je geheid botsen. Of andere wegen waar je wel strepen voor fietsers hebt, maar wat in principe gewoon nog voor auto's te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Maar wat bij een provincieweg die geen strepen in het midden heeft en alleen aan de zijkant? Als je dan niet over die zij-streep gaat (wat dus ruimte voor fietsers is) dan ga je geheid botsen. Of andere wegen waar je wel strepen voor fietsers hebt, maar wat in principe gewoon nog voor auto's te gebruiken is.
Of je zet Lane Assist uit zodra je op een dergelijke weg zit, of je stuurt gewoon 'door' het tegensturen heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Bij provinciale wegen waarin geen streep in het midden is, dwingt hij je niet naar het midden als ik zelf stuur.
Maar als ik de handen los laat. Dan gaat hij wel naar het midden toe. En omdat de afstand links en rechts naar de streep groot is, gaat hij ook zwabberen.

Een smalle weg met één streep gaat redelijk.
En het is ook oppassen bij wegwerkzaamheden waarbij ze die gele belijning over andere lijnen een plakken.

Het is ook geen autonoom rijden. Maar een hulpmiddel. Die naar mijn mening goed werkt (iig bij mijn huidige auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Over die Civic hierboven, gaat dat over de huidige Civic? Want als het kan zou ik gewoon wachten op de nieuwe Civic. Die is standaard rijker uitgerust dan de huidige. Ja hij is wat duurder, maar je hebt maar 2 opties om hem compleet te maken.
Aangezien hij het heeft over de Civic 2017 en ook wat hatchbacks in het lijstje heeft, verwacht ik dat het over het nieuwe model gaat. Die zou vanaf half februari bij de dealers moeten staan, dus het zal niet lang meer duren voor je die kan berekenen. Bij Honda werkt het inderdaad erg makkelijk qua opties: die zijn er nauwelijks. Je kiest een uitrustingsniveau, mat in de kofferbak en trekhaak (of niet), en klaar ben je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12

woutur

Klauwtjes uit!

Ben benieuwd naar de leaseprijzen van de Business R editie van de Passat. Is net uit. Athlon is een beetje 8)7 Passat Highline kaal kost iets van 819 euro. De Passat Highline Business R is 1700 euro duurder maar in de lease kost ie dan 884 euro. WTF? Met 1700 euro gedeeld door 48 maanden kom ik op 35 euro duurder. En dan trek ik daar niet eens compensatie af voor hogere restwaarde. Die lui moeten hun berekeningen nog even finetunen denk ik.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ach, zo zijn er wel meer rare dingen bij leasemaatschappijen. Ik heb een 3 serie touring geconfigureerd. Op een paar tientjes na vrijwel identiek als die van een collega. Die van hem doet 1050 per maand (ex brandstofvoorschot), die van mij zou 1200 moeten kosten. Grootste verschil is modeljaar, hij heeft er een van december 2015, de mijne is 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
woutur schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:29:
Ben benieuwd naar de leaseprijzen van de Business R editie van de Passat. Is net uit. Athlon is een beetje 8)7 Passat Highline kaal kost iets van 819 euro. De Passat Highline Business R is 1700 euro duurder maar in de lease kost ie dan 884 euro. WTF? Met 1700 euro gedeeld door 48 maanden kom ik op 35 euro duurder. En dan trek ik daar niet eens compensatie af voor hogere restwaarde. Die lui moeten hun berekeningen nog even finetunen denk ik.
Die R edition net uit? Ik ben hevig in de veronderstelling dat deze al een tijdje beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:39:
Ach, zo zijn er wel meer rare dingen bij leasemaatschappijen. Ik heb een 3 serie touring geconfigureerd. Op een paar tientjes na vrijwel identiek als die van een collega. Die van hem doet 1050 per maand (ex brandstofvoorschot), die van mij zou 1200 moeten kosten. Grootste verschil is modeljaar, hij heeft er een van december 2015, de mijne is 2017.
Dat is ook een vreemde zaak. Er zit wel een facelift tussen, maar zijn ze wel dan vrijwel op hetzelfde moment geconfigureerd en besteld?

Wat betreft de Passat: ik snap het nog als er bijvoorbeeld een andere wielmaat bij zit met grotere banden ofzo (en je hebt een winterbanden regeling).
ManiacScum schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:42:
[...]

Die R edition net uit? Ik ben hevig in de veronderstelling dat deze al een tijdje beschikbaar is.
13 januari.

[ Voor 13% gewijzigd door woutur op 19-01-2017 13:44 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

woutur schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:43:
[...]

Dat is ook een vreemde zaak. Er zit wel een facelift tussen, maar zijn ze wel dan vrijwel op hetzelfde moment geconfigureerd en besteld?
Nee, maar dat zeg ik ook. De zijne is in december 2015 besteld. De mijne is afgelopen week geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Nee, maar dat zeg ik ook. De zijne is in december 2015 besteld. De mijne is afgelopen week geconfigureerd.
Maar dan valt het nog redelijk te verklaren. Auto kan duurder zijn geworden, BMW rijders kunnen zich nog asocialer op de weg gedragen hebben en meer ongelukken gemaakt hebben (waardoor de leaseprijs omhoog gaat), onderhoudskosten kunnen zijn gestegen, BPM is anders, rente is iets anders, bedrijfsstrategie van de leasemaatschappij kan omgegooid zijn. Ik noem maar wat dwarsstraten :)

Ok. Dan nog steeds is 150 euro een hoop geld.

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 19-01-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004

skoozie

SCSI

woutur schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Maar dan valt het nog redelijk te verklaren. Auto kan duurder zijn geworden, BMW rijders kunnen zich nog asocialer op de weg gedragen hebben en meer ongelukken gemaakt hebben (waardoor de leaseprijs omhoog gaat), onderhoudskosten kunnen zijn gestegen, BPM is anders, rente is iets anders, bedrijfsstrategie van de leasemaatschappij kan omgegooid zijn. Ik noem maar wat dwarsstraten :)

Ok. Dan nog steeds is 150 euro een hoop geld.
nieuwe BPM regels

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Feitelijk is dus alleen de naam veranderd, want de auto in deze configuratie was vorig jaar ook al te bestellen alleen niet onder 1 (commerciële naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Er is niet altijd een verklaarbare reden. De Talisman was van de ene op de andere dag ineens 37 euro per maand duurder voor exact dezelfde configuratie. Nadat ik contact had opgenomen met DirectLease is toen de prijs nog aangepast aan de oudere lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dit is op dit moment mijn shortlist:

Toyota Auris Touring Sports 1.2 TSI benzine Executive 5D
Ford Focus 1.0 Ecoboost Benzine Titanium
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Benzine Innovation 5D
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Benzine Style Business met DSG!

Ik heb even op de stoel van de opel gezeten, en deze zit wel erg fijn.
De voorruit-verwarming van de Ford is erg handig.
De toyota is de goedkoopste van de 4, en de skoda de grootste...

Zeg het maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Octavia voor mij ivm ruimte die ik nodig heb. Voorruitverwarming is een goedkope optie :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
redfoxert schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Octavia voor mij ivm ruimte die ik nodig heb. Voorruitverwarming is een goedkope optie :)
Waar zie jij de voorruitverwarming terug bij skoda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Waar zie jij de voorruitverwarming terug bij skoda?
Gewoon in de prijslijst en configurator? Inderdaad, de Octavia configurator is even verdwenen maar hij staat gewoon als optie in de prijslijst.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:37
Staat idd gewoon in de prijslijst:
http://www.skoda.nl/~/med...20Octavia%20Business.ashx
kost 200euro. Kan niet op de 1.0 maar aangezien jij al voor de 1.4 gekozen hebt is het geen probleem. Achterbank en stuurwielverwarming is ook mogelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jongetje schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:00:
Staat idd gewoon in de prijslijst:
http://www.skoda.nl/~/med...20Octavia%20Business.ashx
kost 200euro. Kan niet op de 1.0 maar aangezien jij al voor de 1.4 gekozen hebt is het geen probleem. Achterbank en stuurwielverwarming is ook mogelijk nu.
Inderdaad
Als ik het zo op een rij zet zou een 1.4 Style Business met DAB+ en voorruitverwarming toch wel een behoorlijk complete auto zijn.

Het is jammer dat op de opel astra geen voorruitverwarming te verkrijgen is, die stoelen zitten erg lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door pitchdown op 19-01-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Nu weet ik uit ervaring dat voorruitverwarming wel erg prettig is, zeker in periodes zoals deze. Afgezien daarvan zijn de dagen met vorst op jaarbasis op twee handen te tellen, de dagen waarbij de vorst er echt dik op zit zijn denk ik op één hand te tellen.

Geen idee wat zo'n optie doorgaans kost, maar ik zou er geen paar honderd euro voor over hebben. Dan die paar keer meer de ruiten krabben of de auto iets eerder starten en de ruit laten ontdooien op kosten van de tankpas.

Sterker nog, als je de auto in hartje zomer samengesteld had was je waarschijnlijk zo over de voorruitverwarming heen gestapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
B-Real schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:27:
Nu weet ik uit ervaring dat voorruitverwarming wel erg prettig is, zeker in periodes zoals deze. Afgezien daarvan zijn de dagen met vorst op jaarbasis op twee handen te tellen, de dagen waarbij de vorst er echt dik op zit zijn denk ik op één hand te tellen.

Geen idee wat zo'n optie doorgaans kost, maar ik zou er geen paar honderd euro voor over hebben. Dan die paar keer meer de ruiten krabben of de auto iets eerder starten en de ruit laten ontdooien op kosten van de tankpas.

Sterker nog, als je de auto in hartje zomer samengesteld had was je waarschijnlijk zo over de voorruitverwarming heen gestapt :D
Dat is wel heel kort door de bocht. Ook voor condensvorming is een voorruitverwaming namelijk erg handig en daar zijn wel meer dagen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

ManiacScum schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Ook voor condensvorming is een voorruitverwaming namelijk erg handig en daar zijn wel meer dagen van.
Ehmm, condens aan de binnenkant van de auto? Daar heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Dit jaar heb ik maar liefst 1 keer de vooruitverwarming aan gehad. Ik zou betere stoelen prefereren en eventueel een kacheltje voor interieurverwarming laten inbouwen (van Defa ofzo)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Condensvorming heb ik ook echt nog nooit last van gehad. Heel misschien in mijn eerste auto, een Honda Civic uit 1994. Mag toch hopen dat een moderne auto daar geen last meer van heeft, daarvoor volstaat ook 9 van de 10 keer (indien boven het vriespunt) de airco.

Voorruitverwarming is heerlijk hoor, maar de kosten wegen naar mijn mening niet op tegen het gemak. Plus het feit dat je altijd een soort van glinstering hebt in je voorruit door het systeem, alhoewel je daar wel aan went.

Nee, ik zou voor de fijnere stoelen gaan daar heb je namelijk elke rit het hele jaar door profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De voorruitverwarming is idd erg handig. Plus dat je de verwarming dan niet verplicht op de voorruit moet gooien om te zorgen dat ie niet beslaat, maar gewoon de rest van de auto kunt laten verwarmen. Wat dus ook fijner is voor de passagiers. Het is jammer dat sommige merken het niet aanbieden. Is dan ook een nadeel voor de Mégane en Astra in mijn geval.

De Ford wist me qua interieur niet echt te overtuigen, plus erg weinig ruimte achterin. Zeker als je wat langere mensen in je auto hebt, zowel achterin als in de voorstoelen. Dat is dan ook iets wat me erg opviel bij de Autosalon in Brussel. De Opel Astra, Fiat Tipo en Skoda Octavia waren allen erg ruim, maar de Renault Mégane, Ford Focus, Audi A1 en A3, Mercedes A-klasse, Kia C'eed, Hyundai i30, Mazda 3 en CX3 en nog een paar vielen me erg tegen op dat vlak. Ik zou graag 10 centimeter kofferbakruimte inleveren als de achterpassagiers daardoor meer ruimte krijgen. Eventueel variabel maken zodat ik met veel baggage toch meer plek kan creëren. Vooral als je een lange bestuurder hebt, kan daar geen lang persoon fatsoenlijk meer achter zitten. De hele rit je knieën in de voorstoel of ernaast is echt geen doen. Voor die ene week vakantie moet je dan een compromis zoeken, maar de rest van het jaar heb ik liever wel die mogelijkheid. Nu moet ik wel bijna met mn knieën in het stuur gaan zitten, wil ik iemand achter me kunnen laten zitten voor een rit langer dan een uur (het scheelt dat je dan grotendeels af kunt met cruise control en minder schakelen, maar erg fijn is het niet).

Overigens hebben ook de verdere segmenten er last van. Net als dat in veel auto's nog niet is doorgedrongen dat telefoons wel eens groter dan 4" kunnen zijn. Sommige opbergvakken waren gewoon te klein om een Samsung S7 in te plaatsen en dat is momenteel toch wel een vrij standaard formaat aan het worden. Nog afgezien van het feit dat telefoonhouders sowieso weinig opties bieden tegenwoordig. Ik dacht altijd dat Brodit een goed merk was hiervoor, maar voor veel moderne auto's hebben ze maar waardeloze oplossingen. Toch jammer dat fabrikanten die samenwerking niet opzoeken. Net als dat ik het jammer vindt dat veel auto's niet in racegames aanwezig zijn. Toch een extra stukje reclame die je niet eens veel hoeft te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
pitchdown schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:24:
Dit is op dit moment mijn shortlist:

Toyota Auris Touring Sports 1.2 TSI benzine Executive 5D
Ford Focus 1.0 Ecoboost Benzine Titanium
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Benzine Innovation 5D

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Benzine Style Business met DSG!
Die 1.4 TSI, als dat hetzelfde blok is als in de Polo dan is hij enorm veel sneller dan de anderen. 180pk op een Octavia is dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Die 1.4 TSI, als dat hetzelfde blok is als in de Polo dan is hij enorm veel sneller dan de anderen. 180pk op een Octavia is dik in orde!
In de Polo is die 1.4 150pk hetzelfde als de Octavia en dus grotendeels vergelijkbaar met de 1.4 Astra?
Alleen de 1.8 is 180pk zo ver ik weet. En die is niet echt te verkiezen boven de 1.4TSI, zelfde koppel (met automaat) en enkel 30pk meer. In het dagelijks verkeer dus zo goed als even vlot.

[ Voor 15% gewijzigd door AndRo555 op 19-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Als telefoonhouder biedt opel een powerflex bar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Er was een Polo GTI, ten tijde de enige versie met 1.4 TSI, met 180 pk. Later hebben ze de GTI voorzien van een 1.8 blok (192 pk?). Weet niet of er opnieuw een 1.4 is geïntroduceerd (tussen de 1.2 TSI en de GTI in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Martinspire schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:06:
De voorruitverwarming is idd erg handig. Plus dat je de verwarming dan niet verplicht op de voorruit moet gooien om te zorgen dat ie niet beslaat, maar gewoon de rest van de auto kunt laten verwarmen. Wat dus ook fijner is voor de passagiers. Het is jammer dat sommige merken het niet aanbieden. Is dan ook een nadeel voor de Mégane en Astra in mijn geval.
Helemaal mee eens dat het handig is, maar om er nou een auto voor te laten staan, nee dan zijn er in mijn beleving veel belangrijkere zaken.
Voor het verwarmen van je passagiers levert zowel skoda als opel optioneel een elektrisch verwarmde achterbank en beide voorstoelen kunnen ook verwarmd worden.
Ik heb maar heel zelden dat de binnenkant van de auto beslagen is. 30sec-1minuut de blazer aan en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
P. Mekes schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Ehmm, condens aan de binnenkant van de auto? Daar heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Dit jaar heb ik maar liefst 1 keer de vooruitverwarming aan gehad. Ik zou betere stoelen prefereren en eventueel een kacheltje voor interieurverwarming laten inbouwen (van Defa ofzo)
Ehmmm ja...... ik heb overigens dagelijks de voorruitverwarming aan.
Elke dag krabben zie ik niet zitten. Betere stoelen zijn in de V40 niet mogelijk dus alternatieven heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Mijn shortlist is nu nog Mercedes A 180d of BMW 116d, beide automaat.
Zat eerst nog te twijfelen over Audi A3, maar vind die qua exterieur toch net wat te "gewoontjes" en heb het idee dat de opties van Audi nog duurder zijn dan de andere 2 en de leaseprijs dus nog harder omhoog schiet per vinkje in de configurator :P

Het vervelende is dat deze 2 auto's elkaars tegenpolen zijn op veel gebieden:
  • BMW rijdt fijn, Mercedes ietsje minder.
  • BMW interieur ziet er een beetje gedateerd uit imo, Mercedes wat moderner.
  • BMW geen Android Auto ondersteuning (wel Apple Carplay :( )
  • Mercedes opties drijven de prijs toch nog wat sneller omhoog dan de BMW.
  • Bij BMW zijn de automaten nu een tikkie goedkoper dan de handbakken :o
  • Geen elektrische handrem in de BMW
Heb ze beide eens volledig volgepropt met alle gadgets die ik zou willen, en kom dan toch altijd weer uit bij een leaseprijs van >1000 euro, eigen bijdrage van ~250 en netto kosten van ~450 :X
Maar gezien ik 2+ uur per dag in de auto zit, vind ik wel dat ik mezelf ook een beetje moet verwennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 15:11
striner schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 06:43:
Mijn shortlist is nu nog Mercedes A 180d of BMW 116d, beide automaat.
Zat eerst nog te twijfelen over Audi A3, maar vind die qua exterieur toch net wat te "gewoontjes" en heb het idee dat de opties van Audi nog duurder zijn dan de andere 2 en de leaseprijs dus nog harder omhoog schiet per vinkje in de configurator :P

Het vervelende is dat deze 2 auto's elkaars tegenpolen zijn op veel gebieden:
  • BMW rijdt fijn, Mercedes ietsje minder.
  • BMW interieur ziet er een beetje gedateerd uit imo, Mercedes wat moderner.
  • BMW geen Android Auto ondersteuning (wel Apple Carplay :( )
  • Mercedes opties drijven de prijs toch nog wat sneller omhoog dan de BMW.
  • Bij BMW zijn de automaten nu een tikkie goedkoper dan de handbakken :o
  • Geen elektrische handrem in de BMW
Heb ze beide eens volledig volgepropt met alle gadgets die ik zou willen, en kom dan toch altijd weer uit bij een leaseprijs van >1000 euro, eigen bijdrage van ~250 en netto kosten van ~450 :X
Maar gezien ik 2+ uur per dag in de auto zit, vind ik wel dat ik mezelf ook een beetje moet verwennen :P
Zeker als je op een dag lang in de auto zit, is een comfortabele auto een must (anders ben je er na 3 kwartier rijden al klaar mee)

Overigens heeft BMW nu de actie dat op elk model standaard automaat zit:
http://www.bmw.nl/nl/specials/steptronic-editions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ManiacScum schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:03:
[...]

Elke dag krabben zie ik niet zitten. Betere stoelen zijn in de V40 niet mogelijk dus alternatieven heb ik niet.
Ik heb gewoon zo'n aluminium deken voor m'n voorruit. Hoef ook nooit te krabben, afgezien van de zijruiten. En voor de achterruit zet ik gewoon m'n achterruit verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik had een "groene" Ecowarrior, dus gewoon auto starten en dan bammetjes smeren :+ Op de nieuwe auto zit wel voorruitverwarming :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

Shunt

Boe

Ik vind het zo mooi er vallen legio aan mensen over het feit dat iemand zijn auto standaard in SPORT heeft staan.
Maar als mensen hier zeggen dat ze altijd met verwarming, airco of stand kachel hebben is dat wel allemaal normaal. :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Shunt schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:50:
Ik vind het zo mooi er vallen legio aan mensen over het feit dat iemand zijn auto standaard in SPORT heeft staan.
Maar als mensen hier zeggen dat ze altijd met verwarming, airco of stand kachel hebben is dat wel allemaal normaal. :P
Het ene gebruik je zo'n 20-30x per jaar. Het andere veel vaker 😉

Maar betreffende sportstand, zowel in mijn golf als onze 5-serie gebruik ik die eigenlijk nooit. In mijn belevig hoort een automaat zich gewoon aan te passen aan de stand van het gaspedaal. Wanneer ik 30% vraag dan ragt de bak in zeer snel tempo door zn 7 versnellingen heen, en houdt de motor op laag toeren. Vraag ik 80-90% dan trekt hij langer door en schakelt zeer snel even 1 of 2 versnellingen terug.
De sportstand gebruik ik enkel met de carvan(ivm meer afremmen op de motor) en in een dolle bui op een landweggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

ManiacScum schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 01:03:
[...]

Het was dan ook meer een punt van aandacht voor Pitchdown die voor een keuze staat. Goede stoelen maar geen vooruitverwarming in de Astra, of vooruitverwarming en mindere stoelen in de Focus. Ik zou dan sowieso voor de Astra kiezen.

Overigens, ik rij ook een V40, met stoel- en vooruitverwarming en goede stoelen, de beste combinatie. De stoelverwarming gebruik ik ook dagelijk, de vooruitverwarming zelden, zelfs vanochtend niet. Misschien heeft het ermee te maken dat de auto onder carport staat ;)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Iemand enig idee wat een Mazda 3 Skylease GT doet qua bijtelling?
Op site van mazda kom ik uit op €250,- maar op de sites van leasemaatschappijen rond de €270,-

Vind dit zelf een mooie wagen, maar valt me op dat er niet heel van rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

G.Scholtens schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:53:
Op site van mazda kom ik uit op €250,- maar op de sites van leasemaatschappijen rond de €270,-

Vind dit zelf een mooie wagen, maar valt me op dat er niet heel van rond rijden.
Uh dat ligt aan fiscale waarde/belastingschijf?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:54:
[...]

Uh dat ligt aan fiscale waarde/belastingschijf?
Zit in de categorie 19k tot 30k, 40 of 44% is dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

G.Scholtens schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:53:

Los van de schaal waarin je de belasting betaalt, hangt dat natuurlijk ook af van de aankleding van de auto.

Over mezelf:

De wijzigingen die onze (r)overheid heeft doorgevoerd op autogebied doen leaseprijzen geen goed. Schijnt voornamelijk door de gewijzigde BPM te komen. De BMW (3 Serie Touring) die ik in eerste instantie uitgekozen heb, valt in de lease toch wel belachelijk duur uit (1250 per maand ex brandstofvoorschot) en dat vinden 'ze' hier op kantoor niet zo leuk. Snijden in de opties was tot op zekere hoogte voor mij acceptabel, maar met mijn aankledingsminimum komt hij nog steeds over de 1100 / maand, dus wordt het een andere auto uitzoeken.

Nu mijn oog laten vallen op:

S60 T4 automaat Nordic+, met als extra's:
DAB+
Sportstoelen + lederen bekleding
Park assist voor & achter + pilot
TFT Crystal instrumentenpaneel
Achterklep spoiler
Zonnebrilhouder
18" Modin Iron Stone
Sunblinds achterruit en achterste zijruiten
12V aansluiting in de bagageruimte

Komt aanzienlijk schappelijker uit qua leasebedrag (ca 1050 ex brandstofvoorschot, nog los van de korting die wij als bedrijf krijgen op de standaard leasebedragen) en ook in de bijtelling best wel gunstig, zou op netto 425 / maand uitkomen versus 500+ voor de 3 Serie.

De T5 en/of D4, beiden met de 8 traps automaat, vind ik helaas net iets aan de dure kant (ca 7.5k duurder in aanschaf).

Vanmiddag proefrijden.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-01-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

G.Scholtens schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:55:
[...]

Zit in de categorie 19k tot 30k, 40 of 44% is dat toch?
Dat is 40,80%, had je zelf op kunnen zoeken. Daarnaast rekening houden met een afbouw van de algemene heffingskorting en een afbouw van de arbeidskorting zodra je arbeidsinkomen boven de € 32.444 uit komt.
Ik zou kijken of je niet een goedkopere auto kan gaan rijden. Met een dergelijk inkomen zou ik niet zo veel bijtelling willen gaan betalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:50:
[...]

Los van de schaal waarin je de belasting betaalt, hangt dat natuurlijk ook af van de aankleding van de auto.

Over mezelf:

De wijzigingen die onze (r)overheid heeft doorgevoerd op autogebied doen leaseprijzen geen goed. Schijnt voornamelijk door de gewijzigde BPM te komen. De BMW (3 Serie Touring) die ik in eerste instantie uitgekozen heb, valt in de lease toch wel belachelijk duur uit (1250 per maand ex brandstofvoorschot) en dat vinden 'ze' hier op kantoor niet zo leuk. Snijden in de opties was tot op zekere hoogte voor mij acceptabel, maar met mijn aankledingsminimum komt hij nog steeds over de 1100 / maand, dus wordt het een andere auto uitzoeken.

Nu mijn oog laten vallen op:

S60 T4 automaat Nordic+, met als extra's:
DAB+
Sportstoelen + lederen bekleding
Park assist voor & achter + pilot
TFT Crystal instrumentenpaneel
Achterklep spoiler
Zonnebrilhouder
18" Modin Iron Stone
Sunblinds achterruit en achterste zijruiten
12V aansluiting in de bagageruimte

Komt aanzienlijk schappelijker uit qua leasebedrag (ca 1050 ex brandstofvoorschot, nog los van de korting die wij als bedrijf krijgen op de standaard leasebedragen) en ook in de bijtelling best wel gunstig, zou op netto 425 / maand uitkomen versus 500+ voor de 3 Serie.

De T5 en/of D4, beiden met de 8 traps automaat, vind ik helaas net iets aan de dure kant (ca 7.5k duurder in aanschaf).

Vanmiddag proefrijden.
Vanwaar de keuze voor een S60 en geen V60? (aangezien je het ook over een BMW touring hebt)
Leuk aangeklede auto denk ik. Wel een (hele) kleine kofferbak

don't mind me

Pagina: 1 ... 47 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic