Keuze leaseauto - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste
Acties:
  • 656.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:52:
Dat blikken geluid is simpelweg tekenend voor de bouwkwaliteit en het materiaalgebruik van de auto. Een blikken geluid impliceert namelijk een tekort aan isolatie, en dat zal dan niet alleen in de deuren het geval zijn. Dat zijn veelal de auto's die ook na een jaar her en der kraakjes gaan krijgen (overigens is dat bij meer auto's het geval, want ook mijn huidige Skoda piept en kraakt aan alle kanten, terwijl die wel een doffe klap bij deur sluiten heeft).
Mijn oude Fiat Stilo SW sloot ook als een kluis, maar was vanwege de vorm (baksteen op wielen) toch best lawaaiig. Alles was redelijk zwaar uitgevoerd, maar hoe zo'n deur klinkt zegt voor mij niet zo veel meer over de isolatie van de hele auto. Piepjes en kraakjes had hij verder niet, ook niet na 3,5 ton ervaring.
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:53:
[...]

Absoluut! Merkte het direct toen ik met de 308 HB naar huis reedt nadat ik de 308 SW had ingeleverd. Met name in de bochten merk je gewoon dat er geen kont mee de hoek omzeilt. :+
Rijdt net wat sportiever en directer dan de SW, wat natuurlijk ook logisch is. En qua ruimte mis ik het sowieso niet. Hebben geen kinderen en de kofferbak van de HB is ruim genoeg.

En de 308 HB die ik nu rijdt is de Blue Lease Premium uitvoering en voelt gewoon veel lekkerder aan dan de Blue Lease Pack van de 308 SW die ik kort als shortlease reedt. Ik zit er toch heel wat uurtjes per dag in en dan wil ik gewoon wat meer luxe aan boord.

Volgend jaar moet hij er uit en dan zien we wel weer verder wat er op dat moment te verkrijgen is. :)
Bij de 308 HB en SW is de wielbasis ook anders (HB 2620 mm, SW 2730 mm), dus dan kan het zeker merkbaar zijn in hoe zo'n ding de bocht om gaat. Bij mijn Civic is de wielbasis bij beide hetzelfde, en heeft de Tourer gewoon meer overhang achter. Als je heel veel gewicht achterin legt merk je wel wat tijdens het rijden, maar over het algemeen blijft hij mooi neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:52:
Dat blikken geluid is simpelweg tekenend voor de bouwkwaliteit en het materiaalgebruik van de auto. Een blikken geluid impliceert namelijk een tekort aan isolatie, en dat zal dan niet alleen in de deuren het geval zijn. Dat zijn veelal de auto's die ook na een jaar her en der kraakjes gaan krijgen (overigens is dat bij meer auto's het geval, want ook mijn huidige Skoda piept en kraakt aan alle kanten, terwijl die wel een doffe klap bij deur sluiten heeft).
M'n Optima was slecht geïsoleerd maar de deuren klonken niet slecht, ook al waren de deuren best wel dun.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb een Mazda (6) van mijn lijst geschrapt omdat ik de deuren niet solide vind klinken.... enkel het dicht gooien van de deur was al genoeg om tot deze conclusie te komen.

Ik vind een leaseauto ook geen voorrecht maar een vereiste van mijn functie en eerder een last. Ik had liever het extra salariscomponent gehad.

OT: Komend weekend heb ik een proefrit met de Mercedes C Klasse Business Solution (C200d) op het programma staan. Tevens ga ik een offerte van de Skoda Kodiaq opvragen om na te gaan wat deze in de lease gaat doen voor mij.

Met nog 10k kilometers voor de boeg, wordt het nu toch echt tijd om langzaam afscheid te gaan nemen van de V40 D4.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacScum op 10-01-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier ook een "premium" rijder. Ik had tijdelijk een Passat als vervangend vervoer mee. Als je normaal in een C-Klasse rijdt, merk je gewoon dat de Passat 1 klasse minder is. Dat terwijl de prijs van de Passat niet eens veel lager is dan die van de C-Klasse. Het stuur heeft een rare vorm (is misschien op te lossen met een optionele ander stuur), de pookknop is kei hard (is op te lossen door een automaat te nemen), het navigatiesysteem is niet fatsoenlijk te bedienen tijdens het rijden, de labels op de knoppen zijn te klein om snel te lezen tijdens het rijden, het systeem staat te laag in het dashboard. Allemaal leuk en aardig die zachte materialen op het dashboard, maar de materialen die zacht moeten zijn, waar je dus met je handen aan zit zijn kei hard. Doe mij maar een kale C-klasse boven een met optie gevulde Passat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38

ST10©DE

Dus.............

JB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:37:
[...]

Dit heeft hier ook zeker de voorkeur! Ik word doodongelukkig als ik de opties die ik nu heb, zou moeten missen in een grotere bak. Dat moet minimaal hetzelfde zijn :)
Oei, dat klinkt wel uit de hoogte......

Oftewel ieder zijn eigen. Ik kies dus liever voor een kalere auto waar ik een beter gevoel bij heb dan een F/O waarbij ik minder gevoel heb. Bovendien, waarom klinkt het uit de hoogte als ik (en mijn vrouw overigens ook) geen goed gevoel heb bij een blikkerig geluid? Een Skoda Fabia geeft ons een beter gevoel dan die Giulietta (dit was overigens in 2012). Zie niet in wat daar "uit de hoogte " in is.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

ManiacScum schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:25:

OT: Komend weekend heb ik een proefrit met de Mercedes C Klasse Business Solution (C200d) op het programma staan. Tevens ga ik een offerte van de Skoda Kodiaq opvragen om na te gaan wat deze in de lease gaat doen voor mij.
Ben benieuwd wat de Kodiaq in de lease gaat doen! Als je een prijs hebt zou je die dan kunnen delen? (uitvoering, km, looptijd, in/ex brandstof). Ik vind de verkoopprijs redelijk hoog voor een Skoda (diesel, de benzine is beter geprijst)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Kunnen we niet gewoon stoppen met deze zinloze 'discussie' die het topic vervuild? Het is nogal naïef om te denken dat je een ander kunt overtuigen om dezelfde visie op auto's te krijgen.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
P. Mekes schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:00:
[...]

Ben benieuwd wat de Kodiaq in de lease gaat doen! Als je een prijs hebt zou je die dan kunnen delen? (uitvoering, km, looptijd, in/ex brandstof). Ik vind de verkoopprijs redelijk hoog voor een Skoda (diesel, de benzine is beter geprijst)
Uiteraard, ik kan overigens in onze leaseportal al samenstellen (Ahtlon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:27
Je kan hem inmiddels ook hier samenstellen, daar kan iedereen bij:
https://www.leaseplandirect.nl/lease-auto/skoda/kodiaq/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
nMad schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:01:
Kunnen we niet gewoon stoppen met deze zinloze 'discussie' die het topic vervuild? Het is nogal naïef om te denken dat je een ander kunt overtuigen om dezelfde visie op auto's te krijgen.
Als we niet mogen discussiëren over waarom iemand een bepaalde auto kiest en naar welke punten je kijkt dan blijft er toch weinig over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

JB

Cédric roelt!

YoshiBignose schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Als we niet mogen discussiëren over waarom iemand een bepaalde auto kiest en naar welke punten je kijkt dan blijft er toch weinig over?
Discussiëren is iets anders dan overtuigen. Mening != feit :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik hoor niemand anders zeggen dat hij gelijk heeft en niemand anders. Iemand (proberen te) overtuigen is niet zo vreemd in een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is niet vreemd, echter soms moet je erkennen dat het niet gaat lukken. In dit geval zijn het gewoon duidelijk twee verschillende voorkeuren en dan ga je elkaar niet overtuigen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
Ik kom van een aygo play edition af met achteruitkijk camera.
Helaas nu dit jaar tijd voor een nieuwe auto met dus 22% bijtelling.

Ik wil een ruimere auto en als het kan een luxere.

Maar catalogus waarde rond de 17.5k vanwege bijtelling dan zit je op 150 euro netto volgens de berekening sites en dat vind ik wel een prima bedrag.

Hoe en waar kan ik het beste zo zoeken?
Of zijn er mensen met de gouden tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:56:
Het is niet vreemd, echter soms moet je erkennen dat het niet gaat lukken. In dit geval zijn het gewoon duidelijk twee verschillende voorkeuren en dan ga je elkaar niet overtuigen.
Volgens mij probeer ik niemand te overtuigen, sterker nog, ik zeg dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Ik verkondig alleen mijn mening, en daarop wordt ik aangevallen dat ik uit de hoogte doe. Dan mag ik mij wel verdedigen naar ik aanneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Joostje123 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:24:

Maar catalogus waarde rond de 17.5k vanwege bijtelling dan zit je op 150 euro netto volgens de berekening sites en dat vind ik wel een prima bedrag.

Dacia :X

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23

Allereerst, achteruitrijcamera op een Aygo? :D
Makkelijker inparkeren als met een Aygo wordt het niet volgens mij. Alhoewel het mij vaak wel opvalt dat mensen met de kleinste auto bij het inparkeren denken dat ze een Mercedes Actros rijden _O-

Geen aanval overigens, wist niet eens dat een Aygo daar mee geleverd werd ;)

Voor 17,5k heb je een prima uitgeruste Renault Clio. Ik had er ook één van een dergelijk bedrag. In het wit, met zwarte accenten, 16" LM velgen, multimediasysteem met navi, airco etc.
Prima auto en met zijn 90pk driecilinder voldeed hij in Nederland prima :)

Ford Fiesta is een goede tweede, maar vond ik te traag aanvoelen. Ik heb eens de 60pk versie gereden zonder turbo, dat was niet echt vooruit te branden. Wellicht dat hij er voor weinig geld ook met meer vermogen is?
VW Polo kan ook maar is bij een gelijkwaardig uitgeruste auto vaak iets prijziger. Rijdt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
B-Real schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Ford Fiesta is een goede tweede, maar vond ik te traag aanvoelen. Ik heb eens de 60pk versie gereden zonder turbo, dat was niet echt vooruit te branden. Wellicht dat hij er voor weinig geld ook met meer vermogen is?
De welbekende 3-cylinder met turbo is er ook in 100pk-uitvoering en de eerste keer dat ik daarin reed was ik volkomen flabbergasted. Daar zit een hoop pit in. ERG leuk om te rijden vind ik. :)
Als ik moest kiezen tussen een Fiësta en een Clio zou ik voor een Fiësta gaan. Zonder de Clio een slechte auto te vinden ofzo verder. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, ga naar deze site en vul je voorkeuren eens in: https://www.athlon.nl/essential/auto-leasen/#/zoek

Ik hoop wel voor je dat je een benzine auto mag kiezen, anders blijft er verrekte weinig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 10:56

Een tijdje geleden voor mijn moeder gekeken naar auto's in die klasse (A-klasse). Wij kwamen toen uit op de Opel Karl en als goede tweede de Hyundai i10. Voor 17.5k heb je dan een rijk uitgeruste versie.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

ManiacScum schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:25:
Ik heb een Mazda (6) van mijn lijst geschrapt omdat ik de deuren niet solide vind klinken.... enkel het dicht gooien van de deur was al genoeg om tot deze conclusie te komen.

Ik vind een leaseauto ook geen voorrecht maar een vereiste van mijn functie en eerder een last. Ik had liever het extra salariscomponent gehad.

Met nog 10k kilometers voor de boeg, wordt het nu toch echt tijd om langzaam afscheid te gaan nemen van de V40 D4.
Ga je hem puur en alleen op het dichtslaan van de deuren afkeuren? Dat vind ik wel apart. Lijkt me dat comfort, rijgedrag of features toch wat hoger staan? Sure het kan een minpunt zijn, maar zo zwaar aanrekenen lijkt me wat overdreven. Verder zegt het alleen wat over de deur rubbers, niet zozeer verdere afwerking.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 10-01-2017 13:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
Martinspire schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Ga je hem puur en alleen op het dichtslaan van de deuren afkeuren?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05

HellBeast

Oh My GoT!

Ik rij op dit moment (nog 2 weken) een Mazda CX-5 en ik kan bevestigen dat het dichtslaan van de deuren veel minder solide klinkt dan van veel andere auto's. Niet van het niveau "koekblik", maar het viel wel op toen ik proefritten ging maken in andere auto's. Daarom snap ik wel dat dit een beeld kan geven van de gebruikte materialen. (al moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben geweest met de auto).

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Ik zou zeggen, ga naar deze site en vul je voorkeuren eens in: https://www.athlon.nl/essential/auto-leasen/#/zoek

Ik hoop wel voor je dat je een benzine auto mag kiezen, anders blijft er verrekte weinig over...
Rij ongeveer 50k per jaar, op dit moment wel benzine.
Maar ben bang dat dit Diesel gaat worden?.
B-Real schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Allereerst, achteruitrijcamera op een Aygo? :D
Makkelijker inparkeren als met een Aygo wordt het niet volgens mij. Alhoewel het mij vaak wel opvalt dat mensen met de kleinste auto bij het inparkeren denken dat ze een Mercedes Actros rijden _O-

Geen aanval overigens, wist niet eens dat een Aygo daar mee geleverd werd ;)

Voor 17,5k heb je een prima uitgeruste Renault Clio. Ik had er ook één van een dergelijk bedrag. In het wit, met zwarte accenten, 16" LM velgen, multimediasysteem met navi, airco etc.
Prima auto en met zijn 90pk driecilinder voldeed hij in Nederland prima :)

VW Polo kan ook maar is bij een gelijkwaardig uitgeruste auto vaak iets prijziger. Rijdt wel goed.
http://www.autowereld.nl/...-play-153456/details.html

Haha ik ben geen held in parkeren, en de achteruitrijcamera maakt het toch wel makkelijker.
Zeker omdat je daar aangewend raakt. Maar misschien daarom ook geen held in het parkeren. (mijn eerste auto ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Joostje123 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Is dit echt het maximale budget of het maximale wat je zelf wilt uitgeven?
Als ik 50K per jaar rijd (en dat doe ik) zou ik dat persoonlijk iets comfortabeler dan een Aygo (of diens klasse) willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
Joostje123 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:13:
[...]

[...]

http://www.autowereld.nl/...-play-153456/details.html

Haha ik ben geen held in parkeren, en de achteruitrijcamera maakt het toch wel makkelijker.
Zeker omdat je daar aangewend raakt. Maar misschien daarom ook geen held in het parkeren. (mijn eerste auto ).
Holy.. 50k per jaar in een Aygo?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
ManiacScum schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:15:
[...]

Is dit echt het maximale budget of het maximale wat je zelf wilt uitgeven?
Als ik 50K per jaar rijd (en dat doe ik) zou ik dat persoonlijk iets comfortabeler dan een Aygo (of diens klasse) willen rijden.
Wat ik zelf wil uitgeven, mijn Aygo kost 88 euro netto per maand.
En mijn Aygo is comfortabel zat, goede stoelen.

Alleen soms merk ik dat praktisch onhandig is qua vervoer, 4 mensen (te weinig ruimte achter bestuurder)
Tuurlijk kan ik omhoog schalen als ik de perfecte auto vindt. Maar ben bang dat dat toch niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Holy.. 50k per jaar in een Aygo?
Rij pas sinds november 1000 in de week.
En nu tijd voor nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
50k per jaar in een Aygo. Straf! Ultieme zelfkastijding.. :P

Hoe kijken ze je aan bij de garage? Bij ons waren ze al verwonderd dat wij die afstand ong. reden in een Citroën DS3. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:24:

Hoe kijken ze je aan bij de garage? Bij ons waren ze al verwonderd dat wij die afstand ong. reden in een Citroën DS3. :D
Reedt destijds 30k/35k per jaar in m'n DS3. Ging prima. Heel volwassen auto, voor dat segment, met goede stoelen (had wel de luxere sportstoelen) en potente motor.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 10-01-2017 13:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:03

PeaceNlove

Deugleuter

Ik maakte zo ongeveer bij het verlaten van de garage de afspraak voor de volgende beurt van mijn DS3 toen ik nog 80k per jaar deed in dat bakkie. Wat overigens best prima ging, maar je hebt weinig aan die strakke vering als je alleen maar snelwegkilometers rijdt. 0 problemen gehad met die auto, die ik uiteindelijk tot 170k gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe. Ik heb nu als voorloop een Clio en rij ook 1000/1250 per week. Moet er niet aan denken om daar jaren mee te rijden. Niet dat de stoelen onprettig zijn, maar qua luxe kan t allemaal wel wat beter. Ben nu in afwachting van shortlease tot december 2017, daarna zelf iets uitzoeken :).

Als ik jou was zou ik toch echt minstens het B-segment erbij pakken of wellicht een goedkope in het C-segment (Astra oid). Vooral de extra isolatie die je krijgt levert zoveel meer rust op aan je hoofd. Dat is iig mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 12:45

Nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. 50K is veel maar prima te doen volgens mij. Iets meer dan 100 kilometer per dag.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

JeroenF schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Nou nou, zo erg is het nou ook weer niet. 50K is veel maar prima te doen volgens mij. Iets meer dan 100 kilometer per dag.
200 ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 12:45
Ja ligt er maar net aan hoeveel je prive rijdt in het weekend natuurlijk. Als je 50K alleen op werkdagen rijdt dan is het inderdaad 200 ja.

Overigens, als ik in Athlon rondneus is een Fiat Tipo hatchback Diesel voor ongeveer 170,- netto te leasen. Is dat misschien een optie? Heb je net wat meer auto dan aan A/B segment auto. Ook nog redelijk uitgerust.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:10:
Pfoe. Ik heb nu als voorloop een Clio en rij ook 1000/1250 per week. Moet er niet aan denken om daar jaren mee te rijden. Niet dat de stoelen onprettig zijn, maar qua luxe kan t allemaal wel wat beter. Ben nu in afwachting van shortlease tot december 2017, daarna zelf iets uitzoeken :).

Als ik jou was zou ik toch echt minstens het B-segment erbij pakken of wellicht een goedkope in het C-segment (Astra oid). Vooral de extra isolatie die je krijgt levert zoveel meer rust op aan je hoofd. Dat is iig mijn mening.
Beetje de route die ik ook afgelegd heb.
Ik had een Clio en reed daarmee 30 á 35k km per jaar. Opzich prima en lekker goedkoop met zijn 14%.

Toen ik overstapte van werkgever wel gelijk besloten om een auto uit een klasse hoger te gaan leasen. Met name omdat een grotere auto net even wat meer comfort en rust geeft op de snelweg.

Uiteindelijk is het een Astra geworden die een keer zo duur was als de Clio, zo gek hoef je het nou ook weer niet te maken maar het extra comfort bij deze kilometers is de centen wel waard elke maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Astra zit ik ook naar te kijken als opvolger. Gelukkig mag ik nog een jaar, maar toch af en toe even rondkijken. Mijn werkgever wilt geen auto's met een motorinhoud groter dan 2 liter dus dan is een Astra wel erg interessant aangezien er alsnog een zeer vlotte motor in zit.
Al zit ik ook wel te denken aan een SUV. Lekker wat hoger op de weg, wat zwaarder en wat stoerder uiterlijk.

Trouwens ik heb ook 50k per jaar gereden in een DS3. Inclusief vakantie richting Noorwegen. Ging prima, stoelen zaten goed genoeg. Echter zou ik persoonlijk ook liever een zwaardere en ruimere auto rijden met betere geluidsisolatie. Rij nu een C4 Cactus, deze is vooral ruimer maar helaas niet zwaarder of beter geïsoleerd. Als er harde zijwind is dan glijd de auto heel langzaam opzij op de snelweg (inclusief bijbehorend gepiep van de banden) en bij snelheden boven de 100 kilometer per uur is er aardig wat geluidsoverlast.

Maarja, het moet ook betaalbaar blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2017 15:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier de offerte de deur uit voor een Ford Mondeo Wagon Titanium met 1.5 TDCi ivm mijn total loss gereden Seat Leon ST van 14%.

Opties:

- Titanium X-Pack met oa elektrische klep en adaptieve LED verlichting
- Business Pack

Accessoires:

- Afneembare trekhaak
- 18 inch velgen

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Net te horen gekregen dat mijn GTE op tijd op kenteken is gezet. Staat nu nog bij pon, volgende week mogelijk aflevering :)
Passat Variant GTE connected plus+exec+active info display en parkassist. compleet genoeg voor ikke voor de komende 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:11:
Hier de offerte de deur uit voor een Ford Mondeo Wagon Titanium met 1.5 TDCi ivm mijn total loss gereden Seat Leon ST van 14%.

Opties:

- Business Pack

Accessoires:

- Afneembare trekhaak
- 18 inch velgen
Mooie upgrade. Is IMHO de extra bijtelling wel waard :9
Nog wat gehoord van de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Mooie upgrade. Is IMHO de extra bijtelling wel waard :9
Nog wat gehoord van de verzekering?
Thnx! Ja is nu toch allemaal 22% dus dan maakt het niet zoveel meer uit :P

Ja de rechtsbijstand geeft aan;
Op grond van de thans beschikbare informatie acht ik uw schade volledig verhaalbaar.
Dus heb goede hoop :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:25

Opties:

- Business Pack

Accessoires:

- Afneembare trekhaak
- 18 inch velgen
Gisteren toevallig even bij de Ford dealer langs geweest.
Kreeg toen wel te horen dat de 1.5 TDCi maar 400 kg mag trekken :X.
Dat vond ik toch wel een tegenvaller.
Verder wel een mooie auto!

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Reedt destijds 30k/35k per jaar in m'n DS3. Ging prima. Heel volwassen auto, voor dat segment, met goede stoelen (had wel de luxere sportstoelen) en potente motor.
Was ook prima te doen. Het ging mij erom dat ik vraag wat ze zeggen bij de garage. Bij ons was het al wel redelijk bijzonder. Tenminste afgaande op de (overigens leuke) reacties die we kregen. "ben je er weer?" etc
PeaceNlove schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Ik maakte zo ongeveer bij het verlaten van de garage de afspraak voor de volgende beurt van mijn DS3 toen ik nog 80k per jaar deed in dat bakkie. Wat overigens best prima ging, maar je hebt weinig aan die strakke vering als je alleen maar snelwegkilometers rijdt. 0 problemen gehad met die auto, die ik uiteindelijk tot 170k gereden heb.
Inderdaad. Hier ook 0 problemen van 100k tot 180k gereden.
Tsurany schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Trouwens ik heb ook 50k per jaar gereden in een DS3. Inclusief vakantie richting Noorwegen. Ging prima, stoelen zaten goed genoeg. Echter zou ik persoonlijk ook liever een zwaardere en ruimere auto rijden met betere geluidsisolatie. [...]

Maarja, het moet ook betaalbaar blijven.
De reden dat wij ook een maatje groter zijn gegaan. Nu een Volvo V40 en bevalt meer dan prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 01:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Opties:

- Business Pack

Accessoires:

- Afneembare trekhaak
- 18 inch velgen
Bestel voor die paar honderd euro zeker het winter pack mee, stuurwiel- en zeker stoelverwarming wil je nooit meer missen als je ze eens hebt gehad :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Spoetnik385 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Klopt maar dat is hier geen probleem. Hoogstens een aanhangertje en een fietsendrager zo nu en dan :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:25
JB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Klopt maar dat is hier geen probleem. Hoogstens een aanhangertje en een fietsendrager zo nu en dan :)
Dan is het een mooie optie!
Ik vond het een beetje een afknapper.
Iets vergelijkbaars hadden ze destijds met de 14% Focus: 300 kg.
Ik snap het, maar het is erg jammer.

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
JB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:26:
[...]

Thnx! Ja is nu toch allemaal 22% dus dan maakt het niet zoveel meer uit :P

Ja de rechtsbijstand geeft aan;

[...]

Dus heb goede hoop :)
Das nog eens geluk bij een ongeluk. :) Voor het geld van een 14% Leon rijd je de komende jaren een 22% Mondeo

(plus/minus ongeveer, aangezien je nu natuurlijk met een nieuw contract begint en de Leon er al wat maanden/jaren op had zitten en de Mondeo sowieso duurder is natuurlijk).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 14:30
Vandaag alvast wezen kijken naar mijn nieuwe Talisman. Is sinds gisteren binnen. De trekhaak zit er al onder, moet alleen nog gepoetst worden en voorzien van een blackbox (anti-diefstal tracking).

Voorkant

Achterkant

Nomnom! 19 inch jetsers!

Vrijdagmiddag de aflevering! Kan haast niet wachten! *O* *O* *O*

Opper-prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
FatalZero schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:37:
Vandaag alvast wezen kijken naar mijn nieuwe Talisman. Is sinds gisteren binnen. De trekhaak zit er al onder, moet alleen nog gepoetst worden en voorzien van een blackbox (anti-diefstal tracking).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi! _/-\o_ Maar wat een klein achterruitwissertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Die dingen zijn zo irritant. Heb je een enorme achterruit, kan je maar een zeer klein deel schoon krijgen. Zie je alsnog vrij weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
200pk, gewoon harder rijden... :P

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ziet er goed uit :) Post ook maar wat foto's van de binnenkant als je hem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
vinom schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:22:
Ziet er goed uit :) Post ook maar wat foto's van de binnenkant als je hem hebt.
Ik heb nu al foto's, maar meerendeel is nog ingepakt in 't plastic.
Maar geloof mijn woord. Het nappaleer voelt echt zalig zacht en luxueus aan! Babyzeehondjes zacht, zeg maar ;)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoetnik385 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:30:
[...]

Kijk ff bij de Megane, 1.5 dci 1650 kg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Potdikkie wat een bak! :9~ Vrijdag even een uitgebreide fotorapportage en review? :D

Vanmiddag even bij de Nissan dealer geweest - omdat het kan en omdat ik nieuwsgierig was naar de Pulsar. Er moet me van het hart dat die auto's er van binnen echt niet uit zien. Als ze qua binnenkant nou eens even goed naar Renault gaan kijken. Dat ziet er imo toch een stuk beter uit. Zelfs m'n voorloop Clio oogt prettiger dan een Pulsar / Quasqai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een mooie quote over de premium discussie:

Er zijn bijna geen echte premium auto's meer. Er zijn alleen premium kopers: mensen die meer willen betalen voor iets waarvan ze denken dat het beter is. Of het klopt wat ze geloven, is niet of nauwelijks relevant, zolang de rest van de wereld het ook maar gelooft

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie kleur ook. Helaas was mijn budget (vrouw) net te klein voor een Talisman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:38:
[...]

Bestel voor die paar honderd euro zeker het winter pack mee, stuurwiel- en zeker stoelverwarming wil je nooit meer missen als je ze eens hebt gehad :)
Eensch!
Heb zelf de Mondeo 1.5 TDCi Titanium uitvoering met het First Edition en Winterpack, he-le-maal top!
Als de ruiten bevroren zijn start ik de auto, zet stoel, stuur, voor- en achterruit verwacmring aan en na het krabben van de zijruiten is alles al redelijk op temperatuur en zijn de voor- en achterruit, alsmede de zijspiegels ontdooit.

Verder zijn de opties van het first edition pack super, ben ook prima tevreden over de mondeo en het rijgedrag zelf. Ook al heb ik de hatchback, alsnog een zee van ruimte, helemaal als de bank plat gaat. Met de station heb je volgens mij echt geen verhuiswagn meer nodig :P

Ik heb rijd um nu ruim een jaar en hij bevalt dus super, mocht je vragen hebben, roep gerust :)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nowhereman schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Eensch!
Heb zelf de Mondeo 1.5 TDCi Titanium uitvoering met het First Edition en Winterpack, he-le-maal top!
Als de ruiten bevroren zijn start ik de auto, zet stoel, stuur, voor- en achterruit verwacmring aan en na het krabben van de zijruiten is alles al redelijk op temperatuur en zijn de voor- en achterruit, alsmede de zijspiegels ontdooit.

Verder zijn de opties van het first edition pack super, ben ook prima tevreden over de mondeo en het rijgedrag zelf. Ook al heb ik de hatchback, alsnog een zee van ruimte, helemaal als de bank plat gaat. Met de station heb je volgens mij echt geen verhuiswagn meer nodig :P

Ik heb rijd um nu ruim een jaar en hij bevalt dus super, mocht je vragen hebben, roep gerust :)
Ik heb een grens gesteld aan de maximale bijtelling die ik kwijt wil zijn dus meer paste niet. De stoelverwarming vind ik minder leuk dan de X-Pack 8)

Verder wel benieuwd naar die voorruitverwarming maar weet niet of ik 'm deze "winter" nog nodig heb :+

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 10-01-2017 20:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De led-koplampen van het X-Pack zijn echt fijn! Ben heel erg tevreden met mijn Mondeo. Levertijd viel trouwens ontzettend mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Reinier schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:36:
De led-koplampen van het X-Pack zijn echt fijn! Ben heel erg tevreden met mijn Mondeo. Levertijd viel trouwens ontzettend mee.
WAAAAAAAR blijven die beloofde foto's :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Ik gebruik m'n achterruitwisser nóóit. Vervloek m'n vriendin ook altijd als ze 'm wel heeft gebruikt. :(
Komt altijd zo'n vieze vlek op de achterklep (witte auto syndroom :+). Als m'n achterruit beslagen is zet ik de achterruit verwarming gewoon aan, is het zo weg. Heb altijd geleerd: je moet vóór je kijken, wat achter zit is geweest. ;)

M'n DS3 had destijds de optie dat de achterruitwisser automatisch aanging wanneer je de auto in z'n achteruit zette. Die had ik direct uitgezet.. ook nu in m'n 308 was dat de eerste instelling die ik ging zoeken en uit heb gezet. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 10-01-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:05:
[...]
Heb altijd geleerd: je moet vóór je kijken, wat achter zit is geweest. ;)
Dit geldt natuurlijk wel alleen maar zolang jij harder rijdt dan iedereen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:15

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is een blackbox niet overdreven? Bedoel wie wilt zo'n hok nou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
Robehr schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:35:
[...]

:>

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:57:
[...]

WAAAAAAAR blijven die beloofde foto's :P
Haha kan me niet herinneren dat ik iets beloofd heb :)
Anyways hier stond er al eentje: Reinier in "Keuze leaseauto - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
More pictures! Is Leuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Reinier schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:56:
[...]

Haha kan me niet herinneren dat ik iets beloofd heb :)
Anyways hier stond er al eentje: Reinier in "Keuze leaseauto - Deel 4"
Doet er niet toe, waar blijven ze :P

Kan me wel herinneren dat ik er al eerder om gevraagd heb :D :o

@hieronder, ohjah, dit is wel GC maar geen HK hé ... :Z :>

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-01-2017 23:02 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:06:
[...]

Doet er niet toe, waar blijven ze :P

Kan me wel herinneren dat ik er al eerder om gevraagd heb :D :o
Vragen betekent niet automatisch een belofte van de ander ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi!! _/-\o_
Nog even geduld dus..
Ik moet nog iets van 11 weken wachten op mijn Talisman..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Robehr schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Dat dacht ik ook. Vooral VAG en BMW (3, X5) worden veel gestolen.

Maar Renault staat toch zomaar in de top-3:

http://www.autoweek.nl/ni...fstallen-gedaald-in-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]

Ik gebruik m'n achterruitwisser nóóit. Vervloek m'n vriendin ook altijd als ze 'm wel heeft gebruikt. :(
Komt altijd zo'n vieze vlek op de achterklep (witte auto syndroom :+). Als m'n achterruit beslagen is zet ik de achterruit verwarming gewoon aan, is het zo weg. Heb altijd geleerd: je moet vóór je kijken, wat achter zit is geweest. ;)

M'n DS3 had destijds de optie dat de achterruitwisser automatisch aanging wanneer je de auto in z'n achteruit zette. Die had ik direct uitgezet.. ook nu in m'n 308 was dat de eerste instelling die ik ging zoeken en uit heb gezet. ;)
En als je achterruit gewoon vies is door uitlaatgassen en zooi op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
LuPo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:53:
[...]

Dat regent er wel van af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Ah kijk, ik ben niet de enige die dat doet :D
Ik heb er ook een hekel aan als ik zo'n halfschone achterruit heb, ik gebruik hem dan ook nooit.

Bij de Renault Clio die ik had ging de wisser achter automatisch aan als je de ruitenwissers aan had, was niet uit te zetten. Ik heb er zo'n hekel aan dat ik toen de stekker in de achterklep maar losgekoppeld heb :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Goede reden om een sedan of coupe te nemen, dan heb je in 9/10 van de gevallen geen ruitenwisser achter en door de vorm van de auto heb je die ook niet nodig ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Helaas is mijn leasebudget niet toereikend voor een 6-serie Grand Coupe en moet ik het doen met een Opel "Kadett" hatchback :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
B-Real schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:52:
Helaas is mijn leasebudget niet toereikend voor een 6-serie Grand Coupe en moet ik het doen met een Opel "Kadett" hatchback :(
Dan neem je een sedan..... of een goedkopere coupe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Mijn reactie was niet heeeeeeel serieus bedoelt hè. Afgezien van de achterwisser/smerige achterruit (en de keiharde pieptoon van de parkeersensoren) ben ik dik tevreden met mijn auto hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
B-Real schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Ah kijk, ik ben niet de enige die dat doet :D
Ik heb er ook een hekel aan als ik zo'n halfschone achterruit heb, ik gebruik hem dan ook nooit.
Oh wow, ik dacht dat ik de enige was die dit deed :X je hebt van die "rear wiper delete kits" waarmee je het gat netjes kan afdichten. Ik twijfel soms wel eens of ik zoiets op mn leasebak zal zetten. Je zet het zo weer terug als het moet, en ik gebruik het verder toch niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
HouseQ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:00:
.............
De opties die ik nu eigenlijk nog open heb zijn:

-Mazda 3 HB 2.2 Skylease GT (donderdag proefrit)
-Audi A3 (eventueel poolauto 2015 mogelijk)
..........................
Hier de kogel door de kerk :) ,gekozen voor de poolauto..
Een goed gevulde a3 sportback sport s line uit 2015 :) met ongeveer een week ter beschikking.

[ Voor 18% gewijzigd door HouseQ op 11-01-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Heinemancp schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:45:
[...]

En zojuist de officiele bevestiging. Skoda Rapid kan niet besteld worden, medio januari 2017 zijn de nieuwe uitrustingsniveau's beschikbaar, incl prijzen. eerste uitleveringen vinden dan plaats vanaf mei tot juli 2017.

Kortom, ik moet een nieuwe auto configureren van mijn werkgever.. - die dan in April zal komen (op z'n vroegst).
Update:
Gisteren is bevestigd door een Skoda Dealer dat de Rapid gewoon leverbaar blijft, alleen in een ander uitrustingsniveau. Dit was niet bekend bij de leasemaatschappij en die heeft nu een nieuwe offerte opgesteld, 3mnd later dan bij eerste bevestiging van de Rapid.

Uitrustingsniveau is lager, fiscale waarde is lager, eigen bijdrage is hoger... goed bezig daar.
Anyway, Rapid Spaceback Drive is weer leverbaar dus...

Wat een gedoe daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LuPo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:53:
[...]

Of als het regent en de achterruit is helemaal nat, dan kan ik er niets doorheen zien en maak ik het mezelf toch moeilijker dan nodig? :)
Dat die dingen niet de hele ruit schoonvegen is jammer, maar dan moet ik m'n auto maar vaker wassen. :+
Plus, de voorruit wordt ook niet helemaal door de wissers gedekt, maar die wis je toch ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Cyphax schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Of als het regent en de achterruit is helemaal nat, dan kan ik er niets doorheen zien en maak ik het mezelf toch moeilijker dan nodig? :)
Dat die dingen niet de hele ruit schoonvegen is jammer, maar dan moet ik m'n auto maar vaker wassen. :+
Plus, de voorruit wordt ook niet helemaal door de wissers gedekt, maar die wis je toch ook? :P
Ik weet het allemaal wel, het slaat ook nergens op. Maar ik kan gewoon niet tegen een half schone achterruit.

Net als dat ik ook niet kan tegen vingerafdrukken op een vuile achterklep. Ik doe de achterklep altijd dicht met het handvat aan de binnenkant en zorg er zelfs voor dat ik zelf de achterklep dicht doe ipv mijn meerijder.

Een vuile auto is niet erg, zeker niet in dit jaargetijde, maar dan wel egaal vies. Egaal vies is net zo mooi als pas gewassen wat mij betreft.

Voor de rest heb ik overigens geen dwangneuroses of autistische trekjes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
B-Real schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Ik weet het allemaal wel, het slaat ook nergens op. Maar ik kan gewoon niet tegen een half schone achterruit.

Net als dat ik ook niet kan tegen vingerafdrukken op een vuile achterklep. Ik doe de achterklep altijd dicht met het handvat aan de binnenkant en zorg er zelfs voor dat ik zelf de achterklep dicht doe ipv mijn meerijder.

Een vuile auto is niet erg, zeker niet in dit jaargetijde, maar dan wel egaal vies. Egaal vies is net zo mooi als pas gewassen wat mij betreft.

Voor de rest heb ik overigens geen dwangneuroses of autistische trekjes _O-
Hahaha, in plaats van mijn auto te wassen koop ik iedere keer weer 5 liter ruitenwisservloeistof.
Blijf bezig om mijn voor en achterruit schoon te houden met dit weer en Xenon verlichting helpt dan ook niet echt mee... Alles voor helder beeld!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Xenon is een ramp met ruitenwisservloeistof :)
Ik moet nog ongeveer een week met mijn auto, en ik moet nu vloeistof bijvullen.. maar hoeveel zal ik erin doen. Luxe probleem.

Maar mijn huidige bak heb ik dus als optie (sedan versie) een ruitenwisser achter erbij genomen, ik kan er niet tegen als ik achteruit indraai en ik niets zie (geen camera, optie was er toen niet). Sensoren zijn ook niet alles, en spiegels mis je wel eens iets. Dan maar een half vies raam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
badnews.nl schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:30:
Xenon is een ramp met ruitenwisservloeistof :)
Ik moet nog ongeveer een week met mijn auto, en ik moet nu vloeistof bijvullen.. maar hoeveel zal ik erin doen. Luxe probleem.
Gewoon vol....... wil je daar echt op bezuinigen omdat je bang bent dat de volgende berijder op jouw 2 euro teert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kun je geen vloeistoffen met je tankpas aanschaffen? Kunnen wij wel namelijk.
Olie en ruitenwisservloeistof kan gewoon met de tankpas, evenals wasstraat. :)

Actieve diensten op mijn MultiTankCard tankpas:

Benzine
Diesel
Gas
Auto vloeistoffen
Electriciteit
Wassen
Tanken snelweg station toegestaan

Jammer dat ze Parkeren niet aanzetten. Is veel makkelijk voor de administratie lijkt me. Nu declareert iedereen zijn/haar Parkmobile / Yellowbrick en heeft wat meer administratieve handelingen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wassen staat bij mij uit 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Rivanov schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:25:
Kun je geen vloeistoffen met je tankpas aanschaffen? Kunnen wij wel namelijk.
Olie en ruitenwisservloeistof kan gewoon met de tankpas, evenals wasstraat. :)
Hier ook vloeistoffen. Wassen niet. Ik moet zeggen dat ik mijn ruitensproeivloeistof altijd op eigen kosten haal @ Lidl of vergelijkbaar. Ik weiger echt 5-10 euro te betalen bij een tankstation. Idoot. Dan maar 2 euro op eigen kosten.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Bezuinigen op de vloeistof is het niet, maar ik kom bijna nooit in een winkel. Dus puur de tijd die het kost..
Ik heb nog een beetje in de auto van mijn vrouw, misschien een kwart liter. Maar met xenon is dat zo op met dit weer.
Zal morgen op het werk een stukje wandelen, misschien hebben ze in de supermarkt vlakbij vloeistof.
Anders een stopje maken bij het tankstation of bouwmarkt.

Ik heb geen vloeistoffen actief op mijn pas, alleen tanken. Maar zoals hierboven al stond, het gaat niet om het geld(leek wel zo zoals omschreven was), maar om de tijd die ik ermee kwijt ben om nieuwe te halen, 5 liter pas er zo in..

Conclusie: ik moet gewoon even halen :)

[ Voor 22% gewijzigd door badnews.nl op 11-01-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Kan je dat zien wat er actief staat op je tankpas? Ik heb ook een Multi tank card.

Ook ik kan met dit weer elke week mijn ruitenvloeistof vervangen. Ook Xenon verlichting, maar haal het gewoon bij de pomp als ik ga tanken.

[ Voor 46% gewijzigd door vinom op 11-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
vinom schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:23:
Kan je dat zien wat er actief staat op je tankpas? Ik heb ook een Multi tank card.

Ook ik kan met dit weer elke week mijn ruitenvloeistof vervangen. Ook Xenon verlichting, maar haal het gewoon bij de pomp als ik ga tanken.
Even hier een account aanmaken: https://pms.mtc.nl/pls/apx/f?p=200:LOGIN:11126388931854:::::

Vervolgens je tankpas aan je account koppelen en je kunt alles uitlezen (tankhistorie etc)
En onder het kopje Diensten zie je wat er geactiveerd is op je tankpas.

Heb deze auto van een collega overgenomen en kon zo precies zijn tankhistorie zien en hoevaak hij in de wasstraat stond. Bijna iedere maand. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 13:47
Na anderhalf jaar rijden heb ik deze week gehoord dat mijn V40 (14% ;w) uit de pool bijna aan zijn kilometers zit, dus mag wat nieuws uitzoeken :)

Leasebudget is € 834 en daarvoor zijn hele mooie auto's te krijgen. Echter, alles onder budget komt bruto bij salaris en omdat we bezig zijn ons eerste huis te kopen, hou ik liever geld over dan een dikke bak onder m'n kont.

Auto wordt naast zakelijk gebruik, gebruikt voor het vervoer naar sportwedstrijden door heel het land en vakanties. Geen kinderen, dus heel veel ruimte is nog niet nodig.

Qua bijtellingspercentage ga ik van 14 naar 22 dus om enigszins aan een gelijk nettobedrag te komen, mik ik op een aanschaf van +- 26 - 28K. Genoeg keus dus in ieder geval!

Eisen : Goede stoelen, stoelverwarming, voldoende ruimte op achterbank voor 2 volwassenen, geen sedan (vind ik lelijk :X), fatsoenlijke audio/navigatie en hij moet uiteraard een beetje om aan te gluren zijn en fijn rijden.

Longlist:
- Opel Astra 1.4T (vrij vlot en compleet, wel wat saai)
- Megane 130 Bose (fraai uiterlijk, lees niet al goede verhalen over rijeigenschappen en nav)
- Ford Focus 1.0 titanium (trekt op een of andere manier niet echt)
- Skoda Octavia Combi (eigenlijk veel te groot maar goede value for money en erg compleet)

Afgevallen:
- V40 heerlijke auto maar niet erg goede bang for Buck met huidige bijtelling
- Golf (duur en saai)
- Merc, BMW, Audi past niet bij mijn functie en leeftijd vind ik
- Mazda, Kia, Alfa etc. want mag niet van werkgever

Zaterdag maar eens wat proefritjes maken :Y Vergeet ik nog kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Als je veel ruimte op de achterbank wilt dan moet je zeker de Astra proberen. Doordat de achterbank wat schuiner staat zitten volwassenen echt heel goed achterin. En de 1.4 Turbo heb ik zelf gehad en is een heerlijk blok. :)

En erg veel bang for buck!

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 07:04
Onderschat ook de goedkopere 1.0T van de astra niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eindelijk komt de levering van m'n Megane GT EDC dichtbij! 17 Januari rolt ie van de band in Noord-Spanje. Spannond! :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Opties:

- Business Pack

Accessoires:

- Afneembare trekhaak
- 18 inch velgen
:D Vandaag bericht gehad dat de samengestelde auto als SE uitvoering nog op voorraad staat bij een Ford dealer in het land. Dus minder fiscale waarde (eindejaarsactie) en heel snel rijden 8) _O_

Alleen de 18 inch velgen en de afneembare trekhaak moeten nog geregeld worden en dan kan ik 'm al op gaan halen. *O* oOo

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:43:
[...]
:D Vandaag bericht gehad dat de samengestelde auto als SE uitvoering nog op voorraad staat bij een Ford dealer in het land. Dus minder fiscale waarde (eindejaarsactie) en heel snel rijden 8) _O_

Alleen de 18 inch velgen en de afneembare trekhaak moeten nog geregeld worden en dan kan ik 'm al op gaan halen. *O* oOo
Ook nog op kenteken gezet vorig jaar? 21% ipv 22% bijtelling... :P

Goed nieuws!

www.google.nl

Pagina: 1 ... 44 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic