Nope, alleen fiscaal voordeel dus 22% helaasMisteRMeesteR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Ook nog op kenteken gezet vorig jaar? 21% ipv 22% bijtelling...![]()
Goed nieuws!
Zo wordt ie

Mijn boefje is liev!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nope, alleen fiscaal voordeel dus 22% helaasMisteRMeesteR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:47:
[...]
Ook nog op kenteken gezet vorig jaar? 21% ipv 22% bijtelling...![]()
Goed nieuws!
Mijn boefje is liev!
[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 11-01-2017 21:55 ]
www.google.nl
Heb inderdaad de X-Pack met daarin de adaptieve LED koplampen.MisteRMeesteR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:54:
Maar dan mét Full LED koplampen die op deze ontbreken![]()
Velgen vind ik persoonlijk mwah maar ik ben ook meer van de wat 'open' velg ipv 'spaak' velg.
Mijn boefje is liev!
Hele dikke bak. Ik rij nu nog het oudere model focus (2013) en zit stiekem ook al naar deze mondeo te kijken. Ik vind het een prachtige wagen!! Gezien de rijkunsten van Ford staat deze zeker op de lijst. Hopelijk mag ik dit jaar ook op jacht :)!JB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Nope, alleen fiscaal voordeel dus 22% helaas
Zo wordt iedus ook met die velgen en kleur;
[afbeelding]
Wat is trouwens die SE versie? Ik zag hem in onze lijst ook staan, maar op Ford.nl kan ik hem niet vinden en een enkele dealer lijkt hem wel te hebben. Oud actiemodelletje dus?JB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:43:
[...]
Vandaag bericht gehad dat de samengestelde auto als SE uitvoering nog op voorraad staat bij een Ford dealer in het land. Dus minder fiscale waarde (eindejaarsactie) en heel snel rijden
![]()
Wauw, ik heb juist een compleet andere ervaring. Ik vind het ding achterin gewoon bizar krap. Voorstoel in de achterste stand (en dan zit je voorin al niet echt ruim) en je kan je onderbeen niet eens tussen leuning en achterbank krijgen. Ik heb niet eens een proefrit gemaakt. Gemiste kans van Opel. Had het geheel 5-10 cm langer gemaakt en de hele auto had wel mee kunnen komen met bv een Octavia.Rivanov schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:34:
Als je veel ruimte op de achterbank wilt dan moet je zeker de Astra proberen. Doordat de achterbank wat schuiner staat zitten volwassenen echt heel goed achterin. En de 1.4 Turbo heb ik zelf gehad en is een heerlijk blok.
En erg veel bang for buck!
[ Voor 14% gewijzigd door Korvaag op 11-01-2017 22:59 ]
UNOX: The worst operating system
Select Edition. Enige verschil is dat het een tijdelijke actie was waarbij fiscale waarde van de auto's is aangepast.J0YR1D3R schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:52:
[...]
Wat is trouwens die SE versie? Ik zag hem in onze lijst ook staan, maar op Ford.nl kan ik hem niet vinden en een enkele dealer lijkt hem wel te hebben. Oud actiemodelletje dus?
Mijn boefje is liev!
DuidelijkJB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:58:
[...]
Select Edition. Enige verschil is dat het een tijdelijke actie was waarbij fiscale waarde van de auto's is aangepast.
Ik ben 1.80m en op mijn stand van de stoel kon iedereen perfect achterin zitten. Ik reedt wel de 5-deurs. Maar neem aan dat dat geen verschil maakt met de station.Korvaag schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Wauw, ik heb juist een compleet andere ervaring. Ik vind het ding achterin gewoon bizar krap. Voorstoel in de achterste stand (en dan zit je voorin al niet echt ruim) en je kan je onderbeen niet eens tussen leuning en achterbank krijgen. Ik heb niet eens een proefrit gemaakt. Gemiste kans van Opel. Had het geheel 5-10 cm langer gemaakt en de hele auto had wel mee kunnen komen met bv een Octavia.
Edit: zie net de short list (van de oorspronkelijke poster). Imho geen twijfel mogelijk: de Octavia
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
SnakeDoc88 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:32:
Na anderhalf jaar rijden heb ik deze week gehoord dat mijn V40 (14%) uit de pool bijna aan zijn kilometers zit, dus mag wat nieuws uitzoeken
![]()
Leasebudget is € 834 en daarvoor zijn hele mooie auto's te krijgen. Echter, alles onder budget komt bruto bij salaris en omdat we bezig zijn ons eerste huis te kopen, hou ik liever geld over dan een dikke bak onder m'n kont.
Auto wordt naast zakelijk gebruik, gebruikt voor het vervoer naar sportwedstrijden door heel het land en vakanties. Geen kinderen, dus heel veel ruimte is nog niet nodig.
Qua bijtellingspercentage ga ik van 14 naar 22 dus om enigszins aan een gelijk nettobedrag te komen, mik ik op een aanschaf van +- 26 - 28K. Genoeg keus dus in ieder geval!
Eisen : Goede stoelen, stoelverwarming, voldoende ruimte op achterbank voor 2 volwassenen, geen sedan (vind ik lelijk), fatsoenlijke audio/navigatie en hij moet uiteraard een beetje om aan te gluren zijn en fijn rijden.
Longlist:
- Opel Astra 1.4T (vrij vlot en compleet, wel wat saai)
- Megane 130 Bose (fraai uiterlijk, lees niet al goede verhalen over rijeigenschappen en nav)
- Ford Focus 1.0 titanium (trekt op een of andere manier niet echt)
- Skoda Octavia Combi (eigenlijk veel te groot maar goede value for money en erg compleet)
Afgevallen:
- V40 heerlijke auto maar niet erg goede bang for Buck met huidige bijtelling
- Golf (duur en saai)
- Merc, BMW, Audi past niet bij mijn functie en leeftijd vind ik
- Mazda, Kia, Alfa etc. want mag niet van werkgever
Zaterdag maar eens wat proefritjes makenVergeet ik nog kandidaten?
Als je wat langer bent en de stoel dus wel in de achterste stand moet hebben blijft er niets van over. Er kan alleen nog een kind met dunne beentjes achter je zitten.Rivanov schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:11:
[...]
Ik ben 1.80m en op mijn stand van de stoel kon iedereen perfect achterin zitten. Ik reedt wel de 5-deurs. Maar neem aan dat dat geen verschil maakt met de station.
Heb ik naar gekeken maar door teruggaaf van restant leasbudget komen die netto niet erg gunstig uit de bus.inbedrijf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:14:
ik weet niet of je een verplichte lease maatschappij hebt. Maar je zou nog kunnen kijken of je een Audi a3 e-tron of passat GTE uit 2016 nog beschikbaar is, ze hebben er redelijk veel ingekocht.
[...]
Ik ben 1.80 dus zou moeten lukken. Astra en Octavia zijn toch wel grootste kanshebbers. Zaterdag allebei rijden, ben benieuwd!Korvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:43:[/b]
[...]
Als je wat langer bent en de stoel dus wel in de achterste stand moet hebben blijft er niets van over. Er kan alleen nog een kind met dunne beentjes achter je zitten.
Bij mij staat de Astra alsnog ook nog wel hoog op de lijst gezien de beperkte cataloguswaarde (ten opzichte van vergelijkbare auto's). Het punt is in mijn geval dat ik voor mijn volgende auto 5 jaar met een auto moet doen en ik me daarbij niet 5 jaar wil ergeren aan het feit dat ik geen slagschip heb gekozenSnakeDoc88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:53:
Ik ben 1.80 dus zou moeten lukken. Astra en Octavia zijn toch wel grootste kanshebbers. Zaterdag allebei rijden, ben benieuwd!
Met die Passat GTE kom je duurder uit in bijtelling dan een Octavia (en moet je die GTE ook nog aan de stekker hangen e.d.).inbedrijf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:14:
ik weet niet of je een verplichte lease maatschappij hebt. Maar je zou nog kunnen kijken of je een Audi a3 e-tron of passat GTE uit 2016 nog beschikbaar is, ze hebben er redelijk veel ingekocht.
[...]
Ik heb deze ervaring totaal niet gehad, afgelopen week een Astra ST Innovation (1.6 diesel, 110Pk) besteld en had zelfs na het goed instellen van de stoel een goede hoeveelheid ruimte achterin - Lees als: Ik kon uitermate comfortabel zitten terwijl de bestuurderstoel op mijn lengte stond afgesteld*Korvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:07:
[...]
Bij mij staat de Astra alsnog ook nog wel hoog op de lijst gezien de beperkte cataloguswaarde (ten opzichte van vergelijkbare auto's). Het punt is in mijn geval dat ik voor mijn volgende auto 5 jaar met een auto moet doen en ik me daarbij niet 5 jaar wil ergeren aan het feit dat ik geen slagschip heb gekozen
PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL
Dan stond je stoel waarschijnlijk dus niet in de achterste standNedje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:13:
[...]
Ik heb deze ervaring totaal niet gehad, afgelopen week een Astra ST Innovation (1.6 diesel, 110Pk) besteld en had zelfs na het goed instellen van de stoel een goede hoeveelheid ruimte achterin - Lees als: Ik kon uitermate comfortabel zitten terwijl de bestuurderstoel op mijn lengte stond afgesteld*
*Ik ben 1.92.
Als je het met een Octavia (combi) gaat vergelijken is zo ongeveer alles krap. Die heeft de beenruimte van een d-segmenter.Korvaag schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Wauw, ik heb juist een compleet andere ervaring. Ik vind het ding achterin gewoon bizar krap. Voorstoel in de achterste stand (en dan zit je voorin al niet echt ruim) en je kan je onderbeen niet eens tussen leuning en achterbank krijgen. Ik heb niet eens een proefrit gemaakt. Gemiste kans van Opel. Had het geheel 5-10 cm langer gemaakt en de hele auto had wel mee kunnen komen met bv een Octavia.
Edit: zie net de short list (van de oorspronkelijke poster). Imho geen twijfel mogelijk: de Octavia
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Dat zou kunnen al moet ik zeggen dat de Megane die ik hiervoor had ook ruimer was. Geen idee hoe dat met de huidige Megane zit btw.LuPo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:25:
[...]
Vergeleken met andere c-segmenters is de Astra helemaal niet krap achterin.
Ik heb zowel de 2012 Megane gereden en de 2016 Megane, en ik rij nu ook een Astra uit 2016 en ik ervaar toch echt dat de Megane (Estate) iets ruimte heeft achterin dan de Astra sports tourer.Korvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:29:
[...]
Dat zou kunnen al moet ik zeggen dat de Megane die ik hiervoor had ook ruimer was. Geen idee hoe dat met de huidige Megane zit btw.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat zou kunnen, dat durf ik niet te zeggen, Ik moet ook bekennen dat mijn benen vrij lang zijn maar ik niet de behoefte heb (mede door de AGR stoelen) om de stoel helemaal naar achter te zetten. Op het moment dat mijn bovenbenen vanaf mijn kniëen halverwege tot mijn bovenbeen goed ondersteund worden ben ik een blij ei.Korvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:25:
[...]
Dan stond je stoel waarschijnlijk dus niet in de achterste stand
Ik ben ongeveer even lang, maar heb voor mijn lengte lange benen. De Octavia die ik nu heb is de eerste auto waarbij ik de stoel net niet in de achterste stand hoef te hebben (1 tikkie terug).
Vind je dat wassen vaak? Of juist niet?Rivanov schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:22:
[...]
Even hier een account aanmaken: https://pms.mtc.nl/pls/apx/f?p=200:LOGIN:11126388931854:::::
Vervolgens je tankpas aan je account koppelen en je kunt alles uitlezen (tankhistorie etc)
En onder het kopje Diensten zie je wat er geactiveerd is op je tankpas.
Heb deze auto van een collega overgenomen en kon zo precies zijn tankhistorie zien en hoevaak hij in de wasstraat stond. Bijna iedere maand.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Stoel is bij mij altijd achterste stand (afgezien van de Octavia). Rugleuning staat daarbij in de aanbevolen houding (dus rechtop, grofweg in lijn met de B-stijl).Shunt schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:38:
[...]
Ik zal zo eens kijken of ik er de cijfers bij kan pakken. Wellicht heeft het eerder te maken met dat je in de Astra je stoel verder naar achteren plaatst dan in de Megane door een andere zit?
Dat uitschuifbare stukje is inderdaad geweldig. Ik zit in auto's eigenlijk altijd in V-zit omdat die ondersteuning ontbreekt. 1 van de redenen dat ik ook absoluut geen sportstoelen moet hebben omdat ik daar gewoon niet in kan zittenNedje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:39:
[...]
Op het moment dat mijn bovenbenen vanaf mijn kniëen halverwege tot mijn bovenbeen goed ondersteund worden ben ik een blij ei.
Het uitschuifbare stukje en de stevige verstel mogelijkheden waren voor mij koning.
[ Voor 30% gewijzigd door Korvaag op 12-01-2017 08:52 ]
Zo zie je maar hoe persoonlijk en verschillend die zithouding kan zijn!Korvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:50:
[...]
Stoel is bij mij altijd achterste stand (afgezien van de Octavia). Rugleuning staat daarbij in de aanbevolen houding (dus rechtop, grofweg in lijn met de B-stijl).
Ik begin echt bijna te twijfelen of ik wel in de Astra gezeten heb, maar er stond toch echt 'Astra sports tourer' op het bordje en het interieur klopte ook
Ja dat snap ikNedje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:52:
[...]
Zo zie je maar hoe persoonlijk en verschillend die zithouding kan zijn!
* Ik kom van een Renault Clio af en dan is een Astra sowieso wat betreft ruimte een stevige vooruitgang :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 12-01-2017 08:55 ]
Dan heb jij nog nooit in de sportstoelen van een Audi of BMW gezetenKorvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:50:
[...]
Dat uitschuifbare stukje is inderdaad geweldig. Ik zit in auto's eigenlijk altijd in V-zit omdat die ondersteuning ontbreekt. 1 van de redenen dat ik ook absoluut geen sportstoelen moet hebben omdat ik daar gewoon niet in kan zitten
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dat klopt. Ik vind die auto's veel te duur voor wat je krijgtAllSeeyinEye schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:09:
[...]
Dan heb jij nog nooit in de sportstoelen van een Audi of BMW gezeten
Mwoah ik ben 190 en kan mn stoel nog wat verder naar achter zetten als ik wil, plus heb nog wat ruimte over als de stoel op laagste stand staat. Verder maat 45 en dat gaat ook prima. Al snap ik het prima als je wat meer ruimte wiltKorvaag schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:54:
[...]
Ja dat snap ikEen Clio kan ik gewoon niet in rijden ongeveer
Alles zit daar klem
Maat 46,5 helpt daar niet bij mee
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2017 10:15 ]
Prijs en ruimte zijn niet evenredig. De prijs is bepaalt mijns inziens voornamelijk de motorisering, afwerking en het uitrustingsniveau. Ter vergelijk: een D segment coupe is niet per definitie groot, heeft vaak zelfs maar 2 zitplekken achterin, terwijl de prijs veelal €50k+ is.Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:12:
[...]
Mwoah ik ben 190 en kan mn stoel nog wat verder naar achter zetten als ik wil, plus heb nog wat ruimte over als de stoel op laagste stand staat. Verder maat 45 en dat gaat ook prima. Al snap ik het prima als je wat meer ruimte wilt
Vind het overigens wel opvallend hoe weinig ruimte de meeste B/C-segmenters voor de achterpassagiers bieden. Sommigen hebben daarbij zelfs een inham in de voorstoelen om toch nog een paar centimeter extra te bieden. Veel auto's op mn shortlist hebben in ieder geval maar marginaal meer (of zelfs minder) beenruimte achterin dan ik nu heb. Nou vind ik het geen probleem om mn stoel wat verder naar voren te zetten als er 3 of 4 man meerijden, maar toch vind ik het belachelijk dat het weinig uitmaakt of je een auto van 20k of 35k rijdt qua ruimte achterin.
Enkele uitzonderingen als de Octavia en Astra daargelaten natuurlijk. Ik snap wel dat veel Aziatische auto's wat krapper zijn, maar ook de Amerikaanse en Europese auto's zijn vaak krap en dat begrijp ik dan weer totaal niet.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ja ok, maar die auto's worden ook nog wel eens als Taxi gebruikt en daar lijkt me ruimte achterin toch wel belangrijk en daar houden veel fabrikanten dan ook wel rekening mee. Maar veel auto's die zichzelf aanprijzen als gezinsauto of lekker modern doen met veel foto's van vrienden achterin, zitten gewoon niet prettig en kunnen echt 10 centimeter extra beenruimte gebruiken. Ik bedoel, het gaat al snel dezelfde kant op als de achterstoelen van een snelle sportwagen waar je, als je onderbenen hebt, gewoon niet kunt zitten.AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Prijs en ruimte zijn niet evenredig. De prijs is bepaalt mijns inziens voornamelijk de motorisering, afwerking en het uitrustingsniveau. Ter vergelijk: een D segment coupe is niet per definitie groot, heeft vaak zelfs maar 2 zitplekken achterin, terwijl de prijs veelal €50k+ is.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2017 10:18 ]
D-segment Coupé als taxi?Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Ja ok, maar die auto's worden ook nog wel eens als Taxi gebruikt en daar lijkt me ruimte achterin toch wel belangrijk en daar houden veel fabrikanten dan ook wel rekening mee. Maar veel auto's die zichzelf aanprijzen als gezinsauto of lekker modern doen met veel foto's van vrienden achterin, zitten gewoon niet prettig en kunnen echt 10 centimeter extra beenruimte gebruiken. Ik bedoel, het gaat al snel dezelfde kant op als de achterstoelen van een snelle sportwagen waar je, als je onderbenen hebt, gewoon niet kunt zitten.
Speciaal voor mensen zonder hoofd
Reclame beeldt het product uit in de context van de potentiele koper en wat deze met het product zou zou willen doen. Niet datgene wat de kopers dagelijks doen.Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:18:
[...]
Ja ok, maar die auto's worden ook nog wel eens als Taxi gebruikt en daar lijkt me ruimte achterin toch wel belangrijk en daar houden veel fabrikanten dan ook wel rekening mee. Maar veel auto's die zichzelf aanprijzen als gezinsauto of lekker modern doen met veel foto's van vrienden achterin, zitten gewoon niet prettig en kunnen echt 10 centimeter extra beenruimte gebruiken. Ik bedoel, het gaat al snel dezelfde kant op als de achterstoelen van een snelle sportwagen waar je, als je onderbenen hebt, gewoon niet kunt zitten.
Snap ik, maar het lijkt nu wel alsof ze er lilliputters voor gebruiken omdat de ruimte gewoon niet overeen komt met de werkelijkheidt_captain schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:35:
[...]
Reclame beeldt het product uit in de context van de potentiele koper en wat deze met het product zou zou willen doen. Niet datgene wat de kopers dagelijks doen.
Dus wordt een gezinsuto afgebeeld met een stuk of 5 goedgeklede en uitgelaten twintigers die 's avonds de stad in gaan en niet met een vermoeide moeder en twee kinderen die met ochtendhumeur naar het kinderdagverblijf worden gebracht.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2017 10:53 ]
Ik ken mensen die hun auto elke week op de oprit wassen. Standaard zaterdag ritueel zeg maar. Eens per maand vind ik dus niet vaak.Rivanov schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:46:
Mwa, vind dat wel redelijk 'vaak'. Zeker met dit weer ga ik 'm niet wassen.. heeft totaal geen zin.
Seat Leon st, Hyundai i30/40 ? Vooral de i30 vind ik een stuk ruimer dan mijn V40.Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:52:
[...]
Snap ik, maar het lijkt nu wel alsof ze er lilliputters voor gebruiken omdat de ruimte gewoon niet overeen komt met de werkelijkheid
Maar wat zijn op de Astra en Octavia nog wat (betaalbare) auto's of automerken die wel genoeg ruimte voor normale achterpassagiers laten?
De beenruimte van de Leon ST achterin was meer dan prima! Bij kinderzitjes is het weer een ander verhaal... Daar heb je onderhand een vrachtwagen voor nodigsQuare8 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Seat Leon st, Hyundai i30/40 ? Vooral de i30 vind ik een stuk ruimer dan mijn V40.
Mijn boefje is liev!
Hoelang ben je zelf? En zit je ver naar achter qua voorstoel? Kinderzitjes passen op foto's is altijd leuk, het past altijd, maar voorin kan dan alleen nog iemand van 1,60 zitten..JB schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:20:
[...]
De beenruimte van de Leon ST achterin was meer dan prima! Bij kinderzitjes is het weer een ander verhaal... Daar heb je onderhand een vrachtwagen voor nodig
[afbeelding]
en ja de isofix base staat hier niet goed
1,83m en ja het klopt dat mijn vrouw niet heel ruim naar achter kon als passagier, maar ze zat ook niet met de knieën tegen het dashboardJ0YR1D3R schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:20:
[...]
Hoelang ben je zelf? En zit je ver naar achter qua voorstoel? Kinderzitjes passen op foto's is altijd leuk, het past altijd, maar voorin kan dan alleen nog iemand van 1,60 zitten..
Mijn boefje is liev!
En de niet-station varianten? Want bij de Mégane is het bij de estate ook al iets ruimer hoorde ik.sQuare8 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Seat Leon st, Hyundai i30/40 ? Vooral de i30 vind ik een stuk ruimer dan mijn V40.
De i30 spreek ik over de niet-station variant. Ik was eigenlijk aangenaam verrast over het comfort en ruimte die deze auto bood.Martinspire schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:26:
[...]
En de niet-station varianten? Want bij de Mégane is het bij de estate ook al iets ruimer hoorde ik.
Sorry, ik maak zelf vast ook voldoende schrijffouten, maar deze kon ik echt niet negerenRivanov schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:11:
[...]
Ik ben 1.80m en op mijn stand van de stoel kon iedereen perfect achterin zitten. Ik reedt wel de 5-deurs. Maar neem aan dat dat geen verschil maakt met de station.
Oh, ben echt heel slecht in "d t".Kwakkel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:17:
[...]
Sorry, ik maak zelf vast ook voldoende schrijffouten, maar deze kon ik echt niet negeren
I know. Met fiets werkt het ook.tiguan schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:26:
offtopic:
Lol, eigenlijk is dat niet eens zo moelijk. Probeer hetzelfde woord met smurf en kijk of er een -t achter moet
Heb je wel eens in zo'n spaceback gereden? het ding is echt niet comfortabel. Vooral niet als je hiervoor een v40 hebt gereden. En daarnaast wat is er mis met stekkeren?SnakeDoc88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:53:
[...]
Heb ik naar gekeken maar door teruggaaf van restant leasbudget komen die netto niet erg gunstig uit de bus.
[...]
Ik ben 1.80 dus zou moeten lukken. Astra en Octavia zijn toch wel grootste kanshebbers. Zaterdag allebei rijden, ben benieuwd!
jongetje schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:09:
[...]
Met die Passat GTE kom je duurder uit in bijtelling dan een Octavia (en moet je die GTE ook nog aan de stekker hangen e.d.).
Waarom niet de spaceback? http://www.skoda.nl/modellen/rapid-spaceback stuk goedkoper dan de octavia en je geeft al aan dat je die ruimte toch niet nodig hebt. Die kunt je echt met weinig extra kosten aankleden (zoals bijvoorbeeld 500euro extra en je hebt al een automaat, 190 een panoramadak etc.).
Nog niet, ga zaterdag de rapid, octavia en astra rijden, dan ga ik het merkeninbedrijf schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:54:
Oke duidelijk. Maar wat wil je dan als maximaal bedrag leasen?
Stel je least voor634 dan krijg je 200 bruto salaris erbij, dus even grof +/- geschat 100e extra netto per maand meer salaris.
Dus stel je leased dit : https://www.leaseonslos.nl/audi-a3-sportback-e-tron Dan scheelt het op je bijtelling het is niet de meest compleet aangeklede auto, maar je hebt wel dezelfde comfort als je v40.
Ik vind het een goed streven maar ik denk dat je je zelf in je voet schiet en dat je straks 4 jaar in een auto rond rijdt waar je spijt van gaat krijgen.
[...]
Heb je wel eens in zo'n spaceback gereden? het ding is echt niet comfortabel. Vooral niet als je hiervoor een v40 hebt gereden. En daarnaast wat is er mis met stekkeren?
[...]
K to the KillaZ
Grappig dat mensen zo goedkoop mogelijk willen rijden en daar concessies qua comfort in willen doen. Je hebt normaal gesproken een leaseauto omdat het bij je functie / beroep hoort. Een beroep waarvoor je dus veel onderweg bent. Dan wil je toch comfortabel de weg op en niet in een klein goedkoop 'hok' omdat dat toevallig lekker goedkoop is en je daardoor meer salaris krijgt uitbetaald. Dat is even leuk misschien maar als je daar 3/4/5 jaar in moet rijden dan gaat je dat op den duur ook wel tegenstaan lijkt me.KillaZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:06:
Dat zouden ze bij ons ook moeten doen, het resterend bruto bedrag uitkeren. Dan lease je een Clio en lach je je een breuk omdat je gratis rijdt.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 12-01-2017 16:32 ]
don't mind me
Gratis rijden doe je natuurlijk sowieso niet. Maar bij mijn vorige werkgever was dit ook de regeling. De starters kozen vaak een goedkopere auto omdat ze het restant goed konden gebruiken en zij die een hoger salaris kregen kozen vaak duurdere auto's omdat het restant leasebudget niet zoveel impact meer had op het maandsalaris.KillaZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:06:
Dat zouden ze bij ons ook moeten doen, het resterend bruto bedrag uitkeren. Dan lease je een Clio en lach je je een breuk omdat je gratis rijdt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bij ons betalen ze ook bruto uit.Rivanov schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:29:
[...]
Grappig dat mensen zo goedkoop mogelijk willen rijden en daar concessies qua comfort in willen doen. Je hebt normaal gesproken een leaseauto omdat het bij je functie / beroep hoort. Een beroep waarvoor je dus veel onderweg bent. Dan wil je toch comfortabel de weg op en niet in een klein goedkoop 'hok' omdat dat toevallig lekker goedkoop is en je daardoor meer salaris krijgt uitbetaald. Dat is even leuk misschien maar als je daar 3/4/5 jaar in moet rijden dan gaat je dat op den duur ook wel tegenstaan lijkt me.
Niet meer echt het geval als ze gewoon als salaris worden uitgedeeld, wat in België zo wat de norm is geworden. Rij je lekker een nieuwe leuk uitgeruste Passat voor 8 tientjes netto in de maand.Rivanov schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:29:
[...]
Grappig dat mensen zo goedkoop mogelijk willen rijden en daar concessies qua comfort in willen doen. Je hebt normaal gesproken een leaseauto omdat het bij je functie / beroep hoort. Een beroep waarvoor je dus veel onderweg bent.
Als ik goedkoop wil rijden reed ik in een Up.Rivanov schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:29:
[...]
Grappig dat mensen zo goedkoop mogelijk willen rijden en daar concessies qua comfort in willen doen. Je hebt normaal gesproken een leaseauto omdat het bij je functie / beroep hoort. Een beroep waarvoor je dus veel onderweg bent. Dan wil je toch comfortabel de weg op en niet in een klein goedkoop 'hok' omdat dat toevallig lekker goedkoop is en je daardoor meer salaris krijgt uitbetaald. Dat is even leuk misschien maar als je daar 3/4/5 jaar in moet rijden dan gaat je dat op den duur ook wel tegenstaan lijkt me.
Hiermee doel ik overigens niet specifiek op de Clio zoals hierboven gemeld is, want dat kan best een comfortabele auto zijn. Maar het was meer een algemene opmerking.
K to the KillaZ
Succes... Een Octavia gaat voor dat bedrag denk ik niet lukken (toevallig maandag gezien wat de mijne kost: 990 exclusief brandstof voorschot)SnakeDoc88 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:40:
Qua leasebedrag probeer ik onder de 600 te blijven (ja ik weet het, dan rij ik bijna gratis hehe. Maar kan het geld nu goed gebruiken)
[...]
Nog niet, ga zaterdag de rapid, octavia en astra rijden, dan ga ik het merken
.
Kom in de configurator (indicatief) op 630 pm voor een Octavia combi 1.0 style business, metallic lak, techpakket en nog wat klein spul. Moet wel nog maar zien of dat de definitieve prijs wordt...AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]
Succes... Een Octavia gaat voor dat bedrag denk ik niet lukken (toevallig maandag gezien wat de mijne kost: 990 exclusief brandstof voorschot)
Als jij op 990 uit komt ex brandstof heb jij je octavia behoorlijk aangekleed. Kom daar zelf ook zo in de buurt en bijna alles is aangevinkt op basis van 3jaar en 40k.AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]
Succes... Een Octavia gaat voor dat bedrag denk ik niet lukken (toevallig maandag gezien wat de mijne kost: 990 exclusief brandstof voorschot)
Volgens mij heeft hij een 2.0 met alle opties plus automaat zo uit mijn hoofd. (automaat weet ik niet meer zeker).Nohead schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:25:
[...]
Als jij op 990 uit komt ex brandstof heb jij je octavia behoorlijk aangekleed. Kom daar zelf ook zo in de buurt en bijna alles is aangevinkt op basis van 3jaar en 40k.
Game PC
Bijna alle opties en geen automaat, maar je zit dichtbij dusShunt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:30:
[...]
Volgens mij heeft hij een 2.0 met alle opties plus automaat zo uit mijn hoofd. (automaat weet ik niet meer zeker).
Dus ja dat is een nogal vertekend beeld.
Dat is een extreem vertekend beeld een auto vergelijken op 3/45k dat maakt een auto minimaal 90 euro duurder als een 4/40k of ruim 130 duurder als een 5/35k.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:48:
[...]
Bijna alle opties en geen automaat, maar je zit dichtbij dus![]()
Op basis van 3 j/45k km per jaar.
Zo vertekend is dat beeld niet dunkt me, want de fiscale waarde ligt nog net onder de 40k. En een instapmotor zal ik nooit nemen, er moet wel een beetje pit in een auto zitten!
Game PC
Mijn boefje is liev!
Die GTE's zijn echt vlot hoor....badnews.nl schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:43:
Een business line octavia 1.6d met DSG komt ook snel rond de 33k uit (wat ik nu heb).
Mijn nieuwe passat komt rond de 48k uit.. maar 22% over 33k is net zoveel als 15% over 48k (passat GTE con.plus).
Dan heb je wel de instap motor voor de GTE (en ook de top motor, aangezien het de enige mogelijkheid is), en misschien is de 1.4 eigelijk te weinig voor de zware GTE, maar beter dan mijn 1.6 105pk motor die ik nu heb. Werkt prima met de dsg in de auto, maar snel is ie niet
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik wist niet dat hij voor een instapmodel ging he.Shunt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:54:
[...]
Dat is een extreem vertekend beeld een auto vergelijken op 3/45k dat maakt een auto minimaal 90 euro duurder als een 4/40k of ruim 130 duurder als een 5/35k.
Verder een auto met een catalogus waarde van 22/27k vergelijken met een auto van 40k. Zie je zelf waar je scheef gaat ?
Dan zou je dus op ca 160k km uitkomen. Onze leasemij wil de auto's er uiterlijk op 150k uit hebben, dat is de absolute bovengrens. Kom je daarboven dan ga je significante bijbetalingen krijgen.t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:04:
3 jaar / 45.000 km/jaar is vrij kort resp. hoog. 4 jaar en 40.000 is meer in de buurt van het gemiddelde.
[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-01-2017 13:17 ]
Bij Atos was het altijd 35k / 5jt_captain schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
De normen die de werkgever gebruikt voor berekening van de leaseprijzen staan in enige mate los van de kilometers die auto's echt maken en de normen over (voortijdig) inleveren van auto's vanwege de kilometerstand.
Bij LogicaCMG / ING Car Lease werd gerekend met 4 jaar en 32.000 km/jaar. Van de leasemaatschappij moesten benzines ingeleverd zijn bij uiterlijk 160.000 km en diesels 180.000.
Game PC
Bij diesel heb ik begrepen dat de maximale km stand onlangs is opgehoogd naar 240.000 km. (Bij Athlon en Leaseplan)t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
De normen die de werkgever gebruikt voor berekening van de leaseprijzen staan in enige mate los van de kilometers die auto's echt maken en de normen over (voortijdig) inleveren van auto's vanwege de kilometerstand.
Bij LogicaCMG / ING Car Lease werd gerekend met 4 jaar en 32.000 km/jaar. Van de leasemaatschappij moesten benzines ingeleverd zijn bij uiterlijk 160.000 km en diesels 180.000.
Ik denk dat zowel de bestuurders, als Athlon de 14% dieseltjes liever door laten rijden. De berijder gunstige bijtelling en Athlon, hoeft ze niet voor dump prijzen 2e hands te slijtendfrenner schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:27:
[...]
Bij diesel heb ik begrepen dat de maximale km stand onlangs is opgehoogd naar 240.000 km. (Bij Athlon en Leaseplan)
Ik wil mijn 14% diesel(tje) helemaal niet langer rijden...... ik zou theoretisch nog 2 jaar kunnen rijden maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan.Bartjeee schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:29:
[...]
Ik denk dat zowel de bestuurders, als Athlon de 14% dieseltjes liever door laten rijden. De berijder gunstige bijtelling en Athlon, hoeft ze niet voor dump prijzen 2e hands te slijten
Nee, maar op basis van 4 jaar en 35k p/j worden de leasebudgetten bepaald. Uiteindelijk wordt de kilometrage bijgesteld naar je daadwerkelijke 'verbruik'. Zo heb ik sowieso al meer woon/werk kilometers van huis naar kantoor dan andere collega's dus heb ik standaard al meer kilometers per jaar nodig. Maar om het voor iedereen gelijk te trekken wordt er met één maat gemeten qua leasebudget en wordt het daadwerkelijke contract aangepast per persoon.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:26:
Maken jullie zo weinig kilometers dan?
Bij ons werkt het ook zo.Rivanov schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Nee, maar op basis van 4 jaar en 35k p/j worden de leasebudgetten bepaald. Uiteindelijk wordt de kilometrage bijgesteld naar je daadwerkelijke 'verbruik'. Zo heb ik sowieso al meer woon/werk kilometers van huis naar kantoor dan andere collega's dus heb ik standaard al meer kilometers per jaar nodig. Maar om het voor iedereen gelijk te trekken wordt er met één maat gemeten qua leasebudget en wordt het daadwerkelijke contract aangepast per persoon.
Net als bij ons dus. Alleen wij met een 3/45k norm, omdat iedereen zeker de 40k wel haalt. Enige afwijking zijn secretaresses, die hebben geloof ik 5/20k ofzo.Rivanov schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Nee, maar op basis van 4 jaar en 35k p/j worden de leasebudgetten bepaald. Uiteindelijk wordt de kilometrage bijgesteld naar je daadwerkelijke 'verbruik'. Zo heb ik sowieso al meer woon/werk kilometers van huis naar kantoor dan andere collega's dus heb ik standaard al meer kilometers per jaar nodig. Maar om het voor iedereen gelijk te trekken wordt er met één maat gemeten qua leasebudget en wordt het daadwerkelijke contract aangepast per persoon.
Had ik maar zoveel geluk dan.t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:36:
Ik denk dat gedetacheerde ICT consultants gemiddeld 15.000 a 20.000 kilometer tussen huis en werklocatie rijden, plus een paarduizend overig zakelijk, plus een dikke 10.000 prive. Sales en accountmanagement zitten een stuk hoger, maar dat zijn niet de bulk van de auto's.
Hier werkt het ook zoRivanov schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Mijn boefje is liev!
Hier ook zoiets, ik heb in 3 maanden tijd al ruim 20k op de klok gereden. Dat gaat lekker door hahawiemelen schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:44:
[...]
Had ik maar zoveel geluk dan.
Als ICT consultant, heb ik jarenlang 60.000km/ jaar gereden + dan een 10.000km prive.
Met uitschieters tot 80.000 woon/werk verkeer.
Enige voordeel was dat ik toen om de 2 - 3 jaar een nieuwe leasewagen had![]()
Kzit nu al even op een project wat dichterbij, maar dat loopt ten einde en ik vrees dat het aantal kms daarna weer ophoog gaat.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Facts don't care about your feelings
Mijn boefje is liev!
Nee, omslagpunt of je benzine / diesel rijden mocht lag op 32.000t_captain schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik denk dat de trend heel langzaam gaat zijn dat er steeds meer benzine ipv diesel geleased gaat worden. Bij 40k op 4 jaar heb ik mijn Octavia laten uitrekenen en dan kwam de benzine voordeliger uit de bus. Alleen niet elke leasemaatschappij zal dat accepteren. Als je dit bijvoorbeeld bij leaseplan gaat invoeren dan krijg je een waarschuwing. Maar er zijn ook leasemaatschappijen waar het wel kan.avotar schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:57:
Nee, omslagpunt of je benzine / diesel rijden mocht lag op 32.000
Er werd gerekend met 40.000 tenzij je vanuit je historie en verwachting aangaf dat je meer aanzienlijk meer kilometers zou gaan rijden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja. Rij een 1.2 TSI met 175NM. Dit is de 2e keer dat ik deze TSI rijdt en het is, icm DSG, een prima blokje.t_captain schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:24:
Moderne benzine's hebben door hun turbomotoren toch ook wel trekkracht? We hebben hier 1 benzine en die doet 250 Nm bij 2500 rpm.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Een vergelijkbare auto zal idd wat duurder worden, maar €300 netto hoef je echt niet kwijt te zijn.dfrenner schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:37:
Ik zit heel erg te twijfelen wat ik moet doen.
Ik rijd nu een 14% Focus met 160 euro netto bijtelling per maand. In juni is hij 4 jaar.
Ik voel er eigenlijk weinig voor om 300 euro netto bijtelling te gaan betalen. Ik neig nu heel erg naar doorrijden.
Wat ook zou kunnen is een jaartje een auto als een Fabia, of een Dacia Logan gaan rijden. Bijna zelfde bijtelling en slechts voor 12 maanden...
Of een collega informeren die misschien van een 14% wagen af wil en zo nog langer tegen 14% rijden.
Full EV mogen wij nog niet, maar ik hoop die termijn dus te overbruggen en dan op een full EV over te stappen.
Octavia, duidelijk. Enkel al om de aanwezigheid van Xenon (huidig) of Full-LED (facelift) ten opzichte van de Fabia.SnakeDoc88 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:11:
Na de nodige dealerbezoeken en proefritten staat vast dat het een Skoda gaat worden. Heerlijke auto's voor dat geld.
Twijfel alleen nog tussen 2 kandidaten:
- Fabia Combi 1.2 TSI 6-bak Style business met alle mogelijke opties (ACC, panoramadak, geen leder beschikbaar helaas)
- Octavia combi style business 1.0 TSI met tech pakket, camera achter en DAB.
Qua ruimte is de fabia groot genoeg (geen kinderen), maar vond hem erg lawaaierig op de snelweg en de Octavia voelt toch net even luxer aan. Netto scheelt het zo'n vier tientjes per maand. Lastig..![]()
Nog maar even een nachtje over slapen en dan de knoop doorhakken, neig nu toch naar de Octavia
www.google.nl
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq