Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je de ruimte niet per se nodig hebt is een Octavia hatchback misschien ook een optie. Die is iets goedkoper dan de combi maar nog steeds groter dan de Fabia combi en heeft wel de betere isolatie en luxe van de Octavia combi.

Of als je er echt tussenin wil gaan zitten natuurlijk de Rapid spaceback.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 15-01-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zie ik hier eigenlijk zelden Japanse merken voorbij komen? Zijn die structureel duurder in de lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:57:
Waarom zie ik hier eigenlijk zelden Japanse merken voorbij komen? Zijn die structureel duurder in de lease?
Geloof het wel. Restwaarde ligt lager waardoor ze in de lease vaak duurder zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Plus dat veel werkgevers - waar ik althans voor gewerkt heb - het selectiebeleid beperkt hebben tot VAG/BMW/MB/Volvo/Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
In de calculatiemodule die ik heb ontvangen van mijn werkgever heeft de Mazda 3 hatchback GT-M een leaseprijs van 874 euro.
De Skylease GT is 888.
Ook even over nagedacht, maar vind het jammer dat de sedan niet in automaat te krijgen is,de automaat op de hatchbak 100 euro duurder is in leaseprijs, het Bose systeem geen subwoofer erin heeft, en dat de adaptive cruise het volgens mij niet in de file doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Hm, dat is raar? De enige reden om voor ACC te gaan in mijn geval, is het feit dat het in de file heerlijk makkelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Meeste ACC (die van Renault, Peugeot, Mazda en nog een paar) doen het pas vanaf 30 of 50 km/h volgens mij.
Ik denk dat er echt bij moet staan dat ie het in de file doet, dan kunnen ze het verkopen als file assistent/queue assist/stop & go.
Volgens mij hebben Audi, BMW, Mercedes en Seat dit wel, maar die zijn allen ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:37

ricardo246

Life's what you make it!

striner schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:22:
Meeste ACC (die van Renault, Peugeot, Mazda en nog een paar) doen het pas vanaf 30 of 50 km/h volgens mij.
Ik denk dat er echt bij moet staan dat ie het in de file doet, dan kunnen ze het verkopen als file assistent/queue assist/stop & go.
Volgens mij hebben Audi, BMW, Mercedes en Seat dit wel, maar die zijn allen ook een stuk duurder.
Ik heb ACC op een GTE. Minimale instel-snelheid is idd 30 km/u. Maar deze werkt ook prima in de file...

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Even in de Mazda handleiding online gekeken (http://www.mazda.nl/handl..._Edition1_web_OM_LR.pdf):

- In de volgende gevallen wordt de
“MRCC niet actief” indicatie getoond en
klinkt de pieptoon één keer.
- De rijsnelheid neemt af tot minder dan
25 km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Gister op de Autosalon in Brussel even wat rondgekeken. Weliswaar andere prijzen (vooral het gebrek aan BPM maakt ze veel goedkoper), maar in ieder geval een idee bij veel auto's.

Wat me opviel is dat bij veel auto's er toch weinig beenruimte overblijft bij lange bestuurders. Vooral de Renault Mégane, Ford Focus, Mercedes A, Seat Leon en Mazda 3 vielen hierbij snel door de mand. Opvallend was echter dat de Opel Astra en Fiat Tipo juist weer ruim voldoende beenruimte hadden. Daarnaast waren de Mégane, Leon, Mazda 3, Honda Civic (2017) en Astra qua interieur erg mooi.

Van de Mégane ook nog meegekregen dat ze (waarschijnlijk) vanaf April gaan beginnen met leveren van Android Auto ondersteuning. Verder werd me verteld dat er geen nieuwere hardware voor nodig is maar een update voldoende is. Neem het wel met een korreltje zout want ik had niet het idee dat ze er zo zeker over waren en er moesten verschillende poppetjes aan te pas komen om me een antwoord te geven :P
Van binnen en buiten vind ik momenteel de Mégane de leukste optie. Al wil ik nog wel even de GT zien en rijden om te zien of dat wat is. Wel jammer dat de niet-GT versies toch wat langzaam zijn. Zeker met de andere auto's op mn shortlist. En de GT is ook wel duur.

Verkoper op de Opel stand heeft me overigens overtuigd om die ook mee te nemen op de shortlist. Die moet ik nog wat verder onderzoeken. Met Biturbo, OPC Line pakket, IntelliLux LED en Innovation+ ziet ie er wel aardig uit (en lekker sportief). Vind de standaard versie namelijk wat saai en zo standaard. Al wordt ie met die opties wel een stuk duurder.

Tipo en Mazda 3 vond ik ook wel positief. Origineel, prima interieur en zat lekker. Al mogen ze wel wat sportiever maar helaas bieden ze die keuze niet echt (vooral de Tipo blijft zo vrij zakelijk en doorsnee).
Seat Leon hou ik nog even op mn lijst omdat ie niet echt tegen viel (maar ook niet echt ergens opviel).

Waarschijnlijk komt het straks neer op Mégane vs Astra, maar ik wil eerst nog even wat proefritten doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat is de toegevoegde waarde van Android Auto / Apple Carplay boven goede ingebouwde navigatie? Ik ben normaal gesproken wel van de gadgets, maar Ik vond de functionaliteit en met name het aantal apps zo beperkt dat ik de optie heb laten vallen op mijn auto. Staat er extra functionaliteit gepland of mis ik iets? Het enige echte voordeel wat ik kan bedenken is dat de kaarten van Google Maps meer up-to-date zijn dan de ingebouwde kaart? Alleen is Google Maps dan weer niet beschikbaar via Carplay en ik vind het Apple alternatief niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans doe je 4 jaar met een leaseauto. Reken maar dat er in de 4 jaar nieuwe ontwikkelingen gaan komen in carplay/auto. Als ik bij een auto die optie heb zou ik het dus zeker aanvinken op de lijst ook al is de toegevoegde waarde nu nog niet zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Joni schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:12:
Wat is de toegevoegde waarde van Android Auto / Apple Carplay boven goede ingebouwde navigatie? Ik ben normaal gesproken wel van de gadgets, maar Ik vond de functionaliteit en met name het aantal apps zo beperkt dat ik de optie heb laten vallen op mijn auto. Staat er extra functionaliteit gepland of mis ik iets? Het enige echte voordeel wat ik kan bedenken is dat de kaarten van Google Maps meer up-to-date zijn dan de ingebouwde kaart? Alleen is Google Maps dan weer niet beschikbaar via Carplay en ik vind het Apple alternatief niet fantastisch.
Momenteel gebruik ik de Android Auto app al. Ik weet niet hoe het zit met iOS, maar het feit dat ik mn telefoon helemaal niet meer nodig heb en lekker in mn broekzak kan laten zitten vind ik ideaal. Verder integreert ie met je agenda, waardoor navigeren naar een afspraak gewoon een kwestie van tikken op de afspraak is en je navigeert erheen (note to self: dubbelcheck de locatie zodat ik niet naar Brussel centrum rij maar naar Brussel Expo |:( . Al was het wel een mooie toeristische route, maar dit gaat geheid terugkomen met de sinterklaasrijmpjes van 2017 :+ ). Bovendien heb je direct toegang tot spotify en diens playlists e.d. Ook apps als maps (en navigatie) werken zo erg handig en ben je niet meer afhankelijk van de updates van je fabrikant. En er komen nog wel meer apps bij, het probleem was tot nu toe vooral beschikbaarheid, maar ik kan me voorstellen dat bv Flitsmeister snel met een update komt om beter te integreren en zo kan ik nog wel wat apps bedenken. Whatsappintegratie zal ook verbeteren, al kan ie nu al de berichten voorlezen om op te reageren (maar dat kan wel een pak beter).

Feit blijft gewoon dat ik de ontwikkeling van Android Auto veel interessanter vindt dan wat welke fabrikant dan ook aan het toevoegen is. Bovendien heb je dan een systeem waar wel goed over nagedacht is ipv dat het wordt uitgevoerd door sommige matige fabrikanten. Sommige zijn gewoon geen app/OS development bedrijf en dat is prima. Met Android Auto maakt het niet uit of het basissysteem een traag laggy systeem is, want Android Auto neemt het gewoon over. Bij de meeste Duitse systemen maakt het niet uit, maar voor sommige Amerikaanse, Aziatische, Franse of Oostblok-systemen merk je vaak dat er minpunten zijn op mediasysteem en dat nadeel verdwijnt gewoon (of wordt verwaarloosbaar).

Momenteel heb ik nog een houder voor mn smartphone nodig omdat mn mediasysteem niet toerijkend is. Mijn toestel krijgt gewoon de updates voor apps en Android Auto, dus dat blijft voorlopig prima werken. Terwijl je als je een auto eenmaal kocht je voorheen nooit meer grote verbeteringen of nieuwe features zag omdat de fabrikant totaal geen aandacht meer geeft zodra de auto 1 of 2 jaar op de markt is.

Overigens koop ik wel elke 2 jaar een nieuw toestel, dus ook al krijgt die geen Android updates meer, dan mijn nieuwe toestel wel.

Hoe het allemaal met Apple Car zit weet ik niet, maar feit blijft gewoon dat Apple beter is in dit soort dingen dan een Renault. En het biedt meer mogelijkheden omdat Bluetooth integratie maar zo ver gaat. Nu kan ie ook je kalender inzien, social media, camera of cloud opslag, messaging (naast sms en email), weer en verkeer, etc. Niet langer afhankelijk van de support van de fabrikant zorgt er bij mij persoonlijk voor dat een auto zonder Android Auto ondersteuning gewoon een serieus minpunt krijgt. Een beetje zoals anderen die een auto afkeuren op het dichtslaan van de deuren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Voor mij is het ook het feit dat je je smartphone niet meer los nodig hebt, maar gewoon gebruik kunt maken van het scherm van de auto een punt om Android auto te overwegen. De navigaties van veel autofabrikanten zijn meh at best, en vaak kost een kaart update extra geld, terwijl je die bij Maps gewoon gratis krijgt. Ook inderdaad het feit dat die meteen bij je spotify, Mail, whatsapp etc kan is een pre.
Vind het alleen jammer dat er nog geen officiële support vanuit google zelf is in Nederland, waardoor er bij fabrikanten ook nog geen druk ligt om het in te bouwen. Het ligt nu op het randje. Laatst met een BMW medewerker via de site gechat, want ze bieden tegenwoordig wel Apple carplay aan als optie (á 300 euro :/) dus ik vroeg of er ook iets bekend was van Android auto, want als je op Google zoekt, staat her en der dat bmw zou heben gezegd dat er in 2017 support voor Apple carplay en Android auto komt. Helaas was er vanuit bmw nog niks bekend volgens deze medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:57:
Gister op de Autosalon in Brussel even wat rondgekeken. Weliswaar andere prijzen (vooral het gebrek aan BPM maakt ze veel goedkoper), maar in ieder geval een idee bij veel auto's.

Wat me opviel is dat bij veel auto's er toch weinig beenruimte overblijft bij lange bestuurders. Vooral de Renault Mégane, Ford Focus, Mercedes A, Seat Leon en Mazda 3 vielen hierbij snel door de mand. Opvallend was echter dat de Opel Astra en Fiat Tipo juist weer ruim voldoende beenruimte hadden. Daarnaast waren de Mégane, Leon, Mazda 3, Honda Civic (2017) en Astra qua interieur erg mooi.

Van de Mégane ook nog meegekregen dat ze (waarschijnlijk) vanaf April gaan beginnen met leveren van Android Auto ondersteuning. Verder werd me verteld dat er geen nieuwere hardware voor nodig is maar een update voldoende is. Neem het wel met een korreltje zout want ik had niet het idee dat ze er zo zeker over waren en er moesten verschillende poppetjes aan te pas komen om me een antwoord te geven :P
Van binnen en buiten vind ik momenteel de Mégane de leukste optie. Al wil ik nog wel even de GT zien en rijden om te zien of dat wat is. Wel jammer dat de niet-GT versies toch wat langzaam zijn. Zeker met de andere auto's op mn shortlist. En de GT is ook wel duur.

Verkoper op de Opel stand heeft me overigens overtuigd om die ook mee te nemen op de shortlist. Die moet ik nog wat verder onderzoeken. Met Biturbo, OPC Line pakket, IntelliLux LED en Innovation+ ziet ie er wel aardig uit (en lekker sportief). Vind de standaard versie namelijk wat saai en zo standaard. Al wordt ie met die opties wel een stuk duurder.

Tipo en Mazda 3 vond ik ook wel positief. Origineel, prima interieur en zat lekker. Al mogen ze wel wat sportiever maar helaas bieden ze die keuze niet echt (vooral de Tipo blijft zo vrij zakelijk en doorsnee).
Seat Leon hou ik nog even op mn lijst omdat ie niet echt tegen viel (maar ook niet echt ergens opviel).

Waarschijnlijk komt het straks neer op Mégane vs Astra, maar ik wil eerst nog even wat proefritten doen.
Mijn Megane wordt in April geleverd.. ben benieuwd of Andriod Auto er dan al in zit.

Heb ook zitten kijken naar de Astra. Maar persoonlijk vond ik het interieur te saai en die chrome rand bij de station :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:37

ricardo246

Life's what you make it!

Ben ik weer met mijn GTE :O .
Navi in de auto is goed, ook de audio (DAB / SD ondersteuning / DVD/ SSD (jukebox) etc etc).

Maar niets is makkelijker dan je telefoon inpluggen (Android hier) en via google navigeren die actueel rekening houdt met de verkeerssituatie (de golf gebruikt TMC), je eigen spotify muziek bij de hand te hebben en de mogelijkheid hebt om veilig whatsapp berichten te beantwoorden. Het systeem is vele malen sneller, accurater, en beter te bedienen via spraak dan wat er in de golf zit. Tevens ben je qua updates veel sneller / goedkoper/ gemakkelijker uit met navi en de andere zaken via je telefoon.
En dat alles terwijl de telefoon netjes weg gestopt zit in een kastje (aan een kabel dat wel), en je alles bedient via het touchscreen van de auto, terwijl de kids gebruik maken van je acces point in de auto :+
Ik mis nog echt Flitsmeister (ligt misschien aan de android auto versie van de golf(?) en de officiele ondersteuning voor android auto in NL (handmatig APK installeren nu).

Ik geloof echt, dat we binnen nu en max 2 jaar allemaal (lees nieuwe auto's) om zijn naar een systeem dat je telefoon de centrale plek wordt die je multimedia, navi, en andere zaken aanstuurt. En dat is een plus, want je neemt jouw personal device mee in je auto, die jouw settings mee overneemt _/-\o_

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik denk niet dat het aan de Android Auto versie ligt dat Flitsmeister er niet tussen zit, maar dat de ontwikkelaars van Flitsmeister hun app niet expliciet compatible hebben gemaakt met Android Auto. Ik gok dat, net als met Android Wear, je je app nog een beetje moet omschrijven/extra functionaliteit moet toevoegen om met Android Auto overweg te kunnen, en gezien er nog geen officiële ondersteuning is vanuit de Play Store in NL, zullen NL apps dat voorlopig ook niet krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 18:07:
[...]

Mijn Megane wordt in April geleverd.. ben benieuwd of Andriod Auto er dan al in zit.

Heb ook zitten kijken naar de Astra. Maar persoonlijk vond ik het interieur te saai en die chrome rand bij de station :X
Ik hoop voor je dat ie er dan al in zit, maar als het alleen een software-update is, moet dat zo gepiept zijn.
Verder vind ik het interieur van de Astra nog wel prima als je niet de goedkoopste variant pakt. Bovendien is ie wat ruimer binnenin dan de megane en is ie ook wat sneller. Maar de megane vind ik weer mooier en de GT is ook wel rap (doch prijzig).

Zit overigens nog even te kijken wat ik met mn mobiel ga doen om op te laden.
striner schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:02:
Ik denk niet dat het aan de Android Auto versie ligt dat Flitsmeister er niet tussen zit, maar dat de ontwikkelaars van Flitsmeister hun app niet expliciet compatible hebben gemaakt met Android Auto. Ik gok dat, net als met Android Wear, je je app nog een beetje moet omschrijven/extra functionaliteit moet toevoegen om met Android Auto overweg te kunnen, en gezien er nog geen officiële ondersteuning is vanuit de Play Store in NL, zullen NL apps dat voorlopig ook niet krijgen denk ik.
Ik denk dat Flitsmeister wel voor de launch iets gaat maken omdat je simpelweg veel mensen de app ziet sideloaden. Ik blijf het wel raar vinden dat Google zo lang wacht in NL, maar ik verwacht eigenlijk dit jaar wel de meeste merken met een release. En dat is toch wel fijn als je een auto iets van 4 jaar moet gaan rijden.

Ik zit vooral te wachten op meer cards op de homescreen van Android Auto. Flitsmeister geeft me al prima notificaties, nu de rest nog :P

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Shunt

Boe

Martinspire schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:06:
[...]
Ik hoop voor je dat ie er dan al in zit, maar als het alleen een software-update is, moet dat zo gepiept zijn.
Verder vind ik het interieur van de Astra nog wel prima als je niet de goedkoopste variant pakt. Bovendien is ie wat ruimer binnenin dan de megane en is ie ook wat sneller. Maar de megane vind ik weer mooier en de GT is ook wel rap (doch prijzig).

Zit overigens nog even te kijken wat ik met mn mobiel ga doen om op te laden.
De megane wint op zowel interieur en exterieur hands down van de Astra,
Echter de ruimte achterin en de ruimte voorin (middenconsole van de Megane staat veel te ver naar voren) zijn in de Astra zo veel praktischer. De stoelen vind ik tot nu ook heerlijk (de iets duurdere stoelen 6 weg verstelbaar). Mijn Astra is geleased op praktisch gebruik vs kosten en niet op uiterlijk. Anders was het een Octavia geworden :9 .

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Martinspire schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Momenteel gebruik ik de Android Auto app al. Ik weet niet hoe het zit met iOS, maar het feit dat ik mn telefoon helemaal niet meer nodig heb en lekker in mn broekzak kan laten zitten vind ik ideaal. Verder integreert ie met je agenda, waardoor navigeren naar een afspraak gewoon een kwestie van tikken op de afspraak is en je navigeert erheen (note to self: dubbelcheck de locatie zodat ik niet naar Brussel centrum rij maar naar Brussel Expo |:( . Al was het wel een mooie toeristische route, maar dit gaat geheid terugkomen met de sinterklaasrijmpjes van 2017 :+ ). Bovendien heb je direct toegang tot spotify en diens playlists e.d. Ook apps als maps (en navigatie) werken zo erg handig en ben je niet meer afhankelijk van de updates van je fabrikant. En er komen nog wel meer apps bij, het probleem was tot nu toe vooral beschikbaarheid, maar ik kan me voorstellen dat bv Flitsmeister snel met een update komt om beter te integreren en zo kan ik nog wel wat apps bedenken. Whatsappintegratie zal ook verbeteren, al kan ie nu al de berichten voorlezen om op te reageren (maar dat kan wel een pak beter).

Feit blijft gewoon dat ik de ontwikkeling van Android Auto veel interessanter vindt dan wat welke fabrikant dan ook aan het toevoegen is. Bovendien heb je dan een systeem waar wel goed over nagedacht is ipv dat het wordt uitgevoerd door sommige matige fabrikanten. Sommige zijn gewoon geen app/OS development bedrijf en dat is prima. Met Android Auto maakt het niet uit of het basissysteem een traag laggy systeem is, want Android Auto neemt het gewoon over. Bij de meeste Duitse systemen maakt het niet uit, maar voor sommige Amerikaanse, Aziatische, Franse of Oostblok-systemen merk je vaak dat er minpunten zijn op mediasysteem en dat nadeel verdwijnt gewoon (of wordt verwaarloosbaar).

Momenteel heb ik nog een houder voor mn smartphone nodig omdat mn mediasysteem niet toerijkend is. Mijn toestel krijgt gewoon de updates voor apps en Android Auto, dus dat blijft voorlopig prima werken. Terwijl je als je een auto eenmaal kocht je voorheen nooit meer grote verbeteringen of nieuwe features zag omdat de fabrikant totaal geen aandacht meer geeft zodra de auto 1 of 2 jaar op de markt is.

Overigens koop ik wel elke 2 jaar een nieuw toestel, dus ook al krijgt die geen Android updates meer, dan mijn nieuwe toestel wel.

Hoe het allemaal met Apple Car zit weet ik niet, maar feit blijft gewoon dat Apple beter is in dit soort dingen dan een Renault. En het biedt meer mogelijkheden omdat Bluetooth integratie maar zo ver gaat. Nu kan ie ook je kalender inzien, social media, camera of cloud opslag, messaging (naast sms en email), weer en verkeer, etc. Niet langer afhankelijk van de support van de fabrikant zorgt er bij mij persoonlijk voor dat een auto zonder Android Auto ondersteuning gewoon een serieus minpunt krijgt. Een beetje zoals anderen die een auto afkeuren op het dichtslaan van de deuren :>
Had in mijn Astra ook Apple Carplay ondersteuning maar gebruikte het werkelijk nooit. Was traag (en dat i.c.m. m'n iPhone 7 zelfs) en qua apps viel het ook nog flink tegen. Daarnaast had Spotify nog steeds een bug dat alleen de eerste 10 nummers van een playlist getoond werden dus dat had ook geen functie. Verder moet je altijd je telefoon middels USB verbonden hebben wat ik ook niet altijd even handig vind. Wil m'n iPhone niet continue aan de oplader hebben hangen.

BMW is nu de eerste met de 5-serie dat ze wireless Carplay aanbieden, dat zal al misschien wat helpen... maar qua ondersteuning en functionaliteit mist het nog gewoon net teveel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Shunt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:57:
[...]

Echter de ruimte achterin en de ruimte voorin (middenconsole van de Megane staat veel te ver naar voren) zijn in de Astra zo veel praktischer. De stoelen vind ik tot nu ook heerlijk (de iets duurdere stoelen 6 weg verstelbaar). Mijn Astra is geleased op praktisch gebruik vs kosten en niet op uiterlijk. Anders was het een Octavia geworden :9 .
Interieur van de Astra is idd wat saai, al kun je er met wat opties wel wat leuks van maken (zelfs interieurverlichting zit in de mogelijkheden). Verder heb ik wel wat meer vertrouwen in het mediasysteem van de Astra ivm de Mégane.

Viel me vanochtend wel op dat je de Astra eigenlijk ook nog niet zo veel ziet. De Mégane hield ik al langer in de gaten, maar heb ik nu pas 2x gezien. De Astra is toch vaak nog een oude versie. Had verwacht dat die populairder zou zijn, maar mogelijk komt dat door de bijtelling van de afgelopen jaren?
Rivanov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Had in mijn Astra ook Apple Carplay ondersteuning maar gebruikte het werkelijk nooit. Was traag (en dat i.c.m. m'n iPhone 7 zelfs) en qua apps viel het ook nog flink tegen. Daarnaast had Spotify nog steeds een bug dat alleen de eerste 10 nummers van een playlist getoond werden dus dat had ook geen functie.
Mja dat klinkt alsof Apple nog vooral aan het ontwikkelen is, maar dat kan alleen maar beter worden. Bij mn huidige Clio is afspelen via Bluetooth al niet geweldig, dus elke upgrade is me al welkom :+
Verder moet je altijd je telefoon middels USB verbonden hebben wat ik ook niet altijd even handig vind. Wil m'n iPhone niet continue aan de oplader hebben hangen.
Want? Hoe lang zit je dan in de auto? Momenteel zit ik lang genoeg in de auto om mn telefoon helemaal op te laden en hoef dat ook nergens anders meer te doen. Maar tegenwoordig gaan smartphones beter om met constant opladen en zal ie niet lui worden of iets.
BMW is nu de eerste met de 5-serie dat ze wireless Carplay aanbieden, dat zal al misschien wat helpen... maar qua ondersteuning en functionaliteit mist het nog gewoon net teveel.
Volgens mij moet Android Auto ook gewoon draadloos kunnen, maar zoals gezegd laad ik hem toch op in de auto. Al vraag ik me af of ie dan wel aan snelladen doet (Samsung S7) maar dat zoeken we dan nog wel uit. Volgende toestel heeft toch waarschijnlijk USB-3 (C) dus dan maakt het al wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 22:50
Rivanov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Had in mijn Astra ook Apple Carplay ondersteuning maar gebruikte het werkelijk nooit. Was traag (en dat i.c.m. m'n iPhone 7 zelfs) en qua apps viel het ook nog flink tegen. Daarnaast had Spotify nog steeds een bug dat alleen de eerste 10 nummers van een playlist getoond werden dus dat had ook geen functie. Verder moet je altijd je telefoon middels USB verbonden hebben wat ik ook niet altijd even handig vind. Wil m'n iPhone niet continue aan de oplader hebben hangen.

Wireless Carplay werkt dmv Bluetooth dus je iPhone in de lader steken ga je 9/10 altijd moeten doen tenzij je bij een wat langere rit met een lege batterij op je bestemming wil aankomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Martinspire schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:19:
[...]
Interieur van de Astra is idd wat saai, al kun je er met wat opties wel wat leuks van maken (zelfs interieurverlichting zit in de mogelijkheden). Verder heb ik wel wat meer vertrouwen in het mediasysteem van de Astra ivm de Mégane.

Viel me vanochtend wel op dat je de Astra eigenlijk ook nog niet zo veel ziet. De Mégane hield ik al langer in de gaten, maar heb ik nu pas 2x gezien. De Astra is toch vaak nog een oude versie. Had verwacht dat die populairder zou zijn, maar mogelijk komt dat door de bijtelling van de afgelopen jaren?
Het interieur is inderdaad in het luxere pakket wat ik ook heb een stuk beter te doen. Alleen nog blijft het wat terughoudend / saai / braaf tegenover bvb een Megane. Een VW auto is daar tegen weer een stuk braver dan de Astra in mijn mening.

Ik moet wel zeggen dat ik best wat problemen heb met het media systeem. Het valt met regelmaat uit en crasht tijdens het starten van de kaarten. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar dan nog is het een grote verbetering tegenover de prut van de Peugeot / Citroen.

Toevallig zie ik hem de laatste maand wat meer.
Ik stond een week geleden ook aan de verkeerde Astra deur te trekken want een grappenmaker had EXACT het zelfde model en kleur naast die van mij geparkeerd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:14
Martinspire schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:19:
[...]

[...]
4e best verkochte auto van 2016. Geef het nog een jaartje en dan zie je ze steeds meer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Shunt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik best wat problemen heb met het media systeem. Het valt met regelmaat uit en crasht tijdens het starten van de kaarten.
En hij draait wel op de laatste versie?
Toevallig zie ik hem de laatste maand wat meer.
Ik stond een week geleden ook aan de verkeerde Astra deur te trekken want een grappenmaker had EXACT het zelfde model en kleur naast die van mij geparkeerd.
Dat zal mij minder snel overkomen omdat ik geen zwart/grijs/wit pak :P
LuPo schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:46:
[...]
4e best verkochte auto van 2016. Geef het nog een jaartje en dan zie je ze steeds meer.
Hmm, viel mij wat minder op maar de station wordt ook vooral verkocht en ik wil de hatchback pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Martinspire schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:00:
[...]
En hij draait wel op de laatste versie?
Toen ik de dealer belde dachten zij van wel.
Ik moet hem binnenkort nog eens langs de dealer brengen.
Dat zal mij minder snel overkomen omdat ik geen zwart/grijs/wit pak :P
Ik heb de deep sky blue. In mijn mening de mooiste kleur in de metallic categorie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Digitair schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:36:
Een vergelijkbare auto zal idd wat duurder worden, maar €300 netto hoef je echt niet kwijt te zijn.
Welk type auto zou je willen rijden dan en welk bedrag wil je ongeveer betalen? (Iets zegt me, zo min mogelijk ;) )
Ik wilde voor een hyundai Tucson van rond de 34k gaan als vervanger van de Focus.
312 euro netto per maand...

Focus nu is 160 netto... En dan houd ik ook nog eens 118 euro bruto per maand over van het leasebudget, bij de Focus...

Een hoger loon went snel :+
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:58:
Geloof het wel. Restwaarde ligt lager waardoor ze in de lease vaak duurder zijn.
Restwaarde van Honda en Toyota is juist erg hoog.Vooral bij de oudere modellen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 22:10
Shunt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:57:
[...]

Persoonlijk vind ik het interieur van de nieuwe megane echt spuuglelijk, de verschrikkelijk goedkope uitziende plastic bezel rondom het scherm in de middenconsole moet ik letterlijk van janken. Dat gezegd hebbende vind ik de rest van het interieur wel mooi.

*Heeft een Opel Astra ST Innovation besteld, kleur Deep Sky Blue.

[ Voor 4% gewijzigd door Nedje op 16-01-2017 16:01 ]

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Interieur van de Megane vind ik wel te pruimen behálve het mediasysteem en dan met name die brede bezel rondom. Echt ver-schrik-ke-lijk lelijk. Alleen daarvoor zou ik die auto al laten staan. :+

[ Voor 112% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 07:54

The Wizard

Moderator Mobile
Nedje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Persoonlijk vind ik het interieur van de nieuwe megane echt spuuglelijk, de verschrikkelijk goedkope uitziende plastic bezel rondom het scherm in de middenconsole moet ik letterlijk van janken. Dat gezegd hebbende vind ik de rest van het interieur wel mooi.

*Heeft een Opel Astra ST Innovation besteld, kleur Deep Sky Blue.
Heb je het interieur wel eens in het echt gezien? Dat valt enorm mee. Op de foto's lijkt het erger dan het daadwerkelijk is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 10:56
Hier ook een Opel Astra ST Innovation (Deep Sky Blue) besteld... Op forums lees ik dat deze kleur vaak wordt gekozen. Echter in het wild ben ik hem nog niet tegen gekomen.

Heb ernstig getwijfeld tussen de Megane. Die vond ik persoonlijk echt mooier. Alleen dat touchscreen werkte echt traag en de TomTom had een hapering (tijdens de proefrit). Plus dat de leaseprijs best hoog was. Al heb ik het idee dat de prijs nu is gedaald, want ik kan nu wel een complete Megane aankleden binnen mijn leasebedrag. Dat kon 2 maanden geleden absoluut niet.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Shunt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Toen ik de dealer belde dachten zij van wel.
Ik moet hem binnenkort nog eens langs de dealer brengen.

[...]

Ik heb de deep sky blue. In mijn mening de mooiste kleur in de metallic categorie.
Mijn Astra was in de kleur Asteroid Grey. Was echt een prachtige kleur i.c.m. met de 18" Bi-Color velgen. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_0259tmuq9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Heb je het interieur wel eens in het echt gezien? Dat valt enorm mee. Op de foto's lijkt het erger dan het daadwerkelijk is.
Ja helemaal eens, ik vond het op foto's ook een ramp maar in het echt viel het heel erg mee. Ben benieuwd als ik hem straks een tijdje heb hoe ik er dan over denk..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kw_nl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:25:
Hier ook een Opel Astra ST Innovation (Deep Sky Blue) besteld... Op forums lees ik dat deze kleur vaak wordt gekozen. Echter in het wild ben ik hem nog niet tegen gekomen.

Heb ernstig getwijfeld tussen de Megane. Die vond ik persoonlijk echt mooier. Alleen dat touchscreen werkte echt traag en de TomTom had een hapering (tijdens de proefrit). Plus dat de leaseprijs best hoog was. Al heb ik het idee dat de prijs nu is gedaald, want ik kan nu wel een complete Megane aankleden binnen mijn leasebedrag. Dat kon 2 maanden geleden absoluut niet.
Hmm, ik heb niet het idee dat ie sterk gedaald is anders? Zowel de Astra als de Mégane kunnen zo'n 10.000 euro duurder worden als je alle opties aanvinkt. De nieuwe Civic wordt dan ineens wel interessant (qua prijs) omdat je daar maar 1 opties echt bij hoeft te doen wat hem ook maar 1000 duurder maakt. Maar die looks moet je wel bevallen denk ik.

Verder denk ik dat de Astra als de Mégane allebei wel zo hun voor en nadelen hebben qua mediasysteem. Ik vond geen enkel systeem echt vlot en dat kwam voornamelijk door de gigantisch trage animaties. Waarom moet ik 2 of meer seconden wachten om van scherm te wisselen? 8)7
Om nog niet te spreken over online inlogsystemen en apps. Daar komt Renault ook erg karig over.

Toch denk ik dat Opel sneller problemen oplost qua mediasysteem dan Renault en dat die eerste ook langer support levert. Bij de Clio (die het R-link 2 systeem al had) heb ik 1 update gehad in 2014 volgens mij en dat was het. Kan wel kaarten kopen a 100 euro per stuk (voor Benelux) maar daar had ik weinig zin in als ik toch gewoon navigeer via telefoon. En dan kom je er weer achter dat de meeste auto's ook geen makkelijke autohouder hebben. Brodit lijkt qua houders ook niet meer zo geweldig te zijn (vooral rare plaatsing vaak). Nou weet ik dat Opel wel zo'n houder heeft maar dan is het weer niet duidelijk waar de draad vandaan moet komen om op te laden (en of die voldoende stroom geeft)

Anyways, gisteravond aangemeld voor proefrit bij Opel en Renault. Opel had ik meteen rond 10.00 aan de lijn en Renault moet nog bellen. Moet zeggen dat de verkopers op de beurs en die in de winkel me toch wel opvallen bij Opel.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 16-01-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
The Wizard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Ook in het echt kon ik er helaas niet warm van lopen. Ik ging wel met een vooroordeel naar de dealer omdat ik het bij voorbaat al niet mooi vond. Het is zeer goed mogelijk dat ik het geen eerlijke kans heb gegeven. Wat me ook tegenstond was de combinatie van twee ronde knoppen en de knopen daar onder dat had voor mijn gevoel énorm veel weg van een ': | ' smiley. (Deze is overigens in de Astra ook aanwezig, maar wat minder prominent)

[ Voor 5% gewijzigd door Nedje op 16-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nedje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:03:
[...]

Ook in het echt kon ik er helaas niet warm van lopen. Ik ging wel met een vooroordeel naar de dealer omdat ik het bij voorbaat al niet mooi vond. Het is zeer goed mogelijk dat ik het geen eerlijke kans heb gegeven. Wat me ook tegenstond was de combinatie van twee ronde knoppen en de knopen daar onder dat had voor mijn gevoel énorm veel weg van een ': | ' smiley.
Haha, mja soms ga je vormen associëren. Ik vind de nieuw Peugeots aan de voorkant wel wat weghebben van HDMI-stekkers en kan ze nu ook niet meer anders zien :P

Maar verder vind ik het ook wel een verschil of je een auto buiten hebt staan of binnen in de showroom of beursvloer. In het echt zie je vingerafdrukken ook niet zo heel snel. En oog vs camera is ook altijd wel wat anders.

Ieder zijn ding qua keuze. Ik vind een VW, Volvo, Skoda ook vaak niks. En BMW/Audi alleen leuk met de dure sportieve modellen. Ook is de laatste jaren een aantal merken aantrekkelijker of saaier geworden afhankelijk van of ik ze bv veel in sport bezig zie. Zo is mijn waardering voor Renault toegenomen sinds ze weer actiever zijn in F1 en van VW afgenomen sinds ze niet meer in de Dakar actief zijn (en ook ontbreken in veel andere klassen). En dat is dus ook waarom ik Opel niet zo heel boeiend vind qua merk. Je ziet ze niet vaak. Tenminste niet in wat ik zo her en der volg :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rivanov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:26:
[...]

Mijn Astra was in de kleur Asteroid Grey. Was echt een prachtige kleur i.c.m. met de 18" Bi-Color velgen. :)

[afbeelding]
Op de HB vind ik dat ook een mooie kleur alleen ik ben zelf geen fan van grijs / zwart / wit.
Hier voor had ik een knal rode Renault Megane HB uit 2012 unilak (nooit meer). De volgende auto zou zoizo rood of blauw worden. Bij Renault heb je daar twee hele mooie keuzes in en Skoda ook. Bij Ford eigenlijk ook dat was het enige wat wat minder was bij Opel. Het kleuren pallet is daar een beetje euh burgerlijk zullen we maar zeggen :D.

Is dit trouwens wel een bi turbo modelletje? Want zo'n gave look moet natuurlijk ook een beetje mee kunnen komen :D.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 16-01-2017 17:33 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Shunt schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:32:
[...]

Op de HB vind ik dat ook een mooie kleur alleen ik ben zelf geen fan van grijs / zwart / wit.
Hier voor had ik een knal rode Renault Megane HB uit 2012 unilak (nooit meer). De volgende auto zou zoizo rood of blauw worden. Bij Renault heb je daar twee hele mooie keuzes in en Skoda ook. Bij Ford eigenlijk ook dat was het enige wat wat minder was bij Opel. Het kleuren pallet is daar een beetje euh burgerlijk zullen we maar zeggen :D.

Is dit trouwens wel een bi turbo modelletje? Want zo'n gave look moet natuurlijk ook een beetje mee kunnen komen :D.
1.4 Turbo 150PK in Innovation Introduction pakket. Zat alles op. Heerlijke auto.

Helaas niet meer de mijne. Heb 'm in juni vorig nieuw gekocht en in november vorig jaar weer ingeruild bij de dealer omdat ik leaseauto kreeg. :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
Martinspire schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Verder denk ik dat de Astra als de Mégane allebei wel zo hun voor en nadelen hebben qua mediasysteem. Ik vond geen enkel systeem echt vlot en dat kwam voornamelijk door de gigantisch trage animaties. Waarom moet ik 2 of meer seconden wachten om van scherm te wisselen? 8)7
Om nog niet te spreken over online inlogsystemen en apps. Daar komt Renault ook erg karig over.
Ik moet zeggen dat ik de response van het touchscreen bij Opel wel goed vond. Reageert eigenlijk meteen. Alleen in de ingebouwde navigatie weer waardeloos. Ik hoop echt dat ze TomTom gaan toestaan op de CarPlay. Maar ik vermoed dat autofabrikanten daar niet op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kw_nl schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de response van het touchscreen bij Opel wel goed vond. Reageert eigenlijk meteen. Alleen in de ingebouwde navigatie weer waardeloos. Ik hoop echt dat ze TomTom gaan toestaan op de CarPlay. Maar ik vermoed dat autofabrikanten daar niet op zitten te wachten.
Google Maps is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

DennusB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Meestal minder in file informatie, maar niet altijd. Ik gebruik ze vaak naast elkaar. Inbouwnavigatie nog nooit gebruikt en ook nooit van plan tenzij Android Auto of Car Play standaard draadloos kan.

Ik heb een ingebouwde brodit met ingebouwd laden en dan is die losse usb kabel nog lastiger. En dat kabeltje aansluiten en los in je auto is gewoon heel frustrerend als je al vele jaren je Brodit lader inbouwt.

Vooral Spotify is mooi dus die gebruik ik dan vaak icm iPhone en Apple Car en dan Android gewoon voor TomTom en Flitsmeister en FlitsNav altijd samen voor de flitsers.

Spraakfunctie van Android Auto is trouwens uitstekend. Al vanaf het begin ook met hoge snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 16-01-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Afgelopen weekend met vrouwlief op pad geweest voor een nieuwe leaseauto (haar Megane is door dochterlief tegen een voorganger geparkeerd). Beperkte keuze voor de nieuwe auto (emissie-eisen door werkgever, en mijn vrouw wil een hoge instap/stoel).

Verschillende dealers afgeweest, BMW 2 Active Tourer, VW Golf sportsvan en de Kia Niro bekeken. In de laatste zelfs een proefrit gemaakt. Was een beetje traag, kregen we pas bij terugkomst te horen dat je de automaatpook naar links kan drukken voor de sportstand.... zeg dat dan eerder, nu hebben we een slechte eerste indruk. Laadruimte was ook niet geweldig groot, en we hebben een hond dus die moet ook een beetje ruim kunnen zitten. BMW en VW hebben genoeg ruimte, in de VW is die zelfs te vergroten door de achterbank naar voren te schuiven.

Nou was mijn vrouw zo goed als verliefd op haar Megane, dus een ritje naar Renault stond ook op de planning. Ondanks de lage zit vond ze de Megane nog steeds een optie. Bij aankomst dacht ik een Espace in de showroom te zien, maar dat was dus de nieuwe Grand Scenic, wat een grote bak is dat. Ik wist eigenlijk niet eens dat er een nieuw model was, de vorige uitvoeringen vond ik altijd maar een beetje duf, maar deze.... wauw.

Voldoet ook nog aan de emissie-eisen, dus met een offerte (van de Grand Scenic en de Megane ter vergelijking) op zak richting huis en gisteren heeft ze gebeld met wagenparkbeheer. Nou zou ze al gaan van 14% naar 22%, dus ook de Megane zou meer eigen bijdrage hebben. Maar wat de Grand Scenic daarboven op nog extra zou kosten viel ons erg mee, dus dit weekend maar een proefrit plannen.

Bijkomend voordeel, de Grand Scenic kan de caravan makkelijk trekken, dan zou ik mijn prive-Volvo de deur uit kunnen doen en zakelijk een Zoe (o.i.d.) gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Pat911 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:23:
In de laatste zelfs een proefrit gemaakt. Was een beetje traag, kregen we pas bij terugkomst te horen dat je de automaatpook naar links kan drukken voor de sportstand.... zeg dat dan eerder, nu hebben we een slechte eerste indruk.
Sorry hoor maar je hebt toch wel een beetje gezond verstand? Of dacht je dat die 'S' voor 'Slow' stond? |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZIgjTquaZRxhFKHQUWXfINYy/medium.jpg
Klik voor groot.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:38
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Sorry hoor maar je hebt toch wel een beetje gezond verstand? Of dacht je dat die 'S' voor 'Slow' stond? |:(
[afbeelding]
Klik voor groot.
Oe wat zal ik mij gaan ergeren in de auto. De knoppen zijn niet uitgelijnd!! was dat Kia zelf nog niet opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heinemancp schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:04:
[...]

Oe wat zal ik mij gaan ergeren in de auto. De knoppen zijn niet uitgelijnd!! was dat Kia zelf nog niet opgevallen?
Alleen die pook al :X Flashbacks!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sorry, maar ik moet m'n blijheid even delen! :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hk6VLNZdY02Wbzc9fQ1vIQ35/full.png

:D :D :D

[ Voor 26% gewijzigd door DennusB op 17-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
DennusB schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Maar geen flitsers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Pat911 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:23:
Afgelopen weekend met vrouwlief op pad geweest voor een nieuwe leaseauto (haar Megane is door dochterlief tegen een voorganger geparkeerd). Beperkte keuze voor de nieuwe auto (emissie-eisen door werkgever, en mijn vrouw wil een hoge instap/stoel).

Verschillende dealers afgeweest, BMW 2 Active Tourer, VW Golf sportsvan en de Kia Niro bekeken. In de laatste zelfs een proefrit gemaakt. Was een beetje traag, kregen we pas bij terugkomst te horen dat je de automaatpook naar links kan drukken voor de sportstand.... zeg dat dan eerder, nu hebben we een slechte eerste indruk. Laadruimte was ook niet geweldig groot, en we hebben een hond dus die moet ook een beetje ruim kunnen zitten. BMW en VW hebben genoeg ruimte, in de VW is die zelfs te vergroten door de achterbank naar voren te schuiven.

Nou was mijn vrouw zo goed als verliefd op haar Megane, dus een ritje naar Renault stond ook op de planning. Ondanks de lage zit vond ze de Megane nog steeds een optie. Bij aankomst dacht ik een Espace in de showroom te zien, maar dat was dus de nieuwe Grand Scenic, wat een grote bak is dat. Ik wist eigenlijk niet eens dat er een nieuw model was, de vorige uitvoeringen vond ik altijd maar een beetje duf, maar deze.... wauw.

Voldoet ook nog aan de emissie-eisen, dus met een offerte (van de Grand Scenic en de Megane ter vergelijking) op zak richting huis en gisteren heeft ze gebeld met wagenparkbeheer. Nou zou ze al gaan van 14% naar 22%, dus ook de Megane zou meer eigen bijdrage hebben. Maar wat de Grand Scenic daarboven op nog extra zou kosten viel ons erg mee, dus dit weekend maar een proefrit plannen.

Bijkomend voordeel, de Grand Scenic kan de caravan makkelijk trekken, dan zou ik mijn prive-Volvo de deur uit kunnen doen en zakelijk een Zoe (o.i.d.) gaan rijden.
Voor iets met hoge instap of de ruimte van de Scenic zijn er nog wel meer auto's die in je budget gaan vallen lijkt me? Nog iets Aziatisch misschien? Honda HRV, Mazda CX3, Subaru XV, Ford C-Max of Toyota CH-R?
[...]

[afbeelding]
Klik voor groot.
Haha, al lijkt het misschien op het eerste gezicht (voor mensen die de S-relatie niet leggen) dat je dan simpelweg semi-automatisch gaat rijden. Extra knopje voor sport geeft toch altijd het Knightrider-turboboost gevoel :*)
Dan zet je flitsmeister aan (of doet dat al automatisch op Android). Veel beter dan dat ga je niet krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 17-01-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Klik voor groot.
bij de automaten die ik gereden heb was dat altijd de 'manuele' stand zodat je zelf kon schakelen (zit ook een + en een - bij)
Sport altijd via een knopje :Y

dus ik zou het zelf ook niet zo snel gevonden hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Martinspire schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:25:
Dan zet je flitsmeister aan (of doet dat al automatisch op Android). Veel beter dan dat ga je niet krijgen.
Draait die ook op de achtergrond als Google Maps open staat? Als dat werkt dan zou dat voor mij op de iPhone wel een redelijke oplossing zijn. Ik had me zelf al ingesteld op een losse TomTom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
kw_nl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Draait die ook op de achtergrond als Google Maps open staat? Als dat werkt dan zou dat voor mij op de iPhone wel een redelijke oplossing zijn. Ik had me zelf al ingesteld op een losse TomTom.
Uit dagelijkse ervaring, ja dat werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kw_nl schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:41:
[...]

Ja, draait zeker op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:50
Yes, vandaag bericht gekregen dat ik *binnenkort* een nieuwe auto mag uitzoeken.
Hopelijk krijg ik snel toegang tot de sites van de leasingmaatschappij, dan kan ik alvast kijken wat de mogelijkheden zijn.
Budget alleszins 506 euro per maand (zonder brandstof/verzekering/pechverhelping). Merken beperkt tot
MB, BMW, Audi, Volvo, VW, Toyota en Mazda. Ow, wellicht niet onbelangrijk: ik woon (en werk) in België.

Momenteel rij ik een Ford Grand C-Max uit 2012, met de lichtste motor (95 PK geloof ik). Dus, kwa motor kan ik alvast niet slechter :p
Maar, het zal wel weer een compromis worden tussen grootte en vermogen, waarbij grootte toch wel veel belangrijker is dan vermogen (helaas - maarja, met een kleine van 2.5 jaar en een hond heb je wel ruimte nodig).

Ik post zeker terug als ik een zicht heb op wat mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10 16:20
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:18:

[afbeelding]

Gaaf, ik heb de Megane ook op het oog. Hoe lang was de levertijd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PointyMaximus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Gaaf, ik heb de Megane ook op het oog. Hoe lang was de levertijd bij jou?
Lang.... 4,5 maand. Ze hebben niet echt goed ingekocht in Nederland hoorde ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Lang.... 4,5 maand. Ze hebben niet echt goed ingekocht in Nederland hoorde ik!
Ja was ik al bang voor :'( Is het enige dat me nog tegenhoud om hem te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PointyMaximus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:18:
[...]

Ja was ik al bang voor :'( Is het enige dat me nog tegenhoud om hem te bestellen..
Gewoon doen, ik denk dat ie het wel waard is. Welke versie heb je op het oog? En welke opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum

[afbeelding]

Proficiat, lang over nagedacht om Renault (Talisman of Megane) te gaan rijden maar is hem niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ManiacScum schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Proficiat, lang over nagedacht om Renault (Talisman of Megane) te gaan rijden maar is hem niet geworden.
Thanks. Mag ik vragen waarom niet? En welke is het wel geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PointyMaximus
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Gewoon doen, ik denk dat ie het wel waard is. Welke versie heb je op het oog? En welke opties?
Het gaat sowieso de Bose uitvoering worden met Led-koplampen, Head up display, het grotere scherm en metallic lak.

Ik twijfel nog tussen de tCE 100 + leren bekleding en stoel-/stuurverwarming of de tCE 130 zonder deze speeltjes ;) (allebei gaat niet passen binnen mijn budget).

Welke uitvoering heb jij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PointyMaximus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Het gaat sowieso de Bose uitvoering worden met Led-koplampen, Head up display, het grotere scherm en metallic lak.

Ik twijfel nog tussen de tCE 100 + leren bekleding en stoel-/stuurverwarming of de tCE 130 zonder deze speeltjes ;) (allebei gaat niet passen binnen mijn budget).

Welke uitvoering heb jij genomen?
Nice :) Klinkt goed.
Ik heb deze besteld : Renault Megane new 1.5 energy dCi 81kW GT-Line EDC
Met :

Pack Cruising (PK7422)
Pack Easy Park Assist (PK4481)
Renault R-link 2 mulitmedia-en navigatiesysteem met 8,7’’ portrait
touchscreen incl R-Plug & Radio+ Bose DAB+ premium audiosystem met
versterker (RAD69A)
Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak (TOPAN)
Speciale metaallak ’Bleu Iron’ (QPA$MVS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff lang wachten..

Mijne komt 4 april..ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Pfff lang wachten..

Mijne komt 4 april..ongeveer
Jep, duurt lang. Maar ben denk ik erg blij als hij er is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Thanks. Mag ik vragen waarom niet? En welke is het wel geworden?
Vooralsnog nog geen èèn maar de shortlist bestaat uit de Skoda Kodiaq en de Volvo V60 (D5 Twin Engine)

De reden om niet voor de Renault te gaan is dat ik de achterkant van beide auto's niet mooi vind en mijn arm niet kwijt kan tijdens het rijden. Overigens heb ik alleen de Talisman gereden en de Megane vanwege deze redenen daarom overgeslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 09:25
Bij mij viel de levertijd van de Megane erg mee! Ik had m eind september besteld en hij was een ruime 6 weken later binnen bij de dealer. Rij er inmiddels bijna 2 maanden in en met veel plezier! Ik heb deze configuratie:

• Hatchback, GT Line DCi130
• Blanc Nacre metaallak
• Pack easy park assist
• Pack Bose + groot scherm
• Schuif/kanteldak

Verder is de GT line natuurlijk sowieso al aardig compleet dus hij laat met deze opties erbij eigenlijk niets meer te wensen over en ik kan m in deze uitvoering van harte aanbevelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door jap85 op 17-01-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jap85 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:
Bij mij viel de levertijd van de Megane erg mee! Ik had m eind september besteld en hij was een ruime 6 weken later binnen bij de dealer. Rij er inmiddels bijna 2 maanden in en met veel plezier! Ik heb deze configuratie:

• Blanc Nacre metaallak
• Pack easy park assist
• Schuif/kanteldak

Verder is de GT line natuurlijk sowieso al aardig compleet dus hij laat met deze opties erbij eigenlijk niets meer te wensen over en ik kan m in deze uitvoering van harte aanbevelen :)
Klinkt goed :) Misschien had je geluk dat ie zo al in bestelling stond ergens, dat scheelt nogal fors in de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Hij moest wel geproduceerd worden (was geen voorraad auto), maar ik had geluk dat in oktober precies een productie run was van hatchbacks met open dak, had ik bijvoorbeeld een estate besteld had ik wel langer moeten wachten. Kwam ook nog wel goed uit ivm de 21%, scheelt toch weer paar tientjes per maand tov 22% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
jap85 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:33:
Hij moest wel geproduceerd worden (was geen voorraad auto), maar ik had geluk dat in oktober precies een productie run was van hatchbacks met open dak, had ik bijvoorbeeld een estate besteld had ik wel langer moeten wachten. Kwam ook nog wel goed uit ivm de 21%, scheelt toch weer paar tientjes per maand tov 22% ;)
Paar tientjes per maand op 1% bijtellingsverschil lijkt me niet waarschijnlijk bij een Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
[...]

[afbeelding]
Klik voor groot.
Was mij inderdaad niet opgevallen als bijrijder.... doe jezelf geen pijn als je je hoofd tegen een muur stoot :)

Onze eigen automaten hebben geen sportstand, dus ik heb er ook niet aan gedacht toen mijn vrouw zei dat ze de auto niet zo pittig vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Pat911 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Was mij inderdaad niet opgevallen als bijrijder.... doe jezelf geen pijn als je je hoofd tegen een muur stoot :)

Onze eigen automaten hebben geen sportstand, dus ik heb er ook niet aan gedacht toen mijn vrouw zei dat ze de auto niet zo pittig vond.
Aan de andere kant, als ie altijd in sportstand moet om een beetje pittig te zijn, is het misschien ook niet echt een auto voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
ManiacScum schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Paar tientjes per maand op 1% bijtellingsverschil lijkt me niet waarschijnlijk bij een Megane.
Nouja, 1,5 tientje dan (34k * 0.01 * 0.52 / 12).

Niet iets om je druk over te maken maar x48 maanden toch nog wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Martinspire schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Aan de andere kant, als ie altijd in sportstand moet om een beetje pittig te zijn, is het misschien ook niet echt een auto voor jullie.
Sportstand zal wel te maken hebben met emissie-eisen. Dan mogen ze 'm natuurlijk ter keuring aanbieden in de 'normale' stand. Maar inderdaad, mijn vrouw houdt wel van een beetje pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Als je een auto permanent in sportstand laat staan omdat je de normale stand te traag vindt, ben je beter geholpen met een wat vlottere auto. Je zit (door de sportstand maar ook omdat je kennelijk sneller wil dan de auto) ver buiten de sweet spot van het verbruik. Het zou me niet verbazen als je verbruik 50 of 60% hoger zou liggen dan het ECE verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:23:
Als je een auto permanent in sportstand laat staan omdat je de normale stand te traag vindt, ben je beter geholpen met een wat vlottere auto. Je zit (door de sportstand maar ook omdat je kennelijk sneller wil dan de auto) ver buiten de sweet spot van het verbruik. Het zou me niet verbazen als je verbruik 50 of 60% hoger zou liggen dan het ECE verbruik.
Daar is het een lease auto voor toch... zolang de leasemaatschappij niet moeilijk doet... who cares?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Daar is het een lease auto voor toch... zolang de leasemaatschappij niet moeilijk doet... who cares?
Wil geen moraalridder zijn hoor, maar ook als iemand anders je brandstof betaalt mag je een beetje nadenken over het milieu 8)7
Maar goed dat veel bedrijven tegenwoordig wel enigzins het brandstofverbruik van hun medewerkers in de gaten houden. Iets met MVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:37:
[...]

Wil geen moraalridder zijn hoor, maar ook als iemand anders je brandstof betaalt mag je een beetje nadenken over het milieu 8)7
Maar goed dat veel bedrijven tegenwoordig wel enigzins het brandstofverbruik van hun medewerkers in de gaten houden. Iets met MVO.
Ik rijd ook niet de hele weg in z'n 2, maar ik wil wel gewoon doorrijden. Sportstand zit er niet voor niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Ik rijd ook niet de hele weg in z'n 2, maar ik wil wel gewoon doorrijden. Sportstand zit er niet voor niets op.
Denk niet dat je werkgever je stimuleert de sportstand continue te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Denk niet dat je werkgever je stimuleert de sportstand continue te gebruiken. ;)
Mijn werkgever zegt letterlijk "Het maakt ons niet heel veel uit hoe je rijd, tenzij je extreem af gaat wijken van de rest". Ik gas met m'n voorloop auto ook aardig door, en dat is geen probleem. Ben ik eerder bij de klant ook :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Bij ons is het ook op basis van FUP maar hou er zelf gewoon wel beetje rekening mee. Niet onnodig langs snelwegen tanken maar als ik weet dat ik verder weg moet, van te voren even bij mij in het dorp tanken. Kleine dingetjes, maar worden wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jap85 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:

• Blanc Nacre metaallak
• Pack easy park assist
• Schuif/kanteldak

Toen ik hem bij de dealer uitzocht was de leverdatum begin maart, week later via de leasemaatschappij besteld en de levertijd schoof een maand op. Stiekum de hoop dat hij in maart geleverd wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:56:
Bij ons is het ook op basis van FUP maar hou er zelf gewoon wel beetje rekening mee. Niet onnodig langs snelwegen tanken maar als ik weet dat ik verder weg moet, van te voren even bij mij in het dorp tanken. Kleine dingetjes, maar worden wel gewaardeerd.
Ik tank ook alleen ergens binnendoor :) Daar houd ik zeker rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Een prima motivatie waarom we de 14% en 20% bijtelling hebben afgeschaft ;)

Ik heb 5 jaar met leaseauto's gereden en nu alweer een hele tijd met eigen auto's. Ik kan niet zeggen dat ik harder reed of minder op het verbruik lette omdat het een auto van de baas was. Tegenover de tankpas stond toch ook de motivatie om voorzichtig om te gaan met de auto van een ander en om niet de brandstofvoorschotten van mijzelf en mijn collega's door het dak te rijden.

Ik gebruik sportstand nauwelijks. Mijn huidige auto stoot al meer dan genoeg CO2 uit als ik hem op comfort rijd, dat hoef ik niet erger te maken dan het al is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:04
Zojuist bestelling geplaatst voor Octavia Combi 1.0 tsi style business in metal grey. Met Techpakket (leer, 18 inch velgen, getinte ramen en sportsuurtje), DAB+ en camera achter. (Vrij saai misschien, maar ben er blij mee 8)) Verwachte levertijd eind maart.

Gaat nu de goedkeuringsronde in, hopen dat niet iemand wakker wordt en er achter komt dat er per 1-2 een heleboel auto's de poule in gaan vanwege reorganisatie bij ander bedrijfsonderdeel :X

[ Voor 3% gewijzigd door SnakeDoc88 op 17-01-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Woei; gister van Opel een mailtje gehad met een verwachte leverdatum. In de week van 11 maart..erg jammer dat mijn huidige contract pas 3 april afloopt en ik deze dan pas mag ophalen :-(. Ook nog maar eens afwachten of deze leverdatum wordt waargemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Mijn werkgever zegt letterlijk "Het maakt ons niet heel veel uit hoe je rijd, tenzij je extreem af gaat wijken van de rest". Ik gas met m'n voorloop auto ook aardig door, en dat is geen probleem. Ben ik eerder bij de klant ook :9
In Nederland heb je niet veel aan hard rijden 's ochtends. Ik zie heel veel mensen meteen bij het invoegen vol naar de linker baan knallen. Ondertussen rijd ik ze op de rechterbaan gewoon voorbij omdat het verkeer toch niet sneller gaat. En links staan ze continue op de rem.

Dat eerder bij de klant zijn zal dus niet veel uitmaken. En daarbij, als je er eerder bent ga je ook eerder weg als normaal? Je maakt je uren en klaar denk ik? Of je dan van 0800 tot 1700 werkt of van 0900 tot 1800 zal je baas een rotzorg zijn verwacht ik.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

:( Hier staan de velgen en trekhaak in backorder. Gaat dus weer even duren. Vind altijd lastig als er zo vaag wordt gedaan. "Zijn ze wel op voorraad dan, of zijn er leverproblemen :? " "Uh ja uh..."

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 18-01-2017 11:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
even dit topic volgen, halverwege dit jaar gaat mijn auto eruit en moet ik een nieuwe uitkiezen. Rijd nu een VolvoV60 uit de pool, en wil in ieder geval minder gaan betalen maar wel weer een station (2 kleine kinderen). Zit o.a. te denken aan een Astra, maar moet nog even goed gaan kijken de komende maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
DeluxZ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:45:
[...]

Dat eerder bij de klant zijn zal dus niet veel uitmaken. En daarbij, als je er eerder bent ga je ook eerder weg als normaal? Je maakt je uren en klaar denk ik? Of je dan van 0800 tot 1700 werkt of van 0900 tot 1800 zal je baas een rotzorg zijn verwacht ik.
Lastig is wel dat mijn meeste klanten echt niet tot 18:00 gaan blijven, ik zelf probeer ook te vermijden om zo lang bij een klant te zijn.

Eerder beginnen is namelijk ook eerder weg, pauze moet namelijk wel in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Nedje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:29:
Woei; gister van Opel een mailtje gehad met een verwachte leverdatum. In de week van 11 maart..erg jammer dat mijn huidige contract pas 3 april afloopt en ik deze dan pas mag ophalen :-(. Ook nog maar eens afwachten of deze leverdatum wordt waargemaakt.
Is het een Astra? Zo ja, wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Z___Z schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:37:
Hahaha oeps :X
Ik rijd tegenwoordig 6,5 liter / 100km met mijn eco diesel.
Je wil niet weten wat het was, voordat ik ecodiesel reed ;)

Nu moet ik wel bekennen dat een groot deel van mijn route van stoplicht naar stoplicht karren is...

Het enige wat mijn baas vraagt, om niet op de snelwegen te tanken als het te ontwijken is.

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 18-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rivanov schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:41:
Ik denk dat het wel meevalt, zijn baas laat hem ook een DCI 130 kiezen, anders had hij wel gestuurd op een DCI 110. Denk je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 21:20
SnakeDoc88 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:08:
Zojuist bestelling geplaatst voor Octavia Combi 1.0 tsi style business in metal grey. Met Techpakket (leer, 18 inch velgen, getinte ramen en sportsuurtje), DAB+ en camera achter. (Vrij saai misschien, maar ben er blij mee 8)) Verwachte levertijd eind maart.
Ik heb nu bijna 3 weken (in)gereden met de Octavia 1.0 TSI.
Het lijkt misschien saai een 1.0, maar hij komt leuk vooruit en klinkt lekker in hogere toeren met een rauw randje eraan!

Verder veel soepeler als een 3 pitter diesel en het koppel is behoorlijk breed uitgesmeerd, had dit alles niet zo positief verwacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedje
kw_nl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Is het een Astra? Zo ja, wanneer heb je hem besteld?
Ik heb een Astra ST Innovation (1.6 CDTi, 110pk) besteld zonder Intellilux en met de standaard velgen.
De dealer heeft de bestelling 7 dagen geleden officieel gedaan. Als het de week van 11 maart zou worden hebben we het over een levertijd van +/- 8 weken, wat ik énorm schappelijk zou vinden.

Ik heb begrepen dat op het moment dat je lederen bekleding (heb ik niet), intellilux en andere velgen hebt de levertijd omhoog kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07
Mijn Passat GTE is bijna klaar. Staat nu bij de dealer voor de (afneembare) trekhaak. Mogelijk deze week al ophalen.
Klein beetje vertraging gehad bij PON (connected module wordt daar ingebouwd, en was druk met redelijk weinig voorraad units).

Passat GTE Connected Plus
Zwart pareleffect
Executive pakket
Active Info Display
Parkeerhulp (voor mijn vrouw :))
Afneembare trekhaak

Volgens mij een redelijk complete bak.. maar mag/moet er dan ook 5 jaar mee doen
(en ja, ik heb ook een laadpaal thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 11:04
Begin dit jaar mailtje gehad dat mijn leasecontract in maart afloopt. Afgelopen tijd dus wat proefgereden: Ford Focus Wagon en de Peugeot 308 SW.

De Peugeot heeft mij best verrast alleen dat scherm vond ik best onhandig. Erg mooi maar ik wil graag knopjes.

Vandaag alle goedkeuringen gehad. Mijn volgepakte Ford Focus Wagon Titanium (diesel) is onderweg! Ik ga wel wat omhoog in bijtelling en eigen bijdrage.

Op dit moment rijd ik een Volvo V40 (20%) met een eigen bijdrage van 39 euro. Ik ga nu naar de Ford (22%) met 120 euro eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 08:51
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe lease-auto. Ik kom van een VW UP! dus alle stapjes omhoog qua auto zorgen dat ze extreem luxe aan doen. :-)

Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op een Opel Astra Business+. Ik zie in de optie lijst bij een van de pakketten staan; Geluidswerende voorruit

Weet iemand hier wat dat precies inhoudt? En of je het verschil ook echt merkt in vergelijking met een normale voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:51
Ik moet in Juni een nieuwe lease-auto kiezen.
Ik zoek een ruimte stationwagon voor een goede prijs.
Ik kwam uit op de skoda octavia wagon 2017-versie.

Zijn er nog argumenten om niet voor deze auto te kiezen maar voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 08:51
pitchdown schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:33:
Ik moet in Juni een nieuwe lease-auto kiezen.
Ik zoek een ruimte stationwagon voor een goede prijs.
Ik kwam uit op de skoda octavia wagon 2017-versie.

Zijn er nog argumenten om niet voor deze auto te kiezen maar voor een andere?
Het belangrijkste ontbreekt eigenlijk, je budget! En welke opties je belangrijk vindt? Waarom je precies op deze bent uitgekomen.

Anders zou ik zeggen, kijk ook eens bij Audi, BMW of Dacia of daar niks leukers/ goedkopers is?
Pagina: 1 ... 46 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic